Digijärjestelmäkamerat/rungot ja objektiivit -yleisketju

Muutamia suosituksia kaipailisin. Mulla on S5 II X kamerana ja tilasin just Amaran 60D-valon.

- valolle jalusta. Kelpaako tähän normaalit kolmijalat, vai pitääkö olla ihan oma valaisinjalustansa? Mitä tässä kannattaa ottaa huomioon? Tarkoitus pitää Amarania ihan normi "key lightina"
- toisen jalustan tarttisin ledeille, jotta ne vois nostaa oman pään yläpuolelle
- vaikka kamerassani on kääntyvä näyttö, on se aika pieni videokuvatessa. Oisko suosituksia erillisnäytöksi? Ulkoista tallenninta en tartte, eli pelkkä näyttö. Ois tietysti kiva et siihen sais LUTit aktivoitua ja zeebroja sun muita, nää kun toi S5:n näyttö toteuttaa myös.
- sateenvarjo vs softbox tolle 60D:lle. Kummastakaan mulla ei oo kokemuksia, mut sateenvarjot houkuttelis helpomman käytettävyyden takia. Softboxin kasaus ei hirveästi houkuttele, vaikka gridi ei pakollinen olekaan.

Muutamia suosituksia kaipailisin. Mulla on S5 II X kamerana ja tilasin just Amaran 60D-valon.

- valolle jalusta. Kelpaako tähän normaalit kolmijalat, vai pitääkö olla ihan oma valaisinjalustansa? Mitä tässä kannattaa ottaa huomioon? Tarkoitus pitää Amarania ihan normi "key lightina"
- toisen jalustan tarttisin ledeille, jotta ne vois nostaa oman pään yläpuolelle
- vaikka kamerassani on kääntyvä näyttö, on se aika pieni videokuvatessa. Oisko suosituksia erillisnäytöksi? Ulkoista tallenninta en tartte, eli pelkkä näyttö. Ois tietysti kiva et siihen sais LUTit aktivoitua ja zeebroja sun muita, nää kun toi S5:n näyttö toteuttaa myös.
- sateenvarjo vs softbox tolle 60D:lle. Kummastakaan mulla ei oo kokemuksia, mut sateenvarjot houkuttelis helpomman käytettävyyden takia. Softboxin kasaus ei hirveästi houkuttele, vaikka gridi ei pakollinen olekaan.

Suosittelen valojalustoja, on halvempia. Euro on hyvä konsultti, kannattaa ostaa ilmavaimennettu versio. Näytöksi voin suositella Feelworld F5 PRO V4 Hinta yleensä alta kahden sadan. Joudut sit varmaan hommaamaan myös jonkun rigin, koska kiinnitys salamakenkään ja jos pelkästään sen laitat niin et saa salamaa toimimaan. kameraan rigi ja siihen cold shoe ja siihen tuo ulkoinen monitori, elle tsitte pitkää hdmi-piuhaa hommaa ja käytä sitä ihan jossain muualla.

Suosittelen valojalustoja, on halvempia. Euro on hyvä konsultti, kannattaa ostaa ilmavaimennettu versio. Näytöksi voin suositella Feelworld F5 PRO V4 Hinta yleensä alta kahden sadan. Joudut sit varmaan hommaamaan myös jonkun rigin, koska kiinnitys salamakenkään ja jos pelkästään sen laitat niin et saa salamaa toimimaan. kameraan rigi ja siihen cold shoe ja siihen tuo ulkoinen monitori, elle tsitte pitkää hdmi-piuhaa hommaa ja käytä sitä ihan jossain muualla.

Kiitos. Tarkoitus oli ostaa käytettynä ja siellä kolmijalkoja on n. 1000x enempi myynnissä kuin valojalkoja, sillä mä tota oikeastaan kysyinkin. Tällöin hinta tasoittuu aika pitkälti. Mikä hyöty ilmavaimennuksesta on? Vahinkotiputuksissa ei mee valo rikki?

Mulla on smallrigin kehikko. Feelworldia jonkin verran liikkuukin käytettynä.

Kiitos. Tarkoitus oli ostaa käytettynä ja siellä kolmijalkoja on n. 1000x enempi myynnissä kuin valojalkoja, sillä mä tota oikeastaan kysyinkin. Tällöin hinta tasoittuu aika pitkälti. Mikä hyöty ilmavaimennuksesta on? Vahinkotiputuksissa ei mee valo rikki?

Mulla on smallrigin kehikko. Feelworldia jonkin verran liikkuukin käytettynä.
Joo, jos vahingossa löysää tai on jäänyt mutteri löysälle, se tulee hiljaa alas.

Ehkä isoin ero mitä tulee ekana mieleen valojalka vs. kolmijalka on, että valojalat yleensä nousee n. 2,5 / 3m, tosin ovat sitten aika kiikkeriä korkealla.

Ehkä isoin ero mitä tulee ekana mieleen valojalka vs. kolmijalka on, että valojalat yleensä nousee n. 2,5 / 3m, tosin ovat sitten aika kiikkeriä korkealla.

Onks niis kuitenkin yleensä se sama kierrekiinnitys? Mulla siis nollakokemus noista valojaloista, yks kolmijalka löytyy ja se nousee kyl kait pariin metriin.

Oukkei. Verkkiksestä lähtee valojalkoja edullisesti ni taidan sieltä pari tilata. Kerrotko vielä miten mä saan tollasen puomisysteemin toteutettua budjetilla, näyttäs puomilla olevat telineet vähän arvokkaampia :D
Ainakin linkstarilla on olemassa irtopuomi muutamalla kympillä, vaatii perus kolmenkympin räpsyjalkaa järeämmän kyllä, että on mitenkään kätevä käyttää

Mulla sama valo ja melkein sama kamera (ilman X:ää).

Kameran ja valon perusteella käyttö olisi ilmeisesti videokuvauskäyttöön? Tuo on sen verran kevyt lamppu, että sen puolesta melkein mikä vaan tikku riittää, kunhan valon saa siihen kiinni. Joten periaatteessa jalusta kannattaa valita valonmuokkaimen mukaan. Toisaalta, ei tuo lamppu riitä hirveän isolle muokkaimelle kuitenkaan, joten yhdistelmä tulee joka tapauksessa jäämään verrattain keveäksi.

Yleisesti, valojalustat tuntuu jostain syystä kaikki olevan enempi vähempi rimpuloita kolmijalkoihin verrattuna. Joko ne on jotenkin viimeistelemättömpiä, kolhompia tai jos eivät, niin sitten aika kalliita. Mutta toisaalta ne tarjoaa isomman tukialan ja mallista riippuen reippaasti enemmän nostokorkeutta ja -kapasiteettia.

Itse käytän tämmöistä: https://www.amazon.de/dp/B0BDKKCN2M . Tuon hyviä puolia on keveys ja todella helppo ja nopea käyttöönotto, ja toisaalta varastoinnin helppous. Yhden jouduin kuitenkin palauttamaan, kun muoviklipsut hajosivat itsekseen. Toinen yksilö on kestänyt, joskaan en aivan kauhean usein ole käyttänyt. Ja tuota ei kannata juuri ulos raahata edes metrisen varjostimen kans, jos on vähänkään tuulenvirettä.

Periaatteessa tuo määräytyy käyttötarpeen mukaan. Sateenvarjo on kuitenkin helppo ja halpa ottaa kokeiluun, siinä ei montaa euroa menetä vaikkei syystä tai toisesta olisikaan hyvä.

Statistiikka

Viestiketjuista
264 684
Jäsenet
75 482
Uusin jäsen
H81-Plus

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom