- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 453
Mikään arpg ei ole täydellinen, jokaisessa on hyvät ja huonot puolensa.
Diablo 2:ssa omasta mielestäni oli esineiden farmaus ja tradeeminen suht. hyvässä tasapainossa, tradeeminen ei ollut niin hirveän keskeisessä roolissa ja hell baalin tappaminen ei vaatinut järkyttäviä määriä grindiä. Miinuksena toisaalta oli, että varsinaista end-game contenttia ei nyt kovin paljoaa ollut (lähinnä hell baal farmaus ja uber-bossit). Toisena plussana D2:ssa on että pystyi lataa modeja ja pelaa niitä kavereiden kans esim. virtual lan yli.
Path of Exileä on tullu hakattua kaikista arpg:ista kaikista eniten ja imo se on ollut paras arpg tähän mennessä. Ajan saatossa kuitenkin jotkin asiat ovat pikkuhiljaa alkaneet turhauttaa, erityisesti tradeemisen tärkeys ja sen keskeinen rooli pelissä. Powercreeppi on iskenyt PoE:n hyvin kovasti ja ns. turhaa loottia tunkee joka reiästä. Tuota loottia pitää hamstrata ja myydä/tradee tolkuttomasti jotta on sitten varaa ostaa jotain fiksua. GGG käytännössä jo tasapainottaa/suunnittelee peliä tradeemisen ympärille, mutta ei kuitenkaan millään tavalla tee itse tradeemisesta siedettävempää. Plussana PoE:lla on taasen kaikista monipuolisin ja rikkain hahmon customointi mitä koko genrestä löytää. Jos ei välitä meta-buildeista niin vaihtoehtoja on tuhansia.
D4:n kohdalta toivon, että tradeeminen pysyy lujasti ns. sivuroolissa ja kaiken "build enabling" esineiden grindaaminen onnistuu normaalin pelaamisen kautta ilman satojen tuntien grindiä.
Diablo 2:ssa omasta mielestäni oli esineiden farmaus ja tradeeminen suht. hyvässä tasapainossa, tradeeminen ei ollut niin hirveän keskeisessä roolissa ja hell baalin tappaminen ei vaatinut järkyttäviä määriä grindiä. Miinuksena toisaalta oli, että varsinaista end-game contenttia ei nyt kovin paljoaa ollut (lähinnä hell baal farmaus ja uber-bossit). Toisena plussana D2:ssa on että pystyi lataa modeja ja pelaa niitä kavereiden kans esim. virtual lan yli.
Path of Exileä on tullu hakattua kaikista arpg:ista kaikista eniten ja imo se on ollut paras arpg tähän mennessä. Ajan saatossa kuitenkin jotkin asiat ovat pikkuhiljaa alkaneet turhauttaa, erityisesti tradeemisen tärkeys ja sen keskeinen rooli pelissä. Powercreeppi on iskenyt PoE:n hyvin kovasti ja ns. turhaa loottia tunkee joka reiästä. Tuota loottia pitää hamstrata ja myydä/tradee tolkuttomasti jotta on sitten varaa ostaa jotain fiksua. GGG käytännössä jo tasapainottaa/suunnittelee peliä tradeemisen ympärille, mutta ei kuitenkaan millään tavalla tee itse tradeemisesta siedettävempää. Plussana PoE:lla on taasen kaikista monipuolisin ja rikkain hahmon customointi mitä koko genrestä löytää. Jos ei välitä meta-buildeista niin vaihtoehtoja on tuhansia.
D4:n kohdalta toivon, että tradeeminen pysyy lujasti ns. sivuroolissa ja kaiken "build enabling" esineiden grindaaminen onnistuu normaalin pelaamisen kautta ilman satojen tuntien grindiä.