Diablo 4

En tykännyt itsekään tuosta gameplay trailerista, jotenkin tönkön näköinen. Tässä genressä on aina ollut sulavia ja nopean tuntuisia pelejä kuten Diablot ja Path of Exile, ja sitten on niitä muita jotka tuntuu siltä kuin tervassa juoksisi. Tuo gameplay trailer vaikutti jälkimmäiseltä. :(
 
vissiin sama pelimoottori...
Ihan uus moottori, näin sanoivat eilisessä paneelissa.

Hyvältä tuo näyttää. Alkaa näyttää siltä kuin pitääkin, D3:n hyvä pelattavuus yhdistettynä uuteen ilmeeseen ja monipuolisempaan hahmon kehitykseen ja muokkaukseen. Avoin pelimaailma myös tervetullut lisä tälläseen peliin. Mitä muuta voi diablolta odottaa?
 
Twitchissä pari striimiä pyörii parasta aikaa.

Isoin huomio mikä näkyy, niin ruudulla voi olla n. 10 pelaajaa samaan aikaan. :O
Joo ja mikä parasta ei olla aina partyssä. Eli joinataan peliin ja siellä on muitankin sankareita mätkimässä ja jos haluat niin voit tehdä partyn tai sitten sooloat. Kuten D2.
 
Joo ja mikä parasta ei olla aina partyssä. Eli joinataan peliin ja siellä on muitankin sankareita mätkimässä ja jos haluat niin voit tehdä partyn tai sitten sooloat. Kuten D2.

io-techille sitten oma klaani pystyyn kunhan ilmestyy. ;):comp::kippis:
 
kuka muistaa D3:sen ja sen feikit trailerit?

minä muistan ja ennemmin menee rahat PoE-huppariin kuin tähän paskaan:btooth:
 
Mun mielestä tuon gameplayn perusteella on kyllä surkean näköinen peli. Aivan liian harmaa, mutta onneks pc:llä voi nostaa digital vibrancea ja eiköhän geforce experiencen filtteriteknologialla saa myös korjattua tuon vian.
Lol. Jengi valitti päinvastaista D3 :) "liian värikäs"

Mutta onhan tuo aika harmaa joo. Eipä olla nähty kaikkea toki vielä. Yleensä noi Undead cryptat ja muut on aika tasasen harmaata aluetta.
 
Mua huolettaa eniten se, että gameplay näytti sulavammalta D3 julkistuksessa, kuin nyt D4 julkistuksessa. Ja se D3 julkistuskin tehtiin neljä vuotta ennen julkaisua...

En ole vakuuttunut, en ollenkaan. En uskonut, että gameplayn takia pettyisin D4 julkistukseen. Graafinen taso ja tyyli ovat kohdillaan, mutta kun gameplay näyttää noin karmean tuntuiselta ja kankealta, niin ei kyllä vakuuta.

Noh, onneksi on PoE 4.0. Siihen tuskin voi pahasti pettyä, kun kahden viikon päästä ensimaistiaiset saadaan.
 
Juuh näyttää aika samalta kuin D3, vissiin sama pelimoottori... Näyttää aika samalta peliltä muutamilla uusilla ominaisuuksilla lisättynä... Ei jatkoon...

Tai voishan tuota harkita jos itemisaatio olisi reworkattu

Mitä väliä jollain moottorilla on? Graafinen tyyli on ihan eri näkönen.

Aika paljon on samaa, mitä D3:ssa mutta ainakin yhtä paljon on otettu D2:sta. Jonkin nökönen D2 ja D3 hybridi näyttäs olevan tällä hetkellä. Mutta toi on todella varhainen esiversio, jiten kaikki tossa kripparianin pätkässä nähty saattaa muuttua.

Sitten itemisaatiosta tai mistään pinnan alla olevista muutoksista ei tiedetä yhtään mitään.
 
Hetki katsottu tuota Kripparian striimiä ja toihan on aikalailla sama peli kuin D3 (vahvisti jo aiempaa fiilistäni). Jos vertaa minkälainen hyppy D3 oli verrattuna D2, niin ihan vitsiltä näyttää tää D4.
 
Sanokaas lorea paremmin tuntevat, että keitä ovat nuo cinematic trailerilla nähdyt vihulaiset?
 
Mua huolettaa eniten se, että gameplay näytti sulavammalta D3 julkistuksessa, kuin nyt D4 julkistuksessa. Ja se D3 julkistuskin tehtiin neljä vuotta ennen julkaisua...

En ole vakuuttunut, en ollenkaan. En uskonut, että gameplayn takia pettyisin D4 julkistukseen. Graafinen taso ja tyyli ovat kohdillaan, mutta kun gameplay näyttää noin karmean tuntuiselta ja kankealta, niin ei kyllä vakuuta.

Noh, onneksi on PoE 4.0. Siihen tuskin voi pahasti pettyä, kun kahden viikon päästä ensimaistiaiset saadaan.

Mikä siinä nyt niin hirveetä on. Aika samalle toi näyttää mun mielestä, kun D3, eikä Krippariankaan gameplayta moittinut mitenkään, vaan ennemminkin totesi että tuntuu smoothille ja hyvälle, mutta ei sen paremmalle kun D3.
 
Mikä siinä nyt niin hirveetä on. Aika samalle toi näyttää mun mielestä, kun D3, eikä Krippariankaan gameplayta moittinut mitenkään, vaan ennemminkin totesi että tuntuu smoothille ja hyvälle, mutta ei sen paremmalle kun D3.
En vertaakaan D3, vaan PoE, jonka gameplay on nykyään valovuosia paremmalla tasolla. Hirveät animation lockit joka välissä sattuvat silmiin pahasti.
 
Mikä siinä nyt niin hirveetä on. Aika samalle toi näyttää mun mielestä, kun D3, eikä Krippariankaan gameplayta moittinut mitenkään, vaan ennemminkin totesi että tuntuu smoothille ja hyvälle, mutta ei sen paremmalle kun D3.
No mikä idea tehdä sama peli uusiksi? Kyllä me kaikki tiedetään vastaus. Ehkä pian tulee vuosipäivityksenä nämä kuten NHL:t. Samaa sarjaa näyttää olevan Blizzardin Overwatch "2".
 
Hetki katsottu tuota Kripparian striimiä ja toihan on aikalailla sama peli kuin D3 (vahvisti jo aiempaa fiilistäni). Jos vertaa minkälainen hyppy D3 oli verrattuna D2, niin ihan vitsiltä näyttää tää D4.

No D3 oli monen mielestä hyppy väärään suuntaan monelta osin, joten tässä on menty takaisin D2:n suuntaan ja pidetty osa D3:n jutuista.

Mahoton sanoa, millanen se julkkariversio tulee olemaan, kun kolmonenkin muuttui aika radikaalisti ekasta esittelystä.
 
No D3 oli monen mielestä hyppy väärään suuntaan monelta osin, joten tässä on menty takaisin D2:n suuntaan ja pidetty osa D3:n jutuista.

Mahoton sanoa, millanen se julkkariversio tulee olemaan, kun kolmonenkin muuttui aika radikaalisti ekasta esittelystä.
Aidosti uutta olisi kun tuo olisi viety vaikka aitoon 3d-ympäristöön.
 
Sen kyllä sanon, että ne joiden mielestä graafinen taso tai jopa pelimoottori ovat suoraan D3:sta, niin aika sokeana saa tuota D4 gameplayta katsoa. Käy heti selväksi, että graafinen taso on selvästi parantunut ja pelimoottori ei mitenkään voi olla sama. Pelimoottorissa voi olla jäänteitä D3:sta, mutta suurin osa on täysin uutta.

Lisäksi jos moottori olisi sama, niin D4 olisi jo julkaisukunnossa.
 
Sanokaas lorea paremmin tuntevat, että keitä ovat nuo cinematic trailerilla nähdyt vihulaiset?

Lilith on Mephiston tytär, Sanctuaryn luoja ja ihmiskunnan äiti. Se kalpeanaama on mitä todennäköisimmin Linarian/Rathma, Lilithin ja Inariuksen esikoinen, ensimmäinen nephalem.
 
Aidosti uutta olisi kun tuo olisi viety vaikka aitoon 3d-ympäristöön.

Juu eihän tässä mitään pyörää olla uudestaan keksimässä, mutta tarviiko aina olla?

Ja se ympäristö on ihan aitoa 3d:tä. Ei tässä mitään spritejä käytetä...

Jos meinasit jotain 3rd person action gamea, niin se on sitten jo eri genre. Se 3rd p D4 oli jo aikanaan kehityksessä, mutta kuopattiin.
 
Sanokaas lorea paremmin tuntevat, että keitä ovat nuo cinematic trailerilla nähdyt vihulaiset?
Lilith - daughter of Mephisto, Lord of Hatred, the sister of Lucion and known to all of Sanctuary as the Queen of the Succubi - Lilith
Rathma - son of Lilith and Inarius, the first nephalem - Rathma
 
Ihan uus moottori, näin sanoivat eilisessä paneelissa.

Hyvältä tuo näyttää. Alkaa näyttää siltä kuin pitääkin, D3:n hyvä pelattavuus yhdistettynä uuteen ilmeeseen ja monipuolisempaan hahmon kehitykseen ja muokkaukseen. Avoin pelimaailma myös tervetullut lisä tälläseen peliin. Mitä muuta voi diablolta odottaa?
Juurikin näin. Tuli sieltä mitä tahansa, niin aina on porukkaa, jotka ei ole tyytyväisiä mihinkään. Toi pelattavuus näyttikin striimien perusteella ihan hyvältä tässä vaiheessa. Hype is on :tup:
 
En vertaakaan D3, vaan PoE, jonka gameplay on nykyään valovuosia paremmalla tasolla. Hirveät animation lockit joka välissä sattuvat silmiin pahasti.

No noi lockit nyt on ainainen eipäs juupas temmellyskenttä. Koko peli menee helposti uusiksi, jos noita aletaan säätämään. Lockien poisto vaikuttaa aika moneen asiaan ja hankaloittaa skillien ja stattien balansointia. Itseä ei ole ikinä häirinneet.
 
Jos ei tule switchille, niin jää ostamatta... Switchillä menisi välittömästi ostoon. D3 tateilla on oikein mukavaa.
 
D4 liian samanlainen kuiin D3 = samaa peliä koitetaan myydä toiseen kertaan muutamalla lisäominaisuudella. Sama tilanne OW 2....
 
Kertokaas mulle mitä te siitä kakkosesta haluatte nyt tähän kolmoseen? Tää ei oo mikään provo, tiedän kyl ite mitä siitä haluan, mut mitä teillä joillakin on niin ehdotonta, et kolmonen oli perseestä ja nelosen paras olla kakkosesta rebootti tms.
 
D4 liian samanlainen kuiin D3 = samaa peliä koitetaan myydä toiseen kertaan muutamalla lisäominaisuudella. Sama tilanne OW 2....
Aika järjetöntä edes tehdä tällaista vertausta. OW2 on sama peli kuin ensimmäinen OW ja puhdasta rahastusta.

D4 on täysin eri peli, eri moottorilla ja monin tavoin rankasti erilainen kuin D3.
 
Kertokaas mulle mitä te siitä kakkosesta haluatte nyt tähän kolmoseen? Tää ei oo mikään provo, tiedän kyl ite mitä siitä haluan, mut mitä teillä joillakin on niin ehdotonta, et kolmonen oli perseestä ja nelosen paras olla kakkosesta rebootti tms.
Halusin kakkosesta sen mitä D4 näyttää tuovan, eli graafinen tyyli ja ylipäätään se synkempi tunnelma. Ja tietysti järkevä hahmonkehitys ja itemisaatio, jotka eivät olleet täydellisesti kunnossa myöskään D2:ssa, mutta D3 veti todella pahasti näillä osa-alueilla vihkoon.

Muutoin sitten haluan D4:ltä asioita, mitä ei ollut D2, eikä D3.

Kaikki muu D4:n osalta näyttää hyvältä, paitsi kankea gameplay.
 
Jotenkin näyttää Diablo 3:lta vähän eri tarinalla ja viilauksilla. En ainakaan pelivideosta huomannut mitään uutta ja mahtavaa, joten vaikuttaisi aika lailla samaa olevan tulossa kuin edellisessäkin osassa. Grafiikat tosin saattavat olla hiukan parempia.

Tuohon Diablo sarjaan saisi tulla oikeasti jotain uutta.
 
Jotenkin näyttää Diablo 3:lta vähän eri tarinalla ja viilauksilla. En ainakaan pelivideosta huomannut mitään uutta ja mahtavaa, joten vaikuttaisi aika lailla samaa olevan tulossa kuin edellisessäkin osassa. Grafiikat tosin saattavat olla hiukan parempia.

Tuohon Diablo sarjaan saisi tulla oikeasti jotain uutta.
Open world on jo aika iso uudistus, kun kokonaisuutena katso niitä suurimpia asioita, mitä D4 on tuomassa mukanaan.
 
Toivottavasti noista viime vuosituhannen "ladataan luolastoa" alueista päästäis jo eroon tällasessa pelissä.
. Ja tietysti järkevä hahmonkehitys ja itemisaatio, jotka eivät olleet täydellisesti kunnossa myöskään D2:ssa, mutta D3 veti todella pahasti näillä osa-alueilla vihkoon.
Tämä ei tietenkään tarkota yhtään mitään. Järkevä millä tavalla, kenen mielestä miltä kannalta.

Omasta mielestä toisaalta oli hienoa kakkosessa saada se joku itemi, mutta toisaalta jäi suurinosa itemeistä saamatta ja näkemättä vaikka siihenkin peliin paljon käytin aikaa ja vedin 99lvl juoksuja. Vaikea sanoa kumpi oikeastaan napostelee enemmän, se että suurinosa sisällöstä jää näkemättä vai se, että kaikkea on koko ajan tarjolla. Toisaalta kakkonen oli täynnä kaikkea ihan turhiä affixeja yms. joilla ei ollu pelin kannalta mitään merkitystä tai niitä ei vaivauduttu edes selittämään. Kolmonen oli tässä mielessä parempi, että ne oli suhteellisen yksiselitteisiä.

Jos on jotain, mitä en halua D2:sta, se on charmit. Saamarin typerät killuttimet antoivat boosteja vain lojumalla inventaariossa, minkä takia niitä roudattiin aina inventaario täynnä.
Samaa voi sanoa ykkösen ja kakkosen pulloista. Ylipäätään en toivo takaisin sitä pelimekaniikkaa että vihuja pitää ihan jatkuvasti kitettää tai juosta jonnekki piiloon juomaan pulloja tms.
 
Viimeksi muokattu:
Aika järjetöntä edes tehdä tällaista vertausta. OW2 on sama peli kuin ensimmäinen OW ja puhdasta rahastusta.

D4 on täysin eri peli, eri moottorilla ja monin tavoin rankasti erilainen kuin D3.
Miksi tilanne olisi eri D4 kohdalla jos firman politiikka on OW:n kohdalla tuo?
 
Open world on jo aika iso uudistus, kun kokonaisuutena katso niitä suurimpia asioita, mitä D4 on tuomassa mukanaan.
Jo Titan Questissä oli saumaton maailma ja latausta vain muutamassa paikassa. Melkein kaikki dunkut yms. olivat saumattomasti yhteydessä päämaailmaan, joten Diablolla on kyllä kirimista tosiaan sen suhteen. Ei tuo silti mikään suuri uudistus ole ellei katso itse Diablo sarjan sisällä
 
Pelin kartta spoilereissa. Kyllä tässä hetkeksi pelattavaa riittää:

fp95kbsnr6w31.png

Lisäosina tulee sitten 4 muuta aluetta:

Diablo-4-Map-640x397.png
 
Saapi nähdä meneekö tässäkin se nelisen vuotta julkaisuun. Ja miten pärjää tuleville kilpailijoilleen, esim. Wolcenille ja Last Epochille.
 
Tämä ei tietenkään tarkota yhtään mitään. Järkevä millä tavalla, kenen mielestä miltä kannalta.

Omasta mielestä toisaalta oli hienoa kakkosessa saada se joku itemi, mutta toisaalta jäi suurinosa itemeistä saamatta ja näkemättä vaikka siihenkin peliin paljon käytin aikaa ja vedin 99lvl juoksuja. Vaikea sanoa kumpi oikeastaan napostelee enemmän, se että suurinosa sisällöstä jää näkemättä vai se, että kaikkea on koko ajan tarjolla. Toisaalta kakkonen oli täynnä kaikkea ihan turhiä affixeja yms. joilla ei ollu pelin kannalta mitään merkitystä tai niitä ei vaivauduttu edes selittämään. Kolmonen oli tässä mielessä parempi, että ne oli suhteellisen yksiselitteisiä.
D3:n itemisaatio on huonoin mitä olen arpg peleissä nähnyt. Täysin pakollisia settejä, joita ilman menettää niin järjettömän määrän kaikkea, ettei ole mitään järkeä olla käyttämättä. Lisäksi ne pakottavat jopa tiettyjen skillien käyttöön.

D2:n setit olivat sentään sellaisia, että niillä sai perustoimivan paketin kasaan, mutta käytännössä ne toimivat lähinnä välisteppinä kohti kunnon endgame kamoja. Muutoin toki D2:n itemisaatio jätti paljon toivomisen varaa, kun runewordit ja uniikit hallitsivat liikaa.

PoE ei tee kaikkea oikein ja silläkin on omat ongelmansa itemisaation kanssa, mutta paras arpg-itemisaatio siitä silti löytyy. Uniikkeja ei oikeastaan voi, eikä kannata käyttää jokaisessa slotissa, vaan paljon käytetään ja luodaan itse rareja. Buildeja voi hyvin rakentaa ilman yhtäkään uniikkia kamaa. Vaihtelua on hahmojen gearauksessa paljon enemmän, kuin yhdessäkään Diablo-pelissä.

Itemisaation lisäksi D3:n graafinen tyyli ja muutoinkin liian kevyt olemus häiritsivät paljon, mutta niihin on tosiaan tulossa parannusta D4:n myötä. Myös D3:n merkityksetön hahmonkehitys tappoi pelistä yhden tärkeimmistä arpg-elementeistä. Tämäkin vaikuttaa paranevan D4:n myötä.
 
Saas nähdä miten tässä riittää sisältöä. Toivottavasti eivät tee tuota greater rift virhettä jossa vaikeustaso skaalautuu äärettömästi - se tuntuu johtavan tilanteeseen, jossa ainoastaan ne buildit kullakin classilla ovat järkeviä pelata joissa on suurin potentiaali riftaamiseen.

Odotukset eivät ole järin korkealla.
 
Kun tuolla oli joku maininta traden takaisintulosta, niin toivottavasti ei ainakaan mitään D2 "ostakaa kultaa/itemeitä/boostia" -botti spämmiä. Eikä varsinkaan mitään kauppapaikkaa sekoittamaan itemisaatiota.
 
Saas nähdä miten tässä riittää sisältöä. Toivottavasti eivät tee tuota greater rift virhettä jossa vaikeustaso skaalautuu äärettömästi - se tuntuu johtavan tilanteeseen, jossa ainoastaan ne buildit kullakin classilla ovat järkeviä pelata joissa on suurin potentiaali riftaamiseen.

Odotukset eivät ole järin korkealla.
Tämmöistä löytyi tuohon liittyen:
  • Key dungeons (inspired by Greater Rifts, they will scale up)
  • There are hundreds of dungeons and at max level you will have a key drop that will turn any dungeon to a max level key dungeon (similar to Mythic+ in WoW). The key has affixes on it that changes mechanics of the dungeon and boss.
Source: New Information from Dev Interview and Streams: Key Dungeons, Expansions, No AH and More

En tiedä tarkoitetaanko tuossa että tuolla avaimella voi muuttaa dungeonin maksimi levelin dungeoniksi, vai maksimi levelisen ukon dungeoniksi joka ehkä skaalaa jollain tavalla vielä pidemälle ja ehkä loputtomiin.

Kirjottelivat myös että about 3kk välein kertovat pelin kehityksen etenemisestä.

Tuolta lisää koostettua infoa: More New Info - Second Dev Interview from Streams

Ensimmäinen noista linkeistä taitaakin sanoa paljon samoja asioita kuin tuo Fleepan linkki. Siinäkin lähteenä Bluddshed ja Quin69 striimit.
 
Lilith on Mephiston tytär, Sanctuaryn luoja ja ihmiskunnan äiti. Se kalpeanaama on mitä todennäköisimmin Linarian/Rathma, Lilithin ja Inariuksen esikoinen, ensimmäinen nephalem.

Lyhyessä välähdyksessä missä näkyi enkeli ketjuissa lieni Inarius itse.
 
Mahtavaa sillä Diablo 3 vedetty jo läpi Torment 16 tasolla ja vielä silloin oli maximi jolloin pistin pelin tauolle.
Diablo 4 kanssa odotukset korkealla.
 
Itemisaation lisäksi D3:n graafinen tyyli ja muutoinkin liian kevyt olemus häiritsivät paljon, mutta niihin on tosiaan tulossa parannusta D4:n myötä. Myös D3:n merkityksetön hahmonkehitys tappoi pelistä yhden tärkeimmistä arpg-elementeistä. Tämäkin vaikuttaa paranevan D4:n myötä.

Minusta jo taitopisteiden uudelleensijoitusmahdollisuus(-pakko) tappaa hahmonkehityksen.
 
D3:n itemisaatio on huonoin mitä olen arpg peleissä nähnyt. Täysin pakollisia settejä, joita ilman menettää niin järjettömän määrän kaikkea, ettei ole mitään järkeä olla käyttämättä. Lisäksi ne pakottavat jopa tiettyjen skillien käyttöön.

D2:n setit olivat sentään sellaisia, että niillä sai perustoimivan paketin kasaan, mutta käytännössä ne toimivat lähinnä välisteppinä kohti kunnon endgame kamoja. Muutoin toki D2:n itemisaatio jätti paljon toivomisen varaa, kun runewordit ja uniikit hallitsivat liikaa.

PoE ei tee kaikkea oikein ja silläkin on omat ongelmansa itemisaation kanssa, mutta paras arpg-itemisaatio siitä silti löytyy. Uniikkeja ei oikeastaan voi, eikä kannata käyttää jokaisessa slotissa, vaan paljon käytetään ja luodaan itse rareja. Buildeja voi hyvin rakentaa ilman yhtäkään uniikkia kamaa. Vaihtelua on hahmojen gearauksessa paljon enemmän, kuin yhdessäkään Diablo-pelissä.

Itemisaation lisäksi D3:n graafinen tyyli ja muutoinkin liian kevyt olemus häiritsivät paljon, mutta niihin on tosiaan tulossa parannusta D4:n myötä. Myös D3:n merkityksetön hahmonkehitys tappoi pelistä yhden tärkeimmistä arpg-elementeistä. Tämäkin vaikuttaa paranevan D4:n myötä.


No alussahan D3:ssa juuri oli tui tilanne, että leget ja setit oli paskaa. Parhaat itemit oli rareja. Omasta mielestä toi on pirun tylsää. Kaikki keltainen tauhka on käytävä kammalla läpi, että ei vahingossa myy tai tuhoa jotain god tier itemiä.

Js miksi edes pistää peliin mitään harvinaisia settejä tai legejä, jos niitä ei edes kannata käyttää.

En tiiä voisko semmonen toimia, että olis vielä yks harvinainen täysin random tieri lisää, jonka itemeihin rollautuisi spessu affixeja jostain lege affix poolista.
 
No alussahan D3:ssa juuri oli tui tilanne, että leget ja setit oli paskaa. Parhaat itemit oli rareja. Omasta mielestä toi on pirun tylsää. Kaikki keltainen tauhka on käytävä kammalla läpi, että ei vahingossa myy tai tuhoa jotain god tier itemiä.

Js miksi edes pistää peliin mitään harvinaisia settejä tai legejä, jos niitä ei edes kannata käyttää.

En tiiä voisko semmonen toimia, että olis vielä yks harvinainen täysin random tieri lisää, jonka itemeihin rollautuisi spessu affixeja jostain lege affix poolista.
Tämä. Ihteäkin korpeaa jos jotku raret on parempia ku puolet legendaryistä yms mitä löydät. Omasta mielestä nimenomaan D3 itemisaatiossa onnistui tuo, että rarejen yksittäisiä kuvauksia ei tarvinnut käydä läpi, mutta toisaalta niitä ei välttämättä kannattanut jättää maahan vain lojumaan(tämäkin ongelma tulee monessa pelissä, eli kaikki huonot itemit on vain käytännössä tilaa vievää rahaa). En jaksa ARPG peliin mitään hirveetä Inventorymanager 2019 sivupeliä.

Toivoisin ite ainakin, että pelialue pysyis relevanttina kaikkinensa. Eli ei tulis sitä, et istutaan kaupungissa ja mennään riftiin ja palataan kaupunkiin TAI teleporttaillaan jonnekki loppubossin luokse, koska siltä tippuu niitä itemejä, joilla tapetaan se sama bossi kohta helpommin. Jälkimmäinen oikeastaan kiinnostaa vähemmän.

D3:ssa oli minusta lopulta kuitenki kivaa se, että niitä settejä yms. pysty käyttämään ihan relevantteihin buildeihin, varsinki loppuvaiheessa. Eri asia jos halus olla joku season paras, mutta seasonin huonoimmallakin setillä pääsi ihan "tarpeeksi pitkälle" pelissä. Tavallaan itemit oli se "level" mitä kehitettiin.
 
No alussahan D3:ssa juuri oli tui tilanne, että leget ja setit oli paskaa. Parhaat itemit oli rareja. Omasta mielestä toi on pirun tylsää. Kaikki keltainen tauhka on käytävä kammalla läpi, että ei vahingossa myy tai tuhoa jotain god tier itemiä.

Js miksi edes pistää peliin mitään harvinaisia settejä tai legejä, jos niitä ei edes kannata käyttää.

En tiiä voisko semmonen toimia, että olis vielä yks harvinainen täysin random tieri lisää, jonka itemeihin rollautuisi spessu affixeja jostain lege affix poolista.
Niin. D3 meni toisesta ääripäästä toiseen. Ei ole hyvä, että setit ja leget ovat turhia, mutta ei myöskään ole hyvä, että ei ole järkeä käyttää mitään muuta kuin niitä. Vielä vähemmän on järkeä siinä, että saatavilla olevat kamat määrittelvät hyvin vahvasti mitä skillejä voi käyttää tai mitä buildeja pelata.

Hyviin rareihin tottuu. PoE on täynnä hyviä rareja ja niitä käytetää buildeissa jatkuvasti. Yleensä vähintään puolet kamoista on rarea. Silti ei ole tarvetta käydä kaikkea tauhkaa läpi, koska asiat on suunniteltu järkevästi. Lisäksi silmä harjaantuu siihen, mikä on hyvää ja mikä ei, joten tietää nopeasti mitä kannattaa katsoa tarkemmin ja nopealla vilkaisulla selviää heti tekeekö kamalla jotain.

Mutta siis kultainen keskitie on paras. Ei D3:n tyyli mennä ääripäästä toiseen.

Miksi laittaa peliin muuta kuin legeja ja settejä, jos mitään muuta ei kukaan koskaan käytä, eikä ole järkeä käyttää? Ihan perkeleen tylsä ja huonosti suunniteltu itemsaatio.
 
D4 liian samanlainen kuiin D3 = samaa peliä koitetaan myydä toiseen kertaan muutamalla lisäominaisuudella. Sama tilanne OW 2....
Kyllä mun mielestä pelin systeemit on vedetty täysin uusiksi vs D3.

Esim tuo pelimaailma. Laaja avoimempi. End game ei taida olla pelkkää Greater rift jyystöä. Itemisaatio vaikuttaa aika paljon erilaiselta. Skillit ja talentit ym.

Toivottavasti noista viime vuosituhannen "ladataan luolastoa" alueista päästäis jo eroon tällasessa pelissä.
Kumma juttu kun yleensä se oli juuri niin että niissä vanhoissa peleissä ei tarvinnu lataustaukoja. Esim Diablo1 ja 2 ei tainut mitään loading screenei olla.. ei juuri edes Actien välillä.
Sekin oli hieman outo että D3 alussa ei ollut niitä ja sitten ne tuli RoS myötä? Liittyikö jotenkin siihen konsoli versioon ehkäpä?

D3:n itemisaatio on huonoin mitä olen arpg peleissä nähnyt. Täysin pakollisia settejä, joita ilman menettää niin järjettömän määrän kaikkea, ettei ole mitään järkeä olla käyttämättä. Lisäksi ne pakottavat jopa tiettyjen skillien käyttöön.
Jep täyttä paskaa. Pakotetaan käyttämään settejä jotka boostaa damagea 10000% heti .. toki jos käytät näitä skillejä. Eli pakotetaan vielä skillejäkin käyttämään. Eikä siinä vielä kaikki. Ne non-set slotit on myös sellaisia että sinne löytyy itemit mitkä boostaavat näitä skillejä. Eli 0 slottia vapautta. Toki LoN setillä voit tehdä hieman erilaisempia juttuja, mutta siinä menee aikaa jonkun verran eikä se ole välttämättä juuri kovempi kuin setit.

D3 RoS alussa setit oli juuri niinkuin pitääkin. Antoi statteja yms. pientä bonusta. Eli ei mitään överiä. Sitte ku Seasonit tuli niin alkoivat muuttamaan settejä.

Kun tuolla oli joku maininta traden takaisintulosta, niin toivottavasti ei ainakaan mitään D2 "ostakaa kultaa/itemeitä/boostia" -botti spämmiä. Eikä varsinkaan mitään kauppapaikkaa sekoittamaan itemisaatiota.
Enpä tiedä miten hoitavat.
Ilmeisesti on rajoitettu hieman mitä voi tradee.
Ihan parhaimmat kamat ehkä bind on pickup
Sitten osa kamoista on bind on trade ja osa bind on equip
Noi hieman hillitsee tuota kauppaamistä ehkä.

No alussahan D3:ssa juuri oli tui tilanne, että leget ja setit oli paskaa. Parhaat itemit oli rareja. Omasta mielestä toi on pirun tylsää. Kaikki keltainen tauhka on käytävä kammalla läpi, että ei vahingossa myy tai tuhoa jotain god tier itemiä.
Raret parhaina on ollu mun mielestä kaikista paras systeemi. Oli jo Diablo2:ssa (ennen lisäriä)
Jokanen droppaava rare saattaa olla kova upgrade. Legendaryt missä on staattiset statit on ihan jees, koska sitten voit targettaa tiettyä itemiä gamblessa ja tiedät mitä saat jos sen itemin saat.

D3 alussa systeemi oli perseestä. Kamaa tuli liikaa ja statit oli aivan mahdottomia ja helvetin huono löytää omalle hahmolle sopiva kama. Tämän syy oli AH. Oli tehty itemisaatiosta hankala, jotta ostaisit sen sopivan itemin AH.

D2ssa rarea droppasi harvemmin ja statit osui helpommin kohdalleen omalle hahmolle. Ennen LoD affix levut oli vielä matalempia ja droppasi järkevämmin joten hyvää kamaa tuli jotenkin helpommin.

D4 systeemi vaikuttaa aika monipuoliselta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 438
Viestejä
4 537 847
Jäsenet
74 798
Uusin jäsen
STW1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom