Itse olen Delvestä asti pelannut pelkkää SSF:aa ja kokenut tuon tradeemisen poistamisen yhtälöstä ihan virkistävänä vaihteluna kun peliä on ohjannut pikemminkin saatavat dropit kuin tradeeminen. Craftaaminen on tullut enemmän keskiöön kun on itse pitänyt tehdä gearit hahmoille jotka tarvitsevat jotain tietyn tyyppistä gearia toimiakseen.
SSF on muuten hyvä vaihtoehto, mutta kun peli on kuitenkin käytännössä tasapainotettu sen tradeemisen ympärille minkä takia SSF vaatii paljon enemmän grindiä jos haluaa päästä tiettyihin endgame tavotteisiin. Joitain asioita voi jahdata tekemällä tiettyä asiaa (esim. tabulan saa kun farmaa blood aqueductsia), mutta aivan kaikkea ei tuota kautta saa ja moni asia on hyvin vahvasti RNG-sidonnainen.Sen takiahan PoE:ssa on nykyään SSF, että jos "pakollinen" trade ei nappaa ja power creep häiritsee, niin voi pelata soolona. Ei ollenkaan tradea ja haastetta löytyy alusta loppuun enemmän. Mikäli taas ei halua kuitenkaan pelata yksin, niin privaliigat ovat erinomainen vaihtoehto.
Oma kultainen keskitie tuossa asiassa on ollut pelata ihan normiliigaa ja myydä/ostaa vain niitä asioita mitä on aivan pakko. Tuosta huolimatta motivaatio on viime liigoissa vaan laskenut. Viimeksi Betrayalissa ja Delvessä pelasin kunnolla - Delvestä pidin erityisesti, koska fossiileja oli niin näppärä farmata ja niillä sai pyöriteltyä hyvin esineitä. Harmillisesti farmausta kuitenkin nerffattiin vähentämällä droprateja matalemmilla minen tasoilla.