Diablo 4

Viestiketju alueella 'Pelit, PC-pelaaminen ja pelikonsolit' , aloittaja hrmh, 01.11.2019.

Tagit:
  1. Maranki

    Maranki

    Viestejä:
    354
    Rekisteröitynyt:
    07.11.2018
    Ei. Useampia satoja tunteja tuli sitäkin pelattua, neljällä eri luokalla yksinpelinä ja kaverin kanssa co-oppina (+ehkä sata tuntia Battlenetissä randomseurassa kunnes huijaajat ja kerjäläiset alkoivat ärsyttämään) ja ainakin sorceressille tuli pari varsin erilaista buildia kehiteltyä. Netistä en mitään apuja hakenut, väärän valinnan tuska kuului osana nautintoon ;)
     
  2. pete874

    pete874

    Viestejä:
    260
    Rekisteröitynyt:
    07.10.2017
    En tiiä miten sä niistä itemeistä ja skillipuista erilaisia buildeja teet, ellet ota damagessa ihan hitosti turpaan :rofl::rofl: Itsellä tuhansia tunteja junnuna D2 takana.
    Sorceressillä oli ne muutamat skillit puussa, mille pystyi tehdä buildin, jolla sai hyvin damagea. Parhaissa itemeissä ei juuri ollut valinnan varaa.
     
  3. thebe

    thebe

    Viestejä:
    159
    Rekisteröitynyt:
    10.10.2018
    Hatusta muutama:

    Ilman infinityä ite löydetyllä gearilla orb/Hydra, sitten paremmilla kamoilla orb/FB/Meteor. Infinityn kanssa lightning-tree käyttöön. Jos halus panostaa damageen ja tehdä ns glass Canonin niin Infinity omaan käteen merchin sijaan tai Crescent monia ja spiritiä käteen ja infy merchille. Sitten toki erilaiset melee-variantit ja oma ehdoton suosikki orb/melee hybridi. 1,1k orb, lähes 50k melee damage toisessa aseslotissa

    Kyllä niitä hyviä ja tehokkaita buildeja oli ja on vaikka kuinka, riippuen siitä mitä kaikkea oli mahdollista hankkia. Suurin osa ei vaan näe shakoa pidemmälle eikä ymmärtänyt syvempiä mekaniikkoja
     
  4. pete874

    pete874

    Viestejä:
    260
    Rekisteröitynyt:
    07.10.2017
    Koska muut "mekaniikat" olivat hitaampia farmaamiseen ja levutukseen(huono damage). Ei siinä muuta syytä ole.
    Maksimi + to all skills itemeistä ja charmeista ja charmien kaa capattiin myös ressut ja siinä samalla lifeä myös kiitettävästi(ei tarvinnut olla glass cannon). Miks pitää tehdä asioista vaikeita en ymmärrä?
    Huvitti jo sillon nää, jotka veti näillä omilla mekaniikoilla ;DD
     
    TeeDee tykkää tästä.
  5. thebe

    thebe

    Viestejä:
    159
    Rekisteröitynyt:
    10.10.2018
    Eivät olleet, päinvastoin. :) ruudulla damage saattoi näyttää pienemmältä (ei edes välttämättä), mutta kun otetaan esim -res mukaan, oli käytännön tehokkuus moninkertainen. Kaikki ei kokenut hahmojen tehokkuuden maksimointia vaikeaksi vaan mielenkiintoiseksi.

    Omalta osalta tämä OT riittää
     
  6. Maranki

    Maranki

    Viestejä:
    354
    Rekisteröitynyt:
    07.11.2018
    Esim. siten, että erikoistut sellaiseen magian lajiin, joka ei tehoa johonkin bossiin ;)

    Minä taisin kyllä pelata tätä peliä vähän eri tavalla kuin iso osa porukkaa. Sama koskee kyllä myös Diablo 3:sta, olen pelannut sitä muutamia satoja tunteja ilman kovin vakavahenkistä yritystä optimoida mitään. Jos jokin valinta ei tuota hyvää tulosta, niin siinähän on sitten vähän enemmän haastetta. Koskaan en ole kokenut tarvetta vertailla omaa hahmoani toisten pelaajien vastaaviin, myöskään PvP ei kiinnosta pätkääkään, joten ehkä tämä selittää asian.

    Eli mitä haluan Diablo 4:lta? Sen verran vaihtelua mätössä, että sen jaksaa pelata muutaman kerran läpi erilaisilla hahmoilla.
     
    Viimeksi muokattu: 04.11.2019
  7. Zeratul

    Zeratul

    Viestejä:
    169
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2019
    Siihen aikaan D2:n sisällön määrä, hahmonkehitys ja itemisaatio olivat ihan kärkitasoa. Endgamea D3:ssa on ehkä hitusen enemmän, mutta hahmonkehitys on alkeellisempaa ja itemisaatio paljon huonommalla tasolla kuin edeltäjässään.

    Ei se vain saisi mennä niin, että 12 vuotta edeltävän osan jälkeen julkaistava jatko-osa ottaa taka-askeleita kyseisen peligenren tärkeimpiin osa-alueisiin liittyen.
     
    thebe tykkää tästä.
  8. TheMeII

    TheMeII Übertaktungspotenzial Tukijäsen

    Viestejä:
    4 527
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Itse toivon että maksimitasolle pelaaminen ei ole ensimmäisellä kerralla riippuvainen vain tuurista kuten itellä kävi kolmosen kans. Olis pitäny AH:sta hakea kamppeet kun ei nyt vaan sattunu tuleen semmosta millä ois päässy eteenpäin. Lopetin silloin kun attackspeed gear oli vielä kaikki kaikessa. Pelasin sitä yksinpelinä ja siinä nousi seinä vastaan niin lopetin. Päätä saa hakata seinään muuallakin.
     
  9. Jalehma

    Jalehma

    Viestejä:
    44
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Diablo 2 tosiaan parhaat buildit varsinkin softin puolella aika lukkoon lyötyjä. Mutta HC ja vähänkin selffoundina homma menee mielenkiintoiseksi, kun parhaita itemeitä ei löydä joka hahmolle millään.

    Bottaaminen teki vaan ongelman, että hyvät itemit huonoilla rolleilla muuttui niin halvoiksi, että kaikilla oli miltein samat itemit päällä, mutta eri rolleilla. Mutta tiukemmalla budjetilla ja HCssa buildeissa ja itemeissä aivan helvetisti variaatiota ja aivojakin saa käyttää. Omana parhaimpana aivotyönä jouskaribarbaari, jolla vedettiin omalla partylla uubereita noin 2vk resetistä. Toki omien buildien tekeminen on vaativaa ja tarvitsee paljon opiskelua arreatista. Lisäksi harmittavasti jotkut bugit pilaavat joitain paperilla hyviä ideoita.

    Ja itse asiasta. Juuri mitään odotuksia ei diablo neloselle, joten nyt on hyvä mahdollisuus yllättyä positiivisesti! Itemisaatio yms kyllä pelottaa valmiiksi jos on d3 skaalaus helvettiä, mutta katsotaan.
     
    thebe tykkää tästä.
  10. Janz

    Janz

    Viestejä:
    545
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Näinhän se meni. Vähän sama kuin WoW: Classic nyt, super ihkua että niitä talent pointteja on 51. Harmi vaan että kaikilla on täysin samat cookie cutter buildit jostain icy-veinsistä tai wowheadin guideista.
     
  11. P c L A Y E R

    P c L A Y E R Tukijäsen

    Viestejä:
    1 565
    Rekisteröitynyt:
    13.12.2016
    En täysin kyllä ymmärrä tuota himoa noiden rarejen perään. Itteä ei voisi vähempää kiinnostaa tutkia joka ikistä rarea, joita tursuaa ovista ja ikkunoista.

    Miksi ne leget ei voi ajaa sitä samaa asiaa? Kun niitä on paljon ja ne eivät tee joistain skilleistä ylitehokkaita, ne ovat vaan harvinaisempia "rareja" uniikeilla ominaisuuksilla. Silloin voisi käyttää vapaammin eri legejä eri sloteissa oman mieltymyksensä ja hahmon buildin mukaan.

    Toinen vaihtoehto on sitten tehdä niistä rareista huomattavasti harvinaisempia tai sitten tosiaan luoda vielä yksi harvinaisempi itemi classi rarejen ja legejen väliin, jossa ei ole mitään erityisominaisuuksia, mutta kovemmat statit kun rareissa.
     
  12. Zeratul

    Zeratul

    Viestejä:
    169
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2019
    Siksi että kun raret ovat aidosti mukana, niin se tekee gearauksesta paljon monipuolisempaa ja mielenkiintoisempaa. Jos sinua ei kiinnosta katsoa tarkemmin mitä kamaa pelatessa maahan putoaa, niin ehkäpä tämä genre ei ole täysin sinua varten. D3 on tavallaan arpg niille, joita arpg pelit eivät muutoin välttämättä kauheasti kiinnosta.

    Minua häiritsee jo muutenkin valkoisten ja magic-itemeiden olemassaolo arpg-peleissä, jos niille ei ole aidosti käyttöä. Jos tähän lisätään vielä raret, niin 95% tippuvista itemeistä on täysin turhia, joka tekee pelaamisesta ja gearauksesta tylsää. D3:ssa legejä putoilee oikealta ja vasemmalta jatkuvasti, kuten on pakkokin, kun millään muulla ei mitään tee. Tämän vuoksi legen putoaminen ei yleensä tunnu miltään ja useimmilla ei edes tee mitään. D3:n leget ovat oikeastaan ottaneet sen roolin, mikä rareilla on monissa muissa arpg peleissä.

    Arpg pelien yksi tärkeimmistä asioista on itemisaatio, jonka tärkeimpiä yksittäisiä asioita on se tunne, mikä tulee kun jotain harvinaista putoaa maahan. Uniikkien/legendaryjen pitäisi olla sellaisia, että niiden putoaminen tuntuu aina erityiseltä ja saa hyviä tuntemuksia pelaajassa aikaiseksi. Niiden tulee olla jotain harvinaista ja erilaista, mutta ei kaikissa tapauksissa BIS jokaiselle buildille jokaiseen slottiin.
     
    Mauska tykkää tästä.
  13. Blah

    Blah

    Viestejä:
    271
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Kuvia:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Peli näyttää kuvissa 1000x paremmalta kuin Diablo 3.
     
    |le, emviiex, Rutku_ ja 3 muuta tykkäävät tästä.
  14. kolistelija

    kolistelija

    Viestejä:
    52
    Rekisteröitynyt:
    17.02.2018
    Ostan jos peli tekee aimo harppauksen tylsän kolmosen tyylistä takaisin kakkosen suuntaan.
     
  15. hsalonen

    hsalonen

    Viestejä:
    10 086
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Todennäköisesti ostan ekoista aleista n. vuoden kuluttua julkaisusta ja pelaan vaan kampanjan läpi. Ei aika riitä enää endgame-touhuiluun.
     
    TheMeII tykkää tästä.
  16. P c L A Y E R

    P c L A Y E R Tukijäsen

    Viestejä:
    1 565
    Rekisteröitynyt:
    13.12.2016
    No aika turhiahan ne valkoiset ja siniset D3:ssa onkin käyttömielessä. Craftimatskua lähinnä. Raret on käytännöllisiä tiettyyn pisteeseen levelauksessa, jonka jälkeen craftimatskua endgameen, mikä taas johtuu suurelta osin legejen yleisyydestä. Siinä olen samaa mieltä, että legejä tippuu liikaa, minkä takia nuo ancientit ja primalit onkin ollut pakko keinotekoisesti työntää mukaan.

    Rareja taas vaan yksinkertaisesti tippuu endgamessa aivan liian paljon, minkä takia jokaisen tutkiminen on todella tylsää pakkopullaa. Tämän takia uusi harvinaisempi item classi (esim epic), missä olisi korkeammat rollit kun rareissa, mutta ei erikoisominaisuuksia, olisi aika optimaalinen ratkaisu. Sitten ne leget voisi pitää oikeasti harvinaisena.

    Jos rare voi olla parempi kun lege, niin sittenhän se legen droppaaminen ei todellakaan tuo tuota tunnetta, mitä kuvailit. Se nähtiin jo vanilla D3:ssa. Kyllä sen legen pitää olla aina parempi kun rare oli sen uniikki ominaisuus mitä tahansa.

    En vaan itse näe millään tavalla mielekkäänä sitä, että yleisellä keltaisella tusinatavaralla pitäisi jotenkin pystyä tasapäisesti vetämään end game sisältöä. Lootti on kuitenkin näiden pelien ykkösjuttu omasta mielestä, joten kyllä sen ultimaattisen tavoitteen tulisi olla täysin legepohjanen geari.
     
  17. Zeratul

    Zeratul

    Viestejä:
    169
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2019
    Siis oletko oikeasti pelannut mitään muita genren pelejä, kuin D3? Alkaa vaikuttamaan siltä, että et ole.

    Leget ovat D3:ssa tosiaan niin yleisiä, että niitä voisi sen puolesta verrata monien pelien rareihin.
     
  18. Rutku_

    Rutku_

    Viestejä:
    58
    Rekisteröitynyt:
    27.10.2017
    Näyttääpä tosiaan hyvältä noissa kuvissa. Ja menty kyllä hyvään suuntaan tuolla synkemmällä teemalla verratuna d3:seen :)
     
  19. perato

    perato

    Viestejä:
    3 501
    Rekisteröitynyt:
    28.10.2016
    Tämä on yks surkeimmista asioista nykypäivän RPG-peleissä. Kun joku armor piercingin merkitys pitää laskea jollain excelillä tai käydä lukemassa forumilta että mikä merkitys sillä on kun missään ei näy vihujen armorstatseja tai muutakaan. Omasta mielestä paljon parempi lähestymistapa on se, että pelaajalle annetaan se informaatio ja siitä ratkokoot onko jostain hyötyä, kuin se, että peli on täynnä jotain soft cappeja, hard cappeja, break pointteja yms.
     
    Jurgen ja emviiex tykkäävät tästä.
  20. Kirottu

    Kirottu

    Viestejä:
    749
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Power creepin syytä. Ei kestä kauan kun hahmosta saa T16+ kykenevän ja tuolla tasolla legejä tulee ovista ja ikkunoista. Jos yleinen tehotaso olisi pysynyt RoS julkaisun tasolla, loottisadetta ei olisi. Silloin saattoi mennä monta riftiä ilman ainuttakaan legeä.
     
  21. Heritage.

    Heritage.

    Viestejä:
    82
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2017
    osoitteessa parhaillaan tyypin pelaamaa versiota Diablosta Blizzconeilla.
     
  22. thebe

    thebe

    Viestejä:
    159
    Rekisteröitynyt:
    10.10.2018
    D2 on kohta 20 vuotta vanha peli, eikä sitä voi sanoa nykypäivän peliksi. Kuten itsekin totesin, mekaniikkojen ei tarvi eikä pidä olla noin monimutkaiset nykypäivänä. Olen samaa mieltä, että valtaosa infosta pitäisi tulla jo pelin sisällä ja käsitteet saisi olla avattu jossain. 20v sitten asiat oli toisin teknologian rajallisuuden vuoksi.

    Pointti oli se, että pelissä oli runsaasti syvyyttä ja customointimahdollisuuksia niin tavaroiden kuin hahmojen osalta. Oli siis muitakin asioita, mitä gearista kannatti seurata, kuin kissan kokoisilla kirjaimilla seisova "DPS". Setit eivät automaattisesti olleet parhaita, itseasiassa päinvastoin, joten hahmoja ei oltu "pakotettu" käyttämään samoja tavaroita tai täyttämään kaikkia slotteja tietyillä tavaroilla. Joskus oli jopa kannattavaa käyttää vain osaa setistä. Toivon vain, että juuri itemisaatioon käytetään aikaa ja vaivaa niin että siellä on aidosti tilaa ja mahdollisuuksia tehdä erilaisia buildeja ja hahmoja.



    ihan hyvän kuulosta asiaa
     
    Viimeksi muokattu: 04.11.2019
    Zeratul tykkää tästä.
  23. Eläin

    Eläin

    Viestejä:
    577
    Rekisteröitynyt:
    26.07.2017
    upload_2019-11-5_12-8-11.png

    hyvä peli se tämä kolmonenki.
     
  24. TheMeII

    TheMeII Übertaktungspotenzial Tukijäsen

    Viestejä:
    4 527
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Onko tässä tarkoitus esitellä tekstuurien suttuisuutta, maiseman ykssävyisyyttä vai mitä?
     
    InfernalDark tykkää tästä.
  25. Kirottu

    Kirottu

    Viestejä:
    749
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tuo kuvapaappaus on kyllä vähän heikko esimerkki, oli siinä pointtina mikä vain.

    Olisiko tämä yhtään parempi?
    Screenshot012.jpg
     
  26. Eläin

    Eläin

    Viestejä:
    577
    Rekisteröitynyt:
    26.07.2017
    juu :) sekä veren ja goren määrää sekä kuinka selkeästi hahmot hyppäävät taustasta esille
     
  27. PÌÎUW®[ªøËrhl¾ÇÌ°1¿¼

    PÌÎUW®[ªøËrhl¾ÇÌ°1¿¼ MurottajaSince2004

    Viestejä:
    1 017
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Hienolta näyttää minun mielestäni jo tämä D4:n artstyle. Tosin release on vissiin vasta 2-4 vuoden päästä että toivoa sopii reitreisauksen olevan leivottu tiukasti engineen kiinni että päästään 4080Ti korteilla ryllyttämään täpöllä.
     
  28. kaarlos

    kaarlos

    Viestejä:
    384
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Joo, vaihtelua yhden tai kahden itemin välillä verrattuna siihen, että täysin valideja endgame buildeja on ~satoja. Hahmon optimointi tarkoittaa käytännössä paragon levelien grindausta groupissa sinne 1000+ tasolle.

    PoE:ssa tämä progressio buildien välillä on tehty niin paljon mielekkäämmäksi. Liigan alussa on kiva aloittaa joku hahmo jonka tietää toimivan heikommilla geareilla ja sitten liigan edetessä voi gearin kertyessä rueta harkitsemaan kalliimpia / eksoottisempia buildeja - tai jos vaikka tulee joku build-enabling unique niin voi hyvinkin sen varaan rakentaa kokonaan uuden hahmon.

    Diablo 3:ssa en ole koskaan kokenut tällaista kiinnostusta eri buildien testailuun, kun niitä nyt vaan niin vähän ja ne ovat loppupeleissä niin kovin samanlaisia. PoE:ssa se on käytännössä koko pelin suola. Itemien harvinaisuus perustuu lähinnä ancient / primal ancient -tiereihin kun koko pelin unique kavalkadi droppaa ensimmäisen 10 pelitunnin aikana.

    Nimenomaan näin. PoE:ssa ollaan aika lähellä optimia tämän suhteen, mutta myönnettäköön että siinäkin uniikkien osalta tilanne on valitettavasti se, että liian iso osa noista menee suoraan vendorille. Craftaus on tosin sitten taas ehkä parhaita osia koko pelissä kun voi itse päättää että käyttääkö valuuttansa craftaukseen vai ostaako muiden ihmisten löytämiä / craftaamia itemeitä. Paluu tuosta mihinkään muunlaiseen systeemiin jossa currencylla ei ole käyttöäarvoa tuntuu todella ankealta.
     
    Focus0 ja Zeratul tykkäävät tästä.
  29. Zeratul

    Zeratul

    Viestejä:
    169
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2019
    Nimenomaan. Jos otetaan PoE:sta vaikkapa ladderin 100 ensimmäistä pelaajaa, niin sieltä löytyy karkeasti arvioituna 30-40 hyvin erilaista buildia. Täysin identtistä buildia tai gearia ei ole kenelläkään kahdella pelaajalla ja suurimmalla osalla geari vaihtelee todella paljon. D3:ssa jos katsoo samalla otannalla, niin buildeja on korkeintaan 5-10 ja gearit ovat erittäin samankaltaisia buildien kesken, ellei jopa täysin identtisiä.
     
    Mauska, ruiskumaali ja Focus0 tykkäävät tästä.
  30. Focus0

    Focus0 System Specialist Make ATK Great Again

    Viestejä:
    1 733
    Rekisteröitynyt:
    01.12.2016
    PoE:ssa on tuo "skilltree" ja item hommeli tehtykin huomattavasti fiksummin kuin esim. D3:ssa.
    Itse PoE:n parissa viettänyt melkoisesti myös Diablojen lisäksi ja mielestäni PoE:n pitäisi olla "D3" koska siinä on kaikkea enemmän kuin D3.
    PoE:n etuja onkin se erilaisuus itemien kanssa ja ainakin Diabloja pelanneena se järkytti ensin(pl. että itemeitä voi ostaa toisilta pelaajilta).
     
    Calderone ja Zeratul tykkäävät tästä.
  31. Blah

    Blah

    Viestejä:
    271
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Tuossa vähän reilumpi hiekkakylä -vertailu:
    Imgur
     
    Rutku_, Zeratul ja Focus0 tykkäävät tästä.
  32. pete874

    pete874

    Viestejä:
    260
    Rekisteröitynyt:
    07.10.2017
    Kyllä siellä poen top 100 tuntuu melkeen joka liigassa joku tietty buildi valtaavan suurimman osan paikoista(esim.joku mathilin tai zizaranin tekemä buildi). MUTTA poen puolella se ei tarkota sitä, että muut buildit jäisivät jotenkin huomattavasti jälkeen tälle suosituimmalle buildille. Buildien erot ovat todella pieniä, mikä on hyvä juttu.
     
  33. Zeratul

    Zeratul

    Viestejä:
    169
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2019
    Yleensä näin ei ole kyllä omien havaintojen mukaan ollut. Toki jokaisessa liigassa on omat metabuildinsa, mutta top100 on hyvin harvoin vahvasti yhden buildin toimesta miehitettynä. Top100 pelaajat eivät edes seuraa mitään suosittujen streamereiden tekemiä buildeja, vaan suunnittelevat yleensä buildinsa aika pitkälti itse.
     
  34. akse

    akse

    Viestejä:
    1 648
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Diablo3:n legendaryt on kyllä ihan raren tasolla. Dropratet on aivan liian korkeita. Jos dropratet olisi niin että Legendaryn näkisit kerran tai kaksi päivässä ja rareja muutamia tunnissa niin alkaisi ne raretkin kiinnostamaan. Nyt kun rareja tulee kokoajan esim D3ssa ja legendaryjä ihan yhtä paljon melkeen niin ketä kiinnostaa ylipäätään itemit? Legendaryt tulee D3ssa salvattua välillä ilman identifoimista. Onpa tosi legendaarisia.

    Mielummin kattelen rareja koska en voi tietää statseja kun id:n ne. Kun loottaan legendaryn niin tiedän about mitä saan jo etukäteen. Ei ole kovin jännittävää.

    Tuossa ylempänä jo vastausta.

    Mutta itseä kiinnostaisi sellainen että Raressa voisi olla esim kovempi max dama (erittain harvinainen rollata) kun legendaryissä, mutta ei sitten mitään näitä legendaryjen hienoja erikoisominaisuuksia.
    Tai chesti palaan voisi raresta saada kovemman armorin ja +HP. Eli nää perusstatit voisi rollata hieman kovemmin teoriassa kuin Lege. Toki noi dropratet saisi olla matalemmat että niitä jaksaisi kahlata läpi.

    Muistan kun D2 LoD tuli niin jengi osti vendorilta aseita esim. Amazonille ja Barbaarille.. siis sinisiä. Sitten socket questillä laitettiin maksimi socketit niihin ja runeja ja jeweleitä.
    Oliko jopa niin että Amazonille sait paremman aseen sinisestä bowista kun rare. Sinisiin saattoi rollata Cruel modi mitä ei rareissa ollut jne..

    Aivan täyttä skeidaa joo. Oli jopa hieman mielenkiintoisempi ennen lisäriä, kun käytettiin settejä, legendaryjä ja rareja sekaisin. Toisaalta hyvän itemin löytyminen muualta kuin AH:sta oli affix systeemin takia vähän turhan vaikeeta.

    Uutta hahmoa kun pelaa D3 niin paras hetki on se kun alat saamaan ekoja legendary paloja ja alat niistä hieman väsäämään jotain toimivaa buildia niiden ympärille. Sitten paskin hetki oikeestaan kun saat sen ilmaisen setin :)

    Ongelma D3:n endgamessa on se että kun olet vetäny jonkun GR 70-80 niin olet nähnyt jo kaiken. EI ole mitään hyötyä vetää korkeampaa GR. Ainoa mitä saat on korkeammat levut gemeihin ja isommat caldessanit = enemmän damaa ja kestävyyttä.

    Mutta isommasta damasta ja kestävyydestä ei ole juuri iloa koska nostamalla vaikeustasoa, hahmosi muuttuu huonommaksi kuin ennen. Samat vihut eri dmg ja hp numerot.

    Build diversity ehkä hieman kärsi jopa kun 1.10 patchissä tuli synergyt. Jossain mielessä tuli enemmän buildeja mutta jos halusit max damagen niin usein vaatii niin paljon synergy skillejä ette buildeista tulee aivan identtisiä.
     
  35. Patruuna-Siska

    Patruuna-Siska

    Viestejä:
    126
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Kasa paskaahan tästä taas on tulossa suurelta saatanalta vaan eiköhän tuota nelostakin tule muutama tuhat tuntia pelattua, samaten kuin kolmosta.
     
  36. Kirottu

    Kirottu

    Viestejä:
    749
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kuten jo aikaisemmin totesin, power creepin syytä. RoS julkaisun aikaan legejä tuli aika harvakseltaan ja koska näitä yksittäisten esineiden satojen prosenttien ja settien tuhansien prosenttien vahinkobonuksia ei vielä ollut, nykyään roskaksi luokiteltavilla legeilläkin teki jotain. Jopa raret olivat vielä tuolloin täysin käyttökelpoisia.
     
  37. Zeratul

    Zeratul

    Viestejä:
    169
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2019
    Ja power creep on pelin tekijöiden syytä. Toki jossain määrin tietynlainen power creep voi olla "pakollista", jotta saadaan pidettyä pelaajien kiinnostusta yllä, mutta sen suhteen täytyisi edetä hyvin varoen ja järkeä käyttäen. D3:n kohdalla näin ei todellakaan tehty.
     
  38. Kirottu

    Kirottu

    Viestejä:
    749
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jep, D3:n power creep lähti kyllä totaalisen lapasesta. En nyt oikein osaa sanoa, onko pienimuotoinen power creep "pakollista", mutta mikäli sitä aiotaan tehdä, pitää se tosiaan tehdä todella varovasti.
     
  39. kaarlos

    kaarlos

    Viestejä:
    384
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Power creep on kieltämättä ongelma. PoE:ssakin on kaikki bossit muuttuneet aika triviaaleiksi kun puolivillaisillakin geareilla saa sen miljoonan-pari DPS.
     
  40. perato

    perato

    Viestejä:
    3 501
    Rekisteröitynyt:
    28.10.2016
    Tämähän on ihan semantiikkaa, oli niiden nimi nyt rare tai legendary, common tai uncommon, nii en ite kyl jaksa näissä loottipeleissä innostua siitä, et jokaista "turhaa" itemiä pitää seurata sen takia, että siinä saattaa olla joku mahtistatsi. Endgamessa niitä itemejä tippuu satoja, nii aikaa menee ihan liikaa niihin itemeiden tuijotteluun ja seuraamiseen. Endgamen pitäs olla mun mielestä sujuvaa, ja d3 teki minusta siitä lopulta sellaista, koska ei tarvinnut kerätä niitä lowtier itemejä ellen tarvinut matseja ja silloinki surutta ne sai tuhota sen alun levutuksen jälkeen. Toki stoorimodi oli ihan asia erikseen. Tokihan se tarjosi minmaxaajille ja ryhmässä pelaajille nopean tien, mutta kyl mulla meni aina joka seasonilla se 20-30h ennenku hahmolla oli kaikki sen havitsemani buildin paskimman rollin itemit ilman levutettuja gemejä. Ja seon mulle ihan tarpeeksi aikaa yhteen hahmoon. Jos se on sit hauska pelata siitä eteenpäin, nii sit on ollut kivaa parannella itemejä ja mahdollisesti kokeilla variaatioita sille hahmolle tai tai itemisaatiolle.

    Koko "identify" jutun vois poistaa näistä peleistä. Aivan muinaisjäänne, jonka ainoa tarkoitus on "käy kaupungissa ja tee tämä, tai sit et tee".
     
  41. Tuuchen

    Tuuchen

    Viestejä:
    65
    Rekisteröitynyt:
    27.07.2017
    https://i.imgur.com/mE3znQ6.png

    Kenen mielestä tämä on hyvää grafiikkaa silleen 2019?

    Vaikka ukkelit näyttääkin ruudulla pieneltä, ja iso perspektiivi ihan ok, niin olisin odottanut D4:ltä tarkempia yksityiskohtia. Tulee ihan mieleen Alpha -tason tekele, ja peli päivittyy vielä kaikilla osa-alueilla ihan huomattavasti. Haluttiin saada Blizzconiin hypeä ja Blizzardin ympärille vähän positiviista kihinää, ja tietenkin investorit tyytyväisiksi kun uutta peliä tulossa.
     
  42. Eläin

    Eläin

    Viestejä:
    577
    Rekisteröitynyt:
    26.07.2017
    [​IMG]

    onhan tuo aika sumunen
     
  43. Zeratul

    Zeratul

    Viestejä:
    169
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2019
    Tästä koko tekstistä vahvistuu vain se tunne, että moni D3-pelaaja ei erityisesti osaa arvostaa arpg-pelien keskeisiä asioita. D3 on arpg niille, jotka eivät arpg-peleistä yleisesti välttämättä pidä.

    PoE:n item filterit ovat erinomainen ratkaisu laajaksi paisuvan itemisaation ongelmiin. Näet maassa vain ne kamat, mitä haluat nähdä. Vaikka raret voivatkin teoriassa olla hyviä, niin jokaista rarea ei kukaan PoE pelaaja ylös nosta, vaan se riippuu itemin pohjasta, ja siitä miten pitkällä pelissä mennään. Lisäksi suuri osa PoE:n parhaista rareista ei ole suoraan löydettyjä, vaan pelaajien itse craftaamia. Mielestäni on todella hienoa ja tärkeää, että pelissä pystyy craftaamaan kamoja, jotka voivat olla parempia kuin mikään muu ja täysin samanlaista ei käytännössä voi olla kellään.

    Jos rareilla ei tee mitään, niin itemisaation monipuolisuus kärsii todella paljon ja se tekee pelistä tylsän pelattavan. Niin tärkeä osa arpg-pelejä itemisaatio on.
     
    Focus0, kaarlos ja Mauska tykkäävät tästä.
  44. perato

    perato

    Viestejä:
    3 501
    Rekisteröitynyt:
    28.10.2016
    Enhän minä voi välttämättä arvostaa asioita joita sinä määrität arpg pelin keskeiseksi asiaksi.
     
  45. Zeratul

    Zeratul

    Viestejä:
    169
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2019
    Jos mielestäsi monipuolinen hahmonkehitys ja itemisaatio eivät ole arpg pelin keskeisiä asioita, niin en kyllä ymmärrä alkuunkaan. En puhu tässä mistään minun omista määrityksistä, vaan siitä miten nämä pelit on käytännössä aina yleisesti nähty.
     
    Focus0 tykkää tästä.
  46. 4000XT

    4000XT

    Viestejä:
    20
    Rekisteröitynyt:
    18.12.2018
    Tässä nyt jotain omia mietteitä..
    Näyttävät maisemat D4:ssa ihan hienoilta ainakin vielä, vaan kuinkahan käy
    sitten julkaisun aikoihin, toisaalta peligrafiikan kehitys on erilaista nyt
    kuin vuosikymmen sitten.
    Ei taida kuitenkaan peligrafiikat olla se mistä tämä sarja muistetaan.
    Actien välivideot toki olleet yleensä aika viimeisen päälle.

    Näitä en ole viime vuosina kauheasti peiallut mutta
    Path ef Exileä kun pääsin kokeilemaan alkuvuodesta 2012, niin oli siinä vähän
    terävämpi ja särmikkäämpi tyyli, minkä huomasi sitten kun aloitti Diablo 3.
    Grim Dawn:ssä myös silloin kun tuli Early accessiin 2013, vaikka pyörii kai
    Titan Questin muokatulla moottorilla.
    Kolmosen maisemissa kyllä on paikoitellen sellaista hienoa maisema
    maalauksellisuutta.

    Diablo 2 grafiikat ei ainakaan muistaakseni kehuja saanut aikoinaan, kun
    vertasi vaikka Baldurs Gate 2 tai Icewind dale:en.
    Phrozenkeepistä jotain "modeja" taisin kyllä kokeilla mutteivät yleisesti
    parantaneet ulkonäköä, taisi olla vain tyyliin enemmän efectiä ruudulle.

    Toivoisin ehkä jotain muistettavia kohtia ,ainakin ekalla kerralla.
    D2 jäänyt mieleen kun meni etsimään sitä malus vasaraa ja sitten pimeydestä kuluu "I
    shall make weapons from your bones.
    "
    sitten act 4 chaos sanctuary jäänyt mieleen, jotenkin worldstone chamber ei vaan ollut
    paikkana yhtä hieno päätös.

    Diablo 2:ssa pystyi skillit laittamaan f1-f12 näppäimiin ja sitten hiiren
    rullaa pyörittämällä vaihtamaan näitä skillejä. Nyky peleissä tätä ei taida
    olla kun se toimii 3d peleissä yleensä zoomina.

    Kullan autoloot D3:ssa oli hyvä muutos, ei tarvinnut erikseen jokaista noukkia
    erikseen, mikä oli aika työ kakkosessa vaikka siellä countessin tornin
    kellarissa.
     
    Dudem ja Fleepa tykkäävät tästä.
  47. perato

    perato

    Viestejä:
    3 501
    Rekisteröitynyt:
    28.10.2016
    Minä en vain hyväksy sitä sinun todellisuuttasi missä "itemisaatio" tarkoittaa jotain tiettyä tyyliä hoitaa asia ja monipuolinen hahmonkehitys tarkoittaa taas jotain sinun määrittelemää asiaa. Ihan yhtä hyvin voisin väittää että "tekstistä välittyy ettet tykkää hyvistä peleistä ja hyvästä pelattavuudesta. Enkä puhu mistään omista jutuista vaan miten yleisesti ihmiset tykkää pelata pelejä."
     
  48. Zeratul

    Zeratul

    Viestejä:
    169
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2019
    Itemisaatio tarkoittaa itemisaatiota. Puhun monipuolisesta itemisaatiosta. Diablo 3:ssa sellaista ei ole, kun setit ja leget valtaavat jokaisen slotin ja suurin osa kamoista on pakollisia aina tiettyyn buildiin. Pahinta on, että setit pakottavat tiettyihin skilleihin - tai jos haluat käyttää tiettyä skilliä, niin on käytännössä pakko täyttää tiettyä settiä.

    En ole itse määritellyt mitään, vaan kyllä nämä ovat ihan yleisiä kokeneempien arpg-pelaajien näkemyksiä. Diablo 3:n itemisaatio ja hahmonkehitys eivät ole monipuolisia. Jopa Diablo 3:n "johtavat" striimaajat ja sisällöntuottajat ovat myöntäneet asian, jonka vuoksi moni heistä on siirtynyt hiljalleen PoE:n tai muiden pelien puolelle.

    Vaikuttaa siltä, että koet minun dissaavan näkemyksiäsi. Tämä ei ollut tarkoituksena. Tarkoituksena oli vain tuoda esille niitä eroja erilaisten pelaajien mieltymyksissä. Olen pelannut ensimmäisestä Diablosta lähtien käytännössä kaikkia vähänkään merkittäviä arpg-pelejä ja minulla on iso määrä kavereita, jotka ovat myös pelanneet näitä pelejä paljon. Oikeastaan yksikään Diablo 2:n aikaisista pelikavereistani ei pitänyt Diablo 3:sta, koska he kokivat, kuten minäkin, että Diablo 3:n hahmonkehitys ja itemisaatio ovat liian yksinkertaistettuja, eikä pelistä löydy todellista syvyyttä. Jokainen meistä kuitenkin pelasi Diablo 3:a vähintäänkin muutamia satoja tunteja, joten kokemusta pelistä kertyi riittävästi.

    Diablo 3 ei ole huono peli, mutta se ei myöskään vastaa siihen huutoon, mihin aiemmat Diablot ja muut monipuolisemmat arpg-pelit vastaavat. Diablo 3 on kasuaalisempi vaihtoehto ja se sopii monille pelaajille täydellisesti. Se ei vain ole sitä, mitä minä Diablo-peleiltä toivon. Eikä se näytä olevan myöskään sitä, mihin Blizzard nyt pyrkii Diablo 4:n osalta, joka on luonnollisesti minun mielestäni hyvä asia.
     
    Partizan tykkää tästä.
  49. perato

    perato

    Viestejä:
    3 501
    Rekisteröitynyt:
    28.10.2016
    Just määrittelit mitä tarkottaa itemisaatio ja monipuolinen itemisaatio. Kumpaakaan ei löydy sanakirjasta selittämään mitä tarkoittaa. Se ei kuitenkaan minua haittaa, että käytät termiä, ja selität sen. Mutta se, että määrittelet termin niin, että "monipuolinen" on juuri se mistä sinä tykkäät ja sen jälkeen sanot, että minä en tykkää monipuolisesta. Ei, minä en tykkää sinun määrittelemästä monipuolisesta 'itemisaatiosta'.

    Mitään tekemistä sillä ei ole tietenkään sen kanssa, että Diablo3 ei ole tullut lisäsisältöä kahteen vuoteen ja sen pelaajamäärät on laskussa.

    "Tästä koko tekstistä vahvistuu vain se tunne, että moni D3-pelaaja ei erityisesti osaa arvostaa arpg-pelien keskeisiä asioita. D3 on arpg niille, jotka eivät arpg-peleistä yleisesti välttämättä pidä."
    No kyllä se kuitenkin vaikuttaa vahvasti siltä.

    Sanomalla ylläolevaa "ei ne eri mieltä olevat nyt oikeen osaa edes arvostaa tätä genreä ja eihän ne edes pidä näistä kun ovat eri mieltä".


    Vau.

    Tästä voidaan olla samaa mieltä.

    Pointtihan ei ole se, että me ollaan eri mieltä, vaan se, että lähdit määrittelemään, että koska nämä ihmiset on eri mieltä, niin ei ne nyt sit oikeastaan edes tykkää tästä pelityypistä tai oikeastaan edes tiedä(mitä se sinun mielestä tarkoittaa).

    Edit: Antaa olla...
     
    Viimeksi muokattu: 06.11.2019
    luut tykkää tästä.
  50. Zeratul

    Zeratul

    Viestejä:
    169
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2019
    Et nyt sitten enää näköjään tee mitään muuta, kuin arvostelet minun sanomisiani, etkä edes yritä jatkaa keskustelua asiallisesti. Lisäksi irroittelet tekstejä asianyhteydestä, etkä edes yritä ymmärtää miksi jotain olen kirjoittanut. Kirjoitin historiastani arpg-pelien parissa vain sen vuoksi, että lukija voi ymmärtää miltä pohjalta näkemyksiäni kirjoitan. Reaktiosi siihen oli vähintäänkin ala-arvoinen.

    Olen joka välissä perustellut näkemyksiäni, sinä et. Olen myös kertonut ymmärtäväni näkemyksiäsi, sinä et. Näistä asioista voi keskustella asiallisesti ja vaihtaa näkemyksiä, mutta voi myös sinun tavoin keskittyä dissaamaan toisen tekstejä ja unohtaa keskustelun kokonaan.

    En ole puhunut mistään absoluuttisesti, vaan kertonut miltä minusta vaikuttaa. Jos olet eri mieltä, niin mielelläni lukisin siitä perustelujen kera. Jos D3:n itemisaatio tai hahmonkehitys ovat vertailussa muihin arpg-peleihin nähden mielestäsi monipuolisia, niin lukisin siitäkin mielelläni lisää.