Mä jo säikähdin, kahvit lensi ruudulle ja melkein sammutin työkoneen. Onneksi vanha kuva, kiitos, että herätit minut paremmin kuin aamukahvini

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mä jo säikähdin, kahvit lensi ruudulle ja melkein sammutin työkoneen. Onneksi vanha kuva, kiitos, että herätit minut paremmin kuin aamukahvini
Paljon kuullut puhuttavan tästä 70€/90€ hinnasta, että olisi korkea, mutta kun alkaa miettimään, niin esim. vuoden 1998 N64:n Zelda: Ocarina of Time oli 599mk, joka vuoden 2022 rahassa olisi ollut 151,69€.On kyllä hävytön hinta toi 90€, kovasti kutkuttelis päästä pelaamaan viikonloppuna
Vuonna 1998 sait rahalla valmiin pelin joissa ei ollut online-only pakotuksia online-jonojen kanssa eikä Day1 patcheja ja muita bugeja.Paljon kuullut puhuttavan tästä 70€/90€ hinnasta, että olisi korkea, mutta kun alkaa miettimään, niin esim. vuoden 1998 N64:n Zelda: Ocarina of Time oli 599mk, joka vuoden 2022 rahassa olisi ollut 151,69€.
Kaiketi siis pitäisi olla tyytyväisiä, ettei pelien perushinta ole jo tuolla 100€ luokassa.
Bugittomiahan pelit ei tuolloinkaan olleet, josta vaikkapa esimerkkinä kyseinen OoT, jonka any% speedrun ennätys on alta 4 minuuttia.Vuonna 1998 sait rahalla valmiin pelin joissa ei ollut online-only pakotuksia online-jonojen kanssa eikä Day1 patcheja ja muita bugeja.
Muutenkin aika huono argumentti verrata pelin hintaa yli 20 vuotta sitten julkaistuun peliin. Vertaa ennemmin johonkin nykypäivän peliin - mikä toisaalta ei ole mahdollista, koska hädin tuskin kukaan muu julkaisija julkaisee extra-hinnalla varustettuja early-accesseja pelilleen.
Onhan se tietty hienoa heitellä näitä "kattokaa kuinka kalliita nää oli tuolloin", kun samalla jättää mainitsematta valmistuskustannukset näille cartti pohjaisille peleille: Nintendo 64 Game Pak - Wikipedia. Pelit on kalliita jos se itse cartti pelkästään maksaa noin 30 dollaria ja nykypäivän rahassa jossain 60 dollarissa. Ja tuokin hinta vain se itse cartti, vielä pitäisi se peli sinne saada tehdyksi ja jonkun pitäisi se laittaa hyllyyn, myydä sitä jne.Paljon kuullut puhuttavan tästä 70€/90€ hinnasta, että olisi korkea, mutta kun alkaa miettimään, niin esim. vuoden 1998 N64:n Zelda: Ocarina of Time oli 599mk, joka vuoden 2022 rahassa olisi ollut 151,69€.
Kaiketi siis pitäisi olla tyytyväisiä, ettei pelien perushinta ole jo tuolla 100€ luokassa.
Jep. Tostahan sen ilmaisen pelin saa sitten.Nvidialla kampanja. Uus näyttis 4070 ylöspäin niin D4 kuponki kaupan päälle![]()
Paljon kuullut puhuttavan tästä 70€/90€ hinnasta, että olisi korkea
Itse vähän epäilen kun/jos kerta mekaniikat vastaa kolmostaDiablon tapauksessa sille varmasti saa vastinettakin peliajassa, sitä en epäile.
Haaste otettu vastaanItse taisin upottaa D3:een reilun vuosikymmenen aikana yli 9000 tuntia eli aivan liikaa. Toivon totisesti, että en yllä aivan vastaaviin lukuihin D4:n kanssa.
Jos joku tuota harkitsee, niin muistutuksena että nykyään saa peräti FE malleja meilläkin suoraan hyllystä.Nvidialla kampanja. Uus näyttis 4070 ylöspäin niin D4 kuponki kaupan päälle![]()
Mitäköhän kivaa sieltä tulee tänää?
![]()
Joku musiikkivideo tj.? Tuskinpa tulee mitään hahmoluokkaa jota porukka tuntuu odottavan.
Mikä hemmetin tease se sellanen olis![]()
Ilmeisesti Summer Game Festival tavaraa, Geoff Keighley tuntuu mainostavan.Mmm mistä tälläsiä saa?
Siinäkin säästää kun ostaa pelin Battle.netin US puolelta, eikä EU puolelta. Säästö se on pienikin säästö.![]()
69,90usd = 65,40 eur kurssilla nyt. Ei siinä montaa tikkaria säästä.Eikö tuohon $69,99:iin tule ALVia päälle?
Eikö tuohon $69,99:iin tule ALVia päälle?
Ei tule ellei sitä itse erikseen maksa. Eli onhan siinä pieni riski jos se verottajan silmään osuu ja se hoksaa homman. Tähän mennessä ei ole niin kuitenkaan käynyt.
Tällä kertaa en kuitenkaan kikkaillut, vaikka 6% olisikin säästänyt.
Onlyfans-addiktiosta on mahdollista päästä eroon....Oon kyllä erittäin pettynyt itseeni. Vielä eilen onnittelin itseäni etten ole langennut ostamaan Diablo 4sta. Tänään sitten ostin tuon digital deluxe version. Olo on kuin olisi ostanut Onlyfans tilauksen.
Voi helvetti olin aatellut että en varmasti maksa yhestä pelistä noin paljoa varsinkin kun en kerkeäis hirveesti pelaamaankaan. Noh.. kaks viikkoa sairaslomaa just napsahti ja nyt sit mietitäänkin et mitä tekis. Diabloo tietenkin, mutta kysymys onkin et milloin.. ei oikein tuo 90e vaan houkuttele. Saas nähä miten käy. Jos sitä ensviikkoon malttas XD
ps1 pelit taisi olla sitten luokkaa 300-399 ja pc pelit 300 markan tienoilla ?Paljon kuullut puhuttavan tästä 70€/90€ hinnasta, että olisi korkea, mutta kun alkaa miettimään, niin esim. vuoden 1998 N64:n Zelda: Ocarina of Time oli 599mk, joka vuoden 2022 rahassa olisi ollut 151,69€.
Noh PS5 storessa hinnat on :
Kyllä tämmöisen mikromaksuilla ja battle passilla kyllästetyn pelin hinta pitäisi mielestäni pyöriä jossain 0-20€ paikkeilla. Tämä tulee tuottamaan aivan helvetisti rahaa noilla mikromaksuilla ja battle passilla.
Jossain oli tosin juttua, että levyversiokin olisi kertakäyttöinen (koodin takana).Jos joku ikinä kysyy, että miks ei kannata ostaa digitaalista ps5 niin linkkaan ton kuvan. Ihan sairasta maksaa 80e halvimmasta editiosta. Levyllinen taas menee hinnassa alas tosi nopeasti siitä 69e
Maksan kyllä kympin ihan milloin tahansa ettei tarvi levyä aina rääpiä jostain. Tätä tulee kuitenkin pelattua useampi vuosi.
Kyllä tällaisen pelin hinnan pitää olla just niin korkea kuin ihmiset on valmiita siitä maksamaan. Ja näyttää siltä, että 70-100e on ollut ihan hyvä valinta. Mikromaksut eivät ole onneksi millään tavalla pakollisia, vaan nice-to-have-juttuja vain.
Paljon kuullut puhuttavan tästä 70€/90€ hinnasta, että olisi korkea, mutta kun alkaa miettimään, niin esim. vuoden 1998 N64:n Zelda: Ocarina of Time oli 599mk, joka vuoden 2022 rahassa olisi ollut 151,69€.
D4 ja PoE käyttävät eri ansaintamallia, eli PoE:n suoraksi vertailukohdaksi Blizzardilta pitäisi ottaa Diablo Immortal.hitusen ontuu tää, kun pahin kilpailija on ilmainen...
D4 ja PoE käyttävät eri ansaintamallia, eli PoE:n suoraksi vertailukohdaksi Blizzardilta pitäisi ottaa Diablo Immortal.
Edit: Tämä kun herättää selkeästi mielipiteitä, niin annetaan vielä yksi esimerkki:
Diablo 2, julkaistu vuonna 2000, jonka hinta olisi ollut vaikkapa 299mk, niin vuoden 2022 rahassa tuo olisi ~72€.
Kaikki tiedämme, että peliprojektien budjetit on kasvaneet huomattavasti vuosien mittaan (puhumatta siis vielä niistä serveri yms. ylläpitokustannuksista päälle), niin pitäisi olla tyytyväinen, että D4 kustantaa "vain" sen 70€.
Konsolipuolella jo tuo hinnankorotuspaine realisoitui jo PS5/XSX kanssa, PC puolellakin mm. Sonyn julkaisut (FF7R, TLoU yms.) ovat olleet jo sen ovh. 70€ julkaisussaan.
Ite maksoin closed alphastahitusen ontuu tää, kun pahin kilpailija on ilmainen...
D2 aikana jos mikromaksukauppa olisi ollut mahdollinen ja mikromaksut ylipäätään jo konsepti tuolloin, niin todennäköisesti se olisi jo silloin ollut mukana.No d2 ei ollu mikromaksuja ja lord of destruction lisäosa oli toki maksullinen, mutta toi helvetisti sisältöä eikä se kyllä mun mielestä täyttä hintaa maksanut.
Mikromaksut ei sinänsä haittaa kunhan niille tulee sellainen sääntö, että niillä ei saa ostettuu mitään mikä auttaa pärjäämään paremmin itse pelissä tai mikä tekee pelaamisesta parempaa itse pelimaailmassa. Että ei saa ostettuu mitään mikä auttaa voittamaan pelin etenemisessä.D2 aikana jos mikromaksukauppa olisi ollut mahdollinen ja mikromaksut ylipäätään jo konsepti tuolloin, niin todennäköisesti se olisi jo silloin ollut mukana.
D4 kuitenkin todennäköisesti mukailee edellisten versioiden peruspeli + expansion siihen päälle -mallia. Kosmeettisten esineiden kauppaa ei tule pitää tämän pelin pääasiallisena ansaitakeinona, vaan ns. "aikansa mukaisena pakollisena pahana", jolla koitetaan saada hieman lisätienestejä (kattamaan noita kasvaneita tuotantokustannuksia, joita ei ole peruspelin hintaan leivottu?) ja sitä ei ole pakko käyttää, Blizzard saa tasan $0 mikromaksuista, jos kukaan ei niistä halua maksaa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.