Diablo 4

Ei kestä HC:tä kyllä enää. Paras taisi olla jokin 80h pelattu hahmo joka potkaisi tyhjää arcane sentryyn D3:ssa...
Tuossahan se hauskuus juuri onkin. Itelläkin meni monta hahmoa ihan puhtaaseen huolimattomuuteen.

PvP täytyy kyllä varmaan jättää väliin, siinä kuoleminen olis jo sen verran paha kolaus...Toisaalta voi olla hieman erinäköistä sekin.
 
Viimeksi muokattu:
Tuossahan se hauskuus juuri onkin. Itelläkin meni monta hahmoa ihan puhtaaseen huolimattomuuteen.

PvP täytyy kyllä varmaan jättää väliin, siinä kuoleminen olis jo sen verran paha kolaus...Toisaalta voi olla hieman erinäköistä sekin.
PVP:ssä ei voinu kuolla edes hc:lla D3 ainakaan, miten D4? Ei varmaa vai onks mulla menny joku ohi?
 
Näköjään day 1 päivityksessä on peräti balanssimuutoksia jälleen kerran.


Jaa kappas, olikin väärässä kyseinen jannu.
Eli ei juuri mitään muutoksia vs server slam, paitsi muutama bugikorjaus.

 
Kellään kokemusta samanlaisesta kokoonpanosta ja D4 testailusta?

Tällä hetkellä koneessa kiinni RTX 4080, Ryzen 7 5800x ja 32GB 3600mhz ram.

Ekassa testissä vedin rtx 3070 kortilla vielä ja peli pätki pahoin. Välillä jopa pyörittiin alle 60 fps. Sen jälkeen kun nostin kortin 4080 ja peli on saanut ajuri + blizzardin päivityksiä niin ei tullut testattua minkälaista performanssia pelistä saa irti. Jos joku testasi samanlaisella koneella viime testissä niin ottaisin mielelläni jotain fps/stutter ilmotuksia. Ite yleisesti pelailen 2560x1440 resolla ja kaikki ultralla.
 
Oletan, että siellä on PC:llä se 40 gigan paketti vaihtoehtona edelleen. Siinä on siis paskemmat tekstuurit, mutta 1080p jos pelaa, niin sitä 80 gigan pakettia ei tarvitse.
 
Oletan, että siellä on PC:llä se 40 gigan paketti vaihtoehtona edelleen. Siinä on siis paskemmat tekstuurit, mutta 1080p jos pelaa, niin sitä 80 gigan pakettia ei tarvitse.

Joo ainakin pystyi asentaessa laittaa täpän siitä high resolution textures kohdasta pois, mutta en kyllä testannut että paljonko olisi vienyt ilman sitä.
 
Onkos tässä nyt niin että aina kun uusi Season alkaa niin joutuu hahmon aloittamaan alusta?
 
Onkos tässä nyt niin että aina kun uusi Season alkaa niin joutuu hahmon aloittamaan alusta?

Vapaaehtoisia ne seasonit on, mutta jos siihen osallistuu, niin alusta alkaa. Seasonit kun alkaa, niin siellä on erikseen luettelossa sulla seasonal ja non-seasonal characters. Ja seasoni, kun loppuu, niin siitä season hahmosta tulee non-seasonal.
 
Onkos tässä nyt niin että aina kun uusi Season alkaa niin joutuu hahmon aloittamaan alusta?

Joo jos haluaa olla uuden seasonin tuoman sisällön mukana. Vanha hahmo säilyy ei season hahmona. Julkasusta on noin 6 viikkoa aikaa pelailla, kunnes joutuu tekemään uuden hahmon jos haluaa season 1:stä pelata. Muistaakseni heinäkuun 21 oli s1 startti.
 
Joo jos haluaa olla uuden seasonin tuoman sisällön mukana. Vanha hahmo säilyy ei season hahmona. Julkasusta on noin 6 viikkoa aikaa pelailla, kunnes joutuu tekemään uuden hahmon jos haluaa season 1:stä pelata. Muistaakseni heinäkuun 21 oli s1 startti.

Tästäkin vielä huomio että esim uudet legendaryt yms ei tule pelkästään seasoneihin vaan myös siihen permanent modeen. Pelkästään season kohtaiset mekaniikat ovat eksklusiivisia seasoneihin
 
Kellään kokemusta samanlaisesta kokoonpanosta ja D4 testailusta?

Tällä hetkellä koneessa kiinni RTX 4080, Ryzen 7 5800x ja 32GB 3600mhz ram.

Ekassa testissä vedin rtx 3070 kortilla vielä ja peli pätki pahoin. Välillä jopa pyörittiin alle 60 fps. Sen jälkeen kun nostin kortin 4080 ja peli on saanut ajuri + blizzardin päivityksiä niin ei tullut testattua minkälaista performanssia pelistä saa irti. Jos joku testasi samanlaisella koneella viime testissä niin ottaisin mielelläni jotain fps/stutter ilmotuksia. Ite yleisesti pelailen 2560x1440 resolla ja kaikki ultralla.
Suurella todennäköisyydellä sun pätkiminen oli ainakin vielä open betassa ollut tekstuurien bugi.
Mulla 5900X + 3080 @ 1440p pätki open betassa, kunnes tiputin pelkät tekstuurit medium asetukselle.
En tiedä satuitko kokeilemaan?

Server slam testiin oli tuota korjailtu plus siellä tuli uutena vielä Ultra tekstuurit.
Server slämissä mulla toimi myös tekstuurien high asetus ilman pätkimistä, eli korjaukset tuntui toimineen.

Etenkin tuolla sun nykyisellä kokoonpanolla pitäs toimia komesti ilman stutteria asetukset tapissa.
Tosin ne ultra tekstuurit taitaa edelleen olla turha, reson takia, niin tiputtaisin high:lle.
 
Suurella todennäköisyydellä sun pätkiminen oli ainakin vielä open betassa ollut tekstuurien bugi.
Mulla 5900X + 3080 @ 1440p pätki open betassa, kunnes tiputin pelkät tekstuurit medium asetukselle.
En tiedä satuitko kokeilemaan?

Server slam testiin oli tuota korjailtu plus siellä tuli uutena vielä Ultra tekstuurit.
Server slämissä mulla toimi myös tekstuurien high asetus ilman pätkimistä, eli korjaukset tuntui toimineen.

Etenkin tuolla sun nykyisellä kokoonpanolla pitäs toimia komesti ilman stutteria asetukset tapissa.
Tosin ne ultra tekstuurit taitaa edelleen olla turha, reson takia, niin tiputtaisin high:lle.

Ai siellä oli semmonen bugi. En sattunut testaamaan tekstuurien alentamista valitettavasti vaan testasin peliä 25-30min ja totesin että haluan mennä sokeana sisään julkaisussa.

Hyvä tosin kuulla että nyt pitäisi toimia mallikkaasti. Etenkin kun nyt on ladattavissa nvidialta game ready ajurit D4 varten niin toivon että 144 fps pelaaminen onnistuu myös tilanteissa jossa vastustajia on ruudulla enemmän kuin se normaali 5-6
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Peli ennakkoladattuna ja lauantaita odotellessa kun vaimo ystävällisesti poistuu lasten kanssa mummolaan faijan nörtteilyn tieltä :D

Kovan pohdiskelun jälkeen päädyin druidiin, werewolf build. Saa nähdä onko tosta endgamessa mihinkään, vai joutuuko respec hommiin jossain välissä.
 
Kellään kokemusta samanlaisesta kokoonpanosta ja D4 testailusta?

Tällä hetkellä koneessa kiinni RTX 4080, Ryzen 7 5800x ja 32GB 3600mhz ram.

Ekassa testissä vedin rtx 3070 kortilla vielä ja peli pätki pahoin. Välillä jopa pyörittiin alle 60 fps. Sen jälkeen kun nostin kortin 4080 ja peli on saanut ajuri + blizzardin päivityksiä niin ei tullut testattua minkälaista performanssia pelistä saa irti. Jos joku testasi samanlaisella koneella viime testissä niin ottaisin mielelläni jotain fps/stutter ilmotuksia. Ite yleisesti pelailen 2560x1440 resolla ja kaikki ultralla.

Täällä täysin vastaava kone. Server slam toimi hienosti 120fps 4K kaikki herkut päällä. Eli ei varmasti ongelmia.
 
Peli ennakkoladattuna ja lauantaita odotellessa kun vaimo ystävällisesti poistuu lasten kanssa mummolaan faijan nörtteilyn tieltä :D

Kovan pohdiskelun jälkeen päädyin druidiin, werewolf build. Saa nähdä onko tosta endgamessa mihinkään, vai joutuuko respec hommiin jossain välissä.
Barbi tulee mainiksi ja druidi ehdottmasti toiseksi hahmoksi. Näytti makeelta.
 
Onko tämä mekaniikoiltaan samanlainen kuin kolmonen? Se kun ei ollut mikään paras.

Pitkälti sama. Pelaa campaign läpi, avaa adventure mode, hanki paragon leveleitä, rämpytä kahta eri näppäintä ja tuhoo kaikki tiellä samalla kun koitat päästä "tier 100" dungeoneihin jotka on alkuun se end gamen loppu.

Eroavaisuuksia: paragoneihin laitettavat kivet, talentit, druid.

Toki tämä lyhykäisyydessään. Onhan pelissä world bosseja 3 kpl yms, mutta periaate on sama.
 
Yksi isoimpia eroja mun mielestä on itemit, kun settejä ei (vielä) ole lainkaan.
D3:ssa kun lopulta ne oli sitten kaikki kaikessa pitkälti joka buildissä.
 
Joo tuo settien puuttuminen on kyllä todella suuri muutos vs D3 ja mielestäni erittäin hyvä liikku. D3:ssa setit varasivat suuren osan item-sloteista ja käytännösssä sanelivat aika pitkälti käytettävät buildit. Diablo 4:ssä kun ei ole settejä, niin erilaisille item/build-variaatioille jää paljon enemmän tilaa, ainakin teoriassa.

Eipä silti, voihan siinä taas käydä niin, että suuret massat apinoi taas suoraan jonkun oppaan "jumal"-buildin ja hahmovariaatio hyytyy siihen.
 
Joo tuo settien puuttuminen on kyllä todella suuri muutos vs D3 ja mielestäni erittäin hyvä liikku. D3:ssa setit varasivat suuren osan item-sloteista ja käytännösssä sanelivat aika pitkälti käytettävät buildit. Diablo 4:ssä kun ei ole settejä, niin erilaisille item/build-variaatioille jää paljon enemmän tilaa, ainakin teoriassa.

Eipä silti, voihan siinä taas käydä niin, että suuret massat apinoi taas suoraan jonkun oppaan "jumal"-buildin ja hahmovariaatio hyytyy siihen.
Setit tulee myöhemmin. En tarkalleen muista mikä oli se syy miksi eivät nyt heti laittaneet niitä mukaan. Niitä kait piti vielä "optimoida" jos oon ymmärtäny oikein. Ja en siis ole lukenut sitä mistään blizzardin omalta postaukselta. Mutta tulossa ovat.
 
Setit tulee myöhemmin. En tarkalleen muista mikä oli se syy miksi eivät nyt heti laittaneet niitä mukaan. Niitä kait piti vielä "optimoida" jos oon ymmärtäny oikein. Ja en siis ole lukenut sitä mistään blizzardin omalta postaukselta. Mutta tulossa ovat.
Ei varsinaisesti ole yllättävä tieto, mutta hieman harmillinen kuitenkin. Toivottavasti eivät toteuta sitten D4:ään settejä D3:n tyyliin, jossa ne olivat käytännössä kaikki kaikessa ja antoivat järjettömän kovia bonuksia tyyliin +20000% tiettyyn skilliin, rajoittaen siinä sivussa käytettävät skillit monesti aivan täysin. Jos setit tulee jossain välissä kehiin, niin toivottavasti eivät vie yhtä montaa item-slottia, eivätkä anna järkky-bonuksia yhteen-kahteen skilliin, vaan buustaavat yleisemmällä tasolla. Näin eri variaatioille jäisi yhä tilaa :hmm:
 
Ei varsinaisesti ole yllättävä tieto, mutta hieman harmillinen kuitenkin. Toivottavasti eivät toteuta sitten D4:ään settejä D3:n tyyliin, jossa ne olivat käytännössä kaikki kaikessa ja antoivat järjettömän kovia bonuksia tyyliin +20000% tiettyyn skilliin, rajoittaen siinä sivussa käytettävät skillit monesti aivan täysin. Jos setit tulee jossain välissä kehiin, niin toivottavasti eivät vie yhtä montaa item-slottia, eivätkä anna järkky-bonuksia yhteen-kahteen skilliin, vaan buustaavat yleisemmällä tasolla. Näin eri variaatioille jäisi yhä tilaa :hmm:

Joo toivottavasti nuo typerät 5000% dmage boostit tiettyyn skilliin ei tule takaisin. Ennemmin voisi tulla jotain uusia ominaisuuksia settibonareina ja semmosia vähän epäsuorempia boosteja skilleihin ym.
 
Olikos näissä myöhäisemmissä betoissa Unique itemeitä ollenkaan? Vai oliko nämä niitä settihommia mitä tuossa endgame betassa oli?
 
Setit tulee myöhemmin. En tarkalleen muista mikä oli se syy miksi eivät nyt heti laittaneet niitä mukaan. Niitä kait piti vielä "optimoida" jos oon ymmärtäny oikein. Ja en siis ole lukenut sitä mistään blizzardin omalta postaukselta. Mutta tulossa ovat.
Syy oli se, ettei ne halua niistä sellaisia kuin olivat D3.
Eli ne yrittää kehitellä tapaa miten olisivat mukana, mutta eivät sitten ole koko buildin pointti. Ilmeisesti joku idea siihen jo oli, mutta jalostuu vielä.
Toivotaan että tuossa pysytään. :thumbsup:

Olikos näissä myöhäisemmissä betoissa Unique itemeitä ollenkaan? Vai oliko nämä niitä settihommia mitä tuossa endgame betassa oli?
Ei ollut, koska nehän tippuu vasta World Tier III+.

EDIT: Jaa niin siis, arvostelijoiden "betassa"?
Oletettavasti oli koska koko peli pelattavissa.
 
Onkos täällä monellakin tuo early access mun lisäksi?
Mulla on ainakin. Oli "pakko" ottaa, kun kesälomalla.
1685547057674.png
 
Pakkohan se oli ottaa tuo early access kun lomalla seuraavat 2kk, Diabloja hieronut kaikkia tuhansia tunteja vuosikymmenten saatossa.
 
Pakkohan se oli ottaa tuo early access kun lomalla seuraavat 2kk, Diabloja hieronut kaikkia tuhansia tunteja vuosikymmenten saatossa.
Jep. Just eilenä mutsin kanssa luurissa jutelessa puhuin ja lapsuudenkodista löytyy vieläkin D1 alkuperäisissä kuorissa ohjekirjoineen. Pitänee laittaa myyntiin jossain vaiheessa :D
 
Joo tulihan se liksapäivän kunniaksi ostettua tuo 100€ paketti, toki johtu myös siitä et seuraavalla viikolla onkin sitten töitä ~60h eli 7 päivää viikos ni ei kerkee/jaksa juuri pelaa sit seuraavana vloppuna.

Mites onko täällä porukkaa jotka on ollut endgame betassa? Itse olin vaan tuossa ekassa open betassa, lvl 25 sorkku. Stress testin skippasin suosiolla koska se on melko varmaa ettei ne enään servu kapasiteetille olisi tuossa kohtaa mitään voinut tehdä, lisäksi varmaa on se et jotain ongelmia tulee julkkarissa.
 
Preview perusteella aika ikävät näkymät, mikään bossi ei tarjoa oikeasti haastetta tässä pelissä, pelaat 30 tuntia ja kamat niskassa riittää, että tappaa kaiken käytännössä :(
 
Nvidialta on tullut uudet ajurit joissa on game ready -tuki Diablo 4:lle: NVIDIA julkaisi uudet GeForce ja Studio 535.98 -ajurit - io-tech.fi
Kannattaa päivittää ennen julkaisua jos koneesta löytyy nvidian kortti.
Ihan vaan jos joku ei muuten huomaa asiasta keskustelua, niin nämä ajurit voi aiheuttaa sen että näyttö vilkkuu tosi paljon.
Itsellä alkoi myös heti nyt kun ajurit asensi, ja melko monella muulla sama homma.

Nvidia lisännyt niiden open issues listaan, en tiedä kumpi on vaiko kumpikin:

- Some monitors may display random black screen flicker when in Display Stream Compression mode when using R530 drivers [4034096]
- When using multiple monitors which support variable refresh rate, users may see random flicker on certain displays when G-SYNC is enabled after updating to driver 535.98 [4138119]

Enkä olisi niin varma koskeeko vaan multimonitor setuppeja, kuten toinen teksti antaa ymmärtää.

Rollbackiin menee anyway, vaikka ongelma poistuu jos disabloi vilkkuvalta näytöltä g-syncin tai tiputtaa hertsejä.
Toivotaan vaan eivät pakota näitä uusimpia ajureita pelille, hyvin ne edellisetkin toimi server slämissä.
Nvidia kun tuskin ehtii hotfixiä pukkaa ennen kuin pääsee pelaamaan.
 
Ihan vaan jos joku ei muuten huomaa asiasta keskustelua, niin nämä ajurit voi aiheuttaa sen että näyttö vilkkuu tosi paljon.
Itsellä alkoi myös heti nyt kun ajurit asensi, ja melko monella muulla sama homma.

Nvidia lisännyt niiden open issues listaan, en tiedä kumpi on vaiko kumpikin:



Enkä olisi niin varma koskeeko vaan multimonitor setuppeja, kuten toinen teksti antaa ymmärtää.

Rollbackiin menee anyway, vaikka ongelma poistuu jos disabloi vilkkuvalta näytöltä g-syncin tai tiputtaa hertsejä.
Toivotaan vaan eivät pakota näitä uusimpia ajureita pelille, hyvin ne edellisetkin toimi server slämissä.
Nvidia kun tuskin ehtii hotfixiä pukkaa ennen kuin pääsee pelaamaan.

Jahas, no hotfixiä odotellessa.
 
Vasta pari viikkoa sitten tuli siihen server slamiin uudet ajurit joita ilman peli ei edes käynnistynyt, niin kyllä ne saa luvan kelvata.
 
Me alotellaan porukalla 02 startissa, meinaan pelata sorsalla tai necrolla. Aiemmin olin 100% varma et necro, mutta nerffasivat summonerin niin maan rakoon (oli ihan paska server slamissa) ettei järkeä. Nyt toki tullut jotain twiittejä siitä, että olisi minor balancing tiedossa. Jos necro löytyy listalta niin sitten se, jos ei niin sorsa.
 
On taas se vaikein aika, eli classin päättäminen. Taitaa oma mieli kääntyä ranged roguen suuntaan eniten. Barbilla vain yksi buildi (tosin pelin paras buildi kai) ja necrolla myös vaihtoehdot erittäin vähissä, druid vaikuttaa tylsältä (tosin tankki ja iso aoe) ja sorc ei ilmeisesti ole kovinkaan vahva myöhemmin. Melee rogue vaikuttaa hauskimmalta ja tekee älyttömästi damaa, mutta tuskin säilyy hengissä vaikeammassa sisällössä, mutta onpahan vaihtoehdot sitten siihenkin heti auki.
 
On taas se vaikein aika, eli classin päättäminen. Taitaa oma mieli kääntyä ranged roguen suuntaan eniten. Barbilla vain yksi buildi (tosin pelin paras buildi kai) ja necrolla myös vaihtoehdot erittäin vähissä, druid vaikuttaa tylsältä (tosin tankki ja iso aoe) ja sorc ei ilmeisesti ole kovinkaan vahva myöhemmin. Melee rogue vaikuttaa hauskimmalta ja tekee älyttömästi damaa, mutta tuskin säilyy hengissä vaikeammassa sisällössä, mutta onpahan vaihtoehdot sitten siihenkin heti auki.
Itse testasin betassa barbaarin bleed ww, näytti toimivan hyvin alkuun itselläni. Samalla menin server slammissa. Lähden sillä alkuun ja sit ihmettelen hotaa myöhemmin, ehkä. Mutta sinnikäästi luotan ww buildiin alkuun.
 
Necrolla lähden itse liikenteeseen, silläkin uhalla että buildeja ei ole paljoa, minionit on nerffattu, mobility on olematon ja monen rankingissa tuo on pelin heikoin class. D3 tuli pelattua pelkästään demon hunteria ja wizardia, siitä syystä skippaan ainakin näin aluksi roguen ja sorcererin. Toinen vaihtoehto oli barbaari mutta jotenkin tuon necromancer kiinnostaa tällä hetkellä enemmän. Casuaali pelaa casuaalin tavalla, katsotaan mihin asti rahkeet riittää :)
 
Mutta sinnikäästi luotan ww buildiin alkuun.

Ei se varmaan paras aloitusbuildi ole, mutta WW on ilmeisesti se paras end-game -buildi (ja barbin ainoa hyvä buildi), ainakin tämän hetken tietojen perusteella. En tosin tiedä mikä bleed-WW:n idea on, mutta jokainen barb-buildihan bleediä jotain kautta ottaa, kun sitä kautta saa slowin, jota kautta saa lisää damaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 671
Viestejä
4 491 991
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom