Diablo 4

Ihan mielenkiinnosta, onko sulla jotain dataa tästä?

En oo suuri pelisivustojen kuluttaja, enkä oo ihan varma mistä sais fiksua laaja-alaista kuluttajapohjaista äänipohjaa, mutta metacriticissä näkyis ainakin kansan rosonen ääni näkyvän melkosena riitasointuna vs. "asiantuntijat":
1689924900174.png

2.4 pistettä saava peli ei olisi edes kunnolla pelauskelpoinen eli tässä on nyt paukutettu nollaa ihan vain että ollaan purettu pahaa oloa. Ei tuo pistemäärä ole mitenkään realistinen Diablon nykytilan kanssa.
 
Omasta mielestä hyvä yhteenveto pelistä tällä hemmolla youtubessa. Videon julkaisusta jo hetki aikaa, mutta linkatussa kohdassa selittää hyvin sen mikä monella totisemmalla pelaajalla unohtuu. Näin isot julkaisut on pakko tehdä tasapainotellen dad-gamereiden ja hardcore grindaajien mieltymysten välillä. Äänekkäintä kritiikkiä ja review bombeja käy antamassa juurikin tämä hardcore-porukka, jotka on paahtanut jo satoja tunteja pelissä ja kokevat, että sisältöä ei ole. Ne casual-pelaajat eivät edes välitä sen vertaa, että kävisivät laittamassa jotain arvosteluja nettiin. Moni ei varmaan edes osaa tai tiedä sellaisista. He keskittyvät pelin pelaamiseen ja jos se ei miellytä niin sitten sen pelaaminen lopetetaan. Tosiasia mikä usealta unohtuu on se, että valtaosa PC/konsoli-pelaajista ei pelaa 8-10 tuntia päivässä. Ei välttämättä edes viikossa. Ei heillä ole ollut vielä missään vaiheessa pulaa tekemisestä julkaisun jälkeen. Nämä ihmiset on kuitenkin sitä jengiä, jotka ostelevat storesta itemeitä näyttääkseen hienolta ja samalla tuovat rahaa blizzardille.
 
Lasken itseni casual pelaajaksi nykyään, vaikka joskus tuleekin innostuttua pelaamaan enemmänkin jotain peliä. Tuolla ku eilen huvikseen vilasin Twitchia, niin siellä oli jo moni yli level 50 alle 5 tuntia julkaisusta, että semmosta. Eipä ihme että jos tuolla tapaa hakkaa menemään, niin alkaa maistumaan puulta hyvinkin nopsaan.

Itse jos tänään taas pikkasen pelais, level 12 Rogue se hiljalleen etenee, ei mitään kiirettä ole päästä ns. endgame grindaamaan hiki päässä...

Täten ainakin omalla kohdalla on tämä Season 1 ollut mielenkiintoinen, katsotaan ny ku päästään eteenpäin quest sarjaa, että mitä muuta tästä irtoaa.
 
Tai testaa sinä kun tulee eteen?
No yritin alkaa pelaamaan, mutta kävi hiukan silleen että olen juuri nyt juomassa kaljaa niin peli loggasi minut ulos eikä tuo keskittymiskyky näköjään riitä pelaamiseen. Muistan diablo 3:sta että sitä oli juuri hyvä pelata pienessä päissään, mutta en tiedä miksi tästä nelosesta ei tullut oikein fiilistä. Tai tiedän kyllä mistä syystä se johtuu. Diablo 3:sta pelatessa ei koskaan ollut yksin, mutta tässä nelosessa on todella hankala löytää kavereita tai yleensäottaen myös pelit puuttuu. Diablo 3:ssa oli niin kiva vain valita mitä pelaa ja aina oli partyä koossa. Nyt kun ajassa menee taaksepäin myös diablo 2 toimi myös lobbyjen puolesta siten että siellä oli kavereita tekemässä mitä nyt haluaa. Tässä Diablo 4:ssa koen vain itseni yksinäiseksi, en saa sieltä kavereita, kukaan ei pelaa mun kanssa. Randomit vain korkeintaan emotee, eikä edes kirjoita mitään. Klaanissa kyllä on ihmisiä, mutta jotenkin koen että olen häiriöksi jos menen kysymään jotain siellä, kun jokaisella on jotain tehtävää mitä haluaa tehdä. Mutta ehkä nyt jo kampaini on useilla tehty, että olisi näitä end-game-pelaajia. Mutta tosiaan itse kun olen nyt level 6 ja end-gamesta ei ole puhettakaan, niin kuten sanoin, se on vain niin yksinäistä. Tämä mun vastaus meni kyllä offtopikiksi, mutta alan epäilemään että diablo 4 ei ole minulle tarkoitettu, haluaisin pelata siten että koen olevani osana jotain ryhmää. Vaikka tekemällä supportin ja loggaamalla sisälle peliin voisin suoraan nähdä edessäni jonkinlaisen pelin tai partyn jossa voisin tukea toisten peliä. Tai jos tekisin dps:n niin olisin sitten se hahmo. Niin että mikä se olikaan tämä kysymys tai valitus alunperinkään.

/ In real life-kavereita en ole kyllä ikinä oikein kaivannut sen takia kun on ollut mahdollista pelata netissä, mutta nytkun tämä ei onnistu niin onhan se vähän persiistä yrittää aikaa tappaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tuolla ku eilen huvikseen vilasin Twitchia, niin siellä oli jo moni yli level 50 alle 5 tuntia julkaisusta, että semmosta. Eipä ihme että jos tuolla tapaa hakkaa menemään, niin alkaa maistumaan puulta hyvinkin nopsaan.
Jep ja nimenomaan sama porukka valittaa kuinka expaus on tylsää, kun pakko vetää pelkkää x paikkaa. Hei ei ole pakko, paitsi kun asenne on se että guidessa lukee että x paikasta saa eniten xp/h, niin pakko hinkata sitä.
No ehkä jossain vaiheessa xp hidastuu sen verran että pitää katsoa jotain parempia paikkoja, mutta monesti löytyy sitä porukkaa joka vetää samaa paikkaa vaikka level 1 asti kun se on kerran nopein. Sitten viikon päästä burnout ja peli jää siihe.
Voi käydä foorumilla avautumassa.
 
Stash tabi, sorsa ja barbi buffeja, ”substantial” increase in mob density nm dunguissa ja helltideissä. Respec halvemmaksi. Nää ainakin tulossa 1.1.1 patsissa jossain lähiviikkoina. Tänäänkin tulee joku muutos nm dunguihin, meni vähän ohi, että mikä. Ja jostain XP muutoksista puhutaan, et 50-100 olis nopeampi. Mielenkiintoista settiä
 
Sorcin jälkeen druid tuntuu myös paljon paremmalta ja helpommalta hahmolta.
No sanoppa muuta, preseason vedin sorc 100.
Nyt aloitin rogue ja on kyllä kevyttä menoa.
Toki vasta 28, mutta edes aspekteja ei tarvi ja niin packit kuin bossit sulaa.
Se L30 vampyyri strongholdikin meni kivasti soolona jo olikohan 26.
Sorcilla oli vähän eri meno.
 
Hyvin on riittänyt pelattavaa. Hardcorella vedän ja tainnut sen 4 about lvl 40 jannuja jo tapattaakin. En ole katsellut spoileja netistä enkä mitään huippubuildeja. Paljon mukavampaa itse värkkäillä ja ihmetellä.
 
Tuli myös kokeiltua druidia ja rogueta ja olivatpa suorastaan naurettavan helppoja pelata vrt. sorcerer ja varsinkin barbaari alkuleveleillä. Mutta druidi on omasta mielestä tylsimmästä tylsin hahmo, roguessa on sentään jotain mielenkiintoista vaikka tuntuukin nyt alussa taikakoulusta ulos potkitulta sorcererilta jolla on kumminkin 10x enemmän tehoja ja defenceä.
 
Liian ADHD hahmo toi Rogue minulle vaan (ehkä olisi ranged versiona mennyt), ei pää kestä sitä sinkoilua joka puolelle ruutua, joten vaihdoin Necromanceriin ja on paljon parempi meikäläisen pelityyliin. Ikä se vaan on vaikuttanut omiin reaktiokykyihin, niin sitä tykkää näistä "hitaammista" hahmoista enemmän, eipä tässä kiire ole mihinkään. Ei ehkä niin hyvä nykyään nerfin jälkeen, mutta mieluummin pelaan hahmolla jolla hauska pelata...
 
Tuleva hotfix...
 
Druidilla level 53 (season journey 5) ja kyllähän tämä maistuu! Paljon nautinnollisempi alkupeli kuin baballa pelin julkaisussa. :kippis:

Ensimmäiset pelaajat veti juuri reilun vuorokauden jälkeen "nerffatulla pätsillä" level 100. Vielä voisi vähän nerffata lisää. ;)

1689985146468.png
 
Oliko se niin, ettei esim lvl 10 saa tavaroita lvl 35 world bossilta?
Saako siinä silti rahaa oman levelin mukaan vai miten tuo oikeasti menee?

Tuli vaan mieleen kun katseli jonkun kymppilevuisen kuolevan 20+ kertaa lvl 35 Wandering Deathissä...
 
Druidilla level 53 (season journey 5) ja kyllähän tämä maistuu! Paljon nautinnollisempi alkupeli kuin baballa pelin julkaisussa. :kippis:

Ensimmäiset pelaajat veti juuri reilun vuorokauden jälkeen "nerffatulla pätsillä" level 100. Vielä voisi vähän nerffata lisää. ;)

1689985146468.png
Joo ei näköjään nerffattu tarpeeksi:P Itse eilen tuossa rogueta vedin kaljan ohella niin taisi päätyä lvl14 muistaakseni.
 
Eilen oli hyvä päivä. Tippui teurastajalta lvl 56 nalledruidille uniikki insatiable fury haarniska mikä muuttaa pysyväksi olomuodoksi nallen. Muutaman minuutti sen jälkeen tippui vastaava versio eliteltä susihukka buildille :D
 
Viimeksi muokattu:
Tuli myös kokeiltua druidia ja rogueta ja olivatpa suorastaan naurettavan helppoja pelata vrt. sorcerer ja varsinkin barbaari alkuleveleillä. Mutta druidi on omasta mielestä tylsimmästä tylsin hahmo, roguessa on sentään jotain mielenkiintoista vaikka tuntuukin nyt alussa taikakoulusta ulos potkitulta sorcererilta jolla on kumminkin 10x enemmän tehoja ja defenceä.

Ei roguella kyllä defenseä sen enempää ole, varsinkin jos ottaa huomioon sorcin mainiot defensive skillit. Roguen defense oli siphoning strikes, nyt kun se sai massiivisen nerffin (ei siihen kannata enää edes laittaa skillipisteitä), niin kyllä se rogue paperia on.
 
Mitä ne nyt sahaa näitä ees taas.. hohoijaa.

Itse alotin Barbaarin ihan iisisti tuo tuntuis etenevän.
Jotain taisivat höpöttää, että aiemmin kun XP oli täpissä kun monsterit oli 3 leveliä isompia, niin pelaajat eivät joutuneet haastamaan itseään ikinä. Nyt skaala on isompi pienemmällä kertoimella (vahinko?), joten sitä täytyy jälleen muuttaa.
 
Druidilla level 53 (season journey 5) ja kyllähän tämä maistuu! Paljon nautinnollisempi alkupeli kuin baballa pelin julkaisussa. :kippis:

Ensimmäiset pelaajat veti juuri reilun vuorokauden jälkeen "nerffatulla pätsillä" level 100. Vielä voisi vähän nerffata lisää. ;)

1689985146468.png
Siis muutamassa päivässä 100? Kuka täällä ulisi että levutus hidasta?

Tosin jotenkin epäilyttävä miten seuraava vasta 88.. löytäneet jonku bugin?
 
Liian ADHD hahmo toi Rogue minulle vaan (ehkä olisi ranged versiona mennyt), ei pää kestä sitä sinkoilua joka puolelle ruutua, joten vaihdoin Necromanceriin ja on paljon parempi meikäläisen pelityyliin. Ikä se vaan on vaikuttanut omiin reaktiokykyihin, niin sitä tykkää näistä "hitaammista" hahmoista enemmän, eipä tässä kiire ole mihinkään. Ei ehkä niin hyvä nykyään nerfin jälkeen, mutta mieluummin pelaan hahmolla jolla hauska pelata...
Ihan samoja mietteitä. Pelasin TB Roguen levelille 72 ja alkoi kyllä välillä silmissä vilistä ja päätä särkeä. Tuo jatkuvasti sinkoileva pelityyli alkoi loppua kohden rasittaa yhä enemmän ja välillä tuntui että homma ei ole millään tavalla hallinnassa, senkun sykkii vain ympäriinsä. Nyt on ajossa Ice Shards Sorsa, lvl22, ja ranged hahmona tuntuu miellyttävämmältä pelata. Mobitkin lanaantuu nopeammin kun sai fireball enchantin paikalleen. Ei tämä yhtä nopeasti tapa, varsinkaan bosseja, mutta ihan ok toimii. En sitten tiedä millainen tämä oli ennen nerfejä, jos tämä on muka nerfattu.
 
Oliko se niin, ettei esim lvl 10 saa tavaroita lvl 35 world bossilta?
Saako siinä silti rahaa oman levelin mukaan vai miten tuo oikeasti menee?

Tuli vaan mieleen kun katseli jonkun kymppilevuisen kuolevan 20+ kertaa lvl 35 Wandering Deathissä...

Eilen just tuo tuli kymppilevelillä vedettyä ja 25-27 levusta kamaa tippu.
 
Ihan samoja mietteitä. Pelasin TB Roguen levelille 72 ja alkoi kyllä välillä silmissä vilistä ja päätä särkeä. Tuo jatkuvasti sinkoileva pelityyli alkoi loppua kohden rasittaa yhä enemmän ja välillä tuntui että homma ei ole millään tavalla hallinnassa, senkun sykkii vain ympäriinsä. Nyt on ajossa Ice Shards Sorsa, lvl22, ja ranged hahmona tuntuu miellyttävämmältä pelata. Mobitkin lanaantuu nopeammin kun sai fireball enchantin paikalleen. Ei tämä yhtä nopeasti tapa, varsinkaan bosseja, mutta ihan ok toimii. En sitten tiedä millainen tämä oli ennen nerfejä, jos tämä on muka nerfattu.
Sorc on ollut kokoajan tosi nopea levuttaa. Yksi parhaista classeista lvl 1-50 mun mielestä. Iceshardi ei tosin ole levelaukseen nopein, arc-lash on vikkelämpi kun ei ole manamurheita.

Sorcin ongelma on siinä että se ei skaalaudu muiden classien tapaan lvl50 jälkeen. Muilla classeilla löytyy gearista, aspekteista ja paragonista paljon enemmän potkua sekä skilli-puu synergioita.

Yksinkertaistettuna näin; sorcilla mulla menee enemmän aikaa NM50 clearaamiseen kuin druidilla NM80.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Ihan samoja mietteitä. Pelasin TB Roguen levelille 72 ja alkoi kyllä välillä silmissä vilistä ja päätä särkeä. Tuo jatkuvasti sinkoileva pelityyli alkoi loppua kohden rasittaa yhä enemmän ja välillä tuntui että homma ei ole millään tavalla hallinnassa, senkun sykkii vain ympäriinsä. Nyt on ajossa Ice Shards Sorsa, lvl22, ja ranged hahmona tuntuu miellyttävämmältä pelata. Mobitkin lanaantuu nopeammin kun sai fireball enchantin paikalleen. Ei tämä yhtä nopeasti tapa, varsinkaan bosseja, mutta ihan ok toimii. En sitten tiedä millainen tämä oli ennen nerfejä, jos tämä on muka nerfattu.

Ootko harkinnut jotain muuta kuin TB rogueta? Esim. flurry oli ENNEN patchia hyvä eikä se ollut yhtä sinkoilevaa, en edes itse käyttänyt dashia ollenkaan. Ja nyt, kun melee rogue on aivan uskomattoman nerffattu surviltaan, noi ranged roguet on niitä, joilla kannattaa pelata (tosin ehkä flurry/TB 1-50, koska ranged on aivan älyttömän kömpelöä aluksi). Penetrating shot, RF ja barrage on kaikki hyviä skillejä ja voi myös tehdä hybridiä (esim rf single targettiin, pen shot cleariin). Rangedin huono puoli on tosin se, ettei se saa combo pointin attack speed -buffia ja keynodet rangedille on aika kakkoja.
 
Tosin jotenkin epäilyttävä miten seuraava vasta 88.. löytäneet jonku bugin?

Pätsin muutoksen myötä kolmen miehen partyssä saa enemmän expaa. Ei sen kummempia. Striimasivat koko jutun ja odottivat, että kaikki kolme dingasivat level 100 samaan aikaan.
 
Nyt on ajossa Ice Shards Sorsa, lvl22, ja ranged hahmona tuntuu miellyttävämmältä pelata. Mobitkin lanaantuu nopeammin kun sai fireball enchantin paikalleen. Ei tämä yhtä nopeasti tapa, varsinkaan bosseja, mutta ihan ok toimii. En sitten tiedä millainen tämä oli ennen nerfejä, jos tämä on muka nerfattu.
Nerfit taisi liittyä cooldown reduce nerfiin ja vulnerable + crit dmg nerfiin, jotka kaikki kolme tärkeitä ice shardille.

Pätsin muutoksen myötä kolmen miehen partyssä saa enemmän expaa. Ei sen kummempia. Striimasivat koko jutun ja odottivat, että kaikki kolme dingasivat level 100 samaan aikaan.
Ainii perus blizzard eli tee group jolloin pelaaminen on muutenkin helpompaa niin saatte bonuksena vielä enemmän expaa.. ja ehkä loottiakkin vielä.
 
Sorc on ollut kokoajan tosi nopea levuttaa. Yksi parhaista classeista lvl 1-50 mun mielestä. Iceshardi ei tosin ole levelaukseen nopein, arc-lash on vikkelämpi kun ei ole manamurheita.

Sorcin ongelma on siinä että se ei skaalaudu muiden classien tapaan lvl50 jälkeen. Muilla classeilla löytyy gearista, aspekteista ja paragonista paljon enemmän potkua sekä skilli-puu synergioita.

Yksinkertaistettuna näin; sorcilla mulla menee enemmän aikaa NM50 clearaamiseen kuin druidilla NM80.
Tämä selittänee miksi ihmetellyt kun porukka Sorccia haukkuu ja kehuvat miten vaikkapa roguella niin nopea levuttaa ja ite kokonut asian päinvastoin vaikka molemmilla mikä vaan kaatuu nopeaa. Eternalilla lvl80 softcore ja lvl55 hardcore roguet ja seasoniinkin naputin lvl40, rupes kyllästyttään niin nyt softcoressa Sorc testissä ja tämähän one-shottaa alkupään luolabossit joita Main Questissa tulee ja etäältä saa kaiken trashin hetkessä alas ( + teleportti jos iholle pääsee). Summissa taas specsasin ja kaikki skllit otin Ice kategoriasta, pitänee sitten lvl50 lunttailla mikä spec se oikeasti kannattaa ottaa.

Ei roguella kyllä defenseä sen enempää ole, varsinkin jos ottaa huomioon sorcin mainiot defensive skillit. Roguen defense oli siphoning strikes, nyt kun se sai massiivisen nerffin (ei siihen kannata enää edes laittaa skillipisteitä), niin kyllä se rogue paperia on.
Tarkistin ja mulla kaikilla rogueilla tuo Siphon Strike näköjään ollut upittuna 3/3 enkä ole nerffiä huomannu :D

Ottakaa muuten huomioon kun Eternalilla tehtyä main hahmoa vertailette Season hahmoon - Seasonissa paukutatte luultavasti maksimi bonuksilla (alttarit, xp-bonukset, skill pojot) heti alkuun mikä tuo valtavan edun verraten nollasta alottamiseen eli ne muistot Eternalin ekan hahmon vaikeudesta/hitaudesta pelin alusta eivät ole verrattavissa Season hahmoon.
 
Tarkistin ja mulla kaikilla rogueilla tuo Siphon Strike näköjään ollut upittuna 3/3 enkä ole nerffiä huomannu

Aika outoa. Itse ainakin huomasin flurry-buildilla eternalissa heti sen, että siphoning strikes oli täysin turha. Ei se ~3% mahis healata ole lähelläkään sitä ~40% mahista (toki riippuu paljonko sitä tilanteellista crit chancea skillipuusta otat ja paljonko lucky hittiä löytyy, mutta ei ne ihmeitä tuolle prosentille tee).

Ja vaikka flurry on huonoin siphoning strikesiä varten nykyään, niin ei mahis kyllä muillakaan skilleillä paljoa parane. TB:llä taitaa olla ~10% luokkaa.

Toki voin olla prosenteissa väärässäkin, mutta omakohtainen kokemus tuosta ainakin kertoo sen, ettei siihen kannata skillipointteja uhrata.
 
Tällä hetkellä on ihan pirusti lagia ja stutteria. Kuollut nyt lyhyen ajan sisään 5 kertaa siihen että hahmo kyllä juoksee kentällä, mutta ei tee muuta. Healtti vaan droppaa ja kuolema korjaa. Samaa oli betassa.
 
Eilisessä developer keskustelussa tulleita pääkohtia:
  • Sorcerer and Barbarian will be buffed in "the next few weeks."
  • There will be "substantial" increases to mob density in Helltides and Nightmare Dungeons.
  • In the next patch, there will be an addition stash tab, and the elixir stack size will be increased to 99. A dedicated Gems tab will come in Season 2.
  • Skill respec cost will be reduced by 40% to encourage switching builds.
  • There will be "adjustments" to make leveling 50-100 feel "less like a job." There are plans to add more variety to endgame content.
  • There will be more opportunities to obtain uber uniques in the future. The drop rate will be made a "little bit" more common over time.
  • Build loadouts are being "discussed," but are not currently on the roadmap.
  • There will be a way to find particular unique items and/or particular legendary aspects in season 2.
  • Damage reduction system (armor, resistances) will be "reworked" in season 2.
  • There will be more options to modify gear in the future.
  • Legendary drop chance will be buffed for loot goblins. There may be different loot goblin types in the future.
  • There is a hotfix that will be rolling out this afternoon that includes changes to NMDs. (bumping mob density? lowering difficulty?)
 
Eilisessä developer keskustelussa tulleita pääkohtia:
  • Sorcerer and Barbarian will be buffed in "the next few weeks."
  • There will be "substantial" increases to mob density in Helltides and Nightmare Dungeons.
  • In the next patch, there will be an addition stash tab, and the elixir stack size will be increased to 99. A dedicated Gems tab will come in Season 2.
  • Skill respec cost will be reduced by 40% to encourage switching builds.
  • There will be "adjustments" to make leveling 50-100 feel "less like a job." There are plans to add more variety to endgame content.
  • There will be more opportunities to obtain uber uniques in the future. The drop rate will be made a "little bit" more common over time.
  • Build loadouts are being "discussed," but are not currently on the roadmap.
  • There will be a way to find particular unique items and/or particular legendary aspects in season 2.
  • Damage reduction system (armor, resistances) will be "reworked" in season 2.
  • There will be more options to modify gear in the future.
  • Legendary drop chance will be buffed for loot goblins. There may be different loot goblin types in the future.
  • There is a hotfix that will be rolling out this afternoon that includes changes to NMDs. (bumping mob density? lowering difficulty?)
Hyvä että tulossa on myös positiivista kehitystä viime patchin negatiivisen kehityksen sijaan.:) On tässä pelissä potentiaalia, julkaisivat vain hieman vajaavaisena.
 
Hyvä että tulossa on myös positiivista kehitystä viime patchin negatiivisen kehityksen sijaan.:) On tässä pelissä potentiaalia, julkaisivat vain hieman vajaavaisena.
Tässäkin tahtoo olla trendinä se, että porukka pelannut pitkään jotain peliä (etenkin mörpit, e-sport pelit, pelisarjat) joka vuosien saatossa on saatu hiottua balanssiin valtavalla määrällä sisältöä - sitten kun uusi kilpailija julkaistaan niin ulina alkaa miten vähän sisältöä, miten paljon bugeja ja miten epäbalanssissa kaikki on. Samat ongelmat ne aikaisemmat lempparipelit kohtasi julkaisussa ja se miten herkästi ne huomasi riippui siitä, että miten paljon kokemusta vastaavista peleistä löytyi entuudestaan. Itellä ei juurilaan aRPG taustaa ole niin en pelin ongelmia edes huomaa, edelleen 10/10 ajantappamista.

Monella vaikkapa WoW oli aikoinaan mahtava ja mullistava ensikosketus mörppeihin, kokeneen mörppiklaanin kanssa sisältö oli kaluttu (siltä osin kun bugit antoi myöten) alta kuukaudessa launchista ja todettiin peli umpisurkeaksi vaikkakin melko nopealla tahdilla peli kuulemma saatiin kuosiin.
 
Blizard vaan tässä testailee että mikä menee ihmisille läpi. Ei kannata olla niin naivi että kuvittelee tämmöisen friman repivän randomilla perseestä näitä juttuja. Kaikki on mietitty viimeisen päälle ja nyt vaan kokeillaan että mikä uppoaa.
Lopussa siellä paistaa tietenkin battlepass ja mikromaksut, kaikki tähtää tuohon.
 
Blizard vaan tässä testailee että mikä menee ihmisille läpi. Ei kannata olla niin naivi että kuvittelee tämmöisen friman repivän randomilla perseestä näitä juttuja. Kaikki on mietitty viimeisen päälle ja nyt vaan kokeillaan että mikä uppoaa.
Sinullekkin näyttää hyvin uppoavan kun täällä kerrot asioita?
 
Sinullekkin näyttää hyvin uppoavan kun täällä kerrot asioita?
Mikä siinä on että tuommoista mikromaksuilla ratsastavaa isoa yhtiötä pitää puolustaa, jotenkin vaikea ymmärtää. Vähän sama kuin joku sanois että mcdonalds lihottaa ja jo joku läski tulis puolustamaan sitä firmaa.
 
Mikä siinä on että tuommoista mikromaksuilla ratsastavaa isoa yhtiötä pitää puolustaa, jotenkin vaikea ymmärtää.
Mitään mikromaksuja en ole maksanut ja ei ole mistään edes tyrkytetty.
Peli ollut itelle ainakin täyttä timanttia.
Mulla taaskin vaikea ymmärtää tätä hirveää valituksen tulvaa. Siirtyy seuraavaan peliin jos ei miellytä?
 
Mikä siinä on että tuommoista mikromaksuilla ratsastavaa isoa yhtiötä pitää puolustaa, jotenkin vaikea ymmärtää. Vähän sama kuin joku sanois että mcdonalds lihottaa ja jo joku läski tulis puolustamaan sitä firmaa.
No minä nyt maksoin tuosta sen 90eskoa jotta pääsin vähän aikaisemmin pelaamaan. Eipä juuri minun budjettia heilaittanut. En ole katsellut monta tuntia on pohjilla mutta hattuvakiolla ehkä joku 100h? Itselle ihan hyvä viihde per tunti ratio, jotain se voi vituttaa.
 
Mitään mikromaksuja en ole maksanut ja ei ole mistään edes tyrkytetty.
Peli ollut itelle ainakin täyttä timanttia.
Mulla taaskin vaikea ymmärtää tätä hirveää valituksen tulvaa. Siirtyy seuraavaan peliin jos ei miellytä?
Heti kun kiritisoit peliä mikä on kyllästetty mikromaksuilla niin eiköhän tule jostain fanipojat sanomaan että väärin kritisoitu ja suksi vittuun. Minun puolesta ihminen saa maksaa tästä vaikka 1000€ jos siltä tuntuu. Minun kritiikki on osuvaa joten fanipojat voi jatkaa matkaansa!
 
Ongelmahan tuossa niiden chatissa oli se, että se oli vain PR-meininkiä korjatakseen huonon patchin aiheuttamia ongelmia. "Me ei haluta hidastaa peliä" oli esim. yksi, mitä siellä sanottiin. Jos eivät sitä halua, miksi pistivät pihalle patchin, joka nimenomaan hidastaa peliä? Nerffattiin barbia ja sorccia, nyt luvataankin buffia. XP:tä nerffattiin, nyt onkin tulossa buffia, että pääsee nopeammin lvl 100. Nerffattiin kaikkea, nyt nerffattiinkin nightmare dungeoneja, että nerffin jälkeen niitä voi pelata.
 
Ja minähän en ketään kehota "suksimaan vittuun". Jossei peli maistu niin pelatkaa jotain muuta?
Ihmeen vaikeata tuntuu kyllä olevan.
 
Niin kauan kuin mikromaksuilla saa vain hassuja hattuja eikä mitään pelimekaanista etua, niin ihan sama. Ja ihan sama mikä firma kyseessä. Nauratti vain kun katsoin jotain setin hintaa... 2800 platinaa ja olikohan niin että 1000 platinaa on 10€. Ketään ei pakoteta kosmetiikasta maksamaan, itse en maksaisi ikinä, enkä pelatessa edes ehdi katsoa onko päällä kultaa vaiko perunasäkki. Vasta siinä vaiheessa vituttaa mikromaksut kun niillä saa jotain etua itse pelaamiseen. Siellä battle passissakin taisi olla maksujen takana vain yhtään mihinkään vaikuttavia pipoja ja kenkiä, joten aivan sama.

Fani en ole, enkä muutenkaan mikään Diablo grindaaja tai buildi hinkkaaja. Ekalla hahmolla loppui into saman toistoon ethernalilla lvl72 ja tuskin menee tappiin tällä toisellakaan season 1:llä. Sen pelailen miten nappaa ja sitten odottelee ja ihmettelee tulevia seasoneita tai lisäyksiä.

Sorsalla on kyllä reilusti enemmän juoksentelua bossien kanssa vs rogue, ainakin omalla osaamisella. Mobeja lanaa kyllä suht ok. Mutta mikäs kiire tässä kun power levelaus ei ole yhtään se juttu.
 
Heti kun kiritisoit peliä mikä on kyllästetty mikromaksuilla niin eiköhän tule jostain fanipojat sanomaan että väärin kritisoitu ja suksi vittuun. Minun puolesta ihminen saa maksaa tästä vaikka 1000€ jos siltä tuntuu. Minun kritiikki on osuvaa joten fanipojat voi jatkaa matkaansa!
Fani? No empä tiedä, pidän kyllä pelistä, mutta viimeksi "fanittanut" jotain luultavasti peruskoulussa.
Poika? Voihan sitä toivoa..
Kritisointisi koski mikromaksuja ja en kyllä kasuaalipelaajana osaa sanoa että mitä tuolta nyt pitää mikromaksuilla edes ostaa tai miksi.
Itse olen kyllä nauttinut pelistä vaikka en edes osaa sanoa mitä niillä mikromaksuilla voi ostaa.
Se että peli sisältää mikromaksuja tekee siitä huonon? Voisitko selittää tarkemmin että tälläinen poikanenkin sen ymmärtää, kiitos.

PS: Mielestäni en myöskään käskenyt suksimaan vittuu. En arvosta että vääristelet sanomisiani.
 
Kattellaan jos micromaksuja tulee muihinkin kuin kosmeettisiin kamoihin. Tällä hetkellä taitaa olla vain kosmeettista kamaa, eikä niinkään oleellista equa oikean rahan takana.
 
Lopussa siellä paistaa tietenkin battlepass ja mikromaksut, kaikki tähtää tuohon.

Eihän tuossa ole tällä hetkellä mitään pay2win-elementtejä. Siinä ei ole mitään väärää tai pahaa, että firma lihottaa kassaansa esteettisillä jutuilla, joita jokainen voi halutessaan ostaa tai olla ostamatta ja jotka eivät vaikuta peliin mitenkään muutoin kuin visuaalisesti. Ja totta helvetissä puoluestelen firman oikeutta tehdä rahaa, jolla voi ylläpitää ja jatkokehittää tätä ja muita pelejä.
 
Jenkkien laista en tiedä, mutta suomessa yrityksen tarkoitus on tuottaa omistajilleen taloudellista hyötyä. Itse veikkaan et jossain kohtaa tulee lisä stash tabeja myyntiin tuonne kauppaan.
 
Ongelmahan tuossa niiden chatissa oli se, että se oli vain PR-meininkiä korjatakseen huonon patchin aiheuttamia ongelmia. "Me ei haluta hidastaa peliä" oli esim. yksi, mitä siellä sanottiin. Jos eivät sitä halua, miksi pistivät pihalle patchin, joka nimenomaan hidastaa peliä? Nerffattiin barbia ja sorccia, nyt luvataankin buffia. XP:tä nerffattiin, nyt onkin tulossa buffia, että pääsee nopeammin lvl 100. Nerffattiin kaikkea, nyt nerffattiinkin nightmare dungeoneja, että nerffin jälkeen niitä voi pelata.
Paskaa meininkiä nykyään.

Pitäs tehdä niin rautanen peli että vaikka vähän joutus hiki päässä grindaa levua niin sen tekis ihan ilolla!

Tuntuu nykyään olevan vähän et tehään nyt taas tämmönen peli ja koitetaan patcheilla saada jengi jotenki pysyy mukana tms.

Kattellaan jos micromaksuja tulee muihinkin kuin kosmeettisiin kamoihin. Tällä hetkellä taitaa olla vain kosmeettista kamaa, eikä niinkään oleellista equa oikean rahan takana.
Kukahan laittais optionin että ei näy cosmetic pelleilyt vaan oikea geari.

Vähän tyhmä nyt seasonin alussa 10 levun ukoilla jotku yyber platet päällä
 
Viimeksi muokattu:
Tuli myös kokeiltua druidia ja rogueta ja olivatpa suorastaan naurettavan helppoja pelata vrt. sorcerer ja varsinkin barbaari alkuleveleillä. Mutta druidi on omasta mielestä tylsimmästä tylsin hahmo, roguessa on sentään jotain mielenkiintoista vaikka tuntuukin nyt alussa taikakoulusta ulos potkitulta sorcererilta jolla on kumminkin 10x enemmän tehoja ja defenceä.
Kokeilin myös druidia ensimmäiseksi seasonissa kun on kehuttu, mutta samaa mieltä. Jotenkin todella tylsä ja "hidas" hahmo pelata. Rogueen vaihdettua alkoi taas peli maistua ja olla sopivasti tekemisen meininkiä. Tosin druidin pelasin vaan 25 levelille, joten en tiedä millaiseksi olisi lopulta kehittynyt.

Eternalin puolella necro tällä hetkellä lvl 82. Siitä muuten pidin ja sopivan rentoa (minionit jne.) pelata olematta tylsää, mutta n. levelin 60 jälkeen ei ole selvää parannusta tullut geariin niin ollut kyllä ajoittain tympeää. Vaikka NM dunkkuja, world bosseja ja helltidea on tullut hakattua riittämiin niin tuntuu vaan kuraa tippuvan koko ajan. Ihan hyvin tolla kyllä pärjää, mutta jotain kehitystä tms. motivaattoria kaipaisi pelaamiseen, että jaksaisi/haluaisi jatkaa sillä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 452
Viestejä
4 512 659
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom