Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Joo ei näköjään nerffattu tarpeeksiDruidilla level 53 (season journey 5) ja kyllähän tämä maistuu! Paljon nautinnollisempi alkupeli kuin baballa pelin julkaisussa.
Ensimmäiset pelaajat veti juuri reilun vuorokauden jälkeen "nerffatulla pätsillä" level 100. Vielä voisi vähän nerffata lisää.
![]()
Tuli myös kokeiltua druidia ja rogueta ja olivatpa suorastaan naurettavan helppoja pelata vrt. sorcerer ja varsinkin barbaari alkuleveleillä. Mutta druidi on omasta mielestä tylsimmästä tylsin hahmo, roguessa on sentään jotain mielenkiintoista vaikka tuntuukin nyt alussa taikakoulusta ulos potkitulta sorcererilta jolla on kumminkin 10x enemmän tehoja ja defenceä.
Vielä toimii.
Jotain taisivat höpöttää, että aiemmin kun XP oli täpissä kun monsterit oli 3 leveliä isompia, niin pelaajat eivät joutuneet haastamaan itseään ikinä. Nyt skaala on isompi pienemmällä kertoimella (vahinko?), joten sitä täytyy jälleen muuttaa.Mitä ne nyt sahaa näitä ees taas.. hohoijaa.
Itse alotin Barbaarin ihan iisisti tuo tuntuis etenevän.
Siis muutamassa päivässä 100? Kuka täällä ulisi että levutus hidasta?Druidilla level 53 (season journey 5) ja kyllähän tämä maistuu! Paljon nautinnollisempi alkupeli kuin baballa pelin julkaisussa.![]()
Ensimmäiset pelaajat veti juuri reilun vuorokauden jälkeen "nerffatulla pätsillä" level 100. Vielä voisi vähän nerffata lisää.
![]()
Ihan samoja mietteitä. Pelasin TB Roguen levelille 72 ja alkoi kyllä välillä silmissä vilistä ja päätä särkeä. Tuo jatkuvasti sinkoileva pelityyli alkoi loppua kohden rasittaa yhä enemmän ja välillä tuntui että homma ei ole millään tavalla hallinnassa, senkun sykkii vain ympäriinsä. Nyt on ajossa Ice Shards Sorsa, lvl22, ja ranged hahmona tuntuu miellyttävämmältä pelata. Mobitkin lanaantuu nopeammin kun sai fireball enchantin paikalleen. Ei tämä yhtä nopeasti tapa, varsinkaan bosseja, mutta ihan ok toimii. En sitten tiedä millainen tämä oli ennen nerfejä, jos tämä on muka nerfattu.Liian ADHD hahmo toi Rogue minulle vaan (ehkä olisi ranged versiona mennyt), ei pää kestä sitä sinkoilua joka puolelle ruutua, joten vaihdoin Necromanceriin ja on paljon parempi meikäläisen pelityyliin. Ikä se vaan on vaikuttanut omiin reaktiokykyihin, niin sitä tykkää näistä "hitaammista" hahmoista enemmän, eipä tässä kiire ole mihinkään. Ei ehkä niin hyvä nykyään nerfin jälkeen, mutta mieluummin pelaan hahmolla jolla hauska pelata...
Oliko se niin, ettei esim lvl 10 saa tavaroita lvl 35 world bossilta?
Saako siinä silti rahaa oman levelin mukaan vai miten tuo oikeasti menee?
Tuli vaan mieleen kun katseli jonkun kymppilevuisen kuolevan 20+ kertaa lvl 35 Wandering Deathissä...
Sorc on ollut kokoajan tosi nopea levuttaa. Yksi parhaista classeista lvl 1-50 mun mielestä. Iceshardi ei tosin ole levelaukseen nopein, arc-lash on vikkelämpi kun ei ole manamurheita.Ihan samoja mietteitä. Pelasin TB Roguen levelille 72 ja alkoi kyllä välillä silmissä vilistä ja päätä särkeä. Tuo jatkuvasti sinkoileva pelityyli alkoi loppua kohden rasittaa yhä enemmän ja välillä tuntui että homma ei ole millään tavalla hallinnassa, senkun sykkii vain ympäriinsä. Nyt on ajossa Ice Shards Sorsa, lvl22, ja ranged hahmona tuntuu miellyttävämmältä pelata. Mobitkin lanaantuu nopeammin kun sai fireball enchantin paikalleen. Ei tämä yhtä nopeasti tapa, varsinkaan bosseja, mutta ihan ok toimii. En sitten tiedä millainen tämä oli ennen nerfejä, jos tämä on muka nerfattu.
Ihan samoja mietteitä. Pelasin TB Roguen levelille 72 ja alkoi kyllä välillä silmissä vilistä ja päätä särkeä. Tuo jatkuvasti sinkoileva pelityyli alkoi loppua kohden rasittaa yhä enemmän ja välillä tuntui että homma ei ole millään tavalla hallinnassa, senkun sykkii vain ympäriinsä. Nyt on ajossa Ice Shards Sorsa, lvl22, ja ranged hahmona tuntuu miellyttävämmältä pelata. Mobitkin lanaantuu nopeammin kun sai fireball enchantin paikalleen. Ei tämä yhtä nopeasti tapa, varsinkaan bosseja, mutta ihan ok toimii. En sitten tiedä millainen tämä oli ennen nerfejä, jos tämä on muka nerfattu.
Tosin jotenkin epäilyttävä miten seuraava vasta 88.. löytäneet jonku bugin?
Nerfit taisi liittyä cooldown reduce nerfiin ja vulnerable + crit dmg nerfiin, jotka kaikki kolme tärkeitä ice shardille.Nyt on ajossa Ice Shards Sorsa, lvl22, ja ranged hahmona tuntuu miellyttävämmältä pelata. Mobitkin lanaantuu nopeammin kun sai fireball enchantin paikalleen. Ei tämä yhtä nopeasti tapa, varsinkaan bosseja, mutta ihan ok toimii. En sitten tiedä millainen tämä oli ennen nerfejä, jos tämä on muka nerfattu.
Ainii perus blizzard eli tee group jolloin pelaaminen on muutenkin helpompaa niin saatte bonuksena vielä enemmän expaa.. ja ehkä loottiakkin vielä.Pätsin muutoksen myötä kolmen miehen partyssä saa enemmän expaa. Ei sen kummempia. Striimasivat koko jutun ja odottivat, että kaikki kolme dingasivat level 100 samaan aikaan.
Tämä selittänee miksi ihmetellyt kun porukka Sorccia haukkuu ja kehuvat miten vaikkapa roguella niin nopea levuttaa ja ite kokonut asian päinvastoin vaikka molemmilla mikä vaan kaatuu nopeaa. Eternalilla lvl80 softcore ja lvl55 hardcore roguet ja seasoniinkin naputin lvl40, rupes kyllästyttään niin nyt softcoressa Sorc testissä ja tämähän one-shottaa alkupään luolabossit joita Main Questissa tulee ja etäältä saa kaiken trashin hetkessä alas ( + teleportti jos iholle pääsee). Summissa taas specsasin ja kaikki skllit otin Ice kategoriasta, pitänee sitten lvl50 lunttailla mikä spec se oikeasti kannattaa ottaa.Sorc on ollut kokoajan tosi nopea levuttaa. Yksi parhaista classeista lvl 1-50 mun mielestä. Iceshardi ei tosin ole levelaukseen nopein, arc-lash on vikkelämpi kun ei ole manamurheita.
Sorcin ongelma on siinä että se ei skaalaudu muiden classien tapaan lvl50 jälkeen. Muilla classeilla löytyy gearista, aspekteista ja paragonista paljon enemmän potkua sekä skilli-puu synergioita.
Yksinkertaistettuna näin; sorcilla mulla menee enemmän aikaa NM50 clearaamiseen kuin druidilla NM80.
Tarkistin ja mulla kaikilla rogueilla tuo Siphon Strike näköjään ollut upittuna 3/3 enkä ole nerffiä huomannuEi roguella kyllä defenseä sen enempää ole, varsinkin jos ottaa huomioon sorcin mainiot defensive skillit. Roguen defense oli siphoning strikes, nyt kun se sai massiivisen nerffin (ei siihen kannata enää edes laittaa skillipisteitä), niin kyllä se rogue paperia on.
Tarkistin ja mulla kaikilla rogueilla tuo Siphon Strike näköjään ollut upittuna 3/3 enkä ole nerffiä huomannu
Hyvä että tulossa on myös positiivista kehitystä viime patchin negatiivisen kehityksen sijaan.Eilisessä developer keskustelussa tulleita pääkohtia:
- Sorcerer and Barbarian will be buffed in "the next few weeks."
- There will be "substantial" increases to mob density in Helltides and Nightmare Dungeons.
- In the next patch, there will be an addition stash tab, and the elixir stack size will be increased to 99. A dedicated Gems tab will come in Season 2.
- Skill respec cost will be reduced by 40% to encourage switching builds.
- There will be "adjustments" to make leveling 50-100 feel "less like a job." There are plans to add more variety to endgame content.
- There will be more opportunities to obtain uber uniques in the future. The drop rate will be made a "little bit" more common over time.
- Build loadouts are being "discussed," but are not currently on the roadmap.
- There will be a way to find particular unique items and/or particular legendary aspects in season 2.
- Damage reduction system (armor, resistances) will be "reworked" in season 2.
- There will be more options to modify gear in the future.
- Legendary drop chance will be buffed for loot goblins. There may be different loot goblin types in the future.
- There is a hotfix that will be rolling out this afternoon that includes changes to NMDs. (bumping mob density? lowering difficulty?)
Tässäkin tahtoo olla trendinä se, että porukka pelannut pitkään jotain peliä (etenkin mörpit, e-sport pelit, pelisarjat) joka vuosien saatossa on saatu hiottua balanssiin valtavalla määrällä sisältöä - sitten kun uusi kilpailija julkaistaan niin ulina alkaa miten vähän sisältöä, miten paljon bugeja ja miten epäbalanssissa kaikki on. Samat ongelmat ne aikaisemmat lempparipelit kohtasi julkaisussa ja se miten herkästi ne huomasi riippui siitä, että miten paljon kokemusta vastaavista peleistä löytyi entuudestaan. Itellä ei juurilaan aRPG taustaa ole niin en pelin ongelmia edes huomaa, edelleen 10/10 ajantappamista.Hyvä että tulossa on myös positiivista kehitystä viime patchin negatiivisen kehityksen sijaan.On tässä pelissä potentiaalia, julkaisivat vain hieman vajaavaisena.
Sinullekkin näyttää hyvin uppoavan kun täällä kerrot asioita?Blizard vaan tässä testailee että mikä menee ihmisille läpi. Ei kannata olla niin naivi että kuvittelee tämmöisen friman repivän randomilla perseestä näitä juttuja. Kaikki on mietitty viimeisen päälle ja nyt vaan kokeillaan että mikä uppoaa.
Mikä siinä on että tuommoista mikromaksuilla ratsastavaa isoa yhtiötä pitää puolustaa, jotenkin vaikea ymmärtää. Vähän sama kuin joku sanois että mcdonalds lihottaa ja jo joku läski tulis puolustamaan sitä firmaa.Sinullekkin näyttää hyvin uppoavan kun täällä kerrot asioita?
Mitään mikromaksuja en ole maksanut ja ei ole mistään edes tyrkytetty.Mikä siinä on että tuommoista mikromaksuilla ratsastavaa isoa yhtiötä pitää puolustaa, jotenkin vaikea ymmärtää.
No minä nyt maksoin tuosta sen 90eskoa jotta pääsin vähän aikaisemmin pelaamaan. Eipä juuri minun budjettia heilaittanut. En ole katsellut monta tuntia on pohjilla mutta hattuvakiolla ehkä joku 100h? Itselle ihan hyvä viihde per tunti ratio, jotain se voi vituttaa.Mikä siinä on että tuommoista mikromaksuilla ratsastavaa isoa yhtiötä pitää puolustaa, jotenkin vaikea ymmärtää. Vähän sama kuin joku sanois että mcdonalds lihottaa ja jo joku läski tulis puolustamaan sitä firmaa.
Heti kun kiritisoit peliä mikä on kyllästetty mikromaksuilla niin eiköhän tule jostain fanipojat sanomaan että väärin kritisoitu ja suksi vittuun. Minun puolesta ihminen saa maksaa tästä vaikka 1000€ jos siltä tuntuu. Minun kritiikki on osuvaa joten fanipojat voi jatkaa matkaansa!Mitään mikromaksuja en ole maksanut ja ei ole mistään edes tyrkytetty.
Peli ollut itelle ainakin täyttä timanttia.
Mulla taaskin vaikea ymmärtää tätä hirveää valituksen tulvaa. Siirtyy seuraavaan peliin jos ei miellytä?
Fani? No empä tiedä, pidän kyllä pelistä, mutta viimeksi "fanittanut" jotain luultavasti peruskoulussa.Heti kun kiritisoit peliä mikä on kyllästetty mikromaksuilla niin eiköhän tule jostain fanipojat sanomaan että väärin kritisoitu ja suksi vittuun. Minun puolesta ihminen saa maksaa tästä vaikka 1000€ jos siltä tuntuu. Minun kritiikki on osuvaa joten fanipojat voi jatkaa matkaansa!
Lopussa siellä paistaa tietenkin battlepass ja mikromaksut, kaikki tähtää tuohon.
Paskaa meininkiä nykyään.Ongelmahan tuossa niiden chatissa oli se, että se oli vain PR-meininkiä korjatakseen huonon patchin aiheuttamia ongelmia. "Me ei haluta hidastaa peliä" oli esim. yksi, mitä siellä sanottiin. Jos eivät sitä halua, miksi pistivät pihalle patchin, joka nimenomaan hidastaa peliä? Nerffattiin barbia ja sorccia, nyt luvataankin buffia. XP:tä nerffattiin, nyt onkin tulossa buffia, että pääsee nopeammin lvl 100. Nerffattiin kaikkea, nyt nerffattiinkin nightmare dungeoneja, että nerffin jälkeen niitä voi pelata.
Kukahan laittais optionin että ei näy cosmetic pelleilyt vaan oikea geari.Kattellaan jos micromaksuja tulee muihinkin kuin kosmeettisiin kamoihin. Tällä hetkellä taitaa olla vain kosmeettista kamaa, eikä niinkään oleellista equa oikean rahan takana.
Kokeilin myös druidia ensimmäiseksi seasonissa kun on kehuttu, mutta samaa mieltä. Jotenkin todella tylsä ja "hidas" hahmo pelata. Rogueen vaihdettua alkoi taas peli maistua ja olla sopivasti tekemisen meininkiä. Tosin druidin pelasin vaan 25 levelille, joten en tiedä millaiseksi olisi lopulta kehittynyt.Tuli myös kokeiltua druidia ja rogueta ja olivatpa suorastaan naurettavan helppoja pelata vrt. sorcerer ja varsinkin barbaari alkuleveleillä. Mutta druidi on omasta mielestä tylsimmästä tylsin hahmo, roguessa on sentään jotain mielenkiintoista vaikka tuntuukin nyt alussa taikakoulusta ulos potkitulta sorcererilta jolla on kumminkin 10x enemmän tehoja ja defenceä.
When you see another player in game you load them and their entire stash filled with all their items.
Mitä aktuaalista vittua? Tuo oli ongelma jo D3:ssa, sen kohdalla oletin sen olleen vain jäänne AH:sta, josta ei pääse helposti eroon. Ilmeisesti olin väärässä. Minkä ihmeen takia D4:ssa on täsmälleen sama ongelma? Miksi toisten pelaajien stashin sisältö pitää ladata omalle koneelle?
En mä muutenkaan niitä maksimi tekstuureita käyttäisi, niiden kanssa voi tulla stutteria.Ostin 7900 xtx:n asetuksissa pelissä texturi kohdassa lukee että tarvii 32 gb ramia. mulla on vaa 16gb. pitääkö mun nyt ostaa lisää muistia? olen luullut että texturit vaatisi näytönohjaimen muistia..
Puhun nyt soft coresta, hard coreen en ota kantaa kun en ole tutkinut.Onko sidequestit account wide? Vai pitääkö tässä uudessa seasonissa pelata taas samat sidequestit alusta vai jatkuuko ne niistä mihin ne viimeksi jäivät?
Jollain tapaa ne renown pojot pitää kerätä jos paragon pojot haluaa napata käyttöön, en ole perehtynyt riittääkö strongholdit ja dunkut jos haluaa sidequestit skipata. En ole ite tehnyt sidequesteja kuin semmosia dropeista tulleita ”mikä tämä on? Vien jollekkin -> tehty” ja ehkä jokusen muun, Season Chapterin vaatimat 25 (?) tullut kuitenkin täyteen huomaamatta sidequesteja vältellen.Onko sidequestit account wide? Vai pitääkö tässä uudessa seasonissa pelata taas samat sidequestit alusta vai jatkuuko ne niistä mihin ne viimeksi jäivät?
Vinkkinä softcore pelaajille - Seasonin Chapterit ja Tierit etenevät samaa tahtia hardcoren puolellakin eli jos nyt naputtaa softcore hahmon ottaen sille vaikka XP-bonukset (Seasonal Blessingit) niin ne toimii myös hardcoressa eli hyvä sauma tehdä hahmo myös sinne. Toki jos HC hahmoa ei aikaisemmin ollut (tai se on kuollut ennen Season hahmon tekemistä) niin kartta ja alttarit pitää kerätä uudestaan.Puhun nyt soft coresta, hard coreen en ota kantaa kun en ole tutkinut.
Vain kartta ja Lilithit patsaat, sekä niistä saatava renown ja bonukset ovat account wide. Eli kun avaat nuo Ethernal realmissa (se normi puoli missä julkaisussa aloitettiin), ne ja bonukset on auki myös seasonille. Kaikki muu Ethernal realmissa tehty, myös sidequestit, pitää tehdä uusiksi seasonilla. Kaikki seasonin sisällä tehty on sitten "season account wide" auki... näin luulisin.
Itellä on tekstuurit ultrassa ja RAMia menee n. 8-10gbOstin 7900 xtx:n asetuksissa pelissä texturi kohdassa lukee että tarvii 32 gb ramia. mulla on vaa 16gb. pitääkö mun nyt ostaa lisää muistia? olen luullut että texturit vaatisi näytönohjaimen muistia..
Niin kauan kuin mikromaksuilla saa vain hassuja hattuja eikä mitään pelimekaanista etua, niin ihan sama. Ja ihan sama mikä firma kyseessä. Nauratti vain kun katsoin jotain setin hintaa... 2800 platinaa ja olikohan niin että 1000 platinaa on 10€. Ketään ei pakoteta kosmetiikasta maksamaan, itse en maksaisi ikinä, enkä pelatessa edes ehdi katsoa onko päällä kultaa vaiko perunasäkki. Vasta siinä vaiheessa vituttaa mikromaksut kun niillä saa jotain etua itse pelaamiseen. Siellä battle passissakin taisi olla maksujen takana vain yhtään mihinkään vaikuttavia pipoja ja kenkiä, joten aivan sama.
Kyllähän toi raiment on aika monelle buildille ihan älyttömän hyvä sorsalla. Kaikki läjään telellä->frostnova jne miten comboa jatkatkaan. Ite pelasin teleport enchantilla ja +3 evade kengillä niin pystyi koko aika pistään mobit läjään ja räjäyttään siitä shatterilla. Wandia en ole testannut eikä vaikuttanut mun mielestä järkevältä juuri ton random elementin takia.Nyt kun eternal sorkulle tipahti raiment of infinite ja oculus viimeisiä leveleitä tahkotessa niin voi vain ihmetellä devaajien ajatuksenjuoksua noiden uniikkien kanssa. Raiment on ihan kiva helpossa maastossa, hyvä kerätä cindereitä ku kaikki kuolee kasaan. Mutta >tier50 dungeoneissa ei ole kuin haittaa, kun ei voi pistää oikeasti selviytymisen kannalta tarpeellisia ominaisuuksia panssariin. Mutta oculus se vasta pellesauva on… kun hyppääminen/dodge muuttuu randomiin paikkaan teleportiksi niin NM dungeoneissa ei tuu taistelusta mitään ja varma kuolema odottaa. Parasta oli kun helltidessä kerran sorkku teleporttasi mäen sisään niin, että pää vain näkyi eikä sieltä päässyt pois kuin teleporttaamalla kaupunkiin. Salvageen joutavia leikkikaluja kumpikin.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.