Diablo 4

Tuli myös kokeiltua druidia ja rogueta ja olivatpa suorastaan naurettavan helppoja pelata vrt. sorcerer ja varsinkin barbaari alkuleveleillä. Mutta druidi on omasta mielestä tylsimmästä tylsin hahmo, roguessa on sentään jotain mielenkiintoista vaikka tuntuukin nyt alussa taikakoulusta ulos potkitulta sorcererilta jolla on kumminkin 10x enemmän tehoja ja defenceä.
 
Liian ADHD hahmo toi Rogue minulle vaan (ehkä olisi ranged versiona mennyt), ei pää kestä sitä sinkoilua joka puolelle ruutua, joten vaihdoin Necromanceriin ja on paljon parempi meikäläisen pelityyliin. Ikä se vaan on vaikuttanut omiin reaktiokykyihin, niin sitä tykkää näistä "hitaammista" hahmoista enemmän, eipä tässä kiire ole mihinkään. Ei ehkä niin hyvä nykyään nerfin jälkeen, mutta mieluummin pelaan hahmolla jolla hauska pelata...
 
Tuleva hotfix...
 
Druidilla level 53 (season journey 5) ja kyllähän tämä maistuu! Paljon nautinnollisempi alkupeli kuin baballa pelin julkaisussa. :kippis:

Ensimmäiset pelaajat veti juuri reilun vuorokauden jälkeen "nerffatulla pätsillä" level 100. Vielä voisi vähän nerffata lisää. ;)

1689985146468.png
 
Oliko se niin, ettei esim lvl 10 saa tavaroita lvl 35 world bossilta?
Saako siinä silti rahaa oman levelin mukaan vai miten tuo oikeasti menee?

Tuli vaan mieleen kun katseli jonkun kymppilevuisen kuolevan 20+ kertaa lvl 35 Wandering Deathissä...
 
Druidilla level 53 (season journey 5) ja kyllähän tämä maistuu! Paljon nautinnollisempi alkupeli kuin baballa pelin julkaisussa. :kippis:

Ensimmäiset pelaajat veti juuri reilun vuorokauden jälkeen "nerffatulla pätsillä" level 100. Vielä voisi vähän nerffata lisää. ;)

1689985146468.png
Joo ei näköjään nerffattu tarpeeksi:P Itse eilen tuossa rogueta vedin kaljan ohella niin taisi päätyä lvl14 muistaakseni.
 
Eilen oli hyvä päivä. Tippui teurastajalta lvl 56 nalledruidille uniikki insatiable fury haarniska mikä muuttaa pysyväksi olomuodoksi nallen. Muutaman minuutti sen jälkeen tippui vastaava versio eliteltä susihukka buildille :D
 
Viimeksi muokattu:
Tuli myös kokeiltua druidia ja rogueta ja olivatpa suorastaan naurettavan helppoja pelata vrt. sorcerer ja varsinkin barbaari alkuleveleillä. Mutta druidi on omasta mielestä tylsimmästä tylsin hahmo, roguessa on sentään jotain mielenkiintoista vaikka tuntuukin nyt alussa taikakoulusta ulos potkitulta sorcererilta jolla on kumminkin 10x enemmän tehoja ja defenceä.

Ei roguella kyllä defenseä sen enempää ole, varsinkin jos ottaa huomioon sorcin mainiot defensive skillit. Roguen defense oli siphoning strikes, nyt kun se sai massiivisen nerffin (ei siihen kannata enää edes laittaa skillipisteitä), niin kyllä se rogue paperia on.
 
Mitä ne nyt sahaa näitä ees taas.. hohoijaa.

Itse alotin Barbaarin ihan iisisti tuo tuntuis etenevän.
Jotain taisivat höpöttää, että aiemmin kun XP oli täpissä kun monsterit oli 3 leveliä isompia, niin pelaajat eivät joutuneet haastamaan itseään ikinä. Nyt skaala on isompi pienemmällä kertoimella (vahinko?), joten sitä täytyy jälleen muuttaa.
 
Druidilla level 53 (season journey 5) ja kyllähän tämä maistuu! Paljon nautinnollisempi alkupeli kuin baballa pelin julkaisussa. :kippis:

Ensimmäiset pelaajat veti juuri reilun vuorokauden jälkeen "nerffatulla pätsillä" level 100. Vielä voisi vähän nerffata lisää. ;)

1689985146468.png
Siis muutamassa päivässä 100? Kuka täällä ulisi että levutus hidasta?

Tosin jotenkin epäilyttävä miten seuraava vasta 88.. löytäneet jonku bugin?
 
Liian ADHD hahmo toi Rogue minulle vaan (ehkä olisi ranged versiona mennyt), ei pää kestä sitä sinkoilua joka puolelle ruutua, joten vaihdoin Necromanceriin ja on paljon parempi meikäläisen pelityyliin. Ikä se vaan on vaikuttanut omiin reaktiokykyihin, niin sitä tykkää näistä "hitaammista" hahmoista enemmän, eipä tässä kiire ole mihinkään. Ei ehkä niin hyvä nykyään nerfin jälkeen, mutta mieluummin pelaan hahmolla jolla hauska pelata...
Ihan samoja mietteitä. Pelasin TB Roguen levelille 72 ja alkoi kyllä välillä silmissä vilistä ja päätä särkeä. Tuo jatkuvasti sinkoileva pelityyli alkoi loppua kohden rasittaa yhä enemmän ja välillä tuntui että homma ei ole millään tavalla hallinnassa, senkun sykkii vain ympäriinsä. Nyt on ajossa Ice Shards Sorsa, lvl22, ja ranged hahmona tuntuu miellyttävämmältä pelata. Mobitkin lanaantuu nopeammin kun sai fireball enchantin paikalleen. Ei tämä yhtä nopeasti tapa, varsinkaan bosseja, mutta ihan ok toimii. En sitten tiedä millainen tämä oli ennen nerfejä, jos tämä on muka nerfattu.
 
Oliko se niin, ettei esim lvl 10 saa tavaroita lvl 35 world bossilta?
Saako siinä silti rahaa oman levelin mukaan vai miten tuo oikeasti menee?

Tuli vaan mieleen kun katseli jonkun kymppilevuisen kuolevan 20+ kertaa lvl 35 Wandering Deathissä...

Eilen just tuo tuli kymppilevelillä vedettyä ja 25-27 levusta kamaa tippu.
 
Ihan samoja mietteitä. Pelasin TB Roguen levelille 72 ja alkoi kyllä välillä silmissä vilistä ja päätä särkeä. Tuo jatkuvasti sinkoileva pelityyli alkoi loppua kohden rasittaa yhä enemmän ja välillä tuntui että homma ei ole millään tavalla hallinnassa, senkun sykkii vain ympäriinsä. Nyt on ajossa Ice Shards Sorsa, lvl22, ja ranged hahmona tuntuu miellyttävämmältä pelata. Mobitkin lanaantuu nopeammin kun sai fireball enchantin paikalleen. Ei tämä yhtä nopeasti tapa, varsinkaan bosseja, mutta ihan ok toimii. En sitten tiedä millainen tämä oli ennen nerfejä, jos tämä on muka nerfattu.
Sorc on ollut kokoajan tosi nopea levuttaa. Yksi parhaista classeista lvl 1-50 mun mielestä. Iceshardi ei tosin ole levelaukseen nopein, arc-lash on vikkelämpi kun ei ole manamurheita.

Sorcin ongelma on siinä että se ei skaalaudu muiden classien tapaan lvl50 jälkeen. Muilla classeilla löytyy gearista, aspekteista ja paragonista paljon enemmän potkua sekä skilli-puu synergioita.

Yksinkertaistettuna näin; sorcilla mulla menee enemmän aikaa NM50 clearaamiseen kuin druidilla NM80.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Ihan samoja mietteitä. Pelasin TB Roguen levelille 72 ja alkoi kyllä välillä silmissä vilistä ja päätä särkeä. Tuo jatkuvasti sinkoileva pelityyli alkoi loppua kohden rasittaa yhä enemmän ja välillä tuntui että homma ei ole millään tavalla hallinnassa, senkun sykkii vain ympäriinsä. Nyt on ajossa Ice Shards Sorsa, lvl22, ja ranged hahmona tuntuu miellyttävämmältä pelata. Mobitkin lanaantuu nopeammin kun sai fireball enchantin paikalleen. Ei tämä yhtä nopeasti tapa, varsinkaan bosseja, mutta ihan ok toimii. En sitten tiedä millainen tämä oli ennen nerfejä, jos tämä on muka nerfattu.

Ootko harkinnut jotain muuta kuin TB rogueta? Esim. flurry oli ENNEN patchia hyvä eikä se ollut yhtä sinkoilevaa, en edes itse käyttänyt dashia ollenkaan. Ja nyt, kun melee rogue on aivan uskomattoman nerffattu surviltaan, noi ranged roguet on niitä, joilla kannattaa pelata (tosin ehkä flurry/TB 1-50, koska ranged on aivan älyttömän kömpelöä aluksi). Penetrating shot, RF ja barrage on kaikki hyviä skillejä ja voi myös tehdä hybridiä (esim rf single targettiin, pen shot cleariin). Rangedin huono puoli on tosin se, ettei se saa combo pointin attack speed -buffia ja keynodet rangedille on aika kakkoja.
 
Tosin jotenkin epäilyttävä miten seuraava vasta 88.. löytäneet jonku bugin?

Pätsin muutoksen myötä kolmen miehen partyssä saa enemmän expaa. Ei sen kummempia. Striimasivat koko jutun ja odottivat, että kaikki kolme dingasivat level 100 samaan aikaan.
 
Nyt on ajossa Ice Shards Sorsa, lvl22, ja ranged hahmona tuntuu miellyttävämmältä pelata. Mobitkin lanaantuu nopeammin kun sai fireball enchantin paikalleen. Ei tämä yhtä nopeasti tapa, varsinkaan bosseja, mutta ihan ok toimii. En sitten tiedä millainen tämä oli ennen nerfejä, jos tämä on muka nerfattu.
Nerfit taisi liittyä cooldown reduce nerfiin ja vulnerable + crit dmg nerfiin, jotka kaikki kolme tärkeitä ice shardille.

Pätsin muutoksen myötä kolmen miehen partyssä saa enemmän expaa. Ei sen kummempia. Striimasivat koko jutun ja odottivat, että kaikki kolme dingasivat level 100 samaan aikaan.
Ainii perus blizzard eli tee group jolloin pelaaminen on muutenkin helpompaa niin saatte bonuksena vielä enemmän expaa.. ja ehkä loottiakkin vielä.
 
Sorc on ollut kokoajan tosi nopea levuttaa. Yksi parhaista classeista lvl 1-50 mun mielestä. Iceshardi ei tosin ole levelaukseen nopein, arc-lash on vikkelämpi kun ei ole manamurheita.

Sorcin ongelma on siinä että se ei skaalaudu muiden classien tapaan lvl50 jälkeen. Muilla classeilla löytyy gearista, aspekteista ja paragonista paljon enemmän potkua sekä skilli-puu synergioita.

Yksinkertaistettuna näin; sorcilla mulla menee enemmän aikaa NM50 clearaamiseen kuin druidilla NM80.
Tämä selittänee miksi ihmetellyt kun porukka Sorccia haukkuu ja kehuvat miten vaikkapa roguella niin nopea levuttaa ja ite kokonut asian päinvastoin vaikka molemmilla mikä vaan kaatuu nopeaa. Eternalilla lvl80 softcore ja lvl55 hardcore roguet ja seasoniinkin naputin lvl40, rupes kyllästyttään niin nyt softcoressa Sorc testissä ja tämähän one-shottaa alkupään luolabossit joita Main Questissa tulee ja etäältä saa kaiken trashin hetkessä alas ( + teleportti jos iholle pääsee). Summissa taas specsasin ja kaikki skllit otin Ice kategoriasta, pitänee sitten lvl50 lunttailla mikä spec se oikeasti kannattaa ottaa.

Ei roguella kyllä defenseä sen enempää ole, varsinkin jos ottaa huomioon sorcin mainiot defensive skillit. Roguen defense oli siphoning strikes, nyt kun se sai massiivisen nerffin (ei siihen kannata enää edes laittaa skillipisteitä), niin kyllä se rogue paperia on.
Tarkistin ja mulla kaikilla rogueilla tuo Siphon Strike näköjään ollut upittuna 3/3 enkä ole nerffiä huomannu :D

Ottakaa muuten huomioon kun Eternalilla tehtyä main hahmoa vertailette Season hahmoon - Seasonissa paukutatte luultavasti maksimi bonuksilla (alttarit, xp-bonukset, skill pojot) heti alkuun mikä tuo valtavan edun verraten nollasta alottamiseen eli ne muistot Eternalin ekan hahmon vaikeudesta/hitaudesta pelin alusta eivät ole verrattavissa Season hahmoon.
 
Tarkistin ja mulla kaikilla rogueilla tuo Siphon Strike näköjään ollut upittuna 3/3 enkä ole nerffiä huomannu

Aika outoa. Itse ainakin huomasin flurry-buildilla eternalissa heti sen, että siphoning strikes oli täysin turha. Ei se ~3% mahis healata ole lähelläkään sitä ~40% mahista (toki riippuu paljonko sitä tilanteellista crit chancea skillipuusta otat ja paljonko lucky hittiä löytyy, mutta ei ne ihmeitä tuolle prosentille tee).

Ja vaikka flurry on huonoin siphoning strikesiä varten nykyään, niin ei mahis kyllä muillakaan skilleillä paljoa parane. TB:llä taitaa olla ~10% luokkaa.

Toki voin olla prosenteissa väärässäkin, mutta omakohtainen kokemus tuosta ainakin kertoo sen, ettei siihen kannata skillipointteja uhrata.
 
Tällä hetkellä on ihan pirusti lagia ja stutteria. Kuollut nyt lyhyen ajan sisään 5 kertaa siihen että hahmo kyllä juoksee kentällä, mutta ei tee muuta. Healtti vaan droppaa ja kuolema korjaa. Samaa oli betassa.
 
Eilisessä developer keskustelussa tulleita pääkohtia:
  • Sorcerer and Barbarian will be buffed in "the next few weeks."
  • There will be "substantial" increases to mob density in Helltides and Nightmare Dungeons.
  • In the next patch, there will be an addition stash tab, and the elixir stack size will be increased to 99. A dedicated Gems tab will come in Season 2.
  • Skill respec cost will be reduced by 40% to encourage switching builds.
  • There will be "adjustments" to make leveling 50-100 feel "less like a job." There are plans to add more variety to endgame content.
  • There will be more opportunities to obtain uber uniques in the future. The drop rate will be made a "little bit" more common over time.
  • Build loadouts are being "discussed," but are not currently on the roadmap.
  • There will be a way to find particular unique items and/or particular legendary aspects in season 2.
  • Damage reduction system (armor, resistances) will be "reworked" in season 2.
  • There will be more options to modify gear in the future.
  • Legendary drop chance will be buffed for loot goblins. There may be different loot goblin types in the future.
  • There is a hotfix that will be rolling out this afternoon that includes changes to NMDs. (bumping mob density? lowering difficulty?)
 
Eilisessä developer keskustelussa tulleita pääkohtia:
  • Sorcerer and Barbarian will be buffed in "the next few weeks."
  • There will be "substantial" increases to mob density in Helltides and Nightmare Dungeons.
  • In the next patch, there will be an addition stash tab, and the elixir stack size will be increased to 99. A dedicated Gems tab will come in Season 2.
  • Skill respec cost will be reduced by 40% to encourage switching builds.
  • There will be "adjustments" to make leveling 50-100 feel "less like a job." There are plans to add more variety to endgame content.
  • There will be more opportunities to obtain uber uniques in the future. The drop rate will be made a "little bit" more common over time.
  • Build loadouts are being "discussed," but are not currently on the roadmap.
  • There will be a way to find particular unique items and/or particular legendary aspects in season 2.
  • Damage reduction system (armor, resistances) will be "reworked" in season 2.
  • There will be more options to modify gear in the future.
  • Legendary drop chance will be buffed for loot goblins. There may be different loot goblin types in the future.
  • There is a hotfix that will be rolling out this afternoon that includes changes to NMDs. (bumping mob density? lowering difficulty?)
Hyvä että tulossa on myös positiivista kehitystä viime patchin negatiivisen kehityksen sijaan.:) On tässä pelissä potentiaalia, julkaisivat vain hieman vajaavaisena.
 
Hyvä että tulossa on myös positiivista kehitystä viime patchin negatiivisen kehityksen sijaan.:) On tässä pelissä potentiaalia, julkaisivat vain hieman vajaavaisena.
Tässäkin tahtoo olla trendinä se, että porukka pelannut pitkään jotain peliä (etenkin mörpit, e-sport pelit, pelisarjat) joka vuosien saatossa on saatu hiottua balanssiin valtavalla määrällä sisältöä - sitten kun uusi kilpailija julkaistaan niin ulina alkaa miten vähän sisältöä, miten paljon bugeja ja miten epäbalanssissa kaikki on. Samat ongelmat ne aikaisemmat lempparipelit kohtasi julkaisussa ja se miten herkästi ne huomasi riippui siitä, että miten paljon kokemusta vastaavista peleistä löytyi entuudestaan. Itellä ei juurilaan aRPG taustaa ole niin en pelin ongelmia edes huomaa, edelleen 10/10 ajantappamista.

Monella vaikkapa WoW oli aikoinaan mahtava ja mullistava ensikosketus mörppeihin, kokeneen mörppiklaanin kanssa sisältö oli kaluttu (siltä osin kun bugit antoi myöten) alta kuukaudessa launchista ja todettiin peli umpisurkeaksi vaikkakin melko nopealla tahdilla peli kuulemma saatiin kuosiin.
 
Blizard vaan tässä testailee että mikä menee ihmisille läpi. Ei kannata olla niin naivi että kuvittelee tämmöisen friman repivän randomilla perseestä näitä juttuja. Kaikki on mietitty viimeisen päälle ja nyt vaan kokeillaan että mikä uppoaa.
Lopussa siellä paistaa tietenkin battlepass ja mikromaksut, kaikki tähtää tuohon.
 
Blizard vaan tässä testailee että mikä menee ihmisille läpi. Ei kannata olla niin naivi että kuvittelee tämmöisen friman repivän randomilla perseestä näitä juttuja. Kaikki on mietitty viimeisen päälle ja nyt vaan kokeillaan että mikä uppoaa.
Sinullekkin näyttää hyvin uppoavan kun täällä kerrot asioita?
 
Sinullekkin näyttää hyvin uppoavan kun täällä kerrot asioita?
Mikä siinä on että tuommoista mikromaksuilla ratsastavaa isoa yhtiötä pitää puolustaa, jotenkin vaikea ymmärtää. Vähän sama kuin joku sanois että mcdonalds lihottaa ja jo joku läski tulis puolustamaan sitä firmaa.
 
Mikä siinä on että tuommoista mikromaksuilla ratsastavaa isoa yhtiötä pitää puolustaa, jotenkin vaikea ymmärtää.
Mitään mikromaksuja en ole maksanut ja ei ole mistään edes tyrkytetty.
Peli ollut itelle ainakin täyttä timanttia.
Mulla taaskin vaikea ymmärtää tätä hirveää valituksen tulvaa. Siirtyy seuraavaan peliin jos ei miellytä?
 
Mikä siinä on että tuommoista mikromaksuilla ratsastavaa isoa yhtiötä pitää puolustaa, jotenkin vaikea ymmärtää. Vähän sama kuin joku sanois että mcdonalds lihottaa ja jo joku läski tulis puolustamaan sitä firmaa.
No minä nyt maksoin tuosta sen 90eskoa jotta pääsin vähän aikaisemmin pelaamaan. Eipä juuri minun budjettia heilaittanut. En ole katsellut monta tuntia on pohjilla mutta hattuvakiolla ehkä joku 100h? Itselle ihan hyvä viihde per tunti ratio, jotain se voi vituttaa.
 
Mitään mikromaksuja en ole maksanut ja ei ole mistään edes tyrkytetty.
Peli ollut itelle ainakin täyttä timanttia.
Mulla taaskin vaikea ymmärtää tätä hirveää valituksen tulvaa. Siirtyy seuraavaan peliin jos ei miellytä?
Heti kun kiritisoit peliä mikä on kyllästetty mikromaksuilla niin eiköhän tule jostain fanipojat sanomaan että väärin kritisoitu ja suksi vittuun. Minun puolesta ihminen saa maksaa tästä vaikka 1000€ jos siltä tuntuu. Minun kritiikki on osuvaa joten fanipojat voi jatkaa matkaansa!
 
Ongelmahan tuossa niiden chatissa oli se, että se oli vain PR-meininkiä korjatakseen huonon patchin aiheuttamia ongelmia. "Me ei haluta hidastaa peliä" oli esim. yksi, mitä siellä sanottiin. Jos eivät sitä halua, miksi pistivät pihalle patchin, joka nimenomaan hidastaa peliä? Nerffattiin barbia ja sorccia, nyt luvataankin buffia. XP:tä nerffattiin, nyt onkin tulossa buffia, että pääsee nopeammin lvl 100. Nerffattiin kaikkea, nyt nerffattiinkin nightmare dungeoneja, että nerffin jälkeen niitä voi pelata.
 
Ja minähän en ketään kehota "suksimaan vittuun". Jossei peli maistu niin pelatkaa jotain muuta?
Ihmeen vaikeata tuntuu kyllä olevan.
 
Niin kauan kuin mikromaksuilla saa vain hassuja hattuja eikä mitään pelimekaanista etua, niin ihan sama. Ja ihan sama mikä firma kyseessä. Nauratti vain kun katsoin jotain setin hintaa... 2800 platinaa ja olikohan niin että 1000 platinaa on 10€. Ketään ei pakoteta kosmetiikasta maksamaan, itse en maksaisi ikinä, enkä pelatessa edes ehdi katsoa onko päällä kultaa vaiko perunasäkki. Vasta siinä vaiheessa vituttaa mikromaksut kun niillä saa jotain etua itse pelaamiseen. Siellä battle passissakin taisi olla maksujen takana vain yhtään mihinkään vaikuttavia pipoja ja kenkiä, joten aivan sama.

Fani en ole, enkä muutenkaan mikään Diablo grindaaja tai buildi hinkkaaja. Ekalla hahmolla loppui into saman toistoon ethernalilla lvl72 ja tuskin menee tappiin tällä toisellakaan season 1:llä. Sen pelailen miten nappaa ja sitten odottelee ja ihmettelee tulevia seasoneita tai lisäyksiä.

Sorsalla on kyllä reilusti enemmän juoksentelua bossien kanssa vs rogue, ainakin omalla osaamisella. Mobeja lanaa kyllä suht ok. Mutta mikäs kiire tässä kun power levelaus ei ole yhtään se juttu.
 
Heti kun kiritisoit peliä mikä on kyllästetty mikromaksuilla niin eiköhän tule jostain fanipojat sanomaan että väärin kritisoitu ja suksi vittuun. Minun puolesta ihminen saa maksaa tästä vaikka 1000€ jos siltä tuntuu. Minun kritiikki on osuvaa joten fanipojat voi jatkaa matkaansa!
Fani? No empä tiedä, pidän kyllä pelistä, mutta viimeksi "fanittanut" jotain luultavasti peruskoulussa.
Poika? Voihan sitä toivoa..
Kritisointisi koski mikromaksuja ja en kyllä kasuaalipelaajana osaa sanoa että mitä tuolta nyt pitää mikromaksuilla edes ostaa tai miksi.
Itse olen kyllä nauttinut pelistä vaikka en edes osaa sanoa mitä niillä mikromaksuilla voi ostaa.
Se että peli sisältää mikromaksuja tekee siitä huonon? Voisitko selittää tarkemmin että tälläinen poikanenkin sen ymmärtää, kiitos.

PS: Mielestäni en myöskään käskenyt suksimaan vittuu. En arvosta että vääristelet sanomisiani.
 
Kattellaan jos micromaksuja tulee muihinkin kuin kosmeettisiin kamoihin. Tällä hetkellä taitaa olla vain kosmeettista kamaa, eikä niinkään oleellista equa oikean rahan takana.
 
Lopussa siellä paistaa tietenkin battlepass ja mikromaksut, kaikki tähtää tuohon.

Eihän tuossa ole tällä hetkellä mitään pay2win-elementtejä. Siinä ei ole mitään väärää tai pahaa, että firma lihottaa kassaansa esteettisillä jutuilla, joita jokainen voi halutessaan ostaa tai olla ostamatta ja jotka eivät vaikuta peliin mitenkään muutoin kuin visuaalisesti. Ja totta helvetissä puoluestelen firman oikeutta tehdä rahaa, jolla voi ylläpitää ja jatkokehittää tätä ja muita pelejä.
 
Jenkkien laista en tiedä, mutta suomessa yrityksen tarkoitus on tuottaa omistajilleen taloudellista hyötyä. Itse veikkaan et jossain kohtaa tulee lisä stash tabeja myyntiin tuonne kauppaan.
 
Ongelmahan tuossa niiden chatissa oli se, että se oli vain PR-meininkiä korjatakseen huonon patchin aiheuttamia ongelmia. "Me ei haluta hidastaa peliä" oli esim. yksi, mitä siellä sanottiin. Jos eivät sitä halua, miksi pistivät pihalle patchin, joka nimenomaan hidastaa peliä? Nerffattiin barbia ja sorccia, nyt luvataankin buffia. XP:tä nerffattiin, nyt onkin tulossa buffia, että pääsee nopeammin lvl 100. Nerffattiin kaikkea, nyt nerffattiinkin nightmare dungeoneja, että nerffin jälkeen niitä voi pelata.
Paskaa meininkiä nykyään.

Pitäs tehdä niin rautanen peli että vaikka vähän joutus hiki päässä grindaa levua niin sen tekis ihan ilolla!

Tuntuu nykyään olevan vähän et tehään nyt taas tämmönen peli ja koitetaan patcheilla saada jengi jotenki pysyy mukana tms.

Kattellaan jos micromaksuja tulee muihinkin kuin kosmeettisiin kamoihin. Tällä hetkellä taitaa olla vain kosmeettista kamaa, eikä niinkään oleellista equa oikean rahan takana.
Kukahan laittais optionin että ei näy cosmetic pelleilyt vaan oikea geari.

Vähän tyhmä nyt seasonin alussa 10 levun ukoilla jotku yyber platet päällä
 
Viimeksi muokattu:
Tuli myös kokeiltua druidia ja rogueta ja olivatpa suorastaan naurettavan helppoja pelata vrt. sorcerer ja varsinkin barbaari alkuleveleillä. Mutta druidi on omasta mielestä tylsimmästä tylsin hahmo, roguessa on sentään jotain mielenkiintoista vaikka tuntuukin nyt alussa taikakoulusta ulos potkitulta sorcererilta jolla on kumminkin 10x enemmän tehoja ja defenceä.
Kokeilin myös druidia ensimmäiseksi seasonissa kun on kehuttu, mutta samaa mieltä. Jotenkin todella tylsä ja "hidas" hahmo pelata. Rogueen vaihdettua alkoi taas peli maistua ja olla sopivasti tekemisen meininkiä. Tosin druidin pelasin vaan 25 levelille, joten en tiedä millaiseksi olisi lopulta kehittynyt.

Eternalin puolella necro tällä hetkellä lvl 82. Siitä muuten pidin ja sopivan rentoa (minionit jne.) pelata olematta tylsää, mutta n. levelin 60 jälkeen ei ole selvää parannusta tullut geariin niin ollut kyllä ajoittain tympeää. Vaikka NM dunkkuja, world bosseja ja helltidea on tullut hakattua riittämiin niin tuntuu vaan kuraa tippuvan koko ajan. Ihan hyvin tolla kyllä pärjää, mutta jotain kehitystä tms. motivaattoria kaipaisi pelaamiseen, että jaksaisi/haluaisi jatkaa sillä.
 
Sanoisin että lvl25 ei vielä oikein hyvää kuvaa hahmosta saa. Samaten jos käyttää jotain valmisbuildeja niin niistä voi myös olla hauskuus kaukana, kaikille ei vaan sovi samat asiat vaikka (tai varsinkaan) se olisikin excelin kaavojen mukaan paras. Pelasin ennen seasonia druidilla ja siinä 40-50 haarukassa alkoi toimimaan todella hyvin, vaihdoin tosin karhusta suteen kun tippuneet kamat sen mahdollisti ja toi hieman piristystä siihen perus pulverizen paukuttamiseen mitä tuo kampanja käytännössä oli jonkinlaisena hybridinä noista.

Seasonissa nyt necromancer alla ja jotain 30lvl, pikkuhiljaa alkaa vasta oleen ideoita miten tuolla pelaisi. Tykkään kyllä noista minioneista erityisesti myös, mutta ainahan näissä on jonkinlaisia kompromisseja tehtävä kun ei vaan pisteet riitä kaikkeen. Ja itekin vähän eternalissa jo kyllästyi tuohon menoon.

Saa nähdä miten pitkään tuota seasonia jaksaa nyt pelailla mutta tuossa sivussa se menee, aina välillä tämmöinen aivoton ARPG maistuu hyvin. Veikkaan kyllä että BG3 ilmestyttyä se saa suurimman huomion ja tän peliaika vähenee eniten.

Hyvä että buildien nollaus halpenee kun nyt taas huomaa ettei rahaa niin kamalasti ole kun joutui alusta aloittaan. Voi sitten arpoa kunnolla uusiksi tavaroiden mukaan.
 
Mitähän ihmettä ne on ajatellut, kun koodanneet systeemin noin?!
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


ve0r57iwwidb1.jpg
 
When you see another player in game you load them and their entire stash filled with all their items.

Mitä aktuaalista vittua? Tuo oli ongelma jo D3:ssa, sen kohdalla oletin sen olleen vain jäänne AH:sta, josta ei pääse helposti eroon. Ilmeisesti olin väärässä. Minkä ihmeen takia D4:ssa on täsmälleen sama ongelma? Miksi toisten pelaajien stashin sisältö pitää ladata omalle koneelle?
 
Mitä aktuaalista vittua? Tuo oli ongelma jo D3:ssa, sen kohdalla oletin sen olleen vain jäänne AH:sta, josta ei pääse helposti eroon. Ilmeisesti olin väärässä. Minkä ihmeen takia D4:ssa on täsmälleen sama ongelma? Miksi toisten pelaajien stashin sisältö pitää ladata omalle koneelle?

Tuli muuten ihan sama juttu mieleen, sitä paitsi miten se on tehty jos jossain poessakin on 20 premium tabia myynneille+kaikenmaailman currency, fragment, essence, etc tabit ja silti ei ole ongelmaa. Eikö niitä voisi ladata vaikka silloin yksi kerrallaan kun siirrät itemeitä trade windowiin.
 
Onko sidequestit account wide? Vai pitääkö tässä uudessa seasonissa pelata taas samat sidequestit alusta vai jatkuuko ne niistä mihin ne viimeksi jäivät?
 
Alue-eteneminen ja alue-etenemisen suuret palkinnot ovat account-kohtaista. Eli siltä kantilta ei tarvitse sivutehtäviä pelata uudelleen.
 
Ostin 7900 xtx:n asetuksissa pelissä texturi kohdassa lukee että tarvii 32 gb ramia. mulla on vaa 16gb. pitääkö mun nyt ostaa lisää muistia? olen luullut että texturit vaatisi näytönohjaimen muistia..
 
Ostin 7900 xtx:n asetuksissa pelissä texturi kohdassa lukee että tarvii 32 gb ramia. mulla on vaa 16gb. pitääkö mun nyt ostaa lisää muistia? olen luullut että texturit vaatisi näytönohjaimen muistia..
En mä muutenkaan niitä maksimi tekstuureita käyttäisi, niiden kanssa voi tulla stutteria.
Toki jos on 4K näyttö, niin ehkä sitten silmiin sattuu olla käyttämättä.
 
Onko sidequestit account wide? Vai pitääkö tässä uudessa seasonissa pelata taas samat sidequestit alusta vai jatkuuko ne niistä mihin ne viimeksi jäivät?
Puhun nyt soft coresta, hard coreen en ota kantaa kun en ole tutkinut.
Vain kartta ja Lilithit patsaat, sekä niistä saatava renown ja bonukset ovat account wide. Eli kun avaat nuo Ethernal realmissa (se normi puoli missä julkaisussa aloitettiin), ne ja bonukset on auki myös seasonille. Kaikki muu Ethernal realmissa tehty, myös sidequestit, pitää tehdä uusiksi seasonilla. Kaikki seasonin sisällä tehty on sitten "season account wide" auki... näin luulisin.
 
Onko sidequestit account wide? Vai pitääkö tässä uudessa seasonissa pelata taas samat sidequestit alusta vai jatkuuko ne niistä mihin ne viimeksi jäivät?
Jollain tapaa ne renown pojot pitää kerätä jos paragon pojot haluaa napata käyttöön, en ole perehtynyt riittääkö strongholdit ja dunkut jos haluaa sidequestit skipata. En ole ite tehnyt sidequesteja kuin semmosia dropeista tulleita ”mikä tämä on? Vien jollekkin -> tehty” ja ehkä jokusen muun, Season Chapterin vaatimat 25 (?) tullut kuitenkin täyteen huomaamatta sidequesteja vältellen.


Puhun nyt soft coresta, hard coreen en ota kantaa kun en ole tutkinut.
Vain kartta ja Lilithit patsaat, sekä niistä saatava renown ja bonukset ovat account wide. Eli kun avaat nuo Ethernal realmissa (se normi puoli missä julkaisussa aloitettiin), ne ja bonukset on auki myös seasonille. Kaikki muu Ethernal realmissa tehty, myös sidequestit, pitää tehdä uusiksi seasonilla. Kaikki seasonin sisällä tehty on sitten "season account wide" auki... näin luulisin.
Vinkkinä softcore pelaajille - Seasonin Chapterit ja Tierit etenevät samaa tahtia hardcoren puolellakin eli jos nyt naputtaa softcore hahmon ottaen sille vaikka XP-bonukset (Seasonal Blessingit) niin ne toimii myös hardcoressa eli hyvä sauma tehdä hahmo myös sinne. Toki jos HC hahmoa ei aikaisemmin ollut (tai se on kuollut ennen Season hahmon tekemistä) niin kartta ja alttarit pitää kerätä uudestaan.

Vähän lässähti pelin imu lvl50 paikkeilla, samaa grindiä mitä Eternalissa vaikkakin toki uusia tavoitteita Chaptereiden/Tierien myötä. Luulenpa että softcoressa avaan XP-bonukset ja sen jälkeen naputan muutaman HC roguen lvl50 paikkeille ja yhdellä niistä jatkan sitten Eternalissa jättäen siellä olevan hahmon eläkkeelle (sillä kerännyt alttarit ja renownin ja ne siirtyy alteille kunhan hahmo elossa).
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
285 248
Viestejä
4 898 989
Jäsenet
78 947
Uusin jäsen
Petkyns84

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom