Toivottavasti ei. Suurin toive olis, että jos endgamea alkaa pelaamaan, niin sieltä löytyis jotain vaihtelua. D3:ssakin se oli lähinnä griftejä ja bountyjä tehtiin vain matsien takia(joita tarvittiin vähän loppupeleissä). En oo vielä ARPG peliin törmännyt, jossa se end game olis jotenkin huikeaa, siis muuten kuin ajankuluna parempia kamoja kerätessä. Tokihan vastaan tulee usein se ongelma, että end gamea paukutetaan satoja tunteja ja jotensakin freesin end gamen kehittäminen on aika vaikeaa niin suurille tuntimäärille. Ehkä eniten kuitenki toivoisin, että se pelimaailma pysyis relevanttina, eikä niinkään näitä riftejä/karttoja tms. Toisaalta paljon pahempaa se on jos se on pelkästään loppubossille juoksemista mahd. nop. Tykkäsin tosin Torchlightin kartoista siinä mielessä enemmän ku D3 rifteistä, että oli joku kontrolli siitä mitä vastaan tuli. D3 tympäsi se, että joku tietty grifti meni ja toinen ei ja kun grifti oli alkanut ei kamoja tai mitään voinut vaihtaa, joten vaihtoehtona oli joko lopettaa grifti tai sit irvistellä se loppuun.
No kyllähän ykösessä oli latausajat ja screenit

dungeonlevelien välillä ja townportia käyttäessä. D2 ei latausaikoja, mutta ei se semmonen saumaton ollut mitä joissakin peleissä, eli kun luolasta siirryt niin se ei ole ns. eri karttaa vaan vihut voi siirtyä luolasta ulos ja päin vastoin.
Toivottavasti on rajoitettu toki bind on account eikä char. Ei oikeen napostele yksinpelaajana nämä moninpelajia varten kehitetyt haitat ja edut. Joku muulien käyttö D2 oli aika tuskasta hahmojen välillä.