Diablo 4

Tykkäsin kyllä enemmän D3:n Torment leveleistä eri skaaloilla. Endgame alkaa olla aika puuduttavaa kuitenkin loppupeleissä ennen lisäsisältöä. No kyllähän tätä grindailee toki mielellään silti.
 
Tykkäsin kyllä enemmän D3:n Torment leveleistä eri skaaloilla. Endgame alkaa olla aika puuduttavaa kuitenkin loppupeleissä ennen lisäsisältöä. No kyllähän tätä grindailee toki mielellään silti.

Onko nightmare dungeonit tehty?
 
Tykkäsin kyllä enemmän D3:n Torment leveleistä eri skaaloilla. Endgame alkaa olla aika puuduttavaa kuitenkin loppupeleissä ennen lisäsisältöä. No kyllähän tätä grindailee toki mielellään silti.
Miksi ihmeessä olisi hyvä idea pelkästään toistaa aiemman pelin mekaniikoita? Sitähän tässä on varmasti kriitikot ihmetelleet muutenkin että missä uusi sisältö? Pelkkä grafiikkauudistus harvemmin kantaa pitkälle. Etenkin kun kolmosen mekaniikat eivät olleet mikään riemuvoitto monien mielestä.
 
Kummalle tää kannatta hakkia PS5 tai PC?

Tätä samaa kyselin muutamaa päivää aiemmin, ei tullut vastauksia. PC-versiossa näkyy olevan suoriltaan ohjaintuki, joten PS5-version hankkimiselle ei taida olla tällä kertaa varsinaisesti muita puoltavia tekijöitä kuin helpompi setuppi comfy couch -pelailuun. Luulen että hankin ensimmäisenä PC-version ja hommaa pleikkariversion alesta myöhemmin jos kokee tarpeelliseksi. Crossprogressionin ansiosta ei varsinaisesti menetä mitään jos alusta vaihtuu kesken pelailujen.
 
Viimeksi muokattu:
Yhdeltä auleelta nyt tuli tehty tarpeeksi dungeoneja ja sivu questeja (vielä jai tekemättä molempia < 10), että sai 4 paragon pistettä. Ei oikein nuo dungeonit kyllä maistu vieläkään - sama homma kuin betassa eli liikaa edes takaisin juoksemista (hahmo vielä aivan turhan hidas). Yhdessä dungeonissa sentään oli suoraviivainen portaleiden läpi juoksu, pahimmassa taas 3 eri juoksentelu vaihdetta (oikeasti 4, avaimen pitäjä sentään spawnas 2 vaiheen lopun viereen)
 
Joo, nuo dungeonit mekaniikkoinen ja mmo tyylinen ajantuhlaaminen turhanpäiväiseen juoksemiseen mounteineen päivineen, ei ole itselle yhtään mielekästä tekemistä. Jos tämä on "end game", niin jää kyllä vähiin pelaaminen. Alkaa pikkuhiljaa olla pettymys peli alku mahtavuudesta huolimatta. Ei olisi pitäny ostaa deluxe versiota. 50e hinta tähän peliin tällä sisällöllä olisi oikea hinta. Jokainen dunkku ja muutkin paikat täynnä samoja monsuja eri skineillä ja niitä monsu tyyppejä on todella vähän. Bosseissa ei mitään erikoisempi mekaniikkoja. Seisotaan vaan paikalla ja hakataan. Overworldissa on näennäisesti paljon tekemistä. Side questeja on paljon, mutta ovat mekaniikoiltaan copy pastettuja kuin suoraan jostain pahimmista Korea-mmoissa, tapa 50, kerää kuppi täyteen essenceä, vie yrtti tuolle ja voide toiselle...
Ekan 20 tunnin jälkeen peli oli 9/10
50 tunnin jälkeen arvosana on 6/10
 
Viimeksi muokattu:
Necromancer buildilla aloittelin ja MMO hiiri käytössä:

Vasen = Reap
Oikea = Sever
1 = Skill 1 = Corpse Explosion
2 = Skill 2 = Army of the Dead
3 = Map
4 = Skill 3 = Golem
5 = Skill 4 = Raise Skeleton
6 = Evade
7 = Potion
8 = Teleport
9 = Mount Dismount
10 = Action Wheel
11 = Character Screen
12 = Mount

toimii hyvin eikä ongelmia pelissä menossa Act V
 
Just pääsin world tier 4. Kahestaa mentii lvl 63 juoksee se capstone. Nyt vähä taukoo ja sit gearin farmaamista.
 
D3 oli edellinen tuon tittelin haltija. Ei sinällään yllätä D4:n menestys.

Onkohan Blizzard antanut mitään numeroita asiasta vielä? En muista D3:n alkupäivien myyntilukuja, mutta vuosi sitten oli kokonaismyyntimäärät ylittänyt jo 65 miljoonaa myytyä kopiota.
 
Nyt on kampanja pelattu WT2 tasolla läpi, hahmo lopussa lvl 44. Juonellisesti varsin mukava, kaikki vuoropuhelut ja videot tuli katsottua ihan focuksen kanssa. Kävin kokeilemassa tuota ensimmäistä capstronea, ei mennyt vielä läpi kun damage ei riitä. Pitää ottaa lvl 50 ja käydä kokeilemassa sen jälkeen uudelleen. Hahmona necromancer.
 
Nyt on kampanja pelattu WT2 tasolla läpi, hahmo lopussa lvl 44. Juonellisesti varsin mukava, kaikki vuoropuhelut ja videot tuli katsottua ihan focuksen kanssa. Kävin kokeilemassa tuota ensimmäistä capstronea, ei mennyt vielä läpi kun damage ei riitä. Pitää ottaa lvl 50 ja käydä kokeilemassa sen jälkeen uudelleen. Hahmona necromancer.
Mullakaan ei mennyt lvl48 druidilla tuo, meni monta yritystä kiville eilen kunnes luovutin...En sitten leveleitä jaksanut alkaa grindaamaan, vaan muutin buildia hieman erilaiseksi, etsin pari puuttuvaa legeä varusteisiin, upgradesin kaikki niin pitkälle kuin pystyin, pistin kaikki aspectit kuntoon ja lunastin pari potionia lisää alueilta.

Sitten uusi yritys ajatuksen kanssa, etenin melko hitaasti, ja meni läpi ensimmäisellä kertaa. Eliksiirit otin myös käyttöön (nämä usein jää peleissä multa kokonaan huomiotta).

Kyllä tuossa Curatorissa silti aika kauan meni, mutta selvästi build&aspektit kun sai kohdilleen ei potioneitakaan kulunut kuin puolet.

Tuntuu toimivan myös WT3:lla hyvin. Kamat taitaa kyllä vaihtua aika nopsaan kun noita uniikkejakin putoilee.

Starttasin huvikseni myös necromancerin ja oon kyllä aivan pihalla miten se toimii. Druid alkoi oleen jo niin selkäytimessä. Taas tarvii "hieman" perehtyä mitä noi skillit tekee ja millä kombolla menisi. Toki startti on helpompi kun on ns. valmista gearia arkku täynnä ja noi bonuspisteetkin käytössä. En tiedä jaksaako tuota nyt opetella kumminkaan.

Piakkoin kun saadaan couch-co'op käyntiin lähtee kyllä HC. Onkohan noi kerätyt skillipisteet ja potionit yms. silläkin puolella heti käytössä?
 
HClla kylmiltään varmaan lähes 10vuoden Diablo tauon jälkeen. Vähän meinas jännäkakkaa tulla pöksyyn pariin kertaan butcherin kanssa. Kaverin kanssa mentiin 25 levelille.. ihan kivalle tuntui
 
HClla kylmiltään varmaan lähes 10vuoden Diablo tauon jälkeen. Vähän meinas jännäkakkaa tulla pöksyyn pariin kertaan butcherin kanssa. Kaverin kanssa mentiin 25 levelille.. ihan kivalle tuntui
Olen huomannut, että butcherin kanssa tapellessa kun etsii shrine tolpan ja pyörii sitä ympäri, niin että yrittää pitää butcherin toisella puolella on toimiva taktiikka ainakin rangedina. Välillä butcher jää vain seisoskelemaan ja sitä saa paukuttaa ihan vapaasti. Varmaan joku bugi.
 
HC:lla joutuu aina keräämään kaiken uusiksi

Tämä ei pidä paikkaansa, samat säännöt kuin SC:llä paitsi että kuollessasi menetät hahmon ja kaikki kamat mitä sillä oli päällänsä.

Stashi, kerätyt Lilith patsaat yms säilyy ihan samallalailla kuin softilla pelatessa.
 
Olen huomannut, että butcherin kanssa tapellessa kun etsii shrine tolpan ja pyörii sitä ympäri, niin että yrittää pitää butcherin toisella puolella on toimiva taktiikka ainakin rangedina. Välillä butcher jää vain seisoskelemaan ja sitä saa paukuttaa ihan vapaasti. Varmaan joku bugi.

Sitä voi myös juosta karkuun hetken niin butcher telettää pois dungeonista. World level 3-4 paikkeilla butcherin tappaminen ilman kuolematta ei ole realistista monille buildeille
 
Onko täällä paljon hc-pelaajia? Voitais laittaa vaikka erikseen Iotechille hc-jaosto pystyyn :hmm:
 
Eilen tuli vastaan "mielenkiintoinen" bugi. Mentiin kolmen groupissa level 5 Nightmare dungeoniin. Meidän levelit 53 - 55 ja mobit 58. Dungeon bugahti niin, että oltiin edelleen samassa groupissa (ja ilmeisesti siten vaikeus skaalautui kolmen mukaan), mutta jokainen joutui omaan dungeon instanssiinsa, yksin. Tuossa oli vielä affixina Lightning Storm. Eli päällä kulkee ristiamuletti ja random aikana alkaa salamoida ja tuo amuletti tekee suojaavan domen random paikkaan, minne pitää ehtiä suojaan. Kaveri sai vielä Butcherin seurakseen :)

Jos aiempi sisältö on ollut aika läpi juoksua, niin omille skilleille lvl 53:na tuo oli jo hivenen haastavaa. Varsinkin viiden eliitin ryppäät healerilla, mitkä alkoi blokata pääsyä domeen turvaan. Ja ei siellä domessakaan kovin kivaa ollut paikallaan niiden vieressä seistä. Kolmisen kuolemaa taisi tulla noiden isojen elite mobien vuoksi. Tuolla kuitenkin huomasi sen, että on tuo (ei edes loppuun hiottu) TB Rogue aika OP amatöörinkin käsissä. Loppu bossi olikin sitten helppoa hakkaamista, lootti oli kuitenkin onneton. Bugin viimeinen vaihe oli se, että yhden läpäistessä dungeonin, se meni läpi kaikille, mutta he eivät päässeet edes teleportilla hakemaan lootteja tai glyph päivitystä.
 
Valtaosa kuten itsekin varmaan pelaa softcorea ajanpuutteenkin vuoksi.. Mutta eiköhän tollasen saa pystyyn sinne peliin :)
 
Sitähän tässä juuri selvittelen, että onko niitä tarpeeksi. Helpottaa huomattavasti peliseuran etsinnässä, kun kaikki pelaa samaa peliä eikä ole sekaisin.

HC ukolla mennään, onko jotain muuta hyötyä noista klaaneista kuin peliseuran etsintä ?
 
Kyllä meillä oli iso poppoo D2R pelkästään suomi hc, helpotti kummasti peliseuran kanssa kun siellä ei ollu sc pelaajia sekottamassa pakkaa.
 
Aiheeseen liittyen, itse pelaillut melkein aina HC ukoilla.
Tuossa ylempänä tuli, että yksi syy pelata normi puolella olisi ajanpuute. Itsellä ei kauheasti ole myöskään aikaa pelailla.

Mutta testaako porukka ylipäätään HC puolta vai on se enemmän, ettei jakseta säätää gearin kanssa ja katsoa resistejä yms kuntoon ja jos juoksee suoraan kuolemaan niin voi sitten miettiä jälkeenpäin mikä meni vikaan ?

Itsellä ainoa syy pelata HC puolta on, että jännittää enemmän ja on pakko olla hereillä pelatessa. Normi puolella huomasin, että tulee mentyä silmän kiinni nappi pohjassa eteenpäin ja ei kauheasti väliä mitä tapahtui tai miten pelaa.
Tosin normi puolella buildien testaus ja vaihto olisi "helpompaa".
 
Aiheeseen liittyen, itse pelaillut melkein aina HC ukoilla.
Tuossa ylempänä tuli, että yksi syy pelata normi puolella olisi ajanpuute. Itsellä ei kauheasti ole myöskään aikaa pelailla.

Mutta testaako porukka ylipäätään HC puolta vai on se enemmän, ettei jakseta säätää gearin kanssa ja katsoa resistejä yms kuntoon ja jos juoksee suoraan kuolemaan niin voi sitten miettiä jälkeenpäin mikä meni vikaan ?

Itsellä ainoa syy pelata HC puolta on, että jännittää enemmän ja on pakko olla hereillä pelatessa. Normi puolella huomasin, että tulee mentyä silmän kiinni nappi pohjassa eteenpäin ja ei kauheasti väliä mitä tapahtui tai miten pelaa.
Tosin normi puolella buildien testaus ja vaihto olisi "helpompaa".
Itsellä kun on tullut perheenlisäystä ensimmäisen kerran tässä keväällä ja nyt kun tätä uutta arkea eletään niin, mikäli nöötti itkee päiväunilta niin helpompi jättää se hahmo vaikka kuolemaan open worldiin tai dungeoniin kuin saada tapettua joku mälli paholaisia ja sitten saada se TP kaupunkiin.. :D
 
Piti naurahtaa ihan ääneen kun näin tämän postauksen. :rofl:

Screenshot_2023-06-07-11-42-14-47_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg
 
Itse en ole kokeillut, enkä tule kokeilemaan HC puolta siitä syystä, etten pidä siitä menetys ahdistuksesta ja kaiken uudelleen tekemisestä. En tässä, en Day-Z tai muissakaan peleissä. Haastetta saa olla, mutta itse pelailen rentoutuakseni, en siksi että pitää koko ajan olla pelko perseessä että kohta pitää tehdä kaikki uusiksi. SC ajaa kasuaaliin läpsyttelyyn ja varomattomuuteen kyllä, se on totta, mutta mieluummin nauran omalle hölmöily kuolemalle ja otan uusiksi, kuin että grindaan kaiken alusta. Ymmärrän HC:n viehätyksen, mutta ei ole minulle.
 
Sitten tuleekin 40h jälkeen se mosa, joka oneshottii puskasta.

Niin, pysyy hereillä. Itsellä sama että nukahdan nykyisin jos ei ole mitään pelkoa mistään. Jos taas on HC ja pomohuone edessä niin syke kiihtyy pelkästään siitä. Muutenkin enemmän järkeä siinä että esim gearissa pitää keskittyä (toivottavasti) muuhunkin kuin damageen. Jos pelaisin softcorea niin stackaisin vain damagea niin paljon kuin pystyy.
 
Itse en soolona HC:ta jaksa pelata mutta kavereiden kanssa se on ehdottomasti hauskinta. Hahmojen elinikä D3:ssa oli varmaan jostain parista minuutista useampaan viikkoon, pelattiin tyylillä "katsotaan kuinka pitkälle päästään". Totta tuo, että ihan erilaiselta tuntuu koko peli kun pitää lähes jatkuvasti pysyä hereillä, ettei kuole mihinkään hyttysenpistoon (niinkin on käynyt).

En kyllä tiedä miten HC istuu tähän avoimen maailman tyyliin, tässä tuntuu noita muuttujia tapahtuvan aika useasti. Ekan kerran kun softilla tän pelin aloitin niin joku world boss tms. hyppäsi heti ihan puskista naamalle enkä ollut ehtinyt kuin kylästä pois. Kävi mielessä että tätäkö tää nyt on...Mutta ei oo vastaavaa sen jälkeen näkynyt (poislukien tuo Butcher mikä perseraiskasi kertaalleen karhuni jossain dunkussa).
 
HC pelaaminen on kyllä melkeen "elämäntapa". Ite pelaan just niitä pelejä jossa voi menettää sitä aikaa/vaivaa jota on nähty hahmoon. Esim. Poe, D2, D3, D4, dayz, hc runescape, hc last epoch, escape from tarkov.

Tuohon kun tottui sillon 10v sitten jo niin se aivoton juoksu sc tyylisissä peleissä ei vaan enää viehätä. God of warit yms menee läpi ihan vaan kiinnostavan tarinan takia, mutta d4 endgame ei esim mitään kauheen tarinarikasta contenttia ole.

Eli jos ei tykkää HC:sta niin ei sitä kannata pakottaakkaan. Se on vain pelimuoto joka pakottaa sut pysymään valppaana ja miettimään astetta enemmän että mitä, minne ja miten.
 
Bugeja on vieläkin valitettavan paljon. Näppäimistö ei reagoi cutscenen skippaukseen (alt+tab saattaa auttaa), hahmonluonti jää jumiin, porukalla pelatessa cut scenen jälkeen pelaajat teleporttaavat eripuolelle karttaa, peli ei huomioi porukalla pelatessa kaikkien pelaajien puuttuvia toimia (esim. town portal vain osalla pelaajista, ja peli päästää kaikki eteenpäin), muistia varataan edelleen älyttömän paljon (tai sitten peli vuotaa edelleen muistia), peli ei sammu välttämättä taskbarista sulkemalla (vaan pitää sulkea myös Battle.net launcheri), peli asentuu jostain syystä Program Files (x86) -kansioon vaikka peli on 64 bittinen jne.
 
Joo on bugeja jonkun verran. Itsellä kaatui eilen illalla varmaan näytönohjaimen ajuri, kun kaikki kolmea näyttöä jäätyivät yhdenaikaisesti. Ääni jäi kuitenkin kuulumaan taustalla. Jouduin käynnistämään koneen uudelleen.

Verkkoviivettä ilmeni itsellä ajoittain, että en tiedä oliko vika omassa yhteydessä (4g) vai blizzardin servuissa, ehkä molemmissa.
 
Itse pelannu HC:tä yhden kauden verran Diablo 3:ssa ja on siitä paljon paremmat muistot jäänyt kuin 90% SC:nä pelaaminen. Diabo IV en aio koskea HC:hen koska Butcher
 
Kaatuuko teillä usein tää peli? Tänään jo 4 kertaa tullut tuo joku Fenris error.
 
Kaatuuko teillä usein tää peli? Tänään jo 4 kertaa tullut tuo joku Fenris error.
PS5 eikä yhtään kaatumista tai ongelmaa pientä lagia lukuunottamatta, joka mahtoi johtua siitä, että serverit täynnä.
 
PS5 eikä yhtään kaatumista tai ongelmaa pientä lagia lukuunottamatta, joka mahtoi johtua siitä, että serverit täynnä.
Mulla on PS5:lla jäätynyt peli muutaman kerran niin että joutuu sulkemaan pelin. Tapahtunut aina silloin kun hevosen selästä koittaa hypätä nopeasti esim. dunkkuun, jämähtää siihen.

Myös 2-3 kunnon crashia, raportit noista toki lähetetty jos saisivat fiksaitua.

Tunteja takana jo varmaan 40-50 joten suhteellisen hyvinhän tää on kuitenkin toiminut.

Ps. Oon tuolla klaanissa CareBear-nimisellä druidilla
 
Kaatuuko teillä usein tää peli? Tänään jo 4 kertaa tullut tuo joku Fenris error.

Level 20 tällä hetkellä ja ei ole vielä kipannut kertaakaan. Pyörii myös oikein loistavasti ultralla.

Asiasta kukkaruukkuun. Onko missään mitään hyviä paikkoja, josta vois katsella buildeja? Ihan mielenkiinnosta siis. Tähän mennessä mennyt ihan fiiliksen mukaan omalla Druidilla ja ihan kivalta tuntuu pelaaminen. Onhan tuolla toki tube videoita täynnä, mutta sielläkin on toki sitten se että mitä niistä rupeaa katsomaan jne. Toki menee se varmaan pers tuntumalla kans ja voihan nuo pisteet aina nollailla ja laittaa uudestaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 724
Viestejä
4 494 103
Jäsenet
74 285
Uusin jäsen
ImPetriiZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom