Diablo 4

Onko muilla samaa bugia kun loggaat peliin, eli hahmoruutu on vain musta etkä voi valita hahmoa? Start game, create new character yms napit kyllä näkyyy ja musiikki soi taustalla mutta painikkeet eivät tottele ja hahmoa ei näy. Tämä ratkeaa sillä että odotat muutaman minuutin kunnes peli disconnectaa sinut ja ulos ja reconnectaa takaisin.
 
Nopein tapa levutukseen? Tuntuu turhalta vetää tarinaa läpi alhaisella levelillä kun kaikki kerätty kama menee kuitenkin roskiin.
 
Nopein tapa levutukseen? Tuntuu turhalta vetää tarinaa läpi alhaisella levelillä kun kaikki kerätty kama menee kuitenkin roskiin.

World Tier 1 nyt ainakin ensimmäiseksi päälle. Se levuttaa nopeammin. Ja dungeoneja, eventtejä, side questeja. Kaikkea mitä löytyy.

Yhdestä dungeonista tulee varmaan joku 30-50% levelistä sinne 40 asti ainakin.
 
World Tier 1 nyt ainakin ensimmäiseksi päälle. Se levuttaa nopeammin. Ja dungeoneja, eventtejä, side questeja. Kaikkea mitä löytyy.

Yhdestä dungeonista tulee varmaan joku 30-50% levelistä sinne 40 asti ainakin.
Toki korkein vaikeusaste käytössä. Ilmeisesti tässä ei pysty liittymään Torment-tason pelaajien porukkaan ja ansaita levelit hetkessä.
 
Toki korkein vaikeusaste käytössä. Ilmeisesti tässä ei pysty liittymään Torment-tason pelaajien porukkaan ja ansaita levelit hetkessä.
Pointti oli nimenomaan se että jos haluaa maksimaalisen määrän expaa minimaalisessa ajassa, kannattaa pelata WT1 tasolla WT2 sijaan. WT1 saat toki vähemmän expaa tapettua vihollista kohti mutta vastaavasti tapat kaiken huomattavasti nopeammin ja täten saat pitkässä juoksussa enemmän expaa. WT2 ei anna muuta kuin extra gold ja extra XP verrattuna WT1, esimerkiksi legendaryjen drop rate molemmissa on sama. Nuo kaikki kamat taitaa mennä roskiin joka tapauksessa tarinan jälkeen, olit pelannut sitten WT1 tai WT2. Isot pojat kertoi että tarinan jälkeen avautuvan WT3 kamat on järjestäen heti huomattavasti parempia.
 
Toki korkein vaikeusaste käytössä. Ilmeisesti tässä ei pysty liittymään Torment-tason pelaajien porukkaan ja ansaita levelit hetkessä.

Ei pysty, mutta se world tier 2 on oikeasti pelkkä ansa ja ei ole ihan loppuun mietitty juttu. Siinä on pelkkä xp ja gold bonus, mutta tier 1 tuo silti enemmän xp, koska se on niin paljon nopeampi.

Ei diablossa korkeammassa tierissä ole mitään logiikkaa jos siitä saa saman lootin kuin alemmasta ja vielä vähemmän xp:täkin. Perseilivät tuon kyllä huolella, mutta on tier 3 ja torment sentään kunnossa ja oikein tehty.
 
Ei pysty, mutta se world tier 2 on oikeasti pelkkä ansa ja ei ole ihan loppuun mietitty juttu. Siinä on pelkkä xp ja gold bonus, mutta tier 1 tuo silti enemmän xp, koska se on niin paljon nopeampi.

Ei diablossa korkeammassa tierissä ole mitään logiikkaa jos siitä saa saman lootin kuin alemmasta ja vielä vähemmän xp:täkin. Perseilivät tuon kyllä huolella, mutta on tier 3 ja torment sentään kunnossa ja oikein tehty.
Aivan, eipä tullut ajateltua moista. Kiitos.
 
1.0.2.42131 Patch notet. Pahoittelut, ei jaksanut alkaa siivota copy/pasten muotoiluja ihmissilmälle sopivaksi, siksi vain linkki. Ympäripyöresti jotenkin näin:

barb: nerf
druid: buff ja nerf
necro: buff
rogue: nerf
sorc: nerf

Paragoneille iso nerf.

 
Viimeksi muokattu:
Puoliso telttailemassa ja lapsi nukkumassa = eeppinen Diablo 4 mayhem kello 03.00 asti josta kattoo änäriä eka erä. Tämä oli hauskimpia ”yksin kotona” iltoja mies muistiin. Io-killassakin myös mutta röhnötän ohjain kädessä nojatuolissa jolloin käsi ei taivu näppäimistölle joten kommentointi vähäistä ekalla läpiipelu kerralla.
 
Tämä on kyllä parasta hommaa mitä mies voi makuuhuoneen ulkopuolella tehdä ja PS5:llä meno edelleen todella rentoa ja hauskaa. Sellainen hyvin lievä negatiivinen asia padilla pelaamisessa on, että yksittäiseen vihuun kohdistaminen hieman vaikeampaa kuin hiirellä (luonnollisesti), mutta AOE damage skilleillä kuten WW on menoa yhtä nautintoa (yllätys yllätys, barbaarilla pelaan koska paras). Mukavaa vaihtelua ikuiselle kliksuttelulle josta seuraisikin pitkässä juoksussa erinäisiä ongelmia, tätä kun tulee todennäköisesti hakattua satoja ellei tuhansia tunteja. Tuhansista tunneista puheenollen, kysyin vanhaa Diablo-pelikaveria ostamaan pelin, mutta ei kuulemma ole vara menettää työpaikkaa eikä elämää, koska kuulemma tämän pelin haittavaikutuksena on ns. no life. :lol:

Edit: Tämä on vasta toinen peli jossa Dualsense Edge-ohjaimesta on oikeasti hyötyä.
 
Useammassa arvostelussa on vähän moitittu tuota vihujen autoskaalaamista. Mitä mieltä olette, tuntuuko tässä missään vaiheessa, että hahmosta tulee voimakkaampi, vai onko peli koko ajan öbaut yhtä vaikeaa/helppoa eikä koskaan hahmon kehitys tee tästä ylivertaista jotain vihollista vastaan?
 
Useammassa arvostelussa on vähän moitittu tuota vihujen autoskaalaamista. Mitä mieltä olette, tuntuuko tässä missään vaiheessa, että hahmosta tulee voimakkaampi, vai onko peli koko ajan öbaut yhtä vaikeaa/helppoa eikä koskaan hahmon kehitys tee tästä ylivertaista jotain vihollista vastaan?

Loppuukohan skaalaus, kun level cappi kun on täynnä?

Itse en tykkää yhtään skaalauksesta, koska se poistaa sen progression tunteen hyvin tehokkaasti. Ainoastaan uudella hyvällä gear dropilla voi saada vähäksi aikaa kunnun boostit vihujen kaatoon, mutta se katoaa kun tulee pari leveliä lisää.

Tuo on ilmeisesti tuotu sen takia, kun kamppista ei tarvi pelata enää läpi, niin tuolla saadaan pidettyä kaikki alueet alkupelissä "ajankohtaisia". Sitten kun level capit on tapissa, niin luulisi skaalausten lentävän hevon vittuun.
 
Tuli vaihdettua sorsa barbiin ja hyvä valinta, jotenkin omaan pelityyliin paremmin tuo sopii tuo classi. WT1:llä mosat sulaa mukavasti ja dungeonit menee kivasti.
Perheellisenä (5v ja 7v) niin ei voi pelata ihan milloin vaan mutta niinä lyhyinä hetkinä on täyttä rautaa. Jännä homma kun sorsalla maistui aika puuduttavalta mutta tuolla barbaarilla pelaaminen on tosi hauskaa vaikkei buildeista ole hajuakaan, vaikkei varmaan läpipeluussa ole merkitystäkään.
 
Kaikkia Diabloja joskus pelanneena oli luonnollista tämäkin hankkia. En ole käyttänyt näihin useita satoja tunteja aiemmin, mutta tämä on imaissut suht väkevästi mukaan. Pelimekaaniikat on kyllä aikalailla hakusessa, aika usein esim. alitajuntaisesti tiukassa taistelussa sormet hapuilee wasd liikkumista varten jne.. Mutta lisää pelatessa sekin varmaan paranee. Rogue kiinnosti eniten ja sillä lähdettii liikkeelle.

Ja kun tuli tuo Ally hankittua niin pelit jatkuu mukavasti myös työreissuilla yms
 
Jees. Alotin WW Barbilla ja nyt 20 levulla. Yhtäkkiä eilen 17 levun tienoilla kun alko tulemaan noita bosseja, niin pärjää kellekään enää. Erityisesti Broodguard on aivan naurettava peli-innon tappaja kyllä ainakin tälle buildille.
 
Useammassa arvostelussa on vähän moitittu tuota vihujen autoskaalaamista. Mitä mieltä olette, tuntuuko tässä missään vaiheessa, että hahmosta tulee voimakkaampi, vai onko peli koko ajan öbaut yhtä vaikeaa/helppoa eikä koskaan hahmon kehitys tee tästä ylivertaista jotain vihollista vastaan?

Mun mielestä se ois paras silleen, että levuttaessa auto-skaalaaminen ois pois päältä. Sit level 50 nykyinen skaalaus napsahtais käyttöön, että tosiaan joka paikka ois käytettävissä pelaamiseen. Toki siinäkin olisi ongelmansa, kun ei pääsisi hakemaan hyviä aspecteja, kun vihut ois liian vaikeita levuttaessa.

Ja tuntuu, että toi skaalaaminen on vähän rikki. Itsellä oli WT2:lla aika helppoa eteneminen lvl16 asti, mut sit ku dingasin 17, yhtäkkiä pekka perus-skeletonkin tuli ihan älyttömän tankiksi.
 
Twisting Blades Roguella pelaaminen on kyllä melko nopeaa ja helppoa vielä WT2:lla. Jopa Diablo amatöörille. Varsinkin kun löytyi "ympärillä pyörivät terät", "Skills deal up to x% more dmg based on prim. resource available" ja "ekstra shadow step" aspektit. Saas nähdä kuinka käy vaikeamman kontentin kanssa. Tarinassa ja dungeoneissa ei ole ollut suurempia haasteita. Alkupeleissä ennen noita aspekteja Kor Draganin bossi kaksin on ollut ainoa haastava ja siihen tulikin kuoltua muutama kerta.

Tarina pitäisi kyllä pelata yksin. Vaikka kaverien kesken katsellaan ja kuunnellaan jutut, niin on siinä silti sellainen kiire ja rentous pois. Heti kun vetää singlenä, tulee uppouduttua maailmaan enemmän ja itse pelaaminen ja tappelukin on jotenkin selkeämpää. Toki tarina ei ole näiden pelien pointti, mutta sitä hakkaamista ehtii kyllä ihan riittämiin. Neljästään kaikki tappelut ja bossit on kyllä olleet aika, noh, mitäänsanomattomia. Bosseilla ei oikein ole mekaniikkoja eikä mobit pääse härnäämään kun pelaajia on neljä. Homma on aina sama, hakataan paikallaan sitä vihua. Act 1:ssä oli jotain mekaniikkojakin, mutta en tiedä minne ne katosivat.

Oma eteneminen on ollut hyyyyvin hidasta. Lvl on jo 49 eikä main story ole vieläkään läpi.
 
actien jälkeen loput skillien lisäpisteet alue bonuksista, ehkä dungeon rewardeista ne puolikkaat legendary enchanment bonukset (vs. itemissä) jos jokin olennainen uupuu/joutuu vaihtamaan toiseen slottiin. Sen jälkeen voi miettiä vaikeustason nostoa unique item farmia varten (III+).
 
Täällä tuli 50 just ennen tarinan loppua, joten sen jälkeen heti WT3 ja hakemaan loput renown skill pojot. Sillä tiellä vielä ollaan.
Ei tuo WT3 erityisen vaikeaksi mennyt, vaikka nyt vähän herkemmin meinaa kyykkää mutta sehän vain lisää mielenkiintoa.

Tuo Helltide on erityisen hauska ja sieltä tippuikin heti pari uniikkia, sopivasti toinen omalle buildille.

Sanoisin että ns. endgame on ollut mieluisinta tekemistä, joka lupaa ihan hyvää.
Fields of Hatred tuntuu tosin vähän laihalta.
 
Täällä tuli 50 just ennen tarinan loppua, joten sen jälkeen heti WT3 ja hakemaan loput renown skill pojot. Sillä tiellä vielä ollaan.
Ei tuo WT3 erityisen vaikeaksi mennyt, vaikka nyt vähän herkemmin meinaa kyykkää mutta sehän vain lisää mielenkiintoa.

Tuo Helltide on erityisen hauska ja sieltä tippuikin heti pari uniikkia, sopivasti toinen omalle buildille.

Sanoisin että ns. endgame on ollut mieluisinta tekemistä, joka lupaa ihan hyvää.
Fields of Hatred tuntuu tosin vähän laihalta.
Helltide oli mukavaa HClla kunnes se joku yli 20lvl isompi helltide assassin hyökkäsi meikän 53 barbaarin kimppuun. Oli melko taistelu juosta karkuun että se lähtee pois perästä kun pienimmästä hipasustakin hp putos melkee nolliin. Ei meinannu 9 potion chargea riittää. Mites noi pvp zonet, onko siellä kokoajan ns. Hostile päällä eli onko hclla mitään asiaa sinne?
 
En jaksanu odottaa tiistaihin, joten digital deluxe latingissa. Muissa diabloissa olen vierastanut barbaaria, mutta tässä ajattelin tehdä poikkeuksen. Miltä toi kyseinen hahmoluokka vaikuttaa noin yleisesti?
 
Rob saavutti ensimmäisenä maailmassa lvl 100, toki softcoressa ja partyn kanssa. Aikaa meni 54h 30min. D4Racen sivuilta voi seurata esim lvl 100 HC kisaa.

 
Tulipa itsekki ostettua normal edition. Kai se pitää necromancerilla aloittaa pitkästä aikaa.
 
Rob saavutti ensimmäisenä maailmassa lvl 100, toki softcoressa ja partyn kanssa. Aikaa meni 54h 30min. D4Racen sivuilta voi seurata esim lvl 100 HC kisaa.

Kuulinko oikein, että wudijo vetää peräti solona ja silti #1 HC?
Villi ukko.
Kripp esim. totesi ettei ole mahdollista solona pärjätä groupille kisassa.
 
Onko suositella mitään hyviä aloitus guideja/buildeja hahmoille?, softcorella tulee varmaan aloiteltua. Kakkosta tuli hakattua kyllä varmaan se tuhat tuntia, mutta kolmonen jäi vähän vähemmälle.
 
Lvl 70 capstone dungeon läpi... eiku. Hitto ei tota bossia saanu kyllä millään ilveellä hengiltä vielä. Liikaa tekee tuo damagea :(
No huomenna torment tasolle sitten.
 
Bucher on nostalginen ilmestys, harmi että ensimmäinen kohtaaminen meni mönkään. Muistaakseni betassa se ei hävinnyt jos kuolit.

D4 on kyllä pirun hyvä julkaisu tähän mennessä, ei yhtään kaatumisia tai jonoja. Vieläkun saisivat HDR kuntoon.
 
Mietin itekki renown grindiä mutta taidan sen jättää seasoniin. Lilithin patsaat jos keräis kun ne säilyy seasoniin asti, antaa renownien tulla ajan kanssa.
 
Mietin itekki renown grindiä mutta taidan sen jättää seasoniin. Lilithin patsaat jos keräis kun ne säilyy seasoniin asti, antaa renownien tulla ajan kanssa.

Nuo patsaat säilyvät myös seasonista toiseen.

Twitch droppeja tulossa, jos jotakuta tuollaset sattuu kiinnostamaan.

 
Näemmä ihan postiivisia signaaleja pelaajilta/foorumilaisilta, pitänee varmaan loppuviikosta pistää ostohousut jalkaan tämän rahastuksen osalta.
 
Kaikkea sitä oppii.

PSA: Horse speed is relevant to cursor distance from character


Luulin pitkään että jos painan sprinttiä uudestaan sopivassa kohdassa, niin heppa menee entistä lujempaa.
Sitten ihmettelin kun aina en onnistu.... no tämä selittää.

 
Luulin pitkään että jos painan sprinttiä uudestaan sopivassa kohdassa, niin heppa menee entistä lujempaa.
Sitten ihmettelin kun aina en onnistu.... no tämä selittää.

Kokeillun perusteella kursori reunaan ja rämppää kaikki kolme boostia kerralla niin hepo laukkaa nopeiten. Oli vähän häröä menoa joissain sisätiloissa missä sai hevostella :)
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Rob saavutti ensimmäisenä maailmassa lvl 100, toki softcoressa ja partyn kanssa. Aikaa meni 54h 30min. D4Racen sivuilta voi seurata esim lvl 100 HC kisaa.

Ai ai ai, ei ihan loppuun kestänyt wudijon meno. Pari partyä mennyt ohi ainakin yhden jäsenen osalta.
Kova oli kyllä yritys ja edelleen kova saavutus solona olla noin korkealla.
 
Ai ai ai, ei ihan loppuun kestänyt wudijon meno. Pari partyä mennyt ohi ainakin yhden jäsenen osalta.
Kova oli kyllä yritys ja edelleen kova saavutus solona olla noin korkealla.
No siis 100 levuinen on softcore ja 2 ja 3 on hardcore et onhan siinä vähän eroa...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 713
Viestejä
4 493 339
Jäsenet
74 284
Uusin jäsen
TimoHeino

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom