Diablo 4

Vittu kaatu koko paska kesken bossfightin. Loistava peli ollut kyllä, Puolen välin kohdilla Lilithin cimatic traileri parhautta
 
Tämä tämänhetkinen blackout alkoi sillä, että hyppäsin teleporttiin, ruutu meni mustaksi, sitten pääscreeniin joka näytti ettei ole hahmoa ollenkaan ja sitten kun sammutti pelin niin takaisin ei pääse. Jos kymmeniä tunteja kehitetty level 50 hahmo nyt katosi niin ei tarvitse micropaskablizzardvisionin haaveilla, että pistän penniäkään heidän tuotteisiinsa enää koskaan. Vaikka olisikin vain kirjautumisvika niin kaatuessa oli inventory täynnä loottia, parasta olla myös sitten, kun pääsee takaisin.

Mikäs noissa maksullisissa skineissä kiristää noin paljon? Tuntuu järjenvastaiselta että firmaa haukutaan siitä että tarjoavat pelaajille tavan tukea peliä esim skineillä joka taas lisää rahoitusta pelin jatkokehitykselle.
 
Mikäs noissa maksullisissa skineissä kiristää noin paljon? Tuntuu järjenvastaiselta että firmaa haukutaan siitä että tarjoavat pelaajille tavan tukea peliä esim skineillä joka taas lisää rahoitusta pelin jatkokehitykselle.
Itsekin ostin barbaarille skinin, hyvää peliä on hyvä tukea kun sattui PS walletissa rahaa roikkumaan. Se ole keneltäkään pois eikä vaikuta hahmon statseihin..ihan komea tuo 2400 maksava skini barbaarille.

original.png
 
Mikäs noissa maksullisissa skineissä kiristää noin paljon? Tuntuu järjenvastaiselta että firmaa haukutaan siitä että tarjoavat pelaajille tavan tukea peliä esim skineillä joka taas lisää rahoitusta pelin jatkokehitykselle.
Täh? Skinit? Taisit replytä nyt ihan väärään tekstiin.

Edit: Aaa nyt hoksasin. -soft, ei -maksu.
 
Viimeksi muokattu:
Mikäs noissa maksullisissa skineissä kiristää noin paljon? Tuntuu järjenvastaiselta että firmaa haukutaan siitä että tarjoavat pelaajille tavan tukea peliä esim skineillä joka taas lisää rahoitusta pelin jatkokehitykselle.

Yleensä ihmisiä kiristää se näissä että maksulliset skinit on paljon hienompia kuin ne pelaamalla pelatut esim vaikean saavutuksen jälkeen saadut. Nykyään näistä taidetaan annetaan titteleitä eikä armor settejä. Ei diablo tässä ole esimmäinen, esim destinyn vastaavat kamat on paljon hienompia kuin pelaamalla saadut.
Ykkösen aikaan raid armorit oli hienoja nykyään ei.

Markkinataloutta se on, ihmiset välittää hahmojen ulkonäöstä niin miks ei myytäis niitä niille kun ne niitä ostelee.
 
Mikäs noissa maksullisissa skineissä kiristää noin paljon? Tuntuu järjenvastaiselta että firmaa haukutaan siitä että tarjoavat pelaajille tavan tukea peliä esim skineillä joka taas lisää rahoitusta pelin jatkokehitykselle.

Tätä samaa kyllä ihmetellyt. Ehkä eniten sen takia, että missä nettipelissä EI olisi nykyään näitä mikromaksuja? Kosmeettisia tai ei. Esimerkiksi juuri julkaistu Street Fighter 6, täysihintainen peli jossa ihan samaan tapaan mikromaksuja/battlepasseja, vaikka ei edes ole mikään MMO tai vastaava.

Ymmärrän kyllä yleisesti ottaen närän siinä, että pelit on mennyt tähän suuntaan, mutta en oikein tajua miksi juuri D4 saa niin paljon lokaa niskaan. Varsinkin kun pelin ilmaisetkin skinit on yllättävän hyvän näköisiä. Ja jengi ei tunnu ymmärtävän että pelien kehittäminen vuonna 2023 on huomattavasti kalliimpaa kuin vaikkapa 2003, jo ihan pelkästään tekijöiden määrän takia. Ei tuntunut tässä D4:ssakaan lopputekstit loppuvan koskaan kun oli niin paljon porukkaa ollut tekemässä.
 
Sanoisin pelko siitä että maksut lähtevät myös asioihin jotka auttavat itse pelissä, kuten on jo actiblizzun muissa peleissä nähty hieman.
Actiblizzulla kun ei moraalista arvoa oikein ole niin mikäli joku ei vastustaisi olisi launchissa jo maksullista levutusta, legendary ja rmah paluu.


Bethesdalla kun ei Todd Howardia laitettu ulos kun toi maksulliset hevosarmorit pilasi se koko pelikulttuurin.
Pikkurilliä ei saa antaa sillä muuten lähtee käsi.


Itse en enään kosmeettisista asioista välitä, välillä tietynlaiset toimivat hyvin myös varoitusmerkkinä tietynlaisista pelaajista joka on ok. Arpgssä ei kauhesti väliä mutta morppi-ajoilta voin sanoa et paskoilla pelaajilla usein oli kalleimmat blingit.
Path of Exilä kun itse olen tukenut, toisaalta sitä pelatakseen ei tarvi maksaa 70e.
 
Viimeksi muokattu:
Sanoisin pelko siitä että maksut lähtevät myös asioihin jotka auttavat itse pelissä, kuten on jo actiblizzun muissa peleissä nähty hieman.
Actiblizzulla kun ei moraalista arvoa oikein ole niin mikäli joku ei vastustaisi olisi launchissa jo maksullista levutusta, legendary ja rmah paluu.

Bethesdalla kun ei Todd Howardia laitettu ulos kun toi maksulliset hevosarmorit pilasi se koko pelikulttuurin.
Pikkurilliä ei saa antaa sillä muuten lähtee käsi.

Itse en enään kosmeettisista asioista välitä, välillä tietynlaiset toimivat hyvin myös varoitusmerkkinä tietynlaisista pelaajista joka on ok. Arpgssä ei kauhesti väliä mutta morppi-ajoilta voin sanoa et paskoilla pelaajilla usein oli kalleimmat blingit.
Path of Exilä kun itse olen tukenut, toisaalta sitä pelatakseen ei tarvi maksaa 70e.

Joo siinä vaiheessa kun se vaihtuu Pay2Win malliseksi, niin on syytäkin jo valittaa varsinkin kun pelistä löytyy PVP. Mutta niin kauan kun pelkästään kosmeettisia vaikutuksia, niin ei itseä häiritse.

PoE:sta voisi kyllä argumentoida, että siinä itseasiassa on jonkin verran Pay2Win elementtiä mukana, jos tarkoitus on pelata edes vähän tosissaan. Kyllä siinä on aikalailla pakko hankkia erinäisiä stash tabeja, jotka helpottavat elämää merkittävästi. Puhumattakaan siitä että tavaroiden myymimen on huomattavasti hankalampaa jos et osta ainuttakaan premium tabia.

Koen myös että melko oleellinen mittari on se, että montako tuntia saat viihdykettä tietyn summan edestä. 70€ pelistä jota tulet todennäköisesti pelaamaan satoja/tuhansia tunteja vuosien saatossa on mielestäni jo sen verran hyvä diili, että siinä kohtaa voin myös harkita battlepassien yms. ostamista pelin kehityksen tukemiseksi. Kun yhtälailla sitä on tullut maksettua 60€ yksinpeleistä joista saa yleensä sen 20-50 tuntia iloa irti. Voin myöntää, että olen laittanut PoE:hen varmaan +500€ edestä rahaa, mutta en koe sitä kovin suureksi summaksi kun olen peliä pelannut n. +7 vuoden ajan. Suurempi summa olisi varmaan mennyt jos olisi sama aika tullut pelattua jotain kuukausimaksullista peliä tai vastaavasti ostanut aina uuden yksinpelin kun edellisen saanut pelattua läpi.
 
Kameran kun pitää niin kaukana kuin mahdollista ja ruutu on täynnä ties mitä salamaa, räjähdystä ja suolenpätkää, niin kuka niitä skinejä ehtii edes katsella? Muualla kuin alkuruudussa ja gear ikkunassa. Itselle toki ihan sama jos jotkut omaksi ilokseen ja/tai tukeakseen tuota kosmetiikkaa hommaa.

Jäi eilen 3 partylla 60-62 WT4 capstone dungeon bossi todella pienestä kiinni ekalla yrityksellä. Seuraavilla ei päästykään enää lähelle. Vaikeuden lisäys oli just sellaien kuin ajattelin. WT3 ja capin dungeon aika läpijuoksua ja sitten loppuun one shottaava bossi. Jotenkin just sitä halpaa toteutusta mistä en välitä, eli vaikeus on helppo tai tapissa. Noh, keräillään pari leveliä kamoja, mikäs kiire tässä.
 
PoE:sta voisi kyllä argumentoida, että siinä itseasiassa on jonkin verran Pay2Win elementtiä mukana, jos tarkoitus on pelata edes vähän tosissaan. Kyllä siinä on aikalailla pakko hankkia erinäisiä stash tabeja, jotka helpottavat elämää merkittävästi. Puhumattakaan siitä että tavaroiden myymimen on huomattavasti hankalampaa jos et osta ainuttakaan premium tabia.
Onhan tää täywsin totta mutta pelin saa hyvin kokeiltua maksamatta, blizzun 2h tunnin refundissa kun ei pitkälle pääse. Poessa default stash tabeilla "pärjää" vaikka se ei mukavaa ole ekalla hahmolla.
Sitten kun alkaa oikeasti pelaamaan ja theorycrafttaan, punasten karttojen farmaus yms. niin eri tabit on aikalailla pakko olla ellei ole hullu mutta ei varsinaiseti tee hahmosta voimakkaampaa yms.


Yksi kyllä tässä d4 varsinkin kavereiden kans pelatessa on harmittanut on kavereiden skillien ground effectit, varsinkin corpse explosionin shadow aoe ja sorcun temppuilut.
Ei saatana näe mitään nääin puolisokeana, onneksi sentään necron summonit on haamun näkösiä.

Lootfilteriä kanssa kaipais erittäin paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Sanoisin pelko siitä että maksut lähtevät myös asioihin jotka auttavat itse pelissä, kuten on jo actiblizzun muissa peleissä nähty hieman.
Actiblizzulla kun ei moraalista arvoa oikein ole niin mikäli joku ei vastustaisi olisi launchissa jo maksullista levutusta, legendary ja rmah paluu.

olen aika varma että season 3-6 hujakoilla tulee 20€ full level boosti, mikä on jo wowin puolella käytössä että voi ostaa hahmon suoraan täydelle levelille.
en tiedä miten tiuhaan tässä seasonit vaihtuu mutta nakataan nyt tommonen arvio koska se tulee saataville.
 
olen aika varma että season 3-6 hujakoilla tulee 20€ full level boosti, mikä on jo wowin puolella käytössä että voi ostaa hahmon suoraan täydelle levelille.
en tiedä miten tiuhaan tässä seasonit vaihtuu mutta nakataan nyt tommonen arvio koska se tulee saataville.
Siinä vesittyisi seasonien idea täysin, jos voisi suoraan ostaa leveleitä. Yleensä seasoneissa se "tärkein" kilpailu on, että kuka pääsee ekana max lvl tai kuka kaataa ekana pahimmat bossit jne. Eli en usko, että tähän missään nimessä mentäisiin tai, jos mentäisiin, niin vasta sitten, kun seasonia on kulunut vähintään 2 viikkoa tms.
 
Siinä vesittyisi seasonien idea täysin, jos voisi suoraan ostaa leveleitä. Yleensä seasoneissa se "tärkein" kilpailu on, että kuka pääsee ekana max lvl tai kuka kaataa ekana pahimmat bossit jne. Eli en usko, että tähän missään nimessä mentäisiin tai, jos mentäisiin, niin vasta sitten, kun seasonia on kulunut vähintään 2 viikkoa tms.
eiku niin joo tässä on erilailla seasonit ku d3:ssa :D
ajattelin että on sama ku d3 että levutus on ihan se ja sama.
 
War Thunderin tämänhetkinen paskamyrsky on aika hyvä esimerkki siitä että mihin mikromaksut lopulta johtaa. Pikkuhiljaa aletaan SaaS mallissa kuristamaan pelaajien kurkkua tiukemmin ja tiukemmin että saadaan heidät tekemään mikromaksuja enemmän ja enemmän. Eihän sitä pelaajat huomaa jos kuristusotteen tiukentaminen tehdään vuosien saatossa, mutta ero voi olla aika brutaali parissa vuodessa kun vertaa pelin tilaa julkaisupäivän peliin.
 
Kun killasta vapautuu tilaa niin olisin halukas liittymään.
 
Mikäs classi tällä hetkellä sellanen mis ei oo ihan kammottavaa määrää button smashia ja pärjää soolona?

Kiltaan kiinnostais kans liittyä, mikäli konsolipuolella myös moiset on mukana?
 
Mikäs classi tällä hetkellä sellanen mis ei oo ihan kammottavaa määrää button smashia ja pärjää soolona?

Kiltaan kiinnostais kans liittyä, mikäli konsolipuolella myös moiset on mukana?
Summoner-tyylinen Necro on yleisesti ottaen ollut aika chilli pelattava. Minionit ulos ja katso sivusta kun tekevät likaisen työn.
 
Mikäs classi tällä hetkellä sellanen mis ei oo ihan kammottavaa määrää button smashia ja pärjää soolona?

Penetrating shot rogue. Aika rento pelata, voi tosin kuolla joskus ennenkuin saa gearista enemmän survia. Pelaaminen menee käytännössä näin: 3 normiattackia, sitten penetrating shot, 3 normiattackia, penetrating shot jne. Välillä painaa nappia, josta saa clearia seuraavat 2 penetrating shottia ja pomoissa (ja eliteissä) taas nappia josta tulee 2 single targettia penetrating shottiin. Ja pari muuta nappia löytyy, mutta niitäkään ei jatkuvasti tarvitse spammata.

Lisäksi aspectit löytyy ilman droppituuria, joten "budjetti"version buildista saa tehtyä tosi helposti.
 
Pahemmasta päästä sitten sähkö sorcerer selviytymisen kannalta. Hyvin se iskee mutta kyllä saat olla silmät auki, kuolee aika helposti siis. Aktiivista pelaamista :) Toisin kuin noilla nappi pohjaan-barbeilla.
 
Äsken tippui ensimmäinen Unique item, vieläpä varsin hyvä omaan buildiin. Muutama normaali legendary tai sacred rare pitäisi korvata sacred legendarylla niin alkaisi olla palikat hyvin kasassa, toisaalta nytkin tuntuu WT3 kohtalaisen helpolta vaikka geari on vielä kaukana optimoidusta. Mm. enchantia en ole harrastanut ollenkaan. Millä levelillä porukka on päässyt WT4?
 
War Thunderin tämänhetkinen paskamyrsky on aika hyvä esimerkki siitä että mihin mikromaksut lopulta johtaa. Pikkuhiljaa aletaan SaaS mallissa kuristamaan pelaajien kurkkua tiukemmin ja tiukemmin että saadaan heidät tekemään mikromaksuja enemmän ja enemmän. Eihän sitä pelaajat huomaa jos kuristusotteen tiukentaminen tehdään vuosien saatossa, mutta ero voi olla aika brutaali parissa vuodessa kun vertaa pelin tilaa julkaisupäivän peliin.

Ja siinäkin edelliset economy päivitykset palautettiin entisiin paskamyrskyn jälkeen. WT:ssä eteneminen FP peliksi on todella helppoa
 
Pahemmasta päästä sitten sähkö sorcerer selviytymisen kannalta. Hyvin se iskee mutta kyllä saat olla silmät auki, kuolee aika helposti siis. Aktiivista pelaamista :) Toisin kuin noilla nappi pohjaan-barbeilla.
Tietenkin, kun sorsalla just eniten tekis mieli pelaa :D
 
Ja siinäkin edelliset economy päivitykset palautettiin entisiin paskamyrskyn jälkeen. WT:ssä eteneminen FP peliksi on todella helppoa
Paitsi että Wargamingin peleihin verrattuna grindin määrä ja economy balanssi on aivan täyttä kusen polttamaa paskaa. War Thunderin julkaisussa muun muassa grindin määrä oli huomattavasti pienempi nykyiseen verrattuna. Tuosta löytyy valitusta maailman sivu redditissä.

Esimerkiksi World of warshipsissä saa maksimitierin aluksen noin kuukaudessa ja vasta siellä maksimiterillä tulee vastaan paywall missä pitää olla premium jäsenyys että aluksen korjauskulut eivät olisi järjestään suuremmat kuin voiton taikka häviön tuotot. War thunderilla seinä tulee vastaan reilusti aikaisemmin, ja grindin määrä on valtavasti suurempi.
 
Siinä vesittyisi seasonien idea täysin, jos voisi suoraan ostaa leveleitä. Yleensä seasoneissa se "tärkein" kilpailu on, että kuka pääsee ekana max lvl tai kuka kaataa ekana pahimmat bossit jne. Eli en usko, että tähän missään nimessä mentäisiin tai, jos mentäisiin, niin vasta sitten, kun seasonia on kulunut vähintään 2 viikkoa tms.
"Kilpailulle" on ihan marginaalinen kiinnostus. Tärkeintä on rahanteko, ja se tehdään massoista jotka pelaa alle 10 tuntia viikossa. Diablo 4 on suunnattu kasuaaleille pelaajille. Aivan varmsti Activision tulee tarjomaan jos jonkun näköstä ostettavaa buustia tulevaisuudessa.
 
Onko tämä siis joku nettipeli kun vaatii internet yhteyden ja jokin voimassa olevan xbox live tai playstation plus jäsenyyden? Onko tässä yksinpeli mahdollisuutta ilman noita jäsenyyksiä ja onko kannattavaa ostaa pelkästään sen takia. Eli onko se yksinpeli vain joku 10h kikkare ja käytänössä maksa kokoajan lisää nettipeli.
 
Onko tämä siis joku nettipeli kun vaatii internet yhteyden ja jokin voimassa olevan xbox live tai playstation plus jäsenyyden? Onko tässä yksinpeli mahdollisuutta ilman noita jäsenyyksiä ja onko kannattavaa ostaa pelkästään sen takia. Eli onko se yksinpeli vain joku 10h kikkare ja käytänössä maksa kokoajan lisää nettipeli.
Juurikin näin. Pelkän kampanjan takia tätä ei mielestäni kannata ostaa.
 
Pahemmasta päästä sitten sähkö sorcerer selviytymisen kannalta. Hyvin se iskee mutta kyllä saat olla silmät auki, kuolee aika helposti siis. Aktiivista pelaamista :) Toisin kuin noilla nappi pohjaan-barbeilla.
Itsellä oli alkuun samaa ongelmaa, mutta sitten katsoin jostain youtube videosta vähän vinkkejä ja otin sähkön lisäksi käyttöön ice barrierin ja frost novan ja säätelin skillejä vähän muutenkin. Ukko tosin vasta lvl 39, mutta tuntuu että Tier 2 ei tuota meinaa saada hengiltä millään. En sitten tiedä miten pärjää pidemmän päälle, mutta nyt tuntuu tuolla pelaaminen aika helpolta :hmm:
 
Tuli ostettua tämä pari päivää sitten ja on maistunut! Druidilla aloin pelaamaan tier 2. Nyt levelillä 20 ja pataan tuli ekaa kertaa parilta dungeon bossilta ihan kunnolla :D Ei ollut mitään saumoja. Tää tier 2 tuntuu kuitenkin ihan kivalta kun on sopivaa vaaran tuntua.
 
Tätä samaa kyllä ihmetellyt. Ehkä eniten sen takia, että missä nettipelissä EI olisi nykyään näitä mikromaksuja? Kosmeettisia tai ei. Esimerkiksi juuri julkaistu Street Fighter 6, täysihintainen peli jossa ihan samaan tapaan mikromaksuja/battlepasseja, vaikka ei edes ole mikään MMO tai vastaava.

Ymmärrän kyllä yleisesti ottaen närän siinä, että pelit on mennyt tähän suuntaan, mutta en oikein tajua miksi juuri D4 saa niin paljon lokaa niskaan. Varsinkin kun pelin ilmaisetkin skinit on yllättävän hyvän näköisiä. Ja jengi ei tunnu ymmärtävän että pelien kehittäminen vuonna 2023 on huomattavasti kalliimpaa kuin vaikkapa 2003, jo ihan pelkästään tekijöiden määrän takia. Ei tuntunut tässä D4:ssakaan lopputekstit loppuvan koskaan kun oli niin paljon porukkaa ollut tekemässä.
Onhan tuo Street Fighter 6 vähän kuin MMO kun sielä on paikkoja missä ollaan muiden pelaajien kanssa samoissa paikoissa

 
Itsellä oli alkuun samaa ongelmaa, mutta sitten katsoin jostain youtube videosta vähän vinkkejä ja otin sähkön lisäksi käyttöön ice barrierin ja frost novan ja säätelin skillejä vähän muutenkin. Ukko tosin vasta lvl 39, mutta tuntuu että Tier 2 ei tuota meinaa saada hengiltä millään. En sitten tiedä miten pärjää pidemmän päälle, mutta nyt tuntuu tuolla pelaaminen aika helpolta :hmm:
Miulla oli ice barrier käytössä johkii lvl30 asti. Sit aattelin että fuck that ja sekin slotti vaihtui sähköön. Hyvin sillä pärjää kunhan muistaa liikkua
 
Ollut melkoista rubberband helvettiä pelata veljen kanssa tänään. Toiselle tulee aina karseat rubberband lagipiikit mikä tekee pelaamisesta mahdotonta. Ensin lagia oli pelkästään itsellä joten vaihdoin kokeeksi vanhan reitittimen hoitamaan wifi-kortin hommaa. Kyllähän se lagi siitä hävisi, mutta se vain siirtyi minulta veljelle.
Eli serverit tuntuu olevan juntturassa. Ihan käsittämätöntä tuubaa kun pelataan vielä samassa lähiverkossa. Kun betassa pelasi niin kummallakaan ei ollut mitään vastaavia ongelmia.

EDIT: Ilmeisesti homma menee näin:
1. Pelaaja A ja B aloittaa pelaamisen eri paikoissa.
2. Pelaaja A kutsuu pelaajan B tiimiinsä.
3. Pelaaja B teleporttaa ponnahdusikkunan kautta pelaajan A luokse.
4. Pelaaja A joka oli alueella ensimmäisenä lagaa nyt säännöllisen epäsäännöllisesti aivan perkeleesti.

Sillä ei ole väliä kuka on party leader, vain sillä on väliä kuka oli alueella ensimmäisenä... Samaa ongelmaa on Diablo foorumeiden perusteella muillakin, myös konsoleilla.
 
Viimeksi muokattu:
Ikävästi kyllä bugittaa Necromancerilla (pc), kirkkaita välähdyksiä aina välillä cutsceneissä. Googlettelu kertoo että ilmeisesti johtuisi skeletoneista.
 
Miten nuo renowit säilyy seasoniin, pitääkö esim alttarit kerätä uudelleen?
Alttareita ei tartte seasonissa enää nakutella
Tavallaan.
Innostuin myös hetkeksi, kunnes kuulin että pysyvyys koskee vain niitä mitättömiä stat boosteja mitä niistä saa.
Eli renown pisteiden osalta pitää kerätä ne uudestaan.
Tästä on ihan Blizz lähde, mutta ei jaksa kaivaa.
 
Barbarian alku tekijöissään level 14 (WT 1). Liliths lamentistä en pääse eteenpäin. Olen muutamia buildejä kokeillut mm. whirlwind. Vinkkejä otetaan vastaan...
 
Ikävästi kyllä bugittaa Necromancerilla (pc), kirkkaita välähdyksiä aina välillä cutsceneissä. Googlettelu kertoo että ilmeisesti johtuisi skeletoneista.
Ne skeletonien päällä olevat ketjut ilmeisiseti
 
Barbarian alku tekijöissään level 14 (WT 1). Liliths lamentistä en pääse eteenpäin. Olen muutamia buildejä kokeillut mm. whirlwind. Vinkkejä otetaan vastaan...
Lunging Strike + Upheaval, itse kokenut tämän combon paljon mieluisammaksi kuin Whirlwindin "spin2winin".

Tähän vielä lisäksi Iron Skin, Death Blow ja Call of the Ancients ulti niin damagea irtoo ja Iron Skinin kanssa lähes kuolematon.
 
Lunging Strike + Upheaval, itse kokenut tämän combon paljon mieluisammaksi kuin Whirlwindin "spin2winin".

Tähän vielä lisäksi Iron Skin, Death Blow ja Call of the Ancients ulti niin damagea irtoo ja Iron Skinin kanssa lähes kuolematon.
Pitääpäs itsekin kokeilla, mennyt nyt viime päivät Lunging Strike + Rend + Death Blow (taso 9), lämää tekee mutta pitäisi saada kestävyyttä lisää, jotenkin tuntuu että kun pääsin levelille 39 niin peli vaikeutui runsaasti.
 
Koko viikonloppu serverit laganneet niin että turha yrittää mitään bosseja lahdata. On se kummallista, että täällä ollaan "tukemassa" mikromaksuilla multimiljardi yhtiötä viikon vanhaa peliä josta on maksanut juuri sen 70-100€. Hankin itselle ja veljelle molemmille pelin, koska PC:llä ei sohva splitscreeniä ole. Myös WASD tuki puuttuu vaikka ohjaimella voi pelata, joten mennään runescape kontrolleilla. Onneksi hankin pelit 45€/kpl Nvidia bundle koodeilla, joten en periaatteessa tukenut mitään vaan ostin "käytettynä". Ei tulisi tällä hetkellä mieleenkään laittaa lisää rahaa, vaikka pelistä pidänkin kun se toimii.
 
Tässä pelissä haisee vahvasti se että syksyllä se on täynnä myös buustia tai pelimekaanisia lisäominaisuuksia tarjoavia mikro(mega)maksuja. Ahdas arkku, rahalla saa lisää. Invi täyttyy 10 minuutissa kivistä, rahalla saa kivitaskun. (Nuo tullee kuukausimaksulliseen Diablo+ tilaukseen, vain 9.90€/kk. Vähän kuin ESO, joka ilmainen mutta invi täyttyy crafting matskuista tunnissa, jos ei ESO+) Levelointi 50 jälkeen todella hidasta, rahalla saat buustia. Seasoneissa kaikki lukittu ja grindaus mieletöntä, että saat ne auki, rahalla saat auki.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä pelissä haisee vahvasti se että syksyllä se on täynnä myös buustia tai pelimekaanisia lisäominaisuuksia tarjoavia mikro(mega)maksuja. Ahdas arkku, rahalla saa lisää. Invi täyttyy 10 minuutissa kivistä, rahalla saa kivitaskun. (Nuo tullee kuukausimaksulliseen Diablo+ tilaukseen, vain 9.90€/kk) Levelointi 50 jälkeen todella hidasta, rahalla saat buustia. Seasoneissa kaikki lukittu ja grindaus mieletöntä, että saat ne auki, rahalla saat auki.

Jos noin olisi, niin miksi vasta syksyllä kun suurin osa pelaajista on jo siirtynyt uusiin peleihin? Jos tavoite on rahastaa etenemisellä, niin se varmaan olisi kannattanut jo tehdä. Nythän pitää päinvastoin tehdä lisää kontenttia ja kivaa sisältöä, jotta saadaan lisää ostajia ja vanhat pelaajat pidettyä mukana.
 
Jos noin olisi, niin miksi vasta syksyllä kun suurin osa pelaajista on jo siirtynyt uusiin peleihin? Jos tavoite on rahastaa etenemisellä, niin se varmaan olisi kannattanut jo tehdä. Nythän pitää päinvastoin tehdä lisää kontenttia ja kivaa sisältöä, jotta saadaan lisää ostajia ja vanhat pelaajat pidettyä mukana.
Koska ei kannata nyt tarjota huonoja uutisia. Diablo4 on myyntitilastojen kärjessä juuri nyt. Season 1 tulee sitten näyttämään massoille, millainen grindi joka season on edessä, joten Blizzard kuulee yleisöä, ja Season 2n mukana tulee näitä yleisön kaipaamia helpotuksia, edulliseen hintaan.
 
Jos noin olisi, niin miksi vasta syksyllä kun suurin osa pelaajista on jo siirtynyt uusiin peleihin? Jos tavoite on rahastaa etenemisellä, niin se varmaan olisi kannattanut jo tehdä. Nythän pitää päinvastoin tehdä lisää kontenttia ja kivaa sisältöä, jotta saadaan lisää ostajia ja vanhat pelaajat pidettyä mukana.

Sitä en osaa sanoa, onko tähän tulossa ostettavia tavmbeja tms. peliä helpottavaa mikromaksupaskaa.

Mutta kysymykseesi vastaten:
Kasuaalit on ehkä joo syksyllä muiden pelien parissa jo, ei "HC" pelaajat, ja niillehän nämä ostettavat tabit yms. on suunnattu. Ei kasuaalia pelailijaa kiinnosta yhden story modena läpäisyssä ostaa yhtään mitään.
 
En kyllä minäkään usko että tulee mitään p2w mekaniikoita. Ne olisi jo tullut jos ois tullakseen. Ja Immortalin jälkeinen paskamyrsky saattoi auttaa asiaa.
 
Ei AB nyt niin tyhmä ole, että lisäisivät näin kalliiseen peliin vielä p2w-mekaaniikoita, ymmärtävät että se nyt viimeistään kääntäisi homman nettonegatiiviseksi.
...mutta käsittämättömän paljon jengi kyllä tuntuu sietävän. Helvetin kallis ovh-hinta pelille, parinkympin ennakkoikkuna pelaamiseen, maksulliset cosmetics-meiningit ja kruununa kakun päällä vielä niin copypaste-speedrunaamalla tehty vähäsisältöinen peli, jota voidaan sitten seasonien myötä parannella ja oikeita lisäsisältöjä julkastaessa sitten rahastaa jo maksullisen lisärin muodossa.

On kyllä ollut helvetin puuduttavaa menoa heti kampanjan loputtua, että huhhuijakkaa. Periaatteesta nyt tulee pelattua sisältö läpi, niin voi sitten ajatuksia jäsennellä ehkä viivan alle, mut ei ny kauheesti tuu oikeasti hyvää mieleen pelin nykytilasta. :tdown: Seasonit ei alkuun varmasti ole hommaa millään tavalla piristämässä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 754
Viestejä
4 494 975
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom