DDR5-muistit - kellotukset ja kokemukset

@pulshu eiks sun ois iisein nostaa jännite vaikka 1.475V, kun ei lämmöissäkään ongelmaa (vielä :D) ja jos Karhu hyrskyttääkin, niin löydät syyn helpoiten. Jos yhä epävakaa, niin laske takaisin.

Suotta nuukailemaan jännitteen kanssa, se on ensimmäinen asia jonka laitan ylös. Sitten muita säätämään. Kuten aiemmin kuvailin että kun voi olla varma ettei muistien jännitteestä ota kiinni, niin mukavampi hieroa muita

@pulshu eiks sun ois iisein nostaa jännite vaikka 1.475V, kun ei lämmöissäkään ongelmaa (vielä :D) ja jos Karhu hyrskyttääkin, niin löydät syyn helpoiten. Jos yhä epävakaa, niin laske takaisin.

Suotta nuukailemaan jännitteen kanssa, se on ensimmäinen asia jonka laitan ylös. Sitten muita säätämään. Kuten aiemmin kuvailin että kun voi olla varma ettei muistien jännitteestä ota kiinni, niin mukavampi hieroa muita
Joo no niihän se on... mut mees kattomaan mitä nää muistit maksa jimmssillä nykyään. :-D Hinta oli 265€ kun ostin ja taitaa olla jotain ~2000€ luokkaa nyt niin ei vittu kyllä pihi mies lähe moisia maksamaan jos polttaisin nää. :-D Käsitellään siis silkkihansikkain. ;-)

Joo no niihän se on... mut mees kattomaan mitä nää muistit maksa jimmssillä nykyään. :-D Hinta oli 265€ kun ostin ja taitaa olla jotain ~2000€ luokkaa nyt niin ei vittu kyllä pihi mies lähe moisia maksamaan jos polttaisin nää. :-D Käsitellään siis silkkihansikkain. ;-)
Jossain 1.8V kohdilla voidaan puhua polttamisesta, tarttisko sanoa että ddr5 hynix on hieman kuin samppa-B aiemmasta ddr4-muistituotteista. Se tykkää vaan kun kutittelee. Aloitin eräällä toisella kitilä 1.575V, tosin kuin kapasiteettia puolet tuosta mitä sulla, niin ei tuota lämpöäkään samaa tahtia. Hivenen luntannut noita ns. bench/suicide-jännitteitä joilla paahtaneet "kivoja numeroita" testeihin.

Tällä joka nyt paikoillaan, ei ole takuuta luultavasti, ellei joku tehtaan oma kun OEM-kitti ompi. :kahvi: Tosin ei saakaan enempää kuin 1.435V asetettua. Boottaa suuremmilla aina safemodeen vaikka olisi se ns. high voltage-asetus päällä, jonka oikeaa nimeä juuri nyt en taas muista. Sitten on vielä kaksi muuta takuullista kittiä. :)

sulla myös tais olla GDM disabled?

Viimeksi muokattu:
Jokaisella on se oma rajansa. Itse pyrin pitämään muistini jopa 1.35V tai alle tai pitkin hampain nostan 1.4V vaikka hyvin tiedän että osa (ehkä monikin) kitti myydään jopa 1.45V perus asetuksilla:
1772904048221.png

Toki joo, mahdollisesti saisi isompia asetuksia ja ehkä jopa 8000 nopeus toimisi jos suostuisi nostamaan jännitettä mutta itse olen tyytyväinen ja kohtuullisen varma että vielä 10v jälkeenkin jos ei itsellä niin sitten jollain muulla nämä muistit toimivat.
Katsoo sitten kun tule uusia prosessoreja myyntiin ja ehkä aika päivittää. Lisäksi kuten ylempänä todettu 189€ itse maksoin ja nyt näyttää (kas, tullut jopa alaspäin) hinta "vain" 844,99€

Jokaisella on se oma rajansa. Itse pyrin pitämään muistini jopa 1.35V tai alle tai pitkin hampain nostan 1.4V vaikka hyvin tiedän että osa (ehkä monikin) kitti myydään jopa 1.45V perus asetuksilla:

Itsekkin ajelen kevyemmillä volteilla, osin sekin takia että 64Gb kitti kuumenee selvästi enemmän. Saisihan tuon viileämmäksi, jos vaihtaisi sisuskalujen järjestystä. Kotelo kun on modulaarinen, niin setuppia voi vaihdella. Nyt on invertoituna, oikein hyvä näytönohjaimen lämmöille. Jos setupin kääntäisi, niin kattotulettimet puhaltaisi paremmin muisteille. Nyt pohjassa on yksi tuuletin, jonka ilmavirta osin osuu muisteille.

On omakin muistisetti kallistunut:

Ostin syksyllä konetta uusiessa 199€ nyt 1299€. Tuurilla tuli vielä lisättyä pariteranen ssd samaan tilaukseen mukaan.

Statistiikka

Viestiketjuista
302 133
Jäsenet
82 100
Uusin jäsen
Baldie

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom