Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Lämmöt nousee jos otat heatspreadit pois.Hei mites? Saisko lisää tilaa lämpöjen puolesta kellotella, jos otan heatspreaderit pois. Mulla on tuommonen jonsbon 2 hyrrän cooleri muistejen päällä tällä hetkellä. Vesi ei kiinnosta. Matalat muistit 33mm. 48c nostaa nykysi lämmöt kovimmissa testisessioissa. Trefi tais olla se 65k. Cl34 7400mhz ajan nykysi. 1.5v vdd 1.49v vvdq.
Mulla ei oo nuo ajoitusten säätelyohjelmat toiminu nii biosista pitäny kaikki säätää.
F5-6400J3239G16GX2-RS5K
Hei mites? Saisko lisää tilaa lämpöjen puolesta kellotella, jos otan heatspreaderit pois. Mulla on tuommonen jonsbon 2 hyrrän cooleri muistejen päällä tällä hetkellä. Vesi ei kiinnosta. Matalat muistit 33mm. 48c nostaa nykysi lämmöt kovimmissa testisessioissa. Trefi tais olla se 65k. Cl34 7400mhz ajan nykysi. 1.5v vdd 1.49v vvdq.
Mulla ei oo nuo ajoitusten säätelyohjelmat toiminu nii biosista pitäny kaikki säätää.
F5-6400J3239G16GX2-RS5K
Ei sulla satu zentimingista kuvaa olla?Hei mites? Saisko lisää tilaa lämpöjen puolesta kellotella, jos otan heatspreaderit pois. Mulla on tuommonen jonsbon 2 hyrrän cooleri muistejen päällä tällä hetkellä. Vesi ei kiinnosta. Matalat muistit 33mm. 48c nostaa nykysi lämmöt kovimmissa testisessioissa. Trefi tais olla se 65k. Cl34 7400mhz ajan nykysi. 1.5v vdd 1.49v vvdq.
F5-6400J3239G16GX2-RS5K
Paremminhan se ilma niihin perille menisi kun fanit suoraan puhaltaa.Lämmöt nousee jos otat heatspreadit pois.
Edit: Ymmärtänyt netin keskusteluista että halppis heatspreaderit enemmän eristeitä nykyisin kuin lämmönlevittäjiä.
Niin kuin aikasemmin laitoin tuolla viestissä, niin nää ajoitusten säätöohjelmat ei jostain syystä toimi mulla. Kaikki biosista sääjettävä. Voin tietenkin biosista kuva ottaa.Ei sulla satu zentimingista kuvaa olla?
Ei välttämättä ole muuta merkitystä, kuin et lämmöt nousee ja laskee nopeammin. Noiden RS5/FX5 halpismuistien heatspreaderit on niin ohutta alumiinia et on lähinnä näön vuoksi..Hei mites? Saisko lisää tilaa lämpöjen puolesta kellotella, jos otan heatspreaderit pois. Mulla on tuommonen jonsbon 2 hyrrän cooleri muistejen päällä tällä hetkellä. Vesi ei kiinnosta. Matalat muistit 33mm. 48c nostaa nykysi lämmöt kovimmissa testisessioissa. Trefi tais olla se 65k. Cl34 7400mhz ajan nykysi. 1.5v vdd 1.49v vvdq.
F5-6400J3239G16GX2-RS5K
Niin kuin aikasemmin laitoin tuolla viestissä, niin nää ajoitusten säätöohjelmat ei jostain syystä toimi mulla. Kaikki biosista sääjettävä. Voin tietenkin biosista kuva ottaa.
Paremminhan se ilma niihin perille menisi kun fanit suoraan puhaltaa.
IntelVai onko @alistujapete Intel? CL34 7200 ois vähä hassu AMD:llä. Sillon ei toki ZenTimings toimi vaan käytettävä sitä ASRockin softaa
ZenTimingsilla ei voi säätää, mutta se näyttää ne arvot, jotka sinne on säädetty.
ZenTimings v1.35 Download
ZenTimings is an easy to use, lightweight, Windows application that can read and monitor the memory timings of AMD Ryzen processors on the AM4 platfowww.techpowerup.com
Intelille Asrock Timing Configurator:
ASRock Z890 Taichi OCF
Supports Intel Core™ Ultra Processors (Series 2) (LGA1851); 22+1+2+1+1 Power Phase, 110A SPS for VCore; 2 x DDR5 DIMMs, Supports Dual Channel, up to 12666+ (OC); 2 PCIe 5.0 x16, 1 PCIe 4.0 x4; Graphics Output Options: 2 Thunderbolt™ 4 Type-C; Realtek ALC4082 7.1 CH HD Audio Codec, Nahimic Audio...www.asrock.com
Edit. Lisätty linkki Asrock Timing Configurator softaan Intel alustaa varten.
Where is the best/safest place to download ASRock Timing Configurator?
Couldn't find ASRock Timing Configurator at their website. Where is the best place to find it? There seems like a lot of sketchy download sites,...old.reddit.com
Vai onko @alistujapete Intel? CL34 7200 ois vähä hassu AMD:llä. Sillon ei toki ZenTimings toimi vaan käytettävä sitä ASRockin softaa
ZenTimingsilla ei voi säätää, mutta se näyttää ne arvot, jotka sinne on säädetty.
ZenTimings v1.35 Download
ZenTimings is an easy to use, lightweight, Windows application that can read and monitor the memory timings of AMD Ryzen processors on the AM4 platfowww.techpowerup.com
Intelille Asrock Timing Configurator:
ASRock Z890 Taichi OCF
Supports Intel Core™ Ultra Processors (Series 2) (LGA1851); 22+1+2+1+1 Power Phase, 110A SPS for VCore; 2 x DDR5 DIMMs, Supports Dual Channel, up to 12666+ (OC); 2 PCIe 5.0 x16, 1 PCIe 4.0 x4; Graphics Output Options: 2 Thunderbolt™ 4 Type-C; Realtek ALC4082 7.1 CH HD Audio Codec, Nahimic Audio...www.asrock.com
Edit. Lisätty linkki Asrock Timing Configurator softaan Intel alustaa varten.
Where is the best/safest place to download ASRock Timing Configurator?
Couldn't find ASRock Timing Configurator at their website. Where is the best place to find it? There seems like a lot of sketchy download sites,...old.reddit.com
Ei oo toiminu tai joku mulla estää näitä ohjelmia näkemästä mun ajoituksia.Lisäsin tuohon omaan postaukseen linkin tuohon Asrock Timing Configrator softaan, jolla pitäisi nähdä ne asetuksen Windowsista käsin Intel alustalla.
Mitäs laitoit tilalle?@alistujapete Mulla on vähän eri mallin G.Skill Tridentit, mutta todennäköisesti samanlaiset tarrat. Irtosi melko helposti kun uitin isopropyylialkoholissa. Ei siis tarvi lämpöpyssyä tai asetonia näissä.
Vesille laitoin.Mitäs laitoit tilalle?
Siis et saa asennettua ZenTimingsia? ZenTimings v1.35 DownloadNiin kuin aikasemmin laitoin tuolla viestissä, niin nää ajoitusten säätöohjelmat ei jostain syystä toimi mulla. Kaikki biosista sääjettävä. Voin tietenkin biosista kuva ottaa.
Jos joskus oot biosissa ni nakkaa vaikka yv:nä kuva, niin saa vähän pohjaa mihin suuntaan lähteä xD onhan tää vähän oikomista kun apua pyytää mut..Hei mites? Saisko lisää tilaa lämpöjen puolesta kellotella, jos otan heatspreaderit pois. Mulla on tuommonen jonsbon 2 hyrrän cooleri muistejen päällä tällä hetkellä. Vesi ei kiinnosta. Matalat muistit 33mm. 48c nostaa nykysi lämmöt kovimmissa testisessioissa. Trefi tais olla se 65k. Cl34 7400mhz ajan nykysi. 1.5v vdd 1.49v vvdq.
F5-6400J3239G16GX2-RS5K
Edit: Jäi mainitsematta että nettikeskusteluista saanut kuvan et näissä halppis muisteissa enemmän kyse eristeestä kuin lämmönlevittäjästä.
Mulla HWiNFOssa muistien lämpötila on "SPD Hub temperature". Eli ihan eri lastu, kuin itse muistipiirit. Jos kampoja ajelis nakkena, niin tuo lämpötila varmaan pysyis aika matalana. Tästä voi siis syntyä väärinkäsitys.
Lämpösensoreita voi toki olla myös ihan muistipiirien kyljessä. Paljaana myytävissä kammoissa näin pitää ollakkin.
Peleissä sen 38c enimmillään nähny. Usmusta ku ajaa tuntikaupalla nii 48-49c.Mitä sulla toi spd hub lämpötila normaalisti näyttää?
Peleissä sen 38c enimmillään nähny. Usmusta ku ajaa tuntikaupalla nii 48-49c.
Ne on nuo arcticin 140mm maxit ja sit tuon jonsbon 15€ parin hyrrän voima kun viileenä pitää.ja mulla hakkaa vajaa 54 astetta 10min aikana
Ne on nuo arcticin 140mm maxit ja sit tuon jonsbon 15€ parin hyrrän voima kun viileenä pitää.
Onko ne paljaana siellä alla? Oon kattonu noita kans mitä siihen päälle saa. Mut en oo kokenut tarvitsenani. Mitkä teamgroupit sulla on? Pitää koittaa ettii topicista jos oot kuvaa ajatuksista laittanutItse tehty teline kahdelle 60mm tuulettimelle. Tiukat 52ns asetukset TeamGroup 8000Mt/s. Rasitustestissä alle 36c aina.
Ei ole paljaana, tikut ihan koskemattomat. Joku 2×24gb 8000Mt/s cl38 kitti, ei näyttänyt hwinfokaan juuri tarkemmin eikä löytynyt enään Datatronicilta mistä ostin..Onko ne paljaana siellä alla? Oon kattonu noita kans mitä siihen päälle saa. Mut en oo kokenut tarvitsenani. Mitkä teamgroupit sulla on? Pitää koittaa ettii topicista jos oot kuvaa ajatuksista laittanut
Juu kun itellämi 6600cl34 kitti ni mietin ja mietin. Emon biossin päivitän kuitenkin nyt ni se aina sotkenut ettei samat ajotukset oo jostain syystä toiminut, niin mietin jos kokeilis jotain erilaista.Ei ole paljaana, tikut ihan koskemattomat. Joku 2×24gb cl38 kitti, ei näyttänyt hwinfokaan juuri tarkemmin eikä löytynyt enään Datatronicilta mistä ostin..
Tuossa näyttäis muuten olevan näiden mun 24GB M-die tikkujen XMP/DOCP-arvot, poislukien tiukattu tREFI:Pitää jostain koittaa etti jos löytyis jotkut löysät +8000 asetukset netistä ni sais edes pohjan mistä lähtee sitten säätämän päivä kerrallaan.
Tuossa näyttäis muuten olevan näiden mun 24GB M-die tikkujen XMP/DOCP-arvot, poislukien tiukattu tREFI:
EDIT: tuo tRAS on myös nollana, tuo on joku seuraus emon "DOCP Tweaked" - valinnasta kuten myös tuo tREFI. Nyt se on mulla 38.
Ilmeisesti pitäisi ne M-diet sitten olla kun kokeilin ja kokeilin ja kokeilin, niin en saanut vielä ainakaan edes windowssiin saakka xDTuossa näyttäis muuten olevan näiden mun 24GB M-die tikkujen XMP/DOCP-arvot, poislukien tiukattu tREFI:
EDIT: tuo tRAS on myös nollana, tuo on joku seuraus emon "DOCP Tweaked" - valinnasta kuten myös tuo tREFI. Nyt se on mulla 38.
karhu jo yli 5min ilman ensimmäistäkään virhettä?