- Liittynyt
- 14.01.2020
- Viestejä
- 1 187
Nyt teillä menee puurot ja vellit pahasti sekaisin. En jaksa alkaa tästä aiheesta pitämään mitään monen sivun saarnaa, vaan kehotan teitä ihan itse ottamaan selvää parista asiasta:Kannattaa tutustua AMD:n dokumentaatioon, ennenkuin postailet mutujasi.
Voit toki kokeilla onneasi vääntää AMD:n kanssa siitä, että meneekö huonolla muistiohjaimella varustettu kivi takuuseen virallisten speksien toimiessa, mutta kellottuvuuden ollessa huono.
Toinen asia on se, kuinka jälleenmyyjä haluaa pitää asiakkaansa tyytyväisenä ja mahdollisesti ottaa reklamaation omaan piikkiinsä.
Ensinnäkin, takuu ja virhevastuu ovat kaksi täysin eri asiaa. Opetelkaa nämä termit ja mitä ne oikeasti tarkoittaa, kiitos.
Lukekaa kuluttajansuojalaki. Sieltä löytyy myös viitteitä em.
Jos tuotetta markkinoidaan jollakin ominaisuudella, niin mikäli tuote ei tuota ominaisuutta täytä, siinä on silloin lain tarkoittama virhe. Ja tällöin myyjä korvaa tuotteen, joko palauttaa rahat tai vaihtaa sen sellaiseen missä ei virhettä ole.
Suomessa se on myyjä joka vastaa sekä takuusta että virhevastuusta kuluttaja-asiakkaalle, joten kenelläkään täällä ei ole tiedossa minkäänlaista vääntämistä AMD:n kanssa (ellei sitten ole itse tilannut prossua suoraan AMD:ltä). Tuossa kohtaa vaaranvastuu on myyjällä.