Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olen 50v, mutta mikä on fakta lukemallesi ASUS jutulle? Se on fakta että en enää käytä ASUKsen kamoja syystä että.... mutta mikä on netistä lukemasi "fakta" jostain tyypistä joka paskoo Asuksen emoja vasaralla, syy siihen on että...?Joo en olekaan kuin vasta 52v
Kyllä mä muistan tämän asus jutun täältä lukeneeni.
Ei mulla ollut ASUS vihaa, vain faktaa. Olinhan vannoutunut ASUS emojen käyttäjä pitkään, siis kolmen eri EXTREME levelin (koska olin Extreme, mm. Phase-Change 24/7, ainoana Suomessa) emojen käyttäjä enkä käyttänyt mitään karvalakki tai edes medium-luokan emoja. Silti itse paskoivat brändinsä ja jätin täysin yliarvostetun brändin...En jaksa kaivaa asiaa mut muistan sun asus vihan.Sä oot sittenkin poju vielä![]()
No tähän hätään mulla heittää vaan tälläinen hätäinen vet, Karhu koko ajan pyörii taustalla koska 6600 1/1 testit menossa...Mut nyt takaisin aiheeseen.
No tähän hätään mulla heittää vaan tälläinen hätäinen vet, Karhu koko ajan pyörii taustalla koska 6600 1/1 testit menossa...
![]()
AMD 7000-series 6600MT/s 1/1 cl30....
Tulis jo se perkeleen 9800X3D jonka maksoin jo yli 3 viikkoa sitten niin olisi uusi muistinohjain siinä, toki nykyinenkin TOP-LEVEL.
Mulla bootti kuva siitä 6800 ilman mitään säätöjä eli nykyisessä 4kk sitten ostamassani 7800X3D on prossussani on Golden IMC eli muistinohjain.
Toisillahan ei 6400 ed
Voi tulla seuraavassa paska yksilöNo tähän hätään mulla heittää vaan tälläinen hätäinen vet, Karhu koko ajan pyörii taustalla koska 6600 1/1 testit menossa...
![]()
Tulis jo se perkeleen 9800X3D jonka maksoin jo yli 3 viikkoa sitten niin olisi uusi muistinohjain siinä, toki nykyinenkin TOP-LEVEL.
Mulla bootti kuva siitä 6800 ilman mitään säätöjä eli nykyisessä 4kk sitten ostamassani 7800X3D on prossussani on Golden IMC eli muistinohjain.
Toisillahan ei kuulemma 6400 edes postaa, tosin luulen että pelkästään aloittelijoita eli user erro,,,
Toki puhumattakaan että saisivat lähellekkään vakaaksi koneensa, mulla postasi helposti 6800 ja kuvanikin mukaisesti jo jauhettu 6600 aikaa...Tällä hetkellä jauhettu 8/8/32 yms...Nyt sulla on ilmeisen hyvä kivi.Mietin itse vielä vaihdanko 9800x3d vai ehkä tuleva 9950x3d
es postaa, puhumattakaan saada vakaaksi, mulla postasi helposti 6800 ja kuvanikin mukaisesti jo jauhettu 6600 aikaa...Tällä hetkellä jauhettu 8/8/32 yms..
Voi tulla seuraavassa paska yksilöNo tähän hätään mulla heittää vaan tälläinen hätäinen vet, Karhu koko ajan pyörii taustalla koska 6600 1/1 testit menossa...
![]()
Toisillahan ei kuulemma 6400 edes postaa, tosin luulen että 90% pelkästään aloittelijoita eli user error,,,
Toki puhumattakaan että saisivat lähellekkään vakaaksi koneensa, mulla postasi helposti 6800 ja kuvanikin mukaisesti jo jauhettu 6600 aikaa...Tällä hetkellä jauhettu 8/8/32 yms... youtube laulaa musiikkia taustalla mutta jos ei koneeni kaadu niiin ei. (6600 1;1)
huhujen mukaan eiItsekin olen kahden vaiheella odotanko 9950x3d mallia vai tilaanko 9800x3d.
Saisi tulla selvyys onko noissa 16 ydin malleissa x3d muistit molemmissa ccd yksiköissä niin silloin voisi olla ostamisen arvoise muuten on sama vanha kun 7000 sarjalaisten eli ongelmia.
Sama täällä mutta core määrästä en tinggi niin vaihto ehdot on 9950x tai 9950x3d. Kiva tosin olisi saada nykyselle 96gb kitille kulkuja kun ei mikään lotto voitto imc ole nykysessä 7950x. Tosin vuoteen en ole jaksanut muisteja säätää niin tyytynyt 6000mhz taajuuksiin ja ei ole kovassa ajossa kyllä kaatuillutkaan kone.Itsekin olen kahden vaiheella odotanko 9950x3d mallia vai tilaanko 9800x3d.
Saisi tulla selvyys onko noissa 16 ydin malleissa x3d muistit molemmissa ccd yksiköissä niin silloin voisi olla ostamisen arvoise muuten on sama vanha kun 7000 sarjalaisten eli ongelmia.
Matala CL yksinään ei paljon auta. Seuraavat numerot on samaa kauraa, kuin lexarin muissakin 16GB kammoissa.Lexarilta tulossa 6000 cl26 muistit ja kiilsi silmissäni että kellottamalla varmaan kulkisivat 6000 cl24 tai 6400 cl26 kohtuu jännitteillä.
Itsellä kun jo vakaat 64Gb 6000 cl26 asetukset bioksessa tallennettuna. Nyt tosin käytössä 6400cl28, myös uudet 6600cl30 asetukset bioksessa.
https://videocardz.com/newz/lexar-u...-ddr5-6000-cl26-expo-memory-ideal-for-9800x3d
Otsikon verran kiinnosti mutta loppui kiinnostus kun luin että:
- Vain 2x16Gb
- Kammat lukittu 1.45V
No, eiköhän G.Skill vastaa kohta vastaavasti että heiltä tulossa 6000cl26 2x32Gb ja jotka eivät ole jännite lukittuja, sitten kiinnostaa.
Lisäisin tuohon tRRDS, tRRDL ja tFAW, joka oli jossain DDR4 testissä tärkein yksittäinen peleihin vaikuttava latenssi. En usko etteikö sillä olisi merkitystä myös DDR5 muisteilla.Juu, käytännön (overall) suorituskykyyn vaikuttaa eniten RCD, REFI ja RFC.
Cas Latency eli CL arvo tulee vasta noiden jälkeen. CL vaikuttaa kyllä hyvin viiveisiin josta pelienginet eli pelit tykkää.
Laitappa vielä aida tulokset jos kehtaat? Kiinnostaa latenssi...Ei ole jaksanut pitkään aikaa muistien taistella niin huvikseen aloin testailemaan.
Löyty näköjään vakaat asetukset 8200 MHz:lle ku vähän nosti VDD:ta, VDDQ:ta, ProcOdt:ta ja ajotukset heitti hatusta
Vois alkaa kiristelemään ajoitukset tai sitte kokeilla saisko toimimaan 8400 MHz
![]()
EDIT:Laitappa vielä aida tulokset jos kehtaat? Kiinnostaa latenssi...
Piti tiputtaa muistit 7800 että sai y-cruncherin juoksemaan. Mutta paljon enempi kyllä vaikuttaa cpu kuin muistit ja käytännössä samat bitratet sain näilläkin.58.46.46/8000. Eipä juuri ollenkaan noussut lämmöt. Hieman parani aidankin tulos. Ja tosiaan AIO kyseessä.
![]()
![]()
8000 pitää olla Amd puolella intel on hieman erilainen kun ddr5 muistit ymmärtäkseni toimii aina gear 2 tilassa mutta joku enemmän asian perehtynyt voi oikaista.Mikä on uclk=mclk/2 käytännön vaikutus suorituskykyyn? Toisin sanoen paljonko pitää saada muisteihin kelloja lisää että kannattaa luopua 1/1 lukosta?
Uusi agesa 1.2.0.2b bios.Vähän lisää säätöä ja tällaiset asetukset. Nämä saa luvan riittää.
![]()
![]()
Mitkä ITX mallit sitten ovat niitä parhaita muistikellotteluun?8000 pitää olla Amd puolella intel on hieman erilainen kun ddr5 muistit ymmärtäkseni toimii aina gear 2 tilassa mutta joku enemmän asian perehtynyt voi oikaista.
Jos 8000 ei onnistu niin 1:1 tila päälle ja koittaa 6200 tai jos on tuuria 6400 voi onnistua.
Ongelmana Amd puolella on ettei rahalla edes saa ostaa hyvän muistikellottelun sopivan emolevyn ainostaan ITX emolevyjä löytyy mitä on taas rampautettu koon suhteen.
Kannattaa käydä OCN:llä kattelemassa AMD DDR5-ketjussa. Mulla on tossa nyt Strix B650E-I, siitä saanee kokemuksia parin viikon päästä ehkä.Mitkä ITX mallit sitten ovat niitä parhaita muistikellotteluun?
Mitkä ITX mallit sitten ovat niitä parhaita muistikellotteluun?
Usein 2 kamman emolevyt esimerkiksi asus b650e i gaming mutta pitää arvosteluita lukea kun osa malleista muistijännite korotus ei toimi kunnolla eli ei saa yli 1.45v jännite toimimaan.Mitkä ITX mallit sitten ovat niitä parhaita muistikellotteluun?
Mihin sun 7800x3d hävisi?![]()
Nyt ollaan jännän äärellä, josko tästä saisi vakaan aikaiseksi. IF en saanut ainakaan vielä menemään enempää kuin 2166MHz, sillä menee hienosti ja täysin vakaasti mut 2200 ei mennyt edes Windowsiin (koodi 70 ja VGA-ledi jää palamaan). VDDG:t nyt CCD:t 950mV ja IOD:t 1000mV.
Tosin toista iltaa tässä vasta tän kanssa räpellän, eilinen meni vituiksi 2604 AGESA 1.2.0.2b BIOSsin kanssa jolla POSTaus feilasi about aina kun jotain muutti muisteihin liittyen..
Tuossa se on paketissaan nakuna. Mennee loppuviikosta (IHS:n kera) tuohon ITX-koneeseen, siihen on ollut uudet rojut jo pitkään paitsi AM5-prossu. Siksi olen ollut niin käärmeissäni tuosta 9800X3D tilanteesta. Voi tosin olla että pistän tuon silti myyntiin, pari 9800X3D-tilausta vielä vetämässä. Jos joku tarvii delidattua 7800X3D, niin pistä yv.Mihin sun 7800x3d hävisi?
Jätitkö kaikki muut muistiasetukset samoiksi paitsi 8200 ja IF2166?Voisi kokeilla noilla sun asetuksilla et boottaako tämä setti edes.Tuossa se on paketissaan nakuna. Mennee loppuviikosta (IHS:n kera) tuohon ITX-koneeseen, siihen on ollut uudet rojut jo pitkään paitsi AM5-prossu. Siksi olen ollut niin käärmeissäni tuosta 9800X3D tilanteesta. Voi tosin olla että pistän tuon silti myyntiin, pari 9800X3D-tilausta vielä vetämässä. Jos joku tarvii delidattua 7800X3D, niin pistä yv.
En saanut tuota 8400 2:1:1 millään ilveellä vakaaksi eilen. Konetta/Firefoxia jne. voi käyttää ilman ongelmia, CB23 menee läpi, samoin AIDA64 muistitesti. Y-cruncher kippaa välittömästi testin käynnistyessä, Karhu antaa errorin 7% tai tulee BSOD.
Kaatumiseen johtavina vikoina yleensä IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION tai UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP. Kaikki vinkit tervetulleita!
Nyt mennään toistaikseksi 8200 ja IF2166, kunnes parempaa kulkua/vakautta löytyy. Ja saa vesiblokit (Mycro+RAM) takasin paikoilleen.
Jätitkö kaikki muut muistiasetukset samoiksi paitsi 8200 ja IF2166?Voisi kokeilla noilla sun asetuksilla et boottaako tämä setti edes.
Sulla on aika vanha versio Aidasta![]()
Tommosilla mennään atm.
Voiko olla, että joku muu kuin muistien nopeuden lasku voisi olla parempi keino vakauttaa tilanne?
6000 pitäisi toimia kaikilla muistiohjaimilla. Ongelma jossain muualla.Onko noissa osassa prossuista niin huonot muistiohjaimet, että muistit ei kulje oikein mihinkään vai liekö joku muu ropleema...?
Koneessa 7600x, Asrock B650m PRO RS ja Corsair Vengeance 6000 CL30 1.4V 32 Gt.
EXPO päällä oli epävakaa CoreCyclerissä ja CS2 kaatui korruptoiden pelitiedoston, joka netin mukaan viittasi muistiongelmaan.
Laskin muistit 5600 (muuten EXPO-asetukset) ja CoreCycler toimi paremmin. Mutta taas kippasi CS2.
Ehkä se pitää peluuttaa tota kokonaan vakiona ja katsoa niinkin, mutta se kestää aika kauan, että uskaltaa johtopäätöksiä vetää.
Voiko olla, että joku muu kuin muistien nopeuden lasku voisi olla parempi keino vakauttaa tilanne?
AMD ei tällaista lupausta anna. Yksikään kuluttaja ei tiedä, kuinka paljon ripulisella muistiohjaimella olevia suorittimia on liikenteessä.6000 pitäisi toimia kaikilla muistiohjaimilla. Ongelma jossain muualla.
Jos ei EXPO päällä toimi, niin sanoisin että muistikitti vaihtoon. Siis takuuvaihtoon, mikäli on emon QVL:llä. Mikäli ei ole, niin sitten toisenlaiseen.Onko noissa osassa prossuista niin huonot muistiohjaimet, että muistit ei kulje oikein mihinkään vai liekö joku muu ropleema...?
Koneessa 7600x, Asrock B650m PRO RS ja Corsair Vengeance 6000 CL30 1.4V 32 Gt.
EXPO päällä oli epävakaa CoreCyclerissä ja CS2 kaatui korruptoiden pelitiedoston, joka netin mukaan viittasi muistiongelmaan.
Laskin muistit 5600 (muuten EXPO-asetukset) ja CoreCycler toimi paremmin. Mutta taas kippasi CS2.
Ehkä se pitää peluuttaa tota kokonaan vakiona ja katsoa niinkin, mutta se kestää aika kauan, että uskaltaa johtopäätöksiä vetää.
Kuules nyt. Jos Corsair (tai siis joku jälleenmyyjä) markkinoi tuon näköistä tuotetta/pakkausta kuluttajille;AMD ei tällaista lupausta anna. Yksikään kuluttaja ei tiedä, kuinka paljon ripulisella muistiohjaimella olevia suorittimia on liikenteessä.
Tarkistaisin kuitenkin ensin muutamia seikkoja ennenkuin alkaisin syyttämään prosessoria ja ehkä hankkimaan uutta:
1) Onko emosi bios päivitetty viimeisimpään? (Varsinkin jos se on wanha eikä ns. ikinä päivitetty)
2) Onko muisteja testattu esim. Karhun RAM testillä ja tarvittaessa kumpaakin kampaa erikseen (sekä tarvittaessa eri sloteissa)
3) Tuleeko ongelmia myös "kaikki vakiona"? Ennenkuin yrität tehdä mitään muutoksia manuaalisesti (edes laittaa sitä XMP:tä päälle) ja tietysti ilman MITÄÄN muita säätöjä, ei siis esim. prosessorille kellotuksia, kurvin muuttelua tms..