DDR5-muistit - kellotukset ja kokemukset

Missä mielikuvitus maailmassa oikein elät? Win11 kun käynnistyy niin heti samalla sekunnilla 50-80 prosessia käyttää sun nettiyhteyttä ja etsii uusinta versiota itsestään. Joka ikinen kerta kun käynnistät koneesi. Win98ssa vain 1 yhteys luotu... eli oikea Windows päivityksen etsintä...

Ko. prosessit välittävät HETI kaikki tietosi servereilleen joita on satoja...

Winukan prosessit on prosesseja jotka käynnistyy kun OS käynnistyy. Mikään ei estä niitä käynnistymästä, ja nehän haluaa olla omana itsenään käyttöjärjestelmässä.
Asennat vaikka vain "kokeeksi" jonkun trial-ajan softan, ja kun testiaika on loppunut etkä osta softaa niin se jättää oman *.* rainansa koneellesi AINA joka syö prossusi aikaa eli aiheuttaa mm. mikrostutterointia peleissä.
Mulla ei ole ongelmaa noiden taustaohjelmien sijaan.Sulla tuntuu olevan joku ongelma jos jotain kysyy.Etkös sä oo se sama kaveri joka niitä Asuksen emoja vasaralla veti paskaksi kun ei miellyttänyt :rofl:

@jk72 , mitäs luulet että esimerkiksi sun viralliset nVidian näytönohjaimen ajurit tekee koneellasi? Itse en ole käyttänyt nVidian virallisia ajureita ~4 vuoteen. Mutta jokainen taaplaa tyylillään...

Ne lähettelee koko ajan tietoja sun koneesi toiminnastasi eli mun mielestä mitä vittuako se nVidialle kuuluu paljonko on mun GPUni lämpötila tai käyttöaste, mutta se perkele kun käyttää MINUN nettiyhteyttä joka lähettäessään aiheuttaa lageja MINUN pelaamaani peliin!

Siksi HIIKERI on käyttänyt pelkästään ajureita joissa moinen paska on estetty, jo yli 4 vuotta. nVidiankin, kuin myös AMDn ajureihin on sisäänkirjoitettu että ne lähettää serverille "X" telemetria/datatietoja...Täyttä paskaa nekin siis, Bloatwarea siis... viralliset nVidian ajurit siis...

Kaikki on nykyään niin paskaa ettette uskokkaan, siinä ei auta koneessa vaikka olisi 2000Gb muistia tai 500Ghz prosessori kun sillä on koko ajan paskaa suoritettavanaan, CPU ei ikinä saavuta 0% käyttöastetta eli että olisi parhaimmillaan suorittavaksi aikomaasi tehtävääsi kuten pyörittämään peliä.

@jk72 , mitäs luulet että esimerkiksi sun viralliset nVidian näytönohjaimen ajurit tekee koneellasi? Itse en ole käyttänyt nVidian virallisia ajureita ~4 vuoteen. Mutta jokainen taaplaa tyylillään...

Ne lähettelee koko ajan tietoja sun koneesi toiminnastasi eli mun mielestä mitä vittuako se nVidialle kuuluu paljonko on mun GPUni lämpötila tai käyttöaste, mutta se perkele kun käyttää MINUN nettiyhteyttä joka lähettäessään aiheuttaa lageja MINUN pelaamaani peliin!

Siksi HIIKERI on käyttänyt pelkästään ajureita joissa moinen paska on estetty, jo yli 4 vuotta. nVidiankin, kuin myös AMDn ajureihin on sisäänkirjoitettu että ne lähettää serverille "X" telemetria/datatietoja...Täyttä paskaa nekin siis, Bloatwarea siis... viralliset nVidian ajurit siis...

Kaikki on nykyään niin paskaa ettette uskokkaan, siinä ei auta koneessa vaikka olisi 2000Gb muistia tai 500Ghz prosessori kun sillä on koko ajan paskaa suoritettavanaan, CPU ei ikinä saavuta 0% käyttöastetta eli että olisi parhaimmillaan suorittavaksi aikomaasi tehtävääsi kuten pyörittämään peliä.
Rauhoitu nyt. Omat esim nvidia ajurit laitan nvclean install.Sitä paskaa tulee kokoajan koneille.

Eli olet käyttänyt NVCleanIstalleria aina ettei tietosi vuoda? Siis ettei käyttämäsi viralliset Nvidian ajurit vuoda tietojasi?

Tai muut 100 tai 1000 tämän viestin lukijaa nyt, tai tulevaisuudessa?

Käytän sitä.Anteeksi vuodatukseni mutta muistan ajan kun vielä ei ollut internettiä :lol: Sit kun se tuli niin heti itselle oma kone ja kohta voodoo 2 hakemaan cruzbrokerista :) Koneen osat ostin muistaakseni LHJ tai joku suunnillen sen niminen kauppa Kalliosta.Ei sitä joka maitokaupasta siihen aikaan saanutkaan osia niin kuin nyt saa.

Täysin urbaani legendaa että olisin ASUKsen emoja vasaralla lyönyt paskaksi. Teillä kenelläkään ei ole faktaa asiasta, taisit olla sinä joka moista legendaa levitteli jossain IO-Tech aiheessa tässä vain jokunen viikko sitten?

En ole käyttänyt, enkä kenellekkään suosittele ASUS merkkisiä emoja koska jäivät kiinni että heidän emonsa ajurinsa olivat täyttä bloatwarea eli lähettelivät käyttäjänsä tietoja jatkuvasti eli ilman lupaa käyttivät nettiyhteyttäsi ja aiheuttivat siksi peleissä FPS droppeja,, tai netti-lageja.
Mutta käytä sä vain Asus-paskaa... en minä enkä suosittele ko. brändin tuotteita kellekkään...
Puhumattakaan että esim. 2024 laittavat asiakkaitaan maksamaan viallisia tuotteitaan eli ei takuuseen, vikoja joita itse ovat aiheuttaneet.

Maailmalta, esim. Nexus totesi asia, lähetti pikkuviallisen laitteen Asuksen takuuseen (otti kuvia), niin Asus vaati ulkoisista vioista rahaa...Ihan syöpää koko YHTIÖ!

Vanha olet muka "vanha" , mutta olen vielä vanhempi. 1998 pyysin työn-antajalta että pääsisinkö käymään kaupungilla kesken työn koska olisi "yksi" kiva juttu mun haettavissa?

Pääsin. ja se oli 1 kymmenestä Suomen ensimmäisestä Voodoo2-12Mb kortista...

Eka 3D-korttini sentään julkkari vuonna eli 3DFX 1997 ja 4Mb Voodoo1 kortt eli olen tässä jonkun aikaa kerinnyt jo asioihin perehtyä. Kuten jo -90- luvulla vesijäähdytykseen, josta kukaan ei ollut silloin kuullut mitään.

Ja sitten menin HardCore luokkaan, 2003 maailman ennätys mulla uudella CPUlla. 1.8Ghz@2.8Gz, -44C oli höyrystimeni lämpötila, ja prossulla jännitteet, no, aika killerit mutta tulos takaisin Suomessa kun vedin direct-die suoraan kompuran höyrystimellä.

Viimeksi muokattu:
Joo en olekaan kuin vasta 52v
Kyllä mä muistan tämän asus jutun täältä lukeneeni.
Olen 50v, mutta mikä on fakta lukemallesi ASUS jutulle? Se on fakta että en enää käytä ASUKsen kamoja syystä että.... mutta mikä on netistä lukemasi "fakta" jostain tyypistä joka paskoo Asuksen emoja vasaralla, syy siihen on että...?

Jotkut väittävät että maa on litteä ja toiset että aurinko kiertää maata. Edelleenkin, vuonna 2024. Ja jotkut puhuvat mystisestä vasaralla Asuksen emolevyjä tuhoavasta tyypistä? No, meitä on moneen lähtöön, syynsä lienee kaikilla...

Viimeksi muokattu:
En jaksa kaivaa asiaa mut muistan sun asus vihan.Sä oot sittenkin poju vielä :rofl:
Ei mulla ollut ASUS vihaa, vain faktaa. Olinhan vannoutunut ASUS emojen käyttäjä pitkään, siis kolmen eri EXTREME levelin (koska olin Extreme, mm. Phase-Change 24/7, ainoana Suomessa) emojen käyttäjä enkä käyttänyt mitään karvalakki tai edes medium-luokan emoja. Silti itse paskoivat brändinsä ja jätin täysin yliarvostetun brändin...

Edit. GB bannattu mullakin, 1 Asrock mulla oli ~15 vuotta sitten ja ihan vitun *****/***** emo, ei mtn. ongelmaa ja kesti kaiken mun extreme kuorman. GB emon virransyötön sain syttymään tuleen ja piti sammuttaa alkava tulipalo puhaltelemalla kun emon virransyöttö löi jo 5cm pituisia liekkejä... .)

Mitä olen lukenut viime vuosien kokemuksia niin kovia emoja edelleen Asrockit ovat, tiedä sitten halpiksista? Kyllä se joku TAICHI versio tulee olemaan Hiikerillä tai jatkuu tämä MSI putki mun henk.koht. ASUS bännien jälkeen..

Viimeksi muokattu:
Se on kyllä totta.Asus on ottanut vähän liikaa "mainetta"näissä emoissa varsinkin .Tosin Asrock on muistaakseni ollut ns Asus halpis merkki.Bios on kyllä Asuksella ollut pitkään ainakin helppokäyttösin ja ehkä myös paras.Kaikki emot mullakin on ollut Asuksen parhaita sarjoja.Seuraava on ehkä toinen.

Mut nyt takaisin aiheeseen.
No tähän hätään mulla heittää vaan tälläinen hätäinen vet, Karhu koko ajan pyörii taustalla koska 6600 1/1 testit menossa...
6600cl30_primaries.jpg

AMD 7000-series 6600MT/s 1/1 cl30....
Tulis jo se perkeleen 9800X3D jonka maksoin jo yli 3 viikkoa sitten niin olisi uusi muistinohjain siinä, toki nykyinenkin TOP-LEVEL.
Mulla bootti kuva siitä 6800 ilman mitään säätöjä eli nykyisessä 4kk sitten ostamassani 7800X3D on prossussani on Golden IMC eli muistinohjain.

Toisillahan ei kuulemma 6400 edes postaa, tosin luulen että 90% pelkästään aloittelijoita eli user error,,,
Toki puhumattakaan että saisivat lähellekkään vakaaksi koneensa, mulla postasi helposti 6800 ja kuvanikin mukaisesti jo jauhettu jonkun 6600 aikaa...Tällä hetkellä jauhettu 8/8/32 yms... youtube laulaa musiikkia taustalla mutta jos ei koneeni kaadu niiin ei. (6600 1;1)

En ilkeäisi edes laittaa kuvaa näkyville jossa pelkkä 6400MT/s tulos ilman mitään 12/18/24h KARHU testi tuloksia, tai TM5 Usmus_v3 50x testejä...

Viimeksi muokattu:
No tähän hätään mulla heittää vaan tälläinen hätäinen vet, Karhu koko ajan pyörii taustalla koska 6600 1/1 testit menossa...
6600cl30_primaries.jpg

Tulis jo se perkeleen 9800X3D jonka maksoin jo yli 3 viikkoa sitten niin olisi uusi muistinohjain siinä, toki nykyinenkin TOP-LEVEL.
Mulla bootti kuva siitä 6800 ilman mitään säätöjä eli nykyisessä 4kk sitten ostamassani 7800X3D on prossussani on Golden IMC eli muistinohjain.

Toisillahan ei 6400 ed
6600cl30_primaries.jpg

Toisillahan ei kuulemma 6400 edes postaa, tosin luulen että pelkästään aloittelijoita eli user erro,,,
Toki puhumattakaan että saisivat lähellekkään vakaaksi koneensa, mulla postasi helposti 6800 ja kuvanikin mukaisesti jo jauhettu 6600 aikaa...Tällä hetkellä jauhettu 8/8/32 yms...
Voi tulla seuraavassa paska yksilö :( Nyt sulla on ilmeisen hyvä kivi.Mietin itse vielä vaihdanko 9800x3d vai ehkä tuleva 9950x3d
es postaa, puhumattakaan saada vakaaksi, mulla postasi helposti 6800 ja kuvanikin mukaisesti jo jauhettu 6600 aikaa...Tällä hetkellä jauhettu 8/8/32 yms..

6600cl30_primaries.jpg

Toisillahan ei kuulemma 6400 edes postaa, tosin luulen että 90% pelkästään aloittelijoita eli user error,,,
Toki puhumattakaan että saisivat lähellekkään vakaaksi koneensa, mulla postasi helposti 6800 ja kuvanikin mukaisesti jo jauhettu 6600 aikaa...Tällä hetkellä jauhettu 8/8/32 yms... youtube laulaa musiikkia taustalla mutta jos ei koneeni kaadu niiin ei. (6600 1;1)
Voi tulla seuraavassa paska yksilö :( Nyt sulla on ilmeisen hyvä kivi.Mietin itse vielä vaihdanko 9800x3d vai ehkä tuleva 9950x3d

Jep, tiedän että nyt on on mulla hallussa "Unicorn", poikkeuksisella IMC oleva 7800X3D, vakiojännitteellä menee FLCK 2133. Jokunen kysyi syksyllä tuolla maailman forumilla että mistä ostit? Sanoin että Suomesta niin loppui tarkemmat kyselyt? :)

Ja itseasiassa pelkään, kun saan... maksamani (3vkoa sitten+) 9800X3D prossussa olisi heikompi IMC kuin nykyisessä, Tosin siihen en usko koska 9000-sarjan prossuissa on ainakin lähtökohtaisesti vahvempi muistinohjain, ainakin että ne kestää kovempia kaistoja (ehkä asetuksien kustannuksilla)

Kummiskin 9800X3D IMC > 7800X3D IMC olisi todella paha pettymys mulle jos en saisi mitään hyötyä laittamalla koneeseen tuliterän 9000-sarjan prossu jossa joku keskitason muistinohjain.

7000, 9000, ja varmasti myös 5000-sarjan X3D prossuissa kun saa sitä enemmän suorituskykyä mitä kovempi on muistikaista, luulisi. Mutta on useita videoita joissa nopeus on paskaa ja pelkät timmit asetukset/latenssit tuo merkittäviä nopeushyötyjä peleissä X3D-prossuilla.

Viimeksi muokattu:
Itsekin olen kahden vaiheella odotanko 9950x3d mallia vai tilaanko 9800x3d.
Saisi tulla selvyys onko noissa 16 ydin malleissa x3d muistit molemmissa ccd yksiköissä niin silloin voisi olla ostamisen arvoinen muuten on sama vanha kun 7000 sarjalaisten eli ongelmia.

Viimeksi muokattu:
Itsekin olen kahden vaiheella odotanko 9950x3d mallia vai tilaanko 9800x3d.
Saisi tulla selvyys onko noissa 16 ydin malleissa x3d muistit molemmissa ccd yksiköissä niin silloin voisi olla ostamisen arvoise muuten on sama vanha kun 7000 sarjalaisten eli ongelmia.
Sama täällä mutta core määrästä en tinggi niin vaihto ehdot on 9950x tai 9950x3d. Kiva tosin olisi saada nykyselle 96gb kitille kulkuja kun ei mikään lotto voitto imc ole nykysessä 7950x. Tosin vuoteen en ole jaksanut muisteja säätää niin tyytynyt 6000mhz taajuuksiin ja ei ole kovassa ajossa kyllä kaatuillutkaan kone.

Statistiikka

Viestiketjuista
261 463
Jäsenet
74 800
Uusin jäsen
Eemu04

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom