Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Useampi yht'aikainen äänilähde on ollut mahdollista 90-luvulta asti.Juu, max. 1 äänilähde kerrallaan kun on niin helvetin toimiva ratkaisu.
Digitaalinen äänensäätö tarkoittaa nimenomaan sitä, että volaa säädetään digitaalisessa signaalissa (biteissä) eikä analogisessa signaalissa (vahvistimessa). Creativen vehkeet on suunniteltu kannettaviksi laitteiksi mutta olen aika pettynyt, jos tuollainen hifimpi laite ei toimi aitona kuulokevahvistimena.Ainakin creativen DACeissa, joissa on digitaaliset potikat, mainitaan selvästi että toimintaperiaate on windowsin volumen kanssa synkassa toimiminen.
Teillä on ymmärtääkseni tarkoituksena välttää resamplausta, joten vastauksena ei ole se, että siirretään resamplaus luotettavasta paikasta (= Windowsin standardi audiorajapinta) laiteajureihin, jotka tunnetusti toimivat miten sattuvat. Sinä höpötät ihan omiasi, koska et tajua, että resamplaus tapahtuu joka tapauksessa, jos eri äänisignaaleita miksataan yhteen. Ainoa vaihtoehto on rampauttaa järjestelmä niin, että se toistaa vain yhtä äänilähdettä kerrallaan, missä ei ole mitään järkeä, koska sillä ei voiteta mitään.Taidat nyt höpöttää ihan omiasi, en ymmärrä kuinka tämä liittyy esillä olevaan asiaan.
Häh? Ei ainakaan Windowsin näyttämä volyymi muutu miksikään Dacmagicin potikkaa kääntelemällä. Itselläni on ollut Dacmagic Plus nyt 6 vuotta, eikä ole kertaakaan tullut yllättäviä volyymin vaihteluita.Itse en kyllä näe edes säätönä dagmacigin potikkaa, se on vain windowsin volumea muunteleva ohjain, joka voi mennä kuun asennosta riippuen jumiin tai heittää täysille ja rip kuulo.
Analogue volume control for headphone output, controlled from PC, control law modified to match connected OS
Teillä on ymmärtääkseni tarkoituksena välttää resamplausta, joten vastauksena ei ole se, että siirretään resamplaus luotettavasta paikasta (= Windowsin standardi audiorajapinta) laiteajureihin, jotka tunnetusti toimivat miten sattuvat. Sinä höpötät ihan omiasi, koska et tajua, että resamplaus tapahtuu joka tapauksessa, jos eri äänisignaaleita miksataan yhteen. Ainoa vaihtoehto on rampauttaa järjestelmä niin, että se toistaa vain yhtä äänilähdettä kerrallaan, missä ei ole mitään järkeä, koska sillä ei voiteta mitään.
Toimiiko noin myös USB kautta?Häh? Ei ainakaan Windowsin näyttämä volyymi muutu miksikään Dacmagicin potikkaa kääntelemällä. Itselläni on ollut Dacmagic Plus nyt 6 vuotta, eikä ole kertaakaan tullut yllättäviä volyymin vaihteluita.
USB:n kautta nimenomaan.Toimiiko noin myös USB kautta?
Tämä ei pidä paikkaansa. Ääntä lähettävästä ohjelmasta on voinut valita mille laitteelle ääntä lähettää, konffeilla voi tehdä rajattomasti virtuaalisia lähtöjä ja myös dmix on ollut vaihtoehtona. PulseAudio oli alun perin kädettömän Windows-koodarin alsan päälle tekemä säätöjä helpottava kakkakerros.Suhteellisen huvittavaa, että Linuxin yksi pitkäikäisistä ongelmista oli saada tuki yht'aikaisille äänilähteille. Eri työpöytäympäristöillä oli siihen omat kikkansa, kunnes saatiin PulseAudio, joka vioistaan huolimatta toi myös tärkeän ominaisuuden kaikkiin distroihin.
Ainoa vaihtoehto on rampauttaa järjestelmä niin, että se toistaa vain yhtä äänilähdettä kerrallaan, missä ei ole mitään järkeä, koska sillä ei voiteta mitään.
Voi ehkä ollakkin näin, jos käyttää HD650:siä suoraan emon perseestä.Asio on vaan liikaa säätöä ja kuulostaa ihan samalta.
Kannattas linkata artikkeli, missä MITATTU ero asio päällä ja ilman.Voi ehkä ollakkin näin, jos käyttää HD650:siä suoraan emon perseestä.
Mutta älä yleistä, sillä todellisuudessa asiahan ei ole näin.
Kannattas linkata artikkeli, missä MITATTU ero asio päällä ja ilman.
Miksi?Kannattas linkata artikkeli, missä MITATTU ero asio päällä ja ilman.
Suoraan jos laitan tietokoneen kiinni vahvistimeen, kuuluu ärsyttävää rahinaa. Vahvistin on tosiaan kasikytäluvun lopusta, ja vaikka se on muutoin kunnossa, se ei oikein tykkää tuosta liitoksesta tietokoneeseen.
Jotkut halpis piuhat ottaa helposti häiriötä. Kannattaa kokeilla toisella piuhalla.Suoraan jos laitan tietokoneen kiinni vahvistimeen, kuuluu ärsyttävää rahinaa. Vahvistin on tosiaan kasikytäluvun lopusta, ja vaikka se on muutoin kunnossa, se ei oikein tykkää tuosta liitoksesta tietokoneeseen.
Terve!
Tarvitsisin vähän jeesiä DACin valitsemiseen. Minulla on täyshuolletut Gradientin 1.2 kaiuttimet ja Marantzin PM-64 II vahvistin niille. Musiikkia olisi tarkoitus kuunnella tietokoneelta (FLAC). Kuinka paljon DACiin kannattaisi sijoittaa? Riittääkö ihan joku reilun satasen laite, vai saako kalliimmasta laitteesta noilla vehkeillä merkittävää hyötyä?
Kun sulla on jo vahvistin, niin ihan perus äänikortti riittää. Periaatteessa jopa se emolle integroitu ratkaisu, mikäli se ei kärsi ylimääräisestä surinasta tms.
Laitoin vaan jonkin perushyvän /edullisen DAC:n esimerkiksi.Se että kannattaako sijoittaa sato/tuhansia enemmän on mahdoton kenenkään sanoa. Koe kuuntelu kannattaa,ja tehdä sen pohjalta arvio.Täällä Marantz PM5005 + Cambridge Audio DacMagic 100 on toiminut mielestäni hyvin juuri tuossa tarkoituksessa. Kaiuttimina tosin edulliset Tannoy Mercury V1i.
Tääläkin 4. Vuosi menossa. Ei säädä kyllä windowsin volumea. Omat volumetasonsa kuulokkeille ja kaijuttimille joten jos sen jättää täysille kuulokkeita poistessa niin seuraavalla kerralla voi kakka tulla housuun.Häh? Ei ainakaan Windowsin näyttämä volyymi muutu miksikään Dacmagicin potikkaa kääntelemällä. Itselläni on ollut Dacmagic Plus nyt 6 vuotta, eikä ole kertaakaan tullut yllättäviä volyymin vaihteluita.
Esimerkiksi joku näistä. Kaikki ovat niinsanotusti yhtä hyviä, mutta hintaerot tulevat ominaisuuksista. Ifissä bluetooth mahdollisuus, Modissa multibit valinnaisena jos haluaa ostaa sillä varustettuna ja Ol Dac on sitten ns. perus dac joka äänenlaatunsa puolesta vastaa noita kahta muuta mutta ei sisällä mitään hienoja lisäominaisuuksia.Kyselläänpäs kokeneemmilta vinkkejä parhaasta DACista n. 200 euron hintaluokassa. Tällä hetkellä 5.1 setti kytketty vahvistimeen joka kytketty HDMI:llä tietokoneen näytönohjaimeen, mikä nyt ilmeisesti aiheuttaa erittäin paljon särinää/häiriötä kaiuttimissa näytönohjaimen kuormittuessa. Ajattelin että kyseisen ongelman saisi kierrettyä hommaamalla kunnon DACin ja samalla äänenlaatukin ehkä paranisi verrattuna 100 euron emolevyn äänikorttiin. Mielipiteitä ja vinkkejä otetaan kiitollisesti vastaan.
Edit: Lisätään vielä että en käytä lainkaan kuulokkeita joten etsin parasta DACia ainoastaan kaiuttimien ja tietokoneen kaveriksi, budjetti joustaa myös hieman jos lisäpanostuksella saa selvästi rahoille vastinetta.
Esimerkiksi joku näistä. Kaikki ovat niinsanotusti yhtä hyviä, mutta hintaerot tulevat ominaisuuksista. Ifissä bluetooth mahdollisuus, Modissa multibit valinnaisena jos haluaa ostaa sillä varustettuna ja Ol Dac on sitten ns. perus dac joka äänenlaatunsa puolesta vastaa noita kahta muuta mutta ei sisällä mitään hienoja lisäominaisuuksia.
JDS Labs - OL DAC
iFi Nano iOne Bluetooth/USB/SPDIF DAC
Schiit Audio, Headphone amps and DACs made in USA.
Vertailua noista kolmesta jos kiinnostus heräsi
Sellanen pitää vielä varmistaa että olitko etsimässä monikanava ääntä varten dacia koska nuo on stereo vehkeitä tai en ainakaan voi sata varmana sanoa miten toimivat jos tarkoitus monikanava hommia viritellä?Kiitos vinkeistä, ilmeisesti tuolta JDS Labsista tulisi vielä alvit päälle niin en varmaan sieltä tilaile. Schiit Modi 2 Uber posteineen 180 euroa, saako tuohon hintaan/+50 euroa mitään parempaa?
Tosiaan 5.1 setti eli monikanavaäänet löytyy, näköjään taas mutkistui hieman tämäkin hankinta.Sellanen pitää vielä varmistaa että olitko etsimässä monikanava ääntä varten dacia koska nuo on stereo vehkeitä tai en ainakaan voi sata varmana sanoa miten toimivat jos tarkoitus monikanava hommia viritellä?
Itellä ei ole tietämystä monikanava hommista eli joku muu voi toivottavasti siinä auttaa.
Kysynkin vielä, että mitä mieltä olet kyseisestä DACistä, ilmeisesti suhteellisen tuore uutuus (Pro-Ject DAC Box S2 + (D/A-muuntimet) Monikanava-materiaali on loppujen lopuksi aika vähäistä omassa käytössäni joten olen valmis tekemään sen suhteen kompromissin jos muuten äänenlaatu paranee.Sellanen pitää vielä varmistaa että olitko etsimässä monikanava ääntä varten dacia koska nuo on stereo vehkeitä tai en ainakaan voi sata varmana sanoa miten toimivat jos tarkoitus monikanava hommia viritellä?
Itellä ei ole tietämystä monikanava hommista eli joku muu voi toivottavasti siinä auttaa.
Paperilla ainakin huipputason komponentit ja monipuoliset liitännät.Kysynkin vielä, että mitä mieltä olet kyseisestä DACistä, ilmeisesti suhteellisen tuore uutuus (Pro-Ject DAC Box S2 + (D/A-muuntimet) Monikanava-materiaali on loppujen lopuksi aika vähäistä omassa käytössäni joten olen valmis tekemään sen suhteen kompromissin jos muuten äänenlaatu paranee.
Mun oma Dacmagic Plus oli kuukausi sitten huollossa, ja silloin vaihtoivat virtalähteeseen konkan, joka oli pullistunut. Itse pidän tuon 24/7 päällä, ja huollon varsinainen syy taisi olla kuitenkin itse laitteen sisällä (toinen konkka), mutta virtalähteeseenkin voi siis tulla ongelmia. Elektronipeka fiksasi nuo molemmat ja vaihtoi myös LED-paneelin, ja kokonaiskustannukseksi tuli muistaakseni noin 90e. Kannatti mielestäni, koska uudesta vastaavantasoisesta DACista saa joka tapauksessa maksaa useamman satasen.Hmm. Tekeekohan Dac Magic plus kuolemaa? Yöksi jäi päälle ja sammunut itestään, Ei lähteny käyntiin. Otin irti ja ihmettelin ja takaisin laitettaessa meni päälle. Pari kertaa koitin uudestaan ja taas oli vaikea saada käyntiin.. Vittu näitä vehkeitä.
E: Tarkemmin asiaa ajatellessa muuntaja oli kylmä, kun sitä seinästä irrotin. En heti alussa huomannut mitata tuleeko virtaa. Takaisinlaiton jälkeen antoi virtaa ja myös meni dac päälle. Täytynee mitata heti kun seuraavaksi oireilee...
Itellä Led paneeli huolto + suriseva konkka vaihdettu takuuseen n vuosi takaperin. Kyselin muuntajalle hintaa, niin oli 30e uus. Tuon episodin jälkeen ei oo enään oireillut, Luultavasti vaihdan muuntajan jos vielä oireilee.Mun oma Dacmagic Plus oli kuukausi sitten huollossa, ja silloin vaihtoivat virtalähteeseen konkan, joka oli pullistunut. Itse pidän tuon 24/7 päällä, ja huollon varsinainen syy taisi olla kuitenkin itse laitteen sisällä (toinen konkka), mutta virtalähteeseenkin voi siis tulla ongelmia. Elektronipeka fiksasi nuo molemmat ja vaihtoi myös LED-paneelin, ja kokonaiskustannukseksi tuli muistaakseni noin 90e. Kannatti mielestäni, koska uudesta vastaavantasoisesta DACista saa joka tapauksessa maksaa useamman satasen.
Mun DAC on 6 vuotta vanha, mutta kieltämättä ihmettelin kyllä hiukan ongelmia.Aika jännä jos noin nuorissa laitteissa ongelmia.
Ei taida ihan laatu vastata hintaa noissa.
Tuo 6 vuotta ei ole juuri mitään. Ihmettelisin vaikka olisi ikää tuplat.Mun DAC on 6 vuotta vanha, mutta kieltämättä ihmettelin kyllä hiukan ongelmia.
LEDien sammuminen on tyyppivika, ja LED-paneelin vaihto meni maksutta, vaikka takuuaika oli ajat sitten ummessa. Mulla ei kyllä ollut kuin yksi LED ajoittain oikutellut, enkä sitäkään ollut itse tajunnut (luulin ettei DAC synkkaa tietokoneen kanssa ajoittain).Ei voi kyllä laatuvehkeeksi kutsua halvat kiinan rojutkin pysyvät ledejä myöten pitempään ehjänä.
no kerro parempi 400e hintaluokassa noilla liitännöillä ? ledit hajos itellä 3kk käytön jälkeen. Korjatut ei oo sammunu.Tuo 6 vuotta ei ole juuri mitään. Ihmettelisin vaikka olisi ikää tuplat.
Ei voi kyllä laatuvehkeeksi kutsua halvat kiinan rojutkin pysyvät ledejä myöten pitempään ehjänä.
Liitäntöjen puolesta ei tuohon hintaan taida olla parempaa, mutta jos ei tarvetta kaikille noille liitännöille niin itse pitäisin vakavan pohdinnan onko tuon 400e arvoinen.no kerro parempi 400e hintaluokassa noilla liitännöillä ? ledit hajos itellä 3kk käytön jälkeen. Korjatut ei oo sammunu.
Itellä Led paneeli huolto + suriseva konkka vaihdettu takuuseen n vuosi takaperin. Kyselin muuntajalle hintaa, niin oli 30e uus. Tuon episodin jälkeen ei oo enään oireillut, Luultavasti vaihdan muuntajan jos vielä oireilee.
Itselläkin 3-vuotias yksilö inisee päällä ollessaan, enkä muista että olisi niin tehnyt heti käyttöönoton jälkeen. Onko tuo enne konkan hajoamisesta?
Voi olla jonkin kelan lakkaus/täyte irronnut.Itselläkin 3-vuotias yksilö inisee päällä ollessaan, enkä muista että olisi niin tehnyt heti käyttöönoton jälkeen. Onko tuo enne konkan hajoamisesta?