DAC / AMP -yleisketju

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Kas ovat päivittäneet ajureita vielä.. jäänyt huomaamatta tuo 4.12. Tällähetkellä siis win10 1709 ja 3.26 ajurilla. Näyttäisi kuitenkin toimivan vielä normaalisti ja ajurilla allekirjoitus "Cambridge Audio Limited".
Onko tuo ajuri asennettu sen jälkeen kun uusin windows asennettiin vai oliko se jo asennettuna kun päivitit windowsin, tai asensit uusimman asennusmedialta pitäen vanhan datan?
Windowsin natiivi USB Audio 2.0 toimii hyvin ja uusimman firmwaren päivitin jo laitteeseen kun CA:n vanhempi ajuri oli vielä asennettuna, mutta olisihan se mielenkiintoista tietää
että esiintyykö muilla samaa ongelmaa CA:n ajurien kanssa vai onko ongelma täällä päässä. Netin keskustelut rajoittuvat lähinnä Schiit sitä ja Schiit tätä- osastoon. :grumpy::D
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
52
^ oli asennettuna jo kun päivitin windowsin. Jouduin kans alkuun päivittää firmiksen kun asensin win10 koneelle (ketjun alkupäässä juttua siitä). Sen jälkeen on toiminu moitteita ja onko tässä välissä tullu ny ainaki pari isompaa päivitystä windowsille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
112
Joku suositteli että kannattais hommata tämmönen TV:n kaveriksi https://www.amazon.com/D03K-Digital-Analog-Audio-Converter/dp/B009346RSS
Nyt vähä katellu ja miettiny ni voiko TVn kaukosäätimellä siis muuttaa voluumia tuon kanssa ja toimii vai eikö voi?
Litanja olisi siis TV -> Fiio D3 -> jbl 308
Riippuu ihan siitä tukeeko telkkari optisen lähdön volumen säätöä. Itsellä ei Samsungin televisiolla onnistu.
Oon itse kiertäny tän ongelman ostamalla erillisen volumepotikan jolla säädän volumea. Chromecastilla kun katsoo sisältöä pystyy itse puhelimellakin säätämään volumea.

Optimaali ratkaisu tuon manuaali volumepotikan tilalle olisi tietty esivahvistin jossa kaukosäätimellä volumesäätö, ei vaan lompakko kestänyt sitä kun ostin nuo JBL:n LSR305:set, procasterin ratkaisu maksaa tuohon sen 150€ ja yamahan 350€.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
877
Riippuu ihan siitä tukeeko telkkari optisen lähdön volumen säätöä. Itsellä ei Samsungin televisiolla onnistu.
Oon itse kiertäny tän ongelman ostamalla erillisen volumepotikan jolla säädän volumea. Chromecastilla kun katsoo sisältöä pystyy itse puhelimellakin säätämään volumea.

Optimaali ratkaisu tuon manuaali volumepotikan tilalle olisi tietty esivahvistin jossa kaukosäätimellä volumesäätö, ei vaan lompakko kestänyt sitä kun ostin nuo JBL:n LSR305:set, procasterin ratkaisu maksaa tuohon sen 150€ ja yamahan 350€.
Mistä se selviäisi tukeeko oma TV tuota? Kokeilin googleilla mutta ei mitään infoa löytynyt.
Samsung UE50F5505
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
112
Mistä se selviäisi tukeeko oma TV tuota? Kokeilin googleilla mutta ei mitään infoa löytynyt.
Samsung UE50F5505
Minulla ainakin näkee sen niin että oletuksena volumesäätö vaikuttaa vain laitteen omiin kaiuttimiin, ja jos television asetuksista laittaa vain ulkoisen äänilähteen käyttöön niin kaukosäädin ei tee enää mitään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
877
Minulla ainakin näkee sen niin että oletuksena volumesäätö vaikuttaa vain laitteen omiin kaiuttimiin, ja jos television asetuksista laittaa vain ulkoisen äänilähteen käyttöön niin kaukosäädin ei tee enää mitään.
Ok, pitää kokeilla.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
Mikäs näistä kannattaisi tilata smsl m2/fiio E10K/fx audio dac x6 ? kuulokkeina superlux hd 330 ja 95% tulisi pelaamiseen.
 
Viimeksi muokattu:

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 106
Mikäs näistä kannattaisi tilata smsl m2/fiio E10K/fx audio dac x6 ? kuulokkeina superlux hd 330 ja 95% tulisi pelaamiseen.
Fiio E10K:ssa olisi ainakin "lisäbasso" jos haluaa peleissä jytkytellä. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
381
Mikäs näistä kannattaisi tilata smsl m2/fiio E10K/fx audio dac x6 ? kuulokkeina superlux hd 330 ja 95% tulisi pelaamiseen.
Itse omistan Fiion e10k olympus 2:sen, ja jäin vain miettimään että jaksaako ajaa noita 150ohmisia tarpeeksi kovalla? Ajelen jo omia BD 770 Proita high-gainilla (80ohm), koska low-gainilla sai veivata volyymia todella paljon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 580
Itse omistan Fiion e10k olympus 2:sen, ja jäin vain miettimään että jaksaako ajaa noita 150ohmisia tarpeeksi kovalla? Ajelen jo omia BD 770 Proita high-gainilla (80ohm), koska low-gainilla sai veivata volyymia todella paljon.
Miltäs tuo Fiio on muutoin tuntunut DT 770 kanssa? Mietin kanssa tuota DT 990 (250ohm), mutta sen vaatimukset vahvistukselle taitaa olla jo kukkarolle arvokkaampia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
381
Miltäs tuo Fiio on muutoin tuntunut DT 770 kanssa? Mietin kanssa tuota DT 990 (250ohm), mutta sen vaatimukset vahvistukselle taitaa olla jo kukkarolle arvokkaampia.
Suoraansanottuna en osaa juuri sanoa juuta enkä jaata siitä, miten tämä dacci on vaikuttanut ääneen. Fiio itsessään tuntuu jämerältä kokoisekseen, ja bass boostiakin tulee käytettyä varsin usein.

E: Tarkkuus parani (nettipeleissä) askelten kanssa, juuri muuta en osaa sanoa koska en ole erityisen perehtynyt näihin vehkeisiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 580
Suoraansanottuna en osaa juuri sanoa juuta enkä jaata siitä, miten tämä dacci on vaikuttanut ääneen. Fiio itsessään tuntuu jämerältä kokoisekseen, ja bass boostiakin tulee käytettyä varsin usein.

E: Tarkkuus parani (nettipeleissä) askelten kanssa, juuri muuta en osaa sanoa koska en ole erityisen perehtynyt näihin vehkeisiin.
Minä en juuri verkkopelejä pelaa, tarinapohjaisia yksinpelejä isoimmilla pelistudioilta ja indiekyhäelmiä, mutta musiikinkuuntelun puolesta olin kiinnostunut, onko siitä mitään sanottavaa? DT 990 Pro (250ohm) olisi käyttömukavuudeltaan aivan huippua, mutta en viitsisi ostaa Objective2:sta niille ja siinä on vaarana, ettei tällainen reilun satasen laite riitäkään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
381
Minä en juuri verkkopelejä pelaa, tarinapohjaisia yksinpelejä isoimmilla pelistudioilta ja indiekyhäelmiä, mutta musiikinkuuntelun puolesta olin kiinnostunut, onko siitä mitään sanottavaa? DT 990 Pro (250ohm) olisi käyttömukavuudeltaan aivan huippua, mutta en viitsisi ostaa Objective2:sta niille ja siinä on vaarana, ettei tällainen reilun satasen laite riitäkään.
Suoraan sanottuna en osaa sanoa, valitettavasti. EDMää itse kuuntelen, mutta koska ei juurikaan ole mitään hifivehkeitä mihin verrata, niin en osaa sanoa juuri suuntaan taikka toiseen (pois lukien että pakko ajaa high-gainilla).
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
112
Itsellä oli DT990 250 ohm kanssa tuo FiiO E10K jonkun aikaa käytössä, ihan riittävästi volumea sai sillä. Sittemmin on kalusto vaihtunut Schiit Magni 2 + Modi 2 settiin ja kuulokkeiksi on tullut Sennheiserin HD 650:set.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 580
Itsellä oli DT990 250 ohm kanssa tuo FiiO E10K jonkun aikaa käytössä, ihan riittävästi volumea sai sillä. Sittemmin on kalusto vaihtunut Schiit Magni 2 + Modi 2 settiin ja kuulokkeiksi on tullut Sennheiserin HD 650:set.
Kiitos. Minun kokemukset näistä Beyereistä rajoittuu Verkkiksen kaupassa kuunteluun, mutta hyvin nopeasti tekee sen huomion, että DT 770 soi ihan ookoosti puhelimen pikkuisestä äänilähdöstä, mutta DT 990:n soundi oli mitättömän kuuloinen, niinkuin olettaa saattaa.

Olen kuullut hyvää noista Schiitin comboista. Kokeilitko eroa noilla Schiiteillä ja Fiiolla DT 990:n kanssa, onko huomattavaakin muutosta parempaan, kun ostaa kalliimpia laitteita?
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
112
Suurin ero tapahtui ihan vaan äänenvoimakkuudessa. FiiO:lla ei saanut kuulovauriota vielä aikaiseksi, Schiitissä on paljon enemmän tehoa, ei tarvitse High Gain asetusta edes käyttää. Suurimman eron huomasi kun hyppäsi äänikortista tuohon FiiO:oon.

Suoraa vertailua en tehnyt koska olin jo FiiO:n myynyt kun sain Schiitin vehkeet.

Sittemmin on julkaistu toi Schiitin Fulla 2, jonka varmaan olisin itse ostanut tuon Magni 2 ja Modi 2 setin sijasta jos se silloin olisi ollut myynnissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 580
Tuo Fulla 2 vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta kapistukselta ja voisi olla parempikin kuin tuo Fiio :think: Mistä itse ostit omasi, kun noita Euroopassa toimivia sivuja on kaksi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
381
Hetkinen, toimiiko tuo Fulla 2 myös mikrofoniamppina? Olisi sopiva modmic4 + DT770Pro kombolle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 580
Hyviä pointteja tuossa videossa ja saattaa tosiaan käydä niin, että Fulla 3 on pakosti hieman edeltäjäänsä isompi mainittujen seikkojen vuoksi, mikä on harmi kannettavuuden puolesta, mutta toisaalta tämä onkin työpöytäkäyttöön lähinnä tarkoitettu. Ymmärsin tuon kaverin selostuksesta, että tuo kuulokkeiden lennosta irrottamisen aiheuttama mykistyminen on tuon palikan ominaisuus, eikä valmistusvika yksittäisessä tuotteessa. Lienee reilua odottaa, että nuo nuppikaan ei kestä pyörittämistä ikuisuuksia.

Videon kuuloketestien perusteella voisi kuvitella, että DT 990 Pro (250ohm) soisi oikein hyvin Fullasta ja vaikkei HD-650 hintansa puolesta minua kiinnostakaan, niin sekin olisi varmaan mahdollinen ajaa tuosta pikkupurkista.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 106
@Vertex jep.

Itse päädyin Jotunheimiin omien HD 650:n kaveriksi. DAC ei siis vielä ole ostettu mutta on ollut ostoslistalla jo pitkään. :)
 
Liittynyt
01.11.2017
Viestejä
22
Suunnitelmissa olisi ostaa BD:n DT770 pro 80ohm ja näille halpa dac. Osaisiko kukaan suositella n. 60-70e hintaluokasta daccia jossa olisi myös kuulokevahvistin samassa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.11.2017
Viestejä
22
Suunnitelmissa olisi ostaa BD:n DT770 pro 80ohm ja näille halpa dac. Osaisiko kukaan suositella n. 60-70e hintaluokasta daccia jossa olisi myös kuulokevahvistin samassa?
Korjataanpa vähän budjettia, budjetti olisi n. 100€ ja ostaisin mielellään suomesta, mutta jos ei suomesta mitään tuohon hintaan järkevää löydy, on muualta EU:sta tilaaminen mahdollisuus.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Onko muuten porukalla kuinka paljon tuota Procaster DAC-03 mk II käytössä? Itse ostin tuollaisen työpaikalle, mutta tuntuu että se välillä sekoaa ja kuulokkeista tulee pelkästään voimakasta kohinaa. Samalla muut USB laitteet (hiiri + näppis) jotka on kiinni samassa hubissa sekoaa myös, eli hiiri ei toimi ja näppis alkaa lagittamaan? Ongelmaa ei tapahtu jos DAC ei ole päällä tai siitä ei kuuntele mitään. Onko muilla ollut vastaavaa?'

Kyseessä voi olla myös toki ongelma esim. telakassa missä laite on kiinni, joten sen takia kyselen että pääsisin hieman jyvälle.
 
Liittynyt
01.11.2017
Viestejä
22
Itse pelaisin varman päälle ja valitsisin sen mikä on jo (monesti) todettu hyväksi.
Verkkokauppa nyt sattuis vaan olemaan lähellä ja mahdolliset takuuasiat on verkkokaupan kanssa aikaisemminkin toiminut hyvin, niin tämähän olisi nimenomaan varmanpäälle toimimista, omalta kannaltani jos siis verkkokaupasta hakisin.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 106
Verkkokauppa nyt sattuis vaan olemaan lähellä ja mahdolliset takuuasiat on verkkokaupan kanssa aikaisemminkin toiminut hyvin, niin tämähän olisi nimenomaan varmanpäälle toimimista, omalta kannaltani jos siis verkkokaupasta hakisin.
Onhan siinä etunsa, mutta toisaalta taas esim. Schiit tarjoaa rajallisen viiden vuoden takuun, joten ei huono diili sekään. :)
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 740
Onhan siinä etunsa, mutta toisaalta taas esim. Schiit tarjoaa rajallisen viiden vuoden takuun, joten ei huono diili sekään. :)
Schiitit on kyllä kalliimpia myös, ja lähes saman hintaluokan Fulla 2:sta en oman kokemuksen perusteella voi varauksetta suositella. Sen äänessä ei vikaa, mutta muu laatu oli mitä oli. Siksi tuli vaihdettua hifimen laitteeseen, plus myöhemmin hankittua varmaan aika turhia vahvareita.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Joo ei noi schiitit oikein sovi mun budjettiin...
Toi Procasterin DAC-03 MK II ei ole yhtään hullumpi hankinta. Itse käytän sitä töissä Gradojen kanssa joka päivä ja ei ole mitään valitettavaa äänenlaadusta. Lisäksi siinä on kiinni kaiuttimet RCA-liittimissä, joita sitten voi myös säätää suoraan tuolla nupilla.

Ainut ongelma on ollut tuo mistä kirjoitinkin ylle, mutta mitä ilmeisimmin se on läppärin telakan firmiksen joku bugi joka sotkee USB väylän.
 
Liittynyt
01.11.2017
Viestejä
22
noniin, hain nyt sitten verkkokaupasta procasterin DAC-03 MKII ja ihan toimivalta vehkeeltä näin ensipuraisulta vaikuttaa, ei tosin oo muista kokemusta, mutta ainakin emolevyn äänikorttiin verrattuna todella paljon parempi bassontoisto.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
noniin, hain nyt sitten verkkokaupasta procasterin DAC-03 MKII ja ihan toimivalta vehkeeltä näin ensipuraisulta vaikuttaa, ei tosin oo muista kokemusta, mutta ainakin emolevyn äänikorttiin verrattuna todella paljon parempi bassontoisto.
Ei se tosiaan ole hintaan nähden yhtään paha värkki. Pärjännyt testeissäkin ihan hyvin. Sanoisin että sokkotestissä jossa kuulija ei tietäisi että laitteen merkki on Procaster ja että se on ostettu VK:sta, niin laitteesta ei mitään moitittavaa löytyisi vs muut vastaavan luokan vehkeet. :)

Ainakin omasta mielestä hakkaa hyvin perus uDacit jne.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
464
Onko Fostex HP-A4 kenellekään tuttu? Hieman kiinnostaisi tämä https://www.thomann.de/fi/fostex_hp_a4.htm

Headphone amplifier and D/A converter with USB interface
  • USB 2.0, with up to 24 bit / 192 kHz PCM thomann audio
  • DSD with 2.8 / 5.6 MHz (DoP or ASIO)
  • Frequency range: 20 to 80,000 Hz +/- 3 dB (1 kHz, 32 ohm loaded, 100 mW, FS 192 kHz)
  • High-resolution audio playback via "FOSTEX Audio Player" software
  • USB bus-powered
  • Asynchronous data transfer via USB interface
  • Selectable digital filter
  • Headphone output with switchable amplifier gain
  • Analog RCA thomann outputs and S/PDIF in- and output (optical) enable operation as a stand-alone converter and line preamplifier
  • MicroSD slot for future firmware updates
  • Dimensions: 113 x 34 x 155 mm
  • Weight approx. 500 g
  • For Windows XP SP2 (XP 64-bit is not supported), Vista, 7.8, and MacOS X 10.6.1 or later
  • Incl. USB cable thomann and 4 rubber feet
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
365
Jos joku tarvii laadukasta ja suhteellisen edullista DAC niin mulla on tuolla myyntiosastolla Henry Audio USB DAC 128 mkII myynnissä. Käytin Lehmann Audio Rhinelander kuulokevahvistimen sekä AKG K550 luurien kanssa. Kovasti tykkäsin.

Nyt on Sony 1000XM2 kuulokkeet kun tulee tuo "mobiilityöpiste" eikä jaksa joka aamu kaikkia hilppeitä siirrellä. :D
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
258
Onko toi creatieve soundblaseter G5 ihan höpölaite?
Arvostelut: Creative Sound Blaster G5 -äänikortti kuulokevahvistimella ois tuolla tarjouksessa.
Mutta tollanen todella pikkunen.....Tarvis kuitenkin potkua AKG alex jones singnatureihin 600 omin ja tarvii passonkorostusta. Kuitenkin luurit onkoyn kotivahvarissa..jotta notta mittään hyötyä tosta mihinkään,, vai onko pelaamiseen BF4 jottain todella erikoista? 99,90 ois muka tarjouksessa.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 740
Hei, tarvitsisin apuja oikean dacin/äänikortin valintaan. Hinta max 150 mielummin 100 pinnassa. Vaatimuksia RCA- out takaa kaijuttimille (jbl lsr 305) ja edestä input kuulokkeille ja mikrofonille. Tilaus onnistuu myös ulkomailta. Seuraavia vaihtoehtoja olen itse katsonut:
Creative Sound Blaster X-Fi Surround 5.1
Asus Xonar U5 USB-äänikortti
Asus Xonar U7MKII ‐USB-äänikortti
Tuo yllä mainittu Sound Blaster G5 sopii tohon, ja kun ottaa kaikki efektit huishelvettiin niin siinä on hyvä ääni. Tosin RCA outin sijasta preoutti on 3,5mm jackissa.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Onko toi creatieve soundblaseter G5 ihan höpölaite?
Arvostelut: Creative Sound Blaster G5 -äänikortti kuulokevahvistimella ois tuolla tarjouksessa.
Mutta tollanen todella pikkunen.....Tarvis kuitenkin potkua AKG alex jones singnatureihin 600 omin ja tarvii passonkorostusta. Kuitenkin luurit onkoyn kotivahvarissa..jotta notta mittään hyötyä tosta mihinkään,, vai onko pelaamiseen BF4 jottain todella erikoista? 99,90 ois muka tarjouksessa.
Itsellä on tuo G5 ollut käytössä pitkään ja oikein pätevä laite oli kyllä ajamaan kaikkia kuulokkeita. Itsekin katsoin että tunta tippunut ja mietiskelin että pitäisiköhän ostaa toiseenkin koneeseen samanlainen.

Peleissä ja musiikeissa ollut oikein hyvä kuulokkeiden kanssa siis.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 643
Viestejä
4 197 256
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom