Cyberpunk 2077

Kannattaa nyt muistaa että koko maailma perustuu Mike Pondsmithin roolipeliin jota on ideoitu varsin kauan. Eli jos joku kysymysmerkki on ollut pelimaailman suhteen niin vastaus on varmasti ollut jo valmiina. Asia erikseen on sitten se onko CDPR halunnut käyttää niitä valmiina olevia ideoita ja onko ne ollut siirrettävissä tietokonepeliin toimivaksi.
Kai se suurin ongelma on se miten rajallisesti materiaalia on hyödynnetty sekä saatu valmiiksi ei se, että jotain olisi tehty eri tavalla kuin loressa. Tuo loren määrähän on todella laaja niin kuin se oli Witcherissäkin. Vision puutuminen ei mitenkään liity Cyberpunk maailmaan vaan siihen, ettei osata määritellä mitä pelillä pyritään saavuttamaan. Jos se on epäselvä niin tulos voi olla tämän näköistä.

Ajansäästöllisesti taistelusysteemit ja loot systeemit on vedetty suoraan Witchereistä ja modifioitu.
Tämähän on aivan selvä, että Witcheriä ovat käyttäneet pohjana. Ongelma vaan on se, että toteutus on suurelta osalta huonompi kuin Witcher 3 teoksessa ja sekin kuitenkin 6 vuode takaa.

Pointti on lähinnä se että CDPR ei todellakaan ole ideoinut maailmaa vaan kopioinut sitä, ihan uskollisesti kai, en ole Cyberpunkkiin niin paljon perehtynyt, ja tuosta voi kyllä hattua nostaa että ovat tehneet niin mutta aika vähäisiä ne ideat pelimaailman suhteen mielestäni ovat. Ehkä siellä ajoneuvopuolella ja arkkitehtuurissa on sitten taiteilijoiden näkemyksiä enemmän mutta kaupungin kartta on kai suoraan aika samanlainen.
En nyt osaa sanoa mihin kohtaan tuo vastauksesi on tarkoitettu. Minun kritiikki on se, että miksi tehdä avoin maailma kun ei ole aikaa sitä rakentaa ja se on nyt siellä puolivalmiina sekä vaillinaisena? Olisi keskitytty siihen tarinaan niin olisi jäänyt enemmän aikaa viimeistellä kokonaisuutta.
 
Kai tiesit mistä Night City on saanut nimensä?
En kyllä tiedä. En nyt odottanut tietty että johtuisi siitä että siellä on aina yö, kunhan tuon nimen otin esille. Kaupunki kuitenkin tässä näyttää parhaalta yöllä (etenkin ne keskustan alueet, Pacifica ja se itäosa esim toimii päivällä paremmin), ja ite skippailen usein aikaa että olisi yö, niin vakiona luulisi että pelintekijätkin tuon sitä puolta esiin, eikän turhaan ala IRL maailman sijaintia ja valoisuutta väkisin peliin laittamaan "realismiksi".
 
En kyllä tiedä. En nyt odottanut tietty että johtuisi siitä että siellä on aina yö, kunhan tuon nimen otin esille. Kaupunki kuitenkin tässä näyttää parhaalta yöllä (etenkin ne keskustan alueet, Pacifica ja se itäosa esim toimii päivällä paremmin), ja ite skippailen usein aikaa että olisi yö, niin vakiona luulisi että pelintekijätkin tuon sitä puolta esiin, eikän turhaan ala IRL maailman sijaintia ja valoisuutta väkisin peliin laittamaan "realismiksi".

Richard Nightin mukaan, se perusti ko. kylän.

Sen verran tuossakin tuodaan esiin sitä missä Night City sijaitsee ni selkee hommahan se on siellä on enemmän aurinkoo kuin sadetta. Ja hyvä niin loren kannalta. Mun mielestä sitä paitti kiva kun cyberpunkissa ei koko aika oo sadetta ja kuraa ja paskaa, oon siitä positiivisesti yllättynyt. Mut toi sää toimii silti kummallisesti ja mää oon aatellu et se on jotenki vaa rikki niinku moni muukin tossa avoimessa maailmassa.
 
Siis kyllä mustakin hyvä että ei ole pelkkää yötä, mutta mielestäni päivät on liian pitkiä vaan, ei sen kummempaa. Jotkut kaupunginosat on vaan tunnelmallisempia yöllä.
 
Itsekin tykkään enemmän illoista ja yöstä ja sen takia käytän "Skip time" toimintoa jatkuvasti. Aina on juuri se aika vuorokaudesta kuin haluaa ja tuon käyttö onnistuu lennosta vaikka ajaessa. Kaupungin ulkopuolelle Panamin tehtäviä suorittamaan ajaessa piti aina laittaa pimenevä ilta, niin näki auringon laskevan aavikoiden taakse ja leirinuotiolla oli tunnelmaa :comp:
 
Richard Nightin mukaan, se perusti ko. kylän.

Sen verran tuossakin tuodaan esiin sitä missä Night City sijaitsee ni selkee hommahan se on siellä on enemmän aurinkoo kuin sadetta. Ja hyvä niin loren kannalta. Mun mielestä sitä paitti kiva kun cyberpunkissa ei koko aika oo sadetta ja kuraa ja paskaa, oon siitä positiivisesti yllättynyt. Mut toi sää toimii silti kummallisesti ja mää oon aatellu et se on jotenki vaa rikki niinku moni muukin tossa avoimessa maailmassa.

En tiedä seurasitko keskustelua ja minun arvostelua mistä tuo ihmetys nyt lähti liikkeelle. Yleisesti niin, että CP2077 pimeä aika on noin 5 tuntia klo 21 - 02 välillä. Tämä ei millään mittarilla ole realistinen jos sitten jostain ihme syystä CP loressa päivän pituus on tuolla aikavyöhykkeellä muuttunut reaalimaailmaan. Hölmöä tuo nyt on pelin kannalta siitä syystä, että kaupunki pääsee parhaaseen loistoonsa yöllä ja se on keinotekoisen lyhyt. Eihän siinä nyt ole mitään järkeä maailman designin kannalta ainakaan minusta.

Mitä tulee sää systeemiin niin kalifornian ilmastossa todennäköisesti olisi voinut luoda useita erilaisia mekanismeja tuomaan dynaamisia muutoksia aina pilvisyydestä erilaisiin muihin luonnon ilmiöihin kuten vaikkapa tuuleen. Loressakin kai on happosateita sekä muita tekijöitä joilla olisi voinut dynaamista maailman kuvaa parantaa. Nythän mekanismi on huonompi kuin Witcher 3 pelissä. Sää ei juurikaan muutu kuin tarinoissa. Jotain hyvin outoa tuossa sateessa on mikä joskus ilmestyy (välillä maa on märkä vaikka ei sada ja toisinaan toisinpäin, olisikohan joku efektien synkkaus ongelma?), sillä siitä näyttäisi puuttuvat jotain elementtejä mitkä voisivat liittyä ympäristöön ja sen reagointiin.

Valituksen aihe ei siis ole sateen määrä vaan sää ilmiöiden puuttuminen sekä maailman ja ympäristön dynamiikan puuttuminen. Tämä kun oli niin hienosti tehty Witcher 3ssa niin olisi voinut kuvitella, että edes siihen tasoon olisivat yltäneet. Odotus selvästi oli väärä.
 
Minua häiritsee kun kauppojen ikkunan edessä ei voi itseään peilata. Esimeriksi controllissa rtx onnilla tämä toimii. Kaikki muut hahmot siinä näkyy mutta ei V. Ja varjoissa ei näy tukkaa taikka hattua päässä. Hiekkatiekin kiiltää vaikka ei sataiskaan. Ja muutenkin on vähän liikaa noita kiiltoefektejä.
 
Minua häiritsee kun kauppojen ikkunan edessä ei voi itseään peilata. Kaikki muut hahmot siinä näkyy mutta ei V. Ja varjoissa ei ole tukkaa taikka hattua päässä. Hiekkatiekin kiiltää vaikka ei sataiskaan. Ja muutenkin on vähän liikaa noita kiiltoefektejä.
V:n saa RTX heijastuksiin näkymään kyllä jos niin haluaa, tuolla on ohjeet:

Valitettavasti V:n animaatiot on tehty niin vasemmalla kädellä, että on paha sanoa että onko parempi kuitenkin jättää se malli piirtämättä. Lisäksi sun pää ei näy, sillä CDPR ei ole ominaisuuden toteutukseen käyttäny varmaan minuuttiakaan kehitysajasta.
 
10M myytyä kopiota tosin tekee "vain" noin 300M$ firmalle rahaa keskimäärin. Tiedä sitten mikä oli peliin oikeasti käytetty raha ja mikä ei, nettien huhut sanovat 320M, mutta niitä on aika turha uskoa. Ei tuolla silti ainakaan pidetä samaa tiimiä pystyssä vielä toista yhtä pitkää kehitysaikaa.

Mielestäni CDPR ilmoitti aiemmin, että kehityskulut katettiin jo ennakkomyynnillä.
 
Mielestäni CDPR ilmoitti aiemmin, että kehityskulut katettiin jo ennakkomyynnillä.
Kyllä, yhdessä päivässä julkaisun jälkeen oli kehityskustannukset maksettu.

 
Pientä foliohattuilua, mutta kuinkahan suuri osuus CDPR:ään kohdistuneesta, kohtuuttoman negatiivisesta julkisuudesta on pörssipelureiden masinoimaa?
Sama Melvin Capital Management joka on harrastanut GameStopin osakkeen shorttausta jo vuosia, nettosi kymmeniä miljoonia CDPR:n osakkeen shorttauksella joulukuussa. Nyt näyttäisi jäävän luu käteen siinäkin, kun CDPR:n osake on lähtenyt palautumaan mukavasti.

 
Pientä foliohattuilua, mutta kuinkahan suuri osuus CDPR:ään kohdistuneesta, kohtuuttoman negatiivisesta julkisuudesta on pörssipelureiden masinoimaa?
Oikein kohtuuton negatiivinen julkisuus. Missä semmosta on ollu?

PS storestakin ulosheittäminen oli varmasti vain osa jotain pörssimanipulaatioyritystä. :facepalm:

Todennäköisempänä pitäisin jopa sitä, että CDPR julkaisi pelin tahallaan keskeneräisenä ja ite shorttas omaa firmaansa. /s
 
Viimeksi muokattu:
Olen aika yllättynyt siitä, että Johnny Silverhand pomppaa esiin aika usein myös sivutehtävissä sanomaan mielipiteensä ja joskus jopa vaatimaan jotain eikä Silverhandia käytetä vain CB 2077 päätehtävissä. Hyvin harvassa edes tripla AAA pelissä yhtä päähahmoista käytetään näin paljon myös sivutehtävissä kuin mitä tässä pelissä.
 
Olen aika yllättynyt siitä, että Johnny Silverhand pomppaa esiin aika usein myös sivutehtävissä sanomaan mielipiteensä ja joskus jopa vaatimaan jotain eikä Silverhandia käytetä vain CB 2077 päätehtävissä. Hyvin harvassa edes tripla AAA pelissä yhtä päähahmoista käytetään näin paljon myös sivutehtävissä kuin mitä tässä pelissä.
Toi on totta, harmi tosin että Jackietä tai Panamia ei voinut samalla tavalla hyödyntää edes 1/10 samasta. Olisi vähintään saanut Panami (tai muu treffihahmo jos sellainen on) tulla katsomaan nyrkkeilymatsin finaalia ja kun heitettiin keikkaa johnnyn bändillä, olis antanut lisää hahmojen väliseen syvyyteen ja siihen ropefiilikseen.
 
Yllätyin että nuo loppuvaihtoehdot on noin erilaisia ja sut pitkiä. Kun tuli eilen päivityksen jälkeen pelattua "Where is My Mind" -loppu siitä point on no returnista eteenpäin.
Tuli vaan mieleen, että jos joku pelaa vain kerran läpi sen pääjuonen yhdellä lopulla, eikä tee Panam/Judy/Rogue+Johnny tehtäviä loppuun. Niin siinähän jää ehkä jopa kymmeniä tunteja pelaamatta suht. mielenkiintoisia ja hyvinkirjoiettuja juonia. Edelleen täytyy sanoa, että aika kehnosti tehty nuo puolisiksi scriptatut lopun Arasaka-towerin taistelut. Omat sekä vihujen AI käyttäytyy vaan niin ärsyttävän tyhmästi. Mutta niinhän se on melkein kaikissa muissakin peleissä. :(
edit. toiveesta laitettu spoilereiden taakse. Täällä ei siis voi puhua kuin pelin bugeista?
 
Viimeksi muokattu:
Yllätyin että nuo loppuvaihtoehdot on noin erilaisia ja sut pitkiä. Kun tuli eilen päivityksen jälkeen pelattua "Where is My Mind" -loppu siitä point on no returnista eteenpäin.
Tuli vaan mieleen, että jos joku pelaa vain kerran läpi sen pääjuonen yhdellä lopulla, eikä tee Panam/Judy/Rogue+Johnny tehtäviä loppuun. Niin siinähän jää ehkä jopa kymmeniä tunteja pelaamatta suht. mielenkiintoisia ja hyvinkirjoiettuja juonia. Edelleen täytyy sanoa, että aika kehnosti tehty nuo puolisiksi scriptatut lopun Arasaka-towerin taistelut. Omat sekä vihujen AI käyttäytyy vaan niin ärsyttävän tyhmästi. Mutta niinhän se on melkein kaikissa muissakin peleissä. :(

Spoirelit piiloon, milä pakko spoilata!? Itse en ole pelanut vielä läpi kokonaan ja nyt tiedän lopusta ihan liikaa, huoh.
 
Viimeksi muokattu:
Olen aika yllättynyt siitä, että Johnny Silverhand pomppaa esiin aika usein myös sivutehtävissä sanomaan mielipiteensä ja joskus jopa vaatimaan jotain eikä Silverhandia käytetä vain CB 2077 päätehtävissä. Hyvin harvassa edes tripla AAA pelissä yhtä päähahmoista käytetään näin paljon myös sivutehtävissä kuin mitä tässä pelissä.
Oliskohan tämä ollut siihen kuinka Keanu Reaaves viihtyi tehdä peliä tuplasi ruutu aikansa CP77:ssä? En löydä uutista tähän hätään nyt.

Oletuksena olisi ollut että olisi toiminut vain päätehtävissä mutta sitten jossain välissä lisättiin myös sivutehtäviin koska homma toimi molempiin suuntiin.

Ja modityökalut julkaistu:
 
Mikä oli spoileri?

Viimeisen mähin paikka, ketä siihen osallistuu yms. Lopetin lukemisen siihen, etten spoilaannu enemmän. Kyllähän nyt jokainen osaa kuvitellä mikä asia spoilaa, jos ei ole pelanut peliä vielä läpi. Pidetään keskustelu yleisellä tasolla ja jos alkaa jostain tietys tehtävästä, tai hahmosta puhumaan tarkemmin, niin spoiler.
 
Viimeksi muokattu:
Viimeisen mähin paikka, ketä siihen osallistuu yms. Loptin lukemisen siihen, etten spoilaannu enemmän. Kyllähän nyt jokainen osaa kuvitellä mikä asi spoilaa, jos ei ole pelanut peliä vielä läpi. Pidetäön keskustelu yleisellä tasolla ja jos alkaa jostain tietys tehtävästä, tai hahmosta puhumaan tarkemmin, niin spoiler.
Ei osaa enää, kun on näitä tämän luokan juttuja missä tieto, että on spoilereita on spoileri.
 
Oikein kohtuuton negatiivinen julkisuus. Missä semmosta on ollu?

PS storestakin ulosheittäminen oli varmasti vain osa jotain pörssimanipulaatioyritystä. :facepalm:

Todennäköisempänä pitäisin jopa sitä, että CDPR julkaisi pelin tahallaan keskeneräisenä ja ite shorttas omaa firmaansa. /s

Niiden oli "pakko" julkaista se 2020, koska se alkuperäinen Cyberpunk lautapeli sijoittui vuoteen 2020, joten se olisi näyttäny faililta jos se olisi julkaistu 2021:

Mutta onhan tämä aika perseestä tämä nykyajan käytäntö että julkaistaan keskeneräisiä pelejä, ja käytetään sitten pelaajia betatestaajina. Cyberpunk 2077 ei ole ainoa, koska nykyään kun pelejä voi helposti patchata, monet pelit on keskeneräisiä kun ne julkaistaan.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
@zaku ”tiivisti” kyllä lähes täydellisesti omat mietteet pelistä. Paljon samoja ajatuksia on ollut mielessä, mutta en ole vain saanut aikaiseksi laittaa niitä mihinkään ylös.

Nyt kun pelin läpipeluusta on jo jonkin aikaa, niin oikeastaan ainut erinomaisesti tehty asia, joka on jäänyt mieleen on loistava soundtrack ja sen käyttö tunnelman luonnissa. Varsinkin P.T. Adamczykin sävellykset. Johnnyn eka isku Arasaka toweriin ja kun The Rebel Path lähtee soimaan :love2:
 
Niiden oli "pakko" julkaista se 2020, koska se alkuperäinen Cyberpunk lautapeli sijoittui vuoteen 2020, joten se olisi näyttäny faililta jos se olisi julkaistu 2021:

Mutta onhan tämä aika perseestä tämä nykyajan käytäntö että julkaistaan keskeneräisiä pelejä, ja käytetään sitten pelaajia betatestaajina. Cyberpunk 2077 ei ole ainoa, koska nykyään kun pelejä voi helposti patchata, monet pelit on keskeneräisiä kun ne julkaistaan.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Toi että 80-luvulla ilmestyneen roolipelin nimessä on luku 2020 olisi kyllä typerin syy koskaan, sitä on kuitenkin pelannut joku alle 1% tämän ostajista, ja noistakin jotain 1% antaisi mitään mainitsemisen arvoista painoarvoa tuollaiselle asialle. Toivottavasti satojen miljoonien projektilla ei ihan noin heppoisia syitä ole julkaisulleen, vaikka toki ne tavoitteena on voinut olla että "olisi kiva jos saatais vuodet osumaan".

En kyllä ite edelleen allekirjoita jatkuvaa valitusta betatestauksesta, PCllä pelatessa ei se bugisempi ollut itelläni kuin moni muukaan peli, pari lentävää sätkää näin ja kerran musa jäi päälle, t-pose välillä vilahti 1 framen verran kun istuu motskarin kyydissä. Suunnittelussa kyllä puutteita koin ei siinä mitään, mutta mielipidekysymyksiä ne enemmän.
 
Toi että 80-luvulla ilmestyneen roolipelin nimessä on luku 2020 olisi kyllä typerin syy koskaan, sitä on kuitenkin pelannut joku alle 1% tämän ostajista, ja noistakin jotain 1% antaisi mitään mainitsemisen arvoista painoarvoa tuollaiselle asialle. Toivottavasti satojen miljoonien projektilla ei ihan noin heppoisia syitä ole julkaisulleen, vaikka toki ne tavoitteena on voinut olla että "olisi kiva jos saatais vuodet osumaan".

En kyllä ite edelleen allekirjoita jatkuvaa valitusta betatestauksesta, PCllä pelatessa ei se bugisempi ollut itelläni kuin moni muukaan peli, pari lentävää sätkää näin ja kerran musa jäi päälle, t-pose välillä vilahti 1 framen verran kun istuu motskarin kyydissä. Suunnittelussa kyllä puutteita koin ei siinä mitään, mutta mielipidekysymyksiä ne enemmän.
Mitä nyt ruumiit romahtivat parvekkeen lattiasta läpi, autot ovat puoliksi maan sisällä, npc:t osaavat antigravitaation, hakkerointi ei välillä toimi ilman mitään syytä, hitboxit ovat sen kokoiset että esineiden poimiminen npc:n vierestä on vaikeaa, autot korjaantuvat itsestään, npc:t vetävät t-tyylillä, kiinnijuuttuminen on tavanomainen ongelma, osa kyvyistä ei toimi ja vaikka mitä muuta
 
Mitä nyt ruumiit romahtivat parvekkeen lattiasta läpi, autot ovat puoliksi maan sisällä, npc:t osaavat antigravitaation, hakkerointi ei välillä toimi ilman mitään syytä, hitboxit ovat sen kokoiset että esineiden poimiminen npc:n vierestä on vaikeaa, autot korjaantuvat itsestään, npc:t vetävät t-tyylillä, kiinnijuuttuminen on tavanomainen ongelma, osa kyvyistä ei toimi ja vaikka mitä muuta
+ Jotkut raportoineet että edlelisessä tehtävässä kuolleet hahmo/t tulleet takaisin elävien kirjoihin jatkossa ilman mitään syytä. Peli ei ollut osanut huomoida näitä.

Jos peli tarjoo tuollaisia porsaanreikiä tarinan puolesta niin ehkä voidaan puhua jo vakavista bugeista.
 
+ Jotkut raportoineet että edlelisessä tehtävässä kuolleet hahmo/t tulleet takaisin elävien kirjoihin jatkossa ilman mitään syytä. Peli ei ollut osanut huomoida näitä.

Jos peli tarjoo tuollaisia porsaanreikiä tarinan puolesta niin ehkä voidaan puhua jo vakavista bugeista.

Niin siis tämä on aika veteen piirretty viiva mikä on Bugi eli ohjelmisto virhe ja mitä on vain keskeneräinen kehitys. Tässä pelissä on todennäköisesti syy suurelta osin, että asioita ei ihan konkreettisesti ole edes tehty, jolloin ne eivät ihan perinteisessä mieleää ole ohjelmisto virheitä eli bugeja. Toisaalta kuluttajaahan ei tietenkään kiinnosta mistä virhe johtuu, mutta aika erikoinen tämä tilanne on tämän pelin osalta. Minun huomio on, että bugien määrä ei ehkäpä ole niin poikkeuksellinen kuin keskeneräisen kehityksen. Aika harvassa pelissä ja vielä harvemmassa AAA pelissä pystyy ihan suoraan pelistä näkemään puutteellisen kehityksen kuten tässä pelissä.
 
Oikein kohtuuton negatiivinen julkisuus. Missä semmosta on ollu?

PS storestakin ulosheittäminen oli varmasti vain osa jotain pörssimanipulaatioyritystä. :facepalm:

Todennäköisempänä pitäisin jopa sitä, että CDPR julkaisi pelin tahallaan keskeneräisenä ja ite shorttas omaa firmaansa. /s

CDR oli vielä alkuviikosta (voi olla vieläkin) yksi euroopan shortatuimmista osakkeista, ja GME ilmiön takana oleva Melvin Capital Managementillakin oli vielä maanantaina shortattuna reilu prosentti CDR:n osakekannasta. En väitä että Melvin olisi negatiivisen julkisuuden takana, mutta Redditin r/wallstreetbets ryhmässä on nähtävissä erikoisia manipulaatioyrityksiä.

CDR:n kurssinousu vahvasta myynnistä johtuen on myrkkyä heikomman kurssin puolesta veikanneille.

Kaikki negatiivinen julkisuus ei tietenkään voi olla junailtua, mutta medialla on taipumuksena seurailla trendejä klikkien toivossa.
 
Niiden oli "pakko" julkaista se 2020, koska se alkuperäinen Cyberpunk lautapeli sijoittui vuoteen 2020, joten se olisi näyttäny faililta jos se olisi julkaistu 2021:

Pilkun viilausta, mutta CP2020 on jo toinen edikka. Eka ilmeistyi -88 ja sijoittu vuoteen 2013, jolloin pelin traileri julkaistiin. 2020 oli jo silloin melko satavarma veikkaus pelin julkaisuvuodesta. En tosin odottanu näin laajaa peliä.
 
Mitä nyt ruumiit romahtivat parvekkeen lattiasta läpi, autot ovat puoliksi maan sisällä, npc:t osaavat antigravitaation, hakkerointi ei välillä toimi ilman mitään syytä, hitboxit ovat sen kokoiset että esineiden poimiminen npc:n vierestä on vaikeaa, autot korjaantuvat itsestään, npc:t vetävät t-tyylillä, kiinnijuuttuminen on tavanomainen ongelma, osa kyvyistä ei toimi ja vaikka mitä muuta
Siis noista suurin osa ei osunut omalle kohdalle. Loottaaminen oli välillä hankalaa mutta ei se ole niinkään bugi kuin liian tarkat hitboxit. Se ei kuitenkaan ole loottaamisessa edes mainitsemisen arvoinen ongelma, paaaaaaaaljon suurempi ongelma oli itelleni tässäkin se suunnittelupuoli, että lootattavaa on aivan liikaa, ja etenkin liikaa turhaa +1% parannuksen aseita ja typeriä tasorajoitteisia aseita jotka sama pyssy kun ennen mutta voi käyttää vasta 5 tason päästä jne. Osa varustemodeista tosiaan ei kyllä toimi myöskään.

Ja en siis kiellä että pelissä ei olisi bugeja, kyllä siinä on, mutta vastaavan kokoisissa mitä ite pelannut on ollut vaikka kuinka muissakin eikä tämä tuntunut lainkaan dramaattiselta. Viime vuoden parhaassa ropessa eli Wasteland 3ssakin oli paljon enemmän mihin törmäsin.
 
Ainakin Steamiin pudonnu 1.11 hotfix (1gb). Korjaa ilmeisesti 1.1:n myötä ilmenneitä bugeja.

Hotfix 1.11 is now available!

This update addresses two issues that appeared after Patch 1.1:

  • Item randomization has been restored to the previous state.

The save/load loot exploit will be investigated further.

  • A bug in Down on the Street quest has been fixed.

It occured for some players during a holocall with Takemura, when using a save made on version 1.06 with Down on the Street quest in progress at "Wait For Takemura's call" objective. After loading such a save on version 1.1, the holocall would lack dialogue options and block interactions with other NPCs.
 
Mitä nyt ruumiit romahtivat parvekkeen lattiasta läpi, autot ovat puoliksi maan sisällä, npc:t osaavat antigravitaation, hakkerointi ei välillä toimi ilman mitään syytä, hitboxit ovat sen kokoiset että esineiden poimiminen npc:n vierestä on vaikeaa, autot korjaantuvat itsestään, npc:t vetävät t-tyylillä, kiinnijuuttuminen on tavanomainen ongelma, osa kyvyistä ei toimi ja vaikka mitä muuta

Eipä ole aikoihin näkynyt enää suurta osaa tästä listatuista bugeista. T-Posea en ole nähnyt oikeasti enää aikoihin. Ihan alussa vilahti pari kertaa. Levitaatiota ja ilmaan jääneitä esineitäkään ei ole enää viimesten pätsien jälkeen näkynyt. Fysiikkabugituksetkin tuntuu aika lailla hävinneen kokonaan. ELi ei enää tipahtele kamaa taivaalta. Tuota tapahtui alussa aina silloin tällöin.

Itseä täällä hetkellä vaivaavat yleis bugit:

-Osa perkeistä ei toimi
-Välillä on vaikea saada kamaa kerättyä.
-Texuret vilkkuu välillä varsinkin autiomaassa.

Toki välillä questeissä tulee edelleen näitä tyypillisiä tilanteita, että joku vaihe ei vaan triggerlöidy ja joutuu uudelleen ottamaan tallennuksesta. Niitäkin tullut vastaan onneksi ihan pari kappaletta.
 
T-pose bugin ilmaantuminen tuntuisi olevan kiinni ihan siitä kuinka paljon on vääntöä PC:ssä ja mitä on taustalla ajossa.
 
Hei! Cyberia takana nyt noin 55h. Ainut bugi mikä on pahasti iskenyt on Beast in me tehtävien toisessa kisassa eli Beast in me: Badlandsissa.

Checkpointin 30 kohdalla kun checkpointin läpi ajaa, menee Beast ajoneuvon nopeus nollaan samantien ja muut viilettää ohi. Testattu 1.0.6 patchilla ja 1.1 patchilla ja jälkimmäisellä vielä näppiksellä ja erillisellä xbox one ohjaimella usb-piuhan kautta.
Jos ajoneuvosta poistuu pysähtymisen jälkeen menee näyttö mustaksi ja Claire ihmettelee mitä V oikein tekee mutta tämä johtaa siihen, että peli pitää käynnistää uudestaan. kellään tullut vastaavaa?

Autothan tekee välillä tuota, itsellä pari kertaa ajaessa autot on vaan pysähtyneet ja sitten pitääkin hyppiä 500 metriä lähimmälle pikamatkustuspisteelle.
 
Eipä ole aikoihin näkynyt enää suurta osaa tästä listatuista bugeista. T-Posea en ole nähnyt oikeasti enää aikoihin. Ihan alussa vilahti pari kertaa. Levitaatiota ja ilmaan jääneitä esineitäkään ei ole enää viimesten pätsien jälkeen näkynyt. Fysiikkabugituksetkin tuntuu aika lailla hävinneen kokonaan. ELi ei enää tipahtele kamaa taivaalta. Tuota tapahtui alussa aina silloin tällöin.

Itseä täällä hetkellä vaivaavat yleis bugit:

-Osa perkeistä ei toimi
-Välillä on vaikea saada kamaa kerättyä.
-Texuret vilkkuu välillä varsinkin autiomaassa.

Toki välillä questeissä tulee edelleen näitä tyypillisiä tilanteita, että joku vaihe ei vaan triggerlöidy ja joutuu uudelleen ottamaan tallennuksesta. Niitäkin tullut vastaan onneksi ihan pari kappaletta.
Nuo olivat ihan eilisen pelisession ajalta. Versio 1.1 (GoG)

EDIT: Sillä lailla. Tuo päivitys versioon 1.11 ei sitten mennyt putkeen. GoG Galaxy päätti ihan kirjaimellisesti ladata koko pelin uudestaan eli 49gigaa ladattavaa...
 
Viimeksi muokattu:
3600:lla ja 32GB muistilla en tainnut tuota t-posea nähdä kertaakaan noin 40h läpipeluun aikana. Redditin CP2077 langassa törmäsin noihin t-pose-meemeihin ja sitten vasta selvisi itselleni, että on joku yleisempikin(?) ilmiö kyseessä.
 
Niin ja tosiaan jos raytracing on päällä niin asia voi olla täysin eri kuin niillä jotka käyttävät vain rasterointia.
 
Itsellä 3900x ja todella harvoin tuota näkee. Taustalla ajossa steam battle.net gog pari selainta ja kasa muita ohjelmia. Eikä tuo ole pelkästään prosessorin nopeudesta kiinni.
5950x ja 6800 alla nopean nvme levyn lisäksi ja näkyy joka kerta kun siirtyy prätkällä kaupunginosasta toiseen. Ehkä toi ei näy hitailla koneilla?
 
Nuo olivat ihan eilisen pelisession ajalta. Versio 1.1 (GoG)

EDIT: Sillä lailla. Tuo päivitys versioon 1.11 ei sitten mennyt putkeen. GoG Galaxy päätti ihan kirjaimellisesti ladata koko pelin uudestaan eli 49gigaa ladattavaa...
Oliskohan tässä vastaus:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Oliskohan tässä vastaus:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Tuo prosessi on selvästi mennyt minun kohdallani pieleen, koska kyse ei ole lisätilan tarpeesta vaan se oikeasti lataa koko ajan peliä uudelleen. Se näkee sekä Windowsista, että GoG Galaxystä
 
5950x ja 6800 alla nopean nvme levyn lisäksi ja näkyy joka kerta kun siirtyy prätkällä kaupunginosasta toiseen. Ehkä toi ei näy hitailla koneilla?

Heitä se Radeon roskiin. Siitä se johtuu. :poop:

Itse en ole 50h aikana nähnyt T-Posen kun 2-3 kertaa vilauksellta silloin julkkarin aikoihin. Kuitenkin ajan pelkästää prätkällä, niin mahdollisuuksia on koko ajan, kun on liikenteessä.
 
Heitä se Radeon roskiin. Siitä se johtuu. :poop:

Itse en ole 50h aikana nähnyt T-Posen kun 2-3 kertaa vilauksellta silloin julkkarin aikoihin. Kuitenkin ajan pelkästää prätkällä, niin mahdollisuuksia on koko ajan, kun on liikenteessä.
Liittyisikö sitten tuohon RTX:ään? Ei kai AMD:lla tätä kukaan hullu RTX päällä pelaa?

Täytyypä ottaa ensi kerralla RTX pois päältä ja katsoa tuleeko t-posea enemmän.
 
Heitä se Radeon roskiin. Siitä se johtuu. :poop:

Eipä taida olla edes tuosta kiinni :)
Täällä on toiminut aika mukavasti 3800X:llä ja wanhalla Vegalla. Oman ajoneuvon 3rd personissa saattaa välähdellä t-posettava ukko, mutta niitäkin vain useamman tunnin pelisession jälkeen.
Perus tavaranpoimintaongelmia (toistaseksi vain common items) ja npc:t kyykkivät välillä sohvien tai tuolien sisällä. Ainuttakaan t-posettavaa npc:tä en ole tähän päivään mennessä nähnyt. GOG versio.
 
Liittyisikö sitten tuohon RTX:ään? Ei kai AMD:lla tätä kukaan hullu RTX päällä pelaa?

Täytyypä ottaa ensi kerralla RTX pois päältä ja katsoa tuleeko t-posea enemmän.

Niin itsekkään en ole ollenkaan pelannut RT off. Voihan se olla, että sillä jotain vaiktusta on...
 
5950x ja 6800 alla nopean nvme levyn lisäksi ja näkyy joka kerta kun siirtyy prätkällä kaupunginosasta toiseen. Ehkä toi ei näy hitailla koneilla?

Niin tarkoitat vissiin prätkällä tai autolla ajaessa näkyvää tpose itse tarkoitin sitä että NPC:t on jossain T-posessa seisomassa. Ei tuo ajon aikana tule kuin silloin jos menet parista kohtaa läpi keskustassa ja nuo on aina samat kohdat.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 933
Viestejä
4 927 942
Jäsenet
79 269
Uusin jäsen
Magge13

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom