Cyberpunk 2077

100 tuntia nuohoamista ja tällaisen gearin sai kasaan. Oli virhe päivittää overwatch 36 levelillä legendaariseksi. Upgradeeminen paljon kalliimpaa lystiä. Parhaat headshot critit semmosta 235 000 tähän mennessä snipalla. Löytyy myös muita legendaarisia aseita, mutta näillä pääosin riehunut, katana löytyy tietenkin myös.

WhatsApp Image 2021-01-07 at 20.33.27.jpeg
Noi crit chance/crit dmg modit ei stakkaa vaatteissa, niitä ei kuin yks kumpaakin yhteensä. Hahmon Stats-valikosta näkyy vaikutukset mitä on päällä oikeasti, eli ei paljon mitään todellisuudessa.
Lisäksi se vaatemodi joka antaa +15/+30 kumpaankin bugittaa, eikä oikeasti anna yhtään mitään. Laita vaan yks +15% ja yks +30% vaikka noihin kenkiin, ja loput täyteen parhaita armadilloja mitä löytyy (ja toi shock immunity). Armadilloja voi kanssa craftilla spammia niin että teet 30 tjms kerralla ja osa niistä on sit violettejä parhaita versioita niistä, maksimitasolla muistaakseni antaa +240 armoria per armadillo. Tosin sit oletkin jo Very Hardillakin kokolailla kuolematon paitsi yhdessä salatehtävässä jossa vihut kovia. Itellä muistaakseni jotain 4500+ armori lopussa ja aseilla 2500-4500dps.
 
En ole tätä lankaa lukenut yhtään sen jälkeen kun pelin aloitin, koska pelkään spoilereita. Mutta huutelen nyt tästä ovelta vain, että on tämä vaan hieno peli! Pelikellossa on rapiat 90 tuntia, ja tuo kaupunki se vaan jaksaa häkellyttää, ihan mieletön paikka. Combat on niin hauskaa, että ei tuossa pääse eteenpäin itse pelissä kun tulee vaan jatkuvasti hakeuduttua kahnauksiin. Revolvereissa on aivan mahtavasti sitä... munaa, ja sain juuri Komraatin Vasaran, ei jumaleissön mikä kanuuna :rofl2:

Heikkouksiakin pelistä kyllä löytyy, bugit välillä harmittaa, ja ei tämä nyt taida W3:n tasoiseksi eeppiseksi messias-peliksi nousta. RTX-efektit on paikoin aika vau, tämä on kyllä hyvä suunta peligrafiikoiden suhteen. Kiitos ja palataan myöhemmin asiaan.

Tähän jatkoa sen verran, että vaikka pelikellossa on jo tunteja, niin tuli kyllä totaaliyllärinä tuo pääjuonen point-of-no-return. Harmillisen lyhyt kyllä tuo päätarina. Sivutehtäviä on vielä paljon tekemättä, ei auta kuin pelata ihan kaikki ensin koska itellä tahtoo tipahtaa lapaset kun päätarina loppuu.
Jos (ja kun) tätä nyt Wihtoriin vertaa, niin harmillisesti CP77:ssa ei olla oltu samalla tavalla hankalien valintojen edessä. Lisäksi vaikka Night City on todella vaikuttava, niin silti huomaan hieman kaipaavani erilaisia pelialueita. Wihtorissa oli varsin päräyttävä kokemus kun kymmenien kurjuudessa kahlattujen pelituntien jälkeen lopulta pääsi Novigradiin, ja samoiten myös Skelligeä tuli ihasteltua pitkään, juurikin sen erilaisen flooran ja faunan takia.

CP77 on erittäin viihdyttävä, combat on hauskaa, tarina on hyvä, Night City upea, täynnä porukkaa ja graafisesti erittäin hieno, mutta kokonaisuutena tämä jää pinnallisemmaksi ja ontommaksi wihtoriin verrattuna.
Lopuksi vielä tuosta aiemmin mainitusta Komraatin Vasarasta, pahaa jälkeä tekee :smoke:
20210118183622_1.jpg
 
Tähän jatkoa sen verran, että vaikka pelikellossa on jo tunteja, niin tuli kyllä totaaliyllärinä tuo pääjuonen point-of-no-return. Harmillisen lyhyt kyllä tuo päätarina. Sivutehtäviä on vielä paljon tekemättä, ei auta kuin pelata ihan kaikki ensin koska itellä tahtoo tipahtaa lapaset kun päätarina loppuu.
Jos (ja kun) tätä nyt Wihtoriin vertaa, niin harmillisesti CP77:ssa ei olla oltu samalla tavalla hankalien valintojen edessä. Lisäksi vaikka Night City on todella vaikuttava, niin silti huomaan hieman kaipaavani erilaisia pelialueita. Wihtorissa oli varsin päräyttävä kokemus kun kymmenien kurjuudessa kahlattujen pelituntien jälkeen lopulta pääsi Novigradiin, ja samoiten myös Skelligeä tuli ihasteltua pitkään, juurikin sen erilaisen flooran ja faunan takia.

CP77 on erittäin viihdyttävä, combat on hauskaa, tarina on hyvä, Night City upea, täynnä porukkaa ja graafisesti erittäin hieno, mutta kokonaisuutena tämä jää pinnallisemmaksi ja ontommaksi wihtoriin verrattuna.
Lopuksi vielä tuosta aiemmin mainitusta Komraatin Vasarasta, pahaa jälkeä tekee :smoke:
20210118183622_1.jpg
Toi komraatin vasara on kyllä rofl-tier hupiase. Mulla sillä on joku melkein 5000dps inventaariossa ja sekin tuplana oikeasti kun vika laukaus lippaassa tekee tuplavahingon, eli joka laukaus. Hauska ampua seinien/katon läpi jotain 500 000+ vahingon kriittisiä ja jos vihun vieressä on toinen vihollinen niin sekin räjähtää samalla kertaa kappaleiksi. :p Käytin sitä lopulta vaan välillä hupailuun koska niin OP.
 
Jokohan huomenna, tahi viikon päästä perjantai tulis uutta patsia. Ainakin tähän luin että perjantaisin julkaisevat patseja.

Itsehän pistin armoreihin pelkkää armadillo armoria ja pari juoksu modia, armorit tais olla joku 6,7k lopussa, enemmän ku skillit tuli mukaan, eli aika tankki oli ukkeli.
Katana käteen ja ehti melkein kahvikupin hakea siinä kun vihut aloitteli ampumaan.
Päädamage oli contagion ja siihen pari quickhackia ja muutama ase varalla. Aivan hillitön katsella sitä spreadia kun on oikea cyberware mod ja skillit.
Bosseihin ei aina toimi nuo quickhackit.
Kokeilin niitä miekkakäsiä ja sitä rocket launcher arm modia, mutta ei säväyttänyt paljoa, enimmäkseen gorilla arms käyttelin.
Tuon rocket launcher armsin ois voinu pistää erikseen eri nappiin, siitä mihin kranut tulee, en tiedä saiko sitä mitenkään, ihan lopussa ostin vaan ja kokeilin.

Yksi ase oli aika mielenkiintoinen, smg 5000 laukausta/min? hillittömällä rekyylillä. tech aseet piti kuulua main aseisiin, mutta jotenkin tuo tech chargen käyttö vaan tympi, niin yleensä assault rifle/smg ja sniper/tech rifle ja kolmas katana, shotugun tai joku johon nostelin skillejä. Pistooleja vois kokeilla ensi kerralla jos tätä enää jaksaa pelata

Craftailin keltaiseksi suurimman osan aseista lvl 49/50, jolloin niihin saa parhaat statit ja tän jälkeen kyllä vähän hauskuus loppui, kun olit op ja peli rikki. Ens kerralla en tee mitään min/max juttuja.
 
Jokohan huomenna, tahi viikon päästä perjantai tulis uutta patsia. Ainakin tähän luin että perjantaisin julkaisevat patseja.

Siinä viimeisimmällä videolla, missä näytettiin roadmap päivityksille, lupailtiin ensimmäinen pienempi pätsi 10 päivän sisään, eli viimeistään huomenna lauantaina. Voisi kuvitella, että haluavat sen kuitenkin ulos jo perjantaina. Eipä tosin ole vielä kummoisia odotuksia tälle ekalle päivitykselle, ehkä sitten helmikuussa voisi tulla jotain muutakin kuin bugikorjauksia.

Ei ole tainnut tulla mitään virallista tietoa leikatusta sisällöstä tai mitä DLC:ltä voi odottaa? Joku laittoi tännekin sen parkour-videon toisesta isommasta asunnosta, mutta onko ollut jotain muita samantapaisia selkeästi poistettuja paikkoja tms? Parturit ja hahmon muokkaus pelissä varmaan ainakin lisätään piakkoin.
 
Jos Witcher 3:sta ottavat mallia niin ihme, jos ei noihin ilmaisiin DLC moduuleihin kuulu tuo parturi. Ja varmasti myös uudet asunnot kuuluvat näihin julkaisuihin.
 
Siinä viimeisimmällä videolla, missä näytettiin roadmap päivityksille, lupailtiin ensimmäinen pienempi pätsi 10 päivän sisään, eli viimeistään huomenna lauantaina. Voisi kuvitella, että haluavat sen kuitenkin ulos jo perjantaina. Eipä tosin ole vielä kummoisia odotuksia tälle ekalle päivitykselle, ehkä sitten helmikuussa voisi tulla jotain muutakin kuin bugikorjauksia.

Ei ole tainnut tulla mitään virallista tietoa leikatusta sisällöstä tai mitä DLC:ltä voi odottaa? Joku laittoi tännekin sen parkour-videon toisesta isommasta asunnosta, mutta onko ollut jotain muita samantapaisia selkeästi poistettuja paikkoja tms? Parturit ja hahmon muokkaus pelissä varmaan ainakin lisätään piakkoin.
Löysin redditistä seuraavan listauksen leikatusta sisällöstä: r/cyberpunkgame - Promised but missing feature list (will update with comments)
 
Asiat joita noiden päivitysten pitäisi korjata ovat mielestäni tärkeysjärjestyksessä

- Bugit (duh)
- AI käyttäytyminen (Poliisit varsinkin, tähän ei varmaan kenelläkään ole eriävää mielipidettä. Maxtacin nyt pitäisi ainakin tulla sillä AV:lla paikalle jos et nyt satu olemaan jonkun aseman edessä tms.)
- Corpo aloituksen parantaminen jotta se ei tunnu niin typerältä
- Ajoneuvojen fysiikoiden hiominen
- Hahmon kustomointi aloituksen jälkeen

Nuo nyt on mielestäni se kaikista vähin mitä noiden päivitysten ja ilmais DLC pitäisi sisältää, varmaan jotain puuttuu myös. (julkaiskoon miten haluaa mutta ne pitäisi vaan olla ladattavissa)

Asiat joita jälkeenpäin haluaisin nähdä

- Jengien keskinäiset nahistelut ja aluevaltaukset ym. (NCPD voisi kuulua noihin "jengeihin" jotka pitää alueita. Corpot pitäisi sitten ne omat myös). Tämä lisäisi huomattavasti tuota open world meininkiä ja syytä vaan seikkailla tarinan jälkeenkin.
- Julkinenliikenne
- Kulkuneuvojen kustomointi
 
Löysin redditistä seuraavan listauksen leikatusta sisällöstä: r/cyberpunkgame - Promised but missing feature list (will update with comments)

Ei nyt taas jaksaisi tuota "mutta kun ne lupas"-valitusta, mitä tässä on viimeiset pari sivua väännetty. On kyllä tullut jo selväksi, että kehitysvaiheessa on heitelty kaikenlaisia visioita, joita on sitten syystä tai toisesta ammuttu alas myöhemmin.

Tarkoitin siis lähinnä tuon asunnon kaltaista tavaraa, mikä on tavallaan jo tehty, mutta jätetty sitten keskeneräisenä ilmeisesti ihan kalkkiviivoilla lisäämättä peliin. Sisältöä, mitä voisi realistisesti vielä odottaa peliin. Virallisesti CDPR on tainnut puhua tähän mennessä vasta bugien ja AI:n korjaamisesta (myös paska AI rinnastettiin bugeihin), mutta mistään muusta tulevasta ei ole kerrottu tarkemmin.
 
- AI käyttäytyminen (Poliisit varsinkin, tähän ei varmaan kenelläkään ole eriävää mielipidettä. Maxtacin nyt pitäisi ainakin tulla sillä AV:lla paikalle jos et nyt satu olemaan jonkun aseman edessä tms.)

Puutun vaan tähän koska mainitsit erikseen että ei eriävää mielipidettä olisi kellään (muihinkin joihinkin olisi mutta ei niihin puututa). Koska pelissä ei ole mahdollista pelata pahista mitenkään, ryöstellä kauppoja edes, niin poliisin olemassaolo on niin turha että niiden tekoälylläkään ei ole mitään väliä. Saakoot vaikka 5x damaget niin että perseillessä kuolee heti. Aina kun poliisit tulee tässä pelissä niin syynä kuitenkin on vaan joku vahingossa yliajettu NPC. Niin kauan kun pelissä ei ole sisältöä poliisien olemassaololle, niin ei niihin tarvi panostaakaan.
 
- Jengien keskinäiset nahistelut ja aluevaltaukset ym.
- Julkinenliikenne
- Kulkuneuvojen kustomointi

Mulla on vähän semmoinen kutina että nämä taitaa tulla vasta nettipelin myötä, en ainakaan itse näe mitään järkeä kulkuneuvojen kustomoinnissa jos niillä ei pääse edes prameilemaan. Eihän pelissä ole edes kisoja tms (pl. yksi sivutehtävä).
Jengisodat taas sopisi kuin nenä päähän nettipeleihin, jos pelaajat voivat vaikuttaa niiden kulkuun.
Julkinen liikenne olisi ehkä ihan kiva yksinpelissäkin, mutta jäisi aika vähälle käytölle parin kokeilun jälkeen koska fast travel on nopeampi. Sopii imho paremmin nettipeliin.
 
Mulla on vähän semmoinen kutina että nämä taitaa tulla vasta nettipelin myötä, en ainakaan itse näe mitään järkeä kulkuneuvojen kustomoinnissa jos niillä ei pääse edes prameilemaan. Eihän pelissä ole edes kisoja tms (pl. yksi sivutehtävä).
Jengisodat taas sopisi kuin nenä päähän nettipeleihin, jos pelaajat voivat vaikuttaa niiden kulkuun.
Julkinen liikenne olisi ehkä ihan kiva yksinpelissäkin, mutta jäisi aika vähälle käytölle parin kokeilun jälkeen koska fast travel on nopeampi. Sopii imho paremmin nettipeliin.

Mjoo tosin itse haluaisin pelata ihan vaan AI:ta vastaan koska multiplayer nyt on vaan paskaa kun siellä on 100% varmasti hakkerit sun muut spedet pelaamassa.
 
Ei nyt taas jaksaisi tuota "mutta kun ne lupas"-valitusta, mitä tässä on viimeiset pari sivua väännetty. On kyllä tullut jo selväksi, että kehitysvaiheessa on heitelty kaikenlaisia visioita, joita on sitten syystä tai toisesta ammuttu alas myöhemmin.

Tarkoitin siis lähinnä tuon asunnon kaltaista tavaraa, mikä on tavallaan jo tehty, mutta jätetty sitten keskeneräisenä ilmeisesti ihan kalkkiviivoilla lisäämättä peliin. Sisältöä, mitä voisi realistisesti vielä odottaa peliin. Virallisesti CDPR on tainnut puhua tähän mennessä vasta bugien ja AI:n korjaamisesta (myös paska AI rinnastettiin bugeihin), mutta mistään muusta tulevasta ei ole kerrottu tarkemmin.
Tuolla on mukana myös ominaisuuksia joita on jollain asteella toteutettu ja demottu, mutta ei löydy julkaistusta pelistä. Eli varmaan juuri niitä voi vielä odottaa.
 
Puutun vaan tähän koska mainitsit erikseen että ei eriävää mielipidettä olisi kellään (muihinkin joihinkin olisi mutta ei niihin puututa). Koska pelissä ei ole mahdollista pelata pahista mitenkään, ryöstellä kauppoja edes, niin poliisin olemassaolo on niin turha että niiden tekoälylläkään ei ole mitään väliä. Saakoot vaikka 5x damaget niin että perseillessä kuolee heti. Aina kun poliisit tulee tässä pelissä niin syynä kuitenkin on vaan joku vahingossa yliajettu NPC. Niin kauan kun pelissä ei ole sisältöä poliisien olemassaololle, niin ei niihin tarvi panostaakaan.
Nuo poliisit on ihan perseestä. Triggeraa vaikka olisit tekemässä ncpd tehtävää siitä et osoitat aseella pahista. Sitten kun triggeraa niin ne spawnaa selkään ja tekee niskalaukauksen niskaan metrin etäisyydeltä. Mikähän ajatus kehittäjillä on ollut että poliisi teleporttaa metrin päähän? Tästä puheenollen miltec tekee tätä kans, mutta niillä dama on sellainen että lähtee henki kertalaakina kun et voi reagoida.
 
Nuo poliisit on ihan perseestä. Triggeraa vaikka olisit tekemässä ncpd tehtävää siitä et osoitat aseella pahista. Sitten kun triggeraa niin ne spawnaa selkään ja tekee niskalaukauksen niskaan metrin etäisyydeltä. Mikähän ajatus kehittäjillä on ollut että poliisi teleporttaa metrin päähän? Tästä puheenollen miltec tekee tätä kans, mutta niillä dama on sellainen että lähtee henki kertalaakina kun et voi reagoida.
On kyllä aika sekavia noiden triggeröityminen välillä, kun poliisien vierestä käveleminen suututtaa ne.
Pahiksia kyllä saa tähdätä rauhassa, ja "pahiksia", eli jengiläisiä saa kyllä kylmätä millä se keltainen nuoli pään päällä surutta vaikka ne istuis rauhassa syömässä. Tähtäsit vahingossa jotain sivaria joka oli niide vieressä tai takana.

Samaa mieltä että poliisit on perseestä, mutta pelissä ei ole mitään sisältöä mikä tekisi kehittyneistä poliiseista edes tarpeellisia, noi on vaan tollanen "pakko olla" näön vuoksi juttu.
 
Itse kanssa kironnut poliiseja, kun vahingossa välillä triggeröinyt ne.

- Ajoin nopeaa autoa, jonka ajettavuus oli kamalaa ja mutkassa perä lipsahti luisuun ja osui pariin ihmiseen. Välittömästi tuli poliisit perään ja ehkä sekunnin kuluttua eteen ilmestyi tyhjästä poliisi, joka räjäytti auton jollain raketinheittimellä. Koko episodiin hallinnan menettämisestä kuolemaan kesti ehkä sekunnin, enkä edes ehtinyt tajuta, mitä tapahtui.
- Katselin kävellen paikkoja ja kadun reunalla oli kivalta näyttävä ravintolakoju. Menin tutkimaan ihan aseettomana sitä lähempää, mutta en huomannut parin metrin päässä olevaa poliisia muiden NPC-hahmojen seassa. Poliisit suuttuu tässä pelissä, jos on liian lähellä ja paikkojen katselun seurauksena kohta oli luodinreikä päässä.
- Yhdessä questissa rikollisjengi hyökkäsi ahtaalla slummialueella kimppuun. Poliiseja ei kiinnostanut niiden ammuskelu yhtään, mutta paikka kuhisi siviilejä. Kusin tuon tehtävän kolme kertaa, kun siviili juoksi luotien eteen ja poliiseilta pakeneminen tuossa tilanteessa oli mahdotonta.
- Kerran vain kruisailin rennosti autolla tyhjällä tiellä ja mihinkään osumatta tie oli yhtäkkiä täynnä poliiseja, jotka ampuivat.
- Poliiseja voi juosta karkuun. Ne juoksevat vähän matkaa perässä, mutta jossain vaiheessa näkee, kun ne vain hiljaa hiippailevat johonkin sivuun ja katoavat, vaikka ovat jo lähellä. Onkohan noille määrätty joku tietty aika takaa-ajolle, jonka katoavat.

Noiden poliisien virka tuntuu suorastaan käsittämättömältä tässä pelissä ja en oikein tiedä, mitä niiden kohdalla on ajateltu. Kyllähän poliisi tämmöiseen rikollisuutta huokuvaan avoimeen maailmaan ehdottomasti kuuluu, mutta en tiedä, olisiko ollut yhtään sen huonompi jättää niitä pois.

EDIT: Jälleen yksi quest, joka jää tekemättä bugin vuoksi. Tein cyberpsycho second changen eilen loppuun, mutta nyt se ilmestyi uudestaan journaliin, eikä lähde sieltä pois...
 
Viimeksi muokattu:
Olen muuten kerran nyt nähnyt että beat cop vetää jotain security guardia turpaan kun alkoi ampumaan mua tehtävän aikana. Poliisi ei myöskään aggronnut mua vaikka kävelin tehtävä alueelta pois. Oli muistaakseni joku niistä tehtävistä jossa pöllitään jotain (avioero homma tai venäläisen shard en muista kumpi).
 
1.1 Patch lähti latailemaan GOGissa, tuosta uutinen ja patchnotesit:

Patch 1.1 for Cyberpunk 2077 is now available on PC, consoles and Stadia!

In this update we focused on various stability improvements, which you can find outlined in the patch notes below. We will continue this work in patch 1.2 and other upcoming updates. At the same time we will keep fixing the bugs you encounter and listening to your feedback on how to improve the overall game experience.

Stability
Various stability improvements including:
  • Memory usage improvements in various systems within the game: characters, interactions, navigation, in-game videos (news, tv, etc.), foliage, laser effects, minimap, devices, AI, street traffic, environmental damage system, GPU-related, and more.
  • Various crash fixes (related to, among others, loading saves, game opening/closing and Point of No Return).
Quests/Open World
  • Fixed an issue where calls from Delamain would end immediately and seem like they cannot be picked up in Epistrophy.
  • Fixed an issue where players would not receive calls from Delamain when approaching relevant vehicles in Epistrophy.
  • Fixed an issue where the objective could get stuck on "Answer the call from Mr. Hands" in M'ap Tann Pèlen.
  • Fixed an issue where Judy could teleport underground in Pyramid Song.
  • Fixed an issue where it would be impossible to talk to Zen Master in Poem of The Atoms.
  • Fixed an issue where Takemura wouldn't call in Down on the Street.
  • Fixed an issue where Jackie could disappear in The Pickup.
  • Fixed an issue where it could be impossible to get out of the car in The Beast in Me: The Big Race.
  • Fixed an issue where players could stop receiving calls and messages after moving too far away from A Day In The Life area.
  • Fixed an issue where opening the package wouldn't update Space Oddity.
  • Retro-fixed the saves affected by a rare issue where speaking to Judy in Automatic Love would be impossible due to an invisible wall. The underlying issue is under investigation.
  • Fixed an issue that prevented players from collecting the reward in Gig: Freedom of the Press. The quest will auto-complete for those who could not collect the reward previously, and the reward will be provided automatically.
  • Fixed an issue where Delamain would remain silent throughout Epistrophy if the player initially refused to help him.
UI
  • Fixed an issue where prompt for exiting braindance could be missing.
  • Removed an invalid item from loot.
Visual
  • Fixed an issue where a grenade's trajectory could be displayed in photo mode.
  • Fixed particles' hue appearing pink when viewed close up.
  • Fixed cars spawning incorrectly in Reported Crime: Welcome to Night City.
Achievements
  • Fixed an issue where completing one of theassaults in progress in Santo Domingo would sometimes not contribute towards progression for The Jungle achievement, preventing its completion.
Miscellaneous
  • Addressed the issue responsible for saves getting oversized (related to the modifier indicating if the item is crafted), and trimmed the excess size from already existing saves (note: this won’t fix PC save files corrupted before 1.06 update).
  • Fixed an issue where input could stop registering upon opening the weapon wheel and performing an action.
  • Fixed an issue where the "Continue" button in the Main Menu could load an end game save.
PlayStation-specific
  • Performance optimization of crowds on PlayStation 4 Pro and PlayStation 5.
  • Various crash fixes on PlayStation 4.
Xbox-specific
  • Improved memory usage for character creation, mirrors, scanning, camera remote control, menus (inventory, map) on Xbox One, Xbox One X and Xbox One S.
PC-specific
  • It will now be possible to obtain achievements while in Steam offline mode. Note: Offline mode needs to be enabled before starting the game. This change does not work retroactively.
  • Addressed the game startup crashes related to loading cache on NVIDIA graphics cards.
Stadia-specific
  • Concert audio should no longer be inaudible in Never Fade Away.
  • Fixed corrupted textures on several melee weapons.
  • Tweaked default deadzone settings to be more responsive. Note: the change will not affect settings unless they’re set to default.
 
Vähän pettymys nuo patch notet, olisin odottanut pidempää listaa korjauksia. En taida aloittaa vielä uutta läpipeluuta vaan odottelen ainakin 1.2 pätsin.
 
Eilen meni eka kertaa peli läpi, 68h oli mittarissa. Tein samaan pötköön myös toisen lopetuksen, ja ajattelin vielä siivoilla nuo tekemättömät side questit kartalta pois ja keräillä achievementteja DLC:tä ootellessa.

Tiesin et Cyberpunk-peli on tulossa, mutten loikannu missään vaiheessa hypejunaan, ja ehkä sen takia tykkäsin pelistä. Grafiikkabugeja oli, välillä jäi tekstit leijumaan, kerran tais crashata koko peli.
 
Läpi on! Oikein hyvä toimintaseikkailu kun ei lähde odottamaan että olisi mikään maailman syvällisin roolipeli. Pelaat V:nä, et todella roolipelaa omaa hahmoasi miten haluat. Tätä en kuitenkaan pidä välttämättä huonona asiana, se on vain tämän pelin tyyli. Toimintapeli kevyillä RPG-elementeillä toimii kyllä näin hyvin tehtynä.

2020 JouBqan virallinen GOTY (juuri aloitettu Dead Cells on tehnyt kyllä suuren vaikutuksen niin saa nähdä miten käy!)
Edit: Dead Cells julkaistiinkin jo 2018... :p

Hyvää:
  • Hauska sniikkailla ja vedellä headshotteja revolverilla. Muutenkin moment-to-moment gameplay laadukasta
  • Muutama ihan hyvä hahmo ja dialogi parhaillaan on hyvää
  • Muutamat tärkeät keskustelut olivat hyvin tehty. Hahmot liikkuvat keskustelun lomassa kuten elokuvissa eivätkä vaan pönötä paikoillaan. Tätä lisää
  • Pääjuoni on hyvä
  • Muutama hyvä side quest. En suorittanut läheskään kaikkea koska on niin paljon muita pelejä
Pahaa:
  • Puhelin soi kokoajan jostain kun yrität uppoutua siihen mitä teet nyt
  • Liikaa höttöä sivutehtävien muodossa. Vähemmän mutta hiotumpaa contenttia on oma preferenssi
  • Liikaa turhaa loottia joka puolella
  • Bawgs
 
Viimeksi muokattu:
1.1 Patch tuntui tuovan lisää fps PC puolella. Tai sitten on silmänlumetta, kun ei ole pelannut vähään aikaan.
 
Peli muuten ei ainakaan itellä uninstalloinut itseään oikein Steamin kautta. Vaikka Steam väittää olevan poissa, niin 60GB hakemisto jäi...
 
GOG ei näköjään osaa ajaa päivitystä. Tulee Getting File List ja siitä suoraan failed.
 
Vähän pettymys nuo patch notet, olisin odottanut pidempää listaa korjauksia. En taida aloittaa vielä uutta läpipeluuta vaan odottelen ainakin 1.2 pätsin.
Jotain 4 viikkoa viime hotfixistä miinus lomat, ja kaikki 9 platformia tarvii omat fixit.
Minkähälainen peli tulisi jos tarvis tehdä 1 platformille ala ps5 exclusivet.
 
Jotain 4 viikkoa viime hotfixistä miinus lomat, ja kaikki 9 platformia tarvii omat fixit.
Minkähälainen peli tulisi jos tarvis tehdä 1 platformille ala ps5 exclusivet.

Rockstar tekee oikein kun ensin kehittää konsoleille (tai vain toiselle) ja sitten pistää muut versiot myöhemmin ulos. Voi keskittää resut oleelliseen eikä tarvii turhia säätää.
 
Rockstar tekee oikein kun ensin kehittää konsoleille (tai vain toiselle) ja sitten pistää muut versiot myöhemmin ulos. Voi keskittää resut oleelliseen eikä tarvii turhia säätää.

Rockstar (Take-Two) tekee oikein kun niillä on vähän enemmän työntekijöitä ja aavistuksen enemmän rahaa. Typerä verrata jotain puolalaista nyrkkipajaa kansainväliseen pelifirmaan. Tuossa Rockstarin tavassa julkaista peli kerrallaan vain yhdelle laitteelle on kyse puhtaasti ahneudesta, ei siitä että "keskitytään oleelliseen".
 
1.1 on rikkonut PC:llä piirtoetäisyyden täysin. Nyt ei ole enää hyötyä siitä, onko peli asennettu NVMe tai perus SSD:lle.

 
Rockstar tekee oikein kun ensin kehittää konsoleille (tai vain toiselle) ja sitten pistää muut versiot myöhemmin ulos. Voi keskittää resut oleelliseen eikä tarvii turhia säätää.
Ei modernissa pelikehityksessä ole toi eri konsolien tukeminen enää iso juttu, varsinkaan päivityksissä. Samojen PC:n dev toolien läpi painavat compile nappia. Pelit joista ei PC-versiota ole olemassakaan, niin devaajilla on oikeasti niistäkin toimiva PC-versio itellään jolla kehitys pitkälti tapahtuukin. Optimointi sitten konsolin kautta.

Testaaminen sitten onkin isompi ongelma, varsinkin jos jotain piirtoetäisyyksiä tai muuta optimointiin liittyvää säädetään monelle samaan aikaan ja kiireellä...
 
Steamilla näytti olevan 5.4gb, mutta kuten ylläkin luki taidan itse odotella vielä tuon 1.2 ennenkuin alan uudestaan pelaamaan, tässä muutenkin työn alla pari alesta ostettua peliö
 
1.1 gigaa GoGissa. Tosin älyttömän hidas lataus, kun mälvää pelitiedostoja samalla. Ikään kuin jää jumiin ajoittain, mutta tekee taustalla hullunlailla hommia.
 
Ei ole mitään 9 eri versiota
pc, windows 10+ 7
stadia
geforce now
ps4
ps4 pro
ps4 lite
ps5
xbox one
xbox one s
xbox one x
xbox series x
xbox series s

Siihen vielä päälle Ray tracing versiot normi valoitusten päälle day night cyclellä, amd/nvidia näyttisten omat optimoinit, RX näyttisten rt implementointi, DLSS ajurit ja pelihän ei oikeasti ole suunniteltu HDD:lle niin kaikki platformit missä ei ole ssd joutuu striimausta koko ajan tuskailemaan.
Aika mitä korjaat bugia/perffiä yhdellä konfiguraatiolla ei hyödytä kaikkia muita.
 
pc, windows 10+ 7
stadia
geforce now
ps4
ps4 pro
ps4 lite
ps5
xbox one
xbox one s
xbox one x
xbox series x
xbox series s

Siihen vielä päälle Ray tracing versiot normi valoitusten päälle day night cyclellä, amd/nvidia näyttisten omat optimoinit, RX näyttisten rt implementointi, DLSS ajurit ja pelihän ei oikeasti ole suunniteltu HDD:lle niin kaikki platformit missä ei ole ssd joutuu striimausta koko ajan tuskailemaan.
Aika mitä korjaat bugia/perffiä yhdellä konfiguraatiolla ei hyödytä kaikkia muita.

Mikä on PS4 lite? Ja geforce now ei ole mikään oma versionsa.
 
PC(Geforce now taitaa mennä tämän alle?)
Stadia

PS4
PS4pro
PS5(Yhteensopivuus)

XBox One
XBox One X
XBox Series S(Yhteensopivuus)
XBox Series X(Yhteensopivuus)

Ja näiden päälle tulossa olevat PS5 ja XSX omat versiot.

Että on siellä puolan pojilla monta rautaa tulessa.

Witcher 3 aikaa niiden tarvitsi vain huolehtia kolmesta alustasta ja Witcher 1 aikaan vain yhdestä.
 
pc, windows 10+ 7
stadia
geforce now
ps4
ps4 pro
ps4 lite
ps5
xbox one
xbox one s
xbox one x
xbox series x
xbox series s

Siihen vielä päälle Ray tracing versiot normi valoitusten päälle day night cyclellä, amd/nvidia näyttisten omat optimoinit, RX näyttisten rt implementointi, DLSS ajurit ja pelihän ei oikeasti ole suunniteltu HDD:lle niin kaikki platformit missä ei ole ssd joutuu striimausta koko ajan tuskailemaan.
Aika mitä korjaat bugia/perffiä yhdellä konfiguraatiolla ei hyödytä kaikkia muita.
Playstation on vain yksi versio ja samoin XBOX oli vain se yksi versio
 
PS5 peli toimii ps4 yhteensopivuusilassa varsinainen PS5 säteenseurannalla tulee joskus vuoden lopulla.
 
Olis kyllä kusisinta paskaa olla devaamassa peliä tuossa tilanteessa, ensin vuosikausia dev hellissä, ja sit kauheet crunchit päälle varmaan vuoden ajan, ja kun peli lopulta ulkona niin kaikki valittaa joka asiasta, ja seuraava vuosi käytetäänkin pelin korjailuun sen sijaan että saisi luoda jotain uutta. Moni varmasti ottaa loparit.
 
Pätsi toi mukanaan bugin, mikä estää pääjuonen etenemisen. Tässä mahdollinen ohituskeino bugille:

 
Kyllä tuo varmaan parempi duuni kuin joku siivooja, tai vanginvartija tms, mutta ymmärrän.
Tässähän on ollu, että management kusee. Eli se paska valuu alaspäin :)

Joo pikaseen kokeilin 1.1, ei mitään silmiinpistävää, samat 2 questia bugitti kuin ennenkin, hud bugittelee samanlain, pari npcd missionia tein ja ainakin hmg:ssä on nyt joku heat juttu kun ampuu kauan.
fps tuntu olevan samat aukealla, ehkä vähän optimoitu, että ei nytkähtelyjä tule. mutta ei jaksa enää palata pelin pariin, odotellaan vaikka dlc:t.

ja huomasin, että jos vaikka ammut hmg:llä ja sulle jää muutama ammus jäljelle, tallennat pelin ja lataat uudelleen, on kantamasi hmg automaagisesti lataunut täyteen 300 ammukseen :)
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä tuo varmaan parempi duuni kuin joku siivooja, tai vanginvartija tms, mutta ymmärrän.
Tässähän on ollu, että management kusee. Eli se paska valuu alaspäin :)
Pettymys on isompi, kun se koskee omia unelmia. Harvalla kuitenkaan on siivooja unelmaduunina, näillä on kuitenkin suurimmalla osalla ollut ennenkö totuus iskee vähän kovempaa naamaan.
Ja siks osa devaajien paljastuksista kannattaakin ottaa vähän suolan kera, pettynyt mieli tekee ongelmia asioista jotka ei välttämättä ole aina ollut kenenkään vika sinänsä.
 
GOG ei näköjään osaa ajaa päivitystä. Tulee Getting File List ja siitä suoraan failed.
Itse itselleni vastaten. Oli levyllä vain 37GB tilaa vapaana, kun tämä 1.1GB pätsi vaatii yli 60GB vapaata tilaa. Heti kun siirtelin pelejä toiselle SSD:lle, niin alkoi välittömästi lataamaan päivitystä.
 
Eilen illalla lataili tota 1.1.0 ja jäi pelailut sen takia. Tänään sitten jo vähän kokeilin ja näyttäisi, että xbox series x:llä on grafiikat parantuneet ainakin quality asennossa aivan helvetisti. Aiemmin tuntui olevan joku selvä bugi siinä, että ulkona kauas katsoessa tekstuurit näyttää lähellä hyvältä, vähän pidemmällä paskalta blurrilta, vielä pidemmällä sitten taas kohtalaiselta ja tosi kaukana aivan paskalta. Jotenkin siis käytettiin vääriä kompressointeja tai jotain semmosta. Nyt tekstuurit näyttää menevän etäisyyden mukana tasaisesti tuhnummaksi ja näyttää huomattavasti paremmalta.
 
Noin 30 tuntia täynnä ja pääjuoni läpi. Muutenkin alkoi tulla endgame olo jo noin 25 tunnin kohdalla, kun mikään tehtävä ei tuntunut vaikealta, pl. muutamat tehtävät joissa kuoli heti. Pääjuoni tuntui välillä aivan liian helpolta!

90-luvulla sitä aitoa ja alkuperäistä Cyberpunkkia mielikuvituksen voimalla pelanneena täytyy sanoa että tässä on paljon hyvää! Maailmankuva, kehon muokkaus, aseet jäävät helposti positiivisen puolelle. Kaupunki oli mielestäni onnistuneen synkkä, mutta eri alueet eivät olleet tasapainossa - osa laitama-alueista on todella keskeneräisiä tai hätäisesti tehtyjä.

Odotin, että pelissä olisi lentäviä autoja tai muita lentovekottimia, joita pääsee ohjaamaan - mutta eipä ollut. Myös ihmisten ja koneiden hacking kävi nopeasti tylsäksi. 55-55-55 - aika tylsää pidemmän päälle.

Pääjuoni oli mielestäni hyvä/kohtuullinen, mutta ei mitenkään uskomaton tarina jonka äärellä itketään ja muistellaan vuosien päästä. Hyvä käsikirjoitus maksaa ja nyt heikkoa tarinaa oli paikattu mm. Johnyn avulla. Lisäksi peliin on sullottu käsittämätön määrä turhaa triviaa, jota ei kukaan jaksa lukea (mm. joka puolella kaupunkia olevat pikkulevyt...)

Itse olisin toivonut enemmän roolipelaamiseen liittyviä peliominaisuuksia. Nyt oman hahmon kehittäminen jää taustalle. Tällä logiikalla on yksi ja sama miltä hahmo näyttää ja kuinka suuri sukupuolielin hänellä on... Myös tavaroiden ja aseiden tuunaus on yhden tekevää. Juonen kannalta minusta tuntui ettei tekemilläni valinnoilla ollut mitään merkitystä pelimaailman kannalta. Yhdentekevää.

Ammuskelupelinä peli oli Ok, aseita on paljon erilaisia ja haastetta ihan riittämiin näin vanhalle sedälle. Autopeliä tästä ei saa tekemälläkään, ajettavuus tökkii ja autot ikään kuin leijuvat tervassa. Kaikki on hyvin, kunnes törmäät johonkin - tällöin pelin keskeneräisyys tulee esiin karkealla tavalla. Goat simulator onnistuu ajopelinä lähes yhtä hyvin...

Näen pelissä paljon potentiaalia. En tiedä onko sitä mahdollista parantaa niistä ominaisuuksista käsin, joita itse eniten kaipaan. Lapsuuden mielikuville tämä peli ei pärjää.

Tällaisenaan annan 3/5 tähteä. Jos saavat peliin lisää merkityksellistä sisältöä, saatan palata sen äärelle. Nyt jätän pelin kuitenkin muhimaan vuodeksi ja odottelen millainen siitä tulee. Toivon parasta, mutta pelkään pahinta.

Mietin pelin ansaintalogiikkaa. Tähän tuskin tulee mitään moninpeli, micro-ostos hässäkkää. Nyt tuntuu, että en saanut riittävän hyvää vastinetta rahalle (60 eur) - laatu maksaa mutta nyt jäi vajaaksi. Pelifirmalla on vielä paljon työtä jos aikovat tämän laatua merkittävästi parantaa.

Pelikokemusta ryyditti uusi PC (6800xt, 32 Gb, SSD, 5800x).
 
Odotin, että pelissä olisi lentäviä autoja tai muita lentovekottimia, joita pääsee ohjaamaan - mutta eipä ollut. Myös ihmisten ja koneiden hacking kävi nopeasti tylsäksi. 55-55-55 - aika tylsää pidemmän päälle.

Samaa mieltä, hacking todella tylsää. Pitäisi olla huomattavasti vaikeampia ja esimerkiksi kokonaan erilaisia juttuja. Olen pelannut koko pelin alkuperäisellä OS:llä ja häkkäykset on ihan helppoja. Isommasta bufferista saisi sen edun, että voisi mainata varmaan aina kaikki dataminet. Sekin on ihan tylsää, että loputtomasti voi ottaa uusiksi, jos ei näytä hyvältä. Aika vähenee jonkin verran, mutta se minimi aika jotain 7 sekuntia riittää aina kuitenkin kevyesti. Ja mokaamisestakaan ei käsittääkseni rankaista mitenkään. Pitäisi aina tulla jotain alarmia. Toivoisin muutenkin huomattavasti enemmän blokkereita skilleihin liittyen. Tällä hetkellä vaikutus tuntuu olevan, että voi avata jonkun oven, josta pääsee vähän helpommalla. Yleensä se quickhack-ruutu näyttää muutenkin siltä, että graafin kompleksisuuden ongelman välttämiseksi algoritmi on joku todella köykänen ja oikea kombinaatio löytyy suoraan yläkulmasta vierekkäisistä numeroista. Tai liekö se edes generoitu ohjelmallisesti vai joku "koodari" luonut valmiiksi ne taulukot.
 
Berserk-cybermodissa on se hyvä puoli että koko hacking lähtee pelistä kokonaan pois eikä sitä tarvitse enää miettiä eikä ylipäätään nähdä, muuten tuli ite hakattua pakkomielteisesti ne kaikki hackattavat auki vaikkei niillä oikeasti tee yhtään mitään.

Craftingissä kanssa se hyvä puoli, että sen kun saa ylös niin vihollisia ei tarvitse enää lootata ja voi keskittyä muuhunkin kuin lattian kyyläämiseen ja napin hakkaamiseen, alkupuolella peliä tuntui siltä että puolet taistelualueiden peliajasta menää loottaukseen ja tavaroiden vertailuun.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
268 956
Viestejä
4 653 486
Jäsenet
76 317
Uusin jäsen
Svartzonker

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom