Cyberpunk 2077

Itse olen kanssa havainnut moottoripyörällä ajon hauskimmaksi. Itse ajan vielä periaatteella "aina pitää ajaa kaasupohjassa niin paljon kuin moottoripyörä kulkee tai ei ollenkaan". Eli vedän ihan sata lasissa aina ihan sama kuinka paljon ihmisiä tai liikennettä tiellä. Jos tilaa ei ole vedetään kaistojen välissä tai vastaantulijoiden kaistalla. Siihen päälle U käännöksiä jarrun avulla.
Sama, prätkällä ajoin kokoajan, autot on todella tylsiä pelissä. Ainut miinus että prätkillä ei pysty keuliin. :D
 
Keuliihan se vähä kun burnoutin tekee. Hyvä myös teilata pyörällä porukkaa kun kimmottaa sitä vähän esteistä ilmaan.
 
Varmaan tulee välittömästi aloitettua uudelleen, kunhan saa tämän ekan pelikerran nomadina pakettiin jossain vaiheessa. Nyt on roiskittu skillit ja perkit ehkä jopa typerästi aivan kaikkialle, mutta varmaan seuraavaksi keskitän ne paremmin ajatuksen kanssa... ekasta reissusta viisastuneena :)
ps. On tuo Panam vaan :love:
Aivan samat mietteet, etenkin Panamin suhteen. Naishahmo Corpolla pelaan itse. Tuo Panamin juonihaara pelin parasta antia tähän mennessä. 30 tuntia mittarissa. Aivan huikea kokemus ollut toistaiseksi. Muutama ärsyttävä bugi tullut vastaan, mutta niistä on päästy loadilla eroon. Yksityiskohtien määrä hahmoissa, kaupungissa, autoissa yms. on mieletön. Suu auki saa katella menoa välillä ja nauttia radiokanavista, cruisaillessa pitkin katuja. Aina kun mietin, että jos nyt jatkaisi pääjuonta, niin johan sieltä kilahtaa sivutehtäviä joka suunnalta ja harhaudun niihin.
 
Sama, prätkällä ajoin kokoajan, autot on todella tylsiä pelissä. Ainut miinus että prätkillä ei pysty keuliin. :D
Vielä kun sais jonkun kunnolla nopeen prätkän jostakin alle. CT-3X oli pikkusen ripeempi kuin mitä se ilmatteeksi saatu Arch, mutta vähän jäi kaipaamaan turbo-kittiä tohon.
 
Vielä kun sais jonkun kunnolla nopeen prätkän jostakin alle. CT-3X oli pikkusen ripeempi kuin mitä se ilmatteeksi saatu Arch, mutta vähän jäi kaipaamaan turbo-kittiä tohon.

Jos pelaa nomadilla ja vihjaa alussa Jackielle, että pyörää pitäisi tuunata, kun pyörän myöhemmin saa, se on nimeltään "Jackies tuned arch" ja taitaa olla pelin nopein pyörä.
 
Peli on selvästi nuuka muistien vauhdista. Testasin vakiota 4.5ghz ja muistit 2133mhz (15-15-15). Shutter+lagitus ja fps dropit nousivat uuteen potenssiin vs 4.7ghz+ muistit 3866mhz. (18-18-18) 7700k.
5fps tuli lisää pelkästään latenssien kiristämisellä. Ryzen DRAM calculatorin avulla. Edellinen peli joka oli näin tarkka muisteista oli fallout 4.
 
Blokkaamisellakaan ei tunnu olevan vaikutusta vaan polvipotku tulee sukkana läpi. Vinkkejä?

Tuleeko blokkauksen läpi? Omalla kynäniskalla on käytössä epic gorilla armit ja blokkaus pysäyttää kaiken, kunhan staminaa riittää. Staminaan auttaa muutama vaatemodi, boosteri ja nesteytys ennen matsia.
 
1609623543451.png


Eka läpipeluu. Katsellaampas helmikuussa uudestaan :smoke:
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Huh. Tämän videon perusteella vaikuttaa melkoiselta purkkaviritykseltä koko tekele.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Huh. Tämän videon perusteella vaikuttaa melkoiselta purkkaviritykseltä koko tekele.


"What I mean to say is that I'm not going into this video with the sole intention of just pooping all over CDPR's new shiny Nike shoes because everybody else is, but..." ja sitten haukkuu peliä 45min täysin samoilla argumenteilla, kuin miljoonassa muussakin "arvostelussa" :rolleyes:

Ei kannata antaa liikaa painoarvoa noille youtube-videoille tai esim. sille Redditin suolaisemmalle langalle. Jos Cyberpunk kiinnostaa, niin esim. tätäkin lankaa lukemalla saa selkeämmän kuvan pelistä. Pikakelauksella tuokaan jannu ei keksinyt ensimmäistäkään hyvää puolta pelistä, vaan keskittyi lähinnä vertailemaan AI:ta ja pelimaailmaa esim. GTA:han ja RDR:ään ja valittamaan bugeista. Bugejahan tuossa toki riittää ja osalle niitä on sattunut vielä enemmän - esim. tuolla videolla joku NPC oli ilmeisesti seuraillut hahmoa koko pelin ajan, mutta tuollaiset on harvinaisempia. Suurin osa bugeista kuitenkin on harmittomia ja vaatii korkeintaan edelliseen tallennukseen palaamisen. PC:llä tämä siis on jo nyt enimmäkseen aivan pelattavassa kunnossa, mutta tietty odottelemalla kuukauden tai pari saa ehjemmän kokemuksen. Tällaisenaankin itselle helposti 8-9/10 peli, jos ei vaan takerru liikaa niihin bugeihin.
 
Saa nähdä, miten hyvin CDPR korjaa tuon tekoälyn pelistä.

Nyt tuntuu, ettei hahmoilla ja autoilla ole tekoälyä juuri ollenkaan. Pelkästään tietyt, ennalta määrätyt reitit ja vuorosanat. Jos auton reitillä on este, auto pysähtyy odottamaan loputtomiin. Jos NPC-hahmon reitillä on este, hahmo pysähtyy tai kääntyy 180 astetta ympäri. Jos nuo ovat syvällä pelin koodissa, niin todella vaativa operaatio lisätä oikeasti immersiivinen AI peliin. Toki on myös viitteitä, että jotain hyödyntämätöntä tekoälyä pelissä on, kun yksi pelaaja Youtubessa sai poliisit ajamaan hetkeksi takaa autolla. Itsellä myös kerran liikennevalot eivät vaihtuneetkaan automaattisesti vihreiksi, vaan jouduin odottamaan autossa punaiset valot ja liikenne virtasi älykkäämmin ja sulavammin kuin koskaan. Olin ihan varma, että GOG oli ladannut jonkun uuden, mullistavan patchin huomaamatta, mutta ei.

Luonnollisesti tätä pelatessa on GTA:sta ikävä sitä, kun auton varastamisen jälkeen kuski yrittää tulla vetämään turpaa ja jää kahvaan roikkumaan. Tai sitä kun menee vittuilemaan jengille pimeällä kujalla ja sitten turpasauna kutsuu. Vastapainoksi noille tämä tarjoaa valtavasti yksityiskohtaisemman ja hienomman maailman, paremman käsikirjoituksen ja grafiikat ja enemmän vaihtoehtoja tehtävien tekemiseen ja hahmon kehitykseen. Kaikkea ei voi saada, vaikka ennen julkaisua hypessä hetken siltä vaikutti. Tuli katsottua uudestaan E3 Gameplayn video ja aika paljon tässä versiossa karsittu siitä.

Ylipäätään jännä peli siinä mielessä, että suurin osa asioista on tehty ihan uskomattoman hyvin ja ovat ihan pelialan huippua. Esimerkiksi juuri hahmot, käsikirjoitus, tehtävät, grafiikat, maailma ja äänet. Sitten taas vastapainoksi tekoäly ja bugien määrä on ihan ala-arvoista. Ei tule itselle ainakaan muuta vastaavaa peliä, joka saisi näin ristiriitaisia fiiliksiä aikaan ja laatu vaihtelee noin suuresti. Kai tuossa näkyy selvästi se, missä kohdalla aika vain loppui. Välillä peli vituttaa kovasti ja välillä huomaakin, että Night Cityssä seikkaillessa on kulunut useampi tunti, kun ollut mielenkiintoisia tehtäviä. Toivottavasti tammikuun iso patch ehtii vielä tähän läpipeluuseen mukaan. Täytyy jättää osa sivutehtävistä pelaamatta, niin ehkä loppuvuodesta tai ensi vuonna voi ottaa uuden läpipeluun bugit ja ongelmat korjattuna lisäosien kera ja RTX päällä. Kyllä tästä pelistä pystyy hyvin nauttimaan, kunhan ei takerru bugeihin ja ongelmiin, eikä yritä vain löytää niitä. Toki aina se ei riitä, kun bugit ja ongelmat löytävät sinut. :think:
 
Viimeksi muokattu:
Jep, voi olla ettei AI:ta saada saada koskaan korjattua kokonaan tai ainakaan sille tasolle mitä jollain hypevideoilla lupailtiin. Toisaalta välillä tulee sellaisia pieniä pilkahduksia siitä, että kyllä siellä jossain alla on ihan toimivia aihioita, mutta tällä hetkellä ne on melkeinpä enemmän sellaisia easter egg -tyyppisiä löytöjä. En mä ainakaan osaa kaivata mitään NPC:tä, jotka elelee jonkin oman vuorokausirytminsä mukaan. Riittäisi ihan hyvin, kun autoilijoille saisi edes vähän älyä ja poliisit takaa-ajoineen ilman noin räikeää viereen spawnaamista. Taisteluissa tekoäly kuitenkin toimii yleensä ihan kohtuullisesti, mitä nyt joskus joku jengiläinen jumittaa jonnekin laatikon taakse.
 
Kolmas läpipeluu menossa, ja törmäsin aika pahaan bugiin. Hahmollani ei ole kuin 3 pistettä intelligencessä, että en tiedä johtuuko siitä vai ei. Läpipeluun alussa toimi hakkerointi ihan hyvin (siis tämä minipeli, jossa kirjain-numeroyhdistelmiä syötetään oikeassa järjestyksessä), mutta nyt se ei enää näytä tarvittavia yhdistelmiä. Se ruudukko aukeaa kyllä ihan oikein. Jos vaan summamutikassa valitsee jonkun yhdistelmän, niin näyttää vihreää, ja että kaikki olisi ok, mutta hakkerointi ei kuitenkaan onnistu. Nyt on sivutehtävä jumissa, kun en saa kaveria hakkeroitua bd- tuolista.
 
Laitetaan nyt omatkin kokemukset muiden iloksi tai edes omaan arkistoon.

Läpi tuli mentyä kaikkien sivu tekeleiden kanssa n. 97 tunnissa. Paljon hyvää, mutta myös jotain ärsyttävää. Ammuskelut ja kaikenlainen veitsileikkiminen oli hyvin tehty ja niitä tykkäsi harrastaa useinkin jos oli vaan kohteita näkyvissä. Hieman meni aikaa päästä sisään kaikenlaisiin uusin termeihin, kun tuntuivat kalskahtavan itselle joku flatline, zero ja preem. Autoilu oli ihan kuraa ja kaikki tehtävät siihen liittyen täyttä paskaa. Hienoltaha ne kyllä näytti, mutta ajaa ei tehnyt mieli. Välillä tehtävät ja mikä lie bugasi useinkin, että joutui lataamaan tallennuksia uusiksi, mikä nyt niin haittaa kun nopeasti onnistuu. Maisemia ei kauempaa kannattanut zoomailla kun näytti ihan karsealta, mutta sitten taas pienet yksityiskohdat läheltä oli todella hyvin tehtyjä roskista lähtien, mitä oli aina välillä hauska tutkia. Johnny oli kyllä hauska samu sirkka tuomassa uusia näkemyksiä eri tehtävien päätöshetkiin.

Saapa nähdä miten tätä päivittävät vielä, täytyy se toinen kerta kokeilla joskus sen jälkeen sitten vertailun vuoksi.
Kaikkiaan sanoisin 8/10
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Huh. Tämän videon perusteella vaikuttaa melkoiselta purkkaviritykseltä koko tekele.

Hyvinkin onnistunut arvostelu konsoliversioista. PC'llä aivan erilainen kokemus. Kaukana hypetetystä kyl mutta ihan jees peli.
 
Saa nähdä, miten hyvin CDPR korjaa tuon tekoälyn pelistä.

Miksi korjaisivat, jos suurin osa jaksaa pelata tuota tuommoisenaan? Ja eiköhän tuohon joku jonkun keskinkertaisen modipurkan kehitä.
Itse jätän kokonaan pelaamatta, koska en voi sietää noin paskaa tekoälyä tämmöisessä pelissä. Pitäisi olla aika massiivinen tekoälypäivitys, jotta tuota kykenisi pelaamaan.
Tai ainakin oletan, ettei tuota ihan parilla rivillä koodia pelasteta.
 
Miksi korjaisivat, jos suurin osa jaksaa pelata tuota tuommoisenaan? Ja eiköhän tuohon joku jonkun keskinkertaisen modipurkan kehitä.
Itse jätän kokonaan pelaamatta, koska en voi sietää noin paskaa tekoälyä tämmöisessä pelissä. Pitäisi olla aika massiivinen tekoälypäivitys, jotta tuota kykenisi pelaamaan.
Tai ainakin oletan, ettei tuota ihan parilla rivillä koodia pelasteta.
Muun muassa tämän valossa ihmettelen miten jotkut jaksaa pelata tämän uudelleen läpi saati kolmannen kerran.
 
Stadialla fataalit bugit eivät niinkään häiritse, kuten mitään kaatumisia tai jumiutumisia ei ole.
Jotkut pienet ja usein toistuvat gafiikkabugit on kyl ärsyttäviä, mutta kaikkein pahin on se parjattu AI tai sen puute.

Täytyy vain ihmetellä mimmoisilla standardeilla tyypit pelailee, jos sitä ei nosta deal breaker -ongelmaksi. On kyl aivan järkyttävää paskaa.
Ketään ei kiinnosta mitä puuhaat tuolla maailmassa, paitsi tietenkin niitä skriptattuja hahmoja. Kadulla, liikenteessä ja baareissa voit tehä ihan mitä vain, siis IHAN MITÄ VAIN ja ympäröivää maailmaa ei kiinnosta palaakaan. Korkeintaan suojaavat päänsä ja luikkivat karkuun.
Olisi edes jotenkin sidottu sun katu-uskottavuuteen, mut ei.

Pelaan tätä silloin tällöin ihan mielenkiinnosta juonta kohtaan ja arvostuksesta CDPR kohtaan ja toivosta, että olisi ilmestynyt "pieni" patch jossa kaikki olisi korjattu.
 
Miten saan craftattua Overwatch snipun, kun oon menny hukkaamaan tuon Panamin alkuperäisen pyssyn?
 
Miten saan craftattua Overwatch snipun, kun oon menny hukkaamaan tuon Panamin alkuperäisen pyssyn?

Et mitenkään.

Iconic aseita ei saa takaisin mitenkään jos sen alkuperäisen tuhoaa tai myy.

Jep jep .. mullakin monen monituista Iconic asetta jää nyt kokeilematta. En ymmärrä miksi iconic-aseet voi edes tuhota/myydä ..
 
Kolmas läpipeluu menossa, ja törmäsin aika pahaan bugiin. Hahmollani ei ole kuin 3 pistettä intelligencessä, että en tiedä johtuuko siitä vai ei. Läpipeluun alussa toimi hakkerointi ihan hyvin (siis tämä minipeli, jossa kirjain-numeroyhdistelmiä syötetään oikeassa järjestyksessä), mutta nyt se ei enää näytä tarvittavia yhdistelmiä. Se ruudukko aukeaa kyllä ihan oikein. Jos vaan summamutikassa valitsee jonkun yhdistelmän, niin näyttää vihreää, ja että kaikki olisi ok, mutta hakkerointi ei kuitenkaan onnistu. Nyt on sivutehtävä jumissa, kun en saa kaveria hakkeroitua bd- tuolista.

Sulla on varmaan joku berzerk tai vastaavaa cyberdeck käytössä. Siinä on joku bugi, että ei näytä numeroita. Käy vaihtamassa ripperdocilla ns. tavalliseen deckiin niin alkaa toimimaan taas.
 
Nyt kun on peli pelattu niin täytyy todeta, että olipa hyvä, ettei tullut seurattua ennakkomarkkinointia yhtään. Pystyin hyppäämään peliin witcher 3 -pohjilta, eli odotusarvoina hyvin kirjoitetut hahmot ja tarina maailman ja NPC-hahmojen ollessa ohutta taustakulissia. Senhän CP ihan hyvin toimittikin ja viihdyin sen sata tuntia hyvin pelin parissa.

Nyt kun eilen ostin RDR2 niin olisi kyllä ollut varmaan ihan eri lopputulos jos olisi kokenut Rockstarin upeat preeriat ja uskottavan maailman NPC-hahmoineen ennen tätä ja sitten vielä CDPR ennakkopuheiden perusteella odottanut immersiivisempää maailmaa kuin Rockstarin tuotos.
 
No tästä nyt näkee että markkinoijen juttuihin ei kannata koskaan uskoa eikä myöskään ennakkotilata mitään, teknisesti ottaen syyllistyin tähän kun ennakkotilasin päivää ennen jotta saisin latautumaan ajoissa.
 
Nyt kun eilen ostin RDR2 niin olisi kyllä ollut varmaan ihan eri lopputulos jos olisi kokenut Rockstarin upeat preeriat ja uskottavan maailman NPC-hahmoineen ennen tätä ja sitten vielä CDPR ennakkopuheiden perusteella odottanut immersiivisempää maailmaa kuin Rockstarin tuotos.
Kokeilepa tätä pökälettä uusiks pitkän RDR2:n jälkeen niin huomaa kuinka tyhjä ja pahvinen tuo open world on verrattuna länkkäriin vaikka jo oletuksena jonkun villin lännen kokis paljon tylsemmäks. RDR2:ssa löytää jos jonkinlaista tekemistä ja NPC:t jaksaa viihdyttää.
 
Kokeilepa tätä pökälettä uusiks pitkän RDR2:n jälkeen niin huomaa kuinka tyhjä ja pahvinen tuo open world on verrattuna länkkäriin vaikka jo oletuksena jonkun villin lännen kokis paljon tylsemmäks. RDR2:ssa löytää jos jonkinlaista tekemistä ja NPC:t jaksaa viihdyttää.

Kerrotko miten ne viihdyttää kun ainoa oikea kommunikointi keino on ampua tai lyödä turpaan tai juosta hevosella yli? Joo jossain minipeleissä npc:t juttelee jotain mutta siinähän se sitten on.

ŔDR2 poliisit on muuten yhtä typeriä kuin Cyberpunkissa. Jostain ne vaan ilmestyy ja ainoa paikka johon ne ei pääse on se pitkä tunneli.
 
Kerrotko miten ne viihdyttää kun ainoa oikea kommunikointi keino on ampua tai lyödä turpaan tai juosta hevosella yli? Joo jossain minipeleissä npc:t juttelee jotain mutta siinähän se sitten on.
Kyllähän noista useista saa ties mitä infoa tai sivutehtävää yms. Pelkästään nuo sun mainitsemat on jo vaihtelua tämän pelin yhdelle lauseelle mitä nuo pahvihahmot toistelee.
 
Jos NPC-hahmon reitillä on este, hahmo pysähtyy tai kääntyy 180 astetta ympäri. Jos nuo ovat syvällä pelin koodissa, niin todella vaativa operaatio lisätä oikeasti immersiivinen AI peliin.

Tulin vahingossa kokeilleeksi tätä kun pysäköin autoni leveälle jalkakäytävälle. Noin puolet npc-hahmoista kiersivät auton ja loput kääntyivät takaisin. Tämän korjaaminen on luultavasti hyvin helppoa.
 
Kokeilepa tätä pökälettä uusiks pitkän RDR2:n jälkeen niin huomaa kuinka tyhjä ja pahvinen tuo open world on verrattuna länkkäriin vaikka jo oletuksena jonkun villin lännen kokis paljon tylsemmäks. RDR2:ssa löytää jos jonkinlaista tekemistä ja NPC:t jaksaa viihdyttää.
Ehkä joku hyvä lisäri tai jeesuspäivitys saa palaamaan vielä Night Cityyn jossain vaiheessa. Jotain isoa se kyllä vaatii. Joo itelle Cyber Punk toimis aihiona paremmin, kuin villi länsi. Ihan hienoa olis nähdä tälläinen maailma Rockstarin toteuttamana.
 
Ehkä joku hyvä lisäri tai jeesuspäivitys saa palaamaan vielä Night Cityyn jossain vaiheessa. Jotain isoa se kyllä vaatii. Joo itelle Cyber Punk toimis aihiona paremmin, kuin villi länsi. Ihan hienoa olis nähdä tälläinen maailma Rockstarin toteuttamana.

Ja ostat eurodollarisi jostain haistapaska kaupasta. Joo ei kiitos. :lol:
 
RDR2 pelaamisessa en päässyt oikein mukaan peliin. Peli jäi jo kuukausia sitten ehkä lopulliselle tauolle. Pelin kummallinen vaikeus satunnaispelaajalle, hahmon tönkkö liikkuminen ja monimutkainen ohjaus söivät innon.

Itsellä 60h takana cyberpunkin peluuta ja vaikkei peli ole täydellinen, niin paljon kiinnostavampi elää juonen mukana kun ei tarvitse hampaita kiristellen hakata kymmentä eri näppäintä samalle toiminnolle
 
Kokeilepa tätä pökälettä uusiks pitkän RDR2:n jälkeen niin huomaa kuinka tyhjä ja pahvinen tuo open world on verrattuna länkkäriin vaikka jo oletuksena jonkun villin lännen kokis paljon tylsemmäks. RDR2:ssa löytää jos jonkinlaista tekemistä ja NPC:t jaksaa viihdyttää.

No ei missään pelissä ole niin hyvää AI:ta, että se jaksaisi jotenkin oikeasti vähääkään pidempään viihdyttää. Toki RDR2:ssa on peli standardeilla hyvä AI npc hahmoilla, mutta loppupelissä sen merkitys on kuitenkin aika pieni. Kerran tai pari on tullut testailtua, miten ne reagoi tiettyihin juttuihin ja siinä se.

Ihan sama GTA:ssa. Kerran tai 2 kiva seurata esim ambulanssi/palomiesten toimintaa ym. Mutta kun se on nähty, nuin se on nähty

Sitten kun AI saataisiin sille tasolle, että niiden NPC hahmojen kanssa voisi oikeasti "leikkiä", ja niitä voisi jotenkin manipuloida tekemään vähän monimutkaisempia ja juttuja, reagoimaan lukemattomilla erilaisilla tavoilla tms, niin voisi sanoa NPC hahmojen olevan viihdyttäviä.

Toki CP2077 olisi parempi/immersiivisempi peli, jos NPC hamojen tekoäly olisi parempi. Etenkin poliisien kohdalla toivoisi pikaisya parannusta. Muutoin tuo tyhmä NPC AI kuitenkin vaikuttaa niin marginaalisesti siihen miten ja mitä pelissä tekee. Ei 95% pelaajista kiinnosta seurailla NPC hahmoja, kun ei ne tee mitään kiinnostavaa kuitenkaan. Ne on vaan kulissia ja CP2077 kohdalla vaan pykälää kehnommat kun esim. RDR2 tai GTA5.
 
Kokeilepa tätä pökälettä uusiks pitkän RDR2:n jälkeen niin huomaa kuinka tyhjä ja pahvinen tuo open world on verrattuna länkkäriin vaikka jo oletuksena jonkun villin lännen kokis paljon tylsemmäks. RDR2:ssa löytää jos jonkinlaista tekemistä ja NPC:t jaksaa viihdyttää.
Onkos kukaan myös verrannut kuinka paljon näitä NPC hahmoja on molemmissa peleissä ja kuinka isolla alueelle ne on laitettu
 
Witcher kolmosessa oli aluksi vähän shokki että perus-NPC:iden kanssa ei voinut kunnolla puhua, mutta vartin jälkeen se tuntui jo vapauttavalta. Pystyi juoksemaan kohti seuraavaa eeppistä tehtävää ilman että varmuuden vuoksi haastattelee joka Perttiä. Koskaan en myöskään seurannut NPC:itä metriäkään, joten en tiedä vaikka kiersivät viiden metrin kehää. Makuasioita toki plus mitä peleiltä odottaa, enkä tietenkään halua että NpCt kerääntyvät laumaksi auton nokan eteen tms. Odottelen täällä PS4-patcheja ennen kuin hyppään Cyberpunkkiin (sillä aikaa Deus Exää vähän pohjalle).
 
RDR2 oli yksi huonoimpia pelikokemuksiani vuosiin. Minua ei kiinnosta pätkääkään karhunmetsästysminipelit kun itse juoni oli yhtä tervan juomista. "Peli" olisi ollut parempi jos ratsastamiseen ja toistuvaan länkkärilaumojen lahtaamiseen olisi saanut autopilotin eikä olisi tarvinnut tahkota samaa paskaa aina uudelleen ja uudelleen.

Ehkäpä ihmiset joilla ei ole työn ja perheen tuomia rasitteita kaipaavat tuollaista kokemusta Cyberpunkistakin.
 
Suurempi ongelma on että autolla ajo ei ole vaan yhtään hauskaa, prätkät
on siedettäviä mutta autot täyttä paskaa. Pelasin just Mafian remaken ja siinä ajomalli oli hauska tässä ei. Eihän prätkän selässä pysty edes omaa painopistettä muuttamaan, jo Vice cityssä pystyi. Se miten esim. renkaat reagoi töyssyihin ihan surkeaa kuten ajofysiikat muutenkin. Ei paljo tee mieli kruisailla.

Sääli kun pelissä moni asia on erinomainen, mutta osa taas vedetty alta minkään standardin. Mikä juttu toi että pakenevat npc:t vain katoavat ilmaan kun kääntää päätä? Bugeista en viitsi edes puhua, muuta kuin ne joilla ollut vaan pari pientä voivat laittaa loton vetämään.

Kaikesta huolimatta noin 80h tuli pelattua ja kiinnosti loppuun asti.
 
Viimeksi muokattu:
Pelailen osittain pädillä niin ajaminen ei ehkä siksi häiritse, mutta en näe siinä mitään pointtiakaan. Pelissä ei ole mitään kannustinta tai etua hankkia parempaa ajoneuvoa, ja pikamatkustuspisteiden löytymisen jälkeen vielä vähemmän. Kruisailen silti välillä huvikseni ihan maisemien takia.

Eiköhän ajomallia korjata viimeistään nettipeliä varten.
 
Päällimmäisenä jäi harmittamaan, että delamain questit bugas ittensä jumiin ja ei päässyt näkemään mihin se olisi johtanut.
 
Olihan tämä melkoinen teos.
Mutta, jos ei ole ihan kauhea hätä niin suosittelisin odottamaan päivityksiä ja modeja.
Tarina ja "pää"sivutehtävät 10/10.
Yleinen puuhastelu 7/10.
Muuten 6/10
Pahimmat bugit itsellä oli:
Insta kuolemat, kun hyppi tai kiipeili vaikka aidan yli.
Maan läpi putoamiset em. syystä myös.
Eniten harmittaa käyttämätön potentiaali mikä pelimaailmassa olisi, mutta katsotaan vuoden päästä sitä uudelleen.
 
Urakalla (puurtamista) nyt poliisien tehtäviä kartasta poistelen, kun "viimeinen" main story mission olisi tehtävissä. Typerän harvinaisia edelleen kypärät, kasvosuoja housut/jalkineet epic+ loot chesteissä, aseita, paitoja ja takkeja sen sijaan joka paikassa. En kertaakaan vielä ole fast travelia käyttänyt, kykyjen kasvun perusteella olisi pitänyt juosta jokaiseen paikkaan.. toisaalta tehokkaat autot ei meinaa pysyä tiessä kiinni ja moottopyörät ei taas käänny ilman sivuttaisluistoa.

Mielestäni turhan niukalti experience antaa nämä ei main/side -missionit. Ja skillien pisteet ei näytä nousevan ekan pelin aikana puolta väliä pidemmälle. Katu-uskottuvuus taas cappasi aikoja sitten.
 
Tarkoitin skillien tasojen pisteitä (nousee käyttämällä) en main statteja joita voi nostaa hahmon tasojen perusteella.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
287 060
Viestejä
4 932 877
Jäsenet
79 283
Uusin jäsen
Eemeli Päivärinta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom