Cyberpunk 2077

Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 696
Se dildo on hyvä melee ase. Sillä kaatuu ukko komeesti. Nyt itekin pelasin läpi ja tuli se onnellinen loppu. Toisessa pelissä kaksosetkin kaatui komeesti kun toin mukaan matsiin panamin. :) se ampui niitä pyssyllään. Panam mukana sieltä tunneli tehtävästä kun se on kesken.
 

ip3

Liittynyt
24.08.2018
Viestejä
99
Kaivataan apua performanssiongelmaan.

Päivitin 1080ti -> 3080, jonka jälkeen peli on alkoi käyttäytyä kummallisesti asetuksien muuttamiseen.

En saa yli 50 fps oikein mitenkään ja GPU usage on ihan kamalaa. Ihan sama mikä resoluutio, niin fps on sama. RT ja DLSS asetuksilla on jonkin verran vaikutusta, mutta vain tuohon noin 50 fps asti. Sitä enempää en saa. FPS rajoitin ei ole päällä ja muut pelit toimii.

Mistä tälläinen voisi johtua? 1080ti:llä toimi normaalisti ja sain esim 1080p yli 100fps. Prossuna i7 7700K.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 696
Onko teillä muuten aseet hajonut? Mulla rupesi kerran yksi revolveri savuamaan ja sillä ei voinut enää ampua. Että oliko bugi vsi ominaisuus?
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 876
Onko teillä muuten aseet hajonut? Mulla rupesi kerran yksi revolveri savuamaan ja sillä ei voinut enää ampua. Että oliko bugi vsi ominaisuus?
Eipä ole tullut vastaan, mutta voisiko tuo olla joku hakkerointi hyökkäys sinua kohtaan? Vihollisen hakkeri laittanut sinuun jonkin aseenkäytön eston. Mielestäni joku tuommoinen löytyy myös noista omista quick hackeista.
 

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
Kaivataan apua performanssiongelmaan.

Päivitin 1080ti -> 3080, jonka jälkeen peli on alkoi käyttäytyä kummallisesti asetuksien muuttamiseen.

En saa yli 50 fps oikein mitenkään ja GPU usage on ihan kamalaa. Ihan sama mikä resoluutio, niin fps on sama. RT ja DLSS asetuksilla on jonkin verran vaikutusta, mutta vain tuohon noin 50 fps asti. Sitä enempää en saa. FPS rajoitin ei ole päällä ja muut pelit toimii.

Mistä tälläinen voisi johtua? 1080ti:llä toimi normaalisti ja sain esim 1080p yli 100fps. Prossuna i7 7700K.
A. Asenna uudelleen Nvidia ajurit poista+käynnistä kone uudelleen vaikka ensin ja sitten asenna uudeelleen esim Geforce Experience ja Nvidia ajurit. En ole pelannut tätä peliä mutta toisessa pelissä uudet ajurit auttoivat.
B. Kuinka paljon RAM sinulla on? Jos sinulla on 8GB niin ei taida riittää vaan pitäisi olla 16 GB RAM vähintäin jos puhutaan RAY TRACING.
C. Kysy apua jostain Cybergoth 2077 tech forumeista ja avaa vaikka tiketti heille.

En ole tämän foorumin super GURU. Tuo on nyt vain mitä nopeasti juolahti mieleen.
 
Viimeksi muokattu:

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 187
^Tuohon lisäisin, että DDU:lla ajurit safe modessa sileeks ja puhtaalle pohjalle uusimmat. Auttaa yllättävän moneen epämääräiseen häröön paljon paremmin kuin perus poista&asenna.
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Ei yllätä jos tuossa olisi jotain muutakin rikki. Tuo craftaus systeemi saisi tietysti olla jotenkin järkevämpi ja palkitsevampi jos esimerkiksi löytää jonkun uuden crafting specin mutta kannattaa muistaa että ei nuo exploitit mikään uusi juttu ole. Skyrimissäkin oli joku joku exploit jolla sais järjettömiä dps:iä aseisiin craftaamalla jos vain jaksoi sitä exploittia hieroa tarpeeksi.
Jep se exploitti meni jotenkin silleen, että loi kokoajan parempia varusteita, jotka boostaa craftaystä. Eli kun on luonut varusteet, jotka lisää craftays kykyä ja rakentaa ne päällä uudet samanlaiset varusteet, jotka boostaa craftaus kykyä enemmän kun ne ensimmäiset varusteet. Sen jälkeen jatkaa tätä loopissa rakentaen kokoana parempia cräftäys boosti varusteita ja lopulta rakentaa niiden varusteiden avulla aseen joka tappaa kaiken yhdellä iskulla.

Tosin jos haluaa huijata niin saman saa tehtyä nopeammin komentoriviltä, koska tahansa yhdellä komennolla tai käyttämällä huijaus modia. Ei Elder Scroll peleissä ikinä ole huijaamista estetty kovinkaan ahkerasti jos sitä haluaa harrastaa tosin yleensä jos haluaa nauttia yksinpeli sisällöstä niin ei kannata alkaa huijata kun vasta sen jälkeen kun on pelannut pelin läpi ja haluaa leikkiä pelimoottorilla ja modeilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
749
Joo on noissa nyrkkitappeluissa joku bugi kyllä. Taas kokeilin monta kertaa sitä muskeli-mantaa voittaa. Ei tu mitään. Varmaan 20 kertaa vetäsin isolla iskulla sen kontilleen ja kuntopalkista lähti siltä vaan joku kolmannes pois. Sitten se lyö/tönää sua kerran ja game over... blokki ei toimi, vastaisku ei toimi. Ja aina lähtee koko kuntopalkki tyhjäksi yhdestä iskusta. Mulla on body jotain 14 ja brawl taitaa olla 6 tai 7. Lisäksi tuon jälkeen et voi liikuttaa ukkoa enää ollenkaan eikä esim voi ottaa rematsia, eli siihen jää ukko pönöttämään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
44
Parhaat autot tuntuvat tulevan nomadien tallista. Suosikkini tähän asti on "Little Mule"-nimeä kantava panssaroitu pickup. Auto näyttää mahtavalta, pörisee ihanasti ja sen ohjaus on upean jämäkkä. Halpakin oli. Jostain löytyy varmasti parempikin rassi, mutta tällä kyllä ajetaan vielä pitkään.
Kiitoksia tuosta auto vinkistä. Auto ei ole mikään kovin nopea mutta varsin kätevä laite ajella kaupungissa. Tuntuu nuo urheiluautot olevan hieman liian "formuloita" kaupunkin ajoon ainakin näppis hiiri ohjauksella.

Ja asiasta toiseen miksi ihmeessä jotku toivoo että peli olisi tehty putkijuoksuksi? Ilmeisesti tuo deus ex:n uusin taisi olla joku hubi systeemi?

Toivottavasti tähän saadaan kunnon modi kommuuni jotta peli tulee elämään vielä kauan :)
 

mxb

Tukijäsen
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
196
Kaivataan apua performanssiongelmaan.

Päivitin 1080ti -> 3080, jonka jälkeen peli on alkoi käyttäytyä kummallisesti asetuksien muuttamiseen.

En saa yli 50 fps oikein mitenkään ja GPU usage on ihan kamalaa. Ihan sama mikä resoluutio, niin fps on sama. RT ja DLSS asetuksilla on jonkin verran vaikutusta, mutta vain tuohon noin 50 fps asti. Sitä enempää en saa. FPS rajoitin ei ole päällä ja muut pelit toimii.

Mistä tälläinen voisi johtua? 1080ti:llä toimi normaalisti ja sain esim 1080p yli 100fps. Prossuna i7 7700K.
Itsellä oli tämän pelin kanssa alussa ongelmana, että en saanu enempää kuin jotain 30-40fps, vaikka yritti mitä. Grafiikka-asetusten muuttamisella ei ollut mitään vaikutusta. Tännekin asiasta kirjoittelin. Lopulta löysin ratkaisun ja se oli Win10 October update asentaminen. Edes näyttisten ajureiden poistaminen DDU:lla ja uudelleen asennus ei auttanut. Mutta tuon päivityksen kun latasin ja asensin, alkoi kaikki toimimaan normaalisti.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 456
Eipä ole tullut vastaan, mutta voisiko tuo olla joku hakkerointi hyökkäys sinua kohtaan? Vihollisen hakkeri laittanut sinuun jonkin aseenkäytön eston. Mielestäni joku tuommoinen löytyy myös noista omista quick hackeista.
Mulla käynyt tuo kiikarikiväärin kanssa mutta ei muiden aseiden kanssa mutta eikös tuo hakkerointi ominaisuus pitäisi koskea vain sähköisiä aseita, ei fyysisia?

e.g: Miten sä voit hakkeroida ruudilla toimivan aseen? tai sitten olen missanut jotain.

Edit:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
44
Ilmeisesti jos noita grafiikka asetuksia muuttelee ainakin osa tulee voimaan vasta kun pelin käynnistää uudestaan vaikka sitä ei erikseen mainita.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
749
Mulla käynyt tuo kiikarikiväärin kanssa mutta ei muiden aseiden kanssa mutta eikös tuo hakkerointi ominaisuus pitäisi koskea vain sähköisiä aseita, ei fyysisia?

e.g: Miten sä voit hakkeroida ruudilla toimivan aseen? tai sitten olen missanut jotain.

Edit:
Tai näitä smart/power-aseita... juu, ei ole tullut tuota reukuilla vastaan vaikka paljon niitä käytänkin.
 
Liittynyt
15.02.2018
Viestejä
334
Joo on noissa nyrkkitappeluissa joku bugi kyllä. Taas kokeilin monta kertaa sitä muskeli-mantaa voittaa. Ei tu mitään. Varmaan 20 kertaa vetäsin isolla iskulla sen kontilleen ja kuntopalkista lähti siltä vaan joku kolmannes pois. Sitten se lyö/tönää sua kerran ja game over... blokki ei toimi, vastaisku ei toimi. Ja aina lähtee koko kuntopalkki tyhjäksi yhdestä iskusta. Mulla on body jotain 14 ja brawl taitaa olla 6 tai 7. Lisäksi tuon jälkeen et voi liikuttaa ukkoa enää ollenkaan eikä esim voi ottaa rematsia, eli siihen jää ukko pönöttämään.
Tuntuu vähän olevan. Tehtävä on tasoa very low ja yhdellä nyrkin iskulla lyö kaikki energiat. Itse ei tee juurikaan lyönnillä vahinkoa. Ainoa millä voitin oli glitchin käyttäminen ja miekalla husiminen. Eli heittää repusta miekan pihalle, niin sen voi maasta poimia ja käyttää. Silti kuolin glen miestä vastaan kolme kertaa. Ainoa millä pärjäsi oli odottaa hyökkäystä ja power jumpilla hypätä selän taakse. Sieltä sitten miekalla lyödä pari kertaa aina selkään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 080
Tuntuu vähän olevan. Tehtävä on tasoa very low ja yhdellä nyrkin iskulla lyö kaikki energiat. Itse ei tee juurikaan lyönnillä vahinkoa. Ainoa millä voitin oli glitchin käyttäminen ja miekalla husiminen. Eli heittää repusta miekan pihalle, niin sen voi maasta poimia ja käyttää. Silti kuolin glen miestä vastaan kolme kertaa. Ainoa millä pärjäsi oli odottaa hyökkäystä ja power jumpilla hypätä selän taakse. Sieltä sitten miekalla lyödä pari kertaa aina selkään.
Tuo nyrkkitappelu on selvästi yritetty tehdä niin että yrittäisit "oikeasti" nyrkkeillä etkä vain rushaisi sitä alas. Ongelma tuossa vaan on se että AI:n iskujen ulottuvuus on ihan järjetön ja animaatio jatkuu vaikka kiertäisit sandevistanin kanssa selän taakse (Cyberpunk ei oikein tunne tässä tapauksessa Newtonin lakeja). Noiden niiden combojen väistäminen on vaan aika vammaista koska ainoa todella varma tapa väistää on hypätä cyberjaloilla ilmaan ja mielellään sillä tuplahyppy versiolla. Itse en jaksanut non streetbrawl äijällä noita taputella kuin yhden koska omat iskut ei tehnyt kuin maksimissaan 3% lämää joten todella kauan olisi saanut grindata ja jos teet yhden virheen niin se on sitten siinä. Itsellä taisi olla HP sen verran että juuri kerran sai ottaa nokkaan mutta jäi minimi HP.

En sitten tiedä jos tuon tekisi jollain 20body streetbrawl äijällä niin olisiko siinä enemmän järkeä. Ainakaan nopealla ukolla tuota on ihan turha koittaa ja ilman perkkejä.
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
688
Viimeistä nyrkkeily ottelua odettelen, päätehtäviä vältellyt. Vaikeimmalla vaikeus tasolla nuo muut mennyt painostamalla päällä kokoajan, vahva löynti hajottaa torjunnan ja horjuttaa vastuttajan sit pari nopeaa löyntiä perään rince and repeat. One shottaavat kyllä jos osuvat, mutta tuo torjuessa väistö ajan hidastus modi auttaa mukavasti, niin ja tietty nuiden potkujen ja muiden liike sarjojen ajoissa tunnistaminen. Tietty nyrkkien käyttö skilli päivityksistä vahva+combo lyönti ja stamina kulutus päivitykset +modit. Psychotkin nyrkeillä mättänyt (pois lukien ne kaksi power skeleton käyttäjää). Jalkoihin lyöminen jos mahdollista toimii myös.

Ensimmäisen kerran kaatui peli ihan ajellessa ympäriinsä, säilytys tavara laatikotkin tyhjentelin, kun viimein modi purku skillin otin. Nyt taitaa olla tehtävissä olevat normaalit sidequestit loppu vaihteeksi, pitäisi voodooboysille käydä antamassa palautetta seuraavaksi, niin sitten avautuisi seuraava vaihde questeissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
615
Joo on noissa nyrkkitappeluissa joku bugi kyllä. Taas kokeilin monta kertaa sitä muskeli-mantaa voittaa. Ei tu mitään. Varmaan 20 kertaa vetäsin isolla iskulla sen kontilleen ja kuntopalkista lähti siltä vaan joku kolmannes pois. Sitten se lyö/tönää sua kerran ja game over... blokki ei toimi, vastaisku ei toimi. Ja aina lähtee koko kuntopalkki tyhjäksi yhdestä iskusta. Mulla on body jotain 14 ja brawl taitaa olla 6 tai 7. Lisäksi tuon jälkeen et voi liikuttaa ukkoa enää ollenkaan eikä esim voi ottaa rematsia, eli siihen jää ukko pönöttämään.
No miks annat sen iskeä suhun? Itse tein noi hieman huijaamalla. Lataan power atk valmiiksi ja isken kun juoksee päin. Sit peräännyn ja lataan taas valmiiksi. Ei ne maha mulle mitään koska aina saan ilmasta dmg tuolla kun kerta juoksevat päin.

Normaalisti tappelemalla siitä ei tullu kyllä mitään.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 315
Kaivataan apua performanssiongelmaan.

Päivitin 1080ti -> 3080, jonka jälkeen peli on alkoi käyttäytyä kummallisesti asetuksien muuttamiseen.

En saa yli 50 fps oikein mitenkään ja GPU usage on ihan kamalaa. Ihan sama mikä resoluutio, niin fps on sama. RT ja DLSS asetuksilla on jonkin verran vaikutusta, mutta vain tuohon noin 50 fps asti. Sitä enempää en saa. FPS rajoitin ei ole päällä ja muut pelit toimii.

Mistä tälläinen voisi johtua? 1080ti:llä toimi normaalisti ja sain esim 1080p yli 100fps. Prossuna i7 7700K.
4-ydin-prossu alkaa näyttää valitettavasti ikäänsä. Ray tracing on erittäin raskas myös cpu:lle, joka käsittääksi laskee bounding volumeja geometrialle (olen maallikko).
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
En saa yli 50 fps oikein mitenkään ja GPU usage on ihan kamalaa
CPU ei pysty parempaan. 7700k ei vaan kykene pyörittämään peliä monessa kohtaa edes yli 60fps. Laita crowd density lowlle, se auttaa hitusen.

Vanhalla näyttiksellä olit vielä varmaan pelin alkuosioissa, joissa cpu-pullonkaula ei vielä tule esiin. Tai muuten vaan testasit "väärässä" paikassa.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 456
Kannattaa oikeasti katsoa se oma cpu meno niin että laittaa low ja 720p reson, katsoo kaupungilla miten korkeaksi saa fps, ota tämä fps lukema muistiin.

Sitten alat nostaa gpu kuormaa ja suunilleen nostat sen gpu kuorman nostamisen siinä kohdassa kun se saavuttaa sen cpu kuorman.

Mulla esim 4/4 cpulla menee sisätiloissa yli 50 tai jopa 60fps ja GPU alkaa hanaa vastaan ja sitten säätelen asetukset sen mukaan ja menen kaupunkiin, sitten cpu rokottaa menoa sinne 30 tuntumaan ja eikä asetukset vaikuta mitään vaan mä säädän grafiikka asetuksia sitten niin että 30fps lukolla gpu on suunilleen yhtälailla tuon cpu suorituksen kanssa. niin saa gpu osastolta revittyä kaiken irti.
(Joka ei ole paljoa)

Tietyssä kohdin gpu jaksaa jopa med 1080p resolla vetää yli 30fps taulussa ja jossain metsässä niin ei jaksa 900 low asetuksilla.

Olihan se witcher 3 nämä tietyt paikat että nykyisellä kokoonpanolla veti jossain 90+ ja sitten myrsky ja metsä suoalueet niin tippui 40 tuntumaan mutta onneksi noi 40 kohdat oli peliajasta vain 0.1%
 
Liittynyt
05.10.2020
Viestejä
228
Okei, aika erilainen näkemys mutta mikäs siinä jos sun hahmolla toimii. Cold blood antaa bonaria vähän kaikkeen ja ko. skilli nousee kuin itsestään kaiken muun tekemisen rinnalla riippumatta siitä miten vastustajia päihittää. Esimerkiksi käsiaseita käyttämällä vain handgun/revolveri skilli nousee, mutta jos Cold blood perk on hankittu niin molemmat skillipuut nousevat. Pelkkä Cold Blood perk itsessään kasvattaa vain liikkumisnopeutta 2% per stack, mutta ko. skillipuun muilla perkeillä saa aika merkittävää buustia CB:n aktivoiduttua.
No ei sitä cold bloodin bonaria tartte mihinkään. Se on hyvä vain perusvihuja vastaan ja ne kuolee yhdestä joka tapauksessa. Ja skillipuu nousee vaikka et sinne laita perkkipointtia. Cold blood nousee, kun tapat vihuja nopeesti. Se millä ne tapat, ei ole mitään väliä.
Onko noin? Mulla on nyt joku 60h mittarissa, Coolissa maltilliset 4 pistettä ja cold bloodissa ei ensimmäistäkään perkkiä valittuna. Tuo skill progression -palkki on juuri ja juuri 2lvl kohdalla vaikka oon laittanut porukkaa levyksi ihan Tarantino-tyyliin. Nousisikohan se sitten vaan nopeemmin esim. jonkin kertoimen mukaan, jos on enemmän pisteitä Coolissa ja jotain perkkejäkin valittuna? Handguns skill progression on nyt 14 ja reukulla menty pääasiassa tähän asti.
Laitoin pari pistettä cold bloodin ekaan perkkiin ja kyllä se tosiaan vaikuttaisi toimivan niin kuin @Teemu79 ensin laitoit. Aikaisemmin tuo skill progress -palkki ei tuntunut nousevan ollenkaan, mutta nyt heti tuli lvl parin taistelun jälkeen. Luulisin että se 1. lvl siihen on tullut niistä shardeista, jotka antaa pienen boostin.

Samalla huomasin, että se attribute level rajoittaa myös tuon skill progress -levelin samalle tasolle: esim. Intelligence on omalla hahmolla 4 pistettä ja sekä Breach protocol että quickhacking on skill progressissa Max level 4. Cold bloodillakaan ei saa siis pumpattua kovin montaa ilmaista perkkiä, ellei sitten satsaa Cooliin attribute pisteitä. Käy kyllä ihan järkeen ja oikeastaan aika hyvä systeemi - näin tässä joutuu ihan oikeasti miettimään mihin suuntaan hahmoaan haluaa kehittää, eikä yhdellä pelikerralla saa kaikkea.

e. Typoja
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
761
Se cold blood taso ei nouse lainkaan, ellei ota sitä ekaa cold blood perkkiä, se on pakollinen
Karvan vajaa 30 tuntia peliaikaa ja ihan muutaman kerran miettinyt että mikä perkele siinä on ettei ole pisteen pistettä sinne ilmestynyt.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 824
Kaivataan apua performanssiongelmaan.

Päivitin 1080ti -> 3080, jonka jälkeen peli on alkoi käyttäytyä kummallisesti asetuksien muuttamiseen.

En saa yli 50 fps oikein mitenkään ja GPU usage on ihan kamalaa. Ihan sama mikä resoluutio, niin fps on sama. RT ja DLSS asetuksilla on jonkin verran vaikutusta, mutta vain tuohon noin 50 fps asti. Sitä enempää en saa. FPS rajoitin ei ole päällä ja muut pelit toimii.

Mistä tälläinen voisi johtua? 1080ti:llä toimi normaalisti ja sain esim 1080p yli 100fps. Prossuna i7 7700K.
Mä olen kanssa huomannut että peli reagoi asetusten ja CPU usagen suhteen eri tavalla kuin muut pelit. Mulla 9600K ja korkein CPU usage mulla on jos väännän kaikki asetukset maksimiin, siis rt-ultra preset ja siitä vielä ne kaksi asetusta psycholle mitkä ei muutoin mene maksimille. HD resoluutiolla kokeillessa, FPS on jotain 36.(joku randomi kohta kokeilin vaan että milla resolla voi pelata asetukset kirjaimellisesti maksimilla)

Jos kokeilen normaaleilla DF suosituksilla(eli noin rt-medium) 1440p dlss=quality niin CPU usage on samaa luokkaa, vaikka FPS on reippaasti enemmän. Normaalisti pelaan native 1440p jolloin FPS on samaa luokkaa kuin kaikki maksimilla HD:lla, mutta CPU usage on reippaasti alhaisempi. Ehkä jossain on tarkempaa testiä siitä mitkä asetukset ovat erityisen CPU raskaita. Kai tuo 4/8 on kunnolla kellotettu? Ei se silti taida mitenkään riittää 3080:lle.

Jolloin jos sinä nyt väänsit 3080:lla reippaasti korkeammat asetukset niin CPU kuormituskin nousi. Jossain peleissä jotkut efektit ovat hieman CPU riippuvaisia, jolloin esim. suurempi resoluutio nostaa hieman CPU kuormitusta, muttei merkittävästi.

Mutta tämä peli tekee reippaasti suurempaa eroa.
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 876
Mulla käynyt tuo kiikarikiväärin kanssa mutta ei muiden aseiden kanssa mutta eikös tuo hakkerointi ominaisuus pitäisi koskea vain sähköisiä aseita, ei fyysisia?

e.g: Miten sä voit hakkeroida ruudilla toimivan aseen? tai sitten olen missanut jotain.

Edit:
Eihän ne voi toimia, jos toimintasavut pääsee pihalle. :hmm: :p

Epäilisin että on vaan laitettu, niin että ase kuin ase, niin se menee jumiin sillä hackilla tai tuo(kin) on rikki. Ja voisihan niissä olla elektroninen sytytys vaikka ruutia käyttäisi, kun niissä muitakin ominaisuuksia on esim. kimmotus. :geek: Tuohonkin taisi olla jotain perkkejä/modifikaatioita yms.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 824
Just kokeilin tuota nyrkkitappelua uudestaa, kaksosia vastaan. Olen nyt level 21, en yhtään käyttänyt unarmed, ja body 10. Ekalla yrityksellä ne molemmat tippui tosiaan yhdestä lyönnistä. Ei välttämättä ollut edes charged lyönti. Ja mä olin tietysti WTF.

Latasin uudestaan voittaakseni ne korkeammalla panoksella, ja seuraavilla kerroilla ne tappeleekin normaalisti, niitä joutuu mätkimään urakalla ja samalla väistämään itse jatkuvasti. Jatkuvasti hävisin, kerran sain toisen alas. Mutta nyt se sentään on mahdollista voittaa, verrattuna ekaan yritykseen joskus level 6-10 tasolla.

Eli siinä on joku bugi tosiaan, ehkä niiden healtit tai levellit eivät ole oikein jos juoksee jostain kauempaa. Olin menossa hoitamaan muita tehtäviä mutta olin siinä lähellä ja ajattelin kokeille. Sitten kun vieressä tallentaa pelin, ja lataa sen tallennuksen ne healtit onkin oikein.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 456
Just kokeilin tuota nyrkkitappelua uudestaa, kaksosia vastaan. Olen nyt level 21, en yhtään käyttänyt unarmed, ja body 10. Ekalla yrityksellä ne molemmat tippui tosiaan yhdestä lyönnistä. Ei välttämättä ollut edes charged lyönti. Ja mä olin tietysti WTF.

Latasin uudestaan voittaakseni ne korkeammalla panoksella, ja seuraavilla kerroilla ne tappeleekin normaalisti, niitä joutuu mätkimään urakalla ja samalla väistämään itse jatkuvasti. Jatkuvasti hävisin, kerran sain toisen alas. Mutta nyt se sentään on mahdollista voittaa, verrattuna ekaan yritykseen joskus level 6-10 tasolla.

Eli siinä on joku bugi tosiaan, ehkä niiden healtit tai levellit eivät ole oikein jos juoksee jostain kauempaa. Olin menossa hoitamaan muita tehtäviä mutta olin siinä lähellä ja ajattelin kokeille. Sitten kun vieressä tallentaa pelin, ja lataa sen tallennuksen ne healtit onkin oikein.
Eikös tuon pitäsi olla vain hyvä juttu?
Siis laitat panoksia kovemalle niin pojatkin alkaa vakavaksi?
Mutta miten tuo toteuttaan on se kömpelö osuus ja kuten on muutkin pelin "kovennus" asiat.
Kovemalle peli emenee niin yhtääkkiä pitää ampua kippaita ja eikä vihu tipu.

Ite sain alusasa turpaan veljeksilltä ja sitten noin 2-30h päästä kävin uudestaan juttisilla niin menikin pienemällä vaivalla.

Ja tässä on pelin ongelma, se pitäs haastaa alussa mahdottomasti mutta taas toisaalta sitten olla grindaa omia hahmoja niin ettei peli muutu liian helpoksi mutta sitten tulee pelaajalle vaikutelma ettei grindistä ole mitää hyötyä kuten ei ollut Ass creed odysseyn jälkeen kun teittyjen tasojen jälkeen mentiin.

Far cry pelisarja varmaan tarjonut ilman grindiä parasta haastetta pelin alusta loppuun ilman että keinotekoisesti hahmojojen tasoja nostettaan ja siinä aseet pysyy sentää samantasoiisina.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 079
Body stat "regeneration" perk ei muuten toimi ollenkaan.
Samoin intelligence perk biosynergy joka nostaa RAM combatin aikana ei toimi. tuonnekkin tuhlannu kaikki 3 jopa, kyllä tekee mieli pistää trainer pystyyn vähän rahaa ja re-allocoida nuo perkit jotka pelissä TOIMII.

Huomasin nuo kun ihmettelin kun combat meni niin vaikeaksi ja RAM loppuu koko ajan, samoin kymmenittäin muitakin perkkejä ei toimi.
RAM joka tulee vihun kuolemasta, esim toimii. tai cyberdeck joka nostaa ram recoveryä toimii myös.
Tässä nyt kun innostunu pelaamaa, niin huomaa vaan enemmän ja enemmän bugeja pelissä ja tuntuu että maksanu täydet 60e pelistä joka on early acces beta.
Samoin tech aseissa tuntuu olevan jotain, mikä on vialla, charge toimii yleensä, mutta joskus vaan jumii
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 824
Eikös tuon pitäsi olla vain hyvä juttu?
Siis laitat panoksia kovemalle niin pojatkin alkaa vakavaksi?
Ei, siinä oli joku bugi. Tuota mä toki epäilin ja kokeilin sitä tietysti. Ne tappeli aina normaalisti. Ainostaan se eka yritys kun olin juossut kauempaa, jostain syystä bugitti niin että kummatkin tippuivat yhdestä kevyestä osumasta. Veikkasin että sen bugin takia niiden health oli ollut 1 kummallakin. Peleissä on joskus tälläisiä jänniä dynaamisia bugeja.

Aiemmin ketjussa joku toinenkin oli tiputtanut jonkun niistä nyrkkeilyhaasteista yhdellä ja ihmetellyt asiaa. Eri asia jos olisi melee hahmo niin sellaisella varmaan unarmed damage olisi ihan eri luokkaa kuin mun etätappaja necromancerilla.


Tapoin just ekan traumateamiläisen. Noi on todella kovia vastuksia ja sitten vaikka ne hyökkäsi mun kimppuun(koska mä katsoin niitä päin jostain 50 metrin päästä), niin tuo luokiteltiin mun rikokseksi ja poliisit tuli kimppuun kanssa. Se TT tyypillä oli level 50 ase. Mä olen siis edelleen level 21. Noi smart aseet kuten oma pistooli on todella broken kun tuollaisella pystyy tappamaan yli kaksi kertaa sun levelin olevia vihollisia. Lopulta kyllä niihin poliiseihin sun muihin kuolin mutta tuntuu hyvältä idealta vähän kokeilla saada expaa ja varustetta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 472
Revolverin päivitin niin korkealle kuin oli mahdollista, silti on kuin hernepyssyllä ampuisi. Rynkylläkin saa vetää lippaallisen ukkoon, niin ehkä kolmasosa lähtee vihun healthista. Olinkohan lvl 10 ja revolverin dmg n. 150, samoin rynkyn.
Itselläkin samaa ongelmaa kyllä ollut joten sahannut sitten hardin ja mediumin väliä tässä useampaan kertaan. Ehkä sitten olisi pitänyt enemmän tehdä sivutehtäviä ja yrittää upgreidata aseita ja vaatteita enemmän paremmiksi, kun nyt tosiaan ihan perusvastustajatkin imee ihan hemmetisti luotia ennen kuin kuolee ja kun tuossa vielä on tuo ettei kesken taistelun voi edes tallentaa, niin jos vähänkin enemmän väkeä on niin noita taisteluita saa hinkata ihan kiitettävästi (sillä jossain kohtaa pitkää taistelua yleensä kuitenkin aina kuolo korjaa).

Mediumilla sitten taas peli tahtoo tuntua jo liiankin helpolta kun vastustajien osumat lähinnä kutittelee, joten melkoinen tuntuu olevan tuo siirtymä mediumin ja hardin välillä. :(
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
249
Itse tuli pari päivää sitten hommattua Comrade's Hammer revolver missä dps on n. 2.5k tällä hetkellä. Lippaassa vaan yksi luoti ja kun laittaa perkeistä päälle sen kyvyn missä viimeinen kuti tekee tupladamagen niin jokainen kuti tekee reilusti yli 40k per kuti :) Vihu kuin vihu kaatuu ekalla.

Tarina on aikaa sitten tullut pelattua läpi, nyt on pari päivää keskittynyt pääasiassa parempien varusteiden hankintaan. Peli maistuu vaan paremmalta ja paremmalta, kun on vain tutkinut maailmaa ja siinä sivussa sivutehtäviä tehdessä.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
749
No miks annat sen iskeä suhun? Itse tein noi hieman huijaamalla. Lataan power atk valmiiksi ja isken kun juoksee päin. Sit peräännyn ja lataan taas valmiiksi. Ei ne maha mulle mitään koska aina saan ilmasta dmg tuolla kun kerta juoksevat päin.

Normaalisti tappelemalla siitä ei tullu kyllä mitään.
Niin tai 'mikset lyö lujempaa'... kun blokit ja vastaiskut ei toimi ja vähän vaikuttais ettei dodge/evadekaan toimi niin kuin pitäis. Eli tee siinä sitten. Power attackilla tosiaan koko ajan koittanutkin, koska jos koita nopeeta lyöntiä, niin vihu vaan tulee sen läpi ja muksauttaa yhdellä iskulla sut ketoon.

Siinä ekassa tappelussa niitä kaksosia vastaan ei ollut mitään ongelmaa ja olin vielä ihan alkulevuillakin eikä mitään kromiakaan päällä. Mutta sillon toimikin väistöt ja blokit.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 318
CPU ei pysty parempaan. 7700k ei vaan kykene pyörittämään peliä monessa kohtaa edes yli 60fps. Laita crowd density lowlle, se auttaa hitusen.

Vanhalla näyttiksellä olit vielä varmaan pelin alkuosioissa, joissa cpu-pullonkaula ei vielä tule esiin. Tai muuten vaan testasit "väärässä" paikassa.
Oiskohan tuossa kuiteskin jotain. 7700k@4.7ghz +16gb@3833mhz ramit menee keskustan torilla crowd density high astetuksella yli 60fps, tietty dippailuja löytyy.
6800 XT korttina ja suurimman osan ajasta käyttöaste yli 95%, asetuksina on digital foundryn/gamers nexuksen suosittelema Ultra/High/Medium sekoitus.

Voi olla että ray tracing sitten tappaa prosessorin tai cpu kellotukset/muistit boostaavat.


punkd.png
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 712
Veikkauksia pyöriskö tää peli allekirjoituksen läppärillä? Varmaan ilman RT:tä ja high/medium sekä ehkä dlss käyttöön?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 634
Oiskohan tuossa kuiteskin jotain. 7700k@4.7ghz +16gb@3833mhz ramit menee keskustan torilla crowd density high astetuksella yli 60fps, tietty dippailuja löytyy.
6800 XT korttina ja suurimman osan ajasta käyttöaste yli 95%, asetuksina on digital foundryn/gamers nexuksen suosittelema Ultra/High/Medium sekoitus.

Voi olla että ray tracing sitten tappaa prosessorin tai cpu kellotukset/muistit boostaavat.



RT toisiaan rasittaa aika paljon myös CPU: ta, että siitähän se johtuu.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 456
RT toisiaan rasittaa aika paljon myös CPU: ta, että siitähän se johtuu.
Voitko muuten kokeilla 720p/low RT on ja off miten paljon tuo sitten rokottaa cpu kuormaa niin ei tarvitse jossitella?
oletan siis 720p low rt off asetuksilla mennään niin korkealle mitä cpu antaa myöden ja tuohon 720p low mutta RT on päälle näkisi sen cpu vaiktuksen.
Ja niin että sammutat pelin välissä.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 315
Juu RT on CPU raskas. Tässä pelissä RT efektejä on vielä erittäin paljon. Ei siinä sen kummempaa jossiteltavaa ole jos on asiaan tutustunut. Jotain optimoitavaa tässä olisi kun oma 3900x edes 3600mhz muisteilla ei jaksa high density väkijoukkoja RT efekteillä.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 634
Juu RT on CPU raskas. Tässä pelissä RT efektejä on vielä erittäin paljon. Ei siinä sen kummempaa jossiteltavaa ole jos on asiaan tutustunut. Jotain optimoitavaa tässä olisi kun oma 3900x edes 3600mhz muisteilla ei jaksa high density väkijoukkoja RT efekteillä.
Tässähän on vielä suht hyvin kuitenkin RT:n CPU:n käyttö optimoitu, kun vertaa esim. GhosRunneriin. Siinä kun pistää RT:n ja DLSS:n päälle, niin GPU käyttö romahtaa jonnekkin 70-80% asteelle. Tui on vielä ihan täysi putkijuoksu, missä todella vähän vihollisiakaan kerralla ruudulla.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 456
@Sampsa eikö tämäkin olisi hyvä testata jos oikeasti RT vaikutaa myös cpu rasitukkseen?
Onko mahdollista testata huonomalla cpu:lla?

Mä olen elänyt vain siinä luulossa että RT pieksee vain GPU:ta
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 658
@Sampsa eikö tämäkin olisi hyvä testata jos oikeasti RT vaikutaa myös cpu rasitukkseen?
Onko mahdollista testata huonomalla cpu:lla?

Mä olen elänyt vain siinä luulossa että RT pieksee vain GPU:ta
Ennemmin olettaisin että kun RT:n kanssa on DLSS käytössä niin todellinen renderöintiresoluutio on huomattavasti alhaisempi ja prosessorilla suurempi vaikutus suorituskykyyn kuin ilman RT ja DLSS
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 712
@Sampsa Millasia asetuksia lähtisit kokeilee läppärillä jossa on i5-10300H, 8gt*2 3200MHz DDR4 ja RTX2060? Resoluution ollessa 2560*1440.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
529
@Sampsa Millasia asetuksia lähtisit kokeilee läppärillä jossa on i5-10300H, 8gt*2 3200MHz DDR4 ja RTX2060? Resoluution ollessa 2560*1440.
Mulla on tosiaan Ultralla asetukset 3700X, 2060RTX ja 16Gt 3200MHz ram. Reso on toki Full HD vaan. Film grainit ja ne kaikki "turhuudet" pois. Cascade shadow quality taitaa olla medium ja cloud reso pienemmällä. Varmaan toi mediumi voisi olla ihan hyvä isommalla resolla. Ilman RT toki.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Voi olla että ray tracing sitten tappaa prosessorin tai cpu kellotukset/muistit boostaavat.
Varmaan ne muistit sitten auttaa aika tajuttomasti. Itellä kanssa 4,7ghz, mutta paskat muistit, jotka on vaan jotain 2900mhz ja monessa "ruuhkaisessa" paikassa ei kyllä pelattavaa fps:ää saa edes low densityllä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 252
Viestejä
4 300 006
Jäsenet
71 825
Uusin jäsen
Huddee

Hinta.fi

Ylös Bottom