Cyberpunk 2077

@tenux ne oranssit quickhackit antaa kivoja passive ominaisuuksia. Tarkista netistä jos haluatkin craftsilla niitä. Samalla saat craftiin expaa.
 
Coastview. Kun tulin autosta ulos niin sain todeta, että nää sällit oneshottaa mut niin oli pakko poistua paikalta levuttamaan ja parempia aseita hommaamaan. Koitin palata paikalle niin cybepsykot sieltä sai losautella, mutta taksi oli mykkä ja tehtäväkin kadonnut tehtävälistasta.
Tuo ei ole muuten bugi vaan kyseisen tehtäväsarjan hieno ominaisuus. Se failaa kaikki sen taksin muutkin tehtävät samalla jos juokset pois yhdeltä alitehtäväalueelta.
 
Oottako huomannut eväitä syödä? Tulee esim healttia ja kantokykyä lisää tietyksi aikaa. Esim puoli tuntia. Voi loottia kamat hyvin vaikka autolle.
 
Tarkoitin skillien tasojen pisteitä (nousee käyttämällä) en main statteja joita voi nostaa hahmon tasojen perusteella.

Noi skillit ei voi nousta sitä main stattia korkeemmalle. Esimerkkinä Quickhacking statti, joka kuuluu Intelligencen alle, ei voi nousta Intelligenceä korkeammalle. Eli jos kehitys tuntuu pysähtyvän niin voipi olla että main stat tullut vastaan.
 
Onko päätarinan suorittamisen jälkeen paljonkin tehtävää Night cityssa?
 
Kaikki 80 + keikat?
Kun menin point of no returniin puhelimessa oli pelkät ajoneuvot ja kartalta siivottu kaikki pääkallot ja "nuijat" sekä yllätystehtävät. Lopputekstien aikana lupailtiin tekemistä tuleeko ne sitten dlc muodossa :think:
 
Todennäköisesti lisää kontenttia voi olla tulossa reilustikin. Se taas on oma kysymyksensä, että onko se maksullista vaiko ilmaista. Nyt on vuotanut uutta tietoa pelin tekemisestä, jotka aika paljon vahvistaa käsitystä mitä kaikkea tuossa nyt on mennyt metsään.



Pelistä on leikattu harvinaisen paljon sisältöä pois, joka kyllä itseasiassa näkyy monessakin mainoksessa sekä trailerissa. Käytännössä vuoden 2018 visiosta on enää kuori jäljellä ja melkein kaikki ominaisuudet tai muut asiat on poistettu tai muutettu nykyiseen versioon. Muutos on niin suurta, että on hankala nähdä mitä järkeä oli julkaista 2018 tuo video tai miksi viestiä ei selkeytetty kun huomattiin, että tehdäänkin erilainen peli. Tämähän näkyy kaikkialla sillä osa tarinasta on leikattu uuteen uskoon, paikkoja on jätetty kesken sekä monia asioita löytyy, mutta ne eivät toimi. Esim. valikossa on 6 kyky puu joka välillä näkyy, mutta siihen ei voi mennä. Skytrain asemia löytyy puolittain tehtynä, Vn valmis high end asunto on sisustettuna ja siellä on tarinatkin paikallaan, pelissä on skillejä(veden alla ei huomattavissa, body grab antaa lisää panssaria) jotka eivät toimi kun asioita ei ole peliin laitettu. Sitten on paljon puhutut AI sekä poliisin ja jengien toiminta. Ilmeisesti nekin on leikattu, jotta peli on saatu ulos. Ilmeisesti kaupungin alla on ollut oma underground maailma, takseja useita, useita asuntoja, skytrainit, skillejä enemmän, tarinaa on leikattu raskaasti pois (varmaan puolet), sekä lisäksi koko ekonomia ja crafting täysin balansoimatta. Valikoissa ei ole animaatioita sekä ne toimivat huonosti, nappeja puuttuu mäppäyksistä, place holdereita näkyvillä, alueita jotka näyttävät tehtäviltä, mutta siellä ei ole mitään, trailereissa olevia alueita, jotka kartasta leikattu pois (löytyy jos lentää reunan yli etc. Loputon lista asiaoita... mielenkiintoinen nyanssi oli, että lähes kaikki closed doorit ovat olleet alunperin auki ja tehty. Tuntuu, että pelistä saatiin valmiiksi noin 30 - 40 % mitä alunperin aiottiin. Oliko visio liian kunnianhimoinen vaiko johto huono vai onko ollut molemmat. Nyt saatiin keskeneräinen peli... sääli sinällään kun tuokin osa peliä on varsin hieno ja hyvä jos bugit eivät haittaa.
 
Kun menin point of no returniin puhelimessa oli pelkät ajoneuvot ja kartalta siivottu kaikki pääkallot ja "nuijat" sekä yllätystehtävät. Lopputekstien aikana lupailtiin tekemistä tuleeko ne sitten dlc muodossa :think:

Jos siinä oli kaikki niin hyvä suoritustahti. Omassa mittarissa n. 110 h ja vielä riittää puuhaa, vaikka olen keskittynyt käytännössä vain pää + sivutehtäviin (ei ajoneuvoja ja vain muutamia NCPD keikkoja).
 
:rofl:

Ihanko kaiken uskoit? Tuo koko video perustuu 4chanissa alun perin julkaistuun, täysin vahvistamattomaan tarinaan.
Tiedän, osa voi olla väärin, mutta katsopa huviksesi nyt CP2077 videoita, jossa mennään paikkoihin ja tutkitaan aluetta. Noitahan löytyy vaikka kuinka. Samoin nuo kykypuut ovat ihan omia huomioita. Jos katsot 2018 sekä muut trailerit niin voisi kuvitella, että niiden mainostamat asiat olisivat alkuperäisessä visiossa. Tässä julkaistussa ne eivät olekaan... sitten kun alueita tutkii niin joko osittain tai kokonaan niitä löytyy tehtynä. Eli kyllä uskon, että pelistä on leikattu pois todella paljon sisältöä ja sitä on leikkaa liimaa tyylillä lopussa paniikissa kasattu. Tämä näkyy päätarinoistakin kun filmi leikataan välillä pois pienienkin asioiden takia kun niitä ei ole animoitu. Tai kun tehtävän palaset toimivat eri tavalla. Esimerkiksi voodoo boys tehtävissä välillä V ei pysty poistumaan keskusteluista ja välillä pystyy... tämä "keskustelun" dynaamisuus on jossain lopussa lisätty ominaisuus ja se puuttuu osasta kohden tarinoita vaikka V seisoisi. Skytrainien äänet ovat, mutta junat puuttuvat. Osa ympäristöstä on täysin äänetöntä ja osa on paikallaan etc. Tätä listaa voi jatkaa vaikka kuinka paljon.
 
Tämän ympärille on kehittynyt oma teollisuudenala, jossa kilpaillaan siitä kuka saa isoimmat clickbaitit. CAPSEILLA VAAN OTSIKKOON, WORST GAME EVER CDPR IS SLAVE MASTER THE GAME IS DOOMED. Hämmentävää miten paljon yksi peli voi herättää tunteita. Joo, bugeja on ja on lupailtu ties mitä. Ennätyspaskoja konsoliversioita lukuun ottamatta tässä ei tainnut olla mitään ennenkuulumatonta. Tavaraa on jätetty leikkauspöydälle huolella koska projektinhallinta on pettänyt, markkinointi luvannut ties mitä, yms. Näin käy about kaikkien aaa pelin kohdalla. Wowista löytyy suunnilleen kokonaisia mantereita, jotka on jätetty pois syystä tai toisesta. Jos petetyt lupaukset kiristävät liikaa päätä tai pelin hinta lompakkoa, niin A. kannattaa käydä vaikka kävelyllä, se on kuitenkin vain peli. Ei kannata stressata liikaa. B. tee refund/älä osta liian kallita pelejä budjettiisi nähden. :)

Pelihän on bugeista huolimatta PC:llä ihan hyvä ja visuaalinen ilme suorastaan muikea. Jään välillä ihailemaan Night cityn maisemia. Aurinko nousee ja jengiä ravaa kaduilla laumoittain. Eka peli, jossa kaupunkiympäristö edes näyttää elävältä vaikka ovatkin puupäitä. En ole varmaan ehtinyt pelaamaan tarpeeksi tai hypettänyt odotuksiani taivaisiin ennen julkaisua, mutta itse olen ihan tyytyväinen peliin. Odotan silti uusia pätsejä innolla, siinä toivossa että tekevät pelistä vielä paremman.
 
Jos siinä oli kaikki niin hyvä suoritustahti. Omassa mittarissa n. 110 h ja vielä riittää puuhaa, vaikka olen keskittynyt käytännössä vain pää + sivutehtäviin (ei ajoneuvoja ja vain muutamia NCPD keikkoja).
Pelasin vaikeustasolla "normal" niin aika jouhevasti varsinkin loppupään keikat sujuivat :cigarbeye:
Toisella peluukerralla kokeilen vähän haastavampaa.
 
Todennäköisesti lisää kontenttia voi olla tulossa reilustikin. Se taas on oma kysymyksensä, että onko se maksullista vaiko ilmaista. Nyt on vuotanut uutta tietoa pelin tekemisestä, jotka aika paljon vahvistaa käsitystä mitä kaikkea tuossa nyt on mennyt metsään.



Pelistä on leikattu harvinaisen paljon sisältöä pois, joka kyllä itseasiassa näkyy monessakin mainoksessa sekä trailerissa. Käytännössä vuoden 2018 visiosta on enää kuori jäljellä ja melkein kaikki ominaisuudet tai muut asiat on poistettu tai muutettu nykyiseen versioon. Muutos on niin suurta, että on hankala nähdä mitä järkeä oli julkaista 2018 tuo video tai miksi viestiä ei selkeytetty kun huomattiin, että tehdäänkin erilainen peli. Tämähän näkyy kaikkialla sillä osa tarinasta on leikattu uuteen uskoon, paikkoja on jätetty kesken sekä monia asioita löytyy, mutta ne eivät toimi. Esim. valikossa on 6 kyky puu joka välillä näkyy, mutta siihen ei voi mennä. Skytrain asemia löytyy puolittain tehtynä, Vn valmis high end asunto on sisustettuna ja siellä on tarinatkin paikallaan, pelissä on skillejä(veden alla ei huomattavissa, body grab antaa lisää panssaria) jotka eivät toimi kun asioita ei ole peliin laitettu. Sitten on paljon puhutut AI sekä poliisin ja jengien toiminta. Ilmeisesti nekin on leikattu, jotta peli on saatu ulos. Ilmeisesti kaupungin alla on ollut oma underground maailma, takseja useita, useita asuntoja, skytrainit, skillejä enemmän, tarinaa on leikattu raskaasti pois (varmaan puolet), sekä lisäksi koko ekonomia ja crafting täysin balansoimatta. Valikoissa ei ole animaatioita sekä ne toimivat huonosti, nappeja puuttuu mäppäyksistä, place holdereita näkyvillä, alueita jotka näyttävät tehtäviltä, mutta siellä ei ole mitään, trailereissa olevia alueita, jotka kartasta leikattu pois (löytyy jos lentää reunan yli etc. Loputon lista asiaoita... mielenkiintoinen nyanssi oli, että lähes kaikki closed doorit ovat olleet alunperin auki ja tehty. Tuntuu, että pelistä saatiin valmiiksi noin 30 - 40 % mitä alunperin aiottiin. Oliko visio liian kunnianhimoinen vaiko johto huono vai onko ollut molemmat. Nyt saatiin keskeneräinen peli... sääli sinällään kun tuokin osa peliä on varsin hieno ja hyvä jos bugit eivät haittaa.

Tuota leikattua contenttia pääsee kyl aika hienosti todentamaan jokapuolella olevilla locked/disabled ovilla, metro ja keskeneräiset metroasemat löytyy. kaukaisuudessa havaittavissa myös täysin keskeneräinen kaupungiosa. Tainnu devit tarkotuksella jättää viestiksi ettei keritty.
 
Lukitut ovet ei ole todiste yhtään mistään, niitä on aina ollut peleissä ja tulee todnäk. olemaan jatkossakin. Joskus ne ovat jäänteitä kun kenttädesign on ollut vaiheessa, mutta useimmiten kyseessä on vain pelintekijöiden tapa ilmoittaa että tästä ovesta et pääse kulkemaan, piste. Bugiraportteja ja palautetta tulee joka tapauksessa vaikka ovet jättäisi ilman markeria.
 
Viimeksi muokattu:
Järjettömin veto ton autoilun suhteen on se että autopilottia ei ole muka keksitty 2077. Todellisuudessa syy on varmaankin tekoäly joka ei yksinkertaisesti osaisi tuota koska nytkin se on aivan karmeeta kun katsoo muiden hahmojen ajoa matkustajana.
Ajomalli nyt on valmiiks jo aivan paskaa ettei tee mieli ajella käytännössä yhtään, prätkät ei juuri tuosta eroa paitsi että meno on vähä ketterämpää.

Eihän tuota sivuhahmojen ajamista ohjaa teköäly, vaan menevät kiskoilla.
Autot menevät sujuvasti renkaat maan alla, kivien läpi ajetaan, auto kääntyy paikallaan vaikka rattia ei kääntäisi ja kaistaa vaihdetaan sivuttain.
 
Lukitut ovet ei ole todiste yhtään mistään, niitä on aina ollut peleissä ja tulee todnäk. olemaan jatkossakin. Joskus ne ovat jäänteitä kun kenttädesign on ollut vaiheessa, mutta useimmiten kyseessä on vain pelintekijöiden tapa ilmoittaa että tästä ovesta et pääse kulkemaan, piste. Bugiraportteja ja palautetta tulee joka tapauksessa vaikka ovet jättäisi ilman markeria.
Pelissä on kolmen tyyppisiä rakennusten ovia: toimivia, koristeita ja locked/disabled mikä se teksti niissä nyt onkaan minkä antaa kun niitä kokeilee.
 
Lisäsisältöä tulee jossain vaiheessa GTA V tapaan vain next gen konsoleille ja PC:lle. Tästä voisin lyödä vaikka vetoa.
 
Lukitut ovet ei ole todiste yhtään mistään, niitä on aina ollut peleissä ja tulee todnäk. olemaan jatkossakin. Joskus ne ovat jäänteitä kun kenttädesign on ollut vaiheessa, mutta useimmiten kyseessä on vain pelintekijöiden tapa ilmoittaa että tästä ovesta et pääse kulkemaan, piste. Bugiraportteja ja palautetta tulee joka tapauksessa vaikka ovet jättäisi ilman markeria.

Lukitut ovat nyt ei olekaan mikään todiste mistään vaan ihan yleisesti suuri määrä näitä valmiita tai keskeneräisiä paikkoja joita pelistä löytyy. Esimerkkinä nyt vaikkapa Vn luksus huvila, johon näkee Vn asunnosta. Sinne voi parkourata ja se on suurimmaksi osaksi valmis paikka, jossa on tarinat paikallaan sekä aseita yms. kuten sähköposteja tietokoneella ja jne. Tästä näkee selvästi, että yhdessä vaiheessa Vn piti pystyä ostamaan asuntoja, mutta se on leikattu pois. Myöskin omassa megabuildingissä on kerroksi, jotka on leikattu pois ja tätä tarinaa voi jatkaa. On aivan totta, että kaikissa peleissä on sisältöä, jota on leikattu pois sillä se on ihan normaali tapa pelin tekemisessä. Kuitenkin se määrä mitä CP2077 on tehty ei todellakaan ole mikään normi ainakaan AAA peleissä. Tästä huolimatta peli on minusta hieno... surullista vain on todeta, että mikä potentiaali siinä olisi voinut olla jos vain aikaa olisi käytetty, eikä 2020 olisi sitä väkisin runnottu ulos. Ehkäpä näemme DLCssä sitten tätä leikattua tarinaa ja muuta sisältöä.
 
Lukitut ovat nyt ei olekaan mikään todiste mistään vaan ihan yleisesti suuri määrä näitä valmiita tai keskeneräisiä paikkoja joita pelistä löytyy. Esimerkkinä nyt vaikkapa Vn luksus huvila, johon näkee Vn asunnosta. Sinne voi parkourata ja se on suurimmaksi osaksi valmis paikka, jossa on tarinat paikallaan sekä aseita yms. kuten sähköposteja tietokoneella ja jne. Tästä näkee selvästi, että yhdessä vaiheessa Vn piti pystyä ostamaan asuntoja, mutta se on leikattu pois. Myöskin omassa megabuildingissä on kerroksi, jotka on leikattu pois ja tätä tarinaa voi jatkaa. On aivan totta, että kaikissa peleissä on sisältöä, jota on leikattu pois sillä se on ihan normaali tapa pelin tekemisessä. Kuitenkin se määrä mitä CP2077 on tehty ei todellakaan ole mikään normi ainakaan AAA peleissä. Tästä huolimatta peli on minusta hieno... surullista vain on todeta, että mikä potentiaali siinä olisi voinut olla jos vain aikaa olisi käytetty, eikä 2020 olisi sitä väkisin runnottu ulos. Ehkäpä näemme DLCssä sitten tätä leikattua tarinaa ja muuta sisältöä.
Monista peleistä on leikattu sisältöä mutta jotenkin tämän pelin kohdalla tuntuu että se olisi joidenkin mukaan jotain ennenkuulumatonta
 
Monista peleistä on leikattu sisältöä mutta jotenkin tämän pelin kohdalla tuntuu että se olisi joidenkin mukaan jotain ennenkuulumatonta
Jep - porukka unohtaa että siitä jumalpelistä - GTA V:stä - leikattiin pois mm. kaikki luvatut DLC:t (koska Online ja raha), yksi pelattava hahmo, jne... :D
 
Ei niitä kai alun perin luvattukaan, mutta vuosia myöhemmin sentään myönsivät haastatteluissa että next-gen ja pc-versioiden, sekä RDR2:n kehitys veivät ne resurssit joilla single player dlc olisi tuotettu. Next-gen päivitykset muuten myytiin uudestaan täydellä hinnalla :)
 
Jep - porukka unohtaa että siitä jumalpelistä - GTA V:stä - leikattiin pois mm. kaikki luvatut DLC:t (koska Online ja raha), yksi pelattava hahmo, jne... :D
Mahtaisikohan osa syynä olla CDPR jatkuva markkinointi kuluttaja myönteisenä firmana, pelaajat ensin investoijat sitten... Ja tietty tämä "release date: when ready"
 
Ei niitä kai alun perin luvattukaan, mutta vuosia myöhemmin sentään myönsivät haastatteluissa että next-gen ja pc-versioiden, sekä RDR2:n kehitys veivät ne resurssit joilla single player dlc olisi tuotettu. Next-gen päivitykset muuten myytiin uudestaan täydellä hinnalla :)
Kyllä niitä joku pomo jossain kohtaa lupailikin ja myöhemmin pyörsi puheensa kunnes joku taisi ihan emoyhtiöltä asti muistuttaa että "olihan niistä puhetta silloin". :D

Cyberpunkin kanssa kyllä toivoa saattaa että ensin tehdään jotain emopelille ja vaikka unohdetaan puolet DLC:Stä jos sillä uhrauksella saataisiin emopeli pois alpha-asteelta...
 
Totta, julkaisun jälkeen oli näköjään vähän vihjailtu story mode dlc:tä

Jännä ettei tuosta kitisty aikoinaan enempää. GTA4 single player laajennukset oli aika mainioita.
 
Positiivista on se, että se mitä on leikattu pois, tulee mitä luultavammin pätseinä ja DLCeinä myöhemmässä vaiheessa. Firma on mukavasti plussan puolella myytyjen kappaleitten perusteella, joten ei ole mitään syytä nyt lakata kehittämästä, koska peli varmasti tulee kiinnostamaan muutaman pätsin jälkeen ihan eri tavalla sitäkin yleisöä, joka tällä hetkellä ei saa haluamaansa irti pelistä.

Voi hyvin olettaa, että devaajilla ja johdolla on selkee roadmap miten edetään ja mitä työnnetään missäkin vaiheessa ulos.
 
Silverhandille ei varmaan lisäsisältöä tule? Voisi kuvitella ettei Keanu ainakaan palaa enää tohon. Toki kai siihen voi vaihtaa ääninäyttelijän sitten kokonaan.
 
Lukitut ovat nyt ei olekaan mikään todiste mistään vaan ihan yleisesti suuri määrä näitä valmiita tai keskeneräisiä paikkoja joita pelistä löytyy.

Ainakin parissa sivutehtävässä on ollu tehtävä tämmösessä lukitussa mestassa, olin käyny aiemmin pyörii ja oli punasella locked. Eli ainakin hieman niitä aukee tehtävien muodossa jo ny ja varmasti osaa tullaa käyttää myös dlc:n myötä. Ei tietenkään kaikkia mut selkeesti noit punasella olevat locked-ovet on tehty niin että tulevaisuudessa niihin mahdollisesti tehdään lisäsisältöä toisin kuin ovet joista ei tuu edes tota punaista lockedia.

Positiivista on se, että se mitä on leikattu pois, tulee mitä luultavammin pätseinä ja DLCeinä myöhemmässä vaiheessa. Firma on mukavasti plussan puolella myytyjen kappaleitten perusteella, joten ei ole mitään syytä nyt lakata kehittämästä, koska peli varmasti tulee kiinnostamaan muutaman pätsin jälkeen ihan eri tavalla sitäkin yleisöä, joka tällä hetkellä ei saa haluamaansa irti pelistä.

Voi hyvin olettaa, että devaajilla ja johdolla on selkee roadmap miten edetään ja mitä työnnetään missäkin vaiheessa ulos.

Joo, veikkaan kans et aika pitkään vielä tekevät lisäsäsältöö tälle ja just tuovat juttuja mukaan mitkä jouduttu julkaisusta leikkaa veke syystä tai toisesta. Paskamyrskyn myötä varmaan ilmatteeks tulee ihan isompiakin ominaisuuksia ja jopa muutamia tehtäviä lepytellääkseen kiukkusia pelaajia. Sit kunnon tarinadlc:t vuoden päästä maksullisena. Kyl toi maailma ja mekaniikat on semmosia et sen potentiaalia kantsii käyttää vielä pitkään.
 
Ainakin parissa sivutehtävässä on ollu tehtävä tämmösessä lukitussa mestassa, olin käyny aiemmin pyörii ja oli punasella locked. Eli ainakin hieman niitä aukee tehtävien muodossa jo ny ja varmasti osaa tullaa käyttää myös dlc:n myötä. Ei tietenkään kaikkia mut selkeesti noit punasella olevat locked-ovet on tehty niin että tulevaisuudessa niihin mahdollisesti tehdään lisäsisältöä toisin kuin ovet joista ei tuu edes tota punaista lockedia.

Joo, veikkaan kans et aika pitkään vielä tekevät lisäsäsältöö tälle ja just tuovat juttuja mukaan mitkä jouduttu julkaisusta leikkaa veke syystä tai toisesta. Paskamyrskyn myötä varmaan ilmatteeks tulee ihan isompiakin ominaisuuksia ja jopa muutamia tehtäviä lepytellääkseen kiukkusia pelaajia. Sit kunnon tarinadlc:t vuoden päästä maksullisena. Kyl toi maailma ja mekaniikat on semmosia et sen potentiaalia kantsii käyttää vielä pitkään.

Eihän tuo kovinkaan edes vaikeaa ole varmaan kun esimerkiksi noita asuntoja, joita tarkoitettu Vlle ostettavaksi on valmiina ... riittää vaan, että aktivoi hissin. Kuten mainitsit niin helppohan tätä on laajentaa päivityksillä ja DLCllä. Todennäköistä ja toivottavaa se onkin. Joskin onhan se vähän hölmöä, että pelistä on leikattu tuota sisältöä niin paljon sekä niin "epälaadukkaalla" tavalla, että se häiritsee. Päämetroasema on paikallaan ja kartalla nimetty, mutta sisään ei pääse koska näkymätön seinä. NPCt kyllä menevät sinne ja onhan tuo todennäköistä, että siellä jotain valmista on taka sillä metro karttakin julkaistiin ajat sitten. Sky trainit taas varmaan tarvitsevat lisää asemien rakentamsita sekä muuta tuunailua... ilmeisesti takseja on valmiina useampi, joten kyllähän heillä materiaalia on. Ensin varmaan pitää vaan saada korjattua nuo bugit sekä konsoli versiot.
 
Eihän tuo kovinkaan edes vaikeaa ole varmaan kun esimerkiksi noita asuntoja, joita tarkoitettu Vlle ostettavaksi on valmiina ... riittää vaan, että aktivoi hissin. Kuten mainitsit niin helppohan tätä on laajentaa päivityksillä ja DLCllä. Todennäköistä ja toivottavaa se onkin. Joskin onhan se vähän hölmöä, että pelistä on leikattu tuota sisältöä niin paljon sekä niin "epälaadukkaalla" tavalla, että se häiritsee. Päämetroasema on paikallaan ja kartalla nimetty, mutta sisään ei pääse koska näkymätön seinä. NPCt kyllä menevät sinne ja onhan tuo todennäköistä, että siellä jotain valmista on taka sillä metro karttakin julkaistiin ajat sitten. Sky trainit taas varmaan tarvitsevat lisää asemien rakentamsita sekä muuta tuunailua... ilmeisesti takseja on valmiina useampi, joten kyllähän heillä materiaalia on. Ensin varmaan pitää vaan saada korjattua nuo bugit sekä konsoli versiot.

Jos kehittäjistä tuntuu, että sisältö ei myy niin kehittäminen lopetetaan aika nopeasti ja ruvetaan tekemään jotain toista peliä. Kaippa tää peli vioistaan huolimatta sen verran möi, että muutaman vuoden vielät tätä hiovat ja muutamat DLC ainakin tulevat.
 
Positiivista on se, että se mitä on leikattu pois, tulee mitä luultavammin pätseinä ja DLCeinä myöhemmässä vaiheessa. Firma on mukavasti plussan puolella myytyjen kappaleitten perusteella, joten ei ole mitään syytä nyt lakata kehittämästä, koska peli varmasti tulee kiinnostamaan muutaman pätsin jälkeen ihan eri tavalla sitäkin yleisöä, joka tällä hetkellä ei saa haluamaansa irti pelistä.

Voi hyvin olettaa, että devaajilla ja johdolla on selkee roadmap miten edetään ja mitä työnnetään missäkin vaiheessa ulos.
Onhan tää tällänen hiomaton timantti, potentiaalia pelissä kyllä on mestariteokseksi asti, aika näyttää miten käy.
 
Hyvin kyllä huomaa kun jotkut eivät suostu näkemään mitään vikaa CDPR:än touhuissa. Ei yksinkertaisesti suostuta näkemään tosiasioita. Tällä kertaa paska osui tuulettimeen ja julkaistiin keskeneräinen pökäle. Hyvä jos tästä joku pystyy tälläisenä nauttia, mutta peli ei ole lähellekkään sitä mitä luvattiin.

Witcher 3 oli julkaisussa buginen, mutta ei mitään tähän verrattuna ja korjattiin hyvinkin nopeasti.

Kyllä CDPR:llä on vielä mahdollisuudet pelastaa kasvonsa, kunhan korjaavat pelinsä kuten Hello Games teki No Man's Sky:n kanssa.
 
80 tuntia Steamissa peliaikaa ja vain yksi achievementti puuttuu kun peli bugaa. Eli Westbrookista tehty kaikki mahdollinen, mutta ei anna achievementtiä siitä.
Näin ollen sanoisin, että kai tavallaan tykkäsin pelistä kuitenkin.

Äärimmäinen pettymys silti itselleni. Luotto meni CDPR:n nyt täysin. Ostan jatkossakin heidän pelejä, mutta en ainakaan ennakkotilaa.
AI on GTA San Andreaksen (2005) tasolla.

Perus AAA peli, jossa ei mitään uutta. Samaa paskaa nähty muissa. Harmi, että lähtivät Batmanin malliin tunkemaan noita NCPD alertteja ihan helvetisti, niin kuin Batmanissa niitä Riddler juttuja.

Itsehän ostin osittain tämän pelin takia RTX 3080 kortin :D Ei todellakaan kannata ostaa tämän pelin takia.
 
Täytyy vain ihmetellä mimmoisilla standardeilla tyypit pelailee, jos sitä ei nosta deal breaker -ongelmaksi. On kyl aivan järkyttävää paskaa.
Ketään ei kiinnosta mitä puuhaat tuolla maailmassa, paitsi tietenkin niitä skriptattuja hahmoja. Kadulla, liikenteessä ja baareissa voit tehä ihan mitä vain, siis IHAN MITÄ VAIN ja ympäröivää maailmaa ei kiinnosta palaakaan. Korkeintaan suojaavat päänsä ja luikkivat karkuun.
Olisi edes jotenkin sidottu sun katu-uskottavuuteen, mut ei.

Mulle ei tullut mieleenkään lähtee testaa näitä. Samaistun pelihahmoon ja koitan vaam vetää siellä ihmisiksi matkalla tehtävältä toiseen. Joku killing-spree, siviilien päältä kaahailu, alasti juoksentelu, kauppiaiden ryöstäminen jne - joo varmaan menee äkkiä immersio rikki jos noita lähtee koittaa, mut mun immersio hajoais jos lähtisin tekee noita ja kohtelemaan sitä leluna ja pelinä enemmän kuin et oon siel se hahmo ja hoidan näit juttui mitä pitää enkä perseile - tai jää miettii jotain random vastaantulijoita kadulla. :/ ainoastaan isommin häirinnyt se et porukka kyyristyy tulitaistelun jäljiltä ihan liian pitkään ja sit tyhmää kun laukauksia ei oo kuulunut hetkeen, uutta väkeä kävelee paikalle ja yhä on puol tusinaa kadulla kyykyssä.
 
Hyvin kyllä huomaa kun jotkut eivät suostu näkemään mitään vikaa CDPR:än touhuissa. Ei yksinkertaisesti suostuta näkemään tosiasioita. Tällä kertaa paska osui tuulettimeen ja julkaistiin keskeneräinen pökäle. Hyvä jos tästä joku pystyy tälläisenä nauttia, mutta peli ei ole lähellekkään sitä mitä luvattiin.
Mitä tosiasioita pitää nähdä? Minua ei kiinnosta paskakaan mitä on luvattu ja mitä ei ole luvattu. Sillä on nolla relevanssia sen kanssa että kun lyö pelin päälle niin onko se kiinnostavaa pelattavaa vai ei.

Tämä on ehdottomasti kiinnostavaa pelattavaa 49 euron edestä ja se on tosiasia. Toistan kysymyksen: Mitä muita tosiasioita pitäisi nähdä?

Kaatuiluja oli ja on että ne toki oletan että kuuluu laittaa kuntoon.
 
Mitä tosiasioita pitää nähdä? Minua ei kiinnosta paskakaan mitä on luvattu ja mitä ei ole luvattu. Sillä on nolla relevanssia sen kanssa että kun lyö pelin päälle niin onko se kiinnostavaa pelattavaa vai ei.

Tämä on ehdottomasti kiinnostavaa pelattavaa 49 euron edestä ja se on tosiasia. Toistan kysymyksen: Mitä muita tosiasioita pitäisi nähdä?

Kaatuiluja oli ja on että ne toki oletan että kuuluu laittaa kuntoon.

Samaa mieltä. Käynnistän pelin ja sitä on tosi mukava pelailla joistain bugeista huolimatta.
Jos jotain lupauksia odotti tapahtuvan, niin voihan sitä olla pettynyt. Itselle kuitenkin tärkeintä viihtyä pelin parissa ja tämän se tekee paremmin kuin muut tänä vuonna julkaistut open world pelit.
 
Hyvin kyllä huomaa kun jotkut eivät suostu näkemään mitään vikaa CDPR:än touhuissa. Ei yksinkertaisesti suostuta näkemään tosiasioita.
Ja miten toisilla on "sen on oltava paras ikinä julkaistu avoimen maailman peli, tai sitten se on täysin ei-pelattava!" -asenne.
Ei CB mitenkään superhyperhyvä ole, tai tee asioita mitenkään paremmin kuin joku ennen sitä, ja bugittaakin joillain paljon (itsellä muutama pieni ärsytys, reloadeilla korjaantunut kontrollijumitus) - mutta silti ihan OK ja omalla tavallaan nautittava kokemus (juoni, hahmot). Sanoisin että arvosana 7-8 väliltä.

Paljon bugisempiakin paskoja on tullut pelattua ja paljon sellaisia pelejä joita ei ole pystynyt edes pelaamaan läpi ilman day one patchia (korppupeliaikaan olikin mielenkiintoista kun piti tilata postissa uudet levyt :D ).

Itse olen nauttinut pelistä tähän asti (Panamin tehtävät tehty, juoni siellä Alt Cunninhamin nurkilla sen enempää spoilaamatta). Ei-juonelliset sivutehtävät (rikokset, ryöstöt, henkivartiointi, taksien etsiminen) alkavat hiljalleen käymään liian tutuiksi, mutta juonelliset hommat maistuvat vielä ihan täysin.


80 tuntia Steamissa peliaikaa ja vain yksi achievementti puuttuu

Äärimmäinen pettymys silti itselleni. Luotto meni CDPR:n nyt täysin.
Jotenkin ristiriitaiset nämä kommentit. Miten joku jaksaa pelata "äärimmäistä pettymystä" (pahin mahdollinen pettymys?) 80 tuntia? :D
 
Mitä tosiasioita pitää nähdä? Minua ei kiinnosta paskakaan mitä on luvattu ja mitä ei ole luvattu. Sillä on nolla relevanssia sen kanssa että kun lyö pelin päälle niin onko se kiinnostavaa pelattavaa vai ei.

Tämä on ehdottomasti kiinnostavaa pelattavaa 49 euron edestä ja se on tosiasia. Toistan kysymyksen: Mitä muita tosiasioita pitäisi nähdä?

Kaatuiluja oli ja on että ne toki oletan että kuuluu laittaa kuntoon.

Samaa mieltä. Käynnistän pelin ja sitä on tosi mukava pelailla joistain bugeista huolimatta.
Jos jotain lupauksia odotti tapahtuvan, niin voihan sitä olla pettynyt. Itselle kuitenkin tärkeintä viihtyä pelin parissa ja tämän se tekee paremmin kuin muut tänä vuonna julkaistut open world pelit.

Juuri näin. Toki pelissä on bugeja ja puutteita, mutta itse nautin tästä silti todella paljon. Jos tässä olis kaikki pois leikatut ominaisuudet ja bugittomamoi, niin tää oli 11/10 peli. Nyt vaan se 9/10.
 
Olen samaa mieltä, CP77 on varsin hyvä peli jo nyt, selvistä vioistaan huolimatta ja varmasti korjattuna yksi viimevuosien kovimmista peleistä, mutta..

Kyllä tälläinen tahallinen ihmisten harhauttaminen markkinoinnin osalta, ei ole mitenkään hyväksyttävää ja vastuu henkilöt/firma kuuluu saada tuntuvaa sanktiota sellaisesta, jotta pelialalla jo valmiiksi levinnyt käytäntöä saadaan oikaistua oikeaan suuntaan.

Siinä suhteessa on hyvä, että jotkut paljon seuratut ihmiset jaksaa vouhata CP77 liittyvistä bs:stä. Ihan oikein, että CDPR maine vähän kärsii, kun antaneet ennakkoon selkeästi väärää infoa pelistään.

Oma peli ilo ei kärsinyt, kun kuulun suhkot aktiivisiin pelaajiin ja tottunut jo suodattamaan turhat lupaukset. Odotin W3 tyyppistä peliä CP teemalla ja sellaisen sain. Olen lähinnä positiivisesti yllättynyt, kuinka hyväksi taistelemisen onnistuivat tekemään. Huomattavasti parempaa, kuin Bethestan tylsät kontrollit.
 
Modaajat saanet thirdperson modia pihalle. Ja kyl täytyy sanoo, et on kyllä ihan syynsä miksi on firstperson. Lähinnä tuo hahmon animaatio on vuodelta 2003-2007. Tietenkin ymmärrän että siihen ei ole panostettukkaan koska alusta asti oli selvää että tulee firstperson, mutta olisin kyllä odottanut että olisivat ottaneet tuon mahdollisuuden huomioon.
 
Modaajat saanet thirdperson modia pihalle. Ja kyl täytyy sanoo, et on kyllä ihan syynsä miksi on firstperson. Lähinnä tuo hahmon animaatio on vuodelta 2003-2007. Tietenkin ymmärrän että siihen ei ole panostettukkaan koska alusta asti oli selvää että tulee firstperson, mutta olisin kyllä odottanut että olisivat ottaneet tuon mahdollisuuden huomioon.

Miksi olisi pitänyt ottaa huomioon? First person-peli, suunniteltu pelattavaksi niin ja jos tekijöiden mielestä ulko-kuvakulma pilaa heidän visionsa. Tuolla modilla ei saa, kuin lisää bugeja peliin.
 
Modaajat saanet thirdperson modia pihalle. Ja kyl täytyy sanoo, et on kyllä ihan syynsä miksi on firstperson. Lähinnä tuo hahmon animaatio on vuodelta 2003-2007. Tietenkin ymmärrän että siihen ei ole panostettukkaan koska alusta asti oli selvää että tulee firstperson, mutta olisin kyllä odottanut että olisivat ottaneet tuon mahdollisuuden huomioon.

Niin tuohonhan se olisikin kannattu tuhlata aikaa ja vaivaa, ihan sen varalta, että joku tekee 3rd person modin... Ihan kun ei olisi muutakin tekemistä devi tiimillä... :facepalm:
 
Modaajat saanet thirdperson modia pihalle. Ja kyl täytyy sanoo, et on kyllä ihan syynsä miksi on firstperson. Lähinnä tuo hahmon animaatio on vuodelta 2003-2007. Tietenkin ymmärrän että siihen ei ole panostettukkaan koska alusta asti oli selvää että tulee firstperson, mutta olisin kyllä odottanut että olisivat ottaneet tuon mahdollisuuden huomioon.

Siihen on panostettu aivan riittävästi. Animaatiot on tehty niin, että näyttävät ensimmäisestä persoonasta uskottavilta. Harvassa firstperson-pelissä on edes pelihahmon kroppaa mallinnettu.
 
Niin noh. Jää nähtäväksi lisäävätkö itse vielä sen mahdollisuuden että voi vaihtaa kuvakulmaa. Tästä syystä lähinnä ihmettelen että animaatio on jätetty kehittämättä. Mutta nämä modit kyllä osoittaa nyt sen että eivät kehittäjät edes missään vaiheessa moista optiota ole edes suunnitellut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 490
Viestejä
4 497 987
Jäsenet
74 214
Uusin jäsen
Fd3

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom