Cyberpunk 2077

W3:ssa nuo ilmaiset DLC:t tosin oli niin mitättömän pieniä, että harva studio edes puhuisi DLC:stä. Toki ilmainen lisäsisältö kelpaa, mutta ei kannata odotella mitään kovin mullistavaa näiltä ilmaisilta. Toisaalta tästä on ehkä jouduttu saksimaan jotain viimeistelemätöntä sisältöäkin isommalla kädellä vielä kalkkiviivoilla, niin eihän sitä koskaan tiedä. Kunhan eivät vaan nyt ala heittelemään jotain tarkempia päivämääriä liian aikaiseen ja sitten taas turauta kiireessä ulos lisää keskeneräistä kamaa :rolleyes:
Oletko nyt sekoittanu DLC ja Expansionin keskenään
 
Pakko tiputtaa vaikeustaso hardilta normalille; menee maku pelistä, kun joku jengiläinen (ei pääkallo) juoksee perässä auton ympäri haulikolla roiskien, eikä se kuole kolmella lippaalla luoteja :beye::rofl2:
 
Pakko tiputtaa vaikeustaso hardilta normalille; menee maku pelistä, kun joku jengiläinen (ei pääkallo) juoksee perässä auton ympäri haulikolla roiskien, eikä se kuole kolmella lippaalla luoteja :beye::rofl2:
Ootko päivittänyt aseet hahmosi tasolle, tuo kuulostaa aika oudolta.

Eikös ensimmäinen iso "korjauspätsi" luvattu tammikuulle, ja toinen helmikuulle?
Käsittääkseni nämä olivat base konsoleita koskevia isoja korjauksia suorituskyvyn kannalta, eikä niinkään kaikkia alustoja mutta ehkä AI korjaus tulee noiden mukana jos tulee.

DLC tulee jotain aseita, asusteita ja muuta ei mitää merkittävää kuten oli witcher 3 kohdalla.
Isot maksulliset lisäosat tulee sitten varmaan vuoden päästä.
 
Ootko päivittänyt aseet hahmosi tasolle, tuo kuulostaa aika oudolta.
Revolverin päivitin niin korkealle kuin oli mahdollista, silti on kuin hernepyssyllä ampuisi. Rynkylläkin saa vetää lippaallisen ukkoon, niin ehkä kolmasosa lähtee vihun healthista. Olinkohan lvl 10 ja revolverin dmg n. 150, samoin rynkyn.
 
Mitä ihmettä, onko noissa nyrkkitappeluissa joku bugi, vai onko nää tarkotuksella näin vammasia? Siis kaverin tarvii saada yksi osuma, niin se on mulle häviö. Yksikin vaan työnsi mut maahan, eikä muuta tarvittu. Itte saa hakata kuin heikkopäinen, monta kertaa käy kanveesissa vihu, eikä mitään...

Lisäksi noissa niiden liikkeissä on joku ihme juttu, kun ne ei ees näytä osuvan, eli menis ohi, niin silti se animaatio pakottaa sen osuman. Itsehän luonnollisesti ei voi blokata mitään iskuja...:angry::btooth::darra: Joka vastustajalla taitaa olla se oma hyökkäyksensä, jota ei voi blokkia?

VMP. En ole tosin mitään gorillakäsiä hommannu kun en halua ampua itteäni täyteen kromia.
 
Mitä ihmettä, onko noissa nyrkkitappeluissa joku bugi, vai onko nää tarkotuksella näin vammasia? Siis kaverin tarvii saada yksi osuma, niin se on mulle häviö. Yksikin vaan työnsi mut maahan, eikä muuta tarvittu. Itte saa hakata kuin heikkopäinen, monta kertaa käy kanveesissa vihu, eikä mitään...

Lisäksi noissa niiden liikkeissä on joku ihme juttu, kun ne ei ees näytä osuvan, eli menis ohi, niin silti se animaatio pakottaa sen osuman. Itsehän luonnollisesti ei voi blokata mitään iskuja...:angry::btooth::darra: Joka vastustajalla taitaa olla se oma hyökkäyksensä, jota ei voi blokkia?

VMP. En ole tosin mitään gorillakäsiä hommannu kun en halua ampua itteäni täyteen kromia.

Mulla se ihan eka nyrkkitappelu oli niin helppo, että luulin oikeasti sen olevan pelkkä vitsi kun se oli ohi alle 10 sekunnissa ilman mitään perkkejä tai gorillakäsiä. Sitten myöhemmin luin forumeilta, että muut oli jumittaneet siinä pidempäänkin. Sitten seuraava oli just tuommonen, että sai mättää gorillana perkkienkin kanssa ja itse tipuin parista iskusta. Meni varmaan toistakymmentä yritystä ennen kuin onnistui. Kai tuo vaikeus riippuu sitten siitä missä vaiheessa näitä tekee, mutta ei taida skaalautua ihan oikein.
 
Tuota tätä ei varmaan konsolipelaajat halua kuulla. Ymmärtääkseni se ei ole vain Cyberpunk 2077 joka on rajoittanut max FPS 30 jos on RAY TRACING. Tuo rajoitus on Sonylta ymmärtääkseni jos on Playstation 5. Microsoftista tiedän vähemmän, mutta ovat ymmärtääkseni samoilla linjoilla kuten SONY.

En usko että tämä peli tule pyörimään uusimat pelikonsolit edes 40 FPS jos on RAY Tracing (ja nyt en puhu PSYCHO tai ULTRA Ray Tracing vaan esim HIGH tai mikä nimi onkaan).

Tiedän että piti tulla "next gen patch", mutta en usko että se pystyy tekemään ihmeitä esim ehkä FPS nostetaan 35 FPS.

Ei minua kiinnosta pelata tätä konsoleilla mitä on julkaistu.
 
Viimeksi muokattu:
Nykyising RPG:n määritelmä taitaa olla, että hahmo saa levelejä. Itse olisin ehkä sijoittanut Cyberpunkin action-adventure lokeroon.

Pelkästään hahmonkehityksen perkit, noi 5 erillistä puuta jossa jokaisessa 2-3 haaraa, tekee tästä jonkinlaisen RPG:n. Ainoa missä tää jää hieman jälkeen tyypillisiä action RPG verrokkeja, on vaikutukset pelimaailmaan.
 
Mitä ihmettä, onko noissa nyrkkitappeluissa joku bugi, vai onko nää tarkotuksella näin vammasia? Siis kaverin tarvii saada yksi osuma, niin se on mulle häviö. Yksikin vaan työnsi mut maahan, eikä muuta tarvittu. Itte saa hakata kuin heikkopäinen, monta kertaa käy kanveesissa vihu, eikä mitään...

Lisäksi noissa niiden liikkeissä on joku ihme juttu, kun ne ei ees näytä osuvan, eli menis ohi, niin silti se animaatio pakottaa sen osuman. Itsehän luonnollisesti ei voi blokata mitään iskuja...:angry::btooth::darra: Joka vastustajalla taitaa olla se oma hyökkäyksensä, jota ei voi blokkia?

VMP. En ole tosin mitään gorillakäsiä hommannu kun en halua ampua itteäni täyteen kromia.

Mulla hahmo ei ole mikään lähitaistelija, body taitaa olla 6 eikä perkkejä lähitaistelussa. Ne veljekset sain hoideltua lvl 3:lla kun tipahtivat suhteellisen nopeasti ja oma äijä kesti runtua aika hyvin. Kaikki muut mitä kokeillut pidemmällä pelissä niin ovat todella vaikeita enkä ole jaksanut n. kymmenen yrityksen jälkeen enää.

Oma äijä tekee 0-2 % vahinkoa per voimalyönti vastustajaan ja lisäksi vastustaja torjuu osan lyönneistä. Itse tipahdan kahdesta osumasta ja blokata ei voi kun äijä ottaa ottaa täyden vahingon torjuessa. Tyyli on siis ollut juosta karkuun ja katsella välillä taakseen onko vastustajan animaatio juuri loppumassa jolloin voi yrittää lyödä iskuja sisään.

Kuten sanoit, vastustajien lyönti/potkusarjojen animaatio on ihan perseestä ja he "liukuvat" animaation aikana. Eli siis kauempana alkava lyönti- tai potkusarja yhtäkkiä onkin sinun iholla kun vastustaja leijuu ihme kuminauhaefektin voimasta sinun viereesi.
 
Nuo nyrkkitappelut oli melko helppoja kun eihän noilla vastuksilla ole kuin 1 hyökkäys mitä on aika helppo väistää kun vaikka vaan peruuttaa taaksepäin.
Esim.se hormoni amatsoni siellä salilla jonka kanssa oli matsi siellä montussa. Se vaan lähtee kokoajan juoksemaan päin ja se on helppo tiputtaa perselleen vauhdista sillä ladatulla nyrkin iskulla.
Täysin sama tekniikkaa toimii sille militantille jonka kanssa voi lyödä siitä sniperista vetoa.
Latino koriskentällä myös yhden hyökkäyksen ihme joka helppo väistää, ladatulla iskulla kanveesiin ja sit käy päälle ja naputtaa nopeita iskuja.
Aikaa noissa meni itellä kun ei ollut gorilla armseja tai body statsia mutta aika simppeleitä kuitenkin.
 
Mitä ihmettä, onko noissa nyrkkitappeluissa joku bugi, vai onko nää tarkotuksella näin vammasia? Siis kaverin tarvii saada yksi osuma, niin se on mulle häviö. Yksikin vaan työnsi mut maahan, eikä muuta tarvittu. Itte saa hakata kuin heikkopäinen, monta kertaa käy kanveesissa vihu, eikä mitään...

Lisäksi noissa niiden liikkeissä on joku ihme juttu, kun ne ei ees näytä osuvan, eli menis ohi, niin silti se animaatio pakottaa sen osuman. Itsehän luonnollisesti ei voi blokata mitään iskuja...:angry::btooth::darra: Joka vastustajalla taitaa olla se oma hyökkäyksensä, jota ei voi blokkia?

VMP. En ole tosin mitään gorillakäsiä hommannu kun en halua ampua itteäni täyteen kromia.
Ei kannata unohtaa näissä tappeluissa ottaa ensin vähän buffi ruokia/aineita, esim. lisää staminaa/regen sekä lisää hp:ta. Nuo kaikki nyrkkeilytouhut on tullut tehtyä (normal vaikeustaso) ja pari viimeistä vaatii väistelyä/taktikointia. Yleensä kannattaa sen vihollisen blokki tiputtaa power iskulla ja riittävän monta kertaa perään, että saa esim. tipahtamaan polvilleen ja sitten runtua perään, toistetaan x kertaa. Nyrkkeilymestaria, mikä sen äijän nimi olikin, niin kannattaa mättää siihen heikkoon kohtaan josta Viktor mainitsee. Gorilla kädet auttaa jonkin verran, en tiedä ovatko pakolliset kun itse hankin ne jo aika alussa.
 
Jahas, nyt alkoi itsellä kaatuilu.. 1.04 -> 1.06 oli väliä pelaamisessa kun eilen jatkoin. Eka kaatuminen oli "normaali" 3h jälkeen työpöydälle ja bugi raporttia. Toinen tuli melkein heti perään mutta nyt tulikin radeon crash ilmoitus siihen kylkeen ja sen jälkeen ei peli käynnistynyt ollenkaan. Koneelle uudelleenkäynnistys ja taas pelattiin noin tunti ja sama kaatuminen radeonin kanssa.

Tapahtumienvalvonnasta löytyy samaan aikaan
varoitus: amdkmdaq lakkasi vastaamasta ja palautui
virhe: cyberpunk2077.exe
virhe: radeonsoftware.exe / ntdll.dll

Onko kellään vastaavaa tapahtunut R5 3600 ja 5700XT yhdistelmällä?
 
Tuota tätä ei varmaan konsolipelaajat halua kuulla. Ymmärtääkseni se ei ole vain Cyberpunk 2077 joka on rajoittanut max FPS 30 jos on RAY TRACING. Tuo rajoitus on Sonylta ymmärtääkseni jos on Playstation 5. Microsoftista tiedän vähemmän, mutta ovat ymmärtääkseni samoilla linjoilla kuten SONY.
No siis Spider-Man Remasterissa on jo performance RT modi eli 60fps ja ray tracing. Joku lähde tälle olis kiva kiitos.
 
No siis Spider-Man Remasterissa on jo performance RT modi eli 60fps ja ray tracing. Joku lähde tälle olis kiva kiitos.
No ehkä joku poikkeus on olemassa jonkun pelin suhteen. En muuta käsitystäni nykyisistä consoleista tämän pelin Cyberpunk 2077 suhteen RAY TRACING. Tuossa on PS5 arvostelu ja ei se uusin Xbox Series One ole parempi.


Kohdassa 3:23 lets delve a bit deeper into this Ray Tracing mode

Cyberpunk 2077 Raytracing tulevaisuus nykyisillä consoleilla on minusta kehno jos toivoo Ray tracing. Toki voi sitä pelata consoleilla Cyberpunk 2077 ja riippuu kai pelaajasta mihin on tyytyväinen.
 
Viimeksi muokattu:
No ehkä joku poikkeus on olemassa jonkun pelin suhteen. En muuta käsitystäni nykyisistä consoleista tämän pelin Cyberpunk 2077 suhteen RAY TRACING. Tuossa on PS5 arvostelu ja ei se uusin Xbox Series One ole parempi.



Eikös tämä kuuluisi ennemmin noihin konsoliketjuihin kuin tänne? Ei kai kukaan nyt muutenkaan odottanut että 500€ konsoli pyörittäisi pelejä säteenseurannalla yhtä sulavasti kuin uusi PC? Cyberpunk 4K:lla ja RT:llä 60fps taitaa vaatia vähintään RTX 3080-kortin, jolla on hintaa vähintään 800€ ja siihen päälle vielä sitten vähintään toinen mokoma loppuihin komponentteihin.
 
Eikös tämä kuuluisi ennemmin noihin konsoliketjuihin kuin tänne? Ei kai kukaan nyt muutenkaan odottanut että 500€ konsoli pyörittäisi pelejä säteenseurannalla yhtä sulavasti kuin uusi PC? Cyberpunk 4K:lla ja RT:llä 60fps taitaa vaatia vähintään RTX 3080-kortin, jolla on hintaa vähintään 800€ ja siihen päälle vielä sitten vähintään toinen mokoma loppuihin komponentteihin.
Yep, mutta minulta kysyttiin lähdettä ja vastasin.

Minulla on jäänyt sellainen kuva että jotkut (ei kaikki) konsolipelaajat luulee että next gen patch tekee suorastaan ihmeitä tässä pelissä Cyberpunk 2077. En usko että asia on niin.
 
Yep, mutta minulta kysyttiin lähdettä ja vastasin.

Minulla on jäänyt sellainen kuva että jotkut (ei kaikki) konsolipelaajat luulee että next gen patch tekee suorastaan ihmeitä tässä pelissä Cyberpunk 2077. En usko että asia on niin.
Kysyin lähdettä sille, että Sony ois rajottanut fps:n max 30 jos on RT käytössä.

Cyberpunkissa 4K30 ja RT tulee olemaan jo tiukassa konsoleilla. Jos nyt ensin kuitenkin saisivat nuo kaatumiset loppumaan PS5:lla niin olisin tyytyväinen. Nyt 18 kertaa kaatunut tää peli noin 40h aikana :x3:
 
Mitä ihmettä, onko noissa nyrkkitappeluissa joku bugi, vai onko nää tarkotuksella näin vammasia? Siis kaverin tarvii saada yksi osuma, niin se on mulle häviö. Yksikin vaan työnsi mut maahan, eikä muuta tarvittu. Itte saa hakata kuin heikkopäinen, monta kertaa käy kanveesissa vihu, eikä mitään...

Lisäksi noissa niiden liikkeissä on joku ihme juttu, kun ne ei ees näytä osuvan, eli menis ohi, niin silti se animaatio pakottaa sen osuman. Itsehän luonnollisesti ei voi blokata mitään iskuja...:angry::btooth::darra: Joka vastustajalla taitaa olla se oma hyökkäyksensä, jota ei voi blokkia?

VMP. En ole tosin mitään gorillakäsiä hommannu kun en halua ampua itteäni täyteen kromia.
Itse taistelin samassa vaiheessa aikanaan. Se eka nyrkkitappelu meni ilman mitään ihmeempiä.
Tärkeintä on antaa staminan olla yli 50% koko ajan ja blokki päällä, jos se menee alle 50% niin ottaa paljon dmg.
Piti ite hommata gorilla armsit (ne halvimmat) ja pistin pari body stattia, nyt 8, character level 25.
väistelee suurinpiirtein kaikki mitä pystyy ja aina kun stamina laskee juoksee karkuun hetkeksi että se nousee, lisäksi pelissä on hp 20% boost ja stamina 50% boost, jos niitä on sattunut löytymään, auttaa paljon. tuota vikaa en ole silti vielä saanut, ei menny edellisessäkään pelikerrassa

Huomasin muuten, että kuin nostin body 8 että saaa nuo turretit revittyä irti ja otettua käteen, niin nyt kun nousi taas muutama level, niin ne turretit vaatiikiin 11 body.
Alkaa quickhack oleen nyt sellanen, että kun on iso kasa vihuja niin sinne pari quickhackia ja contagion spread on aika iso, niin poof kuolee nopsaan kaikki, aseet lähinnä backuppina enää (aseperkkejä ei ole) ja varalta yli 1000dps miekka myös. ei yhtään perkkiä blade ja silti ihan op. kranut on aika hyvät myös ja tosi halpa craftata.
 
Nuo nyrkkitappelut oli melko helppoja kun eihän noilla vastuksilla ole kuin 1 hyökkäys mitä on aika helppo väistää kun vaikka vaan peruuttaa taaksepäin.
Esim.se hormoni amatsoni siellä salilla jonka kanssa oli matsi siellä montussa. Se vaan lähtee kokoajan juoksemaan päin ja se on helppo tiputtaa perselleen vauhdista sillä ladatulla nyrkin iskulla.
Täysin sama tekniikkaa toimii sille militantille jonka kanssa voi lyödä siitä sniperista vetoa.
Latino koriskentällä myös yhden hyökkäyksen ihme joka helppo väistää, ladatulla iskulla kanveesiin ja sit käy päälle ja naputtaa nopeita iskuja.
Aikaa noissa meni itellä kun ei ollut gorilla armseja tai body statsia mutta aika simppeleitä kuitenkin.

Se militantti muuten hyökkää päälle kavereiden kera jos häviää sen snipun (snipun erikoisuus on räjähtävät ammukset), suunnilleen kaikki vastukset voittaa kun hutkii niitä otsaan eikä anna niille aikaa lyödä takaisin, ja vaikka kaadat sen razorin mörön niin et saa muuta kuin streed crediä, jos häviät niin saat rahaa mutta kummastakaan ei tule mitään achievementtia.

Jos armorin nostaa yli 2000 niin hahmo imee lyijyä miltein rajattomasti, tämä onnistuu craftailemalla modeja, sillä mitä enemmän niitä craftaa, sitä arvokkaampia niistä tulee, jos raha on tiukilla niin kannattaa scräpätä kaikki vastaantuleva ja joko rakentaa (nostaa craft lvl) nekomata snipuja myyntiin tai myydä sitä scrappia, suunnilleen kaikki juomat voi purkaa mutta ruokia ei

Jännä muuten että cyberpunkissa ei ole kuin tasan yksi kissa mutta silti joka paikasta löytyy kissanruokaa
 
Kysyin lähdettä sille, että Sony ois rajottanut fps:n max 30 jos on RT käytössä.

Cyberpunkissa 4K30 ja RT tulee olemaan jo tiukassa konsoleilla. Jos nyt ensin kuitenkin saisivat nuo kaatumiset loppumaan PS5:lla niin olisin tyytyväinen. Nyt 18 kertaa kaatunut tää peli noin 40h aikana :x3:

RT high on todennäköisesti vähän siinä ja siinä jo FHD @30 fps konsoliraudalla, kun mitään DLSS-vastinetta ei toistaiseksi ole. Konsoli-rt saattaa siksi olla esim. pelkät heijastukset aika raa'alla etäisyysrajalla. Teho ei millään riitä PC-tyyppisiin asetuksiin.
 
Revolverin päivitin niin korkealle kuin oli mahdollista, silti on kuin hernepyssyllä ampuisi. Rynkylläkin saa vetää lippaallisen ukkoon, niin ehkä kolmasosa lähtee vihun healthista. Olinkohan lvl 10 ja revolverin dmg n. 150, samoin rynkyn.

Upgradella päivittäminen ei yleensä kannata, etsi craftaa parempi ase, esim. epic tai legendary ja pistä siihen siihen pari modia. Käsiaseille ja rynkyille on eri eri perkit joista saa kivasti boostia. Cold Bloodiin panostaminen mahdollisimman aikaisin on myös kannattavaa, kun sinne sijoitetut perkit saa takaisin kun se on noussut pari tasoa.
 
Olipas päräyttävä loppu (loput) tarinaan. Witcher 3:ssa juoni oli vähän turhan pitkä ja lopussa alkoi hönkä loppua. Tämä vain parani lopetusta kohden. Keanu tuntui aluksi jäiseltä, mutta lopussa Johny oli ihan oma hahmonsa eikä mikään Keanun ilmentymä. Kuin kusipäinen isoveli.
 
Cold Bloodiin panostaminen mahdollisimman aikaisin on myös kannattavaa, kun sinne sijoitetut perkit saa takaisin kun se on noussut pari tasoa.

No ei kyllä ole eikä niitä takaisin saa, koska käytät sinne perkkipointteja. Mieluummin kannattaa laittaa ne pointsit sinne, mistä saa hyötyä. Kun saa reflexin 20 ja pistoolipuun tarpeeksi täyteen, sitten niitä pisteitä voi alkaa heittämään mihin haluaa. Cold bloodiin itsessään ei kannata käyttää kuin yksi perkkipointti ja sekin sitten, kun cool on level 11. Olikos siellä se hedaribonus vai mikä mahtoikaan olla, en muista. Muuten täysin turha skillipuu mihin ei pisteitä kannata tuhlata.
 
RT high on todennäköisesti vähän siinä ja siinä jo FHD @30 fps konsoliraudalla, kun mitään DLSS-vastinetta ei toistaiseksi ole. Konsoli-rt saattaa siksi olla esim. pelkät heijastukset aika raa'alla etäisyysrajalla. Teho ei millään riitä PC-tyyppisiin asetuksiin.
Joo tuli heti konsolit mieleen, kun näki testejä pc:llä RT:n kanssa. Mielenkiinnolla kyllä oottelen miten meinasivat toteuttaa RT:n konsoleilla.
 
No ei kyllä ole eikä niitä takaisin saa, koska käytät sinne perkkipointteja. Mieluummin kannattaa laittaa ne pointsit sinne, mistä saa hyötyä.

Okei, aika erilainen näkemys mutta mikäs siinä jos sun hahmolla toimii. Cold blood antaa bonaria vähän kaikkeen ja ko. skilli nousee kuin itsestään kaiken muun tekemisen rinnalla riippumatta siitä miten vastustajia päihittää. Esimerkiksi käsiaseita käyttämällä vain handgun/revolveri skilli nousee, mutta jos Cold blood perk on hankittu niin molemmat skillipuut nousevat. Pelkkä Cold Blood perk itsessään kasvattaa vain liikkumisnopeutta 2% per stack, mutta ko. skillipuun muilla perkeillä saa aika merkittävää buustia CB:n aktivoiduttua.
 
Itse olen level 20 ja tehnyt päätehtävää siihen asti että sain Evelyn Parkerin pelastettua sieltä BW dungeonista. Ja hieman jotain nimettyjä sivutehtäviä. Olen pelannut vaikeimmalla vaikeustasolla. Nyt varsinkin smart aseet tuntuu olevan älyttömän rikki. Ampuu vihollisen yleiseen suuntaan tap tap tap ja oman tasoiset viholliset kuolee helpolla, riippumatta kuinka paljon niitä on. Ainoastaan pääkalloviholliset enää haastavia. Kun taas jos ottaa tavallisen power rynkyn niin sillä saa grindata pidempään vihollisia ja samalla altistuu huomattasti enemmän niiden vihollisen luoteihin. Ts kuolee paljon helpommin.

Yhtään noita nyrkkeilytehtäviä en ole saanut tehtyä, sitä kaksosta yritin mutta ei ollut mitään saumaa, se tosin taisi olla kun olin alle level 10.

On kyllä erilaisia yksinpelejä tullut tässä vuosien saatussa pelattua niin ainahan ne on tuollaisia. Jos vääntää alussa maksimille niin pelit on joko sopivan haasteellisia tai hieman joka vaikeita, mutta sitten lopulta vaikeustason skaalautuminen vaan loppuu.
 
Okei, aika erilainen näkemys mutta mikäs siinä jos sun hahmolla toimii. Cold blood antaa bonaria vähän kaikkeen ja ko. skilli nousee kuin itsestään kaiken muun tekemisen rinnalla riippumatta siitä miten vastustajia päihittää. Esimerkiksi käsiaseita käyttämällä vain handgun/revolveri skilli nousee, mutta jos Cold blood perk on hankittu niin molemmat skillipuut nousevat. Pelkkä Cold Blood perk itsessään kasvattaa vain liikkumisnopeutta 2% per stack, mutta ko. skillipuun muilla perkeillä saa aika merkittävää buustia CB:n aktivoiduttua.

No ei sitä cold bloodin bonaria tartte mihinkään. Se on hyvä vain perusvihuja vastaan ja ne kuolee yhdestä joka tapauksessa. Ja skillipuu nousee vaikka et sinne laita perkkipointtia. Cold blood nousee, kun tapat vihuja nopeesti. Se millä ne tapat, ei ole mitään väliä.
 
Ja skillipuu nousee vaikka et sinne laita perkkipointtia. Cold blood nousee, kun tapat vihuja nopeesti. Se millä ne tapat, ei ole mitään väliä.

Kappas, no niinpä tekee. Oman hahmon skillit on painottuneet INT/Cool puolelle niin sinne on kertynyt pointsejakin reippaasti. En silti ihan turhana niitä pidä kun korkeammankin tason vihut tippuvat muutamalla halvalla hackillä. Harvemmin tulee enää aseita käytettyä.
 
Alkaa kohtapuoliin olla kaikki sivutouhut tehtynä, vielä on Clairen ralleja pari kisaa ja Johnnyn sivutehtävä. Vähän harmittaa kun nämä olleet parasta tässä pelissä, no tuo autokisailu ei ehkä kuitenkaan, sen verran paha kuminauha "äly" tuohon laitettu.

Tuo legendaarinen smartti snipu on kyllä hauska, tuommoisia 450k - 600k+ crittejä päähän. :geek: Vielä kun olisi äänenvaimennin saatavilla.

Tosiaan levelillä 49 tällä hetkellä, pieni turautus expaa niin saa sen 50 levelinkin kasaan. Pelikello näyttää 88 tuntia ja 50 minuuttia.
 
No ei sitä cold bloodin bonaria tartte mihinkään. Se on hyvä vain perusvihuja vastaan ja ne kuolee yhdestä joka tapauksessa. Ja skillipuu nousee vaikka et sinne laita perkkipointtia. Cold blood nousee, kun tapat vihuja nopeesti. Se millä ne tapat, ei ole mitään väliä.

Onko noin? Mulla on nyt joku 60h mittarissa, Coolissa maltilliset 4 pistettä ja cold bloodissa ei ensimmäistäkään perkkiä valittuna. Tuo skill progression -palkki on juuri ja juuri 2lvl kohdalla vaikka oon laittanut porukkaa levyksi ihan Tarantino-tyyliin. Nousisikohan se sitten vaan nopeemmin esim. jonkin kertoimen mukaan, jos on enemmän pisteitä Coolissa ja jotain perkkejäkin valittuna? Handguns skill progression on nyt 14 ja reukulla menty pääasiassa tähän asti.
 
Aha.
Mulla hahmo ei ole mikään lähitaistelija, body taitaa olla 6 eikä perkkejä lähitaistelussa. Ne veljekset sain hoideltua lvl 3:lla kun tipahtivat suhteellisen nopeasti ja oma äijä kesti runtua aika hyvin. Kaikki muut mitä kokeillut pidemmällä pelissä niin ovat todella vaikeita enkä ole jaksanut n. kymmenen yrityksen jälkeen enää.

Oma äijä tekee 0-2 % vahinkoa per voimalyönti vastustajaan ja lisäksi vastustaja torjuu osan lyönneistä. Itse tipahdan kahdesta osumasta ja blokata ei voi kun äijä ottaa ottaa täyden vahingon torjuessa. Tyyli on siis ollut juosta karkuun ja katsella välillä taakseen onko vastustajan animaatio juuri loppumassa jolloin voi yrittää lyödä iskuja sisään.

Kuten sanoit, vastustajien lyönti/potkusarjojen animaatio on ihan perseestä ja he "liukuvat" animaation aikana. Eli siis kauempana alkava lyönti- tai potkusarja yhtäkkiä onkin sinun iholla kun vastustaja leijuu ihme kuminauhaefektin voimasta sinun viereesi.

Varmaan noissa vaikuttaa ne tasot, mitkä on meleessä ja evadessa, eli ei tietenkään mene pelkästään omien reaktioiden perusteella? Siksi näyttää vähän oudolta välillä? Otin tuossa pesarin käyttöön ja hutkin ukkoja ketoon sillä... nostaisiko tuo tarvittavia arvoja noihin nyrkkimatseihin?
 
Se dildo on hyvä melee ase. Sillä kaatuu ukko komeesti. Nyt itekin pelasin läpi ja tuli se onnellinen loppu. Toisessa pelissä kaksosetkin kaatui komeesti kun toin mukaan matsiin panamin. :) se ampui niitä pyssyllään. Panam mukana sieltä tunneli tehtävästä kun se on kesken.
 
Kaivataan apua performanssiongelmaan.

Päivitin 1080ti -> 3080, jonka jälkeen peli on alkoi käyttäytyä kummallisesti asetuksien muuttamiseen.

En saa yli 50 fps oikein mitenkään ja GPU usage on ihan kamalaa. Ihan sama mikä resoluutio, niin fps on sama. RT ja DLSS asetuksilla on jonkin verran vaikutusta, mutta vain tuohon noin 50 fps asti. Sitä enempää en saa. FPS rajoitin ei ole päällä ja muut pelit toimii.

Mistä tälläinen voisi johtua? 1080ti:llä toimi normaalisti ja sain esim 1080p yli 100fps. Prossuna i7 7700K.
 
Onko teillä muuten aseet hajonut? Mulla rupesi kerran yksi revolveri savuamaan ja sillä ei voinut enää ampua. Että oliko bugi vsi ominaisuus?
 
Onko teillä muuten aseet hajonut? Mulla rupesi kerran yksi revolveri savuamaan ja sillä ei voinut enää ampua. Että oliko bugi vsi ominaisuus?
Eipä ole tullut vastaan, mutta voisiko tuo olla joku hakkerointi hyökkäys sinua kohtaan? Vihollisen hakkeri laittanut sinuun jonkin aseenkäytön eston. Mielestäni joku tuommoinen löytyy myös noista omista quick hackeista.
 
Kaivataan apua performanssiongelmaan.

Päivitin 1080ti -> 3080, jonka jälkeen peli on alkoi käyttäytyä kummallisesti asetuksien muuttamiseen.

En saa yli 50 fps oikein mitenkään ja GPU usage on ihan kamalaa. Ihan sama mikä resoluutio, niin fps on sama. RT ja DLSS asetuksilla on jonkin verran vaikutusta, mutta vain tuohon noin 50 fps asti. Sitä enempää en saa. FPS rajoitin ei ole päällä ja muut pelit toimii.

Mistä tälläinen voisi johtua? 1080ti:llä toimi normaalisti ja sain esim 1080p yli 100fps. Prossuna i7 7700K.
A. Asenna uudelleen Nvidia ajurit poista+käynnistä kone uudelleen vaikka ensin ja sitten asenna uudeelleen esim Geforce Experience ja Nvidia ajurit. En ole pelannut tätä peliä mutta toisessa pelissä uudet ajurit auttoivat.
B. Kuinka paljon RAM sinulla on? Jos sinulla on 8GB niin ei taida riittää vaan pitäisi olla 16 GB RAM vähintäin jos puhutaan RAY TRACING.
C. Kysy apua jostain Cybergoth 2077 tech forumeista ja avaa vaikka tiketti heille.

En ole tämän foorumin super GURU. Tuo on nyt vain mitä nopeasti juolahti mieleen.
 
Viimeksi muokattu:
^Tuohon lisäisin, että DDU:lla ajurit safe modessa sileeks ja puhtaalle pohjalle uusimmat. Auttaa yllättävän moneen epämääräiseen häröön paljon paremmin kuin perus poista&asenna.
 
Ei yllätä jos tuossa olisi jotain muutakin rikki. Tuo craftaus systeemi saisi tietysti olla jotenkin järkevämpi ja palkitsevampi jos esimerkiksi löytää jonkun uuden crafting specin mutta kannattaa muistaa että ei nuo exploitit mikään uusi juttu ole. Skyrimissäkin oli joku joku exploit jolla sais järjettömiä dps:iä aseisiin craftaamalla jos vain jaksoi sitä exploittia hieroa tarpeeksi.

Jep se exploitti meni jotenkin silleen, että loi kokoajan parempia varusteita, jotka boostaa craftaystä. Eli kun on luonut varusteet, jotka lisää craftays kykyä ja rakentaa ne päällä uudet samanlaiset varusteet, jotka boostaa craftaus kykyä enemmän kun ne ensimmäiset varusteet. Sen jälkeen jatkaa tätä loopissa rakentaen kokoana parempia cräftäys boosti varusteita ja lopulta rakentaa niiden varusteiden avulla aseen joka tappaa kaiken yhdellä iskulla.

Tosin jos haluaa huijata niin saman saa tehtyä nopeammin komentoriviltä, koska tahansa yhdellä komennolla tai käyttämällä huijaus modia. Ei Elder Scroll peleissä ikinä ole huijaamista estetty kovinkaan ahkerasti jos sitä haluaa harrastaa tosin yleensä jos haluaa nauttia yksinpeli sisällöstä niin ei kannata alkaa huijata kun vasta sen jälkeen kun on pelannut pelin läpi ja haluaa leikkiä pelimoottorilla ja modeilla.
 
Viimeksi muokattu:
Joo on noissa nyrkkitappeluissa joku bugi kyllä. Taas kokeilin monta kertaa sitä muskeli-mantaa voittaa. Ei tu mitään. Varmaan 20 kertaa vetäsin isolla iskulla sen kontilleen ja kuntopalkista lähti siltä vaan joku kolmannes pois. Sitten se lyö/tönää sua kerran ja game over... blokki ei toimi, vastaisku ei toimi. Ja aina lähtee koko kuntopalkki tyhjäksi yhdestä iskusta. Mulla on body jotain 14 ja brawl taitaa olla 6 tai 7. Lisäksi tuon jälkeen et voi liikuttaa ukkoa enää ollenkaan eikä esim voi ottaa rematsia, eli siihen jää ukko pönöttämään.
 
Viimeksi muokattu:
Parhaat autot tuntuvat tulevan nomadien tallista. Suosikkini tähän asti on "Little Mule"-nimeä kantava panssaroitu pickup. Auto näyttää mahtavalta, pörisee ihanasti ja sen ohjaus on upean jämäkkä. Halpakin oli. Jostain löytyy varmasti parempikin rassi, mutta tällä kyllä ajetaan vielä pitkään.

Kiitoksia tuosta auto vinkistä. Auto ei ole mikään kovin nopea mutta varsin kätevä laite ajella kaupungissa. Tuntuu nuo urheiluautot olevan hieman liian "formuloita" kaupunkin ajoon ainakin näppis hiiri ohjauksella.

Ja asiasta toiseen miksi ihmeessä jotku toivoo että peli olisi tehty putkijuoksuksi? Ilmeisesti tuo deus ex:n uusin taisi olla joku hubi systeemi?

Toivottavasti tähän saadaan kunnon modi kommuuni jotta peli tulee elämään vielä kauan :)
 
Kaivataan apua performanssiongelmaan.

Päivitin 1080ti -> 3080, jonka jälkeen peli on alkoi käyttäytyä kummallisesti asetuksien muuttamiseen.

En saa yli 50 fps oikein mitenkään ja GPU usage on ihan kamalaa. Ihan sama mikä resoluutio, niin fps on sama. RT ja DLSS asetuksilla on jonkin verran vaikutusta, mutta vain tuohon noin 50 fps asti. Sitä enempää en saa. FPS rajoitin ei ole päällä ja muut pelit toimii.

Mistä tälläinen voisi johtua? 1080ti:llä toimi normaalisti ja sain esim 1080p yli 100fps. Prossuna i7 7700K.

Itsellä oli tämän pelin kanssa alussa ongelmana, että en saanu enempää kuin jotain 30-40fps, vaikka yritti mitä. Grafiikka-asetusten muuttamisella ei ollut mitään vaikutusta. Tännekin asiasta kirjoittelin. Lopulta löysin ratkaisun ja se oli Win10 October update asentaminen. Edes näyttisten ajureiden poistaminen DDU:lla ja uudelleen asennus ei auttanut. Mutta tuon päivityksen kun latasin ja asensin, alkoi kaikki toimimaan normaalisti.
 
Eipä ole tullut vastaan, mutta voisiko tuo olla joku hakkerointi hyökkäys sinua kohtaan? Vihollisen hakkeri laittanut sinuun jonkin aseenkäytön eston. Mielestäni joku tuommoinen löytyy myös noista omista quick hackeista.
Mulla käynyt tuo kiikarikiväärin kanssa mutta ei muiden aseiden kanssa mutta eikös tuo hakkerointi ominaisuus pitäisi koskea vain sähköisiä aseita, ei fyysisia?

e.g: Miten sä voit hakkeroida ruudilla toimivan aseen? tai sitten olen missanut jotain.

Edit:
 
Ilmeisesti jos noita grafiikka asetuksia muuttelee ainakin osa tulee voimaan vasta kun pelin käynnistää uudestaan vaikka sitä ei erikseen mainita.
 
Mulla käynyt tuo kiikarikiväärin kanssa mutta ei muiden aseiden kanssa mutta eikös tuo hakkerointi ominaisuus pitäisi koskea vain sähköisiä aseita, ei fyysisia?

e.g: Miten sä voit hakkeroida ruudilla toimivan aseen? tai sitten olen missanut jotain.

Edit:


Tai näitä smart/power-aseita... juu, ei ole tullut tuota reukuilla vastaan vaikka paljon niitä käytänkin.
 
Joo on noissa nyrkkitappeluissa joku bugi kyllä. Taas kokeilin monta kertaa sitä muskeli-mantaa voittaa. Ei tu mitään. Varmaan 20 kertaa vetäsin isolla iskulla sen kontilleen ja kuntopalkista lähti siltä vaan joku kolmannes pois. Sitten se lyö/tönää sua kerran ja game over... blokki ei toimi, vastaisku ei toimi. Ja aina lähtee koko kuntopalkki tyhjäksi yhdestä iskusta. Mulla on body jotain 14 ja brawl taitaa olla 6 tai 7. Lisäksi tuon jälkeen et voi liikuttaa ukkoa enää ollenkaan eikä esim voi ottaa rematsia, eli siihen jää ukko pönöttämään.
Tuntuu vähän olevan. Tehtävä on tasoa very low ja yhdellä nyrkin iskulla lyö kaikki energiat. Itse ei tee juurikaan lyönnillä vahinkoa. Ainoa millä voitin oli glitchin käyttäminen ja miekalla husiminen. Eli heittää repusta miekan pihalle, niin sen voi maasta poimia ja käyttää. Silti kuolin glen miestä vastaan kolme kertaa. Ainoa millä pärjäsi oli odottaa hyökkäystä ja power jumpilla hypätä selän taakse. Sieltä sitten miekalla lyödä pari kertaa aina selkään.
 
Tuntuu vähän olevan. Tehtävä on tasoa very low ja yhdellä nyrkin iskulla lyö kaikki energiat. Itse ei tee juurikaan lyönnillä vahinkoa. Ainoa millä voitin oli glitchin käyttäminen ja miekalla husiminen. Eli heittää repusta miekan pihalle, niin sen voi maasta poimia ja käyttää. Silti kuolin glen miestä vastaan kolme kertaa. Ainoa millä pärjäsi oli odottaa hyökkäystä ja power jumpilla hypätä selän taakse. Sieltä sitten miekalla lyödä pari kertaa aina selkään.

Tuo nyrkkitappelu on selvästi yritetty tehdä niin että yrittäisit "oikeasti" nyrkkeillä etkä vain rushaisi sitä alas. Ongelma tuossa vaan on se että AI:n iskujen ulottuvuus on ihan järjetön ja animaatio jatkuu vaikka kiertäisit sandevistanin kanssa selän taakse (Cyberpunk ei oikein tunne tässä tapauksessa Newtonin lakeja). Noiden niiden combojen väistäminen on vaan aika vammaista koska ainoa todella varma tapa väistää on hypätä cyberjaloilla ilmaan ja mielellään sillä tuplahyppy versiolla. Itse en jaksanut non streetbrawl äijällä noita taputella kuin yhden koska omat iskut ei tehnyt kuin maksimissaan 3% lämää joten todella kauan olisi saanut grindata ja jos teet yhden virheen niin se on sitten siinä. Itsellä taisi olla HP sen verran että juuri kerran sai ottaa nokkaan mutta jäi minimi HP.

En sitten tiedä jos tuon tekisi jollain 20body streetbrawl äijällä niin olisiko siinä enemmän järkeä. Ainakaan nopealla ukolla tuota on ihan turha koittaa ja ilman perkkejä.
 
Viimeistä nyrkkeily ottelua odettelen, päätehtäviä vältellyt. Vaikeimmalla vaikeus tasolla nuo muut mennyt painostamalla päällä kokoajan, vahva löynti hajottaa torjunnan ja horjuttaa vastuttajan sit pari nopeaa löyntiä perään rince and repeat. One shottaavat kyllä jos osuvat, mutta tuo torjuessa väistö ajan hidastus modi auttaa mukavasti, niin ja tietty nuiden potkujen ja muiden liike sarjojen ajoissa tunnistaminen. Tietty nyrkkien käyttö skilli päivityksistä vahva+combo lyönti ja stamina kulutus päivitykset +modit. Psychotkin nyrkeillä mättänyt (pois lukien ne kaksi power skeleton käyttäjää). Jalkoihin lyöminen jos mahdollista toimii myös.

Ensimmäisen kerran kaatui peli ihan ajellessa ympäriinsä, säilytys tavara laatikotkin tyhjentelin, kun viimein modi purku skillin otin. Nyt taitaa olla tehtävissä olevat normaalit sidequestit loppu vaihteeksi, pitäisi voodooboysille käydä antamassa palautetta seuraavaksi, niin sitten avautuisi seuraava vaihde questeissa.
 
Viimeksi muokattu:
Joo on noissa nyrkkitappeluissa joku bugi kyllä. Taas kokeilin monta kertaa sitä muskeli-mantaa voittaa. Ei tu mitään. Varmaan 20 kertaa vetäsin isolla iskulla sen kontilleen ja kuntopalkista lähti siltä vaan joku kolmannes pois. Sitten se lyö/tönää sua kerran ja game over... blokki ei toimi, vastaisku ei toimi. Ja aina lähtee koko kuntopalkki tyhjäksi yhdestä iskusta. Mulla on body jotain 14 ja brawl taitaa olla 6 tai 7. Lisäksi tuon jälkeen et voi liikuttaa ukkoa enää ollenkaan eikä esim voi ottaa rematsia, eli siihen jää ukko pönöttämään.

No miks annat sen iskeä suhun? Itse tein noi hieman huijaamalla. Lataan power atk valmiiksi ja isken kun juoksee päin. Sit peräännyn ja lataan taas valmiiksi. Ei ne maha mulle mitään koska aina saan ilmasta dmg tuolla kun kerta juoksevat päin.

Normaalisti tappelemalla siitä ei tullu kyllä mitään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 086
Viestejä
4 657 676
Jäsenet
76 340
Uusin jäsen
Revel

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom