Cyberpunk 2077

Saa nähdä, miten hyvin CDPR korjaa tuon tekoälyn pelistä.

Nyt tuntuu, ettei hahmoilla ja autoilla ole tekoälyä juuri ollenkaan. Pelkästään tietyt, ennalta määrätyt reitit ja vuorosanat. Jos auton reitillä on este, auto pysähtyy odottamaan loputtomiin. Jos NPC-hahmon reitillä on este, hahmo pysähtyy tai kääntyy 180 astetta ympäri. Jos nuo ovat syvällä pelin koodissa, niin todella vaativa operaatio lisätä oikeasti immersiivinen AI peliin. Toki on myös viitteitä, että jotain hyödyntämätöntä tekoälyä pelissä on, kun yksi pelaaja Youtubessa sai poliisit ajamaan hetkeksi takaa autolla. Itsellä myös kerran liikennevalot eivät vaihtuneetkaan automaattisesti vihreiksi, vaan jouduin odottamaan autossa punaiset valot ja liikenne virtasi älykkäämmin ja sulavammin kuin koskaan. Olin ihan varma, että GOG oli ladannut jonkun uuden, mullistavan patchin huomaamatta, mutta ei.

Luonnollisesti tätä pelatessa on GTA:sta ikävä sitä, kun auton varastamisen jälkeen kuski yrittää tulla vetämään turpaa ja jää kahvaan roikkumaan. Tai sitä kun menee vittuilemaan jengille pimeällä kujalla ja sitten turpasauna kutsuu. Vastapainoksi noille tämä tarjoaa valtavasti yksityiskohtaisemman ja hienomman maailman, paremman käsikirjoituksen ja grafiikat ja enemmän vaihtoehtoja tehtävien tekemiseen ja hahmon kehitykseen. Kaikkea ei voi saada, vaikka ennen julkaisua hypessä hetken siltä vaikutti. Tuli katsottua uudestaan E3 Gameplayn video ja aika paljon tässä versiossa karsittu siitä.

Ylipäätään jännä peli siinä mielessä, että suurin osa asioista on tehty ihan uskomattoman hyvin ja ovat ihan pelialan huippua. Esimerkiksi juuri hahmot, käsikirjoitus, tehtävät, grafiikat, maailma ja äänet. Sitten taas vastapainoksi tekoäly ja bugien määrä on ihan ala-arvoista. Ei tule itselle ainakaan muuta vastaavaa peliä, joka saisi näin ristiriitaisia fiiliksiä aikaan ja laatu vaihtelee noin suuresti. Kai tuossa näkyy selvästi se, missä kohdalla aika vain loppui. Välillä peli vituttaa kovasti ja välillä huomaakin, että Night Cityssä seikkaillessa on kulunut useampi tunti, kun ollut mielenkiintoisia tehtäviä. Toivottavasti tammikuun iso patch ehtii vielä tähän läpipeluuseen mukaan. Täytyy jättää osa sivutehtävistä pelaamatta, niin ehkä loppuvuodesta tai ensi vuonna voi ottaa uuden läpipeluun bugit ja ongelmat korjattuna lisäosien kera ja RTX päällä. Kyllä tästä pelistä pystyy hyvin nauttimaan, kunhan ei takerru bugeihin ja ongelmiin, eikä yritä vain löytää niitä. Toki aina se ei riitä, kun bugit ja ongelmat löytävät sinut. :think:
 
Viimeksi muokattu:
Jep, voi olla ettei AI:ta saada saada koskaan korjattua kokonaan tai ainakaan sille tasolle mitä jollain hypevideoilla lupailtiin. Toisaalta välillä tulee sellaisia pieniä pilkahduksia siitä, että kyllä siellä jossain alla on ihan toimivia aihioita, mutta tällä hetkellä ne on melkeinpä enemmän sellaisia easter egg -tyyppisiä löytöjä. En mä ainakaan osaa kaivata mitään NPC:tä, jotka elelee jonkin oman vuorokausirytminsä mukaan. Riittäisi ihan hyvin, kun autoilijoille saisi edes vähän älyä ja poliisit takaa-ajoineen ilman noin räikeää viereen spawnaamista. Taisteluissa tekoäly kuitenkin toimii yleensä ihan kohtuullisesti, mitä nyt joskus joku jengiläinen jumittaa jonnekin laatikon taakse.
 
Kolmas läpipeluu menossa, ja törmäsin aika pahaan bugiin. Hahmollani ei ole kuin 3 pistettä intelligencessä, että en tiedä johtuuko siitä vai ei. Läpipeluun alussa toimi hakkerointi ihan hyvin (siis tämä minipeli, jossa kirjain-numeroyhdistelmiä syötetään oikeassa järjestyksessä), mutta nyt se ei enää näytä tarvittavia yhdistelmiä. Se ruudukko aukeaa kyllä ihan oikein. Jos vaan summamutikassa valitsee jonkun yhdistelmän, niin näyttää vihreää, ja että kaikki olisi ok, mutta hakkerointi ei kuitenkaan onnistu. Nyt on sivutehtävä jumissa, kun en saa kaveria hakkeroitua bd- tuolista.
 
Laitetaan nyt omatkin kokemukset muiden iloksi tai edes omaan arkistoon.

Läpi tuli mentyä kaikkien sivu tekeleiden kanssa n. 97 tunnissa. Paljon hyvää, mutta myös jotain ärsyttävää. Ammuskelut ja kaikenlainen veitsileikkiminen oli hyvin tehty ja niitä tykkäsi harrastaa useinkin jos oli vaan kohteita näkyvissä. Hieman meni aikaa päästä sisään kaikenlaisiin uusin termeihin, kun tuntuivat kalskahtavan itselle joku flatline, zero ja preem. Autoilu oli ihan kuraa ja kaikki tehtävät siihen liittyen täyttä paskaa. Hienoltaha ne kyllä näytti, mutta ajaa ei tehnyt mieli. Välillä tehtävät ja mikä lie bugasi useinkin, että joutui lataamaan tallennuksia uusiksi, mikä nyt niin haittaa kun nopeasti onnistuu. Maisemia ei kauempaa kannattanut zoomailla kun näytti ihan karsealta, mutta sitten taas pienet yksityiskohdat läheltä oli todella hyvin tehtyjä roskista lähtien, mitä oli aina välillä hauska tutkia. Johnny oli kyllä hauska samu sirkka tuomassa uusia näkemyksiä eri tehtävien päätöshetkiin.

Saapa nähdä miten tätä päivittävät vielä, täytyy se toinen kerta kokeilla joskus sen jälkeen sitten vertailun vuoksi.
Kaikkiaan sanoisin 8/10
 
Saa nähdä, miten hyvin CDPR korjaa tuon tekoälyn pelistä.

Miksi korjaisivat, jos suurin osa jaksaa pelata tuota tuommoisenaan? Ja eiköhän tuohon joku jonkun keskinkertaisen modipurkan kehitä.
Itse jätän kokonaan pelaamatta, koska en voi sietää noin paskaa tekoälyä tämmöisessä pelissä. Pitäisi olla aika massiivinen tekoälypäivitys, jotta tuota kykenisi pelaamaan.
Tai ainakin oletan, ettei tuota ihan parilla rivillä koodia pelasteta.
 
Miksi korjaisivat, jos suurin osa jaksaa pelata tuota tuommoisenaan? Ja eiköhän tuohon joku jonkun keskinkertaisen modipurkan kehitä.
Itse jätän kokonaan pelaamatta, koska en voi sietää noin paskaa tekoälyä tämmöisessä pelissä. Pitäisi olla aika massiivinen tekoälypäivitys, jotta tuota kykenisi pelaamaan.
Tai ainakin oletan, ettei tuota ihan parilla rivillä koodia pelasteta.
Muun muassa tämän valossa ihmettelen miten jotkut jaksaa pelata tämän uudelleen läpi saati kolmannen kerran.
 
Stadialla fataalit bugit eivät niinkään häiritse, kuten mitään kaatumisia tai jumiutumisia ei ole.
Jotkut pienet ja usein toistuvat gafiikkabugit on kyl ärsyttäviä, mutta kaikkein pahin on se parjattu AI tai sen puute.

Täytyy vain ihmetellä mimmoisilla standardeilla tyypit pelailee, jos sitä ei nosta deal breaker -ongelmaksi. On kyl aivan järkyttävää paskaa.
Ketään ei kiinnosta mitä puuhaat tuolla maailmassa, paitsi tietenkin niitä skriptattuja hahmoja. Kadulla, liikenteessä ja baareissa voit tehä ihan mitä vain, siis IHAN MITÄ VAIN ja ympäröivää maailmaa ei kiinnosta palaakaan. Korkeintaan suojaavat päänsä ja luikkivat karkuun.
Olisi edes jotenkin sidottu sun katu-uskottavuuteen, mut ei.

Pelaan tätä silloin tällöin ihan mielenkiinnosta juonta kohtaan ja arvostuksesta CDPR kohtaan ja toivosta, että olisi ilmestynyt "pieni" patch jossa kaikki olisi korjattu.
 
Miten saan craftattua Overwatch snipun, kun oon menny hukkaamaan tuon Panamin alkuperäisen pyssyn?
 
Miten saan craftattua Overwatch snipun, kun oon menny hukkaamaan tuon Panamin alkuperäisen pyssyn?

Et mitenkään.

Iconic aseita ei saa takaisin mitenkään jos sen alkuperäisen tuhoaa tai myy.

Jep jep .. mullakin monen monituista Iconic asetta jää nyt kokeilematta. En ymmärrä miksi iconic-aseet voi edes tuhota/myydä ..
 
Kolmas läpipeluu menossa, ja törmäsin aika pahaan bugiin. Hahmollani ei ole kuin 3 pistettä intelligencessä, että en tiedä johtuuko siitä vai ei. Läpipeluun alussa toimi hakkerointi ihan hyvin (siis tämä minipeli, jossa kirjain-numeroyhdistelmiä syötetään oikeassa järjestyksessä), mutta nyt se ei enää näytä tarvittavia yhdistelmiä. Se ruudukko aukeaa kyllä ihan oikein. Jos vaan summamutikassa valitsee jonkun yhdistelmän, niin näyttää vihreää, ja että kaikki olisi ok, mutta hakkerointi ei kuitenkaan onnistu. Nyt on sivutehtävä jumissa, kun en saa kaveria hakkeroitua bd- tuolista.

Sulla on varmaan joku berzerk tai vastaavaa cyberdeck käytössä. Siinä on joku bugi, että ei näytä numeroita. Käy vaihtamassa ripperdocilla ns. tavalliseen deckiin niin alkaa toimimaan taas.
 
Nyt kun on peli pelattu niin täytyy todeta, että olipa hyvä, ettei tullut seurattua ennakkomarkkinointia yhtään. Pystyin hyppäämään peliin witcher 3 -pohjilta, eli odotusarvoina hyvin kirjoitetut hahmot ja tarina maailman ja NPC-hahmojen ollessa ohutta taustakulissia. Senhän CP ihan hyvin toimittikin ja viihdyin sen sata tuntia hyvin pelin parissa.

Nyt kun eilen ostin RDR2 niin olisi kyllä ollut varmaan ihan eri lopputulos jos olisi kokenut Rockstarin upeat preeriat ja uskottavan maailman NPC-hahmoineen ennen tätä ja sitten vielä CDPR ennakkopuheiden perusteella odottanut immersiivisempää maailmaa kuin Rockstarin tuotos.
 
No tästä nyt näkee että markkinoijen juttuihin ei kannata koskaan uskoa eikä myöskään ennakkotilata mitään, teknisesti ottaen syyllistyin tähän kun ennakkotilasin päivää ennen jotta saisin latautumaan ajoissa.
 
Nyt kun eilen ostin RDR2 niin olisi kyllä ollut varmaan ihan eri lopputulos jos olisi kokenut Rockstarin upeat preeriat ja uskottavan maailman NPC-hahmoineen ennen tätä ja sitten vielä CDPR ennakkopuheiden perusteella odottanut immersiivisempää maailmaa kuin Rockstarin tuotos.
Kokeilepa tätä pökälettä uusiks pitkän RDR2:n jälkeen niin huomaa kuinka tyhjä ja pahvinen tuo open world on verrattuna länkkäriin vaikka jo oletuksena jonkun villin lännen kokis paljon tylsemmäks. RDR2:ssa löytää jos jonkinlaista tekemistä ja NPC:t jaksaa viihdyttää.
 
Kokeilepa tätä pökälettä uusiks pitkän RDR2:n jälkeen niin huomaa kuinka tyhjä ja pahvinen tuo open world on verrattuna länkkäriin vaikka jo oletuksena jonkun villin lännen kokis paljon tylsemmäks. RDR2:ssa löytää jos jonkinlaista tekemistä ja NPC:t jaksaa viihdyttää.

Kerrotko miten ne viihdyttää kun ainoa oikea kommunikointi keino on ampua tai lyödä turpaan tai juosta hevosella yli? Joo jossain minipeleissä npc:t juttelee jotain mutta siinähän se sitten on.

ŔDR2 poliisit on muuten yhtä typeriä kuin Cyberpunkissa. Jostain ne vaan ilmestyy ja ainoa paikka johon ne ei pääse on se pitkä tunneli.
 
Kerrotko miten ne viihdyttää kun ainoa oikea kommunikointi keino on ampua tai lyödä turpaan tai juosta hevosella yli? Joo jossain minipeleissä npc:t juttelee jotain mutta siinähän se sitten on.
Kyllähän noista useista saa ties mitä infoa tai sivutehtävää yms. Pelkästään nuo sun mainitsemat on jo vaihtelua tämän pelin yhdelle lauseelle mitä nuo pahvihahmot toistelee.
 
Jos NPC-hahmon reitillä on este, hahmo pysähtyy tai kääntyy 180 astetta ympäri. Jos nuo ovat syvällä pelin koodissa, niin todella vaativa operaatio lisätä oikeasti immersiivinen AI peliin.

Tulin vahingossa kokeilleeksi tätä kun pysäköin autoni leveälle jalkakäytävälle. Noin puolet npc-hahmoista kiersivät auton ja loput kääntyivät takaisin. Tämän korjaaminen on luultavasti hyvin helppoa.
 
Kokeilepa tätä pökälettä uusiks pitkän RDR2:n jälkeen niin huomaa kuinka tyhjä ja pahvinen tuo open world on verrattuna länkkäriin vaikka jo oletuksena jonkun villin lännen kokis paljon tylsemmäks. RDR2:ssa löytää jos jonkinlaista tekemistä ja NPC:t jaksaa viihdyttää.
Ehkä joku hyvä lisäri tai jeesuspäivitys saa palaamaan vielä Night Cityyn jossain vaiheessa. Jotain isoa se kyllä vaatii. Joo itelle Cyber Punk toimis aihiona paremmin, kuin villi länsi. Ihan hienoa olis nähdä tälläinen maailma Rockstarin toteuttamana.
 
Ehkä joku hyvä lisäri tai jeesuspäivitys saa palaamaan vielä Night Cityyn jossain vaiheessa. Jotain isoa se kyllä vaatii. Joo itelle Cyber Punk toimis aihiona paremmin, kuin villi länsi. Ihan hienoa olis nähdä tälläinen maailma Rockstarin toteuttamana.

Ja ostat eurodollarisi jostain haistapaska kaupasta. Joo ei kiitos. :lol:
 
RDR2 pelaamisessa en päässyt oikein mukaan peliin. Peli jäi jo kuukausia sitten ehkä lopulliselle tauolle. Pelin kummallinen vaikeus satunnaispelaajalle, hahmon tönkkö liikkuminen ja monimutkainen ohjaus söivät innon.

Itsellä 60h takana cyberpunkin peluuta ja vaikkei peli ole täydellinen, niin paljon kiinnostavampi elää juonen mukana kun ei tarvitse hampaita kiristellen hakata kymmentä eri näppäintä samalle toiminnolle
 
Kokeilepa tätä pökälettä uusiks pitkän RDR2:n jälkeen niin huomaa kuinka tyhjä ja pahvinen tuo open world on verrattuna länkkäriin vaikka jo oletuksena jonkun villin lännen kokis paljon tylsemmäks. RDR2:ssa löytää jos jonkinlaista tekemistä ja NPC:t jaksaa viihdyttää.

No ei missään pelissä ole niin hyvää AI:ta, että se jaksaisi jotenkin oikeasti vähääkään pidempään viihdyttää. Toki RDR2:ssa on peli standardeilla hyvä AI npc hahmoilla, mutta loppupelissä sen merkitys on kuitenkin aika pieni. Kerran tai pari on tullut testailtua, miten ne reagoi tiettyihin juttuihin ja siinä se.

Ihan sama GTA:ssa. Kerran tai 2 kiva seurata esim ambulanssi/palomiesten toimintaa ym. Mutta kun se on nähty, nuin se on nähty

Sitten kun AI saataisiin sille tasolle, että niiden NPC hahmojen kanssa voisi oikeasti "leikkiä", ja niitä voisi jotenkin manipuloida tekemään vähän monimutkaisempia ja juttuja, reagoimaan lukemattomilla erilaisilla tavoilla tms, niin voisi sanoa NPC hahmojen olevan viihdyttäviä.

Toki CP2077 olisi parempi/immersiivisempi peli, jos NPC hamojen tekoäly olisi parempi. Etenkin poliisien kohdalla toivoisi pikaisya parannusta. Muutoin tuo tyhmä NPC AI kuitenkin vaikuttaa niin marginaalisesti siihen miten ja mitä pelissä tekee. Ei 95% pelaajista kiinnosta seurailla NPC hahmoja, kun ei ne tee mitään kiinnostavaa kuitenkaan. Ne on vaan kulissia ja CP2077 kohdalla vaan pykälää kehnommat kun esim. RDR2 tai GTA5.
 
Kokeilepa tätä pökälettä uusiks pitkän RDR2:n jälkeen niin huomaa kuinka tyhjä ja pahvinen tuo open world on verrattuna länkkäriin vaikka jo oletuksena jonkun villin lännen kokis paljon tylsemmäks. RDR2:ssa löytää jos jonkinlaista tekemistä ja NPC:t jaksaa viihdyttää.
Onkos kukaan myös verrannut kuinka paljon näitä NPC hahmoja on molemmissa peleissä ja kuinka isolla alueelle ne on laitettu
 
Witcher kolmosessa oli aluksi vähän shokki että perus-NPC:iden kanssa ei voinut kunnolla puhua, mutta vartin jälkeen se tuntui jo vapauttavalta. Pystyi juoksemaan kohti seuraavaa eeppistä tehtävää ilman että varmuuden vuoksi haastattelee joka Perttiä. Koskaan en myöskään seurannut NPC:itä metriäkään, joten en tiedä vaikka kiersivät viiden metrin kehää. Makuasioita toki plus mitä peleiltä odottaa, enkä tietenkään halua että NpCt kerääntyvät laumaksi auton nokan eteen tms. Odottelen täällä PS4-patcheja ennen kuin hyppään Cyberpunkkiin (sillä aikaa Deus Exää vähän pohjalle).
 
RDR2 oli yksi huonoimpia pelikokemuksiani vuosiin. Minua ei kiinnosta pätkääkään karhunmetsästysminipelit kun itse juoni oli yhtä tervan juomista. "Peli" olisi ollut parempi jos ratsastamiseen ja toistuvaan länkkärilaumojen lahtaamiseen olisi saanut autopilotin eikä olisi tarvinnut tahkota samaa paskaa aina uudelleen ja uudelleen.

Ehkäpä ihmiset joilla ei ole työn ja perheen tuomia rasitteita kaipaavat tuollaista kokemusta Cyberpunkistakin.
 
Suurempi ongelma on että autolla ajo ei ole vaan yhtään hauskaa, prätkät
on siedettäviä mutta autot täyttä paskaa. Pelasin just Mafian remaken ja siinä ajomalli oli hauska tässä ei. Eihän prätkän selässä pysty edes omaa painopistettä muuttamaan, jo Vice cityssä pystyi. Se miten esim. renkaat reagoi töyssyihin ihan surkeaa kuten ajofysiikat muutenkin. Ei paljo tee mieli kruisailla.

Sääli kun pelissä moni asia on erinomainen, mutta osa taas vedetty alta minkään standardin. Mikä juttu toi että pakenevat npc:t vain katoavat ilmaan kun kääntää päätä? Bugeista en viitsi edes puhua, muuta kuin ne joilla ollut vaan pari pientä voivat laittaa loton vetämään.

Kaikesta huolimatta noin 80h tuli pelattua ja kiinnosti loppuun asti.
 
Viimeksi muokattu:
Pelailen osittain pädillä niin ajaminen ei ehkä siksi häiritse, mutta en näe siinä mitään pointtiakaan. Pelissä ei ole mitään kannustinta tai etua hankkia parempaa ajoneuvoa, ja pikamatkustuspisteiden löytymisen jälkeen vielä vähemmän. Kruisailen silti välillä huvikseni ihan maisemien takia.

Eiköhän ajomallia korjata viimeistään nettipeliä varten.
 
Päällimmäisenä jäi harmittamaan, että delamain questit bugas ittensä jumiin ja ei päässyt näkemään mihin se olisi johtanut.
 
Olihan tämä melkoinen teos.
Mutta, jos ei ole ihan kauhea hätä niin suosittelisin odottamaan päivityksiä ja modeja.
Tarina ja "pää"sivutehtävät 10/10.
Yleinen puuhastelu 7/10.
Muuten 6/10
Pahimmat bugit itsellä oli:
Insta kuolemat, kun hyppi tai kiipeili vaikka aidan yli.
Maan läpi putoamiset em. syystä myös.
Eniten harmittaa käyttämätön potentiaali mikä pelimaailmassa olisi, mutta katsotaan vuoden päästä sitä uudelleen.
 
Urakalla (puurtamista) nyt poliisien tehtäviä kartasta poistelen, kun "viimeinen" main story mission olisi tehtävissä. Typerän harvinaisia edelleen kypärät, kasvosuoja housut/jalkineet epic+ loot chesteissä, aseita, paitoja ja takkeja sen sijaan joka paikassa. En kertaakaan vielä ole fast travelia käyttänyt, kykyjen kasvun perusteella olisi pitänyt juosta jokaiseen paikkaan.. toisaalta tehokkaat autot ei meinaa pysyä tiessä kiinni ja moottopyörät ei taas käänny ilman sivuttaisluistoa.

Mielestäni turhan niukalti experience antaa nämä ei main/side -missionit. Ja skillien pisteet ei näytä nousevan ekan pelin aikana puolta väliä pidemmälle. Katu-uskottuvuus taas cappasi aikoja sitten.
 
Tarkoitin skillien tasojen pisteitä (nousee käyttämällä) en main statteja joita voi nostaa hahmon tasojen perusteella.
 
prätkät on siedettäviä mutta autot täyttä paskaa

Onks pelissä joku ajettava prätkä? Ainakin ne muutamat prätkät, joita itse koitin, oli kuin rekalla ajaisi ja en niihin kyllä koskenut kertaakaan sen jälkeen. Ainoat jotenkuten siedettävät ajoneuvot pelissä on noi nomadien autot, mutta eipä niilläkään mielellään aja.
 
Onks pelissä joku ajettava prätkä? Ainakin ne muutamat prätkät, joita itse koitin, oli kuin rekalla ajaisi ja en niihin kyllä koskenut kertaakaan sen jälkeen. Ainoat jotenkuten siedettävät ajoneuvot pelissä on noi nomadien autot, mutta eipä niilläkään mielellään aja.
Third personissa en tykännyt ajaa ollenkaan prätkällä, mutta first personissa kyllä maistui ajo ja sitä kuvakulmaa käytinkin koko pelin ajan.
 
En enää ees muista mimmonen ajotuntuma vanillana on mut tän kanssa sen verran kelpo etten oo kertaakaan käyttäny pikamatkustusta enkä käytä:

Better Vehicle Handling

Toi tekee autoista vähän raskaampia ja ajattevuus ainakin mun mielestä mukavaa näppiksellä. Ei nyt mikään Mafia 3 (missä on mun mielestä melko täydellinen tuntuma open world peliin) mut ei kai voi tulevaisuuden autoilta samanlaista ajettavuutta odottaakaan. Ainoo mikä hämää ni toi käsijarru on edelleenki ihan perseestä eikä se oikeen toimi kivasti nopeimmilla autoilla. Itte oon keräilly kasan autoja valikoimiin ja kiva valita eri vehje erilaisiiin tehtäviin. Esim Badlandsille tulee valkattua aina joku lousku.
 
Järjettömin veto ton autoilun suhteen on se että autopilottia ei ole muka keksitty 2077. Todellisuudessa syy on varmaankin tekoäly joka ei yksinkertaisesti osaisi tuota koska nytkin se on aivan karmeeta kun katsoo muiden hahmojen ajoa matkustajana.
Ajomalli nyt on valmiiks jo aivan paskaa ettei tee mieli ajella käytännössä yhtään, prätkät ei juuri tuosta eroa paitsi että meno on vähä ketterämpää.
 
Järjettömin veto ton autoilun suhteen on se että autopilottia ei ole muka keksitty 2077. Todellisuudessa syy on varmaankin tekoäly joka ei yksinkertaisesti osaisi tuota koska nytkin se on aivan karmeeta kun katsoo muiden hahmojen ajoa matkustajana.
Ajomalli nyt on valmiiks jo aivan paskaa ettei tee mieli ajella käytännössä yhtään, prätkät ei juuri tuosta eroa paitsi että meno on vähä ketterämpää.

Onhan siellä pelimaailmassa autopilottina Delamain, jota ei tosin voi käyttää niiden tarinatehtävien ulkopuolella. Pelimekaniikka tuollaiselle autopilotille löytyy myös muista tehtävistä, joissa istuskellaan jonkun NPC:n kyydissä (esim. River, Panam, Claire), mutta en jaksa uskoa että kovin moni kaipailisi jatkuvaan käyttöön autopilottia. Onhan siellä kuitenkin fast travel, jos ajelu ei kiinnosta. Jos taas kiinnostaa vaan katsella maisemia, niin ehkä Twitchistä löytyisi jokin kanava, jolla ajellaan vaan rinkiä ympäri kaupunkia.

Muutenkin tuo realismi- tai uskottavuusnäkökulma on vähän tylsä. Kyllähän vuonna 2077 varmaan maksetaan vielä myös veroja ja käydään kakalla, mutta ei kai kukaan halua pelistä realistista hauskan pelattavuuden kustannuksella ja täytellä veroilmoitusta tai hakea bajamajaa tehtävien välillä. Tähän liittyen itseä tympii joidenkin autojen 1st person näkymät - tai paremminkin niiden puute. On varmaan realistista, ettei kaikista autoista näy samalla tavalla ulos, mutta ei nämä oikein pelattavia ole:

photomode_29122020_021759.png

photomode_29122020_021214.png

photomode_29122020_021237.png
 
Viimeksi muokattu:
Voitko muuten kokeilla 720p/low RT on ja off miten paljon tuo sitten rokottaa cpu kuormaa niin ei tarvitse jossitella?
oletan siis 720p low rt off asetuksilla mennään niin korkealle mitä cpu antaa myöden ja tuohon 720p low mutta RT on päälle näkisi sen cpu vaiktuksen.
Ja niin että sammutat pelin välissä.

Tänään vähän testailin tuossa Viktorin pajan viereisellä torilla. Tuossa paikassa peli on siis itsellä CPU rajoitteinen myös RT ultralla, ja GPU usage putoaa, jonnekkin 85%.

Pistin reson FullHD:lle ja DLSS:n performance moodiin. Ilman RT:ä FPS oli noin 15 FPS nopeampi, kun RT päällä.Eli tuossa paikassa RT:n päälle laittaminen haukkaa 15 FPS:ää pois CPU puolelta. Aika iso ero.
 
Mulla on pari tehtävää jumittanut, mm se puhuva vending masiina. Delamain toimi ongelmitta ekalla läpipeluukerralla, toisella en ole vielä aloittanut. Tein nyt ton judyn sivutehtävän loppuun asti, kun ekalla kerralla ei jaksanu.

Statit nyt tech 18, int 16, cool 6, body 9, reflex 6. Mietin kannattaako tuota intelligenceä enää nostaa, saan nyt craftattua epic quickhack respat. en tiiä kannattaako nostaa tohon 20, että saa ultimate quickhackit, tuntuu olevan tuo epic tason hackit aika kova dmg jo. Sais noihin muihin statteja. body ainakin on kiva kun saa turretit revittyä irti. reflex statilla sais noita erilaisia reflex tuner implantteja, joita ois kiva kokeilla. Olen kerännyt crafting recipejä, mutta nihkeästi tuntuu löytyvän, cloth vendoreilta ja gun vendoreilta saa jotain, ja siinä voi pihalla pistää wait 24h, jolloin inventory resettaa

Jostain syystä engineering skill jääny jäkittään jonnekkin 10, eikä meinaa nousta.
Bugit vituttaa yhä, esim droneja ja robotteja ei voi loottia (kokonaan) vaikka niihin on kivoja perkkejäkin valittu.
 
Mikä tehtävä ja millä tavalla? Itse juuri sain tehtyä viimeisenkin ongelmitta.
Coastview. Kun tulin autosta ulos niin sain todeta, että nää sällit oneshottaa mut niin oli pakko poistua paikalta levuttamaan ja parempia aseita hommaamaan. Koitin palata paikalle niin cybepsykot sieltä sai losautella, mutta taksi oli mykkä ja tehtäväkin kadonnut tehtävälistasta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 490
Viestejä
4 497 987
Jäsenet
74 214
Uusin jäsen
Fd3

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom