Cyberpunk 2077

Kerrotko miten ne viihdyttää kun ainoa oikea kommunikointi keino on ampua tai lyödä turpaan tai juosta hevosella yli? Joo jossain minipeleissä npc:t juttelee jotain mutta siinähän se sitten on.
Kyllähän noista useista saa ties mitä infoa tai sivutehtävää yms. Pelkästään nuo sun mainitsemat on jo vaihtelua tämän pelin yhdelle lauseelle mitä nuo pahvihahmot toistelee.
 
Jos NPC-hahmon reitillä on este, hahmo pysähtyy tai kääntyy 180 astetta ympäri. Jos nuo ovat syvällä pelin koodissa, niin todella vaativa operaatio lisätä oikeasti immersiivinen AI peliin.

Tulin vahingossa kokeilleeksi tätä kun pysäköin autoni leveälle jalkakäytävälle. Noin puolet npc-hahmoista kiersivät auton ja loput kääntyivät takaisin. Tämän korjaaminen on luultavasti hyvin helppoa.
 
Kokeilepa tätä pökälettä uusiks pitkän RDR2:n jälkeen niin huomaa kuinka tyhjä ja pahvinen tuo open world on verrattuna länkkäriin vaikka jo oletuksena jonkun villin lännen kokis paljon tylsemmäks. RDR2:ssa löytää jos jonkinlaista tekemistä ja NPC:t jaksaa viihdyttää.
Ehkä joku hyvä lisäri tai jeesuspäivitys saa palaamaan vielä Night Cityyn jossain vaiheessa. Jotain isoa se kyllä vaatii. Joo itelle Cyber Punk toimis aihiona paremmin, kuin villi länsi. Ihan hienoa olis nähdä tälläinen maailma Rockstarin toteuttamana.
 
Ehkä joku hyvä lisäri tai jeesuspäivitys saa palaamaan vielä Night Cityyn jossain vaiheessa. Jotain isoa se kyllä vaatii. Joo itelle Cyber Punk toimis aihiona paremmin, kuin villi länsi. Ihan hienoa olis nähdä tälläinen maailma Rockstarin toteuttamana.

Ja ostat eurodollarisi jostain haistapaska kaupasta. Joo ei kiitos. :lol:
 
RDR2 pelaamisessa en päässyt oikein mukaan peliin. Peli jäi jo kuukausia sitten ehkä lopulliselle tauolle. Pelin kummallinen vaikeus satunnaispelaajalle, hahmon tönkkö liikkuminen ja monimutkainen ohjaus söivät innon.

Itsellä 60h takana cyberpunkin peluuta ja vaikkei peli ole täydellinen, niin paljon kiinnostavampi elää juonen mukana kun ei tarvitse hampaita kiristellen hakata kymmentä eri näppäintä samalle toiminnolle
 
Kokeilepa tätä pökälettä uusiks pitkän RDR2:n jälkeen niin huomaa kuinka tyhjä ja pahvinen tuo open world on verrattuna länkkäriin vaikka jo oletuksena jonkun villin lännen kokis paljon tylsemmäks. RDR2:ssa löytää jos jonkinlaista tekemistä ja NPC:t jaksaa viihdyttää.

No ei missään pelissä ole niin hyvää AI:ta, että se jaksaisi jotenkin oikeasti vähääkään pidempään viihdyttää. Toki RDR2:ssa on peli standardeilla hyvä AI npc hahmoilla, mutta loppupelissä sen merkitys on kuitenkin aika pieni. Kerran tai pari on tullut testailtua, miten ne reagoi tiettyihin juttuihin ja siinä se.

Ihan sama GTA:ssa. Kerran tai 2 kiva seurata esim ambulanssi/palomiesten toimintaa ym. Mutta kun se on nähty, nuin se on nähty

Sitten kun AI saataisiin sille tasolle, että niiden NPC hahmojen kanssa voisi oikeasti "leikkiä", ja niitä voisi jotenkin manipuloida tekemään vähän monimutkaisempia ja juttuja, reagoimaan lukemattomilla erilaisilla tavoilla tms, niin voisi sanoa NPC hahmojen olevan viihdyttäviä.

Toki CP2077 olisi parempi/immersiivisempi peli, jos NPC hamojen tekoäly olisi parempi. Etenkin poliisien kohdalla toivoisi pikaisya parannusta. Muutoin tuo tyhmä NPC AI kuitenkin vaikuttaa niin marginaalisesti siihen miten ja mitä pelissä tekee. Ei 95% pelaajista kiinnosta seurailla NPC hahmoja, kun ei ne tee mitään kiinnostavaa kuitenkaan. Ne on vaan kulissia ja CP2077 kohdalla vaan pykälää kehnommat kun esim. RDR2 tai GTA5.
 
Kokeilepa tätä pökälettä uusiks pitkän RDR2:n jälkeen niin huomaa kuinka tyhjä ja pahvinen tuo open world on verrattuna länkkäriin vaikka jo oletuksena jonkun villin lännen kokis paljon tylsemmäks. RDR2:ssa löytää jos jonkinlaista tekemistä ja NPC:t jaksaa viihdyttää.
Onkos kukaan myös verrannut kuinka paljon näitä NPC hahmoja on molemmissa peleissä ja kuinka isolla alueelle ne on laitettu
 
Witcher kolmosessa oli aluksi vähän shokki että perus-NPC:iden kanssa ei voinut kunnolla puhua, mutta vartin jälkeen se tuntui jo vapauttavalta. Pystyi juoksemaan kohti seuraavaa eeppistä tehtävää ilman että varmuuden vuoksi haastattelee joka Perttiä. Koskaan en myöskään seurannut NPC:itä metriäkään, joten en tiedä vaikka kiersivät viiden metrin kehää. Makuasioita toki plus mitä peleiltä odottaa, enkä tietenkään halua että NpCt kerääntyvät laumaksi auton nokan eteen tms. Odottelen täällä PS4-patcheja ennen kuin hyppään Cyberpunkkiin (sillä aikaa Deus Exää vähän pohjalle).
 
RDR2 oli yksi huonoimpia pelikokemuksiani vuosiin. Minua ei kiinnosta pätkääkään karhunmetsästysminipelit kun itse juoni oli yhtä tervan juomista. "Peli" olisi ollut parempi jos ratsastamiseen ja toistuvaan länkkärilaumojen lahtaamiseen olisi saanut autopilotin eikä olisi tarvinnut tahkota samaa paskaa aina uudelleen ja uudelleen.

Ehkäpä ihmiset joilla ei ole työn ja perheen tuomia rasitteita kaipaavat tuollaista kokemusta Cyberpunkistakin.
 
Suurempi ongelma on että autolla ajo ei ole vaan yhtään hauskaa, prätkät
on siedettäviä mutta autot täyttä paskaa. Pelasin just Mafian remaken ja siinä ajomalli oli hauska tässä ei. Eihän prätkän selässä pysty edes omaa painopistettä muuttamaan, jo Vice cityssä pystyi. Se miten esim. renkaat reagoi töyssyihin ihan surkeaa kuten ajofysiikat muutenkin. Ei paljo tee mieli kruisailla.

Sääli kun pelissä moni asia on erinomainen, mutta osa taas vedetty alta minkään standardin. Mikä juttu toi että pakenevat npc:t vain katoavat ilmaan kun kääntää päätä? Bugeista en viitsi edes puhua, muuta kuin ne joilla ollut vaan pari pientä voivat laittaa loton vetämään.

Kaikesta huolimatta noin 80h tuli pelattua ja kiinnosti loppuun asti.
 
Viimeksi muokattu:
Pelailen osittain pädillä niin ajaminen ei ehkä siksi häiritse, mutta en näe siinä mitään pointtiakaan. Pelissä ei ole mitään kannustinta tai etua hankkia parempaa ajoneuvoa, ja pikamatkustuspisteiden löytymisen jälkeen vielä vähemmän. Kruisailen silti välillä huvikseni ihan maisemien takia.

Eiköhän ajomallia korjata viimeistään nettipeliä varten.
 
Päällimmäisenä jäi harmittamaan, että delamain questit bugas ittensä jumiin ja ei päässyt näkemään mihin se olisi johtanut.
 
Olihan tämä melkoinen teos.
Mutta, jos ei ole ihan kauhea hätä niin suosittelisin odottamaan päivityksiä ja modeja.
Tarina ja "pää"sivutehtävät 10/10.
Yleinen puuhastelu 7/10.
Muuten 6/10
Pahimmat bugit itsellä oli:
Insta kuolemat, kun hyppi tai kiipeili vaikka aidan yli.
Maan läpi putoamiset em. syystä myös.
Eniten harmittaa käyttämätön potentiaali mikä pelimaailmassa olisi, mutta katsotaan vuoden päästä sitä uudelleen.
 
Urakalla (puurtamista) nyt poliisien tehtäviä kartasta poistelen, kun "viimeinen" main story mission olisi tehtävissä. Typerän harvinaisia edelleen kypärät, kasvosuoja housut/jalkineet epic+ loot chesteissä, aseita, paitoja ja takkeja sen sijaan joka paikassa. En kertaakaan vielä ole fast travelia käyttänyt, kykyjen kasvun perusteella olisi pitänyt juosta jokaiseen paikkaan.. toisaalta tehokkaat autot ei meinaa pysyä tiessä kiinni ja moottopyörät ei taas käänny ilman sivuttaisluistoa.

Mielestäni turhan niukalti experience antaa nämä ei main/side -missionit. Ja skillien pisteet ei näytä nousevan ekan pelin aikana puolta väliä pidemmälle. Katu-uskottuvuus taas cappasi aikoja sitten.
 
Tarkoitin skillien tasojen pisteitä (nousee käyttämällä) en main statteja joita voi nostaa hahmon tasojen perusteella.
 
prätkät on siedettäviä mutta autot täyttä paskaa

Onks pelissä joku ajettava prätkä? Ainakin ne muutamat prätkät, joita itse koitin, oli kuin rekalla ajaisi ja en niihin kyllä koskenut kertaakaan sen jälkeen. Ainoat jotenkuten siedettävät ajoneuvot pelissä on noi nomadien autot, mutta eipä niilläkään mielellään aja.
 
Onks pelissä joku ajettava prätkä? Ainakin ne muutamat prätkät, joita itse koitin, oli kuin rekalla ajaisi ja en niihin kyllä koskenut kertaakaan sen jälkeen. Ainoat jotenkuten siedettävät ajoneuvot pelissä on noi nomadien autot, mutta eipä niilläkään mielellään aja.
Third personissa en tykännyt ajaa ollenkaan prätkällä, mutta first personissa kyllä maistui ajo ja sitä kuvakulmaa käytinkin koko pelin ajan.
 
En enää ees muista mimmonen ajotuntuma vanillana on mut tän kanssa sen verran kelpo etten oo kertaakaan käyttäny pikamatkustusta enkä käytä:

Better Vehicle Handling

Toi tekee autoista vähän raskaampia ja ajattevuus ainakin mun mielestä mukavaa näppiksellä. Ei nyt mikään Mafia 3 (missä on mun mielestä melko täydellinen tuntuma open world peliin) mut ei kai voi tulevaisuuden autoilta samanlaista ajettavuutta odottaakaan. Ainoo mikä hämää ni toi käsijarru on edelleenki ihan perseestä eikä se oikeen toimi kivasti nopeimmilla autoilla. Itte oon keräilly kasan autoja valikoimiin ja kiva valita eri vehje erilaisiiin tehtäviin. Esim Badlandsille tulee valkattua aina joku lousku.
 
Järjettömin veto ton autoilun suhteen on se että autopilottia ei ole muka keksitty 2077. Todellisuudessa syy on varmaankin tekoäly joka ei yksinkertaisesti osaisi tuota koska nytkin se on aivan karmeeta kun katsoo muiden hahmojen ajoa matkustajana.
Ajomalli nyt on valmiiks jo aivan paskaa ettei tee mieli ajella käytännössä yhtään, prätkät ei juuri tuosta eroa paitsi että meno on vähä ketterämpää.
 
Järjettömin veto ton autoilun suhteen on se että autopilottia ei ole muka keksitty 2077. Todellisuudessa syy on varmaankin tekoäly joka ei yksinkertaisesti osaisi tuota koska nytkin se on aivan karmeeta kun katsoo muiden hahmojen ajoa matkustajana.
Ajomalli nyt on valmiiks jo aivan paskaa ettei tee mieli ajella käytännössä yhtään, prätkät ei juuri tuosta eroa paitsi että meno on vähä ketterämpää.

Onhan siellä pelimaailmassa autopilottina Delamain, jota ei tosin voi käyttää niiden tarinatehtävien ulkopuolella. Pelimekaniikka tuollaiselle autopilotille löytyy myös muista tehtävistä, joissa istuskellaan jonkun NPC:n kyydissä (esim. River, Panam, Claire), mutta en jaksa uskoa että kovin moni kaipailisi jatkuvaan käyttöön autopilottia. Onhan siellä kuitenkin fast travel, jos ajelu ei kiinnosta. Jos taas kiinnostaa vaan katsella maisemia, niin ehkä Twitchistä löytyisi jokin kanava, jolla ajellaan vaan rinkiä ympäri kaupunkia.

Muutenkin tuo realismi- tai uskottavuusnäkökulma on vähän tylsä. Kyllähän vuonna 2077 varmaan maksetaan vielä myös veroja ja käydään kakalla, mutta ei kai kukaan halua pelistä realistista hauskan pelattavuuden kustannuksella ja täytellä veroilmoitusta tai hakea bajamajaa tehtävien välillä. Tähän liittyen itseä tympii joidenkin autojen 1st person näkymät - tai paremminkin niiden puute. On varmaan realistista, ettei kaikista autoista näy samalla tavalla ulos, mutta ei nämä oikein pelattavia ole:

photomode_29122020_021759.png

photomode_29122020_021214.png

photomode_29122020_021237.png
 
Viimeksi muokattu:
Voitko muuten kokeilla 720p/low RT on ja off miten paljon tuo sitten rokottaa cpu kuormaa niin ei tarvitse jossitella?
oletan siis 720p low rt off asetuksilla mennään niin korkealle mitä cpu antaa myöden ja tuohon 720p low mutta RT on päälle näkisi sen cpu vaiktuksen.
Ja niin että sammutat pelin välissä.

Tänään vähän testailin tuossa Viktorin pajan viereisellä torilla. Tuossa paikassa peli on siis itsellä CPU rajoitteinen myös RT ultralla, ja GPU usage putoaa, jonnekkin 85%.

Pistin reson FullHD:lle ja DLSS:n performance moodiin. Ilman RT:ä FPS oli noin 15 FPS nopeampi, kun RT päällä.Eli tuossa paikassa RT:n päälle laittaminen haukkaa 15 FPS:ää pois CPU puolelta. Aika iso ero.
 
Mulla on pari tehtävää jumittanut, mm se puhuva vending masiina. Delamain toimi ongelmitta ekalla läpipeluukerralla, toisella en ole vielä aloittanut. Tein nyt ton judyn sivutehtävän loppuun asti, kun ekalla kerralla ei jaksanu.

Statit nyt tech 18, int 16, cool 6, body 9, reflex 6. Mietin kannattaako tuota intelligenceä enää nostaa, saan nyt craftattua epic quickhack respat. en tiiä kannattaako nostaa tohon 20, että saa ultimate quickhackit, tuntuu olevan tuo epic tason hackit aika kova dmg jo. Sais noihin muihin statteja. body ainakin on kiva kun saa turretit revittyä irti. reflex statilla sais noita erilaisia reflex tuner implantteja, joita ois kiva kokeilla. Olen kerännyt crafting recipejä, mutta nihkeästi tuntuu löytyvän, cloth vendoreilta ja gun vendoreilta saa jotain, ja siinä voi pihalla pistää wait 24h, jolloin inventory resettaa

Jostain syystä engineering skill jääny jäkittään jonnekkin 10, eikä meinaa nousta.
Bugit vituttaa yhä, esim droneja ja robotteja ei voi loottia (kokonaan) vaikka niihin on kivoja perkkejäkin valittu.
 
Mikä tehtävä ja millä tavalla? Itse juuri sain tehtyä viimeisenkin ongelmitta.
Coastview. Kun tulin autosta ulos niin sain todeta, että nää sällit oneshottaa mut niin oli pakko poistua paikalta levuttamaan ja parempia aseita hommaamaan. Koitin palata paikalle niin cybepsykot sieltä sai losautella, mutta taksi oli mykkä ja tehtäväkin kadonnut tehtävälistasta.
 
@tenux ne oranssit quickhackit antaa kivoja passive ominaisuuksia. Tarkista netistä jos haluatkin craftsilla niitä. Samalla saat craftiin expaa.
 
Coastview. Kun tulin autosta ulos niin sain todeta, että nää sällit oneshottaa mut niin oli pakko poistua paikalta levuttamaan ja parempia aseita hommaamaan. Koitin palata paikalle niin cybepsykot sieltä sai losautella, mutta taksi oli mykkä ja tehtäväkin kadonnut tehtävälistasta.
Tuo ei ole muuten bugi vaan kyseisen tehtäväsarjan hieno ominaisuus. Se failaa kaikki sen taksin muutkin tehtävät samalla jos juokset pois yhdeltä alitehtäväalueelta.
 
Oottako huomannut eväitä syödä? Tulee esim healttia ja kantokykyä lisää tietyksi aikaa. Esim puoli tuntia. Voi loottia kamat hyvin vaikka autolle.
 
Tarkoitin skillien tasojen pisteitä (nousee käyttämällä) en main statteja joita voi nostaa hahmon tasojen perusteella.

Noi skillit ei voi nousta sitä main stattia korkeemmalle. Esimerkkinä Quickhacking statti, joka kuuluu Intelligencen alle, ei voi nousta Intelligenceä korkeammalle. Eli jos kehitys tuntuu pysähtyvän niin voipi olla että main stat tullut vastaan.
 
Onko päätarinan suorittamisen jälkeen paljonkin tehtävää Night cityssa?
 
Kaikki 80 + keikat?
Kun menin point of no returniin puhelimessa oli pelkät ajoneuvot ja kartalta siivottu kaikki pääkallot ja "nuijat" sekä yllätystehtävät. Lopputekstien aikana lupailtiin tekemistä tuleeko ne sitten dlc muodossa :think:
 
Todennäköisesti lisää kontenttia voi olla tulossa reilustikin. Se taas on oma kysymyksensä, että onko se maksullista vaiko ilmaista. Nyt on vuotanut uutta tietoa pelin tekemisestä, jotka aika paljon vahvistaa käsitystä mitä kaikkea tuossa nyt on mennyt metsään.



Pelistä on leikattu harvinaisen paljon sisältöä pois, joka kyllä itseasiassa näkyy monessakin mainoksessa sekä trailerissa. Käytännössä vuoden 2018 visiosta on enää kuori jäljellä ja melkein kaikki ominaisuudet tai muut asiat on poistettu tai muutettu nykyiseen versioon. Muutos on niin suurta, että on hankala nähdä mitä järkeä oli julkaista 2018 tuo video tai miksi viestiä ei selkeytetty kun huomattiin, että tehdäänkin erilainen peli. Tämähän näkyy kaikkialla sillä osa tarinasta on leikattu uuteen uskoon, paikkoja on jätetty kesken sekä monia asioita löytyy, mutta ne eivät toimi. Esim. valikossa on 6 kyky puu joka välillä näkyy, mutta siihen ei voi mennä. Skytrain asemia löytyy puolittain tehtynä, Vn valmis high end asunto on sisustettuna ja siellä on tarinatkin paikallaan, pelissä on skillejä(veden alla ei huomattavissa, body grab antaa lisää panssaria) jotka eivät toimi kun asioita ei ole peliin laitettu. Sitten on paljon puhutut AI sekä poliisin ja jengien toiminta. Ilmeisesti nekin on leikattu, jotta peli on saatu ulos. Ilmeisesti kaupungin alla on ollut oma underground maailma, takseja useita, useita asuntoja, skytrainit, skillejä enemmän, tarinaa on leikattu raskaasti pois (varmaan puolet), sekä lisäksi koko ekonomia ja crafting täysin balansoimatta. Valikoissa ei ole animaatioita sekä ne toimivat huonosti, nappeja puuttuu mäppäyksistä, place holdereita näkyvillä, alueita jotka näyttävät tehtäviltä, mutta siellä ei ole mitään, trailereissa olevia alueita, jotka kartasta leikattu pois (löytyy jos lentää reunan yli etc. Loputon lista asiaoita... mielenkiintoinen nyanssi oli, että lähes kaikki closed doorit ovat olleet alunperin auki ja tehty. Tuntuu, että pelistä saatiin valmiiksi noin 30 - 40 % mitä alunperin aiottiin. Oliko visio liian kunnianhimoinen vaiko johto huono vai onko ollut molemmat. Nyt saatiin keskeneräinen peli... sääli sinällään kun tuokin osa peliä on varsin hieno ja hyvä jos bugit eivät haittaa.
 
Kun menin point of no returniin puhelimessa oli pelkät ajoneuvot ja kartalta siivottu kaikki pääkallot ja "nuijat" sekä yllätystehtävät. Lopputekstien aikana lupailtiin tekemistä tuleeko ne sitten dlc muodossa :think:

Jos siinä oli kaikki niin hyvä suoritustahti. Omassa mittarissa n. 110 h ja vielä riittää puuhaa, vaikka olen keskittynyt käytännössä vain pää + sivutehtäviin (ei ajoneuvoja ja vain muutamia NCPD keikkoja).
 
:rofl:

Ihanko kaiken uskoit? Tuo koko video perustuu 4chanissa alun perin julkaistuun, täysin vahvistamattomaan tarinaan.
Tiedän, osa voi olla väärin, mutta katsopa huviksesi nyt CP2077 videoita, jossa mennään paikkoihin ja tutkitaan aluetta. Noitahan löytyy vaikka kuinka. Samoin nuo kykypuut ovat ihan omia huomioita. Jos katsot 2018 sekä muut trailerit niin voisi kuvitella, että niiden mainostamat asiat olisivat alkuperäisessä visiossa. Tässä julkaistussa ne eivät olekaan... sitten kun alueita tutkii niin joko osittain tai kokonaan niitä löytyy tehtynä. Eli kyllä uskon, että pelistä on leikattu pois todella paljon sisältöä ja sitä on leikkaa liimaa tyylillä lopussa paniikissa kasattu. Tämä näkyy päätarinoistakin kun filmi leikataan välillä pois pienienkin asioiden takia kun niitä ei ole animoitu. Tai kun tehtävän palaset toimivat eri tavalla. Esimerkiksi voodoo boys tehtävissä välillä V ei pysty poistumaan keskusteluista ja välillä pystyy... tämä "keskustelun" dynaamisuus on jossain lopussa lisätty ominaisuus ja se puuttuu osasta kohden tarinoita vaikka V seisoisi. Skytrainien äänet ovat, mutta junat puuttuvat. Osa ympäristöstä on täysin äänetöntä ja osa on paikallaan etc. Tätä listaa voi jatkaa vaikka kuinka paljon.
 
Tämän ympärille on kehittynyt oma teollisuudenala, jossa kilpaillaan siitä kuka saa isoimmat clickbaitit. CAPSEILLA VAAN OTSIKKOON, WORST GAME EVER CDPR IS SLAVE MASTER THE GAME IS DOOMED. Hämmentävää miten paljon yksi peli voi herättää tunteita. Joo, bugeja on ja on lupailtu ties mitä. Ennätyspaskoja konsoliversioita lukuun ottamatta tässä ei tainnut olla mitään ennenkuulumatonta. Tavaraa on jätetty leikkauspöydälle huolella koska projektinhallinta on pettänyt, markkinointi luvannut ties mitä, yms. Näin käy about kaikkien aaa pelin kohdalla. Wowista löytyy suunnilleen kokonaisia mantereita, jotka on jätetty pois syystä tai toisesta. Jos petetyt lupaukset kiristävät liikaa päätä tai pelin hinta lompakkoa, niin A. kannattaa käydä vaikka kävelyllä, se on kuitenkin vain peli. Ei kannata stressata liikaa. B. tee refund/älä osta liian kallita pelejä budjettiisi nähden. :)

Pelihän on bugeista huolimatta PC:llä ihan hyvä ja visuaalinen ilme suorastaan muikea. Jään välillä ihailemaan Night cityn maisemia. Aurinko nousee ja jengiä ravaa kaduilla laumoittain. Eka peli, jossa kaupunkiympäristö edes näyttää elävältä vaikka ovatkin puupäitä. En ole varmaan ehtinyt pelaamaan tarpeeksi tai hypettänyt odotuksiani taivaisiin ennen julkaisua, mutta itse olen ihan tyytyväinen peliin. Odotan silti uusia pätsejä innolla, siinä toivossa että tekevät pelistä vielä paremman.
 
Jos siinä oli kaikki niin hyvä suoritustahti. Omassa mittarissa n. 110 h ja vielä riittää puuhaa, vaikka olen keskittynyt käytännössä vain pää + sivutehtäviin (ei ajoneuvoja ja vain muutamia NCPD keikkoja).
Pelasin vaikeustasolla "normal" niin aika jouhevasti varsinkin loppupään keikat sujuivat :cigarbeye:
Toisella peluukerralla kokeilen vähän haastavampaa.
 
Todennäköisesti lisää kontenttia voi olla tulossa reilustikin. Se taas on oma kysymyksensä, että onko se maksullista vaiko ilmaista. Nyt on vuotanut uutta tietoa pelin tekemisestä, jotka aika paljon vahvistaa käsitystä mitä kaikkea tuossa nyt on mennyt metsään.



Pelistä on leikattu harvinaisen paljon sisältöä pois, joka kyllä itseasiassa näkyy monessakin mainoksessa sekä trailerissa. Käytännössä vuoden 2018 visiosta on enää kuori jäljellä ja melkein kaikki ominaisuudet tai muut asiat on poistettu tai muutettu nykyiseen versioon. Muutos on niin suurta, että on hankala nähdä mitä järkeä oli julkaista 2018 tuo video tai miksi viestiä ei selkeytetty kun huomattiin, että tehdäänkin erilainen peli. Tämähän näkyy kaikkialla sillä osa tarinasta on leikattu uuteen uskoon, paikkoja on jätetty kesken sekä monia asioita löytyy, mutta ne eivät toimi. Esim. valikossa on 6 kyky puu joka välillä näkyy, mutta siihen ei voi mennä. Skytrain asemia löytyy puolittain tehtynä, Vn valmis high end asunto on sisustettuna ja siellä on tarinatkin paikallaan, pelissä on skillejä(veden alla ei huomattavissa, body grab antaa lisää panssaria) jotka eivät toimi kun asioita ei ole peliin laitettu. Sitten on paljon puhutut AI sekä poliisin ja jengien toiminta. Ilmeisesti nekin on leikattu, jotta peli on saatu ulos. Ilmeisesti kaupungin alla on ollut oma underground maailma, takseja useita, useita asuntoja, skytrainit, skillejä enemmän, tarinaa on leikattu raskaasti pois (varmaan puolet), sekä lisäksi koko ekonomia ja crafting täysin balansoimatta. Valikoissa ei ole animaatioita sekä ne toimivat huonosti, nappeja puuttuu mäppäyksistä, place holdereita näkyvillä, alueita jotka näyttävät tehtäviltä, mutta siellä ei ole mitään, trailereissa olevia alueita, jotka kartasta leikattu pois (löytyy jos lentää reunan yli etc. Loputon lista asiaoita... mielenkiintoinen nyanssi oli, että lähes kaikki closed doorit ovat olleet alunperin auki ja tehty. Tuntuu, että pelistä saatiin valmiiksi noin 30 - 40 % mitä alunperin aiottiin. Oliko visio liian kunnianhimoinen vaiko johto huono vai onko ollut molemmat. Nyt saatiin keskeneräinen peli... sääli sinällään kun tuokin osa peliä on varsin hieno ja hyvä jos bugit eivät haittaa.

Tuota leikattua contenttia pääsee kyl aika hienosti todentamaan jokapuolella olevilla locked/disabled ovilla, metro ja keskeneräiset metroasemat löytyy. kaukaisuudessa havaittavissa myös täysin keskeneräinen kaupungiosa. Tainnu devit tarkotuksella jättää viestiksi ettei keritty.
 
Lukitut ovet ei ole todiste yhtään mistään, niitä on aina ollut peleissä ja tulee todnäk. olemaan jatkossakin. Joskus ne ovat jäänteitä kun kenttädesign on ollut vaiheessa, mutta useimmiten kyseessä on vain pelintekijöiden tapa ilmoittaa että tästä ovesta et pääse kulkemaan, piste. Bugiraportteja ja palautetta tulee joka tapauksessa vaikka ovet jättäisi ilman markeria.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
269 091
Viestejä
4 657 769
Jäsenet
76 342
Uusin jäsen
maissihiutale

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom