Cyberpunk 2077

Lienee suunnittelu kukkanen tuo että voit vaikka 170 mailia vetää lasissa kaupungilla ja painat autosta poistumista niin autohan lähes tulkoon pysähtyy seinää ja eikä hahmolle käy mitään, muissa peleissä pelaajan hahmo hyppäää vauhdissa pois.

Kokeilin huvikseni normaalia jarrutusta ja autosta poistumista niin tuolla kesti varmaan kolme kertaa kauemmin.

Nytten on alkanut enemmän ja enemmän tulemaan ongelmia ettei peli jostain syystä tottele komentoja että ei voi loottaa porukka ja välillä turhauttavin tilanne on ettei voi ampua kiikarikiväärillä, en tiedä mikä tämä tilanne on kun muut aseet toimivat ok.
 
Koska witcher 3 on suosittu? Näinhän se aina menee. Joku tekee suositun pelin, niin ne on koskemattomia hamaan tulevaisuuteen asti.

Ei mene. On Fifakin hemmetin suosittu myyden todella paljon, ei EA silti missään hyvässä maineessa ole. Alias Hoboimp jo antoikin paremmat perustelut.
 
Steamissä 88h, sisäinen hahmon infforuudun kello näytti 67h.

Eli vajaa euron per tunti tähän mennessä. Melkein sanoisin, että rahalle on tullut vastinetta. Minä taidan näin 25h jälkeen jättää pelin hetkeksi hautumaan. Joko odottelen suorituskykyyn vaikuttavia päivityksiä tai ostan uutta rautaa. Tällä hetkellä ja tällä raudalla esim ajoneuvoilla kaupungissa ajelu ei ole järin mielekästä puuhaa. Tahmaa liikaa.

Kokeilin myös huvikseni täälläkin mainittua Geforce Now palvelua, mutta se ei tunnu pyörivän yhtään sen paremmin. Streami väittää, että siellä olisi RTX2080d pyörittämässä peliä, mutta tarina ei kerro monelleko käyttäjälle tuo resurssi on varattu.
 
Mites muilla on CPU usage käyttäytyny pelissä? Itellä 9900K ja 2070S, CPU usage pyörii 50% kieppeillä ja GPU usage aikalailla 98-100%, grafiikat on vedetty aika tappiin mutta luulis et prossua käytettäis enemmän ku varaa vielä olis. Memory pool kikkaa on kokeiltu, ei juurikaan eroa sen jälkeen huomannu
 
Mites muilla on CPU usage käyttäytyny pelissä? Itellä 9900K ja 2070S, CPU usage pyörii 50% kieppeillä ja GPU usage aikalailla 98-100%, grafiikat on vedetty aika tappiin mutta luulis et prossua käytettäis enemmän ku varaa vielä olis. Memory pool kikkaa on kokeiltu, ei juurikaan eroa sen jälkeen huomannu

Pelit toimii juurikin näin että jos gpu hakkaa 100% prossun käyttö ei nouse, kun gpu usage laskee niin sillon vasta prossun käyttö nousee.
 
Mikäs tossa ajamisessa?
Autojen ajettavuus tuntuu siltä kuin alla olisi 2kg hoverboard joka lentää ja leijuu miten sattuu.

Miten toi normalisoi sen?
Tuo tekee autoista raskaamman eli realistisen tuntuisia. Suunnilleen samantuntuisia mitä esim. GTA:sta löytyy

Muuta en siis itte oo huomannu ja siks kiinnostaa tietää miten tuo normalisoi. Moottoripyörillä ajaminen on kyl niin kamalaa toki etten oo jaksanu ajella. Että jos siihen tekee jotain ni sit kelpais.
Tuo vaikuttaa kaikkiin ajoneuvoihin. Kyseessä on vain yksi ini-filu joten nopeasti voit tuota kokeilla ja poistaa jos et tykkää.
 
Autojen ajettavuus tuntuu siltä kuin alla olisi 2kg hoverboard joka lentää ja leijuu miten sattuu.


Tuo tekee autoista raskaamman eli realistisen tuntuisia. Suunnilleen samantuntuisia mitä esim. GTA:sta löytyy


Tuo vaikuttaa kaikkiin ajoneuvoihin. Kyseessä on vain yksi ini-filu joten nopeasti voit tuota kokeilla ja poistaa jos et tykkää.

Seuraava kysymys, GTA IV vai V tuntuman? IV oli hyvä ja V arcadempi, kuin CP:ssä.
 
Autojen ajettavuus tuntuu siltä kuin alla olisi 2kg hoverboard joka lentää ja leijuu miten sattuu.

Tuo tekee autoista raskaamman eli realistisen tuntuisia. Suunnilleen samantuntuisia mitä esim. GTA:sta löytyy

Tuo vaikuttaa kaikkiin ajoneuvoihin. Kyseessä on vain yksi ini-filu joten nopeasti voit tuota kokeilla ja poistaa jos et tykkää.

Jees, kiitos! Otan testiin. Oon ajatellu tossa sen niin että tulevaisuuden autot liikkuu kevyemmin uusien materiaalien jne johdosta mut kyllä mää mieluusti ajelen raskaammalla ja realistisemmalla ajotuntumalla.
 
Loistava peli niin kauan kun pysyttelee päätarinassa, ihailee maisemia sivusta eikä lähde etsimällä etsimään bugeja..

Mutta sitten kun menee ”fiilistelemään” sivutehtäviä niin paikallisia rikollisia saa ampua dessulla 7 lipasta päähän ja rintaliiveihin pukeutunut mies tiputtaa ykkösellä mattoon 4k nyrkkeilyottelussa:asif:

Stay on the main story.
 
Vielä kysymys selvyyden vuoksi pelistä ostettavista autoista! Onko siis niin että niistä parista ekasta fixerin autoilmosta (hinnat oliko 13k ja 14k) ei tosiaan kellään aukea kummassakaan niissä ne taka/etukonttien ovet jotta saisi tavaroita heitettyä kyytiin? Tämä siis hämmentää. En tiedä onko tuo nyt vaan bugannut jotenkin pahasti vai kuuluuko ollakin noin, ei oikeen raaskisi pelata savea pidemmälle jos oikeasti tuo ei korjaannu jos on bugi. Heti en kyllä alusta ainakaan ole aloittamassa - se on varma. :D
Ostin nyt tuon 13k Galenan ja kyllä siitä takaluukku löytyi, kun oli kutsunut sen paikalle. Parkkihallista oston jälkeen kyytiin hypätessä ei auennut konepelti, eikä takaluukku..

Ootko saanut jo sen sun alkuperäisen auton pajalta? Voisko olla, että auton stashi aktivoituu vasta sen jälkeen..?
 
Tuota... ei millään pahalla mutta tämä
paikallisia rikollisia saa ampua dessulla 7 lipasta päähän ja rintaliiveihin pukeutunut mies tiputtaa ykkösellä mattoon 4k nyrkkeilyottelussa:asif:
johtuu nimenomaan tästä
Stay on the main story.

Kaikki viholliset eivät ole terminaattoreita. Aloita helpommista, tutki paikkoja, päivitä varusteita jne. Helpottuu kummasti.
 
Tässä very hard -vaikeudella pelin loppupään matsia, ei tartte näköjään edes ihan joka kudilla osua :cautious:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
En muista enää millainen IV:ssä oli. Varmaankin lähempänä V.

Vitutti armottomasti autojen yksinkertaistaminen IV -> V. Otan nämä CP77 fysiikat ihan mikä päivä tahansa verrattuna V auto fysiikoihin. Ei nämä nyt mitään tarkkoja mallinnuksia ole mutta auto yli- ja aliohjaa kuten kuuluukin ja autojen välillä on suuriakin eroja (GTA V autot pääasiassa aliohjaa). Ainoa asia mikä autoissa on isosti vikana että missään ei ole kunnon jarruja ja parantamisen varaa olisi se että nopeuden kasvaessa aliohjaus kasvaa. Moottoripyöriin taas voisi olla V fysiikat paremmat koska nuo CP77 on aika metsässä.
 
Onpahan kyllä wörtti teos taas. Immersio kohillaan. Hyvin toimii taas benchmarkkina tuleviin peleihin kuten W3 aikasemmin teki. Huvittavintahan on, et tän saa vielä hashwell aikasella kellitellyllä i5 pyöriin sujuvasti medium/low seteillä.
 
Rogue osaa teleportaation kun sille soittaa (upea bugi)

photomode_17122020_224217.png
 
Rogue osaa teleportaation kun sille soittaa (upea bugi)

Hahhah! Ainakin hauskoja tilanteita on ollut. Itellä kävi niin että siinä tehtävässä missä ollaan Panamin kaa ekaa kertaa ja mennään sinne generaattorille tms ja se Wraithien kohtaaminen niin kun kapusin huoltoaseman ikkunasta sisään niin V porttas 500m taaksepäin aavikolle juuri kun hyppäsi ikkunasta sisälle. :asif:
 
Siinä olis pari hyvää esimerkki videoo Cyberpunkin tekijöille, mistä lähtee korjaa ja parantaa.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Siinä olis pari hyvää esimerkki videoo Cyberpunkin tekijöille, mistä lähtee korjaa ja parantaa.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Ja GTA V on jo seitsemän vuotta vanha peli.
Cyberpunkkia alettiin kehittämään kun GTA V oli jo julkaistu. Silti CDPR kehtasi valehdella pelinsa ominaisuuksista.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Siinä olis pari hyvää esimerkki videoo Cyberpunkin tekijöille, mistä lähtee korjaa ja parantaa.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Luulisi että 50 vuodessa olisi hieman kehittyneempiä rengasratkaisuja, kuin ilmatäytteiset ratkaisut :smoke:

Toki GTA vitosessa ja RDR kakkosessa panostettu kaikkiin (turhiin) yksityiskohtiin, jotka ei hirveämmin pelillisesti tarjoa mitään. Samalla sitten kummatkin pelit ovat itsellä jääneet heti alkujaan kesken kun ovat tylsiä ja todella raskaita ja hitaita pelattavia, kun yritetty tehdä jotain elämä simulaattoria.
 
Luulisi että 50 vuodessa olisi hieman kehittyneempiä rengasratkaisuja, kuin ilmatäytteiset ratkaisut :smoke:

Oiskohan tossa kyseessä alkuperäismateriaalin kunnioittaminen. Tässä pelissä tulevaisuuden maailma näyttää siltä, kuin se 1980-luvulla kuviteltiin. :)

Toki GTA vitosessa ja RDR kakkosessa panostettu kaikkiin (turhiin) yksityiskohtiin, jotka ei hirveämmin pelillisesti tarjoa mitään. Samalla sitten kummatkin pelit ovat itsellä jääneet heti alkujaan kesken kun ovat tylsiä ja todella raskaita ja hitaita pelattavia, kun yritetään tehdä jotain elämä simulaattoria.

Itellä myös GTA5 ja RDR2 jääneet kummatkin kesken, eivät vaan ole pystyneet pitämään mielenkiintoa yllä loppuun asti. Cyberpunkki on toistaiseksi siihen pystynyt, vaikka en pääjuonta ole pelannutkaan vielä läpi kun säästelen sitä ja pelaan sivutehtäviä.

Nyt kun on enemmän tuota pelannut niin onhan CP2077 toki vielä hiomaton. Mutta uskon että CDPR hioo pelin kaikilta osin kuntoon ennemmin tai myöhemmin ja ehkä modaajat tekevät myös osansa.
 
Oiskohan tossa kyseessä alkuperäismateriaalin kunnioittaminen. Tässä pelissä tulevaisuuden maailma näyttää siltä, kuin se 1980-luvulla kuviteltiin. :)
Tosin eihän se estä, että kyseessä olisi jotain hienoja "honeycomb" ratkaisuja renkaan sisällä. :tup:

1608243915971.png


Edit:
Unohtamatta, että GTA vitosessa poliisien reagointi pelaajan hahmoon joka on kävellyt lähelle aika huvittava verrattuna GTA neloseen.
 
Mitähän tuolla valikossa noi kolme eri prosenttilukua meinaavat? Vissiin jotain tarinan läpipeluuprosenttiin littyvää, mutta välillä ovat paikoillaan pitkään ja sitten jossain kohtaa kaikki kolme hyppää aika mielivaltaisen oloisesti. Onko jollain jotain tarkempaa tietoa niiden toiminnasta?
 
Lisää ihmelisyyksiä tämä päivän sidemission pelausputkessa, Eka tintti, ennen kuin gpu käyttö % putos, sain yhden aseen ilman kuvaketta, puhelu audiot heitteli niinkuin välillä olisi ollut vieressä puhuja, lisää itemeitä mitä ei voi poimia. lisäksi muutama tyhjä muistiodatapadi. Ja lisää animaatio lataus bugeja. Sitten oli jotain ihmeellisyyksiä yhden aukaistavan ikkunan läpi kulkemisessa. Varmaan tarkoituksella, mutta mutta silti hiukan typera questi, kun yksi ukkeli kuolee väkisin vastoin "pelaajan tahtoa" (55 damagea jalkaan ja henki meni), kun sen kaverit ottaa 2000+ damagea päähän ja voi jäädä henkiin...
 
Mitähän tuolla valikossa noi kolme eri prosenttilukua meinaavat? Vissiin jotain tarinan läpipeluuprosenttiin littyvää, mutta välillä ovat paikoillaan pitkään ja sitten jossain kohtaa kaikki kolme hyppää aika mielivaltaisen oloisesti. Onko jollain jotain tarkempaa tietoa niiden toiminnasta?
Guesteja nimenomaan, Johnnyn guestit, main guestit ja sideguestit, näin ainakin ymmärsin.

Tein äsken tuota johnnyn antamaa sideguest lineä pitemmälle. Toin saven ennen sitä final missionia. Pelasin tässä pari muuta endingiä ihan huvikseni tänään ja huomasin että tässä on "very secret ending", liittyen johnnyyn.
No pelasin monta tuntia tässä silmät valuen, enkä saanut sitä auki, vit... googlasin enemmän niin ilmeisesti se vaatii max level charrun.
Tai sitten tein jonkun valinnan väärin vaikka yritin kaikkeni, no aika väsynyt tässä jo
No tässä pari linkkiä kuitenkin:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

No kait se alotettava kohta uudestaan ja pelata sinne max lvl asti, Matrix loppu pakko saada!!
 
Sama suomenkielisiltä sivuilta:

Ja se sisältö niin ei tartte käydä toisella sivulla
"
SIE pyrkii varmistamaan korkean asiakastyytyväisyyden, joten ryhdymme tästä syystä tarjoamaan täyttä hyvitystä niille pelaajille, jotka ovat ostaneet Cypberpunk 2077 -pelin PlayStation Storesta. SIE myös poistaa Cyberpunk 2077 -pelin PlayStation Storesta toistaiseksi.
"

Tarkoittaako tämä siis myös PS5 "versiota"? sehän on ollut ilmeisesti lähes pelikunnossa?
 
Ja se sisältö niin ei tartte käydä toisella sivulla
"
SIE pyrkii varmistamaan korkean asiakastyytyväisyyden, joten ryhdymme tästä syystä tarjoamaan täyttä hyvitystä niille pelaajille, jotka ovat ostaneet Cypberpunk 2077 -pelin PlayStation Storesta. SIE myös poistaa Cyberpunk 2077 -pelin PlayStation Storesta toistaiseksi.
"

Tarkoittaako tämä siis myös PS5 "versiota"? sehän on ollut ilmeisesti lähes pelikunnossa?
Pelaaja.fi:n mukaan kaikki versiot poistetaan myynnistä. Jo ostaneet saa kaikki pyytää hyvitystä jos haluaa. Ei ole pakko.
 
Toki GTA vitosessa ja RDR kakkosessa panostettu kaikkiin (turhiin) yksityiskohtiin, jotka ei hirveämmin pelillisesti tarjoa mitään.

Vaikkei RDR2 ja GTA V mahdu omalle top10-listalle, niin en nyt kutsuisi toimivampaa tekoälyä tai fysiikkamoottoria turhaksi yksityiskohdaksi. Toki noissa videoissa oli siis hyvin pieniäkin juttuja merkattu. Ja itselle GTA IV oli tosiaan vitosta parempi, mutta sen julkaisusta on 12 vuotta ja sekin toteuttaa monet asiat paremmin kuin Cyberpunk. Vielä sellaisia osa-alueita/ominaisuuksia siis, jota CDPR erikseen hehkutti ennen julkaisua.
 
Toistaiseksi olen nauttinut pelistä (PC:llä) erittäin paljon. Tarinankerronta on kerrassaan loistavaa. Taistelu ja hahmonkehityssysteemi ovat varsin mainioita tällaiseen peliin.
Bugit ja erityisesti avoimeen maailmaan liittyvät puutteet eivät juuri minua häiritse niin kauan kun keskittyy pääasiassa tarinaan. Maailman vapaampi tutkiminen toki paljastaa puutteet hyvin äkkiä.

Monella tapaa tämä on hyvin ristiriitainen tuote. Toisaalta tarinaan ja maailmaan laitettu efortti näkyy ja loistaa. Toisaalta kunnianhimo ja projektinhallinta eivät selvästi ole aivan kohdanneet. Suuri osa valitetuista asioista on varmasti patchattavissa, mutta kyllä siihen useita kuukausia tai vuosi-pari menee.

Tällä hetkellä itselleni suurimpia immersiota rikkovia tekijöitä on tuo autojen ja ihmisten jatkuva katoaminen pelaajan kääntyessä. Myös oma/lainattu auto saattaa kadota kun käy nurkan takana.
Yöllä aavikolla kaukana tiellä näkyy hienosti jono autojen valoja, jotka katoavat kuin seinään siinä vaiheessa kun pelimoottorin pitäisi alkaa renderöidä ne oikeiksi kulkuneuvoiksi.

Ajomalli on hieman mystinen. Tuntuu että se itse ajomalli on ihan kohtalaisen hyvä, mutta kontrollit eivät. Monissa peleissä ohjauksen tuntumaa muutetaan kun vauhti muuttuu, tässä selvästi ei. Sama ongelma on minikartan kanssa jota ei skaalata kuten esimerkiksi GTA:ssa.
 
Tarkoittaako tämä siis myös PS5 "versiota"? sehän on ollut ilmeisesti lähes pelikunnossa?
PS5 "versiohan" on siis se sama glitchaileva PS4 versio mutta pyörii vain isommalla frameratella. Pelin framerate taitaa olla pienimpiä huolia konsolilla ja ei pelejä ole ennenkään kaupasta poistettu vaikka on pyörinyt 5-10fps (Fallout pelit ja vastaavat).
 
PS5 "versiohan" on siis se sama glitchaileva PS4 versio mutta pyörii vain isommalla frameratella. Pelin framerate taitaa olla pienimpiä huolia konsolilla ja ei pelejä ole ennenkään kaupasta poistettu vaikka on pyörinyt 5-10fps (Fallout pelit ja vastaavat).
En kyllä pysty allekirjoittamaan tuota että framerate olisi pienimpiä huolia, onhan tässä bugeja sielä täälä, mutta mitään sellasta bugia ei ole tullut vastaan että eteneminen pysähtyisi, 30h pelannut ja pääsin juuri point of no returniin. Pelaan siis ps5:lla tätä, joten frameraten kanssa ei ole ongelmaa, grafiikatkin on pääosin ihan ok, vaikka ps5 päivitystä ole saanutkaan vielä, eli itse kyllä näkisin että se framerate on juuri se suurin ongelma tällä hetkellä vanhalla genillä. Mitään täysin blurraantuneita hahmojakaan en ole nähnyt kertakaan missään, (tässäkin ketjussa pariin kertaa nähty screenshot)
 
Guesteja nimenomaan, Johnnyn guestit, main guestit ja sideguestit, näin ainakin ymmärsin.
Jotenkin jännästi tuo vaan toimii, kun eilen tein yhden tehtävän loppuun ja tuon jälkeen ensimmäinen prosentti pomppasi 15% ja myös nuo kaksi muuta 5%(muistaakseni).
 
Ajomalli on hieman mystinen. Tuntuu että se itse ajomalli on ihan kohtalaisen hyvä, mutta kontrollit eivät. Monissa peleissä ohjauksen tuntumaa muutetaan kun vauhti muuttuu, tässä selvästi ei. Sama ongelma on minikartan kanssa jota ei skaalata kuten esimerkiksi GTA:ssa.

Vastaanpa itselleni kun jaksoin kaivella asetuksia. Pelaan muuten näppiksellä ja hiirellä, mutta ajelen kontrollerilla. Asetuksissa on kontrollerille erikseen "response curve" kohta jonka asettaminen dynamic-moodiin auttaa kovaa ajettaessa.
 
En kyllä pysty allekirjoittamaan tuota että framerate olisi pienimpiä huolia, onhan tässä bugeja sielä täälä, mutta mitään sellasta bugia ei ole tullut vastaan että eteneminen pysähtyisi, 30h pelannut ja pääsin juuri point of no returniin. Pelaan siis ps5:lla tätä, joten frameraten kanssa ei ole ongelmaa, grafiikatkin on pääosin ihan ok, vaikka ps5 päivitystä ole saanutkaan vielä, eli itse kyllä näkisin että se framerate on juuri se suurin ongelma tällä hetkellä vanhalla genillä. Mitään täysin blurraantuneita hahmojakaan en ole nähnyt kertakaan missään, (tässäkin ketjussa pariin kertaa nähty screenshot)
Muistivuodot ovat aika yleisiä joka näyttää kaatavan koko konsolin (niin PS4 kuin PS5). Varmaan Sonyn analytiikka kertoo huolestuttavaa tarinaa joten päätyivät pelin poistoon kaupasta.
 
Muistivuodot ovat aika yleisiä joka näyttää kaatavan koko konsolin (niin PS4 kuin PS5). Varmaan Sonyn analytiikka kertoo huolestuttavaa tarinaa joten päätyivät pelin poistoon kaupasta.
Unohdin ihan täysin nuo kaatumiset, tääläkin alkoi kaatumiset jossain vaiheessa peliä, olisko 5-6 kertaa kaatunut tässä 30h aikana, koko konsoli ei ole siis kaatunut vaan pelkkä peli.
 
Montako erilaista loppua tässä pelissä yhteensä on jos laskee kaikki secret endingit mukaan?
 
Ostin nyt tuon 13k Galenan ja kyllä siitä takaluukku löytyi, kun oli kutsunut sen paikalle. Parkkihallista oston jälkeen kyytiin hypätessä ei auennut konepelti, eikä takaluukku..

Ootko saanut jo sen sun alkuperäisen auton pajalta? Voisko olla, että auton stashi aktivoituu vasta sen jälkeen..?
No hitto, sain kokeiltua nyt tuon sun tavan mukaan tuota autohommaa. Ja tosiaankin - eikä todellakaan loogisimmin - auton stach alkoi toimimaan sen jälkeen kun ensimmäisen kerran kutsui auton paikalle.. Mitähän ihmettä oikeasti? :D Ai sen oman autonkin saa jostain takaisin? Ostin set sen punaisen pikkukipon mutta toimikoon rahtialuksena sen aikaa kunnes oman auton saa jälleen takaisin! :)

Hämmentäviä epäjohdonmukaisuuksia tässä kyllä on.

Niin ja koskahan se PS5 patch tulee tähän, sitä kyllä kaipailisi jos se toisi jotain muutoksia koodiin muutenkin. :)
 
Montako erilaista loppua tässä pelissä yhteensä on jos laskee kaikki secret endingit mukaan?

En halua olla ilkeä, mutta eikös tälläiset infot kannattaisi ihan itse tsekkaa googlella eikä pyytää jotain toista foorumilla googlettamaan sinun sijaan. Eli sen sijasta että näpyttelen kysymyksen tähän, miksi et näpyttelisi sitä googleen josta vastauksen saisit heti? :)
 
No hitto, sain kokeiltua nyt tuon sun tavan mukaan tuota autohommaa. Ja tosiaankin - eikä todellakaan loogisimmin - auton stach alkoi toimimaan sen jälkeen kun ensimmäisen kerran kutsui auton paikalle.. Mitähän ihmettä oikeasti? :D
Ai sen oman autonkin saa jostain takaisin? Ostin set sen punaisen pikkukipon mutta toimikoon rahtialuksena sen aikaa kunnes oman auton saa jälleen takaisin! :)

Hämmentäviä epäjohdonmukaisuuksia tässä kyllä on.

Niin ja koskahan se PS5 patch tulee tähän, sitä kyllä kaipailisi jos se toisi jotain muutoksia koodiin muutenkin. :)
Hyvä, että selvis. :D
Olin varma, että kun oot noin pitkään tuon kanssa paininu, niin oisit väkisinkin jossain kohtaa auton kutsunut paikalle - itellä kun tuntuu auto hukkuvan melkeen joka kerta kun siitä nousen ja lähden kaupunkia tutkimaan. :p

Tuli tuosta stashista mieleen, että onko muut huomannu, että autoissa ja kämpässä on eri kamat? Itse olin siinä uskossa, että noi on linkattu keskenään (kuten eri autojen välillä näkyy olevan), mutta ihan eri romut molemmissa.

Edit. Otin vapauden editoida tuota sun spoileria, jos jollain on samaa ongelmaa, kun ei tuossa alkupäässä mitään sinänsä spoilattu. :)
 
Tällä hetkellä itselleni suurimpia immersiota rikkovia tekijöitä on tuo autojen ja ihmisten jatkuva katoaminen pelaajan kääntyessä. Myös oma/lainattu auto saattaa kadota kun käy nurkan takana
Jossain vaiheessa niitten olisi hyvä kadotakin, ettei käy näin kuin mulla:

17.12.2020_0.20.jpg


Auto parkkiin sivutehtävän ajaksi ja huomasin etteivät NPCt osaa kiertää autoa ollenkaan kummaltakaan puolelta. :facepalm:
Lisäksi tuossa takana, hieman pinkkipaitaista kaveria edempänä on kohta johon kävelee NPC about joka 30 sekunti, seisoo paikallaan ja katoaa vaikka seisoisi sen vieressä.

Se siitä immersiosta sitten...

Auton katoamisen vielä ymmärtää, kun noita voi kutsua "etänä" - ehkä omistaja katsoi "nyt se on tyhjä, kutsutaan kotiin!!". :D
 
Tuli tuosta stashista mieleen, että onko muut huomannu, että autoissa ja kämpässä on eri kamat? Itse olin siinä uskossa, että noi on linkattu keskenään (kuten eri autojen välillä näkyy olevan), mutta ihan eri romut molemmissa.

Tuo stashi juttu on todella sekava ja varmasti buginen.

Jotku ovat kertoneet että vakio autolla stashi on synced ja toimii molemminpäin niinkuin kuvittelisi. Jollain muulla autolla se toimii "one way", eli auton stashiin laitetut tavarat menee asuntoon, mutta ei toisinpäin. Joillain lähtenyt toimimaan kun on kutsunut autoa uudelleen. Ja ties vaikka joissain tapauksissa autolla on oma stashi joka ei syccaa mihinkään.

Eli tarkoitus on varmasti ollut että stashi on aina synced, avaa mistä tahansa, mutta on vain niin buginen että toimii miten sattuu. Eiköhän joku pätchi tämänkin fixaa ja saman stashin saa auki sitten joskus paikasta kuin paikasta.
 
Muistivuodot ovat aika yleisiä joka näyttää kaatavan koko konsolin (niin PS4 kuin PS5). Varmaan Sonyn analytiikka kertoo huolestuttavaa tarinaa joten päätyivät pelin poistoon kaupasta.

Veikkaan että Sony päätyi poistoon siksi että haluaa pitää surkean ”palautusoikeuden” muissa peleissä edelleen, joten pelin katsominen ”pelikelvottomaksi” oli nyt tapa millä tässä annettiin periksi palautuksille.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo stashi juttu on todella sekava ja varmasti buginen.

Jotku ovat kertoneet että vakio autolla stashi on synced ja toimii molemminpäin niinkuin kuvittelisi. Jollain muulla autolla se toimii "one way", eli auton stashiin laitetut tavarat menee asuntoon, mutta ei toisinpäin. Joillain lähtenyt toimimaan kun on kutsunut autoa uudelleen. Ja ties vaikka joissain tapauksissa autolla on oma stashi joka ei syccaa mihinkään.

Eli tarkoitus on varmasti ollut että stashi on aina synced, avaa mistä tahansa, mutta on vain niin buginen että toimii miten sattuu. Eiköhän joku pätchi tämänkin fixaa ja saman stashin saa auki sitten joskus paikasta kuin paikasta.
Joo siis itellä on 2 eri stashia; autoissa keskenään samat kamat ja kämpässä sitten toiset. Ei väliä onko vakio auto, vai ostettu/saatu, eikä vaikuta auton kutsumiset tms.
Varmasti joku patchi tuon fixaa (kunhan ei sitten kadota toisen stashin kamoja siinä mennessään), mutta on kyllä jotenkin erikoinen bugi. Sinänsä ei ole itteeni haitannut, kun tuon tajusin (yritin etsiä himasta kamoja joita olin autoon tunkenut ja säikähdin, että olin romuttanut iconic aseita, jotka sitten löyty onneks autosta) ja käytänkin käytännössä pelkästään auton stashia nykyään.
 
Veikkaan että Sony päätyi poistoon siksi että haluaa pitää surkean ”palautusoikeuden” muissa peleissä edelleen, joten pelin katsominen ”pelikelvottomaksi” oli nyt tapa millä tässä annettiin periksi palautuksille.
Oli syy mikä tahansa ja vaikka tykkäänkin PC:llä pelata Cyberpunkkia bugeista ja perffistä huolimatta niin tämän pelin julkaisu on ehkä pelihistorian pohjanoteeraus konsoleilla. Ihan hyvä että Sony näpäyttää CDPR:ää. Olkoon tämä esimerkkinä että peliteollisuudella on enää suunta vain ylöspäin kun "hohtava haarniskaiset siunatut ritaritkin" (CDPR) on nyt ihmisveriripulilta haisevia spitaalisia jotka haluavat saada rahat pelaajilta näinkin teknisesti surkealla tekeleellä.

Sisältö ja teema on timanttia. Toteutukseen ei CDPR:llä vain riitä tekninen osaaminen. Ihme että kuluttavat vielä rahaa heidän omaan viritykseen jota kutsuvat RedEngineksi. Menisivät suosiolla pimpottelemaan Tim Sweeneyn ovelle ja seuraava peli UE5:lla.
 
Muistivuodot ovat aika yleisiä joka näyttää kaatavan koko konsolin (niin PS4 kuin PS5). Varmaan Sonyn analytiikka kertoo huolestuttavaa tarinaa joten päätyivät pelin poistoon kaupasta.
PC:lläkin tuntuu olevan muistivuotoa. Pari kertaa on kesken pelaamisen alkanut vain VRAM ja RAM täyttyä ja fps on suunnilleen puolittunut ja peli on pitänyt uudelleenkäynnistää, että palaa pelattavaksi.

Havaitsin taas yhden immersiota pilaavan asian: älyttömän kovan levelin perusvihut. Jotenkin tyhmää, että ulkoisesti täysin samannäköiset ja samoilla aseilla varustautuneet vihut voivat olla kaupunginosasta riippuen paljon vahvempia. Joku voisi selittää, että niillä on paremmat implantit ja siksi vahvempia, mutta tuskin ne olisi jotain nakkikioskia ryöstämässä, jos olisi eurodollareita kunnon implantteihin. Immersion kannalta olisi parempi, että nuo nakkikioskiryöstäjät olisivat aina "heikkoja" ja vahvempina vihuina olisi jotain, jonka myös heti ensisilmäyksellä tunnistaa vaarallisemmaksi (enemmän panssaria, näkyviä implantteja, siistimmät kuteet, paremmat pyssyt, eivät ole ryöstämässä nakkikioskia vaan tekevät jotain muuta jne).
 
Joo siis itellä on 2 eri stashia; autoissa keskenään samat kamat ja kämpässä sitten toiset. Ei väliä onko vakio auto, vai ostettu/saatu, eikä vaikuta auton kutsumiset tms.
Varmasti joku patchi tuon fixaa (kunhan ei sitten kadota toisen stashin kamoja siinä mennessään), mutta on kyllä jotenkin erikoinen bugi. Sinänsä ei ole itteeni haitannut, kun tuon tajusin (yritin etsiä himasta kamoja joita olin autoon tunkenut ja säikähdin, että olin romuttanut iconic aseita, jotka sitten löyty onneks autosta) ja käytänkin käytännössä pelkästään auton stashia nykyään.
Mulla samalla tavalla nuo stashit. :) Eli autojen stashit synkkaa keskenään ja kämpällä loput romut. Kieltämättä eilen pääsi naurahdus kun ostin sen pienimmän riisikipon mitä pystyy ja kun Charunin ohjeen mukaan kokeilin avata stashin auton kutsumisen jälkeen ja se toimikin niin sinnehän oli unohtunut jotain vanhaa paukkurautaa jemmaan. :D Jotain millä nyt enää ei tee niin mitään - olleet varmaan olevinaan isojakin aarteita alkumetreillä. :D
 
Havaitsin taas yhden immersiota pilaavan asian: älyttömän kovan levelin perusvihut. Jotenkin tyhmää, että ulkoisesti täysin samannäköiset ja samoilla aseilla varustautuneet vihut voivat olla kaupunginosasta riippuen paljon vahvempia. Joku voisi selittää, että niillä on paremmat implantit ja siksi vahvempia, mutta tuskin ne olisi jotain nakkikioskia ryöstämässä, jos olisi eurodollareita kunnon implantteihin. Immersion kannalta olisi parempi, että nuo nakkikioskiryöstäjät olisivat aina "heikkoja" ja vahvempina vihuina olisi jotain, jonka myös heti ensisilmäyksellä tunnistaa vaarallisemmaksi (enemmän panssaria, näkyviä implantteja, siistimmät kuteet, paremmat pyssyt, eivät ole ryöstämässä nakkikioskia vaan tekevät jotain muuta jne).
Eilen käv itselle näin kun ajelin ekaa kertaa sinne lattarialueelle ja aattelin käydäkin jonkun rosvojoukon nenät niistämässä mutta tulikin kynsille! :) Tavallaan pidän tästä ettei passaa ihan joka paikkaan mennä henkselit paukkuen. Toki sillä scannilla voi päätellä minkä tasoisia kavereita siellä on mutta ei kyllä statsit antaneet osviittaa niin kovasta vastuksesta, niillä oli jo ihan kunnon aseita - ainakin damage-palkin hupenemisesta päätellen ja lisäksi sai imeskellä lisää elämää siitä astmapiipusta ihan keuhkot väärällään :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 050
Viestejä
4 932 285
Jäsenet
79 282
Uusin jäsen
Miqumiqu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom