Cyberpunk 2077


Cdpr:llä tajuttu tilanteen vakavuus, rahalla ei oo enää mitään väliä kun firman maine ja uskottavuus on vaakalaudalla.

"The cost of patching the game is irrelevant [compared] to what we have at stake at this moment, so there is no question about it. We definitely want to fix the game, we made our promise to gamers, and we will be doing everything to stick to it."

Timanttisen witcher 3:n jälkeen ei tätä kyllä uskois saman puljun peliksi.
 

Cdpr:llä tajuttu tilanteen vakavuus, rahalla ei oo enää mitään väliä kun firman maine ja uskottavuus on vaakalaudalla.

"The cost of patching the game is irrelevant [compared] to what we have at stake at this moment, so there is no question about it. We definitely want to fix the game, we made our promise to gamers, and we will be doing everything to stick to it."
Linkkisi ei jostain syystä toimi? Tässä toimiva: CD Projekt Red lupaa tehdä kaikkensa Cyberpunk 2077 -pelin korjaamiseksi

En vieläkään ymmärrä miksi tämä peli piti julkaista näin aikaisin. Oliko yksinkertaisesti vain niin, että sijoittajat piti pitää tyytyväisinä vai missä ihmeessä vika on? Vaikea uskoa että cyberpunk fanien painostuksella olisi paljoa painoarvoa tällaisissa asioissa. Onko siellä vaan ollu yes-miehiä, eikä kukaan ole uskaltanut sanoa vastaan, että tämähän on aivan buginen paska :D
 
Viimeksi muokattu:
Heh itse pelaan kynäniska hakkeria, jolla on body stat 3 eikä mitään lähitaistelua parantavia perkkejä saa ihan tosissaan hikoilla noissa nyrkkeilymatseissa, että voittaa ne.

o_O

Mulla tais olla body stat 4, pelasin toki normaalilla, mutta siltikään ei juuri yhtä lyöntiä enemmän voinut ottaa nassuun. Sai kyllä aika monta kertaa koittaa, että sai nämä läpi.
 
Väitithän. Kirjoitit "Sukupuolella ja koodaamistaidolla/ammatilla on erittäin vahva korrelaatio keskenään."
Niin koska niillä on. IT-ala on miesvaltainen ala ja samoin suurin osa koodaajista on miehiä. Joko siis kiistatta valehtelit tai et ymmärrä mitä korrelaatio tarkoittaa.


Cdpr:llä tajuttu tilanteen vakavuus, rahalla ei oo enää mitään väliä kun firman maine ja uskottavuus on vaakalaudalla.

"The cost of patching the game is irrelevant [compared] to what we have at stake at this moment, so there is no question about it. We definitely want to fix the game, we made our promise to gamers, and we will be doing everything to stick to it."

Timanttisen witcher 3:n jälkeen ei tätä kyllä uskois saman puljun peliksi.
Vähän vaikea uskoa että tähän oltaisiin herätty nyt vasta viimeisen viikon aikana kun katsoo missä kunnossa peli on. Jos kerta maine todellakin kiinnostaisi hinnasta riippumatta niin luulisi että peli olisi julkaistu edes kohtalaisessa kunnossa.
 
Oletko käynyt tekemässä niitä "very hard" sivutehtäviä? Tai vaikka niitä vaikeampia nyrkkeilymatseja? Eivät tunnu liian helpolta edes normalilla..

Olen. Helppoja ovat. Toki itsekin kuolen heti jos saavat mahdollisuuden ampua, mutta aseella ja cyberwarella mitä käytän ei vihollisella oikein siihen ole mahdollisuutta.

Nyrkkeily asia erikseen. Siihen paskaan en aio koskea. Pitäis specata bodyyn sitä varten eikä kiinnosta, sitä paitsi olen dodge ominaisuuden poistanut conffi filusta.
 
Onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia tästä series X:n kanssa? Oma konsoli pitäisi saapua näinä päivinä ja peli toki odottaa jo hyllyssä. Olen lueskellut tätä topicia ja keskustelu pyörii lähinnä pc:n ja ajoittain vanhempien konsoleiden ympärillä.

Onko CDPR antanut mitään lausuntoa koskakohan peli saa next gen päivityksen? Tämä kysymystulva oikeastaan siksi, että yritän tehdä päätöstä korkkaanko night cityn heti vai jätänkö odottamaan paremman kokemuksen toivossa.
Täällä pelattu hyvä tovi series x:llä. Toimii hyvin ja ei ole ollut fps droppeja yms pelatessa.
 
Niin koska niillä on. IT-ala on miesvaltainen ala ja samoin suurin osa koodaajista on miehiä. Joko siis kiistatta valehtelit tai et ymmärrä mitä korrelaatio tarkoittaa.


Vähän vaikea uskoa että tähän oltaisiin herätty nyt vasta viimeisen viikon aikana kun katsoo missä kunnossa peli on. Jos kerta maine todellakin kiinnostaisi hinnasta riippumatta niin luulisi että peli olisi julkaistu edes kohtalaisessa kunnossa.
Pelaatko ps4:lla vai xbox onella? Toimi ihan hyvin pc:llä ja ei tullut edes game breakeriä vastaan kuten kävi Witcher 3:ssa.
 
Väitithän. Kirjoitit "Sukupuolella ja koodaamistaidolla/ammatilla on erittäin vahva korrelaatio keskenään."
Niin koska niillä on. IT-ala on miesvaltainen ala ja samoin suurin osa koodaajista on miehiä. Joko siis kiistatta valehtelit tai et ymmärrä mitä korrelaatio tarkoittaa.

Vähän vaikea uskoa että tähän oltaisiin herätty nyt vasta viimeisen viikon aikana kun katsoo missä kunnossa peli on. Jos kerta maine todellakin kiinnostaisi hinnasta riippumatta niin luulisi että peli olisi julkaistu edes kohtalaisessa kunnossa.
Lopettakaas sitten tuo sukupuoli/IT-ala/yms offtopic tässä ketjussa. Kyseisista aiheista voi jatkaa Yleistä keskustelua/yhteiskuntaosiossa - tämä ketju on Cyberpunk-pelistä keskustelemiseen.
 
Vähän vaikea uskoa että tähän oltaisiin herätty nyt vasta viimeisen viikon aikana kun katsoo missä kunnossa peli on. Jos kerta maine todellakin kiinnostaisi hinnasta riippumatta niin luulisi että peli olisi julkaistu edes kohtalaisessa kunnossa.
Onko sielä joku päättänyt että kokeillaan kepillä jäätä ja katsotaan vastaanotto, joku syyhän siihen on miksi tämä julkaistiin tässä kunnossa olisko sitten sijoittajat painostanu kun peliäkin lykätty moneen kertaan jo, vaikee sanoo.
 
Onko sielä joku päättänyt että kokeillaan kepillä jäätä ja katsotaan vastaanotto, joku syyhän siihen on miksi tämä julkaistiin tässä kunnossa olisko sitten sijoittajat painostanu kun peliäkin lykätty moneen kertaan jo, vaikee sanoo.
En tiedä mutta 30% pörssissä tuli silti takkiin vaikka myynnit olivat hyvät ennakkoon mutta uskoisin että tämä tulee romahtamaan kyllä aikamoisella prosentilla toisella myyntiviikollaan.

Witcher 3 ei todellakaan myynnyt tuota 30 miljoonaa hetkessä vaan pelin maine levisi vähän väliä eteenpäin ja peli pysyi pinnalla vuosia.

Jossitella on aina helppo mutta jälkeenpäin katsottuna tämä peli olisi ehkä pitänyt julkistaa vasta tämän vuoden E3 messuilla ja ilmoittaa saapuvan seuraavan sukupolven konsoleille ja PC:lle ensivuoden keväällä jolloin näitä uusi näytönohjaimia ja konsoleita olisi ollut saatavilla ja eikä olisi ollut last gen aiheuttamassa harmaita hiuksia koodareille ja olisivat saaneet rauhassa keskittyä muihin alustoihin.

Silloin olisi saatu ehkä pitää luvatut ominaisuudet ja eikä CDPR olisi tarvinut alkaa pesemään likapyykkiä.
 
Tuli vielä tarkistettua, niin läpipeluuseen meni vähän reilut 25h ja tehtäviä tehtynä 64.
 


Jaahas...taidan jatkaa tämän pelaamista sitten kun korjaavat tämän, mulla mennyt tähän kyllä jo into. Aloitin tehdä noita sivutehtäviä, ja yhden jengin pistin kylmäksi ja bugien määrä oli huimaa. Yksi hahmo jää tolppaan kiinni kylki edellä leijumaan, vihujen AI on 5v lapsen tasoa, yksi juoksee vaan tynnyriä päin ja uhoaa minne sattuu...plus saman tien kylkeen hiipii uusi vihollistehtävä (ei varmaan bugi mutta kuitenkin) mikä tuntui typerältä kun edellinen kahakka loppui muutama sekunti aikaisemmin, ja tämä paljon kovemman levelin ukko TAPPOI MINUT HETKESSÄ. Kiitos paljon, olipa reilua. Ja bonuksena jostain syystä poliisin droidi tuli paikalle tyhjästä ammuskelemaan kun aloitin edellisestä savesta tuon "yllätysvihun" takia, mistä helvetin tyhjästä tuo nyt tuli, ei ollut tallennuksen kohdalla sellaista eli peli muuttui hieman tuossa välissä itsestään? Poliiseja ei kuitenkaan näkynyt mutta droidi pörräili kimpussa. Kun olin tappanut kaikki vihujen äänet ja uhoaminen silti jatkoi kuulumistaan, tavaraa on maassa muka poimittavaksi muttei kaikkea saa mukaan. Kun lähdin paikalta kului pari minuuttia että peli ilmoitti vasta mitä juttuja tappelusta sain. En myöskään pidä tästä helvetin keinotekoisesta tavasta että melkein joka toisessa tavarassa minkä poimit on teksti-filuja siitä sun tästä asiasta, on kuin yritettäisiin saada väkisin pelitunteja, UI ja inventaario on sekavaa sillisoppaa, varmasti voisi olla vähemmänkin roskaa näytöllä ja selkeämmin.

Kadulla ei myöskään kannata jäädä liikaa katsomaan elämää sillä immersio särkyy aika nopeasti, ihmiset kiertää ympyrää kuin imbesillit, samoja hahmoja tulee vastaan, löysin myös umpikujan missä ilmoitetaan ettei pelaaja pääse pidemmälle. Peli kuitenkin ajatuttaa helvetinmoisen jonon autoja letkaan siihen ja ne jää ikuiseksi ajoiksi paikalleen, ei reagointia, ei tööttäyksiä, ei mitään. Kuin joku Zombie-maailma. Ei olisi pitänyt poiketa päätehtävästä näköjään. Putkijuoksuna tämä peli olisi pitänyt julkaista ja keskittyä sinällään mielenkiintoiseen tarinaan.

Miten ne on tällaisen höyryävä läjän itseään päästänyt ulos?
 
Viimeksi muokattu:
Vähän typerä tämä loot system omasta mielestä, tallenna halutun itemin sisältävän boxin edessä ja lataa uudestaan kunnes tulee 15 crit/30 crit damage modilla varustettu versio. 18 skill leveliä taisi tarvita tuo modien irti saaminen purun yhteydessä, joten siihen vielä on matkaa... nyt tosin näyttää nuo legendary modit yleistyneet olisiko 3 vaatteessa nyt ilman save loadia (lvl20+).
 
Vähän typerä tämä loot system omasta mielestä, tallenna halutun itemin sisältävän boxin edessä ja lataa uudestaan kunnes tulee 15 crit/30 crit damage modilla varustettu versio. 18 skill leveliä taisi tarvita tuo modien irti saaminen purun yhteydessä, joten siihen vielä on matkaa... nyt tosin näyttää nuo legendary modit yleistyneet olisiko 3 vaatteessa nyt ilman save loadia (lvl20+).
En nyt laskisi selvän bugin tai glitchin hyväksikäyttöä kuitenkaan loot systemiksi, mutta jokainen taplaa tyylillään :thumbsup:
 

Cdpr:llä tajuttu tilanteen vakavuus, rahalla ei oo enää mitään väliä kun firman maine ja uskottavuus on vaakalaudalla.

"The cost of patching the game is irrelevant [compared] to what we have at stake at this moment, so there is no question about it. We definitely want to fix the game, we made our promise to gamers, and we will be doing everything to stick to it."

Timanttisen witcher 3:n jälkeen ei tätä kyllä uskois saman puljun peliksi.

Mielestäni parempi kuin Witcher 3 joka sekin oli loistava

Vähän typerä tämä loot system omasta mielestä, tallenna halutun itemin sisältävän boxin edessä ja lataa uudestaan kunnes tulee 15 crit/30 crit damage modilla varustettu versio. 18 skill leveliä taisi tarvita tuo modien irti saaminen purun yhteydessä, joten siihen vielä on matkaa... nyt tosin näyttää nuo legendary modit yleistyneet olisiko 3 vaatteessa nyt ilman save loadia (lvl20+).

Älä tee noin.
Se sanottuna pelissä on aivan liikaa kaikkea kerättävää roskaa joka paikassa. Siellä täällä olevat "aarrearkut"riittäisivät. Tämä nyt on melkein joka pelissä mutta on se vähän typerää kantaa kolmeakymmentä asetta ihan vaan saadakseen niistä rahat koska ekonomia on painotettu niin että on pakko ne lootata.

ps4 ja xbox one versioiden arvostelu 4/10:
 
Viimeksi muokattu:
En nyt laskisi selvän bugin tai glitchin hyväksikäyttöä kuitenkaan loot systemiksi, mutta jokainen taplaa tyylillään :thumbsup:

Niin se typeryys tulee siitä kuinka harvinaisia ne paremmat modit on lopulta, jossain ns. loot peleissä pystyy pelin pelaamaan läpi ilman ensimmäisenkään paremman random rollin näkemistä... tässä nyt sentään periaattessa niitä modeja voi siirtää toisiin varusteisiin.

Toissa päivänä seisoskelin v:n asuinrakennuksen ulkopuolella tovin odotellessa puhelua ajo kilpailuun (uusiksi meni keskustelu valinnat) ja huomasin, että ei ihan ole tienmerkinnät oikein, kun kaikki autot ajaa betoniestettä viistäen viereisen kurvin. Bugi testaus/korjaus tainnut jäädä vähälle ajalle.
 
taidan jatkaa tämän pelaamista sitten kun korjaavat tämän, mulla mennyt tähän kyllä jo into.

Ole tyytyväinen valintaasi. Olen launchista asti kahlannu tätä pieniä annoksina eteenpäin, toiveenani päästä tuskastani mahdollisimman nopeasti ohitse ja voi pojat kuinka karmea tämä on: Melkein vieläpä kaikilta osa-alueiltaan...
 
Onko se tosiaan niin hemmetin vaikeaa käyttää niitä spoilertageja :facepalm:
Mikä tuossa nyt spoilasi? En kuitenkaan eritellyt montako sivutehtävää ja montako päätehtävää ja tuo ei kuitenkaan kerro pelin pituudesta kauheasti mitään, koska tehtävät voi vetää niin monella eri tavalla. Tuo kuitenkin pelattu nopealla tahdilla pyssyt laulaen normalilla, eli suosittelen kyllä melkein kaikille hard vaikeustasoa jos kaipaa edes ripauksen haastetta.

edit. Muutenkin täällä on jo moneen kertaan ollut päätarinan kestosta puhetta ilman spoilertageja
 
Mikä tuossa nyt spoilasi? En kuitenkaan eritellyt montako sivutehtävää ja montako päätehtävää ja tuo ei kuitenkaan kerro pelin pituudesta kauheasti mitään, koska tehtävät voi vetää niin monella eri tavalla. Tuo kuitenkin pelattu nopealla tahdilla pyssyt laulaen normalilla, eli suosittelen kyllä melkein kaikille hard vaikeustasoa jos kaipaa edes ripauksen haastetta.

Aa tosiaan. Luulin että tuo olisi ollut päätehtävien määrä. Käsl pystyyn virheen merkiksi ja pahoittelut!
 

Cdpr:llä tajuttu tilanteen vakavuus, rahalla ei oo enää mitään väliä kun firman maine ja uskottavuus on vaakalaudalla.

"The cost of patching the game is irrelevant [compared] to what we have at stake at this moment, so there is no question about it. We definitely want to fix the game, we made our promise to gamers, and we will be doing everything to stick to it."

Timanttisen witcher 3:n jälkeen ei tätä kyllä uskois saman puljun peliksi.

Toisaalta nuohan saivat jo kaikki pelin kehitystyöhön laitetut rahansa takaisin ennakko- ja julkaisumyynneistä. Kaikki tästä eteenpäin olevat myynnit on voittoa.

Millainen sävel mahtaisi sitten olla jos tulos olisikin miinuksella. :hmm:
 
Taidanpa odottaa sittenkin muutaman kuukauden ennen kun edes aloitan pelaamisen pc:llä. Bugeja varmaan kovasti korjataankin mutta miten realistista on, että tekisivät jotain tuolle tekoälylle esim. Npc ja vaikka poliisien osalta? Onko jotain esimerkkipeliä jossa näitä olisi patchien myötä oleellisesti paranneltu?
 
Linkkisi ei jostain syystä toimi? Tässä toimiva: CD Projekt Red lupaa tehdä kaikkensa Cyberpunk 2077 -pelin korjaamiseksi

En vieläkään ymmärrä miksi tämä peli piti julkaista näin aikaisin. Oliko yksinkertaisesti vain niin, että sijoittajat piti pitää tyytyväisinä vai missä ihmeessä vika on? Vaikea uskoa että cyberpunk fanien painostuksella olisi paljoa painoarvoa tällaisissa asioissa. Onko siellä vaan ollu yes-miehiä, eikä kukaan ole uskaltanut sanoa vastaan, että tämähän on aivan buginen paska :D

Kannattaa lukea se transcript suoraan CDPR:n sivuilta niin ehkä sinäkin ymmärrät. Se sisältää siis koko tuon puhelun sijoittajille tekstimuodossa, joka käytiin kaksi päivää sitten 14. joulukuuta. Se on ihan tuossa linkkaamassasi uutisessa linkitettynä. Tässä vielä suora linkki siihen.

Luin itse koko asiakirjan läpi ja tässä muutamia omia poimintoja, joiden kuvittelen vastaavan moniin kysymyksiin ja joita ainakin itse pidin mielenkiintoisimpina. Jos vaikka joku ei jaksa lukea koko kahdeksaa sivua tekstiä mutta haluaa silti lisätietoja. Suosittelen kuitenkin ehdottomasti lukemaan itse sen koko transcriptin läpi jos asia oikeasti kiinnostaa.

Adam Kiciński (AK): After 3 delays, we as the Management Board were too focused on releasing the game. We underestimated the scale and complexity of the issues, we ignored the signals about the need for additional time to refine the game on the base last-gen consoles. It was the wrong approach and against our business philosophy. On top of that, during the campaign, we showed the game mostly on PCs.

This caused the loss of gamers’ trust and the reputation that we’ve been building through a big part of our lives. That’s why our first steps are solely focused on regaining those two things. We are concentrated on fixing Cyberpunk on last-gen consoles. The first substantial set of fixes was released over the weekend. The next set of fixes will be released within the next seven days. Big updates are planned for January and February, together with smaller fixes. Of course, PC gamers will also be getting regular updates and fixes to improve the game. We will do everything possible to prove that we stick to our values.

We truly hope that our efforts will let us rebuild the trust we have lost. Thank you. Now we are ready for the Q&A session.

Q3: Firstly, your earlier comment about the board being too focused on delivering the game and ignoring problems with old-gen. Should we take it that you had found it was very important that the game shouldn’t be delayed into the next year, or simply that you had always wanted to deliver the game and not delay it – and you just underestimated the extent to which the last-gen version was not going to be the way it should be? Was it more about “the launch is important” or more about “we underestimated how bad the last-gen version was”?
....
are you confident that last-gen machines will be able to produce an acceptable version of this game? And I say this as a PS4 owner, so I hope so. But – is it something that’s simply too demanding, and – in hindsight – no amount of fixing is going to generate an acceptable experience?

Michał Nowakowski (MN): First – your question was about the focus and the cause of ours ignoring, so to speak, the shortcomings of the current-gen version. It is more about us looking – as was previously stated – at the PC and next-gen performance rather than current-gen. We definitely did not spend enough time looking at that. I wouldn’t say that we felt any external or internal pressure to launch on the date – other than the normal pressure, which is typical for any release. So that was not the cause.
....
We have also stated that if your expectation is that the game is going to be equal to, say, nextgens or PC in terms of performance, that definitely isn’t going to happen. Having said that, I’m not saying it’s going to be a bad game – but if you’re expectations regarding, say, visuals or other performance angle, are like this, then we’re openly stating that’s not going to be the case. It will be a good, playable, stable game, without glitches and crashes, though. That’s the intention.

Q4: obviously the gameplay on old-gen consoles wasn’t really shown very much. Could you explain why you decided to hold that back? People just saw PC gameplay, I think.

Marcin Iwiński (MI): we’ve actually shown console footage, but never on the last-gen consoles. The reason is that we were updating the game on last-gen consoles until the very last minute, and we thought we’d make it in time. Unfortunately this resulted in giving it to reviewers just one day before the release, which was definitely too late and the media didn’t get the chance to review it properly. That was not intended; we were just fixing the game until the very last moment.

Q6: First, regarding the refunds again, but another issue: I was wondering whether your console partners, like Microsoft and Sony will by any chance participate in the refunds, or is the financial burden yours only?

MN: I’ll start – the question is whether Microsoft and Sony are participating financially in refunds. One has to understand: Microsoft and Sony have refund policies for every product that is released digitally on their storefronts. Despite several articles I’ve seen that things are being set up just for us, it’s actually not true – these policies are in place and have always been in place; they’re not offered specifically for us. Anyone who has purchased any title on the PlayStation network or the Microsoft storefront can ask for a refund, and if it’s made within certain boundaries, usually related to time, usage and so on, can ask for that refund. Our procedure here with Microsoft and Sony is not different than with any other title released on any of those storefronts. I want to state that clearly, as there seem to be certain misconceptions.
Oma huomio tästä: Jännästi se CDPR yritti kuitenkin näyttäytyä ns. "hyväntekijänä" tarjoamalla refundeja, vaikka nyt sijoittajille painotetaan tiukasti että kyse ei ole mistään CDPR:n erikoisjärjestelystä vaan refundit olisi onnistunut muutenkin.

Q9: So, we all know that [muffled] on consoles has been disappointing, but could you maybe provide some comments on the PC sales and player feedback – are the sales and the feedback on the PC platform in line with your original expectations? Secondly – other than performance considerations and stability of the game, is there any other player feedback that might be a bit alarming or concerning – like feedback regarding the story or gameplay experience that you potentially might need to focus on?

MI: And with regard to the PC version, this is what the reviewers got – you can check the reviews and our Metacritic score – and of course PCs vary in terms of configuration, so gamers may also have certain problems. We’re reminding everyone at launch about the very recent release of Nvidia graphic drivers which are crucial for our game, because they were developed in coordination with us, but in general PC gamers are enjoying the game a lot and we see very positive comments [on their streams]. So – a lot of positivity and goodwill is coming from this direction. Not that the game is perfect – it’s a gigantic world so at launch there’ll always be some glitches and problems on various configurations, but with regard to the console experience – we already fixed a lot of crashes with the last hotfix, and this time again we will be mostly looking at crashes and game-breaking bugs.

Q10: Also, given that we’ve now had 3-4 days of active gameplay, could you comment a bit on the PC and Stadia side of things – as gamers advance through the game, how do they experience it in terms of how actively they play – do you have any numbers on that? How “sticky” is the game for those PC gamers? Thank you.

AK: Sentiment is positive. With every passing day since the release we’re getting more and more positive feedback. We started low, but we’re gaining. [muffled] we started with a score of 70, but now it’s 79. If you filter those who have played 10 hours or more, the score is 85 – so the more you play the more enjoyment you feel. That’s the general feedback we have.

Q12: are the patches purely focused on performance and fixing bugs, or are you also looking to improve the gameplay in some ways – for example, the AI has been criticized [muffled] the NPC behaviors.

MN: whether we’re focusing just on technicalities or gameplay elements; things like AI – for example. To be honest – these are the same for us, from the production standpoint AI and NPC behavior fall within the general category of bugs, so if I can give you an answer – I think it does actually include that as well.
 
Marcin Iwiński (MI): we’ve actually shown console footage, but never on the last-gen consoles. The reason is that we were updating the game on last-gen consoles until the very last minute, and we thought we’d make it in time. Unfortunately this resulted in giving it to reviewers just one day before the release, which was definitely too late and the media didn’t get the chance to review it properly. That was not intended; we were just fixing the game until the very last moment.

Jep jep. Varmasti siellä vielä esim. kolme päivää ennen julkaisua oli sellainen asenne että "kyllä tästä hyvä tulee!" Jos siihen olisi ollut edes yhden prosentin mahdollisuus olemassa, niin se tarkoittaisi että peli ei olisi ollut noin katastrofaalinen mitä se oli (tai siis on) tai ainakin se olisi nyt sitten jo melko hyvässä jamassa kun julkaisusta on kulunut noin viikko.

Ja eikö arvostelijoilla ollut vielä päivää ennen julkaisua kielto näyttää omaa pelimateriaalia pelistä, vaan piti käyttää CDPR:n hyväksymää/antamaa? Vai koska tämä tarkalleen ottaen poistui?
 
Mistä sais noi tuplahyppy tai charged hyppy cyberware modit halvimmalla? Maksaako jokapaikassa tuon 45 000 mitä Jig Jig streetillä?
 
TL:DR
Nojoo nyt tuli itekkin pelattua läpi 2 eri endingia pelasin, ehkä vois kattoa pari muuta, kaikkia en saanut auki, kun pitäs pelata enemmän sidemissioneja.
vajaa 40h meni, tuli vähän rushittua loppua kohti.

Vähän ristiriitaiset fiilikset, ihan hyvä peli sinänsä, mutta vaan paljon bugeja ja puutteita, credits listaa kattoin lopussa niin oli varmaan tuhansia nimiä, on tää ollu soppa varmaan saada julkaisuun.
Creditsien jälkeen oletin että pääsee takas tekeen kesken jääneet sideguestit ym, kuten esim Skyrim ja FO4, mutta sehän latas saven siitä ennen loppua. no joo ehkä vois pelata ton witcher3 nyt loppuun tässähän olisi joululoma kohta aikaa siihen :)
nojoo, mun mielestä tuo pelin ending oli vähän kuraa, söi fiilikset pelata uudestaan ja se oli liian pitkä.
Valitettavasti mun arvosteluun pelin loppu vaikutti miinus yksi piste kokonaisarvosteluun, ei tää kyllä niin hyvä peli ollutkaan kuin oletin, kiire näkyy joka paikassa pelissä.
Katotan kun tulee korjauksia ja DLC miten jaksaa, sideguestit oli kyllä pelissä hyviä, ne jotka jäi tekemättä vois tehdä nyt toisella kerralla
Ja pelin lopussa olin lvl 25 (24 ennenkuin aloitin sen viimeisen). Tässä näyttää olevan 50 max lvl ja stat pisteet.
 

Available in Proton Experimental:
  • Beginnings of Wine architectural work to reduce CPU overhead and improve performance in scenarios related to input and windowing.
  • Memory allocator performance improvements.
  • Implemented the Spatial Audio sound API, fixing Cyberpunk 2077 world sounds.
  • Updated vkd3d-proton to 2.1, fixing Cyberpunk 2077 facial animations.
  • Improvements for non-US keyboard layouts.
  • All other changes from 5.13-4.
Available in Proton 5.13:
5.13-4:
  • Cyberpunk 2077 is now playable (requires an AMD GPU and Mesa git).

Amd korttilaiset linuxilla pyöriikö?
 
Mistä sais noi tuplahyppy tai charged hyppy cyberware modit halvimmalla? Maksaako jokapaikassa tuon 45 000 mitä Jig Jig streetillä?
Rahaa saa aika nopeasti. Jostain limuautomaatin hakkeroinnistakin tulee yli 500 eurodollaria ja joistain junk itemeistä 750. Nuo tuplahyppyjalat on aivan mahtavat, paljon mielyttävämpää liikkuminen ympäri kaupunkia niillä, kun pääsee melkein kaikista esteistä helposti yli.
 
Kyllästyin pelaamaan sen reilun tunnin konsoliversiota (PS5:llä) huonoilla graffoilla ennen kuin peli kaatuu ja hommasin sitten vielä PC-version... :cigar2:

Pikaisia kokemuksia alun säädöstä:
Joka kerta, kun olin sulkenut pelin ja yritin sulkea big picturea Steamissa, niin kertoi ettei voi, kun peli on käynnissä. Ei ollut mutta siellä oli 'flatline' ilmoitus joka esti poistumasta big picturesta aina kun pelin sulki. Näytti ratkeavan sillä kun poistin PC:ltä xboxin kilkkeet (eli overlay ja joku xbox-pelitilin softa, jonka olin asentanut kuukauden kokeilua varten). Nyt ei herjaa mitään enää.

Ensin en tajunnu, miksei anna enempää kuin 30 fps HD tarkkuudella kokoonpanollani Ryzen 7 3700 + AMD 5700 XT. No sitten hokasin, että eihän tuo anna telkkarille kuin 30 Hz, eli piti muuttaa Windowsin asetuksista 60 Hz, niin nyt toimii melko tasan 60 fps jalan ja vähän heittelee autolla ajaessa mutta liki siinä. Lisäksi huomasin, että pelihän on defaultina Windowed Borderless tilassa, jolloin ei paljon asetusten muutokset vaikuttaneet muutenkaan. Piti laittaa Full Screeniin, että olisi fps:iin ollut vaikutusta, mutta sitten näytti kuva jotenkin rakeiselta ja huonommalta, oisko joku skaalaus tms.? No tyydyin tähän toistaiseksi. Kyllä tämä aina konsolin voittaa.

En ole vielä koittanut sitä fixiä millä pitäisi saada prossusta enempi potkua, ja toistaiseksi ei ole kaatunut kertaakaan eikä muutenkaan bugaillut ihmeemmin. Mulla on tässä 32 gigaa muistia ja nopea M.2 SSD, liekö vaikutusta? Tai jos kyse on muistivuodosta, ehkä se ilmenee vasta pidemmällä pelisessiolla kuin esim. konsolilla?
 
Mistä sais noi tuplahyppy tai charged hyppy cyberware modit halvimmalla? Maksaako jokapaikassa tuon 45 000 mitä Jig Jig streetillä?
cyberpunk-2077-ripperdoc-location-2.jpg

Tuolta saa alennusta hyvin yhden sivutehtävän jälkeen mikä on samassa paikassa, kun sovit alennuksesta tehtävän päätteeksi.
Muistelisin, että 32500 olisi noi jalkamodit.
 
Eilen kilahti lvl50 mittariin ja päätin vähän craftailla kamoja; kun on panostanut craftaus skilleihin niin kamoista saa aika mukavia kyhättyä. Vaatteissa on paljon +15% crit change / +30% crit damage modeja, mutta ne ei ainakaan suoraan nosta stat välilehdellä näkyviä statseja samassa suhteessa. Craftatut armor modit ehkä parempi sijoitus, saa yhdellä modilla yli 240 base armoria.

1608185488446.png

1608185540898.png




Muutamia kaupungin ulkopuolisia sivutehtäviä ja NCPD-eventtejä on vielä tekemättä, muuten olen kaupungin saanut "putsattua". Rahaa on tästä kertynyt ihan mukavasti ~700k, löytyvät rojut/aseet pistän palasiksi.
 

Liitteet

  • 1608185487777.png
    1608185487777.png
    3,4 MB · Luettu: 161
  • 1608185541701.png
    1608185541701.png
    3,3 MB · Luettu: 158
Noista kaatumisista sen verran, että seuratkaa ihmeessä muistien lämpötiloja, etenkin jos olette niitä virittäneet. Tää peli on uskomattoman prosessori- ja muistiraskas, ja siihen kun lisätään vielä näyttiksen tuottama lämpö niin ollaan jo aika rajoilla

Esim. mun kokoonpanossa muistit lähenivät jo 47 astetta, ja tämä siis muistijäähyllä, kun taas Karhu RAM test ei saa muisteja ylittämään 43 astetta.

Sellainen vinkki vielä että maksimi FPS on hyvä laittaa esim. 100 paikkeille. Vaikka se ei vaikuttaisikaan pelin aikana jos pelaa asetuksilla joilla saa esim 70fps, se auttaa siinä kohtaa kun alt-tabbaa pelistä ulos. Muuten peli rasittaa prossua ja muisteja täyttä hyöryä.
 
Laitetaan nyt tännekkin, kun sain asian purettua itselleni :smoke:

Elikkäs vinkkinä sivutehtävistä, niille jotka tätä vielä pelaa. Sivutehviä on tietääkseni kolmenlaisia. Osa todella laadukkaita ja osa turhaa tauhkaa.

-”Side jobs” näitä et halua missata. Ovat todella hyviä, osa moniosaisia ja sisältää yleensä kunnon tarinankerrontaa, avaavat myös päätarinan hahmoja, sekä tapahtumia lisää. Huom, osan näistä voi tehdä vain tietyssä kohtaa peliä, joten näiden kuvauksia kannattaa vilkaista ja tehdä ajoissa. Löytyy helpoiten puhelimesta, mutta myös kartalta.
-Gigs, ovat fixereiden antamia kertaluontoisia tehtäviä. Löytyy liikkumalla ja myöhemmin puhelimesta, sekä kartalta ”how know what you might find”. Gigsit ovat kuutta eri tehtävä-tyyppiä, suojelu/pako-, etsi&palauta-, varastamis-, perus tappo-, kohteen sabotointi ja bossin tappo-tehtäviä (psycho killers). Näitä on paljon ja kannattaakin katsoa tehtävä-kuvaus, ennen aloittamista, ettei tee montaa samanlaista peräkkäin. Vaikeampia vihollisia, saa enemmän palkkiota, leveliä, sekä ikonisia esineitä. Huomattavasti laadukkaampia tehtäviä, kuin siniset ja sisältävät myös pientä tarinankerrontaa.

-Siniset, "assault in progress"-tehtävät on kertaluontoisia, pelin tylsimpiä, ei sisällä kummempaa tarinaa. Näkyy kartalla sinisenä, ikoni kertoo tehtävätyypin. Viholliset ovat helpompia, kuin ”Gigs:ssä” ja kanattaa tehdä, jos haluaa grindata leveliä, tai rahaa yms.

-Palkkionmetsästys, ei ole varsinainen sivutehtävä eikä etsintäkuulutukset näy välttämättä missään, mutta tietyistä tunnetuista jengiläisistä on luvattu mojova kiinniottopalkkio, kuolleena. Käytännössä nämä henkilöt löytyy, gigs ja side jobs:seja tekemällä.

Huomioitavaa, ettei pelissä ole yhtään täysin random tehtävää, vaan kaikissa sivutehtävissäkin on menossa joku tapahtuma, jos vähän hidastaa tutkimaantilannetta, sekä kaikki tehtävät voi suorittaa vapaasti taktikoiden, esim suoraviivaisesti ramboillen, tai vaikka huomaamattomana ninjana.

-Punaiset alueet mini-map:ssä, eivät varsinaisesti taida olla sivutehtäviä, vaan geneerisiä tapahtumia kaupungila. Nämä generoituvat hetken päästä taksisin, kun esim tappaa kaikki jengiläiset jne.

Edit. Poistettu mahdollinen virhe sinisten-tehtävien kuvauksesta ja lisätty tarkennusta kuvaukseen.
 
Viimeksi muokattu:
Laitetaan nyt tännekkin, kun sain asian purettua itselleni :smoke:

Elikkäs vinkkinä sivutehtävistä, niille jotka tätä vielä pelaa. Sivutehviä on tietääkseni kolmenlaisia. Osa todella laadukkaita ja osa turhaa tauhkaa.

-”Side jobs” näitä et halua missata. Ovat todella hyviä, osa moniosaisia ja sisältää yleensä kunnon tarinankerrontaa, avaavat myös päätarinan hahmoja, sekä tapahtumia lisää. Huom, osan näistä voi tehdä vain tietyssä kohtaa peliä, joten näiden kuvauksia kannattaa vilkaista ja tehdä sjoissa. Löytyy helpoiten puhelimesta, mutta myös kartalta.

-Siniset, "assault in progress"-tehtävät on respawnaavia tehtäviä, jotka generoituvat hetken päästä uudestaan. Tylsiä, geneerisiä tehtäviä, joita kannattaa tehdä vain, jos haluaa grindata rahaa, leveliä yms.

-Gigs, ovat fixereiden antamia kertaluontoisia tehtäviä. Löytyy liikkumalla ja myöhemmin puhelimesta, sekä kartalta ”how know what you might find”. Gigsit ovat kuutta eri tehtävä-tyyppiä, suojelu/pako-, etsi&palauta-, varastamis-, perus tappo-, kohteen sabotointi ja bossin tappo-tehtäviä (psycho killers). Näitä on paljon ja kannattaakin katsoa tehtävä-kuvaus, ennen aloittamista, ettei tee montaa samanlaista peräkkäin. Vaikeampia vihollisia, kuin sinisissä tehtävissä, saa enemmän palkkiota, leveliä, sekä ikonisia esineitä,?huomattavasti laadukkaampia tehtäviä, kuin turhat siniset ja sisältävät myös pientä tarinankerrontaa.

-Palkkionmetsästys, ei ole varsinainen sivutehtävä eikä etsintäkuulutukset näy välttämättä missään, mutta tietyistä tunnetuista jengiläisistä on luvattu mojova kiinniottopalkkio, kuolleena. Käytännössä nämä henkilöt löytyy, gigs ja side jobs:seja tekemällä.

Samaa mieltä kyllä noista varsinaisista sivutehtävistä, kyllä ne ovat olleet kaikki mielestäni ihan mielenkiintoisia.

Sen verran korjausta, että siniset "assault in progress" tehtävät eivät respawnaa - yksi mm. saavutus tyyppi mitä pelissä voi suorittaa on nimenomaan tehdä kaikki nuo pois, tätä olen itse nyt juuri jauhanut. Ne siniset tähdet, joita kartalla silloin tällöin (minimap) näkyy, ne voi tietääkseni respawnata.
 
Samaa mieltä kyllä noista varsinaisista sivutehtävistä, kyllä ne ovat olleet kaikki mielestäni ihan mielenkiintoisia.

Sen verran korjausta, että siniset "assault in progress" tehtävät eivät respawnaa - yksi mm. saavutus tyyppi mitä pelissä voi suorittaa on nimenomaan tehdä kaikki nuo pois, tätä olen itse nyt juuri jauhanut. Ne siniset tähdet, joita kartalla silloin tällöin (minimap) näkyy, ne voi tietääkseni respawnata.

Ööö jaaa häh, vai tarkoitatko niitä keltaisia kysymysmerkkejä kartalla (gigs)? Mulla ainakin siniset,erinäköiset merkit on ihan perus kökkösiä tapahtumia, jotka tuntuu tulevan uudestaa samanlaisina, kun vähän käy pyörimässä muualla. Ihan hauskaa puuhaa välillä, jos akuutti tarve, mutta pidemmän päälle ne on melko turhaa tauhkaa, imo.

Edit. Edit voin toki olla väärässä, koska en ole montaa sinistä-tehtävää tehnyt, voinut mennä selaisin tähtien kanssa. Pitää tuo vielä tsekata kun seuraavan kerran pelaamassa.
 
Viimeksi muokattu:
Hei olinkin lukevinaan että jollain muullakin täällä oli bugannut tehtäviä. Onko teille käynyt niin että kun olisitte saamassa fixerin kautta yhdeltä Ripperiltä ilmaiseksi cyber-palikkaa niin sinne liikkeeseen ei vaan pääse sisään. Ovi on ja pysyy kiinni eikä kellonaikakaan vaikuta että sen oven saisi auki. Mainosvalot kyllä siinä liikkeen oven yläpuolella on mutta oveen ei vaan tule sitä avaa-painiketta. Alkoi jännttää että voikohan koko hiton peli jäädä tällaiseen bugiin jossain kohtaa?

Toisena: onko muille käynyt niin kuten itelle eilen kävi että kun tulee aika ostaa auto niin parissa niissä pikku kinderissä ei saa enää takaluukkua auki?! Tai mitään mihin laittaisi kamat kyytiin. Otin siis kokeeksi samalla savella kaksi niitä pikkukippoja niin kummassakaan ei enää tule sitä valintaa että avaa kontti/stash? Hittoako noilla autoilla tekee jos tuo ei enää edes toimi??
Onkohan näistä kellään tietoa? :)
 
Onkohan näistä kellään tietoa? :)
Jos nyt oikein muistan, niin toi kyseinen ripperdoc oli kiinni jonkun aikaa yhden gigin tekemisen jälkeen.
Housuton sälli piti kuskata lekuriin
Aukes kyllä taas seuraavan päivän tai parin aikana. Siinä edustalla oli myös jotain mähinää (niitä sinisiä poliisitehtäviä), jonka lopetin ennen kuin ekaa kertaa sinne menin, niin ehkä sekin vaikuttaa..?

Noissa joissain autoissa (ja tietty kaikissa mopoissa) ei ole takakonttia ollenkaan, eli jos omaan stashiin haluaa päästä käsiksi, niin pitää kutsua semmonen auto jossa on tavaratila.
 
Nyt on tuntunut kyllä hyvälle kun on tehnyt side questia tuossa ja keskittynyt läpäisemään niitä tuolla omalla valitsemalla tyylillä eli stealth + hacking + tainnutukset. Hakkeroin jokaisen limukka-automaatin ja hiljaa etenen. Hyvä meininki ja tulee vähän grindattua expaa.

Välillä tankkaa DigitalFoundryn asetuksilla (9900k+2070) framerate jostain syystä 20 hujakoille ja pysyy siinä ihan sama mitä tekee mutta palautuu jonkun ajan päästä. Muuten pyörii tuossa 40-50fps 1080p DLSS-Q.
 
cyberpunk-2077-ripperdoc-location-2.jpg

Tuolta saa alennusta hyvin yhden sivutehtävän jälkeen mikä on samassa paikassa, kun sovit alennuksesta tehtävän päätteeksi.
Muistelisin, että 32500 olisi noi jalkamodit.

Itsehän tein niin, että eka menin tuon rippedoctorin puheille, käytin 100k rahaa.
Sitte tein vahingossa sen sivutehtävän, ja tuon puheille että mikäs meininki :beye:
Noh, en tuolla 100k kaikkea saanut mitä oli myynnissä.
 
Jos nyt oikein muistan, niin toi kyseinen ripperdoc oli kiinni jonkun aikaa yhden gigin tekemisen jälkeen.
Housuton sälli piti kuskata lekuriin
Aukes kyllä taas seuraavan päivän tai parin aikana. Siinä edustalla oli myös jotain mähinää (niitä sinisiä poliisitehtäviä), jonka lopetin ennen kuin ekaa kertaa sinne menin, niin ehkä sekin vaikuttaa..?

Noissa joissain autoissa (ja tietty kaikissa mopoissa) ei ole takakonttia ollenkaan, eli jos omaan stashiin haluaa päästä käsiksi, niin pitää kutsua semmonen auto jossa on tavaratila.
Kiitos! Esim se helvetin pieni kauppakassi jonka esittelytekstissä lukee että olisi pien kontti ei anna avata sitä. - tai siis koko avausvaihtoehto puuttuu. :)

Ja kun tein jo aiemmin tuon spoilerin jutun niin se on kyllä tehtynä alta pois ellei siinä joudu vielä jotain muuta tekemään kuin tuon mainitsemasi asian ja tehtävä loppuu siihen? :) Ne siniset poliisitehtävät pitääkin katsoa siitä lähettyviltä jos ne jotenkin vaikuttaa tuohon. Kyseessä siis tämä case:
Ripperdoc jolta saisi ilmaiseksi sen jonkin smart-aseiden ammuksia ohjailemaan kykenevän palikan. Tämä lupasi se joku vanhempi daami palkkioksi - mikä lie Wakaka tai jotain :D.
 
Kiitos! Esim se helvetin pieni kauppakassi jonka esittelytekstissä lukee että olisi pien kontti ei anna avata sitä. - tai siis koko avausvaihtoehto puuttuu. :)

Ja kun tein jo aiemmin tuon spoilerin jutun niin se on kyllä tehtynä alta pois ellei siinä joudu vielä jotain muuta tekemään kuin tuon mainitsemasi asian ja tehtävä loppuu siihen? :) Ne siniset poliisitehtävät pitääkin katsoa siitä lähettyviltä jos ne jotenkin vaikuttaa tuohon. Kyseessä siis tämä case:
Ripperdoc jolta saisi ilmaiseksi sen jonkin smart-aseiden ammuksia ohjailemaan kykenevän palikan. Tämä lupasi se joku vanhempi daami palkkioksi - mikä lie Wakaka tai jotain :D.
Tuo ripperdoc-homma liittyy
"The gig"-tehtävään, minkä saa siis heti pelin alussa ja objectivena on "Wait for the lockdown to end". Kun pääset ACT2, niin questi etenee seuraavaan vaiheeseen missä voit hakea tuon ilmaisen päivityksen.


Itsekin ihmettelin että mitäs tässä on muka tehty että olen ansainnut palkkion? Kävin pyörähtämässä tuolla kaupassa, mutta en ottanut sitä päivitystä. Hakee sitten joskus jos haluaa.
 
Tuo ripperdoc-homma liittyy
"The gig"-tehtävään, minkä saa siis heti pelin alussa ja objectivena on "Wait for the lockdown to end". Kun pääset ACT2, niin questi etenee seuraavaan vaiheeseen missä voit hakea tuon ilmaisen päivityksen.


Itsekin ihmettelin että mitäs tässä on muka tehty että olen ansainnut palkkion? Kävin pyörähtämässä tuolla kaupassa, mutta en ottanut sitä päivitystä. Hakee sitten joskus jos haluaa.
Itseasiassa Tuo Act 2 on jo alkanut mulla ja siinä kohden tuonne aukesikin se huutomerkki ja että sen voi noutaa. No, paikan päällä tosiaan on geneeriseltä näyttävä ovi ja kuitenkin tuon ripperin plakaatti oven yläpuolella. "GPS" osoittaa 10 metriä eteenpäin ovelta eli sisään liikkeeseen samalla tasolla (ei esim kerrosta ylempänä tai alempana) mutta sinne ei vaan siis pääse. Ei niin mitenkään. :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 078
Viestejä
4 651 180
Jäsenet
76 364
Uusin jäsen
JereK

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom