Cyberpunk 2077

Suoraan juostessa jää alle 20 tunnin niin että heilahtaa.
Joo mulla tosiaan oli 17h47min ja pelasin joku kourallisen sidejä. Että pelkän mainin pelaisi varmaan siihen 10-15h läpi.
Joo ei kyllä pitänyt sekään lupaus deveiltä paikkaansa, että tarina tai juoni olisi "vain hieman tai vähän lyhyempi kuin Witcher 3". Olisvat nyt rehellisesti sanoneet, että on alle puolet Witcher 3 juonitehtävälinjan pituudesta.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä järki läpi juosta? Kai sen speedrunilla joku vetää tuntiin..
No itse en ollut ainakaan lukenut mistään arvosteluja jne. En tiennyt yhtään missä vaiheessa tässä mennään. Sitten yhtäkkiä töksähtikin ruutuun, että aloitat vikan paikan ja paluuta ei ole. No ajattelin sitten, että vedetään tämä läpi ja toisella kerralla parin patchin jälkeen pelaan sitten kaikki sidet ja aloitan toisella tarinalla.
 
Mikä järki läpi juosta? Kai sen speedrunilla joku vetää tuntiin..
Varmaan suurin osa närkästyksestä liittyy, että lupailtiin peliä, joka olisi hieman lyhyempi kuin Witcher 3 ja saatiin 10-15h tekele juonen pituudelta.
Vähän jää itelle sellainen olo, että alkuperäisestä luvatusta ja suunnitellusta pituudesta on leikattu, kun on kiirehditty peliä joulumarkkinoille. Esimerkiksi tuo life-path alku osio, vaikuttaa siltä, että on jäänyt kesken siitä mitä lupailtiin ja kaavailtiin, joten tehty vain tuommoinen näennäinen kiirehditty osio.
 
Mikä järki läpi juosta? Kai sen speedrunilla joku vetää tuntiin..

Joo ei kyllä voi ymmärtää miksi edes pelata tällaista peliä, jos keskittyy täysin pelkkään pääjuoneen. Vähän sama kuin ravintolassa vetäisi pelkän pihvin ja jättäisi höysteet lautaselle - ja sitten alkaisi valittaa nälkäänsä. Ehkä elokuvat ja sarjat olisi sitten sopivampi formaatti, jos ei pelimaailma muuten napostele ollenkaan.

Fallout New Vegasin nopein speedrun on näemmä alle 11min, Witcher 3 alle 3h ja Deus exit 15min - 45min. Speedrunit toki on kärjistetty esimerkki ja osassa varmaan käytetään hyväksi jotain bugeja ja on muutenkin jo tiedossa mitä ollaan tekemässä.
 
cp2077.JPG


Mukava että peliä työstetään kovasti. Tosin ekat kuukaudet ovat turhien ps4 & xbox parissa

Hämmentävää että edes julkaisivat nyt 2020 ja vielä vanhoille konsoleille. Toki valmistuminen on ottanut aikaa ja aika on rahaa ja joskus se julkaisu on vain tehtävä, mutta olisivat vaikka kerralla siirtäneet vuodella eteenpäin vuoteen 2021 niin peli olisi ollut mielummin 110% valmis kuin 90% valmis.
 
Witcher3:n speedrun on kylläkin 2h eikä mikään 20h. IMO tuolla se "pelin mitta" mitataan eikä jonkun random foorumipelaajan "minulla ehkä meni sen verran" statementillä.
 
Itse kyllä tein tasaisesti sivutehtäviä ja päätehtäviä ja läpäisyyn aikaa meni noin 25h. Siksi se tuntuikin, että loppu tuli niin puskista, kun ajattelin että olin tehnyt sivutehtäviä reippaasti ja pääjuonta olisi vielä paljon jäljellä.
 
Kyllä tää mulle on sopivan mittainen. Sivutehtäviä kannattaa tehdä, niihin menee moninkertainen aika vrt main guest.
Kaikissa näissä open world peleissä sama, Witcher, Skyrim, Fallout.
Eikö jossain ollu joku Skyrim under 10 mins speedrun, joo varmaan mielettömän hauskaa
 
Kyllä tää mulle on sopivan mittainen. Sivutehtäviä kannattaa tehdä, niihin menee moninkertainen aika vrt main guest.
Kaikissa näissä open world peleissä sama, Witcher, Skyrim, Fallout.
Eikö jossain ollu joku Skyrim under 10 mins speedrun, joo varmaan mielettömän hauskaa
Joo kyllä itselläkin meni Noiturin kanssa +130h, että oli läpi. Ajattelin tämän olevan samaa tasoa. Vaikka suurimmaksi osaksi mainia teinkin, niin kuvittelin, että se olisi sen 30h ainakin.
 
Vähän jää itelle sellainen olo, että alkuperäisestä luvatusta ja suunnitellusta pituudesta on leikattu, kun on kiirehditty peliä joulumarkkinoille. Esimerkiksi tuo life-path alku osio, vaikuttaa siltä, että on jäänyt kesken siitä mitä lupailtiin ja kaavailtiin, joten tehty vain tuommoinen näennäinen kiirehditty osio.
Itse mitä äkkiä katsoin tubesta niin aika äkkiä noi kolme aloitusta yhdistyy samalle tarinalle ja eikä sitten luo oikeasti sitä tunnetta että lähdettäisin eritilanteista tarinaan vaan pian hypätään tarinassa se 6kk eteenpäin ja kaikki aloitukset ovat yhdistyneet.

Itse kyllä tein tasaisesti sivutehtäviä ja päätehtäviä ja läpäisyyn aikaa meni noin 25h. Siksi se tuntuikin, että loppu tuli niin puskista, kun ajattelin että olin tehnyt sivutehtäviä reippaasti ja pääjuonta olisi vielä paljon jäljellä.
Ite tein aluksi noin randomilla pää ja sivutehtäviä tuon 11h aikana ja kun alkoi act 2 ja olen suunnilleen samassa kohdassa päätarinan osalta mutta pelitunteja tullut 30h lisää kun tehnyt sivutehtäviä/kyttä tehtäviä ja tutkinut maailmaa koska juuri kun luin että päätarina ei olisi kovin pitkä.

Saapi nähdä milloin tulee ilmaiset DLC ja milloin maksulliset lisäosat, ehkä luulisin että ekaksi kaavailtu maksullinen lisäosa voisi olla ilmainen koska ei tää julkaisu ihan putkeen mennyt kaikkien osalta mutta ennenkuin noita voi alkaa edes haaveilemaan niin peliä tarvitsee laastaria aikas paljon.
 
40h mulla ja sivutehtäviä on kasa, mm Johnnyn ylipitkä sidemission jo aika pitkällä, mutta jätän kesken ja pelaan toisella kerralla kokonaan. Tallensin tohon no point of returniin, kunhan työt loppuu kohta niin pelaan läpi on ja joskus uudestaan kun tulee päivityksiä
 
Itse kyllä tein tasaisesti sivutehtäviä ja päätehtäviä ja läpäisyyn aikaa meni noin 25h. Siksi se tuntuikin, että loppu tuli niin puskista, kun ajattelin että olin tehnyt sivutehtäviä reippaasti ja pääjuonta olisi vielä paljon jäljellä.
Itsellä pelikello näyttää 22h ja olen act2 alussa. Sivutehtäviä tulee tehtyä paljon ja dyykattua roskia tai tarvikkeita mitä löytyy melkein joka kadulta. :D
 

Cdpr:llä tajuttu tilanteen vakavuus, rahalla ei oo enää mitään väliä kun firman maine ja uskottavuus on vaakalaudalla.

"The cost of patching the game is irrelevant [compared] to what we have at stake at this moment, so there is no question about it. We definitely want to fix the game, we made our promise to gamers, and we will be doing everything to stick to it."

Timanttisen witcher 3:n jälkeen ei tätä kyllä uskois saman puljun peliksi.
 

Cdpr:llä tajuttu tilanteen vakavuus, rahalla ei oo enää mitään väliä kun firman maine ja uskottavuus on vaakalaudalla.

"The cost of patching the game is irrelevant [compared] to what we have at stake at this moment, so there is no question about it. We definitely want to fix the game, we made our promise to gamers, and we will be doing everything to stick to it."
Linkkisi ei jostain syystä toimi? Tässä toimiva: CD Projekt Red lupaa tehdä kaikkensa Cyberpunk 2077 -pelin korjaamiseksi

En vieläkään ymmärrä miksi tämä peli piti julkaista näin aikaisin. Oliko yksinkertaisesti vain niin, että sijoittajat piti pitää tyytyväisinä vai missä ihmeessä vika on? Vaikea uskoa että cyberpunk fanien painostuksella olisi paljoa painoarvoa tällaisissa asioissa. Onko siellä vaan ollu yes-miehiä, eikä kukaan ole uskaltanut sanoa vastaan, että tämähän on aivan buginen paska :D
 
Viimeksi muokattu:
Heh itse pelaan kynäniska hakkeria, jolla on body stat 3 eikä mitään lähitaistelua parantavia perkkejä saa ihan tosissaan hikoilla noissa nyrkkeilymatseissa, että voittaa ne.

o_O

Mulla tais olla body stat 4, pelasin toki normaalilla, mutta siltikään ei juuri yhtä lyöntiä enemmän voinut ottaa nassuun. Sai kyllä aika monta kertaa koittaa, että sai nämä läpi.
 
Väitithän. Kirjoitit "Sukupuolella ja koodaamistaidolla/ammatilla on erittäin vahva korrelaatio keskenään."
Niin koska niillä on. IT-ala on miesvaltainen ala ja samoin suurin osa koodaajista on miehiä. Joko siis kiistatta valehtelit tai et ymmärrä mitä korrelaatio tarkoittaa.


Cdpr:llä tajuttu tilanteen vakavuus, rahalla ei oo enää mitään väliä kun firman maine ja uskottavuus on vaakalaudalla.

"The cost of patching the game is irrelevant [compared] to what we have at stake at this moment, so there is no question about it. We definitely want to fix the game, we made our promise to gamers, and we will be doing everything to stick to it."

Timanttisen witcher 3:n jälkeen ei tätä kyllä uskois saman puljun peliksi.
Vähän vaikea uskoa että tähän oltaisiin herätty nyt vasta viimeisen viikon aikana kun katsoo missä kunnossa peli on. Jos kerta maine todellakin kiinnostaisi hinnasta riippumatta niin luulisi että peli olisi julkaistu edes kohtalaisessa kunnossa.
 
Oletko käynyt tekemässä niitä "very hard" sivutehtäviä? Tai vaikka niitä vaikeampia nyrkkeilymatseja? Eivät tunnu liian helpolta edes normalilla..

Olen. Helppoja ovat. Toki itsekin kuolen heti jos saavat mahdollisuuden ampua, mutta aseella ja cyberwarella mitä käytän ei vihollisella oikein siihen ole mahdollisuutta.

Nyrkkeily asia erikseen. Siihen paskaan en aio koskea. Pitäis specata bodyyn sitä varten eikä kiinnosta, sitä paitsi olen dodge ominaisuuden poistanut conffi filusta.
 
Onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia tästä series X:n kanssa? Oma konsoli pitäisi saapua näinä päivinä ja peli toki odottaa jo hyllyssä. Olen lueskellut tätä topicia ja keskustelu pyörii lähinnä pc:n ja ajoittain vanhempien konsoleiden ympärillä.

Onko CDPR antanut mitään lausuntoa koskakohan peli saa next gen päivityksen? Tämä kysymystulva oikeastaan siksi, että yritän tehdä päätöstä korkkaanko night cityn heti vai jätänkö odottamaan paremman kokemuksen toivossa.
Täällä pelattu hyvä tovi series x:llä. Toimii hyvin ja ei ole ollut fps droppeja yms pelatessa.
 
Niin koska niillä on. IT-ala on miesvaltainen ala ja samoin suurin osa koodaajista on miehiä. Joko siis kiistatta valehtelit tai et ymmärrä mitä korrelaatio tarkoittaa.


Vähän vaikea uskoa että tähän oltaisiin herätty nyt vasta viimeisen viikon aikana kun katsoo missä kunnossa peli on. Jos kerta maine todellakin kiinnostaisi hinnasta riippumatta niin luulisi että peli olisi julkaistu edes kohtalaisessa kunnossa.
Pelaatko ps4:lla vai xbox onella? Toimi ihan hyvin pc:llä ja ei tullut edes game breakeriä vastaan kuten kävi Witcher 3:ssa.
 
Väitithän. Kirjoitit "Sukupuolella ja koodaamistaidolla/ammatilla on erittäin vahva korrelaatio keskenään."
Niin koska niillä on. IT-ala on miesvaltainen ala ja samoin suurin osa koodaajista on miehiä. Joko siis kiistatta valehtelit tai et ymmärrä mitä korrelaatio tarkoittaa.

Vähän vaikea uskoa että tähän oltaisiin herätty nyt vasta viimeisen viikon aikana kun katsoo missä kunnossa peli on. Jos kerta maine todellakin kiinnostaisi hinnasta riippumatta niin luulisi että peli olisi julkaistu edes kohtalaisessa kunnossa.
Lopettakaas sitten tuo sukupuoli/IT-ala/yms offtopic tässä ketjussa. Kyseisista aiheista voi jatkaa Yleistä keskustelua/yhteiskuntaosiossa - tämä ketju on Cyberpunk-pelistä keskustelemiseen.
 
Vähän vaikea uskoa että tähän oltaisiin herätty nyt vasta viimeisen viikon aikana kun katsoo missä kunnossa peli on. Jos kerta maine todellakin kiinnostaisi hinnasta riippumatta niin luulisi että peli olisi julkaistu edes kohtalaisessa kunnossa.
Onko sielä joku päättänyt että kokeillaan kepillä jäätä ja katsotaan vastaanotto, joku syyhän siihen on miksi tämä julkaistiin tässä kunnossa olisko sitten sijoittajat painostanu kun peliäkin lykätty moneen kertaan jo, vaikee sanoo.
 
Onko sielä joku päättänyt että kokeillaan kepillä jäätä ja katsotaan vastaanotto, joku syyhän siihen on miksi tämä julkaistiin tässä kunnossa olisko sitten sijoittajat painostanu kun peliäkin lykätty moneen kertaan jo, vaikee sanoo.
En tiedä mutta 30% pörssissä tuli silti takkiin vaikka myynnit olivat hyvät ennakkoon mutta uskoisin että tämä tulee romahtamaan kyllä aikamoisella prosentilla toisella myyntiviikollaan.

Witcher 3 ei todellakaan myynnyt tuota 30 miljoonaa hetkessä vaan pelin maine levisi vähän väliä eteenpäin ja peli pysyi pinnalla vuosia.

Jossitella on aina helppo mutta jälkeenpäin katsottuna tämä peli olisi ehkä pitänyt julkistaa vasta tämän vuoden E3 messuilla ja ilmoittaa saapuvan seuraavan sukupolven konsoleille ja PC:lle ensivuoden keväällä jolloin näitä uusi näytönohjaimia ja konsoleita olisi ollut saatavilla ja eikä olisi ollut last gen aiheuttamassa harmaita hiuksia koodareille ja olisivat saaneet rauhassa keskittyä muihin alustoihin.

Silloin olisi saatu ehkä pitää luvatut ominaisuudet ja eikä CDPR olisi tarvinut alkaa pesemään likapyykkiä.
 
Tuli vielä tarkistettua, niin läpipeluuseen meni vähän reilut 25h ja tehtäviä tehtynä 64.
 


Jaahas...taidan jatkaa tämän pelaamista sitten kun korjaavat tämän, mulla mennyt tähän kyllä jo into. Aloitin tehdä noita sivutehtäviä, ja yhden jengin pistin kylmäksi ja bugien määrä oli huimaa. Yksi hahmo jää tolppaan kiinni kylki edellä leijumaan, vihujen AI on 5v lapsen tasoa, yksi juoksee vaan tynnyriä päin ja uhoaa minne sattuu...plus saman tien kylkeen hiipii uusi vihollistehtävä (ei varmaan bugi mutta kuitenkin) mikä tuntui typerältä kun edellinen kahakka loppui muutama sekunti aikaisemmin, ja tämä paljon kovemman levelin ukko TAPPOI MINUT HETKESSÄ. Kiitos paljon, olipa reilua. Ja bonuksena jostain syystä poliisin droidi tuli paikalle tyhjästä ammuskelemaan kun aloitin edellisestä savesta tuon "yllätysvihun" takia, mistä helvetin tyhjästä tuo nyt tuli, ei ollut tallennuksen kohdalla sellaista eli peli muuttui hieman tuossa välissä itsestään? Poliiseja ei kuitenkaan näkynyt mutta droidi pörräili kimpussa. Kun olin tappanut kaikki vihujen äänet ja uhoaminen silti jatkoi kuulumistaan, tavaraa on maassa muka poimittavaksi muttei kaikkea saa mukaan. Kun lähdin paikalta kului pari minuuttia että peli ilmoitti vasta mitä juttuja tappelusta sain. En myöskään pidä tästä helvetin keinotekoisesta tavasta että melkein joka toisessa tavarassa minkä poimit on teksti-filuja siitä sun tästä asiasta, on kuin yritettäisiin saada väkisin pelitunteja, UI ja inventaario on sekavaa sillisoppaa, varmasti voisi olla vähemmänkin roskaa näytöllä ja selkeämmin.

Kadulla ei myöskään kannata jäädä liikaa katsomaan elämää sillä immersio särkyy aika nopeasti, ihmiset kiertää ympyrää kuin imbesillit, samoja hahmoja tulee vastaan, löysin myös umpikujan missä ilmoitetaan ettei pelaaja pääse pidemmälle. Peli kuitenkin ajatuttaa helvetinmoisen jonon autoja letkaan siihen ja ne jää ikuiseksi ajoiksi paikalleen, ei reagointia, ei tööttäyksiä, ei mitään. Kuin joku Zombie-maailma. Ei olisi pitänyt poiketa päätehtävästä näköjään. Putkijuoksuna tämä peli olisi pitänyt julkaista ja keskittyä sinällään mielenkiintoiseen tarinaan.

Miten ne on tällaisen höyryävä läjän itseään päästänyt ulos?
 
Viimeksi muokattu:
Vähän typerä tämä loot system omasta mielestä, tallenna halutun itemin sisältävän boxin edessä ja lataa uudestaan kunnes tulee 15 crit/30 crit damage modilla varustettu versio. 18 skill leveliä taisi tarvita tuo modien irti saaminen purun yhteydessä, joten siihen vielä on matkaa... nyt tosin näyttää nuo legendary modit yleistyneet olisiko 3 vaatteessa nyt ilman save loadia (lvl20+).
 
Vähän typerä tämä loot system omasta mielestä, tallenna halutun itemin sisältävän boxin edessä ja lataa uudestaan kunnes tulee 15 crit/30 crit damage modilla varustettu versio. 18 skill leveliä taisi tarvita tuo modien irti saaminen purun yhteydessä, joten siihen vielä on matkaa... nyt tosin näyttää nuo legendary modit yleistyneet olisiko 3 vaatteessa nyt ilman save loadia (lvl20+).
En nyt laskisi selvän bugin tai glitchin hyväksikäyttöä kuitenkaan loot systemiksi, mutta jokainen taplaa tyylillään :thumbsup:
 

Cdpr:llä tajuttu tilanteen vakavuus, rahalla ei oo enää mitään väliä kun firman maine ja uskottavuus on vaakalaudalla.

"The cost of patching the game is irrelevant [compared] to what we have at stake at this moment, so there is no question about it. We definitely want to fix the game, we made our promise to gamers, and we will be doing everything to stick to it."

Timanttisen witcher 3:n jälkeen ei tätä kyllä uskois saman puljun peliksi.

Mielestäni parempi kuin Witcher 3 joka sekin oli loistava

Vähän typerä tämä loot system omasta mielestä, tallenna halutun itemin sisältävän boxin edessä ja lataa uudestaan kunnes tulee 15 crit/30 crit damage modilla varustettu versio. 18 skill leveliä taisi tarvita tuo modien irti saaminen purun yhteydessä, joten siihen vielä on matkaa... nyt tosin näyttää nuo legendary modit yleistyneet olisiko 3 vaatteessa nyt ilman save loadia (lvl20+).

Älä tee noin.
Se sanottuna pelissä on aivan liikaa kaikkea kerättävää roskaa joka paikassa. Siellä täällä olevat "aarrearkut"riittäisivät. Tämä nyt on melkein joka pelissä mutta on se vähän typerää kantaa kolmeakymmentä asetta ihan vaan saadakseen niistä rahat koska ekonomia on painotettu niin että on pakko ne lootata.

ps4 ja xbox one versioiden arvostelu 4/10:
 
Viimeksi muokattu:
En nyt laskisi selvän bugin tai glitchin hyväksikäyttöä kuitenkaan loot systemiksi, mutta jokainen taplaa tyylillään :thumbsup:

Niin se typeryys tulee siitä kuinka harvinaisia ne paremmat modit on lopulta, jossain ns. loot peleissä pystyy pelin pelaamaan läpi ilman ensimmäisenkään paremman random rollin näkemistä... tässä nyt sentään periaattessa niitä modeja voi siirtää toisiin varusteisiin.

Toissa päivänä seisoskelin v:n asuinrakennuksen ulkopuolella tovin odotellessa puhelua ajo kilpailuun (uusiksi meni keskustelu valinnat) ja huomasin, että ei ihan ole tienmerkinnät oikein, kun kaikki autot ajaa betoniestettä viistäen viereisen kurvin. Bugi testaus/korjaus tainnut jäädä vähälle ajalle.
 
taidan jatkaa tämän pelaamista sitten kun korjaavat tämän, mulla mennyt tähän kyllä jo into.

Ole tyytyväinen valintaasi. Olen launchista asti kahlannu tätä pieniä annoksina eteenpäin, toiveenani päästä tuskastani mahdollisimman nopeasti ohitse ja voi pojat kuinka karmea tämä on: Melkein vieläpä kaikilta osa-alueiltaan...
 
Onko se tosiaan niin hemmetin vaikeaa käyttää niitä spoilertageja :facepalm:
Mikä tuossa nyt spoilasi? En kuitenkaan eritellyt montako sivutehtävää ja montako päätehtävää ja tuo ei kuitenkaan kerro pelin pituudesta kauheasti mitään, koska tehtävät voi vetää niin monella eri tavalla. Tuo kuitenkin pelattu nopealla tahdilla pyssyt laulaen normalilla, eli suosittelen kyllä melkein kaikille hard vaikeustasoa jos kaipaa edes ripauksen haastetta.

edit. Muutenkin täällä on jo moneen kertaan ollut päätarinan kestosta puhetta ilman spoilertageja
 
Mikä tuossa nyt spoilasi? En kuitenkaan eritellyt montako sivutehtävää ja montako päätehtävää ja tuo ei kuitenkaan kerro pelin pituudesta kauheasti mitään, koska tehtävät voi vetää niin monella eri tavalla. Tuo kuitenkin pelattu nopealla tahdilla pyssyt laulaen normalilla, eli suosittelen kyllä melkein kaikille hard vaikeustasoa jos kaipaa edes ripauksen haastetta.

Aa tosiaan. Luulin että tuo olisi ollut päätehtävien määrä. Käsl pystyyn virheen merkiksi ja pahoittelut!
 

Cdpr:llä tajuttu tilanteen vakavuus, rahalla ei oo enää mitään väliä kun firman maine ja uskottavuus on vaakalaudalla.

"The cost of patching the game is irrelevant [compared] to what we have at stake at this moment, so there is no question about it. We definitely want to fix the game, we made our promise to gamers, and we will be doing everything to stick to it."

Timanttisen witcher 3:n jälkeen ei tätä kyllä uskois saman puljun peliksi.

Toisaalta nuohan saivat jo kaikki pelin kehitystyöhön laitetut rahansa takaisin ennakko- ja julkaisumyynneistä. Kaikki tästä eteenpäin olevat myynnit on voittoa.

Millainen sävel mahtaisi sitten olla jos tulos olisikin miinuksella. :hmm:
 
Taidanpa odottaa sittenkin muutaman kuukauden ennen kun edes aloitan pelaamisen pc:llä. Bugeja varmaan kovasti korjataankin mutta miten realistista on, että tekisivät jotain tuolle tekoälylle esim. Npc ja vaikka poliisien osalta? Onko jotain esimerkkipeliä jossa näitä olisi patchien myötä oleellisesti paranneltu?
 
Linkkisi ei jostain syystä toimi? Tässä toimiva: CD Projekt Red lupaa tehdä kaikkensa Cyberpunk 2077 -pelin korjaamiseksi

En vieläkään ymmärrä miksi tämä peli piti julkaista näin aikaisin. Oliko yksinkertaisesti vain niin, että sijoittajat piti pitää tyytyväisinä vai missä ihmeessä vika on? Vaikea uskoa että cyberpunk fanien painostuksella olisi paljoa painoarvoa tällaisissa asioissa. Onko siellä vaan ollu yes-miehiä, eikä kukaan ole uskaltanut sanoa vastaan, että tämähän on aivan buginen paska :D

Kannattaa lukea se transcript suoraan CDPR:n sivuilta niin ehkä sinäkin ymmärrät. Se sisältää siis koko tuon puhelun sijoittajille tekstimuodossa, joka käytiin kaksi päivää sitten 14. joulukuuta. Se on ihan tuossa linkkaamassasi uutisessa linkitettynä. Tässä vielä suora linkki siihen.

Luin itse koko asiakirjan läpi ja tässä muutamia omia poimintoja, joiden kuvittelen vastaavan moniin kysymyksiin ja joita ainakin itse pidin mielenkiintoisimpina. Jos vaikka joku ei jaksa lukea koko kahdeksaa sivua tekstiä mutta haluaa silti lisätietoja. Suosittelen kuitenkin ehdottomasti lukemaan itse sen koko transcriptin läpi jos asia oikeasti kiinnostaa.

Adam Kiciński (AK): After 3 delays, we as the Management Board were too focused on releasing the game. We underestimated the scale and complexity of the issues, we ignored the signals about the need for additional time to refine the game on the base last-gen consoles. It was the wrong approach and against our business philosophy. On top of that, during the campaign, we showed the game mostly on PCs.

This caused the loss of gamers’ trust and the reputation that we’ve been building through a big part of our lives. That’s why our first steps are solely focused on regaining those two things. We are concentrated on fixing Cyberpunk on last-gen consoles. The first substantial set of fixes was released over the weekend. The next set of fixes will be released within the next seven days. Big updates are planned for January and February, together with smaller fixes. Of course, PC gamers will also be getting regular updates and fixes to improve the game. We will do everything possible to prove that we stick to our values.

We truly hope that our efforts will let us rebuild the trust we have lost. Thank you. Now we are ready for the Q&A session.

Q3: Firstly, your earlier comment about the board being too focused on delivering the game and ignoring problems with old-gen. Should we take it that you had found it was very important that the game shouldn’t be delayed into the next year, or simply that you had always wanted to deliver the game and not delay it – and you just underestimated the extent to which the last-gen version was not going to be the way it should be? Was it more about “the launch is important” or more about “we underestimated how bad the last-gen version was”?
....
are you confident that last-gen machines will be able to produce an acceptable version of this game? And I say this as a PS4 owner, so I hope so. But – is it something that’s simply too demanding, and – in hindsight – no amount of fixing is going to generate an acceptable experience?

Michał Nowakowski (MN): First – your question was about the focus and the cause of ours ignoring, so to speak, the shortcomings of the current-gen version. It is more about us looking – as was previously stated – at the PC and next-gen performance rather than current-gen. We definitely did not spend enough time looking at that. I wouldn’t say that we felt any external or internal pressure to launch on the date – other than the normal pressure, which is typical for any release. So that was not the cause.
....
We have also stated that if your expectation is that the game is going to be equal to, say, nextgens or PC in terms of performance, that definitely isn’t going to happen. Having said that, I’m not saying it’s going to be a bad game – but if you’re expectations regarding, say, visuals or other performance angle, are like this, then we’re openly stating that’s not going to be the case. It will be a good, playable, stable game, without glitches and crashes, though. That’s the intention.

Q4: obviously the gameplay on old-gen consoles wasn’t really shown very much. Could you explain why you decided to hold that back? People just saw PC gameplay, I think.

Marcin Iwiński (MI): we’ve actually shown console footage, but never on the last-gen consoles. The reason is that we were updating the game on last-gen consoles until the very last minute, and we thought we’d make it in time. Unfortunately this resulted in giving it to reviewers just one day before the release, which was definitely too late and the media didn’t get the chance to review it properly. That was not intended; we were just fixing the game until the very last moment.

Q6: First, regarding the refunds again, but another issue: I was wondering whether your console partners, like Microsoft and Sony will by any chance participate in the refunds, or is the financial burden yours only?

MN: I’ll start – the question is whether Microsoft and Sony are participating financially in refunds. One has to understand: Microsoft and Sony have refund policies for every product that is released digitally on their storefronts. Despite several articles I’ve seen that things are being set up just for us, it’s actually not true – these policies are in place and have always been in place; they’re not offered specifically for us. Anyone who has purchased any title on the PlayStation network or the Microsoft storefront can ask for a refund, and if it’s made within certain boundaries, usually related to time, usage and so on, can ask for that refund. Our procedure here with Microsoft and Sony is not different than with any other title released on any of those storefronts. I want to state that clearly, as there seem to be certain misconceptions.
Oma huomio tästä: Jännästi se CDPR yritti kuitenkin näyttäytyä ns. "hyväntekijänä" tarjoamalla refundeja, vaikka nyt sijoittajille painotetaan tiukasti että kyse ei ole mistään CDPR:n erikoisjärjestelystä vaan refundit olisi onnistunut muutenkin.

Q9: So, we all know that [muffled] on consoles has been disappointing, but could you maybe provide some comments on the PC sales and player feedback – are the sales and the feedback on the PC platform in line with your original expectations? Secondly – other than performance considerations and stability of the game, is there any other player feedback that might be a bit alarming or concerning – like feedback regarding the story or gameplay experience that you potentially might need to focus on?

MI: And with regard to the PC version, this is what the reviewers got – you can check the reviews and our Metacritic score – and of course PCs vary in terms of configuration, so gamers may also have certain problems. We’re reminding everyone at launch about the very recent release of Nvidia graphic drivers which are crucial for our game, because they were developed in coordination with us, but in general PC gamers are enjoying the game a lot and we see very positive comments [on their streams]. So – a lot of positivity and goodwill is coming from this direction. Not that the game is perfect – it’s a gigantic world so at launch there’ll always be some glitches and problems on various configurations, but with regard to the console experience – we already fixed a lot of crashes with the last hotfix, and this time again we will be mostly looking at crashes and game-breaking bugs.

Q10: Also, given that we’ve now had 3-4 days of active gameplay, could you comment a bit on the PC and Stadia side of things – as gamers advance through the game, how do they experience it in terms of how actively they play – do you have any numbers on that? How “sticky” is the game for those PC gamers? Thank you.

AK: Sentiment is positive. With every passing day since the release we’re getting more and more positive feedback. We started low, but we’re gaining. [muffled] we started with a score of 70, but now it’s 79. If you filter those who have played 10 hours or more, the score is 85 – so the more you play the more enjoyment you feel. That’s the general feedback we have.

Q12: are the patches purely focused on performance and fixing bugs, or are you also looking to improve the gameplay in some ways – for example, the AI has been criticized [muffled] the NPC behaviors.

MN: whether we’re focusing just on technicalities or gameplay elements; things like AI – for example. To be honest – these are the same for us, from the production standpoint AI and NPC behavior fall within the general category of bugs, so if I can give you an answer – I think it does actually include that as well.
 
Marcin Iwiński (MI): we’ve actually shown console footage, but never on the last-gen consoles. The reason is that we were updating the game on last-gen consoles until the very last minute, and we thought we’d make it in time. Unfortunately this resulted in giving it to reviewers just one day before the release, which was definitely too late and the media didn’t get the chance to review it properly. That was not intended; we were just fixing the game until the very last moment.

Jep jep. Varmasti siellä vielä esim. kolme päivää ennen julkaisua oli sellainen asenne että "kyllä tästä hyvä tulee!" Jos siihen olisi ollut edes yhden prosentin mahdollisuus olemassa, niin se tarkoittaisi että peli ei olisi ollut noin katastrofaalinen mitä se oli (tai siis on) tai ainakin se olisi nyt sitten jo melko hyvässä jamassa kun julkaisusta on kulunut noin viikko.

Ja eikö arvostelijoilla ollut vielä päivää ennen julkaisua kielto näyttää omaa pelimateriaalia pelistä, vaan piti käyttää CDPR:n hyväksymää/antamaa? Vai koska tämä tarkalleen ottaen poistui?
 
Mistä sais noi tuplahyppy tai charged hyppy cyberware modit halvimmalla? Maksaako jokapaikassa tuon 45 000 mitä Jig Jig streetillä?
 
TL:DR
Nojoo nyt tuli itekkin pelattua läpi 2 eri endingia pelasin, ehkä vois kattoa pari muuta, kaikkia en saanut auki, kun pitäs pelata enemmän sidemissioneja.
vajaa 40h meni, tuli vähän rushittua loppua kohti.

Vähän ristiriitaiset fiilikset, ihan hyvä peli sinänsä, mutta vaan paljon bugeja ja puutteita, credits listaa kattoin lopussa niin oli varmaan tuhansia nimiä, on tää ollu soppa varmaan saada julkaisuun.
Creditsien jälkeen oletin että pääsee takas tekeen kesken jääneet sideguestit ym, kuten esim Skyrim ja FO4, mutta sehän latas saven siitä ennen loppua. no joo ehkä vois pelata ton witcher3 nyt loppuun tässähän olisi joululoma kohta aikaa siihen :)
nojoo, mun mielestä tuo pelin ending oli vähän kuraa, söi fiilikset pelata uudestaan ja se oli liian pitkä.
Valitettavasti mun arvosteluun pelin loppu vaikutti miinus yksi piste kokonaisarvosteluun, ei tää kyllä niin hyvä peli ollutkaan kuin oletin, kiire näkyy joka paikassa pelissä.
Katotan kun tulee korjauksia ja DLC miten jaksaa, sideguestit oli kyllä pelissä hyviä, ne jotka jäi tekemättä vois tehdä nyt toisella kerralla
Ja pelin lopussa olin lvl 25 (24 ennenkuin aloitin sen viimeisen). Tässä näyttää olevan 50 max lvl ja stat pisteet.
 

Available in Proton Experimental:
  • Beginnings of Wine architectural work to reduce CPU overhead and improve performance in scenarios related to input and windowing.
  • Memory allocator performance improvements.
  • Implemented the Spatial Audio sound API, fixing Cyberpunk 2077 world sounds.
  • Updated vkd3d-proton to 2.1, fixing Cyberpunk 2077 facial animations.
  • Improvements for non-US keyboard layouts.
  • All other changes from 5.13-4.
Available in Proton 5.13:
5.13-4:
  • Cyberpunk 2077 is now playable (requires an AMD GPU and Mesa git).

Amd korttilaiset linuxilla pyöriikö?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 351
Viestejä
4 492 419
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
Polkupoika

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom