Cyberpunk 2077

Noh, on tullut pelattua jo useampi kymmen tunti. Täytyy myöntää, että tämä peli on kyllä silkkaa paskaa.

Käsikirjoitus ja dialogi on täyttä ripulia. Musiikki geneeristä ja ei missään vaiheessa tehosta immersiota. No örinämusiikki kanavasta tulee kyllä plussaa.
Sivutehtävät on Skyrimin ja Fallout 4 radiant questien tasoa tai sitä heikompia, mikä sinänsä on aika saavutus kun radiant questit on automaattisesti generoituja ja tässä ne on muka käsintehtyjä. Niitäkin saa tehdä useamman, ennenkuin saa levelin.

Varsinkin toi corpo oli täyttä paskaa. Uuh, kattokaa kuinka evil corpo me ollaan, tapetaan kaikki johtajat kokouksessa for the lulz, sit samat corpo homot tulee V;n ja random latino tyypin luokse ja sit perääntyykin kun vähän uhittelee.:facepalm: Hienoa käsikirjoitusta. Ja koko corpo vaihe kesti tyyliin tunti tai alle, vau olipa mielenkiintoinen elämänpolku.

Tämä kaupunkikin on täysin tyhjä kulissi. Heilutat kameraa hiukan, niin npc;t katoaa tai muuttuu joksikin toiseksi. Myöskin tekoäly on kauhea kaikintavoin. Kaiken kruunaa taakse spawnaavat kytät.:tup:
Muutenkin interaktiivisuus ja avoimen maailman ominaisuudet puuttuu täysin, joita on jopa noissa vanhoissa köyhän miehen gta klooneissa kuten Saint roweissa.

Rpg elementitkin puuttuu täysin, dialogitkin antaa 2-3 eri vaihtoehtoa sanoa sama asia ja joidenka lopputulos on sama. Fallout 4 sentäs oli 4 vaihtoehtoa ja niissä oli sitten yleensä se 2-3 lopputulosta. Skyrimissäkin dialogi vaihtoehdot oli oikeasti erilaisia.

Hahmon kehityskin on naurettavaa, huvittavaa että attributet ja perkit on geneerisiä anna muutama prosentti sitä sun tätä, eli just tyypillisä mmo/sawyerin yli balanssia mikä tekee kaikesta merkityksettömiä koska kaikki vaihtoehdot on loppujenlopuksi samanarvoisia. Mutta cd projekti on silti onnistunut rikkomaan balanssin täysin tässä koska ovat kusseet laskentakaavat täysin cp2077;ssa ja nämä muutamat prosentit muuttaakin 100 damagea tekevän revolverin 60 000 damagea tekeväksi aseeksi.:facepalm:

Quick hackingikin on typerä, kun voit hakkeroida huoletta vihut hengiltä kameroiden kautta, eikä ne tee mitään. Ainoa asia joka joskus pelastaa viholliset on se, että ne quick hackit bugaa kyseisen vihollisen kohdalla ja ei tee mitään. Vaikka tulee se reveal position, niin ei ne vihut siltikään jaksa tulla sun kimppuun.

Myöskin parilla alkupään crafting perkillä voit tehdä loputtomasti rahaa tai roinia, kun craftingikin on täysin rikki.:rofl2: Ei muutaku craftaamaan granuja ja rikkomaan niitä, niin materiaaleja riittää loputtomasti, sit craftaamaan parempia boostereita ja rikkomaan niitä, niin saa harvinaisempiakin materiaaleja vaikka niitä materiaaleja ei edes tarvi niitä tehdessä.:rofl2:

Graafisestihan tämä on aika outo tapaus kyllä, välillä näyttää todella hyvältä ja joskus näyttää paskalta ja suuremmaksi osaksi ihan ok. Mutta huonostihan tämä on optimoitu, jos haluaa pelattavat framet, niin näyttää paljon huonommalta kuin DE:MD joka itessäänkin oli jo huonosti optimoitu peli.

Että joo, kyllähän tämä ois kaivannut vielä pari vuotta kehitysaikaa, mutta eipä noita pahimpia vikoja siltikään olisi voinut korjata, kuten dialogi ja juoni ylipäätänsä.
 
Point of no return tuli kyllä niin yllättäen ja nopeesti että ensimmäinen ajatus oli että tästä pelistä on kyllä leikattu helvetin iso pala pois. Missään vaiheessa ei tullut mitään part ykkösen loppua ja cyperpunk 2077 tekstiä näytölle jonka jälkeen alkaa part 2, mistä tääläkin on useemman kerran puhuttu, mihin se jäi?
 
Jengi on tuosta corposta valittanut, en tiedä kun en ole kokeillut ja nomad menossa. Kukaan pelannut streetkidiä ja onko se yhtä paskana?
 
Täällä jäädään kyllä oottelemaan isompia bugi korjauksia. Rikkoo liikaa immersiota, kun vähän väliä tulee vastaan visuaalisia virheitä, poliisit spawnaa selän taakse, jäät jumiin johonkin, audio kusee ja kaikenlisäksi optimointi raskas. Välillä tää on ihan huikeen näköinen graafisesti, mutta sitten taas välillä näyttää Witcher 3:sta huonommalta... noh, pitää ens vuoden puolella alotella uudestaan. Harmi, että tällaisessa tilassa julkaistu, vaikka muuta lupailivat. Muuten kyllä tykännyt, mutta en ainakaan vielä nosta Witcher 3:n ylitse.
 
Point of no return tuli kyllä niin yllättäen ja nopeesti että ensimmäinen ajatus oli että tästä pelistä on kyllä leikattu helvetin iso pala pois. Missään vaiheessa ei tullut mitään part ykkösen loppua ja cyperpunk 2077 tekstiä näytölle jonka jälkeen alkaa part 2, mistä tääläkin on useemman kerran puhuttu, mihin se jäi?

Tulee kohdassa;

Kun Act 1 loppuu ja heräät sieltä kaatopaikalta minne myös Dex ammutaan. Sen jälkeen tulee Cyberpunk teksti ruudulle ja alkaa Act 2. En tiedä sitten oletko nukkunut tuon kohdan ohi vai skippaillut menemään vai onko peli tosiaan niin buginen että sinulla ei tätä tapahtunut
 
Point of no return tuli kyllä niin yllättäen ja nopeesti että ensimmäinen ajatus oli että tästä pelistä on kyllä leikattu helvetin iso pala pois. Missään vaiheessa ei tullut mitään part ykkösen loppua ja cyperpunk 2077 tekstiä näytölle jonka jälkeen alkaa part 2, mistä tääläkin on useemman kerran puhuttu, mihin se jäi?

Häh? Kyllähän tuo selvästi tulee siinä tietyssä kohtaa ja koko ruudun kokoisena, että vaikea olla huomaamattakaan? Onkohan nyt päässy käymään jotain? Oot häslännyt nappuloita ja ohittanut ne tai joku bugi tms?

Yksi vinkki on se latausruutu, joka muuttuu eri näköiseksi prologin jälkeen....
 
Tulee kohdassa;

Kun Act 1 loppuu ja heräät sieltä kaatopaikalta minne myös Dex ammutaan. Sen jälkeen tulee Cyberpunk teksti ruudulle ja alkaa Act 2. En tiedä sitten oletko nukkunut tuon kohdan ohi vai skippaillut menemään vai onko peli tosiaan niin buginen että sinulla ei tätä tapahtunut

@aild Taisi tarkoittaa että tarinallisesti tuo prologue loppuu hätäisesti ei niinkään että varoitusta ei tule.
 
Tulee kohdassa;

Kun Act 1 loppuu ja heräät sieltä kaatopaikalta minne myös Dex ammutaan. Sen jälkeen tulee Cyberpunk teksti ruudulle ja alkaa Act 2. En tiedä sitten oletko nukkunut tuon kohdan ohi vai skippaillut menemään vai onko peli tosiaan niin buginen että sinulla ei tätä tapahtunut

Tämä bugaa toisinaan. Ittellä oli siinä kohti vain pidempään musta ruutu, kun olisi pitänyt tulla CP-teksti. Saman olen kuullut, muutamalta muultakin. Muuten tapahtumat meni ok.

Ps. On siitä prologuesta varmasti leikattu jotain pois, kun läjä sivuhahmoja jätetään esittelemättä ja ne on heti montaasin jälkeen pelaajalle muka vanhojatuttuja.
 
Rpg elementitkin puuttuu täysin, dialogitkin antaa 2-3 eri vaihtoehtoa sanoa sama asia ja joidenka lopputulos on sama. Fallout 4 sentäs oli 4 vaihtoehtoa ja niissä oli sitten yleensä se 2-3 lopputulosta. Skyrimissäkin dialogi vaihtoehdot oli oikeasti erilaisia.

Tuosta tuli mieleen, että dialogin valinta ainakin yhdessä kohdassa vaiktutti ehkä siihen, että jää kokonaan mielenkiintoinen (?) episodi väliin, tarkoitan sitä, kun...

Siinä heistin aikana kun paetaan sillä limopalvelun autolla, niin se AI kysyy, että mitä tehdään Jackielle... jos ohjeistat viemään perheen luo, niin siitä seuraa episodi, jossa tutustut muistotilaisuudessa paremmin muutamiin hahmoihin ja Jackien menneisyyteen.

Ekalla kerralla multa meni tuo täysin ohi, kun käskin AI:ta hoitamaan hautajaiset... en tiedä olisko sitten voinut soittaa Äiteelle ja sitä kautta pelata tuon saman, mutta joka tapauksessa jäi väliin. Kyllä tässä siis on jonkun verran asioita siitä kiinni, mitä valitsee ja tekee / jättää tekemättä. Peli ei pakota sua ainakaan koko ajan tiettyyn suuntaan.
 
Tuosta tuli mieleen, että dialogin valinta ainakin yhdessä kohdassa vaiktutti ehkä siihen, että jää kokonaan mielenkiintoinen (?) episodi väliin, tarkoitan sitä, kun...

Siinä heistin aikana kun paetaan sillä limopalvelun autolla, niin se AI kysyy, että mitä tehdään Jackielle... jos ohjeistat viemään perheen luo, niin siitä seuraa episodi, jossa tutustut muistotilaisuudessa paremmin muutamiin hahmoihin ja Jackien menneisyyteen.

Ekalla kerralla multa meni tuo täysin ohi, kun käskin AI:ta hoitamaan hautajaiset... en tiedä olisko sitten voinut soittaa Äiteelle ja sitä kautta pelata tuon saman, mutta joka tapauksessa jäi väliin. Kyllä tässä siis on jonkun verran asioita siitä kiinni, mitä valitsee ja tekee / jättää tekemättä. Peli ei pakota sua ainakaan koko ajan tiettyyn suuntaan.

Tässä on ilmeisesti paljon vastaavia tapahtumia. Pelaaja voi valinnoillaan vaikuttaa tapahtumiin ja tehtävien asetelmiin, mutta niitä valintoja ei mitenkään alleviivata pelaajalle. Huomattavasti kehittyneempi rpg puoli sillä saralla kuin Fallout, Skyrim, ME yms pelit. Harmi että taitaa mennä monelta ohi ja haukkuvat sitten tylsäksi :D
 
Yhden saavutuksen/achievementin jälkeen on sitten hienosti tuo hajonnut kun ei ole mitään muita saanut, vaikka voisin vannoa esim. hoidelleeni ne 300 vihollista tässä yli 44 tunnin aikana. Tämä GOG-versiolla.

Tuosta tuli mieleen, että dialogin valinta ainakin yhdessä kohdassa vaiktutti ehkä siihen, että jää kokonaan mielenkiintoinen (?) episodi väliin, tarkoitan sitä, kun...

Siinä heistin aikana kun paetaan sillä limopalvelun autolla, niin se AI kysyy, että mitä tehdään Jackielle... jos ohjeistat viemään perheen luo, niin siitä seuraa episodi, jossa tutustut muistotilaisuudessa paremmin muutamiin hahmoihin ja Jackien menneisyyteen.

Ekalla kerralla multa meni tuo täysin ohi, kun käskin AI:ta hoitamaan hautajaiset... en tiedä olisko sitten voinut soittaa Äiteelle ja sitä kautta pelata tuon saman, mutta joka tapauksessa jäi väliin. Kyllä tässä siis on jonkun verran asioita siitä kiinni, mitä valitsee ja tekee / jättää tekemättä. Peli ei pakota sua ainakaan koko ajan tiettyyn suuntaan.
Lisäksi tuohon liittyen:
Tästähän saa lisäksi Jackien moottoripyörän, kun äiti tarjoaa V:lle avaimen. Josta voi myös kieltäytyä. Näin tiedoksi jos joku haluaa muun kulkineen kuin sen alun kämäisen auton.
 
Tässä on ilmeisesti paljon vastaavia tapahtumia. Pelaaja voi valinnoillaan vaikuttaa tapahtumiin ja tehtävien asetelmiin, mutta niitä valintoja ei mitenkään alleviivata pelaajalle.
Tässä vain pitäisi aina jaksaa sitä load save rumbaa harrastaa että näkisi että onko vaikutusta tai sitten tabletilla olla joku walktrought opas olla siitä tehtävästä mistä voisi katsoa mitä vaikutusta on milläkin asialla mutta sitten pilaa kyllä sen jännityksen.

Edit: Tässä oli kivaa huomion ottamista edellisistä tehtävästä tai kuinka suorittanut ne:

Piti hiipien käydä joku juttu varastamassa ettei kukaan näkisi minua mutta pumpumiksi meni ja sitten samalta hahmolta tuli tappo keikka tehtävä seuraavaksi ja sitten utelin että mitä kaveri tehnyt ja miksi hänet pitäisi tappaa siihen kaveri vain tokasi "ei se viimeksi näyttänyt olevan ongelma" :D
 
Tässä on ilmeisesti paljon vastaavia tapahtumia. Pelaaja voi valinnoillaan vaikuttaa tapahtumiin ja tehtävien asetelmiin, mutta niitä valintoja ei mitenkään alleviivata pelaajalle. Huomattavasti kehittyneempi rpg puoli sillä saralla kuin Fallout, Skyrim, ME yms pelit. Harmi että taitaa mennä monelta ohi ja haukkuvat sitten tylsäksi :D

Tämä on ainakin itselleni pelkästään hyvä asia ja motivoi kyllä pelaamaan uudestaankin sitten joskus toisella lifepathilla. Nyt pelaan pistooli-nomadilla ja yritän ainakin vähän "roolipelata" sekä dialogissa että perkkien ym. valinnoissa. Samoin jätän jotkin asetyypit ja gearit kokonaan testaamatta ja satsaan niihin sitten toisella pelikerralla, niin siitä voi tulla hyvinkin erilainen pelikerta. Seuraava rundi sitten esim. jollain corpo-mulkulla ja pisteet hakkerointiin ja stealthiin. Sinänsä tuo lifepathin potentiaali oli kyllä osittain kustu, mutta kyllähän tässä uudelleenpeluuarvoa silti on paljon enemmän kuin keskivertopelissä.
 
Kenellekkään tullut vastaan PC versiolle ohjetta kuinka saisi pois Texture Streamingin?
 
Yhden saavutuksen/achievementin jälkeen on sitten hienosti tuo hajonnut kun ei ole mitään muita saanut, vaikka voisin vannoa esim. hoidelleeni ne 300 vihollista tässä yli 44 tunnin aikana. Tämä GOG-versiolla.


Lisäksi tuohon liittyen:
Tästähän saa lisäksi Jackien moottoripyörän, kun äiti tarjoaa V:lle avaimen. Josta voi myös kieltäytyä. Näin tiedoksi jos joku haluaa muun kulkineen kuin sen alun kämäisen auton.

Aivan mutta
Sain sen motskan kyllä ekallakin kerralla, vaikka tuo muistotilaisuushommeli jäi kokonaan väliin. En nyt muista ihan tarkalleen mitä kautta sen avaimen sain, soittiko jackien Äitee vai miten meni?
 
Aivan mutta
Sain sen motskan kyllä ekallakin kerralla, vaikka tuo muistotilaisuushommeli jäi kokonaan väliin. En nyt muista ihan tarkalleen mitä kautta sen avaimen sain, soittiko jackien Äitee vai miten meni?
Aika jännä, sinänsä tietty hyvä että tuon saa siltikin. On kätevä kulkine ja olisi sinänsä aika tylsä ettei tuosta hahmosta jäisi mitään V:lle kun olivat läheisiä imo.
 
Itse huomannut nyt pelatessa, että DLSS sumentaa ja samentaa kyllä aika tehokkaasti kuvanlaatua, jopa Balancedilla. Taidanpa pitää pois päältä, laitan päälle vain jos käytän RTX:ää.
 
Aivan mutta
Sain sen motskan kyllä ekallakin kerralla, vaikka tuo muistotilaisuushommeli jäi kokonaan väliin. En nyt muista ihan tarkalleen mitä kautta sen avaimen sain, soittiko jackien Äitee vai miten meni?
Itse missasin kokonaan tuon mainitun jutun, mutta...

... sain silti avaimen mopoon kun äityliini soitteli perään. Itse siis pyysin taksia toimittamaan Jackien ruumiin Vikille, sille tutulle ripperdocille jolta se sitten myöhemmin vietiin Arasakan toimesta aseella uhaten.

Jonkin verranhan nuo päätökset miten tehtävän tekee vaikuttavat tuleviin sivutehtäviin, esim. alun "bottitehtävässä" jos valitsee...
... puolekseen Miltecin, eli pistää jengiläiset kylmäksi, niin pääsee pukille corpo-naikkosen (Meredith Stout) kanssa myöhemmin motellilla kun se ottaa yhteyttä. Sieltä saa myös yhden pelin hupaisimmista ja ihan hyvistä aseista: Sir John Phalustiffin, joka on siis metrinen suriseva tekolerssi - tietenkin blunt ase. Tuolla kun mätkii cyperpsychoja nurin ei voi olla kuin hymy suupielessä... :D
 
Itse huomannut nyt pelatessa, että DLSS sumentaa ja samentaa kyllä aika tehokkaasti kuvanlaatua, jopa Balancedilla. Taidanpa pitää pois päältä, laitan päälle vain jos käytän RTX:ää.

DLSS on jotenkin huonosti tehty tässä. Osa objekteista (kuten muut hahmot) ovat tosi skarppeja, mutta kauempana olevat objektit sekä oman hahmon tarkastelu peilistä tai inventaariosta on mössöä. Toivottavasti kehittävät tuota, sillä DLSS:llä saa parempaakin jälkeä aikaan.

Harmi vaan että peli ei natiivi-4K:lla pyöri asetukset tapissa 3080:lla edes ilman RTX:ää kunnolla. Siksipä pidän toistaiseksi kaikki tapissa + RTX ON ja DLSS päällä myös.
 
Toivoisin, että noita Joytoyta olisi enemmän valinnan varaa vaikka eihän tuo juonellisesti tai muutenkaan ole mitään merkitystä. Rikkoo vain immersiota, että on valittavissa vain yksi tyttö ja yksi poika.
 
Tässä vain pitäisi aina jaksaa sitä load save rumbaa harrastaa että näkisi että onko vaikutusta tai sitten tabletilla olla joku walktrought opas olla siitä tehtävästä mistä voisi katsoa mitä vaikutusta on milläkin asialla mutta sitten pilaa kyllä sen jännityksen.

Save/load rumba ei oikein toimi kun valinnoilla on kauaskantoisia seurauksia. Yksi alkupään esimerkki näistä on V:n masentunut entinen poliisinaapuri. Lopputulos ei selviä heti keskustelun päätteeksi, vaan vasta päiviä myöhemmin. Toinen on tuo Jackien kohtalo.
 
Aika monella on semmoinen käsitys että ne kartalla olevat gig-pylpyrät yms on niitä oikeita sidequesteja. Tästä saa lukea ulinaa täälläkin joka sivulla. Ei ole. Kun peliä pelaa alkua pidemmälle niitä kunnon uniikkeja moniosaisia sidequesteja alkaa tippua.
 
Aika monella on semmoinen käsitys että ne kartalla olevat gig-pylpyrät yms on niitä oikeita sidequesteja. Tästä saa lukea ulinaa täälläkin joka sivulla. Ei ole. Kun peliä pelaa alkua pidemmälle niitä kunnon uniikkeja moniosaisia sidequesteja alkaa tippua.
No ei ole, sidequestit on merkattu ihan omaksi ryhmäksi. Sen sijaan peli läpi, 20h takana ja oli kyllä yliarvostettua roskaa. Tuskin jaksaa tätä enää uudestaan pelata.
Päätin lopussa lähteä vittuun sieltä avaruusalukselta. Vähän typerästi pelaaminen jatkuu ennen tapahtumia, vaikka puoli vuotta vielä jäi elinaikaa. Eli periaatteessa ei mitään merkitystä mitä valitset.
 
Save/load rumba ei oikein toimi kun valinnoilla on kauaskantoisia seurauksia. Yksi alkupään esimerkki näistä on V:n masentunut entinen poliisinaapuri. Lopputulos ei selviä heti keskustelun päätteeksi, vaan vasta päiviä myöhemmin. Toinen on tuo Jackien kohtalo.
Oletan että tästä tulee joku viesti puhelimeen, itselläni ei ole vielä edetä sen jälkeen kun ne poliisit meni sinne huoneistoon ja questi loppu.

Barry muistaakseni oli kaverin nimi.
 
Olikohan nuista gig tehtavissä osa katutunnettavuuden takana, muistelen että olisi ilmestynyt lisää tehtäviä kun farmin nuita. 50 pitäs nostaa tuota 42 atm, tai sitten oli vaan kaksi osaisia poliisi tehtäviä. ihmeellisesti meni muutenkin kun gig tehtävää tein (pelastus muistaakseni) niin myös poliisin tehtävä suoriutui samalla viestien perusteella. Ei nuo prosentti ympyrät street levelin tai sekalaisten questien kautta liiku mihinkään, muistelen toki lukeneeni, että joitakin niistä saattaa tarvita parhaaseen loppuun.

Pitää sanoa sekin , että parempi laatuset päähineet normaali loottina tuntuvat olevan kovin harvassa... ei yhtään näkynyt pariin peluu päivään.
 
Viimeksi muokattu:
Peliä on nyt tullut pelattua sen 6-8 tuntia PS5:lla. Päällisin puolin kokemus on tähän mennessä ollut ihan ok ja tarina itsessään mielenkiintoinnen mutta kyllä nuo jatkuvat bugit hieman syö immersiota. Plussaa kuitenkin siitä, että peli pyörii smoothisti 60fps konsolilla. Hieman olisi vaatinut vielä työstämistä tää peli mutta ymmärrän kyllä halun ja paineen saaha peli julkaistua joulumarkkinoille.
 
Minkähänlaisilla asetuksilla pyörii ps5, ostettuna nyt pc:lle I7 9700k 5ghz rtx 2070 kellotettu ja 16gb Ramia, olisikohan ps5 parempi ja sulavampi kokemus uutta näyttistä joutuu kuitenkin odottelemaan keväälle
 
Minkähänlaisilla asetuksilla pyörii ps5, ostettuna nyt pc:lle I7 9700k 5ghz rtx 2070 kellotettu ja 16gb Ramia, olisikohan ps5 parempi ja sulavampi kokemus uutta näyttistä joutuu kuitenkin odottelemaan keväälle
PS5 menee DF tai VG mukaan jopa alle fhd reson ja siltikin droppailee jossain paikoin.

Uskoisin että kyllä sä tuolla saat paremman kokemuksen kuin pleikkarilla+Pleikkari versiot kokeneet noita kaatumusia eniten ja PC versio pyörivän vakaiten kunhan ei ole tappi kellotuksia.

Mulle taisi tulla eri ratkaisu kun poliisit eivät päässeet sisälle.
Siinä oli yksi optoinal kohta mikä löytyi jostain muistomerkistä ja siten puhuttua poliisille eritavalla.
Minulla ei ekalla kerralla tuota optional kohtaa edes tullut mutta kun lähin käymään asioilla ja sitten latasin pelin niin se ilmestyikin.

Edit:
Näemmä muillakin ollut ongelmia:
"Stupid game didn't even show the optional quest so I had no way of figuring this out on my own. Thanks for the video. "
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä trolli, onko montakin minuuttia katseltu pelivideoita tubesta?

Miksi tuo oli trolli? Koska mielipide on eri kuin sinulla? Itse olen "päässyt" testaamaan Cyberpunkkia vain vajaan kolmen tunnin ajan, mutta jo sen perusteella voi allekirjoittaa monia kohtia. Soundtrackista kyllä täysin eri mieltä.
 
Itse en ymmärrä puheita siitä, että peli olisi huonosti optimoitu. Hyvin on pyörinyt päälle 100 fps:llä sulavana.

Itselläni on toiminut erinomaisesti ja hyvin harvoja bugeja edes on tullut vastaan. Voihan se olla että jos ei ole ostanut kunnollista konetta joka jaksaa peliä pyörittää niin kuin kuuluu niin pelimoottori tuo häiriöitä enemmän kun laskentateho loppuu jossain kesken mutta tähän voi jokainen itse vaikuttaa kun konettaan ostaa.

Ihmiset valittavat usein, että "kun pelit ei hyödynnä ytimiä/säikeitä tarpeeksi ja ovat siksi huonosti optimoituja" niin nyt sitten valitetaan kun tulikin peli joka osaa hyödyntää, hyödyntää ja on luonnollisesti raskas kun ne on tehokkaasti käytössä.

Kummallista käytöstä monilta kyllä, kun mikään ei kelpaa: jos peli säikeistyy huonosti niin siitä valitetaan ja ja jos peli säikeistyy hyvin niin siitäkin valitetaan.
 
Miksi tuo oli trolli? Koska mielipide on eri kuin sinulla? Itse olen "päässyt" testaamaan Cyberpunkkia vain vajaan kolmen tunnin ajan, mutta jo sen perusteella voi allekirjoittaa monia kohtia. Soundtrackista kyllä täysin eri mieltä.

Koska melkein kaikki pointit ovat kuin suoraan muista avautumisista kopioituja, ja pääsääntöisesti faktuaalisesti virheellisiä. Näitä ei yleensä itse huomaa, ellei peliä ole pelannut.
 
Voihan se olla että jos ei ole ostanut kunnollista konetta joka jaksaa peliä pyörittää niin kuin kuuluu niin pelimoottori tuo häiriöitä enemmän kun laskentateho loppuu jossain kesken mutta tähän voi jokainen itse vaikuttaa kun konettaan ostaa.
Niinpä, oma vika kun ei ole tuosta noin vain heittää 2000-3000€ ATK:hon uutta peliä varten...
 
Itse en ymmärrä puheita siitä, että peli olisi huonosti optimoitu.

No ehkä siksi et ymmärrä, koska sulla on käytännössä parasta rautaa koneessa? Tosin, luulisi siinäkin tapauksessa tajuavan, että fps ei kovin ylös silläkään tule menemään verrattuna muihin peleihin, ihan sama millä asetuksilla pelaa.

Eikä kukaan nyt siitä valitakaan, että peli osaa hyödyntää parempaa rautaa. Ongelma on siinä, ettei se peli skaalaa edes keskivertoraudalle järkevästi.
 
Koska melkein kaikki pointit ovat kuin suoraan muista avautumisista kopioituja, ja pääsääntöisesti faktuaalisesti virheellisiä. Näitä ei yleensä itse huomaa, ellei peliä ole pelannut.

Hmm selvä. Mielestäni se, että valituksen aiheet ovat monella ihmisellä samoja koskien samaa peliä ei ole kovin ihmeellistä. Toki jos ne on pointit on täysin faktuaalisesti väärin, niin se on eri asia. Itse pelasin viime lauantaina peliä, enkä tiedä onko sen jälkeen tullut merkittäviä päivityksiä mutta olisin hämmentynyt jos niistä minua häirinneistä asioista jo monet olisi korjattu.
 
Itselläni on toiminut erinomaisesti ja hyvin harvoja bugeja edes on tullut vastaan.

Vastaan on tullut pieniä visuaalisia bugeja silloin tällöin, ja joku muistivuotoon liittyvä bugi (kaikkien loot itemeiden description näyttää yhtä ja samaa), sekä pelin kaatuminen ehkä kerran illassa. Kaatuilu ei ei hirveästi haittaa koska autosaveja on tiheästi ja peli latautuu todella nopeasti. Yhtään t-pose virhettä ei ole vielä näkynyt, eikä selän taakse tyhjästä ilmestyviä kyttiäkään. En tosin tosin myöskään tapa siviilejä. Pienistä rikoksista (yksi tai kaksi tähteä) selviää näköjään pakenemalla. Kahdella tähdellä ne juoksevat perässä jo vähän enemmän.

Tyhjänpäiväiset npc-interaktiot eivät kiinnosta, mutta poliisin reagoimisen logiikkaa pitäisi parantaa. Jengiläiset saavat teurastaa siviilejä ilman poliisin puuttumista asiaan, mutta pelaajalle ei tällaista vapautta sallita. Night Cityn poliisi on tosin läpimätä ja hyvää pataa jengiläisten kanssa muutenkin...
 
1608306725068.png


Nämä on niitä syitä miksi peli on myös todella rikki. Stakkaa moisia + yliampuvat perkkien prosentit niin hahmosta saa tehtyä alta aikayksikön sellaisen että pelkkä katse riittää kaikkien pahimpienkin vihollisten tappamiseen. Tuokin esimerkki on ihan tavan kypärä joka löytyi malliin roskiksesta.
 
Viimeksi muokattu:
Yhtään t-pose virhettä ei ole vielä näkynyt, eikä selän taakse tyhjästä ilmestyviä kyttiäkään. En tosin tosin myöskään tapa siviilejä. Pienistä rikoksista (yksi tai kaksi tähteä) selviää näköjään pakenemalla. Kahdella tähdellä ne juoksevat perässä jo vähän enemmän.

Tyhjänpäiväiset npc-interaktiot eivät kiinnosta, mutta poliisin reagoimisen logiikkaa pitäisi parantaa. Jengiläiset saavat teurastaa siviilejä ilman poliisin puuttumista asiaan, mutta pelaajalle ei tällaista vapautta sallita. Night Cityn poliisi on tosin läpimätä ja hyvää pataa jengiläisten kanssa muutenkin...
Taikapoliisien ongelma on se, että ne rajoittavat myös sitä miten muuta peliä pystyy pelaamaan. Yksikin pysäytettävä rikos oli sellainen, jossa jengiläiset olivat ryöstämässä joitain torimyyjiä. Ajattelin olla ovela ja lanata koko paikan nukutuskaasulla. Kun kaasu iski siviileihin, peli tulkitsi sen hyökkäykseksi ja alkoi spawnata poliiseja jatkuvalla syötöllä.

Poliiseja vastaan ei voi alkaa tapellakaan, koska niitä tulee aina vaan lisää ja ne ilmestyvät aina selkään. Ainoa keino selviytyä on ajaa karkuun, mutta sekään ei käynyt koska idea oli tyhjentää kaikki roistot siltä torilta. Pitkän savescummauksen jälkeen totesin, että suunnitelma ei kerta kaikkiaan toimi näillä pelimekaniikoilla ja vaihdoin taktiikkaa. Tosin senkin jälkeen sai ladata pelin joka ikinen kerta kun osui vahingossa siviiliin, koska taikapoliiseja alkoi pulpahdella heti. Siviilejä oli paljon ja rosvot sekaisin niiden joukossa.
 
Tämä bugaa toisinaan. Ittellä oli siinä kohti vain pidempään musta ruutu, kun olisi pitänyt tulla CP-teksti. Saman olen kuullut, muutamalta muultakin. Muuten tapahtumat meni ok.

Ps. On siitä prologuesta varmasti leikattu jotain pois, kun läjä sivuhahmoja jätetään esittelemättä ja ne on heti montaasin jälkeen pelaajalle muka vanhojatuttuja.
On sitten varmaan tullu itselläkin musta ruutu, muistan kyllä tuon heräämisen, mutta ei kyllä minkäänlaista muistikuvaa mistään cyperpunk tekstistä eikä act 2 alkamisesta, voi toki olla että siinä vaiheessa en vielä tiennyt koko act 2 alkamisesta, joten ei ole välttämättä tullut kiinnitettyä niin huomiota sillon.
 
On sitten varmaan tullu itselläkin musta ruutu, muistan kyllä tuon heräämisen, mutta ei kyllä minkäänlaista muistikuvaa mistään cyperpunk tekstistä eikä act 2 alkamisesta, voi toki olla että siinä vaiheessa en vielä tiennyt koko act 2 alkamisesta, joten ei ole välttämättä tullut kiinnitettyä niin huomiota sillon.
Päättymättömien bugien listalla melko tavanomainen tuo musta ruutu ettei act2 alkamisen video näy.

1608307939130.png


Tuntuu olevan syytöksenä ettei ole pelannut ja kehtaa noinkin terävästi mainita, joten olen pelannut.
 
Oletan että tästä tulee joku viesti puhelimeen, itselläni ei ole vielä edetä sen jälkeen kun ne poliisit meni sinne huoneistoon ja questi loppu.

Barry muistaakseni oli kaverin nimi.

Minulla ja kaverillani tuo questi päättyi hyvinkin eri tavalla. Kyseinen naapuri...
teki itsarin sen jälkeen, kun olin käynyt antamassa tukeni hänelle. Kaveri taas sai sen järkättyä hoitoon :D
 
No ehkä siksi et ymmärrä, koska sulla on käytännössä parasta rautaa koneessa? Tosin, luulisi siinäkin tapauksessa tajuavan, että fps ei kovin ylös silläkään tule menemään verrattuna muihin peleihin, ihan sama millä asetuksilla pelaa.

W3 oli myös raskas ilmestyessään eikä se pyöriny kuin vasta vuosien päästä kaikki täysillä kunnon frameilla. Lisätään ny vielä että saan CP77 paremmin pyörimään kun puolet rumemman Watch Dogs Legionin tai AC Valhalla. Että ei mun mielestä CP siinä määrin oo niin poikkeava optimoinniltaan. Hankaliahan nää on nää laajat open worldit.
 
1608306725068.png


Nämä on niitä syitä miksi peli on myös todella rikki. Stakkaa moisia + yliampuvat perkkien prosentit niin hahmosta saa tehtyä alta aikayksikön sellaisen että pelkkä katse riittää kaikkien pahimpienkin vihollisten tappamiseen. Tuokin esimerkki on ihan tavan kypärä joka löytyi malliin roskiksesta.
Mutta eikös tuo ole tavallaan myös hyvä asia, voit löytää mitä tahansa mistä tahansa, ei vaadi aina sitä överi vaikeata tehtävän suorittamista kun voit löytää roskisesta pelin parhaimman aseen ja käsittääkseni noi kaikki eivät löydy samoista paikoista vaan satunaisesti ja tällä tavalla yritetty luoda sitä etsimisen fiilistä.

Witcher 3 kun porukka tuntui valittavan että kaikkialla löytyy vain paskaa ja arvotonta roinaa niin tässä voikin tulla vastaan pelin parhaimmat tavarat
(Mutta toki ymmärrän pointin mitä ajat takaa)

Äsken eksyin satunaisella talon katolle missä oli 6th Street jäsenillä juhlat ja pyysivät minua ammuntakisoihin, siinä vain piti vetää kännit ennen sitä ja eihän siitä mitää tullut, ajattelivat varmaan että olen niin kämänen aseenkäyttäjä niin sama tappaa kun kaikki tulivat päälle niin load game ja ohitan tuon kohdan :D
 
Mutta eikös tuo ole tavallaan myös hyvä asia, voit löytää mitä tahansa mistä tahansa, ei vaadi aina sitä överi vaikeata tehtävän suorittamista kun voit löytää roskisesta pelin parhaimman aseen ja käsittääkseni noi kaikki eivät löydy samoista paikoista vaan satunaisesti ja tällä tavalla yritetty luoda sitä etsimisen fiilistä.

Witcher 3 kun porukka tuntui valittavan että kaikkialla löytyy vain paskaa ja arvotonta roinaa niin tässä voikin tulla vastaan pelin parhaimmat tavarat
(Mutta toki ymmärrän pointin mitä ajat takaa)

Äsken eksyin satunaisella talon katolle missä oli 6th Street jäsenillä juhlat ja pyysivät minua ammuntakisoihin, siinä vain piti vetää kännit ennen sitä ja eihän siitä mitää tullut, ajattelivat varmaan että olen niin kämänen aseenkäyttäjä niin sama tappaa kun kaikki tulivat päälle niin load game ja ohitan tuon kohdan :D

Mitä puhutaan roolipelien perkeistä ja muista abilityja boostaavista ominaisuuksista, niin onhan tuollaiset kymmenissä menevät ihan järjettömiä kun niitä voi stackata varusteiden ja perkkien avuilla satalukuihin. Saat tässä pelissä base damage 100 aseesta kevyesti sellaisen joka monistaa tuon satasen 5000-10 000 ilman että koitat edes rakentaa mitään buildia.



Tuossa äskettäinen random eventti, eikä minulla ole rakennettuna mitään buildia edes. Pelaan very hardilla, pelin vaikeimmalla vaikeustasolla. Pelin olematon AI yhdistettynä mistä äsken paasasin, niin tulos tämä.
 
Minulla ja kaverillani tuo questi päättyi hyvinkin eri tavalla. Kyseinen naapuri...
teki itsarin sen jälkeen, kun olin käynyt antamassa tukeni hänelle. Kaveri taas sai sen järkättyä hoitoon :D
Sama täälä, luulin olevani hyvä kuuntelija. :D
 
Mitä puhutaan roolipelien perkeistä ja muista abilityja boostaavista ominaisuuksista, niin onhan tuollaiset kymmenissä menevät ihan järjettömiä kun niitä voi stackata varusteiden ja perkkien avuilla satalukuihin. Saat tässä pelissä base damage 100 aseesta kevyesti sellaisen joka monistaa tuon satasen 5000-10 000 ilman että koitat edes rakentaa mitään buildia.



Tuossa äskettäinen random eventti, eikä minulla ole rakennettuna mitään buildia edes. Pelaan very hardilla, pelin vaikeimmalla vaikeustasolla. Pelin olematon AI yhdistettynä mistä äsken paasasin, niin tulos tämä.

Koska Dildojen määrää vähennetään(mitä itselläni ei ole tullut vastaan kai yhtään vielä yli 50h aikana) niin kaipa tuonkin voi päivittää vähän paremmin balanssiin?

Itse mitä olen löytänyt on vain OP pistooli mutta se potkiikin siihen malliin että kiva nähdä vihollisten suolet seinillä kun sillä paukuttaa menemmään mutta käytän sitä viimeisenä vaihtoehtona.

Toivottovasti nuo kantautuvat sitten myös CDPR korviin jotain reittejä pitkin niin saavat säädettyä balanssia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 387
Viestejä
4 493 847
Jäsenet
74 199
Uusin jäsen
trajanie

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom