Cyberpunk 2077

Ja se sisältö niin ei tartte käydä toisella sivulla
"
SIE pyrkii varmistamaan korkean asiakastyytyväisyyden, joten ryhdymme tästä syystä tarjoamaan täyttä hyvitystä niille pelaajille, jotka ovat ostaneet Cypberpunk 2077 -pelin PlayStation Storesta. SIE myös poistaa Cyberpunk 2077 -pelin PlayStation Storesta toistaiseksi.
"

Tarkoittaako tämä siis myös PS5 "versiota"? sehän on ollut ilmeisesti lähes pelikunnossa?
Pelaaja.fi:n mukaan kaikki versiot poistetaan myynnistä. Jo ostaneet saa kaikki pyytää hyvitystä jos haluaa. Ei ole pakko.
 
Toki GTA vitosessa ja RDR kakkosessa panostettu kaikkiin (turhiin) yksityiskohtiin, jotka ei hirveämmin pelillisesti tarjoa mitään.

Vaikkei RDR2 ja GTA V mahdu omalle top10-listalle, niin en nyt kutsuisi toimivampaa tekoälyä tai fysiikkamoottoria turhaksi yksityiskohdaksi. Toki noissa videoissa oli siis hyvin pieniäkin juttuja merkattu. Ja itselle GTA IV oli tosiaan vitosta parempi, mutta sen julkaisusta on 12 vuotta ja sekin toteuttaa monet asiat paremmin kuin Cyberpunk. Vielä sellaisia osa-alueita/ominaisuuksia siis, jota CDPR erikseen hehkutti ennen julkaisua.
 
Toistaiseksi olen nauttinut pelistä (PC:llä) erittäin paljon. Tarinankerronta on kerrassaan loistavaa. Taistelu ja hahmonkehityssysteemi ovat varsin mainioita tällaiseen peliin.
Bugit ja erityisesti avoimeen maailmaan liittyvät puutteet eivät juuri minua häiritse niin kauan kun keskittyy pääasiassa tarinaan. Maailman vapaampi tutkiminen toki paljastaa puutteet hyvin äkkiä.

Monella tapaa tämä on hyvin ristiriitainen tuote. Toisaalta tarinaan ja maailmaan laitettu efortti näkyy ja loistaa. Toisaalta kunnianhimo ja projektinhallinta eivät selvästi ole aivan kohdanneet. Suuri osa valitetuista asioista on varmasti patchattavissa, mutta kyllä siihen useita kuukausia tai vuosi-pari menee.

Tällä hetkellä itselleni suurimpia immersiota rikkovia tekijöitä on tuo autojen ja ihmisten jatkuva katoaminen pelaajan kääntyessä. Myös oma/lainattu auto saattaa kadota kun käy nurkan takana.
Yöllä aavikolla kaukana tiellä näkyy hienosti jono autojen valoja, jotka katoavat kuin seinään siinä vaiheessa kun pelimoottorin pitäisi alkaa renderöidä ne oikeiksi kulkuneuvoiksi.

Ajomalli on hieman mystinen. Tuntuu että se itse ajomalli on ihan kohtalaisen hyvä, mutta kontrollit eivät. Monissa peleissä ohjauksen tuntumaa muutetaan kun vauhti muuttuu, tässä selvästi ei. Sama ongelma on minikartan kanssa jota ei skaalata kuten esimerkiksi GTA:ssa.
 
Tarkoittaako tämä siis myös PS5 "versiota"? sehän on ollut ilmeisesti lähes pelikunnossa?
PS5 "versiohan" on siis se sama glitchaileva PS4 versio mutta pyörii vain isommalla frameratella. Pelin framerate taitaa olla pienimpiä huolia konsolilla ja ei pelejä ole ennenkään kaupasta poistettu vaikka on pyörinyt 5-10fps (Fallout pelit ja vastaavat).
 
PS5 "versiohan" on siis se sama glitchaileva PS4 versio mutta pyörii vain isommalla frameratella. Pelin framerate taitaa olla pienimpiä huolia konsolilla ja ei pelejä ole ennenkään kaupasta poistettu vaikka on pyörinyt 5-10fps (Fallout pelit ja vastaavat).
En kyllä pysty allekirjoittamaan tuota että framerate olisi pienimpiä huolia, onhan tässä bugeja sielä täälä, mutta mitään sellasta bugia ei ole tullut vastaan että eteneminen pysähtyisi, 30h pelannut ja pääsin juuri point of no returniin. Pelaan siis ps5:lla tätä, joten frameraten kanssa ei ole ongelmaa, grafiikatkin on pääosin ihan ok, vaikka ps5 päivitystä ole saanutkaan vielä, eli itse kyllä näkisin että se framerate on juuri se suurin ongelma tällä hetkellä vanhalla genillä. Mitään täysin blurraantuneita hahmojakaan en ole nähnyt kertakaan missään, (tässäkin ketjussa pariin kertaa nähty screenshot)
 
Guesteja nimenomaan, Johnnyn guestit, main guestit ja sideguestit, näin ainakin ymmärsin.
Jotenkin jännästi tuo vaan toimii, kun eilen tein yhden tehtävän loppuun ja tuon jälkeen ensimmäinen prosentti pomppasi 15% ja myös nuo kaksi muuta 5%(muistaakseni).
 
Ajomalli on hieman mystinen. Tuntuu että se itse ajomalli on ihan kohtalaisen hyvä, mutta kontrollit eivät. Monissa peleissä ohjauksen tuntumaa muutetaan kun vauhti muuttuu, tässä selvästi ei. Sama ongelma on minikartan kanssa jota ei skaalata kuten esimerkiksi GTA:ssa.

Vastaanpa itselleni kun jaksoin kaivella asetuksia. Pelaan muuten näppiksellä ja hiirellä, mutta ajelen kontrollerilla. Asetuksissa on kontrollerille erikseen "response curve" kohta jonka asettaminen dynamic-moodiin auttaa kovaa ajettaessa.
 
En kyllä pysty allekirjoittamaan tuota että framerate olisi pienimpiä huolia, onhan tässä bugeja sielä täälä, mutta mitään sellasta bugia ei ole tullut vastaan että eteneminen pysähtyisi, 30h pelannut ja pääsin juuri point of no returniin. Pelaan siis ps5:lla tätä, joten frameraten kanssa ei ole ongelmaa, grafiikatkin on pääosin ihan ok, vaikka ps5 päivitystä ole saanutkaan vielä, eli itse kyllä näkisin että se framerate on juuri se suurin ongelma tällä hetkellä vanhalla genillä. Mitään täysin blurraantuneita hahmojakaan en ole nähnyt kertakaan missään, (tässäkin ketjussa pariin kertaa nähty screenshot)
Muistivuodot ovat aika yleisiä joka näyttää kaatavan koko konsolin (niin PS4 kuin PS5). Varmaan Sonyn analytiikka kertoo huolestuttavaa tarinaa joten päätyivät pelin poistoon kaupasta.
 
Muistivuodot ovat aika yleisiä joka näyttää kaatavan koko konsolin (niin PS4 kuin PS5). Varmaan Sonyn analytiikka kertoo huolestuttavaa tarinaa joten päätyivät pelin poistoon kaupasta.
Unohdin ihan täysin nuo kaatumiset, tääläkin alkoi kaatumiset jossain vaiheessa peliä, olisko 5-6 kertaa kaatunut tässä 30h aikana, koko konsoli ei ole siis kaatunut vaan pelkkä peli.
 
Montako erilaista loppua tässä pelissä yhteensä on jos laskee kaikki secret endingit mukaan?
 
Ostin nyt tuon 13k Galenan ja kyllä siitä takaluukku löytyi, kun oli kutsunut sen paikalle. Parkkihallista oston jälkeen kyytiin hypätessä ei auennut konepelti, eikä takaluukku..

Ootko saanut jo sen sun alkuperäisen auton pajalta? Voisko olla, että auton stashi aktivoituu vasta sen jälkeen..?
No hitto, sain kokeiltua nyt tuon sun tavan mukaan tuota autohommaa. Ja tosiaankin - eikä todellakaan loogisimmin - auton stach alkoi toimimaan sen jälkeen kun ensimmäisen kerran kutsui auton paikalle.. Mitähän ihmettä oikeasti? :D Ai sen oman autonkin saa jostain takaisin? Ostin set sen punaisen pikkukipon mutta toimikoon rahtialuksena sen aikaa kunnes oman auton saa jälleen takaisin! :)

Hämmentäviä epäjohdonmukaisuuksia tässä kyllä on.

Niin ja koskahan se PS5 patch tulee tähän, sitä kyllä kaipailisi jos se toisi jotain muutoksia koodiin muutenkin. :)
 
Montako erilaista loppua tässä pelissä yhteensä on jos laskee kaikki secret endingit mukaan?

En halua olla ilkeä, mutta eikös tälläiset infot kannattaisi ihan itse tsekkaa googlella eikä pyytää jotain toista foorumilla googlettamaan sinun sijaan. Eli sen sijasta että näpyttelen kysymyksen tähän, miksi et näpyttelisi sitä googleen josta vastauksen saisit heti? :)
 
No hitto, sain kokeiltua nyt tuon sun tavan mukaan tuota autohommaa. Ja tosiaankin - eikä todellakaan loogisimmin - auton stach alkoi toimimaan sen jälkeen kun ensimmäisen kerran kutsui auton paikalle.. Mitähän ihmettä oikeasti? :D
Ai sen oman autonkin saa jostain takaisin? Ostin set sen punaisen pikkukipon mutta toimikoon rahtialuksena sen aikaa kunnes oman auton saa jälleen takaisin! :)

Hämmentäviä epäjohdonmukaisuuksia tässä kyllä on.

Niin ja koskahan se PS5 patch tulee tähän, sitä kyllä kaipailisi jos se toisi jotain muutoksia koodiin muutenkin. :)
Hyvä, että selvis. :D
Olin varma, että kun oot noin pitkään tuon kanssa paininu, niin oisit väkisinkin jossain kohtaa auton kutsunut paikalle - itellä kun tuntuu auto hukkuvan melkeen joka kerta kun siitä nousen ja lähden kaupunkia tutkimaan. :p

Tuli tuosta stashista mieleen, että onko muut huomannu, että autoissa ja kämpässä on eri kamat? Itse olin siinä uskossa, että noi on linkattu keskenään (kuten eri autojen välillä näkyy olevan), mutta ihan eri romut molemmissa.

Edit. Otin vapauden editoida tuota sun spoileria, jos jollain on samaa ongelmaa, kun ei tuossa alkupäässä mitään sinänsä spoilattu. :)
 
Tällä hetkellä itselleni suurimpia immersiota rikkovia tekijöitä on tuo autojen ja ihmisten jatkuva katoaminen pelaajan kääntyessä. Myös oma/lainattu auto saattaa kadota kun käy nurkan takana
Jossain vaiheessa niitten olisi hyvä kadotakin, ettei käy näin kuin mulla:

17.12.2020_0.20.jpg


Auto parkkiin sivutehtävän ajaksi ja huomasin etteivät NPCt osaa kiertää autoa ollenkaan kummaltakaan puolelta. :facepalm:
Lisäksi tuossa takana, hieman pinkkipaitaista kaveria edempänä on kohta johon kävelee NPC about joka 30 sekunti, seisoo paikallaan ja katoaa vaikka seisoisi sen vieressä.

Se siitä immersiosta sitten...

Auton katoamisen vielä ymmärtää, kun noita voi kutsua "etänä" - ehkä omistaja katsoi "nyt se on tyhjä, kutsutaan kotiin!!". :D
 
Tuli tuosta stashista mieleen, että onko muut huomannu, että autoissa ja kämpässä on eri kamat? Itse olin siinä uskossa, että noi on linkattu keskenään (kuten eri autojen välillä näkyy olevan), mutta ihan eri romut molemmissa.

Tuo stashi juttu on todella sekava ja varmasti buginen.

Jotku ovat kertoneet että vakio autolla stashi on synced ja toimii molemminpäin niinkuin kuvittelisi. Jollain muulla autolla se toimii "one way", eli auton stashiin laitetut tavarat menee asuntoon, mutta ei toisinpäin. Joillain lähtenyt toimimaan kun on kutsunut autoa uudelleen. Ja ties vaikka joissain tapauksissa autolla on oma stashi joka ei syccaa mihinkään.

Eli tarkoitus on varmasti ollut että stashi on aina synced, avaa mistä tahansa, mutta on vain niin buginen että toimii miten sattuu. Eiköhän joku pätchi tämänkin fixaa ja saman stashin saa auki sitten joskus paikasta kuin paikasta.
 
Muistivuodot ovat aika yleisiä joka näyttää kaatavan koko konsolin (niin PS4 kuin PS5). Varmaan Sonyn analytiikka kertoo huolestuttavaa tarinaa joten päätyivät pelin poistoon kaupasta.

Veikkaan että Sony päätyi poistoon siksi että haluaa pitää surkean ”palautusoikeuden” muissa peleissä edelleen, joten pelin katsominen ”pelikelvottomaksi” oli nyt tapa millä tässä annettiin periksi palautuksille.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo stashi juttu on todella sekava ja varmasti buginen.

Jotku ovat kertoneet että vakio autolla stashi on synced ja toimii molemminpäin niinkuin kuvittelisi. Jollain muulla autolla se toimii "one way", eli auton stashiin laitetut tavarat menee asuntoon, mutta ei toisinpäin. Joillain lähtenyt toimimaan kun on kutsunut autoa uudelleen. Ja ties vaikka joissain tapauksissa autolla on oma stashi joka ei syccaa mihinkään.

Eli tarkoitus on varmasti ollut että stashi on aina synced, avaa mistä tahansa, mutta on vain niin buginen että toimii miten sattuu. Eiköhän joku pätchi tämänkin fixaa ja saman stashin saa auki sitten joskus paikasta kuin paikasta.
Joo siis itellä on 2 eri stashia; autoissa keskenään samat kamat ja kämpässä sitten toiset. Ei väliä onko vakio auto, vai ostettu/saatu, eikä vaikuta auton kutsumiset tms.
Varmasti joku patchi tuon fixaa (kunhan ei sitten kadota toisen stashin kamoja siinä mennessään), mutta on kyllä jotenkin erikoinen bugi. Sinänsä ei ole itteeni haitannut, kun tuon tajusin (yritin etsiä himasta kamoja joita olin autoon tunkenut ja säikähdin, että olin romuttanut iconic aseita, jotka sitten löyty onneks autosta) ja käytänkin käytännössä pelkästään auton stashia nykyään.
 
Veikkaan että Sony päätyi poistoon siksi että haluaa pitää surkean ”palautusoikeuden” muissa peleissä edelleen, joten pelin katsominen ”pelikelvottomaksi” oli nyt tapa millä tässä annettiin periksi palautuksille.
Oli syy mikä tahansa ja vaikka tykkäänkin PC:llä pelata Cyberpunkkia bugeista ja perffistä huolimatta niin tämän pelin julkaisu on ehkä pelihistorian pohjanoteeraus konsoleilla. Ihan hyvä että Sony näpäyttää CDPR:ää. Olkoon tämä esimerkkinä että peliteollisuudella on enää suunta vain ylöspäin kun "hohtava haarniskaiset siunatut ritaritkin" (CDPR) on nyt ihmisveriripulilta haisevia spitaalisia jotka haluavat saada rahat pelaajilta näinkin teknisesti surkealla tekeleellä.

Sisältö ja teema on timanttia. Toteutukseen ei CDPR:llä vain riitä tekninen osaaminen. Ihme että kuluttavat vielä rahaa heidän omaan viritykseen jota kutsuvat RedEngineksi. Menisivät suosiolla pimpottelemaan Tim Sweeneyn ovelle ja seuraava peli UE5:lla.
 
Muistivuodot ovat aika yleisiä joka näyttää kaatavan koko konsolin (niin PS4 kuin PS5). Varmaan Sonyn analytiikka kertoo huolestuttavaa tarinaa joten päätyivät pelin poistoon kaupasta.
PC:lläkin tuntuu olevan muistivuotoa. Pari kertaa on kesken pelaamisen alkanut vain VRAM ja RAM täyttyä ja fps on suunnilleen puolittunut ja peli on pitänyt uudelleenkäynnistää, että palaa pelattavaksi.

Havaitsin taas yhden immersiota pilaavan asian: älyttömän kovan levelin perusvihut. Jotenkin tyhmää, että ulkoisesti täysin samannäköiset ja samoilla aseilla varustautuneet vihut voivat olla kaupunginosasta riippuen paljon vahvempia. Joku voisi selittää, että niillä on paremmat implantit ja siksi vahvempia, mutta tuskin ne olisi jotain nakkikioskia ryöstämässä, jos olisi eurodollareita kunnon implantteihin. Immersion kannalta olisi parempi, että nuo nakkikioskiryöstäjät olisivat aina "heikkoja" ja vahvempina vihuina olisi jotain, jonka myös heti ensisilmäyksellä tunnistaa vaarallisemmaksi (enemmän panssaria, näkyviä implantteja, siistimmät kuteet, paremmat pyssyt, eivät ole ryöstämässä nakkikioskia vaan tekevät jotain muuta jne).
 
Joo siis itellä on 2 eri stashia; autoissa keskenään samat kamat ja kämpässä sitten toiset. Ei väliä onko vakio auto, vai ostettu/saatu, eikä vaikuta auton kutsumiset tms.
Varmasti joku patchi tuon fixaa (kunhan ei sitten kadota toisen stashin kamoja siinä mennessään), mutta on kyllä jotenkin erikoinen bugi. Sinänsä ei ole itteeni haitannut, kun tuon tajusin (yritin etsiä himasta kamoja joita olin autoon tunkenut ja säikähdin, että olin romuttanut iconic aseita, jotka sitten löyty onneks autosta) ja käytänkin käytännössä pelkästään auton stashia nykyään.
Mulla samalla tavalla nuo stashit. :) Eli autojen stashit synkkaa keskenään ja kämpällä loput romut. Kieltämättä eilen pääsi naurahdus kun ostin sen pienimmän riisikipon mitä pystyy ja kun Charunin ohjeen mukaan kokeilin avata stashin auton kutsumisen jälkeen ja se toimikin niin sinnehän oli unohtunut jotain vanhaa paukkurautaa jemmaan. :D Jotain millä nyt enää ei tee niin mitään - olleet varmaan olevinaan isojakin aarteita alkumetreillä. :D
 
Havaitsin taas yhden immersiota pilaavan asian: älyttömän kovan levelin perusvihut. Jotenkin tyhmää, että ulkoisesti täysin samannäköiset ja samoilla aseilla varustautuneet vihut voivat olla kaupunginosasta riippuen paljon vahvempia. Joku voisi selittää, että niillä on paremmat implantit ja siksi vahvempia, mutta tuskin ne olisi jotain nakkikioskia ryöstämässä, jos olisi eurodollareita kunnon implantteihin. Immersion kannalta olisi parempi, että nuo nakkikioskiryöstäjät olisivat aina "heikkoja" ja vahvempina vihuina olisi jotain, jonka myös heti ensisilmäyksellä tunnistaa vaarallisemmaksi (enemmän panssaria, näkyviä implantteja, siistimmät kuteet, paremmat pyssyt, eivät ole ryöstämässä nakkikioskia vaan tekevät jotain muuta jne).
Eilen käv itselle näin kun ajelin ekaa kertaa sinne lattarialueelle ja aattelin käydäkin jonkun rosvojoukon nenät niistämässä mutta tulikin kynsille! :) Tavallaan pidän tästä ettei passaa ihan joka paikkaan mennä henkselit paukkuen. Toki sillä scannilla voi päätellä minkä tasoisia kavereita siellä on mutta ei kyllä statsit antaneet osviittaa niin kovasta vastuksesta, niillä oli jo ihan kunnon aseita - ainakin damage-palkin hupenemisesta päätellen ja lisäksi sai imeskellä lisää elämää siitä astmapiipusta ihan keuhkot väärällään :D
 
En halua olla ilkeä, mutta eikös tälläiset infot kannattaisi ihan itse tsekkaa googlella eikä pyytää jotain toista foorumilla googlettamaan sinun sijaan. Eli sen sijasta että näpyttelen kysymyksen tähän, miksi et näpyttelisi sitä googleen josta vastauksen saisit heti? :)
Lähinnä kysyin siksi, että tästä on liikkunut netissä todella erilaisia vastauksia ja versioita.
Toisella sivustolla sanotaan 4, toisella 5, jossain sanotaan että 7 tai 6.
Mut joo olet oikeassa, lähinnä sekaannuksen takia kyselin, että josko täältä saisi luotettavampaa tietoa.
 
Auto parkkiin sivutehtävän ajaksi ja huomasin etteivät NPCt osaa kiertää autoa ollenkaan kummaltakaan puolelta. :facepalm:
Lisäksi tuossa takana, hieman pinkkipaitaista kaveria edempänä on kohta johon kävelee NPC about joka 30 sekunti, seisoo paikallaan ja katoaa vaikka seisoisi sen vieressä.
Minulla taas immeiset kävelee reilusti auton läpi :D
Mutta minulla käy tuota että random auto jostain syystä ovat pysähtyneet kesken kaiken ilman mitää syytä ja sen perässä on jono.

Välillä muuten tulee ihan Kingdom come fiilikset näiden vihujen kanssa, oli iso määrä vihuja, osa liikkui ja osa ei, sitten kun tiputtelin näitä liikkuvia vihuja niin sitä mukaan alkoi myös noi ei liikkuvat vihutkin liikkumaan mukana.

Tämä sama asia kävi minulla kingdom come deliverancen lopputaistelussa

Sisältö ja teema on timanttia. Toteutukseen ei CDPR:llä vain riitä tekninen osaaminen.
Joo tämä sama vaikuttaa myös minulta, ihan kuin tämä olisi joku indie tason firman tekijä isoineen visioineen mutta raha/osaaminen ei vain riittänyt.

Hassua puhua kuitenkin yhtiöstä joka on tällä hetkellä euroopan arvokkain peliyhtiö ubisoftin edellä.
Ubisoft on tietyissä asioissa kilometrin CDPR:ää edellä mutta suurimalti osin niiden peleistä puuttuu sitten se the sielu joka näissä CDPR peleissä tuntuu olevan ja tuota sielua ei rahalla saa ostettua, EA koki tämän Biowaren kanssa.

Ja eilen kävi peliä helpottava bugi, sain jonkun överi pistoolin ja noin kolme kertaa korkeampi DPS kuin muissa aseissa ja yhtäkkiä se pyssy olikin monta tasoa korkeampi kuin minun hahmo mutta olin kerennyt sen jo valitsemaan itselleni kolmaneksi aseeksi, ei siinä tarvitse paljoa tähtäillä kun raajatkin tuntuu vihuista lähteävän kun sillä ampuu :D

Joku muuten kysyi jossain välissä että kun mainosvideossa raajat ja muut lentelee ruudulla niin tässä tuntuu olevan satunaista tuo tai en tiedä milloin tuo toimii mutta välillä oikeasti aika inhottavia kohtia kun sisälmykset vihuista tullut ulos.

Eilen haulikolla ammuin vihollista ja näemmä osun toiseen käteen kun se hävisi, näytti aika säälittävältä kun se alkoi latailemaan asettansa yhdellä kädellä, annoin sitten sille armon laukauksen.
 
Oli mitä mieltä hyvänsä pelistä noin yleensä (ja valitettavaa riittääkin tosiaan) mutta kaupunkimaisemat on kyllä melko huikeita, varsinkin kun muistaa kuikuilla myös ylöspäin tulla pilvenpiirtäjien alueella. Pelkastään arkkitehtuuriin on satsattu hitosti kyllä.

Noista autoista ja niiden estetiikasta voi olla montaa mieltä. Tavallaan ihan hienoja (tulee vähän Falloutin autonrojut mieleen), mutta toisaalta hieman *Delorean* -vibat toisissa malleissa. Sitten on nämä riisikipot vielä.... sääli että tuosta ruosteisesta paskasta piti maksaa 13k... eikä pääse edes tuunaan mitenkään (kai?)
 
Ite oin riehunut jollain punaisella katanalla. Sillä tulee aika monta päätöntä tyyppiä siinä ajassa kun rynkyllä runkuttaa 10ttä lipallista ekaan tyyppiin. Ja nyt stadian ohjaimella kun pelaa, niin ei oo ihan niin nuukaa osuuko millilleen tähtäys.
 
Ite oin riehunut jollain punaisella katanalla. Sillä tulee aika monta päätöntä tyyppiä siinä ajassa kun rynkyllä runkuttaa 10ttä lipallista ekaan tyyppiin. Ja nyt stadian ohjaimella kun pelaa, niin ei oo ihan niin nuukaa osuuko millilleen tähtäys.
Tässä tuntuu olevan mahdollista rakentaa monelaisia buildeja. Aluksi tuntui että sai päästellä lippaita vihuihin. Mutta nyt pitemmälle kun pelannut, niin peli on muuttunut turhan helpoksi monella aseella. Mantis blade olen enimmäkseen käyttänyt, mutta on kertynyt pari asetta millä suunnilleen saa kaikista perusvihuista laaki ja vainaa.
 
Ei mennyt ihan putkeen CDProjectRedillä konsoli julkaisu nyt Sony on todennut pelin konsoliversion olevan sellaista skeidaa, että se vedetään kokonaan pois myynnistä Playstation Storesta:

Microsoftin odotetaan tekevän piankkoin saman päätökseen XBOXille lähiaikoina.
 
Aluksi tuntui että sai päästellä lippaita vihuihin. Mutta nyt pitemmälle kun pelannut, niin peli on muuttunut turhan helpoksi monella aseella.
Tässä tullaan taas siihen syndromaan mikä jossain ropeissa tuntuu olevan että voit luoda hahmostasi "jumalan" ja jossain toisessa ropeissa taas peli skaalaa vihuja mukana jolloin sinun "grindaamisesi" ei tunnukkaan missään kun paremilla aseilla saat mättää niitä vihuja saman verran.

Tässä kuitenkin tehty siten että jotkut vihut ovat ylihelppoja ja osa sitten on vieläkin niitä very high tasolla olevia jotka sitten osuessaan ottavat pelaajalta nirriin melkein välittömästi pois.

Ei mennyt ihan putkeen CDProjectRedillä konsoli julkaisu nyt Sony on todennut pelin konsoliversion olevan sellaista skeidaa, että se vedetään kokonaan pois myynnistä Playstation Storesta:

Microsoftin odotetaan tekevän piankkoin saman päätökseen XBOXille lähiaikoina.
Alan muuten haistamaan sen että konsolipelaajat voisi saada ensimmäisen Expansionin ilmaiseksi tästä touhusta.

Aikanaan Batman Arkham Knight vedettiin myynistä samasta syystä ja sitten julkasija antoi niitä vanhoja Batman pelejä ilmaiseksi ketkä olivat ostaneet pelin tilille ennnen tiettyä päivämäärää.
 
Hassua puhua kuitenkin yhtiöstä joka on tällä hetkellä euroopan arvokkain peliyhtiö ubisoftin edellä.
Tuokin kannattaa tarkistaa, nimittäin CDPR osakkeen hinta on pudonnut melkein puoleen joulukuun alusta (ennen julkkaria). Toki oli odotettavissa että putoaa (ja putosikin heti 7%) koska oli selvästi "yliladattu" - mutta nyt alkaa näkymään saatu kritiikki ja sitämyöten myös pois jäävät myynnit.

Huonolla tuurilla pian EA tai jokin muu paskefirma ostaa koko puljun ellei jollain ole 51% osakkeista taskussa.

Tässä tullaan taas siihen syndromaan mikä jossain ropeissa tuntuu olevan että voit luoda hahmostasi "jumalan" ja jossain toisessa ropeissa taas peli skaalaa vihuja mukana jolloin sinun "grindaamisesi" ei tunnukkaan missään kun paremilla aseilla saat mättää niitä vihuja saman verran.
Sama ongelma alussa; lipas tai kaksi per hahmo. Sitten pistooli ja pääosumat -> ehkä lipas per hahmo. Sitten cyber-ranne-tykki -> 1 shot kill saman levelin kavereille.
 
Tuokin kannattaa tarkistaa, nimittäin CDPR osakkeen hinta on pudonnut melkein puoleen joulukuun alusta (ennen julkkaria). Toki oli odotettavissa että putoaa (ja putosikin heti 7%) koska oli selvästi "yliladattu" - mutta nyt alkaa näkymään saatu kritiikki ja sitämyöten myös pois jäävät myynnit.

Huonolla tuurilla pian EA tai jokin muu paskefirma ostaa koko puljun ellei jollain ole 51% osakkeista taskussa.

Jos EA ostaa puljun pelit muuttuvat geneeriksi ja tulevat täyteen mikromaksuja. ON EA:ssa hyvääkin se, että pelit ovat yleensä hiottu lähes täysin bugittomiksi, mutta itse sisältö on yhtä geneeristä kun huonolaatuinen tusina hollywood sarjat.
 
Huonolla tuurilla pian EA tai jokin muu paskefirma ostaa koko puljun ellei jollain ole 51% osakkeista taskussa.
Bioware round two ja sitten osa CDPR pelintekijöistä lähtee lätkimään ja perustaa oman uuden pelistudion mutta en nyt muista että ovatko vanhat Biowaren tekijät saaneet mitään aikaan tässä viimeisten vuosien aikana.
 
Ihmettelen että täällä (tai muualla) ei ole vielä ollut valitusta tuosta crafting systeemistä jossa teet jokaisen itemin yksitellen. Kivahan tuossa on painaa hitaasti 1000 kertaa hiiren nappia että saa Common componenteista upgradettua uncommoneita (9 kertoimella) 111kpl ja sitten toinen 111 kertaa että saat 12 rare componenttia.
 
Noh, on tullut pelattua jo useampi kymmen tunti. Täytyy myöntää, että tämä peli on kyllä silkkaa paskaa.

Käsikirjoitus ja dialogi on täyttä ripulia. Musiikki geneeristä ja ei missään vaiheessa tehosta immersiota. No örinämusiikki kanavasta tulee kyllä plussaa.
Sivutehtävät on Skyrimin ja Fallout 4 radiant questien tasoa tai sitä heikompia, mikä sinänsä on aika saavutus kun radiant questit on automaattisesti generoituja ja tässä ne on muka käsintehtyjä. Niitäkin saa tehdä useamman, ennenkuin saa levelin.

Varsinkin toi corpo oli täyttä paskaa. Uuh, kattokaa kuinka evil corpo me ollaan, tapetaan kaikki johtajat kokouksessa for the lulz, sit samat corpo homot tulee V;n ja random latino tyypin luokse ja sit perääntyykin kun vähän uhittelee.:facepalm: Hienoa käsikirjoitusta. Ja koko corpo vaihe kesti tyyliin tunti tai alle, vau olipa mielenkiintoinen elämänpolku.

Tämä kaupunkikin on täysin tyhjä kulissi. Heilutat kameraa hiukan, niin npc;t katoaa tai muuttuu joksikin toiseksi. Myöskin tekoäly on kauhea kaikintavoin. Kaiken kruunaa taakse spawnaavat kytät.:tup:
Muutenkin interaktiivisuus ja avoimen maailman ominaisuudet puuttuu täysin, joita on jopa noissa vanhoissa köyhän miehen gta klooneissa kuten Saint roweissa.

Rpg elementitkin puuttuu täysin, dialogitkin antaa 2-3 eri vaihtoehtoa sanoa sama asia ja joidenka lopputulos on sama. Fallout 4 sentäs oli 4 vaihtoehtoa ja niissä oli sitten yleensä se 2-3 lopputulosta. Skyrimissäkin dialogi vaihtoehdot oli oikeasti erilaisia.

Hahmon kehityskin on naurettavaa, huvittavaa että attributet ja perkit on geneerisiä anna muutama prosentti sitä sun tätä, eli just tyypillisä mmo/sawyerin yli balanssia mikä tekee kaikesta merkityksettömiä koska kaikki vaihtoehdot on loppujenlopuksi samanarvoisia. Mutta cd projekti on silti onnistunut rikkomaan balanssin täysin tässä koska ovat kusseet laskentakaavat täysin cp2077;ssa ja nämä muutamat prosentit muuttaakin 100 damagea tekevän revolverin 60 000 damagea tekeväksi aseeksi.:facepalm:

Quick hackingikin on typerä, kun voit hakkeroida huoletta vihut hengiltä kameroiden kautta, eikä ne tee mitään. Ainoa asia joka joskus pelastaa viholliset on se, että ne quick hackit bugaa kyseisen vihollisen kohdalla ja ei tee mitään. Vaikka tulee se reveal position, niin ei ne vihut siltikään jaksa tulla sun kimppuun.

Myöskin parilla alkupään crafting perkillä voit tehdä loputtomasti rahaa tai roinia, kun craftingikin on täysin rikki.:rofl2: Ei muutaku craftaamaan granuja ja rikkomaan niitä, niin materiaaleja riittää loputtomasti, sit craftaamaan parempia boostereita ja rikkomaan niitä, niin saa harvinaisempiakin materiaaleja vaikka niitä materiaaleja ei edes tarvi niitä tehdessä.:rofl2:

Graafisestihan tämä on aika outo tapaus kyllä, välillä näyttää todella hyvältä ja joskus näyttää paskalta ja suuremmaksi osaksi ihan ok. Mutta huonostihan tämä on optimoitu, jos haluaa pelattavat framet, niin näyttää paljon huonommalta kuin DE:MD joka itessäänkin oli jo huonosti optimoitu peli.

Että joo, kyllähän tämä ois kaivannut vielä pari vuotta kehitysaikaa, mutta eipä noita pahimpia vikoja siltikään olisi voinut korjata, kuten dialogi ja juoni ylipäätänsä.
 
Point of no return tuli kyllä niin yllättäen ja nopeesti että ensimmäinen ajatus oli että tästä pelistä on kyllä leikattu helvetin iso pala pois. Missään vaiheessa ei tullut mitään part ykkösen loppua ja cyperpunk 2077 tekstiä näytölle jonka jälkeen alkaa part 2, mistä tääläkin on useemman kerran puhuttu, mihin se jäi?
 
Jengi on tuosta corposta valittanut, en tiedä kun en ole kokeillut ja nomad menossa. Kukaan pelannut streetkidiä ja onko se yhtä paskana?
 
Täällä jäädään kyllä oottelemaan isompia bugi korjauksia. Rikkoo liikaa immersiota, kun vähän väliä tulee vastaan visuaalisia virheitä, poliisit spawnaa selän taakse, jäät jumiin johonkin, audio kusee ja kaikenlisäksi optimointi raskas. Välillä tää on ihan huikeen näköinen graafisesti, mutta sitten taas välillä näyttää Witcher 3:sta huonommalta... noh, pitää ens vuoden puolella alotella uudestaan. Harmi, että tällaisessa tilassa julkaistu, vaikka muuta lupailivat. Muuten kyllä tykännyt, mutta en ainakaan vielä nosta Witcher 3:n ylitse.
 
Point of no return tuli kyllä niin yllättäen ja nopeesti että ensimmäinen ajatus oli että tästä pelistä on kyllä leikattu helvetin iso pala pois. Missään vaiheessa ei tullut mitään part ykkösen loppua ja cyperpunk 2077 tekstiä näytölle jonka jälkeen alkaa part 2, mistä tääläkin on useemman kerran puhuttu, mihin se jäi?

Tulee kohdassa;

Kun Act 1 loppuu ja heräät sieltä kaatopaikalta minne myös Dex ammutaan. Sen jälkeen tulee Cyberpunk teksti ruudulle ja alkaa Act 2. En tiedä sitten oletko nukkunut tuon kohdan ohi vai skippaillut menemään vai onko peli tosiaan niin buginen että sinulla ei tätä tapahtunut
 
Point of no return tuli kyllä niin yllättäen ja nopeesti että ensimmäinen ajatus oli että tästä pelistä on kyllä leikattu helvetin iso pala pois. Missään vaiheessa ei tullut mitään part ykkösen loppua ja cyperpunk 2077 tekstiä näytölle jonka jälkeen alkaa part 2, mistä tääläkin on useemman kerran puhuttu, mihin se jäi?

Häh? Kyllähän tuo selvästi tulee siinä tietyssä kohtaa ja koko ruudun kokoisena, että vaikea olla huomaamattakaan? Onkohan nyt päässy käymään jotain? Oot häslännyt nappuloita ja ohittanut ne tai joku bugi tms?

Yksi vinkki on se latausruutu, joka muuttuu eri näköiseksi prologin jälkeen....
 
Tulee kohdassa;

Kun Act 1 loppuu ja heräät sieltä kaatopaikalta minne myös Dex ammutaan. Sen jälkeen tulee Cyberpunk teksti ruudulle ja alkaa Act 2. En tiedä sitten oletko nukkunut tuon kohdan ohi vai skippaillut menemään vai onko peli tosiaan niin buginen että sinulla ei tätä tapahtunut

@aild Taisi tarkoittaa että tarinallisesti tuo prologue loppuu hätäisesti ei niinkään että varoitusta ei tule.
 
Tulee kohdassa;

Kun Act 1 loppuu ja heräät sieltä kaatopaikalta minne myös Dex ammutaan. Sen jälkeen tulee Cyberpunk teksti ruudulle ja alkaa Act 2. En tiedä sitten oletko nukkunut tuon kohdan ohi vai skippaillut menemään vai onko peli tosiaan niin buginen että sinulla ei tätä tapahtunut

Tämä bugaa toisinaan. Ittellä oli siinä kohti vain pidempään musta ruutu, kun olisi pitänyt tulla CP-teksti. Saman olen kuullut, muutamalta muultakin. Muuten tapahtumat meni ok.

Ps. On siitä prologuesta varmasti leikattu jotain pois, kun läjä sivuhahmoja jätetään esittelemättä ja ne on heti montaasin jälkeen pelaajalle muka vanhojatuttuja.
 
Rpg elementitkin puuttuu täysin, dialogitkin antaa 2-3 eri vaihtoehtoa sanoa sama asia ja joidenka lopputulos on sama. Fallout 4 sentäs oli 4 vaihtoehtoa ja niissä oli sitten yleensä se 2-3 lopputulosta. Skyrimissäkin dialogi vaihtoehdot oli oikeasti erilaisia.

Tuosta tuli mieleen, että dialogin valinta ainakin yhdessä kohdassa vaiktutti ehkä siihen, että jää kokonaan mielenkiintoinen (?) episodi väliin, tarkoitan sitä, kun...

Siinä heistin aikana kun paetaan sillä limopalvelun autolla, niin se AI kysyy, että mitä tehdään Jackielle... jos ohjeistat viemään perheen luo, niin siitä seuraa episodi, jossa tutustut muistotilaisuudessa paremmin muutamiin hahmoihin ja Jackien menneisyyteen.

Ekalla kerralla multa meni tuo täysin ohi, kun käskin AI:ta hoitamaan hautajaiset... en tiedä olisko sitten voinut soittaa Äiteelle ja sitä kautta pelata tuon saman, mutta joka tapauksessa jäi väliin. Kyllä tässä siis on jonkun verran asioita siitä kiinni, mitä valitsee ja tekee / jättää tekemättä. Peli ei pakota sua ainakaan koko ajan tiettyyn suuntaan.
 
Tuosta tuli mieleen, että dialogin valinta ainakin yhdessä kohdassa vaiktutti ehkä siihen, että jää kokonaan mielenkiintoinen (?) episodi väliin, tarkoitan sitä, kun...

Siinä heistin aikana kun paetaan sillä limopalvelun autolla, niin se AI kysyy, että mitä tehdään Jackielle... jos ohjeistat viemään perheen luo, niin siitä seuraa episodi, jossa tutustut muistotilaisuudessa paremmin muutamiin hahmoihin ja Jackien menneisyyteen.

Ekalla kerralla multa meni tuo täysin ohi, kun käskin AI:ta hoitamaan hautajaiset... en tiedä olisko sitten voinut soittaa Äiteelle ja sitä kautta pelata tuon saman, mutta joka tapauksessa jäi väliin. Kyllä tässä siis on jonkun verran asioita siitä kiinni, mitä valitsee ja tekee / jättää tekemättä. Peli ei pakota sua ainakaan koko ajan tiettyyn suuntaan.

Tässä on ilmeisesti paljon vastaavia tapahtumia. Pelaaja voi valinnoillaan vaikuttaa tapahtumiin ja tehtävien asetelmiin, mutta niitä valintoja ei mitenkään alleviivata pelaajalle. Huomattavasti kehittyneempi rpg puoli sillä saralla kuin Fallout, Skyrim, ME yms pelit. Harmi että taitaa mennä monelta ohi ja haukkuvat sitten tylsäksi :D
 
Yhden saavutuksen/achievementin jälkeen on sitten hienosti tuo hajonnut kun ei ole mitään muita saanut, vaikka voisin vannoa esim. hoidelleeni ne 300 vihollista tässä yli 44 tunnin aikana. Tämä GOG-versiolla.

Tuosta tuli mieleen, että dialogin valinta ainakin yhdessä kohdassa vaiktutti ehkä siihen, että jää kokonaan mielenkiintoinen (?) episodi väliin, tarkoitan sitä, kun...

Siinä heistin aikana kun paetaan sillä limopalvelun autolla, niin se AI kysyy, että mitä tehdään Jackielle... jos ohjeistat viemään perheen luo, niin siitä seuraa episodi, jossa tutustut muistotilaisuudessa paremmin muutamiin hahmoihin ja Jackien menneisyyteen.

Ekalla kerralla multa meni tuo täysin ohi, kun käskin AI:ta hoitamaan hautajaiset... en tiedä olisko sitten voinut soittaa Äiteelle ja sitä kautta pelata tuon saman, mutta joka tapauksessa jäi väliin. Kyllä tässä siis on jonkun verran asioita siitä kiinni, mitä valitsee ja tekee / jättää tekemättä. Peli ei pakota sua ainakaan koko ajan tiettyyn suuntaan.
Lisäksi tuohon liittyen:
Tästähän saa lisäksi Jackien moottoripyörän, kun äiti tarjoaa V:lle avaimen. Josta voi myös kieltäytyä. Näin tiedoksi jos joku haluaa muun kulkineen kuin sen alun kämäisen auton.
 
Tässä on ilmeisesti paljon vastaavia tapahtumia. Pelaaja voi valinnoillaan vaikuttaa tapahtumiin ja tehtävien asetelmiin, mutta niitä valintoja ei mitenkään alleviivata pelaajalle.
Tässä vain pitäisi aina jaksaa sitä load save rumbaa harrastaa että näkisi että onko vaikutusta tai sitten tabletilla olla joku walktrought opas olla siitä tehtävästä mistä voisi katsoa mitä vaikutusta on milläkin asialla mutta sitten pilaa kyllä sen jännityksen.

Edit: Tässä oli kivaa huomion ottamista edellisistä tehtävästä tai kuinka suorittanut ne:

Piti hiipien käydä joku juttu varastamassa ettei kukaan näkisi minua mutta pumpumiksi meni ja sitten samalta hahmolta tuli tappo keikka tehtävä seuraavaksi ja sitten utelin että mitä kaveri tehnyt ja miksi hänet pitäisi tappaa siihen kaveri vain tokasi "ei se viimeksi näyttänyt olevan ongelma" :D
 
Tässä on ilmeisesti paljon vastaavia tapahtumia. Pelaaja voi valinnoillaan vaikuttaa tapahtumiin ja tehtävien asetelmiin, mutta niitä valintoja ei mitenkään alleviivata pelaajalle. Huomattavasti kehittyneempi rpg puoli sillä saralla kuin Fallout, Skyrim, ME yms pelit. Harmi että taitaa mennä monelta ohi ja haukkuvat sitten tylsäksi :D

Tämä on ainakin itselleni pelkästään hyvä asia ja motivoi kyllä pelaamaan uudestaankin sitten joskus toisella lifepathilla. Nyt pelaan pistooli-nomadilla ja yritän ainakin vähän "roolipelata" sekä dialogissa että perkkien ym. valinnoissa. Samoin jätän jotkin asetyypit ja gearit kokonaan testaamatta ja satsaan niihin sitten toisella pelikerralla, niin siitä voi tulla hyvinkin erilainen pelikerta. Seuraava rundi sitten esim. jollain corpo-mulkulla ja pisteet hakkerointiin ja stealthiin. Sinänsä tuo lifepathin potentiaali oli kyllä osittain kustu, mutta kyllähän tässä uudelleenpeluuarvoa silti on paljon enemmän kuin keskivertopelissä.
 
Kenellekkään tullut vastaan PC versiolle ohjetta kuinka saisi pois Texture Streamingin?
 
Yhden saavutuksen/achievementin jälkeen on sitten hienosti tuo hajonnut kun ei ole mitään muita saanut, vaikka voisin vannoa esim. hoidelleeni ne 300 vihollista tässä yli 44 tunnin aikana. Tämä GOG-versiolla.


Lisäksi tuohon liittyen:
Tästähän saa lisäksi Jackien moottoripyörän, kun äiti tarjoaa V:lle avaimen. Josta voi myös kieltäytyä. Näin tiedoksi jos joku haluaa muun kulkineen kuin sen alun kämäisen auton.

Aivan mutta
Sain sen motskan kyllä ekallakin kerralla, vaikka tuo muistotilaisuushommeli jäi kokonaan väliin. En nyt muista ihan tarkalleen mitä kautta sen avaimen sain, soittiko jackien Äitee vai miten meni?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 077
Viestejä
4 651 149
Jäsenet
76 363
Uusin jäsen
steppi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom