Cyberpunk 2077

Tuota... ei millään pahalla mutta tämä
paikallisia rikollisia saa ampua dessulla 7 lipasta päähän ja rintaliiveihin pukeutunut mies tiputtaa ykkösellä mattoon 4k nyrkkeilyottelussa:asif:
johtuu nimenomaan tästä
Stay on the main story.

Kaikki viholliset eivät ole terminaattoreita. Aloita helpommista, tutki paikkoja, päivitä varusteita jne. Helpottuu kummasti.
 
Tässä very hard -vaikeudella pelin loppupään matsia, ei tartte näköjään edes ihan joka kudilla osua :cautious:

 
En muista enää millainen IV:ssä oli. Varmaankin lähempänä V.

Vitutti armottomasti autojen yksinkertaistaminen IV -> V. Otan nämä CP77 fysiikat ihan mikä päivä tahansa verrattuna V auto fysiikoihin. Ei nämä nyt mitään tarkkoja mallinnuksia ole mutta auto yli- ja aliohjaa kuten kuuluukin ja autojen välillä on suuriakin eroja (GTA V autot pääasiassa aliohjaa). Ainoa asia mikä autoissa on isosti vikana että missään ei ole kunnon jarruja ja parantamisen varaa olisi se että nopeuden kasvaessa aliohjaus kasvaa. Moottoripyöriin taas voisi olla V fysiikat paremmat koska nuo CP77 on aika metsässä.
 
Onpahan kyllä wörtti teos taas. Immersio kohillaan. Hyvin toimii taas benchmarkkina tuleviin peleihin kuten W3 aikasemmin teki. Huvittavintahan on, et tän saa vielä hashwell aikasella kellitellyllä i5 pyöriin sujuvasti medium/low seteillä.
 
Rogue osaa teleportaation kun sille soittaa (upea bugi)

photomode_17122020_224217.png
 
Rogue osaa teleportaation kun sille soittaa (upea bugi)

Hahhah! Ainakin hauskoja tilanteita on ollut. Itellä kävi niin että siinä tehtävässä missä ollaan Panamin kaa ekaa kertaa ja mennään sinne generaattorille tms ja se Wraithien kohtaaminen niin kun kapusin huoltoaseman ikkunasta sisään niin V porttas 500m taaksepäin aavikolle juuri kun hyppäsi ikkunasta sisälle. :asif:
 


Siinä olis pari hyvää esimerkki videoo Cyberpunkin tekijöille, mistä lähtee korjaa ja parantaa.





Luulisi että 50 vuodessa olisi hieman kehittyneempiä rengasratkaisuja, kuin ilmatäytteiset ratkaisut :smoke:

Toki GTA vitosessa ja RDR kakkosessa panostettu kaikkiin (turhiin) yksityiskohtiin, jotka ei hirveämmin pelillisesti tarjoa mitään. Samalla sitten kummatkin pelit ovat itsellä jääneet heti alkujaan kesken kun ovat tylsiä ja todella raskaita ja hitaita pelattavia, kun yritetty tehdä jotain elämä simulaattoria.
 
Luulisi että 50 vuodessa olisi hieman kehittyneempiä rengasratkaisuja, kuin ilmatäytteiset ratkaisut :smoke:

Oiskohan tossa kyseessä alkuperäismateriaalin kunnioittaminen. Tässä pelissä tulevaisuuden maailma näyttää siltä, kuin se 1980-luvulla kuviteltiin. :)

Toki GTA vitosessa ja RDR kakkosessa panostettu kaikkiin (turhiin) yksityiskohtiin, jotka ei hirveämmin pelillisesti tarjoa mitään. Samalla sitten kummatkin pelit ovat itsellä jääneet heti alkujaan kesken kun ovat tylsiä ja todella raskaita ja hitaita pelattavia, kun yritetään tehdä jotain elämä simulaattoria.

Itellä myös GTA5 ja RDR2 jääneet kummatkin kesken, eivät vaan ole pystyneet pitämään mielenkiintoa yllä loppuun asti. Cyberpunkki on toistaiseksi siihen pystynyt, vaikka en pääjuonta ole pelannutkaan vielä läpi kun säästelen sitä ja pelaan sivutehtäviä.

Nyt kun on enemmän tuota pelannut niin onhan CP2077 toki vielä hiomaton. Mutta uskon että CDPR hioo pelin kaikilta osin kuntoon ennemmin tai myöhemmin ja ehkä modaajat tekevät myös osansa.
 
Oiskohan tossa kyseessä alkuperäismateriaalin kunnioittaminen. Tässä pelissä tulevaisuuden maailma näyttää siltä, kuin se 1980-luvulla kuviteltiin. :)
Tosin eihän se estä, että kyseessä olisi jotain hienoja "honeycomb" ratkaisuja renkaan sisällä. :tup:

1608243915971.png


Edit:
Unohtamatta, että GTA vitosessa poliisien reagointi pelaajan hahmoon joka on kävellyt lähelle aika huvittava verrattuna GTA neloseen.
 
Mitähän tuolla valikossa noi kolme eri prosenttilukua meinaavat? Vissiin jotain tarinan läpipeluuprosenttiin littyvää, mutta välillä ovat paikoillaan pitkään ja sitten jossain kohtaa kaikki kolme hyppää aika mielivaltaisen oloisesti. Onko jollain jotain tarkempaa tietoa niiden toiminnasta?
 
Lisää ihmelisyyksiä tämä päivän sidemission pelausputkessa, Eka tintti, ennen kuin gpu käyttö % putos, sain yhden aseen ilman kuvaketta, puhelu audiot heitteli niinkuin välillä olisi ollut vieressä puhuja, lisää itemeitä mitä ei voi poimia. lisäksi muutama tyhjä muistiodatapadi. Ja lisää animaatio lataus bugeja. Sitten oli jotain ihmeellisyyksiä yhden aukaistavan ikkunan läpi kulkemisessa. Varmaan tarkoituksella, mutta mutta silti hiukan typera questi, kun yksi ukkeli kuolee väkisin vastoin "pelaajan tahtoa" (55 damagea jalkaan ja henki meni), kun sen kaverit ottaa 2000+ damagea päähän ja voi jäädä henkiin...
 
Mitähän tuolla valikossa noi kolme eri prosenttilukua meinaavat? Vissiin jotain tarinan läpipeluuprosenttiin littyvää, mutta välillä ovat paikoillaan pitkään ja sitten jossain kohtaa kaikki kolme hyppää aika mielivaltaisen oloisesti. Onko jollain jotain tarkempaa tietoa niiden toiminnasta?
Guesteja nimenomaan, Johnnyn guestit, main guestit ja sideguestit, näin ainakin ymmärsin.

Tein äsken tuota johnnyn antamaa sideguest lineä pitemmälle. Toin saven ennen sitä final missionia. Pelasin tässä pari muuta endingiä ihan huvikseni tänään ja huomasin että tässä on "very secret ending", liittyen johnnyyn.
No pelasin monta tuntia tässä silmät valuen, enkä saanut sitä auki, vit... googlasin enemmän niin ilmeisesti se vaatii max level charrun.
Tai sitten tein jonkun valinnan väärin vaikka yritin kaikkeni, no aika väsynyt tässä jo
No tässä pari linkkiä kuitenkin:


No kait se alotettava kohta uudestaan ja pelata sinne max lvl asti, Matrix loppu pakko saada!!
 
Sama suomenkielisiltä sivuilta:

Ja se sisältö niin ei tartte käydä toisella sivulla
"
SIE pyrkii varmistamaan korkean asiakastyytyväisyyden, joten ryhdymme tästä syystä tarjoamaan täyttä hyvitystä niille pelaajille, jotka ovat ostaneet Cypberpunk 2077 -pelin PlayStation Storesta. SIE myös poistaa Cyberpunk 2077 -pelin PlayStation Storesta toistaiseksi.
"

Tarkoittaako tämä siis myös PS5 "versiota"? sehän on ollut ilmeisesti lähes pelikunnossa?
 
Ja se sisältö niin ei tartte käydä toisella sivulla
"
SIE pyrkii varmistamaan korkean asiakastyytyväisyyden, joten ryhdymme tästä syystä tarjoamaan täyttä hyvitystä niille pelaajille, jotka ovat ostaneet Cypberpunk 2077 -pelin PlayStation Storesta. SIE myös poistaa Cyberpunk 2077 -pelin PlayStation Storesta toistaiseksi.
"

Tarkoittaako tämä siis myös PS5 "versiota"? sehän on ollut ilmeisesti lähes pelikunnossa?
Pelaaja.fi:n mukaan kaikki versiot poistetaan myynnistä. Jo ostaneet saa kaikki pyytää hyvitystä jos haluaa. Ei ole pakko.
 
Toki GTA vitosessa ja RDR kakkosessa panostettu kaikkiin (turhiin) yksityiskohtiin, jotka ei hirveämmin pelillisesti tarjoa mitään.

Vaikkei RDR2 ja GTA V mahdu omalle top10-listalle, niin en nyt kutsuisi toimivampaa tekoälyä tai fysiikkamoottoria turhaksi yksityiskohdaksi. Toki noissa videoissa oli siis hyvin pieniäkin juttuja merkattu. Ja itselle GTA IV oli tosiaan vitosta parempi, mutta sen julkaisusta on 12 vuotta ja sekin toteuttaa monet asiat paremmin kuin Cyberpunk. Vielä sellaisia osa-alueita/ominaisuuksia siis, jota CDPR erikseen hehkutti ennen julkaisua.
 
Toistaiseksi olen nauttinut pelistä (PC:llä) erittäin paljon. Tarinankerronta on kerrassaan loistavaa. Taistelu ja hahmonkehityssysteemi ovat varsin mainioita tällaiseen peliin.
Bugit ja erityisesti avoimeen maailmaan liittyvät puutteet eivät juuri minua häiritse niin kauan kun keskittyy pääasiassa tarinaan. Maailman vapaampi tutkiminen toki paljastaa puutteet hyvin äkkiä.

Monella tapaa tämä on hyvin ristiriitainen tuote. Toisaalta tarinaan ja maailmaan laitettu efortti näkyy ja loistaa. Toisaalta kunnianhimo ja projektinhallinta eivät selvästi ole aivan kohdanneet. Suuri osa valitetuista asioista on varmasti patchattavissa, mutta kyllä siihen useita kuukausia tai vuosi-pari menee.

Tällä hetkellä itselleni suurimpia immersiota rikkovia tekijöitä on tuo autojen ja ihmisten jatkuva katoaminen pelaajan kääntyessä. Myös oma/lainattu auto saattaa kadota kun käy nurkan takana.
Yöllä aavikolla kaukana tiellä näkyy hienosti jono autojen valoja, jotka katoavat kuin seinään siinä vaiheessa kun pelimoottorin pitäisi alkaa renderöidä ne oikeiksi kulkuneuvoiksi.

Ajomalli on hieman mystinen. Tuntuu että se itse ajomalli on ihan kohtalaisen hyvä, mutta kontrollit eivät. Monissa peleissä ohjauksen tuntumaa muutetaan kun vauhti muuttuu, tässä selvästi ei. Sama ongelma on minikartan kanssa jota ei skaalata kuten esimerkiksi GTA:ssa.
 
Tarkoittaako tämä siis myös PS5 "versiota"? sehän on ollut ilmeisesti lähes pelikunnossa?
PS5 "versiohan" on siis se sama glitchaileva PS4 versio mutta pyörii vain isommalla frameratella. Pelin framerate taitaa olla pienimpiä huolia konsolilla ja ei pelejä ole ennenkään kaupasta poistettu vaikka on pyörinyt 5-10fps (Fallout pelit ja vastaavat).
 
PS5 "versiohan" on siis se sama glitchaileva PS4 versio mutta pyörii vain isommalla frameratella. Pelin framerate taitaa olla pienimpiä huolia konsolilla ja ei pelejä ole ennenkään kaupasta poistettu vaikka on pyörinyt 5-10fps (Fallout pelit ja vastaavat).
En kyllä pysty allekirjoittamaan tuota että framerate olisi pienimpiä huolia, onhan tässä bugeja sielä täälä, mutta mitään sellasta bugia ei ole tullut vastaan että eteneminen pysähtyisi, 30h pelannut ja pääsin juuri point of no returniin. Pelaan siis ps5:lla tätä, joten frameraten kanssa ei ole ongelmaa, grafiikatkin on pääosin ihan ok, vaikka ps5 päivitystä ole saanutkaan vielä, eli itse kyllä näkisin että se framerate on juuri se suurin ongelma tällä hetkellä vanhalla genillä. Mitään täysin blurraantuneita hahmojakaan en ole nähnyt kertakaan missään, (tässäkin ketjussa pariin kertaa nähty screenshot)
 
Guesteja nimenomaan, Johnnyn guestit, main guestit ja sideguestit, näin ainakin ymmärsin.
Jotenkin jännästi tuo vaan toimii, kun eilen tein yhden tehtävän loppuun ja tuon jälkeen ensimmäinen prosentti pomppasi 15% ja myös nuo kaksi muuta 5%(muistaakseni).
 
Ajomalli on hieman mystinen. Tuntuu että se itse ajomalli on ihan kohtalaisen hyvä, mutta kontrollit eivät. Monissa peleissä ohjauksen tuntumaa muutetaan kun vauhti muuttuu, tässä selvästi ei. Sama ongelma on minikartan kanssa jota ei skaalata kuten esimerkiksi GTA:ssa.

Vastaanpa itselleni kun jaksoin kaivella asetuksia. Pelaan muuten näppiksellä ja hiirellä, mutta ajelen kontrollerilla. Asetuksissa on kontrollerille erikseen "response curve" kohta jonka asettaminen dynamic-moodiin auttaa kovaa ajettaessa.
 
En kyllä pysty allekirjoittamaan tuota että framerate olisi pienimpiä huolia, onhan tässä bugeja sielä täälä, mutta mitään sellasta bugia ei ole tullut vastaan että eteneminen pysähtyisi, 30h pelannut ja pääsin juuri point of no returniin. Pelaan siis ps5:lla tätä, joten frameraten kanssa ei ole ongelmaa, grafiikatkin on pääosin ihan ok, vaikka ps5 päivitystä ole saanutkaan vielä, eli itse kyllä näkisin että se framerate on juuri se suurin ongelma tällä hetkellä vanhalla genillä. Mitään täysin blurraantuneita hahmojakaan en ole nähnyt kertakaan missään, (tässäkin ketjussa pariin kertaa nähty screenshot)
Muistivuodot ovat aika yleisiä joka näyttää kaatavan koko konsolin (niin PS4 kuin PS5). Varmaan Sonyn analytiikka kertoo huolestuttavaa tarinaa joten päätyivät pelin poistoon kaupasta.
 
Muistivuodot ovat aika yleisiä joka näyttää kaatavan koko konsolin (niin PS4 kuin PS5). Varmaan Sonyn analytiikka kertoo huolestuttavaa tarinaa joten päätyivät pelin poistoon kaupasta.
Unohdin ihan täysin nuo kaatumiset, tääläkin alkoi kaatumiset jossain vaiheessa peliä, olisko 5-6 kertaa kaatunut tässä 30h aikana, koko konsoli ei ole siis kaatunut vaan pelkkä peli.
 
Montako erilaista loppua tässä pelissä yhteensä on jos laskee kaikki secret endingit mukaan?
 
Ostin nyt tuon 13k Galenan ja kyllä siitä takaluukku löytyi, kun oli kutsunut sen paikalle. Parkkihallista oston jälkeen kyytiin hypätessä ei auennut konepelti, eikä takaluukku..

Ootko saanut jo sen sun alkuperäisen auton pajalta? Voisko olla, että auton stashi aktivoituu vasta sen jälkeen..?
No hitto, sain kokeiltua nyt tuon sun tavan mukaan tuota autohommaa. Ja tosiaankin - eikä todellakaan loogisimmin - auton stach alkoi toimimaan sen jälkeen kun ensimmäisen kerran kutsui auton paikalle.. Mitähän ihmettä oikeasti? :D Ai sen oman autonkin saa jostain takaisin? Ostin set sen punaisen pikkukipon mutta toimikoon rahtialuksena sen aikaa kunnes oman auton saa jälleen takaisin! :)

Hämmentäviä epäjohdonmukaisuuksia tässä kyllä on.

Niin ja koskahan se PS5 patch tulee tähän, sitä kyllä kaipailisi jos se toisi jotain muutoksia koodiin muutenkin. :)
 
Montako erilaista loppua tässä pelissä yhteensä on jos laskee kaikki secret endingit mukaan?

En halua olla ilkeä, mutta eikös tälläiset infot kannattaisi ihan itse tsekkaa googlella eikä pyytää jotain toista foorumilla googlettamaan sinun sijaan. Eli sen sijasta että näpyttelen kysymyksen tähän, miksi et näpyttelisi sitä googleen josta vastauksen saisit heti? :)
 
No hitto, sain kokeiltua nyt tuon sun tavan mukaan tuota autohommaa. Ja tosiaankin - eikä todellakaan loogisimmin - auton stach alkoi toimimaan sen jälkeen kun ensimmäisen kerran kutsui auton paikalle.. Mitähän ihmettä oikeasti? :D
Ai sen oman autonkin saa jostain takaisin? Ostin set sen punaisen pikkukipon mutta toimikoon rahtialuksena sen aikaa kunnes oman auton saa jälleen takaisin! :)

Hämmentäviä epäjohdonmukaisuuksia tässä kyllä on.

Niin ja koskahan se PS5 patch tulee tähän, sitä kyllä kaipailisi jos se toisi jotain muutoksia koodiin muutenkin. :)
Hyvä, että selvis. :D
Olin varma, että kun oot noin pitkään tuon kanssa paininu, niin oisit väkisinkin jossain kohtaa auton kutsunut paikalle - itellä kun tuntuu auto hukkuvan melkeen joka kerta kun siitä nousen ja lähden kaupunkia tutkimaan. :p

Tuli tuosta stashista mieleen, että onko muut huomannu, että autoissa ja kämpässä on eri kamat? Itse olin siinä uskossa, että noi on linkattu keskenään (kuten eri autojen välillä näkyy olevan), mutta ihan eri romut molemmissa.

Edit. Otin vapauden editoida tuota sun spoileria, jos jollain on samaa ongelmaa, kun ei tuossa alkupäässä mitään sinänsä spoilattu. :)
 
Tällä hetkellä itselleni suurimpia immersiota rikkovia tekijöitä on tuo autojen ja ihmisten jatkuva katoaminen pelaajan kääntyessä. Myös oma/lainattu auto saattaa kadota kun käy nurkan takana
Jossain vaiheessa niitten olisi hyvä kadotakin, ettei käy näin kuin mulla:

17.12.2020_0.20.jpg


Auto parkkiin sivutehtävän ajaksi ja huomasin etteivät NPCt osaa kiertää autoa ollenkaan kummaltakaan puolelta. :facepalm:
Lisäksi tuossa takana, hieman pinkkipaitaista kaveria edempänä on kohta johon kävelee NPC about joka 30 sekunti, seisoo paikallaan ja katoaa vaikka seisoisi sen vieressä.

Se siitä immersiosta sitten...

Auton katoamisen vielä ymmärtää, kun noita voi kutsua "etänä" - ehkä omistaja katsoi "nyt se on tyhjä, kutsutaan kotiin!!". :D
 
Tuli tuosta stashista mieleen, että onko muut huomannu, että autoissa ja kämpässä on eri kamat? Itse olin siinä uskossa, että noi on linkattu keskenään (kuten eri autojen välillä näkyy olevan), mutta ihan eri romut molemmissa.

Tuo stashi juttu on todella sekava ja varmasti buginen.

Jotku ovat kertoneet että vakio autolla stashi on synced ja toimii molemminpäin niinkuin kuvittelisi. Jollain muulla autolla se toimii "one way", eli auton stashiin laitetut tavarat menee asuntoon, mutta ei toisinpäin. Joillain lähtenyt toimimaan kun on kutsunut autoa uudelleen. Ja ties vaikka joissain tapauksissa autolla on oma stashi joka ei syccaa mihinkään.

Eli tarkoitus on varmasti ollut että stashi on aina synced, avaa mistä tahansa, mutta on vain niin buginen että toimii miten sattuu. Eiköhän joku pätchi tämänkin fixaa ja saman stashin saa auki sitten joskus paikasta kuin paikasta.
 
Muistivuodot ovat aika yleisiä joka näyttää kaatavan koko konsolin (niin PS4 kuin PS5). Varmaan Sonyn analytiikka kertoo huolestuttavaa tarinaa joten päätyivät pelin poistoon kaupasta.

Veikkaan että Sony päätyi poistoon siksi että haluaa pitää surkean ”palautusoikeuden” muissa peleissä edelleen, joten pelin katsominen ”pelikelvottomaksi” oli nyt tapa millä tässä annettiin periksi palautuksille.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo stashi juttu on todella sekava ja varmasti buginen.

Jotku ovat kertoneet että vakio autolla stashi on synced ja toimii molemminpäin niinkuin kuvittelisi. Jollain muulla autolla se toimii "one way", eli auton stashiin laitetut tavarat menee asuntoon, mutta ei toisinpäin. Joillain lähtenyt toimimaan kun on kutsunut autoa uudelleen. Ja ties vaikka joissain tapauksissa autolla on oma stashi joka ei syccaa mihinkään.

Eli tarkoitus on varmasti ollut että stashi on aina synced, avaa mistä tahansa, mutta on vain niin buginen että toimii miten sattuu. Eiköhän joku pätchi tämänkin fixaa ja saman stashin saa auki sitten joskus paikasta kuin paikasta.
Joo siis itellä on 2 eri stashia; autoissa keskenään samat kamat ja kämpässä sitten toiset. Ei väliä onko vakio auto, vai ostettu/saatu, eikä vaikuta auton kutsumiset tms.
Varmasti joku patchi tuon fixaa (kunhan ei sitten kadota toisen stashin kamoja siinä mennessään), mutta on kyllä jotenkin erikoinen bugi. Sinänsä ei ole itteeni haitannut, kun tuon tajusin (yritin etsiä himasta kamoja joita olin autoon tunkenut ja säikähdin, että olin romuttanut iconic aseita, jotka sitten löyty onneks autosta) ja käytänkin käytännössä pelkästään auton stashia nykyään.
 
Veikkaan että Sony päätyi poistoon siksi että haluaa pitää surkean ”palautusoikeuden” muissa peleissä edelleen, joten pelin katsominen ”pelikelvottomaksi” oli nyt tapa millä tässä annettiin periksi palautuksille.
Oli syy mikä tahansa ja vaikka tykkäänkin PC:llä pelata Cyberpunkkia bugeista ja perffistä huolimatta niin tämän pelin julkaisu on ehkä pelihistorian pohjanoteeraus konsoleilla. Ihan hyvä että Sony näpäyttää CDPR:ää. Olkoon tämä esimerkkinä että peliteollisuudella on enää suunta vain ylöspäin kun "hohtava haarniskaiset siunatut ritaritkin" (CDPR) on nyt ihmisveriripulilta haisevia spitaalisia jotka haluavat saada rahat pelaajilta näinkin teknisesti surkealla tekeleellä.

Sisältö ja teema on timanttia. Toteutukseen ei CDPR:llä vain riitä tekninen osaaminen. Ihme että kuluttavat vielä rahaa heidän omaan viritykseen jota kutsuvat RedEngineksi. Menisivät suosiolla pimpottelemaan Tim Sweeneyn ovelle ja seuraava peli UE5:lla.
 
Muistivuodot ovat aika yleisiä joka näyttää kaatavan koko konsolin (niin PS4 kuin PS5). Varmaan Sonyn analytiikka kertoo huolestuttavaa tarinaa joten päätyivät pelin poistoon kaupasta.
PC:lläkin tuntuu olevan muistivuotoa. Pari kertaa on kesken pelaamisen alkanut vain VRAM ja RAM täyttyä ja fps on suunnilleen puolittunut ja peli on pitänyt uudelleenkäynnistää, että palaa pelattavaksi.

Havaitsin taas yhden immersiota pilaavan asian: älyttömän kovan levelin perusvihut. Jotenkin tyhmää, että ulkoisesti täysin samannäköiset ja samoilla aseilla varustautuneet vihut voivat olla kaupunginosasta riippuen paljon vahvempia. Joku voisi selittää, että niillä on paremmat implantit ja siksi vahvempia, mutta tuskin ne olisi jotain nakkikioskia ryöstämässä, jos olisi eurodollareita kunnon implantteihin. Immersion kannalta olisi parempi, että nuo nakkikioskiryöstäjät olisivat aina "heikkoja" ja vahvempina vihuina olisi jotain, jonka myös heti ensisilmäyksellä tunnistaa vaarallisemmaksi (enemmän panssaria, näkyviä implantteja, siistimmät kuteet, paremmat pyssyt, eivät ole ryöstämässä nakkikioskia vaan tekevät jotain muuta jne).
 
Joo siis itellä on 2 eri stashia; autoissa keskenään samat kamat ja kämpässä sitten toiset. Ei väliä onko vakio auto, vai ostettu/saatu, eikä vaikuta auton kutsumiset tms.
Varmasti joku patchi tuon fixaa (kunhan ei sitten kadota toisen stashin kamoja siinä mennessään), mutta on kyllä jotenkin erikoinen bugi. Sinänsä ei ole itteeni haitannut, kun tuon tajusin (yritin etsiä himasta kamoja joita olin autoon tunkenut ja säikähdin, että olin romuttanut iconic aseita, jotka sitten löyty onneks autosta) ja käytänkin käytännössä pelkästään auton stashia nykyään.
Mulla samalla tavalla nuo stashit. :) Eli autojen stashit synkkaa keskenään ja kämpällä loput romut. Kieltämättä eilen pääsi naurahdus kun ostin sen pienimmän riisikipon mitä pystyy ja kun Charunin ohjeen mukaan kokeilin avata stashin auton kutsumisen jälkeen ja se toimikin niin sinnehän oli unohtunut jotain vanhaa paukkurautaa jemmaan. :D Jotain millä nyt enää ei tee niin mitään - olleet varmaan olevinaan isojakin aarteita alkumetreillä. :D
 
Havaitsin taas yhden immersiota pilaavan asian: älyttömän kovan levelin perusvihut. Jotenkin tyhmää, että ulkoisesti täysin samannäköiset ja samoilla aseilla varustautuneet vihut voivat olla kaupunginosasta riippuen paljon vahvempia. Joku voisi selittää, että niillä on paremmat implantit ja siksi vahvempia, mutta tuskin ne olisi jotain nakkikioskia ryöstämässä, jos olisi eurodollareita kunnon implantteihin. Immersion kannalta olisi parempi, että nuo nakkikioskiryöstäjät olisivat aina "heikkoja" ja vahvempina vihuina olisi jotain, jonka myös heti ensisilmäyksellä tunnistaa vaarallisemmaksi (enemmän panssaria, näkyviä implantteja, siistimmät kuteet, paremmat pyssyt, eivät ole ryöstämässä nakkikioskia vaan tekevät jotain muuta jne).
Eilen käv itselle näin kun ajelin ekaa kertaa sinne lattarialueelle ja aattelin käydäkin jonkun rosvojoukon nenät niistämässä mutta tulikin kynsille! :) Tavallaan pidän tästä ettei passaa ihan joka paikkaan mennä henkselit paukkuen. Toki sillä scannilla voi päätellä minkä tasoisia kavereita siellä on mutta ei kyllä statsit antaneet osviittaa niin kovasta vastuksesta, niillä oli jo ihan kunnon aseita - ainakin damage-palkin hupenemisesta päätellen ja lisäksi sai imeskellä lisää elämää siitä astmapiipusta ihan keuhkot väärällään :D
 
En halua olla ilkeä, mutta eikös tälläiset infot kannattaisi ihan itse tsekkaa googlella eikä pyytää jotain toista foorumilla googlettamaan sinun sijaan. Eli sen sijasta että näpyttelen kysymyksen tähän, miksi et näpyttelisi sitä googleen josta vastauksen saisit heti? :)
Lähinnä kysyin siksi, että tästä on liikkunut netissä todella erilaisia vastauksia ja versioita.
Toisella sivustolla sanotaan 4, toisella 5, jossain sanotaan että 7 tai 6.
Mut joo olet oikeassa, lähinnä sekaannuksen takia kyselin, että josko täältä saisi luotettavampaa tietoa.
 
Auto parkkiin sivutehtävän ajaksi ja huomasin etteivät NPCt osaa kiertää autoa ollenkaan kummaltakaan puolelta. :facepalm:
Lisäksi tuossa takana, hieman pinkkipaitaista kaveria edempänä on kohta johon kävelee NPC about joka 30 sekunti, seisoo paikallaan ja katoaa vaikka seisoisi sen vieressä.
Minulla taas immeiset kävelee reilusti auton läpi :D
Mutta minulla käy tuota että random auto jostain syystä ovat pysähtyneet kesken kaiken ilman mitää syytä ja sen perässä on jono.

Välillä muuten tulee ihan Kingdom come fiilikset näiden vihujen kanssa, oli iso määrä vihuja, osa liikkui ja osa ei, sitten kun tiputtelin näitä liikkuvia vihuja niin sitä mukaan alkoi myös noi ei liikkuvat vihutkin liikkumaan mukana.

Tämä sama asia kävi minulla kingdom come deliverancen lopputaistelussa

Sisältö ja teema on timanttia. Toteutukseen ei CDPR:llä vain riitä tekninen osaaminen.
Joo tämä sama vaikuttaa myös minulta, ihan kuin tämä olisi joku indie tason firman tekijä isoineen visioineen mutta raha/osaaminen ei vain riittänyt.

Hassua puhua kuitenkin yhtiöstä joka on tällä hetkellä euroopan arvokkain peliyhtiö ubisoftin edellä.
Ubisoft on tietyissä asioissa kilometrin CDPR:ää edellä mutta suurimalti osin niiden peleistä puuttuu sitten se the sielu joka näissä CDPR peleissä tuntuu olevan ja tuota sielua ei rahalla saa ostettua, EA koki tämän Biowaren kanssa.

Ja eilen kävi peliä helpottava bugi, sain jonkun överi pistoolin ja noin kolme kertaa korkeampi DPS kuin muissa aseissa ja yhtäkkiä se pyssy olikin monta tasoa korkeampi kuin minun hahmo mutta olin kerennyt sen jo valitsemaan itselleni kolmaneksi aseeksi, ei siinä tarvitse paljoa tähtäillä kun raajatkin tuntuu vihuista lähteävän kun sillä ampuu :D

Joku muuten kysyi jossain välissä että kun mainosvideossa raajat ja muut lentelee ruudulla niin tässä tuntuu olevan satunaista tuo tai en tiedä milloin tuo toimii mutta välillä oikeasti aika inhottavia kohtia kun sisälmykset vihuista tullut ulos.

Eilen haulikolla ammuin vihollista ja näemmä osun toiseen käteen kun se hävisi, näytti aika säälittävältä kun se alkoi latailemaan asettansa yhdellä kädellä, annoin sitten sille armon laukauksen.
 
Oli mitä mieltä hyvänsä pelistä noin yleensä (ja valitettavaa riittääkin tosiaan) mutta kaupunkimaisemat on kyllä melko huikeita, varsinkin kun muistaa kuikuilla myös ylöspäin tulla pilvenpiirtäjien alueella. Pelkastään arkkitehtuuriin on satsattu hitosti kyllä.

Noista autoista ja niiden estetiikasta voi olla montaa mieltä. Tavallaan ihan hienoja (tulee vähän Falloutin autonrojut mieleen), mutta toisaalta hieman *Delorean* -vibat toisissa malleissa. Sitten on nämä riisikipot vielä.... sääli että tuosta ruosteisesta paskasta piti maksaa 13k... eikä pääse edes tuunaan mitenkään (kai?)
 
Ite oin riehunut jollain punaisella katanalla. Sillä tulee aika monta päätöntä tyyppiä siinä ajassa kun rynkyllä runkuttaa 10ttä lipallista ekaan tyyppiin. Ja nyt stadian ohjaimella kun pelaa, niin ei oo ihan niin nuukaa osuuko millilleen tähtäys.
 
Ite oin riehunut jollain punaisella katanalla. Sillä tulee aika monta päätöntä tyyppiä siinä ajassa kun rynkyllä runkuttaa 10ttä lipallista ekaan tyyppiin. Ja nyt stadian ohjaimella kun pelaa, niin ei oo ihan niin nuukaa osuuko millilleen tähtäys.
Tässä tuntuu olevan mahdollista rakentaa monelaisia buildeja. Aluksi tuntui että sai päästellä lippaita vihuihin. Mutta nyt pitemmälle kun pelannut, niin peli on muuttunut turhan helpoksi monella aseella. Mantis blade olen enimmäkseen käyttänyt, mutta on kertynyt pari asetta millä suunnilleen saa kaikista perusvihuista laaki ja vainaa.
 
Ei mennyt ihan putkeen CDProjectRedillä konsoli julkaisu nyt Sony on todennut pelin konsoliversion olevan sellaista skeidaa, että se vedetään kokonaan pois myynnistä Playstation Storesta:

Microsoftin odotetaan tekevän piankkoin saman päätökseen XBOXille lähiaikoina.
 
Aluksi tuntui että sai päästellä lippaita vihuihin. Mutta nyt pitemmälle kun pelannut, niin peli on muuttunut turhan helpoksi monella aseella.
Tässä tullaan taas siihen syndromaan mikä jossain ropeissa tuntuu olevan että voit luoda hahmostasi "jumalan" ja jossain toisessa ropeissa taas peli skaalaa vihuja mukana jolloin sinun "grindaamisesi" ei tunnukkaan missään kun paremilla aseilla saat mättää niitä vihuja saman verran.

Tässä kuitenkin tehty siten että jotkut vihut ovat ylihelppoja ja osa sitten on vieläkin niitä very high tasolla olevia jotka sitten osuessaan ottavat pelaajalta nirriin melkein välittömästi pois.

Ei mennyt ihan putkeen CDProjectRedillä konsoli julkaisu nyt Sony on todennut pelin konsoliversion olevan sellaista skeidaa, että se vedetään kokonaan pois myynnistä Playstation Storesta:

Microsoftin odotetaan tekevän piankkoin saman päätökseen XBOXille lähiaikoina.
Alan muuten haistamaan sen että konsolipelaajat voisi saada ensimmäisen Expansionin ilmaiseksi tästä touhusta.

Aikanaan Batman Arkham Knight vedettiin myynistä samasta syystä ja sitten julkasija antoi niitä vanhoja Batman pelejä ilmaiseksi ketkä olivat ostaneet pelin tilille ennnen tiettyä päivämäärää.
 
Hassua puhua kuitenkin yhtiöstä joka on tällä hetkellä euroopan arvokkain peliyhtiö ubisoftin edellä.
Tuokin kannattaa tarkistaa, nimittäin CDPR osakkeen hinta on pudonnut melkein puoleen joulukuun alusta (ennen julkkaria). Toki oli odotettavissa että putoaa (ja putosikin heti 7%) koska oli selvästi "yliladattu" - mutta nyt alkaa näkymään saatu kritiikki ja sitämyöten myös pois jäävät myynnit.

Huonolla tuurilla pian EA tai jokin muu paskefirma ostaa koko puljun ellei jollain ole 51% osakkeista taskussa.

Tässä tullaan taas siihen syndromaan mikä jossain ropeissa tuntuu olevan että voit luoda hahmostasi "jumalan" ja jossain toisessa ropeissa taas peli skaalaa vihuja mukana jolloin sinun "grindaamisesi" ei tunnukkaan missään kun paremilla aseilla saat mättää niitä vihuja saman verran.
Sama ongelma alussa; lipas tai kaksi per hahmo. Sitten pistooli ja pääosumat -> ehkä lipas per hahmo. Sitten cyber-ranne-tykki -> 1 shot kill saman levelin kavereille.
 
Tuokin kannattaa tarkistaa, nimittäin CDPR osakkeen hinta on pudonnut melkein puoleen joulukuun alusta (ennen julkkaria). Toki oli odotettavissa että putoaa (ja putosikin heti 7%) koska oli selvästi "yliladattu" - mutta nyt alkaa näkymään saatu kritiikki ja sitämyöten myös pois jäävät myynnit.

Huonolla tuurilla pian EA tai jokin muu paskefirma ostaa koko puljun ellei jollain ole 51% osakkeista taskussa.

Jos EA ostaa puljun pelit muuttuvat geneeriksi ja tulevat täyteen mikromaksuja. ON EA:ssa hyvääkin se, että pelit ovat yleensä hiottu lähes täysin bugittomiksi, mutta itse sisältö on yhtä geneeristä kun huonolaatuinen tusina hollywood sarjat.
 
Huonolla tuurilla pian EA tai jokin muu paskefirma ostaa koko puljun ellei jollain ole 51% osakkeista taskussa.
Bioware round two ja sitten osa CDPR pelintekijöistä lähtee lätkimään ja perustaa oman uuden pelistudion mutta en nyt muista että ovatko vanhat Biowaren tekijät saaneet mitään aikaan tässä viimeisten vuosien aikana.
 
Ihmettelen että täällä (tai muualla) ei ole vielä ollut valitusta tuosta crafting systeemistä jossa teet jokaisen itemin yksitellen. Kivahan tuossa on painaa hitaasti 1000 kertaa hiiren nappia että saa Common componenteista upgradettua uncommoneita (9 kertoimella) 111kpl ja sitten toinen 111 kertaa että saat 12 rare componenttia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 365
Viestejä
4 493 078
Jäsenet
74 195
Uusin jäsen
J2323

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom