Cyberpunk 2077

En halua olla ilkeä, mutta eikös tälläiset infot kannattaisi ihan itse tsekkaa googlella eikä pyytää jotain toista foorumilla googlettamaan sinun sijaan. Eli sen sijasta että näpyttelen kysymyksen tähän, miksi et näpyttelisi sitä googleen josta vastauksen saisit heti? :)
Lähinnä kysyin siksi, että tästä on liikkunut netissä todella erilaisia vastauksia ja versioita.
Toisella sivustolla sanotaan 4, toisella 5, jossain sanotaan että 7 tai 6.
Mut joo olet oikeassa, lähinnä sekaannuksen takia kyselin, että josko täältä saisi luotettavampaa tietoa.
 
Auto parkkiin sivutehtävän ajaksi ja huomasin etteivät NPCt osaa kiertää autoa ollenkaan kummaltakaan puolelta. :facepalm:
Lisäksi tuossa takana, hieman pinkkipaitaista kaveria edempänä on kohta johon kävelee NPC about joka 30 sekunti, seisoo paikallaan ja katoaa vaikka seisoisi sen vieressä.
Minulla taas immeiset kävelee reilusti auton läpi :D
Mutta minulla käy tuota että random auto jostain syystä ovat pysähtyneet kesken kaiken ilman mitää syytä ja sen perässä on jono.

Välillä muuten tulee ihan Kingdom come fiilikset näiden vihujen kanssa, oli iso määrä vihuja, osa liikkui ja osa ei, sitten kun tiputtelin näitä liikkuvia vihuja niin sitä mukaan alkoi myös noi ei liikkuvat vihutkin liikkumaan mukana.

Tämä sama asia kävi minulla kingdom come deliverancen lopputaistelussa

Sisältö ja teema on timanttia. Toteutukseen ei CDPR:llä vain riitä tekninen osaaminen.
Joo tämä sama vaikuttaa myös minulta, ihan kuin tämä olisi joku indie tason firman tekijä isoineen visioineen mutta raha/osaaminen ei vain riittänyt.

Hassua puhua kuitenkin yhtiöstä joka on tällä hetkellä euroopan arvokkain peliyhtiö ubisoftin edellä.
Ubisoft on tietyissä asioissa kilometrin CDPR:ää edellä mutta suurimalti osin niiden peleistä puuttuu sitten se the sielu joka näissä CDPR peleissä tuntuu olevan ja tuota sielua ei rahalla saa ostettua, EA koki tämän Biowaren kanssa.

Ja eilen kävi peliä helpottava bugi, sain jonkun överi pistoolin ja noin kolme kertaa korkeampi DPS kuin muissa aseissa ja yhtäkkiä se pyssy olikin monta tasoa korkeampi kuin minun hahmo mutta olin kerennyt sen jo valitsemaan itselleni kolmaneksi aseeksi, ei siinä tarvitse paljoa tähtäillä kun raajatkin tuntuu vihuista lähteävän kun sillä ampuu :D

Joku muuten kysyi jossain välissä että kun mainosvideossa raajat ja muut lentelee ruudulla niin tässä tuntuu olevan satunaista tuo tai en tiedä milloin tuo toimii mutta välillä oikeasti aika inhottavia kohtia kun sisälmykset vihuista tullut ulos.

Eilen haulikolla ammuin vihollista ja näemmä osun toiseen käteen kun se hävisi, näytti aika säälittävältä kun se alkoi latailemaan asettansa yhdellä kädellä, annoin sitten sille armon laukauksen.
 
Oli mitä mieltä hyvänsä pelistä noin yleensä (ja valitettavaa riittääkin tosiaan) mutta kaupunkimaisemat on kyllä melko huikeita, varsinkin kun muistaa kuikuilla myös ylöspäin tulla pilvenpiirtäjien alueella. Pelkastään arkkitehtuuriin on satsattu hitosti kyllä.

Noista autoista ja niiden estetiikasta voi olla montaa mieltä. Tavallaan ihan hienoja (tulee vähän Falloutin autonrojut mieleen), mutta toisaalta hieman *Delorean* -vibat toisissa malleissa. Sitten on nämä riisikipot vielä.... sääli että tuosta ruosteisesta paskasta piti maksaa 13k... eikä pääse edes tuunaan mitenkään (kai?)
 
Ite oin riehunut jollain punaisella katanalla. Sillä tulee aika monta päätöntä tyyppiä siinä ajassa kun rynkyllä runkuttaa 10ttä lipallista ekaan tyyppiin. Ja nyt stadian ohjaimella kun pelaa, niin ei oo ihan niin nuukaa osuuko millilleen tähtäys.
 
Ite oin riehunut jollain punaisella katanalla. Sillä tulee aika monta päätöntä tyyppiä siinä ajassa kun rynkyllä runkuttaa 10ttä lipallista ekaan tyyppiin. Ja nyt stadian ohjaimella kun pelaa, niin ei oo ihan niin nuukaa osuuko millilleen tähtäys.
Tässä tuntuu olevan mahdollista rakentaa monelaisia buildeja. Aluksi tuntui että sai päästellä lippaita vihuihin. Mutta nyt pitemmälle kun pelannut, niin peli on muuttunut turhan helpoksi monella aseella. Mantis blade olen enimmäkseen käyttänyt, mutta on kertynyt pari asetta millä suunnilleen saa kaikista perusvihuista laaki ja vainaa.
 
Ei mennyt ihan putkeen CDProjectRedillä konsoli julkaisu nyt Sony on todennut pelin konsoliversion olevan sellaista skeidaa, että se vedetään kokonaan pois myynnistä Playstation Storesta:

Microsoftin odotetaan tekevän piankkoin saman päätökseen XBOXille lähiaikoina.
 
Aluksi tuntui että sai päästellä lippaita vihuihin. Mutta nyt pitemmälle kun pelannut, niin peli on muuttunut turhan helpoksi monella aseella.
Tässä tullaan taas siihen syndromaan mikä jossain ropeissa tuntuu olevan että voit luoda hahmostasi "jumalan" ja jossain toisessa ropeissa taas peli skaalaa vihuja mukana jolloin sinun "grindaamisesi" ei tunnukkaan missään kun paremilla aseilla saat mättää niitä vihuja saman verran.

Tässä kuitenkin tehty siten että jotkut vihut ovat ylihelppoja ja osa sitten on vieläkin niitä very high tasolla olevia jotka sitten osuessaan ottavat pelaajalta nirriin melkein välittömästi pois.

Ei mennyt ihan putkeen CDProjectRedillä konsoli julkaisu nyt Sony on todennut pelin konsoliversion olevan sellaista skeidaa, että se vedetään kokonaan pois myynnistä Playstation Storesta:

Microsoftin odotetaan tekevän piankkoin saman päätökseen XBOXille lähiaikoina.
Alan muuten haistamaan sen että konsolipelaajat voisi saada ensimmäisen Expansionin ilmaiseksi tästä touhusta.

Aikanaan Batman Arkham Knight vedettiin myynistä samasta syystä ja sitten julkasija antoi niitä vanhoja Batman pelejä ilmaiseksi ketkä olivat ostaneet pelin tilille ennnen tiettyä päivämäärää.
 
Hassua puhua kuitenkin yhtiöstä joka on tällä hetkellä euroopan arvokkain peliyhtiö ubisoftin edellä.
Tuokin kannattaa tarkistaa, nimittäin CDPR osakkeen hinta on pudonnut melkein puoleen joulukuun alusta (ennen julkkaria). Toki oli odotettavissa että putoaa (ja putosikin heti 7%) koska oli selvästi "yliladattu" - mutta nyt alkaa näkymään saatu kritiikki ja sitämyöten myös pois jäävät myynnit.

Huonolla tuurilla pian EA tai jokin muu paskefirma ostaa koko puljun ellei jollain ole 51% osakkeista taskussa.

Tässä tullaan taas siihen syndromaan mikä jossain ropeissa tuntuu olevan että voit luoda hahmostasi "jumalan" ja jossain toisessa ropeissa taas peli skaalaa vihuja mukana jolloin sinun "grindaamisesi" ei tunnukkaan missään kun paremilla aseilla saat mättää niitä vihuja saman verran.
Sama ongelma alussa; lipas tai kaksi per hahmo. Sitten pistooli ja pääosumat -> ehkä lipas per hahmo. Sitten cyber-ranne-tykki -> 1 shot kill saman levelin kavereille.
 
Tuokin kannattaa tarkistaa, nimittäin CDPR osakkeen hinta on pudonnut melkein puoleen joulukuun alusta (ennen julkkaria). Toki oli odotettavissa että putoaa (ja putosikin heti 7%) koska oli selvästi "yliladattu" - mutta nyt alkaa näkymään saatu kritiikki ja sitämyöten myös pois jäävät myynnit.

Huonolla tuurilla pian EA tai jokin muu paskefirma ostaa koko puljun ellei jollain ole 51% osakkeista taskussa.

Jos EA ostaa puljun pelit muuttuvat geneeriksi ja tulevat täyteen mikromaksuja. ON EA:ssa hyvääkin se, että pelit ovat yleensä hiottu lähes täysin bugittomiksi, mutta itse sisältö on yhtä geneeristä kun huonolaatuinen tusina hollywood sarjat.
 
Huonolla tuurilla pian EA tai jokin muu paskefirma ostaa koko puljun ellei jollain ole 51% osakkeista taskussa.
Bioware round two ja sitten osa CDPR pelintekijöistä lähtee lätkimään ja perustaa oman uuden pelistudion mutta en nyt muista että ovatko vanhat Biowaren tekijät saaneet mitään aikaan tässä viimeisten vuosien aikana.
 
Ihmettelen että täällä (tai muualla) ei ole vielä ollut valitusta tuosta crafting systeemistä jossa teet jokaisen itemin yksitellen. Kivahan tuossa on painaa hitaasti 1000 kertaa hiiren nappia että saa Common componenteista upgradettua uncommoneita (9 kertoimella) 111kpl ja sitten toinen 111 kertaa että saat 12 rare componenttia.
 
Noh, on tullut pelattua jo useampi kymmen tunti. Täytyy myöntää, että tämä peli on kyllä silkkaa paskaa.

Käsikirjoitus ja dialogi on täyttä ripulia. Musiikki geneeristä ja ei missään vaiheessa tehosta immersiota. No örinämusiikki kanavasta tulee kyllä plussaa.
Sivutehtävät on Skyrimin ja Fallout 4 radiant questien tasoa tai sitä heikompia, mikä sinänsä on aika saavutus kun radiant questit on automaattisesti generoituja ja tässä ne on muka käsintehtyjä. Niitäkin saa tehdä useamman, ennenkuin saa levelin.

Varsinkin toi corpo oli täyttä paskaa. Uuh, kattokaa kuinka evil corpo me ollaan, tapetaan kaikki johtajat kokouksessa for the lulz, sit samat corpo homot tulee V;n ja random latino tyypin luokse ja sit perääntyykin kun vähän uhittelee.:facepalm: Hienoa käsikirjoitusta. Ja koko corpo vaihe kesti tyyliin tunti tai alle, vau olipa mielenkiintoinen elämänpolku.

Tämä kaupunkikin on täysin tyhjä kulissi. Heilutat kameraa hiukan, niin npc;t katoaa tai muuttuu joksikin toiseksi. Myöskin tekoäly on kauhea kaikintavoin. Kaiken kruunaa taakse spawnaavat kytät.:tup:
Muutenkin interaktiivisuus ja avoimen maailman ominaisuudet puuttuu täysin, joita on jopa noissa vanhoissa köyhän miehen gta klooneissa kuten Saint roweissa.

Rpg elementitkin puuttuu täysin, dialogitkin antaa 2-3 eri vaihtoehtoa sanoa sama asia ja joidenka lopputulos on sama. Fallout 4 sentäs oli 4 vaihtoehtoa ja niissä oli sitten yleensä se 2-3 lopputulosta. Skyrimissäkin dialogi vaihtoehdot oli oikeasti erilaisia.

Hahmon kehityskin on naurettavaa, huvittavaa että attributet ja perkit on geneerisiä anna muutama prosentti sitä sun tätä, eli just tyypillisä mmo/sawyerin yli balanssia mikä tekee kaikesta merkityksettömiä koska kaikki vaihtoehdot on loppujenlopuksi samanarvoisia. Mutta cd projekti on silti onnistunut rikkomaan balanssin täysin tässä koska ovat kusseet laskentakaavat täysin cp2077;ssa ja nämä muutamat prosentit muuttaakin 100 damagea tekevän revolverin 60 000 damagea tekeväksi aseeksi.:facepalm:

Quick hackingikin on typerä, kun voit hakkeroida huoletta vihut hengiltä kameroiden kautta, eikä ne tee mitään. Ainoa asia joka joskus pelastaa viholliset on se, että ne quick hackit bugaa kyseisen vihollisen kohdalla ja ei tee mitään. Vaikka tulee se reveal position, niin ei ne vihut siltikään jaksa tulla sun kimppuun.

Myöskin parilla alkupään crafting perkillä voit tehdä loputtomasti rahaa tai roinia, kun craftingikin on täysin rikki.:rofl2: Ei muutaku craftaamaan granuja ja rikkomaan niitä, niin materiaaleja riittää loputtomasti, sit craftaamaan parempia boostereita ja rikkomaan niitä, niin saa harvinaisempiakin materiaaleja vaikka niitä materiaaleja ei edes tarvi niitä tehdessä.:rofl2:

Graafisestihan tämä on aika outo tapaus kyllä, välillä näyttää todella hyvältä ja joskus näyttää paskalta ja suuremmaksi osaksi ihan ok. Mutta huonostihan tämä on optimoitu, jos haluaa pelattavat framet, niin näyttää paljon huonommalta kuin DE:MD joka itessäänkin oli jo huonosti optimoitu peli.

Että joo, kyllähän tämä ois kaivannut vielä pari vuotta kehitysaikaa, mutta eipä noita pahimpia vikoja siltikään olisi voinut korjata, kuten dialogi ja juoni ylipäätänsä.
 
Point of no return tuli kyllä niin yllättäen ja nopeesti että ensimmäinen ajatus oli että tästä pelistä on kyllä leikattu helvetin iso pala pois. Missään vaiheessa ei tullut mitään part ykkösen loppua ja cyperpunk 2077 tekstiä näytölle jonka jälkeen alkaa part 2, mistä tääläkin on useemman kerran puhuttu, mihin se jäi?
 
Jengi on tuosta corposta valittanut, en tiedä kun en ole kokeillut ja nomad menossa. Kukaan pelannut streetkidiä ja onko se yhtä paskana?
 
Täällä jäädään kyllä oottelemaan isompia bugi korjauksia. Rikkoo liikaa immersiota, kun vähän väliä tulee vastaan visuaalisia virheitä, poliisit spawnaa selän taakse, jäät jumiin johonkin, audio kusee ja kaikenlisäksi optimointi raskas. Välillä tää on ihan huikeen näköinen graafisesti, mutta sitten taas välillä näyttää Witcher 3:sta huonommalta... noh, pitää ens vuoden puolella alotella uudestaan. Harmi, että tällaisessa tilassa julkaistu, vaikka muuta lupailivat. Muuten kyllä tykännyt, mutta en ainakaan vielä nosta Witcher 3:n ylitse.
 
Point of no return tuli kyllä niin yllättäen ja nopeesti että ensimmäinen ajatus oli että tästä pelistä on kyllä leikattu helvetin iso pala pois. Missään vaiheessa ei tullut mitään part ykkösen loppua ja cyperpunk 2077 tekstiä näytölle jonka jälkeen alkaa part 2, mistä tääläkin on useemman kerran puhuttu, mihin se jäi?

Tulee kohdassa;

Kun Act 1 loppuu ja heräät sieltä kaatopaikalta minne myös Dex ammutaan. Sen jälkeen tulee Cyberpunk teksti ruudulle ja alkaa Act 2. En tiedä sitten oletko nukkunut tuon kohdan ohi vai skippaillut menemään vai onko peli tosiaan niin buginen että sinulla ei tätä tapahtunut
 
Point of no return tuli kyllä niin yllättäen ja nopeesti että ensimmäinen ajatus oli että tästä pelistä on kyllä leikattu helvetin iso pala pois. Missään vaiheessa ei tullut mitään part ykkösen loppua ja cyperpunk 2077 tekstiä näytölle jonka jälkeen alkaa part 2, mistä tääläkin on useemman kerran puhuttu, mihin se jäi?

Häh? Kyllähän tuo selvästi tulee siinä tietyssä kohtaa ja koko ruudun kokoisena, että vaikea olla huomaamattakaan? Onkohan nyt päässy käymään jotain? Oot häslännyt nappuloita ja ohittanut ne tai joku bugi tms?

Yksi vinkki on se latausruutu, joka muuttuu eri näköiseksi prologin jälkeen....
 
Tulee kohdassa;

Kun Act 1 loppuu ja heräät sieltä kaatopaikalta minne myös Dex ammutaan. Sen jälkeen tulee Cyberpunk teksti ruudulle ja alkaa Act 2. En tiedä sitten oletko nukkunut tuon kohdan ohi vai skippaillut menemään vai onko peli tosiaan niin buginen että sinulla ei tätä tapahtunut

@aild Taisi tarkoittaa että tarinallisesti tuo prologue loppuu hätäisesti ei niinkään että varoitusta ei tule.
 
Tulee kohdassa;

Kun Act 1 loppuu ja heräät sieltä kaatopaikalta minne myös Dex ammutaan. Sen jälkeen tulee Cyberpunk teksti ruudulle ja alkaa Act 2. En tiedä sitten oletko nukkunut tuon kohdan ohi vai skippaillut menemään vai onko peli tosiaan niin buginen että sinulla ei tätä tapahtunut

Tämä bugaa toisinaan. Ittellä oli siinä kohti vain pidempään musta ruutu, kun olisi pitänyt tulla CP-teksti. Saman olen kuullut, muutamalta muultakin. Muuten tapahtumat meni ok.

Ps. On siitä prologuesta varmasti leikattu jotain pois, kun läjä sivuhahmoja jätetään esittelemättä ja ne on heti montaasin jälkeen pelaajalle muka vanhojatuttuja.
 
Rpg elementitkin puuttuu täysin, dialogitkin antaa 2-3 eri vaihtoehtoa sanoa sama asia ja joidenka lopputulos on sama. Fallout 4 sentäs oli 4 vaihtoehtoa ja niissä oli sitten yleensä se 2-3 lopputulosta. Skyrimissäkin dialogi vaihtoehdot oli oikeasti erilaisia.

Tuosta tuli mieleen, että dialogin valinta ainakin yhdessä kohdassa vaiktutti ehkä siihen, että jää kokonaan mielenkiintoinen (?) episodi väliin, tarkoitan sitä, kun...

Siinä heistin aikana kun paetaan sillä limopalvelun autolla, niin se AI kysyy, että mitä tehdään Jackielle... jos ohjeistat viemään perheen luo, niin siitä seuraa episodi, jossa tutustut muistotilaisuudessa paremmin muutamiin hahmoihin ja Jackien menneisyyteen.

Ekalla kerralla multa meni tuo täysin ohi, kun käskin AI:ta hoitamaan hautajaiset... en tiedä olisko sitten voinut soittaa Äiteelle ja sitä kautta pelata tuon saman, mutta joka tapauksessa jäi väliin. Kyllä tässä siis on jonkun verran asioita siitä kiinni, mitä valitsee ja tekee / jättää tekemättä. Peli ei pakota sua ainakaan koko ajan tiettyyn suuntaan.
 
Tuosta tuli mieleen, että dialogin valinta ainakin yhdessä kohdassa vaiktutti ehkä siihen, että jää kokonaan mielenkiintoinen (?) episodi väliin, tarkoitan sitä, kun...

Siinä heistin aikana kun paetaan sillä limopalvelun autolla, niin se AI kysyy, että mitä tehdään Jackielle... jos ohjeistat viemään perheen luo, niin siitä seuraa episodi, jossa tutustut muistotilaisuudessa paremmin muutamiin hahmoihin ja Jackien menneisyyteen.

Ekalla kerralla multa meni tuo täysin ohi, kun käskin AI:ta hoitamaan hautajaiset... en tiedä olisko sitten voinut soittaa Äiteelle ja sitä kautta pelata tuon saman, mutta joka tapauksessa jäi väliin. Kyllä tässä siis on jonkun verran asioita siitä kiinni, mitä valitsee ja tekee / jättää tekemättä. Peli ei pakota sua ainakaan koko ajan tiettyyn suuntaan.

Tässä on ilmeisesti paljon vastaavia tapahtumia. Pelaaja voi valinnoillaan vaikuttaa tapahtumiin ja tehtävien asetelmiin, mutta niitä valintoja ei mitenkään alleviivata pelaajalle. Huomattavasti kehittyneempi rpg puoli sillä saralla kuin Fallout, Skyrim, ME yms pelit. Harmi että taitaa mennä monelta ohi ja haukkuvat sitten tylsäksi :D
 
Yhden saavutuksen/achievementin jälkeen on sitten hienosti tuo hajonnut kun ei ole mitään muita saanut, vaikka voisin vannoa esim. hoidelleeni ne 300 vihollista tässä yli 44 tunnin aikana. Tämä GOG-versiolla.

Tuosta tuli mieleen, että dialogin valinta ainakin yhdessä kohdassa vaiktutti ehkä siihen, että jää kokonaan mielenkiintoinen (?) episodi väliin, tarkoitan sitä, kun...

Siinä heistin aikana kun paetaan sillä limopalvelun autolla, niin se AI kysyy, että mitä tehdään Jackielle... jos ohjeistat viemään perheen luo, niin siitä seuraa episodi, jossa tutustut muistotilaisuudessa paremmin muutamiin hahmoihin ja Jackien menneisyyteen.

Ekalla kerralla multa meni tuo täysin ohi, kun käskin AI:ta hoitamaan hautajaiset... en tiedä olisko sitten voinut soittaa Äiteelle ja sitä kautta pelata tuon saman, mutta joka tapauksessa jäi väliin. Kyllä tässä siis on jonkun verran asioita siitä kiinni, mitä valitsee ja tekee / jättää tekemättä. Peli ei pakota sua ainakaan koko ajan tiettyyn suuntaan.
Lisäksi tuohon liittyen:
Tästähän saa lisäksi Jackien moottoripyörän, kun äiti tarjoaa V:lle avaimen. Josta voi myös kieltäytyä. Näin tiedoksi jos joku haluaa muun kulkineen kuin sen alun kämäisen auton.
 
Tässä on ilmeisesti paljon vastaavia tapahtumia. Pelaaja voi valinnoillaan vaikuttaa tapahtumiin ja tehtävien asetelmiin, mutta niitä valintoja ei mitenkään alleviivata pelaajalle.
Tässä vain pitäisi aina jaksaa sitä load save rumbaa harrastaa että näkisi että onko vaikutusta tai sitten tabletilla olla joku walktrought opas olla siitä tehtävästä mistä voisi katsoa mitä vaikutusta on milläkin asialla mutta sitten pilaa kyllä sen jännityksen.

Edit: Tässä oli kivaa huomion ottamista edellisistä tehtävästä tai kuinka suorittanut ne:

Piti hiipien käydä joku juttu varastamassa ettei kukaan näkisi minua mutta pumpumiksi meni ja sitten samalta hahmolta tuli tappo keikka tehtävä seuraavaksi ja sitten utelin että mitä kaveri tehnyt ja miksi hänet pitäisi tappaa siihen kaveri vain tokasi "ei se viimeksi näyttänyt olevan ongelma" :D
 
Tässä on ilmeisesti paljon vastaavia tapahtumia. Pelaaja voi valinnoillaan vaikuttaa tapahtumiin ja tehtävien asetelmiin, mutta niitä valintoja ei mitenkään alleviivata pelaajalle. Huomattavasti kehittyneempi rpg puoli sillä saralla kuin Fallout, Skyrim, ME yms pelit. Harmi että taitaa mennä monelta ohi ja haukkuvat sitten tylsäksi :D

Tämä on ainakin itselleni pelkästään hyvä asia ja motivoi kyllä pelaamaan uudestaankin sitten joskus toisella lifepathilla. Nyt pelaan pistooli-nomadilla ja yritän ainakin vähän "roolipelata" sekä dialogissa että perkkien ym. valinnoissa. Samoin jätän jotkin asetyypit ja gearit kokonaan testaamatta ja satsaan niihin sitten toisella pelikerralla, niin siitä voi tulla hyvinkin erilainen pelikerta. Seuraava rundi sitten esim. jollain corpo-mulkulla ja pisteet hakkerointiin ja stealthiin. Sinänsä tuo lifepathin potentiaali oli kyllä osittain kustu, mutta kyllähän tässä uudelleenpeluuarvoa silti on paljon enemmän kuin keskivertopelissä.
 
Kenellekkään tullut vastaan PC versiolle ohjetta kuinka saisi pois Texture Streamingin?
 
Yhden saavutuksen/achievementin jälkeen on sitten hienosti tuo hajonnut kun ei ole mitään muita saanut, vaikka voisin vannoa esim. hoidelleeni ne 300 vihollista tässä yli 44 tunnin aikana. Tämä GOG-versiolla.


Lisäksi tuohon liittyen:
Tästähän saa lisäksi Jackien moottoripyörän, kun äiti tarjoaa V:lle avaimen. Josta voi myös kieltäytyä. Näin tiedoksi jos joku haluaa muun kulkineen kuin sen alun kämäisen auton.

Aivan mutta
Sain sen motskan kyllä ekallakin kerralla, vaikka tuo muistotilaisuushommeli jäi kokonaan väliin. En nyt muista ihan tarkalleen mitä kautta sen avaimen sain, soittiko jackien Äitee vai miten meni?
 
Aivan mutta
Sain sen motskan kyllä ekallakin kerralla, vaikka tuo muistotilaisuushommeli jäi kokonaan väliin. En nyt muista ihan tarkalleen mitä kautta sen avaimen sain, soittiko jackien Äitee vai miten meni?
Aika jännä, sinänsä tietty hyvä että tuon saa siltikin. On kätevä kulkine ja olisi sinänsä aika tylsä ettei tuosta hahmosta jäisi mitään V:lle kun olivat läheisiä imo.
 
Itse huomannut nyt pelatessa, että DLSS sumentaa ja samentaa kyllä aika tehokkaasti kuvanlaatua, jopa Balancedilla. Taidanpa pitää pois päältä, laitan päälle vain jos käytän RTX:ää.
 
Aivan mutta
Sain sen motskan kyllä ekallakin kerralla, vaikka tuo muistotilaisuushommeli jäi kokonaan väliin. En nyt muista ihan tarkalleen mitä kautta sen avaimen sain, soittiko jackien Äitee vai miten meni?
Itse missasin kokonaan tuon mainitun jutun, mutta...

... sain silti avaimen mopoon kun äityliini soitteli perään. Itse siis pyysin taksia toimittamaan Jackien ruumiin Vikille, sille tutulle ripperdocille jolta se sitten myöhemmin vietiin Arasakan toimesta aseella uhaten.

Jonkin verranhan nuo päätökset miten tehtävän tekee vaikuttavat tuleviin sivutehtäviin, esim. alun "bottitehtävässä" jos valitsee...
... puolekseen Miltecin, eli pistää jengiläiset kylmäksi, niin pääsee pukille corpo-naikkosen (Meredith Stout) kanssa myöhemmin motellilla kun se ottaa yhteyttä. Sieltä saa myös yhden pelin hupaisimmista ja ihan hyvistä aseista: Sir John Phalustiffin, joka on siis metrinen suriseva tekolerssi - tietenkin blunt ase. Tuolla kun mätkii cyperpsychoja nurin ei voi olla kuin hymy suupielessä... :D
 
Itse huomannut nyt pelatessa, että DLSS sumentaa ja samentaa kyllä aika tehokkaasti kuvanlaatua, jopa Balancedilla. Taidanpa pitää pois päältä, laitan päälle vain jos käytän RTX:ää.

DLSS on jotenkin huonosti tehty tässä. Osa objekteista (kuten muut hahmot) ovat tosi skarppeja, mutta kauempana olevat objektit sekä oman hahmon tarkastelu peilistä tai inventaariosta on mössöä. Toivottavasti kehittävät tuota, sillä DLSS:llä saa parempaakin jälkeä aikaan.

Harmi vaan että peli ei natiivi-4K:lla pyöri asetukset tapissa 3080:lla edes ilman RTX:ää kunnolla. Siksipä pidän toistaiseksi kaikki tapissa + RTX ON ja DLSS päällä myös.
 
Toivoisin, että noita Joytoyta olisi enemmän valinnan varaa vaikka eihän tuo juonellisesti tai muutenkaan ole mitään merkitystä. Rikkoo vain immersiota, että on valittavissa vain yksi tyttö ja yksi poika.
 
Tässä vain pitäisi aina jaksaa sitä load save rumbaa harrastaa että näkisi että onko vaikutusta tai sitten tabletilla olla joku walktrought opas olla siitä tehtävästä mistä voisi katsoa mitä vaikutusta on milläkin asialla mutta sitten pilaa kyllä sen jännityksen.

Save/load rumba ei oikein toimi kun valinnoilla on kauaskantoisia seurauksia. Yksi alkupään esimerkki näistä on V:n masentunut entinen poliisinaapuri. Lopputulos ei selviä heti keskustelun päätteeksi, vaan vasta päiviä myöhemmin. Toinen on tuo Jackien kohtalo.
 
Aika monella on semmoinen käsitys että ne kartalla olevat gig-pylpyrät yms on niitä oikeita sidequesteja. Tästä saa lukea ulinaa täälläkin joka sivulla. Ei ole. Kun peliä pelaa alkua pidemmälle niitä kunnon uniikkeja moniosaisia sidequesteja alkaa tippua.
 
Aika monella on semmoinen käsitys että ne kartalla olevat gig-pylpyrät yms on niitä oikeita sidequesteja. Tästä saa lukea ulinaa täälläkin joka sivulla. Ei ole. Kun peliä pelaa alkua pidemmälle niitä kunnon uniikkeja moniosaisia sidequesteja alkaa tippua.
No ei ole, sidequestit on merkattu ihan omaksi ryhmäksi. Sen sijaan peli läpi, 20h takana ja oli kyllä yliarvostettua roskaa. Tuskin jaksaa tätä enää uudestaan pelata.
Päätin lopussa lähteä vittuun sieltä avaruusalukselta. Vähän typerästi pelaaminen jatkuu ennen tapahtumia, vaikka puoli vuotta vielä jäi elinaikaa. Eli periaatteessa ei mitään merkitystä mitä valitset.
 
Save/load rumba ei oikein toimi kun valinnoilla on kauaskantoisia seurauksia. Yksi alkupään esimerkki näistä on V:n masentunut entinen poliisinaapuri. Lopputulos ei selviä heti keskustelun päätteeksi, vaan vasta päiviä myöhemmin. Toinen on tuo Jackien kohtalo.
Oletan että tästä tulee joku viesti puhelimeen, itselläni ei ole vielä edetä sen jälkeen kun ne poliisit meni sinne huoneistoon ja questi loppu.

Barry muistaakseni oli kaverin nimi.
 
Olikohan nuista gig tehtavissä osa katutunnettavuuden takana, muistelen että olisi ilmestynyt lisää tehtäviä kun farmin nuita. 50 pitäs nostaa tuota 42 atm, tai sitten oli vaan kaksi osaisia poliisi tehtäviä. ihmeellisesti meni muutenkin kun gig tehtävää tein (pelastus muistaakseni) niin myös poliisin tehtävä suoriutui samalla viestien perusteella. Ei nuo prosentti ympyrät street levelin tai sekalaisten questien kautta liiku mihinkään, muistelen toki lukeneeni, että joitakin niistä saattaa tarvita parhaaseen loppuun.

Pitää sanoa sekin , että parempi laatuset päähineet normaali loottina tuntuvat olevan kovin harvassa... ei yhtään näkynyt pariin peluu päivään.
 
Viimeksi muokattu:
Peliä on nyt tullut pelattua sen 6-8 tuntia PS5:lla. Päällisin puolin kokemus on tähän mennessä ollut ihan ok ja tarina itsessään mielenkiintoinnen mutta kyllä nuo jatkuvat bugit hieman syö immersiota. Plussaa kuitenkin siitä, että peli pyörii smoothisti 60fps konsolilla. Hieman olisi vaatinut vielä työstämistä tää peli mutta ymmärrän kyllä halun ja paineen saaha peli julkaistua joulumarkkinoille.
 
Minkähänlaisilla asetuksilla pyörii ps5, ostettuna nyt pc:lle I7 9700k 5ghz rtx 2070 kellotettu ja 16gb Ramia, olisikohan ps5 parempi ja sulavampi kokemus uutta näyttistä joutuu kuitenkin odottelemaan keväälle
 
Minkähänlaisilla asetuksilla pyörii ps5, ostettuna nyt pc:lle I7 9700k 5ghz rtx 2070 kellotettu ja 16gb Ramia, olisikohan ps5 parempi ja sulavampi kokemus uutta näyttistä joutuu kuitenkin odottelemaan keväälle
PS5 menee DF tai VG mukaan jopa alle fhd reson ja siltikin droppailee jossain paikoin.

Uskoisin että kyllä sä tuolla saat paremman kokemuksen kuin pleikkarilla+Pleikkari versiot kokeneet noita kaatumusia eniten ja PC versio pyörivän vakaiten kunhan ei ole tappi kellotuksia.

Mulle taisi tulla eri ratkaisu kun poliisit eivät päässeet sisälle.
Siinä oli yksi optoinal kohta mikä löytyi jostain muistomerkistä ja siten puhuttua poliisille eritavalla.
Minulla ei ekalla kerralla tuota optional kohtaa edes tullut mutta kun lähin käymään asioilla ja sitten latasin pelin niin se ilmestyikin.

Edit:
Näemmä muillakin ollut ongelmia:
"Stupid game didn't even show the optional quest so I had no way of figuring this out on my own. Thanks for the video. "
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä trolli, onko montakin minuuttia katseltu pelivideoita tubesta?

Miksi tuo oli trolli? Koska mielipide on eri kuin sinulla? Itse olen "päässyt" testaamaan Cyberpunkkia vain vajaan kolmen tunnin ajan, mutta jo sen perusteella voi allekirjoittaa monia kohtia. Soundtrackista kyllä täysin eri mieltä.
 
Itse en ymmärrä puheita siitä, että peli olisi huonosti optimoitu. Hyvin on pyörinyt päälle 100 fps:llä sulavana.

Itselläni on toiminut erinomaisesti ja hyvin harvoja bugeja edes on tullut vastaan. Voihan se olla että jos ei ole ostanut kunnollista konetta joka jaksaa peliä pyörittää niin kuin kuuluu niin pelimoottori tuo häiriöitä enemmän kun laskentateho loppuu jossain kesken mutta tähän voi jokainen itse vaikuttaa kun konettaan ostaa.

Ihmiset valittavat usein, että "kun pelit ei hyödynnä ytimiä/säikeitä tarpeeksi ja ovat siksi huonosti optimoituja" niin nyt sitten valitetaan kun tulikin peli joka osaa hyödyntää, hyödyntää ja on luonnollisesti raskas kun ne on tehokkaasti käytössä.

Kummallista käytöstä monilta kyllä, kun mikään ei kelpaa: jos peli säikeistyy huonosti niin siitä valitetaan ja ja jos peli säikeistyy hyvin niin siitäkin valitetaan.
 
Miksi tuo oli trolli? Koska mielipide on eri kuin sinulla? Itse olen "päässyt" testaamaan Cyberpunkkia vain vajaan kolmen tunnin ajan, mutta jo sen perusteella voi allekirjoittaa monia kohtia. Soundtrackista kyllä täysin eri mieltä.

Koska melkein kaikki pointit ovat kuin suoraan muista avautumisista kopioituja, ja pääsääntöisesti faktuaalisesti virheellisiä. Näitä ei yleensä itse huomaa, ellei peliä ole pelannut.
 
Voihan se olla että jos ei ole ostanut kunnollista konetta joka jaksaa peliä pyörittää niin kuin kuuluu niin pelimoottori tuo häiriöitä enemmän kun laskentateho loppuu jossain kesken mutta tähän voi jokainen itse vaikuttaa kun konettaan ostaa.
Niinpä, oma vika kun ei ole tuosta noin vain heittää 2000-3000€ ATK:hon uutta peliä varten...
 
Itse en ymmärrä puheita siitä, että peli olisi huonosti optimoitu.

No ehkä siksi et ymmärrä, koska sulla on käytännössä parasta rautaa koneessa? Tosin, luulisi siinäkin tapauksessa tajuavan, että fps ei kovin ylös silläkään tule menemään verrattuna muihin peleihin, ihan sama millä asetuksilla pelaa.

Eikä kukaan nyt siitä valitakaan, että peli osaa hyödyntää parempaa rautaa. Ongelma on siinä, ettei se peli skaalaa edes keskivertoraudalle järkevästi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 035
Viestejä
4 931 482
Jäsenet
79 280
Uusin jäsen
termos11

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom