Cyberpunk 2077

Saako vaatteista modeja pois?
Yhdessä alkupelissä saadussa takissa on 30% critic hit change modi, ja haluaisin sen toiseen takkiin.
Internet kertoi näin
"it looks like this is a intentional choice and you have to get the "waste not, want not" perk in order to recover the mod, but you can't unlock the perk until you hit level 16! Damn "
 
Tosta hex modista on tän testin mukaan pelkkää haittaa:


Offtopic /
Itselläkin kasvoi prossukäyttö n.55->75:een, mutta FPS ei silmämääräisesti ainakaan noussut. Palasin alkuperäiseen -prosessorina tuo 2700x@4,2ghz.

Ehkä tämä kikka toimii vain 6 ydin prossuilla?

edit.Tästä onkin näköjään ihan "uutinenkin"
 
Viimeksi muokattu:
Itselläkin kasvoi prossukäyttö n.55->75:een, mutta FPS ei silmämääräisesti ainakaan noussut. Palasin alkuperäiseen -prosessorina tuo 2700x@4,2ghz.

Ehkä tämä kikka toimii vain 6 ydin prossuilla?

Mulla 3900x ja tuli tätä testattua. 24 säikeellä prossunkäyttö kyllä nousi, mutta samalla kellot ja fps putosi 10-15 fps.
Ilman modia, kun noin 12 säiettä käytössä, pysyy kellot korkeammalla ja samaten fps parempi.

Tiedä sitten toimiiko paremmin jollain all-core kellotuksella jolloin ei kellotaajuuksiin vaikuttaisi :hmm:
 
cmCaANE.gif


Kyllähän se oikeastikkin harmittaa moottoripyöräillessä aina kun käy noin.
 
Vähän puskista tulee välillä outoja "missioneita" jossa pitää tappaa joitakin jengiläisiä ja kerätä evidenssiä. Jumalauta kun yhtäkkiä portaiden alta hyökkää nainen puukon kanssa selkään ja huutaa että tulin sekaantumaan väärille hoodeille. Vieressä ihmiset katselevat taivaalle ja hoitavat omia asioitaan. Miksi minä yhtäkkiä olen näiden rosvojen hoodeilla eikä ne muut ja miksi minun pitää kerätä jotain todistusaineistoa? Noh tapan tyypit katanalla ja kerään jostain ruumiista papereita. Tulee että tehtävä suoritettu ja menee ohi mitä edes sain siitä.

Välillä vähän "mitä helvettiä" fiilis. :D
 
Summasummarum: vaikein vaikeustaso toivottavasti oikeasti edes vähän haastava, hardi naurettavan helppo jopa alilevusena. Peli ihan hyvä, tarina ontto.

En tiiä mitä sniperia meinaat mutta overwatchilla ite vetelen ja haastetta ei ole enää. Very hardilla pelaan mutta, vihu kuin vihu tippuu yhdellä osumalla päähän. Quickhack ja crafting ite specannu, hackit myös naurettavan op. Ultimate quickhackit leviää kahdesti niin ei siinä.. System resetin ahkeraa käyttöä ja saa aina kolme jannua tiputettua siitä. Jopa ns pomot eli vaikka cyberpsychot kuolee tuohon.

Et joo, kyl tää liian helppo on. Alussa oli vaikeampaa mut heti ku pääs act 2 niin helpottui huomattavasti.

Vaikeustasoa voi muuten nostaa/laskea sieltä valikosta. Ei tarvii alusta alottaa tai mitään.
 
Vähän puskista tulee välillä outoja "missioneita" jossa pitää tappaa joitakin jengiläisiä ja kerätä evidenssiä. Jumalauta kun yhtäkkiä portaiden alta hyökkää nainen puukon kanssa selkään ja huutaa että tulin sekaantumaan väärille hoodeille. Vieressä ihmiset katselevat taivaalle ja hoitavat omia asioitaan. Miksi minä yhtäkkiä olen näiden rosvojen hoodeilla eikä ne muut ja miksi minun pitää kerätä jotain todistusaineistoa? Noh tapan tyypit katanalla ja kerään jostain ruumiista papereita. Tulee että tehtävä suoritettu ja menee ohi mitä edes sain siitä.

Välillä vähän "mitä helvettiä" fiilis. :D

Minusta tämä merkittävä ongelma verrattuna Witcher 3 tehtävä rakenteisiin on, että "kaikki" tehtävät nostetaan kartalle johon street cred riittää. Tämän jälkeen jos menet tehtävän lähelle sinulle soittaa fixer, että tee tehtävä x. Tämä tapahtuu aina olipa sinulla toinen tehtävä menossa tai ei. Sen jälkeen tehtävän anto tehdään tekstiviestillä. Ongelma tässä on, että helposti suuri osa asiasta menee ohi kokonaan pelaajalta varsinkin tilanteissa, jossa monta asiaa tapahtuu yhtäaikaa. Toinen hyvin häiritsevä asia on yksinkertainen tehtävänanto. Jos se haluttaisiin tehdä mielenkiintoisesti niin pitäisi seurata Witcher 3 kaavaa. Ensin tulisi viesti, joka kertoisi tehtävän ja jos se kiinnostaa sinun pitäisi tavata Fixer sovitussa paikassa. Tämän jälkeen keskustelu itse tehtävän tavoitteesta ja vasta sitten tehtävä aukeaisi. Kun tehtävä olisi suoritettu tavattaisiin taas fixer, joko hän tulisi paikanpäälle tai sitten hologrammi ehkäpä käytäisiin jossain paikassa tapaamassa häntä. Näin syntyisi tarinana kaari ja ymmärrys tähän tehtävään eivätkä tehtävät "alkaisi" itsestään. Tämä oli Witcher 3ssa erinomaisesti tehty. Tehtävä otettiin ilmoitustaululta, sitten keskustellaan tehtävän annosta, sitten suoritetaan se ja kaikki mitä siihen liittyy, tämän jälkeen tavataan tehtävän antaja sekä ratkaisu. Miksi tätä erittäin hyvää tarina kaavaa ei käytetty tässä? Sen pystyisi hyvinkin toteuttamaan tulevaisuuden vaihtoehtomaailmaan, joten epäilen kiirettä / laiskuutta. Valitettavasti tästä tulee mieleen Bedhesdan tehtävä rakenteet, jotka ovat todella huonoja.

Korjattu rakenne CP2077:
FIXER(ilmoitustaulu) => Customer (tehtävänanto) => Tehtävä ja sen aktiviteetit => Customer (palkkio/lopputulos) => FIXER (Bonus asiat, jos sellaisia liittyisi tehtävään)

Tämä myös estäisi tehtävä spammailun kesken kaupungilla liikkumisen sekä loisi tarinankaaren tehtäviin.
 
Viimeksi muokattu:
En tiiä mitä sniperia meinaat mutta overwatchilla ite vetelen ja haastetta ei ole enää. Very hardilla pelaan mutta, vihu kuin vihu tippuu yhdellä osumalla päähän. Quickhack ja crafting ite specannu, hackit myös naurettavan op. Ultimate quickhackit leviää kahdesti niin ei siinä.. System resetin ahkeraa käyttöä ja saa aina kolme jannua tiputettua siitä. Jopa ns pomot eli vaikka cyberpsychot kuolee tuohon.

Et joo, kyl tää liian helppo on. Alussa oli vaikeampaa mut heti ku pääs act 2 niin helpottui huomattavasti.

Vaikeustasoa voi muuten nostaa/laskea sieltä valikosta. Ei tarvii alusta alottaa tai mitään.
Mikä estää pelaamasta heikommalla aseella? Nämä vapaanmaailman rpg:t nykyään järkiään kaikki vaatii vähän omaakin pelisilmää, esim. Kingdom Come meni liian helpoksi jos liian hyvät kamat ja skilli tasot opetteli.
 
En tiiä mitä sniperia meinaat mutta overwatchilla ite vetelen ja haastetta ei ole enää. Very hardilla pelaan mutta, vihu kuin vihu tippuu yhdellä osumalla päähän. Quickhack ja crafting ite specannu, hackit myös naurettavan op. Ultimate quickhackit leviää kahdesti niin ei siinä.. System resetin ahkeraa käyttöä ja saa aina kolme jannua tiputettua siitä. Jopa ns pomot eli vaikka cyberpsychot kuolee tuohon.

Et joo, kyl tää liian helppo on. Alussa oli vaikeampaa mut heti ku pääs act 2 niin helpottui huomattavasti.

Vaikeustasoa voi muuten nostaa/laskea sieltä valikosta. Ei tarvii alusta alottaa tai mitään.

Oletko käynyt tekemässä niitä "very hard" sivutehtäviä? Tai vaikka niitä vaikeampia nyrkkeilymatseja? Eivät tunnu liian helpolta edes normalilla..
 
Saako vaatteista modeja pois?
Yhdessä alkupelissä saadussa takissa on 30% critic hit change modi, ja haluaisin sen toiseen takkiin.
Ei saa, ihmettelin itsekkin tuota.

Kokeilin myös hardilla pelata. Ei ollut kovin vaikeaa kun oli kunnon kamat, 1-2 lyöntiä enemmän ja ehkä 2 HP pottua. Alussa varmaan ois ollu turhan rankaisevaa muistan vieläkin muutaman tehtävän jossa lippaita meni useampi per vihu. Tosin nyt full melee build. Blunt weapon, ei blade
 
DeusExät pelattu moneen kertaan läpi. (offtopic: Kai DeusEx HR-MD tarina saa vielä joskus sen päätöosan? ) Joten tämä iskee täysillä. Eilen vasta pelin pariin pitkän harkinnan jälkeen, koska oma atk on heikohko nykystandardein. Tavallaan tämä kaikki negatiivinen paska tämän pelin ympärillä ajoi siihen, että prk ostan ihan kiusallani tämän pelin. Johan siinä meni eka tunti asetuksia ja hahmoa säätäessä. Alla about 8 vuotta vanha kellotettu i7 2600K ja Asus GeForce GTX 1060 OC. Joten suosiolla meni kaikki asetukset mediumiin ja kaikki lisähärpäkkeet offille, 1920*1080 resoilla. Silti hahmojen kasvot on kyllä hienoimmat ikinä missään. Avointa maailmaa ei ole vielä ehtinyt juuri tutkimaan, mutta steamin ilmoittama FPS on pyörinyt siinä 30-50 välillä. Ja kun on pelannut paljon Bohemia Interactiven pelejä verkossa, niin tuohan on ihan peruskauraa. :)

Koko tästä showsta tämän pelin ympärillä tulee vähän Crysis mieleen. Itsellä oli silloin aika sama tilanne, että just ja just sai pelin ehkä käyntiin omalla laitteistolla, eikä pelaamisesta tullut mitään, mutta niin se vaan laitteet ja peliteollisuus siitä kehittyi. Jonkunhan täytyy olla se pelinkehittäjä, joka asettaa sen riman niin ylös, että ihmisten on pakko alkaa päivittämään niitä laitteitaan tehokkaammaksi. Se että peliä on myyty vanhoille konsoseille on toki virhe, mutta ei se itse pelistä vielä huonoa tee. No Man's Sky toinen "pieleen" mennyt julkaisu, mutta joka lopulta vielä vuosia myöhemminkin jatkaa päivittymistään ja on nykyään ihan kelpo peli. Refund on hieno homma, mutta jos tykkää peleistä muutenkin kuin grafiikkojen puolestaja , niin maltti lienee valttia. Pelintekijä kuiten päivittää (ja syytä onkin) tätäkin peliä varmasti vielä vuosia. Nämä sankarit jotka uhkailevat pelintekijää/heidän läheisiään väkivallalla, eivät saa kyllä minkäänlaista ymmärrystä. Varmaan helvetin hienoa, jos sinun ns. normitöissä teet jonkun virheen, niin asiakas tulee sanomaan että tapa ittes. :)

Itse pelistä mielipiteitä sitten lisää myöhemmin, kunhan pääsee kunnolla tutkimaan niitä kuuluisia bugeja. :thumbsup:
 
Crafting puussa oli perkki joka jättää modit inventaarioon kun esineen purkaa osiksi.

Mä löysin tollasen 30% critti takin toisenkin, niin oon sit käyttänyt sitä. En kyllä tiedä mitä sillä damagella tekee, kun vihut kuolee yhdestä anyways. Onpahan ainakin isoja lukuja!
 
Minusta tämä merkittävä ongelma verrattuna Witcher 3 tehtävä rakenteisiin on, että "kaikki" tehtävät nostetaan kartalle johon street cred riittää. Tämän jälkeen jos menet tehtävän lähelle sinulle soittaa fixer, että tee tehtävä x. Tämä tapahtuu aina olipa sinulla toinen tehtävä menossa tai ei. Sen jälkeen tehtävän anto tehdään tekstiviestillä.
No tämä. Jos joutuu ajamaan kaupungin toiselta puolelta toiselle niin tehtäviä kerääntyy lokiin kuin kärpäsiä tuulilasiin. Yhdestäkään tehtävänannosta ei luonnollisesti muista mitään jälkeenpäin, joten pitää käydä kertaamassa jokainen ennenkuin alkaa itse tehtävän kimppuun joskus myöhemmin. Se jatkuva puhelimen pirinä kyllä jaksaa ärsyttää.

Pakko tosin sanoa, että tekemistä tässä riittää. Ne poliisitehtävät on Ubisoft-täytettä, mutta aina kun aloittaa keltaisen tehtävän - joita riittää satamäärin - voi olettaa saavansa mielekästä sisältöä, ehkä kiinnostavaa tarinaakin. Monet noista on jotain ihan muuta aluksi näyttää.
 
Ajoin eilen tuossa muutaman alueen läpi aavikolle niin peli tosiaan puski 8 puhelua fixereiltä ja 12 tekstiviestiä. Se oli aika häiritsevää ja lopulta nyt ei ole mitään muistikuvia mitä ne höpötti. Alkoi jo muistuttamaan GTA IV puhelinta. Muutenkin sama tyyppi, kun soittaa heti edellisen puhelun perään ja antaa uuden tehtävän niin on se vähän hölmöä.

Ajattelin, että tehtäviä saisi vain hakemalla niitä fixereiltä. Onhan tuossakin ideaa, että annetaan tehtäviä sitä mukaa minne pelaaja menee, mutta tässä tapauksessa se ei toiminut yhtään.
 
Hei olinkin lukevinaan että jollain muullakin täällä oli bugannut tehtäviä. Onko teille käynyt niin että kun olisitte saamassa fixerin kautta yhdeltä Ripperiltä ilmaiseksi cyber-palikkaa niin sinne liikkeeseen ei vaan pääse sisään. Ovi on ja pysyy kiinni eikä kellonaikakaan vaikuta että sen oven saisi auki. Mainosvalot kyllä siinä liikkeen oven yläpuolella on mutta oveen ei vaan tule sitä avaa-painiketta. Alkoi jännttää että voikohan koko hiton peli jäädä tällaiseen bugiin jossain kohtaa?

Toisena: onko muille käynyt niin kuten itelle eilen kävi että kun tulee aika ostaa auto niin parissa niissä pikku kinderissä ei saa enää takaluukkua auki?! Tai mitään mihin laittaisi kamat kyytiin. Otin siis kokeeksi samalla savella kaksi niitä pikkukippoja niin kummassakaan ei enää tule sitä valintaa että avaa kontti/stash? Hittoako noilla autoilla tekee jos tuo ei enää edes toimi??
 
Eikö tuo puhelin homma mene niin että soittavat aina jos satut liikkumaan jonkun tehtävän läheltä?
 
Tuntuu että mitä pidemmälle act2 menee, sitä bugisemmaksi tulee. Kaikkea kummallista, jumeja ja päällekkäisyyksiä puheluissa.

Nooh, Palmerin tyttö antoi lempeä sentään. :lol:
 
Onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia tästä series X:n kanssa? Oma konsoli pitäisi saapua näinä päivinä ja peli toki odottaa jo hyllyssä. Olen lueskellut tätä topicia ja keskustelu pyörii lähinnä pc:n ja ajoittain vanhempien konsoleiden ympärillä.

Onko CDPR antanut mitään lausuntoa koskakohan peli saa next gen päivityksen? Tämä kysymystulva oikeastaan siksi, että yritän tehdä päätöstä korkkaanko night cityn heti vai jätänkö odottamaan paremman kokemuksen toivossa.
 
Ajoin eilen tuossa muutaman alueen läpi aavikolle niin peli tosiaan puski 8 puhelua fixereiltä ja 12 tekstiviestiä. Se oli aika häiritsevää ja lopulta nyt ei ole mitään muistikuvia mitä ne höpötti. Alkoi jo muistuttamaan GTA IV puhelinta. Muutenkin sama tyyppi, kun soittaa heti edellisen puhelun perään ja antaa uuden tehtävän niin on se vähän hölmöä.

Ajattelin, että tehtäviä saisi vain hakemalla niitä fixereiltä. Onhan tuossakin ideaa, että annetaan tehtäviä sitä mukaa minne pelaaja menee, mutta tässä tapauksessa se ei toiminut yhtään.

Tämä kyllä tympäisi itseäkin - ajelin ja tallailin ympäri kaupunkia varmaan 2-3 tuntia heti kun se oli mahdollista ja puhelin vaan pirisi koko ajan. Jonkinlainen ilmoitustaulusysteemi toimisi tässä paljon paremmin. Nyt ne kaikki "ensitapaamiset" uusien alueiden fixereiden kanssa meni tavallaan hukkaan, kun en varmaan ihan lähiaikoina ole aloittamassa noita tehtäviä. Ja onhan tuo muutenkin vähän laiska toteutus.

Tässä olisi ollut yksi tapa tehdä maailmastakin vähän mielenkiintoisempi ja elävämpi: noita tyyppejä olisi voitu ripotella vähän pitkin kaupunkia klubeille ym. ja ne pitäisi oikeasti löytää ennen kuin tehtäviä alkaa tippumaan. Se motivoisi myös kiertelemään kaupunkia ihan eri tavalla. Muutenkin sellaisia random encountereita kaipailisi enemmän kuin karttaikoneiden jahtaamista.
 
Ainakin se Regina Jones olisi pitänyt jotenkin esitellä alussa. Esim. joku tehtävä jossa V tutustuisi häneen tms. Nyt pelin alussa vähän ihmetytti kun ihan tuntematon leidi alkoi soittelemaan ja tarjoamaan tehtäviä. Samoin se jäi täysin pimentoon, miten V tuntee T-Bugin jne.

Alku olisi siis saanut olla paremmin rakennettu, että hahmoihin ja juoneen olisi päässyt kiinni paremmin. Nyt kun peliä on pelannut pidemmälle, juoni on mielestäni loistava ja hienosti tehty.
 
Ainakin se Regina Jones olisi pitänyt jotenkin esitellä alussa. Esim. joku tehtävä jossa V tutustuisi häneen tms. Nyt pelin alussa vähän ihmetytti kun ihan tuntematon leidi alkoi soittelemaan ja tarjoamaan tehtäviä. Samoin se jäi täysin pimentoon, miten V tuntee T-Bugin jne.

Alku olisi siis saanut olla paremmin rakennettu, että hahmoihin ja juoneen olisi päässyt kiinni paremmin. Nyt kun peliä on pelannut pidemmälle, juoni on mielestäni loistava ja hienosti tehty.
Vahva tämä.

Itsellä 30h mittarissa ja act2 (ehkä?) alussa, about tässä kohdin:
Panamin kanssa riders of the storm ja sen japskin kanssa just käytiin kidnappaamassa sen Arisakapomon systeri

.. samalla lukee että juoni on kultaa, mutta tähän asti on tosi hähmäinen fiilis koko juonesta. On kyllä tullut pelailtua lyhyissä pätkissä muiden hommien ohella niin ei ole ihan uppoutumaan päässyt.

Levua on kertynyt joku 23 ja street creddiä joku vajaa 40, ja tuntuu että hardilla ainakin just snipulla tai silencer-revolverilla ei juuri kukaan vihu tuota juuri mitään ongelmia.
 
Monikin valittelee täällä taistelun helppoutta, mutta ainakin mulla on sen verran hankaluuksia että mieluummin hiippailen. Jos joutuu pahaan paikkaan (esim. lähitaisteluun) niin nirri lähtee sekunnissa, enkä taida omistaa mitään asetta jolla tappaisi vihun ykkösellä. Tosin hahmo on rakennettu nimenomaan hakkeriksi ja hiippailijaksi.

Sain niitä maalihakuisia älypyssyjä käyttöön vähän aikaa sitten, se helpottaa elämää huomattavasti. Quickhackeistakin alkaa olla oikeaa hyötyä mähinöissä nyt kun on oppinut systeemistä enemmän ja kehittänyt kamoja paremmiksi.
 
Monikin valittelee täällä taistelun helppoutta, mutta ainakin mulla on sen verran hankaluuksia että mieluummin hiippailen. Jos joutuu pahaan paikkaan (esim. lähitaisteluun) niin nirri lähtee sekunnissa, enkä taida omistaa mitään asetta jolla tappaisi vihun ykkösellä. Tosin hahmo on rakennettu nimenomaan hakkeriksi ja hiippailijaksi.

Sain niitä maalihakuisia älypyssyjä käyttöön vähän aikaa sitten, se helpottaa elämää huomattavasti. Quickhackeistakin alkaa olla oikeaa hyötyä mähinöissä nyt kun on oppinut systeemistä enemmän ja kehittänyt kamoja paremmiksi.
Kyllä itsellä ainakin kun sai hyvän snipun ja widowmakerin niin damagea pääosumista tulee useita tuhansia. Kyllä sillä vihut lakoaa alta aikayksikön.
 



Moni on täällä puhunut taistelun helppoudesta ja tässä on esimerkki minusta siitä, miten ainakin pistoolit ja etenkin tämä tech pistol on aika ylivoimainen omasta mielestä tällä hetkellä. Voi suoraan ammuskella esteiden läpi ja vaikka ei aivan päähän osu, niin eipä sillä niin väliä. :D

Kyseessä siis tuon tyypin ase:

1608111322052.png
 
Viimeksi muokattu:



Moni on täällä puhunut taistelun helppoudesta ja tässä on esimerkki minusta siitä, miten ainakin pistoolit ja etenkin tämä tech pistol on aika ylivoimainen omasta mielestä tällä hetkellä. Voi suoraan ammuskella esteiden läpi ja vaikka ei aivan päähän osu, niin eipä sillä niin väliä. :D


Mikä vaikeusaste? Jos siis on sinun oma video. Ei paljoa tuottanut kyllä ongelmia noiden lahtaaminen, naurettava tuo läpiampuminen :D
 
Pitää varmaan lotota kun tätä ketjua lukee ; koska en ole vielä kohdannut muita bugeja kuin kerran putosin seinän sisään, pomppiessani jossain kattojen välillä. Toki vasta joku 15 h mittarissa.

Ei ole esineet ilmassa, ei jumita, ei lagaa, ei kaadu, ei rikkinäisiä tehtäviä, kaikki toimii hyvin ja näyttää hienolta. En edes muista missä pelissä olisi viimeksi näin vähän bugeja ollut, yleensä open world peleissä jumittuu jatkuvasti jonnekin kivien väliin tai putoaa pelialueelta ulos kun vähän tutkii paikkoja, tässä ei lainkaan ole vielä sellaista tullut vastaan.

Very hardillako ne kaikki pelaa jotka valittaa helposta vaikeusasteesta ? En usko.

Ainoa tekninen kritiikki omasta puolesta on se, että keybindien muutteluun joutuu editoimaan paria fileä manuaalisesti että ne saa mieleisekseen, tosin tuttua kauraa kun 90+ % peleistä koettaa pakottaa WASD pasketta. Sinänsä ei siitä kovia miinuksia voi antaa, kun ne nyt onnistuu editoimaan kohdalleen ok.

Pelissä tietty tyhmä poliisi-ai on epäuskottava kun gangsta ampuu mua haulikolla poliisin nenän edessä mutta ne ei reagoi - itse jos nyrkillä lyön takaisin gangstaa niin poliisi alkaa huutaa "crime reported" ja avaa tulen mua kohtaan. Tuo poliisien käytös kaipaisi fiksausta, se on myönnettävä.

9/10 , pientä viilausta kaipaa
 
Mikä vaikeusaste? Jos siis on sinun oma video. Ei paljoa tuottanut kyllä ongelmia noiden lahtaaminen, naurettava tuo läpiampuminen :D

Pelaan normaalilla, lähinnä nyt sen takia että jauhan kartalta näitä kaikkia keikkoja ja minitehtäviä pois enkä niin haekkaan mitään maksimi vaikeutta. Mutta kuten tässä ketjussa joku mainitsi jo aiemmin, niin vaikeustason nostaminen tässä vaiheessa ei oikeastaan juuri tee vaikutusta - very hardilla tippuu viholliset myös yhdellä pääosumalla ainakin. Se hankaloittaa vain omaa hengissä säilymistä.
 
Onko väliä tuleeko ne warppaamisena tai vaikka autolla jos se lopputulos on sama eli ammutuksi tuleminen kun tapat vaikka siviiliä ;)

No onhan se aika pirun typerää, että poliisit teleporttaa sun silmien eteen esimerkiksi 10:n kerroksen katolle, 5 sekuntia sen jälkeen kun tapat jonkun kadulla.

Eilen itse heitin huvikseen kranun katolta jalkakäytävälle, niin 5 sekuntia myöhemmin ilmesty kytät katolle. Teleporttas siis ihan suoraan näkökenttään.
 
.. samalla lukee että juoni on kultaa, mutta tähän asti on tosi hähmäinen fiilis koko juonesta. On kyllä tullut pelailtua lyhyissä pätkissä muiden hommien ohella niin ei ole ihan uppoutumaan päässyt.

Se, että V tietää olevansa vaarassa ja tehtävillä on siksi selkeä päämäärä - eli V:n oman hengen pelastaminen - tuo juoneen mielekkyyttä. Tähän toki sopii vähän huonosti se että jää tuntikausiksi tekemään sivutehtäviä samaan aikaan kun V:n kaiken järjen mukaan kannattaisi keskittyä pääjuoneen kun tietää että vain muutama viikko aikaa siihen että hän kuolee jos ei saa biochippiä nollattua.

Mielestäni se AI-homma oli myös hienosti kuvattu (eli siellä Voodoo Boys questissa kun etsitään Alt). Samoin Johnnyn osa juonessa on hieno kun takaumien kautta päästään pelaamaan niitä Johnnyn kohtauksia ja saadaan ko. hahmoon syvyyttä sitä kautta.
 
  • Tykkää
Reactions: gm_
Itellä nyt 13h takana ja levua vasta joku 7. Ainakin vielä on hardilla ihan turha koittaa mennä haastamaan isompaa lössiä ihan tuosta vaan. Rynkyllä saa upottaa puoli lipasta vihuun, jos suurin isa osuu päähän, muuten ei edes lipas meinaa riittää. Itse ei montaa osumaa kestä.

Paras tapa onkin harventaa joukkoa ensin stelth killleillä niin paljon kun pystyy.
 
Itellä nyt 13h takana ja levua vasta joku 7. Ainakin vielä on hardilla ihan turha koittaa mennä haastamaan isompaa lössiä ihan tuosta vaan. Rynkyllä saa upottaa puoli lipasta vihuun, jos suurin isa osuu päähän, muuten ei edes lipas meinaa riittää. Itse ei montaa osumaa kestä.
Tohon auttaa pistoolien skill-tree, siellä on vaan hitosti +critical chance % ja +critical damage % perkkejä, jotka stäckkää. :think:

Hyvin balanssoitu peli.
 
Onko muilla ollut pelissä dynaamista sään vaihtelua (sumuisuutta, sadetta, ukkosmyrskyä tms.).

Hyvin satunnaisesti sadetta, hernerokkasumua ja happosadetta (kerran n. 33 h aikana). Suomalaiselle noin hyvät sääolosuhteet tuntuvat eksoottiselta :)

Olen yrittänyt katsoa pelivideoita, koska ei en ole ostamassa ennen kuin on patchattu, niin kyllähän Witcherin maailma tuntuu ihan toiselta niiden NPC:iden osalta. Ne murisee, haukkuu, eivät tykkää kun niihin törmää, ne jatkuvasti puhuu siellä ja se puheensorina täyttää kadut. Ihan sama millainen kylä se on. Lapset leikkii jne. Onko se sitten parempi/huonompi, niin sehän on jokaisen itse päätettävissä, mutta kyllähän se luo kuitenkin sinne ihan erilaisen fiiliksen. Katsoin tuossa myös Assassins Creed Unityä (2014) jossa jos joku muistaa oli todella paljon porukkaa kaduilla ja se kulutti aikanaan paljon tehoa siihen ja se puheensorina oli jatkuvaa.

Kaupungin "elävyys" ei taida välittyä muiden pelivideoista. Puheensorinaa kuulee jatkuvasti, varsinkin torien ja muiden vilkkaiden paikkojen luona (luonnollisesti). Olen jäänyt monesti kuuntelemaan keskenään höpisevien npc:den juttuja, ja torien tai vastaavien lähistöillä huumediilerit tms. tyrkyttelevät rojujaan.

Ihan samalla tavalla tässäkin npc:t ärsyyntyvät jos törmäilet heihin, ja leikkiviä lapsia näkee siellä täällä. Interaktiot näiden kanssa ovat kuitenkin pääsääntöisesti olemattomia, mutta ne toimivat ihan hyvänä fillerinä. Puutteistaan huolimatta tämän kaupunki tuntuu asutummalta ja aidommalta kuin yhdessäkään Assassin's Creedissä tai GTA:ssa. Ehkä vanhempien pelien pahviset kulissit eivät vakuuttaneet, mutta ainakin ne olivat puuduttavan tylsiä paikkoja tutkia.

Aijaa. Mun mielestä taas yksi pelin kiehtovimmista ja mielenkiintoisimmista hahmoista. En tiedä mikä ihme tuossakin voi ärsyttää sitten..

Sivutehtäviä ei kannattaisi skipata. Alussa mulkulta ja yksiulotteiselta tuntuvasta Silverhandistä löytyy muitakin piirteitä.
 
Ajoin eilen tuossa muutaman alueen läpi aavikolle niin peli tosiaan puski 8 puhelua fixereiltä ja 12 tekstiviestiä. Se oli aika häiritsevää ja lopulta nyt ei ole mitään muistikuvia mitä ne höpötti. Alkoi jo muistuttamaan GTA IV puhelinta. Muutenkin sama tyyppi, kun soittaa heti edellisen puhelun perään ja antaa uuden tehtävän niin on se vähän hölmöä.

Ajattelin, että tehtäviä saisi vain hakemalla niitä fixereiltä. Onhan tuossakin ideaa, että annetaan tehtäviä sitä mukaa minne pelaaja menee, mutta tässä tapauksessa se ei toiminut yhtään.

Miten saatte tämän onnistumaan kun itsellä ei tule tuota spammia muuten kuin silloin kun menen eka kertaa uudelle alueelle?

Jos tosiaan olet ajanut usean alueen läpi niin on ihan oma syy.
 
Pelaan normaalilla, lähinnä nyt sen takia että jauhan kartalta näitä kaikkia keikkoja ja minitehtäviä pois enkä niin haekkaan mitään maksimi vaikeutta. Mutta kuten tässä ketjussa joku mainitsi jo aiemmin, niin vaikeustason nostaminen tässä vaiheessa ei oikeastaan juuri tee vaikutusta - very hardilla tippuu viholliset myös yhdellä pääosumalla ainakin. Se hankaloittaa vain omaa hengissä säilymistä.
Kuka pakottaa käyttämään niitä op aseita?
Itse käytän yhtä tehtävästä saatua pistoolia sen ulkonäön, tuntuman ja saamis muiston vuoksi eikä kyllä ole liian helppoa edes normalilla.
Myös vaatteissa menen ulkonäkö edellä ja tämän seurauksena todella vähän armoria.
Vähän sama homma kuin souls peleissä taikojen käyttäminen, ne ovat niin op että lähes sama kuin käyttäisi huijauskoodeja.
 
Kuka pakottaa käyttämään niitä op aseita?
Itse käytän yhtä tehtävästä saatua pistoolia sen ulkonäön, tuntuman ja saamis muiston vuoksi eikä kyllä ole liian helppoa edes normalilla.
Myös vaatteissa menen ulkonäkö edellä ja tämän seurauksena todella vähän armoria.
Vähän sama homma kuin souls peleissä taikojen käyttäminen, ne ovat niin op että lähes sama kuin käyttäisi huijauskoodeja.
Pistoolit on tän pelin pahiten rikki oleva aseryhmä, kun niillä skill-treen perkeillä ja asemodeilla saa yli 100% critical chancen ja critical damagee ja headshot damagea saa boostattua kumpaakin useita satoja prosentteja ja nuo vielä stäckää tehokkaasti. Teoriassa tässä pelissä on mahdollista ampua yli miljoonan damagen headshotti stealthista pistoolilla ja tietääkseni millään vihulla ei ole yli miljoona hiparia.
 
Pistoolit on tän pelin pahiten rikki oleva aseryhmä, kun niillä skill-treen perkeillä ja asemodeilla saa yli 100% critical chancen ja critical damagee ja headshot damagea saa boostattua kumpaakin useita satoja prosentteja ja nuo vielä stäckää tehokkaasti. Teoriassa tässä pelissä on mahdollista ampua yli miljoonan damagen headshotti stealthista pistoolilla ja tietääkseni millään vihulla ei ole yli miljoona hiparia.
Onko ne perkit pakko ottaa käyttöön jos pelikokemus niistä huononee?
 
Yhtään pistooliperkkiä en ole ottanut. Tän pelin skaalautuvuus on huono. Very hard yli 1000dps pesäpallomaila ja melee talentteja, kaikki normivihut kuolee 1-2 iskulla ja lisäksi menee stunniin. Kaikki perkkipuut tarjoaa mahdollisuuden tehdä op hahmo.
Ainoa tällä hetkellä haasteellinen on ne nyrkkeily matsit.
 
Ei kukaan niitä pakota käyttämään, mutta tahdon tehdä juuri nyt niin överibuildin kuin vain mahdollista, ennen kuin nuo tasapainotetaan vastaamaan muita aseita. Eikä tarkoitukseni ole ollut puhua tästä mitenkään negatiiviseen sävyyn tai valittaa, että onpas surkea tekele kun pelaaminen on näin helppoa. Tässä vaiheessa kun tahdon vain tehdä kaikki kartalla olevat NCPD-eventit ja loput keikkatehtävät pois, niin en varsinaisesti tahdokkaan että nämä olisivat mitään 5-10 minuutin taktisia taisteluita - vaan tämä "paikalle ja kaikki lahdaten matalaksi" sopii varsin hyvin tähän vaiheeseen pelistä.
 
Ei ole ollut oikein aikaa nyt pelata tätä, enkä halua tästä edes mitään haastavaa koettelemusta vaan lähinnä tarinavetoisena kokemuksena pelata, joten oisko suosituksia hahmokehitykselle ettei mene valikoissa kahlailuun sekin peliaika? Nomad tehty ja kylille vasta päästy, laitoin jonkun verran fyysisyyteen paukkuja eli tulee enempi liikkuvuus/pelattavuus/räiskintä näkökulmasta pelattua kuin hakkerointi + hiippailu. Tuo pistoolin modaaminen overpowered kuullostaa paremmalta kuin tämä "sinkohippa" luodinkestävien konnien kanssa.
 
Itse koitin tehdä pelistä mahdollisimman haastavan itselleni menemällä lähes pelkästään quickhäckeihin. En ottanut käyttöön niitä parhaimpia, vaan pitäydyin perus häkeissä. En spekannut yhtään pistettä combattiin/pyssyihin, en ostanut yhtäkään gearia kaupasta, en kräftännyt yhtään asetta - eli käytin vain vihuilta tippuvia vehkeitä. Silti hardilla pelin pystyi "speedrunaamaan" lvl 19 läpi käyttäen jossain lvl 10 paikkeilla löytynyttä sniperiä joka ampui seinien läpi. Tuntuu että peli on balansoitu konsolipelaajille, sillä tuossa ei ollut tippaakaan haastetta vaikka tarkoituksella yritti jättää käyttämättä op:impia asioita pelissä. Jos valikkopelleily ei kiinnosta, älä mene quickhäckeihin, ne on juuri sitä tabin kanssa kulkemista ja jatkuvaa minipelaamista. Mutulla luulen, että hauskimman pelin saisi aikaan menemällä johonkin haulikko tms buildiin, ja vaan ryysimään päin vihuja. Talentit omaan kestävyyteen. Melee aseista taas kuullut että ne on kanssa aivan op, joten niihinkään en menisi.
 
Pistoolit on tän pelin pahiten rikki oleva aseryhmä, kun niillä skill-treen perkeillä ja asemodeilla saa yli 100% critical chancen ja critical damagee ja headshot damagea saa boostattua kumpaakin useita satoja prosentteja ja nuo vielä stäckää tehokkaasti. Teoriassa tässä pelissä on mahdollista ampua yli miljoonan damagen headshotti stealthista pistoolilla ja tietääkseni millään vihulla ei ole yli miljoona hiparia.
Heh, lähdin itse ihan mitään tietämättä tekemään stealth/revolverijäbää ja kaikki perkit stäkätty crittiin, damageen ja headshot multiplieriin. Tosiaan ei paljoa haastetta tarjoa, kun kaikki viholliset voi napsia yhdellä kudilla jopa combatissa vaikeimmalla vaikeustasolla. Kuolee kyllä itsekin äkkiä jos vähänkin ottaa osumaa.
 
Tuli jotenkin yllättävän äkkiä viimeinen tehtävä vastaan pelissä. Luulin, että en ole puolessa välissäkään päätarinaa ja sit selviää, että nyt alkaa viimeinen päätehtävä.. Oikein ei mitään jäänyt käteen pelistä ja pakko parin päivityksen jälkeen aloittaa hardilla uudestaan ja keskittyä paremmin kaikkeen. Kyllähän aika pettynyt olo jäi, tuntui että maailma on todella tyhjä ja siellä ei juurikaan ole tekemistä tehtävien lisäksi. Edes baariin ei voi mennä vetämään perseitä :rofl2: Nyt voisikin sitten tässä välissä korkata Witcher 3 mitä ei ole tullut vielä koskaan pelattua vaikka pelikirjastosta löytyykin.

Edit. Vaikeustasoksi kannattaa ehdottomasti laittaa vähintään hard. Normalilla ei tarvinnut edes opetella pelimekaniikkoja kunnolla kun oli niin helppo sillä.
 
Toivottavasti tulee modi jolla luurin saa DND-moodiin kuten oikeassa elämäsä. Ja että niille soittelijoille ei tarvii vastata, nythän on pakkovastata kaikille soittelijoille. Ihan turha se "answer" nappi kun peli automaattisesti vastaa pelaajan puolesta muutaman sekunnin kuluttua :confused:
 
Tuli jotenkin yllättävän äkkiä viimeinen tehtävä vastaan pelissä. Luulin, että en ole puolessa välissäkään päätarinaa ja sit selviää, että nyt alkaa viimeinen päätehtävä.. Oikein ei mitään jäänyt käteen pelistä ja pakko parin päivityksen jälkeen aloittaa hardilla uudestaan ja keskittyä paremmin kaikkeen. Kyllähän aika pettynyt olo jäi, tuntui että maailma on todella tyhjä ja siellä ei juurikaan ole tekemistä tehtävien lisäksi. Edes baariin ei voi mennä vetämään perseitä :rofl2: Nyt voisikin sitten tässä välissä korkata Witcher 3 mitä ei ole tullut vielä koskaan pelattua vaikka pelikirjastosta löytyykin.

Edit. Vaikeustasoksi kannattaa ehdottomasti laittaa vähintään hard. Normalilla ei tarvinnut edes opetella pelimekaniikkoja kunnolla kun oli niin helppo sillä.
Tässä pitää sivutehtäviä tehdä ja lorea lukea niin saa lisätunteja. Suoraan juostuna taitaa jäädä alle 30 tuntiin.
Suosittelen Witcher 3:sta, ihan eri tasoinen peli kuin tämä viritelmä. Mitä nyt hevonen vähän niskuroi ja kaikki ei tykkää kontrolleista (mikä kummallista sillä Xbox-controllerilla oikein sujuvaa mättöä).
 
Tässä pitää sivutehtäviä tehdä ja lorea lukea niin saa lisätunteja. Suoraan juostuna taitaa jäädä alle 30 tuntiin.
Suosittelen Witcher 3:sta, ihan eri tasoinen peli kuin tämä viritelmä. Mitä nyt hevonen vähän niskuroi ja kaikki ei tykkää kontrolleista (mikä kummallista sillä Xbox-controllerilla oikein sujuvaa mättöä).
Witcheristähän olisi kaiketi ensi vuonna tulossa remake tai definitive edition, joka sisältää RTX:n ja lyhyemmät latausajat yms.

Mutta takaisin itse CP2077, niin onkos kukaan päässyt tuonne saareen, joka sijaitsee kartassa vasemmalla/lännessä tai sitten tuonne öljykentiltä eteenpäin (pohjoisessa/kartalla ylhäällä), kun siellä on tuota no entry aluetta, mutta kartassa näkyisi rakennelmia yms.
 
Tässä pitää sivutehtäviä tehdä ja lorea lukea niin saa lisätunteja. Suoraan juostuna taitaa jäädä alle 30 tuntiin.
Suosittelen Witcher 3:sta, ihan eri tasoinen peli kuin tämä viritelmä. Mitä nyt hevonen vähän niskuroi ja kaikki ei tykkää kontrolleista (mikä kummallista sillä Xbox-controllerilla oikein sujuvaa mättöä).
Suoraan juostessa jää alle 20 tunnin niin että heilahtaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 348
Viestejä
4 492 360
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
Polkupoika

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom