Cyberpunk 2077

Onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia tästä series X:n kanssa? Oma konsoli pitäisi saapua näinä päivinä ja peli toki odottaa jo hyllyssä. Olen lueskellut tätä topicia ja keskustelu pyörii lähinnä pc:n ja ajoittain vanhempien konsoleiden ympärillä.

Onko CDPR antanut mitään lausuntoa koskakohan peli saa next gen päivityksen? Tämä kysymystulva oikeastaan siksi, että yritän tehdä päätöstä korkkaanko night cityn heti vai jätänkö odottamaan paremman kokemuksen toivossa.
 
Ajoin eilen tuossa muutaman alueen läpi aavikolle niin peli tosiaan puski 8 puhelua fixereiltä ja 12 tekstiviestiä. Se oli aika häiritsevää ja lopulta nyt ei ole mitään muistikuvia mitä ne höpötti. Alkoi jo muistuttamaan GTA IV puhelinta. Muutenkin sama tyyppi, kun soittaa heti edellisen puhelun perään ja antaa uuden tehtävän niin on se vähän hölmöä.

Ajattelin, että tehtäviä saisi vain hakemalla niitä fixereiltä. Onhan tuossakin ideaa, että annetaan tehtäviä sitä mukaa minne pelaaja menee, mutta tässä tapauksessa se ei toiminut yhtään.

Tämä kyllä tympäisi itseäkin - ajelin ja tallailin ympäri kaupunkia varmaan 2-3 tuntia heti kun se oli mahdollista ja puhelin vaan pirisi koko ajan. Jonkinlainen ilmoitustaulusysteemi toimisi tässä paljon paremmin. Nyt ne kaikki "ensitapaamiset" uusien alueiden fixereiden kanssa meni tavallaan hukkaan, kun en varmaan ihan lähiaikoina ole aloittamassa noita tehtäviä. Ja onhan tuo muutenkin vähän laiska toteutus.

Tässä olisi ollut yksi tapa tehdä maailmastakin vähän mielenkiintoisempi ja elävämpi: noita tyyppejä olisi voitu ripotella vähän pitkin kaupunkia klubeille ym. ja ne pitäisi oikeasti löytää ennen kuin tehtäviä alkaa tippumaan. Se motivoisi myös kiertelemään kaupunkia ihan eri tavalla. Muutenkin sellaisia random encountereita kaipailisi enemmän kuin karttaikoneiden jahtaamista.
 
Ainakin se Regina Jones olisi pitänyt jotenkin esitellä alussa. Esim. joku tehtävä jossa V tutustuisi häneen tms. Nyt pelin alussa vähän ihmetytti kun ihan tuntematon leidi alkoi soittelemaan ja tarjoamaan tehtäviä. Samoin se jäi täysin pimentoon, miten V tuntee T-Bugin jne.

Alku olisi siis saanut olla paremmin rakennettu, että hahmoihin ja juoneen olisi päässyt kiinni paremmin. Nyt kun peliä on pelannut pidemmälle, juoni on mielestäni loistava ja hienosti tehty.
 
Ainakin se Regina Jones olisi pitänyt jotenkin esitellä alussa. Esim. joku tehtävä jossa V tutustuisi häneen tms. Nyt pelin alussa vähän ihmetytti kun ihan tuntematon leidi alkoi soittelemaan ja tarjoamaan tehtäviä. Samoin se jäi täysin pimentoon, miten V tuntee T-Bugin jne.

Alku olisi siis saanut olla paremmin rakennettu, että hahmoihin ja juoneen olisi päässyt kiinni paremmin. Nyt kun peliä on pelannut pidemmälle, juoni on mielestäni loistava ja hienosti tehty.
Vahva tämä.

Itsellä 30h mittarissa ja act2 (ehkä?) alussa, about tässä kohdin:
Panamin kanssa riders of the storm ja sen japskin kanssa just käytiin kidnappaamassa sen Arisakapomon systeri

.. samalla lukee että juoni on kultaa, mutta tähän asti on tosi hähmäinen fiilis koko juonesta. On kyllä tullut pelailtua lyhyissä pätkissä muiden hommien ohella niin ei ole ihan uppoutumaan päässyt.

Levua on kertynyt joku 23 ja street creddiä joku vajaa 40, ja tuntuu että hardilla ainakin just snipulla tai silencer-revolverilla ei juuri kukaan vihu tuota juuri mitään ongelmia.
 
Monikin valittelee täällä taistelun helppoutta, mutta ainakin mulla on sen verran hankaluuksia että mieluummin hiippailen. Jos joutuu pahaan paikkaan (esim. lähitaisteluun) niin nirri lähtee sekunnissa, enkä taida omistaa mitään asetta jolla tappaisi vihun ykkösellä. Tosin hahmo on rakennettu nimenomaan hakkeriksi ja hiippailijaksi.

Sain niitä maalihakuisia älypyssyjä käyttöön vähän aikaa sitten, se helpottaa elämää huomattavasti. Quickhackeistakin alkaa olla oikeaa hyötyä mähinöissä nyt kun on oppinut systeemistä enemmän ja kehittänyt kamoja paremmiksi.
 
Monikin valittelee täällä taistelun helppoutta, mutta ainakin mulla on sen verran hankaluuksia että mieluummin hiippailen. Jos joutuu pahaan paikkaan (esim. lähitaisteluun) niin nirri lähtee sekunnissa, enkä taida omistaa mitään asetta jolla tappaisi vihun ykkösellä. Tosin hahmo on rakennettu nimenomaan hakkeriksi ja hiippailijaksi.

Sain niitä maalihakuisia älypyssyjä käyttöön vähän aikaa sitten, se helpottaa elämää huomattavasti. Quickhackeistakin alkaa olla oikeaa hyötyä mähinöissä nyt kun on oppinut systeemistä enemmän ja kehittänyt kamoja paremmiksi.
Kyllä itsellä ainakin kun sai hyvän snipun ja widowmakerin niin damagea pääosumista tulee useita tuhansia. Kyllä sillä vihut lakoaa alta aikayksikön.
 



Moni on täällä puhunut taistelun helppoudesta ja tässä on esimerkki minusta siitä, miten ainakin pistoolit ja etenkin tämä tech pistol on aika ylivoimainen omasta mielestä tällä hetkellä. Voi suoraan ammuskella esteiden läpi ja vaikka ei aivan päähän osu, niin eipä sillä niin väliä. :D

Kyseessä siis tuon tyypin ase:

1608111322052.png
 
Viimeksi muokattu:



Moni on täällä puhunut taistelun helppoudesta ja tässä on esimerkki minusta siitä, miten ainakin pistoolit ja etenkin tämä tech pistol on aika ylivoimainen omasta mielestä tällä hetkellä. Voi suoraan ammuskella esteiden läpi ja vaikka ei aivan päähän osu, niin eipä sillä niin väliä. :D


Mikä vaikeusaste? Jos siis on sinun oma video. Ei paljoa tuottanut kyllä ongelmia noiden lahtaaminen, naurettava tuo läpiampuminen :D
 
Pitää varmaan lotota kun tätä ketjua lukee ; koska en ole vielä kohdannut muita bugeja kuin kerran putosin seinän sisään, pomppiessani jossain kattojen välillä. Toki vasta joku 15 h mittarissa.

Ei ole esineet ilmassa, ei jumita, ei lagaa, ei kaadu, ei rikkinäisiä tehtäviä, kaikki toimii hyvin ja näyttää hienolta. En edes muista missä pelissä olisi viimeksi näin vähän bugeja ollut, yleensä open world peleissä jumittuu jatkuvasti jonnekin kivien väliin tai putoaa pelialueelta ulos kun vähän tutkii paikkoja, tässä ei lainkaan ole vielä sellaista tullut vastaan.

Very hardillako ne kaikki pelaa jotka valittaa helposta vaikeusasteesta ? En usko.

Ainoa tekninen kritiikki omasta puolesta on se, että keybindien muutteluun joutuu editoimaan paria fileä manuaalisesti että ne saa mieleisekseen, tosin tuttua kauraa kun 90+ % peleistä koettaa pakottaa WASD pasketta. Sinänsä ei siitä kovia miinuksia voi antaa, kun ne nyt onnistuu editoimaan kohdalleen ok.

Pelissä tietty tyhmä poliisi-ai on epäuskottava kun gangsta ampuu mua haulikolla poliisin nenän edessä mutta ne ei reagoi - itse jos nyrkillä lyön takaisin gangstaa niin poliisi alkaa huutaa "crime reported" ja avaa tulen mua kohtaan. Tuo poliisien käytös kaipaisi fiksausta, se on myönnettävä.

9/10 , pientä viilausta kaipaa
 
Mikä vaikeusaste? Jos siis on sinun oma video. Ei paljoa tuottanut kyllä ongelmia noiden lahtaaminen, naurettava tuo läpiampuminen :D

Pelaan normaalilla, lähinnä nyt sen takia että jauhan kartalta näitä kaikkia keikkoja ja minitehtäviä pois enkä niin haekkaan mitään maksimi vaikeutta. Mutta kuten tässä ketjussa joku mainitsi jo aiemmin, niin vaikeustason nostaminen tässä vaiheessa ei oikeastaan juuri tee vaikutusta - very hardilla tippuu viholliset myös yhdellä pääosumalla ainakin. Se hankaloittaa vain omaa hengissä säilymistä.
 
Onko väliä tuleeko ne warppaamisena tai vaikka autolla jos se lopputulos on sama eli ammutuksi tuleminen kun tapat vaikka siviiliä ;)

No onhan se aika pirun typerää, että poliisit teleporttaa sun silmien eteen esimerkiksi 10:n kerroksen katolle, 5 sekuntia sen jälkeen kun tapat jonkun kadulla.

Eilen itse heitin huvikseen kranun katolta jalkakäytävälle, niin 5 sekuntia myöhemmin ilmesty kytät katolle. Teleporttas siis ihan suoraan näkökenttään.
 
.. samalla lukee että juoni on kultaa, mutta tähän asti on tosi hähmäinen fiilis koko juonesta. On kyllä tullut pelailtua lyhyissä pätkissä muiden hommien ohella niin ei ole ihan uppoutumaan päässyt.

Se, että V tietää olevansa vaarassa ja tehtävillä on siksi selkeä päämäärä - eli V:n oman hengen pelastaminen - tuo juoneen mielekkyyttä. Tähän toki sopii vähän huonosti se että jää tuntikausiksi tekemään sivutehtäviä samaan aikaan kun V:n kaiken järjen mukaan kannattaisi keskittyä pääjuoneen kun tietää että vain muutama viikko aikaa siihen että hän kuolee jos ei saa biochippiä nollattua.

Mielestäni se AI-homma oli myös hienosti kuvattu (eli siellä Voodoo Boys questissa kun etsitään Alt). Samoin Johnnyn osa juonessa on hieno kun takaumien kautta päästään pelaamaan niitä Johnnyn kohtauksia ja saadaan ko. hahmoon syvyyttä sitä kautta.
 
  • Tykkää
Reactions: gm_
Itellä nyt 13h takana ja levua vasta joku 7. Ainakin vielä on hardilla ihan turha koittaa mennä haastamaan isompaa lössiä ihan tuosta vaan. Rynkyllä saa upottaa puoli lipasta vihuun, jos suurin isa osuu päähän, muuten ei edes lipas meinaa riittää. Itse ei montaa osumaa kestä.

Paras tapa onkin harventaa joukkoa ensin stelth killleillä niin paljon kun pystyy.
 
Itellä nyt 13h takana ja levua vasta joku 7. Ainakin vielä on hardilla ihan turha koittaa mennä haastamaan isompaa lössiä ihan tuosta vaan. Rynkyllä saa upottaa puoli lipasta vihuun, jos suurin isa osuu päähän, muuten ei edes lipas meinaa riittää. Itse ei montaa osumaa kestä.
Tohon auttaa pistoolien skill-tree, siellä on vaan hitosti +critical chance % ja +critical damage % perkkejä, jotka stäckkää. :think:

Hyvin balanssoitu peli.
 
Onko muilla ollut pelissä dynaamista sään vaihtelua (sumuisuutta, sadetta, ukkosmyrskyä tms.).

Hyvin satunnaisesti sadetta, hernerokkasumua ja happosadetta (kerran n. 33 h aikana). Suomalaiselle noin hyvät sääolosuhteet tuntuvat eksoottiselta :)

Olen yrittänyt katsoa pelivideoita, koska ei en ole ostamassa ennen kuin on patchattu, niin kyllähän Witcherin maailma tuntuu ihan toiselta niiden NPC:iden osalta. Ne murisee, haukkuu, eivät tykkää kun niihin törmää, ne jatkuvasti puhuu siellä ja se puheensorina täyttää kadut. Ihan sama millainen kylä se on. Lapset leikkii jne. Onko se sitten parempi/huonompi, niin sehän on jokaisen itse päätettävissä, mutta kyllähän se luo kuitenkin sinne ihan erilaisen fiiliksen. Katsoin tuossa myös Assassins Creed Unityä (2014) jossa jos joku muistaa oli todella paljon porukkaa kaduilla ja se kulutti aikanaan paljon tehoa siihen ja se puheensorina oli jatkuvaa.

Kaupungin "elävyys" ei taida välittyä muiden pelivideoista. Puheensorinaa kuulee jatkuvasti, varsinkin torien ja muiden vilkkaiden paikkojen luona (luonnollisesti). Olen jäänyt monesti kuuntelemaan keskenään höpisevien npc:den juttuja, ja torien tai vastaavien lähistöillä huumediilerit tms. tyrkyttelevät rojujaan.

Ihan samalla tavalla tässäkin npc:t ärsyyntyvät jos törmäilet heihin, ja leikkiviä lapsia näkee siellä täällä. Interaktiot näiden kanssa ovat kuitenkin pääsääntöisesti olemattomia, mutta ne toimivat ihan hyvänä fillerinä. Puutteistaan huolimatta tämän kaupunki tuntuu asutummalta ja aidommalta kuin yhdessäkään Assassin's Creedissä tai GTA:ssa. Ehkä vanhempien pelien pahviset kulissit eivät vakuuttaneet, mutta ainakin ne olivat puuduttavan tylsiä paikkoja tutkia.

Aijaa. Mun mielestä taas yksi pelin kiehtovimmista ja mielenkiintoisimmista hahmoista. En tiedä mikä ihme tuossakin voi ärsyttää sitten..

Sivutehtäviä ei kannattaisi skipata. Alussa mulkulta ja yksiulotteiselta tuntuvasta Silverhandistä löytyy muitakin piirteitä.
 
Ajoin eilen tuossa muutaman alueen läpi aavikolle niin peli tosiaan puski 8 puhelua fixereiltä ja 12 tekstiviestiä. Se oli aika häiritsevää ja lopulta nyt ei ole mitään muistikuvia mitä ne höpötti. Alkoi jo muistuttamaan GTA IV puhelinta. Muutenkin sama tyyppi, kun soittaa heti edellisen puhelun perään ja antaa uuden tehtävän niin on se vähän hölmöä.

Ajattelin, että tehtäviä saisi vain hakemalla niitä fixereiltä. Onhan tuossakin ideaa, että annetaan tehtäviä sitä mukaa minne pelaaja menee, mutta tässä tapauksessa se ei toiminut yhtään.

Miten saatte tämän onnistumaan kun itsellä ei tule tuota spammia muuten kuin silloin kun menen eka kertaa uudelle alueelle?

Jos tosiaan olet ajanut usean alueen läpi niin on ihan oma syy.
 
Pelaan normaalilla, lähinnä nyt sen takia että jauhan kartalta näitä kaikkia keikkoja ja minitehtäviä pois enkä niin haekkaan mitään maksimi vaikeutta. Mutta kuten tässä ketjussa joku mainitsi jo aiemmin, niin vaikeustason nostaminen tässä vaiheessa ei oikeastaan juuri tee vaikutusta - very hardilla tippuu viholliset myös yhdellä pääosumalla ainakin. Se hankaloittaa vain omaa hengissä säilymistä.
Kuka pakottaa käyttämään niitä op aseita?
Itse käytän yhtä tehtävästä saatua pistoolia sen ulkonäön, tuntuman ja saamis muiston vuoksi eikä kyllä ole liian helppoa edes normalilla.
Myös vaatteissa menen ulkonäkö edellä ja tämän seurauksena todella vähän armoria.
Vähän sama homma kuin souls peleissä taikojen käyttäminen, ne ovat niin op että lähes sama kuin käyttäisi huijauskoodeja.
 
Kuka pakottaa käyttämään niitä op aseita?
Itse käytän yhtä tehtävästä saatua pistoolia sen ulkonäön, tuntuman ja saamis muiston vuoksi eikä kyllä ole liian helppoa edes normalilla.
Myös vaatteissa menen ulkonäkö edellä ja tämän seurauksena todella vähän armoria.
Vähän sama homma kuin souls peleissä taikojen käyttäminen, ne ovat niin op että lähes sama kuin käyttäisi huijauskoodeja.
Pistoolit on tän pelin pahiten rikki oleva aseryhmä, kun niillä skill-treen perkeillä ja asemodeilla saa yli 100% critical chancen ja critical damagee ja headshot damagea saa boostattua kumpaakin useita satoja prosentteja ja nuo vielä stäckää tehokkaasti. Teoriassa tässä pelissä on mahdollista ampua yli miljoonan damagen headshotti stealthista pistoolilla ja tietääkseni millään vihulla ei ole yli miljoona hiparia.
 
Pistoolit on tän pelin pahiten rikki oleva aseryhmä, kun niillä skill-treen perkeillä ja asemodeilla saa yli 100% critical chancen ja critical damagee ja headshot damagea saa boostattua kumpaakin useita satoja prosentteja ja nuo vielä stäckää tehokkaasti. Teoriassa tässä pelissä on mahdollista ampua yli miljoonan damagen headshotti stealthista pistoolilla ja tietääkseni millään vihulla ei ole yli miljoona hiparia.
Onko ne perkit pakko ottaa käyttöön jos pelikokemus niistä huononee?
 
Yhtään pistooliperkkiä en ole ottanut. Tän pelin skaalautuvuus on huono. Very hard yli 1000dps pesäpallomaila ja melee talentteja, kaikki normivihut kuolee 1-2 iskulla ja lisäksi menee stunniin. Kaikki perkkipuut tarjoaa mahdollisuuden tehdä op hahmo.
Ainoa tällä hetkellä haasteellinen on ne nyrkkeily matsit.
 
Ei kukaan niitä pakota käyttämään, mutta tahdon tehdä juuri nyt niin överibuildin kuin vain mahdollista, ennen kuin nuo tasapainotetaan vastaamaan muita aseita. Eikä tarkoitukseni ole ollut puhua tästä mitenkään negatiiviseen sävyyn tai valittaa, että onpas surkea tekele kun pelaaminen on näin helppoa. Tässä vaiheessa kun tahdon vain tehdä kaikki kartalla olevat NCPD-eventit ja loput keikkatehtävät pois, niin en varsinaisesti tahdokkaan että nämä olisivat mitään 5-10 minuutin taktisia taisteluita - vaan tämä "paikalle ja kaikki lahdaten matalaksi" sopii varsin hyvin tähän vaiheeseen pelistä.
 
Ei ole ollut oikein aikaa nyt pelata tätä, enkä halua tästä edes mitään haastavaa koettelemusta vaan lähinnä tarinavetoisena kokemuksena pelata, joten oisko suosituksia hahmokehitykselle ettei mene valikoissa kahlailuun sekin peliaika? Nomad tehty ja kylille vasta päästy, laitoin jonkun verran fyysisyyteen paukkuja eli tulee enempi liikkuvuus/pelattavuus/räiskintä näkökulmasta pelattua kuin hakkerointi + hiippailu. Tuo pistoolin modaaminen overpowered kuullostaa paremmalta kuin tämä "sinkohippa" luodinkestävien konnien kanssa.
 
Itse koitin tehdä pelistä mahdollisimman haastavan itselleni menemällä lähes pelkästään quickhäckeihin. En ottanut käyttöön niitä parhaimpia, vaan pitäydyin perus häkeissä. En spekannut yhtään pistettä combattiin/pyssyihin, en ostanut yhtäkään gearia kaupasta, en kräftännyt yhtään asetta - eli käytin vain vihuilta tippuvia vehkeitä. Silti hardilla pelin pystyi "speedrunaamaan" lvl 19 läpi käyttäen jossain lvl 10 paikkeilla löytynyttä sniperiä joka ampui seinien läpi. Tuntuu että peli on balansoitu konsolipelaajille, sillä tuossa ei ollut tippaakaan haastetta vaikka tarkoituksella yritti jättää käyttämättä op:impia asioita pelissä. Jos valikkopelleily ei kiinnosta, älä mene quickhäckeihin, ne on juuri sitä tabin kanssa kulkemista ja jatkuvaa minipelaamista. Mutulla luulen, että hauskimman pelin saisi aikaan menemällä johonkin haulikko tms buildiin, ja vaan ryysimään päin vihuja. Talentit omaan kestävyyteen. Melee aseista taas kuullut että ne on kanssa aivan op, joten niihinkään en menisi.
 
Pistoolit on tän pelin pahiten rikki oleva aseryhmä, kun niillä skill-treen perkeillä ja asemodeilla saa yli 100% critical chancen ja critical damagee ja headshot damagea saa boostattua kumpaakin useita satoja prosentteja ja nuo vielä stäckää tehokkaasti. Teoriassa tässä pelissä on mahdollista ampua yli miljoonan damagen headshotti stealthista pistoolilla ja tietääkseni millään vihulla ei ole yli miljoona hiparia.
Heh, lähdin itse ihan mitään tietämättä tekemään stealth/revolverijäbää ja kaikki perkit stäkätty crittiin, damageen ja headshot multiplieriin. Tosiaan ei paljoa haastetta tarjoa, kun kaikki viholliset voi napsia yhdellä kudilla jopa combatissa vaikeimmalla vaikeustasolla. Kuolee kyllä itsekin äkkiä jos vähänkin ottaa osumaa.
 
Tuli jotenkin yllättävän äkkiä viimeinen tehtävä vastaan pelissä. Luulin, että en ole puolessa välissäkään päätarinaa ja sit selviää, että nyt alkaa viimeinen päätehtävä.. Oikein ei mitään jäänyt käteen pelistä ja pakko parin päivityksen jälkeen aloittaa hardilla uudestaan ja keskittyä paremmin kaikkeen. Kyllähän aika pettynyt olo jäi, tuntui että maailma on todella tyhjä ja siellä ei juurikaan ole tekemistä tehtävien lisäksi. Edes baariin ei voi mennä vetämään perseitä :rofl2: Nyt voisikin sitten tässä välissä korkata Witcher 3 mitä ei ole tullut vielä koskaan pelattua vaikka pelikirjastosta löytyykin.

Edit. Vaikeustasoksi kannattaa ehdottomasti laittaa vähintään hard. Normalilla ei tarvinnut edes opetella pelimekaniikkoja kunnolla kun oli niin helppo sillä.
 
Toivottavasti tulee modi jolla luurin saa DND-moodiin kuten oikeassa elämäsä. Ja että niille soittelijoille ei tarvii vastata, nythän on pakkovastata kaikille soittelijoille. Ihan turha se "answer" nappi kun peli automaattisesti vastaa pelaajan puolesta muutaman sekunnin kuluttua :confused:
 
Tuli jotenkin yllättävän äkkiä viimeinen tehtävä vastaan pelissä. Luulin, että en ole puolessa välissäkään päätarinaa ja sit selviää, että nyt alkaa viimeinen päätehtävä.. Oikein ei mitään jäänyt käteen pelistä ja pakko parin päivityksen jälkeen aloittaa hardilla uudestaan ja keskittyä paremmin kaikkeen. Kyllähän aika pettynyt olo jäi, tuntui että maailma on todella tyhjä ja siellä ei juurikaan ole tekemistä tehtävien lisäksi. Edes baariin ei voi mennä vetämään perseitä :rofl2: Nyt voisikin sitten tässä välissä korkata Witcher 3 mitä ei ole tullut vielä koskaan pelattua vaikka pelikirjastosta löytyykin.

Edit. Vaikeustasoksi kannattaa ehdottomasti laittaa vähintään hard. Normalilla ei tarvinnut edes opetella pelimekaniikkoja kunnolla kun oli niin helppo sillä.
Tässä pitää sivutehtäviä tehdä ja lorea lukea niin saa lisätunteja. Suoraan juostuna taitaa jäädä alle 30 tuntiin.
Suosittelen Witcher 3:sta, ihan eri tasoinen peli kuin tämä viritelmä. Mitä nyt hevonen vähän niskuroi ja kaikki ei tykkää kontrolleista (mikä kummallista sillä Xbox-controllerilla oikein sujuvaa mättöä).
 
Tässä pitää sivutehtäviä tehdä ja lorea lukea niin saa lisätunteja. Suoraan juostuna taitaa jäädä alle 30 tuntiin.
Suosittelen Witcher 3:sta, ihan eri tasoinen peli kuin tämä viritelmä. Mitä nyt hevonen vähän niskuroi ja kaikki ei tykkää kontrolleista (mikä kummallista sillä Xbox-controllerilla oikein sujuvaa mättöä).
Witcheristähän olisi kaiketi ensi vuonna tulossa remake tai definitive edition, joka sisältää RTX:n ja lyhyemmät latausajat yms.

Mutta takaisin itse CP2077, niin onkos kukaan päässyt tuonne saareen, joka sijaitsee kartassa vasemmalla/lännessä tai sitten tuonne öljykentiltä eteenpäin (pohjoisessa/kartalla ylhäällä), kun siellä on tuota no entry aluetta, mutta kartassa näkyisi rakennelmia yms.
 
Tässä pitää sivutehtäviä tehdä ja lorea lukea niin saa lisätunteja. Suoraan juostuna taitaa jäädä alle 30 tuntiin.
Suosittelen Witcher 3:sta, ihan eri tasoinen peli kuin tämä viritelmä. Mitä nyt hevonen vähän niskuroi ja kaikki ei tykkää kontrolleista (mikä kummallista sillä Xbox-controllerilla oikein sujuvaa mättöä).
Suoraan juostessa jää alle 20 tunnin niin että heilahtaa.
 
Suoraan juostessa jää alle 20 tunnin niin että heilahtaa.
Joo mulla tosiaan oli 17h47min ja pelasin joku kourallisen sidejä. Että pelkän mainin pelaisi varmaan siihen 10-15h läpi.
Joo ei kyllä pitänyt sekään lupaus deveiltä paikkaansa, että tarina tai juoni olisi "vain hieman tai vähän lyhyempi kuin Witcher 3". Olisvat nyt rehellisesti sanoneet, että on alle puolet Witcher 3 juonitehtävälinjan pituudesta.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä järki läpi juosta? Kai sen speedrunilla joku vetää tuntiin..
No itse en ollut ainakaan lukenut mistään arvosteluja jne. En tiennyt yhtään missä vaiheessa tässä mennään. Sitten yhtäkkiä töksähtikin ruutuun, että aloitat vikan paikan ja paluuta ei ole. No ajattelin sitten, että vedetään tämä läpi ja toisella kerralla parin patchin jälkeen pelaan sitten kaikki sidet ja aloitan toisella tarinalla.
 
Mikä järki läpi juosta? Kai sen speedrunilla joku vetää tuntiin..
Varmaan suurin osa närkästyksestä liittyy, että lupailtiin peliä, joka olisi hieman lyhyempi kuin Witcher 3 ja saatiin 10-15h tekele juonen pituudelta.
Vähän jää itelle sellainen olo, että alkuperäisestä luvatusta ja suunnitellusta pituudesta on leikattu, kun on kiirehditty peliä joulumarkkinoille. Esimerkiksi tuo life-path alku osio, vaikuttaa siltä, että on jäänyt kesken siitä mitä lupailtiin ja kaavailtiin, joten tehty vain tuommoinen näennäinen kiirehditty osio.
 
Mikä järki läpi juosta? Kai sen speedrunilla joku vetää tuntiin..

Joo ei kyllä voi ymmärtää miksi edes pelata tällaista peliä, jos keskittyy täysin pelkkään pääjuoneen. Vähän sama kuin ravintolassa vetäisi pelkän pihvin ja jättäisi höysteet lautaselle - ja sitten alkaisi valittaa nälkäänsä. Ehkä elokuvat ja sarjat olisi sitten sopivampi formaatti, jos ei pelimaailma muuten napostele ollenkaan.

Fallout New Vegasin nopein speedrun on näemmä alle 11min, Witcher 3 alle 3h ja Deus exit 15min - 45min. Speedrunit toki on kärjistetty esimerkki ja osassa varmaan käytetään hyväksi jotain bugeja ja on muutenkin jo tiedossa mitä ollaan tekemässä.
 
cp2077.JPG


Mukava että peliä työstetään kovasti. Tosin ekat kuukaudet ovat turhien ps4 & xbox parissa

Hämmentävää että edes julkaisivat nyt 2020 ja vielä vanhoille konsoleille. Toki valmistuminen on ottanut aikaa ja aika on rahaa ja joskus se julkaisu on vain tehtävä, mutta olisivat vaikka kerralla siirtäneet vuodella eteenpäin vuoteen 2021 niin peli olisi ollut mielummin 110% valmis kuin 90% valmis.
 
Witcher3:n speedrun on kylläkin 2h eikä mikään 20h. IMO tuolla se "pelin mitta" mitataan eikä jonkun random foorumipelaajan "minulla ehkä meni sen verran" statementillä.
 
Itse kyllä tein tasaisesti sivutehtäviä ja päätehtäviä ja läpäisyyn aikaa meni noin 25h. Siksi se tuntuikin, että loppu tuli niin puskista, kun ajattelin että olin tehnyt sivutehtäviä reippaasti ja pääjuonta olisi vielä paljon jäljellä.
 
Kyllä tää mulle on sopivan mittainen. Sivutehtäviä kannattaa tehdä, niihin menee moninkertainen aika vrt main guest.
Kaikissa näissä open world peleissä sama, Witcher, Skyrim, Fallout.
Eikö jossain ollu joku Skyrim under 10 mins speedrun, joo varmaan mielettömän hauskaa
 
Kyllä tää mulle on sopivan mittainen. Sivutehtäviä kannattaa tehdä, niihin menee moninkertainen aika vrt main guest.
Kaikissa näissä open world peleissä sama, Witcher, Skyrim, Fallout.
Eikö jossain ollu joku Skyrim under 10 mins speedrun, joo varmaan mielettömän hauskaa
Joo kyllä itselläkin meni Noiturin kanssa +130h, että oli läpi. Ajattelin tämän olevan samaa tasoa. Vaikka suurimmaksi osaksi mainia teinkin, niin kuvittelin, että se olisi sen 30h ainakin.
 
Vähän jää itelle sellainen olo, että alkuperäisestä luvatusta ja suunnitellusta pituudesta on leikattu, kun on kiirehditty peliä joulumarkkinoille. Esimerkiksi tuo life-path alku osio, vaikuttaa siltä, että on jäänyt kesken siitä mitä lupailtiin ja kaavailtiin, joten tehty vain tuommoinen näennäinen kiirehditty osio.
Itse mitä äkkiä katsoin tubesta niin aika äkkiä noi kolme aloitusta yhdistyy samalle tarinalle ja eikä sitten luo oikeasti sitä tunnetta että lähdettäisin eritilanteista tarinaan vaan pian hypätään tarinassa se 6kk eteenpäin ja kaikki aloitukset ovat yhdistyneet.

Itse kyllä tein tasaisesti sivutehtäviä ja päätehtäviä ja läpäisyyn aikaa meni noin 25h. Siksi se tuntuikin, että loppu tuli niin puskista, kun ajattelin että olin tehnyt sivutehtäviä reippaasti ja pääjuonta olisi vielä paljon jäljellä.
Ite tein aluksi noin randomilla pää ja sivutehtäviä tuon 11h aikana ja kun alkoi act 2 ja olen suunnilleen samassa kohdassa päätarinan osalta mutta pelitunteja tullut 30h lisää kun tehnyt sivutehtäviä/kyttä tehtäviä ja tutkinut maailmaa koska juuri kun luin että päätarina ei olisi kovin pitkä.

Saapi nähdä milloin tulee ilmaiset DLC ja milloin maksulliset lisäosat, ehkä luulisin että ekaksi kaavailtu maksullinen lisäosa voisi olla ilmainen koska ei tää julkaisu ihan putkeen mennyt kaikkien osalta mutta ennenkuin noita voi alkaa edes haaveilemaan niin peliä tarvitsee laastaria aikas paljon.
 
40h mulla ja sivutehtäviä on kasa, mm Johnnyn ylipitkä sidemission jo aika pitkällä, mutta jätän kesken ja pelaan toisella kerralla kokonaan. Tallensin tohon no point of returniin, kunhan työt loppuu kohta niin pelaan läpi on ja joskus uudestaan kun tulee päivityksiä
 
Itse kyllä tein tasaisesti sivutehtäviä ja päätehtäviä ja läpäisyyn aikaa meni noin 25h. Siksi se tuntuikin, että loppu tuli niin puskista, kun ajattelin että olin tehnyt sivutehtäviä reippaasti ja pääjuonta olisi vielä paljon jäljellä.
Itsellä pelikello näyttää 22h ja olen act2 alussa. Sivutehtäviä tulee tehtyä paljon ja dyykattua roskia tai tarvikkeita mitä löytyy melkein joka kadulta. :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 074
Viestejä
4 651 020
Jäsenet
76 363
Uusin jäsen
steppi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom