Cyberpunk 2077

Kyllä, ihan samalla tavalla odotan peliltä sisältöä ja nautintoa oli valmistaja iso tai pieni. Samalle asteikolle ne pelit menevät ja en kuluta aikaani paskan pelin kanssa vaikka firma olisi kuinka pienellä budjetilla saanut sen aikaan. Tässä tapauksessa näyttää siltä, että annetaan haukkuja lupausten pettämisestä, ei niinkään paskasta pelistä (poislukien tietenkin bugit).

Kuuluisa esimerkki No Man's Sky. Sekö ei ollut indiestudion peli? Sekö ei saanut paskaa niskaansa lupausten rikkomisesta? Aivan, aivan...

Nimenomaan, ihan samalla tavalla niitä kohdellaan. Jos lupailet kuun taivaalta ja toimitat kasan jotain aivan muuta, niin kyllä siinä tulee ihan ansaitusti lokaa niskaa oli kyseessä sitten indiepelitalo tai isompi studio.
 
Onko kukaan päässyt tuonne pohjoisessa öljykentillä sijaitsevalle No Entry alueelle myöhemmin pelissä? Ja mites tuo vasemmalla kartassa/lännessä sijaitseva saari, pääseekö sinne pelin edetessä? Vai ovatko vain laitettu karttaa komistamaan ja suurentamaan, mutta eivät ole oikeasti edes pelialuetta...
 
Kuuluisa esimerkki No Man's Sky. Sekö ei ollut indiestudion peli? Sekö ei saanut paskaa niskaansa lupausten rikkomisesta? Aivan, aivan...

Nimenomaan, ihan samalla tavalla niitä kohdellaan. Jos lupailet kuun taivaalta ja toimitat kasan jotain aivan muuta, niin kyllä siinä tulee ihan ansaitusti lokaa niskaa oli kyseessä sitten indiepelitalo tai isompi studio.

Jos tarkkaan luet aiemmat viestini, niin nimenomaan tästä puhun: eli millainen vastaanotto olisi Cyberpunkilla (tai No Man's Skyllä) jos arvioijalla EI olisi mitään ennakko-odotuksia ja hypetekijää. Se mua kiinnostaa.

Eli peli on paska, jos sille luvataan liikoja, vaikka se olisi kuinka helvetin hyvä?
 
Vittumaisin bugi on kyllä se vitun random kuoleminen. En tajua mikä on ongelma mutta lähestulkoon aina jos kiipeän jonkin tietynlaisen asian päälle niin hahmo vaan randomisti kuolee täysistä HP:stä.

En ihan satavarmaksi voi sanoa, mutta syypää ainakin suurimpaan osaan omista moisista kuolemista tuntuu olevan se, että kävelee jonkun pikkuroskan päältä. Niiden fysiikat on rikki tai jotain.

mutta niiden NPC:n määrä onkin aika helvetisti pienempi

Mutta toisaalta, tarviiko tässä pelissä niitä npc:itä olla niin tuhottomasti? Itse mieluummin ottaisin vähemmän ja AI:n kera kuin näitä nykyisiä paljon. Eikä AI:n tartte olla mitään huippuluokkaa, joku gta-tason AI tekis kaupungista jo elävän oloisen. Ja jossain kohdissa, missä pitää vähän näyttää, että on täällä ihmisiä, voi heittää näitä raiteilla liikkuvia autoja ja jalankulkijoita sekaan.
 
Eli peli on paska, jos sille luvataan liikoja, vaikka se olisi kuinka helvetin hyvä?

Ei toki. Mutta jos luvataan liikoja, niin ei sovi myöskään ihmetellä sitä että siitä tulee sitten myös sitä paskaa ja kritiikkiä niskaan. Minä en tässä ketjussa esimerkiksi ole kauheasti "paska peli" huuteluja nähnyt? Pystytkö sinä osoittamaan montakin viestiä jossa näin sanotaan? Olen varmaan itse yksi ns. äänekkäimistä kritisoijista, eli olen täällä avoimesti nostanut esiin mielipiteitäni tietyistä asioista tähän peliin liittyen ihan julkaisupäivästä lähtien. Mutta olenko sanonut peliä paskaksi? Ei, en ole. Kirjoitin pienimuotoisen arvostelunkin jonka löydät täältä; Cyberpunk 2077 (11/77)

Kuten siitä arvostelusta näkee, annoin pelille 6/10 ja 7/10 sitten kun/jos bugit siloitellaan pois. Mielestäni 7/10 ei ole millään mittapuulla "paskan" pelin arvosana. Olenko pettynyt peliin? Kyllä. Onko tämä GOTY itselleni? Ei todellakaan. Kovana open-world pelien ystävänä juuri ne tietyt asiat mitä tästä luvattiin ja maailman staattisuus vain valitettavasti tiputtavat oman mielenkiintoni tätä kohtaan niin alas, että ei tämä mikään erityisen hyväkään peli ole mielestäni. Tarkoittaako se kuitenkaan sitä että peli olisi paska? Ei, ei se sitä tarkoita.

Onko siis tarkoituksenasi sanoa että peliä ei saisi kritisoida, vai missä sinä näet niitä paskan pelin huutelijoita tällä foorumilla?
 
Tuli pelattua peli läpi, torstai ja perjantai ilta, tällä viikolla eilinen ilta ja tämä ilta. Yhteensä n. 21h. Tosi vaikeeta niputtaa yhteen, omasta mielestä pelinä ihan hyvä, mutta tarina ontuva. Vaikea myös sanoa paljonko oli oikeasti valintaa mukana omassa lopussa. Kouluarvosanana (4-10) antaisin pelille ehkä 8.5, tarinalle korkeintaan 7.5. Tehtävät oli ihan hyviä ja hauskoja pelata, kunhan tavallaan unohti tarinan, joka kulki putkessa ja jossa näki 3 askelta eteenpäin. Pelasin hardilla, ja peli oli tajuttoman helppo. Vaikka oma tyyppi oli lähinnä quickhack specattu, pomotappeluissa tuli lähinnä kuoltua kerran että näki mitä se tekee. Myös ~perjantaina suht alussa saatu sniperi kulki mukana kirjaimelliesti koko pelin, ja sillä oli tajuttoman helppoa vetää pelin yhtään vaikeammat kohdat läpi loppua myöten. Ainoa yllättävä asia ja samalla vittumaisin asia oli Johnny, koitin olla spoilaantumatta pelistä yhtään, en katsonut trailereita tai mitään. Tiesin että "keanu on pelissä". Vitutti joka kerta kun pomppasi ruudulle, ja pelin pelaamisessa tavoite päästä siitä eroon mahdollisimman nopeasti. Lopputulemana peli läpi lvl 19, n. 21 tunnissa.

Sitten vaan pitäisi päättää, lataanko tallennuksen ja pelaan sidejobit läpi, odotanko pelin korjaukset ja alotan myöhemmin uuden hahmon, vai katsonko suosiolla loput youtubesta.

Summasummarum: vaikein vaikeustaso toivottavasti oikeasti edes vähän haastava, hardi naurettavan helppo jopa alilevusena. Peli ihan hyvä, tarina ontto.
 
Musta pelit kannattaa arvioida ihan vaan peleinä ilman että niitä yrittää suhteuttaa markkinointiin ja hypetykseen. Olisi kiinnostava lukea tätä ketjua, jos kukaan ei olisi kuullut mitään pelistä ennen julkaisua ja tämä olisi indiepeli tuntemattomalta uudelta pelifirmalta. Bugeja olisi, mutta mitenköhän muu suhtautuminen muuttuisi siitä, mitä ketjussa nyt kirjoitetaan? Veikkaan, että aika paljon.
Tässä ehkä se syy, että itellä maistunut hyvin yli 44h edestä tähän mennessä; katsoin ainoastaan sen Mantis blade muija teaserin ja Keanun videon ennen pelaamista, enkä seurannut markkinoitihehkutusta tai muuta hypetystä, niin ollut mitään kuvitelmia jeesuspelistä tms. :D
 
Mutta jos luvataan liikoja, niin ei sovi myöskään ihmetellä sitä että siitä tulee sitten myös sitä paskaa ja kritiikkiä niskaan

Mua siis kiinnostaa, millaisen arvion peli saisi kun sitä ei verrata kuvitteelliseen lääh-puuh-jumalpeliin, jota ei koskaa tullut ja sitten revitään pelihousuja pettyneenä leuka rinnassa kun N vuoden odotus ei päätynytkään täydelliseen nirvanaan. Vaan sitä arvioitaisiin ihan vain pelinä, eikä pelinä joka ei täyttänyt odotusta X ja Y. Ei sen kummemmasta ole kyse. Jokainen saa toki valittaa ihan mistä syystä tahansa pelin huonoutta. Siitä ei ollut kyse.
 
Itse en koko Cyberpunkia ole seurannut laisinkaan. Trailerin sillon näin ja reevesin esittelyn kun kyseistä tilaisuutta katselin muista syistä. Pelin ostin vain kun halusin uutta open worldiä pelailla ja nähdä upeat grafiikat.

Kyllä minä petyin ihan ilman ennakko-odotuksia ja hypeäkin. Nimenomaan petyin open world pelinä siihen. Siis ihmisten/liikenteen vuoksi ja tuon järkyttävän ohjauksen/combatin, sekä ”rpg:n” osalta, koska ei sitä sit oikeasti ollutkaan.
Äänillään, grafiikaltaan jne vakuuttaa kyllä. Ja mulle on tarina toistaiseksi iskenyt myös.
 
Sinäänsä se todellinen arvio muodustuu vasta vuosien päästä. Jos ylipäätään peli muistetaan enää. Vähän nää ensimmäiset tunnelmat on aina sellaiseen tunteeseen perustuvaa, puolin ja toisin. Hirveästi en siis laittaisi arvoa mitä tästä nyt sanotaan.

Katotaan sitten kymmenen (tai kahden kymmenen) vuoden päästä kuinka moni vielä haluaa tätä pelata uudestaan.
 
Jääkö muilla välillä itemeitä johki maaha jumiin ettei saa poimittuu vaik mite pyöris ympäril ja vispais hiirtä?
Onneks ei oo mitää legendary/epiccei jääny mut rarei kyllä.. Muuteki tuntuu välil oleva vaikeuksii poimii tavaroita.
 
Jääkö muilla välillä itemeitä johki maaha jumiin ettei saa poimittuu vaik mite pyöris ympäril ja vispais hiirtä?
Onneks ei oo mitää legendary/epiccei jääny mut rarei kyllä.. Muuteki tuntuu välil oleva vaikeuksii poimii tavaroita.
Jää ja kyllä. Tän saisivat kyllä korjata. Itellä meinaa vähän väliä jäädä tavaroita poimimatta kun tuo on jotenkin niin herkällä, että millon toimii ja millon ei.
 
Laitetaan nyt aiheeseen liittyvä lyhyt video vaikkei tämän tyyliset kaikille tietenkään uppoa. Perseestä vaan, kun niin monet nykypelit ovat kaukana hiotusta julkaisun jälkeen. Toivottavasti jengi tajuaisi olla ennakkotilaamatta. Multa löytyy kyllä luottoa että Cyberpunk tulee olemaan huomattavasti parempi jo helmikuussa, se on tietysti eri asia kuinka moni jättää antamatta uutta mahdollisuutta.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Aijaa. Mun mielestä taas yksi pelin kiehtovimmista ja mielenkiintoisimmista hahmoista. En tiedä mikä ihme tuossakin voi ärsyttää sitten..
Siis Reeves itsessään tosi jees, mutta se on vain niin ärsyttävä tossa ja on kokoajan siinä aukomassa päätä, ei vaan jaksa sitä ollenkaan. Lähinnä fiilis on sama kuin V:llä. Kumpa sais tapettua sen samantien..tai ees vedettyä turpaan tai tukittua suun.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Joku on löytänyt viitteitä, että poliisilla olisi olemassa AI, mutta jostain syystä se ei toimi tällä hetkellä

https://www.cdprojekt.com/en/wp-con...conference-call-with-the-board_14-12-2020.mp3

Eiliseltä.. Kuuntelin läpi ja ainakin tuossa väittävät että AI kuuluu niihin bugeihin jotka on heillä korjauksen alla.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Joku on löytänyt viitteitä, että poliisilla olisi olemassa AI, mutta jostain syystä se ei toimi tällä hetkellä


No nyt on melkosta kun pitää tehdä kunnon easter egg hunt että löytää edes puoliksi toimivaa AI:ta.
 
Tässä muuten tultiin lievään ristiriitaan kun ACT 2 alussa V ei tykkää Johnnysta kun tapaa sen ensimmäisen kerran mutta sitten tietyissä sivutehtävissä heittää sen kanssa läppää tai vastaavaa mutta tää voi johtua siitä etten ole edes aloittanut kunnolla tuota ACT 2 vaan olen ACT 2 aloituksen jälkeen sekoilut 30h ajan muita tekemässä kuin päätehtäviä ja alussa vi*utti ne nyrkkeily matsit kun turpaan tuli että heilahti ja nyt voi tyyliin vain mennä ja puhaltaa viholliset kumoon, tämä tuli todettua kun sai ne gorilla kädet ja päätin lähteä uudestaaan kokeilemaan niitä veljeksiä vastaan(tai mitä nyt kahdessa ruumissa on sama persoona vai miten se meni) niin sehän olikin jo liian helppo tai peli bugasi sopivassa kohtaan :D

Ehkä pitäs jatkaa ACT 2 pelaamista pikkuhiljaa kun on kohta 40h pelikellossa.
 
Joku vinkkasi Redditissä laittamaan minimapin pois, niin maisemia tulee katsottua vähän eri vinkkelistä. Päätin nyt alkuun itsekin kokeilla, kun paljon tulee muutenkin vaan haahuiltua ja ajeltua ympäriinsä. Kieltämättä kaupunkia ja karttasuunnittelua arvostaa vähän enemmän, kun ei seuraa vain minimapilta reittiä ja toisaalta melko nopeasti alkaa oppimaan jotain reittejä ja maamerkkejä. Saas nähdä käykö tämä rasittavaksi jossain vaiheessa ja laitan minimapin takaisin, mutta voi kyllä suositella kokeilemaan, varsinkin jos on muutenkin taipumusta pelailla hitaasti ns. maisemareittiä.
 
Onhan toi nyt hemmetin upea maailma kyllä ja pääpiirteittän toimii hyvin mutta sitten noi immersiota tappavat bugit.
Näyttää että autot tulee kaukaa sua vastaan ja yhtäkkiä häviävät, joskus kaksi NPC:tä seisoo sulautuneena yhteen, joku istuu pyörätuolissa ja katsot toiseen suuntaan ja takas niin toisen näköinen äiä istuu siinä.
Sitten toi ainakin oman hahmon varjo, ei oo ainakaan kauhesti siihenkään panostettu, tai mistäs minä tiedän hyppiskö 3rd person modeli keijukaisen tavoin :rofl2:
Ja sitten myyjä huoltoasemalla kuollut/halvaantunut kaulasta alaspäin, kysyy onko mitään hyvää niin pää nousee maasta ja ei vastaa mitään.
Mutta ei siinä, 33 tuntia alla ja ACT 1 edelleen menossa.

gQ7zqVN.jpg




4du2yZS.jpg
 
joku istuu pyörätuolissa ja katsot toiseen suuntaan ja takas niin toisen näköinen äiä istuu siinä.

Ne on muuten kaikki pyörätuolissa istuvat tässä pelissä samanlaisia huijareita mitä näkee muissakin tosielämän suurkaupungeissa joskus "rampana" kerjäämässä. Laukaise aseesi niiden lähellä niin kokevat ihmeparannuksen ja juoksevat karkuun siinä missä kaikki muutkin.
 
Tässä muuten tultiin lievään ristiriitaan kun ACT 2 alussa V ei tykkää Johnnysta kun tapaa sen ensimmäisen kerran mutta sitten tietyissä sivutehtävissä heittää sen kanssa läppää tai vastaavaa mutta tää voi johtua siitä etten ole edes aloittanut kunnolla tuota ACT 2 vaan olen ACT 2 aloituksen jälkeen sekoilut 30h ajan muita tekemässä kuin päätehtäviä ja alussa vi*utti ne nyrkkeily matsit kun turpaan tuli että heilahti ja nyt voi tyyliin vain mennä ja puhaltaa viholliset kumoon, tämä tuli todettua kun sai ne gorilla kädet ja päätin lähteä uudestaaan kokeilemaan niitä veljeksiä vastaan(tai mitä nyt kahdessa ruumissa on sama persoona vai miten se meni) niin sehän olikin jo liian helppo tai peli bugasi sopivassa kohtaan :D

Ehkä pitäs jatkaa ACT 2 pelaamista pikkuhiljaa kun on kohta 40h pelikellossa.
Se Johnny boy kommentoi oikeastaan lähes joka tehtävää, sivu tai main. paitsi noita pikku gig tehtäviä. Sen kanssa juttelu on ihan jees, ite vähän vaihdellut vastuasta miltä kantilta katsoo, onko johnnylle myöntelevä vai haistattaako vitut, eipä sillä väliä

Joo se nyrkkeily oli kyllä perseestä alussa ja vieläkin, yks vielä tekemättä, se on todella vaikea ja ei menny vaikka laskin vaikeustasoa. menis varmaan jos nostais bodyä ja melee perkkejä, mutku ei riitä.
hp ja staminaa kannattaa pistää ukkelille niin paljon kuin pystyy, lisäksi on consumable jolla voi nostaa hp:ta ainakin puoleksi tunniksi? lvl 23 menossa hp noin 400 ja stamina jaaha varmaan aika reilusti.
paljon perkkejä menny hp/regen/stamina, lisäksi blunt weapon stunnaa ja ja joka lyönnnillä saa hp regen, ja stunned enemyyn 50% enemmän dps ja muuta sellasta, loput on enemmän techical perkkejä, nyt kokeillu craftausta vähän ja jos jaksais muutaman sideguestin ennen main storyn loppua. blunt weapon build enimmäkseen mulla. seuraavalla kerralla otan aseperkkejä.

yhdessä nyrkkeilytehtävässä on varmaan vähän rewardit sekasin, maksat 12 000e ja saat palkkiona snipun joka maksoi 1200e?? joka oli ihan paska vielä.
no pitänee joitain tipsejä kattoa kun pelaa uuden kerran peliä.

40h mittarissa suurinpiirtein täälläkin, kyllä tää jaksaa viihdyttää, vaikka on paljon puutteita ja ongelmia.

ilmeisesti joillain sideguesteilla on stat requirement, sain yhden just jossa heti alussa pitää avata ovi joka vaatii 10 techical muistaakseni.
 
Onko muut törmänneet vastaavaan bugiin? Eli kun laitan Ray traced lighting (mikä vaan asetus) varjot näyttävät tämmösilltä seiniltä ja ukkojen ihot värjäytyy tummaksi. Olen kokeillut DDU:lla poistaa ajurit ja uudelleen asentaa mutta ei auta. Lähtee pois kun tuo asetusksen kytkee pois
 
mulla teki dlss saman tyyppisiä bugeja mutta hävisivät kun laskin näytönohjaimen kelloja. pika korjauksena auttoi kun laittoi dlss off ja takas vaikka quality.
 
Mua siis kiinnostaa, millaisen arvion peli saisi kun sitä ei verrata kuvitteelliseen lääh-puuh-jumalpeliin, jota ei koskaa tullut ja sitten revitään pelihousuja pettyneenä leuka rinnassa kun N vuoden odotus ei päätynytkään täydelliseen nirvanaan. Vaan sitä arvioitaisiin ihan vain pelinä, eikä pelinä joka ei täyttänyt odotusta X ja Y. Ei sen kummemmasta ole kyse. Jokainen saa toki valittaa ihan mistä syystä tahansa pelin huonoutta. Siitä ei ollut kyse.
Mitäs jos ihmiset vaikka arvioi sen mukaan mitä sama firma toimitti Witcher 3 kanssa ja peilaavat siihen? Ei tarvitse mennä edes mihinkään "ne lupas tota" tason juttuihin, kun voi huomata, että pelistudio ei ole päässyt sille tasolle mitä odotettiin. Kyllä ainakin allekirjoittaneella on määrätty perustaso oletuksena jos tekijänä on vaikka Bethesda, Rockstar jne. Indiet sitten saa synninpäästö ihan toisella tavalla. Ehkä ei oikein verrata, mutta no kyllä ne odotukset määrätyjen firmojen tuotoksille riippuu myös historiasta.
 
Onko muut törmänneet vastaavaan bugiin? Eli kun laitan Ray traced lighting (mikä vaan asetus) varjot näyttävät tämmösilltä seiniltä ja ukkojen ihot värjäytyy tummaksi. Olen kokeillut DDU:lla poistaa ajurit ja uudelleen asentaa mutta ei auta. Lähtee pois kun tuo asetusksen kytkee pois

Mulla käy näin Cyberpunkissa ja myös Controlissa kun GPU-kellot on epävakaat.
 
Ehkä pitäs jatkaa ACT 2 pelaamista pikkuhiljaa kun on kohta 40h pelikellossa.

[Ei kannata lukea Deus Ex fanilasit]
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Juu sarjan fanina huomaa, että DX ollu inspiraatio. Pelailut on menny pelimekaanikan tutkailuun ja muuten vaa ihmettelyyn.
Välissä se päätarinaaki sitte muistanu. Ja sitä ennen pitäny lukasta database läpi ihan vaa muistin virkistämiseks.

Niillä joilla on roskaa inventoryssä niin kai nyt otetti alussa sen perkin millä se craftataan sitte automaattisesti muuksi komponenteiksi poimittaessa?

Alle pari linkkiä ja seivästäkää mut seinään. Ugh olen kirjoittanut



[/Ei kannata lukea Deus Ex fanilasit]

:comp2:
 
Niillä joilla on roskaa inventoryssä niin kai nyt otetti alussa sen perkin millä se craftataan sitte automaattisesti muuksi komponenteiksi poimittaessa?

Ei kannata välttämättä. Komponentteja saa aseiden purkamisesta ja manuaalisesti tuota roskaa purkaessa jos tarve. Jos taas otat tuon perkin niin et voi pitää mitään roskatavaraa vaan kaikki tosiaan puretaan. Niiden "junk" itemien seassa on myös esim koruja jotka ovat 750 Eddien arvoisia ja rahaahan tässä pelissä ei tunnu liikaa olevan kun ostettavaa on paljon. Roskat kannattaa siis myydä ja purkaa vain silloin jos oikeasti niitä komponentteja tarvitsee lisää. Noita myyntiautomaattejahan on lähes joka nurkalla ja roskan myynti onnistuu yhdellä napin painalluksella.

Kukin tokin tavallaan.
 
Hm pystynkö tässä samassa tallennukses pelaa noi kaikki loput? Äsken rullas lopputekstit ja oon takasi kaduilla ja sama ''Nocturne OP55N1'' mainquesti tossa.
Edit: Hyvä myös täs vaiheessa vast huomata noi iconic aseet :D Muutama tullu näköjää laitettuu atomeiks. Noh eivoi mittää.

Ehkä se ens pelikerta tulee olee vähä erinäkönen ku ei oo aivan kujalla ^^
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs jos ihmiset vaikka arvioi sen mukaan mitä sama firma toimitti Witcher 3 kanssa ja peilaavat siihen? Ei tarvitse mennä edes mihinkään "ne lupas tota" tason juttuihin, kun voi huomata, että pelistudio ei ole päässyt sille tasolle mitä odotettiin. Kyllä ainakin allekirjoittaneella on määrätty perustaso oletuksena jos tekijänä on vaikka Bethesda, Rockstar jne. Indiet sitten saa synninpäästö ihan toisella tavalla. Ehkä ei oikein verrata, mutta no kyllä ne odotukset määrätyjen firmojen tuotoksille riippuu myös historiasta.

Ilmeisesti kuitenkin Witcher 3:sta vaivasi aikalailla samat ongelmat julkaisussa ja korjaantuivat vasta päivityksien myötä.
 
Ei kannata välttämättä. Komponentteja saa aseiden purkamisesta ja manuaalisesti tuota roskaa purkaessa jos tarve. Jos taas otat tuon perkin niin et voi pitää mitään roskatavaraa vaan kaikki tosiaan puretaan. Niiden "junk" itemien seassa on myös esim koruja jotka ovat 750 Eddien arvoisia ja rahaahan tässä pelissä ei tunnu liikaa olevan kun ostettavaa on paljon.
Ei mulla ainakaan ole rahasta puutetta. Kun käy yhden sivukeikan heittämässä niin heti on kymppitonni taskussa. Oma buildi keskittyy pitkälti hakkerointiin, joten kaikista access pointeista (ne monilla seinillä roikkuvat wifi-laatikot) saa kiskottua ~1500 eddiä ulos. Tähän päälle aseitten myynnit ja tehtäväpalkkiot.
 
Ei mulla ainakaan ole rahasta puutetta. Kun käy yhden sivukeikan heittämässä niin heti on kymppitonni taskussa. Oma buildi keskittyy pitkälti hakkerointiin, joten kaikista access pointeista (ne monilla seinillä roikkuvat wifi-laatikot) saa kiskottua ~1500 eddiä ulos. Tähän päälle aseitten myynnit ja tehtäväpalkkiot.
Nyt kun hommasin nuo tuplahyppy legsit, niin niitä acces pointeja on katollakin, joihin ei muuten pääse, ihan jonkun lampun kytkimessä, vähän outoa, mutta rahaa tulee niistäkin. seuraavalla pelikerralla kyllä hommaan tuon quick access point hackin heti ja tuplahypyt.
Joo ite pidän roskan ja myyn, noita perus componentteja alkaa olla jos satoja, ei niihin junkkia tarvi enää, noita rare ja epic on nihkeämpi saada, varmaan perkeillä saa mutta ei riitä pisteet.
Sitä scannia (Tab) kun käyttää aika ajoin pelatessa sillä huomaa jotain loottia ja paikkoja, joita ei muuten meinaa huomata, kannattaa käytellä, ainakin tehtäviä tehdessä, more loot :)
 
Itsellä ei ole kyllä mikään kiire pelata päätarinaa läpi, tuntuu se oikea suola olevan näissä sivutehtävissä. Osa on tietty ihan perushöttöä, mutta yllättävän monessa on tullut vastaan todella mielenkiintoisia pikkutarinoita. Taitaa kaikki romanssitkin olla sivutarinoita?

Juuri tein ihan random sivutehtävän "Dirty Biz", ajelin vain paikan ohi ja päätin pysähtyä tienaamaan muutaman eurodollariinon lisää:
Tässä siis piti löytää XBD jonkun tele-evangelistan pikkupojan murhasta. Paikkaa vahtineet Maelstrom jenkiläiset pistettyäni kylmäksi, löysin BD-editointihuoneen, jossa isä-poika duo fiksasi näitä nauhoituksia myyntikuntoon. Heidät pystyi herättämään kesken editoinnin, jolloin isä anoi armoa ja koitteli neuvotella. Hän kertoi, että jos he eivät editoisi näitä niin sitten joku muu, että pelkästään editoivat eivätkä itse käytä jne. Siinä sitten kun ase kourassa tivasin tietoa, että missä etsimäni pikkupojan murha-BD on, alkoi isä pyytämään lisätietoja. Kuulemma oli juuri tullut iso patchi 'pikkupoikia', eikä tiennyt mitä XBD:tä tarkalleen etsin. Aloin jo hieman näkemään punaista tässä vaiheessa.

Itse pelaan suurimmaksi osaksi non-lethalina, mutta kaikki nämä murhapornon tekijät pistän aina kylmäksi. Tässä tapauksessa nämä editoijat vaikuttivat kyllä aika viattomilta ja etenkin isäukko oli selkeästi peloissaan. Poika vaikutti hieman jälkeenjääneeltä, ja kutsui isäänsä 'papa'. Lopulta tämä poika sitten löysi oikean XBD:n, jonka saatuani lasautin poikaa päähän revolverilla. Kenties ajattelin sen olevan oikeutettua - nyt isäukko pääsee tietämään miltä uhrien vanhemmista tuntuu. Jotenkin yllätyin kun laukauksen jälkeen isäukko alkoi huutamaan ja itkemään poikansa perään, sekä lyyhistyi lattialle. Todella vakuuttavaa ääninäyttelyä, ei itselläni riittänyt enää rahkeet pistää isääkin kylmäksi, vaan jätin hänet sinne huoneeseen nyyhkyttämään. Ei kyllä jäänyt järin hyvä mieli tuosta sivuquestista, mutta ainakin oli säväyttävä kokemus.
 
Niillä joilla on roskaa inventoryssä niin kai nyt otetti alussa sen perkin millä se craftataan sitte automaattisesti muuksi komponenteiksi poimittaessa?

Ite en ole viitsinyt tuota "Automatic junk disassembly" perkkiä ottaa, kun välillä löytää melko arvokastakin junkkia (~1000€$). Mieluummin myy tuollaiset pois.
 
Ite en ole viitsinyt tuota "Automatic junk disassembly" perkkiä ottaa, kun välillä löytää melko arvokastakin junkkia (~1000€$). Mieluummin myy tuollaiset pois.

Tässäkin on yksi hyvä QoL-lisäys, jonka varmasti joku modaaja lisää ennen CDPR:ää. Jos tavaran arvo on yli X, jätetään se inventoryyn.
 
Hm pystynkö tässä samassa tallennukses pelaa noi kaikki loput? Äsken rullas lopputekstit ja oon takasi kaduilla ja sama ''Nocturne OP55N1'' mainquesti tossa.
Edit: Hyvä myös täs vaiheessa vast huomata noi iconic aseet :D Muutama tullu näköjää laitettuu atomeiks. Noh eivoi mittää.

Ehkä se ens pelikerta tulee olee vähä erinäkönen ku ei oo aivan kujalla ^^
Pystyy pelaamaan. Itse pelannut kaikki 6 loppua samalla tallennuksella
 
Itsellä varmaan bugitti sitten tuo veljesten nyrkkeily, kun oli ihan naurettavan helppo hardilla. Oman hahmon body oli jotain 6 tai 7. Huitaisin kerran tai kaksi. Hyvä, kun edes osusin niihin ja ne hävisi samantien, isompi vaiva oli löytää sinne tappelupaikkaan perille. Witcher 3 tappeluiden jälkeen odotin paljon enemmän haastetta mitä nyt oli.
 
Itsellä varmaan bugitti sitten tuo veljesten nyrkkeily, kun oli ihan naurettavan helppo hardilla. Oman hahmon body oli jotain 6 tai 7. Huitaisin kerran tai kaksi. Hyvä, kun edes osusin niihin ja ne hävisi samantien, isompi vaiva oli löytää sinne tappelupaikkaan perille. Witcher 3 tappeluiden jälkeen odotin paljon enemmän haastetta mitä nyt oli.

Käy kokeilemassa sitä Rancho Coronadon nyrkkeilymatsia noilla statseilla.. tai Glenin matsia.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Upeassa jamassa peli kyllä :cautious:

Täällä on valiteltu että odotukset olleet porukalla liian korkealla, mutta kyllähän CDPR itse ne odotukset alulle on laittanut.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Upeassa jamassa peli kyllä :cautious:

Täällä on valiteltu että odotukset olleet porukalla liian korkealla, mutta kyllähän CDPR itse ne odotukset alulle on laittanut.

Ei paljoo kyllä naurata, varsinkaan noi poliisejen warppaaminen.
 
Löytyi melkoinen mela, kun tein eteenpäin johnnyn antamaa sideguestia, todella hyvät rewardit tehtävässä, vaikka on aika piiitkä.
 

Liitteet

  • Cyberpunk 2077 (C) 2020 by CD Projekt RED 16.12.2020 1.06.10.png
    Cyberpunk 2077 (C) 2020 by CD Projekt RED 16.12.2020 1.06.10.png
    6,4 MB · Luettu: 332
Ei tätä bugista ja keskeneräistä kakkaläjää pysty kyllä selittämään millään liian korkeilla odotuksilla. Kun julkaistu peli on bugisempi kuin tyypillinen itäblokissa tehty early access survival räiskintä silloin on kyllä jotain pahasti pielessä. Sitten päälle vielä featureita jotka on jollain 2000-luvun alun tekniikoilla tehty niin kasassahan on melko hillitön viritelmä. Unohtamattakaan markkinointuja ominaisuuksia jotka loppupeleissä olivatkin vain pariin tehtävään sidottu eikä iso juttu kuten annettiin ymmärtää.
 
Viimeksi muokattu:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tässä on se mikä itseänikin toistaiseksi harmittanut: Kaikkea sellaista puuttuu mitä tämän tyyppiseltä peliltä haluaisi. Liian steriili ja staattinen maailma, tuntuu kuin että vahvaa tarinaa luodessa on unohdettu tuoda kaikki muu samalla tasolle pelissä, ja tätä olisi pitänyt kehittää puoli vuotta lisää, etenkin AI:n osalta. Selvää on että jos pystyy keksittymään tarinaan ei monikaan mainituista puuttellisuuksista vaivaa niin paljon. Itse ainakin kärsin siitä, että ympäristön immersio ei anna paljoakaan vastakaikua ja sen mitä antaa, se on todella kapeaa.

Kai tämä nillitys jotakuta ärsyttää, mutta en mahda mitään sille että Witcher 3 niin tuoreena muistissa (keväällä pelasin läpi ja oli mahtavuutta kaikella tasolla), tämä tuntuu ihan eri pelitalon tuotteelta. Enkä nyt tarkoita pugeja vaan puuttuvaa fiilistä ja immersiota. Minä olen myös cyperpunk ja scifi-fani, kyllähän kai sen pohjalta tämä pitäisi maistua...mutta tiukkaa tekee. Tänän pitäisi olla myös roolipeli, eikä hahmo voi edes kai käydä parturissa (en ainakaan huomannut sellaista mahdollisuutta). Tai ottaa lisää tatuointeja(?). Tai muokata autoaan. Koko ajan sellainen tunne että pelaisin Ubisoftin tekelettä en CDPR:n.

Blääh. Kyllä tämän läpi pelaa mutta DLC:t tulee kyllä jäämään pelaamatta, siltä jo nyt tuntuu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 939
Viestejä
4 928 177
Jäsenet
79 271
Uusin jäsen
PetePekka

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom