Cyberpunk 2077

Kyllä ne taitaa sitä meinata ja lisäksi varmaan sideguesteja.
On tää vähän sekavaa menoa, tuossa yksi main guest jossa se japsi hemmo käski mennä oikein stealthia jonnekkin tehtaaseen, no pidin pikku tauon ja palasin peliin, mitähän tässä piti tehdä. niin kävelin morjenstaan yhtä äijää, se avasi tulen ja kohta oli 20 vihua kimpussa.
Alkaa olla taika helppoa taistelut, meleenä päälle, vähän hp pottua ja ukkeli on käytännössä kuolematon.

Nyt vasta huomasin, että inventorystä voi suoraan dissamblya tavaraa, ei tarvi kantaa jatkuvasti myymään. Kalleimmat toki myyn.
aseita voi myös upgradea. Sir john pallustiff tekee jo reippaat 500dps, seuraava pistooli tekee joku 360.
Melee myös stunnaa joka toisella iskulla, hieman op..

Ainakin itselle on tullut haastetta melkoisesti, kun on mennyt tekemään "Very high" vaaraluokituksen mukaisia sivutehtäviä. Ei enää legendary katana oikein niissä vihuissa tunnu samalla tapaa kuin noissa tehtävissä joita juonessa tällä hetkellä tekemässä..

Hämää kyllä tuo aseluokitus kuvio, että mihin se oikeastaan edes vaikuttaa. Alkuvaiheessa olen saanut jotain Epic-aseita joiden DPS on huomattavasti huonompi kuin nyt vähän pidemmällä Common-luokituksella löydetyn saman aseen DPS..
 
Viimeksi muokattu:
Alkaa olla taika helppoa taistelut, meleenä päälle, vähän hp pottua ja ukkeli on käytännössä kuolematon.

Millä vaikeustasolla pelaat? Kyllä ne vihut jo hardilla vetää sadasta nollaan aika uskomattoman äkäisesti. Armorkaan ei tunnu auttavan ollenkaan. Tais olla tyyliin level 12, kun ostin 200 armoria antavan cyberwaren, joka käytännössä tuplasi armorin, mutta survi ei siinä vaiheessa muuttunut mihinkään suuntaan. Ei se peli vaikea silti ole, mutta enpä ainakaan itse voi pomppia vihujen nähtävillä lähellekään kuolemattomana.
 


IGN antoi PS4/Xbone versiolle 4/10. Ja täysin ansaitusti. CD Project paljastui kusetusfirmaksi, enkä ainakaan itse tule tästä pelistä maksamaan mitään.
 
On kyllä aikamoisen näköistä. Jos tuo xbox one versio olisi oikeasti mahdollinen switch versio nii antaisin anteeksi.

 
Hämää kyllä tuo aseluokitus kuvio, että mihin se oikeastaan edes vaikuttaa. Alkuvaiheessa olen saanut jotain Epic-aseita joiden DPS on huomattavasti huonompi kuin nyt vähän pidemmällä Common-luokituksella löydetyn saman aseen DPS..

Modifikaatioslotteja enemmän.
 
Modifikaatioslotteja enemmän.
Tämä.
Harmi, että ainakin nuo vaatemodit vaikuttaa olevan rikki tällä hetkellä.
Omalla hahmolla movement speed modien mukaan pitäisi olla 39, mutta statseissa lukee 5 ja vauhtikaan ei ole nopeutunut.
Sama myös crit chance, joka pitäisi olla lähellä 100%, mutta statsien mukaan vain 30%..
 


IGN antoi PS4/Xbone versiolle 4/10. Ja täysin ansaitusti. CD Project paljastui kusetusfirmaksi, enkä ainakaan itse tule tästä pelistä maksamaan mitään.

Näin vertailun vuoksi sama hahmo PC:llä :rofl2:
1607996152173.png


Digital Foundryn uudella videolla tilanne näyttää olevan vielä pahempi Xbox One:lla kuin PS4:lla. Jossain katuammuskelukohtauksessa peli veti itsensä lukkoon minuutiksi.

Voihan se yksinkertaisesti olla että pelistä vain tehtiin aivan liian 2020. Jos vertaa 2018 demoa ja julkaisuversiota niin peli on paljon paremman näköinen lopullisessa versiossa. Yksittäisessä ydinkeskustakohtauksessa on niin helvetisti yksityiskohtia ettei 2013 vuoden teknologia HDD kiekoillaan ja optisilla asemillaan saa enää järkevässä ajassa ladattua assetteja. Kun katsoo tuota järkyttävää jälkeä lastgen konsoleilla niin en usko että pelistä saadaan kovin kummoista tuotosta vaikka mitä optimointeja kehään lyötäisiin. Varmasti jonkin verran parannusta tulee, mutta kyllä se loppupeleissä tulee menemään leikkuripöydälle ja pitää päättää että mistä leikataan.
 
Tuskin. Witcherin kohdalla puhutaan ihan PS4 ja Xbox Onesta, niin miks samoihin vehkeisiin viitattaisiin next geninä cyberpunkin kohdalla.
Sitä mäkin mietin mutta kuitenkin Witcher 3 kohdalla puhuttaan PS4/XO:sta.
Todennäköisesti koska Witcher 3 kohdalla homma oli selvä ja alustat lyöty lukkoon. Cyberpunkin kohdalla ei ollut käryä milloin peli julkaistaan ja mitkä kaikki tiedossa olevat ja vasta myöhemmin julkaistavat alustat sitä tulisivat tukemaan.
 
Xbox onea/PS4:sta on se ~150 miljoonaa myyty yhteensä. Hulluahan se olisi cd projektin jättää last-genin mahdolliset ostajat pois. Kuinkahan pienempi luku konsolin kohdalla olisi jos last-gen versiot oltaisiin peruttu.


Mutta joo, videoitten perusteella mielestäni last-gen versio olisi pitänyt lykätä ja tuoda vain XS/PS5 versiot myyntiin PC:n lisäksi.
 
Hauskinta tässä ketjussa on ennen launchia kyseltiin että mistä mää nyt ostasin tän että devit sais eniten rahaa... aivan ku googlea ei olis olemassakaan. Nyt kysytään mistä tän voi ostaa, että devit saa mahollisimman vähän rahaa

:sbandit:
 
En tiedä kuinka paljon next gen konsoleita on myyty, mutta tuskin niiden lukumäärällä kauheasti voittoa tulisi verraten vanhaan sukupolveen?

Kaikki versiot olisi pitänyt lykätä ensi kevääseen/kesään. Rikkinäisiä ne kaikki oli ennen day 1 patchia.
 
Hauskinta tässä ketjussa on ennen launchia kyseltiin että mistä mää nyt ostasin tän että devit sais eniten rahaa... aivan ku googlea ei olis olemassakaan. Nyt kysytään mistä tän voi ostaa, että devit saa mahollisimman vähän rahaa

:sbandit:

Ei kai siinä mitään hauskaa tai kummallista ole; fanipojat osteli pelin etukäteen, että pääsee pelaamaan heti launchissa ja mahdollisesti tukemaan CDPR:ää enemmän esim. ostamalla Gog.comista tai tilaamalla jonkun CE:n. Muut sitten katselee vähän arvosteluja ja odottelee ensimmäiset patchit ennen kuin tarttuu peliin.
 
Heh tulee kyllä olemaan tosi kusinen nakki niillä kavereilla, jotka joutuvat tätä tunkkaamaan 2013 vuoden raudalle. Sama homma kun itse tein aikanaan IE6 yhteensopivuutta nettisivuille, ihan jäätävä kasa sitä itseään :cigarbeye:
 
On kyllä vähintäänkin arveluttavaa toimintaa julkaista näin surkea versio pelistä konsoleille, täällä aikasemmin väännettiin kuinka on väärin ostaa peli milloin mistäkin kun on niin pyhä firma tuo cd projekti red. Meinaan jatkossakin ostaa pelit vaikka vpn kikkailulla, ei tämän luokan firmoista kukaan pelaa reilusti.
 
Jos on Bethesdan pelejä, Escape From Tarkovia ja kingdom come deliverancea pelannu niin kylläpä nää bugit kestää.
ps4/xbox one käyttäjät lähinnä ennakkotilasivat itelleen next-gen versiot



Combatti on tässä pelissä hyvä, kun vain osais o_O




https://www.reddit.com/r/LowSodiumC...e_of_the_subheadings_in_the_news_talks_about/
One of the subheadings in the news talks about how a local video game developer delayed their game and fans started rioting at their HQ
 
Kiitos tästä subredditistä. :tup: Kiinnostaa kyllä lukea muiden mielipiteitä ja löydöksiä pelistä, mutta ei tuota ruikutusta ja vikinää jaksa enää kuunnella jolla itse /r/cyberpunkgame on pilattu.

Tuo /r/cyberpunkgame on kyllä todella mustavalkoista meininkiä. Ennen viimeistä julkaisun lykkäystä se oli 100% pelkkää hypeä ja pieninkin kritiikki vaiennettiin heti, sitten lykkäysilmoituksen jälkeen siellä ei näkynyt moneen viikkoon mitään positiivista koko pelistä. Nyt julkaisun jälkeen ei ole tosiaan edes viitsinyt oikein lueskella koko subredditiä, kun suurin osa vaan keskittyy rutisemaan jostain eikä koko pelistä tunnu löytyvän mitään hyvää sanottavaa. Sinänsä käy kyllä ihan järkeen, että kun hype ja odotus oli tuota luokkaa jo vuosia, niin eihän siinä voi muuta kuin pettyä. Pitääpä laittaa tuo toinen lanka seurantaan!
 
Hitto että toi avoin maailma tuntuu ankealta, autot liikkuu raiteilla, npc:t liikkuu raiteilla, mikään ei tunnu elävältä eikä kenenkään kanssa ole mitään interaktiota. Voit hyppiä jengin päällä, kävellä suoraan päin eikä mitään tapahdu. Tulee mieleen joku 2000-luvun alun peli jossa ensimmäisiä avoimia kaupunkeja.

Tykkään silti kovasti mutta ehkä omat odotukset oli hieman liian kovat :D

Tajusin muuten ottaa vsyncin pois päältä kun näytön Freesync näyttäisi pitävän repeilyn poissa (tai sitten joku muu syy) ja FPS nousi aika reilusti, nyt voi ottaa pois ton suttuisen DLSS:n pois ja ruudunpäivitys pysyy kohdillaan. Paaaljon mukavampi pelata.
 
Peli pelattu eilen ensimmäisen kerran läpi. Tarina toimi itselle hyvin ja siitä voi antaa 10/10. Itse pelattavuus ja peli asettunee sinne 6-7/10 paikkeille nykykunnossa. AI-parannukset ja vähäiset PC-bugit (itsellä näitä ei tullut paljoa vastaan) nostaisi pelin arvosanaa jo roimasti. Autolla ajamista ja GTA-menoa en todellakaan kaivannut yhtään tässä ja olisi voinut vaikka olla poissa kokonaan. Positiiviset fiilikset jäi vaikka lyhythän tuo main quest on. 18h taisi tulla itselle peliaikaa. Tosin tein sidejä vain kourallisen.

Ensi pelikertaa varten taidan odottaa pari isompaa päivitystä ja sitten alotan uudella alkutarinalla tahkoamaan sidejä :)
 
Katselin eilen tuossa CohhCarnagen streamiä ja näyttäisi siltä, että craftin on osaksi tällä hetkellä rikki. Jostain syystä aseisiin ja vaatteisiin tarvittavia high end komponentteja ei saa kerättyä. Vertailuna cyberdeck moduuleihin taas tulee ihan normaalisti kaikkia komponentteja ja niitä voi craftata. Tämä on todennäköisesti varsin helppo korjaus ja tulee korjaamaan tuon craftingin puutteen.
 
Heh tulee kyllä olemaan tosi kusinen nakki niillä kavereilla, jotka joutuvat tätä tunkkaamaan 2013 vuoden raudalle. Sama homma kun itse tein aikanaan IE6 yhteensopivuutta nettisivuille, ihan jäätävä kasa sitä itseään :cigarbeye:
Xbox One X ei ole vuoden 2013 rautaa. Ihan jäätävä kasa sitä itseään, miten pahasti tämä on onnistuttu paskomaan.
 
Tuo palamaan syttyminen johtuu hakkereista - itsekin ihmettelin alussa mitä tapahtuu, mutta ennen sitä taitaa ruudulla liikahtaa joku progress bar. Kuuluu siis asiaan ja sen pystyy estämään esim. kameroita rikkomalla tai laittamalla kylmäksi sen hakkerin.

Jep palamaan syttyminen johtuu vihollishakkereista hakkerointi puusta saa skilin mikä paljastaa sen jos sua aletaan hakkeroida siis sen hakkerin sijainnin.
 
Heh tulee kyllä olemaan tosi kusinen nakki niillä kavereilla, jotka joutuvat tätä tunkkaamaan 2013 vuoden raudalle. Sama homma kun itse tein aikanaan IE6 yhteensopivuutta nettisivuille, ihan jäätävä kasa sitä itseään :cigarbeye:

Suurin syy miksi tää peli joudutaan väkisin tekemään vuoden 2013 raudalle on se, että joku bisnestyyppi johdossa, joka ei ymmärrä tekniikkaa on keksinyt, että hei tän pelin pitää pyöriä ikivanhalla raudalla, koska me tehdään silleen enemmän rahaa. Seurauksena on täysi shit show, koska oikeesti noiden ei olisi ikinä pitänyt luvata, että tää peli pyörii muullakin kun noilla uusilla konsoleilla, jossa on tehokkaampaa rautaa.

Todennäköisesti tässä käy kuten näissä kuvioissa aina syylliset etsitään koodaajista, jotka on tehneet yötä päivää hommia eikä siitä bisnestyypistä kuka kehitteli idean se bisnestyyppi todennäköisesti on niin pihalla tekniikasta, että ei edes kykene hahmottamaan asioita edes sen verran, että ymmärtäisi olevansa syyllinen asiaan.
 
Viimeksi muokattu:
Hitto että toi avoin maailma tuntuu ankealta, autot liikkuu raiteilla, npc:t liikkuu raiteilla, mikään ei tunnu elävältä eikä kenenkään kanssa ole mitään interaktiota. Voit hyppiä jengin päällä, kävellä suoraan päin eikä mitään tapahdu. Tulee mieleen joku 2000-luvun alun peli jossa ensimmäisiä avoimia kaupunkeja.

Tykkään silti kovasti mutta ehkä omat odotukset oli hieman liian kovat :D

Tajusin muuten ottaa vsyncin pois päältä kun näytön Freesync näyttäisi pitävän repeilyn poissa (tai sitten joku muu syy) ja FPS nousi aika reilusti, nyt voi ottaa pois ton suttuisen DLSS:n pois ja ruudunpäivitys pysyy kohdillaan. Paaaljon mukavampi pelata.

Samaa mieltä, on kyllä melko kuollut ja tylsä kulissikaupunki, tosin todella kaunis sellainen, varsinkin yöllä kun valaistus pääsee oikeuksiinsa
 
Xbox One X ei ole vuoden 2013 rautaa. Ihan jäätävä kasa sitä itseään, miten pahasti tämä on onnistuttu paskomaan.
Laskentapuolella (prossu) se edelleen on vanhaa rautaa. Pc-puolella ei oo ihan vastaavaa prossua olemassa mutta lähimmäs pääsee laittamalla kaks pikkasen ylikellotettua A6-5200 läppäriprossua rinnakkain. Näyttispuolihan siellä on kunnossa kun on nelisen vuotta vanha rx 480 10% lisäytimillä ja pikkusen kellotettuna.

Tyttären koneessa on Ryzen 2600x ja rx580 niin alikellottamalla tuon prossun vois kokeilla minkälaisen pelikokemuksen sillä sais.
 
Peli kyllä aika karu kokemus hypetyksen ja vuosien odotuksen jälkeen. Visuaalisesti kaupunki näyttää nopealla vilkaisulla ihan hienolta mutta vähänkin tarkempi tuijotus paljastaa kaiken olevan tylsää bulkkikamaa. Samoja malleja käytetty miljoonaan kertaan ja kaikki henki ja elämä loistaa poissaolollaan. Kaupunki on tylsä ja kuollut, pieni tuppukylä, jossa ei juuri kukaan asu tai liiku. Todella surullinen toteutus, en tiedä mihin kaikki kehitysvuodet on kulutettu. Mitään interaktiivista ei ole, mikään tai kukaan ei reagoi mihinkään ja pelimaailma on staattinen.
Pelin juoni ja skriptatut tehtävät ovat ihan ok kamaa ja laadullisesti hyviä verrattuna muuhun taustaan. Mutta avoimen maailman ollessa kyseessä ei pääjuoni kauaa lämmitä.
 
Peli kyllä aika karu kokemus hypetyksen ja vuosien odotuksen jälkeen. Visuaalisesti kaupunki näyttää nopealla vilkaisulla ihan hienolta mutta vähänkin tarkempi tuijotus paljastaa kaiken olevan tylsää bulkkikamaa. Samoja malleja käytetty miljoonaan kertaan ja kaikki henki ja elämä loistaa poissaolollaan. Kaupunki on tylsä ja kuollut, pieni tuppukylä, jossa ei juuri kukaan asu tai liiku. Todella surullinen toteutus, en tiedä mihin kaikki kehitysvuodet on kulutettu. Mitään interaktiivista ei ole, mikään tai kukaan ei reagoi mihinkään ja pelimaailma on staattinen.
Pelin juoni ja skriptatut tehtävät ovat ihan ok kamaa ja laadullisesti hyviä verrattuna muuhun taustaan. Mutta avoimen maailman ollessa kyseessä ei pääjuoni kauaa lämmitä.

Kuulostaa ihan Tampereelta tämä kuvaus.
 
K: Are the patches just purely looking at glitches/bug/crashes or will there be gameplay improvements? What about AI and NPC behaviour?

CDPR: To be honest those are the same for us. AI and NPC behaviour for us are the bugs.


Redditistä otettua. Ilmeisestikin jostain osakkaiden kokouksesta, mutta eihän tuo silti välttämättä mitään tarkoita.
 
Peli kyllä aika karu kokemus hypetyksen ja vuosien odotuksen jälkeen. Visuaalisesti kaupunki näyttää nopealla vilkaisulla ihan hienolta mutta vähänkin tarkempi tuijotus paljastaa kaiken olevan tylsää bulkkikamaa. Samoja malleja käytetty miljoonaan kertaan ja kaikki henki ja elämä loistaa poissaolollaan. Kaupunki on tylsä ja kuollut, pieni tuppukylä, jossa ei juuri kukaan asu tai liiku. Todella surullinen toteutus, en tiedä mihin kaikki kehitysvuodet on kulutettu. Mitään interaktiivista ei ole, mikään tai kukaan ei reagoi mihinkään ja pelimaailma on staattinen.
Pelin juoni ja skriptatut tehtävät ovat ihan ok kamaa ja laadullisesti hyviä verrattuna muuhun taustaan. Mutta avoimen maailman ollessa kyseessä ei pääjuoni kauaa lämmitä.

On kyllä kumma miten tämä peli jakaa mielipiteet. Omasta mielestäni toteutus on hieno eikä tunnu lainkaan kuolleelta tai bulkkikamalta. Eri kaupunginosien elämänmeno välittyy hienosti - esim. Pacifican karibialainen tunnelma on hyvin tehty samoin kuin Japantownissa vieraillessa tulee ihan Tokio-fiilikset. En mitenkään pystyisi kuvailemaan toteutusta "todella surulliseksi".

Ei tämän pelin välttämättä ole tarkoituskaan olla mikään GTA-hiekkalaatikko, vaan juonellinen roolipeli avoimessa maailmassa. Siinä kategoriassa peli on loistava.
 
Kuinkas noi viholliset skaalautuu? Kaupungissa alueittain, oman levelin mukaan, tarinan etenemisen mukaan, vai miten? Tuntuu tulevan turhan kovia jätkiä vastaan aika pian. Tosin olen itse vielä aika pihalla tässä pelissä.
 
On kyllä kumma miten tämä peli jakaa mielipiteet. Omasta mielestäni toteutus on hieno eikä tunnu lainkaan kuolleelta tai bulkkikamalta. Eri kaupunginosien elämänmeno välittyy hienosti - esim. Pacifican karibialainen tunnelma on hyvin tehty samoin kuin Japantownissa vieraillessa tulee ihan Tokio-fiilikset. En mitenkään pystyisi kuvailemaan toteutusta "todella surulliseksi".

Ei tämän pelin välttämättä ole tarkoituskaan olla mikään GTA-hiekkalaatikko, vaan juonellinen roolipeli avoimessa maailmassa. Siinä kategoriassa peli on loistava.

Veikkaisin että porukka on pettynyt ihan vain sen takia, mitä pelin devaajat ovat itse sanoneet siitä minkälainen kaupunki ja NPC, AI yms. pitäisi pelissä olla.
 
Jossain vaiheessa kyvyt ja vahingon teko menevät ohi vihujen kestosta, ei hätää. Omasta mielestäni aika aikaisessa vaiheessa. Ehkä joskus The Heist -tehtävän jälkeen rupesi pääsemään kujalle pelistä ja vihut alkoivat kaatua tehokkaammin.
 
On kyllä kumma miten tämä peli jakaa mielipiteet. Omasta mielestäni toteutus on hieno eikä tunnu lainkaan kuolleelta tai bulkkikamalta. Eri kaupunginosien elämänmeno välittyy hienosti - esim. Pacifican karibialainen tunnelma on hyvin tehty samoin kuin Japantownissa vieraillessa tulee ihan Tokio-fiilikset. En mitenkään pystyisi kuvailemaan toteutusta "todella surulliseksi".

Ei tämän pelin välttämättä ole tarkoituskaan olla mikään GTA-hiekkalaatikko, vaan juonellinen roolipeli avoimessa maailmassa. Siinä kategoriassa peli on loistava.

Vahva sama. Upeesti nuo kaupunginosat on duunattu ja vielä kun oli lukenu niistä ennakkoon ja ties vähän niiden ilmapiiristä. Tosi tunnelmallista ja oma meno eri mestoissa, npc tyylit vaihtelee kiitettävästi, autot on omaleimaisia (joskin sais vielä enempi olla vaihtelua automalleissa). Eihän tätä voi ees verrata perinteisiin copypaste-open worldeihin mitä nykyisin suolletaan pääosin ulos. Arkkitehtuuri ja tyyli aivan omaa luokkaa ja minusta ainaki vaistoo et on nähty kerrankin moiseen vaivaa.
 
Act 2 alkoi eilen, ja onhan tämä ihme sekoilua ollut. Peli sinällään pyörii ihan pelattavasti, mutta itse olen ollut ihan pihalla mitä tässä tapahtuu ja pitäisi tehdä.
Esim kameran hakkeroitua, se menee pois päätä hetkeksi ja alkaa taas skannailemaan ja ukko on tulessa? Eikä se Braindancekaan oikein auennut...
Ehkä tämä tästä.
Huvittava bugi oli, kun tietty henkilö antaa omasta päästään modulin, niin tyyppi veti pistoolin korvastaan ja antoi sen :rofl:
 
Act 2 alkoi eilen, ja onhan tämä ihme sekoilua ollut. Peli sinällään pyörii ihan pelattavasti, mutta itse olen ollut ihan pihalla mitä tässä tapahtuu ja pitäisi tehdä.
Esim kameran hakkeroitua, se menee pois päätä hetkeksi ja alkaa taas skannailemaan ja ukko on tulessa? Eikä se Braindancekaan oikein auennut...
Ehkä tämä tästä.
Huvittava bugi oli, kun tietty henkilö antaa omasta päästään modulin, niin tyyppi veti pistoolin korvastaan ja antoi sen :rofl:
Kamerat (ja turretit) kannattaa laittaa friendly modeen, tai sitten ohjauskonsolista napsauttaa ne pois päältä. Tossa hackissa on joku aikaraja, jonka jälkeen ne menee takas päälle (jollain perkeillä sai pidennettyä).

Sitä tässä oon miettinyt, että kuinka moni niistä, jotka sanoo tuon olevan sekavaa oikeasti jaksaa sisäistää ne keskustelut tai lukea kaikki tiedot tehtävistä..? Itellä ei kuitenkaan ole ollut ongelmaa pysyä kärryillä (nyt karvan vajaa 40h pelattu), vaikka olen enimmäkseen keskittynyt sivutehtäviin.
Mielestäni tämä on juuri sitä mitä ropeissa pitääkin olla; joutuu seuraamaan missä mennään ja miksi, eikä vaan räiskiä menemään miten sattuu - tai toki niinkin voi pelata, mutta sitten on turha ihmetellä jos ei juoni avaudu. :D
 
Suurin syy miksi tää peli joudutaan väkisin tekemään vuoden 2013 raudalle on se, että jokun bisnestyyppi johdossa, joka ei ymmärrä tekniikkaa on keksinyt, että hei tän pelin pitää pyöriä ikivanhalla raudalla, koska me tehdään silleen enemmän rahaa. Seurauksena on täysi shit show, koska oikeesti noiden ei olisi ikinä pitänyt luvata, että tää peli pyörii muullakin kun noilla uusilla konsoleilla, jossa on tehokkaampaa rautaa.

Todennäköisesti tässä käy kuten näissä kuvioissa aina syylliset etsitään koodaajista, jotka on tehneet yötä päivää hommia eikä siitä bisnestyypistä kuka kehitteli idean se bisnestyyppi todennäköisesti on niin pihalla tekniikasta, että ei edes kykene hahmottamaan asioita edes sen verran, että ymmärtäisi olevansa syyllinen asiaan.
Peliä lähdettiin tekemään aikana jolloin ei oltu vielä kuultukkaan uusista konsoleista. Lisäksi sen olisi pitänyt valmistua jo aikaa sitten jolloin ei olisi yhtään uutta konsolia ollut ulkona muutenkaan. Vähän hullunkurista siis sanoa, että olisi pitänyt tehdä vain uusille konsoleille ja syyllisenä joku pukuherra. Me emme tiedä mitä siellä on tapahtunut tuotannossa ja miksi lopputulos on mitä se on, mutta täysin käsittämättömään kuntoon ovat pelin saaneet niille alustoille mille sitä kuitenkin lähdettiin tekemään. Puhutaan niin järkyttävästä määrästä pelaajia ja konsoleita, että kyllä se peli sinne on alunperin suunnattu.
 
Ei tämän pelin välttämättä ole tarkoituskaan olla mikään GTA-hiekkalaatikko, vaan juonellinen roolipeli avoimessa maailmassa. Siinä kategoriassa peli on loistava.

Tosin tuo avoin maailma itsessään on aika tylsä, koska ei siellä mitään tapahdu. Parhaan pelikokemuksen tuntuu saavan, kun käyttää vaan fast travelia ja menee tehtävästä toiseen. Ainakin itestä tuntuu, että tää peli ois voinut olla paljon parempi, jos siitä olisi tehty suoraan vaan se putkijuoksu.

Ite ainakin tuli juostua (joo, pääsiassa nimenomaan juoksin ja fast travellasin, koska ajaminen tuntuu niin uskomattoman kauhealta) ympäri kaupunkia tappamassa pahiksia, että sai nopsaan street crediä, niin aika tajuttoman tylsä tuo avoin maailma siinä on. Kaupungissa ei vaan tapahdu yhtään mitään, vaan kaikki "eventit" on laitettu sinne jo valmiiksi.
 
Vajaa 30 tuntia tullut pelattua. Alkaa moti loppumaan pelata tarinaa loppuun kun on bugia jokaisessa käänteessä vastassa.

Peli kaipasi selvästi vielä ainakin vuoden lisää devausta ja nuo kauheat PS4/Xbone versiot olisi pitänyt täysin tiputtaa pois tuettujen listalta, tämä lastgen/"nextgen" sekasoppa ei auttanut ketään.
Hyppäsin peliin lähes täysin sokkona (en katsonut ainuttakaan mainosta, striimiä, traileria tai hype-eventtiä) ja silti jäi jotenkin pettynyt maku.

Odotin edes jonkintasoista laatujulkaisua, mutta riman alle mentiin pahasti. GTA3 pleikka kakkosella tuntui dynaamisemmalta open-world kokemukselta kuin tämä.
Tähän saakka on ainakin viisi kertaa tullut vastaan pelin rikkova quest-bugi jossa on joko täytynyt hylätä koko questilinja tai ladata save koko questin alusta, eli tunti-pari aikaa hukkaan. Syö motia aika lujaa.

Täytyy koittaa tänään vetää tuo pääjuoni loppuun, se on tässä kohtaa ainoa jäljelle jäänyt mielenkiinto. Panamin sivustooria pelasi kanssa ihan mielellään kauniiden maisemien vuoksi.
 


IGN antoi PS4/Xbone versiolle 4/10. Ja täysin ansaitusti. CD Project paljastui kusetusfirmaksi, enkä ainakaan itse tule tästä pelistä maksamaan mitään.


Ettei sattuisi löytymään perus pleikka 4:n hyllystä... :lol:

Ei vaan. Tottahan se on, että current gen versiot olisi pitänyt jättää nyt julkaisematta.
 
Olisi mukava tietää mitä kulissien takana on oikeasti tapahtunut kun ovat tuommoisen raakileen laittaneet ulos, varsinkin Witcher 3:n jälkeen. Varmaan itsellä lähtee peli suoraan refundiin ja odotellaan vuosi pari jos saisivat vaikka tehtyä pelin loppuun asti niitten luvattujen ominaisuuksien kanssa.. :smoke:
 
Itse odotin että tästä pelistä olisi tullut GTA5:sen tappaja, mutta se ei pystynyt siihen.
 
Testasin eilen tuoa hex editti CPU fixiä. Prossun köyttöasteet nousi kyllö selvästi ja V:n asunnon ulkopuolella aiemmin ilmaantuneet FPS dropit ja GPU usagen laskeminen hävisi. Eli jotain hyötyö kyllä on tuolla 3700x:llä myös.

Tosin sen Victorin pajan viereinen tori on edelleen liikaa ja FPS droppaa jonnekkin 55:n pintaan ja gpu usage putoaa jonnekkin 85%:n. Testasin vielä huvikseni ilman hex edittiä, niin tuossa kohtaa on ihan sama, onko se päällö vai ei. Eli joissain kohdin HEX editistä on hyötyä tolla 8 ytimisellä Ryzenilla ja toisissa paikoissa ihan sama perffi, oli päällä tai ei.

GPU memory poolin nosto kyllä toi myös jonkun verran lisää FPS:ää GPU bound tilanteisiin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 314
Viestejä
4 491 389
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom