- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 1 797
No miten se tehdään PC:n ehdoilla? Jos nyt otetaan se ikuisuuskysymys eli Steamin käyttäjätutkimus käyttöön, niin: 35% käyttäjistä on 6 ydintä tai enemmän koneessaan (44% 4 corea), näistä pitäisi vielä vähentää ne joilla ei ole HT/SMT. Eniten käytetty kortti on edelleen 1060. Jos lasketaan että otetaan mukaan vaikka vain ne joilla on sanotaan 1660 tai vastaava kortti, niin me saadaan luvuksi jotain tyyliin 20-30%. Eli aika tavalla tuo sama luku kuin käyttäjistä joilla on 6 tai enemmän ytimiä. Koska me voidaan aika luotettavasti tuosta laskea, että se skaalautuu koko PC käyttökunnalle, niin kuinka mystisen kovaa peliä sinä olisit rakentamassa? Pelin mikä toimii tyyliin 5% käyttäjistä? 10%? Siinä on se käyttäjäkunta jolle edes voit yrittää myydä sen pelisi. Sitten sinun pitäisi vielä saada se myytyä riittävän isolle osalle noista käyttäjistä, että saat edes kehityskustannukset takaisin. Aika mahdoton tehtävä tämä mystinen super pelin tekeminen PC:lle.Siis tottakai PC versiosta saa paremman. Mitä tarkoitin oli se että kun peliä ei voi tehdä täysin PC:n ehdoilla niin täyttä PC:n potentiaalia ei tulla saamaan käyttöön. En tarkoita lineaarisia parannuksia kuten resoluutiota, textuureja jne. vaan esim. että millainen maailma, millaiset fysiikat, millainen määrä yhtäaikaisia "tapahtumia" jne. pelistä löytyy.
Nyt kun näyttää sille että cyberpunk on leivottu PC edellä niin vanhemmat konsolit eivät yksinkertaisesti kykene järkevällä kuvanlaadulla ja FPS renderöimään noin monimutkaisia "skenejä" mitä peli tarjoaa. Jos Cyberpunk olisi tehty PS4 ja Xbox One mielessä ja siitä sitten leivottu PC:lle niin peli todennäköisesti olisi reilusti paremman näköinen PC:llä, mutta pelimaailma olisi todennäköisesti yksinkertaisemman ja vaatimattomamman näköinen kaikilla alustoilla.
Ja ettei mene ihan OT:ksi, niin en usko hetkeäkään, että Cyberpunk on tehty PC:t edellä. Osa on tokikin, kyse on vain siitä, että sieltä on pitänyt puskea keskeneräinen tuote liian nopeasti ulos. Kyllä ne sen konsoliversion vielä korjaa.
Viimeksi muokattu: