Jep... Esimerkiksi, olen pelannut Stalkerit läpi ja vaikka ne monen täällä mielestä varmaan aika kökköjäkin tekeleitä, niissä oli se fiilis että maailmassa on jonkinlainen oma "naturaali" luonnonkiertonsa. Niissä pelaajana minulla oli vahva läsnäolon tuntu siitä että todellakin hahmo vaikutti asioihin (vaikkei näin toki ollut mutta edes se illuusio onnistuttiin luomaan) ja muu maailma touhusi juttujaan. En muista tarkallaan oliko jo ensimmäisessa Stalkerissa AI-systeemi, jossa npc:t osasi touhuta omia juttujaan. Eli jos ajatellaan että noinkin iäkkääseen peliin saatiin suhteellisen kunnianhimoista yritystä npc:n touhuihin niin kyllähän tämä CP2077 pettymys on. Kaupunki on hieno, mutta hyvin pian aistii että aika rajattu, enemmänkin vain päältä kaunis kakku.
Stalkerista ;
""NPCs have a variety of behaviours. While you can be reasonably sure that mutants are largely aggressive and see you as little more than food, the other humans in The Zone are far more complex. "
Tietysti kaupungissa on paljon ihmisiä eikä voi suoraan verrata peliin jossa pienempiä porukoita hajallaan. Stalkerin npc:t myös sekoilivat ja olivat välillä sitä sun tätä ai:nsa kanssa. Mutta pääasia ettei käynyt tylsäksi. Voisi se CP:n ai-systeemi siis olla parempi. Onhan tätä nyt hemmetti soikoon 8 vuotta työstetty, ainakin. Mutta vahva 7/10 peli tämä on, ei lähellekään Witcher 3 omissa kirjoissani kuitenkaan. Ihan mielellään tätä pelailee