Eli peli on paska, jos sille luvataan liikoja, vaikka se olisi kuinka helvetin hyvä?
Ei toki. Mutta jos luvataan liikoja, niin ei sovi myöskään ihmetellä sitä että siitä tulee sitten myös sitä paskaa ja kritiikkiä niskaan. Minä en tässä ketjussa esimerkiksi ole kauheasti "paska peli" huuteluja nähnyt? Pystytkö sinä osoittamaan montakin viestiä jossa näin sanotaan? Olen varmaan itse yksi ns. äänekkäimistä kritisoijista, eli olen täällä avoimesti nostanut esiin mielipiteitäni tietyistä asioista tähän peliin liittyen ihan julkaisupäivästä lähtien. Mutta olenko sanonut peliä paskaksi? Ei, en ole. Kirjoitin pienimuotoisen arvostelunkin jonka löydät täältä; Cyberpunk 2077 (11/77)
Kuten siitä arvostelusta näkee, annoin pelille 6/10 ja 7/10 sitten kun/jos bugit siloitellaan pois. Mielestäni 7/10 ei ole millään mittapuulla "paskan" pelin arvosana. Olenko pettynyt peliin? Kyllä. Onko tämä GOTY itselleni? Ei todellakaan. Kovana open-world pelien ystävänä juuri ne tietyt asiat mitä tästä luvattiin ja maailman staattisuus vain valitettavasti tiputtavat oman mielenkiintoni tätä kohtaan niin alas, että ei tämä mikään erityisen hyväkään peli ole mielestäni. Tarkoittaako se kuitenkaan sitä että peli olisi paska? Ei, ei se sitä tarkoita.
Onko siis tarkoituksenasi sanoa että peliä ei saisi kritisoida, vai missä sinä näet niitä paskan pelin huutelijoita tällä foorumilla?