Cyberpunk 2077

Ehkä parempi ettei sieltä hyppää joku punaniska huutamaan kurkku suorana joka kerta kun hyppään ulos autosta tehtävää eli sitä varsinaista sisältöä tekemään.
 
Pätsissä tuntui CPU usage laskevan 20%. Nyt se pyörii 80% maissa kun juoksin kaupungilla. Auto mällättiin paskaksi... ei kai se tosta nouse autonkaan kyydissä.

Pitääpä testata tätä tänään uudestaan.
Parin pätsin päästä saadaan prosun lämpöjä alas, heureka! :cigar2:
 
Pitääpä testata tätä tänään uudestaan.
Parin pätsin päästä saadaan prosun lämpöjä alas, heureka! :cigar2:

Kyllä! Ennen pätsiä 3900X (4.425ghz allcore) suoritinkäyttö oli siellä 40% tietämillä pelatessa, huomattava droppi alaspäin ei ollut kauhean yleistä. Nyt se seilaa mukavasti tuollaista 15 - 27% välikköä, melko hyvällä otannalla eri pelin paikoista katsottuna.
 
Rtx 3080, I5-9600k:lla @4.8ghz cpu usage kaupungissa 75-97%.
Asetukset 1440p, high/ultra, rt on, dlss quality ja crowd density medium.
Yli 90% cpu usage suurimman osan ajasta.

Ihan mielenkiinnosta kun sulla täysin sama setuppi kuin itsellä. Millaisissa fps lukemissa pyöritään näillä asetuksilla?

Itsehän en vielä peliä omista.. Jouluna lomalla niin jos silloin sitten. Tulisi vielä muutama patchi niin saisivat pahimmat bugit korjattua
 
Pakkohan se oli ostaa ja pian pääsee pelaamaan. Nyt oli gog kaupassa venäjän vpn kans reilu 23€ peli jos joku miettii mistä halvalla. 1990ruplaa ja kurssi oli paypal maksulla semmonen että rapiat 23€.

Kohta näkee miten se pyörii 1440p resolla 9900k ja 3080 kortilla.
 
Esimerkiksi Kingdom Come: Deliverancessa jokainen npc omasi vuorokausirytmin milloin on töissä, milloin kotona, liikkui missäkin, oli nukkumassa jne. Se on pieni asia, mutta kun ihminen johonkin asiaan tottuu ja alkaa pitää sitä itsestäänselvyytenä, se tuntuu oudolta tai jopa ikävältä kun se otetaan siltä pois.

Tämän pystyy vielä toteuttamaan open world peleissä missä NPC:itä on suht rajallinen määrä. Mutta teeppä tämä megacityssä jossa on 1000x enempi hahmoja. Tämän vuoksi monissa avoimen maailman peleissä mennään metsissä/aroilla jne. joihin ei tarvitse tehdä satoja henkilöitä. Cyberpunk taas sijoittuu lähes täysin kaupunkiin.

Ehkä joskus tämä sitten voidaan toteuttaa proseduraalisesti
 
Ei kukaan varmaan oleta että missään pelissä jokaiselle NPC:lle on koodattu täydellinen elämä työssäkäyntiä ja vapaa-aikaa myöden, mutta kyllähän useassa pelissä hahmot reagoivat pelaajaan huomattavasti enemmän/paremmin. Jotenkin hölmöä jos voit parkkeerata auton tielle hieman molemmille kaistoille ja kaikki autot pysähtyvät täysin paikalleen kärsivällisesti odottamaan ja ovat tööttäilemättä. Joku kenellä on uusin patchi voi testata meneekö tämä vielä niin Cyberpunkissa.

Tai ehkä juuri tuo että pinnallisuus hyppää silmille pelatessa, vaikket sitä erikseen yritä pahemmin rapsutella.

Onko tähän tullut nyt vuorokauden sisällä uusi päivitys? Ainakin kun eilen aamupäivällä pelasin niin kyllä autot tööttäilevät ja jotkut ajavat surutta yli jos satut tiellä seisomaan.
 
Tän pelin pelimaailma on yksi iso Potemkinin kylä.

Mitä enemmän tätä pelaa, sitä enemmän maailma tuntuu siltä Rick and Mortyn yhden jakson simulaatiolta. 5% processing power, jep, just niin.

Varastin just kyttäauton kolmen kytän nenän edestä. Eipä se kyttiä kiinnostanut.

Tää peli olis ollut huomattavasti parempi putkijuoksuna, koska silloin tarinankerronta olisi rytmitetty paremmin eikä tähän sysipaskaan open worldiin olisi koskaan edes vahingossakaan koskenut. Tarina ja hahmothan ovat täyttä rautaa tässä pelissä.
 
Tällaista CDPR lupaili vielä kesäkuussa, kaippa ne fiksut npc:t jossain luuraa.


Jotenkin tästä pelistä tulee mieleen lupauksineen No mans sky :think:
 
Patchin jälkeen peli kaatui suoraan launcherista aina johonkin "Cyberpunk has flatlined"-tekstiin, virallinen ohje kehotti tarkistamaan pelin filut Steamissa ja uudelleenasentamaan ajureita yms. paskaa. Toimi silti suoraan pelin .exestä, mutta jää Steamin achievementit sun muut saamatta niin ei kelvannut. Värkkäsin pelin luoman muistidumpin kanssa ja näkyi aina kaatuvan Nvidian Geforce Experiencen johonkin ladattuun moduuliin, ja GE overlayn kun nappasi pois päältä alkoi heti toimimaan. Ihan siltä varalta, jos jollain muulla tekee samaa.

Täällä sama. Geforce Experience Overlay pois päältä niin lähti toimimaan. On tää kyllä melkosta..
 
Onko tähän tullut nyt vuorokauden sisällä uusi päivitys? Ainakin kun eilen aamupäivällä pelasin niin kyllä autot tööttäilevät ja jotkut ajavat surutta yli jos satut tiellä seisomaan.

Hyvä kuulla! Näen pelin vasta tänään ekaa kertaa, eli viittasin vain tähän videoon.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Täytyy sanoa, että osalla porukasta on ollut todella epärealistiset odotukset? Kaupungissahan on vaikka kuinka paljon erilaisia NPC hahmoja tekemässä eri asioita, jos vaan kiertelet. Tietenkin ne loopaa siellä näinhän ne tekee kaikissa avoimen maailman peleissä. Tässä vaan pääsääntöisesti PCllä niiden NPC hahmojen kirjo ja tekemiset ovat huomattavasti laajempia kuin missään muussa vastaavan kaltaisessa pelissä.

Niin kuin on mainittu täällä aiemmin niin pelihän on varsin identtinen mekanismeiltaan Witcher 3sta. Hyvässä ja pahassa, mutta ainakin itse tätä jokseenkin odotin sillä samaa engineä käyttävät. Tässähän voi olla myös se akilleen kantapääkin teknisesti, että moottori on vedetty niin tappiin tuon avoimen maailman suhteen, että se aiheuttaa näitä ongelmia. Siitä olen kirjoittajien kanssa samaa mieltä, että maailmassa olisi voinut olla enemmän customointi paikkoja sekä ehkäpä joku twisti verrattuna Witcher 3seen. Näiden puute ei kyllä kuitenkaan minusta tee pelistä huonoa, sillä yleensä muutaman käytön jälkeen niitä tuskin paljoa käytetään.
 
Johtuisikohan ihan siitä, miten peliä on markkinoitu ja esitelty?
En ehkä ole seurannut markkinointia kovin tarkasti, mutta ainakaan itse en näe mitään ristiriitaa sen ja lopputuotteen välillä. Suurin hype ja höpöhöpö-odotukset on tulleet siitä kun GTA-jonnet tulevat automaagisesti paikan päälle jokaisen open world pelin kohdalla ja alkavat väkipakolla vertaamaan GTA:n ja luomaan samanlaisia odotuksia. Tosin en ymmärrä puheita GTA:n "ei-staattisesta" maailmasta. Sehän on hiekkalaatikko jossa on miljoona aivotonta kävelijää kuten tämäkin.

Mutta jos yleisesti verrataan nykyajan open world pelejä tähän niin kyllähän tästä puuttuu paljon ominaisuuksia. Kun tuollainen aivan maagisen hieno kaupunki ja maailma on rakennettu jossa voi jopa kiivetä kaikkien talojen katollekin niin on melkein rikos ettei tuolla ole enempää random encounttereita, aktiviteetteja ja haasteita. Tämä käsitys ainakin tässä vaiheessa. Täytyy toivoa että päivitysten myös peliin saadaan lisäsisältöä bugikorjauksien ohessa.
 
Kaikki pelimaailmat ovat vähän pintaa rapsuttaen pinnallisia ja staattisia. Ei peliyhtiöillä ole mahdollisuuksia kehittää keinoälyä joka muuttaisi tätä asiaa. Se on sitten ihan se ja sama istuuko kahvilan pöydässä sama jannu vuosikaudet vai kävelee ympäriinsä "tekemässä asioita"

Vuoropohjaisissa peleissä on yleensä parempi AI sen takia, että silloin prosessori voi laskea pitempään AI siirtoja, jolloin pelin kehittäjät voivat laittaa AI laskentaan hyvin monimutkaisiakin algoritmeja. Vuoropohjaisissa peleissä AI voidaan käyttää neuroverkkoja ja monimutkaisia optimointi algoritmeja, jotka etsivät parasta mahdollista siirtoa. Reaaliaikapeleissä AI laskenta pitää tapahtoa mikrosekunneissa ja reaaliaika peleissä joudutaan käyttämään tilakonealgoritmia triggereineen tilakone tarkkailee mekaanisesti pelin muuttujia ja triggereitä ja mekaanisesti valitsee ohjausfunktion joka mekaanisesti tekee tietyn jutun.

Tilakoneisiin ja triggereihin perustuvissa AI pelaaja oppii aika nopeasti sen, että vihollinen reagoi aina tavoilla A, B tai C, jotka ovat ne ohjausfunktiot mitä tilakone valita mitään muuta tapaa reagoida ei ole eikä koskaan tule. Vastaavasti monimutkaisemmissa vuoropohjaisissa peleissä AI voi tehdä parhaita mahdollisia siirtoja omasta näkövinkkelistään käsin ja pistää pelaajan todella lujille esim. parhaas shakki AI:t. Ehkä joskus tulevaisuudessa tietokoneisiin saadaan niinpaljon laskentakapasiteettia, että myös reaaliaika peleihin voidaan laittaa monimutkaisempia algoritmeja ja niiden laskenta onnistuu niin nopeasti, että pelaajalle se näyttää tapahtuvan yhtä nopeasti kuin hän pelaa, mutta tällähetkellä se ei ole mahdollista.

Oma lukunsa AI suunnittelussa on se, että jos AI on liian hyvä pelaaja kokee pelin ihan paskaksi koska tulee dunkutetuksi kokoajan sen jälkeen kukaan ei osta enää peliä. Tällä tavallakin on käynyt joskus pelinkehittäjille, jotka on tehneet liian hyvän AI peliinsä. Kun suuri massa ei enää pärjää AI pelaajaa vastaan.
 
Viimeksi muokattu:
tästä puuttuu paljon ominaisuuksia.

Vaikka tuo vihollisten liikkumattomuus, AI:n puuttuminen kokonaan, dialogin valintojen merkitsemättömyys ja muutamat muut täälläkin esiin tulleet, ovat sellaisia omituisuuksia koska ne on peleissä kuitenkin aika perusoletuksia mitä ei todellakaan osannut odottaa puuttuvan enää mistään videopelistä missä niitä ominaisuuksia yleensäkin käytetään. Tuo dialogiasiakin, niin en siitä enää syvällisemmin jauha kun sen tein jo aikaisemmin, mutta se oudoksuttaa ehkä eniten kun asia ei ollut puutteellinen pelitalon edeltävässä W3 pelissä. Itseasiassa päinvastoin, se oli mielestäni todella kivasti tehty ja teki turhemmastakin jaarittelusta välillä kiinnostavan. Paras mahdollinen ei se ollut tietenkään, mutta sillä sai questiin enemmän mielenkiintoa sitä mukaa kun se eteni. Teot ja puhumiset täydensivät questeja, niiden kulkua ja vaikuttivat saamaasi lopputulokseen myös siltä pohjalta että oliko tarpeeksi skilliä millä rollata ja muita roolipelielementtejä ym..

Kyllä, tässä mainin storyline elää sen mukaan mitä teet, mutta jos kerran edellisen pelin jäljiltä koko konsepti oli aika hyvin valmiissa paketissa käytettäväksi uudestaan, miksi ihmeessä joku jätti reseptistä lukematta puolet tätä tehdessä.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa muistaa että lähtökohdat W3 ja Cyberpunkisaa ovat täysin erilaiset. W3 olet kumminkin aika spesiaalihahmo muihin verrattuna Witchereitä kuitenkin on aika vähän ja Geralt aika legenda jo lähdössä. Cyberpunkissa taas olet vain yksi random jamppa. Se reagoiko maailma lopussa sun tekemisiin on kysymysmerkki (ja tietääkö maailma edes niistä).
Hyvä pointti toki tämäkin, aika alussa myös olen vielä kun en ole halunnut kiiruhtaa ennen 3080:n saantia, eli kai tässä ei vain pysty vielä muita kiusaamaan. Toki kai olen tottunut siihen että monessa muussa tllaisessa pelissä esim muiden töniminen tai jos autolla tuuppaan saa jonkinlaista isompaa reaktiota aikaan, pikkujuttuja toki mutta parantaa läsnäolon tunnetta.
Peli on silti erittäin hyvä ja vastaa kyllä omia odottuksiani suurilta osin eli en koe että 59e olisin hukkaan laittanut.
 
Jaahas 1.4GB hot fixia pukkaa CB 2077:een ilmeisesti CPR patchaa peliä täyttä häkää kuulemma myös konsoli versiot saavat patchin Pleikkari ekana XBOX patch viivastyy (jostain syystä).
17.5Gt patch ps4 versioon. :woot: tai vitosella tätä pelaan että kumpaan nyt sitten tuli, aivan niin ku olis tekstuurit parantunu huomattavasti, tai sitten vaan kuvittelen. Täälä useammalla tullut ps5:lla pelatessa koko pelin kaatuminen, itsellä tullut kuitenkaan kertaakaan vielä, pelannut kuitenkin varmaan 10 tuntia.
 
Kaikki pelimaailmat ovat vähän pintaa rapsuttaen pinnallisia ja staattisia. Ei peliyhtiöillä ole mahdollisuuksia kehittää keinoälyä joka muuttaisi tätä asiaa. Se on sitten ihan se ja sama istuuko kahvilan pöydässä sama jannu vuosikaudet vai kävelee ympäriinsä "tekemässä asioita"

En nyt odottanutkaan, että tässä olisi joku uskomattoman realistinen tekoäly, mutta kyllä sitä odottaisi, että olisi edes GTA-tason tekoäly. Sen ei pitäisi olla liikaa vaadittu?
 
En nyt odottanutkaan, että tässä olisi joku uskomattoman realistinen tekoäly, mutta kyllä sitä odottaisi, että olisi edes GTA-tason tekoäly. Sen ei pitäisi olla liikaa vaadittu?

Etenkin kun ottaa huomioon CDPR:n omat lupaukset pelistä. Seuraavat on Redditistä poimittu, kertokaa jos joku ei osaa englantia niin voin kääntää suomeksikin jahka kerkeän.

Let's start with what CDPR told us about AI in Cyberpunk 2077:

"We've greatly enhanced our crowd and community systems to create the most believable city in any open-world game to date"
"The city streets are bustling with crowds of people from all facets of life, all living their lives, with a full day/night cycle."
(Source: YouTube)

"According to new CDPR interviews, Cyberpunk 2077's new real-time AI systems will allow for incredible dynamism. Thousands of NPCs will have actual daily routines throughout Night City's six districts, including a ton of robust and varied characters with cyborg implants, unique designs and animations, and day and night cycles."
(Source: Over a thousand Cyberpunk 2077 NPCs will have unique daily routines)

Ja miten nämä lupaukset sitten vertautuvat siihen mitä oikeasti saimme;

Now let's compare these statements to what is in the game at launch:
  • No NPC Day/Night cycle. NPCs spawn and despawn outside of the player's view.
  • If an NPC is doing an action, they will do that action forever until the player moves.
  • NPCs that are not story/side quest related have one dialog reply.
  • If one NPC is assaulted, every other NPC in a large circle around the player will crouch to the floor in the same animation, even if they did not see the original assault.
  • NPCs in a car will follow a specific route. If the route is even slightly interupted, for example by your car, they will cease to move forever until you remove the obstruction.
  • NPCs in a car will not attempt to move or exit their vehicle if you assault them with bullets/another vehicle.
  • NPCs will not acknowledge the player if they run the player over with their car.
  • NPCs will not attempt to steal their vehicle back if you steal it from them.
  • NPCs will not attack you or defend themselves in any way or form, even if engaged upon with just fists.
  • Police spawn around the player's vision when the player is wanted, forever, until they attempt to hide or drive away.
  • Police to not attempt to question, warn, or arrest the player for even the smallest crime commited, for example if you bump into them or accidently enter a private area.
  • Police are incapable of driving cars and chasing the player if they drive away.
  • Police will not attack hostile targets like Gangs if they are not already doing so in an activity.
  • Police will know if the player has attacked an NPC in the middle of the badlands and spawn next to the player, without vehicles.
  • NPCs will rarely thank or acknowledge the player if they are helped by the player.
  • Scripted NPCs that have dialog will say their dialog then proceed to stand there forever. They will also repeat the same dialog if the player leaves the area and visits again later.
 
Olenko ainoa joka on ihmeissään presentaation loppuosasta? Laadullisesti kummallisia pätkiä vai oliko. Tuossa kun Keanu Reeves osoittaa valkokankaalle niin olen näkeväni pelisarjan GTA, elikkä rantoja, palmuja, rantatuoleja ... ei kai tuo mitään haittaa... vai...

Nyt olisi kyllä kiva kuulla testudo80:n/Eternal64:n kommentit tästä pelistä heti tuoreeltaan. Odotukset olivat ehkä kovimmat koko ketjussa. Ylittikö odotukset? Alittiko pahasti?
 
Ihan mielenkiinnosta kun sulla täysin sama setuppi kuin itsellä. Millaisissa fps lukemissa pyöritään näillä asetuksilla?

Itsehän en vielä peliä omista.. Jouluna lomalla niin jos silloin sitten. Tulisi vielä muutama patchi niin saisivat pahimmat bugit korjattua

Edellisen viestini asetuksilla kaupungissa dippailee 50fps tuntumaan jos on paljon npc-hahmoja ruudulla, silloin cpu hakkaa 99%.
Suurin osa ajasta kuitenkin liikutaan 60-80fps
 
Nyt olisi kyllä kiva kuulla testudo80:n/Eternal64:n kommentit tästä pelistä heti tuoreeltaan. Odotukset olivat ehkä kovimmat koko ketjussa. Ylittikö odotukset? Alittiko pahasti?

Älä helvetti säikyttele, katoin ton lainauksen niin luulin että testudo on laskettu häkistään vapaaksi. :nb:
Olikin vanha quote onneksi, tähän ei herran jankutusta tarvita enää yhtään..
 
Ja ketkä ovat pidemällä niin eikö tosiaan pelimaailmasta tule vastaan sivutehtäviä vaan kaikki tarjotaan luurin kautta?

Witcher 3 tykkäsin erityisesti siitä kun tutkit sitä maailmaa niin Geralti saattoi joutua elämää isompaa sivutehtävää sitä kautta ja nyt tämä peli tarjoo sitä että hemetin puhelin rälisee koko aika.

Ja tässäkin asiassa on oma mieltymys koska en tykkää siitä että puhelin rälisee silloin kun olen keskustelemassa nakkikioskilla omistajan elämäntarinasta.
 
Ite toivoisin, että tuo HDR tuki korjattaisiin. Mass effect andromedalla oli julkaisussa täysin samaa ongelmaa sen kanssa, ja niillä meni lähes vuosi ennen kuin saivat kuntoon.
 
Ite toivoisin, että tuo HDR tuki korjattaisiin. Mass effect andromedalla oli julkaisussa täysin samaa ongelmaa sen kanssa, ja niillä meni lähes vuosi ennen kuin saivat kuntoon.

Mitä ongelmia HDR:ssä on? Itsellä näyttäisi toimivan. Sitä tone mapping vipua kannattaa laskea oletuksesta.
 
Metacriticin käyttäjäarvostelut ovat avautuneet Cyberpunkille. Eipä kovin mairittelevalta näytä. Tätä kirjoittaessa luvut ovat seuraavat;

PC: 6.3/10 (4928 arvostelua)
PS4: 2.2/10 (2381 arvostelua)
Xbox One: 2.7/10 (790 arvostelua)

CDPR on ottanut myös vähän vastuuta bugien täyttämästä tekeleestään. Johtajat lähettivät eilen alaisilleen viestin, jossa kerrottiin että tämän vuoden suoritusbonukset ei enää ole sidottu pelin arvosteluihin olosuhteet huomioon ottaen. Ennen tätä he olisivat saaneet suoritusbonuksen vain jos peli yltää ja pysyy yli 90 pisteessä Metacriticissä. (lähde: CD Projekt Changes Developer Bonus Structure After Buggy Release)
 
No huh huh kun vie mukanaan peli. Kerrankin sattuu olemaan kone millä saa karkit nakattua kunnolla tappii. 1440p resolla 9900k ja 3080 fps siellä +60. GPU käyttö koko ajan ihan missä vaan on +95%. prossun käyttö ihmetyttää kun vaan 30-80% ja suurimman osan ajasta alle 50% mitä alkua pelannut. Ei voi valittaa, hienolta näyttää ja pitkästä aikaa peli mitä jaksaa pelata yksin ja mukaan kyllä vie täysin.
 
Metacriticin käyttäjäarvostelut ovat avautuneet Cyberpunkille. Eipä kovin mairittelevalta näytä. Tätä kirjoittaessa luvut ovat seuraavat;

PC: 6.3/10 (4928 arvostelua)
PS4: 2.2/10 (2381 arvostelua)
Xbox One: 2.7/10 (790 arvostelua)

CDPR on ottanut myös vähän vastuuta bugien täyttämästä tekeleestään. Johtajat lähettivät eilen alaisilleen viestin, jossa kerrottiin että tämän vuoden suoritusbonukset ei enää ole sidottu pelin arvosteluihin olosuhteet huomioon ottaen. Ennen tätä he olisivat saaneet suoritusbonuksen vain jos peli yltää ja pysyy yli 90 pisteessä Metacriticissä. (lähde: CD Projekt Changes Developer Bonus Structure After Buggy Release)
Nämä luvut ovat huomattavasti paremmin linjassa, kuin "oikeiden" arvostelijoiden. Kaikki maksettuja :confused:
 
Mitä ongelmia HDR:ssä on? Itsellä näyttäisi toimivan. Sitä tone mapping vipua kannattaa laskea oletuksesta.
Koska HDR päällä se on edelleen SDR tilassa, jolloin se "pesee" kuvasta värit pois ja esim musta muuttuu harmaaksi. Sama juttu taisi olla RDR2 myös julkaisussa :hmm:
 
Nämä luvut ovat huomattavasti paremmin linjassa, kuin "oikeiden" arvostelijoiden. Kaikki maksettuja :confused:

:facepalm:

Tuhat jonnea käyneet antamassa 0/10 Metacriticissä ja kaikki "oikeat" "arvostelijat" on maksettuja? Mitäpä, jos unohdat arvosanat hetkeksi ja käyt lukemassa jonkun "maksetun" arvostelun läpi, ja sen jälkeen luet muutaman ei-maksetun 0/10 arvosanan perustelut tuolta Metacriticistä. Siellä majailee eittämättä se vilpittömien arvostelijoiden enemmistö!
 
Koska HDR päällä se on edelleen SDR tilassa, jolloin se "pesee" kuvasta värit pois ja esim musta muuttuu harmaaksi. Sama juttu taisi olla RDR2 myös julkaisussa :hmm:

En ole huomannut tälläistä itse, HDR on tässä paljon parempi kuin RDR2 alkuperäinen HDR oli. Cyberpunkissa aurinko oikeasti häikäisee HDR:nä ja värit pomppaavat esiin yöaikaan. Näyttönä PG43UQ, jossa HDR1000 sertifiointi.

Harmauteen auttanee se tone mappingin säätäminen.
 
Viimeksi muokattu:
Noille käyttäjä arvioille ei kyllä mitään painoarvoa, suurin osa on valittajia kun ei omalla raudalla toimi tarpeeksi hyvin. Tai sitten täysin epärealistisiä odotuksia pelistä
 
1607767734573.png


Bugeja riittää
 
Ja ketkä ovat pidemällä niin eikö tosiaan pelimaailmasta tule vastaan sivutehtäviä vaan kaikki tarjotaan luurin kautta?

Laitetaan ny tägeihin vaikka olikin pieni mitätön sivutehtävä melko alussa:
Ajelin johonkin sivukujalle ku ukkeli tuli siellä vastaan pidellen pallejaan ja huusi täyttä tuskaa ja pyys viemään semmoselle implanttityypille. Jeesasin toki ja sit se vähän ajan päästä soitteli et kiitti kiitti kaikki fine. Nauratti ja oli just hauska yllättävä kohtaaminen kesken jonku toisen sivutehtävän.
 
Hyvä pointti toki tämäkin, aika alussa myös olen vielä kun en ole halunnut kiiruhtaa ennen 3080:n saantia, eli kai tässä ei vain pysty vielä muita kiusaamaan. Toki kai olen tottunut siihen että monessa muussa tllaisessa pelissä esim muiden töniminen tai jos autolla tuuppaan saa jonkinlaista isompaa reaktiota aikaan, pikkujuttuja toki mutta parantaa läsnäolon tunnetta.
Peli on silti erittäin hyvä ja vastaa kyllä omia odottuksiani suurilta osin eli en koe että 59e olisin hukkaan laittanut.

Kyllä itsellä ainakin jengi juoksee karkuun (vähän liiankin helposti joskus) jos ajaa jalkakäytävälle ja jos vetää aseen esiin niin yleensä lähtevät toiseen suuntaan. Tuosta poliisien spawnaamisesti niin eikö tuo ole esim. GTA:ssa aivan sama? Jostain tyhjästä ne spawnaa. :confused:
 
Tuosta poliisien spawnaamisesti niin eikö tuo ole esim. GTA:ssa aivan sama? Jostain tyhjästä ne spawnaa. :confused:
Gta vähän siistimmin tehty ne spawnaa kauemmas ja ajelee sieltä pelaajan luo. Tässä välillä spawnannu mulla samaan huoneeseen tökerösti ja loputtomasti kunnes sai mut lahdattua.
 
Nämä luvut ovat huomattavasti paremmin linjassa, kuin "oikeiden" arvostelijoiden. Kaikki maksettuja :confused:

Niin, antaako se ragequittaajan 0/10 hyvin kokonaiskuvan pelistä. Se on lähinnä turhautumista bugeihin tai liian korkeiden odotusten alittumiseen. Mulla ei tuota ole, mutta 0/10 ei tunnu millään tasolla totuudenmukaiselta arvosanalta.
 
Gta vähän siistimmin tehty ne spawnaa kauemmas ja ajelee sieltä pelaajan luo. Tässä välillä spawnannu mulla samaan huoneeseen tökerösti ja loputtomasti kunnes sai mut lahdattua.

Mjoo mutta ei se silti sitä muuta että poliisien kanssa nahistelu on myös GTA:ssa täysin turhaa koska spawnaavat jatkuvasti ja niittaavat kyllä jos et saa wantedia alas piiloutumalla tai lähtemällä karkuun.
 
Pätsissä tuntui CPU usage laskevan 20%. Nyt se pyörii 80% maissa kun juoksin kaupungilla. Auto mällättiin paskaksi... ei kai se tosta nouse autonkaan kyydissä.

Pasteetko jossain vaiheessa omat visuaaliset asetukset, niin päästään 1:1 vertailemaan.

Ajelin taasen kaupungilla eikä tuo 1.04 päivitys tehnyt omaan koneeseen mitään muutosta. GPU load laski muutamia prosentteja, vaikka toivon CPU loadin laskevan.

1607768205871.png
 
:facepalm:

Tuhat jonnea käyneet antamassa 0/10 Metacriticissä ja kaikki "oikeat" "arvostelijat" on maksettuja? Mitäpä, jos unohdat arvosanat hetkeksi ja käyt lukemassa jonkun "maksetun" arvostelun läpi, ja sen jälkeen luet muutaman ei-maksetun 0/10 arvosanan perustelut tuolta Metacriticistä. Siellä majailee eittämättä se vilpittömien arvostelijoiden enemmistö!
Käyttäjäarvosteluilla voi tässäkin tapauksessa pyyhkiä perseensä. Niinku jokasen pelin kohdalla. On siellä fiksuakin ulosantia seassa, mutta suurin osa just tota "0/10, ei toimi mun pentiumilla"

Muutenkin just tähän peliin on kohdistunu ihan käsittämättömät odotukset, eikä osa porukasta varmasti ollut edes tietosia millasta peliä on ostamassa. Oon kuullu ja lukenu ties millasia käsityksiä siitä et millanen tää peli on, osa on oikeasti odottanut jotain GTA-tyylistä settiä cyberpunk teemalla ja osalla on sit vaan ollu sellasen messiaspelin odotukset et sieltä on ollu luvassa pelkästään pettymystä kun odotukset sitä luokkaa.

Tuskin menee ihan liian kauheasti pieleen jos sanoo et tälle ladattiin samanlaisia odotuksia kun Rockstarin uusille peleille. Trailereilla ja muulla markkinointimateriaalilla kosiskeltiin sitä suurempaa yleisöä näyttämällä pelkkää räiskintää ja kovismenoa, mutta ite peli ei välttämättä ihan pelkästään sitä ole. Perusjantteri joka pelaa vuosittaiset codit ja änärit ja siinä kyljessä vähän GTAta käy ostamassa tän pelin ku se näyttää olevan trailereiden perusteella vähän samanlainen, niin se lähtee aika nopeesti kiertoon ku todellisuus selviää.
 
HDR on kylläkin rikki ainakin PS5:lla.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Niin, antaako se ragequittaajan 0/10 hyvin kokonaiskuvan pelistä. Se on lähinnä turhautumista bugeihin tai liian korkeiden odotusten alittumiseen. Mulla ei tuota ole, mutta 0/10 ei tunnu millään tasolla totuudenmukaiselta arvosanalta.
arvostelijoiden 9/10 tai 10/10 ei myöskään anna oikeaa kuvaa. Tuo metcriticin 6/10 keskiarvo on mun mielestä se oikea arvosana.
 
Okei, omalla kohdallani ensimmäinen oikea valituksen aihe on vihollisten ajoittain (tragi)koomisen huono tekoäly joka rikkoi immersion todella pahasti muuten aika jännässä hotellitehtävässä (tietäjät jne.)

Esimerkkinä: Vartijat spottaavat baaritiskin takana kykkivän pelaajan 15 metrin päästä, mutta lattialla oleva ruumis paljastuu vasta kun vartija kävelee sen päältä. Viholliset reagoivat osumiin lähillä huutelemalla hetken aikaa vihaisesti, joten vaikkapa Short Circuit quickhakilla voi rauhassa zäppäillä selin olevan vartijan kuoliaaksi kunhan menee välillä piiloon. Tekoälyn saa välillä aivan ymmälleen yksinkertaisesti kiertämällä tolpan ympäri. Ilmeisesti vaikeaksi tarkoitettu tappelukin ratkesi sillä, että menin baaritiskin taakse seisomaan ja katselin kun haulikkomosurit ammuskelevat rauhassa tiskiä sen aikaa kun kävin itse hakemassa kahvia.

Pelikokemuksen vuosi yritin aktiivisesti välttää tekoälyn jallittamista tuon tehtävän aikana, mutta tällaisen handicapin antaminen pelissä on aika surullista.
 
Normi sekoilua nykyään. Pelihän on hyvä PCllä. Xbox ja PS versiot melkein pelikelvottimia, niistä kelpaakin valittaa. Eniten ottaa päähän se, että CDPRn osake laskee huonojen konsoliversioiden vuoksi. Tana
 
Mitkä asetukset tässä oli nyt niitä joita ensimmäisenä kannattaa lähteä laskemaan jotta FPS olisi jokseenkin pelattavissa lukemissa RTX päällä? Resona 1080p ja alla 7700k + RTX 2070, liekkö toiveajattelua saada stabiili 60 fps RTX ON?
 
Mitkä asetukset tässä oli nyt niitä joita ensimmäisenä kannattaa lähteä laskemaan jotta FPS olisi jokseenkin pelattavissa lukemissa RTX päällä? Resona 1080p ja alla 7700k + RTX 2070, liekkö toiveajattelua saada stabiili 60 fps RTX ON?
Nämä ainakin mediumille:
Cascaded Shadow Resolution/Range
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 793
Viestejä
4 922 829
Jäsenet
79 250
Uusin jäsen
diiz

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom