Cyberpunk 2077

Onko CDPR sanonut että tätä on tehty tekemällä 8 vuotta? Miten tuntuu, että tätä oikeasti on alettu kuitenkin tehdä vasta Witcher 3:sen jälkeen.
Ei oo sanonu tietääkseni. Ei tätä varmaan aktiivisesti ruvettu tekemään kun vasta pikkasen sen viimesen Witcher 3 lisärin jälkeen. Tai varmaan jotain pientä pre-productionia vielä Witcherin aikaan, mutta täydellä höngällä sit vasta sen jälkeen. Blood & Wine tuli 31.5.2016.

e: Mut onneks selkeesti oppivat olemaan paljastamatta projekteja liian aikasin. Jos olisivat samalla strategialla lähteneet liikkeelle niin seuraava peli jo tiedettäis.
 
RTX-vertailu jatkuu...

4 on.jpg

4 off.jpg

5 on.jpg

5 off.jpg
 
32h nyt alla ja täytyy osin allekirjoittaa sitä mitä täällä ollaan keskusteltu pelimaailman staattisuudesta, vihollisten heikohkosta tekoälystä ja esim. juuri autoilijoiden käyttäytymisestä. Pelimaailma itsessään näyttää parhaimmalta ja yksityiskohtaisimmalta, mitä itse olen hetkeen pelannut ja voin vain odottaa sitä, miltä Night City näyttäisi säteenseurannalla yöaikaan, mutta kyllä se on erittäin vaikuttava graafinen taidonnäyte ilman RT:täkin ja luo erinomaiset puitteet tämän teeman ympärille.

Tätä graafisen maagista tunnelmaa ja "ison kaupungin tunnelmaa" (on se myös oikeasti iso, mutta myös tätä tunnelmaa varmasti korostaa se, että peli on 1st person näkökulmasta) osittain latistaa juuri useaan otteeseen mainitut lakoniset NPC:t, jotka eivät tunnu tekevän muuta kuin kävelevän paikasta A paikkaan B ilman mitään sen kummempia tapahtumia heidän elämässään, eikä heillä ole mitään muuta tarkoitusta pelissä kuin saada kadut näyttämään edes jotenkin eläviltä. Minkäänlaista interaktiota heidän kanssaan ei juuri tarvitse tai voi käydä. Itselle se ei ole niin iso painoarvo, mutta täytyy se myöntää.

Itselle isoimmat ja ärsyttävimmät bugit/ominaisuudet ovat olleet se, kun puhelin soi, kun olet esim. suorittamassa jotain pientä aktiviteettiä, ja tämän aikana esim. et voi hiipiä ja napata vihollista otteeseen, kun olet puhelimessa. Myös tämä väistöliike kun painat peräkkäin kaks kertaa esim. W:tä on aika-ajoin saanut oman hahmon jumiin jonnekin roskien väliin tai aiheuttanut harmia, kun se on tulkittu hyökkäykseksi jengialueella seikkaillessa.

Taisteluiden paino on mennyt alun hiiviskelystä ja yksitellen vihollisten napsimisesta lähinnä siihen, että käytän smart pistolia ja pikahakkerointia. Normaalilla vaikeustasolla, oman hahmon ollessa nyt lvl20, taistelut eivät juuri aiheuta mitään ongelmia vaan kun on pistoolille painottanut nyt osan pisteistä, niin tuo tuntuu tekevän enemmän kuin riittävästi vahinkoa. Vihollisten AI:sta täällä onkin jo purnattu ja ihan aiheesta, eivät nuo hirveästi tuota vaikeutta.

Craftaukseen/upgrade ominaisuuksiin en ole kokenut tarvetta panostaa muuten kuin tekemällä lisää panoksia, mutta tuo on alue josta varmasti saisi enemmän hyötyä, jos jaksaisi asiaan hieman perehtyä. Aseita ja varusteita tuntuu saavan vihollisilta siinä määrin, että voi tasaisen väliajoin vain vaihtaa roinat päällä astetta parempiin, en ole myöskään raaskinut tästä syystä ostaa mitään todella kallista asetta kauppiailta. Rahaa ei kyllä ole mitenkään todella järkyttäviä määriä kertynyt, vaikka olenkin cyberwarea pävitellyt 40-50k edestä. Siihen nähden esim. näitä autotarjouksia joita satelee fixereiltä on aika paljon, en tiedä mistä niihin kaikkiin rahat repisi, jos tahtoisi kaikki haalia.

Sivutehtävät, pois lukien nämä geneeriset "keikka"-tehtävät ovat kyllä omasta mielestäni olleet vaihtelevia ja mielenkiintoisia, ei mitään valittamista niistä. Eivät ne ihan pääjuonen tehtävien tasolle yllä, mutta yllättävän hyviä sieltä löytyy seasta kun niitä alkaa tekemään. Pääjuoni ja siihen sidoksissa olevat hahmot ovat kyllä tämän pelin graafisen ilmeen ohella yksi tämän pelin ehdottomista isoista plussista.

Tällä hetkellä, ilman mitään suurempia ennakko-odotuksia ja siitä johtuen, että omaa pelikokemusta ei ole haitannut isommat bugit tai kaatumiset, antaisin tälle sellaisen 8/10.

EDIT: Hakkerointi (tämä minipeli), on vähän pettymys itselle. Siihen olisin kaivannut jotain vähän mutkikkaamman oloista toteutusta, kuin tämä "valitse sopivat numerot", mikä ei hirveästi vaadi päättelykykyä - varsinkin kun voit alussa ennen ensimmäistä valintaa jo katsoa mikä on järkevin reitti valita numerot, eikä tähän kulu aikaa ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kovaa muzakkia tässä pelissä. Hyvää meninkiä kun pääsee tähän kohtaan peliä

 
Ite huomasin kyl mielenkiintosen tapahtuman ku eilen sen 8 tuntia pelasin. Loppua kohti alko FPS tippumaan lähemmäs 30 vaikka muuten ollut melko stabiili 60. Sitten huomasin, että VRAMin käyttö oli 95 % (8GB), kun se oli yrittänyt pysyä siinä 80 %:ssa aikaisemmin. Käynnistin sitten pelin uudelleen samaan kohtaan ja FPS nousi samassa kohdassa 32:sta 55:een VRAm 74%. Tästä päättelisin, että VRAMiin kertyy pikkuhiljaa eri maisemissa pelatessa turhaa paskaa, joka sitten aiheuttaa huonon GPU ja CPU:n käyttöasteen. Kirjaimellisesti yhteenkään bugiin en törmännyt.
 
Screenshot_1.png


Näyttää Cyberpunk RT:n kanssa syövän aikalailla videomuistia.. 3070:n 8GB:n muisti on pienenä pullonkaulana jo 1440p resolla.

 
En tiedä pitäskö itkeä vai nauraa, ajellin motskarilla ympäriinäsä ja sitten ajoin jonkun tolpan/esineen vierestä joka sitten kimposi kävelijään ja joka kuoli siihen, kytät perään :btooth:


On siis mielestäni täysin oikeutettua olla pettynyt toteutukseen ja verrata sitä muihin peleihin, kun he itse ovat luvanneet kehittävänsä parhaan ja eläväisimmän kaupungin mitä on koskaan missään pelissä nähty tähän mennessä. Kaukana siitä, eli tyhjiä lupauksia joita ei todellakaan lunastettu.
Tähän melkein voisi ottaa vertailu pariksi ekan Watch Dogsin mutta ei kehtaa ihan CDPR:ää verrata Ubisoftiin tässä ketjussa tai minut hirtetään täällä :speechless:
 
Mjoo mutta ei se silti sitä muuta että poliisien kanssa nahistelu on myös GTA:ssa täysin turhaa koska spawnaavat jatkuvasti ja niittaavat kyllä jos et saa wantedia alas piiloutumalla tai lähtemällä karkuun.

No tässähän se on samaa, mutta pahempana. Tässä ne poliisit spawnaa sun selkään. GTA:ssa sentään on toteutettu jotenkin järkevästi, että tulevat sentään autolla paikalle sen sijaan, että materialisoituvat ilmasta aina selkään.

Okei, omalla kohdallani ensimmäinen oikea valituksen aihe on vihollisten ajoittain (tragi)koomisen huono tekoäly joka rikkoi immersion todella pahasti muuten aika jännässä hotellitehtävässä (tietäjät jne.)

Stealth tuntuu ainakin niin kauheelta. Vihu sattui näkemään mut = koko lopputehtävän stealth oli mahdotonta, koska kaikki vihut tiesi siitä eteenpäin sun olinpaikan. Jos haluu stealthina pelata, suosittelisin kyllä tällä hetkellä ensin tekemään OK buildin ja myöhemmin sitten siirtyä stealthiin, että on ainakin damage sun muut kunnossa, jos sattuu tekemään pienen virheen. Ja täähän ei estä stealthina pelaamista, koska voit silti one-shotata vihut grabilla.
 
Eilen pelailin tyytyväisenä. Tänään on Steam vain lataillut uusinta pätsiä....
 
Jaa-a. Tehtävät toistavat itseään, tekoäly on paskaa, gear ja asesysteemi ihan anaalista kun koko ajan tippuu marginaalisesti parempaa kampetta vihuilta. Otin tuon crafting puun ja sinne perkkejä vaan ettei tarvi koko ajan runkata aseiden kanssa vaan voin upgradea omia aseita sitä mukaa kun tasoja tulee. Aseista puheenollen .. kaikki aseet ovat käytännössä samoja. Mikähän järki tossakin on, että jokaista asetyyppiä kohden näyttäisi olevan vain yksi ase .. sniput on aina nekomataa jne. Tuo difficulty on myös ihan perseestä.. tykkään pelailla usein very hard tms mutta tässä vihuilla on niin paljon hp ettei ole mitään järkeä kun saa ampua monta lipasta ennenku kaatuu... Mut sit kuitenkin sneak -> grab combolla saa kaikki tapettua ykkösellä .. mikä järki taas. Sneak on muutenkin kyseenalaista koska et voi käyttää quickhackeja vihuun. Käytäpä vaikka Contagion vihujoukkoon, niin yhtäkkiä tietävät tasan tarkkaan missä olet ...

Kyllä Witcher paljon parempi peli oli. Tuskin jaksan itseääntoistavia side questeja tässä edes tehdä kun ne ovat tyyliin .. Mene tonne, tapa kaikki/pelasta hlö X, poistu sieltä.
 
Onkohan tässä lähellä ollut Cirin portti Night Cityyn :hmm:


Edit: Ei toimi tuo media upotus, tässä suora linkki:
Linkki
 
Käyttäjäarvosteluilla voi tässäkin tapauksessa pyyhkiä perseensä. Niinku jokasen pelin kohdalla. On siellä fiksuakin ulosantia seassa, mutta suurin osa just tota "0/10, ei toimi mun pentiumilla"

Muutenkin just tähän peliin on kohdistunu ihan käsittämättömät odotukset, eikä osa porukasta varmasti ollut edes tietosia millasta peliä on ostamassa.
Oon kuullu ja lukenu ties millasia käsityksiä siitä et millanen tää peli on, osa on oikeasti odottanut jotain GTA-tyylistä settiä cyberpunk teemalla ja osalla on sit vaan ollu sellasen messiaspelin odotukset et sieltä on ollu luvassa pelkästään pettymystä kun odotukset sitä luokkaa.

Tuskin menee ihan liian kauheasti pieleen jos sanoo et tälle ladattiin samanlaisia odotuksia kun Rockstarin uusille peleille. Trailereilla ja muulla markkinointimateriaalilla kosiskeltiin sitä suurempaa yleisöä näyttämällä pelkkää räiskintää ja kovismenoa, mutta ite peli ei välttämättä ihan pelkästään sitä ole. Perusjantteri joka pelaa vuosittaiset codit ja änärit ja siinä kyljessä vähän GTAta käy ostamassa tän pelin ku se näyttää olevan trailereiden perusteella vähän samanlainen, niin se lähtee aika nopeesti kiertoon ku todellisuus selviää.
Tähän peliin on varmasti kohdistunut suuret odotukset osin sen takia, mitä kehittäjät ovat siitä itse lupailleet. Toki jotkut asuvat omissa pilvilinnoissaan luoden epärealistisen hypen itselleen, mutta tässäkin ketjussa on nyt useasti linkkailtu kehittäjien omia sanojaan minkälaisia ominaisuuksia peliin tulee. Viimeisimmät näistä (valheellisista-) uutisista olivat tämän vuoden kesäkuulta.
Ja kun nämä ominaisuudet on sitten vaivihkaa jätetty pois, on mielestäni ihan luonnollista olla hieman pettynyt jonka seurauksena Metacritic näyttää 6/10 arvosanaa. Lisäksi jotkut täälläkin ovat joutuneet refundaamaan pelin sen kaatuilun takia, ja itse ainakin tuossa tilanteessa toisin tilanteen ilmi muille ja laittaisin arvosanaksi max. 5/10.

Harva täällä on pettynyt koska peli ei ole GTA, vaan nimenomaan on petytty CD Projekt Redin lupailemien RPG-elementtien yms. puuttumisesta. Toki käyttäjäarvosteluissa on tuota mainitsemaasi paskaa mukana, mutta on tämä peli monelta osaa myös alisuoriutunut joten en näe miksi sitä tulisi turhaa ylistää ja puolustella. Onko alisuoriutumisen syynä sitten kehittäjät vai ylempi johtoporras liian kiireellisin aikatauluineen, mene ja tiedä.

Siis vittu ihan oikeasti, en itsekään halua verrata peliä GTA:han, mutta jos siviilit eivät edes poistu autostaan kun heitä ammutaan, niin onko pelissä tekoälyä ollenkaan:lol:
 
Tässä on hirveästi samaa kuin No Man's Skyssä. Lupaillaan vaikka mitä ominaisuuksia ja lopulta julkaistaan puolivalmis peli.

No Man's Skystä sentään tuli hyvä kahden vuoden päivitysten jälkeen, toivotaan että tässä käy samoin.
 
Kannattaakohan tätä nyt ostaa vielä, vai odottelenko, että patchit korjaavat bugien lisäksi nuo pelin ongelmat? Eli staattisen maailman, jossa ei voi tehdä mitään, kankeat NPC-hahmot ja tyhmän tekoälyn? Vai onkohan noihin edes turha odottaa korjauksia? Joululomaksi piti hankkia joku kiva avoimen maailman peli, mutta pitäisiköhän mennä kuitenkin Watch Dogs Legionilla tai AC Valhallalla :btooth:

Videoita ja arvosteluita katsellut paljon ja tulee vähän Mafia 3 mieleen. Äkkiseltään hieno, näyttävä ja tunnelmallinen maailma, jossa kaikki on kuitenkin vain kulissia ja mitään tekemistä tehtävien ulkopuolella ei ole. RDR2 teki omasta mielestäni maailman ja NPC-hahmojen kohdalla oikeasti hienon työn. Esimerkiksi joskus, kun tuli mentyä isoon kaupunkiin jotain tehtävää tekemään, niin eksyi täysin sivuraiteille. Tuli käytyä parissa paikassa ostoksilla, sitten parturissa, sieltä lääkäriä tapaamaan ja vielä majataloon ensin syömään ja juomaan ja pelaamaan pokeria ja sitten kylvyn kautta nukkumaan. Yhtäkkiä huomasikin, että oli pelannut 40 minuuttia ilman yhdenkään tehtävän tekemistä. Tykkäsin myös seurata alueiden muutoksia ja miten rakenteilla olevat talot aina hiljalleen valmistuivat.

Katselin videoita liikenteen ja tekoälyn tyhmyydestä ja en kyllä osannut odottaa tämmöistä CD Projekt Redillä. Jos lyö NPC-hahmoa kadulla, niin kaikki 50 metrin säteellä menee maahan kyykkyyn tai vaihtoehtoisesti hahmot vain katoavat. Samoin yhdessä videossa pelaaja pysäköi auton tien reunaan, että siitä olisi kyllä mahtunut hyvin ohi. Silti kaikki autot vain pysähtyivät ja kukaan ei reagoinut mitenkään tai soittanut torvea. Jos katsoi muualle, niin autot katosivat. Poliisin tyhmyyttä täällä onkin jo kritisoitu. Samoin NPC-hahmojen liikkeet on kankeita ja suuntaa vaihdetaan nanosekunnissa ja muihin törmäillään jatkuvasti.

Vaikka vielä en ole yhtään pelannut, niin vaikuttaa siltä että pettymys tuli. Witcher 3 oli kuitenkin itselle ihan jumalpeli, jonka pelasin kolmeen kertaan läpi ja luin kaikki kirjat. Kovan hypen ja lupailun myötä oli odotukset tässäkin korkealla. Onneksi ilmeisesti sentään tarina ja tehtävät ovat kunnossa, kun niitä ei mikään patch korjaa, kuten oli Mafia 3:n kohdalla.
 
Tehtävienhallinta ei mittaa tuota GPU-käyttöastetta oikein.

MSI Afterburner tai GPU-Z näyttää tuon lukeman oikein.
Jees, kiitos, tähän päätelmään itsekin päädyin kun tuota vähän enemmän katselin. Sen verran alhaisella näkyi käyttöaste kokoajan :D Täytyypä katsolla GPU-Z:lla vielä uusiksi!
 
Lootissa on tosiaan sama ongelma kuin W3:ssa ja Borderlandsissa eli rng-romua tulee jatkuvasti. W3:ssa ratkaisin tämän metsästämällä ja päivittämällä settejä. Tässä pelissä täytynee panostaa crafraamiseen. Olen tylysti vaan hajottanut lootit. Snipuja tulee varmasti enemmänkin. Luulen että nuo on sidottu pelaajan leveliin.
 
Tässä on hirveästi samaa kuin No Man's Skyssä. Lupaillaan vaikka mitä ominaisuuksia ja lopulta julkaistaan puolivalmis peli.

No Man's Skystä sentään tuli hyvä kahden vuoden päivitysten jälkeen, toivotaan että tässä käy samoin.
Omalla kohtaa tämä on just sitä mitä odotin eli ihan hyvä juoni pelissä
 
Kyllä se vain täytyi laittaa JouBqan viralliseksi GOTY 2020! :cigar:
Peli on vasta alkupuolella, mutta kyllä jo tietää että menee edelle Wasteland kolmosesta.
 
Joululomaksi piti hankkia joku kiva avoimen maailman peli, mutta pitäisiköhän mennä kuitenkin Watch Dogs Legionilla tai AC Valhallalla :btooth:
Kaikkia pelanneena ranking:
1. Assassins creed valhalla, varma valinta ja AAA laatutekele. Maailmasssa paljon tutkittavaa ja kaikki toimii 9/10
2. Watch Dogs Legion, ei huono 8/10
3. Cyberpunk 2077, buginen/keskeneräinen 6/10
 
Huvittavaa lukea tätä aivan lapasesta lähtenyttä nerd ragea ja obsessiivista nillitystä jokaikisestä pikkuasiasta.

Toiset purkaa järkytystään kun dildokaupasta ei voikaan ostaa straponia jonka tunkea perseeseen ja toiset valittavat siitä kun cyberpunkin sisäisissä arcade masiinoissa ei voikaan pelata 8-bittisen Nintendon pelejä. Keittiön mikroaaltouuniakaan ei voi kuulemma käyttää. Tuntuu siltä että Sims ja GTA fanit sekä vaginanhipelöintisimulaattoria kaipaavat waifutyynyn lykkijät ovat yhdessä asettaneet kollektiiviset odotukset pelille ja nyt sitten päästetään pettymyksen kaasuja ulos.

Meanwhile itse huristelen RTX ON Night Cityn neonvaloissa aivan 6/5 storylinea läpi. Vaikka moni asia voisi olla paremmin, bugeja on aivan liikaa julkaisutuotteelle ja hyödyntämätöntä potentiaalia on runsaasti niin pelkästään jo tuo mainstory line, sivuquestit ja grafiikat itsessään tekevät tästä aivan ehdottoman pakko-ostoksen ja GOTY:n.

Elämä on helpompaa kun pelaa pelit peleinä ja nauttii niistä eikä seuraa kädet väpättäen 24/7 jokaista devaajan lausuntoa, markkinointitwiittiä jne. :cigar2:
 
Kannattaakohan tätä nyt ostaa vielä, vai odottelenko, että patchit korjaavat bugien lisäksi nuo pelin ongelmat? Eli staattisen maailman, jossa ei voi tehdä mitään, kankeat NPC-hahmot ja tyhmän tekoälyn? Vai onkohan noihin edes turha odottaa korjauksia? Joululomaksi piti hankkia joku kiva avoimen maailman peli, mutta pitäisiköhän mennä kuitenkin Watch Dogs Legionilla tai AC Valhallalla :btooth:
Paha tuollaiseen on ottaa kantaa. Periaatteessa päälle voi aina liimata sen, että jostain kojusta saa nuudeleita, AI-kuskeja voi parantaa, tekoälyllekkin voi tehdä jälkikäteen jotain. Mutta kun me emme tiedä kuinka syvällä noi kaikki asiat on koodissa, niin on melko mahdotonta sanoa voiko niitä kaikkia, tai edes mitään korjata. Käytännössä patcheillähän voidaan vaikka tehdä sinulle kokonaan uusi peli, mutta missä menee realistisuuden raja asiassa, niin todennäköisesti lähempänä purkalla renkaan paikkaamista kuin sitä, että olisi oikeasti mahdollista mitenkään järkevästi korjata noita asioita. Eli varmaan ne autot saadaan ohittaamaan se pelaajan auto ja voidaan tehdä parturi, mutta RDR2 tason immersion luominen jälkikäteen oikeasti eläväisenä kaupunkina ja ihmisinä toimineen, en usko.
 
Paha tuollaiseen on ottaa kantaa. Periaatteessa päälle voi aina liimata sen, että jostain kojusta saa nuudeleita, AI-kuskeja voi parantaa, tekoälyllekkin voi tehdä jälkikäteen jotain. Mutta kun me emme tiedä kuinka syvällä noi kaikki asiat on koodissa, niin on melko mahdotonta sanoa voiko niitä kaikkia, tai edes mitään korjata. Käytännössä patcheillähän voidaan vaikka tehdä sinulle kokonaan uusi peli, mutta missä menee realistisuuden raja asiassa, niin todennäköisesti lähempänä purkalla renkaan paikkaamista kuin sitä, että olisi oikeasti mahdollista mitenkään järkevästi korjata noita asioita. Eli varmaan ne autot saadaan ohittaamaan se pelaajan auto ja voidaan tehdä parturi, mutta RDR2 tason immersion luominen jälkikäteen oikeasti eläväisenä kaupunkina ja ihmisinä toimineen, en usko.
Veikkaisin varovaisesti että ihan korjattavissa nuo kaikki on, mutta kun katsoo valituksen määrää niin on selvää että jokaista toivomusta ei tulla toteuttamaan. Loppupeleissä business-tyypit päättävät että mitkä on sellaisia asioita ja ongelmia joihin ollaan valmiita käyttämään resursseja.
 
Kokeilin piruuttani hitaimmalla raudalla mitä nyt tosta sattui löytymään
Eli
i7 4770
8gb ramii
Gtx1660

No kyllähän se toimi paljon paremmin kuin osasin kuvitella 60-85fps huitelee, dropit 50fps nurkilla hetkellisesti.
Avg siinä 67-68fps paikkeilla.
Asetykset Low ja muutama Med ja textuurit max.

Kaikkia pelanneena ranking:
1. Assassins creed valhalla, varma valinta ja AAA laatutekele. Maailmasssa paljon tutkittavaa ja kaikki toimii 9/10
2. Watch Dogs Legion, ei huono 8/10
3. Cyberpunk 2077, buginen/keskeneräinen 6/10
Valhalla...:sick:
Taistelu Ok.. juoni surkee ja peli systeemi toistaa nopeasti itseään.
Ja mitä hemskattia jotain skinei tossaki pelissä joilla ei saa mitään hyötyä :facepalm:
Eka 10-15H on kyl Ok ennenkuin alkaa toistamaan.

Dagger/keihäät tekee pelistä tylsän koska ovat liian OP. (todella Nopeat+crit ja damage per. osuma jopa isompi kuin 2käden aseilla)
Samoilla aseilla pääsee pelin alusta loppuun, ei tarvetta edes vaihtaa eikä pelissä paljoa aseita edes ole.
Damage systeemi täysin sidoksissa "Power" leveliin eli pisteet joita laitat skill puuhun nostaa sitä. itse pisteet Skill puussa ei tee juurikaan mitään.

Pelissä olevat "mysteeriset hahmot joita pitää lahdata eivät ole enään piilotettuna(mustana)kuten edellisessä pelissä, vaan selvästi kasvot ja kaikki näkyvissä, eli tietää heti kuka on kuka.
Pilaa juonta yhdessä välissä todella hienosti.

Voisin jatkaa vaan empä jaksa.. muuten hyvän pelin on vain Ubisoftin osaamattomuus pilannut, tai sanoisinko että jättänyt potenttiaalin hyödyntämättä.

Oma lista menisi näistä näin
Cyberpunk
Valhalla
...
...
WatchDogs

Ja pelin rikkovia bugeja ei ole ainakaan vielä tullut PC.llä cyberpunkissa vastaan.
Konsolilla toi edes toiminu ku muutaman minuutin kunnes kaatui.
 
Viimeksi muokattu:
Veikkaisin varovaisesti että ihan korjattavissa nuo kaikki on, mutta kun katsoo valituksen määrää niin on selvää että jokaista toivomusta ei tulla toteuttamaan. Loppupeleissä business-tyypit päättävät että mitkä on sellaisia asioita ja ongelmia joihin ollaan valmiita käyttämään resursseja.
Sinä nyt olet 6/5 tyytyväinen peliin niin antaisit vain olla. Minä en usko sekuntiakaan, että alkavat nauhoittamaan satoja tunteja erilaisia keskusteluita, kommentteja, rakentamaan täysin uusia hahmomallinnuksia vihaisille kaduntallaajille ja koodaamaan erilaisia kohtaamisia sinne. En hetkeäkään usko. Korjaavat bugeja, korjaavat tehoja, purkkapaikkaavat isoimpia ongelmia, mutta että muuttaisivat koko pelin pohjat, ei kukaan laita sitä määrää työtä, aikaa ja rahaa tuohon. Kuten sanoin, laittavat autot vaihtamaan kaistaa yms. helppoa, mutta siihen jää. Täysin eri asia jos tämä olisi joku kuukausimaksullinen juttu tai olisi ehti myyty jotain seasonpasseja missä niin ja näin monta DLC:tä sisällä. Nyt myydään peli ja siihen lakkaa rahan tulo, joten intressit alkaa tekemään isoja muutoksia, ei ole.
 
Huomasin itselläni hassun ilmiön resurssienhallinta näyttää tosiaan CPU käyttöasteeksi jokaisella ytimellä 99-100%. (tämä siis toisella näytöltä katsottuna.

Latasin tuon Afterburnin ja sen overlay näyttää käyttöasteeksi CPU:lle 62-88%.
 
Sinä nyt olet 6/5 tyytyväinen peliin niin antaisit vain olla.
En ole enkä antaisi.

Minä en usko sekuntiakaan, että alkavat nauhoittamaan satoja tunteja erilaisia keskusteluita, kommentteja, rakentamaan täysin uusia hahmomallinnuksia vihaisille kaduntallaajille ja koodaamaan erilaisia kohtaamisia sinne. En hetkeäkään usko. Korjaavat bugeja, korjaavat tehoja, purkkapaikkaavat isoimpia ongelmia, mutta että muuttaisivat koko pelin pohjat, ei kukaan laita sitä määrää työtä, aikaa ja rahaa tuohon. Kuten sanoin, laittavat autot vaihtamaan kaistaa yms. helppoa, mutta siihen jää.
En tällaista väittänytkään? Kuitenkin jotain lisäominaisuuksia voivat hyvinkin tuoda peliin. Myös sellaisia minkä puutteesta yhteisö on valittanut.
 
Mielestäni nämä valitukset AI:sta ja siitä että joka kiskalta ei saa ostettua hodaria (joiltain muuten saa) ovat vähän väkisin vikojen etsimistä pelistä. Peli on varsin nautittava sellaisena kuin se on, vaikkakin varmasti tulee vielä paranemaan entisestään päivitysten myötä.

Ainakin itseäni tälläinen cyberpunk meininki kiinnostaa paljon enemmän kuin Witcherin maailma tai varsinkaan joku Valhallan viikinkeily eikä näitä liikaa ole tehty niin maistuu kyllä. Valhalla muuten kaatui itselläni monta kertaa muutaman pelitunnin aikana, Cyberpunk ei ole kaatunut vielä kertaakaan 12 tunnin aikana. Watch Dogs taas on pelinä paljon CP2077:aa jäljessä omissa kirjoissani ja myös pyöri oikeastaan huonommin täysillä detaljeilla.

Tuon parjatun poliisin AI:nkin voi periaatteessa ajatella roolipelin sääntönä - jos rikot lakia, poliisit ovat kimpussa. Sillä ajaako ne virtuaalisesti poliisiasemalta asti perääni vai spawnaavat jossain, ei loppupeleissä ole isosti merkitystä.
 
Tuo on toki mittausvirhe averagen osalta. Itsella on 5600X + 3070 aikalailla samoilla asetuksilla, tosin 1440p, ja joku 60-70FPS average lienee yhtään rehellinen.
Jep, tuo laski jo menuista lähtien niin sai aika korkean keskiarvon.
Vsync päällä menee 60fps vakaasti.

Tää kenties ensimmäisiä pelejä, joka osaa hyödyntää coreja vähän useammankin?
 
CDPR on ottanut myös vähän vastuuta bugien täyttämästä tekeleestään. Johtajat lähettivät eilen alaisilleen viestin, jossa kerrottiin että tämän vuoden suoritusbonukset ei enää ole sidottu pelin arvosteluihin olosuhteet huomioon ottaen. Ennen tätä he olisivat saaneet suoritusbonuksen vain jos peli yltää ja pysyy yli 90 pisteessä Metacriticissä. (lähde: CD Projekt Changes Developer Bonus Structure After Buggy Release)

Sehän tästä olisi vielä puuttunutkin että ensin vedetään pakollista crunchia ja kuuspäivästä työviikkoa kun tiedetään että siitä palkitaan, mutta sitten pelin julkaisun jälkeen johtoporras totetaa "Joo pojat tehtiin crunchissa niin kiireessä ja hosuen tää homma, että nyt ei kyllä bonusta tipu. Mutta hei saatte pikkujouluista viedä ruuantähteet kotiin!"
 
Heh, tein Panamille tehtävän missä piti pelastaa niiden heppu jostain mestasta.. No kun kysyttiin jeesitkö niin mun piti joko vastata about "Joo, toki" tai "En ilmaiseksi." ja jälkimmäisen kun valitsi nii sai kuulemma kaupungin tehokkaimman snipun :cigar:Luulen että uhrista ei jää kuin märkä läntti :kippis:

Ja jännällä tavalla tämä peli kietoo pelaajan kiinni kun löytää sen oikean statsin kun ei ole bugit tai fps-ongelmat koko ajan mietinnässä. Antaa fiiliksellä painaa eteenpäin jos vaan tilanne sallii, tänäänkin pelattu joku 5-6h putkeen tätä peliä ja edelleen jatketaan.
 
Itsellä i5 9600k ja RTX2070 / 1080p
Mites porukalla rullannut tämä vastaavalla raudalla?
 
Kyl tää on vähintään 96/100. Kovin peli vuosiin mitä olen pelannut. Sain just mantis bladet tasolla 12 käsiini, olen utelaisuuttani tehnyt vaan sivuquesteja ja pööpöillyt kaupungilla. Tällä hetkellä tää mun ukko tuntuu naurettavan vaaralliselta.

Pitää vielä selvittää miten tollaisen sandevistanin sais käyttöön. Löysin katanan joka lisää crit chancea 50% kun sandevistan on päällä. Mul on 2 sandevistan cyperware modia repussa mutta en tajua miten ne saa toimimaan.

Lisäksi revolveriin pitäis löytää joku pidempi kiikari. Sellainen joku 4-8x että näkee tähdätä päähän. Nää holo sightit on aika meh. Toi reukku tekee sellasia 2k crittejä silencerin kanssa stealthista.
 
Onko täällä muita, jotka yrittävät pelata 32:9 näytöllä?

Täytyy sanoa, että ei ole helppoa. Käytössä on Samsung Odyssey G9, missä natiiviresoluutio on 5120x1440. Ennakko-odotuksista huolimatta tuosta saa kyllä natiiviresolla, Ultrasta tinkien, RTX off ja DLSS balanced päällä ihan peruspuusilmälle kohtuullisesti pelattavan jopa 2080 superilla. Mutta, FOV on aivan penaalista. Jos kasvattaa FOVia säätimestä, venyvät reunat ihan järjettömästi. Jos säätää FOVia pienemmäksi, kutistuu kuva myös pystysuunnassa, eli kuvasta tulee postilaatikkonäkymä.

Tein custom-reson 3440x1440 - mikä, BTW onnistuu G9:llä vain 120 Hz tilassa, mutta ei ole pelkoa, että fps menisi tässä yli 120. Reson voi valita pelin asetuksista, mutta fullscreeninä se venyy pelissä reunoja myöten ja on siis kelvoton. Varmistin, että Nvidian control panelissa on skaalausasetuksena 'No Scaling'. Pelin asetuksista valittuna Windowed borderless kuvasuhde tuolla resolla on oikea, mutta näytön reunoilla näkyvä tausta häiritsee ja kuva stutteroi ihan törkeästi. Eli pitää ensin vaihtaa Windowsissa resoluutioksi 3440x1440 ja sitten käynnistää peli. Tuolla resolla saa kyllä - edelleen RTX OFF - jo kohtalaiset fps:t ja reunojen vääristymät eivät okseta. Mutta harmittaahan tuo vähän, kun pitää säätää jatkuvasti. Pitänee tehdä joku skripti, joka vaihtaa tuon reson automaattisesti ennen ja jälkeen pelin.

Vähän olisi toivonut, että vuonna 2020 FOV olisi jo osattu tehdä kunnolla leveyssuunnassa skaalautuvaksi, mutta ei kai sitten.
 
Peli on toiminut hyvin, mutta nyt The Heist tehtävässä sekoaa aina samassa kohti kun mennään ensimmäistä kertaa hotellihuoneeseen. Kaveri kerkeää sanoa "Si si" ja sitten kaatuu.

Mikä neuvoksi?

EDIT: Laitoin Steamin validoimaan tiedostot ja nyt lataa 4.5GB...

EDIT2: Toimii!
 
Viimeksi muokattu:
Mielestäni nämä valitukset AI:sta ovat vähän väkisin vikojen etsimistä pelistä.

Pelissä jossa on päätarkoituksena tappaa vastaantulevia vihollisia ei haittaa että ne viholliset ei osaa muuta kuin seistä tai korkeintaan jotain tuosta vielä typerämpää? Miten tuollaista ei voi olla heti huomaamatta että pelin päätarkoitus ei toimi kuten se on toiminut kymmeniä vuosia muissa peleissä kuitenkin? Yleensä niin ettei sitä tosiaan ajattele koska se on "normaalilla tasolla" ja toisissa huomaa koska se voi olla myös erinomaisella tasolla. Ei tule äkkisältään peliä mieleen kuin Cyberpunk, missä ne unohti kehitysvaiheessa koko asian.
 
Arhman sarja ja gta selvästi ollut innoittajana, ja sinänsä omaan makuun. Steatlh tyylillä yrittäny tähän asti (act 2 alku menossa vaikeimmalla vaikeus tasolla), ja nyrkeillä mättämällä (tarvitsee skill pisteitä) kun menee perseelleen. Stats pointseja sitä mukaa jakanut kun tullut tarve, lähinnä rahaa hack pisteistä/ovien aukomisesta loot chesteille. Silti rahat vähissä, jos autoja/pyöriä menasi ostaa ja päivittää kehoa. Olikohan street cred 22 atm.

Sen huomasi moottori pyörällä ajaessa, että ei animaattoreilla ole ollut kokemusta niillä ajamisesta, ohjaus animaatio ei aivan oikein mene (+etu pyörä ei pyöri ollenkaan). Refresh bugi vaivasi viime peli sessiota (rupeaa nykimäään pirusti) + fps bugi (gpu käyttö tippu). Lisäksi pelissä on nuo animaatiosta jälkeen jäävät esineiden 3d mallit jotka jäävät leijumaan ilmaan ja hetkeksi ajaessa pelaajan moottori pyörän päälle seisomaan ilmestyvät hahmot + animaatioiden katoaminen (npc:t seisoo kädet levällään). Välillä tuntuu, että ei kaikki pinnat toimi oikein näköesteinä, ja lisäksi oli tuo tajuttomien tunnistaminen lattioiden/seinien läpi, olisiko kehon päivytys feature/bugi.

Poliisit rupesivat omassa pelissä ammuskelemaan ja juoksemasn perään yhdellä tähdellä jos npc-hahmoihin törmäilin ajellessa act 2 "hienosto" alueella. "I will report to police".

Pää tehtävissä tajuttoman löytymisen jälkeen, kyllä nuo viholliset sentään pakkautuu aika hyvin selkä selkää vasten. Ehkäpä kun vihollisten vaikeus taso nousee..... Tosin keskenään kommunikointi uupuu vielä kokonaan... samaan paikkaan houkuttelu.
 
Kaikkia pelanneena ranking:
1. Assassins creed valhalla, varma valinta ja AAA laatutekele. Maailmasssa paljon tutkittavaa ja kaikki toimii 9/10
2. Watch Dogs Legion, ei huono 8/10
3. Cyberpunk 2077, buginen/keskeneräinen 6/10

Nämä toki mielipide asioita, mutta itselleni tarina/hahmot jne on hyvin tärkeitä jotta pelistä jäisi edes jotakin mieleen. Watch dogs ja Valhalla oli hyvin mitäänsanomattomia tämän osalta.
 
Pelissä jossa on päätarkoituksena tappaa vastaantulevia vihollisia ei haittaa että ne viholliset ei osaa muuta kuin seistä tai korkeintaan jotain tuosta vielä typerämpää? Miten tuollaista ei voi olla heti huomaamatta että pelin päätarkoitus ei toimi kuten se on toiminut kymmeniä vuosia muissa peleissä kuitenkin? Yleensä niin ettei sitä tosiaan ajattele koska se on "normaalilla tasolla" ja toisissa huomaa koska se voi olla myös erinomaisella tasolla. Ei tule äkkisältään peliä mieleen kuin Cyberpunk, missä ne unohti kehitysvaiheessa koko asian.
Pelataankohan samaa peliä? Peleissä nyt ei koskaan ole hyvää AI:ta, mutta mitä tulitaisteluihin tulee niin tässä on ainakin itselläni ollut keskimääräistä parempi kokemus. Joskus viholliset ovat jumittaneet johonkin kohtaan ja silloin se näyttää että ne ”seisoisivat paikallaan”, mutta pääosin nuo liikkuvat kyllä erinomaisesti suojien takana ja yrittävät motittaa toisin kuin suurimmassa osassa pelejä.

Millä alustalla ja vaikeustasolla pelaat?
 
Täällä pelataan 2700x prossuna + 2060. On kyllä uskomattoman hyvin optimoitu peli, pyörii hyvin ~95 FPS paikassa kuin paikassa. DLSS balancella, FullHD reso, raytracing off ja muut asetukset ulta/high paitsi nuo 2 shadowiin liittyvää mediumilla.

Eli propsit pirun hyvin optimoidusta pelistä, en ois uskonut että tällä koneella olisin tuota voinut pelata lähes kaikki asetuksen tapissa melkein 100 FPS ja on kyllä uskomattomat grafiikat.

Edit: Näyttis on 100% käyttöaste ja prossulla ~40%.
 
Pelataankohan samaa peliä? Peleissä nyt ei koskaan ole hyvää AI:ta, mutta mitä tulitaisteluihin tulee niin tässä on ainakin itselläni ollut keskimääräistä parempi kokemus. Joskus viholliset ovat jumittaneet johonkin kohtaan ja silloin se näyttää että ne ”seisoisivat paikallaan”, mutta pääosin nuo liikkuvat kyllä erinomaisesti suojien takana ja yrittävät motittaa toisin kuin suurimmassa osassa pelejä.

Millä alustalla ja vaikeustasolla pelaat?
Kyllä siltä vähän tuntuu, että pelaat jotain ihan omaa peliä.

Hardilla ja PS5:lla, vihut seisovat paikallaan ja odottavat kuolemaa, eivätkä pahemmin liiku suojaan.
 
Kyllä siltä vähän tuntuu, että pelaat jotain ihan omaa peliä.

Hardilla ja PS5:lla, vihut seisovat paikallaan ja odottavat kuolemaa, eivätkä pahemmin liiku suojaan.

Hardilla pelaan PC:llä ja uskoisin myös että samaa peliä tässä on aika monta tuntia perjantai 2:30 jälkeen pelattu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 272
Viestejä
4 488 673
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom