Cyberpunk 2077

Ekaa patchia tulossa.

Hotfix 1.04

Quests
  • Fixed an issue with completing the final objective in Gig: Freedom of the Press.
  • Fixed an issue with starting conversation with Johnny at the end in Life During Wartime.
  • Corrected a rare issue with NPCs no longer calling V if A Like Supreme quest was abandoned mid-way.
  • Fixed an issue with Nix not going into his default state in Spellbound and KOLD MIRAGE.
  • Fixed issues blocking progress in I Fought The Law if the quest area is left.
  • Fixed inability to find Delamain in Epistrophy.
  • Fixed issues related to remaining in the second phase of the quest after finishing Pacifica fight with Ozob if played after Finals.
  • Fixed an issue with Nomads no longer present if V leaves the quest area mid-combat in With a Little Help from My Friends/Queen of the Highway.
  • Adjusted mappings and re-enabled quest tracker in M'ap Tann Pèlen/I Walk the Line/Transmission.
  • Fixed constraints on freedom to get up and sit down if neither blueline condition is met in Violence.
  • Fixed issues with time and space resulting from leaving the quest area or abandoning the quest in Following the River.
  • Fixed an issue with conversation with Johnny not starting after leaving the hotel in Tapeworm.
  • Fixed an issue with quest being blocked upon leaving the quest area before climbing the hill in Following the River.
  • Fixed the objective “Go into booth 9” not completing if the room’s entered too fast in Automatic Love.
  • Fixed Jackie’s issues with sitting still in The Ripperdoc.
  • Other quest fixes


Gameplay
  • Fixed the preview in weapon crafting.


Visual
  • Reduced vehicle appearance pop-in.
  • Speeded up switching first person perspective to third person perspective in a vehicle.
  • Fixed issues with animations missing from important quest NPCs during cinematics.


Performance & Stability
  • Improved stability, including various crash fixes.


Miscellaneous
  • Modified the flashing effect on braindances to reduce the risk of inducing epileptic symptoms. The effect has been smoothed out and the flashes reduced in frequency and magnitude.
  • Removed copyrighted songs incorrectly present in the game with "Disable Copyrighted Music" feature toggled on.


PC-specific
  • Switching language to default in the in-game settings now correctly sets it to the language of your Steam client.


Console-specific
  • Improved reflections quality on Xbox One and PlayStation 4 to eliminate the smudge effect.
  • Fixed “The Wasteland” achievement being stuck on 97% after completing all relevant missions in The Badlands on Xbox.
  • Fixed an issue with missing PT-BR VO for Xbox players in Americas

Prismoista kävin peliä katselemassa, mutta yllättäen kaikkialta loppu. Täytyy ensi viikon viikonlopuksi hankkia GOG-koodi jostain. Toivottavasti siihen mennessä ehtii tulla jo lisää patchia, niin ei ole täysin buginen tekele.
Tää on vissiin jo ladattavissa PS5:lla. Reilu 17GB kokoa.
 
En pelaa ohjaimella mutta hiirellä pelatessa tarkoitus on kompensoida rekyyli vastaliikkeellä. Se on erittäin toimiva tapa tehdä mielenkiintoinen tulitaistelu ja se toimii hyvin kehutuissa PUBG:ssa ja Escape from Tarkovissa. Eri aseilla on erilaiset "rekyylikuviot" ja kannattaa koittaa ampua seiniin että näkee minne se vetää. Tuon kun oppii niin taistelusta tulee hauskaa.

Ero onkin siinä, että PUBG on hyvinkin nautinnollista myös pädillä. Tämä ei todellakaan ole. Itsekin oli pakko vaihtaa easylle, kun tuo combat on niin ripulia. Ihan sama miten aseet käyttäytyy, kun hahmon ohjaus ja kameran liikkeet ei todellakaan tottele siten kuten 2020 pelin kuuluisi. Ja juurikin kun edes assistilla ei seuraa laisinkaan, niin tuo on ihan mahdotonta. Ei tuolla osuisi edes liikkuvaan kuorma-autoon, saati hämärällä kujalla äijiin laatikoiden taakse. Kaiken lisäksi tuo nappaa torsoon, jolloin headshotteja ei saa ollenkaan. Normal tasolla kuoli ihan vain siihen, että ammukset loppui kokoajan, koska ei noihin osu. En muista ihan hetkeen missään olleen näin surkea ampuminen pädillä.

Toki koko liikkuminen/kameran kääntö on aivan kamala ja joku tässäkin ketjussa mainitsi et autojen ajotuntuma olisi hyvä.. ei tää ny mikään watch Dogs ole, mutta ei tuota hyvällä omalla tunnolla voi hyväksi sanoa.
 
Steamista tuli äsken reilun gigan pätsi, latasi 100% ja jäi jumittamaan siihen, ei tunnu auttavan steamin tai koneen käynnistäminen tai pelitiedostojen tarkistus, jää silti aina jumittamaan tohon 100%

e. meni vihdoin päivitys läpi mutta nyt kaatuu peli aina kun yrittää käynnistää
 
Asiaton sisältö


Ei myös ole vastaavaa omaa AM:llä joten heidän kompetenssiä ei voi video tasolla ottaa vakavasti., Kaotic = joke news
 
Asentelin afterburnerin, niin fps siellä näyttää aika hyvältä, jos ne nyt paikkaansa edes pitää.
Tuossa seikkailin autolla ympäriinsä, ekasta ja kolmannesta persoonasta ja juoksin pitkin katuja. Average 149fps ton mukaan.

3950x&3070 ja 1080p
vlcsnap-2020-12-11-21h09m48s427.png
1607714014133.png1607714055582.png1607714086345.png
Tuo on toki mittausvirhe averagen osalta. Itsella on 5600X + 3070 aikalailla samoilla asetuksilla, tosin 1440p, ja joku 60-70FPS average lienee yhtään rehellinen.
 
Näköjään gog aloitti pätsäämisen heti kun lopetin pelaamisen. Itse sisällöstä en osaa vielä sanoa, mutta "ammuskelutuntuma" on ihan jees. Mitä muutamaa arvostelua luin, niin sivuquesteja ja pelin tunnelmaa kehuttiin kovasti. Olen pelannut vasta 3 tuntia ja tähän asti peli on toiminut moitteettomasti. Asetukset ovat osittain high ja ultra (ne jotkut varjot jotka hyydyttää pelin medium), ray tracing ultra, dlss balanced ja FPS jossain 60 - 70 pinnassa. Näyttö ultrawide 3440 x 1440p, 8700k 4,7 Ghz ja 2080 Ti n. 1900MHz kelloilla. Olen suorastaan ihmeissäni kun pyörii niin sulavasti vaikka olen täältä lukenut muuta. Näköjään nvidian ajuritkin olivat edellistä versiota. Päivitin nyt sekä pelin, että ajurit. Huomenna nähdään paraniko entisestään.
 
Itelle tuli yksi tosi hauska bugi vastaan aikaisemmin päivällä.
Kutsuin autoni ja jäin odottelemaan sitä tien varteen. Autoa ei näkynyt, joten juoksin hieman eri paikkaan ja kutsuin sen uudestaan: auto tuli pienen ryminän saattelemana nurkan takaa paikalle AIVAN PASKANA. Kolme ovea ja takakontin luukku poissa, sekä etupuskuri roikkui toisesta reunasta. Tekoäly ollut vähän kaahailemassa. :rofl2:

Ihan mukavaa ollut, mitään täysin pelin rikkovia bugeja ei ole ollut, mitä nyt kahdesti on pitänyt ladata quick save joko bugittavan questin tai UI:n elementin takia. Asetuksia säätämällä pyörii noin 45-60fps 3440x1440 resolla GTX 1080 Ti:lla, ja näyttää vielä aika hyvältä.
 
Onko muilla tullut vastaavaa ongelmaa että 3440x1440 resolla valikoissa ja tutoriaalissa tulee mustat reunat kuvaruutuun ja osa tekstistä leikkautuu pois tai aluetta ei voi käyttää hiirellä? Todella ärsyttävää.
 
kun tuo combat on niin ripulia. Ihan sama miten aseet käyttäytyy, kun hahmon ohjaus ja kameran liikkeet ei todellakaan tottele siten kuten 2020 pelin kuuluisi. Ja juurikin kun edes assistilla ei seuraa laisinkaan, niin tuo on ihan mahdotonta.
Kokeilitko säätää asetuksia, tiedän ettei ne kuuluisi mutta sain paljon paremmaksi pelituntuman asetuksien kautta, muissa peleissä vain sekin homma tehdään paljon helpommin omaa näppisiin.
Itelle tuli yksi tosi hauska bugi vastaan aikaisemmin päivällä.
Kutsuin autoni ja jäin odottelemaan sitä tien varteen. Autoa ei näkynyt, joten juoksin hieman eri paikkaan ja kutsuin sen uudestaan: auto tuli pienen ryminän saattelemana nurkan takaa paikalle AIVAN PASKANA. Kolme ovea ja takakontin luukku poissa, sekä etupuskuri roikkui toisesta reunasta. Tekoäly ollut vähän kaahailemassa. :rofl2:
"omistaja kutsuu minua, tulen vaikka läpi harmaa kiven!"

Tässä asiassa peli yrittää seurata "realisista" kautta eikä tyhjästä ilmestymistä paitsi poliisien toimesta, nehän tulee sinne vaikka et olisi koskaan ollutkaan siellä!

No jooh, tässä varmaan pyritty siihen ettei pelaaja voi kaivaa itsellensä kuoppaa ja tappaa kyttiä miten tahtoo mutta "illusio" siitä hajoo. GTA sarjassa tuota oli joskus kiva tehdä.
 
Onko muilla tullut vastaavaa ongelmaa että 3440x1440 resolla valikoissa ja tutoriaalissa tulee mustat reunat kuvaruutuun ja osa tekstistä leikkautuu pois tai aluetta ei voi käyttää hiirellä? Todella ärsyttävää.

Kyl. Oletan että se on feature. Harvassa pelissä menut skaalautuu ultra widelle.
 
Kokeilitko säätää asetuksia, tiedän ettei ne kuuluisi mutta sain paljon paremmaksi pelituntuman asetuksien kautta, muissa peleissä vain sekin homma tehdään paljon helpommin omaa näppisiin.
Sain joo sit paljonkin paremmaksi kun tajusin et siellä on kohta et näytä lisää asetuksia. Curveksi raw ja kaikki buustit pois. Ei se vieläkään kyllä hyvä ole, mutta on vielä testaamatta redditissä olleet asetukset.
 
Sain joo sit paljonkin paremmaksi kun tajusin et siellä on kohta et näytä lisää asetuksia. Curveksi raw ja kaikki buustit pois. Ei se vieläkään kyllä hyvä ole, mutta on vielä testaamatta redditissä olleet asetukset.
Siis minulla oli ongelmia saada pelaajan hahmon pään pyörittäminen normaaliksi ja siihen viive, sitten tähtäimen kanssa sama homma ja vielä zoomi/Sniputtanuminen.

Siis yksinkertainen homma tehty niin monimutkaisesti.

Kun sain hyvän open worldi pyörimisen niin liian nopea tähtäimiseen, no sekoilu niiden kanssa ja sitten vielä kiikaritähtäimisen kanssa ja plus voit säätää eri viiveet ja maksimi kohdat niille minkä ajan päästä alkaa pyörimimään täysiä.

Mä mietin että mitä vittua oikeasti. Muissa peleissä tehty yhden asetuksetn taakse kaikki ja tässä tämä on vitumoisen tunnin operaationin taakse, taitaa koskea kaikkia ketkä pelaa tatilla?
 
Itelle tuli yksi tosi hauska bugi vastaan aikaisemmin päivällä.
Kutsuin autoni ja jäin odottelemaan sitä tien varteen. Autoa ei näkynyt, joten juoksin hieman eri paikkaan ja kutsuin sen uudestaan: auto tuli pienen ryminän saattelemana nurkan takaa paikalle AIVAN PASKANA. Kolme ovea ja takakontin luukku poissa, sekä etupuskuri roikkui toisesta reunasta. Tekoäly ollut vähän kaahailemassa. :rofl2:

Ihan mukavaa ollut, mitään täysin pelin rikkovia bugeja ei ole ollut, mitä nyt kahdesti on pitänyt ladata quick save joko bugittavan questin tai UI:n elementin takia. Asetuksia säätämällä pyörii noin 45-60fps 3440x1440 resolla GTX 1080 Ti:lla, ja näyttää vielä aika hyvältä.

Mulla kävi niin, että kutsuin autoa. Ei tullut.... odotin. Kutsuin uudestaan. Auto tippui taivaalta syttyi palamaan ja jäi katolleen. Se tuli siis pikapostissa. :rofl:
 
No nyt voi olla myöhäistä mutta voitko enään palata siihen tehtävään missä tuon tapasi ensimmäistä kertaa ja kokeilla uudestaan?

Onko tuosta mitää hyötyä? aka auttaako taisteluissa tms?
Jos auttaa niin mä olisin halunut!

Edit: Onko corpo puolella?

Löysin tämän

Corpolla. Kyllä, auttoi taisteluissa. Tarinaa sen enempää spoilaamatta näyttää hävinneen nyt muutama tunti eteenpäin.
 
Kerran autoista puhe ite eksyin jonnekki autiolle parkkipaikalle läpikulkumatkalla yhtäkkiä toisen auton SISÄLTÄ RÄJÄHTI toinen auto ulos ja lens kaares katolleen :D
Se oli ensin viel niinku pienempi ja suureni siin ku se tuli sielt ulos.. hmh näytti jotenki uskottavalta :hmm: :lol:
 
Kyllä, allekirjoitan monet noista asioista. En ihan noin rankasti tyrmää mutta ei tämä kyllä vertaudu ésim juuri GTA V:n todella mielenkiintoiseen maailmaan sitten mitenkään.
Tämä on paljon staattisempi ja tylsempi ja jos teema ei olis cyberpunk/scifi, niin melko keskinkertainen tekelehän tämä olisi.
Itse olen odottanu niitä W3:n Red Blood Baron-tyyppisiä sivutehtäviä, mutta nyt ollaan menossa Act 2 ja so far sivutehtävät on ollu todella tylsiä "mene paikkaan x, tapa henkilö y"-tyyppisiä missuja.
Tuntuu että pääjuoni on ainoa mielenkiintoinen asia tässä eikä sitäkään taas viittis liian nopeasti ahmia eteenpäin..

No, katotaan jos tämä paranee loppua kohden mutta ei nyt toistaiseksi oikein vaikuta miltään kympin ja kaiken hypen arvoiselta peliltä.. :sori:
Munkin on pakko kompata, tykkään taistelusta, hakkerointisysteemistä ja tarina vaikuttaa mielenkiintoiselta mutta hieman syö immersioita jo alussa
kun erämaassa kaikki on kuin vahanukkeja pöydissään ja grillien äärellä. Ei viitsisi pienistä valittaa mutta sain sellaisen käsityksen että maailma on "hengittävä ja pelaajan tahtiin elävä".
Toistaiseksi tuntunut kyllä se puoli pettymykseltä. Jostain syystä Withcer 3:sen maailma, jonka juuri keväällä läpi viimein pelasin tuntuu enemmän olevan "läsnä" pelaajan kanssa....jos jotain termiä tähän hakisi. Kaikki tuntuu jotenkin staattiselta vaikka nättiä onkin.

Hyvä peli tämä silti on, mutta ei mitään GOTY-kamaa, omasta mielestäni.
 
Niille, jotka haaveilevat konsolilla niin tätä peliä ei kannata hankkia jos ei omista uuden sukupolven konsolia. Näyttää sille, että aika rikki peli on vanhoilla konsoleilla. Taitaa hieman paremmin pyöriä PS4llä kuin Xboxilla, mutta suosittelen jättämään väliin ja ostamaan koneelle tai sitten uuden sukupolven konsolille, mutta sitten varmaan kannattaa odottaa uutta versiota niille.
 
Tämäkin peli olisi todella paljon parempi kun se olisi ollut putkijuoksu, kuten vaikka Metrot (Exodus hieman poikkeuksena, mutta itse missionit kuitenkin aina putkijuoksua ja open world oli vaan hieman vapauden tunnetta luomassa).

Olisi voitu kahdeksan vuoden kehityksen aikana keskittyä täysin siihen olennaiseen missä tämä peli on tälläkin hetkellä ihan mukava, mutta vielä paremmin. Ne scriptatut main missionit on tämän pelin suola tälläkin hetkellä mistä useimmat pitää, kun open worldissa ei ole mitään muuta hakemisen arvoista kuin fast travel pointit. Välillä tietysti hauska kutsua sitä omaa ajoneuvoa paikalle joka putoaa taivaalta ja tappaa sinut välikevennyksenä.
 
Viimeksi muokattu:
Ekaa patchia tulossa.

Hotfix 1.04

Quests
  • Fixed an issue with completing the final objective in Gig: Freedom of the Press.
  • Fixed an issue with starting conversation with Johnny at the end in Life During Wartime.
  • Corrected a rare issue with NPCs no longer calling V if A Like Supreme quest was abandoned mid-way.
  • Fixed an issue with Nix not going into his default state in Spellbound and KOLD MIRAGE.
  • Fixed issues blocking progress in I Fought The Law if the quest area is left.
  • Fixed inability to find Delamain in Epistrophy.
  • Fixed issues related to remaining in the second phase of the quest after finishing Pacifica fight with Ozob if played after Finals.
  • Fixed an issue with Nomads no longer present if V leaves the quest area mid-combat in With a Little Help from My Friends/Queen of the Highway.
  • Adjusted mappings and re-enabled quest tracker in M'ap Tann Pèlen/I Walk the Line/Transmission.
  • Fixed constraints on freedom to get up and sit down if neither blueline condition is met in Violence.
  • Fixed issues with time and space resulting from leaving the quest area or abandoning the quest in Following the River.
  • Fixed an issue with conversation with Johnny not starting after leaving the hotel in Tapeworm.
  • Fixed an issue with quest being blocked upon leaving the quest area before climbing the hill in Following the River.
  • Fixed the objective “Go into booth 9” not completing if the room’s entered too fast in Automatic Love.
  • Fixed Jackie’s issues with sitting still in The Ripperdoc.
  • Other quest fixes


Gameplay
  • Fixed the preview in weapon crafting.


Visual
  • Reduced vehicle appearance pop-in.
  • Speeded up switching first person perspective to third person perspective in a vehicle.
  • Fixed issues with animations missing from important quest NPCs during cinematics.


Performance & Stability
  • Improved stability, including various crash fixes.


Miscellaneous
  • Modified the flashing effect on braindances to reduce the risk of inducing epileptic symptoms. The effect has been smoothed out and the flashes reduced in frequency and magnitude.
  • Removed copyrighted songs incorrectly present in the game with "Disable Copyrighted Music" feature toggled on.


PC-specific
  • Switching language to default in the in-game settings now correctly sets it to the language of your Steam client.


Console-specific
  • Improved reflections quality on Xbox One and PlayStation 4 to eliminate the smudge effect.
  • Fixed “The Wasteland” achievement being stuck on 97% after completing all relevant missions in The Badlands on Xbox.
  • Fixed an issue with missing PT-BR VO for Xbox players in Americas

Prismoista kävin peliä katselemassa, mutta yllättäen kaikkialta loppu. Täytyy ensi viikon viikonlopuksi hankkia GOG-koodi jostain. Toivottavasti siihen mennessä ehtii tulla jo lisää patchia, niin ei ole täysin buginen tekele.
Noniin, ehkä älytön riekkuminen loppuu kun saavat pari patchia ulos. Tai ehkä vähän pitää riekkua niin devaajat saavat feedbacckia. Gog latasi reilu 500MB sisään.

Itsellä tullut pari bugia vastaan:
- Auto oli kadulla parkissa, kun tulin takaisin mimmi oli auton alla rassaamassa pakoputkea irti. "Don't waste my time" huusi :D
- pari leijuvaa matkapuhelinta
- Pari klippaavaa npc:ta, toinen putosi kaiteen läpi kuolemaan.
 
Kovasti jakaa mielipiteitä tai ainakin moni tuntuu olevan pettynyt. En tiiä, ite ootin paljon mut aikalailla justiinsa tän kaltaista. Kyllähän tässä tuoksuu vahvasti just CD Projekt Red pelimekaniikassa ja maailmassa ja mulle se tuoksuu erittäin hyvälle. Hype oli tietysti valtavaa ja sen myötä osa ehkä ootti jotain maailmoja mullistavaa. Meikäläiselle odotukset on täyttyny tosi hyvin ja tuntuu mahtavalta ku on löytäny sen saman fiiliksen pitkästä aikaa että ei malta ees koisaan mennä vaan keittelee kahvia näin yölläkin. Tällästä se oli aikanaan System Shockin, Baldur's Gaten, Deus Exen, Witcherien ja muutaman muun kanssa. Mahtavaa et näitä tunnelmia tulee edelleenkin sillon tällön.
 
Omalla koneella pyörii 45-60 1440p ultra RT asetuksilla, kunhan DLSS on balanced tai matalampi. Ei tässä järkevästi fps:ää saa kyllä yli 70 pysymään jatkuvasti. Ehkä sen ei ole väliä, kunhan tottuu ettei se sinne helpolla nouse :D

Edit. RT pois ja DLSS quality asetuksella 65-80 :thumbsup:
 
8 tuntia pelattu. Graafiset asetukset sain asentoon, jossa peli näyttää hyvältä ja pyörii hyvin. Bugeja riittää, mutta ei mitään peliä kaatavaa.

Ainoa isompi valituksen aihe on se, että dialogivaihtoehtoja ei ole tarpeeksi. Minun hahmoni on vähän juro, epäsosiaalinen ja haluaisi pitää matalaa profiilia. Hänen suustaan tulviva puhe on kuitenkin aika usein ristiriidassa tämän kanssa, vaikka miten yrittäisi valita parhaiten sopivan repliikin. Pelaajasta yritetään joka käänteessä leipoa jonkinlainen badass. Jos pelissä saa kerran itse luoda oman hahmonsa, miksi keskusteluissa ei ole huomioitu sitä ja annettu vaihtoehtoja erityyppisille hahmoille? Eikö roolipelin idea ole roolipelaaminen?
 
Voiskohan toi 8700K:n 100% cpu usage sit johtua esim meltdown-pätseistä? Nehän kaiketi huonontaa suorituskykyä enemmän tai vähemmän. Tiedä näitä. Olis mielenkiintoista nähdä vastaavia 80-100% cpu usageita muillakin prossuilla...

Hardilla vihut kuolee kyllä miekalla hyvin. Pari ukkoa meni nippuun teloitustyylillä yksi huitaisu per tyyppi, ja päät lensivät kaaressa ilmaan. Ei mee ees kuteja hukkaan.

Rtx 3080, I5-9600k:lla @4.8ghz cpu usage kaupungissa 75-97%.
Asetukset 1440p, high/ultra, rt on, dlss quality ja crowd density medium.
Yli 90% cpu usage suurimman osan ajasta.
 
8 tuntia pelattu. Graafiset asetukset sain asentoon, jossa peli näyttää hyvältä ja pyörii hyvin. Bugeja riittää, mutta ei mitään peliä kaatavaa.

Ainoa isompi valituksen aihe on se, että dialogivaihtoehtoja ei ole tarpeeksi. Minun hahmoni on vähän juro, epäsosiaalinen ja haluaisi pitää matalaa profiilia. Hänen suustaan tulviva puhe on kuitenkin aika usein ristiriidassa tämän kanssa, vaikka miten yrittäisi valita parhaiten sopivan repliikin. Pelaajasta yritetään joka käänteessä leipoa jonkinlainen badass. Jos pelissä saa kerran itse luoda oman hahmonsa, miksi keskusteluissa ei ole huomioitu sitä ja annettu vaihtoehtoja erityyppisille hahmoille? Eikö roolipelin idea ole roolipelaaminen?
Mitä olen riimuja katsonut niin keskusteluvaihtoehdot samoissa tilanteissa vaihtelevat paljon, esim. Street Kid haistattaa kaikille vitut eikä siellä ole kompromissivaihtoehtoja. En tiedä vaikutaako isosti juoneen, mutta kyllä tuo "väärien" juttuen sanominen muuttaa tunnelmaa.

Minä pelaan Nomadilla, ja petyin ihan pirusti alkutunnelmiin mutta samantasoinen 10 minuutin pyrähdys se näytti olevan ainakin Street Kidillä. Muuten Nomadin keskusteluvalinnat ovat olleet hyviä. Kerran vain vittuillut turhaan häviäjälle.
 
Mitä olen riimuja katsonut niin keskusteluvaihtoehdot samoissa tilanteissa vaihtelevat paljon, esim. Street Kid haistattaa kaikille vitut eikä siellä ole kompromissivaihtoehtoja. En tiedä vaikutaako isosti juoneen, mutta kyllä tuo "väärien" juttuen sanominen muuttaa tunnelmaa.

Minä pelaan Nomadilla, ja petyin ihan pirusti alkutunnelmiin mutta samantasoinen 10 minuutin pyrähdys se näytti olevan ainakin Street Kidillä.

Itsekin aloitin nomadilla ja oli tosiaan ihan törkeä pettymys tuo aloitus. Koko taustatarinan ajatus oli, että nyt mennään ensimmäistä kertaa ikinä Night cityyn ja kaikki se ihmettely kuitattiin jollain 5min videolla. Miksi ihmeessä edes tehdä näitä erilaisia taustatarinoita, jos sitä taustaa ei mitenkään hyödynnetä tai avata alussa?! Muutaman kerran niitä nomad-vaihtoehtoja on tullut dialogissa vastaan, mutta siinäpä se. Toivottavasti jossain vaiheessa myöhemmin tuolla aloitusvalinnalla on edes jotain vaikutusta tarinaan.
 
Aloitusvaihtoehdoista tuli muuten mieleen että pelintekijät suosittelivat "aloittelijan oppaassaan" kokeilemaan kaikkia, että mikä sopii itselle parhaiten kun ovat niin lyhyitä. Etsin sitä linkkiä jo eilen mutten enää löytänyt, mutta nyt näyttää siltä se vaikutaa nimenomaan keskusteluvaihtoehtojen agressiivisuuteen, vaikka lopputulos olisi monesti sama. En ole koittanu ite sentään...
 
Itsekin aloitin nomadilla ja oli tosiaan ihan törkeä pettymys tuo aloitus. Koko taustatarinan ajatus oli, että nyt mennään ensimmäistä kertaa ikinä Night cityyn ja kaikki se ihmettely kuitattiin jollain 5min videolla. Miksi ihmeessä edes tehdä näitä erilaisia taustatarinoita, jos sitä taustaa ei mitenkään hyödynnetä tai avata alussa?! Muutaman kerran niitä nomad-vaihtoehtoja on tullut dialogissa vastaan, mutta siinäpä se. Toivottavasti jossain vaiheessa myöhemmin tuolla aloitusvalinnalla on edes jotain vaikutusta tarinaan.
Hah! Valitin eilen juuri samasta. Olin laittanut aloitukselle erittäin kovat odotukset ja niitä ei tavoitettu kyllä millään asteikolla. Onneksi peli paranee nopeasti ja kannattaa tehdä ne ekat sivutehtävät myös. Ei ole mitään copypastea kuten täällä on väitetty. Silmät auki!

Kannattaa muuten asettaa ne skill pointsit vai mitä ovatkaan heti, kun monesti niistä saa erittäin hyviä keskusteluvaihtoehtoja niiden mukaan.
 
Oon nyt parin illan pelaamisella huomannut, että PS5 alkaa houkuttelemaan. Ei tuo pleikka pro vaan meinaa pystyä pelin pyörittämiseen. Vielä jos jostain saisi tilattua uutta sukupolvea...
 
Oon nyt parin illan pelaamisella huomannut, että PS5 alkaa houkuttelemaan. Ei tuo pleikka pro vaan meinaa pystyä pelin pyörittämiseen. Vielä jos jostain saisi tilattua uutta sukupolvea...
Valitettavasti meno ei ole juurikaan sen kaksisempaa vitosen kanssa, ennen kuin "remake" saadaan myyntiin.
 
Ja mitä noihin aloituksiin tulee, aloitin pelin Street Kidillä. Oli kyllä säälittävän lyhyt aloitus josta työnnettiin heti eteenpäin. Tuntuu myös noilla aluilla olevan surullisen vähän vaikutusta mihinkään.
 
Valitettavasti meno ei ole juurikaan sen kaksisempaa vitosen kanssa, ennen kuin "remake" saadaan myyntiin.
Joo, onhan tuo tiedossa. Häiritsee vaan oikeastaan jatkuva alle 30 fps tökkiminen. Kuulemma uudella sukupolvella on ainakin yritystä päästä 60fps asti.
 
Minkälainen käsikirjoitus tässä on sivujuonissa? Onko samaa taikaa kuin Witcherissä? Mites hahmot, onko ne mielestänne persoonallisia vai karikatyyrimäisiä?
 
Ainoa isompi valituksen aihe on se, että dialogivaihtoehtoja ei ole tarpeeksi. Minun hahmoni on vähän juro, epäsosiaalinen ja haluaisi pitää matalaa profiilia. Hänen suustaan tulviva puhe on kuitenkin aika usein ristiriidassa tämän kanssa, vaikka miten yrittäisi valita parhaiten sopivan repliikin. Pelaajasta yritetään joka käänteessä leipoa jonkinlainen badass. Jos pelissä saa kerran itse luoda oman hahmonsa, miksi keskusteluissa ei ole huomioitu sitä ja annettu vaihtoehtoja erityyppisille hahmoille? Eikö roolipelin idea ole roolipelaaminen?
Nyt sattuu mutta tämä on on peli.
Vielä ne yritti pimittää huonosti toimivaa konsoliversiota.

Enään ei ole rakkautta CDPR suuntaan vaikka peli on hyvä..

Siis ne yritti pimittää huonosti pyörivää konsoliversiota maksavilta asiakkailta ja tämä ei ole HYVÄ asia!.
Nytten kaikki CDPR lasit pois silmiltä ja paskaa niille keille kuuluu.!
 
Kovasti jakaa mielipiteitä tai ainakin moni tuntuu olevan pettynyt.
Olihan se arvattavissa että tuo älytön hype tulisi puremaan jossain vaiheessa takaisin. Tämä oli alkujaankin roolipeli, mutta pian FPS ja GTA jengi liittyi jonoon ja tästä alettiin odottamaan "lopullista peliä" jossa voi tehdä mitä vain fotorealistilla grafiikoilla, mutta cyberpunk teemalla.

Siitä huolimatta bugien määrä, fysiikan mallinnus, tekninen raskaus ja paikoittainen maailman "kuivuus" pistää kyllä kysymään että mitä siellä oikein touhuttiin viimeiset 10v? Ei siis vittuiluna, mutta oikeasti kiinnostaisi saada jonkinlainen "making of"-dokkari aiheesta jossa kerrottaisiin että mihin se aika upposi pääosin ja miten tämä voi olla edelleen tällaisessa kunnossa. Joskus 2012-2013 julkaistiin traileri jossa sanottiin että "julkaistaan kun se on valmis" ja nyt 7-8v myöhemmin tulee ulos peli jota ei oikein millään osa-alueella voi sanoa valmiiksi.
 
Olen tyytyväinen muutaman tunnin pelaamisen jälkeen. Fiilis on kohdallaan ja kaikkea tapahtuu ympärillä kokoajan (ei kiinnosta vaikka jokainen ei ole valmis keskustelemaan päivän kuulumisia). Kerran bugas, mutta selvisin juonessa eteenpäin. Peli on vasta alkamassa.

Hahmona androgyyni street kid. Eikös ne ole sellasia ulisijoita?
 
Minkälainen käsikirjoitus tässä on sivujuonissa? Onko samaa taikaa kuin Witcherissä? Mites hahmot, onko ne mielestänne persoonallisia vai karikatyyrimäisiä?
Tähän mennessä sivutehtävät ovat paria lukuunottamatta olleet aika kuivia ja "pakotetun" tuntuisia. Pitää arvioida tarkemmin kun pelissä etenee.
 
Tähän mennessä sivutehtävät ovat paria lukuunottamatta olleet aika kuivia ja "pakotetun" tuntuisia. Pitää arvioida tarkemmin kun pelissä etenee.
Mitenkäs, onko niissä monia eri lopputulemia tai vaihtoehtoja edetä? Voiko esim jollain speech-skillillä välttää kokonaan esim taistelun kuten vaikkapa Fallout NW:ssä? Ei kuulosta nyt yhtään hyvälle nämä jutut. Ja mitä striimejä katsellut niin tosiaan tuo V on valmiiksikirjoitettu hahmo, ei sitä voi roolipelata.
 
Minkälainen käsikirjoitus tässä on sivujuonissa? Onko samaa taikaa kuin Witcherissä? Mites hahmot, onko ne mielestänne persoonallisia vai karikatyyrimäisiä?
Witcherin taika löytyy! Esimerkkinä yksi ensimmäisistä sivutehtävistä jonka saa kun kävelee kämpästä pihalle, löytyy tuolta spoilerin alta. Ja tais tarvia vähintään 6 reflekseihin että spoilereissa mainitun keskusteluvaihtoehdon voi valita.
Tuo ja muut sivutehtävät ovat ainakin näin alussa 10 tunnin jälkeen olleet erittäin lyhyitä. Toimii hyvin näin alkuun mutta toivon että monimutkaistuvat kunhan pelin oppii. Nyt kaiken maailman ikoneita tuntuu pomppivan ruudulla vähän väliä, ettei halua mitään ylimääräistä.
 
Heitetään tähän sivusta kommentti, että joo, pelissä on harmillisesti immersiota rikkovia bugeja, olen ehtinyt törmätä jo vaikka kuinka moneen.
MUTTA, onhan tämä aivan helvetin hieno peli!! Eihän tällaista, mitään lähellekään tällaista ole nähty koskaan aiemmin. Okei, nähtäväksi jää kuinka hyvin tämä jaksaa kantaa, mutta nyt ekat 13 tuntia on kyllä tarjoilleet aika muikean maailman.
- double V
 
Jeps jeps, peli ei ole kaatunut kertaakaan ja frame rate on hyvä, mutta äänenvoimakuuksissa on kovasti vikaa. Aivan sama oli myös Preyssä, jota en koskaan ratkaissut ja jätin pelin kesken. Taitaa olla harvinainen kun täälläkään siitä ei kukaan puhu. Striimeissäkään en ole nähnyt samaa niin nyt vihdoin voin tästä ilmoittaa.

Ongelma on että äänilähteet ovat aivan väärissä paikoissa ja monesti ne kuuluvat joko "pään sisällä" tai muuten vain aivan eri etäisyydellä mitä pitäisi. Esim. ensimmäisen Brain Dancen kohdalla mulle hakkasi korvaan baarin musiikki ja se joku puhelimeen puhuja NPC. Aivan niinku huutais korvaan jos sattuu kääntämään päätä "oikean" asentoon.

Pitää kai disabloida aivan kaikki muut äänilähteet tai jotain. Raivostuttavaa.
 
Mitä tuohon dialogidynamiikkaan voisi lyhyesti ja ytimekkäästi ilmaista:
Jokaiseen asiaan on olemassa muutama vastaus, mutta se on sama vastaus hieman eri muodossa: Ennalta määritetty hahmosi valinnan mukaan (joiden eroja en pysty tietenkään näin lyhyellä otannalla vertaamaan kun en ole pelannut peliä kaikilla eri aloituslähtökohdilla lävitse). Karkeasti: et voi vastata mihinkään positiivisesti tai negatiivisesti, saati olla muutenkaan eri mieltä siitä mitä alunperinkin sinulle ensimmäisenä tarjotaan. Tarjolla on vain harmaasävyjä samasta lauseesta/kysymyksestä jonka pointti ja lopputulos on kuitenkin täysin sama valinnastasi riippumatta. Lopulta sillä kuitenkaan ei ole merkitystä paljonko leukojasi kulutat, koska "ylimääräiset" dialogivalinnat ovat vain syventäviä kysymyksiä samasta lähtökohdasta, samalla mentaliteetilla jonka peli on puolestasi alunperinkin päättänyt tai alkuperäisen puheenaiheen kyseenalaistaminen, mutta pääset kuitenkin eteenpäin ainoastaan vastaamalla siihen yhteen/kahteen vaihtoehtoon jotka ovat edelleen samoja eri muodossa. Sinulle näytetään mihin keskustelu etenee jo ekan valinnan kohdalla ja haluatko tietää asiasta lisää vai et, siihen se jää. Suurimmat käännekohdat tai muutokset ovat scriptattu niin ettei millään valinnoillasi ollut kuitenkaan mitään merkitystä, jotta tarina voi jatkua samaa raidetta pitkin mistä se alunperin lähtikin ja minkäänlaista kääntökohtaa et tälle voi valinnoillasi luoda, mutta pystyitpä kysymään tarkemmin miksi menet murhaamaan juuri nämä tyypit, sekä onko partnerillasi tämän takia siitä tänään paha mieli, vai tuleeko tästä tulevasta murhaamisesta mieleen omien vanhempiesi kuolema vuonna 86 kun et saanut eväslaatikkoosi Jaffa keksejä koulun luokkaretkelle ja se tuntuu nyt vastapäisen gangsteripomon edessä ikävältä muistolta ennen tämän keikan rahojen saantia suunnitellun murhatyön vastaanottamisen yhteydessä, jos se yhtään lohduttaa, pitää tunnelmaa yllä ja parantaa näinollen tämän videopelin kokemustasi.

tl;dr:
Jokainen dialogi alkaa ja päättyy juuri sillä mistä se alkoikin, et voi vaikuttaa onko se mielestäsi huono vai hyvä juttu mistä nyt keskustellaan, saati onko sillä muuta vaikutusta kuin korkeintaan et paljonko pelaajana haluat lisää pelitunteja mittariin kuulemalla lisää sontaa ainoasta pakkovalinnastasi.

Dialogia on vain mainissa niin että on edes illuusio vaikuttaa keskusteluun, muualla pelissä sitä ei ole. Sideissa on keskustelua, mutta se on vielä köyhempää sekä merkityksettömämpää. Ihmiset, kauppiaat tai muut npc:t eivät edes keskustele kanssasi, tähän asti ainakaan ollenkaan: Tarinan ulkopuoliset npc:t ovat vain merkityksettömiä koristeita katukuvaan. Kauppiaat eivät edes myy, ellei ne ole pari hassua jotka koko pelin kartasta löytyy valmiiksi merkattuina. Night Cityssa on näemmä helppo saada liiketilaa, mutta ei myyntilupaa.
 
Viimeksi muokattu:
Olihan se arvattavissa että tuo älytön hype tulisi puremaan jossain vaiheessa takaisin. Tämä oli alkujaankin roolipeli, mutta pian FPS ja GTA jengi liittyi jonoon ja tästä alettiin odottamaan "lopullista peliä" jossa voi tehdä mitä vain fotorealistilla grafiikoilla, mutta cyberpunk teemalla.

Siitä huolimatta bugien määrä, fysiikan mallinnus, tekninen raskaus ja paikoittainen maailman "kuivuus" pistää kyllä kysymään että mitä siellä oikein touhuttiin viimeiset 10v? Ei siis vittuiluna, mutta oikeasti kiinnostaisi saada jonkinlainen "making of"-dokkari aiheesta jossa kerrottaisiin että mihin se aika upposi pääosin ja miten tämä voi olla edelleen tällaisessa kunnossa. Joskus 2012-2013 julkaistiin traileri jossa sanottiin että "julkaistaan kun se on valmis" ja nyt 7-8v myöhemmin tulee ulos peli jota ei oikein millään osa-alueella voi sanoa valmiiksi.

Eivätkös ne jossain kohtaa myös laittaneet koko projektinkin uusiksi? Muistelen että ensimmäisessä työstämässään visiossa pelissä olisi pitänyt olla vaikka mitä hahmoluokkia, kuten rokkitähtiä, hakkereita ja monia muita joita en nyt muista. Sitten jossain kohdin päättivät typistää ja tiivistää peliä vähäsen, liekö sitten syynä ettei peli olisi toiminut alkuperäisen vision mukaan vai puuttuiko taito tehdä sen kaltaista peliä vai mikä ikinä olikaan syynä.

Oma intuitio on varoitellut että pettymys tästä pelistä saattaa tulla, kun alkoi kuulua uutisia eri ominaisuuksista joita on poistettu pelistä. Mm. autojen kustomointi, seinäjuoksut ja sellaset. En nyt yritä mitään jälkiviisastella kuitenkaan.
 
Tuo 1.04 patch näytti auttavan fps kyykkäyksiin samoilla asetuksilla mitä oli. Heittämällä vuoden paras peli. W3 oli parempi, koska teema oli itselle se mieluisampi. Ärsyttää toi ajelu ja tulee välillä GTA mieleen, josta en pidä yhtään.
 
Eivätkös ne jossain kohtaa myös laittaneet koko projektinkin uusiksi? Muistelen että ensimmäisessä työstämässään visiossa pelissä olisi pitänyt olla vaikka mitä hahmoluokkia, kuten rokkitähtiä, hakkereita ja monia muita joita en nyt muista. Sitten jossain kohdin päättivät typistää ja tiivistää peliä vähäsen, liekö sitten syynä ettei peli olisi toiminut alkuperäisen vision mukaan vai puuttuiko taito tehdä sen kaltaista peliä vai mikä ikinä olikaan syynä.

Oma intuitio on varoitellut että pettymys tästä pelistä saattaa tulla, kun alkoi kuulua uutisia eri ominaisuuksista joita on poistettu pelistä. Mm. autojen kustomointi, seinäjuoksut ja sellaset. En nyt yritä mitään jälkiviisastella kuitenkaan.

En nyt ihan hirveän tarkkaan ole seurannut tässä viime vuosina tätä kehitystä tai muutakaan uutisointia, vaikka alusta asti hype onkin ollut kova. Tuo 7-8v alkaa olla jo semmoinen kehityskaari, ettei sitä voi ajatella ihan samalla tavoin kuin jonkin ns. keskiverron pelin kehitystä. Ei sitä varmaan ole heti silloin lähdetty tekemään jokin kirkas visio mielessä, vaan alkuun on konseptoitu mitä kaikkea peliin edes sisällytetään kuitenkin kunnioittaen sitä alkuperäistä peliä. Samassa ajassa on ehtinyt jo rautakin kehittymään aika lailla ja nyt tietenkin viimeisimpänä uusi konsolisukupolvi ja näytönohjaimet ihan julkaisun kynnyksellä. Varmaan myyntimiesten ja devaajien käsitykset "valmiista" poikkeaa toisistaan myös jonkun verran. Toisaalta jossain vaiheessahan se neppailu on pakko viheltää poikki ja julkaista peli, koska kustannukset juoksee koko ajan ja osakeyhtiön tarkoitus nyt kuitenkin on tuottaa omistajilleen rahaa.

Eiköhän tästäkin tule W3:n tapaan koko lailla eri peli, kunhan bugit saadaan korjattua lähikuukausina ja lyödään parit DLC:t kylkeen. Jotain puuttuvia perusjuttuja, kuten hahmon kustomoinnin myöhemmin pelissä, voisi kuvitella lisättävän aika nopeastikin.
 
Tässä parin päivän pelaamisen jälkeen todella tyytyväinen, nolla odotuksilla lähdin mutta witcher porukalta odotti hyvää lähdemateriaalia kunnioittavaa peliä ja tunnelma ollut kohdallaan necromancerin ystäville. Eniten häirinnyt bugaava ui ja puhelin mutta autosave on tehty hyvin joka pitänyt pahimmat vitutukset kurissa
 
Itse olen odottanu niitä W3:n Red Blood Baron-tyyppisiä sivutehtäviä, mutta nyt ollaan menossa Act 2 ja so far sivutehtävät on ollu todella tylsiä "mene paikkaan x, tapa henkilö y"-tyyppisiä missuja.
Tuntuu että pääjuoni on ainoa mielenkiintoinen asia tässä eikä sitäkään taas viittis liian nopeasti ahmia eteenpäin..

No, katotaan jos tämä paranee loppua kohden mutta ei nyt toistaiseksi oikein vaikuta miltään kympin ja kaiken hypen arvoiselta peliltä.. :sori:
Mistähän tää tornari et Bloody Baron questline olis sivutehtävä Witcherissä on saanu alkunsa? Se nimittäin on edelleenkin päätarinan tehtävä, joka on pakollinen ratkasta tavalla tai toisella et tarina kulkee eteenpäin. Omat muistikuvat oli jossain välissä kans siinä et se olis sivutehtävä, mut uudelleen kun pelas niin huomaskin et näin ei ollukkaan.

Siitä huolimatta, ihan samalla tavalla siinä Witcherissäkin oli niitä tusinasidequestejä joita tässäkin on. Vastapainona Witcherissä oli sit muutama ihan tarinaakin sisältävä sivutehtävä, mut ne oli aika harvassa ja ne annettiin sitä mukaa "automaattisesti" mitä päätarinassa eteni. Pakko ei ollu tehdä, mut kyl siihen suuntaan yleensä aika vahvasti viitottiin et tekisit. Carnal Sins nyt esimerkkinä.
Kovasti jakaa mielipiteitä tai ainakin moni tuntuu olevan pettynyt. En tiiä, ite ootin paljon mut aikalailla justiinsa tän kaltaista. Kyllähän tässä tuoksuu vahvasti just CD Projekt Red pelimekaniikassa ja maailmassa ja mulle se tuoksuu erittäin hyvälle. Hype oli tietysti valtavaa ja sen myötä osa ehkä ootti jotain maailmoja mullistavaa. Meikäläiselle odotukset on täyttyny tosi hyvin ja tuntuu mahtavalta ku on löytäny sen saman fiiliksen pitkästä aikaa että ei malta ees koisaan mennä vaan keittelee kahvia näin yölläkin. Tällästä se oli aikanaan System Shockin, Baldur's Gaten, Deus Exen, Witcherien ja muutaman muun kanssa. Mahtavaa et näitä tunnelmia tulee edelleenkin sillon tällön.
Viikko tai kaks ennen julkasua selailin jotain redittiä tjsp. Siel oli jengillä kaikki oheislaitteet Cyberpunkkia mitä pysty, ja taustakuvat tietysti samaa sarjaa. Jos odotukset lataa riittävän korkealle, mitä tässä nyt 7v aikana on täysin mahdollista ja todennäköistä käydä, niin onhan se jonkinlainen pettymys. Oli tää mullakin jossain vaiheessa se odotetuin peli, mutta sitä mukaa kun julkasu siirty ja alettiin puskemaan noita pumpum-tyylisiä trailereita pihalle, niin mun odotukset laski aika olemattomiin sen suhteen et saisin sellasen pelin minkä ite oisin halunnut. Pelaamalla onneks selvis et CDPR:llä ollaan pelattu niitä uusia Deus Exejä ihan antaumuksella, kun pelimekaniikkoja ja muutakin on livahtanut kivasti suoraan tähänkin. Vaikkapa ne suurimmaks osaks turhat koneelta luettavat sähköpostiviestit, cyberware tjsp. Ite toivoin aikalailla alusta alkaen mahdollisimman paljon Deus Exiä muistuttavaa lopputulosta, ja sen onneks jokseenkin sain. Muutamalla puuttella vaan, josta sit seuraavassa lainauksessa lisää.
Ainoa isompi valituksen aihe on se, että dialogivaihtoehtoja ei ole tarpeeksi. Minun hahmoni on vähän juro, epäsosiaalinen ja haluaisi pitää matalaa profiilia. Hänen suustaan tulviva puhe on kuitenkin aika usein ristiriidassa tämän kanssa, vaikka miten yrittäisi valita parhaiten sopivan repliikin. Pelaajasta yritetään joka käänteessä leipoa jonkinlainen badass. Jos pelissä saa kerran itse luoda oman hahmonsa, miksi keskusteluissa ei ole huomioitu sitä ja annettu vaihtoehtoja erityyppisille hahmoille? Eikö roolipelin idea ole roolipelaaminen?
Ja tämähän se on. Dialogivaihtoehtoja on yleensä aika suppeasti, ja ääninäyttelijänä kun toimii vielä sellanen geneerinen miesääni, niin ei mun mielestä oo edes samassa liigassa esimerkiks Witcherin kanssa, ja samalla ottaa sit aika helvetin kovaa uusien Deus Exien dialogeilta pataan.

Täs vähän osittain paistaa sellanen Fallout 4-syndrooma läpi. Dialogivaihtoehtoja on, mutta ne on vähän sellasia et sama asia tulee sanottua eri tavalla, eikä se keskustelu oikeastaan mihinkään suuntaan siitä muutu. Poikkeuksiakin onneks on, ja jotkut tilanteet voidaan ratkasta puhumalla ampumisen sijaan. Niitä on toistaseks ollu aika paljon, mut pienen pettymyksen tuottaa se et se on yleensä ihan yhdestä vaihtoehdosta kiinni. Human Revolutionissa jos halusit esimerkiks alussa päästä sen poliisiaseman sihteeriukon ohi ilman hiippailua, niin siinä piti valita useampi oikea vaihtoehto peräkkäin ja oikeasti miettiä et mikähän saattais olla oikea vastaus tähän. Tässä se on aika selvästi kerrottu suoraan et tästä napista ruvetaan vetämään turpaan, ja tästä napista pääset ohi ilman tappelua. Hirveesti ajattelutyötä dialogin suhteen toisaalta joutunu tekemään, enkä oikeastaan usko sen edes parantuvan missään vaiheessa enää. Osittain ongelmana voi olla kans se, ettei tässä oikeestaan ole omilla valinnoilla mitään merkitystä, jos sellasia tähän mennessä on edes ollu. Homma menee aika tiukilla raiteilla, tai ainakin tähän mennessä on mennyt.

Samaan hengenvetoon voi toisaalta myös mainita ettei se ihan täysin paska systeemi kuitenkaan ole. Tein jotain päätehtävää tossa aikasemmin, ja tuli vastaan tilanne mistä halusin päästä puhumalla eteenpäin sen sijaan et ois tarvinnu ruveta ketään kylmäämään. Yllätyin aika paljon siitä et koska olin aikasemmin tehny aika mitäänsanomattoman sivutehtävän, jonkun niistä Gigeistä jotka on vaan sitä et mee mestoille, tapa tai nouki tää äijä mukaan muuten ja lähde menemään, niin se peli tarjoskin mulle dialogivaihtoehdon liittyen siihen, ja pystyinkin ruveta pullistelemaan et tiiätkö mitä kaverilles kävi tossa vähän aika sitten. Homma hoitu puhumalla.

Mut muuten oon kyllä ollu suhteellisen tyytyväinen siihen miten tän pelin mekaniikat tukee tollasta stealth/non-lethal pelityyliä. Ei tässä ihan niin hyvät mekaniikat ole kun ns. oikeissa hiippailupeleissä, mutta tuskin niitä voi vaatiakkaan kun tän ei käsittääkseni tarkotus ole olla sellanen. Toistaseks muutamaa poikkeusta tai skriptattua kohtausta lukuunottamatta, kaiken on voinu hoitaa ilman et kukaan näkee tai kuolee, ainakaan päähahmon tekojen myötä. Vaihtoehtosia reittejä löytyy aina jos ei pojot riitä jonkun oven avasuun jne.

Mut tarina ei toisaalta oo jaksanu vielä ihan liikaa saada innostumaan. Act 2 menossa jossain kohdin, Act 1 loppupuoli ja siitä Act 2 alkuun oli ihan mielenkiintosta, mutta jotenkin se tuntu lopahtavan jo tässä välissä. Toivottavasti tästä vielä jotain mielenkiintosta tulee, sillä muuten on aika heikoilla kantimilla pelin anti silleen isommassa kuvassa katottuna.
 
Patchin jälkeen peli kaatui suoraan launcherista aina johonkin "Cyberpunk has flatlined"-tekstiin, virallinen ohje kehotti tarkistamaan pelin filut Steamissa ja uudelleenasentamaan ajureita yms. paskaa. Toimi silti suoraan pelin .exestä, mutta jää Steamin achievementit sun muut saamatta niin ei kelvannut. Värkkäsin pelin luoman muistidumpin kanssa ja näkyi aina kaatuvan Nvidian Geforce Experiencen johonkin ladattuun moduuliin, ja GE overlayn kun nappasi pois päältä alkoi heti toimimaan. Ihan siltä varalta, jos jollain muulla tekee samaa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 257
Viestejä
4 487 766
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom