Mutta eikö GTA:ssa sentään ollut AI:ta ja muutenkin toteutettu näitä open world- asioita paremmin? Esim. cyberpunkissa ilmeisesti ei ole edes ajamiseen mitään AI:ta, vaan autot kulkee niillä kiskoillaan vaan. Jos haluut murhata koko kaupungin ilman, että poliisit tulee häiriköimään, peruuta ittes nurkkaan. Poliisit spawnaa aina selkään ja jos oot nurkassa, ne ilmestyy vasta kun lähdet sieltä pois (luultavasti kunnon jesariniksi korjaamaan se, etteivät ne voi saapua autolla).
Enpä mä itekään GTA:sta oo välittänyt sitten ekan GTA:n jälkeen, mutta ainakin gta 4 tuli jossain vaiheessa pelattua läpi ja kyllä se kaupunki siinä tuntui paljon luonnollisemmalta ja kiinnostavammalta kuin tässä. CP:ssä vielä juoksen joka paikkaan, kun ajaminen tuntuu niin uskomattoman tönköltä eikä se kaupunki kyllä tunnu mitenkään kiinnostavalta. Ei oo vaan mitään järkeä tai hauskuutta tehdä yhtään mitään muuta kuin mennä questista toiseen.
Voi olla että GTA:ssa oli jotakin AI:ta esim poliiseilla, mutta itseäni ei siinä kiinnostanut mikään perus sekoilu kaupungissa, vaan lähinnä ne tehtävät ja kaupungin tutkiminen. Kyllä tässä kaupunki kaikkine tasoineen on jotenkin uskottavamman oloinen ja realistisempi, vaikka kuvaakin tulevaisuutta. Itse olen vasta tutkinut noin 15% koko alueesta vaikka 10h takana, onko porukka oikeasti jo käynyt koko mapin lävitse?
Tästä en kyllä ole samaa mieltä. Itellä vasta 11h takana mutta sivutehtävät on olleet melko uniikkeja tähän asti.
Juuri tein tehtävän jossa pitää käännyttää 7 kapinoivaa tekoälytaksikuskia takaisin taksifirman leipiin. Jokaisella oli erilainen ja melko mielenkiintoinen syy kapinoinnille.. ei tälläsiä tehtäviä voi copypasteksi sanoa.
Siellä on hyviäkin seassa ja itse vaikutuin tästä:
Act 2 alku sidequest
Kun pidettiin muistotilaisuutta ja kuunteli mitä ihmiset sanoivat kaverista, tuossa on CDPR ominaisuutta mistä itse tykkään ja onneksi Jackie tuli jotenkin tutuksi pelin aikana ennenkuin kuoli.
Sivutehtävistä vielä, tuntuu että näin Act 2 alussa puhelin pärisee koko ajan ja mene sinne ja tänne, välillä tulee mieleen Kimin sanonta formuloista "leave me alone i know what i'm doing"
Kyllä tässä kaupunki kaikkine tasoineen on jotenkin uskottavamman oloinen ja realistisempi, vaikka kuvaakin tulevaisuutta. Itse olen vasta tutkinut noin 15% koko alueesta vaikka 10h takana, onko porukka oikeasti jo käynyt koko mapin lävitse?
Itse en ole edes käynyt sielä Nomadin aloitus paikassa uudestaan(voiko edes käydä) mutta samat poliisien pidätykset toistuvat kerta toisensa jälkeen tai jossain on poliisi tai panttivankitilanne päällä.
Kaupunkihan on hyvin luotu pintapuolisesti ei siinä mitään, juuri sitä mitä voisin sitä cyberpunkista odottaa mutta juuri noi tietyt asiat vuorovaikuttamisen kanssa tai maailma eläisi "omaa" elämäänsä.
Pelin alussahan mäkin olin että "WoW" hienoa kuinka täällä kaupungissa tapahtuu mutta kovin nopeasti kävi selväksi että tämä toistaa ja toistaa itseänsä.
Ja uskon että arvosteljiat ketkä ovat juosseet tarinan läpi siinä 15h aikana niin eivät ole osaneet tuota katsoa.
Miksi luoda noin upea maailma jos sisältö on melkein huonompaa kuin mitä parhaimillaan jo x360/Ps3 laitteistot pystyivät tarjoamaan eli raudasta tämä asian ei pitäisi olla kiinni.
5min teknologia demona Night City varmasti menee kaikki asetukset täysillä ja RT efektit mukaanluettuna mutta sisältö vain ei ole enään 2020 luvun vaatimusten mukaisesti ja huomautan, etten ole pelanut peliä kuin sen 12h ja enkä tiedä jos loppupelissä paranee meno joten korjatkaa jos olen väärässä mutta täilläinen näppituntuma.
Itse olisin repinyt kaikki hienot RT effektit ja muut valaistukset pois jos tilalle olisi saatu parempi pelimaailma ja toki tässä on oma lehmä ojassa "Wink wink"
No mutta kaikesta valituksesta/itkusta huolimatta palaan Night Cityyn, se ei ole täydellinen mutta jokin sinne kutsuu ja kai se on tärkeintä.
P.S: Pakko antaa profiittia CDPR:lle, ainoa PC peli jota suostunut pelamaan 30fps lukon kanssa, ehkä serrin päivityksen aika.
Ja sellainen kysymys piti heittää, onko noi poliisit punaisiakalloja oli sitten pelaaja millä tasolla tahansa vaiko saako ne sitten päihitettyä jossain välissä?
Tuossa erittäin tarkka vertailu eri DLSS modeista ja natiivista. Lukuunottamatta ultra performancea, kaikki DLSS modet antavat sekä paremman kuvanlaadun että FPS kuin natiivi.
Hyvää vertailua tehty tuossa, mutta taitaapi olla niin että TAA on natiiviresolla pelattuna pakotettuna päällä Cyberpunkissa ja siksi DLSS modetkin antavat natiivia laadukkaampaa ja paikoin jopa terävämpää kuvaa ulos....Toivottavasti tulee joku mod/fix, että tuon TAA:n saa pois sumentamasta.
Perintiset tiedostojen tarkistus tehty ja nvidia ajurit uudet tai DDC:lla vedetty uusiksi, kuulostaa softa ongelmalta.
Toinen on sitten että vetäset nettistä koneen ja pois virustorjunut jos auttaa tai ei ole mitää USB ylimääräisiä laitettu.
Tässä varmaan kaikki vinkit mitä kuullut eri pelien kohdilla ubisoftista aina Rockstarin peleihin.
Itselläni laitteisto on minium ja requimentsin välissä ja toistaiseksi laitteisto pysynyt "kasassa" pelin kanssa.
Paitsi että pelissä on myös ovia joihin käy vain jompi kumpi. Itsellänikin tällä hetkellä kaksi questia jota en saa suoritettua loppuun, kun on ovi joka vaatisi vähintään 6 technical abilityn auetakseen. Body vaihtoehtoa ei tarjota ollenkaan ja se onkin itselläni kympissä.
Mulla ei oo kumpaakaan stattia sen vertaa et ovista pääsis läpi, ja silti kaikki questit on saanu suoritettua. Kattelee vähän vaan ympärilleen niin eiköhän sieltä joku vaihtoehtonen reitti löydy. Siitä nyt ainakin plussaa et ovat pöllineet tuonkin aika pitkälti suoraan Deus Existä ja muista hiippailupeleistä.
Hienoa kävin just siivomassa jonku klubin 3 kerrosta vihollisia kerkesin talosta ulos, hypätä autoon ja aloin tippumaan loopilla kartan läpi..
Ensimmäinen isompi bugi itellä, menny nii hienosti tähä mennes No ei muuta ku uudestaan!
Hienoa kävin just siivomassa jonku klubin 3 kerrosta vihollisia kerkesin talosta ulos, hypätä autoon ja aloin tippumaan loopilla kartan läpi..
Ensimmäinen isompi bugi itellä, menny nii hienosti tähä mennes No ei muuta ku uudestaan!
Jännä miten paljon peli jakaa mielipiteitä. Osalla tietenkin vaikuttaa suurempi bugien määrä (itselle tullut vastaan vasta 2 ihan mitätöntä bugia 7h pelailun aikana), mutta siis niiden lisäksi pelimaailma, tehtävät ja tarina jne. Välillä muiden arvosteluja ja kommentteja lukiessa tulee mieleen että puhutaankohan me nyt ihan varmasti edes samasta pelistä.
Puuh.. Pakko pitää taukoa, kun alkoi se vuosi sitten gameplayvideolla nähty tulitaistelu kyllästyttää. Mulla on tapana käydä läpi jokaikinen nurkka jotta löydän kaiken mahdollisen ja sitten kun sieltä ei löydy mitään niin etsin vielä kerran ja kyllästyn niin että on tauon paikka.
Toki mutta on tuo silti täysin ripulia että vaatii 2-3 headshottia tai 20 kutia torsoon että porukka kuolee (easy vaikeustasolla). Ohjaimella tätä yrittänyt pelata vaan onhan tuo ihan järkyttävää combatin osalta. Käytännössä voi pelata kuin easylla ellei halua kuolla jatkuvasti. Korjaisivat nyt ensialkuun tuon aim assistin niin että seuraa sitä targettia edes vähän aikaa jos se liikkuu.
En pelaa ohjaimella mutta hiirellä pelatessa tarkoitus on kompensoida rekyyli vastaliikkeellä. Se on erittäin toimiva tapa tehdä mielenkiintoinen tulitaistelu ja se toimii hyvin kehutuissa PUBG:ssa ja Escape from Tarkovissa. Eri aseilla on erilaiset "rekyylikuviot" ja kannattaa koittaa ampua seiniin että näkee minne se vetää. Tuon kun oppii niin taistelusta tulee hauskaa.
Ja sellainen kysymys piti heittää, onko noi poliisit punaisiakalloja oli sitten pelaaja millä tasolla tahansa vaiko saako ne sitten päihitettyä jossain välissä?
Varmaan perusjamppojen pääkallot katoaa ja joiltain ei katoa koskaan jotta pelissä säilyisi jonkinlainen mielenkiinto.
Epäilen että ainakin Trauma Teamin ("lentävät lääkärit") palkkaamat vartijat/suojelijat ovat aina kaikista parhaita ja hankalia vastustajia. Olivat tuttuja jo Kyberpunk2020:sta. Jos kalliin Trauma Team -tilin omistajan (poliitikko/liikemies/jne.) syke laskee liikaa niin on taattu että paikalle saapuu Trauma Team 180 sekunnissa. Jos paikalla on henkilöitä/tulitaistelu jotka estävät asiakkaan luokse pääsyn niin TT:lle ovat kaikki keinot sallittuja asiakkaan hengenpelastamiseksi.
Juuri tuollainen pikkutarkka tulevaisuudesta kuvaaminen on tämän pelin vahvuus ja se iskee suoraan tuohon avoimeen maailmaan lokeroon minulla. Joka paikka on aivan viimeisen päälle tehty ja ei ole paha ongelma jos jossain bugitaa poliisirosvo-scripti tai jotain vastaavaa. Kyllä mullakin silti suorastaan vitutti kun juttelin fixerin kanssa autossa ja 10 metrin päässä oli tulitaistelu. PAMPAM! PAM! PAM! PAM! PAM! PAM! !
Se unohtui silti nopeasti.
Mainokset, tunnelma ja "kirjat" ovat loistavia. No okei, olen vasta törmännyt yhteen oikeasti hyvään kirjaan, muut ovat olleet pelkkää loren avaamista keinotekoisesta lihasta, cyberspykoosista, jne. mutta niistä voi olla hankala saada otetta jos cyberpunkin maailma ei ole vielä tuttu. Mutta tuo kirja(sarja) joka kiinnosti, se kertoi ensimmäisen osan perusteella (30 riviä tekstiä) kahden ihmisen välisestä väittelystä, toinen heistä elää utopiassa jossa robotit hoitavat kaiken ikävän ja toinen tekee vielä työkalut ja tulen käsin. Toivottavasti löydän seuraavan osan nopeasti!
Olet vasta pelanut 7h ja mäkin jotain tunteja enemmän mutta kaikki ovat varmasti sitä mieltä että päätarina rulaa ainakin ubisoftien teosten yli että heilahtaa mutta itse pelimaailma ja sen vaatimukset vuonna 2020, onkin sitten se oma vaatimus mitä haluaa.
Huonomillaan mä antaisin pisteitä tälle 7/10 ja parhaimillaan 9/10 niin jos nyt loppupeli suunnilleen pysyy samana niin kasin pinnassa oltaisin, eikä tarkoita todellakaan huonoa peliä mutta ei taas sitä "messiasta" jota odotettiin witcher 3 jälkeen.
Näin 5v myöhemmin ja tietäen CDPR vahvuudet, siksi en varmaan osaa antaa hypepisteitä itse tarinalle vaikka onkin mielenkiintoinen koska sitä minä odotin niiltä ja mitä en odottanut niin lista on pitkä ja sitten mennääkin sinne 7/10 puolella.
Epäilen että ainakin Trauma Teamin ("lentävät lääkärit") palkkaamat vartijat/suojelijat ovat aina kaikista parhaita ja hankalia vastustajia. Olivat tuttuja jo Kyberpunk2020:sta.
Okei, tämä selittääkin paljon, pelaajan ei kuulukkaan siis voittaa kaikkia pelimaailman hahmoja tai varsinkaan alussa parinkymmenen tunnin jälkeen.
Kuten minä ja moni varmasti muukin kuvittelee tämän jotenkin eritavalla.
Sun hahmosi on tasolla 50 tai yli ja pumpum jutut vedetty äärimilleen ja pelattu se 150h niin alkaa kytät tippumaan.
Tässä minä ja monet tehdään se virhe koska aina katsottaan peliä GTA näkökulmasta/Far cry eikä niinkään roolipelimäisesti.
Se kun tuntuu vain niin turhauttavalta kun ammut oikein tähdätyn headsotin paljaaseen päähän ja eikä kaveri tipu. Far cryissa oli kiva mennä aina kallion päälle ja tähtää kaukaa ja hartaasti sitä yhtä täydellistä osumaa ja PAM!
Fixed an issue with completing the final objective in Gig: Freedom of the Press.
Fixed an issue with starting conversation with Johnny at the end in Life During Wartime.
Corrected a rare issue with NPCs no longer calling V if A Like Supreme quest was abandoned mid-way.
Fixed an issue with Nix not going into his default state in Spellbound and KOLD MIRAGE.
Fixed issues blocking progress in I Fought The Law if the quest area is left.
Fixed inability to find Delamain in Epistrophy.
Fixed issues related to remaining in the second phase of the quest after finishing Pacifica fight with Ozob if played after Finals.
Fixed an issue with Nomads no longer present if V leaves the quest area mid-combat in With a Little Help from My Friends/Queen of the Highway.
Adjusted mappings and re-enabled quest tracker in M'ap Tann Pèlen/I Walk the Line/Transmission.
Fixed constraints on freedom to get up and sit down if neither blueline condition is met in Violence.
Fixed issues with time and space resulting from leaving the quest area or abandoning the quest in Following the River.
Fixed an issue with conversation with Johnny not starting after leaving the hotel in Tapeworm.
Fixed an issue with quest being blocked upon leaving the quest area before climbing the hill in Following the River.
Fixed the objective “Go into booth 9” not completing if the room’s entered too fast in Automatic Love.
Fixed Jackie’s issues with sitting still in The Ripperdoc.
Other quest fixes
Gameplay
Fixed the preview in weapon crafting.
Visual
Reduced vehicle appearance pop-in.
Speeded up switching first person perspective to third person perspective in a vehicle.
Fixed issues with animations missing from important quest NPCs during cinematics.
Performance & Stability
Improved stability, including various crash fixes.
Miscellaneous
Modified the flashing effect on braindances to reduce the risk of inducing epileptic symptoms. The effect has been smoothed out and the flashes reduced in frequency and magnitude.
Removed copyrighted songs incorrectly present in the game with "Disable Copyrighted Music" feature toggled on.
PC-specific
Switching language to default in the in-game settings now correctly sets it to the language of your Steam client.
Console-specific
Improved reflections quality on Xbox One and PlayStation 4 to eliminate the smudge effect.
Fixed “The Wasteland” achievement being stuck on 97% after completing all relevant missions in The Badlands on Xbox.
Fixed an issue with missing PT-BR VO for Xbox players in Americas
Prismoista kävin peliä katselemassa, mutta yllättäen kaikkialta loppu. Täytyy ensi viikon viikonlopuksi hankkia GOG-koodi jostain. Toivottavasti siihen mennessä ehtii tulla jo lisää patchia, niin ei ole täysin buginen tekele.
Fixed an issue with completing the final objective in Gig: Freedom of the Press.
Fixed an issue with starting conversation with Johnny at the end in Life During Wartime.
Corrected a rare issue with NPCs no longer calling V if A Like Supreme quest was abandoned mid-way.
Fixed an issue with Nix not going into his default state in Spellbound and KOLD MIRAGE.
Fixed issues blocking progress in I Fought The Law if the quest area is left.
Fixed inability to find Delamain in Epistrophy.
Fixed issues related to remaining in the second phase of the quest after finishing Pacifica fight with Ozob if played after Finals.
Fixed an issue with Nomads no longer present if V leaves the quest area mid-combat in With a Little Help from My Friends/Queen of the Highway.
Adjusted mappings and re-enabled quest tracker in M'ap Tann Pèlen/I Walk the Line/Transmission.
Fixed constraints on freedom to get up and sit down if neither blueline condition is met in Violence.
Fixed issues with time and space resulting from leaving the quest area or abandoning the quest in Following the River.
Fixed an issue with conversation with Johnny not starting after leaving the hotel in Tapeworm.
Fixed an issue with quest being blocked upon leaving the quest area before climbing the hill in Following the River.
Fixed the objective “Go into booth 9” not completing if the room’s entered too fast in Automatic Love.
Fixed Jackie’s issues with sitting still in The Ripperdoc.
Other quest fixes
Gameplay
Fixed the preview in weapon crafting.
Visual
Reduced vehicle appearance pop-in.
Speeded up switching first person perspective to third person perspective in a vehicle.
Fixed issues with animations missing from important quest NPCs during cinematics.
Performance & Stability
Improved stability, including various crash fixes.
Miscellaneous
Modified the flashing effect on braindances to reduce the risk of inducing epileptic symptoms. The effect has been smoothed out and the flashes reduced in frequency and magnitude.
Removed copyrighted songs incorrectly present in the game with "Disable Copyrighted Music" feature toggled on.
PC-specific
Switching language to default in the in-game settings now correctly sets it to the language of your Steam client.
Console-specific
Improved reflections quality on Xbox One and PlayStation 4 to eliminate the smudge effect.
Fixed “The Wasteland” achievement being stuck on 97% after completing all relevant missions in The Badlands on Xbox.
Fixed an issue with missing PT-BR VO for Xbox players in Americas
Prismoista kävin peliä katselemassa, mutta yllättäen kaikkialta loppu. Täytyy ensi viikon viikonlopuksi hankkia GOG-koodi jostain. Toivottavasti siihen mennessä ehtii tulla jo lisää patchia, niin ei ole täysin buginen tekele.
En pelaa ohjaimella mutta hiirellä pelatessa tarkoitus on kompensoida rekyyli vastaliikkeellä. Se on erittäin toimiva tapa tehdä mielenkiintoinen tulitaistelu ja se toimii hyvin kehutuissa PUBG:ssa ja Escape from Tarkovissa. Eri aseilla on erilaiset "rekyylikuviot" ja kannattaa koittaa ampua seiniin että näkee minne se vetää. Tuon kun oppii niin taistelusta tulee hauskaa.
Ero onkin siinä, että PUBG on hyvinkin nautinnollista myös pädillä. Tämä ei todellakaan ole. Itsekin oli pakko vaihtaa easylle, kun tuo combat on niin ripulia. Ihan sama miten aseet käyttäytyy, kun hahmon ohjaus ja kameran liikkeet ei todellakaan tottele siten kuten 2020 pelin kuuluisi. Ja juurikin kun edes assistilla ei seuraa laisinkaan, niin tuo on ihan mahdotonta. Ei tuolla osuisi edes liikkuvaan kuorma-autoon, saati hämärällä kujalla äijiin laatikoiden taakse. Kaiken lisäksi tuo nappaa torsoon, jolloin headshotteja ei saa ollenkaan. Normal tasolla kuoli ihan vain siihen, että ammukset loppui kokoajan, koska ei noihin osu. En muista ihan hetkeen missään olleen näin surkea ampuminen pädillä.
Toki koko liikkuminen/kameran kääntö on aivan kamala ja joku tässäkin ketjussa mainitsi et autojen ajotuntuma olisi hyvä.. ei tää ny mikään watch Dogs ole, mutta ei tuota hyvällä omalla tunnolla voi hyväksi sanoa.
Steamista tuli äsken reilun gigan pätsi, latasi 100% ja jäi jumittamaan siihen, ei tunnu auttavan steamin tai koneen käynnistäminen tai pelitiedostojen tarkistus, jää silti aina jumittamaan tohon 100%
e. meni vihdoin päivitys läpi mutta nyt kaatuu peli aina kun yrittää käynnistää
Asentelin afterburnerin, niin fps siellä näyttää aika hyvältä, jos ne nyt paikkaansa edes pitää.
Tuossa seikkailin autolla ympäriinsä, ekasta ja kolmannesta persoonasta ja juoksin pitkin katuja. Average 149fps ton mukaan.
Tuo on toki mittausvirhe averagen osalta. Itsella on 5600X + 3070 aikalailla samoilla asetuksilla, tosin 1440p, ja joku 60-70FPS average lienee yhtään rehellinen.
Näköjään gog aloitti pätsäämisen heti kun lopetin pelaamisen. Itse sisällöstä en osaa vielä sanoa, mutta "ammuskelutuntuma" on ihan jees. Mitä muutamaa arvostelua luin, niin sivuquesteja ja pelin tunnelmaa kehuttiin kovasti. Olen pelannut vasta 3 tuntia ja tähän asti peli on toiminut moitteettomasti. Asetukset ovat osittain high ja ultra (ne jotkut varjot jotka hyydyttää pelin medium), ray tracing ultra, dlss balanced ja FPS jossain 60 - 70 pinnassa. Näyttö ultrawide 3440 x 1440p, 8700k 4,7 Ghz ja 2080 Ti n. 1900MHz kelloilla. Olen suorastaan ihmeissäni kun pyörii niin sulavasti vaikka olen täältä lukenut muuta. Näköjään nvidian ajuritkin olivat edellistä versiota. Päivitin nyt sekä pelin, että ajurit. Huomenna nähdään paraniko entisestään.
Itelle tuli yksi tosi hauska bugi vastaan aikaisemmin päivällä.
Kutsuin autoni ja jäin odottelemaan sitä tien varteen. Autoa ei näkynyt, joten juoksin hieman eri paikkaan ja kutsuin sen uudestaan: auto tuli pienen ryminän saattelemana nurkan takaa paikalle AIVAN PASKANA. Kolme ovea ja takakontin luukku poissa, sekä etupuskuri roikkui toisesta reunasta. Tekoäly ollut vähän kaahailemassa.
Ihan mukavaa ollut, mitään täysin pelin rikkovia bugeja ei ole ollut, mitä nyt kahdesti on pitänyt ladata quick save joko bugittavan questin tai UI:n elementin takia. Asetuksia säätämällä pyörii noin 45-60fps 3440x1440 resolla GTX 1080 Ti:lla, ja näyttää vielä aika hyvältä.
Onko muilla tullut vastaavaa ongelmaa että 3440x1440 resolla valikoissa ja tutoriaalissa tulee mustat reunat kuvaruutuun ja osa tekstistä leikkautuu pois tai aluetta ei voi käyttää hiirellä? Todella ärsyttävää.
Onko muilla tullut vastaavaa ongelmaa että 3440x1440 resolla valikoissa ja tutoriaalissa tulee mustat reunat kuvaruutuun ja osa tekstistä leikkautuu pois tai aluetta ei voi käyttää hiirellä? Todella ärsyttävää.
kun tuo combat on niin ripulia. Ihan sama miten aseet käyttäytyy, kun hahmon ohjaus ja kameran liikkeet ei todellakaan tottele siten kuten 2020 pelin kuuluisi. Ja juurikin kun edes assistilla ei seuraa laisinkaan, niin tuo on ihan mahdotonta.
Kokeilitko säätää asetuksia, tiedän ettei ne kuuluisi mutta sain paljon paremmaksi pelituntuman asetuksien kautta, muissa peleissä vain sekin homma tehdään paljon helpommin omaa näppisiin.
Itelle tuli yksi tosi hauska bugi vastaan aikaisemmin päivällä.
Kutsuin autoni ja jäin odottelemaan sitä tien varteen. Autoa ei näkynyt, joten juoksin hieman eri paikkaan ja kutsuin sen uudestaan: auto tuli pienen ryminän saattelemana nurkan takaa paikalle AIVAN PASKANA. Kolme ovea ja takakontin luukku poissa, sekä etupuskuri roikkui toisesta reunasta. Tekoäly ollut vähän kaahailemassa.
"omistaja kutsuu minua, tulen vaikka läpi harmaa kiven!"
Tässä asiassa peli yrittää seurata "realisista" kautta eikä tyhjästä ilmestymistä paitsi poliisien toimesta, nehän tulee sinne vaikka et olisi koskaan ollutkaan siellä!
No jooh, tässä varmaan pyritty siihen ettei pelaaja voi kaivaa itsellensä kuoppaa ja tappaa kyttiä miten tahtoo mutta "illusio" siitä hajoo. GTA sarjassa tuota oli joskus kiva tehdä.
Onko muilla tullut vastaavaa ongelmaa että 3440x1440 resolla valikoissa ja tutoriaalissa tulee mustat reunat kuvaruutuun ja osa tekstistä leikkautuu pois tai aluetta ei voi käyttää hiirellä? Todella ärsyttävää.
Kokeilitko säätää asetuksia, tiedän ettei ne kuuluisi mutta sain paljon paremmaksi pelituntuman asetuksien kautta, muissa peleissä vain sekin homma tehdään paljon helpommin omaa näppisiin.
Sain joo sit paljonkin paremmaksi kun tajusin et siellä on kohta et näytä lisää asetuksia. Curveksi raw ja kaikki buustit pois. Ei se vieläkään kyllä hyvä ole, mutta on vielä testaamatta redditissä olleet asetukset.
Sain joo sit paljonkin paremmaksi kun tajusin et siellä on kohta et näytä lisää asetuksia. Curveksi raw ja kaikki buustit pois. Ei se vieläkään kyllä hyvä ole, mutta on vielä testaamatta redditissä olleet asetukset.
Siis minulla oli ongelmia saada pelaajan hahmon pään pyörittäminen normaaliksi ja siihen viive, sitten tähtäimen kanssa sama homma ja vielä zoomi/Sniputtanuminen.
Siis yksinkertainen homma tehty niin monimutkaisesti.
Kun sain hyvän open worldi pyörimisen niin liian nopea tähtäimiseen, no sekoilu niiden kanssa ja sitten vielä kiikaritähtäimisen kanssa ja plus voit säätää eri viiveet ja maksimi kohdat niille minkä ajan päästä alkaa pyörimimään täysiä.
Mä mietin että mitä vittua oikeasti. Muissa peleissä tehty yhden asetuksetn taakse kaikki ja tässä tämä on vitumoisen tunnin operaationin taakse, taitaa koskea kaikkia ketkä pelaa tatilla?
Itelle tuli yksi tosi hauska bugi vastaan aikaisemmin päivällä.
Kutsuin autoni ja jäin odottelemaan sitä tien varteen. Autoa ei näkynyt, joten juoksin hieman eri paikkaan ja kutsuin sen uudestaan: auto tuli pienen ryminän saattelemana nurkan takaa paikalle AIVAN PASKANA. Kolme ovea ja takakontin luukku poissa, sekä etupuskuri roikkui toisesta reunasta. Tekoäly ollut vähän kaahailemassa.
Ihan mukavaa ollut, mitään täysin pelin rikkovia bugeja ei ole ollut, mitä nyt kahdesti on pitänyt ladata quick save joko bugittavan questin tai UI:n elementin takia. Asetuksia säätämällä pyörii noin 45-60fps 3440x1440 resolla GTX 1080 Ti:lla, ja näyttää vielä aika hyvältä.
Mulla kävi niin, että kutsuin autoa. Ei tullut.... odotin. Kutsuin uudestaan. Auto tippui taivaalta syttyi palamaan ja jäi katolleen. Se tuli siis pikapostissa.
Kerran autoista puhe ite eksyin jonnekki autiolle parkkipaikalle läpikulkumatkalla yhtäkkiä toisen auton SISÄLTÄ RÄJÄHTI toinen auto ulos ja lens kaares katolleen
Se oli ensin viel niinku pienempi ja suureni siin ku se tuli sielt ulos.. hmh näytti jotenki uskottavalta
Kyllä, allekirjoitan monet noista asioista. En ihan noin rankasti tyrmää mutta ei tämä kyllä vertaudu ésim juuri GTA V:n todella mielenkiintoiseen maailmaan sitten mitenkään.
Tämä on paljon staattisempi ja tylsempi ja jos teema ei olis cyberpunk/scifi, niin melko keskinkertainen tekelehän tämä olisi.
Itse olen odottanu niitä W3:n Red Blood Baron-tyyppisiä sivutehtäviä, mutta nyt ollaan menossa Act 2 ja so far sivutehtävät on ollu todella tylsiä "mene paikkaan x, tapa henkilö y"-tyyppisiä missuja.
Tuntuu että pääjuoni on ainoa mielenkiintoinen asia tässä eikä sitäkään taas viittis liian nopeasti ahmia eteenpäin..
No, katotaan jos tämä paranee loppua kohden mutta ei nyt toistaiseksi oikein vaikuta miltään kympin ja kaiken hypen arvoiselta peliltä..
Munkin on pakko kompata, tykkään taistelusta, hakkerointisysteemistä ja tarina vaikuttaa mielenkiintoiselta mutta hieman syö immersioita jo alussa
kun erämaassa kaikki on kuin vahanukkeja pöydissään ja grillien äärellä. Ei viitsisi pienistä valittaa mutta sain sellaisen käsityksen että maailma on "hengittävä ja pelaajan tahtiin elävä".
Toistaiseksi tuntunut kyllä se puoli pettymykseltä. Jostain syystä Withcer 3:sen maailma, jonka juuri keväällä läpi viimein pelasin tuntuu enemmän olevan "läsnä" pelaajan kanssa....jos jotain termiä tähän hakisi. Kaikki tuntuu jotenkin staattiselta vaikka nättiä onkin.
Hyvä peli tämä silti on, mutta ei mitään GOTY-kamaa, omasta mielestäni.
Niille, jotka haaveilevat konsolilla niin tätä peliä ei kannata hankkia jos ei omista uuden sukupolven konsolia. Näyttää sille, että aika rikki peli on vanhoilla konsoleilla. Taitaa hieman paremmin pyöriä PS4llä kuin Xboxilla, mutta suosittelen jättämään väliin ja ostamaan koneelle tai sitten uuden sukupolven konsolille, mutta sitten varmaan kannattaa odottaa uutta versiota niille.
Tämäkin peli olisi todella paljon parempi kun se olisi ollut putkijuoksu, kuten vaikka Metrot (Exodus hieman poikkeuksena, mutta itse missionit kuitenkin aina putkijuoksua ja open world oli vaan hieman vapauden tunnetta luomassa).
Olisi voitu kahdeksan vuoden kehityksen aikana keskittyä täysin siihen olennaiseen missä tämä peli on tälläkin hetkellä ihan mukava, mutta vielä paremmin. Ne scriptatut main missionit on tämän pelin suola tälläkin hetkellä mistä useimmat pitää, kun open worldissa ei ole mitään muuta hakemisen arvoista kuin fast travel pointit. Välillä tietysti hauska kutsua sitä omaa ajoneuvoa paikalle joka putoaa taivaalta ja tappaa sinut välikevennyksenä.
Fixed an issue with completing the final objective in Gig: Freedom of the Press.
Fixed an issue with starting conversation with Johnny at the end in Life During Wartime.
Corrected a rare issue with NPCs no longer calling V if A Like Supreme quest was abandoned mid-way.
Fixed an issue with Nix not going into his default state in Spellbound and KOLD MIRAGE.
Fixed issues blocking progress in I Fought The Law if the quest area is left.
Fixed inability to find Delamain in Epistrophy.
Fixed issues related to remaining in the second phase of the quest after finishing Pacifica fight with Ozob if played after Finals.
Fixed an issue with Nomads no longer present if V leaves the quest area mid-combat in With a Little Help from My Friends/Queen of the Highway.
Adjusted mappings and re-enabled quest tracker in M'ap Tann Pèlen/I Walk the Line/Transmission.
Fixed constraints on freedom to get up and sit down if neither blueline condition is met in Violence.
Fixed issues with time and space resulting from leaving the quest area or abandoning the quest in Following the River.
Fixed an issue with conversation with Johnny not starting after leaving the hotel in Tapeworm.
Fixed an issue with quest being blocked upon leaving the quest area before climbing the hill in Following the River.
Fixed the objective “Go into booth 9” not completing if the room’s entered too fast in Automatic Love.
Fixed Jackie’s issues with sitting still in The Ripperdoc.
Other quest fixes
Gameplay
Fixed the preview in weapon crafting.
Visual
Reduced vehicle appearance pop-in.
Speeded up switching first person perspective to third person perspective in a vehicle.
Fixed issues with animations missing from important quest NPCs during cinematics.
Performance & Stability
Improved stability, including various crash fixes.
Miscellaneous
Modified the flashing effect on braindances to reduce the risk of inducing epileptic symptoms. The effect has been smoothed out and the flashes reduced in frequency and magnitude.
Removed copyrighted songs incorrectly present in the game with "Disable Copyrighted Music" feature toggled on.
PC-specific
Switching language to default in the in-game settings now correctly sets it to the language of your Steam client.
Console-specific
Improved reflections quality on Xbox One and PlayStation 4 to eliminate the smudge effect.
Fixed “The Wasteland” achievement being stuck on 97% after completing all relevant missions in The Badlands on Xbox.
Fixed an issue with missing PT-BR VO for Xbox players in Americas
Prismoista kävin peliä katselemassa, mutta yllättäen kaikkialta loppu. Täytyy ensi viikon viikonlopuksi hankkia GOG-koodi jostain. Toivottavasti siihen mennessä ehtii tulla jo lisää patchia, niin ei ole täysin buginen tekele.
Noniin, ehkä älytön riekkuminen loppuu kun saavat pari patchia ulos. Tai ehkä vähän pitää riekkua niin devaajat saavat feedbacckia. Gog latasi reilu 500MB sisään.
Itsellä tullut pari bugia vastaan:
- Auto oli kadulla parkissa, kun tulin takaisin mimmi oli auton alla rassaamassa pakoputkea irti. "Don't waste my time" huusi
- pari leijuvaa matkapuhelinta
- Pari klippaavaa npc:ta, toinen putosi kaiteen läpi kuolemaan.
Kovasti jakaa mielipiteitä tai ainakin moni tuntuu olevan pettynyt. En tiiä, ite ootin paljon mut aikalailla justiinsa tän kaltaista. Kyllähän tässä tuoksuu vahvasti just CD Projekt Red pelimekaniikassa ja maailmassa ja mulle se tuoksuu erittäin hyvälle. Hype oli tietysti valtavaa ja sen myötä osa ehkä ootti jotain maailmoja mullistavaa. Meikäläiselle odotukset on täyttyny tosi hyvin ja tuntuu mahtavalta ku on löytäny sen saman fiiliksen pitkästä aikaa että ei malta ees koisaan mennä vaan keittelee kahvia näin yölläkin. Tällästä se oli aikanaan System Shockin, Baldur's Gaten, Deus Exen, Witcherien ja muutaman muun kanssa. Mahtavaa et näitä tunnelmia tulee edelleenkin sillon tällön.
Omalla koneella pyörii 45-60 1440p ultra RT asetuksilla, kunhan DLSS on balanced tai matalampi. Ei tässä järkevästi fps:ää saa kyllä yli 70 pysymään jatkuvasti. Ehkä sen ei ole väliä, kunhan tottuu ettei se sinne helpolla nouse
8 tuntia pelattu. Graafiset asetukset sain asentoon, jossa peli näyttää hyvältä ja pyörii hyvin. Bugeja riittää, mutta ei mitään peliä kaatavaa.
Ainoa isompi valituksen aihe on se, että dialogivaihtoehtoja ei ole tarpeeksi. Minun hahmoni on vähän juro, epäsosiaalinen ja haluaisi pitää matalaa profiilia. Hänen suustaan tulviva puhe on kuitenkin aika usein ristiriidassa tämän kanssa, vaikka miten yrittäisi valita parhaiten sopivan repliikin. Pelaajasta yritetään joka käänteessä leipoa jonkinlainen badass. Jos pelissä saa kerran itse luoda oman hahmonsa, miksi keskusteluissa ei ole huomioitu sitä ja annettu vaihtoehtoja erityyppisille hahmoille? Eikö roolipelin idea ole roolipelaaminen?
Voiskohan toi 8700K:n 100% cpu usage sit johtua esim meltdown-pätseistä? Nehän kaiketi huonontaa suorituskykyä enemmän tai vähemmän. Tiedä näitä. Olis mielenkiintoista nähdä vastaavia 80-100% cpu usageita muillakin prossuilla...
Hardilla vihut kuolee kyllä miekalla hyvin. Pari ukkoa meni nippuun teloitustyylillä yksi huitaisu per tyyppi, ja päät lensivät kaaressa ilmaan. Ei mee ees kuteja hukkaan.
Rtx 3080, I5-9600k:lla @4.8ghz cpu usage kaupungissa 75-97%.
Asetukset 1440p, high/ultra, rt on, dlss quality ja crowd density medium.
Yli 90% cpu usage suurimman osan ajasta.
8 tuntia pelattu. Graafiset asetukset sain asentoon, jossa peli näyttää hyvältä ja pyörii hyvin. Bugeja riittää, mutta ei mitään peliä kaatavaa.
Ainoa isompi valituksen aihe on se, että dialogivaihtoehtoja ei ole tarpeeksi. Minun hahmoni on vähän juro, epäsosiaalinen ja haluaisi pitää matalaa profiilia. Hänen suustaan tulviva puhe on kuitenkin aika usein ristiriidassa tämän kanssa, vaikka miten yrittäisi valita parhaiten sopivan repliikin. Pelaajasta yritetään joka käänteessä leipoa jonkinlainen badass. Jos pelissä saa kerran itse luoda oman hahmonsa, miksi keskusteluissa ei ole huomioitu sitä ja annettu vaihtoehtoja erityyppisille hahmoille? Eikö roolipelin idea ole roolipelaaminen?
Mitä olen riimuja katsonut niin keskusteluvaihtoehdot samoissa tilanteissa vaihtelevat paljon, esim. Street Kid haistattaa kaikille vitut eikä siellä ole kompromissivaihtoehtoja. En tiedä vaikutaako isosti juoneen, mutta kyllä tuo "väärien" juttuen sanominen muuttaa tunnelmaa.
Minä pelaan Nomadilla, ja petyin ihan pirusti alkutunnelmiin mutta samantasoinen 10 minuutin pyrähdys se näytti olevan ainakin Street Kidillä. Muuten Nomadin keskusteluvalinnat ovat olleet hyviä. Kerran vain vittuillut turhaan häviäjälle.
Mitä olen riimuja katsonut niin keskusteluvaihtoehdot samoissa tilanteissa vaihtelevat paljon, esim. Street Kid haistattaa kaikille vitut eikä siellä ole kompromissivaihtoehtoja. En tiedä vaikutaako isosti juoneen, mutta kyllä tuo "väärien" juttuen sanominen muuttaa tunnelmaa.
Minä pelaan Nomadilla, ja petyin ihan pirusti alkutunnelmiin mutta samantasoinen 10 minuutin pyrähdys se näytti olevan ainakin Street Kidillä.
Itsekin aloitin nomadilla ja oli tosiaan ihan törkeä pettymys tuo aloitus. Koko taustatarinan ajatus oli, että nyt mennään ensimmäistä kertaa ikinä Night cityyn ja kaikki se ihmettely kuitattiin jollain 5min videolla. Miksi ihmeessä edes tehdä näitä erilaisia taustatarinoita, jos sitä taustaa ei mitenkään hyödynnetä tai avata alussa?! Muutaman kerran niitä nomad-vaihtoehtoja on tullut dialogissa vastaan, mutta siinäpä se. Toivottavasti jossain vaiheessa myöhemmin tuolla aloitusvalinnalla on edes jotain vaikutusta tarinaan.
Aloitusvaihtoehdoista tuli muuten mieleen että pelintekijät suosittelivat "aloittelijan oppaassaan" kokeilemaan kaikkia, että mikä sopii itselle parhaiten kun ovat niin lyhyitä. Etsin sitä linkkiä jo eilen mutten enää löytänyt, mutta nyt näyttää siltä se vaikutaa nimenomaan keskusteluvaihtoehtojen agressiivisuuteen, vaikka lopputulos olisi monesti sama. En ole koittanu ite sentään...
Itsekin aloitin nomadilla ja oli tosiaan ihan törkeä pettymys tuo aloitus. Koko taustatarinan ajatus oli, että nyt mennään ensimmäistä kertaa ikinä Night cityyn ja kaikki se ihmettely kuitattiin jollain 5min videolla. Miksi ihmeessä edes tehdä näitä erilaisia taustatarinoita, jos sitä taustaa ei mitenkään hyödynnetä tai avata alussa?! Muutaman kerran niitä nomad-vaihtoehtoja on tullut dialogissa vastaan, mutta siinäpä se. Toivottavasti jossain vaiheessa myöhemmin tuolla aloitusvalinnalla on edes jotain vaikutusta tarinaan.
Hah! Valitin eilen juuri samasta. Olin laittanut aloitukselle erittäin kovat odotukset ja niitä ei tavoitettu kyllä millään asteikolla. Onneksi peli paranee nopeasti ja kannattaa tehdä ne ekat sivutehtävät myös. Ei ole mitään copypastea kuten täällä on väitetty. Silmät auki!
Kannattaa muuten asettaa ne skill pointsit vai mitä ovatkaan heti, kun monesti niistä saa erittäin hyviä keskusteluvaihtoehtoja niiden mukaan.
Oon nyt parin illan pelaamisella huomannut, että PS5 alkaa houkuttelemaan. Ei tuo pleikka pro vaan meinaa pystyä pelin pyörittämiseen. Vielä jos jostain saisi tilattua uutta sukupolvea...
Oon nyt parin illan pelaamisella huomannut, että PS5 alkaa houkuttelemaan. Ei tuo pleikka pro vaan meinaa pystyä pelin pyörittämiseen. Vielä jos jostain saisi tilattua uutta sukupolvea...
Ja mitä noihin aloituksiin tulee, aloitin pelin Street Kidillä. Oli kyllä säälittävän lyhyt aloitus josta työnnettiin heti eteenpäin. Tuntuu myös noilla aluilla olevan surullisen vähän vaikutusta mihinkään.