• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Cyberpunk 2077

Kannattaa muistaa, että kyseessä on RPG, jonka takia aseilla ei välttämättä one shottailla. Menisi pohja RPG:ssä kaikilta aseilta jos niillä nyt vain headshoteista tappaisi. Piti Witcherissäkin sillä miekalla huitoa niitä monstereita melko pitkään. Vai onko se jotenkin hankala ajatusmaailma, että pyssyistä ei kuole yhdestä päähän?

Tämä on tuttu malli peleistä kuten Destiny/Division esimerkiksi.
Toki mutta on tuo silti täysin ripulia että vaatii 2-3 headshottia tai 20 kutia torsoon että porukka kuolee (easy vaikeustasolla). Ohjaimella tätä yrittänyt pelata vaan onhan tuo ihan järkyttävää combatin osalta. Käytännössä voi pelata kuin easylla ellei halua kuolla jatkuvasti. Korjaisivat nyt ensialkuun tuon aim assistin niin että seuraa sitä targettia edes vähän aikaa jos se liikkuu.
 
Voiskohan toi 8700K:n 100% cpu usage sit johtua esim meltdown-pätseistä? Nehän kaiketi huonontaa suorituskykyä enemmän tai vähemmän. Tiedä näitä. Olis mielenkiintoista nähdä vastaavia 80-100% cpu usageita muillakin prossuilla...

Hardilla vihut kuolee kyllä miekalla hyvin. Pari ukkoa meni nippuun teloitustyylillä yksi huitaisu per tyyppi, ja päät lensivät kaaressa ilmaan. Ei mee ees kuteja hukkaan.
 
Voiskohan toi 8700K:n 100% cpu usage sit johtua esim meltdown-pätseistä? Nehän kaiketi huonontaa suorituskykyä enemmän tai vähemmän. Tiedä näitä. Olis mielenkiintoista nähdä vastaavia 80-100% cpu usageita muillakin prossuilla...

Hardilla vihut kuolee kyllä miekalla hyvin. Pari ukkoa meni nippuun teloitustyylillä yksi huitaisu per tyyppi, ja päät lensivät kaaressa ilmaan. Ei mee ees kuteja hukkaan.
Millä resolla? Täällä 1440p ja 4,8ghz kellitetty 8600k ei kyllä hakkaa ainakaan 100%.
 
16 tuntia peliä nyt takana ja täytyy kyllä sanoa, että eipä ole kummoinen peli. Todella iso pettymys ainakin itselleni ja saa nähdä jaksanko pelata tätä edes läpi ainakaan siinä kunnossa missä peli nyt on. Tuskin. Saa nähdä pelaanko edes bugien siloittelun jälkeen. Noh, saipahan taas näpäytyksen sormilleen ennakkotilauksesta ja hypejunaan lähtemisestä.

Ongelmana tässä pelissä ei kuitenkaan suinkaan ole ne bugit. Niitä siis toki löytyy ja ne ovat huvittavia, ärsyttäviä tai jotain siltä väliltä, mutta ne voi korjata päivityksillä.

Sen sijaan pelin ongelmana on lukuisat älyttömät pikkujutut ja todella, siis todella staattinen kaupunki. Toki peli näyttää upealta, mutta se nyt vain ei itselleni riitä. Kaupungissa ei ole mitään tekemistä. Se ei tunnu elävältä, vaan kaikki tuntuu skriptatulta, päälle liimatulta ja feikiltä. Näet esimerkiksi kadunkulmassa kaksi kauppaa ja ruokakojun; vaan mistään et voi ostaa mitään eikä ruokakojun myyjä edes juttele sinulle. Seisoo vain staattisena paikallaan.

Samat skriptatut tapahtumat tapahtuu aina samoissa paikoissa. Poliisit kolkuttelevat sen yhden naapurin ovea täysin samoin repliikein, täysin samassa paikassa kunnes käyt juttelemassa niille poliiseille ja saat tehtävän. Samaa näkee kaikkialla ja ihan jatkuvasti. NPC-hahmoilla ei vain ole mitään oikeita rutiineja eivätkä ne tunnu lainkaan sattumanvaraisilta; joko ne on skriptattu tekemään sitä yhtä asiaa samoin repliikein tai sitten ne kävelevät kadulla sanomatta mitään, zombeina parin muun täysin samannäköisen NPC:n kanssa.

Hahmon editointi on myös jotain käsittämätöntä, sitä kun ei pysty alkuvalikon jälkeen muokkaamaan mitenkään. Vaatteita pystyt vaihtamaan, mutta siihen se jää. Pelissä ei ole parturia, eli hiustyyliä ei voi alun valinnan jälkeen muuttaa. Pelissä ei ole tatuointiliikettä, ei lävistysliikettä, ei plastiikkakirurgia. Yksinkertaisesti mitään et voi hahmossasi muuttaa luotuasi sen.

AI on todella surkeaa. Viholliset kyykkivät yhden vyötärönkorkuisen esteen takana odottamassa että napsit niitä päähän. Poliisit tulevat perääsi kirjaimellisesti tyhjästä, eikä niitä voi paeta tai voittaa. Sisätiloissa tapoin pari siviiliä, niin pian poliisit spawnasivat samaan huoneeseen jossa itse olin. Eivät tulleet ovesta, vaan kirjaimellisesti spawnasivat sinne ihan tyhjästä. Sitten kun esimerkiksi noita poliisin rikollisuuteen puuttumistehtäviä on ympäri karttaa, siinäkin NPCt ovat täysin aivottomia. Joku muija esimerkiksi oli kyykyssä pelokkaana maassa ja neljä vihua siinä naista pelottelemassa. Tapoin niistä jokaisen laakilla kalloon. Mutta se nainen ei tätä tainnut tajuta, kun jatkoi vain kyykyssä vaikerrustaan, ei vilkaisuutkaan pelastajaansa kiitoksesta puhumattakaan. Tuntuu todella tyhjältä ja turhalta nuokin kohtaamiset.

Autoilla ei puolestaan ole AI:ta ollenkaan. Ne kulkevat yhtä ja samaa kiskoa pitkin ympäri kaupunkia, kukaan ei esim koskaan jahtaa sinua. Siitä syystä myös ne poliisit spawnaavat kadulla suoraan taaksesi jos ajelet jengin yli; koska edes poliisilla ei ole ajo-AI:ta missä ne voisivat oikeasti jahdata pelaajaa. Ja jos esimerkiksi osoitat aseella auton kuskia, hän ei reagoi siihen mitenkään. Seisoo staattisena odottamassa että väistäisit ja hän voi jatkaa kiskojaan pitkin. Jos kolaroit toiseen autoon, kuski ei reagoi mitenkään. NPC:t ovat staattisia tai skriptattuja, mitään tekoälyä niillä ei ole.

Ajotuntuma autoissa on niin onneton, että tekee mieli kävellä joka paikkaan. Toisaalta ei tee mieli kävelläkkään, kun 1km tässä kaupunkisokkelossa on todella pitkä matka, eikä matkalla ole oikeasti mitään tekemistä grafiikoiden ihailun lisäksi. Fast travel oli kovassa käytössä. Moottoripyörätkin ovat kuin pomppulinnoja (kokeilkaapa ajaa alas jostain vähän korkeammalta), niillä ei voi keulia etkä voi edes pistoolia käyttää sellaisen kyydistä. Pysyt moottoripyöräsi kyydissä vaikka ajaisit seinään. Autotkaan eivät edes juurikaan romutu vaikka vetäisi täydestä vauhdista toista autoa kylkeen.

Tehtävät ja juoni. Siinä kai se ainoa mitä tällä pelillä on oikeasti tarjottavanaan. Mutta noita pelatessa tulee juuri se fiilis, että pelaan tässä putkijuoksua maailmassa jossa ei voi mitään tehdä. Juoni on ihan mielenkiintoinen ja tehtävätkin ihan hauskoja, mutta niissä kun kerrotaan mitä pitää tehdä, minne pitää mennä ja nekin ovat täynnä skriptattuja eventtejä, niin eipä tämä jostain Call of Dutyn putkijuoksutehtävistä juurikaan eroa.

Kaiken kaikkiaan peli näyttää upealta, mutta pelikokemus jättää hyvin vaisuksi. Olen nauttinut ihan suunnattomasti esimerkiksi sellaisita peleistä kuin GTA4, GTA5, RDR2, Fallout 4, Fallout New Vegas yms - eikä tämä pääse kyllä lähellekkään. Kaikki on tehty noissa peleissä jo aiemmin sekä paremmin, tähän on vain yritetty tunkea "kaikki" noista peleistä ja tehty se vielä huonosti.

Oma arvosanani nykytilassa 6/10, 7/10 kun korjaavat bugit kuntoon. Upea graaffisesti ja hyvä valokuvaustila, että ehkä tämän voi laskea 60€ background-makeriksi.

20201210182216_1.jpg

Jackiella tykki ohimossa eräässä prologuen loppupään tehtävässä. Ihan perusbugia, näitä tuli nähtyä paljon.
Olen oppinut omista arvosteluistani/postauksistani pelilankoihin että keskityn nykyään vain pelin tekniikan ihmettelyyn, koska se tuntuu olevan fanboy keskuudessa tiukka paikka jos on oikeasti jotain konkreettista sanottavaa puhutusta tuotteesta ja sen jälkimaininki on vain vanhalle miehelle aivan silkkaa ajanhukkaa alkaa sellaista perkaamaan. Iso osa vastaajista on kuitenkin tunneihmisiä, jotka eivät ajattele järjellä vaan kokemallaan fiiliksellä, joka ei ole missään pankissa (saati pelien ominaisuuksien vertailussa) käyttökelpoinen valuutta.

Mainitsemistanne ongelmakohdista yksikään ei ole edes mielipide, nuohan on ihan konkreettisia perusteltuja ongelmia jotka pitäisi olla toisin.

Siitä johtuen arvostan teidän rehellistä mielipidettänne kyseisestä videopelistä todella paljon, koska se on hyvin jäsennetty oikeista ongelmista, se perustuu haluun koittaa pitää maksamastaan tuotteesta kuluttaen siihen useita tunteja omasta elämästään, eikä mikään tavallinen rantti jossa "nää o päi vittua". :tup:
 
Viimeksi muokattu:
No esim, sun ei tarvinnu GTA V:ssä kun seisoskella kadunkulmassa niin näki yhtä sun toista. Autoilijat sekoilee, jalankulkijat kilahtelee, kytät ajaa jotain takaa, ambulanssi tulee pelastamaan kyttien ampumaa ihmistä vaan ajaakseen muiden ihmisten päältä, yms. helvetin hauskaa settiä.
GTA:ssa tapahtui koko ajan jotain jossain, kun tässä maailma on hyvinkin liukuhihnamainen ja staattinen eikä ole kovinkaan vuorovaikutteinen.

Tuon maailman staattisuuden voin vielä katsoa läpi sormien mutta jos sivutehtävät ei noista jengilistimisistä parane niin täytyy sanoa että olem pettymys.

Itse en kauheasti lämmennyt kun saman identtisen skriptatun käsilaukunryöstön (tms.) näki tuhannennen kerran. Ei se immersio GTA:ssakaan pitkään pysynyt yllä noiden osalta. Mutta pitää vertailla paremmin kun saan CP:n ostettua.
 
--Vaikka normaalilla pelaa niin ihan perurunkkaritkin vaatii sen muutaman laukauksen päähän vaikkei ole kypärää tms.

Kuuluu cyberpunk maailmaan, että nanoteknologian avulla luita ja kudoksia voidaan vahvistaa kutomalla luodinkestäviä kuituja kehon sisälle:
Muscle & Bone Lace: Muscle and bone lace use nanites to thread microscopic artificial fibers through muscle and bone tissue. The result is that the tissue is both stronger (physical strength is enhanced) and more resistant to damage. The full process is slow, and takes a few weeks to complete. Muscle and bone lace will enhance overall strength and durability, but not to the degree of an actual artificial cyberlimb.

Skin Weave: In a process similar to muscle and bone lace, nanites thread fibers through skin tissue, making it much more resistant to damage. The result is bare skin that has resistance to damage similar to light body armor (think Kevlar). Skin weave is transparent to the naked eye for the most part, but can still be detected with careful observation. It takes a couple weeks for the nanites to complete the upgrade.

Tämän lisäksi ihon alle voidaan rakentaa kokonainen panssari:
Subdermal Armor: This is actual body armor implanted under your skin. While not immediately noticeable, people can still detect it with careful observation. This is a step above Skinweave, but not as durable as an actual cyberlimb.

Tämän lisäksi ihon alle voidaan asentaa nanobotteja, jotka automaattisesti korjaa vaurioita ja poistaa kehosta myrkkyjä. Sekä koko ihon pinta voidaan korvata panssarilevyillä. Sisäelimiä voidaan korvata keinotekoisillä elimillä, jotka on kestävämpiä kuin alkuperäiset. Tossa maailmassa iso osa ihmisistä on myös enemmän robotteja kun ihmisiä kun cyberkamaa on ihon alla enemmän kuin ihmistä on jäljellä.
 
Seitsemisen tuntia nyt takana ja kyllähän tämä on maistunut. Ainoa vastaan tullut bugi oli tutoriaalissa seinän läpi paikalle hurjastellut poliisiauto, joten tässä suhteessa positiivinen yllätys.
Yleensä tämän tyyppisissä peleissä unohdun tekemään kaikkia sivutehtävän sivutehtäviä ja pääjuoni jää paitsioon, mutta ainakin tähän asti pääjuoni on ollut kiinnostava ja hahmot hyvin kirjoitettuja.

Ryzen 3600 + 6800XT-combolla pyörii High/Ultra-asetuksilla sen 50-60 FPS joka on ollut ihan OK tämän tyyppiseen peliin. Graafisestihan tämä on parhaimmillaan aivan uskomattoman hieno tekele ja äänimaailmakin on kohdillaan.

Pelin pitkäikäisyyden kannalta eniten huolestuttaa juurikin tuo staattisuus ja skriptattujen tapahtumien toisto. Toistaiseksi olen ollut niin alkuinnostuksen vallassa että tämä ei ole vielä häirinnyt, mutta pelituntien karttuessa nämä puuteet tulevat yleensä enemmän esiin.
 
Kuuluu cyberpunk maailmaan, että nanoteknologian avulla luita ja kudoksia voidaan vahvistaa kutomalla luodinkestäviä kuituja kehon sisälle:
Muscle & Bone Lace: Muscle and bone lace use nanites to thread microscopic artificial fibers through muscle and bone tissue. The result is that the tissue is both stronger (physical strength is enhanced) and more resistant to damage. The full process is slow, and takes a few weeks to complete. Muscle and bone lace will enhance overall strength and durability, but not to the degree of an actual artificial cyberlimb.

Skin Weave: In a process similar to muscle and bone lace, nanites thread fibers through skin tissue, making it much more resistant to damage. The result is bare skin that has resistance to damage similar to light body armor (think Kevlar). Skin weave is transparent to the naked eye for the most part, but can still be detected with careful observation. It takes a couple weeks for the nanites to complete the upgrade.

Tämän lisäksi ihon alle voidaan rakentaa kokonainen panssari:
Subdermal Armor: This is actual body armor implanted under your skin. While not immediately noticeable, people can still detect it with careful observation. This is a step above Skinweave, but not as durable as an actual cyberlimb.

Tämän lisäksi ihon alle voidaan asentaa nanobotteja, jotka automaattisesti korjaa vaurioita ja poistaa kehosta myrkkyjä. Sekä koko ihon pinta voidaan korvata panssarilevyillä. Sisäelimiä voidaan korvata keinotekoisillä elimillä, jotka on kestävämpiä kuin alkuperäiset. Tossa maailmassa iso osa ihmisistä on myös enemmän robotteja kun ihmisiä kun cyberkamaa on ihon alla enemmän kuin ihmistä on jäljellä.

haulikolla naamaan on haulikolla naamaan. 57v tästä eteenpäin, niin voisin kuvitella että se on edelleen sama.
 
Halo 2, Halo 3, Halo Reach ainakin tulee heti mieleen. Että on noita ihan Xboxin ajoista asti osattu tehdä, jos jaksetaan.

Lisätään Metro, F.E.A.R, S.T.A.L.K.E.R - Anomaly, onhan näitä. Pelejä joissa AI osaa edes groupata ja flankata ollut vaikka kuinka, tässä ne osaa seistä paikallaan ja kuolla.
 
Itse en kauheasti lämmennyt kun saman identtisen skriptatun käsilaukunryöstön (tms.) näki tuhannennen kerran. Ei se immersio GTA:ssakaan pitkään pysynyt yllä noiden osalta. Mutta pitää vertailla paremmin kun saan CP:n ostettua.

Tässä vastaavat skriptatut eventit on noita crime in progresseja, jotka käy saatanan nopeasti tylsäksi ja niiden ohi vaan ajelee alun jälkeen.
 
Tässä vastaavat skriptatut eventit on noita crime in progresseja, jotka käy saatanan nopeasti tylsäksi ja niiden ohi vaan ajelee alun jälkeen.
Mun pitää myöntää että en ole pysähtynyt ensimmäisenkään, koska se oli jo ennalta nähtävissä että se on vain copypastea immersion luomiseksi. Samaa "sisältöä" käyttäneet jo kymmenet ellei jokainen tehty openworld peli, jotta pelaajalla olisi illuusio et maailmassa tapahtuu jotain ja palkinnoksi saat siitä korkeintaan menetettyä omaa aikaasi.

Perus kikka on antaa siitä rahaa. esim RDR2 saat myös rahaa kun teet jotain turhaa joka ei liity main tarinaan: Ihan kiva, mutta sillä rahalla ei tee mitään, koska murhaamisestasi johtuen massia on kuin rosvopäälliköllä muutenkin, eikä peli anna niin paljon paikkoja mihin sitä pystyisi edes tunkemaan mitä sitä murhaamisestasi johtuen tulee, joten se on täysin hyödytöntä sisältöä. Tarinassa kerrotaan kuinka sitä rahaa tarvis saada ja pitää tehdä vaikka ryöstöjä, vaikka parin kymmenen tunnin pelaamisestasi johtuen itselläsi on sitä niin paljon takataskussa että kykenisit ostamaan koko helvetin valtion vastakeskustelijan alta, mut pelin ainoalla lempi asekauppiaalla ei ole kuitenkaan edes lisää pyssyjä mitä sulle tarjota katalogistaan joten siinäpäs sitten ihailet inventoryssa turhia dinaarejasi. Vie myös pohjan melkein kaikelta muulta mitä pelissä on tässä "vapaassa maailmassa" tarjota. Keräilyesineistä et saa parempia ominaisuuksia pelaamiseen joten ne on turhia, ja kaikista muista vastaavista oheistoiminnoista saat sitä hyödytöntä rahaa jota sinulla on niin jo ettei eteenpäin jaksa kävellä.

Hirveän vaikea kuvitella että vaikka kuinka pelaisin Cyberpunkkia, tämä asia olisi jotenkin poikkeuksellinen. Peli ei ole juurikaan näyttänyt mitään viitettä end game haalittavaan josta saisi kyhättyä jotain epicciä kovalla grindilla tms.. En pidä itse grindista, mutta tiedän miksi sitä tehdään, koska se on sentään edes jotain tekemistä verrattuna siihen ettei sitä ole ollenkaan. Vaikea tarvita myöskään sellaista, jos open world maailmassa ei ole yhtikäs mitään kun scriptattu tarina päättyy: Aina voit tietysti mennä lähikaupasta toiseen katsomaan myyjää joka ei ole scriptattu puhumaan sinulle ollenkaan, jos tällä kertaa se vaikka vahingossa aivastaisi kun heilutat sen edessä uusinta pyssyäsi.
 
Viimeksi muokattu:
Pelin pitkäikäisyyden kannalta eniten huolestuttaa juurikin tuo staattisuus ja skriptattujen tapahtumien toisto. Toistaiseksi olen ollut niin alkuinnostuksen vallassa että tämä ei ole vielä häirinnyt, mutta pelituntien karttuessa nämä puuteet tulevat yleensä enemmän esiin.

Päätehtävät on tässä ihan sika hienoa settiä. Sivutehtävät ei nyt ole niin kiinnostavia kuin esim. vaikkapa Witcher 3:ssa oli. Toisaalta eipä niitä hirveästi ole roolipelejä missä sivutehtävät on mielenkiintosia. Sivutehtävissä on se, että niistä pitää jos nauttii hiippailusta ja muista taistelu mekaniikoista, mutta hirveesti roolipelaamista niissä ei tunnu olevan. En tosin ole tehnyt kuin 5-6 sivutehtävää vasta.

Vaikka tämä on open world RPG niin ei tää kyllä ihan yhtä open ole kun vaikkapa Skyrim tai Witcher 3, mutta eipä se nyt itseäni haittaa kun päätarina tuntuu hahmoineen todella mielenkiintoselta. Päätehtävät tuntuu sen verran mielenkiintoselta, että ihan hyvin ne pelaa useempaankin kertaan eri taustan hahmolla ja keskusteluvaihtoehdoilla. Joten uskoisin, että tätä ehkä voi pelaa useammankin kerran läpi.
 
Asentelin afterburnerin, niin fps siellä näyttää aika hyvältä, jos ne nyt paikkaansa edes pitää.
Tuossa seikkailin autolla ympäriinsä, ekasta ja kolmannesta persoonasta ja juoksin pitkin katuja. Average 149fps ton mukaan.

3950x&3070 ja 1080p
vlcsnap-2020-12-11-21h09m48s427.png
1607714014133.png1607714055582.png1607714086345.png
 
haulikolla naamaan on haulikolla naamaan. 57v tästä eteenpäin, niin voisin kuvitella että se on edelleen sama.

Tämä peli on vaihtoehto todellisuus joka on RPG. Sellaiseen ympäristöön ei ole kauhean helppo rakentaa mitään muuta systeemiä kuin mitä tässä on kehitykselle jos haluaa, että hahmon kehityksessä on erilaisia kykyjä ja polkuja. Toiseksi sä voit rakentaa tässä sellaisen buildin, että ne vihot pääosin putoaa sillä yhdellä laukauksella. En oikein itse ymmärrä tätä valittamista kun se nyt on melko standardi feature RPG peleissä joissa on ammutaa. Fallout, borderlands ... valitse peli.

Minusta peli on ollut aivan erinomainen ja vastannut kaikkea sitä mitä on luvattu. Suurin miinus on, että pelin olisi pitänyt olla vielä kehityksessä sen 2 - 6 kuukautta, että nuo bugit olisi saatu pois. Toisaalta devithän sai jo nyt tappo uhkauksia viivytyksistä, joten tilanne oli haastellinen. Toinen haaste johdolla varmaan oli puhdas raha sillä tämä on ollut todella kallis projekti ja paine saada markkinoille suuri. Todennäköisesti keväällä olisi pitänyt siirtää vuodella launch eteenpäin, mutta realiteetit eivät antaneet mahdollisuuksia siihen.

Toistaiseksi taistelut ovat parasta RPG tasoa mitä koskaan on tehty. Pärjää borderlandsille ihan hyvin ja jos katsoo hahmon luontia niin useita erilaisia buildeja pitäisi olla mahdollista tehdä ja vaikka kokemusta vähän niin ne ovat oikeasti erilaisia. Autolla ajo on minusta todella hyvä ja solid build, pärjää ihan helposti GTAlle ja minulla on kumatkin. Pidän erityisesti näppäimistölle tehdystä ohjauksesta, joka on hyvä huonoillakin autoilla. Tarina ja sivutarinat ovat olleet ok, mutta tätä pääsee arvioimaan vasta pidemmän ajan päästä. Kaupunki on minusta elävä ja pärjää helposti GTAn kaupungille. Varsin samanlainen kuin on Witcher 3 maailma ,jota oikeastaan odotinkin.

Suurin pettymys minulle on toistaiseksi ollut bugit (joita olisi voinut olla vähemmän), mutta eivät suuresti ole haitannut pelaamista. Muutama visuaalinen bugi (leijuvia tavaroita). Toinen mitä olisin toivonut oli se, että olisi Wicther 3 rakenteesta tehty jotain sellaista uutta ja yllättävää. Kuten asuntojen osto / tuunaus, autojen tuunaus tai jotain muuta mitä ei ehkäpä olisi odottanut. Nyt kaikki on aikalailla witcher 3 maailmasta portattua tähän genreen. Esim. lähitaistelu on käytännössä sama joka on Witcherissä (ei huono), mutta aika tavanomainen.
 
Samat skriptatut tapahtumat tapahtuu aina samoissa paikoissa. Poliisit kolkuttelevat sen yhden naapurin ovea täysin samoin repliikein, täysin samassa paikassa kunnes käyt juttelemassa niille poliiseille ja saat tehtävän.
Huomasin itsekkin että jaa tässäkö se tehtävä nyt on. Oman kodin ulkopuolella naapurin ovella huusivat. Ei pystynyt poliiseille puhumaan. Kävelin läheltä poliisia niin poliisi alkoi tönimään ja ympärillä olijat huusivat kauhuissaan. Käänsin selkäni ja poliisit olivat kadonneet ja ihmiset rauhoittuivat. Enää en ole nähnyt tuommoista poliisiguestia missään. :(
 
On kyllä sääli jos sivutehtävätkin on huonoja. Witcher 3:ssa ne oli ainakin allekirjoittaneelle jopa miellyttävämpää puuhaa kuin pääjuoni. Onkohan suurinosa resursseista mennyt vaan hienon näköisen pelimaailman rakentamiseen? Kun tuntuu että grafiikat vedetty aivan timantiksi kun vaikuttaa olevan aika raskas peli.

Ja miten on, korjasiko day 1 patch nyt suurimpia bugeja pois vai vieläkö peli tökkii teknisesti?

Miten peli voikin olla tällaisessa kunnossa kun ovat monta kertaa jo lykänneet julkaisua ja koko ajan toitottaneet että julkaistaan vasta kun on valmis. Ja pelin ilmoitettiin olevan valmis kun meni goldiksi ja painatukseen.
Taidan itse jättää Cyberpunkin odottamaan ostamistaan. Pelin bugisuuden ja ilmiselvän keskeneräisyyden huomioon ottaen, ei ole kyllä itselläni mitään kiirettä ruveta pelaamaan tätä, vaikka kohta olisi kaksi viikkoa aikaa hakata tätä. Cyberpunk teemana muutenkin aika etäinen, eikä yhtä kiinnostava kuin Witcherien keski-aikainen fantasia. Odotellaan rauhassa ensi vuoteen kunnes saavat pelin oikeasti valmiiksi.
 
Jaahas nyt vähän pitemmälle pelannu ja parit taistelut läpikäyty, tuntuu että ukkelilla on kanki parseessä ja pitää vihuihin pari lippaallista tyhjentää, siinä kun samalla inventorystä imee energia juomaa.
Kylläpä tämä pettymys vähän. Hienot graffat, cyperpunk teema yms aseet ja kaikki, pelinä (melko) paska.
ei moti meinaa enää riittää, kun parempiakin pelejä kesken vielä.
Sanonpa vielä kerran KANKI perseessä.
 
Näinpä. CP:ssa on myös melko heikko fysiikkamoottori. Ei tuo maailma tule mitenkään käyttäytymään sulavasti, jos siinä ei ole Euphorian ja Bulletin tapaisia apuja taustalla. Se onkin tehty katseltavaksi, mutta ei kosketeltavaksi.
Mä veikkaan että olisi puolan poikien tehdä oma enginensä tälle pelille, en tiedä miten toi vertautuu RE2 mutta jotenkin luoda kokonaan uusi moottori tälle pelille ja mahdollisesti bugit ja muut ongelmat peruavat siitä että pelimoottori on vain niin helvetin kovilla tämän kanssa ja vaatii helvatisti tehoa.

Tässä tuo kaupunki vaikuttaa isolta gta:n tuppukylän sijaan. Mitta suhteet ehkä erilaiset taloissa jne. Tai tuo first personko sen tekee.
Mäkin veikkaan että firstperson, uskoisin että 3rd persoonassa kaupungi ei näyttäiskään niin "isolta" kuin silmiltä kuvattu.

Mielestäni tästä pitäisi sysätä vastuuta myös pelimedialle, jotka ovat peliä uskomattomasti hehkuttaneet ja hypettäneet - myös sen jälkeen kun ovat testiversiota pelanneet.
En tiedä, onko sitten arvosteljiat juosseet vain päätarinan läpi ja siitä nämä 15-20h pelaamiset mutta mitä pidemälle nokkansa työntää Night Cityn syväreihin niin sitä isommin nämä bugit ja puuttuvat ominaisuudet käyvät silmille. Äsken löysin jonkun pelihallin ja luulin voivani alkaa pelaamaan mutta paskan marjat, no hakkeroin pelikoneen ja rahat lenti kadulle, kukaan npc hahmo ei virkanut mitään, vholliset olisivat tuossa tilanteessa menneet pällistelemään laitetta.

Siitä johtuen arvostan teidän rehellistä mielipidettänne kyseisestä videopelistä todella paljon, koska se on hyvin jäsennetty oikeista ongelmista, se perustuu haluun koittaa pitää maksamastaan tuotteesta kuluttaen siihen useita tunteja omasta elämästään, eikä mikään tavallinen rantti jossa "nää o päi vittua".
Mä uskon että CDPR vain haukkaisi liian ison palan ja eivätkä saaneet sopimaan kaikkia ideoita tähän peliin vaikka budjetti ei olisi varmaan ollut kysymyksessä, ehkä vain yksinkertaisesti osaaminen loppui.

Ehkä jatko-osa paikkaa näitä ongelmia ja turha puhua "konsoli rajoituksista" jos kilpailijiat tekevät samalla raudalla parempia pelimaailmoita.

Älkää ymmärätkö väärin, tykkään pelistä mutta CDPR:llä on paljon opittavaa jos aikoo isojen poikien liigaan.


Pelissähän ei ole takseja?
Protippini niille ketkä haluavat katsella kaupunkia rauhassa ja _hiljaksin_ ilman oman hahmon liikuttamista niin kiivetkään jonkun random auton katolle ja ihailkaa menoa, ite vietin parin kolmen auton katolla aikaani kun suunnistin määränmäähän.

Night Cityssa ihmiset eivät pahastu jos joku random jäippä tai neitonen nousee autonkatolle, Los Santoksessa jos nousi niin heti alkoivat ragemaan siitä :(
 
Mikä olisi sellainen ampumis peli missä AI olisi ollut hyvä jollain tasolla?

Maailma minusta on tähän asti ollut paljon parempi kuin GTA:ssa. Sen huomaa kun GTA:ssa ajoi lähinnä talla pohjassa questilta toiselle niin tässä fiilistelee sitä matkaa sinne ihan mielellään ajaen, koska puitteet, musiikit ja kaikki kunnossa.

Mutta mukava kuulla, että pelistä on mielipiteitä todella laidasta laitaan

Mutta eikö GTA:ssa sentään ollut AI:ta ja muutenkin toteutettu näitä open world- asioita paremmin? Esim. cyberpunkissa ilmeisesti ei ole edes ajamiseen mitään AI:ta, vaan autot kulkee niillä kiskoillaan vaan. Jos haluut murhata koko kaupungin ilman, että poliisit tulee häiriköimään, peruuta ittes nurkkaan. Poliisit spawnaa aina selkään ja jos oot nurkassa, ne ilmestyy vasta kun lähdet sieltä pois (luultavasti kunnon jesariniksi korjaamaan se, etteivät ne voi saapua autolla).

Enpä mä itekään GTA:sta oo välittänyt sitten ekan GTA:n jälkeen, mutta ainakin gta 4 tuli jossain vaiheessa pelattua läpi ja kyllä se kaupunki siinä tuntui paljon luonnollisemmalta ja kiinnostavammalta kuin tässä. CP:ssä vielä juoksen joka paikkaan, kun ajaminen tuntuu niin uskomattoman tönköltä eikä se kaupunki kyllä tunnu mitenkään kiinnostavalta. Ei oo vaan mitään järkeä tai hauskuutta tehdä yhtään mitään muuta kuin mennä questista toiseen.
 
Kuuluu cyberpunk maailmaan, että nanoteknologian avulla luita ja kudoksia voidaan vahvistaa kutomalla luodinkestäviä kuituja kehon sisälle:
Muscle & Bone Lace: Muscle and bone lace use nanites to thread microscopic artificial fibers through muscle and bone tissue. The result is that the tissue is both stronger (physical strength is enhanced) and more resistant to damage. The full process is slow, and takes a few weeks to complete. Muscle and bone lace will enhance overall strength and durability, but not to the degree of an actual artificial cyberlimb.

Skin Weave: In a process similar to muscle and bone lace, nanites thread fibers through skin tissue, making it much more resistant to damage. The result is bare skin that has resistance to damage similar to light body armor (think Kevlar). Skin weave is transparent to the naked eye for the most part, but can still be detected with careful observation. It takes a couple weeks for the nanites to complete the upgrade.

Tämän lisäksi ihon alle voidaan rakentaa kokonainen panssari:
Subdermal Armor: This is actual body armor implanted under your skin. While not immediately noticeable, people can still detect it with careful observation. This is a step above Skinweave, but not as durable as an actual cyberlimb.

Tämän lisäksi ihon alle voidaan asentaa nanobotteja, jotka automaattisesti korjaa vaurioita ja poistaa kehosta myrkkyjä. Sekä koko ihon pinta voidaan korvata panssarilevyillä. Sisäelimiä voidaan korvata keinotekoisillä elimillä, jotka on kestävämpiä kuin alkuperäiset. Tossa maailmassa iso osa ihmisistä on myös enemmän robotteja kun ihmisiä kun cyberkamaa on ihon alla enemmän kuin ihmistä on jäljellä.
Maailmassa, jossa kudokset vahvistetaan luodinkestäväksi, vahvistetaan myös aseet sellaisiksi, että ne läpäisevät nanokuidun.
Aseiden tehtävänä kun on cyberpunk-maailmassakin tappaa eikä antaa kevyttä katuhierontaa pakaroille.
 
Vaikea ymmärtää, miksi tuollaisia oikeasti kuvanhuononnustekniikoita (kohina toinen vastaava) pitää väkisin änkeä peleihin. Valo/videokuvauksessakin CA on pahe, mistä pyritään eroon.

Nimenomaan, CA:sta, kohinasta jne. pyritään eroon koska niitä esiintyy aidossa videossa.
Digitaalisesti tehdyssä videossa niitä ei ole joten se näyttää epärealistisen "täydelliseltä" joten noilla efekteillä pyritään vähentämään sitä epärealistista täydellisyyttä.
Siihen en ota kantaa kuinka hyvin siinä on onnistuttu, mutta ymmärtääkseni se on se syy miksi sitä tehdään.
 
Itse en oikein ymmärrä niitä pelaajia jotka haluavat mennä jonnekin nakkikioskille syömään vaikka hotdoggia tai muuta vastaavaa sivuajanvietettä. Mitä mielenkiintoista/hauskaa siinä on? Peliä pelataan juonen takia ja hyvän gameplayn vuoksi, tämä on vain oma mielipide asiaan. Pidän toki muutenkin Deus Ex tyylisisistä peleistä enemmän kuin vaikka Gta:t. Myös Rdr2 on mielestäni hieman tylsä vaikka onkin hieno teos sinänsä, ei vaan jaksanut pelata loppuun asti. Just sain vasta tämän pelin asennettua. En ole siis pelannut vielä joten en voi arvostellakaan. Toivottavasti hyvää on luvassa.
 
Tätä en ymmärrä. Ensin monta vuotta valitetaan että videopeleissä päähahmo on aina valkoihoinen mieshahmo ja sitten kun saa tehtyä muunlaisen niin se on kulttuurillista omimista ja ties mitä muuta.
Luultavasti Puolan poikia ei tuo itku paljoa puristele :cigar2:

Muistan kuinka COD WW2- tekijät rehvasteli messuilla kuinka nyt näytetään kaikille maailmanhistoriaa pelin muodossa, "koska voimme pelikehittäjinä kertoa uusille sukupolville historiaa". Jotain tuohon suuntaan mainostivat...
Yllätys ei ollut suuri kun lopullisesta pelistä oli munattomat jenkkidevit sitten hakaristitkin jättäneet pois ettei kukaan loukkaantuisi, tai vakavasti häiriintyisi.

Pelistä tuli kuin tulikin roskaa ja jäi itseltäninkin ostamatta.
 
Itse en oikein ymmärrä niitä pelaajia jotka haluavat mennä jonnekin nakkikioskille syömään vaikka hotdoggia tai muuta vastaavaa sivuajanvietettä. Mitä mielenkiintoista/hauskaa siinä on?

Jotkut tykkäävät fiilistellä sitä pelimaailman kauneutta ja tunnelmaa.

Hyvä kun mainitsit RDR2:n. Itse tykkäsin istua siinä vaan leirinuotiolla hörppien kahvia ja polttaen kessua ja kuunnella leiriläisten juttuja.
Tai kaupungissa käydä teatterissa. :D
 
13h+ takana ja ristiriitaset mielipiteet vaikka alussa vielä oonkin.
-Sivutehtävät on copypastepaskaa kuten lähes jokaisessa pelissä. Ei se parin lauseen tekstijohdanto siihen samaan ammu ne pari runkkaria niin saat expaa, massia ja naisia toimi tässäkään pelissä sen kummallisemmin.

Tästä en kyllä ole samaa mieltä. Itellä vasta 11h takana mutta sivutehtävät on olleet melko uniikkeja tähän asti.

Juuri tein tehtävän jossa pitää käännyttää 7 kapinoivaa tekoälytaksikuskia takaisin taksifirman leipiin. Jokaisella oli erilainen ja melko mielenkiintoinen syy kapinoinnille.. ei tälläsiä tehtäviä voi copypasteksi sanoa.
 
Jahas sain ilmeisesti loppupelin kestävän kaverin. Dum dum seurailee perässä joka paikkaan. Lievän paskahalvauksen meinas saada kun kaveri istuu missionin jälkeen autossa vänkärinä.
 
Kuuluu cyberpunk maailmaan, että nanoteknologian avulla luita ja kudoksia voidaan vahvistaa kutomalla luodinkestäviä kuituja kehon sisälle:
Muscle & Bone Lace: Muscle and bone lace use nanites to thread microscopic artificial fibers through muscle and bone tissue. The result is that the tissue is both stronger (physical strength is enhanced) and more resistant to damage. The full process is slow, and takes a few weeks to complete. Muscle and bone lace will enhance overall strength and durability, but not to the degree of an actual artificial cyberlimb.

Skin Weave: In a process similar to muscle and bone lace, nanites thread fibers through skin tissue, making it much more resistant to damage. The result is bare skin that has resistance to damage similar to light body armor (think Kevlar). Skin weave is transparent to the naked eye for the most part, but can still be detected with careful observation. It takes a couple weeks for the nanites to complete the upgrade.

Tämän lisäksi ihon alle voidaan rakentaa kokonainen panssari:
Subdermal Armor: This is actual body armor implanted under your skin. While not immediately noticeable, people can still detect it with careful observation. This is a step above Skinweave, but not as durable as an actual cyberlimb.

Tämän lisäksi ihon alle voidaan asentaa nanobotteja, jotka automaattisesti korjaa vaurioita ja poistaa kehosta myrkkyjä. Sekä koko ihon pinta voidaan korvata panssarilevyillä. Sisäelimiä voidaan korvata keinotekoisillä elimillä, jotka on kestävämpiä kuin alkuperäiset. Tossa maailmassa iso osa ihmisistä on myös enemmän robotteja kun ihmisiä kun cyberkamaa on ihon alla enemmän kuin ihmistä on jäljellä.


Jos kaikki tämä kuuluu maailmaan miksi vartijat ovat edelleen sokeita ja kuuroja? Voit tappaa metrin päästä toisesta vartijasta joka onnellisena tuijottaa seinää. Luulisi että jos kehosta saa luodin kestävän niin kuulokoje vartialle ei olisi liikaa vaadittu
 
Mutta eikö GTA:ssa sentään ollut AI:ta ja muutenkin toteutettu näitä open world- asioita paremmin? Esim. cyberpunkissa ilmeisesti ei ole edes ajamiseen mitään AI:ta, vaan autot kulkee niillä kiskoillaan vaan. Jos haluut murhata koko kaupungin ilman, että poliisit tulee häiriköimään, peruuta ittes nurkkaan. Poliisit spawnaa aina selkään ja jos oot nurkassa, ne ilmestyy vasta kun lähdet sieltä pois (luultavasti kunnon jesariniksi korjaamaan se, etteivät ne voi saapua autolla).

Enpä mä itekään GTA:sta oo välittänyt sitten ekan GTA:n jälkeen, mutta ainakin gta 4 tuli jossain vaiheessa pelattua läpi ja kyllä se kaupunki siinä tuntui paljon luonnollisemmalta ja kiinnostavammalta kuin tässä. CP:ssä vielä juoksen joka paikkaan, kun ajaminen tuntuu niin uskomattoman tönköltä eikä se kaupunki kyllä tunnu mitenkään kiinnostavalta. Ei oo vaan mitään järkeä tai hauskuutta tehdä yhtään mitään muuta kuin mennä questista toiseen.

Voi olla että GTA:ssa oli jotakin AI:ta esim poliiseilla, mutta itseäni ei siinä kiinnostanut mikään perus sekoilu kaupungissa, vaan lähinnä ne tehtävät ja kaupungin tutkiminen. Kyllä tässä kaupunki kaikkine tasoineen on jotenkin uskottavamman oloinen ja realistisempi, vaikka kuvaakin tulevaisuutta. Itse olen vasta tutkinut noin 15% koko alueesta vaikka 10h takana, onko porukka oikeasti jo käynyt koko mapin lävitse?
 
Tästä en kyllä ole samaa mieltä. Itellä vasta 11h takana mutta sivutehtävät on olleet melko uniikkeja tähän asti.

Juuri tein tehtävän jossa pitää käännyttää 7 kapinoivaa tekoälytaksikuskia takaisin taksifirman leipiin. Jokaisella oli erilainen ja melko mielenkiintoinen syy kapinoinnille.. ei tälläsiä tehtäviä voi copypasteksi sanoa.
Siellä on hyviäkin seassa ja itse vaikutuin tästä:
Act 2 alku sidequest
Kun pidettiin muistotilaisuutta ja kuunteli mitä ihmiset sanoivat kaverista, tuossa on CDPR ominaisuutta mistä itse tykkään ja onneksi Jackie tuli jotenkin tutuksi pelin aikana ennenkuin kuoli.

Sivutehtävistä vielä, tuntuu että näin Act 2 alussa puhelin pärisee koko ajan ja mene sinne ja tänne, välillä tulee mieleen Kimin sanonta formuloista "leave me alone i know what i'm doing"

Kyllä tässä kaupunki kaikkine tasoineen on jotenkin uskottavamman oloinen ja realistisempi, vaikka kuvaakin tulevaisuutta. Itse olen vasta tutkinut noin 15% koko alueesta vaikka 10h takana, onko porukka oikeasti jo käynyt koko mapin lävitse?
Itse en ole edes käynyt sielä Nomadin aloitus paikassa uudestaan(voiko edes käydä) mutta samat poliisien pidätykset toistuvat kerta toisensa jälkeen tai jossain on poliisi tai panttivankitilanne päällä.

Kaupunkihan on hyvin luotu pintapuolisesti ei siinä mitään, juuri sitä mitä voisin sitä cyberpunkista odottaa mutta juuri noi tietyt asiat vuorovaikuttamisen kanssa tai maailma eläisi "omaa" elämäänsä.

Pelin alussahan mäkin olin että "WoW" hienoa kuinka täällä kaupungissa tapahtuu mutta kovin nopeasti kävi selväksi että tämä toistaa ja toistaa itseänsä.

Ja uskon että arvosteljiat ketkä ovat juosseet tarinan läpi siinä 15h aikana niin eivät ole osaneet tuota katsoa.

Miksi luoda noin upea maailma jos sisältö on melkein huonompaa kuin mitä parhaimillaan jo x360/Ps3 laitteistot pystyivät tarjoamaan eli raudasta tämä asian ei pitäisi olla kiinni.

5min teknologia demona Night City varmasti menee kaikki asetukset täysillä ja RT efektit mukaanluettuna mutta sisältö vain ei ole enään 2020 luvun vaatimusten mukaisesti ja huomautan, etten ole pelanut peliä kuin sen 12h ja enkä tiedä jos loppupelissä paranee meno joten korjatkaa jos olen väärässä mutta täilläinen näppituntuma.

Itse olisin repinyt kaikki hienot RT effektit ja muut valaistukset pois jos tilalle olisi saatu parempi pelimaailma ja toki tässä on oma lehmä ojassa "Wink wink"

No mutta kaikesta valituksesta/itkusta huolimatta palaan Night Cityyn, se ei ole täydellinen mutta jokin sinne kutsuu ja kai se on tärkeintä.

P.S: Pakko antaa profiittia CDPR:lle, ainoa PC peli jota suostunut pelamaan 30fps lukon kanssa, ehkä serrin päivityksen aika.

Ja sellainen kysymys piti heittää, onko noi poliisit punaisiakalloja oli sitten pelaaja millä tasolla tahansa vaiko saako ne sitten päihitettyä jossain välissä?
 
Hemmetti mitä grafiikkabugia. Varjot häviää kokonaan tässä alueessa pelimaailmaa. Kokeilin sekä raytracing päällä että ilman. Kuvat oetttu ilman.

Ei varjoja:
Cyberpunk 2077 Screenshot 2020.12.11 - 22.13.19.33.png

Miehen varjo häviää ja muualla ei ole varjoja:
Cyberpunk 2077 Screenshot 2020.12.11 - 22.19.00.28.png

Ei varjoja:
Cyberpunk 2077 Screenshot 2020.12.11 - 22.19.01.96.png

Naisen varjo ilmestyy rajan ylittäessä:
Cyberpunk 2077 Screenshot 2020.12.11 - 22.19.02.65.png

Missään ei ole varjoja:
Cyberpunk 2077 Screenshot 2020.12.11 - 22.19.36.17.png
 
Outoa kaatuilua täällä pelissä. Muutaman minuutin välein jäätyy kuva, äänet jää taustalle rullaamaan normaalisti.

Task managerin saa auki ja prosessin tapettua, mutta se ei vaikuta mitään. Hetken päästä jäätyy koko tietokone, kursorikaan ei enää liiku.

Tekee samaa näyttiksen kelloista ja asetuksista riippumatta. Kone on muuten vakio, jopa RAM on XMP asetuksilla.
 


Tuossa erittäin tarkka vertailu eri DLSS modeista ja natiivista. Lukuunottamatta ultra performancea, kaikki DLSS modet antavat sekä paremman kuvanlaadun että FPS kuin natiivi.

:sclap:


Hyvää vertailua tehty tuossa, mutta taitaapi olla niin että TAA on natiiviresolla pelattuna pakotettuna päällä Cyberpunkissa ja siksi DLSS modetkin antavat natiivia laadukkaampaa ja paikoin jopa terävämpää kuvaa ulos....Toivottavasti tulee joku mod/fix, että tuon TAA:n saa pois sumentamasta.
 
Outoa kaatuilua täällä pelissä. Muutaman minuutin välein jäätyy kuva, äänet jää taustalle rullaamaan normaalisti.

Task managerin saa auki ja prosessin tapettua, mutta se ei vaikuta mitään. Hetken päästä jäätyy koko tietokone, kursorikaan ei enää liiku.

Tekee samaa näyttiksen kelloista ja asetuksista riippumatta. Kone on muuten vakio, jopa RAM on XMP asetuksilla.
Perintiset tiedostojen tarkistus tehty ja nvidia ajurit uudet tai DDC:lla vedetty uusiksi, kuulostaa softa ongelmalta.
Toinen on sitten että vetäset nettistä koneen ja pois virustorjunut jos auttaa tai ei ole mitää USB ylimääräisiä laitettu.

Tässä varmaan kaikki vinkit mitä kuullut eri pelien kohdilla ubisoftista aina Rockstarin peleihin.
Itselläni laitteisto on minium ja requimentsin välissä ja toistaiseksi laitteisto pysynyt "kasassa" pelin kanssa.

Ja onhan 1.03 pelin versio?
 
Paitsi että pelissä on myös ovia joihin käy vain jompi kumpi. Itsellänikin tällä hetkellä kaksi questia jota en saa suoritettua loppuun, kun on ovi joka vaatisi vähintään 6 technical abilityn auetakseen. Body vaihtoehtoa ei tarjota ollenkaan ja se onkin itselläni kympissä.
Mulla ei oo kumpaakaan stattia sen vertaa et ovista pääsis läpi, ja silti kaikki questit on saanu suoritettua. Kattelee vähän vaan ympärilleen niin eiköhän sieltä joku vaihtoehtonen reitti löydy. Siitä nyt ainakin plussaa et ovat pöllineet tuonkin aika pitkälti suoraan Deus Existä ja muista hiippailupeleistä.
 
Hienoa kävin just siivomassa jonku klubin 3 kerrosta vihollisia kerkesin talosta ulos, hypätä autoon ja aloin tippumaan loopilla kartan läpi..
Ensimmäinen isompi bugi itellä, menny nii hienosti tähä mennes :D No ei muuta ku uudestaan!
 
Dum dumin seikkailut jatkuu. Suhteellisen rasittava bugi.

dumdum.png
No nyt voi olla myöhäistä mutta voitko enään palata siihen tehtävään missä tuon tapasi ensimmäistä kertaa ja kokeilla uudestaan?

Onko tuosta mitää hyötyä? aka auttaako taisteluissa tms?
Jos auttaa niin mä olisin halunut!

Edit: Onko corpo puolella?

Löysin tämän
 
Hienoa kävin just siivomassa jonku klubin 3 kerrosta vihollisia kerkesin talosta ulos, hypätä autoon ja aloin tippumaan loopilla kartan läpi..
Ensimmäinen isompi bugi itellä, menny nii hienosti tähä mennes :D No ei muuta ku uudestaan!

Myyntimies kuvaisi tuota uudelleenpeluuarvoksi :cool:

Jännä miten paljon peli jakaa mielipiteitä. Osalla tietenkin vaikuttaa suurempi bugien määrä (itselle tullut vastaan vasta 2 ihan mitätöntä bugia 7h pelailun aikana), mutta siis niiden lisäksi pelimaailma, tehtävät ja tarina jne. Välillä muiden arvosteluja ja kommentteja lukiessa tulee mieleen että puhutaankohan me nyt ihan varmasti edes samasta pelistä.
 
Puuh.. Pakko pitää taukoa, kun alkoi se vuosi sitten gameplayvideolla nähty tulitaistelu kyllästyttää. Mulla on tapana käydä läpi jokaikinen nurkka jotta löydän kaiken mahdollisen ja sitten kun sieltä ei löydy mitään niin etsin vielä kerran ja kyllästyn niin että on tauon paikka. :D

Toki mutta on tuo silti täysin ripulia että vaatii 2-3 headshottia tai 20 kutia torsoon että porukka kuolee (easy vaikeustasolla). Ohjaimella tätä yrittänyt pelata vaan onhan tuo ihan järkyttävää combatin osalta. Käytännössä voi pelata kuin easylla ellei halua kuolla jatkuvasti. Korjaisivat nyt ensialkuun tuon aim assistin niin että seuraa sitä targettia edes vähän aikaa jos se liikkuu.
En pelaa ohjaimella mutta hiirellä pelatessa tarkoitus on kompensoida rekyyli vastaliikkeellä. Se on erittäin toimiva tapa tehdä mielenkiintoinen tulitaistelu ja se toimii hyvin kehutuissa PUBG:ssa ja Escape from Tarkovissa. Eri aseilla on erilaiset "rekyylikuviot" ja kannattaa koittaa ampua seiniin että näkee minne se vetää. Tuon kun oppii niin taistelusta tulee hauskaa.

Ja sellainen kysymys piti heittää, onko noi poliisit punaisiakalloja oli sitten pelaaja millä tasolla tahansa vaiko saako ne sitten päihitettyä jossain välissä?
Varmaan perusjamppojen pääkallot katoaa ja joiltain ei katoa koskaan jotta pelissä säilyisi jonkinlainen mielenkiinto.

Epäilen että ainakin Trauma Teamin ("lentävät lääkärit") palkkaamat vartijat/suojelijat ovat aina kaikista parhaita ja hankalia vastustajia. Olivat tuttuja jo Kyberpunk2020:sta. Jos kalliin Trauma Team -tilin omistajan (poliitikko/liikemies/jne.) syke laskee liikaa niin on taattu että paikalle saapuu Trauma Team 180 sekunnissa. Jos paikalla on henkilöitä/tulitaistelu jotka estävät asiakkaan luokse pääsyn niin TT:lle ovat kaikki keinot sallittuja asiakkaan hengenpelastamiseksi.

Juuri tuollainen pikkutarkka tulevaisuudesta kuvaaminen on tämän pelin vahvuus ja se iskee suoraan tuohon avoimeen maailmaan lokeroon minulla. Joka paikka on aivan viimeisen päälle tehty ja ei ole paha ongelma jos jossain bugitaa poliisirosvo-scripti tai jotain vastaavaa. Kyllä mullakin silti suorastaan vitutti kun juttelin fixerin kanssa autossa ja 10 metrin päässä oli tulitaistelu. PAMPAM! PAM! PAM! PAM! PAM! PAM! !
Se unohtui silti nopeasti.

Mainokset, tunnelma ja "kirjat" ovat loistavia. No okei, olen vasta törmännyt yhteen oikeasti hyvään kirjaan, muut ovat olleet pelkkää loren avaamista keinotekoisesta lihasta, cyberspykoosista, jne. mutta niistä voi olla hankala saada otetta jos cyberpunkin maailma ei ole vielä tuttu. Mutta tuo kirja(sarja) joka kiinnosti, se kertoi ensimmäisen osan perusteella (30 riviä tekstiä) kahden ihmisen välisestä väittelystä, toinen heistä elää utopiassa jossa robotit hoitavat kaiken ikävän ja toinen tekee vielä työkalut ja tulen käsin. Toivottavasti löydän seuraavan osan nopeasti!
 
lisäksi pelimaailma, tehtävät ja tarina
Olet vasta pelanut 7h ja mäkin jotain tunteja enemmän mutta kaikki ovat varmasti sitä mieltä että päätarina rulaa ainakin ubisoftien teosten yli että heilahtaa mutta itse pelimaailma ja sen vaatimukset vuonna 2020, onkin sitten se oma vaatimus mitä haluaa.

Huonomillaan mä antaisin pisteitä tälle 7/10 ja parhaimillaan 9/10 niin jos nyt loppupeli suunnilleen pysyy samana niin kasin pinnassa oltaisin, eikä tarkoita todellakaan huonoa peliä mutta ei taas sitä "messiasta" jota odotettiin witcher 3 jälkeen.

Näin 5v myöhemmin ja tietäen CDPR vahvuudet, siksi en varmaan osaa antaa hypepisteitä itse tarinalle vaikka onkin mielenkiintoinen koska sitä minä odotin niiltä ja mitä en odottanut niin lista on pitkä ja sitten mennääkin sinne 7/10 puolella.

Epäilen että ainakin Trauma Teamin ("lentävät lääkärit") palkkaamat vartijat/suojelijat ovat aina kaikista parhaita ja hankalia vastustajia. Olivat tuttuja jo Kyberpunk2020:sta.
Okei, tämä selittääkin paljon, pelaajan ei kuulukkaan siis voittaa kaikkia pelimaailman hahmoja tai varsinkaan alussa parinkymmenen tunnin jälkeen.

Kuten minä ja moni varmasti muukin kuvittelee tämän jotenkin eritavalla.
Sun hahmosi on tasolla 50 tai yli ja pumpum jutut vedetty äärimilleen ja pelattu se 150h niin alkaa kytät tippumaan.

Tässä minä ja monet tehdään se virhe koska aina katsottaan peliä GTA näkökulmasta/Far cry eikä niinkään roolipelimäisesti.

Se kun tuntuu vain niin turhauttavalta kun ammut oikein tähdätyn headsotin paljaaseen päähän ja eikä kaveri tipu. Far cryissa oli kiva mennä aina kallion päälle ja tähtää kaukaa ja hartaasti sitä yhtä täydellistä osumaa ja PAM!

Tässä sitä ei voi tehdä... ainakaan pelin alussa.
 
Ekaa patchia tulossa.

Hotfix 1.04

Quests
  • Fixed an issue with completing the final objective in Gig: Freedom of the Press.
  • Fixed an issue with starting conversation with Johnny at the end in Life During Wartime.
  • Corrected a rare issue with NPCs no longer calling V if A Like Supreme quest was abandoned mid-way.
  • Fixed an issue with Nix not going into his default state in Spellbound and KOLD MIRAGE.
  • Fixed issues blocking progress in I Fought The Law if the quest area is left.
  • Fixed inability to find Delamain in Epistrophy.
  • Fixed issues related to remaining in the second phase of the quest after finishing Pacifica fight with Ozob if played after Finals.
  • Fixed an issue with Nomads no longer present if V leaves the quest area mid-combat in With a Little Help from My Friends/Queen of the Highway.
  • Adjusted mappings and re-enabled quest tracker in M'ap Tann Pèlen/I Walk the Line/Transmission.
  • Fixed constraints on freedom to get up and sit down if neither blueline condition is met in Violence.
  • Fixed issues with time and space resulting from leaving the quest area or abandoning the quest in Following the River.
  • Fixed an issue with conversation with Johnny not starting after leaving the hotel in Tapeworm.
  • Fixed an issue with quest being blocked upon leaving the quest area before climbing the hill in Following the River.
  • Fixed the objective “Go into booth 9” not completing if the room’s entered too fast in Automatic Love.
  • Fixed Jackie’s issues with sitting still in The Ripperdoc.
  • Other quest fixes


Gameplay
  • Fixed the preview in weapon crafting.


Visual
  • Reduced vehicle appearance pop-in.
  • Speeded up switching first person perspective to third person perspective in a vehicle.
  • Fixed issues with animations missing from important quest NPCs during cinematics.


Performance & Stability
  • Improved stability, including various crash fixes.


Miscellaneous
  • Modified the flashing effect on braindances to reduce the risk of inducing epileptic symptoms. The effect has been smoothed out and the flashes reduced in frequency and magnitude.
  • Removed copyrighted songs incorrectly present in the game with "Disable Copyrighted Music" feature toggled on.


PC-specific
  • Switching language to default in the in-game settings now correctly sets it to the language of your Steam client.


Console-specific
  • Improved reflections quality on Xbox One and PlayStation 4 to eliminate the smudge effect.
  • Fixed “The Wasteland” achievement being stuck on 97% after completing all relevant missions in The Badlands on Xbox.
  • Fixed an issue with missing PT-BR VO for Xbox players in Americas

Prismoista kävin peliä katselemassa, mutta yllättäen kaikkialta loppu. Täytyy ensi viikon viikonlopuksi hankkia GOG-koodi jostain. Toivottavasti siihen mennessä ehtii tulla jo lisää patchia, niin ei ole täysin buginen tekele.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 232
Viestejä
4 486 787
Jäsenet
74 185
Uusin jäsen
Atte_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom