Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Allekirjoitan kyllä täysin. Pidän pelistä ja tulen viihtymään sen parissa vielä pitkään, mutta silti, kyllä tämä aika kohtalainen pettymys on.
Nimenomaan peliä markkinoitiin sellaisena, jotta saatiin pre-orderit maksimiin. Samoin kuin nuo kommentit että peli pyörii helvetin hyvin last gen konsoleilla. Totuus onkin nyt se että hyvä jos peli pääsee yli 20fps 720p resolla ps4 ja xbone. CDPR voi paskamyrskystä kiittää vaan itseään.
Jos kartalta poistaa gigit, auton osto, ja ne auton haku tehtävät niin ei montaa tehtävä markkeria taitaisi kartalle jäädäSivuguesteja katsellessa kannattaa kartalla unohtaa ne geneeriset "Gig" ammuskelut.
Omasta mielestäni tässä on paljonkin roolipelielementtejä, koska se missä järjestyksessä suorittaa tehtävät vaikuttaa siihen miten tehtävät etenee ei pelkästään keskustelut. Esimerksiksi jos tapaa jonkun hahmon ennen kuin suorittaa tehtävät A se hahmo voi ehdottaa jotain joka vaikuttaa siihen tehtävään ja muuttaa sitä tehtävää A. Kun jos tekee tehtävän ennen tapaamista. Sekin vaikuttaa käykö tapaamassa tai tekemässä optionaaliset henkilöt ja jutut siihen miten tehtävä ja tarina etenee.
Se, että joku mussuttaa keskustele vaihtoehdoista eikä sano sanaakaan näistä muista jutuista kertoo lähinnä siitä, että arvostelija ei ymmärrä kyseisen pelin mekaniikkoja eikä siten ole tarpeeksi pätevä arvostelemaan sen roolipelimäisyyttä. Tuollainen arvostelija on edelleen jumissa siinä vanhassa maailmassa jossa tarina haarautuu pelkästään dialogien kautta ja luulee, että se menee tässäkin pelissä näin.
Tuollainen arvostelija on edelleen jumissa siinä vanhassa maailmassa jossa tarina haarautuu pelkästään dialogien kautta ja luulee, että se menee tässäkin pelissä näin.
Munkin on pakko kompata, tykkään taistelusta, hakkerointisysteemistä ja tarina vaikuttaa mielenkiintoiselta mutta hieman syö immersioita jo alussa
kun erämaassa kaikki on kuin vahanukkeja pöydissään ja grillien äärellä. Ei viitsisi pienistä valittaa mutta sain sellaisen käsityksen että maailma on "hengittävä ja pelaajan tahtiin elävä".
Toistaiseksi tuntunut kyllä se puoli pettymykseltä. Jostain syystä Withcer 3:sen maailma, jonka juuri keväällä läpi viimein pelasin tuntuu enemmän olevan "läsnä" pelaajan kanssa....jos jotain termiä tähän hakisi. Kaikki tuntuu jotenkin staattiselta vaikka nättiä onkin.
Hyvä peli tämä silti on, mutta ei mitään GOTY-kamaa, omasta mielestäni.
On se siellä käsien parannuksissa.Eipä löydy moista.![]()
Kannattaa muistaa että lähtökohdat W3 ja Cyberpunkisaa ovat täysin erilaiset. W3 olet kumminkin aika spesiaalihahmo muihin verrattuna Witchereitä kuitenkin on aika vähän ja Geralt aika legenda jo lähdössä. Cyberpunkissa taas olet vain yksi random jamppa. Se reagoiko maailma lopussa sun tekemisiin on kysymysmerkki (ja tietääkö maailma edes niistä).
Kaikki pelimaailmat ovat vähän pintaa rapsuttaen pinnallisia ja staattisia. Ei peliyhtiöillä ole mahdollisuuksia kehittää keinoälyä joka muuttaisi tätä asiaa. Se on sitten ihan se ja sama istuuko kahvilan pöydässä sama jannu vuosikaudet vai kävelee ympäriinsä "tekemässä asioita"
Pätsissä tuntui CPU usage laskevan 20%. Nyt se pyörii 80% maissa kun juoksin kaupungilla. Auto mällättiin paskaksi... ei kai se tosta nouse autonkaan kyydissä.
Pitääpä testata tätä tänään uudestaan.
Parin pätsin päästä saadaan prosun lämpöjä alas, heureka!![]()
Rtx 3080, I5-9600k:lla @4.8ghz cpu usage kaupungissa 75-97%.
Asetukset 1440p, high/ultra, rt on, dlss quality ja crowd density medium.
Yli 90% cpu usage suurimman osan ajasta.
Esimerkiksi Kingdom Come: Deliverancessa jokainen npc omasi vuorokausirytmin milloin on töissä, milloin kotona, liikkui missäkin, oli nukkumassa jne. Se on pieni asia, mutta kun ihminen johonkin asiaan tottuu ja alkaa pitää sitä itsestäänselvyytenä, se tuntuu oudolta tai jopa ikävältä kun se otetaan siltä pois.
Ei kukaan varmaan oleta että missään pelissä jokaiselle NPC:lle on koodattu täydellinen elämä työssäkäyntiä ja vapaa-aikaa myöden, mutta kyllähän useassa pelissä hahmot reagoivat pelaajaan huomattavasti enemmän/paremmin. Jotenkin hölmöä jos voit parkkeerata auton tielle hieman molemmille kaistoille ja kaikki autot pysähtyvät täysin paikalleen kärsivällisesti odottamaan ja ovat tööttäilemättä. Joku kenellä on uusin patchi voi testata meneekö tämä vielä niin Cyberpunkissa.
Tai ehkä juuri tuo että pinnallisuus hyppää silmille pelatessa, vaikket sitä erikseen yritä pahemmin rapsutella.
Patchin jälkeen peli kaatui suoraan launcherista aina johonkin "Cyberpunk has flatlined"-tekstiin, virallinen ohje kehotti tarkistamaan pelin filut Steamissa ja uudelleenasentamaan ajureita yms. paskaa. Toimi silti suoraan pelin .exestä, mutta jää Steamin achievementit sun muut saamatta niin ei kelvannut. Värkkäsin pelin luoman muistidumpin kanssa ja näkyi aina kaatuvan Nvidian Geforce Experiencen johonkin ladattuun moduuliin, ja GE overlayn kun nappasi pois päältä alkoi heti toimimaan. Ihan siltä varalta, jos jollain muulla tekee samaa.
Onko tähän tullut nyt vuorokauden sisällä uusi päivitys? Ainakin kun eilen aamupäivällä pelasin niin kyllä autot tööttäilevät ja jotkut ajavat surutta yli jos satut tiellä seisomaan.
En ehkä ole seurannut markkinointia kovin tarkasti, mutta ainakaan itse en näe mitään ristiriitaa sen ja lopputuotteen välillä. Suurin hype ja höpöhöpö-odotukset on tulleet siitä kun GTA-jonnet tulevat automaagisesti paikan päälle jokaisen open world pelin kohdalla ja alkavat väkipakolla vertaamaan GTA:n ja luomaan samanlaisia odotuksia. Tosin en ymmärrä puheita GTA:n "ei-staattisesta" maailmasta. Sehän on hiekkalaatikko jossa on miljoona aivotonta kävelijää kuten tämäkin.Johtuisikohan ihan siitä, miten peliä on markkinoitu ja esitelty?
Kaikki pelimaailmat ovat vähän pintaa rapsuttaen pinnallisia ja staattisia. Ei peliyhtiöillä ole mahdollisuuksia kehittää keinoälyä joka muuttaisi tätä asiaa. Se on sitten ihan se ja sama istuuko kahvilan pöydässä sama jannu vuosikaudet vai kävelee ympäriinsä "tekemässä asioita"
tästä puuttuu paljon ominaisuuksia.
Hyvä pointti toki tämäkin, aika alussa myös olen vielä kun en ole halunnut kiiruhtaa ennen 3080:n saantia, eli kai tässä ei vain pysty vielä muita kiusaamaan. Toki kai olen tottunut siihen että monessa muussa tllaisessa pelissä esim muiden töniminen tai jos autolla tuuppaan saa jonkinlaista isompaa reaktiota aikaan, pikkujuttuja toki mutta parantaa läsnäolon tunnetta.Kannattaa muistaa että lähtökohdat W3 ja Cyberpunkisaa ovat täysin erilaiset. W3 olet kumminkin aika spesiaalihahmo muihin verrattuna Witchereitä kuitenkin on aika vähän ja Geralt aika legenda jo lähdössä. Cyberpunkissa taas olet vain yksi random jamppa. Se reagoiko maailma lopussa sun tekemisiin on kysymysmerkki (ja tietääkö maailma edes niistä).
17.5Gt patch ps4 versioon.Jaahas 1.4GB hot fixia pukkaa CB 2077:een ilmeisesti CPR patchaa peliä täyttä häkää kuulemma myös konsoli versiot saavat patchin Pleikkari ekana XBOX patch viivastyy (jostain syystä).
Jotenkin tästä pelistä tulee mieleen lupauksineen No mans sky![]()
Kaikki pelimaailmat ovat vähän pintaa rapsuttaen pinnallisia ja staattisia. Ei peliyhtiöillä ole mahdollisuuksia kehittää keinoälyä joka muuttaisi tätä asiaa. Se on sitten ihan se ja sama istuuko kahvilan pöydässä sama jannu vuosikaudet vai kävelee ympäriinsä "tekemässä asioita"
En nyt odottanutkaan, että tässä olisi joku uskomattoman realistinen tekoäly, mutta kyllä sitä odottaisi, että olisi edes GTA-tason tekoäly. Sen ei pitäisi olla liikaa vaadittu?
Let's start with what CDPR told us about AI in Cyberpunk 2077:
"We've greatly enhanced our crowd and community systems to create the most believable city in any open-world game to date"
"The city streets are bustling with crowds of people from all facets of life, all living their lives, with a full day/night cycle."
(Source: YouTube)
"According to new CDPR interviews, Cyberpunk 2077's new real-time AI systems will allow for incredible dynamism. Thousands of NPCs will have actual daily routines throughout Night City's six districts, including a ton of robust and varied characters with cyborg implants, unique designs and animations, and day and night cycles."
(Source: Over a thousand Cyberpunk 2077 NPCs will have unique daily routines)
Now let's compare these statements to what is in the game at launch:
- No NPC Day/Night cycle. NPCs spawn and despawn outside of the player's view.
- If an NPC is doing an action, they will do that action forever until the player moves.
- NPCs that are not story/side quest related have one dialog reply.
- If one NPC is assaulted, every other NPC in a large circle around the player will crouch to the floor in the same animation, even if they did not see the original assault.
- NPCs in a car will follow a specific route. If the route is even slightly interupted, for example by your car, they will cease to move forever until you remove the obstruction.
- NPCs in a car will not attempt to move or exit their vehicle if you assault them with bullets/another vehicle.
- NPCs will not acknowledge the player if they run the player over with their car.
- NPCs will not attempt to steal their vehicle back if you steal it from them.
- NPCs will not attack you or defend themselves in any way or form, even if engaged upon with just fists.
- Police spawn around the player's vision when the player is wanted, forever, until they attempt to hide or drive away.
- Police to not attempt to question, warn, or arrest the player for even the smallest crime commited, for example if you bump into them or accidently enter a private area.
- Police are incapable of driving cars and chasing the player if they drive away.
- Police will not attack hostile targets like Gangs if they are not already doing so in an activity.
- Police will know if the player has attacked an NPC in the middle of the badlands and spawn next to the player, without vehicles.
- NPCs will rarely thank or acknowledge the player if they are helped by the player.
- Scripted NPCs that have dialog will say their dialog then proceed to stand there forever. They will also repeat the same dialog if the player leaves the area and visits again later.
Olenko ainoa joka on ihmeissään presentaation loppuosasta? Laadullisesti kummallisia pätkiä vai oliko. Tuossa kun Keanu Reeves osoittaa valkokankaalle niin olen näkeväni pelisarjan GTA, elikkä rantoja, palmuja, rantatuoleja ... ei kai tuo mitään haittaa... vai...
Ihan mielenkiinnosta kun sulla täysin sama setuppi kuin itsellä. Millaisissa fps lukemissa pyöritään näillä asetuksilla?
Itsehän en vielä peliä omista.. Jouluna lomalla niin jos silloin sitten. Tulisi vielä muutama patchi niin saisivat pahimmat bugit korjattua
Nyt olisi kyllä kiva kuulla testudo80:n/Eternal64:n kommentit tästä pelistä heti tuoreeltaan. Odotukset olivat ehkä kovimmat koko ketjussa. Ylittikö odotukset? Alittiko pahasti?
Ite toivoisin, että tuo HDR tuki korjattaisiin. Mass effect andromedalla oli julkaisussa täysin samaa ongelmaa sen kanssa, ja niillä meni lähes vuosi ennen kuin saivat kuntoon.
Nämä luvut ovat huomattavasti paremmin linjassa, kuin "oikeiden" arvostelijoiden. Kaikki maksettujaMetacriticin käyttäjäarvostelut ovat avautuneet Cyberpunkille. Eipä kovin mairittelevalta näytä. Tätä kirjoittaessa luvut ovat seuraavat;
PC: 6.3/10 (4928 arvostelua)
PS4: 2.2/10 (2381 arvostelua)
Xbox One: 2.7/10 (790 arvostelua)
CDPR on ottanut myös vähän vastuuta bugien täyttämästä tekeleestään. Johtajat lähettivät eilen alaisilleen viestin, jossa kerrottiin että tämän vuoden suoritusbonukset ei enää ole sidottu pelin arvosteluihin olosuhteet huomioon ottaen. Ennen tätä he olisivat saaneet suoritusbonuksen vain jos peli yltää ja pysyy yli 90 pisteessä Metacriticissä. (lähde: CD Projekt Changes Developer Bonus Structure After Buggy Release)
Koska HDR päällä se on edelleen SDR tilassa, jolloin se "pesee" kuvasta värit pois ja esim musta muuttuu harmaaksi. Sama juttu taisi olla RDR2 myös julkaisussaMitä ongelmia HDR:ssä on? Itsellä näyttäisi toimivan. Sitä tone mapping vipua kannattaa laskea oletuksesta.
Nämä luvut ovat huomattavasti paremmin linjassa, kuin "oikeiden" arvostelijoiden. Kaikki maksettuja![]()
Koska HDR päällä se on edelleen SDR tilassa, jolloin se "pesee" kuvasta värit pois ja esim musta muuttuu harmaaksi. Sama juttu taisi olla RDR2 myös julkaisussa![]()
Luin PC version 1 ja 0 arvioita ja on kyllä syväluotaavia...Nämä luvut ovat huomattavasti paremmin linjassa, kuin "oikeiden" arvostelijoiden. Kaikki maksettuja![]()