Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja ketkä ovat pidemällä niin eikö tosiaan pelimaailmasta tule vastaan sivutehtäviä vaan kaikki tarjotaan luurin kautta?
Hyvä pointti toki tämäkin, aika alussa myös olen vielä kun en ole halunnut kiiruhtaa ennen 3080:n saantia, eli kai tässä ei vain pysty vielä muita kiusaamaan. Toki kai olen tottunut siihen että monessa muussa tllaisessa pelissä esim muiden töniminen tai jos autolla tuuppaan saa jonkinlaista isompaa reaktiota aikaan, pikkujuttuja toki mutta parantaa läsnäolon tunnetta.
Peli on silti erittäin hyvä ja vastaa kyllä omia odottuksiani suurilta osin eli en koe että 59e olisin hukkaan laittanut.
Gta vähän siistimmin tehty ne spawnaa kauemmas ja ajelee sieltä pelaajan luo. Tässä välillä spawnannu mulla samaan huoneeseen tökerösti ja loputtomasti kunnes sai mut lahdattua.Tuosta poliisien spawnaamisesti niin eikö tuo ole esim. GTA:ssa aivan sama? Jostain tyhjästä ne spawnaa.![]()
![]()
Bugeja riittää
Nämä luvut ovat huomattavasti paremmin linjassa, kuin "oikeiden" arvostelijoiden. Kaikki maksettuja![]()
Gta vähän siistimmin tehty ne spawnaa kauemmas ja ajelee sieltä pelaajan luo. Tässä välillä spawnannu mulla samaan huoneeseen tökerösti ja loputtomasti kunnes sai mut lahdattua.
Pätsissä tuntui CPU usage laskevan 20%. Nyt se pyörii 80% maissa kun juoksin kaupungilla. Auto mällättiin paskaksi... ei kai se tosta nouse autonkaan kyydissä.
Käyttäjäarvosteluilla voi tässäkin tapauksessa pyyhkiä perseensä. Niinku jokasen pelin kohdalla. On siellä fiksuakin ulosantia seassa, mutta suurin osa just tota "0/10, ei toimi mun pentiumilla"
Tuhat jonnea käyneet antamassa 0/10 Metacriticissä ja kaikki "oikeat" "arvostelijat" on maksettuja? Mitäpä, jos unohdat arvosanat hetkeksi ja käyt lukemassa jonkun "maksetun" arvostelun läpi, ja sen jälkeen luet muutaman ei-maksetun 0/10 arvosanan perustelut tuolta Metacriticistä. Siellä majailee eittämättä se vilpittömien arvostelijoiden enemmistö!
Kai ymmärrät että tuo on vitsi? Kertoo tekstuurien tarkkuudesta että noiden notuulit voi lukea.
arvostelijoiden 9/10 tai 10/10 ei myöskään anna oikeaa kuvaa. Tuo metcriticin 6/10 keskiarvo on mun mielestä se oikea arvosana.Niin, antaako se ragequittaajan 0/10 hyvin kokonaiskuvan pelistä. Se on lähinnä turhautumista bugeihin tai liian korkeiden odotusten alittumiseen. Mulla ei tuota ole, mutta 0/10 ei tunnu millään tasolla totuudenmukaiselta arvosanalta.
Nämä ainakin mediumille:Mitkä asetukset tässä oli nyt niitä joita ensimmäisenä kannattaa lähteä laskemaan jotta FPS olisi jokseenkin pelattavissa lukemissa RTX päällä? Resona 1080p ja alla 7700k + RTX 2070, liekkö toiveajattelua saada stabiili 60 fps RTX ON?
Tuli kanssa ite huomattua et alko hiippailu menemään turhan helpoks kun muutamat pojot laittoi tohon quickhackiin ja sen damageen. Sit parempi cyberdeck jossa riittävästi ramia niin Short Circuit + Overheat combolla saa aikalailla turvasta pistää pojat kylmäks. Contagion perään jos ei noi kaks riitä. Kaikki kolme non-lethaleita eli menee mun pelityylin raamien sisälle.Okei, omalla kohdallani ensimmäinen oikea valituksen aihe on vihollisten ajoittain (tragi)koomisen huono tekoäly joka rikkoi immersion todella pahasti muuten aika jännässä hotellitehtävässä (tietäjät jne.)
Esimerkkinä: Vartijat spottaavat baaritiskin takana kykkivän pelaajan 15 metrin päästä, mutta lattialla oleva ruumis paljastuu vasta kun vartija kävelee sen päältä. Viholliset reagoivat osumiin lähillä huutelemalla hetken aikaa vihaisesti, joten vaikkapa Short Circuit quickhakilla voi rauhassa zäppäillä selin olevan vartijan kuoliaaksi kunhan menee välillä piiloon. Tekoälyn saa välillä aivan ymmälleen yksinkertaisesti kiertämällä tolpan ympäri. Ilmeisesti vaikeaksi tarkoitettu tappelukin ratkesi sillä, että menin baaritiskin taakse seisomaan ja katselin kun haulikkomosurit ammuskelevat rauhassa tiskiä sillä välin kun kävin itse hakemassa kahvia.
Pelikokemuksen vuosi yritin aktiivisesti välttää tekoälyn jallittamista tuon tehtävän aikana, mutta tällaisen handicapin antaminen pelissä on aika surullista.
En ole huomannut tälläistä itse, HDR on tässä paljon parempi kuin RDR2 alkuperäinen HDR oli. Cyberpunkissa aurinko oikeasti häikäisee HDR:nä ja värit pomppaavat esiin yöaikaan. Näyttönä PG43UQ, jossa HDR1000 sertifiointi.
Harmauteen auttanee se tone mappingin säätäminen.
Mitkä asetukset tässä oli nyt niitä joita ensimmäisenä kannattaa lähteä laskemaan jotta FPS olisi jokseenkin pelattavissa lukemissa RTX päällä? Resona 1080p ja alla 7700k + RTX 2070, liekkö toiveajattelua saada stabiili 60 fps RTX ON?
Ei tuota HDR millään poppakonsteilla saa kuntoon. Huomaa hyvin jos on joku OSD käytössä ettei senkään värit mene HDR tilaan vaan pysyy samana, oli mikä tahansa moodi käytössä, eli perus SDR kuvaa peli puskee ulos, laittoi valikosta mitä vaan.Tässä muutama vinkki HDR:n säätöön. HDR kun on hieman huonosti toteutettu tällä hetkellä. Suurin ongelma on se, että mustan pohjataso nousee, jolloin musta ei ole mustaa, vaan harmaata. Tätä on helpointa kompensoida näytön kirkkautta säätämällä. Hyvä kohta pelin alussa tähän on Sandra Dorsett tehtävän VR tutoriaalissa heti intron jälkeen. Siinä vaan katselee heti tutoriaalin alussa sivulle tummaa/mustaa kohtaa ja pudottaa kirkkautta tarvittavan määrän. Eli niin paljon, että se ei leikkaa yksityiskohtia pois tummasta päästä.
Tässä omat asetukset LG OLED CX:llä pelatessa.
Telkkarista:
Brightness: 50 -> 42 (eli 8 pykälää pienempi kuin normaali)
Pelistä:
HDR mode: HDR10 scRGB (teoriassa pitäisi olla hitusen tarkempi ja raskaampi kuin PQ, mutta eroa tuskin huomaa)
Maximum Brightness: 800 (oman näytön maksimin mukaan)
Paper White: 120 (oman mieltymyksen mukaan, kuinka kirkkaat UI elementit haluaa)
Tone-Mapping Midpoint: 1.80 (oman mieltymyksen mukaan, TV:n kirkkauden säädön jälkeen kuva tummenee nopeasti, jos tätä pudottaa enemmän)
Näillä mennään ja HDR kuva näyttää paremmalta kuin SDR. Kompromissi toki, mutta parempaakaan ei tämän hetkisellä toteutuksella saa.
Välillä peli on tosi hienon näköinen ja välillä aika hirveän näköisiä tekstuureja/välkettä yms. Kauhean epätasaista ja viimeistelemätöntä. Osa hahmoista näyttää hyvin tehdyiltä ja osa ihmeellisen muovinukkemaisia heikkoja tekeleitä.
Tehtävienhallinta ei mittaa tuota GPU-käyttöastetta oikein.Onko ihan normaalia, että 1080Ti käyttöaste pyörii ~10% paikkeilla? Prossukaan ei ole 100% eli ei sen puolesta näytä olevan täytenä pullonkaulana. Prossun käyttöaste kyllä vetää aikamoista aaltoa, onko tuo normaalia? Asetukset ~medium, varjot aikalailla low, resona 1440p. FPS on "ihan ok" linjassa siihen mitä muilla näkyy olevan, eli siinä 45-65 paikkeilla. Mietin vaan, että olisiko tässä varaa nostaa sitten grafiikoita ylemmäs, jos kerran näyttis ei tee oikein paljoa mitään töitä tällä hetkellä. Täytyypä testailla.
![]()
![]()
Kaikki pelimaailmat ovat vähän pintaa rapsuttaen pinnallisia ja staattisia. Ei peliyhtiöillä ole mahdollisuuksia kehittää keinoälyä joka muuttaisi tätä asiaa. Se on sitten ihan se ja sama istuuko kahvilan pöydässä sama jannu vuosikaudet vai kävelee ympäriinsä "tekemässä asioita"
Mutta kun ei ole. Tässä ei yksinkertaisesti ole mitään sisältöä maailmassa, NPCt ovat joko skripattuja ja tekevät tismalleen samaa asiaa tismalleen samassa paikassa, tai sitten aivottomia zombeja joita lähestyessä saat yhden one-liner vastauksen. Pelin kaupunki on täynnä esimerkiksi arcade-pelejä, eikä niistä mikään oikeasti toimi. Kyse on asioista, jotka on tehty oikein ja toimivasti lukuisissa avoimen maailman peleissä vuosikausia ennen tätä peliä. En ymmärrä minkälaisten fanilasien läpi tätä pitää tuijottaa, että kehtaa edes väittää jotain muuta.
Tässä nyt vähän videota autoilijoiden tekoälystä (PC versio jos sillä nyt on väliä) verrattuna esimerkiksi Watch_Dogs: Legionin kuskien tekoälyyn. Lienee sanomattakin selvää, että jopa GTA 4:ssa, joka on tässä vaiheessa 12 vuotta vanha peli, autokuskeilla oli huomattavasti parempi tekoäly.
Tehtävienhallinta ei mittaa tuota GPU-käyttöastetta oikein.
MSI Afterburner tai GPU-Z näyttää tuon lukeman oikein.
Taitaa olla näillä GTA ja Watch Dogs tekijöillä muutenkin huomattavasti enemmän kokemusta tällaisesta ympäristöstä niin ei ihme jos siellä ne toimii järkevämmin
"We've greatly enhanced our crowd and community systems to create the most believable city in any open-world game to date"
"The city streets are bustling with crowds of people from all facets of life, all living their lives, with a full day/night cycle."
(Source: YouTube)
Wikipedissa sanottiin näin: "Jo vuonna 2012 paljastettu projekti oli pitkään kesken, sillä pelistudio työsti The Witcher -pelisarjan kolmatta osaa vuoteen 2016 saakka. Vuonna 2017 CD Projekt REDin johtaja Adam Kiciński ilmoitti pelimoottorin olevan valmis"Onko CDPR sanonut että tätä on tehty tekemällä 8 vuotta? Miten tuntuu, että tätä oikeasti on alettu kuitenkin tehdä vasta Witcher 3:sen jälkeen.
Ei oo sanonu tietääkseni. Ei tätä varmaan aktiivisesti ruvettu tekemään kun vasta pikkasen sen viimesen Witcher 3 lisärin jälkeen. Tai varmaan jotain pientä pre-productionia vielä Witcherin aikaan, mutta täydellä höngällä sit vasta sen jälkeen. Blood & Wine tuli 31.5.2016.Onko CDPR sanonut että tätä on tehty tekemällä 8 vuotta? Miten tuntuu, että tätä oikeasti on alettu kuitenkin tehdä vasta Witcher 3:sen jälkeen.
Tähän melkein voisi ottaa vertailu pariksi ekan Watch Dogsin mutta ei kehtaa ihan CDPR:ää verrata Ubisoftiin tässä ketjussa tai minut hirtetään täälläOn siis mielestäni täysin oikeutettua olla pettynyt toteutukseen ja verrata sitä muihin peleihin, kun he itse ovat luvanneet kehittävänsä parhaan ja eläväisimmän kaupungin mitä on koskaan missään pelissä nähty tähän mennessä. Kaukana siitä, eli tyhjiä lupauksia joita ei todellakaan lunastettu.
Mjoo mutta ei se silti sitä muuta että poliisien kanssa nahistelu on myös GTA:ssa täysin turhaa koska spawnaavat jatkuvasti ja niittaavat kyllä jos et saa wantedia alas piiloutumalla tai lähtemällä karkuun.
Okei, omalla kohdallani ensimmäinen oikea valituksen aihe on vihollisten ajoittain (tragi)koomisen huono tekoäly joka rikkoi immersion todella pahasti muuten aika jännässä hotellitehtävässä (tietäjät jne.)