Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ehkä vähän OT, mut tää on aika hyvä pointti mun mielestä. Vasta pari päivää sitten sain Witcher 3 taputeltua uusintakierrokselta DLC:eineen, ja oikeastaan heti kun päätarinat oltiin pelattu niin ei mua kiinnostanu niitä kysymysmerkkejä ja erinäisiä turhia sivutehtäviä alkaa vääntämään enempää.Witcher 3 oli kaikessa siihen pelisuunnittelun puolesta varta vasten kehitellyssä rajoittavuudessa hyvin kummallinen teos välivideotehtärakenteensa ulkopuolella, mitä 10/10-arvostelukulttuuri ei kovin tehokkaasti tuonut esiin. Paras todiste sen pelimaailma puutteellisuudesta luultavasti oli että tehtävien loputtua Witcher 3:n pelimaailmaa ei kukaan Skyrimin lailla tahkonnut. Toivoisin että näiltä osin Cyberpunk 2077 olisi aivan eri peli ja pelimaailma eli pelattavuutta tarjoava.
No witcherissä sentää oli paljon mielekkäämpi tehdä sivutehtäviä kuin originissa.Pointtina nyt käytännössä se et Witcherissä noita sivujuttuja ei oo oikeesti missään vaiheessa pakko tehdä. Saat leveleitä ja varusteita ihan tarpeeks päätarinan questeista
Ei helvetti, taas tää sama alkaa. Pitääkö sama asia kertoa kerran kuussa ettei vaan pääse unohtuunEi se viivästys tosiaan aivan selviönä merkitse, että kaikki olisi pelissä kohdillaan julkaisutuotteena. Witcher 3:ssa esimerkiksi ympäristö ei reagoinut varastamiseen kuin yhdessä ainoassa linnoituksessa vaikka tuota peruspelimekaniikkaa pyöriteltiin tiettävästi sen pelisuunnittelun parissa. Hyljättiin kuitenkin suosiolla.
Pelimaailmasta olisi kiva saada kuvaa ennen julkaisua.
Huvitti havaita kuinka Assassin's Creed -pelisarja oli Originsissa pilattu sen lähtiessä kopioimaan Witcher 3:n pelisuunnittelun lukuisia kummallisuuksia, kuten vaikka vihollisia, jotka olivat punaisine pääkalloineen koskemattomia alilevelisille seikkailijoille. Vuoroin vieraissa toki, kun Witcher 3 vuorostaan oli kaavamainen Ubisoft-pelimaailma höystevihollipisteineen ja vuorovaikutuksesta tyhjine kaupunkeineen. Kuten esimerkiksi Horizon Zero Dawnin pääkaupunki ja Novigrad.
Skyrim taitaa olla viimeisin peli, jossa kaupungeissa oli tutkittavaa ja tehtävää, eikä pelkkä välivideotehtäväpisteen alku.
Saa nyt nähdä, jossei tässä ole gwentin lailla puuhaa, että mitä siellä oli määrä pelata.
Lupaavinta koko projektissa lie irtautuminen välivideorakenteesta osittain. Tiedä sitten onko valinnallisuus kohtausten sisällä GTA IV:n luokkaa eli verrattain harvinaista.
Witcher 3 oli kaikessa siihen pelisuunnittelun puolesta varta vasten kehitellyssä rajoittavuudessa hyvin kummallinen teos välivideotehtärakenteensa ulkopuolella, mitä 10/10-arvostelukulttuuri ei kovin tehokkaasti tuonut esiin. Paras todiste sen pelimaailma puutteellisuudesta luultavasti oli että tehtävien loputtua Witcher 3:n pelimaailmaa ei kukaan Skyrimin lailla tahkonnut. Toivoisin että näiltä osin Cyberpunk 2077 olisi aivan eri peli ja pelimaailma eli pelattavuutta tarjoava.
Ei se oo fanitusta ettei jaksa kuunnella saman asian toistamista 100 kertaa. Eikä se sun osaltakaan ole keskustelua sen enempää kun appiukon kännissä kertomat tarinat sen nuoruusvuosilta, jotka oon kuullu myös 100 kertaa. Se on jankkaamista. Vaihda levyä tai vie keskustelua toiseen suuntaan. Tai jos on pakko jankata W3:sta niin mene jankkaamaan sen pelin ketjuun.Jaa, luulin, että tässä saatiin jo keskusteluakin vireille ennen kuin alkoi fanitus.
Joo samaa mieltä mutta siiten mennään ohi aiheen(ehkä?) mutta suosittelisin jatkokeskustelua täällä:Hyviä pointtejahan sinihiekalla välillä on ei siinä mitään
Vaihatko samalla otsikon päiväyksen (9/20) tai vaikkaJoo samaa mieltä mutta siiten mennään ohi aiheen(ehkä?) mutta suosittelisin jatkokeskustelua täällä:
Pelien ominaisuudet ja pelikehityksen suunnat
Tuolla sitten voi keskustella paremmin eri pelien ominaisuuksista tai puutteista.
Kun tällä hetkellä porukat haluavat varmaan tästä ketjusta lukea peliin liittyvistä asioista kuin siitä että miten skyrim tekee tietyn asian paremmin kuin witcher 3.
Following the news that its hugely anticipated open-world sci-fi adventure Cyberpunk 2077 will see a five month delay, CD Projekt has confirmed that the game's previously announced multiplayer - which it's now describing as the "the triple-A release we're working on in parallel with Cyberpunk 2077" - likely now won't arrive until after 2021.
Sun ainoa toivo kuulla vastauksia näihin yksinomaan itseäsi askarruttaviin kysymyksiin on mennä kysymään ne itse. Pelaajat, jotka peilaavat odotuksiaan W3 kautta todennäköisesti odottavat ja ovat tyytyväisiä jos sieltä tulee vastaava tiukka ja rönsyilemätön tuote syvälle kirjoitetuilla hahmoilla, dialogilla ja tehtävillä kuin W3.Siellä Q&A-tilaisuudessa olisi saanut kysyä meinasivatko seuraavastaan tehdä pelaamista kestävän ja jopa pelaamaan suosittelevan pelimaailman.
Ei. Kyllä se ainoa oikea ratkaisu on mennä suomalaiselle foorumille ulisemaan joka ikiseen ketjuun miten W3 ja Ubisoft pelimaailma on paskaa ja miten hieno teos Skyrim on. Huolimatta siitä onko ketjun aiheena toinen peli, NHL-jääkiekko tai uusin AMD prosessori. Tää on kato sitä keskustelua ja vaikuttamistaSun ainoa toivo kuulla vastauksia näihin yksinomaan itseäsi askarruttaviin kysymyksiin on mennä kysymään ne itse.
Äh, olin itsekkin säästänyt talvilomat julkaisua varten, mutta eiköhän tuosta jotain vaihtoehtoista pelattavaa sille ajalle löydy.
Onhan viimevuosien paras ja vuosikymmenen kekseliäin roolipeli, Disco Elysium jo pelattu? Ei mikään massiivisen iso peli, mutta maailma ja käsikirjoitus omaa luokkaansa.
Mietin, että mikäli ei, niin voi haitata myyntiä jolleivat ole asian suhteen avoimia että koska tulee next gen versiot yms. Jos peli tulee kuukauden pari ennen seuraavia konsoleita, ja ilmoittavat että tyyliin tammikuussa tulee next gen versio joka täytyy ostaa erillisenä, niin moni jää sit venaamaan sitä, ja silloinkin myynti kärsii koska kaikki eivät todrllisuudessa ostakaan sitä uutta konsolia heti vaikka niin suunnittelisivat. Konsolisukupolven vikoilla peleillä on aina tätä ongelmaa, vaikka varmasti Cyberpunk ajan saatossa myykin loistavasti kunhan peli on hyvä.Toivotaan että konsoliversiot toimii uusilla konsoleilla taaksepäinsopivuutena![]()
Nopealla googletuksella: molemmat (tiedossa olevat) tulevat konsolit tukevat edellisen sukupolven back-compattia.Toivotaan että konsoliversiot toimii uusilla konsoleilla taaksepäinsopivuutena![]()
Ottaen huomioon pelin ja konsoleiden julkaisuajankohdat, pitäisin aikalailla salettina että hienosäätävät grafiikka-asetuksia uusille konsoleille. Varsinkin kun tuota RT:tä ja muuta viilausta on PC:tä varten tehty jo valmiiksi. Ihan mieletöntä olis julkaista peli tasan samoilla grafiikka-asetuksilla kuin vanhoille konsoleille ja korottaa vain fps cappia.Eri asia onkin, että tekeekö CDPR jotain enhancement-patchejä tälle vai julkaistaanko ihan eri SKU-numeroilla varustetut Series X (,Series S?), PS5 -versiot.
Voin vastata sinulle että ei ole, voit jatkaa unelmointia toisessa ketjussa.Näiltä osin on siis vaikea sanoa onko Cyberpunk 2077 murtava teos pelaavuudessaan pelimaailmoille,
Harmi että testudo80:llä on bannitOlisi ollu mukava nähdä sen kirjotuksia
Eipä tuosta CP77:sta edelleenkään voi tietää onko se oikeasti hyvä vai ei.
Voisin lyödä vaikka pääni pantiksi että Microsoft ja Sony on heitellyt kilpaa devkittejä CDPR:n postiluukusta sisään että "paras" versio saadaan heidän tulevalle konsolilleen. Eli joko omat julkaisut tai next-gen pätsit tulossa vähintään jolla nostetaan taso lähemmäs PC:n ultraa.Nopealla googletuksella: molemmat (tiedossa olevat) tulevat konsolit tukevat edellisen sukupolven back-compattia.
Xbox Series X Will Have Backwards Compatibility at Launch
PS4 Games Will Play On PlayStation 5, Sony Says
Eri asia onkin, että tekeekö CDPR jotain enhancement-patchejä tälle vai julkaistaanko ihan eri SKU-numeroilla varustetut Series X (,Series S?), PS5 -versiot.
Video Game Delays Cause More Crunch
Jason Scheieriltä hyvä ja havainnollistava pointti, että nyt tätä työntekijöille aika raadollista ajanjaksoa jatkettiin kuukausilla.
Tässä näkemyksessä ei mielestäni huomioida reilusti, että se pelimaailma vaikuttaa pelaajan matkalla halki koko pelin tehtäväsisällön rinnalla, eikä typisty mihinkään radiant-questeihin, joita ilmankin pelimaailmansa saattaa pelaajan eteen ilmestyä ennalta-arvaamatonta ja tutkittavaa, joka reagoi ja on osa esinekeruuta. Jokaisessa siirtymässä, kohtaamisessa, NPC-reaktiossa sekä ryhmittymässä kartalla tulee vastaan peli. Witcher 3 ja GTA V mielestäni sisälsivät juhlituissa 10/10-kaupungeissaan ennemminkin graafisena lisänä olevia koristekansalaisia kuin NPC-hahmoja ja tiloja, jotka olisivat merkityksellisiä peluulle muulloinkin kuin tehtävän ollessa käynnissä.
Näiltä osin on siis vaikea sanoa onko Cyberpunk 2077 murtava teos pelaavuudessaan pelimaailmoille, kun Novigrad ei kaupunkipelisuunnittelun julkaisutuotteena ollut minkäänlainen merkkiteos kaupungin tutkimusmatkailulle, viholliskohtaamisille tai alueellisuudelle vaan perus-Ubisoft-kaavan noudattamista, kuten muu maiailmansakin. Moni kakku päältä kaunis. Mikä riittää aina 10/10-arvostelukulttuurissa, mutta se on jo huolestuttavampaa, jos onttoon julkaisupelimaailmaan lisätään vielä firman johtavien työntekijöiden pelisuunnittelun toimesta rajoitteita joka kohtaan.
Nyt on ainakin juhlapuheissa mainittu Cyberpunk 2077 RPG -pelinä. NPC-vuorovaikutukset, reaktiivisuus pelaajaan ja pelimaailma sen osoittanevat. Kaavamainen, lähinnä tehtävärakenteen sisällä asustava open world RPG-elementeillä lisättynä olisi jo varmaan askel suuntaan. RPG-elementeillä siis siinä mielessä, että tällä kertaa ne kannustaisivat pelaamaankin eivätkä rajoittaisi oma-aloitteisuutta. Toiveita enemmästä eli pelinteon kaavoja aktiivisesti rikkovasta RPG-kaupungista en näe oikein syytä ennakkotilata. Kun Witcher 3 ei ainakaan ollut tällainen pelimaailmalleen vaikka pelimediassa osa sen lanseerasi 2010-luvun merkittävämmäksi pelisuunnitteluteokseksi, jossa oli kuulemma living breathing worldkin. Heimoontumisen ja hypen osilta se kenties sitä olikin tässä omassa maailmassamme.
Elokuussa kesälomien jälkeen saataneen demokuvaa sitten.
Veikkaan, että molempia tulevat hyödyntämään, ainakin Sony. Se että pelikotelossa lukee PS5 on kaikkein helpoin tapa kuluttajille tietää, että tämä on parempi versio kuin PS4, ja BC-tuesta tietämättömätkin kuluttajat voivat olla varmoja, että PS5-versio Cyberpunkista toimii uudessa konsolissa. Sen lisäksi veikkaan, että pelaajat, jotka ostivat jo PS4-version, voivat ostaa PS Storesta Cyberpunkille PS5 patchin halpaan hintaan (tai ehkä jopa ilmainen).Voisin lyödä vaikka pääni pantiksi että Microsoft ja Sony on heitellyt kilpaa devkittejä CDPR:n postiluukusta sisään että "paras" versio saadaan heidän tulevalle konsolilleen. Eli joko omat julkaisut tai next-gen pätsit tulossa vähintään jolla nostetaan taso lähemmäs PC:n ultraa.
Voin vastata sinulle että ei ole, voit jatkaa unelmointia toisessa ketjussa.
Porukka odottaa hyvää peliä ja eikä mitää jeesuksen toista tulemista.
Tuntuu että tietyillä kavereilla lähtee pelin odotukset tappiin ja itse olen koko aika odottanut kriittisesti tätä peliä koska pelattavuus on isommassa roolissa kun kuvataan silmistä ja jos siinä ollaan heikoilla niin veikkaan että pelin muu hyvyys ei riitä.
Edit: Känny virheitä.
Miksi sen pitäisi olla pelkkää unelmointia. Tuollaisia oikeasti mielekkäämpia open worldejä kun on kuitenkin mahdollista tehdä.
W3 ja gtav:n heikkoudet on juurikin tuossa kulissimaisessa maailmassa. Esim. RDR2 omaa huomattavasti mielenkiintoisemman pelimaailman, kun GTA5. RDR2:ssa on jopa ihan hauska lähteä välillä vaan tutkimaan karttaa. NPC hahmotkin huomattavasti interaktiivisempia, kun GTA:n vastaavat.
Koska se oikeasti vie todella paljon aikaa ja vaatii järjettömän paljon työtä tehdä edes yksi hyvin simuloitu kortteli. Missä siis pystyisit käymään jokaisessa asunnossa kylässä, asukkailla on omat vuorokausirytminsä ja voisit esim. ystävystyä naapurin rullatuolipotilaan kanssa tai vaihtovuoroisesti päätyä ryöstämään hänet jolloin et ehkä saisi tietää (ennenkuin on liian myöhästä) että hänen kerran viikossa käyvä poikansa on myös poliisi (joka alkaisi epäillä väärentämääsi testamenttia minkä mukaan perit vanhuksen jonka ryöstit ja tapoit).
Tai että jos otat osaa lasten nepparikisaan yhden kerrostalon pihassa saat tietää että jonkun isi kasvattaa ruohoa suljetulla parvekkeella. Tai että tilaisit eläinkaupasta muurahaisfarmin ja vapauttaisit muurahaiset naapurisi talon postiluukusta sisälle, vaatisit yhtiökokouksessa että asunto otetaan haltuun ja pakkomyydään tms. koska heillä ei olisi varaa maksaa häätökuluja ja "koska he ovat niin epäsiistejä" minkä jälkeen itse ostaisit kyseisen (isomman asunnon) jne jne.
Eli pelkästään muutaman sadan ihmisen kunnollinen luominen kaikkine rutiineineen ja uskottavine mutta kuitenkin vaihtuvine tapahtumineen yhden ainoan korttelin sisällä (sää, onnettomuudet, liikenne, vesi, sähkö jne jne) mihin kaikkeen pelaaja voisi vaikuttaa tai manipuloida jotain muuta vaikuttamaan luoden mustasukkaisuutta, sähkökatkoa, tulipaloa jne. vaatisi helposti vuosikymmenien työn tai todella ison studion.
Eli käytännössä uskottava "Jeesuksen toista tulemista" vastaava maailma on todella, TODELLA, vaikea tehdä enkä usko että sellaista ihan heti saadaan tehtyä. Ehkä supertietone voi simuloida sellaista jossain vaiheessa tekstipohjaisena mutta saa nyt nähdä...
Kriittisesti puhuminen ei ole sama asia kuin toistaa tuota W3-Ubisoft jankkausta uudestaan ja uudestaan ja uudestaan ja uudestaan ja uudestaan. Tuo ei ole mitään muuta kuin saman kritiikin toistamista, ja vaikka onkin ihan paikallaan, niin ei silti vie keskustelua mihinkään eikä myöskään kuulu tähän ketjuun enää.Palataanko asiaan sitten keväällä, jos vaikka muistuisi vielä mieleen argumentit ajalta ennen sensuuria ja toiveita olla puhumatta kriittisesti peliprojektista. Witcher 3 -ketjussa onkin sillä välin varmaan todella luontevaa puhua Cyberpunk 2077:n pelimaailmasta CD Projekt Redin pelisuunnittelun loihtimana lopputuloksena. Viestini voi suoraan sinne siirtääkin, jos niillä kerta keskustelua Witcher 3:sta ennemminkin oli toiveissa käydä.
Uusimmalla Cyberpunk 2077:n demonauhalla oli tehtävän ulkopuolisia NPC-hahmoja esillä muistaakseni vain koristekansalaisia aukiolla. En tiedä oliko heissä sitä perus-RPG-reaktiivisuutta, mitä tässä toivotaan puhuttaessa avoimen pelimaailman mahdollisuuksista. Eli reagointia vaikka varastamiseen huoneistossaan, jossa on pelaajan esinekeruulle merkityksellistä esineistöä. Tai reagointia väkivaltaan NPC-yksilönä tai ryhmittymänä, aina ja kaikkialla, kohdistuu se sitten pelaajaan tai toisiin ryhmittymiin kuvaruudulla.
Cyberpunkin profeetta on palannut keskuuteemme!Eli samoihin aikoihin kun kyperpunkin piti tulla niin julkaistaan melkoisia pelejä: DOOM Eternal, Watch Dogs: Legion, taisi olla muitakin? Kun DOOM Eternal piti julkaista tuossa viime vuoden lopussa, niin siellä oli niin ikään tiettyjä pelejä, joita ehkä jopa pelättiin, mm. uusi CoD. Voisiko olla että ala on tässäkin asiassa kiristynyt. Täytyy löytää paras kohta julkaisulle.
Toinen syy on tämä moninpelin lisääminen peliin, joka vienyt resursseja. Ensin doomilta sitten kyperpunkilta. MUTTA nämä myöhästymiset eivät ole hyvä asia. Pelaajat ilmeisesti suhtautuvat vain asiaan, aa... tämähän oli jo odotettavissa, ei tässä mitään. Vuosi sinne, vuosi tänne. I don't care.
Jos lähtökohtaisesti kyse on kuitekin pelin viimeistelystä, eli varmistetaan pelin olevan valmis julkaisuun, niin miksi myöhästyminen ei olisi hyvä asia? Olisiko parempi vaihtoehto julkaista buginen ja viimeistelemätön peli?MUTTA nämä myöhästymiset eivät ole hyvä asia.
"AK: Hello, Adam Kiciński. There’s technical bugfixing and polishing, but as we’ve said – we have the game. It’s playable; the whole game. It’s been like that for a couple of months. But it’s fairly complex – there are just some glitches, but we’re not talking about some fundamental mechanisms, but with the level of complexity, polishing is just a complex task. It’s about the number of things we have to take care of rather than some fundamental problem"Näin pitkä aika viimeistelyyn ei kuitenkaan ole pelkästään mitään bugikorjausta, kyllä siinä taustalla on joku suljettu beta josta tullut huonoa palautetta jostakin, kenties isommastakin asiasta, jota nyt pyritään parantamaan. Joka toki hyvä että eivät julkaise huonossa tilassa.
Pelikehityksen loppuaika on aina bugien korjausta ja viimeistelyä. Mitään suurta ei muutamassa kuukaudessa voida muuttaa, mutta pienempiä muutoksia toki voidaan tehdä. Pienet muutokset pelimekaniikkoihin yms. ovat nimenomaan osa pelin viimeistelyä.Näin pitkä aika viimeistelyyn ei kuitenkaan ole pelkästään mitään bugikorjausta, kyllä siinä taustalla on joku suljettu beta josta tullut huonoa palautetta jostakin, kenties isommastakin asiasta, jota nyt pyritään parantamaan. Joka toki hyvä että eivät julkaise huonossa tilassa.
Ei ole kysymys muutamasta kuukaudesta, peli on ollut tuota päätöstä tehdyssä tilassa joskus joulukuussa, ja siirsivät pelin syyskuulle. Siinä on siis vielä 8kk aikaa, sillä nykyaikana pienempien bugien korjausta tehdään fyysisen painamisen jälkeenkin. Peligrafiikkoja ja valaistusta fiksataan pari kk ennen julkaisua, jolloin heinäkuun lopulle on armeija graafikkojakin vielä töissä, eikä niitä pidetä suinkaan tyhjänpanttina "valmista" peliä viimeistellessä. Mitään peliä ei noin kauaa viimeistellä että jotain siinä on taustalla mitä eivät kerro. Valmishan se toki on voinut olla kuten sanovat mutta ei välttämättä kaikilta puolin tarpeeksi hyvä. Tosin eipä näillä ole niin väliä että mitä siellä tekevät ja mitä kertovat ulospäin, kunhan lopputulos on hyvä.Pelikehityksen loppuaika on aina bugien korjausta ja viimeistelyä. Mitään suurta ei muutamassa kuukaudessa voida muuttaa, mutta pienempiä muutoksia toki voidaan tehdä. Pienet muutokset pelimekaniikkoihin yms. ovat nimenomaan osa pelin viimeistelyä.
On kyse muutamasta lisäkuukaudesta. Oli jo aiemmin arvioitu, että viimeistely veisi huhtikuulle asti, mutta nyt on ehkä huomattu, että viimeistely ottaa enemmän aikaa ja on samalla huomattu, että joitain asioita täytyy muuttaa. Jos kyse olisi suurista asioista, niin julkaisua ei tänä vuonna tapahtuisi.Ei ole kysymys muutamasta kuukaudesta, peli on ollut tuota päätöstä tehdyssä tilassa joskus joulukuussa, ja siirsivät pelin syyskuulle. Siinä on siis vielä 8kk aikaa, sillä nykyaikana pienempien bugien korjausta tehdään fyysisen painamisen jälkeenkin. Peligrafiikkoja ja valaistusta fiksataan pari kk ennen julkaisua, jolloin heinäkuun lopulle on armeija graafikkojakin vielä töissä, eikä niitä pidetä suinkaan tyhjänpanttina "valmista" peliä viimeistellessä. Mitään peliä ei noin kauaa viimeistellä että jotain siinä on taustalla mitä eivät kerro. Valmishan se toki on voinut olla kuten sanovat mutta ei välttämättä kaikilta puolin tarpeeksi hyvä. Tosin eipä näillä ole niin väliä että mitä siellä tekevät ja mitä kertovat ulospäin, kunhan lopputulos on hyvä.
Ei nyt mitään koko systeemin uusillepanoa tai valtavan suuria asioita, mutta esimerkiksi jos betassa on sanottu että kaupungissa on liian vähän tehtävää tai viholliset toistavat itseään, niin tuossa ajassa saa valmiiseen maailmaan lisättyä vaikka 50 kevyempää miniquestia lisää ja parit tönöt ja uudet sisätilagraffat sinne ja tänne, variaatioita vihollisiin eri haarniskoilla, asetyypeillä jne. nin pysyy koko tiimi töissään samalla kun ohjelmoijat keskittyvät itse bugien hiontaan. Kun se pohja on valmis niin ei se sisällöntuotto ole AAA-peleissä niin aikaanvievää kuitenkaan. 8kk ei ole "ihan lopussa". Mutta kuten sanoin, ihan sama se on että mitä kertovat tekevänsä ja kauanko menee, kunhan tekevät hyvän.On kyse muutamasta lisäkuukaudesta. Oli jo aiemmin arvioitu, että viimeistely veisi huhtikuulle asti, mutta nyt on ehkä huomattu, että viimeistely ottaa enemmän aikaa ja on samalla huomattu, että joitain asioita täytyy muuttaa. Jos kyse olisi suurista asioista, niin julkaisua ei tänä vuonna tapahtuisi.
Bugikorjausta tehdään pelikehityksen alusta loppuun, mutta pelkästään sitä tehdään vain ihan lopussa. Muutoin viimeiset kuukaudet tehdään kokonaisvaltaista viimeistelyä, joka sisältää paljon muutakin kuin bugien korjausta.
Enkä väittänytkään että olisi, vaan nimenomaan pointtini oli, että pelkkää bugikorjausta tehdään ihan viimeisinä viikkoina.8kk ei ole "ihan lopussa".
Ota huomioon että kesällä ei voi julkaista peliä koska ihmisillä lomat, se oli joko erittäin lyhyt viivästys missä ei kerkeä tehdä paljon tai hyppää kesän yli.. 8kk ei ole "ihan lopussa".
Tämä on hyvä pointti. Käytännössä viimeinen ajankohta isoille julkaisuille on kesäkuun alku, mutta jos siihen ei ehditä, niin sitten täytyy mennä pari kuukautta eteenpäin elokuulle asti.Ota huomioon että kesällä ei voi julkaista peliä koska ihmisillä lomat, se oli joko erittäin lyhyt viivästys missä ei kerkeä tehdä paljon tai hyppää kesän yli.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.