Cyberpunk 2077

Sinusta en tiedä mutta yleisesti itse kun näen jotain pelidemoa ennen julkaisua, niin peli näyttää PAREMMALTA kuin itse sitten julkaisussa. Tässä on menty vähän toiseen suuntaan.

Ja voithan sä tohon laittaa jotain hienoja varjoja, AA:ta, nostaa resoa mutta ei se pelin graafista ilmettä muuta.

Jeps, harvoin demoissa nähdyt grafiikat enää siitä kovin paljon paremmaksi muuttuvat, useimmiten ovat lopullisessa pelissä jopa hieman huonommat, kuten Witcher 3:ssa.

En ole varma onko tämä totta mitä tässä uutisessa sanotaan? Nuo harvat näkivät pelikuvaa 50 minuuttia muistaakseni, E3 2019 messujen aikaan. Cyberpunk 2077 graphics are 'quite amazing' even on consoles
 
Eiköhän tuo 4K:na ole ihan pelattava.. :think:

Cyberpunk 2077 - E3 2019 gameplay demo impressions | PC Gamer

Niin... tarkoittaako 4K automaattisesti hyvää grafiikkaa? Olen sitä mieltä että tämä uusin demo, niin siinä grafiikka oli niin suttuista, väitän että jopa tarkoituksella. Toisaalta en osaa selittää miksi niin tekisivät, ehkä tosiaan on kyse siitä että peli on "Work in Progress" ... siis mitä lähemmäksi menemme niin sitä enemmän näytetään.

Mihinkään grafiikoiden alasajoon en usko. Vihtori 3 näyttää jo 1440p / Ultra Settings, niin rumalta suoraa sanottuna :/

...

"I left the demo feeling like I had played many games like this before, just never with such a striking attention to detail. The combat looks great, Night City is a grim and gorgeous open world, the RPG systems are deep and varied, and Keanu Reeves isn't just some goofy sidequest NPC—he'll harass you for a good part of the journey.The only thing we need to know now is whether all the time and money and effort to develop such a detailed, fully-featured RPG will actually prop up an interesting story with meaningful character choices. And we'll need to play the whole damn thing to find out."
 
Viimeksi muokattu:
Tässä haastattelussa on hyvin mahdollisesti jonkin verran sellaista videota jota ette ole ennen nähneet... se on haastattelun lomassa...

 
Itse en 7,5kk ennen julkaisua ladatusta huonolaatuisesta pakatusta videosta lähtisi vielä hirveästi johtopäätöksiä grafiikoista vetämään. 4K-screenshottejahan on julkaistu jonkun verran ja niissä näyttää ihan kohtuu hyvältä ainakin Ray Tracing päällä. Toki niistäkin voi tilanne muuttua tulevaisuudessa kumpaan suuntaan tahansa. Witcher 3 oli todella nätti julkaisun aikaan (ja vieläkin etenkin modattuna) ja sen downgrade-kohu tuntui unohtuvan melkein heti, kun peli julkaistiin. Itse kaipailisin jotain kunnon materiaalia öisistä sateisista kujista, kun valot hohtavat asfaltista.

cyberpunk-2077-nvidia-geforce-e3-2019-rtx-on-exclusive-4k-in-game-screenshot-002.png


cyberpunk-2077-nvidia-geforce-e3-2019-rtx-on-4k-in-game-screenshot-006.png


SsnhKM3.jpg

Ilman RT:tä ei ainakaan GPU:n kohdalta hirveän raskaalta peliltä näytä. NPC-hahmoja kaduilla on kyllä paljon ja niillä pitäisi olla älyäkin jonkun verran, eli prossun laskentatehoa varmaan vaatii kohtuullisesti. Witcher 3:ssa oli myös sama tilanne. Uskoisin, että omalla i5 9600K 4.9Ghz + RX 5700 yhdistelmällä tuskin tulee olemaan ongelmia nupit kaakossakaan.

cyberpunk-2077-1070x579.jpg


Viimeisin gameplay-video ei kyllä kovin mielenkiintoinen ollut varsinkaan ekaan oikeaan pelivideoon verrattuna. Aika geneeristä FPS-räiskintää, mutta CDPR:n tuntien luotan siihen, että tehtävissä on oikeasti mielekästä sisältöä ja pelimaailma on rikas ja yksityiskohtainen. Watch Dogs -vibat tuli tuosta hakkeroinnista, mikä ei ole ollenkaan huono asia kyllä. Ennakkotilaamaan en kyllä itse lähde, vaikka uskon, että upea peli tulossa. Mielellään kuitenkin odottelen sen viikon tai pari, että pahimmat bugit patchataan alta pois.
 
CD Project RED aikoo jatkaa tulevaisuudessa kahteen pelisarjaan nojaavalla strategialla.

”Kahden toisistaan riippumattoman pelisarjan, The Witcherin ja Cyberpunkin, kehittäminen itsenäisillä kehitystiimeillä antaa yhtiölle mahdollisuuden työskennellä yhtä aikaa kahden projektin parissa ja tekee pidemmän aikavälin julkaisuaikataulusta sulavamman”, todettiin sijoittajille annetussa tiedotteessa. Asiasta kertoi Comicbook.

Näin ollen lienee todennäköistä, että The Witcher -sarjaan on luvassa vielä uusia pelejä, vaikka Geraltin trilogia päättyikin Wild Huntissa. Vielä ei kuitenkaan tiedetä, kuinka usein uusia The Witcher tai Cyberpunk -pelejä nähdään. Kyse on valtavan mittaluokan peliprojekteista, joten kovin tiuhaan uusia pelejä lienee turha odottaa.

Lähde: Muropaketti

...

Se foorumisti joka kaipasi FPS-räiskintää?

Cyberpunk2077-Boom_RGB-1480x833.jpg
 
Viimeksi muokattu:
ignore auttaa muuten erittäin paljon tässä ketjussa :D

Täytyy ilman muuta perehtyä loreen etukäteen, koska nykyisellään tiedän siitä kovin vähän. Onneksi hyvin pienellä vaivalla löytää lukemista. Pitää yrittää hiukan myös tasata odotuksia, koska jos odottaa saavansa kaiken niin pettyy pahasti. Huonoa peliä sieltä ei varmasti tule, mutta omat odotukset on se pahin pelote :)

Saattaa kyllä olla että rautaa saa pitkästä aikaa päivittää, mutta ei sitäkään tehdä yhden pelin ehdoilla. Itsehän olen resoluution näytölleni valinnut.
 
Voi, voi... voisitko katsoa ensimmäisen Gameplay-videon? Siinähän juontaja oikein kertoo kuinka tehtävän olisi voinut pelata räiskimällä läpi, mutta päätettiin "Hämis-Dronen" ostamiseen käyttää rahaa, 50K.

Tämähän on roolipeli, jos Agentin arvo / level on esim. 99, niin meinaatko 1-tason tyyppinä hänet tiputtaa ja miten... En usko että peliä noin vain pelataan läpi räiskimällä. Toivoisin että paneutuisitte noihin lukuisiin videoihin, arvioihin, tekijöiden haastatteluihin, vaikkapa lautapeliin jos ei muu auta.

Tuohan se pointtini olikin että räiskimällä voi pelata läpi :D Tiedän sen että lvl99 bossia ei voi lvl1 ukkelina piestä räiskimällä, mutta tuskin pystyy hakkeroimallakaan? Vai onko niin että hakkeroinnilla voi hakkaa helpommin korkeatasoisempia vihuja? SEn näkee varmaa sitten. Kuitenkin toivon että pelin voi vetää läpi REHDISTI. Vai onko sinulla tietoa, että PAKKO käyttää pilipali hakkerointeja tai jotain nössö hiipimistä?
 
Myönnettäköön että kirjoitin hieman kärjistäen, mutta pointtini olikin se, että voihan tätä roolipeliä pelata ampumalla vihut JOS haluaa. Ei kiinnosta mikään "suostuttelu" tai hakkerointi tms pasifisti jutut. Varmasti tykkään CB teemasta, mutta en ole fanimaisesti perehtynyt asiaan. Enkä nyt ihan ymmärrä miten roolipelaaminen sulkee pois hyvän räiskinnän?

Tottakai voi ampua kaikki, jos haluaa. Mutta edelleen kuulostaa sille, että haluat todellakin vaan ampua kaikkea mikä liikkuu ja sen homman moni muu peli tulee todennäköisesti hoitamaan paremmin, kun tämä. Tai voihan se olla, että cp:n räiskintäkin on toteutukseltaan parhaiden puhtaiden FPS shoottereiden tasoa, vaikka epätodennäköistä se onkin.

Edelleen ihmettelen, miksi olet kiinnostunut tämän tyylisestä pelistä, jos haluat sivuuttaa suuren osan peliä täysin, ja ainoa asia mikä kiinnostaa on tuo räiskintä.
 
Tottakai voi ampua kaikki, jos haluaa. Mutta edelleen kuulostaa sille, että haluat todellakin vaan ampua kaikkea mikä liikkuu ja sen homman moni muu peli tulee todennäköisesti hoitamaan paremmin, kun tämä. Tai voihan se olla, että cp:n räiskintäkin on toteutukseltaan parhaiden puhtaiden FPS shoottereiden tasoa, vaikka epätodennäköistä se onkin.

Edelleen ihmettelen, miksi olet kiinnostunut tämän tyylisestä pelistä, jos haluat sivuuttaa suuren osan peliä täysin, ja ainoa asia mikä kiinnostaa on tuo räiskintä.

En halua sivuuttaa suurinta osaa peliä enkä ampua kaikkea mikä liikkuu. Ymmärrän kyllä roolipelaamisen pointin, mutta miksei räiskinnällä voi vetää missioita vaan se on automaattisesti "väärin"? Täytyykö minun lukea siis 10 kirjaa CB teemasta ja kuunnella podcasteja ja hard core roolipelata hakkeroiden ja hiipien tuo peli läpi? Miksi en saisi pelata peliä miten haluan?
 
En halua sivuuttaa suurinta osaa peliä enkä ampua kaikkea mikä liikkuu. Ymmärrän kyllä roolipelaamisen pointin, mutta miksei räiskinnällä voi vetää missioita vaan se on automaattisesti "väärin"? Täytyykö minun lukea siis 10 kirjaa CB teemasta ja kuunnella podcasteja ja hard core roolipelata hakkeroiden ja hiipien tuo peli läpi? Miksi en saisi pelata peliä miten haluan?

Tottakai saat. Henkilökohtaisesti olen tosin yllättynyt, jos tuokin on hyvin balanssissa sekä vaikeustason että mielenkiintoisen toteutuksen puolesta, kun peli, oletettavasti, ei ole varsinainen räiskintä. Toivotaan, että sekin puoli on riittävän hyvää, ei minuakaan haittaisi, jos vaihtoehtoisia tapoja läpäistä peli mielenkiinto säilyttäen olisi useampia.
 
Sepäs oliskin erittäin hieno homma jos tähän peliin olisi saatu köykäinen ja napakka fps tuntuma (CoD kaltainen esimerkiksi) ja peli vielä saisi ilman SLI:tä rullaamaan hyvillä asetuksilla 120fps 4k:lla.

Kruunaisi paketin vaikkei toki mikään must have ole muutoin roolipelissä. Mutta pelkästään plussaa jos muuten kaiken kattava teos olisi kerrankin pelattavuudeltaan näppärä eikä tahmea.
 
En halua sivuuttaa suurinta osaa peliä enkä ampua kaikkea mikä liikkuu. Ymmärrän kyllä roolipelaamisen pointin, mutta miksei räiskinnällä voi vetää missioita vaan se on automaattisesti "väärin"? Täytyykö minun lukea siis 10 kirjaa CB teemasta ja kuunnella podcasteja ja hard core roolipelata hakkeroiden ja hiipien tuo peli läpi? Miksi en saisi pelata peliä miten haluan?

No tietysti saat. Aiemmista viesteistäsi saa vaan sellaisen kuvan, että sinua ei kiinnosta mitkään muut pelin antamat mahdollisuudet, vaan haluat keskittyä nimenomaan räiskimiseen.
 
Tottahan tämä pitää yrittää vetää läpi tappamatta ketään. :comp:

Deus Exeissä en siinä koskaa onnistunu, mutta enpä toisaalta niin kauheasti yrittänykään. :D
 
Tottahan tämä pitää yrittää vetää läpi tappamatta ketään. :comp:

Deus Exeissä en siinä koskaa onnistunu, mutta enpä toisaalta niin kauheasti yrittänykään. :D

Eihän tuo ollut edes vaikeaa ainakaan noissa uusimmissa. Foxiest of hounds olikin sitten eri juttu kun ei saanut herättää mitään epäilyksiä npc:issä.
 
Tuohan se pointtini olikin että räiskimällä voi pelata läpi :D Tiedän sen että lvl99 bossia ei voi lvl1 ukkelina piestä räiskimällä, mutta tuskin pystyy hakkeroimallakaan? Vai onko niin että hakkeroinnilla voi hakkaa helpommin korkeatasoisempia vihuja? SEn näkee varmaa sitten. Kuitenkin toivon että pelin voi vetää läpi REHDISTI. Vai onko sinulla tietoa, että PAKKO käyttää pilipali hakkerointeja tai jotain nössö hiipimistä?

Elikkä, 1.pelidemo-video... agentti antaa käteesi 50K... menet sinne lihanjalostamo varastoon, ja kas... jo oven avattuasi sinua tervehtii 2 turrettia, sitten 2 miinaa... kymmeniä jengiläisiä... ei kaikkia kohtia niin vain pelata räiskimällä läpi.

V:n leveli tuossa vaiheessa on 1-3... siis hyvinkin alhainen... aseet joita hänellä on? Toki sen 50K voisi lähteä käyttämään aseistukseen ja sitten kohti "Spider-Dronea" ... mutta ... luulen että pelaajan on tässä Kyperpunkki pelissä 100 varmasti osattava myös hakkerointia ja lähestyttävä tehtäviä myös rauhallisesta näkökulmasta.

Tämä ei ole FPS räiskintä peli, DOOM tyyliin.

Tottahan tämä pitää yrittää vetää läpi tappamatta ketään. :comp:

Kyllä, aion tehdä samoin, mutta kysymys kuuluukin, lasketaanko tapoksi se kun Animals-jengiläinen jää penkkitangon alle ja rutistuu kuoliaaksi... tai kun toinen kaveri saa harjoittelu-robootilta luu-vitosta suoraa nokkaan... ja ilmeisesti kuolee iskuun.
 
Eihän tuo ollut edes vaikeaa ainakaan noissa uusimmissa. Foxiest of hounds olikin sitten eri juttu kun ei saanut herättää mitään epäilyksiä npc:issä.
Niinpä. Taser oli tehokkaampi mutka kuin useimmat tuliaseet, koska se nujersi vastustajan kuin vastustajan yhdellä osumalla. Tappoluoteja sai upottaa peruspoliisiinkin useamman, jos ei sattunut osumaan päähän. Jos ei välittänyt esim. juuri tuosta saavutuksesta, monesti saattoi vain kävellä vihollisen luo ja lasauttaa tajun kankaalle ennen kuin se ehti edes hälytystä tehdä. Panoksetkaan ei olleet harvinaisia.

Saa nähdä miten asia on Kyberissä tehty. Kaikkein parasta olisi, jos pasifistipelaaminen eroaisi oikeasti normihiippailusta. Deus Exissä ja Dishonoredissa ei ollut juuri pelillisesti väliä, tappaako vai tyrmääkö kaikki. Tappajalle oli vain enemmän vaihtoehtoja.
 
Tuo on kyllä ihan totta, että trailerin perusteella ei mitään silmäkarkkia ole tulossa. Tuli kyllä GTAV viboja pelistä trailerin perusteella ja grafiikatkin ehkä tukevat tätä vähän.

Olen miettinyt jos päivittäisin konetta pian, suureksi syyksi tämän pelin takia, mutta ehkei ole tarpeen trailerin perusteella. Speksit on jo toki aika kovat, mutta RTX himottaa..

Tämä viesti jäi mietityttämään, joten lähdin etsimään vastausta. Huom. Vihtori 3 on ruma peli, jota ilmeisesti rumennettiin vielä entisestään viime hetkillä? Kyberpunkki on toista maata?

 
Olen miettinyt jos päivittäisin konetta pian, suureksi syyksi tämän pelin takia, mutta ehkei ole tarpeen trailerin perusteella. Speksit on jo toki aika kovat, mutta RTX himottaa..

Mikäli tarkoitus on päivittää konetta jotain tiettyä peliä varten kannattaa odottaa että a) peli on julkaistu tai edes b) julkaisu on kohta ovella ja 100% varmasti laitteisto vaatimukset löytyvät.

Yleensä rauta kuitenkin halpenee ajan mittaan joten odottamalla esim. 6kk eteenpäin jotain 3950X saa hyvin luultavasti halvemmalla kuin julkaisun aikaan (jos siis oikeasti olettaa että tarvitsee 16-ydintä ja 32-säiettä pelatakseen peliä), samaten näytönohjaimet, SSD-levyt, monitorit jne. ehtivät hieman halventua / uusia tulla markkinoille.
 
Eihän tuo ollut edes vaikeaa ainakaan noissa uusimmissa. Foxiest of hounds olikin sitten eri juttu kun ei saanut herättää mitään epäilyksiä npc:issä.

Miten mä muistelisin että se tehtävä missä se pilotti on pulassa ja voit pelastaa sen, niin jos et ehdi sitä tehdä niin et saa sitten sitä Pacifist-saavutusta, vaikka ei se ole varsinaisesti sun syy jos se kuolee.

Mä ainakin muistelen tuon olevan ihan helvetin vaikea (tai sitten en vaan osaa) jos olit pelannut pelin jollain sneak buildilla ja varusteilla.. Käyppä tappamassa ne 20 sotilasta sieltä hiippailemalla.. Joopa joo.

@Taneli-

Totta tuokin. Tässä just itseasiassa pähkäilen, että ostanko toisen PG279Q monitorin, vai päivitänkö 4K näyttöön ja jätän nykyisen kakkosnäytöksi. Jos 4K ostan niin eipä sitä rahaakaan konetta varten ihan heti ole kun nykyistä vastaava 4K näyttö maksaa 2000€ :eek:
 
Miten mä muistelisin että se tehtävä missä se pilotti on pulassa ja voit pelastaa sen, niin jos et ehdi sitä tehdä niin et saa sitten sitä Pacifist-saavutusta, vaikka ei se ole varsinaisesti sun syy jos se kuolee.

Mä ainakin muistelen tuon olevan ihan helvetin vaikea (tai sitten en vaan osaa) jos olit pelannut pelin jollain sneak buildilla ja varusteilla.. Käyppä tappamassa ne 20 sotilasta sieltä hiippailemalla.. Joopa joo.
Melko vaikea kohta, mutta jollakin näkymättömyysaugmentilla pääsi aika äkkiä niitten taakse ja sitten vaan tainnutustikkaa joka iikan selkään. Mun ymmärtääkseni Malikin kuolema ei haittaa, mutta kun tulitaistelu etenee, yksi sotilaista ampuu vahingossa kaverinsa vieressä olevan räjähdetynnyrin, ja se lasketaan sun syyksi :D

Ja jos haluaa pelastaa Malikin niin se robotti on vaikea hoitaa, kun sen räjähtäessä siinä vieressä ei saa olla kukaan edes tajuttomana. Pitää siis olla nopea, ja taistelun loputtua tarkistaa että kaikki on hengissä. Ei siihen kovin montaa yritystä tarvi kun keksii miten homma hoidetaan.
 
Melko vaikea kohta, mutta jollakin näkymättömyysaugmentilla pääsi aika äkkiä niitten taakse ja sitten vaan tainnutustikkaa joka iikan selkään. Mun ymmärtääkseni Malikin kuolema ei haittaa, mutta kun tulitaistelu etenee, yksi sotilaista ampuu vahingossa kaverinsa vieressä olevan räjähdetynnyrin, ja se lasketaan sun syyksi :D

Ja jos haluaa pelastaa Malikin niin se robotti on vaikea hoitaa, kun sen räjähtäessä siinä vieressä ei saa olla kukaan edes tajuttomana. Pitää siis olla nopea, ja taistelun loputtua tarkistaa että kaikki on hengissä. Ei siihen kovin montaa yritystä tarvi kun keksii miten homma hoidetaan.

Olisikohan näihin tullut jotain patcheja. Koska tuossa oli muutamia juttuja jotka oli aika lähellä mahdotonta.
 
Elikkä, 1.pelidemo-video... agentti antaa käteesi 50K... menet sinne lihanjalostamo varastoon, ja kas... jo oven avattuasi sinua tervehtii 2 turrettia, sitten 2 miinaa... kymmeniä jengiläisiä... ei kaikkia kohtia niin vain pelata räiskimällä läpi.

V:n leveli tuossa vaiheessa on 1-3... siis hyvinkin alhainen... aseet joita hänellä on? Toki sen 50K voisi lähteä käyttämään aseistukseen ja sitten kohti "Spider-Dronea" ... mutta ... luulen että pelaajan on tässä Kyperpunkki pelissä 100 varmasti osattava myös hakkerointia ja lähestyttävä tehtäviä myös rauhallisesta näkökulmasta.

Tämä ei ole FPS räiskintä peli, DOOM tyyliin.


Ihan näin mielenkiinnosta kysyn. Mistä tiedät pelin valuutasta mitään? Mistä tiedät tarkalleen tuon V:n levelin kyseisessä kohdassa? Mitä jos tekee muutaman sidemissionin jossain ja leveli pompsahtaa ja kaiken voi ampua kertalaakista ilman mitään vaikeutta?
 
Deus Exissä muistaakseni jossain pätsissä helpotettiin sitä Malikin pelastamista, oli ainaki omasta mielestä paljon helpompi tokalla peluukerralla. Toki se vaati sen, että siinä juostiin melko haipakkaa.

Nyt kun Dishonored 2:sta pelaan, nii on kieltämättä vissi ero siinä miten hiippailuun kannustetaan. Varsinkin nuo uudet Deus Ext on vähän semmosia, että jos hiippailet, niin saat enemmän kokemuspisteitä ja enemmän rahaa(koska voit käytännössä myydä kaikki kalliit aseet ja modit ja ammukset). Toisaalta taas Dishonoredissa ei sinällään ole väliä tapanko vai en, vaikutus on aikalailla kosmeettinen pääasiassa kun mitää ylimäärästä ei voi kerätä saati myydä.

Toivoisin kyllä tähänkin sellaista neutraalia lähestymistapaa, että voitat jotain ja häviät jotain kun valitset tietyn pelityylin, eli ei ole mahdollistakaan hiippailemalla/hakkeroimalla saavuttaa sitä kaikkea mitä räjäyttämällä ja ampumalla, ja tietysti päinvastoin.
 
Miten mä muistelisin että se tehtävä missä se pilotti on pulassa ja voit pelastaa sen, niin jos et ehdi sitä tehdä niin et saa sitten sitä Pacifist-saavutusta, vaikka ei se ole varsinaisesti sun syy jos se kuolee.

Mä ainakin muistelen tuon olevan ihan helvetin vaikea (tai sitten en vaan osaa) jos olit pelannut pelin jollain sneak buildilla ja varusteilla.. Käyppä tappamassa ne 20 sotilasta sieltä hiippailemalla.. Joopa joo.
Joo voi helvetti, Human Revolutionissa oli jostain syystä muistaakseni muutamakin tällänen kohta mitkä oli aivan käsittämättömän raastavia, mikäli yritti Pacifist + Foxiest of the Houndsia saada samalla kertaa. Tää nimenomanen kohta on just sattunu palamaan muistiin erityismainintana siitä, kuinka kusisesti peli voi joskus tehdä. En ite muista kummin se oli, mutta joku tossa kohdassa ei oikein toiminut ja sieltä saatto tulla niitä tappoja rekisteriin vaikket edes paikalle mennyt vaan kattelit hissistä kaiken. Sinne alas sitkun meni niin homma oli puolmahoton hiippailemalla, sai takoa F5 ja F9 comboa muutaman kerran
Deus Exissä muistaakseni jossain pätsissä helpotettiin sitä Malikin pelastamista, oli ainaki omasta mielestä paljon helpompi tokalla peluukerralla. Toki se vaati sen, että siinä juostiin melko haipakkaa.

Nyt kun Dishonored 2:sta pelaan, nii on kieltämättä vissi ero siinä miten hiippailuun kannustetaan. Varsinkin nuo uudet Deus Ext on vähän semmosia, että jos hiippailet, niin saat enemmän kokemuspisteitä ja enemmän rahaa(koska voit käytännössä myydä kaikki kalliit aseet ja modit ja ammukset). Toisaalta taas Dishonoredissa ei sinällään ole väliä tapanko vai en, vaikutus on aikalailla kosmeettinen pääasiassa kun mitää ylimäärästä ei voi kerätä saati myydä.

Toivoisin kyllä tähänkin sellaista neutraalia lähestymistapaa, että voitat jotain ja häviät jotain kun valitset tietyn pelityylin, eli ei ole mahdollistakaan hiippailemalla/hakkeroimalla saavuttaa sitä kaikkea mitä räjäyttämällä ja ampumalla, ja tietysti päinvastoin.
Neutraalihan se ois toki paras lähestymistapa, mut en kyllä Dishonoredin lähestymistapaa sanois neutraaliks oikeestaan millään mittapuulla. Toki, et saa mitään ylimäärästä kamaa siitä ettei kukaan nähny tai et tappanu ketään, pelkästään mission screenissä voit taputtaa itteäs olalle. Mut se ongelma mikä mulla oli Dishonoredin kanssa on se high chaos mikä tulee jos tappaa vähänkin porukkaa. Ainakin ykkösessä porukka alko suurinpiirtein vihaamaan sua, maailma muuttu ylipäätään tummemmaks ja rotatkin tais lisääntyä? Toi jotenkin kävi ärsyttämään siinä mielessä et tuntu vaan pääasiassa siltä että peli ois koittanu moralisoida pelaamaan "oikein" ja saamaan sen "hyvän" lopun.

Se miten ite toivosin Cyberpunkin hoitavan koko homman on silleen et se ei palkitse tai rankase, ihan sama kumman lähestymistavan valitset. Eli ei mitään jäätävää ekspaboostia jommallekummalle pelityylille, mä haluaisin nähdä ne pelityylien erot siinä et jos et tapa ketään, niin varaudu näkemään niitä samoja naamoja uudemmankin kerran. Jos taas päästät kaikki hengiltä, niin on suotavaa odottaa et sieltä tulee vähän isompia poitsuja vastaan sit ennenpitkää. Tai jotain, sinänsä se ja sama vaikkei eroja loppujenlopuks syntyiskään tehtävien tai tarinan kannalta, kunhan se peli vaan ei tunnu rankasevan mua sen takia et pelaan sitä sillä tavalla miten haluan, niinkun toi Dishonored teki.
 
Se miten ite toivosin Cyberpunkin hoitavan koko homman on silleen et se ei palkitse tai rankase, ihan sama kumman lähestymistavan valitset. Eli ei mitään jäätävää ekspaboostia jommallekummalle pelityylille, mä haluaisin nähdä ne pelityylien erot siinä et jos et tapa ketään, niin varaudu näkemään niitä samoja naamoja uudemmankin kerran. Jos taas päästät kaikki hengiltä, niin on suotavaa odottaa et sieltä tulee vähän isompia poitsuja vastaan sit ennenpitkää. Tai jotain, sinänsä se ja sama vaikkei eroja loppujenlopuks syntyiskään tehtävien tai tarinan kannalta, kunhan se peli vaan ei tunnu rankasevan mua sen takia et pelaan sitä sillä tavalla miten haluan, niinkun toi Dishonored teki.

Tuossa linkkaamassani videossa, jossa mm. haastatellaan tekijätiimiä kerrotaan myös tästä asiasta.

MUTTA

Jostain syystä puolet foorumia on päättänyt että "HELL NO!" ... Kilppari voi painua helvettiin ennen kuin katson videon. Ja mitä siitä on seurannut... moniin kysymyksiinne ovat devit jo vastanneet... muun muassa tuohon rangaistaanko jne.
 
Tuossa linkkaamassani videossa, jossa mm. haastatellaan tekijätiimiä kerrotaan myös tästä asiasta.

MUTTA

Jostain syystä puolet foorumia on päättänyt että "HELL NO!" ... Kilppari voi painua helvettiin ennen kuin katson videon. Ja mitä siitä on seurannut... moniin kysymyksiinne ovat devit jo vastanneet... muun muassa tuohon rangaistaanko jne.
Ei kukaan jaksa katsoa niitä videoita. Pistä videon kaveriksi tekstimuotoista tiivistelmää tärkeimmistä kohdista, niin viesti menee perille.
 
Ei kukaan jaksa katsoa niitä videoita. Pistä videon kaveriksi tekstimuotoista tiivistelmää tärkeimmistä kohdista, niin viesti menee perille.

No kyllä niitä aika moni katselee, tiedoksi vain. 2 päivää sitten ja katsottu pelkästään tuon kanavan kautta: 250,000 kertaa...

 
Mites toi ylemmän kommentin twiitti?

"in some of the cut-scenes" ... ja juu, no tuo selittääkin.

Muro: "CD Projekt Redin edellinen menestyspeli The Witcher 3: Wild Hunt oli vielä kolmannen persoonan seikkailupeli, mutta tulevan Cyberpunk 2077:n myötä studio on sitoutunut täysin ensimmäisen persoonan kuvakulmaan"

"jopa pelin välivideot nähdään ensimmäisen persoonan kuvakulmasta. Tämä sitoutuminen samaan näkökulmaan koskee myös ”rakkauskohtauksia”, eli edes intiimeissä hetkissä ei päästä näkemään itse pelihahmoa."

...
 
Far Cry sarjakin menee aika vahvasti noin ja seksikohtauksista niin tietäjät tietää kolmosen vaihtoehtoisen lopun ;)

Toisaalta kuten vitosessa oli niin eipä hahmon ulkonäön kustomointi paljoa vaikuttanut kun itse et päässyt ihastelemaan komistusta kun taas skyrmis(+fallout) pystyit hyppimään kummankin kuvakulman välillä ja jos en väärin muista niin muistaakseni Cyberpunkissa piti alunperin olla toi ominaisuus.
 
100% firstperson on selvästi nvidian juonia myydä RTX kortteja, niillä kun saa peliin realistisesti toimivat peilit. Oman hahmon ihastelu onnistuu vain niistä peileistä. :vihellys:
 
Aika paha tehdä hilloa moninpelillä jos siinä ei ole mikromaksuja tai muita ostettavia hommia.

Ellei sitten lasketa niitä ketkä pelaa ainoastaan monipeliä ja siten isompi asiakaskunta.

  • EI, Cyberpunk 2077 EI sisällä mikromaksuja.
  • EI, Cyberpunk 2077 EI sisällä battle royale -moodia.

Oliskohan sitten että tarvittaessa voit liittyä toisen peliin tai pelimaailmaan ja siten tehdä vaihtoehtoisia online tehtäviä yhdessä kaverin kanssa elikkä yksinpelin ja monipelin sekoitus siten että jos olet freerun modessa ilman aktiivista tehtävää niin muita pelaajia voi liittyä kartalle pörrämään.
 
En ole lukenut multiplayerista kuin tuon twiitin, joten jotain on voinut mennä ohi, mutta onko jossakin kerrottu, että se mp tulee osaksi tuota 2077, vai onko se erillinen peli/lisäosa? Tai kuukausimaksullinen...

En ihan välttämättä perusta noista, mutta en usko tuon vaikuttavan singleplayeriin merkittävästi.
 
En ole lukenut multiplayerista kuin tuon twiitin, joten jotain on voinut mennä ohi, mutta onko jossakin kerrottu, että se mp tulee osaksi tuota 2077, vai onko se erillinen peli/lisäosa? Tai kuukausimaksullinen...

En ihan välttämättä perusta noista, mutta en usko tuon vaikuttavan singleplayeriin merkittävästi.
Sanoivat että he tutkii MP mahollisuutta mut julkasevat SP eka ja sitten myöhemmin MP jos tulee.
 
Sanoivat että he tutkii MP mahollisuutta mut julkasevat SP eka ja sitten myöhemmin MP jos tulee.

No ei nyt aivan "tutkii" ... on siellä noin 40 työntekijää tämän asian kimpussa. Ensin kuitenkin emopeli ja sitten katsotaan mitä pelaajat haluavat... täysi arvoitus millainen MP voisi olla.

Itse toivon Destiny-tyylinen että porukkaa samassa pelissä tekemässä omia tehtäviä, mutta halutessa voi tehdä yhdessä toisen pelaajan kanssa.
 
No ei nyt aivan "tutkii" ... on siellä noin 40 työntekijää tämän asian kimpussa. Ensin kuitenkin emopeli ja sitten katsotaan mitä pelaajat haluavat... täysi arvoitus millainen MP voisi olla.

Itse toivon Destiny-tyylinen että porukkaa samassa pelissä tekemässä omia tehtäviä, mutta halutessa voi tehdä yhdessä toisen pelaajan kanssa.
Viittasin viime vuoteen kun kysyttiin onko muuta asiasta mainittu: Cyberpunk 2077 Will Be Shipped As A Single-Player Experience; Multiplayer Currently In R&D
 
Voisi kuvitella että MP on jotain GTA onlinen tyylistä. Yksinpeli cooppina vaatii aina senverran pahoja kompromisseja että toivottavasti eivät siihen lähde.
 
Uutta videoo tullut näköjään. Onko tuo kuinka yleistä peliteollisuudessa että ihan ihmisillä näytellään noita animaatioita samalla tavalla kuin tuossa?

 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 328
Viestejä
4 491 816
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom