Cyberpunk 2077

Mitenkäs täällä ollaan tätä pelattu, ohjaimella vai hiirellä ja näppäimistöllä?

Jos on jotain hiiriprofiileja tälle, niin olisko suosituksia mitä toimintoja kannattaisi laittaa hiiren nappeihin? Mitkä on tuntuneet parhaimmilta?

Eilen aloitin ekaa kertaa pelaamaan Cyberpunkkia, alkuvaikutelma on että tässä on aika paljon kaikkea, niin tuli vähän sellanen tunne ettei oikein tiedä mitä tehdä.
Fps:t aina hiirellä. Mutta olenkin 70-luvun kasvatteja :og:
Ei tarvi hirveesti bindejä, oman maun mukaan esim kartta ja pari itemiä (health ja kranut) johonkin peulalon saataville.
 
Mitenkäs täällä ollaan tätä pelattu, ohjaimella vai hiirellä ja näppäimistöllä? Aloitin pelaamaan ohjaimella, mutta ei tämmöset räiskinnät vaan luonaa itellä ohjaimella, hiirellä parempi tähtäillä.

Jos on jotain hiiriprofiileja tälle, niin olisko suosituksia mitä toimintoja kannattaisi laittaa hiiren nappeihin? Mitkä on tuntuneet parhaimmilta?

Eilen aloitin ekaa kertaa pelaamaan Cyberpunkkia, alkuvaikutelma on että tässä on aika paljon kaikkea, niin tuli vähän sellanen tunne ettei oikein tiedä mitä tehdä.

Mä pelaan pädillä kun ei ole ole niin nopeatempoinen ja tarkkuutta vaativa, koska ei varsinaisesti ole shooteri vaikka onkin FPS. Buildista riippuen et pyssyjä edes välttämättä käytä.

Dash kannattaa ainakin laittaa hiiren sivulla olevaan nappiin kun on kätevä käyttää siitä nopeaan ja jos pädi käytössä niin ohjaus ”dynamic” niin se dash tapahtuu kun kerran painaa kyykkynappia. Muuten teet pädillä dashin tuplanapautuksella ja hahmo jää kyykkyyn.

Pädin asetuksia kannattaa muutenkin muuttaa oletuksesta, että ohjaus on sulava.

Tässä video minun asetuksista:

 
Jos on jotain hiiriprofiileja tälle, niin olisko suosituksia mitä toimintoja kannattaisi laittaa hiiren nappeihin? Mitkä on tuntuneet parhaimmilta?

Nää on aika subjektiivisia hommia, mitä kukin tykkää bindata mihinkin. Itellä ollut iät ajat tapana bindata kaikki liikkumiseen liittyvät toiminnot vasemmalle kädelle (näppis). Ampumiset, hyökkäykset yms. koitan saada sitten hiiren nappeihin. Toki hiiren napit ei riitä, jos pelissä paljon eri nappeja mm,. Abilityille, niin sitten niitä bindannu e/q nappeihin yleensä.
 
Mä pelaan pädillä kun ei ole ole niin nopeatempoinen ja tarkkuutta vaativa, koska ei varsinaisesti ole shooteri vaikka onkin FPS. Buildista riippuen et pyssyjä edes välttämättä käytä.
Toisaalta kyllä tätä voi pelata myös nopeatempoisesti, mitä ite teen (hiirellä) ja buildi on siihen suuntaan rakennettu.

Toki jotku pystyy pelaamaan CS ilman aim assistia myös ohjaimella, niin kai se on myös taitokysymys mitä käyttää.
 
Muuten tätä kelpaisi pelata ohjaimella, mutta tuli tehtyä enemmän pistooleihin ja pääosumiin perustuva buildi ja tarvittavan määrän pääosumia saan vain hiiren avulla. Joku melee/haulikkoheppu toimisi pädillä ongelmitta, jopa omilla puuttellisilla päditadoilla.
 
Onko mitään väliä että miten tätä kannattaisi pelata? Pelatakko pääjuoni ensin vai kannattaako aluksi keskittyä pääjuoneen? Olen vielä aika alkuvaiheessa, että pitää joku duuni tehdä sille mustalle kaverille joka tavattiin sikarinkatkuisessa autossa. Tähän mennessä suurinosa dialogista mennyt toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Menee vaan jotenkin yli hilseen ja kun on uusi pelimaailma niin vaikea keskittyä että mitä sitä tekisi.

Ja kyllä pitää hankkia isompi näyttö tätä varten, ei oikein tunnu että pääsee Nightcity täyteen loistoonsa 24" näytössä. Isompi olisi parempi.
 
Meikästä kannattaa tehdä sivutehtäviä ja tutkia maailmaa. Rohkeasti vain valikoi sieltä eri tehtäviä kuin mihin se koko ajan yrittää ohjata. Kyllä se pääjuoni siellä odottaa.
 
Onko mitään väliä että miten tätä kannattaisi pelata? Pelatakko pääjuoni ensin vai kannattaako aluksi keskittyä pääjuoneen? Olen vielä aika alkuvaiheessa, että pitää joku duuni tehdä sille mustalle kaverille joka tavattiin sikarinkatkuisessa autossa. Tähän mennessä suurinosa dialogista mennyt toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Menee vaan jotenkin yli hilseen ja kun on uusi pelimaailma niin vaikea keskittyä että mitä sitä tekisi.

Ja kyllä pitää hankkia isompi näyttö tätä varten, ei oikein tunnu että pääsee Nightcity täyteen loistoonsa 24" näytössä. Isompi olisi parempi.
Oma ohjeeni olisi taasen seurailla ennemmin sitä pääjuonta ja tehdä välillä jonkunlainen nippu sivutehtäviä. Kiinnostus voi lopahtaa koko peliin jos ajaa itseään ähkyyn puuhailemalla sivutehtäviä toisensa perään ja sitten pahimmillaan unohtaa missä edes oltiin menossa pääjuonen kanssa - itselleni kävi näin pelin julkaisun jälkeen 2020 ja vasta nyt pari kuukautta sitten tuli otettua uudestaan työn alle alusta asti ja pelattua läpi.

Tuossa kohtaa missä sanoit olevasi menossa ei kannata välttämättä tehdä muuta kuin suunnata putkijuoksuna sinne minne objective marker näyttää, ei siellä merkittäviä määriä sivutehtäviä ole edes (muistaakseni) vielä avoinna. Jahka introsta/tutorialista pääset pois niin sitten voi alkaa katsella vähän ympärilleenkin ja samalla on ympäristökin hahmottunut. Tarina on kuitenkin todella pitkä ja jos sieltä sopivina hetkinä aina jonkun sivutehtävän tekee niin ei pääpelin lopussa montaa sivuhommaa jäljellä ole. Mutta kukin tavallaan.
 
Pahoittelut tyhmästä kysymyksestä:

Pelasin aiemmin julkaisun jälkeen pelin läpi ja nyt lisärin + 2.0+ patchien jälkeen ajattelin aloittaa alusta.

En ole ehkä semmonen tyypillinen kokeilija ja tutkija, eli tykkään pelata näitä hiljalleen ja en pahastu, mikäli joku on tehnyt oppaan skillien / muiden osalta esimerkiksi jos tahdon kokeilla tuollaista melee-moukari-buildia. Onko näihin olemassa jotain oppaita, tyyliin: Tässä järjestyksessä kannattaa tehdä skillien valinnat jne. vai onko näihin mitään oikeaa tai väärää tapaa?

Kuten sanottua pelaan aika harvoin enkä viitsisi tässä vaiheessa alkaa turhan paljoa kuluttamaan "arvokasta" peliaikaa kokeilemiseen ja erehtymiseen. Jos noiden kanssa vaikka suheltaa ja tekee jotain virheitä, niin kai noita voi jotenkin krediittien tms. kustannuksella "ottaa pois ja valita uudelleen", mutta kuitenkin..

Tänks.
 
Aika perushellpoa tuommonen dildo jyrä rakentaa. Body täyteen ja kaikki auki.
Siinä samalla intelli sinne 20 myös.
 
Pahoittelut tyhmästä kysymyksestä:

Pelasin aiemmin julkaisun jälkeen pelin läpi ja nyt lisärin + 2.0+ patchien jälkeen ajattelin aloittaa alusta.

En ole ehkä semmonen tyypillinen kokeilija ja tutkija, eli tykkään pelata näitä hiljalleen ja en pahastu, mikäli joku on tehnyt oppaan skillien / muiden osalta esimerkiksi jos tahdon kokeilla tuollaista melee-moukari-buildia. Onko näihin olemassa jotain oppaita, tyyliin: Tässä järjestyksessä kannattaa tehdä skillien valinnat jne. vai onko näihin mitään oikeaa tai väärää tapaa?

Kuten sanottua pelaan aika harvoin enkä viitsisi tässä vaiheessa alkaa turhan paljoa kuluttamaan "arvokasta" peliaikaa kokeilemiseen ja erehtymiseen. Jos noiden kanssa vaikka suheltaa ja tekee jotain virheitä, niin kai noita voi jotenkin krediittien tms. kustannuksella "ottaa pois ja valita uudelleen", mutta kuitenkin..

Tänks.
YouTube varmasti on täynnä valmiita oppaita, mutta itse jos haluaa valmiiksi miettiä mahdollisuuksia, niin virallinen build planner löytyy täältä:

Ja itse ihan suosiolla asensin infinite skill reset modin, niin saa halutessaan testailla eri buildeja. Nappiahan ei ole pakko käyttää jos ei halua :tup:
 
Onko mitään väliä että miten tätä kannattaisi pelata? Pelatakko pääjuoni ensin vai kannattaako aluksi keskittyä pääjuoneen? Olen vielä aika alkuvaiheessa, että pitää joku duuni tehdä sille mustalle kaverille joka tavattiin sikarinkatkuisessa autossa. Tähän mennessä suurinosa dialogista mennyt toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Menee vaan jotenkin yli hilseen ja kun on uusi pelimaailma niin vaikea keskittyä että mitä sitä tekisi.

Ja kyllä pitää hankkia isompi näyttö tätä varten, ei oikein tunnu että pääsee Nightcity täyteen loistoonsa 24" näytössä. Isompi olisi parempi.

Silloin ku ite aloin pelaamaan, niin eka tein jonkun aikaa pääjuonta, mutta melko pian hyppäsin duunailemaan sivutehtäviä ja pumppaamaan hahmolle street credia, levua jne. Aikani tätä tehtyä hyppäsin takaisin pääjuoneen, joka oli sitten melkoista laskettelua kun hahmolle oli kertynyt tarpeeksi levelia ja olin samalla opetellut pelaamaan.

Sivutehtäviä tehdessäni tein aluksi sen virheen, että menin sekoilemaan Pacificaan, missä vihollisten vaikeusaste oli melko korkea, niin oli melkoista taiteilua, että sai vihollisia nurin. Pari kertaa oli vaan pakko perääntyä ja todeta, että nyt ei omalla hahmolla riitä. Suosittelen, että jos alat sivutehtäviä tekemään, niin tee siitä asunnon lähistöltä.
 
Eikö tuota vihujen vaikeustasoa oltu jotenki porrastettu ja skaalattu sen mukaan, millä levelilä olet? Ei ollut ennen näin, mutta nykyää vissii on.
 
Eikö tuota vihujen vaikeustasoa oltu jotenki porrastettu ja skaalattu sen mukaan, millä levelilä olet? Ei ollut ennen näin, mutta nykyää vissii on.

Totta, tää tais tulla 2.0:ssa tai sen jälkeen. Olin unohtanut tälläisen pienen nyanssin raapustaessani edellistä viestiäni.
 
Henkilökohtaisesti pidin siitä, että johonkin paikkoihin ei vaa aluks uskaltanut mennä (ennen patch 2.0). En täl läpipelaamiskerralla (patch 2.0 jälkeen) ole huomannut, et mihinkää kuolis. Leveleiden saaminen ei ole niin tärkeää. Tai sit on vaa placeboa.

Oliko täs pelis vaikeustaso valittavissa aluksi? En nyt yhtää muista. Jos oli, nii voi tieten olla, että se on liian alhaalla itel nyt. Pitää lähteä tappamaa cyberpsychoja ja kokeilee, lähteekö henki.
 
Oliko täs pelis vaikeustaso valittavissa aluksi? En nyt yhtää muista. Jos oli, nii voi tieten olla, että se on liian alhaalla itel nyt. Pitää lähteä tappamaa cyberpsychoja ja kokeilee, lähteekö henki.
Sen vaikeustason voit vaihtaa milloin vaan kesken pelinkin...
 
Henkilökohtaisesti pidin siitä, että johonkin paikkoihin ei vaa aluks uskaltanut mennä (ennen patch 2.0). En täl läpipelaamiskerralla (patch 2.0 jälkeen) ole huomannut, et mihinkää kuolis. Leveleiden saaminen ei ole niin tärkeää. Tai sit on vaa placeboa.

Oliko täs pelis vaikeustaso valittavissa aluksi? En nyt yhtää muista. Jos oli, nii voi tieten olla, että se on liian alhaalla itel nyt. Pitää lähteä tappamaa cyberpsychoja ja kokeilee, lähteekö henki.
Suosittelen nostamaan vaikeustasoa pykälää ylös tuosta perus mediumista. Itse tein sen virheen, että pelasin sillä pelin läpi, ja aika harvoin oli mitään kovinkaan haasteellista tilannetta pelin ihan alkua lukuunottamatta. En vaan kesken pelin sitten enää viitsinyt vaihtaa sitä.
 
Suosittelen nostamaan vaikeustasoa pykälää ylös tuosta perus mediumista. Itse tein sen virheen, että pelasin sillä pelin läpi, ja aika harvoin oli mitään kovinkaan haasteellista tilannetta pelin ihan alkua lukuunottamatta. En vaan kesken pelin sitten enää viitsinyt vaihtaa sitä.
Itse tullut tässä tyytyväisenä vain pelattua ja täysin unohtanut tuon muutettavan vaikeustason. Koitin käydä koluamassa asetuksia mutta en onnistunut löytämään muuta kuin Accessibilitysta kuvan asetukset koskien vaikeustasoa
1704615717965.png
 
Jos yhtään pelaa sivutehtäviä ja koluaa pelimaailmaa, ehdottomasti very hard vaikeustasoksi, viimeistään kun ukko on kehittynyt jonkin verran. Liian helpolla pilaa osan pelin viehätyksestä, ja hahmon kehittyessä tämä käy tahtoo käydä liian helpoksi.
 
Jos yhtään pelaa sivutehtäviä ja koluaa pelimaailmaa, ehdottomasti very hard vaikeustasoksi, viimeistään kun ukko on kehittynyt jonkin verran. Liian helpolla pilaa osan pelin viehätyksestä, ja hahmon kehittyessä tämä käy tahtoo käydä liian helpoksi.
Ehdottomasti näin. Itse aloitin ensimmäisellä pelikerralla vaikeimmalla ja meinasi siinä hiukset hieman lähteä päästä alkuun. Ihan vaan jo pelituntuman hakemisesta asti kaikki oli vaikeaa. Nyt toisella kierroksella vastusta on juuri sopivasti vähän kaikissa kohtauksissa, mutta kuolemista voi lähinnä syyttää omaa tunarointia.
 
Jos yhtään pelaa sivutehtäviä ja koluaa pelimaailmaa, ehdottomasti very hard vaikeustasoksi, viimeistään kun ukko on kehittynyt jonkin verran. Liian helpolla pilaa osan pelin viehätyksestä, ja hahmon kehittyessä tämä käy tahtoo käydä liian helpoksi.
Samaa mieltä, vaikka itselläni on tällä hetkellä Hard käytössä. Pitänee tosin vaihtaa.

Pelitunteja 15-20h, pääquestejä tehnyt muutamia ja sivuquestejä muutamia. Hieman haahuillut ympäri paria kaupunginosaa etsimässä pikkutehtävää ja lootattavaa. Tämänkin lyhyen pääquesteistä poikkeamisen seurauksena tuntuu, ettei ole tähän mennessä ollut yhtään oikeasti haasteellista taistelua, buildin ollessa sniikkailuun ja hakkerointiin keskittyvä eli ei hahmo osumiakaan kestä (body 5, reflex 5, int 9, tech 9, cool 9). Myös cyberwarea on saanut ostettua ihan kiitettävästi kun on myynyt aseita.

Ja tähän liittyen...
Oma ohjeeni olisi taasen seurailla ennemmin sitä pääjuonta ja tehdä välillä jonkunlainen nippu sivutehtäviä. Kiinnostus voi lopahtaa koko peliin jos ajaa itseään ähkyyn puuhailemalla sivutehtäviä toisensa perään ja sitten pahimmillaan unohtaa missä edes oltiin menossa pääjuonen kanssa - itselleni kävi näin pelin julkaisun jälkeen 2020 ja vasta nyt pari kuukautta sitten tuli otettua uudestaan työn alle alusta asti ja pelattua läpi.

Tuossa kohtaa missä sanoit olevasi menossa ei kannata välttämättä tehdä muuta kuin suunnata putkijuoksuna sinne minne objective marker näyttää, ei siellä merkittäviä määriä sivutehtäviä ole edes (muistaakseni) vielä avoinna. Jahka introsta/tutorialista pääset pois niin sitten voi alkaa katsella vähän ympärilleenkin ja samalla on ympäristökin hahmottunut. Tarina on kuitenkin todella pitkä ja jos sieltä sopivina hetkinä aina jonkun sivutehtävän tekee niin ei pääpelin lopussa montaa sivuhommaa jäljellä ole. Mutta kukin tavallaan.
Samaa mieltä myös tämän kanssa; Act 2:n alussa kannattaa maun mukaan tehdä muutamia sivuquestejä könttänä että saa vähän rahaa ja maksettua vaikkapa velat Victorille & muutaman cyberwaren, mutta muuten kannattaa ohessa tehdä jatkuvasti pääquestejä myös, tai peli muuttuu nopeasti liian helpoksi.
 
Millaisilla pelityyleillä te yleensä vedätte? Menettekö aseet laulaen hiiviskelystä mitään välittämättä, vai katana tanassa raajat silputen?

Ite aloitin sillä että menin aseet laulaen, mutta nyt vaihtanut perus hiiviskelymoodiin ja hakkeroin kameroita ja houkuttelen vihuja räjähtävien esineiden luo, vähentäen vihollismäärää näin kameran kautta.
Varmaan pitää kyllä uusi pelikerta suorittaa, kun saa tämän läpipeluun valmiiksi. Hahmoni background on tuo streetkid, jos sillä mitään merkitystä on. Mutta onko muilla backgroundeilla hahmo mitenkään erilaisempi? Pystyykö uutta pelikertaa vetämään erilaisemmalla hahmolla?

Aseina oon käyttänyt smartpistoolia ja smartkivääriä ja meleeaseena käytin katanaa, kunnes sain käsivarsiin miekat, niin katana vaihtui pumppuhaulikkoon.

Harmittaa että Cyberpunk-maailman lore ei kiinnosta pätkän vertaa. Kaikki luettava roska tulee kerättyä, mutta yhtäkään en ole vielä lukenut. :/

Eri skillien perkit on näin alkutasolla tuntunut vähän mielenkiinnottomilta ja vain muutama tuntunut hyödyllisiltä. En tiedä onko järkevämpää panostaa vaan muutamaan skilliin, itse oon vähän noihin kaikkiin aina laittanut pisteitä.

Pelikokemuksena kuitenkin ollut immersiivisin, kun koko ajan ollut ensimmäisen persoonan kamerakulma, paitsi autolla ajaessa, ei näe siinä kyllä mitään. Tai sanotaanko että immersiivisin Kingdom Come Deliverancen kanssa.
 
Suurin osa pelistä(en oo lisäosaa vielä ostanu), meni ihan iholle jollain rynkyllä, tai sitten hakkeroiden jengiä.
ja samaa mieltä tosta immersiivisyydestä. Paras tähän astisista peleistä mitä pelannu.
 
Millaisilla pelityyleillä te yleensä vedätte? Menettekö aseet laulaen hiiviskelystä mitään välittämättä, vai katana tanassa raajat silputen?

Ite aloitin sillä että menin aseet laulaen, mutta nyt vaihtanut perus hiiviskelymoodiin ja hakkeroin kameroita ja houkuttelen vihuja räjähtävien esineiden luo, vähentäen vihollismäärää näin kameran kautta.
Varmaan pitää kyllä uusi pelikerta suorittaa, kun saa tämän läpipeluun valmiiksi. Hahmoni background on tuo streetkid, jos sillä mitään merkitystä on. Mutta onko muilla backgroundeilla hahmo mitenkään erilaisempi? Pystyykö uutta pelikertaa vetämään erilaisemmalla hahmolla?

Aseina oon käyttänyt smartpistoolia ja smartkivääriä ja meleeaseena käytin katanaa, kunnes sain käsivarsiin miekat, niin katana vaihtui pumppuhaulikkoon.

Harmittaa että Cyberpunk-maailman lore ei kiinnosta pätkän vertaa. Kaikki luettava roska tulee kerättyä, mutta yhtäkään en ole vielä lukenut. :/

Eri skillien perkit on näin alkutasolla tuntunut vähän mielenkiinnottomilta ja vain muutama tuntunut hyödyllisiltä. En tiedä onko järkevämpää panostaa vaan muutamaan skilliin, itse oon vähän noihin kaikkiin aina laittanut pisteitä.

Pelikokemuksena kuitenkin ollut immersiivisin, kun koko ajan ollut ensimmäisen persoonan kamerakulma, paitsi autolla ajaessa, ei näe siinä kyllä mitään. Tai sanotaanko että immersiivisin Kingdom Come Deliverancen kanssa.
Peruskaava: aluksi hiiviskellään, hakkeroidaan, tainnutellaan ja one-shottaillaan veitsellä, koska muutoin tulisi turpaan. Pelin edetessä ja loppupuolella hypätään suoraan vihujen keskelle ja ammutaan ne kaikki paskaksi. Jos meinaa tulla itelle liikaa lämää, niin nopeasti hakkeroidaan vihujen aseet jumiin, ja sit taas ammutaan ne kaikki paskaksi.

Kannattaa pelata sillä tyylillä, mikä on itestä hauskaa, imho. Ite tykkään vieläpä kokeilla eri buildeja, ja koska yleensä (koskaan) en jaksa pelata pelejä kuin yhden kerran, melkein kaikki tappokaavat tulee testailtua yhden pelikerran aikana.
 
Viimeksi muokattu:
Mutta onko muilla backgroundeilla hahmo mitenkään erilaisempi? Pystyykö uutta pelikertaa vetämään erilaisemmalla hahmolla?
Erot tulevat lähinnä omissa RoPe mietoksissa, että miten lähestyy maailmaa ja missioitam, sekä joissain missioiden dialogeissa mistä saa ehkä jotain tietoja tai bground-specifejä lopputulemia/lähestymistapoja. Nyt 2.x:ssa kun on jonkinlainen jengien suhtautumis-mittari kaiketi (en ole 100% varma), mikä kai muuttuu jos kyseisiä jengiläisiä lahtaa missioissa/yleensä. Ne tulee sitten sun perään liikenteessä ainakin.

Erilaisuus on backgroundien välillä on hyvinkin paljon vain katsojan silmässä ja mielikuvituksessa (tosin herra Silverhandin jotkin tarina-vetoiset kommentit muuttuvat riippuen taustasta), lukuun ottamatta background-specifejä missioita ja niistä saatavia lootteja.
 
Millaisilla pelityyleillä te yleensä vedätte? Menettekö aseet laulaen hiiviskelystä mitään välittämättä, vai katana tanassa raajat silputen?
Kerran olen pelannut läpi ja tuo oli ennen näitä pelimekaniikkamuutoksia eli versio 1.6 jotakin. Hiirellä sohiminen ei sovi minulle lainkaan joten pelasin peliohjaimella. Ja koska oma V ei tajua tietotekniikasta mitään eikä peliohjain oikein sovellu millintarkkoihin pääosumiin, niin turvauduin aluksi enimmäkseen smart-aseisiin ja craftaamiseen. Tällä nyt jotenkuten pärjäsi, kunnes Lord Giveth... tehtävässä piti joko sniikkailla sisään ja varastaa auto, tai ampua koko jengi ja ajaa pois. Ensimmäinen ei omalla hahmolla ollut oikein mahdollista ja jälkimmäinen tapa toi vaan ongelmia ammusten loppumisen muodossa jne. Joten jätin tehtävän rauhaan toistaiseksi ja löysin herramme vapahtajan ja pelastajan. Nimeltään Sandevistan. Joten nyt V keskittyi nyt tekemään buildin Sandevistanin, optical camon ja Satori-katanan (hirmuisesti crittivahinkoa!) ympärille. Ja tähän vielä Ashura smart sniper rifle.

Loppupeli oli siis sitä että Ashuralla turvavälin päästä harvennus, optical camo päällä vihujen selustaan ja warp dancer aktiivisena sivaltaen parilla kirurgintarkalla Satorin sivalluksella vihollisjoukot palasiksi. Kirjaimellisesti.
 
Millaisilla pelityyleillä te yleensä vedätte? Menettekö aseet laulaen hiiviskelystä mitään välittämättä, vai katana tanassa raajat silputen?

Ite aloitin sillä että menin aseet laulaen, mutta nyt vaihtanut perus hiiviskelymoodiin ja hakkeroin kameroita ja houkuttelen vihuja räjähtävien esineiden luo, vähentäen vihollismäärää näin kameran kautta.
Varmaan pitää kyllä uusi pelikerta suorittaa, kun saa tämän läpipeluun valmiiksi. Hahmoni background on tuo streetkid, jos sillä mitään merkitystä on. Mutta onko muilla backgroundeilla hahmo mitenkään erilaisempi? Pystyykö uutta pelikertaa vetämään erilaisemmalla hahmolla?

Aseina oon käyttänyt smartpistoolia ja smartkivääriä ja meleeaseena käytin katanaa, kunnes sain käsivarsiin miekat, niin katana vaihtui pumppuhaulikkoon.

Harmittaa että Cyberpunk-maailman lore ei kiinnosta pätkän vertaa. Kaikki luettava roska tulee kerättyä, mutta yhtäkään en ole vielä lukenut. :/

Eri skillien perkit on näin alkutasolla tuntunut vähän mielenkiinnottomilta ja vain muutama tuntunut hyödyllisiltä. En tiedä onko järkevämpää panostaa vaan muutamaan skilliin, itse oon vähän noihin kaikkiin aina laittanut pisteitä.

Pelikokemuksena kuitenkin ollut immersiivisin, kun koko ajan ollut ensimmäisen persoonan kamerakulma, paitsi autolla ajaessa, ei näe siinä kyllä mitään. Tai sanotaanko että immersiivisin Kingdom Come Deliverancen kanssa.

Suurin osa peleistä menee niin että, ensin hiiviskelyä ja sitten kun se menee vituiksi niin aseet laulaa.
 
Erot tulevat lähinnä omissa RoPe mietoksissa, että miten lähestyy maailmaa ja missioitam, sekä joissain missioiden dialogeissa mistä saa ehkä jotain tietoja tai bground-specifejä lopputulemia/lähestymistapoja. Nyt 2.x:ssa kun on jonkinlainen jengien suhtautumis-mittari kaiketi (en ole 100% varma), mikä kai muuttuu jos kyseisiä jengiläisiä lahtaa missioissa/yleensä. Ne tulee sitten sun perään liikenteessä ainakin.

Erilaisuus on backgroundien välillä on hyvinkin paljon vain katsojan silmässä ja mielikuvituksessa (tosin herra Silverhandin jotkin tarina-vetoiset kommentit muuttuvat riippuen taustasta), lukuun ottamatta background-specifejä missioita ja niistä saatavia lootteja.

Joo, harmi kun ei ole Mass Effectistä tuttuja paragon/renegade vaihtoehtoja. Eli varsinainen aito roolipelihän tämä ei ole.
Pelistä yleisesti ottaen tulee mieleen että sisältää juttuja muista peleistä, GTA 5 futuristisella ilmeellä, Witcher 3, Arkham Knight (Jokeri/Silverhand hallusinaatiot). Täytyy kyllä ruveta tekemään enemmän sivutehtäviä, Witcher 3:ssa ne oli ainakin pelin paras osuus, nyt oon lähinnä mennyt pääjuonta.

Pikkuisen on myös joitain pieniä bugeja tullut vastaan, ei mitään pelin rikkovia. Esim. hahmo kaataa pullosta viinaa shottilasiin ilman pulloa, tai Silverhandin kadotessa, palava rööki jää leijumaan ilmaan.

Yhden Cyberpsykoosi-pomotappelun kävin hoitamassa, ja oli ilmiselvä viittaus Ghost in the Shell-animaatioleffalle. :tup:
 
Joo, harmi kun ei ole Mass Effectistä tuttuja paragon/renegade vaihtoehtoja. Eli varsinainen aito roolipelihän tämä ei ole.

No eihän tuo liity mitenkään siihen kuinka roolipeli tämä on.
Tässä on myös paljon vastaavia päätöksiä. Niitä ei vaan ole mitenkään selvästi eroteltu toisistaan kuten mass effectissa.
Samoin omilla toimillas voit ihan tietämättä lopettaa varsin pitkän sivutehtävä ketjun ennen kuin se ehtii edes kunnolla alkaa.
Samoin ainakin yks sivutehtävä ketju loppuu kesken jos menet sanomaan toiselle tarpeeksi pahasti etkä sä edes tiedä mokanneesi, koska peli ei sitä erikseen tuo ilmi joten pelaaja voi helposti luulla tuon olevan se luonnollinen lopetus.
 
No eihän tuo liity mitenkään siihen kuinka roolipeli tämä on.
Tässä on myös paljon vastaavia päätöksiä. Niitä ei vaan ole mitenkään selvästi eroteltu toisistaan kuten mass effectissa.
Samoin omilla toimillas voit ihan tietämättä lopettaa varsin pitkän sivutehtävä ketjun ennen kuin se ehtii edes kunnolla alkaa.

Samoin ainakin yks sivutehtävä ketju loppuu kesken jos menet sanomaan toiselle tarpeeksi pahasti etkä sä edes tiedä mokanneesi, koska peli ei sitä erikseen tuo ilmi joten pelaaja voi helposti luulla tuon olevan se luonnollinen lopetus.
Juurikin näin. Pelillisesti hahmostahan saa tehtyä melko kaikkivoipaisen supermiehen, mutta itse aloin keinotekoisesti rajottamaan talent/perk pisteiden sijoittelua pysyäkseni uuga buuga voimamiesroolissa.
Mutta kuten mainitsit, tarinallisestihan tässä on ainakin näennäisesti todella paljon varaa vaikuttaa ja valita. Tai ainakin minulla näin toisen läpipeluun jälkeen jäi lähinnä mietityttämään, miten paljon olisin voinut vielä vaikuttaa loppuun tai edes sen variaatioihin? En tiedä onko näin päätarinan kannalta, jos ei muuta, niin ainakin on onnistuttu hyvin naamioimaan nämä binäärivalinnat.
 
Ei vanhoissakaan roolipeleissä kerrottu että nyt missasit jotain. Tuo nimenomaan lisää uudelleen peluu arvoa jos valinnat on siis hyvin tehty, eikä tyyliin nyt sait 500 credittiä enemmän. Witcherissähän nuo valinnat sidequesteissä vaikutti isosti. Cyberpunkissa vähemmän pois lukien mainquest haarautumiset.
 
Saisivat nyt lopultakin pihalle patchin jossa korjaavat tuon 2.1:n hajottamat asiat, niin pääsisi pelaamaan sen pelin loppuun. Oma läpipeluu on nyt jumissa kun pitäisi hiipiä yhdessä tehtävässä ja mosia ei saa napsittua pois hiljaisella hakkeroinnilla koska kriittinen kyky hajosi 2.1 päivityksessä
 
Jaahah, ovat unohtaneet päivittää Nixiltä saatavan sivuquestin palkkiot sen jälkeen kun toivat tuon levelin skaalautumisen peliin. "Spellbound" sivuquesti jossa pitää vain käydä ostamassa kyseinen kirja Nixille, ja Nix lupaa maksaa pelaajalle takaisin kaksinkertaisen summan millä kirja pitää ostaa.

Noh, maksoin kirjan myyjälle 15 000 ja sain Nixiltä palkkioksi 11 200... Ilmeisesti kirja on ennen 2.0 päivitystä maksanut viitisen tonnia? Samaa lueskelin redditistä, osa pelaajista on maksanut 50 000 ja saanut silti saman 11 200 palkkioksi.

TLDR: Ei kannata tehdä Spellbound-sivuquestiä ainakaan rahan toivossa.
 
Saisivat nyt lopultakin pihalle patchin jossa korjaavat tuon 2.1:n hajottamat asiat, niin pääsisi pelaamaan sen pelin loppuun. Oma läpipeluu on nyt jumissa kun pitäisi hiipiä yhdessä tehtävässä ja mosia ei saa napsittua pois hiljaisella hakkeroinnilla koska kriittinen kyky hajosi 2.1 päivityksessä
Memory Wipe toimii samalla tavalla, on tietenkin kalliimpi RAM kustannus, mutta itsellä ei ole ollut mitään ongelmia, pikkasen hidastaa menoa ja vaatii joskus enemmän taktikointia (esim. Bait on kätevä). Näin jälkikäteen huomannut miten naurettavan kova se Shock on...
 
Memory Wipe toimii samalla tavalla, on tietenkin kalliimpi RAM kustannus, mutta itsellä ei ole ollut mitään ongelmia, pikkasen hidastaa menoa ja vaatii joskus enemmän taktikointia (esim. Bait on kätevä). Näin jälkikäteen huomannut miten naurettavan kova se Shock on...
Osassa tehtäviä on bonus ehtona se, että sinua ei havaita. Ei mahda tuota Memory Wipe korjata ja se on muistaakseni todella kallis muistikustannukseltaan joten se lienee tarkoitettu ihan viimeiseen hätään eikä jatkuvaan käyttöön
 
Phantom Libertyyn liittyvää, siksi spoileri.

Onkohan jollekulle muulle käynyt sellainen, että heti Phantom Libertyn alussa jos presidentti ehditään tappamaan ennenkuin pääset paikalle, niin tehtävä päättyy siihen ja seuraavaksi heräät jostain ojasta päiväsaikaan. Miten peli jatkuisi siitä eteenpäin? Onkohan kukaan kokeillut?

Itselle kävi heti alussa näin, mutta menin lataamaan tallennuksen, jossa ehdin ajoissa putoamispaikalle. Jäi siis selvittämättä se miten peli olisi tuon jälkeen jatkunut.
 
Phantom Libertyyn liittyvää, siksi spoileri.

Onkohan jollekulle muulle käynyt sellainen, että heti Phantom Libertyn alussa jos presidentti ehditään tappamaan ennenkuin pääset paikalle, niin tehtävä päättyy siihen ja seuraavaksi heräät jostain ojasta päiväsaikaan. Miten peli jatkuisi siitä eteenpäin? Onkohan kukaan kokeillut?

Itselle kävi heti alussa näin, mutta menin lataamaan tallennuksen, jossa ehdin ajoissa putoamispaikalle. Jäi siis selvittämättä se miten peli olisi tuon jälkeen jatkunut.

Ihan täysin normaalia. Tuo Phantom Liberty DLC loppuu tuohon jos noin käy.

 
Osassa tehtäviä on bonus ehtona se, että sinua ei havaita. Ei mahda tuota Memory Wipe korjata ja se on muistaakseni todella kallis muistikustannukseltaan joten se lienee tarkoitettu ihan viimeiseen hätään eikä jatkuvaan käyttöön
Olen tehnyt noita tehtäviä useita Memory Wipe (Tier 4) käyttämällä, ei mitään ongelmaa ja kuten sanoin, RAM kustannus on korkeampi mutta vain vähän hidastaa ja vaatii ehkä enemmän taktikointia joissakin harvoissa tilanteissa, kuten muiden hackien käyttöä tarvittaessa (Bait). Ei siis pysty huoneesta samantein pistämään laumaa nurin yhtäaikaa, mitä tilanteita on tainnut olla pari...
 
Tulipas aloitettua uusi kierros corpo taustalla ja voi luoja miten hätäisesti se olikin ohi.
En pelin kehityshistoriaan ole juurikaan tutustunut, olisi mielenkiintoista tietää missä vaiheessa elinkaarta nämä eri aloitustavat on päätetty ja miksi ne on näinkin päälleliimatun oloisia.
 
Osassa tehtäviä on bonus ehtona se, että sinua ei havaita. Ei mahda tuota Memory Wipe korjata ja se on muistaakseni todella kallis muistikustannukseltaan joten se lienee tarkoitettu ihan viimeiseen hätään eikä jatkuvaan käyttöön

Itse ostin pelin joulukuussa ja eka pelikerta menossa hackermanina. Eli tuo sonic shock on ollut ns rikki koko pelikokemukseni ajan, eikä ole ollut mitään ongelma itsellä. Bait, memory wipe (+overheat jne.), system collapse. Sonic shock käytännössä mahdollistaa halvan ja helpon takedownin.
Memory wipestä kannattaa tosiaan käyttää vain sitä purppura versiota maksimissaan, oranssi on poskettoman kallis ja sen käyttötarkoituskin muuttuu täysin.
 
Tulee ihan Mass Effect vibat kun matkustelee tuossa asuntolan hississä; En muista muuta peliä kuin ME:n, jossa myös hississä aina kuuli viimeisimmät uutiset uutistenlukijan kertomana. Mukava pikkulisä mikä luo peliin tunnelmaa.

Ja pelasin juuri 'I Fought The Law' sivutehtävän enkä muista koska olisin viimeksi pelannut ensimmäisen persoonan peliä, jossa joku NPC on pelihahmoa pidempi ja tätä joutuu katsomaan ylös päin :D Niin tottunut, että pelihahmo on aina tehty kaikkien yli katsovaksi korstoksi että ihan yllätyin kun V olikin päätä lyhyempi. Tavallaan virkistävää?
Tulipas aloitettua uusi kierros corpo taustalla ja voi luoja miten hätäisesti se olikin ohi.
En pelin kehityshistoriaan ole juurikaan tutustunut, olisi mielenkiintoista tietää missä vaiheessa elinkaarta nämä eri aloitustavat on päätetty ja miksi ne on näinkin päälleliimatun oloisia.
Tuo corpo tuntui niin luonnottomalta ja töksäyttävältä pelin aloitukselta, että siitä jäi vain paha mieli. Suoraan sanottuna huono alku pelille. Oli pakko aloittaa peli alusta eri taustalla (Nomadilla) saman tien kun sain alkuquestin tehtyä.
 
Itselläni ehkä kymmenes kerta menossa ja vaikeustaso korkein. En suosittele lähtemistä soitellen sotaan koska healereita voi käyttää vain kaksi putkeen aluksi ja vihut käyttävät sekä hakkejä kranuja että lisäjoukkoja. Useammassa kuin yhdessä jobissa varsinaisen tehtävän jälkeen kimppuun hyppää autollinen tai pari extra vihuja ja pitää muistaa että patch jälkeen ajoneuvot tekevät vahinkoa ihan huolella ja porukka ampuu myös ajoneuvoista.
 
Tuli vihdoin tämäkin hommattua Xboxille, kun sai Phantom Libertyn kera reilu 15€ hinnalla.
On tässä ainakin paljon pelattavaa, kun kaikkea pikkutehtävää kylä täynnä ja niitä tässä vasta oikeastaan kalunnutkin.
Corpolla aloitin (muka hiippailevana) hakkeri-ukkona ja hädin tuskin vielä edes alkua pidemmällä, kun Johnnykin vasta astui kuvioihin ja karttaa aukesi, vaikka tuntejakin jo +30 mittarissa.
Alkaa kamatkin olemaan jo osin Tier4, eddiet keikkuu jatkuvasti +500K eikä edes tiedä mihin noita käyttäisi. Onhan tämä kohtalaisen helppoa Hardilla, joten ehkä se tason vaihto vaikeimmalle voisi olla paikallaan.
Tosin, jos välillä vaihtelun vuoksi vähänkään enemmän aseet paukkuen menee tilanteisiin, niin ei tuolla ukolla ihan niin iisiä enää ole, kun armoria ei hirveästi ole, eikä kestä ottaa iskuja.
Voin kyllä hyvin kuvitella tällä olevan uudelleen peluu arvoa, jos haluaa täysin erilaisella setillä lähteä pelailemaan.
 
Tuli jatkettua DLC:tä pitkästä aikaa ja 2.1 päivitys tullut sillä välin. Peli kaatuilee, harvakseltaan mutta todella ärsyttävää silti. Flatline error ja GPU-crash näkyy logeista. Näyttiksenä 4080, uusimmat ajurit ja lämmöt 60 asteen pinnassa. Asetukset tapissa, dlss quality, 4k, RT max. Googlettamalla ei apuja. Onkohan kellään ollut täällä vastaavaa?
 
Pakko olla kerrankin se tyyppi, joka pääsee sanomaan ettei oikeastaan mitään vikaa ole ollut. 110 tunnin aikana kerran kaatunut peli.
Kai se perinteinen pelitiedostojen eheytys on koitettu?
 
Kaatuuko muilla muuten tuo REDlauncher joka ikinen kerta kun alkaa pelaamaan?
Käynnistän Cyber Punkin Steamista, launcher käynnistyy normaalisti, play nappia painamalla itse peli käynnistyy ja toimii ilman mitään ongelmia, mutta kun katsoo windowsin reliability monitorista, launcher kaatunut joka kerta kerta kun painanut play nappia.
Ärsyttävää vain kun reliablity monitorin historia täynnä critical erroreja, jotka on vain tuon launcherin kaatumisia.
 
Kaatuuko muilla muuten tuo REDlauncher joka ikinen kerta kun alkaa pelaamaan?
Käynnistän Cyber Punkin Steamista, launcher käynnistyy normaalisti, play nappia painamalla itse peli käynnistyy ja toimii ilman mitään ongelmia, mutta kun katsoo windowsin reliability monitorista, launcher kaatunut joka kerta kerta kun painanut play nappia.
Ärsyttävää vain kun reliablity monitorin historia täynnä critical erroreja, jotka on vain tuon launcherin kaatumisia.
laitat steamissa cyberpunkin käynnistys asetuksiin --launcher-skip niin silloin tuota launcheria ei käytetä ollenkaan ja peli käynnistyy normaalisti
 

Statistiikka

Viestiketjuista
267 054
Viestejä
4 617 358
Jäsenet
75 986
Uusin jäsen
Nonanna

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom