Cyberpunk 2077

Ehkä tää pitää aloittaa uudestaan kun lisäri tulee hyvään(50%) aleen, niin paljon muutosta että vanhalla savella olisi pallo aivan hukassa.
 
Itellä uus päivitys toi mukanaan erikoisen bugin: Meen eka kertaa valikoihin ja minkä tahansa asetuksen muuttamisen jälkeen yritän painaa 'apply' niin peli sanoo että 'Some actions have no key bindings'. Toisin sanoen pitäis bindata jokainen toiminta mille ei ole näppäintä osotettu. Mun tkl-näppiksestä loppuu näppäimiset jos yritän kaikkeen turhaan iskee komennon. :D En saa siis muutettua grafiikka-asetuksiakaan nyt. Modit luonnollisesti p
Samaa tekee itsellä. Mulla on ollut hiiren oikeasta näppäimestä liikkuminen eteen, mutta nyt myös tähtäys menee päälle jos liikkuu eteenpäin. Asetuksissa tähtäys on oikein hiiren keskinapissa. Myöskään juoksu ei toimi enää, tavaraa ei ole liian paljon repussa. Päivitys sit pilasi pelin ainakin mun kohdalla.
 
XSX kanssa meni hetki opetellessa ohjauksia. Joku uusi tila skannuksille ja tuntuu tosiaan että mob on huomattavasti agressiivisempaa sekä osuminen haastavampaa varsinkin smart aseiden lock tuntuu olevan hitaampi. Olen jo aiemmin pelannut sekä peruspelin että phantom libertyn läpi ja palasin nyt katsoaan miten uusi patch muutti peliä. Jos en ihan väärin muista niin kartan luoteisnurkkassa on vielä uusi alue johon ei pääse. Ehkä jotakin on vielä tulossa lisää.
PL ja 2.1 patch siis.
 
Samaa tekee itsellä. Mulla on ollut hiiren oikeasta näppäimestä liikkuminen eteen, mutta nyt myös tähtäys menee päälle jos liikkuu eteenpäin. Asetuksissa tähtäys on oikein hiiren keskinapissa. Myöskään juoksu ei toimi enää, tavaraa ei ole liian paljon repussa. Päivitys sit pilasi pelin ainakin mun kohdalla.
Tällä ohjeella sain tähtäyksen poistettua hiiren oikesta napista:

Steam>steamapps>common>Cyberpunk 2077>r6>config>inputUserMappings.xml
Users>(your profile)>AppData>Local>Cd Projekt Red>Cyberpunk 2077>UserSettings.json
Between the above files, you can manually rebind anything.

This totally works. Search for Aim in the inputUserMappings.xml and you should get 3 or 4 back. Change RightMouse to what key you want it to be and in the JSON file find "aim" and change the value and default_value to the key you want. Did that and it works. Enjoy.

Päivitys laittaa fovin oletukselle. Sen kun laittoi takaisin isommalle, näyttää sprintti siltä mitä pitääkin. Liekö sitten sama ongelma.
 
Tuli napattua alesta Phantom Liberty niin kannattaako aloittaa kokonaan uusi peli, hyötyykö tästä mitään, vai voiko vaan hypätä suoraan Phantom Libertyä pelaamaan?
Peli tullut pelattua kahdesti läpi ja +150h kellossa niin ei välttis jaksais pelata kolmatta kertaa enää läpi. Saako tuosta DLC:stä jotain hyödyllistä mukaan mitä olisi kiva käyttä itse pääpelissä? Esim. Witcherin lisärissä sai hyviä miekkoja ja haarniskoja mitkä olisi ollut jees käyttää pääpelissäkin.
Jos saa jotain hauskaa käyttöön niin sanokaa vaan saa ilman spoileria siitä mitä saa :)
 
Tuli napattua alesta Phantom Liberty niin kannattaako aloittaa kokonaan uusi peli, hyötyykö tästä mitään, vai voiko vaan hypätä suoraan Phantom Libertyä pelaamaan?
Peli tullut pelattua kahdesti läpi ja +150h kellossa niin ei välttis jaksais pelata kolmatta kertaa enää läpi. Saako tuosta DLC:stä jotain hyödyllistä mukaan mitä olisi kiva käyttä itse pääpelissä? Esim. Witcherin lisärissä sai hyviä miekkoja ja haarniskoja mitkä olisi ollut jees käyttää pääpelissäkin.
Jos saa jotain hauskaa käyttöön niin sanokaa vaan saa ilman spoileria siitä mitä saa :)

Voi alkaa pelaamaan suoraan, jos ei halua totutella muihin uudistuksiin. Mutta aika äkkiä noihin pääsee kiinni. Pitää vaan käydä kaikki cyberwaret ym läpi ihan ensimmäisenä. Ja voihan sen lopputehtävän sitten pelata uudelleen, jos siltä tuntuu.
 
Missä vaiheessa Phantom Libertyä pääsee muuten pelaamaan. Pitääkö olla street crediä tarpeeksi vai päästä tiettyyn kohtaan pääjuonta?
 
Missä vaiheessa Phantom Libertyä pääsee muuten pelaamaan. Pitääkö olla street crediä tarpeeksi vai päästä tiettyyn kohtaan pääjuonta?

Transmission päätehtävän suorittamisen jälkeen tulee tuo saataville, tosin kannattanee pelata pidemmälle. Aloittamalla uuden pelin voi valita myös että skippaa suoraan Phantom Libertyn aloitukseen. Silloin aloittaa tason 15 hahmolla, jolla 25k krediittiä. Dog eat dog tehtävä on Phantom Libertyn aloitus.
 
Transmission päätehtävän suorittamisen jälkeen tulee tuo saataville, tosin kannattanee pelata pidemmälle. Aloittamalla uuden pelin voi valita myös että skippaa suoraan Phantom Libertyn aloitukseen. Silloin aloittaa tason 15 hahmolla, jolla 25k krediittiä. Dog eat dog tehtävä on Phantom Libertyn aloitus.
Jes kiitos
 
Toimiiko tää peli jo hyvin?
Satunnaisia visuaalisia bugeja ja AI välillä bugailee, näkymättömiä autoja yms. Mutta ei pitäisi (?) olla peliä rikkovia bugeja jäljellä, eli hyvin toimii. E: Kyllähän niitäkin taitaa vielä olla.
 
Viimeksi muokattu:
Minulla on metrossa jokin bugi,en pääse sieltä puis:lol: Ruutuun ei tule näppäinkomentoja ,se on F kuten autoissakin mut ei toimi mulla.No tulihan ajeltua kun ajattelin katsella maisemia
 
Toimiiko tää peli jo hyvin?
Ainoa bugi joka itselle julkaisun aikaan tuli vastaan oli se että Brendanin oli maa niellyt, toimi hyvin jo julkaisussa. 2.0 päivityksen jälkeen lähestulkoon täydellisesti.

EDIT. Tätä uusinta 2.1 päivitystä en ole vielä pelannut.
 
On tuossa näköjään mahdollista kyykyttää maxtac very hardilla. Piti koittaa tuon jingugi kaupan Cyberpsychon jälkeen että miten 55 levelin ukko pärjää noille maxtaceille. Oli aika hässäkkää aluksi en tiedä miksi tuo Melissa Rory saa ihan Boss health barin ruutuun. Ilman berserkiä ei olisi kyllä kauhean kauaa heiluttu vaikka armoria on yli 1400. Loppujen lopuksi poliisi spawnit väheni ja lähdin sitten autolla karkuun tuolta. Toisin kuin jossain GTA:ssa (ja vanhoissa CP buildeissa)poliisit ja maxtac eivät spawnanneet selän taakse vaan koittivat kauppaan sisään etuovesta ja onnistuivatkin siinä.
 
Tietääkö joku toimivan autohackerin tuohon Cyberpunk 2077 2.1 versioon? CPAH jota olen käyttänyt ei toimi enää 2.1 versiossa (toimi vielä 2.0 version kanssa)
 
Tietääkö joku toimivan autohackerin tuohon Cyberpunk 2077 2.1 versioon? CPAH jota olen käyttänyt ei toimi enää 2.1 versiossa (toimi vielä 2.0 version kanssa)
Ainakin nyt voi asetuksista (Accessibility) ottaa aikarajan pois. Itse kyllä koin koko hakkeroinnin turhaksi.
 
Ainakin nyt voi asetuksista (Accessibility) ottaa aikarajan pois. Itse kyllä koin koko hakkeroinnin turhaksi.
No se hakkerointipeli on turha, mutta sitä tarvitaan jos pelaat hakkeribuildia. Siksi olen käyttänyt tuota CPAHia, että niistä pääsee mahdollisimman nopeasti läpi. Nyt vaan vähän vaikuttaa, että 2.1 rikkoi kaikki solverit joita tuohon oli olemassa
 
Jaha, hiiviskelevä hakkeri on sitten vainaa. Sonic Shock (tai mikään muukaan) ei enää estä muita mosia jäljittämästä sinua eli jos yrität hakkeroida koko paikka tunkee päälle sen jälkeen

EDIT: ilmeisesti tekijätiimin tiedossa ja tutkinnassa. Pitänee odotella hotfiksiä ennenkuin jatkaa peliä
 
Viimeksi muokattu:
Harmillisesti vaikuttaa että 2.0 tai 2.1 tuonut takaisin kesältä zen4 frame gen bugin (tai tosi samanlaisen) että peli lagaa randomisti esim. kun esineitä highlighttaa tai käyttää skanneria. GPU käyttöaste romahtaa ja peli muuttuu diashowksi. Kokeiltu ilman modeja ja Nvidian uusin hotfix käytössä.

EDIT: ilman frame geniä ei taida stutteroida samalla tavalla, joten siihen liittyvä bugi taitaa olla, GPU käyttöaste ja tehonkulutus tippuu alas
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy sanoa, että ollut kyllä timanttia uusi lisäosa ja peruspeli muutenkin uudella päivityksellä. Uusiksi laitetut perkit ja cyberware ovat nyt paljon järkevämmin kuin ennen. Sandevistan ja kerenzikov cyberwaret ja vulnerability perk yms. niin todella hauska nakutella vihollisia kumoon pistoolilla. Tehtävät myös tosi hyviä ja hyvää huumoria esim. kaksi ei kovin välkkyä poliisia. :lol:
 
Oma build kun on stealth/hacker pohjainen, niin tuo Sonic Shock bugi rikkoo täysin sen, joten eipä kiinnosta tehdä questeja. Sitten vaan tullut tehtyä noita avoimessa maailmassa olevia "event" juttuja ja käytellyt erinäisiä aseita jotta kasvaisi nuo eri Skillit ja saa boosteja sitä kautta.

Toinen outous on, että yö aikaan kun avaa menun ja sulkee, niin jos olet katsonut jotain valoa päin, niin ruutu saattaa mennä lähes valkoiseksi ku se ns. sokaisee hetkellisesti.

Toivottavasti tulisi pian korjausta...
 
Oma build kun on stealth/hacker pohjainen, niin tuo Sonic Shock bugi rikkoo täysin sen, joten eipä kiinnosta tehdä questeja. Sitten vaan tullut tehtyä noita avoimessa maailmassa olevia "event" juttuja ja käytellyt erinäisiä aseita jotta kasvaisi nuo eri Skillit ja saa boosteja sitä kautta.

Toinen outous on, että yö aikaan kun avaa menun ja sulkee, niin jos olet katsonut jotain valoa päin, niin ruutu saattaa mennä lähes valkoiseksi ku se ns. sokaisee hetkellisesti.

Toivottavasti tulisi pian korjausta...
No on kyllä rasittava bugi, jos haluat muuten hetkeksi kiertää tuota niin se skill reset on olemassa jota pystyy käyttään kerran ja nexuksesta löytyy skill reset modi joka toimii nykyisellä versiolla ja antaa resetoida monta kertaa. Jos nyt käytät modia resetointiin niin se pelin oma jää talteen ja voit sillä resetoida takas päivitysten jälkeen jos haluat.

E: Jos siis vaikka modi lopettaa toimimisen uuden päivityksen jälkeen
 
No on kyllä rasittava bugi, jos haluat muuten hetkeksi kiertää tuota niin se skill reset on olemassa jota pystyy käyttään kerran ja nexuksesta löytyy skill reset modi joka toimii nykyisellä versiolla ja antaa resetoida monta kertaa. Jos nyt käytät modia resetointiin niin se pelin oma jää talteen ja voit sillä resetoida takas päivitysten jälkeen jos haluat.

E: Jos siis vaikka modi lopettaa toimimisen uuden päivityksen jälkeen
Juu, tiedän kyl ton modin, mutta enpä jaksa alkaa muuttaa buildia, ku sit pitäs vetää Cyberwaret uusiksi jne... Kyl täs pärjää ihan hyvin nytkin, mutta haluan jatkaa itse tarinaa omalla buildilla, eiköhän sieltä korjausta tule piakkoin.
 
Harmillisesti vaikuttaa että 2.0 tai 2.1 tuonut takaisin kesältä zen4 frame gen bugin (tai tosi samanlaisen) että peli lagaa randomisti esim. kun esineitä highlighttaa tai käyttää skanneria. GPU käyttöaste romahtaa ja peli muuttuu diashowksi. Kokeiltu ilman modeja ja Nvidian uusin hotfix käytössä.

EDIT: ilman frame geniä ei taida stutteroida samalla tavalla, joten siihen liittyvä bugi taitaa olla, GPU käyttöaste ja tehonkulutus tippuu alas
Pelin clean install korjasi ongelman. Ilmeisesti peli lataa tekstuurimodit vaikka launcherissa olisi modit poissa päältä. Tod. Näk. nykiminen liittyi näyttömuistin loppumiseen.

Ray reconstruction ei kyllä oo AW2 tasolla vieläkään, suttaa naamat edelleen.
 
Tuli napattua alesta Phantom Liberty niin kannattaako aloittaa kokonaan uusi peli, hyötyykö tästä mitään, vai voiko vaan hypätä suoraan Phantom Libertyä pelaamaan?
Peli tullut pelattua kahdesti läpi ja +150h kellossa niin ei välttis jaksais pelata kolmatta kertaa enää läpi. Saako tuosta DLC:stä jotain hyödyllistä mukaan mitä olisi kiva käyttä itse pääpelissä? Esim. Witcherin lisärissä sai hyviä miekkoja ja haarniskoja mitkä olisi ollut jees käyttää pääpelissäkin.
Jos saa jotain hauskaa käyttöön niin sanokaa vaan saa ilman spoileria siitä mitä saa :)


Tuli sittenkin aloitettua uusi peli hetki sen jälkeen kun olin aloittanut Phantom Libertyn. Lähinnä siksi kun pelaan very hard:lla ja ei ollut mitään hyvää asetta alkuun niin meinasi olla vähän tuskaa. Räiskin myös nopeasti taidot johonkin sen paremmin ajattelematta millaisen hahmon haluan.
Ja maistuuhan se Cyberpunkki vieläkin vaikka sen 2.5x pelannutkin jo aikaisemmin läpi. Corpona jäi kesken, mutta aloitin nyt uudestaan Corpona.

Rauta vaihtunut sen verran minulla, että viimeksi Cyperpunkkia kun pelasin niin oli 3700X ja RTX 3080 käytössä. Tuolla kokonpanolla ei viitsinyt RT:tä pitää päällä 1440p:llä.
Nyt on 5700X ja RTX 3080Ti niin voi laittaa kaikki RT efektit päälle ja peli pyörii lähes aina yli 60fps. Kaupungin raskaimmissa kohdissa pääsee muutaman freimin alle 60 menemään, mutta 99% on kyllä sulava 60. Oikein hyvin maistuu, varsinkin kun näyttökin on vaihtunut parempaa missä vasteaika ja inputlagi on 60HZ:llä hyvä, joten liike näyttää hyvältä ja pelaaminen sulavaa vaikka freimit on cäpättynä 60fpsään.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kävi 32" 4K VA non-HDR ruudun tilalla kaareva 49" VA, ja nyt sitten sen tilalle tuli vielä 42" 4K OLED. Ehkä hieman liioitellen pelin grafiikat räjäytti tajunnan. Noh, ainakin jonkin verran täräytti, jos ei ihan räjäyttänyt.

Tämä peli on aivan mielettömän upean näköinen! Öisiä vesisateen kastelemia katuja kun talsii, niin leukaa saa keräillä ja etsiä lattialta. Kertokaa joku toinen peli, jossa on yhtä hienot grafiikat. Ugh.
 
Viimeksi muokattu:
Etenkin kun Dogtownissa menee jonnekin korkealle ja kattoo kaupunkia niin on kyllä hienon näköinen.
Itellä 9900k @ 5Ghz, 4070ti ja 2560x1440.
Kaikki aikalailla max, path tracing tietty pois, DLSS qualitylla, noin 100-140fps enimmäkseen, jossain keskikaupungilla ajellessa täysiä voi tippua hetkeksi johonkin 80 fps.
 
Viimeksi muokattu:
Reilu 50 tuntia meni toiseen läpipeluuseen ja oli muuten aika erilainen läpipeluu kuin ekalla pelikerralla! Luin, että Phantom Libertystä voi saada erilaisen lopun peliin. Oletin tämän tarkoittavan "Meet Hanako at Embers" -tehtävän loppua ja että DLC:stä palataan takaisin päätarinan tekoon. Olin väärässä! Onnistuin pelaamaan pelin läpi niin, etten pelannut oikeaa päätarinaa juuri yhtään pakollista pidemmälle. Phantom Libertystä tuli uusi päätarina peliin ja se muuten toimi näin toisella pelikerralla! Kyselin kaverilta DLC:n etenemistä ja lopusta ja tällä taas kaikki meni aivan eri tavalla. Valinnoilla on oikeasti isoja vaikutuksia.

Riverin, Judyn ja Panamin jutut ja iso osa gigeistä ja sivutehtävistä tuli tehtyä ajoissa. Ei siis jäänyt hampaankoloon fiilistä, että mitään olisi jäänyt kesken. Kaikki aseet olivat olleet pitkään Tier 5++ ja Cyberwaret vähintään Tier 5. Lisäksi autoja, asuntoja ja rahaa oli kuin roskaa, niin mitäpä tuossa olisi enää tehnyt. Loottaamisestakaan ei saanut enää hirveästi mitään iloa. Takemuran tehtävät jäivät tällä pelikerralla pitkälti pelaamatta, mutta vaihtoehtoinen kulku tarinalle toimi jopa paremmin.

Toisen läpipeluun jälkeen tämä saattaa olla jopa kaikkien aikojen paras peli itselleni. DLC on rautaa ja päivitykset ovat todellakin korjanneet peliä ja tuoneet kaikkea uutta kivaa. Myös uudelleenpelattavuus on aika kovalla tasolla. Sen lisäksi, että voi valita hahmon taustan, sukupolven ja tehdä valintoja dialogeissa, voi pelin näköjään pelata kahdella hyvin erilaisella "päätarinalla". Ei äkkiseltään tule mitään toista vastaavaa peliä mieleen :D

Phantom Libertyssä päädyin pettämään aluksi Alexin ja Reedin ja lopussa pistin kunnon rähinän aikaan avaruusasemalla. Lopulta kuitenkin pitkän taistelun ja vänkäyksen jälkeen päädyin luovuttamaan Songbirdin Reedille. Songbird oli valehdellut jälleen kerran ja Reed lupasi kuitenkin uskottavasti pitää tästä huolta. Lopulta päädyin Reedin avustamana NUSA:n sairaalaan, jossa Johnny poistettiin. Sitten palasin Night Cityyn juttelemaan Victorille. Oma hahmo päätyi harkitsemaan fixeriksi ryhtymistä ja vaikka loppu vaikutti vähän synkältä, palasi hymy lopulta V:n huulille. Huikea lopetus.

Odotin, että DLC:n loppuessa Johnny jää yhä kummittelemaan ja V palaa takaisin Takemuran luokse. Loppu tulikin nyt. Phantom Liberty oli aivan upea lisäosa ja tykkäsin tosi paljon dystopisesta ja yksityiskohtia täynnä olevasta maailmasta. Erityisesti Kurtin juhlat ja ruletin peluu ranskalaiskaksikon kanssa jäi mieleen. Avaruusasema oli myös jotenkin kiehtova paikka. Duty Free -kaupat, matkatavaralinjat ja kaikki mallinnettu ja samanlainen kiireinen meno kuin lentokentillä oikeassa elämässä. Myös monet viholliset ja taistelut olivat jopa oikeasti haastavia hardilla. Aivan 10/10 lisäosa.

Ehkä kaikista mykistävintä oli viimeinen matka Johnnyn kanssa. Tykkäsin oikeasti tuosta hahmosta. Viimeisillä hetkillä piti yrittää perustella, miksi näin käy. Lopulta kumpikin sai toiselta anteeksi, kunnes Johnny vaipui ikiuneen. Tuollaisen koskettavan ja tyhjän olon on saanut tähän mennessä aikaan tätä ennen vain Witcher 3:n Hearth of Stonen ruusutehtävä. CDPR osaa tarinankerronnan :D
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kävi 32" 4K VA non-HDR ruudun tilalla kaareva 49" VA, ja nyt sitten sen tilalle tuli vielä 42" 4K OLED. Ehkä hieman liioitellen pelin grafiikat räjäytti tajunnan. Noh, ainakin jonkin verran täräytti, jos ei ihan räjäyttänyt.

Tämä peli on aivan mielettömän upean näköinen! Öisiä vesisateen kastelemia katuja kun talsii, niin leukaa saa keräillä ja etsiä lattialta. Kertokaa joku toinen peli, jossa on yhtä hienot grafiikat. Ugh.

Itse olen kanssa käyttänyt konetta olkkarin 65”4k Oledissa ja Cyberpunk on kyllä hieno 4k ruudulla.
Ratchet and Clank Rift apart on kanssa todella tyylikäs ja muutenkin hauska peli. Suositus myös Days Gone ja Horizon Zero Dawn, jotka pääsee isolla 4k ruudulla kyllä oikeuksiinsa kun PC:llä pelaa. Sekä Spider-man.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kävi 32" 4K VA non-HDR ruudun tilalla kaareva 49" VA, ja nyt sitten sen tilalle tuli vielä 42" 4K OLED. Ehkä hieman liioitellen pelin grafiikat räjäytti tajunnan. Noh, ainakin jonkin verran täräytti, jos ei ihan räjäyttänyt.

Tämä peli on aivan mielettömän upean näköinen! Öisiä vesisateen kastelemia katuja kun talsii, niin leukaa saa keräillä ja etsiä lattialta. Kertokaa joku toinen peli, jossa on yhtä hienot grafiikat. Ugh.
Toki kun oikein mietit, niin se märkä katu ei peilaa ihab ihan oikeassa elämässä samanlaisesti. Hieno peli on, mutta kaikissa rtx on peleissä vedetty överiksi tuo
 
Reilu 50 tuntia meni toiseen läpipeluuseen ja oli muuten aika erilainen läpipeluu kuin ekalla pelikerralla! Luin, että Phantom Libertystä voi saada erilaisen lopun peliin. Oletin tämän tarkoittavan "Meet Hanako at Embers" -tehtävän loppua ja että DLC:stä palataan takaisin päätarinan tekoon. Olin väärässä! Onnistuin pelaamaan pelin läpi niin, etten pelannut oikeaa päätarinaa juuri yhtään pakollista pidemmälle. Phantom Libertystä tuli uusi päätarina peliin ja se muuten toimi näin toisella pelikerralla! Kyselin kaverilta DLC:n etenemistä ja lopusta ja tällä taas kaikki meni aivan eri tavalla. Valinnoilla on oikeasti isoja vaikutuksia.

Riverin, Judyn ja Panamin jutut ja iso osa gigeistä ja sivutehtävistä tuli tehtyä ajoissa. Ei siis jäänyt hampaankoloon fiilistä, että mitään olisi jäänyt kesken. Kaikki aseet olivat olleet pitkään Tier 5++ ja Cyberwaret vähintään Tier 5. Lisäksi autoja, asuntoja ja rahaa oli kuin roskaa, niin mitäpä tuossa olisi enää tehnyt. Loottaamisestakaan ei saanut enää hirveästi mitään iloa. Takemuran tehtävät jäivät tällä pelikerralla pitkälti pelaamatta, mutta vaihtoehtoinen kulku tarinalle toimi jopa paremmin.

Toisen läpipeluun jälkeen tämä saattaa olla jopa kaikkien aikojen paras peli itselleni. DLC on rautaa ja päivitykset ovat todellakin korjanneet peliä ja tuoneet kaikkea uutta kivaa. Myös uudelleenpelattavuus on aika kovalla tasolla. Sen lisäksi, että voi valita hahmon taustan, sukupolven ja tehdä valintoja dialogeissa, voi pelin näköjään pelata kahdella hyvin erilaisella "päätarinalla". Ei äkkiseltään tule mitään toista vastaavaa peliä mieleen :D

Phantom Libertyssä päädyin pettämään aluksi Alexin ja Reedin ja lopussa pistin kunnon rähinän aikaan avaruusasemalla. Lopulta kuitenkin pitkän taistelun ja vänkäyksen jälkeen päädyin luovuttamaan Songbirdin Reedille. Songbird oli valehdellut jälleen kerran ja Reed lupasi kuitenkin uskottavasti pitää tästä huolta. Lopulta päädyin Reedin avustamana NUSA:n sairaalaan, jossa Johnny poistettiin. Sitten palasin Night Cityyn juttelemaan Victorille. Oma hahmo päätyi harkitsemaan fixeriksi ryhtymistä ja vaikka loppu vaikutti vähän synkältä, palasi hymy lopulta V:n huulille. Huikea lopetus.

Odotin, että DLC:n loppuessa Johnny jää yhä kummittelemaan ja V palaa takaisin Takemuran luokse. Loppu tulikin nyt. Phantom Liberty oli aivan upea lisäosa ja tykkäsin tosi paljon dystopisesta ja yksityiskohtia täynnä olevasta maailmasta. Erityisesti Kurtin juhlat ja ruletin peluu ranskalaiskaksikon kanssa jäi mieleen. Avaruusasema oli myös jotenkin kiehtova paikka. Duty Free -kaupat, matkatavaralinjat ja kaikki mallinnettu ja samanlainen kiireinen meno kuin lentokentillä oikeassa elämässä. Myös monet viholliset ja taistelut olivat jopa oikeasti haastavia hardilla. Aivan 10/10 lisäosa.

Ehkä kaikista mykistävintä oli viimeinen matka Johnnyn kanssa. Tykkäsin oikeasti tuosta hahmosta. Viimeisillä hetkillä piti yrittää perustella, miksi näin käy. Lopulta kumpikin sai toiselta anteeksi, kunnes Johnny vaipui ikiuneen. Tuollaisen koskettavan ja tyhjän olon on saanut tähän mennessä aikaan tätä ennen vain Witcher 3:n Hearth of Stonen ruusutehtävä. CDPR osaa tarinankerronnan :D
Joo kyllä tää itelläki nyt päivitysten ja Phantom Libertyn jälkeen varmaan parhaaksi peliksi menee mitä olen pelannut. Tuntuu Starfield vain entistäkin huonommalta kokemukselta tämän jälkeen.
 
Toki kun oikein mietit, niin se märkä katu ei peilaa ihab ihan oikeassa elämässä samanlaisesti. Hieno peli on, mutta kaikissa rtx on peleissä vedetty överiksi tuo
Joskus oon oikeassa elämässä ulkona katsellut koivunlehtien heiluntaa pienessä tuulessa, kuinka valo käyttäytyy ja miten varjot liikkuu, ja oon ajatellut, että "onpas graafisesti epärealistinen". Sitten oon tajunnut tilanteen, hymähtänyt itselleni, ja todennut, että ehkä pitäis vähentää pelaamista.
 
Joskus oon oikeassa elämässä ulkona katsellut koivunlehtien heiluntaa pienessä tuulessa, kuinka valo käyttäytyy ja miten varjot liikkuu, ja oon ajatellut, että "onpas graafisesti epärealistinen". Sitten oon tajunnut tilanteen, hymähtänyt itselleni, ja todennut, että ehkä pitäis vähentää pelaamista.

Mulla yksi steppi taaksepäin tuosta, ja ajatellut monesti, että 'pitäisin tätä valaistusta (tai säätä) epärealistisena pelissä'.
 
Toki kun oikein mietit, niin se märkä katu ei peilaa ihab ihan oikeassa elämässä samanlaisesti. Hieno peli on, mutta kaikissa rtx on peleissä vedetty överiksi tuo
Vesilätäköt kyllä peilaa oikeassa elämässä myös. Marraskuun vesikelissä ihmettelin kaupan parkkipaikalla, kun vesilätäkössä peilaantui kristallin kirkkaana bensa-aseman hintojen valot (sekä kaikki muukin). Ihmettelin, että nyt on tosielämän ray-tracingia ja sen heijastus oli vielä selvempää mitä videopeleissä.

Märkä tie sitten puolestaan on vähän monimutkaisempi tapaus ja siinä on paljon vaihtelua eri asioista johtuen.

Tarkalleen en osaa sanoa Cyberpunkin yön heijastuksista vesisateessa, kun pelaan pelin PS5-versiota niin ei ole omakohtaista kokemusta sen pelin ray-tracing heijastuksista. Varmaan todella näyttävää, lisänä vähän taiteellisia vapauksia ja riittävän realistista niin eiköhän siinä ole juuri oikeanlainen yhdistelmä. Ja ihan hyvä tunnelma on myös PS5-versiossa vaikka kaikkia visuaallisia herkkuja ei pääse kokemaan.
 
Ne kadut on geometrialtaan täydellisiä peilipintoja niin ei ihme että heijastukset on usein liioiteltuja.. Toki tuota varmaan pystyy jollain pintamateriaali säädöillä parantamaan mutta oikeastihan ne valon säteet kimpoilevat äärettömästä määrästä geometriaa ja niitä säteitä on ääretön määrä.
 
Tuleeko tuohon perus Cyberpunkkiin automaattisesti nuo DLC:n tuomat uudistukset vaikka sitä ei omistaisikaan?
 
Aloittelin myös itse nyt 2.1 ja Phantom Libertyn myötä jälleen uuden pelikierroksen, ja tuntuu että joku "view distance" asetus olisi paikoitellen minimissä, kun asioita ei rendata paria metriä pidemmälle. Onko tämä jokin tunnettu bugi / onko siihen olemassa korjausta?

Ovat myös melko rajusti muuttaneet hahmon kehitysmekanismeja sitten launchin. Eihän tätä meinaa enää osata edes pelata, kun mm. kameroiden kautta ei voi enää sneakisti tiputella jengiä hackeilla ja nurkat eivät enää pursua tavarasta kuten aiemmin :D Niin skill kuin perk pointteja tulee jätettyä lojumaan ja käyttämättä, kun ei enää ole mitään selkeätä suuntausta mihin upottaa niitä. Tuntuu, että valtaosa valinnoista ovat aivan yhtä tyhjän kanssa ja varsinainen hahmonkehityksen pihvi on siirrettykin nyt cyberwaren puolelle.
 
Itse aloitin nyt tämän pelaamisen uudelleen(PS5), uusien päivitysten myötä. Edellisestä pelikerrasta tosiaan se 2 vuotta aikaa joten aikamoisen määrän steppejä tämä on nyt ottanut eteenpäin. Pari vuotta sitten peli oli lähes pelikelvottomassa kuosissa kaatumisten ja bugien kanssa. Toivottavasti tämä toimii jatkossa varoittavana esimerkkinä siitä ettei kannata julkaista mitään ennen, kuin peli on valmis.
 
Täällä kävi 32" 4K VA non-HDR ruudun tilalla kaareva 49" VA, ja nyt sitten sen tilalle tuli vielä 42" 4K OLED. Ehkä hieman liioitellen pelin grafiikat räjäytti tajunnan. Noh, ainakin jonkin verran täräytti, jos ei ihan räjäyttänyt.

Tämä peli on aivan mielettömän upean näköinen! Öisiä vesisateen kastelemia katuja kun talsii, niin leukaa saa keräillä ja etsiä lattialta. Kertokaa joku toinen peli, jossa on yhtä hienot grafiikat. Ugh.

Suosittelen testaamaan Avatar:Frontiers of Pandoran. Aivan jäätävän upeat grafiikat Ultralla tai Unobtimium asetuksilla, jotka saa auki lisävivulla käynnistysparametreissä.. On toki tyylillisesti ihan ääripäässä CP:n verrattuna, kun ollaan viidakossa.
 
Suosittelen testaamaan Avatar:Frontiers of Pandoran. Aivan jäätävän upeat grafiikat Ultralla tai Unobtimium asetuksilla, jotka saa auki lisävivulla käynnistysparametreissä.. On toki tyylillisesti ihan ääripäässä CP:n verrattuna, kun ollaan viidakossa.
Itse asiassa, tuotahan on tullut pelattua, mutta en ole pelannut Ultralla kun ei pyöri perunalla. Pitää vielä testailla eri asetuksia, mutta on kyllä siinäkin hienot grafiikat.
 
Itse asiassa, tuotahan on tullut pelattua, mutta en ole pelannut Ultralla kun ei pyöri perunalla. Pitää vielä testailla eri asetuksia, mutta on kyllä siinäkin hienot grafiikat.

Omaan silmään Avatarissa on ehkä isompi ero esim medium vs ultra kun monissa muissa peleissä. Valaistus ja varjot huomattavasti realistisemman näköiset ultralla. Avatarissa myös HDR on omasta mielestä todella hyvin toteutettu.
 
Meitillä tämä 2.1 pätsi näköjään tuhosi pelattavuuden täysin. FPS:t ovat varmaan murto-osan entisestä ja välillä ruutu pysähtyy paikalleen sekunttien ajaksi. Pikaisen googlettelun perusteella muillakin samaa ongelmaa. 7600X/32/3060ti rautana.

edit: pelitiedostojen verifiointi ja graffa-asetusten pistäminen defaultiksi näytti korjaavan tilanteen.
Näköjään taas iski joku bugi kun asensin lisäosan. Nyt peli pysähtyy vähän väliä 0,2-0,5sek ajaksi (=tahmaa). Ihan pelissä ja valikoissa, ei nyt vaikuttaisi olevan mistään graffa-asetuksista ehkä kiinni? Nvidian ajurit päivitetty uusimpaan ja pelitiedostot verifioitu, ei vaikutusta.
 
Onko tämä nyt vaan mulla vai onko muitakin.
Kyykkäs suorituskyky ihan kunnolla kellotetulla 6900xt:llä.
Samoilla setupeilla millä aiemmin oli jossain 60-70fps hujakoilla irtoaa nyt 40-50fps.
Kaikki uusimmat ajurit ja patsit sisässä.
 
Onko tämä nyt vaan mulla vai onko muitakin.
Kyykkäs suorituskyky ihan kunnolla kellotetulla 6900xt:llä.
Samoilla setupeilla millä aiemmin oli jossain 60-70fps hujakoilla irtoaa nyt 40-50fps.
Kaikki uusimmat ajurit ja patsit sisässä.

Sama homma oli itselläni. Tsekkaa graffa-asetukset. Ne muuttuivat sen viimeisen ison patchin myötä itsestään.
 
Onko tämä nyt vaan mulla vai onko muitakin.
Kyykkäs suorituskyky ihan kunnolla kellotetulla 6900xt:llä.
Samoilla setupeilla millä aiemmin oli jossain 60-70fps hujakoilla irtoaa nyt 40-50fps.
Kaikki uusimmat ajurit ja patsit sisässä.
Huomasin kyllä skaalaimien tippuneen pois, mutta siitä huolimatta kun pistää takaisin päälle niin samoilla asetuksilla ei vaan kulje.
Muut pelit toimii kyllä normaalisti.
 
Eihän tätä meinaa enää osata edes pelata, kun mm. kameroiden kautta ei voi enää sneakisti tiputella jengiä hackeilla ja nurkat eivät enää pursua tavarasta kuten aiemmin :D Niin skill kuin perk pointteja tulee jätettyä lojumaan ja käyttämättä, kun ei enää ole mitään selkeätä suuntausta mihin upottaa niitä. Tuntuu, että valtaosa valinnoista ovat aivan yhtä tyhjän kanssa ja varsinainen hahmonkehityksen pihvi on siirrettykin nyt cyberwaren puolelle.

Skill issue. Uudella hahmosysteemillä oman pelityylin min/maxing on helpompaa, sama koskee cyberwarea ja deckiä. Kaikkia pitää miettiä kokonaisuutena entistä enemmän. Käytä healthiä RAM puskurina jos teet puhtaan netrunner buildin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
267 952
Viestejä
4 630 901
Jäsenet
76 144
Uusin jäsen
cafe_brutal

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom