• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Cyberpunk 2077

Hyvin maistuu tämä 2.0! 1.x:ää takana reilu 170 tuntia ja kyllä tämän ainakin kerran pelaa uudelleen. :thumbsup: Onkos tähän mitään "pakollisia" modeja, joilla saa vielä enemmän irti kokemuksesta?
4090:lla pyörii ihan kivasti suunnilleen kaikki asetukset tapissa, mutta Ray Reconstructionin(?) aiheuttamat naamojen likaisuudet hieman häiritsee paikotellen..
 
Hyvin maistuu tämä 2.0! 1.x:ää takana reilu 170 tuntia ja kyllä tämän ainakin kerran pelaa uudelleen. :thumbsup: Onkos tähän mitään "pakollisia" modeja, joilla saa vielä enemmän irti kokemuksesta?
4090:lla pyörii ihan kivasti suunnilleen kaikki asetukset tapissa, mutta Ray Reconstructionin(?) aiheuttamat naamojen likaisuudet hieman häiritsee paikotellen..

Onhan noita ja koen, että tekevät pelikokemuksesta entistä paremman. Niiden on kanssa on sitä paitsi mukava näpräillä ja etsiä uusia. Itsellä pohjalla tällä hetkellä käytössä tämä: Welcome To Night City 2.01 | Cyberpunk 2077 | Nexus Mods. Siihen päällä muutama muu ja avot.
 
Hyvin maistuu tämä 2.0! 1.x:ää takana reilu 170 tuntia ja kyllä tämän ainakin kerran pelaa uudelleen. :thumbsup: Onkos tähän mitään "pakollisia" modeja, joilla saa vielä enemmän irti kokemuksesta?
4090:lla pyörii ihan kivasti suunnilleen kaikki asetukset tapissa, mutta Ray Reconstructionin(?) aiheuttamat naamojen likaisuudet hieman häiritsee paikotellen..
Tekstuurimodi helppo asentaa

Paljon yksittäisiä collectionissa:
 
En vaan pääse tähän kiinni, ensin julkasussa, sitten 1.5 ja nyt 2.0, joku pelissä on mikä ei vaan jaksa kiinnostaa. Enkä edes keksi mikä pelissä on vikana. Rakastan RPG pelejä, hahmon kehitystä ja hyviä dialogeja.
 
Onkos tuo muilla normaalia että välillä kun ajelee autolla niin saattaa vilahtaa jossain tiellä edessä auto ja häviää samoin tein?

Juu, aina välillä tuota tapahtuu. Sitten joskus tulee vastaan liikenteessä tuhoutuneen näköisiä auton raatoja, jotka kuitenkin liikkuvat ja niissä on matkustajia kyydissä.
 
En vaan pääse tähän kiinni, ensin julkasussa, sitten 1.5 ja nyt 2.0, joku pelissä on mikä ei vaan jaksa kiinnostaa. Enkä edes keksi mikä pelissä on vikana. Rakastan RPG pelejä, hahmon kehitystä ja hyviä dialogeja.

Itellä on sama, jokin tässä pelissä vaan tökkii eikä ns. imaise mukaansa. Kaikki tekeminen vaan tuntuu jotenki tasapaksulta puurolta eikä jaksa kiinnostaa paria tuntia enempää.
 
Itsellä ei julkaisun aikaan esiintynyt tätä, mutta 2.0:ssa tullut pari kertaan vastaan, että liikennevirrasta lentää auto tien sivuun kyljelleen. Ja tietty kaupunkiliikenteen saa hienosti sekaisin kutsumalla kaikki omat autot liikenteen keskelle. Osa jengistä vetää päälle kunnon road ragen :D
 
Tulipa taas tämä ladattua. Mitä mieltä Phantom Liberty ja 2.0 kokeilleet, tuleeko PL kanssa muutoin peliin mitään niin uutta, että kannattaisi täysin uudella peluukerralla lähteä liikenteeseen? Asioita, kuten muokattuja dialogeja, jotain uusia PL itemeitä alusta alkaen tms?

Tuli muutamaan kertaan peruspeli jo pelattua läpi aikoinaan ja kyllästyttyä liian helppoihin taisteluihin kaikilla pelityylillä, joka vei lopulta innon jatkaa koko maailman kahlaamista, niin onko alkupelissä ennen level50 streetcred50 mitään uutta wow efektiä, vai kannattaako vain ladata taaksepäin save jostain kohtaa, missä PL tarina alkaa luontaisesti (oiskohan se ollut M'ap Tann Pèlen tai se rastatyypit-questline about luin jostain)?

e: ja onko PLssä tullut paljon eteen Corpo/Nomad/Strtkiddo dialogeja, itse pitnäyt paljon Corposta aiemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa taas tämä ladattua. Mitä mieltä Phantom Liberty ja 2.0 kokeilleet, tuleeko PL kanssa muutoin peliin mitään niin uutta, että kannattaisi täysin uudella peluukerralla lähteä liikenteeseen? Asioita, kuten muokattuja dialogeja, jotain uusia PL itemeitä alusta alkaen tms?

Tuli muutamaan kertaan peruspeli jo pelattua läpi aikoinaan ja kyllästyttyä liian helppoihin taisteluihin kaikilla pelityylillä, joka vei lopulta innon jatkaa koko maailman kahlaamista, niin onko alkupelissä ennen level50 streetcred50 mitään uutta wow efektiä, vai kannattaako vain ladata taaksepäin save jostain kohtaa, missä PL tarina alkaa luontaisesti (oiskohan se ollut M'ap Tann Pèlen tai se rastatyypit-questline about luin jostain)?

e: ja onko PLssä tullut paljon eteen Corpo/Nomad/Strtkiddo dialogeja, itse pitnäyt paljon Corposta aiemmin.


Muokattuja dialogeja kyllä tulee jonkin verran, noihin eri dialogi vaihtoehtoihin en ihan hirveästi kiinnittänyt huomiota. Nämä dialogi vaihtoehdot eivät toki tule heti alussa vaan vasta pelin edetessä.

Aseita tulee myös ihan mukavasti ja taistelu muutenkin muuttuu tuon 2.0 päivityksen ja muokattujen skillien/perkkien ansiosta aika paljon, suosittelen silti pelaamaan vaikeimmalla tasolla tai taistelut, ainakin omasta mielestä, ovat suht helppoja. Max lvl myös muuttunut 60:iin eli noita skillejä/perkkejä saa avattua vähän enemmän.

Autoja myös lisätty muutamia.

Tuo Phantom Libertyn tarina ja itse Dogtown on kyllä kokemisen arvoinen.
 
Minusta 2.0 päivityksen myötä tuli ominaisuus että kohteeseen näyttävä suuntaviiva ei ole tien päällä vai vieressä. Saako tuon muutettua jotenkin? Aika häiritsevä kun ajaa nopeampaa.
1697482054447.png
 
Kiinnostaisi hankkia peli Steamista. Jos ostan tuon 59€ peruspelin, niin sisältyykö siihen silloin myös se 2.0 päivitys? Vai toimiiko se 2.0 vain tuon DLC-lisäosan kanssa?
 
2.0 on ihan ilmainen päivitys. Alla oleva kuva selventää mitä Phantom Liberty DLC tuo lisäksi.

1697619332033.png
 
Kyllä tässä on nyt näiden 2.0 uudistusten myötä ihan kunnolla imua. Pelasin pelin pikaisesti läpi PS5 edellisen isomman päivityspaketin jälkeen ja silloin ei oikein iskenyt. Nyt tämä tuntuu valmiilta paketilta johon haluaa käyttää aikaa ja rauhassa pelailla, varsinkin nuo uudet RPG elementit ovat huomattavasti parempia ja selkeämpiä.
 
Kiinnostaisi hankkia peli Steamista. Jos ostan tuon 59€ peruspelin, niin sisältyykö siihen silloin myös se 2.0 päivitys? Vai toimiiko se 2.0 vain tuon DLC-lisäosan kanssa?

Jos ei oo kiire niin voisi kuvitella että toi itse lisärinkin sisältävä bundle tulee Steamissa aika usein tohon n. 60€ tarjoukseen kun on siinä jo nelisen kertaa ollut ennen ja jälkeen julkaisun. Mitään takeita toki ei ole mutta seuraava Steamin Autumn Sale on 21.-28.11.
 
Päivitystä tulossa "soon".
Hey chooms, Patch 2.02 is on its way! We’d like to share the key fixes and improvements that will be featured there:

V will no longer flatline after entering the Delamain AV in Path of Glory.
Fixed the shutters blocking entry to Black Sapphire in Run This Town.
Fixed an issue where cyberware could get downgraded to Tier 1 after updating the game to 2.01.
Fixed skill progression passives.
Rebalanced the timers in courier missions.

Note: The issue where players on Xbox Series X|S are not receiving the Quadra Sport R-7 "Vigilante" pre-order bonus is still under investigation. We're working together with Microsoft to identify the root cause and bring you a fix as soon as possible. Thank you for your patience.

Lähde Patch 2.02 coming soon — Cyberpunk 2077 | Technical Support — CD PROJEKT RED
 
Ajattelin aloitella hiljalleen uuden läpipeluun. Missä vaiheessa päätarinaa Phantom Liberty olisi kannattavin pelata? Esimerkiksi Witcherissä Heart of Stone tuntui hyvältä pelata päätarinan aikana ja Blood and Wine tuntui päätarinan jälkeen lähes omalta peliltään. Ja jos ostan tuon lisäosan, niin tuleeko itse pääpeliin myös uudet cyberwaret, aseet ja autot, vai avautuvatko ne vasta, kun aloittaa DLC:n tehtävät?

FSR 3 olisi kiva saada tähän. Toisaalta nykyisellä RX 7900 XT:llä pyörähtää jo 3/4 RT-efekteistä Ultralla XeSS Quality päällä. Frame Generationilla saisi enää vain RT-heijastukset lisäksi päälle. Path Tracingiin ei kuitenkaan riittäisi enää paukut.
 
Pelasin "point of no return" päätarinaa ja aloitin Phantom Libertyn, toimi mainiosti.
 
Ajattelin aloitella hiljalleen uuden läpipeluun. Missä vaiheessa päätarinaa Phantom Liberty olisi kannattavin pelata? Esimerkiksi Witcherissä Heart of Stone tuntui hyvältä pelata päätarinan aikana ja Blood and Wine tuntui päätarinan jälkeen lähes omalta peliltään. Ja jos ostan tuon lisäosan, niin tuleeko itse pääpeliin myös uudet cyberwaret, aseet ja autot, vai avautuvatko ne vasta, kun aloittaa DLC:n tehtävät?

FSR 3 olisi kiva saada tähän. Toisaalta nykyisellä RX 7900 XT:llä pyörähtää jo 3/4 RT-efekteistä Ultralla XeSS Quality päällä. Frame Generationilla saisi enää vain RT-heijastukset lisäksi päälle. Path Tracingiin ei kuitenkaan riittäisi enää paukut.
DLC:n tarinan myötä tulee joitakin uusia aseita/tavaroita mitä ei muualta saa.
Itse pelasin ensin perus pelin pääjuonta melko pitkälle, aloitin dlc:n.
Tein kertaalleen alkuperäisen 'point of no return' lopun pari päivää sitten ja lopputekstien jälkeen peli antaa mahdollisuuden palata hetkeen ennen viimeistä tehtävää ja jatkan dlc:n juonta nyt.
 
Pistinpä nyt Phantom Libertyn ostoon ja lataukseen. Tällä viikolla aloiteltava uusi läpipeluu. Piti pelata näyttiksen mukana tullut Starfield ensin, mutta jotenkin Cyberpunk houkutteli enemmän. Pitkään odotellut uuden läpipeluun aloitusta ja lisäksi on jo mielessä, millaisen hahmon haluaisin tehdä.

Tuosta Phantom Libertystä googlailin, että Voodoo-poikien ostoskeskustehtävän jälkeen olisi hyvä aika aloittaa lisärin pelaaminen. Siihen varmaan ajoitettava.

Modeja voisi myös katsoa ensimmäistä kertaa. HD Reworked Projectin voisi varmaan ainakin laittaa kokeiluun. Näyttiksessä on muhkeat 20GB muistia, niin on tilaa tarkemmille tekstuureille. Toki on se huoli, että jos latailee liikaa modeja, jotain voi mennä päivityksissä rikki.
 
Tuosta Phantom Libertystä googlailin, että Voodoo-poikien ostoskeskustehtävän jälkeen olisi hyvä aika aloittaa lisärin pelaaminen. Siihen varmaan ajoitettava.
Sitä ennen ei pystykään aloittamaan lisäriä. :)

Kuulin myös että joihinkin peruspelin lisätehtäviin liittyvää tulisi vastaan PL:ssä, joista jää paitsi jos ei niitä ole tehnyt. Siitä onko ne vaan jotain dialogia vai enemmän, ei ole ittellä hajua.
 
Itsekin aloitin kolmannen kerran alusta uudestaan Phantomin ja päivityksen myötä. Juuri sain tuon ostoskeskushomman hoidettua. Muistelisin että tuo "boss fight" vastustaja/taistelu ei ollut ihan tuollainen aikaisemmilla pelikerroilla. Ilmeisesti noitakin viilailtu. Joutui hetken miettimään miten tuo hoidetaan. Vähän turhia tähän peliin nuo välipomotappelut, mutta ei ne peliä pilaa. Keanu Reeves tekee kyllä yhden uransa parhaista suorituksista tässä. Hienoa miten on näyttelijä panostanut hahmoonsa. Ei tule sellaista oloa, että stara vaan lukee paperilta vuorosanat jossain omassa kellarissa.
 
Tuli sitten aloitettua tämä peli. Taitaa olla ensimmäinen kerta kun aloitan tällaisen tarinavetoisen pelin toisen kerran.
Pakko vähän hehkuttaa, toki samat hehkutuksen aiheet kuin silloin pari vuotta sitten launtsissa: tarina lähtee liikkeelle saakelin tiukasti, combat on hauskaa, graafisesti peli on todella päräyttävä ja ennen kaikkea: tuo Night City on jotain aivan mieletöntä, se on aivan käsittämättömän yksityiskohtainen ja itseään toistamaton, mikä tekee paljon hyvää immersiolle. Empä usko että tämmöistä on missään muussa pelissä nähty.

Grafiikoiden puolesta harmittaa, että joutuu karsimaan tasoa. Olen yrittänyt aiemmilla täältä saaduilla ohjeilla hakea hyvää balanssia, mutta vielä en ole sitä löytänyt. Muutoin tuntuu pyöritävän suht mukavasti 60fps paikkeilla, mutta joissain sisätiloissa saattaa dropata alle 40. Huomasin myös että GPU Usage ei ole 100% vaikka ollaan alle 60fps, vissiin tuo 8700K jarruttaa paikoin menoa? Kokeilin myös laskea resoa 4K -> 1440p, mutta en pidä kuvan pehmeydestä, joten natiiviresolla täytyy edelleen jatkaa.
Pelikelloon on kertynyt 28h. Voi vitsit tämä on upea teos. Parissa vuodessa on sopivasti päässyt unohtumaan tarina, liekö se hienosti kirjoitettu, vai olenko vain helppo, minulle se uppoaa kuin.... mantis-bladet voodoo-poikiin.
Peli on aika helppo, ilmeisesti tässä auttaa nyt se aiempi läpipeluu, vaikka tarina on hieman unohtunut, niin nopeasti vihut kaatuu, tällä kertaa hieman erilaisella buildilla - tajusin juuri, että pitänee nostaa vaikeustasoa. Harmitusta aiheuttaa ase-modien craftaaminen: en löydä Tier1 modien speksejä, joten modien craftaaminen ei onnistu ollenkaan.

Edit: ja Keinu tosiaan tuo lisää fiilistä peliin. Näyttelijänähän se on melkoisen pökkelö IMHO, tosin toimi ihan hyvin Matrixissa :rofl2: ...ja tässä pelissä.
Pitäisi vielä päättää, että missä vaiheessa aloittaa DLC:n. Varmaan viimeistään ennen point-of-no-returnia.
 
Itse aloitin nyt toisen läpipeluun ja tällä kertaa Corpo-naisella. Alku oli aika makea, mutta tarina hyppäsi aika nopeasti jylhistä pilvenpiirtäjistä alamaailman pohjalle. Ehkä Nomadilla oli vähän pidempi ja luonnollisempi alku, mutta lyhyt sekin oli. Itseä ei haittaisi, vaikka kaikki eri aloitukset kestäisivät sen 2 tuntia. Corpo vaikuttaa muuten kyllä kiinnostavalta valinnalta dialogien kannalta. Tällä hahmolla ehkä tulee keskityttyä hiipimiseen, salamurhaamiseen ja hakkerointiin. Pelailussa vaihtelen tilanteen mukaan Xbox Series X -ohjaimen ja hiiren ja näppiksen välillä. Ohjaimella on vaikea osua, jos ammuskelu menee tiukaksi.

En tiedä, mitä aiemmassa läpipeluussa tein väärin, mutta silloin ei rahalla pröystäilty. Nyt on 3 pelitunnin aikana kertynyt joku 50k rahaa, josta sai maksettua Victorillekin heti velat pois. Gigeistä, NCPD-keisseistä ja aseiden myynnistä tienaa aika hyvin. Täytyy ostaa kunnon auto heti, kun tulee mahdolliseksi. Cyberwareen voisi myös keskittyä edellistä pelikertaa enemmän etenkin, kun nyt osaan tienata rahaa.

Kyllä maistuu kovasti tämä peli. Maailman tunnelma ja grafiikat ovat upeat, vaikka Radeonin kortilla joutuu tyytymään tavalliseen säteenseurantaan Path Tracinign sijaan. Öiset syrjäkujat neon-valoineen ovat edelleen upeita ja nautin niissä kävelystä. Uusista radiokanavista 99.9 Impulse soittaa mielekästä musiikkia ja huomasin myös useita uusia ajoneuvoja liikenteessä. Ilmeisesti nuo tulivat pääpeliinkin Phantom Libertyn ostamalla, koska aiemmin en niitä pelkässä 2.0 päivityksessä nähnyt. Hyvä juttu, kun kaipasinkin lisää autoja peliin. Ainoa bugi tähän asti on se, että Jackie käveli kaapin läpi. Vähän eri tilanne kuin vajaa kolme vuotta sitten ekalla läpipeluulla.
 
Reilu 10 tuntia takana ja apua tarvitsisin. Ostin vendorilta muutaman quickhackin, mutta en osaa laittaa niitä käyttöön. Löydän inventorysta kyllä cyberdeckin, jossa on valmiina quickhackeja, mutta oikeanpuolisessa inventory-näkymässä ei näy niitä juuri ostamiani lainkaan?
 
Reilu 10 tuntia takana ja apua tarvitsisin. Ostin vendorilta muutaman quickhackin, mutta en osaa laittaa niitä käyttöön. Löydän inventorysta kyllä cyberdeckin, jossa on valmiina quickhackeja, mutta oikeanpuolisessa inventory-näkymässä ei näy niitä juuri ostamiani lainkaan?
Ostitko mahdollisesti hackien sijaan crafting specsejä? Jos kävi näin, niin ne löytyy sitten craftingin alta.

Pelissä craftaus on edelleen vähän heikoissa kantimissa. Paljoakaan ei hyödytä craftailla, kun vähän riehumalla tulee kaikenlaista loottia, esim juurikin nuo quickhackit näyttää itellä tuleen vastaan ihan vaan.... öh, ravistelemalla vihuja.
Ja sama pyssyjen kanssa: ei ole mitään mieltä crafata jotain tussaria kun samasta aseesta on jo iconic-versio näpeissä, ja lähes sama koskee upgradea, ei kannata kun etenkin alussa tulee koko ajan uutta ja äkäsempää tussaria droppeina. Ehkäpä sitten homma muuttuu kun pääsee legendary-kamoihin.

Muistaakseni silloin 2v sitten craftausta sai tehdä aktiivisemmin, ainakin tuota upgradea tuli tehtyä, ja jotain muutakin tuli muistaakseni craftailtua. Onko homma rikottu, vai teenkö jotain väärin?
 
Muistaakseni silloin 2v sitten craftausta sai tehdä aktiivisemmin, ainakin tuota upgradea tuli tehtyä, ja jotain muutakin tuli muistaakseni craftailtua. Onko homma rikottu, vai teenkö jotain väärin?
Tuli itse juuri vedettyä tuo Phantom Liberty läpi ja lvl taitaa olla nyt 40 enkä ole kyllä kertaakaan tainnut craftailla pelin aikana.
 
Nyt kerennyt pelaamaan Phantom Libertyn pariin kertaan ja tutkimaan kunnolla Dog Townin. Jos peruspeli maistui niin tämä todennäköisesti toimii myös. Mitään dramaattisia eroja valinnoilla DLC:ssä ei pääsääntöisesti ole kuten ei pääpelissäkään, viimeinen tehtävä on kokonaan erilainen ja välillä jokin pieni valinta palaa kummittelemaan vasta pidemmän ajan päästä, mikä on aina positiivista. Kaikissa sivutehtävissäkin on kyllä jotain pientä valittavaa. Koko DLC:n juonen voi skipata esim. jos vain juoksee pois kun tapaa siihen liittyvän hahmon ensimmäistä kertaa :lol: Uusi kykypuu, siis tuo Relic-hässäkkä, on aika meh.

Optimaalinen viimeinen tehtävä roolipelissä olisi tavallisesti sellainen, joka testaa kaikkea pelissä opittua eeppisessä taistelussa tms. Nyt näin ei ollut vaan peli päättää puolestasi kuinka tulee pelata.
viimeisessä tehtävässä täytyy vältellä kuolematonta vihollista Alien Isolation -tyyliin ja peli nakkaa oppimasi säännöt romukoppaan, itse piilouduin kyseisen tehtävän viime metreillä (avoid being detected tms. -kohta) yhden palkin taakse, kävin kusella ja hakemassa uuden juoman keittiöstä ja palatessa takaisin piti vielä kykkiä samassa pisteessä joku minuutti, sitten tehtävästä tuli suoritettu - truly engaging gameplay

Yleisesti 2.0-version tuomat muutokset vaikuttavat toimivan ihan ok, mutta very hardilla vaikeustaso menee aalloittain, varmaan levelöivien vihollisten vuoksi - jos olet juuri rajalla jolla paremman tierin tavarat alkaisivat ilmestyä, peli on vaikeampi kuin heti rajan jälkeen. Loppupelistä kaikki kyllä lakoavat helposti.
 
Optimaalinen viimeinen tehtävä roolipelissä olisi tavallisesti sellainen, joka testaa kaikkea pelissä opittua eeppisessä taistelussa tms. Nyt näin ei ollut vaan peli päättää puolestasi kuinka tulee pelata.
viimeisessä tehtävässä täytyy vältellä kuolematonta vihollista Alien Isolation -tyyliin ja peli nakkaa oppimasi säännöt romukoppaan, itse piilouduin kyseisen tehtävän viime metreillä (avoid being detected tms. -kohta) yhden palkin taakse, kävin kusella ja hakemassa uuden juoman keittiöstä ja palatessa takaisin piti vielä kykkiä samassa pisteessä joku minuutti, sitten tehtävästä tuli suoritettu - truly engaging gameplay
Joo sama tehtävä meinasi itselläkin aiheuttaa vitutuskäyrän nousemista, kun yhtäkkiä pitää alkaa välttelemään jotain voittamatonta tappajarobottia... Ja taisin itse kyykkiä samaisen tolpan takana, jos edes yritti hiipiä ovelle niin yhtäkkiä robotti oli niskassa kiinni ja game over.
 
Pitihän se lisäri ostaa, hyvältä kyllä maistuu ja hyvä kun toivat tuon skill resetin tähän peliin. Saa kokeilla muitakin yhdistelmiä. Alusta veryhardilla heti vetään alusta taas
 
Peli maistuu erittäin hyvin, aloittelin DLC:n ja vauhtia riittää. Peliä on tullut ylistettyä jo monta kertaa, niin laitetaan väliin vähän kritiikkiäkin.

Peliin on vihdoin näköjään saatu lentävät autot, sillä eteen tuli viitisen metriä ilmassa leijuva roska-auto. Mikä vielä oudompaa, sen päällä makasi toinen roska-auto, näky oli varsin intiimi. Harmi, että ainoastaan roska-autoista on tehty leijuvia. Muitakin bugeja on tullut vastaan, joissa hahmot menee esineiden läpi, tai esineet saattavat kadota.

Ja tämä Judyn porraskävely muistui heti mieleen, se nauratti kyllä ekalla pelikerralla, mutta olisin toivonut, että Herran vuonna 2077 olisi jo jaksettu koodata hahmojen kävely aavistuksen normaalimman näköiseksi.
Nuo graafiset jutut on tieten aika pieniä asioita, mutta rapistavat muutoin niin huikean korkealle hilattua immersiota.

Vähän isompana ongelman pelissä täytyy mainita, että talous on rikki. Rahaa tulee ihan helvetisti koko ajan, kuolleilta vihuilta kerätyistä kamoista. Rahaa on varsin nopeasti enemmän kuin keksii kuluttaa, ei nyt ihan kaikkia cyber-kamoja saa heti ostettua, mutta melkein kaiken mitä haluaa, aivan liian helposti siis. Eli ei joudu juurikaan ponnistelemaan rahan keräämiseen.
Lisäksi melkein kaikki kaupat on rikki, ei ole mieltä ostaa juuri mitään juuri mistään kaupasta, pois lukien ripperdoc. Lisärissa lootti räjähtää käsiin, DLC:n aloitettua Ledendary-loottia pukkaa kaikista ovista ja ikkunoista, sinänsä ihan siistiä, mutta liian helppoa. Rahalle on sitten joitain järjettömän kalliita käyttökohteita, esim Tier5 quickhack crafausmatskut maksaa ihan järjettöä, mutta silläkään ei ole merkitystä, koska taskusta löytyy jo iso pino Tier5 Quickhackeja, vaikka niitä ei saa vielä edes käyttöön. Sama oli Tier4:n kohdalla, Tier4 Quickhackeja oli huomaamatta kertynyt reppu täyteen, sit kun lopulta sai Tier4 Cyberdeckin, eipä tarvinnut juuri metsästää siihen Quickhackeja. Eli tämäkin on liian helppoa.

Peli tarjoilee niin paljon loottia, ilmeisesti satunnaisia droppeja, että kun kylillä riehuu, niin taskut täyttyy kamoista. Onko pakko sitten riehua? No kun se taas on pelin yksi parhaista puolista: combat on todella hauskaa, ja sitä voi lisäksi varioida paljon jos alkaa kyllästyttään.

Ja kuten jo aiemmin mainittua, craftaus on rikki. Ei ole juuri mieltä craftailla aseita, kun koko ajan maasta löytyy parempaa. Aseiden modeja ei sen sijaan tule droppeina liikaa, niitä haluaisin craftata, mutta harmillisesti juuri aseiden modien craftaus on rikki, koska low-tier speksejä ei löydy mistään.

Siinäpä oleellisimmat ongelmat, mitä tulee mieleen. Hehkutetaan nyt kuites lopuksi, että myös DLC:n tarinankerronta on erittäin onnistunutta, aina välillä tulee varsin tiukkoja valintoja ja hikisiä tilanteita.
 
Viimein kun saanut myllyn siihen kuntoon että kehtaa tätä peliä pelata, niin tulipas kohdattua mukava yllätys: Keybinds. Vasurille tuntuu kovin hassulta ja liki mahdottomalta hyväksyä että menu ja ui toimii täysin päinvastoin kuin muissa peleissä... aimin ja ampumisen saa vaihdettua, mutta toi menu.. Onko tähän mitään fiksua ratkaisua?
 
Viimein kun saanut myllyn siihen kuntoon että kehtaa tätä peliä pelata, niin tulipas kohdattua mukava yllätys: Keybinds. Vasurille tuntuu kovin hassulta ja liki mahdottomalta hyväksyä että menu ja ui toimii täysin päinvastoin kuin muissa peleissä... aimin ja ampumisen saa vaihdettua, mutta toi menu.. Onko tähän mitään fiksua ratkaisua?

Ainakin tuollainen modi näyttää löytyvän ( No More Hard-coded Keybinds (Better Controls Menu continued) at Cyberpunk 2077 Nexus - Mods and community (nexusmods.com) ), en tiedä voiko esc menua silläkään muuttaa (en ole itse tuota modia käyttänyt). Mutta ainakin enemmän pääsee noita säätämään.
 
Tietääkö kukaan voiko Phantom Libertyn lopun valita vielä vaikka aloittanut tuon Hanakon point of no return? Molemmissahan kuitenkin mennään sinne katolle istumaan. Kuvittelisin että sinne on annettu vaan mahdollisuus soittaa myös Reedille edelleen.
 
Optimaalinen viimeinen tehtävä roolipelissä olisi tavallisesti sellainen, joka testaa kaikkea pelissä opittua eeppisessä taistelussa tms. Nyt näin ei ollut vaan peli päättää puolestasi kuinka tulee pelata.
viimeisessä tehtävässä täytyy vältellä kuolematonta vihollista Alien Isolation -tyyliin ja peli nakkaa oppimasi säännöt romukoppaan, itse piilouduin kyseisen tehtävän viime metreillä (avoid being detected tms. -kohta) yhden palkin taakse, kävin kusella ja hakemassa uuden juoman keittiöstä ja palatessa takaisin piti vielä kykkiä samassa pisteessä joku minuutti, sitten tehtävästä tuli suoritettu - truly engaging gameplay

Tuohon tehtävään joutuminen riippuu mitä olet aiemmin tehnyt. Viimeiset 1/5 DLCn pääjuonesta seuraa täysin eri polkua erittäin selvästä valintahetkestä eteenpäin.
 
Phantom libertyssä 9900ks yrittää vetää enemmän virtaa kuin rtx 3070 :rofl: Load % näyttää core tempissä mitä sattuu oikeasti jotain 75% kaikki coret..

Ajat on kovat, mutta löylyä lisää kiukaaseen

asd.png
 
Tuohon tehtävään joutuminen riippuu mitä olet aiemmin tehnyt. Viimeiset 1/5 DLCn pääjuonesta seuraa täysin eri polkua erittäin selvästä valintahetkestä eteenpäin.

Mistähän tehtävästä mahtaa olla kyse? Itse en tuollaiseen törmännyt vaan DLC viimeisessä tapeltiin lentokentällä.

Olen tainnut mainita tässä ketjussa kuinka helppo tuo Adam Smasher tappelu oli ennen (Very Hard). No eipä ole enää en muista että olisi tehnyt noita saman tyyppisiä melee hyökkäyksiä kuin noi beat the brat nyrkkeilijät eli osumat tulee helvetin kaukaa vaikka olet jo väistänyt ja taakse päin et pysty väistämään edes sandevistanin kanssa jos hyökkäys animaatio on alkanut niin lämät tulee sisään vaikka olit tupla hypyllä ilmassa yläpuolella. Ainoa tapa väistää on käyttää line of sighttia eli väistää kulman taakse tai pudottautua alas tai päin vastoin jolloin tuosta tulee ihan vammaisen helppo.

Noh CDPR ilmeisesti sitten ratkaissut tuon sillä että smasherin rakettien splash on aivan helvetin iso ja tekee samat lämät kuin ottaisit naamaan suoraan. Bonuksena vielä ne punaiset markerit eivät enää näy aina joten joudut juoksemaan kuin päätön kana kun tuo attack lähtee ja tuurilla voi tulla silti lämää. Itsellä oli vielä ylimääräistä vaikeuskerrointa tuossa kun tein Dont fear the reaper ja hp oli sen yli 500 sijaan jotain 300 korvilla.Aseena iconic tech shotgun order ja resistiä aika läjät armoria joku 1200.

Boss fightit on kyllä pääsääntöisesti Cyberpunkissa aika paskaa.
 
Mistähän tehtävästä mahtaa olla kyse? Itse en tuollaiseen törmännyt vaan DLC viimeisessä tapeltiin lentokentällä.

Olen tainnut mainita tässä ketjussa kuinka helppo tuo Adam Smasher tappelu oli ennen (Very Hard). No eipä ole enää en muista että olisi tehnyt noita saman tyyppisiä melee hyökkäyksiä kuin noi beat the brat nyrkkeilijät eli osumat tulee helvetin kaukaa vaikka olet jo väistänyt ja taakse päin et pysty väistämään edes sandevistanin kanssa jos hyökkäys animaatio on alkanut niin lämät tulee sisään vaikka olit tupla hypyllä ilmassa yläpuolella. Ainoa tapa väistää on käyttää line of sighttia eli väistää kulman taakse tai pudottautua alas tai päin vastoin jolloin tuosta tulee ihan vammaisen helppo.

Noh CDPR ilmeisesti sitten ratkaissut tuon sillä että smasherin rakettien splash on aivan helvetin iso ja tekee samat lämät kuin ottaisit naamaan suoraan. Bonuksena vielä ne punaiset markerit eivät enää näy aina joten joudut juoksemaan kuin päätön kana kun tuo attack lähtee ja tuurilla voi tulla silti lämää. Itsellä oli vielä ylimääräistä vaikeuskerrointa tuossa kun tein Dont fear the reaper ja hp oli sen yli 500 sijaan jotain 300 korvilla.Aseena iconic tech shotgun order ja resistiä aika läjät armoria joku 1200.

Boss fightit on kyllä pääsääntöisesti Cyberpunkissa aika paskaa.

Firestarter tehtävän dialogi ratkaisee miten DLC:n loppu etenee ja sillä voi muuttaa myös Cyberpunkin päätarinan ratkaisun.
 
Tiedän mutta missä vaiheessa joku voittamaton robotti tulee vastaan ja millä valinnoilla? Laita vaikka spoileriin.
Jos tuossa Firestarter tehtävässä päätät pettää Songbirdin. Robotti tulee sitten vastaan Phantom Libertyn vikoissa tehtävissä (Somewhat Damaged) kun seikkaillaan Cynosuren labroissa.
 
Korkkasin tämän pelin 2.0 version myötä. Mitään speedrunia ei ollut tarkoitus tehdä mutta läpäisin pelin reilussa 26 tunnissa Normal vaikeustasolla. Level 24:llä menin Smasherin kimppuun ja sai sitä muutaman kerran yrittää ennen kuin kaatui.

Vieläkö läpäisyn jälkeen noita sivutehtäviä voi suorittaa vai olisiko parempi aloittaa uudestaan? Piparit jäi saamatta jos ei huoria laskeata, sen Nomad naisen kanssa oli kyllä jo melkein sutinaa! Yllättävän hyvä peli pienistä bugeista huolimatta, pidin melkein enemmän kuin Witcher 3:sta jossa oli ihan liikaa itseään toistavia taisteluja. Main quest olisi saanut olla hivenen pidempi.
 
Korkkasin tämän pelin 2.0 version myötä. Mitään speedrunia ei ollut tarkoitus tehdä mutta läpäisin pelin reilussa 26 tunnissa Normal vaikeustasolla. Level 24:llä menin Smasherin kimppuun ja sai sitä muutaman kerran yrittää ennen kuin kaatui.

Vieläkö läpäisyn jälkeen noita sivutehtäviä voi suorittaa vai olisiko parempi aloittaa uudestaan? Piparit jäi saamatta jos ei huoria laskeata, sen Nomad naisen kanssa oli kyllä jo melkein sutinaa! Yllättävän hyvä peli pienistä bugeista huolimatta, pidin melkein enemmän kuin Witcher 3:sta jossa oli ihan liikaa itseään toistavia taisteluja. Main quest olisi saanut olla hivenen pidempi.


Siihen Point of No Returniin pitäis pystyä palaamaan läpäisyn jälkeen, jolloin iso osa sivutehtävistä on vielä mahdollista suorittaa.
 
Sellainen bugi tuli PS5:ssä vastaan että kengät eivät näkyneet hahmolla kertaakaan. Kokeilin useita pareja, kyllä ne meni siihen slottiin mutta eivät koskaan näkyneet. Vai enkö ymmärtänyt jotain?
 
Sellainen bugi tuli PS5:ssä vastaan että kengät eivät näkyneet hahmolla kertaakaan. Kokeilin useita pareja, kyllä ne meni siihen slottiin mutta eivät koskaan näkyneet. Vai enkö ymmärtänyt jotain?
Voit tehdä wardrobessa ns. Outfitin joka näkyy päällepäin aina, ja vaihtaa niihin slotteihin eri kamoja joista saa eri boosteja.
Eli pitää uusia se outfit jos ulkonäköä haluat muuttaa niillä vaatteilla.
 
Vaikuttaako 2.0:ssa vaatteiden Tier mitenkään? Eli kuvitellaan, että hahmolla on Tier 3 paita, jossa erikoisominaisuutena on +10 Armor. Löydän Tier 5 paidan, joka inventoryssä näyttää olevan paremmilla statseilla. Tuossa ei kuitenkaan ole mitään lisäominaisuuksia. Kannattaako pukea päälle? Olen vain hajottanut komponenteiksi nuo.

Ja mikä nimi on sillä perkillä, jolla voi syöksyä hyvin nopeasti luoteja väistellen ja ikään kuin teleportata? Onko tuo joku kehitetty Dash? Voisi olla hyödyllinen katanan kanssa riehuessa.
 
Vaikuttaako 2.0:ssa vaatteiden Tier mitenkään? Eli kuvitellaan, että hahmolla on Tier 3 paita, jossa erikoisominaisuutena on +10 Armor. Löydän Tier 5 paidan, joka inventoryssä näyttää olevan paremmilla statseilla. Tuossa ei kuitenkaan ole mitään lisäominaisuuksia. Kannattaako pukea päälle? Olen vain hajottanut komponenteiksi nuo.

Ja mikä nimi on sillä perkillä, jolla voi syöksyä hyvin nopeasti luoteja väistellen ja ikään kuin teleportata? Onko tuo joku kehitetty Dash? Voisi olla hyödyllinen katanan kanssa riehuessa.

Vaatteiden tierillä ei oo merkitystä.

Varmaan haet sandevistan + dash. Varsinkin se dashin lisäkyky Mad dash (+100% Dash range toward enemies).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 232
Viestejä
4 486 787
Jäsenet
74 185
Uusin jäsen
Atte_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom