Cyberpunk 2077

Tuli pelattua viimein Phantom Liberty loppuun. On kyllä upea peli. Kunhan sivutehtävät on pelattu, niin sitten voisikin olla aika aloittaa uusi tallennus. :rofl2: 150 tuntia pelattu. En muista, milloin viimeksi mitään peliä on tullut pelattua näin paljon - varsinkin sellaista, mikä ei ole osa GTA-pelisarjaa.
 
Näyttökuva 2023-11-12 005526.png


Sopii tähän kyberpunkin teemaan tämä lentävien miesten ajojahti


Näyttökuva 2023-11-13 002823.png
 
Viimeksi muokattu:
Mukava huomata että nyt pelin versiolla 2.02 ja radeonin ajureilla 23.11.1 pelistä on tullut vakaa ja päässy tällä viikolla pelaamaan ilman ongelmia.
 
Täytyy sanoa että netrunnerina pelaaminen on edelleen aika meh. Nykyään tuossa sentään saa tehtyä vähän erikoisempia comboja mutta muuten aika tylsää istuskella autossa ja hakkeroida kameroiden kautta. Joku ninja build täytyisi olla tuossa kyljessä mutta sekin tuntuu vähän oudolta.
 
Täytyy sanoa että netrunnerina pelaaminen on edelleen aika meh. Nykyään tuossa sentään saa tehtyä vähän erikoisempia comboja mutta muuten aika tylsää istuskella autossa ja hakkeroida kameroiden kautta. Joku ninja build täytyisi olla tuossa kyljessä mutta sekin tuntuu vähän oudolta.
Pelin parhaat rahat tekee aseita myymällä ja vaan autossa istumalla fyffet jäävät saamatta
 
Pelin parhaat rahat tekee aseita myymällä ja vaan autossa istumalla fyffet jäävät saamatta

Joo siis tottakai siellä paikan päällä täytyy lootit ja questit käydä tekemässä mutta ainakin sivuquesteissä aika usein voi vaan istua autossa ja tiputella ukot ja sitten käydä hakemassa lootit. Edelleenkin joku Mantis blade/Gorilla arms tai katana build taitaa tarjota parasta viihdettä ja tietysti joku täysi sneak build.
 
Joo siis tottakai siellä paikan päällä täytyy lootit ja questit käydä tekemässä mutta ainakin sivuquesteissä aika usein voi vaan istua autossa ja tiputella ukot ja sitten käydä hakemassa lootit. Edelleenkin joku Mantis blade/Gorilla arms tai katana build taitaa tarjota parasta viihdettä ja tietysti joku täysi sneak build.
Sneak buildi ei tunnu toimivan. Osa mosista huomaa sinut ihan utopistisen kaukaa ja vastaan on jo tullut mosa joka näki legendary camosta läpi
 
Sneak buildi ei tunnu toimivan. Osa mosista huomaa sinut ihan utopistisen kaukaa ja vastaan on jo tullut mosa joka näki legendary camosta läpi

Mielestäni optical camon statseissa oli vain että se pienentää mahdollisuutta tulla huomatuksi esim. 70% oliskohan ollu rare tai epic. Eli se on aika paska nykyään
 
Onkos tähän mitään täysin toimivaa 3rd Person modia?
Vähän vierastan first personia tämmöisissä pelissä.
 
Onkos tähän mitään täysin toimivaa 3rd Person modia?
Vähän vierastan first personia tämmöisissä pelissä.
Tähän peliin ei koskaan tehty 3rd person animaatioita. Tuon takia esim. oma peilikuva ei näy mistään jne. Kameran saa pakotettua kyllä modilla hahmon taakse, mutta näyttää aika villiltä. (Päätön) kana juoksentelee ympäriinsä heiluen ihan miten sattuu:


Tietty animaatiot voisi joku modaaja tehdä kokonaan uusiksi, mutta olisi melkoinen työmaa tuo. En ole katsonut että mikä tilanne nykyisin on.
 
Tähän peliin ei koskaan tehty 3rd person animaatioita. Tuon takia esim. oma peilikuva ei näy mistään jne. Kameran saa pakotettua kyllä modilla hahmon taakse, mutta näyttää aika villiltä. (Päätön) kana juoksentelee ympäriinsä heiluen ihan miten sattuu:


Tietty animaatiot voisi joku modaaja tehdä kokonaan uusiksi, mutta olisi melkoinen työmaa tuo. En ole katsonut että mikä tilanne nykyisin on.


Joo näin vähän päättelin kun yritin googlettella. Ei siinä, kyllä tuo tässä menee myös näinkin.
 
Sneak buildi ei tunnu toimivan. Osa mosista huomaa sinut ihan utopistisen kaukaa ja vastaan on jo tullut mosa joka näki legendary camosta läpi
Cyberwareen kun poimii -X% enemy visibilityä ja valkkaa sopivan päähineen, voi saavuttaa 1% näkyvyyden ja rauhassa vaikka pystyssä kävellä vihuja hipoen. Technical-kykypuusta pitää ottaa sopivat cyberware perkit jotta noita muuttujia voi arpoa ja Coolista Blind Spot on alussa hyödyllinen. Inventory -> Stats voi tarkistaa lukeman. Redditissä todiste/ohje, testasin myös itse toimivaksi.


Asiasta toiseen, minua vaivasi kameran heiluminen monissa animaatioissa. En voinut käytännössä käyttää teräaseita sen takia ja kivääriä ladatessakin tuntui aina pahalta. Asetuksista sai vain pienen mm. kävelysta johtuvan heilumisen pois. Lisäksi FOV ajoneuvoissa on vakio ja täten ensimmäisen persoonan kuvakulma käyttökelvoton. Ei sillä, että ajoneuvoilla olisi ollut miellyttävä ajaa muutenkaan näppäimistöllä... Moottoripyörät olivat OK. Kokeilin myös peliohjainta vain autoilua varten, mutta kun peli pysähtyi ilmoitukseen peliohjaimen mennessä virransäästötilaan, annoin sen olla.

Vitutti myös miten valikoissa hiiren kursorin nopeus ei noudata Windowsin asetusta, joten 1600CPI hiiri 4/20 nopeudella oli mahdoton käyttää ja jouduin jatkuvasti vaihtelemaan hiiren herkkyyttä erillisellä napilla. Sopiva hiiren nopeus pelimaailmassa piti myös säätää konffitiedostossa tai modilla, kun pelin sisäisen säädön tarkkuus ei riittänyt.

Tarinankerronta kärsi avoimen maailman rakenteesta, sillä tarinallisesti sivutehtävien tekeminen ei oikein istunut mihinkään väliin. Pakollisien tehtävien suhteen oli mukamas kiire, mutta käytännössä ei. Talous on ihan viturallaan kun aseita poimimalla saa reippaasti enemmän rahaa kuin tarvitsee, ellei osta kaikkia turhia autoja huvikseen heti kun voi. Asetyypit ovat epäbalanssissa sarjatuliaseiden ollessa heikkoja ja käyttämäni Sandevistan + SPT32 Grad törkeän ylivoimainen korkeimmallakin vaikeustasolla. Pomotaistelut viimeistä lukuunottamatta (sekin muuttui helpoksi kun tajusi psysyä liikkeellä) eivät tuolla buildilla olleet ollenkaan vaikeita, lähinnä tylsiä kymmenien pääosumien tarpeen takia.

Oli kyllä enimmäkseen hauskaa juosta ja pomppia kuin Duracell-pupu ja nitistää kaikki yhdellä pääosumalla. Loppupuolella tosin harmitti, kun kaikki muut aseet ja pelityylit tuntuivat tuhnuilta, joten homma muuttui vähän yksitoikkoiseksi. Alhaisemmalla vaikeustasolla voisi varmasti valita työkalunsa vapaammin, mutta sitten ei olisi mitään pelkoa epäonnistumisesta.

Pelissä oli paljon hyvää ja se jaksoi kiinnostaa lähes koko yli 150 tunnin perusteellisen läpipeluun ajan. Tämä oli minulle ensimmäinen kokemus hyvin toteutetusta säteenseurannasta ja kyllähän peli sen ansiosta paremmalta näytti. Samalla vakuutuin frame generationin hyödyllisyydestä. RTX 4080 + 7800X3D @ 1440p, Ultra, DLSS Balanced, viive pysyi riittävän alhaisena ja FG piti FPS:n lukittuna 138:ssa lähes koko ajan. Vain nopeasti ajaessa keskustassa FPS putosi hieman, muutoin kokemus oli erittäin sulava ja vakaa. Path Tracingin kanssa viivettä oli liikaa, joten ehkä seuraavalla tai sitä seuraavalla näytönohjainsukupolvella voi sitten yrittää uudestaan.

Paljon enemmänkin sekä hyvää että huonoa voisin pelistä sanoa, mutta eiköhän tuossa ollut pahimmat vuodatukset. Kokonaisuus oli ihan merkittävä kokemus ja joskus pelaan pelin vielä kerran uudestaan. Mikään mestariteos se ei kuitenkaan ole.
 
Pakollisien tehtävien suhteen oli mukamas kiire, mutta käytännössä ei.

Tietokoneroolipelien perinteisin klisee. Muutamassa tehtävässä on aikarajat, mutta ne ovat sen verran lepsuja etten ollut edes tietoinen niistä kunnes luin asiasta.

Mikään mestariteos se ei kuitenkaan ole.

Keskityit kritiikissäsi enemmän tekniseen puoleen, mutta omasta mielestäni tämä oli kokonaisuutena jo ennen Phantom Libertyä heittämällä paras pelikokemus vuosikymmeneen. Muutamissa osa-alueissa on parantamisen varaa ja toisaalla on parasta mitä peleissä on mediana tarjolla.
 
Viimeksi muokattu:
Phantom Liberty yllätti positiivisesti. En ennakkoon tajunnutkaan, että tuo alue on täysin sulautettu Night Cityn yhteyteen. Luulin että tuonne pitäisi poistua emopelin alueelta jonkun latausruudun kautta. : ) Mutta nythän noita kaikkia tehtäviä voi tehdä limittäin. Kannatti aloittaa täysin uusi save. Tuo täysin scriptattu alku presidentin pelastamisessa oli vähän nihkeää. Mutta siinä vaiheessa kun Idris Elba astui kuvioihin, niin meno alkoi maistua toden teolla. Alue korkeuseroineen on hieno lisä Night Cityyn ja mm. Mr.Handsin lisätehtävät mainoita. Kaikki 2.0 ja sen jälkeiset päivitykset ovat vain parantaneet pelikokemusta. :thumbsup:
 
Hyvä peli, mutta liikaa fiilikset gta peli sarjaan, ihan liikaa. Taidan olla jo liian vanha näihin peleihin. Apua tarvitsen.
En saa millään odaa tapettua vaikka vaihdoin easy level. Muu on ollut helppoa "läpijuoksua" normi levelillä.
 
Itsellä nyt 26 tuntia uudella hahmolla ja kyllä vaan maistuu. On tämä niin viimeisen päälle hyvä peli huikeilla hahmoilla ja käsikirjoituksella, upean yksityiskohtaisella maailmalla ja toimivilla pelimekaniikoilla. Erityisesti tykkään siitä, kun voi vaihdella pelitaktiikkaa. Välillä tulee rynnittyä aseet laulaen vihollisten päälle ja pääasiassa hiivin roskisten takana ampuen silutetulla pistoolilla vihollisia päähän. Äsken oli linnoitus täynnä järeästi aseistettuja vihollisia, niin piti jo vähän miettiä taktiikkaa. Ajoin ensin etäyhteydellä omalla autolla linnoituksen sisään ja jyräsin ainakin viiden vihollisen hengiltä. Loput hoitelin hakkeroimalla turretit. Paikalla odotti kasa ruumiita ja robottien metalliromua :D

Phantom Liberty on ollut mahdollista aloittaa jo pitkään. Ajattelin kuitenkin aloittaa sen vasta, kun olen saanut sekä Judyn että Panamin tarinat loppuun. Ja ehtihän tässä välissä tehdä Riverin tehtävät ja seuraamaan itsetuhoisen uskovaisen touhuja. Takemuralla riittää kärsivällisyyttä, kun odottelee. Tuon DLC:n suhteen on kyllä kovat odotukset.

Rahaa on nyt 400 tonnia ja alkaa olla jo haastavaa keksiä, mitä sillä tekee. Cyberwaret ovat jo parasta, mitä rahalla saa. Asuntoja on joka puolella kaupunkia ja autoistakin löytyy jo ihan parasta kärkeä. Melkein tekisi mieli käyttää rahat ostamalla Tier 5 -aseita ja purkamalla ne vain komponenteiksi. Vedän melkein jatkuvasti samoilla aseilla ja SMG on kulkenut mukana varmaan Tier 2:sta asti. Parempaakaan ei ole löytynyt ja juuri säästän komponentteja Tier 5+ -päivitystä varten. Saa nähdä, onko sama ase vieläkin käytössä, kun mennään tapaamaan Hanakoa.
 
Ärsyttää tää peli, koska koen että edelleen et voi pärjää "omalla hahmolla" min ja max on olemassa.
 
Peli on kyllä niin helppo, että ei juurikaan tarvetta min-maxata, imho.
DLCn lopussa tuli jo vähän hikiset paikat, hahmo tais olla siinä vaiheessa lvl50. Eli hyvin tuli nousu tuohon loppuun.

Nyt vähän tippui hanskat, ehkä se pitää kuites pääpeli vielä rykästä loppuun. Pelitunteja toiseen kierrokseen kertyneenä jotain 80+, edelleen täytyy ihastella kuinka hieno peli tämä on, puutteistaan huolimatta.
 
Cyberpunk 2077's Phantom Liberty expansion has sold 4.3m copies

Ihan hyvä suoritus, kun DLC on myynyt tässä vaiheessa 4.3 miljoonaa kappaletta. CDPR teki kunnon comebackin tämän pelin kanssa ja sai putsattua maineensa. Raakileesta tuli lopulta aika timanttinen peli. Iso porukka on myös työskentelemässä seuraavan Witcherin parissa ja sen kohdalla toivottavasti on opittu jotain :D

Jospa sitä saisi vihdoin aloitettua tuon DLC:n tällä viikolla. Joku 34 pelituntia uudella hahmolla takana ja nyt on ainakin Riverin, Judyn ja Panamin tehtävät tehty ja myös monen alueen kaikki gigit. Aina tuntuu kuitenkin löytyvän jotain, mitä päätyy tekemään ennen lisäosan aloittamista tai päätarinan jatkamista.
 
Aika kova saavutus saada aikaan pelikelvoton hahmo tässä pelissä
Ehkä en vain osaa, mutta Odan:n asti pelannut oletusvaikeustasolla ja helppoa on ollut, mutta Oda en päihitä vaikka vaihdoin easy vaikeustasolle. Googlettanut vinkkejä, mutta ei ole auttanut. Voinko jätää kesken tuon tehtävän ja palata ehkä joskus viisaampana ja voimakkaampana?
 
Ehkä en vain osaa, mutta Odan:n asti pelannut oletusvaikeustasolla ja helppoa on ollut, mutta Oda en päihitä vaikka vaihdoin easy vaikeustasolle. Googlettanut vinkkejä, mutta ei ole auttanut. Voinko jätää kesken tuon tehtävän ja palata ehkä joskus viisaampana ja voimakkaampana?
Oda on kyllä paha.
Yksi oleellinen homma on juosta välittömästi betonitolpan taakse kun se alkaa ampumaan, muutoin tulee noutaja koska sillä on smart-ase. Tämän lisäksi täytyy pitää etäisyyttä, jossa auttaa jos on Criple Movement ja/tai Disable Cyberominaisuudet.

Sit kun se pistää camon ja lähtee hiilaamaan, niin äkkiä juosten etsimään missä se on, lyijyä persuuksille ja sit taas etäisyyttä kun se lähtee päälle.
 
Oda on kyllä paha.
Yksi oleellinen homma on juosta välittömästi betonitolpan taakse kun se alkaa ampumaan, muutoin tulee noutaja koska sillä on smart-ase. Tämän lisäksi täytyy pitää etäisyyttä, jossa auttaa jos on Criple Movement ja/tai Disable Cyberominaisuudet.

Sit kun se pistää camon ja lähtee hiilaamaan, niin äkkiä juosten etsimään missä se on, lyijyä persuuksille ja sit taas etäisyyttä kun se lähtee päälle.
Tolppien takana yrittänyt olla, mutta hyppää aina niskaan ampumisen jälkeen ja sitten juostaan taas tolppien väliin ja ammutaan muutama sarja ja toivotaan parasta, mutta epätoivoista homaa ja saanut ehkä 8 % sen healtista pois. onko toi camon joku perkki?
 
Emp kranuja suositellaan, mutta itse en ole nähnyt mainittavaa hyötyä ja niitä ei ole mukana kuin kaksi.
 
Jump dash on todella tehokas pomoja vastaan. Sen spämmäämisen lisäksi jos on Cool ja Reflexes 20, päivitetty SPT32 Grad ja osaat tähdätä päähän, ei korkeimmallakaan vaikeustasolla ole merkittävää haastetta. Sandevistanilla voi helpottaa vielä lisää.
 
Täytyisi varmaan kokeilla pelata joskus läpi tekemättä yhtään sivutehtävää tai NCPD callia ja katsoa onnistuuko kuinka hyvin.
 
Tuota Odaa ilmeisesti myös vaivaa joku mahdollinen 2.0 bugi että jos lataa autosaven juuri ennen taistelun alkua, sen smart ase tappaa käytännössä välittömästi. Jotkut on kertonut että jos lataa saven esim ennen huoneeseen astumista, tuosta pitäis tulla järkevämpi ottelu. Ei kuitenkaan auttanut saven kanssa säätö. Pelasin hardilla eikä meinannut tulla mitään, aina kuoli sekunnissa parista luodista ennen kuin ehti vetäytyä mihinkään. Lopulta 10+ yrityksen jälkeen se glitchas jonkun platformin väliin eikä pystynyt enää liikkumaan tai tekemään mitään. Varovasti sitten vain heittelin veitsiä kunnes loppu siihen. Oli suht vammaista piestä se tähän tyyliin, mutta tuntui että oli vaihtoehdot aika vähissä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuota Odaa ilmeisesti myös vaivaa joku mahdollinen 2.0 bugi että jos lataa autosaven juuri ennen taistelun alkua, sen smart ase tappaa käytännössä välittömästi. Jotkut on kertonut että jos lataa saven esim ennen huoneeseen astumista, tuosta pitäis tulla järkevämpi ottelu. Ei kuitenkaan auttanut saven kanssa säätö. Pelasin hardilla eikä meinannut tulla mitään, aina kuoli sekunnissa parista luodista ennen kuin ehti vetäytyä mihinkään. Lopulta 10+ yrityksen jälkeen se glitchas jonkun platformin väliin eikä pystynyt enää liikkumaan tai tekemään mitään. Varovasti sitten vain heittelin veitsiä kunnes loppu siihen. Oli suht vammaista piestä se tähän tyyliin, mutta tuntui että oli vaihtoehdot aika vähissä.
Juu, save alkaa siitä animaatiosta, kunnes Oda hyppää esiin, eli mitään valmisteluja ei kerkeä tekemään ja tuntuu että on täysin ylivoimainen ja mitään ei voi tehdä, saat 2% sen healt barista pois niin se hiilaa itsensä takas kun olet jemmassa siellä tolppien takana. Mutta latasin nyt saven missä en ole aloittanut koko tehtävää, katsotaan jos hahmo olis voimakkaampi seuraavassa kohtaamisessa.
 
Cyberpunk 2077 versio 2.1 on kuulema tulossa 5.12.2023

Tulossa:
-toimiva metro
-parannuksia radioon
-parannuksia pomotappeluihin
-lisää ajoneuvoja
-säätömahdollisuuksia esim värisokeille
 
Viimeksi muokattu:
Ilmeisesti parhaan kokemuksen Phantom Libertysta saa, kun aloittaa täysin uuden pelin? Kuinka pitkälle tarinaa pitää pelata, että avautuu mahdollisuus päästä NS. "Phantom Libertyn alueille"?

Itellä tällä hetkellä tallennus, jossa melkein kaikki pelattu läpi. Siinä mielessä vähän vaikeuksia käynnistää Cyberpunk, kun muutamaa pikkujuttua huolimatta kaikki on jo tehty. Pitäisi aloittaa uusi peli ja pelata siihen asti, että mahdollisuus Phantom Libertyn alueille aukeaa, mutta kun olisi paljon muutakin pelattavaa :D joulun välipäiville pitäisi pelattavaa saada ja nyt puntaroin Phantom Libertyn ja Starfieldin välillä.
 
Ilmeisesti parhaan kokemuksen Phantom Libertysta saa, kun aloittaa täysin uuden pelin? Kuinka pitkälle tarinaa pitää pelata, että avautuu mahdollisuus päästä NS. "Phantom Libertyn alueille"?

Itellä tällä hetkellä tallennus, jossa melkein kaikki pelattu läpi. Siinä mielessä vähän vaikeuksia käynnistää Cyberpunk, kun muutamaa pikkujuttua huolimatta kaikki on jo tehty. Pitäisi aloittaa uusi peli ja pelata siihen asti, että mahdollisuus Phantom Libertyn alueille aukeaa, mutta kun olisi paljon muutakin pelattavaa :D joulun välipäiville pitäisi pelattavaa saada ja nyt puntaroin Phantom Libertyn ja Starfieldin välillä.
Ei kai sitä tuossa sun tilantessa kannata aloittaa alusta, kun ei ole pakko. Jos CP edelleen maistuu, niin ei muuta kuin DLC koneeseen ja menoa. Jos taas on ähkyä, niin Starfield väliin, ja sit taas voit palata tähän mestariteokseen.

Jos aloittaa alusta ja yrittää rushata DLC:lle, niin ukko saattaa olla turhan mopo siihen.
 
Vihdoin tulee metro. Ehkä sitä voisi asian äärelle palata vielä itsenäisyyspäivänä. Kun 5.12. Tulee 2.1 päivitys.
 
Ja tuo parannuksia radioon on kyl hyvä, voi jatkaa kuuntelua kun nousee autosta. Monesti hyvä biisi kesken ja pitäs nousta autosta.

Rajoitteita oli että questien aikana yms. radio menee automaattisesti pois päältä.
 
Cyberpunk 2077 versio 2.1 on kuulema tulossa 5.12.2023

Tulossa:
-toimiva metro
-parannuksia radioon
-parannuksia pomotappeluihin
-lisää ajoneuvoja
-säätömahdollisuuksia esim värisokeille

Tässä vähän semmoinen ongelma ettei tiedä koska tämän viittii aloittaa kun muutaman kuukauden välein tulee tämmöisiä isoja päivityksiä. Onko jotain mainintaa, että koska tämä peli alkaa olla valmis? Jotta voisi pelata lävitse ilman että jotain oleellista tulisi läpipeluun jälkeen.
 
Tässä vähän semmoinen ongelma ettei tiedä koska tämän viittii aloittaa kun muutaman kuukauden välein tulee tämmöisiä isoja päivityksiä. Onko jotain mainintaa, että koska tämä peli alkaa olla valmis? Jotta voisi pelata lävitse ilman että jotain oleellista tulisi läpipeluun jälkeen.
Kuulema tekijäfirma on siirtänyt jo suurimman osan kehittäjistä muihin projekteihin joten sieltä tuskin tämän jälkeen tulee muuta kuin jokunen bugifiksi
 
Varmaan keskiviikkona voi huoletta aloittaa.
Tässä vähän semmoinen ongelma ettei tiedä koska tämän viittii aloittaa kun muutaman kuukauden välein tulee tämmöisiä isoja päivityksiä. Onko jotain mainintaa, että koska tämä peli alkaa olla valmis? Jotta voisi pelata lävitse ilman että jotain oleellista tulisi läpipeluun jälkeen.
 
Tässä vähän semmoinen ongelma ettei tiedä koska tämän viittii aloittaa kun muutaman kuukauden välein tulee tämmöisiä isoja päivityksiä. Onko jotain mainintaa, että koska tämä peli alkaa olla valmis? Jotta voisi pelata lävitse ilman että jotain oleellista tulisi läpipeluun jälkeen.
Imho, mitään oleellista ei ole tullut sen jälkeen kun pelasin pelin läpi heti launchissa. Ei mitään sellaista, joka olisi oleellisesti vaikuttanut pelikokemukseen. Tietysti tämä on jonniin verran mielipidekysymys.
 
Itse aloitin juuri Phantom Libertyn. Tuo Dogtown on aivan jäätävän mielenkiintoinen paikka ja selvästi hienoin ja yksityiskohtaisin alue koko pelissä. Myös näytönohjain on samaa mieltä. Tulee jotenkin dystooppiset ja post-apolakyptiset Fallout New Vegas -vibat ja samaan aikaan rikollisuus rehottaa vielä muuta Night Cityä enemmän. Ai että kun tykkään.

Olen vasta melko alussa, eli Dogtown vapautui nyt tutkittavaksi. Vähän vaikuttaa siltä, että tuolta voisi poistua halutessaan. Toisaalta haluan ehkä tarinan immersion takia rykäistä koko DLC:n poistumatta alueelta :D

Itse vedin Riverin, Judyn ja Panamin tehtävät ja kasan gigejä ja muita sivutehtäviä ennen Phantom Libertyä. Pelitunteja taisi olla kellossa joku 34 aloittessa. Tuntui ja tuntuu ihan hyvältä kohdalta. Vaikeustaso on kyllä eri luokkaa kuin pääpelissä. Voi tulla turpaan, jos menee tuonne heti, kun se on mahdollista. Nytkin on jo paria kohtaa saanut hinkata Hardilla.
 
Ilmeisesti parhaan kokemuksen Phantom Libertysta saa, kun aloittaa täysin uuden pelin? Kuinka pitkälle tarinaa pitää pelata, että avautuu mahdollisuus päästä NS. "Phantom Libertyn alueille"?

Itellä tällä hetkellä tallennus, jossa melkein kaikki pelattu läpi. Siinä mielessä vähän vaikeuksia käynnistää Cyberpunk, kun muutamaa pikkujuttua huolimatta kaikki on jo tehty. Pitäisi aloittaa uusi peli ja pelata siihen asti, että mahdollisuus Phantom Libertyn alueille aukeaa, mutta kun olisi paljon muutakin pelattavaa :D joulun välipäiville pitäisi pelattavaa saada ja nyt puntaroin Phantom Libertyn ja Starfieldin välillä.
Itse kyllästyin aivan hirvittävän nopeasti Starfieldiin, jota aloittelin juurikin Cyberpunk "valmiin hyvän pelin" odottelun aikana ja se nyt 2.1 tulee viimein sellainen olemaan (2.0 teki siitä jo Hyvän pelin). Starfield on juurikin raakile hyvin monessa asiassa, itse pausetin sen ihan funktionaalisten bugien ja DLC odottelu takia.

Suosittelen ennemmin ottamaan nyt PL alle ja finalisoimaan cyberpunkin, muutoin voi olla vaarana, että CP77 tulee lisäpainoa "lapipelattavana" - listalle. Tarinallisestihan muutoksia käytännössä ei taida olla ennen-PL versioihin, se olikin jo alusta asti hyvällä tasolla ja vain combat mekaniikka ja sen helppous oli ongelma. En näe itse tämän takia täyden läpipeluun olevan riittävän uutta. Nythän PL ja 2.x tuo uutta pelimekaanista tavaraa, skilleja jne, mitkä kyllä pääsee nauttimaan PL ja radiant content avulla, eikä tarvi kymmeniä tunteja grindata samoja tarinoita.

Katselin itse tätä samaa kuukausi sitten, mietin aloitanko uuden save vai en, ja päädyin siihen lopputulokseen, että post-ending save eli juuri ennen arasaka-prinsessan tapaamista (op nocturnal oliko?) on ihan jees rope mielessäkin aloittaa PL, että V varmaan etsii vastauksia ja vaihtoehtoja läpi ennen 'saka kommittoitumista.
 
Ei kai sitä tuossa sun tilantessa kannata aloittaa alusta, kun ei ole pakko. Jos CP edelleen maistuu, niin ei muuta kuin DLC koneeseen ja menoa. Jos taas on ähkyä, niin Starfield väliin, ja sit taas voit palata tähän mestariteokseen.

Jos aloittaa alusta ja yrittää rushata DLC:lle, niin ukko saattaa olla turhan mopo siihen.

Joo, taidan mennä nykyisellä tallennuksella, kun siinä V on täysin pumpattu terminaattoria muistuttava tappokone. Sillä kelpaa mennä uusille huudeille näyttämään kuka on sheriffi kaupungissa. Luulen, että uusi peli ja rushaaminen DLC:lle päätyisi siihen, että homma jäisi kesken kun koko ajan kuitenkin odottaa, että "joko jo, joko jo" eikä oikein pysty pelistä nauttimaan. Pelaan vaikka DLC:n vielä täysin läpi ja sitten täysin uusi save täysin uudella V:lla.

Itse kyllästyin aivan hirvittävän nopeasti Starfieldiin, jota aloittelin juurikin Cyberpunk "valmiin hyvän pelin" odottelun aikana ja se nyt 2.1 tulee viimein sellainen olemaan (2.0 teki siitä jo Hyvän pelin). Starfield on juurikin raakile hyvin monessa asiassa, itse pausetin sen ihan funktionaalisten bugien ja DLC odottelu takia.

Suosittelen ennemmin ottamaan nyt PL alle ja finalisoimaan cyberpunkin, muutoin voi olla vaarana, että CP77 tulee lisäpainoa "lapipelattavana" - listalle. Tarinallisestihan muutoksia käytännössä ei taida olla ennen-PL versioihin, se olikin jo alusta asti hyvällä tasolla ja vain combat mekaniikka ja sen helppous oli ongelma. En näe itse tämän takia täyden läpipeluun olevan riittävän uutta. Nythän PL ja 2.x tuo uutta pelimekaanista tavaraa, skilleja jne, mitkä kyllä pääsee nauttimaan PL ja radiant content avulla, eikä tarvi kymmeniä tunteja grindata samoja tarinoita.

Katselin itse tätä samaa kuukausi sitten, mietin aloitanko uuden save vai en, ja päädyin siihen lopputulokseen, että post-ending save eli juuri ennen arasaka-prinsessan tapaamista (op nocturnal oliko?) on ihan jees rope mielessäkin aloittaa PL, että V varmaan etsii vastauksia ja vaihtoehtoja läpi ennen 'saka kommittoitumista.

Jees, taidan mennä Phantom Libertylla ja katsotaan Starfieldia sitten joskus toiste. Varmasti hyvä peli ja tekemistä siinäkin riittäisi, mutta se olkoon toisen ketjun juttuja. Olen jo kerran ehtinyt läpäisemään yksinpelin ja silloin mentiin Aldecados -lopulla ja sen jälkeen lähinnä tehnyt kesken jääneitä sivukeikkoja ja mitä siellä nyt onkaan jäljellä.
 
Aloittelin itse tämän pelaamisen 2.0 pätsin jälkeen. Itse peli tuli ostettua vuosia sitten -50% alesta. Alkuun peli tuntui hieman sekavalta ja jäi tunnin pelaamisen jälkeen joksikin aikaa pelaamatta. Jokunen viikko sitten aloittelin pelin alusta, jotta pääsin pelaamaan tutoriaalit uudestaan ja saamaan fiilistä. Kun peliin pääsi alkuvaikeuksien jälkeen sisälle, niin onhan tämä ollut yksi parhimmista PC-peleistä koskaan. Tämä tuntui jotenkin sellaiselta mitä uusi DeusEx olisi pitänyt olla.

Tarina on erittäin mukaansa tempaiseva kun se pääsee vähän alusta liikkeelle, ääninäyttely ja animaatiot ovat ihan priimaluokkaa. Pelimekaniikka on suhteellisen perustasoa, mutta erilaiset buildit tuntuvat kerrankin toimivan, eikä ole yhtä parasta tapaa tuhota vihuja. Tehtävissä on todella paljon vaihtelua ja erilaisia menetelmiä millä ne voi suorittaa.

Pelailin lähes kaikki sivutehtävät läpi ja olen jo näköjään maksimitasolla (50h played). Juonessa olen vasta ACT2:sen lopussa. Rahaa ja tavaroita on aivan yltäkylläisesti, että siitä ehkä pieni moite. Normaalilla vaikeustasolla peli on toki aivan liian helppo, mutta vaikeustasoa voi toki valikosta säätää. Tässä odottelen josko tuo lisäosa tulisi vielä alennusmyyntiin piakkoin, jos ei, niin kait siitä on sitten täysi hinta maksettava.

Muutamia miinuksiakin toki löytyy. Itse en kauheasti ole tykännyt kohdista, joissa pelataan JS:llä ja räiskitään vihuja pistoolilla. Ne tuntuivat jotenkin todella putkijuoksimaisilta ja yksinkertaisilta. Loppupelistä ja lisäosasta ei tietysti vielä osaa sanoa mitään.
 
Muutamia miinuksiakin toki löytyy. Itse en kauheasti ole tykännyt kohdista, joissa pelataan JS:llä ja räiskitään vihuja pistoolilla. Ne tuntuivat jotenkin todella putkijuoksimaisilta ja yksinkertaisilta.

Itselle taas melkeimpä nuo JS takaumat on tarinallisesti sitä parasta ja mielenkiintoisinta antia :happy: johtuen hahmojen historiasta, jotka on itselle jo entuudestaan tuttuja CP2020 pöytäroolipelistä. Toki pelimekaanisesti ei mitenkään mullistavia tai erityisen haastavia nämä kohtaukset.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 257
Viestejä
4 487 766
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom