Sneak buildi ei tunnu toimivan. Osa mosista huomaa sinut ihan utopistisen kaukaa ja vastaan on jo tullut mosa joka näki legendary camosta läpi
Cyberwareen kun poimii -X% enemy visibilityä ja valkkaa sopivan päähineen, voi saavuttaa 1% näkyvyyden ja rauhassa vaikka pystyssä kävellä vihuja hipoen. Technical-kykypuusta pitää ottaa sopivat cyberware perkit jotta noita muuttujia voi arpoa ja Coolista Blind Spot on alussa hyödyllinen. Inventory -> Stats voi tarkistaa lukeman.
Redditissä todiste/ohje, testasin myös itse toimivaksi.
Asiasta toiseen, minua vaivasi kameran heiluminen monissa animaatioissa. En voinut käytännössä käyttää teräaseita sen takia ja kivääriä ladatessakin tuntui aina pahalta. Asetuksista sai vain pienen mm. kävelysta johtuvan heilumisen pois. Lisäksi FOV ajoneuvoissa on vakio ja täten ensimmäisen persoonan kuvakulma käyttökelvoton. Ei sillä, että ajoneuvoilla olisi ollut miellyttävä ajaa muutenkaan näppäimistöllä... Moottoripyörät olivat OK. Kokeilin myös peliohjainta vain autoilua varten, mutta kun peli pysähtyi ilmoitukseen peliohjaimen mennessä virransäästötilaan, annoin sen olla.
Vitutti myös miten valikoissa hiiren kursorin nopeus ei noudata Windowsin asetusta, joten 1600CPI hiiri 4/20 nopeudella oli mahdoton käyttää ja jouduin jatkuvasti vaihtelemaan hiiren herkkyyttä erillisellä napilla. Sopiva hiiren nopeus pelimaailmassa piti myös säätää konffitiedostossa tai modilla, kun pelin sisäisen säädön tarkkuus ei riittänyt.
Tarinankerronta kärsi avoimen maailman rakenteesta, sillä tarinallisesti sivutehtävien tekeminen ei oikein istunut mihinkään väliin. Pakollisien tehtävien suhteen oli mukamas kiire, mutta käytännössä ei. Talous on ihan viturallaan kun aseita poimimalla saa reippaasti enemmän rahaa kuin tarvitsee, ellei osta kaikkia turhia autoja huvikseen heti kun voi. Asetyypit ovat epäbalanssissa sarjatuliaseiden ollessa heikkoja ja käyttämäni Sandevistan + SPT32 Grad törkeän ylivoimainen korkeimmallakin vaikeustasolla. Pomotaistelut viimeistä lukuunottamatta (sekin muuttui helpoksi kun tajusi psysyä liikkeellä) eivät tuolla buildilla olleet ollenkaan vaikeita, lähinnä tylsiä kymmenien pääosumien tarpeen takia.
Oli kyllä enimmäkseen hauskaa juosta ja pomppia kuin Duracell-pupu ja nitistää kaikki yhdellä pääosumalla. Loppupuolella tosin harmitti, kun kaikki muut aseet ja pelityylit tuntuivat tuhnuilta, joten homma muuttui vähän yksitoikkoiseksi. Alhaisemmalla vaikeustasolla voisi varmasti valita työkalunsa vapaammin, mutta sitten ei olisi mitään pelkoa epäonnistumisesta.
Pelissä oli paljon hyvää ja se jaksoi kiinnostaa lähes koko yli 150 tunnin perusteellisen läpipeluun ajan. Tämä oli minulle ensimmäinen kokemus hyvin toteutetusta säteenseurannasta ja kyllähän peli sen ansiosta paremmalta näytti. Samalla vakuutuin frame generationin hyödyllisyydestä. RTX 4080 + 7800X3D @ 1440p, Ultra, DLSS Balanced, viive pysyi riittävän alhaisena ja FG piti FPS:n lukittuna 138:ssa lähes koko ajan. Vain nopeasti ajaessa keskustassa FPS putosi hieman, muutoin kokemus oli erittäin sulava ja vakaa. Path Tracingin kanssa viivettä oli liikaa, joten ehkä seuraavalla tai sitä seuraavalla näytönohjainsukupolvella voi sitten yrittää uudestaan.
Paljon enemmänkin sekä hyvää että huonoa voisin pelistä sanoa, mutta eiköhän tuossa ollut pahimmat vuodatukset. Kokonaisuus oli ihan merkittävä kokemus ja joskus pelaan pelin vielä kerran uudestaan. Mikään mestariteos se ei kuitenkaan ole.