Cyberpunk 2077

Tuntuu, että tuonne cyberpunk maailmaan voi keksiä tarinoitanii paljon kuin jaksaa. Luulis että elokuvaakin pokkaisi jossain vaiheessa.
 
Kuinkas kookas muilla tuo 2.01 patchi? Oikeasti melkein 48 GB, vai alkoikohan tuo lataa puolta peliä uudestaan..?
 
Kuinkas kookas muilla tuo 2.01 patchi? Oikeasti melkein 48 GB, vai alkoikohan tuo lataa puolta peliä uudestaan..?
6,73GB oli pelkkä päivitys GOG:ssa (edit: hidas)

Screenshot 2023-10-05 230945.png
 
Tuntuu, että tuonne cyberpunk maailmaan voi keksiä tarinoitanii paljon kuin jaksaa. Luulis että elokuvaakin pokkaisi jossain vaiheessa.

Niinhän sitä luulis:

Night City MMORPG:nä, niin kusisin hunajaa. Tietty pitäisi tehdä myös kunnolla, eikä vaan liimata päälle.
Itsellä kun se pelin juoni ei ollut se pääasia, vaan valokuvaus, niin kaverien kanssa spedeileminen olisi ollut ihan hupaisaa, nyt piti vaan lässyttää Discordissa omista löydöksistään ja testailuista ja hupaisista bugeista/abuseista.
 
Night City MMORPG:nä, niin kusisin hunajaa. Tietty pitäisi tehdä myös kunnolla, eikä vaan liimata päälle.
Tuosta kun ottaa "MM":n pois, niin vois toimiakin.. Jotenkin kaikki noi MMO:t tuntuu olevan täynnä griefereitä, hakkereita ja muita idiootteja pilaamassa muiden pelit.. Tai sitten pitäis olla joku kunnollinen whitelist serveri.
 
Tuosta kun ottaa "MM":n pois, niin vois toimiakin.. Jotenkin kaikki noi MMO:t tuntuu olevan täynnä griefereitä, hakkereita ja muita idiootteja pilaamassa muiden pelit.. Tai sitten pitäis olla joku kunnollinen whitelist serveri.

Tottahan tuo, valitettava oire ja yksi monista syistä miksi moninpeleihin (pl. perus co-op) ja PVP:hen ei tule enää koskettua.
 
Katosiko tai muuttuiko muilla päivityksen yhteydessä cyberwarea?
Itsellä muuttui tier 5 gorilla armsit tier ykkösiksi ja jotain muutakin hämmenystä mitä juuri nyt en muista.
 
Ei mulla. Mutta redditissä oli juttua että noin oli käynyt joillakin.
Katosiko tai muuttuiko muilla päivityksen yhteydessä cyberwarea?
Itsellä muuttui tier 5 gorilla armsit tier ykkösiksi ja jotain muutakin hämmenystä mitä juuri nyt en muista.
 
Katosiko tai muuttuiko muilla päivityksen yhteydessä cyberwarea?
Itsellä muuttui tier 5 gorilla armsit tier ykkösiksi ja jotain muutakin hämmenystä mitä juuri nyt en muista.
Sama kävi täällä. Piti ostaa uudet gorillakädet 80 tonnilla, eikä edes harmita kun rahaa tuntuu tulevan ovista ja ikkunoista.
 
Sama kävi täällä. Piti ostaa uudet gorillakädet 80 tonnilla, eikä edes harmita kun rahaa tuntuu tulevan ovista ja ikkunoista.
Itteä sen verran harmittaa kun laski tilisaldo alle 200k mutta tosiaan äkkiä tuon saa kerättyä takaisin.
 
Miten tuo itemien vertailu pitäisi toimia, onko kuvakkeessa oleva vihreä nuoli ylöspäin parempi? Esim. nyt hahmolla on päällä takki josta saa +10 armor ja sen paino on 2.8, mutta kaikki inventorissa olevat muut takit näyttää vihreätä vaikka niiden paino on 3.0 ja ei armoria? Ei oikein logiikka aukea tai sitten bugittaa jotenkin.
 
Miten tuo itemien vertailu pitäisi toimia, onko kuvakkeessa oleva vihreä nuoli ylöspäin parempi? Esim. nyt hahmolla on päällä takki josta saa +10 armor ja sen paino on 2.8, mutta kaikki inventorissa olevat muut takit näyttää vihreätä vaikka niiden paino on 3.0 ja ei armoria? Ei oikein logiikka aukea tai sitten bugittaa jotenkin.

99% vaatteista on nykyään vain ulkonäköä varten, mutta kuten olet huomannut joissain on lisätty jotan plussaa. Jotkut keräävät Legenda-vaatteita, koska tykkäävät niiden sopivan päätarinaan. Voit unohtaa sen vihreän nuolen ja valitset vain sen mukaan miten näet mahdollisen lisäominaisuuden olevan sinulle hyödyksi.
 
Miten tuo itemien vertailu pitäisi toimia, onko kuvakkeessa oleva vihreä nuoli ylöspäin parempi? Esim. nyt hahmolla on päällä takki josta saa +10 armor ja sen paino on 2.8, mutta kaikki inventorissa olevat muut takit näyttää vihreätä vaikka niiden paino on 3.0 ja ei armoria? Ei oikein logiikka aukea tai sitten bugittaa jotenkin.
Se nuoli kertoo kuteissä lähinnä onko se toinen ylemmän vai alemman tierin vaate. Niillä spekseillä ei juuri ole eroa kun ne ovat samat saman tierin kuteissa siis niissä jossa niitä edes on. Esim armor on aina sama tierin sisällä vaikka kude vaihtuisi
 
Moniko on muuten huomannut, että Tier 5 ei ole maksimi quickhackeissä? Sen päälle löytyy vielä Tier 5 / Iconic jossa on joku bonus verrattuna tuohon perus Tier 5 versioon (joku ominaisuus on boostattu tai maksaa hiukan vähemmän muistia tms.)

Tärkein Tier 5 / Iconic on varmaan Sonic Shock joka tiputtaa muistinkulutuksen kahteen yksikköön
 
Viimeksi muokattu:
Minulla taas ei ollut mitään ongelmia,2.01 asennuksen jälkeen on jo kaksi kertaa kaatunut.
Täälläkin kaatuilu loppui 2.01 jälkeen. Korjaa bugi ja 10 uutta voi ilmaantua. Onko näyttiksen ajureita päivitetty?
 
Eilen pelatessa tuli huomattua, että tarpeeksi kun ajelee Vasquez Passia ohi niiden tiesulkujen ja varoitusten, niin ennemmin tai myöhemmin pelaaja kuolee ja peli jatkuu tiesuluilta, auton keula tulosuuntaa kohti.

No ei siinä, lähdet ajelemaan takas päin, vaikka keskustaan, niin pelin mukaan kuolit ja palaat takaisin Vasquez Passin tiesuluille. Uusi yritys -> sama juttu.

Toi toistui joku kolme kertaa, sitten latasin vanhan tallennuksen ja bugi tai ominaisuus poistui. Versiona tämä uusin, onko muilla ollut samaa?
 
Eilen pelatessa tuli huomattua, että tarpeeksi kun ajelee Vasquez Passia ohi niiden tiesulkujen ja varoitusten, niin ennemmin tai myöhemmin pelaaja kuolee ja peli jatkuu tiesuluilta, auton keula tulosuuntaa kohti.

No ei siinä, lähdet ajelemaan takas päin, vaikka keskustaan, niin pelin mukaan kuolit ja palaat takaisin Vasquez Passin tiesuluille. Uusi yritys -> sama juttu.

Toi toistui joku kolme kertaa, sitten latasin vanhan tallennuksen ja bugi tai ominaisuus poistui. Versiona tämä uusin, onko muilla ollut samaa?
Eikö tuolta pelialueelta poistuminen ole aina johtanut kuolemaan?
 
Eikö tuolta pelialueelta poistuminen ole aina johtanut kuolemaan?
On toki. Se vaan, että se jatkoi sitä kuolemista, vaikka olin pelialueella. Juurikin esim. kaupungissa ja kaupungissa ollessani ei tapahtunut mitään kuolemiseen viittaavaa, vaan se aina palasi sinne tiesuluille.
 
Tuli sitten aloitettua tämä peli. Taitaa olla ensimmäinen kerta kun aloitan tällaisen tarinavetoisen pelin toisen kerran.
Pakko vähän hehkuttaa, toki samat hehkutuksen aiheet kuin silloin pari vuotta sitten launtsissa: tarina lähtee liikkeelle saakelin tiukasti, combat on hauskaa, graafisesti peli on todella päräyttävä ja ennen kaikkea: tuo Night City on jotain aivan mieletöntä, se on aivan käsittämättömän yksityiskohtainen ja itseään toistamaton, mikä tekee paljon hyvää immersiolle. Empä usko että tämmöistä on missään muussa pelissä nähty.

Grafiikoiden puolesta harmittaa, että joutuu karsimaan tasoa. Olen yrittänyt aiemmilla täältä saaduilla ohjeilla hakea hyvää balanssia, mutta vielä en ole sitä löytänyt. Muutoin tuntuu pyöritävän suht mukavasti 60fps paikkeilla, mutta joissain sisätiloissa saattaa dropata alle 40. Huomasin myös että GPU Usage ei ole 100% vaikka ollaan alle 60fps, vissiin tuo 8700K jarruttaa paikoin menoa? Kokeilin myös laskea resoa 4K -> 1440p, mutta en pidä kuvan pehmeydestä, joten natiiviresolla täytyy edelleen jatkaa.
 
Tuli sitten aloitettua tämä peli. Taitaa olla ensimmäinen kerta kun aloitan tällaisen tarinavetoisen pelin toisen kerran.
Pakko vähän hehkuttaa, toki samat hehkutuksen aiheet kuin silloin pari vuotta sitten launtsissa: tarina lähtee liikkeelle saakelin tiukasti, combat on hauskaa, graafisesti peli on todella päräyttävä ja ennen kaikkea: tuo Night City on jotain aivan mieletöntä, se on aivan käsittämättömän yksityiskohtainen ja itseään toistamaton, mikä tekee paljon hyvää immersiolle. Empä usko että tämmöistä on missään muussa pelissä nähty.

Grafiikoiden puolesta harmittaa, että joutuu karsimaan tasoa. Olen yrittänyt aiemmilla täältä saaduilla ohjeilla hakea hyvää balanssia, mutta vielä en ole sitä löytänyt. Muutoin tuntuu pyöritävän suht mukavasti 60fps paikkeilla, mutta joissain sisätiloissa saattaa dropata alle 40. Huomasin myös että GPU Usage ei ole 100% vaikka ollaan alle 60fps, vissiin tuo 8700K jarruttaa paikoin menoa? Kokeilin myös laskea resoa 4K -> 1440p, mutta en pidä kuvan pehmeydestä, joten natiiviresolla täytyy edelleen jatkaa.
Jos GPU ei ole tapissa, niin silloin kyllä CPU jarruttaa menoa aika varmasti. Tuo peli on todella raskas GPU:lle
 
Jos GPU ei ole tapissa, niin silloin kyllä CPU jarruttaa menoa aika varmasti. Tuo peli on todella raskas GPU:lle

CP2077 on myös todella CPU rajoitteinen, että varmasti 8700k ottaa kiinni. Jotkut paikat (jos en ihan väärin ole katsonut niin esim. NPC raskaat alueet) rajautuu 12700K:llakin vielä CPU:hun 4090:n kaverina. Voin kuvitella, että 8700K:lla tuo raja tulee myös muilla GPU:illa äkkiä vastaan. RT taisi myös olla aika CPU raskas jos se on enabloituna?
 
CP2077 on myös todella CPU rajoitteinen, että varmasti 8700k ottaa kiinni. Jotkut paikat (jos en ihan väärin ole katsonut niin esim. NPC raskaat alueet) rajautuu 12700K:llakin vielä CPU:hun 4090:n kaverina. Voin kuvitella, että 8700K:lla tuo raja tulee myös muilla GPU:illa äkkiä vastaan. RT taisi myös olla aika CPU raskas jos se on enabloituna?
Edes 7800X3D ei riitä pitämään RTX 3080Ti:n käyttöastetta koko aikaa yli 95% 1440p resolla.
 
Siinä mielessä hyvin optimoitu (ainakin Intelillä), että osaa hyödyntää E-ytimiä. Itsellä on 5.4/4.3Ghz kellotettu i5-13600KF ja tällä on uudessa päivityksessä nähnyt jopa 65-70% käyttöasteita kaupungin läpi kovaa ajaessa ja RT päällä. Näytönohjaimen käyttöaste on aina 99% ja FPS huitelee pääasiassa 70-90 välillä. Jos kytken E-ytimet pois, niin sitten prossun käyttöasteet nousevat 100 prosenttiin ja alkaa ahdistamaan joissakin paikoissa.
 
Siinä mielessä hyvin optimoitu (ainakin Intelillä), että osaa hyödyntää E-ytimiä. Itsellä on 5.4/4.3Ghz kellotettu i5-13600KF ja tällä on uudessa päivityksessä nähnyt jopa 65-70% käyttöasteita kaupungin läpi kovaa ajaessa ja RT päällä. Näytönohjaimen käyttöaste on aina 99% ja FPS huitelee pääasiassa 70-90 välillä. Jos kytken E-ytimet pois, niin sitten prossun käyttöasteet nousevat 100 prosenttiin ja alkaa ahdistamaan joissakin paikoissa.

On aika kova, jos pysyy GPU käyttöaste 99% esim siinä V:n asunnon läheisen ruokalan takana olevalla torilla. Se on yksi pelin raksimmista paikoista CPU:lle, ja ainkin 5800X3D:lla GPU käyttöä putoaa välillä jonnekkin 70-80% tienoille, kun pyörii ko. torilla.

Tämä Toki path tracing päällä.
 
On aika kova, jos pysyy GPU käyttöaste 99% esim siinä V:n asunnon läheisen ruokalan takana olevalla torilla. Se on yksi pelin raksimmista paikoista CPU:lle, ja ainkin 5800X3D:lla GPU käyttöä putoaa välillä jonnekkin 70-80% tienoille, kun pyörii ko. torilla.

Tämä Toki path tracing päällä.
Se on myös näytönohjaimelle varmaan pelin raskain paikka. Siinä FPS tippuu 60 lähelle, mikä auttaa prosessorin hengähtämisessä. Mutta muistan kyllä, että tuossakaan paikassa ei näytönohjaimen käyttöasteet kyykkäilleet. Afterburnerin OSD on aina päällä.

Yritin äsken mennä testaamaan tuota toria, mutta näköjään Cyberpunk kaatuu ennen aloitusvalikkoa. Otin jo ylikellotkin näyttikseltä testiksi pois. Ehkä näytönohjaimen Beta-ajureilla on joku merkitys tässä :D
 
Phantom Liberty on todella hyvä. Tehtävissä on yllättäviä jekkuja, hahmot on hiottuja ja saavat tarvittavan ajan ruudulla, musiikki on pelimaailman huippua, growl fm tuli kuunneltua eniten. Uusi kartta aika pieni mutta tehokkaasti käytetty.
Uudet toistettavat tehtävät kuten loottiboxit ja autojen keräys voisi saada lisää työtä että niissä riittäisi kiinnostus tehdä useamman kerran. Bugeja ei erityisemmin, peli välillä hidastelee ja vaatii uudelleen käynnistyksen.
Cherami Leigh ääninäyttely kantaa paljon pelin tunnelmasta.
 
CP2077 on myös todella CPU rajoitteinen, että varmasti 8700k ottaa kiinni. Jotkut paikat (jos en ihan väärin ole katsonut niin esim. NPC raskaat alueet) rajautuu 12700K:llakin vielä CPU:hun 4090:n kaverina. Voin kuvitella, että 8700K:lla tuo raja tulee myös muilla GPU:illa äkkiä vastaan. RT taisi myös olla aika CPU raskas jos se on enabloituna?
Joo, vaikuttaa tosiaan siltä että RT kuormittaa CPUta, ja mun kombolla se tekee pullonkaulaa. Tämä on nyt se hetki kun pitää lähteä rautakauppaan.
 
Tulipa vedettyä tarinan läpi ja olipa antikliimaksinen loppu.
Benchailujen yhteydessä tuli juostua pelin läpi ja osa tarinasta on varmasti jäännyt huomaamatta. Ihan OK pelinä 2.0 päivityksen jälkeen. Muutamat bossitaistelut olivat aika bugisia, bossin jäädäessä jumiin tai esim ilmaan seisomaan. :) Eräs bossi "Müller" tai mikä lie oli kokonaan kadoksissa. Health-palkki näkyi 100%, ammuin muutaman kaasupullon ja sen jälkeen health olikin 0% näkemättä koko hahmoa. Pyörin alueella jonkun aikaa, jospa se hyökkäisi kimppuuni mutta ei. Kokeilin uteliaisuudestani muutamat sivutehtävätkin ja osa niistä oli ihan kivoja.

Pitää joskus ajan kanssa pelata tämän uudelleen.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan niitä loppuja useampikin kuin vain yksi, ei muuta kuin uutta yritystä
Itse ajan kanssa pelatessa saanut noin 400h tuohon menemään.
 
Tulipa vedettyä tarinan läpi ja olipa antikliimaksinen loppu.
Benchailujen yhteydessä tuli juostua pelin läpi ja osa tarinasta on varmasti jäännyt huomaamatta. Ihan OK pelinä 2.0 päivityksen jälkeen. Muutamat bossitaistelut olivat aika bugisia, bossin jäädäessä jumiin tai esim ilmaan seisomaan. :) Eräs bossi "Müller" tai mikä lie oli kokonaan kadoksissa. Health-palkki näkyi 100%, ammuin muutaman kaasupullon ja sen jälkeen health olikin 0% näkemättä koko hahmoa. Pyörin alueella jonkun aikaa, jospa se hyökkäisi kimppuuni mutta ei. Kokeilin uteliaisuudestani muutamat sivutehtävätkin ja osa niistä oli ihan kivoja.

Pitää joskus ajan kanssa pelata tämän uudelleen.
Voi olla optical camo. Ainakin yksi cybersekopää käyttää sitä ja on melkein näkymätön
 
Eilen oli rannalla perus ncpd-merkin posse mikä piti neutraloida, yks kaveri oli hiekkapenkan sisällä kun pingas. Sieltä se huuteli mutta ei voinut ampua :D
 
Onkos tuo muilla normaalia että välillä kun ajelee autolla niin saattaa vilahtaa jossain tiellä edessä auto ja häviää samoin tein?
 
Onkos tuo muilla normaalia että välillä kun ajelee autolla niin saattaa vilahtaa jossain tiellä edessä auto ja häviää samoin tein?
Täysin normaalia. Välillä liikkeellä on myös näkymättömiä autoja, joiden kuljettajat levitoivat istuen. Minimap näyttää autoillessa monesti elossa olevia gangstoja, vaikka selkeesti lepäilevät maassa
 
Täysin normaalia. Välillä liikkeellä on myös näkymättömiä autoja, joiden kuljettajat levitoivat istuen. Minimap näyttää autoillessa monesti elossa olevia gangstoja, vaikka selkeesti lepäilevät maassa
Itse asiassa se auto ei ole näkymätön. Satuin kerran näkemään mitä siinä tapahtui: npc auto pysähtyi valoihin. Kun valot vaihtuivat, niin auto lähti liikkeelle ja sisällä olleet npc:t jäivät paikalleen ilmaan istumaan
 
Onkos tuo muilla normaalia että välillä kun ajelee autolla niin saattaa vilahtaa jossain tiellä edessä auto ja häviää samoin tein?
Onhan noita aina välillä.

Ja toki sen lisäksi kauempana tiellä peli jatkuvasti synnyttää autoja tielle ja samantien poistaa niitä, jos itse ajaa lujaa vauhtia. Horisontissa vilkkuu autoja, mutta yksikään auto ei lähesty. No tuon lähinnä huomaa avoimessa maastossa kaupungin ulkopuolella. Kaupungissa näkyvyydet pienempiä ja vauhdit matalampia niin pystyy paremmin piilottamaan tuollaiset ongelmat.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 676
Viestejä
4 553 875
Jäsenet
75 045
Uusin jäsen
Vilkkic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom