Cyberpunk 2077

Miten tuo itemien vertailu pitäisi toimia, onko kuvakkeessa oleva vihreä nuoli ylöspäin parempi? Esim. nyt hahmolla on päällä takki josta saa +10 armor ja sen paino on 2.8, mutta kaikki inventorissa olevat muut takit näyttää vihreätä vaikka niiden paino on 3.0 ja ei armoria? Ei oikein logiikka aukea tai sitten bugittaa jotenkin.

99% vaatteista on nykyään vain ulkonäköä varten, mutta kuten olet huomannut joissain on lisätty jotan plussaa. Jotkut keräävät Legenda-vaatteita, koska tykkäävät niiden sopivan päätarinaan. Voit unohtaa sen vihreän nuolen ja valitset vain sen mukaan miten näet mahdollisen lisäominaisuuden olevan sinulle hyödyksi.
 
Miten tuo itemien vertailu pitäisi toimia, onko kuvakkeessa oleva vihreä nuoli ylöspäin parempi? Esim. nyt hahmolla on päällä takki josta saa +10 armor ja sen paino on 2.8, mutta kaikki inventorissa olevat muut takit näyttää vihreätä vaikka niiden paino on 3.0 ja ei armoria? Ei oikein logiikka aukea tai sitten bugittaa jotenkin.
Se nuoli kertoo kuteissä lähinnä onko se toinen ylemmän vai alemman tierin vaate. Niillä spekseillä ei juuri ole eroa kun ne ovat samat saman tierin kuteissa siis niissä jossa niitä edes on. Esim armor on aina sama tierin sisällä vaikka kude vaihtuisi
 
Moniko on muuten huomannut, että Tier 5 ei ole maksimi quickhackeissä? Sen päälle löytyy vielä Tier 5 / Iconic jossa on joku bonus verrattuna tuohon perus Tier 5 versioon (joku ominaisuus on boostattu tai maksaa hiukan vähemmän muistia tms.)

Tärkein Tier 5 / Iconic on varmaan Sonic Shock joka tiputtaa muistinkulutuksen kahteen yksikköön
 
Viimeksi muokattu:
Minulla taas ei ollut mitään ongelmia,2.01 asennuksen jälkeen on jo kaksi kertaa kaatunut.
Täälläkin kaatuilu loppui 2.01 jälkeen. Korjaa bugi ja 10 uutta voi ilmaantua. Onko näyttiksen ajureita päivitetty?
 
Eilen pelatessa tuli huomattua, että tarpeeksi kun ajelee Vasquez Passia ohi niiden tiesulkujen ja varoitusten, niin ennemmin tai myöhemmin pelaaja kuolee ja peli jatkuu tiesuluilta, auton keula tulosuuntaa kohti.

No ei siinä, lähdet ajelemaan takas päin, vaikka keskustaan, niin pelin mukaan kuolit ja palaat takaisin Vasquez Passin tiesuluille. Uusi yritys -> sama juttu.

Toi toistui joku kolme kertaa, sitten latasin vanhan tallennuksen ja bugi tai ominaisuus poistui. Versiona tämä uusin, onko muilla ollut samaa?
 
Eilen pelatessa tuli huomattua, että tarpeeksi kun ajelee Vasquez Passia ohi niiden tiesulkujen ja varoitusten, niin ennemmin tai myöhemmin pelaaja kuolee ja peli jatkuu tiesuluilta, auton keula tulosuuntaa kohti.

No ei siinä, lähdet ajelemaan takas päin, vaikka keskustaan, niin pelin mukaan kuolit ja palaat takaisin Vasquez Passin tiesuluille. Uusi yritys -> sama juttu.

Toi toistui joku kolme kertaa, sitten latasin vanhan tallennuksen ja bugi tai ominaisuus poistui. Versiona tämä uusin, onko muilla ollut samaa?
Eikö tuolta pelialueelta poistuminen ole aina johtanut kuolemaan?
 
Eikö tuolta pelialueelta poistuminen ole aina johtanut kuolemaan?
On toki. Se vaan, että se jatkoi sitä kuolemista, vaikka olin pelialueella. Juurikin esim. kaupungissa ja kaupungissa ollessani ei tapahtunut mitään kuolemiseen viittaavaa, vaan se aina palasi sinne tiesuluille.
 
Tuli sitten aloitettua tämä peli. Taitaa olla ensimmäinen kerta kun aloitan tällaisen tarinavetoisen pelin toisen kerran.
Pakko vähän hehkuttaa, toki samat hehkutuksen aiheet kuin silloin pari vuotta sitten launtsissa: tarina lähtee liikkeelle saakelin tiukasti, combat on hauskaa, graafisesti peli on todella päräyttävä ja ennen kaikkea: tuo Night City on jotain aivan mieletöntä, se on aivan käsittämättömän yksityiskohtainen ja itseään toistamaton, mikä tekee paljon hyvää immersiolle. Empä usko että tämmöistä on missään muussa pelissä nähty.

Grafiikoiden puolesta harmittaa, että joutuu karsimaan tasoa. Olen yrittänyt aiemmilla täältä saaduilla ohjeilla hakea hyvää balanssia, mutta vielä en ole sitä löytänyt. Muutoin tuntuu pyöritävän suht mukavasti 60fps paikkeilla, mutta joissain sisätiloissa saattaa dropata alle 40. Huomasin myös että GPU Usage ei ole 100% vaikka ollaan alle 60fps, vissiin tuo 8700K jarruttaa paikoin menoa? Kokeilin myös laskea resoa 4K -> 1440p, mutta en pidä kuvan pehmeydestä, joten natiiviresolla täytyy edelleen jatkaa.
 
Tuli sitten aloitettua tämä peli. Taitaa olla ensimmäinen kerta kun aloitan tällaisen tarinavetoisen pelin toisen kerran.
Pakko vähän hehkuttaa, toki samat hehkutuksen aiheet kuin silloin pari vuotta sitten launtsissa: tarina lähtee liikkeelle saakelin tiukasti, combat on hauskaa, graafisesti peli on todella päräyttävä ja ennen kaikkea: tuo Night City on jotain aivan mieletöntä, se on aivan käsittämättömän yksityiskohtainen ja itseään toistamaton, mikä tekee paljon hyvää immersiolle. Empä usko että tämmöistä on missään muussa pelissä nähty.

Grafiikoiden puolesta harmittaa, että joutuu karsimaan tasoa. Olen yrittänyt aiemmilla täältä saaduilla ohjeilla hakea hyvää balanssia, mutta vielä en ole sitä löytänyt. Muutoin tuntuu pyöritävän suht mukavasti 60fps paikkeilla, mutta joissain sisätiloissa saattaa dropata alle 40. Huomasin myös että GPU Usage ei ole 100% vaikka ollaan alle 60fps, vissiin tuo 8700K jarruttaa paikoin menoa? Kokeilin myös laskea resoa 4K -> 1440p, mutta en pidä kuvan pehmeydestä, joten natiiviresolla täytyy edelleen jatkaa.
Jos GPU ei ole tapissa, niin silloin kyllä CPU jarruttaa menoa aika varmasti. Tuo peli on todella raskas GPU:lle
 
Perkele, taas ollaan miltei tilanteessa missä oon koukussa kaupungilla haahuiluun ja screenshottailuun :D
photomode_08102023_195910a.pngphotomode_08102023_201049.pngphotomode_08102023_232122.png
 
Jos GPU ei ole tapissa, niin silloin kyllä CPU jarruttaa menoa aika varmasti. Tuo peli on todella raskas GPU:lle

CP2077 on myös todella CPU rajoitteinen, että varmasti 8700k ottaa kiinni. Jotkut paikat (jos en ihan väärin ole katsonut niin esim. NPC raskaat alueet) rajautuu 12700K:llakin vielä CPU:hun 4090:n kaverina. Voin kuvitella, että 8700K:lla tuo raja tulee myös muilla GPU:illa äkkiä vastaan. RT taisi myös olla aika CPU raskas jos se on enabloituna?
 
CP2077 on myös todella CPU rajoitteinen, että varmasti 8700k ottaa kiinni. Jotkut paikat (jos en ihan väärin ole katsonut niin esim. NPC raskaat alueet) rajautuu 12700K:llakin vielä CPU:hun 4090:n kaverina. Voin kuvitella, että 8700K:lla tuo raja tulee myös muilla GPU:illa äkkiä vastaan. RT taisi myös olla aika CPU raskas jos se on enabloituna?
Edes 7800X3D ei riitä pitämään RTX 3080Ti:n käyttöastetta koko aikaa yli 95% 1440p resolla.
 
Siinä mielessä hyvin optimoitu (ainakin Intelillä), että osaa hyödyntää E-ytimiä. Itsellä on 5.4/4.3Ghz kellotettu i5-13600KF ja tällä on uudessa päivityksessä nähnyt jopa 65-70% käyttöasteita kaupungin läpi kovaa ajaessa ja RT päällä. Näytönohjaimen käyttöaste on aina 99% ja FPS huitelee pääasiassa 70-90 välillä. Jos kytken E-ytimet pois, niin sitten prossun käyttöasteet nousevat 100 prosenttiin ja alkaa ahdistamaan joissakin paikoissa.
 
Siinä mielessä hyvin optimoitu (ainakin Intelillä), että osaa hyödyntää E-ytimiä. Itsellä on 5.4/4.3Ghz kellotettu i5-13600KF ja tällä on uudessa päivityksessä nähnyt jopa 65-70% käyttöasteita kaupungin läpi kovaa ajaessa ja RT päällä. Näytönohjaimen käyttöaste on aina 99% ja FPS huitelee pääasiassa 70-90 välillä. Jos kytken E-ytimet pois, niin sitten prossun käyttöasteet nousevat 100 prosenttiin ja alkaa ahdistamaan joissakin paikoissa.

On aika kova, jos pysyy GPU käyttöaste 99% esim siinä V:n asunnon läheisen ruokalan takana olevalla torilla. Se on yksi pelin raksimmista paikoista CPU:lle, ja ainkin 5800X3D:lla GPU käyttöä putoaa välillä jonnekkin 70-80% tienoille, kun pyörii ko. torilla.

Tämä Toki path tracing päällä.
 
On aika kova, jos pysyy GPU käyttöaste 99% esim siinä V:n asunnon läheisen ruokalan takana olevalla torilla. Se on yksi pelin raksimmista paikoista CPU:lle, ja ainkin 5800X3D:lla GPU käyttöä putoaa välillä jonnekkin 70-80% tienoille, kun pyörii ko. torilla.

Tämä Toki path tracing päällä.
Se on myös näytönohjaimelle varmaan pelin raskain paikka. Siinä FPS tippuu 60 lähelle, mikä auttaa prosessorin hengähtämisessä. Mutta muistan kyllä, että tuossakaan paikassa ei näytönohjaimen käyttöasteet kyykkäilleet. Afterburnerin OSD on aina päällä.

Yritin äsken mennä testaamaan tuota toria, mutta näköjään Cyberpunk kaatuu ennen aloitusvalikkoa. Otin jo ylikellotkin näyttikseltä testiksi pois. Ehkä näytönohjaimen Beta-ajureilla on joku merkitys tässä :D
 
Phantom Liberty on todella hyvä. Tehtävissä on yllättäviä jekkuja, hahmot on hiottuja ja saavat tarvittavan ajan ruudulla, musiikki on pelimaailman huippua, growl fm tuli kuunneltua eniten. Uusi kartta aika pieni mutta tehokkaasti käytetty.
Uudet toistettavat tehtävät kuten loottiboxit ja autojen keräys voisi saada lisää työtä että niissä riittäisi kiinnostus tehdä useamman kerran. Bugeja ei erityisemmin, peli välillä hidastelee ja vaatii uudelleen käynnistyksen.
Cherami Leigh ääninäyttely kantaa paljon pelin tunnelmasta.
 
CP2077 on myös todella CPU rajoitteinen, että varmasti 8700k ottaa kiinni. Jotkut paikat (jos en ihan väärin ole katsonut niin esim. NPC raskaat alueet) rajautuu 12700K:llakin vielä CPU:hun 4090:n kaverina. Voin kuvitella, että 8700K:lla tuo raja tulee myös muilla GPU:illa äkkiä vastaan. RT taisi myös olla aika CPU raskas jos se on enabloituna?
Joo, vaikuttaa tosiaan siltä että RT kuormittaa CPUta, ja mun kombolla se tekee pullonkaulaa. Tämä on nyt se hetki kun pitää lähteä rautakauppaan.
 
Tulipa vedettyä tarinan läpi ja olipa antikliimaksinen loppu.
Benchailujen yhteydessä tuli juostua pelin läpi ja osa tarinasta on varmasti jäännyt huomaamatta. Ihan OK pelinä 2.0 päivityksen jälkeen. Muutamat bossitaistelut olivat aika bugisia, bossin jäädäessä jumiin tai esim ilmaan seisomaan. :) Eräs bossi "Müller" tai mikä lie oli kokonaan kadoksissa. Health-palkki näkyi 100%, ammuin muutaman kaasupullon ja sen jälkeen health olikin 0% näkemättä koko hahmoa. Pyörin alueella jonkun aikaa, jospa se hyökkäisi kimppuuni mutta ei. Kokeilin uteliaisuudestani muutamat sivutehtävätkin ja osa niistä oli ihan kivoja.

Pitää joskus ajan kanssa pelata tämän uudelleen.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan niitä loppuja useampikin kuin vain yksi, ei muuta kuin uutta yritystä
Itse ajan kanssa pelatessa saanut noin 400h tuohon menemään.
 
Tulipa vedettyä tarinan läpi ja olipa antikliimaksinen loppu.
Benchailujen yhteydessä tuli juostua pelin läpi ja osa tarinasta on varmasti jäännyt huomaamatta. Ihan OK pelinä 2.0 päivityksen jälkeen. Muutamat bossitaistelut olivat aika bugisia, bossin jäädäessä jumiin tai esim ilmaan seisomaan. :) Eräs bossi "Müller" tai mikä lie oli kokonaan kadoksissa. Health-palkki näkyi 100%, ammuin muutaman kaasupullon ja sen jälkeen health olikin 0% näkemättä koko hahmoa. Pyörin alueella jonkun aikaa, jospa se hyökkäisi kimppuuni mutta ei. Kokeilin uteliaisuudestani muutamat sivutehtävätkin ja osa niistä oli ihan kivoja.

Pitää joskus ajan kanssa pelata tämän uudelleen.
Voi olla optical camo. Ainakin yksi cybersekopää käyttää sitä ja on melkein näkymätön
 
Eilen oli rannalla perus ncpd-merkin posse mikä piti neutraloida, yks kaveri oli hiekkapenkan sisällä kun pingas. Sieltä se huuteli mutta ei voinut ampua :D
 
Onkos tuo muilla normaalia että välillä kun ajelee autolla niin saattaa vilahtaa jossain tiellä edessä auto ja häviää samoin tein?
 
Onkos tuo muilla normaalia että välillä kun ajelee autolla niin saattaa vilahtaa jossain tiellä edessä auto ja häviää samoin tein?
Täysin normaalia. Välillä liikkeellä on myös näkymättömiä autoja, joiden kuljettajat levitoivat istuen. Minimap näyttää autoillessa monesti elossa olevia gangstoja, vaikka selkeesti lepäilevät maassa
 
Täysin normaalia. Välillä liikkeellä on myös näkymättömiä autoja, joiden kuljettajat levitoivat istuen. Minimap näyttää autoillessa monesti elossa olevia gangstoja, vaikka selkeesti lepäilevät maassa
Itse asiassa se auto ei ole näkymätön. Satuin kerran näkemään mitä siinä tapahtui: npc auto pysähtyi valoihin. Kun valot vaihtuivat, niin auto lähti liikkeelle ja sisällä olleet npc:t jäivät paikalleen ilmaan istumaan
 
Onkos tuo muilla normaalia että välillä kun ajelee autolla niin saattaa vilahtaa jossain tiellä edessä auto ja häviää samoin tein?
Onhan noita aina välillä.

Ja toki sen lisäksi kauempana tiellä peli jatkuvasti synnyttää autoja tielle ja samantien poistaa niitä, jos itse ajaa lujaa vauhtia. Horisontissa vilkkuu autoja, mutta yksikään auto ei lähesty. No tuon lähinnä huomaa avoimessa maastossa kaupungin ulkopuolella. Kaupungissa näkyvyydet pienempiä ja vauhdit matalampia niin pystyy paremmin piilottamaan tuollaiset ongelmat.
 
Hyvin maistuu tämä 2.0! 1.x:ää takana reilu 170 tuntia ja kyllä tämän ainakin kerran pelaa uudelleen. :thumbsup: Onkos tähän mitään "pakollisia" modeja, joilla saa vielä enemmän irti kokemuksesta?
4090:lla pyörii ihan kivasti suunnilleen kaikki asetukset tapissa, mutta Ray Reconstructionin(?) aiheuttamat naamojen likaisuudet hieman häiritsee paikotellen..
 
Hyvin maistuu tämä 2.0! 1.x:ää takana reilu 170 tuntia ja kyllä tämän ainakin kerran pelaa uudelleen. :thumbsup: Onkos tähän mitään "pakollisia" modeja, joilla saa vielä enemmän irti kokemuksesta?
4090:lla pyörii ihan kivasti suunnilleen kaikki asetukset tapissa, mutta Ray Reconstructionin(?) aiheuttamat naamojen likaisuudet hieman häiritsee paikotellen..

Onhan noita ja koen, että tekevät pelikokemuksesta entistä paremman. Niiden on kanssa on sitä paitsi mukava näpräillä ja etsiä uusia. Itsellä pohjalla tällä hetkellä käytössä tämä: Welcome To Night City 2.01 | Cyberpunk 2077 | Nexus Mods. Siihen päällä muutama muu ja avot.
 
Hyvin maistuu tämä 2.0! 1.x:ää takana reilu 170 tuntia ja kyllä tämän ainakin kerran pelaa uudelleen. :thumbsup: Onkos tähän mitään "pakollisia" modeja, joilla saa vielä enemmän irti kokemuksesta?
4090:lla pyörii ihan kivasti suunnilleen kaikki asetukset tapissa, mutta Ray Reconstructionin(?) aiheuttamat naamojen likaisuudet hieman häiritsee paikotellen..
Tekstuurimodi helppo asentaa

Paljon yksittäisiä collectionissa:
 
En vaan pääse tähän kiinni, ensin julkasussa, sitten 1.5 ja nyt 2.0, joku pelissä on mikä ei vaan jaksa kiinnostaa. Enkä edes keksi mikä pelissä on vikana. Rakastan RPG pelejä, hahmon kehitystä ja hyviä dialogeja.
 
Onkos tuo muilla normaalia että välillä kun ajelee autolla niin saattaa vilahtaa jossain tiellä edessä auto ja häviää samoin tein?

Juu, aina välillä tuota tapahtuu. Sitten joskus tulee vastaan liikenteessä tuhoutuneen näköisiä auton raatoja, jotka kuitenkin liikkuvat ja niissä on matkustajia kyydissä.
 
En vaan pääse tähän kiinni, ensin julkasussa, sitten 1.5 ja nyt 2.0, joku pelissä on mikä ei vaan jaksa kiinnostaa. Enkä edes keksi mikä pelissä on vikana. Rakastan RPG pelejä, hahmon kehitystä ja hyviä dialogeja.

Itellä on sama, jokin tässä pelissä vaan tökkii eikä ns. imaise mukaansa. Kaikki tekeminen vaan tuntuu jotenki tasapaksulta puurolta eikä jaksa kiinnostaa paria tuntia enempää.
 
Itsellä ei julkaisun aikaan esiintynyt tätä, mutta 2.0:ssa tullut pari kertaan vastaan, että liikennevirrasta lentää auto tien sivuun kyljelleen. Ja tietty kaupunkiliikenteen saa hienosti sekaisin kutsumalla kaikki omat autot liikenteen keskelle. Osa jengistä vetää päälle kunnon road ragen :D
 
Tulipa taas tämä ladattua. Mitä mieltä Phantom Liberty ja 2.0 kokeilleet, tuleeko PL kanssa muutoin peliin mitään niin uutta, että kannattaisi täysin uudella peluukerralla lähteä liikenteeseen? Asioita, kuten muokattuja dialogeja, jotain uusia PL itemeitä alusta alkaen tms?

Tuli muutamaan kertaan peruspeli jo pelattua läpi aikoinaan ja kyllästyttyä liian helppoihin taisteluihin kaikilla pelityylillä, joka vei lopulta innon jatkaa koko maailman kahlaamista, niin onko alkupelissä ennen level50 streetcred50 mitään uutta wow efektiä, vai kannattaako vain ladata taaksepäin save jostain kohtaa, missä PL tarina alkaa luontaisesti (oiskohan se ollut M'ap Tann Pèlen tai se rastatyypit-questline about luin jostain)?

e: ja onko PLssä tullut paljon eteen Corpo/Nomad/Strtkiddo dialogeja, itse pitnäyt paljon Corposta aiemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa taas tämä ladattua. Mitä mieltä Phantom Liberty ja 2.0 kokeilleet, tuleeko PL kanssa muutoin peliin mitään niin uutta, että kannattaisi täysin uudella peluukerralla lähteä liikenteeseen? Asioita, kuten muokattuja dialogeja, jotain uusia PL itemeitä alusta alkaen tms?

Tuli muutamaan kertaan peruspeli jo pelattua läpi aikoinaan ja kyllästyttyä liian helppoihin taisteluihin kaikilla pelityylillä, joka vei lopulta innon jatkaa koko maailman kahlaamista, niin onko alkupelissä ennen level50 streetcred50 mitään uutta wow efektiä, vai kannattaako vain ladata taaksepäin save jostain kohtaa, missä PL tarina alkaa luontaisesti (oiskohan se ollut M'ap Tann Pèlen tai se rastatyypit-questline about luin jostain)?

e: ja onko PLssä tullut paljon eteen Corpo/Nomad/Strtkiddo dialogeja, itse pitnäyt paljon Corposta aiemmin.


Muokattuja dialogeja kyllä tulee jonkin verran, noihin eri dialogi vaihtoehtoihin en ihan hirveästi kiinnittänyt huomiota. Nämä dialogi vaihtoehdot eivät toki tule heti alussa vaan vasta pelin edetessä.

Aseita tulee myös ihan mukavasti ja taistelu muutenkin muuttuu tuon 2.0 päivityksen ja muokattujen skillien/perkkien ansiosta aika paljon, suosittelen silti pelaamaan vaikeimmalla tasolla tai taistelut, ainakin omasta mielestä, ovat suht helppoja. Max lvl myös muuttunut 60:iin eli noita skillejä/perkkejä saa avattua vähän enemmän.

Autoja myös lisätty muutamia.

Tuo Phantom Libertyn tarina ja itse Dogtown on kyllä kokemisen arvoinen.
 
Minusta 2.0 päivityksen myötä tuli ominaisuus että kohteeseen näyttävä suuntaviiva ei ole tien päällä vai vieressä. Saako tuon muutettua jotenkin? Aika häiritsevä kun ajaa nopeampaa.
1697482054447.png
 
Kiinnostaisi hankkia peli Steamista. Jos ostan tuon 59€ peruspelin, niin sisältyykö siihen silloin myös se 2.0 päivitys? Vai toimiiko se 2.0 vain tuon DLC-lisäosan kanssa?
 
2.0 on ihan ilmainen päivitys. Alla oleva kuva selventää mitä Phantom Liberty DLC tuo lisäksi.

1697619332033.png
 
Kyllä tässä on nyt näiden 2.0 uudistusten myötä ihan kunnolla imua. Pelasin pelin pikaisesti läpi PS5 edellisen isomman päivityspaketin jälkeen ja silloin ei oikein iskenyt. Nyt tämä tuntuu valmiilta paketilta johon haluaa käyttää aikaa ja rauhassa pelailla, varsinkin nuo uudet RPG elementit ovat huomattavasti parempia ja selkeämpiä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
267 023
Viestejä
4 617 793
Jäsenet
75 974
Uusin jäsen
Apneahko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom