Cyberpunk 2077

Lisäri olisi nyt koluttu läpi, kaikki loput mukaan lukien ja positiivinen loppuvaikutelma jäi. Edelleen harmittaa kuinka vähän tekemistä pelissä on kun kaikki keikat ja sivutehtävät on koluttu. Saisi olla niitten autokeikkojen tyylisiä proseduraalisesti luotuja combat-tapahtumia mitä voisi tehdä kun tekeminen loppunut.
Olin kyllä täysin yllättynyt että CDPR uskalsi laittaa peliin kauhu/stealth tehtävän. Cerberuksen välttäminen samaan aikaan kun yrität edetä pisti kyllä positiivisesti ihon kananlihalle, musiikki kyseisen tehtävän aikana oli myös 5/5. Selkeästi CDPR pisti parastaan tähän lisäriin.
 
Suurin v...sen aihe on kyllä autojen ajomallinnus,kaikki nopeammat autot on ihan mahdottomia ajaa siististi,normaalisti jos tekee mieli lähteä ajelemaan öiseen maailmaan niin ainoa vaihtoehto on moottoripyörä.Jatkuvasti meinaa hermo mennä noihin aikarajotettuihin tarinatehtäviin.
 
Kaatuileeko muilla peli vähän väliä?
En nyt ehkä sanoisi vähän väliä, mutta on joo kaatunut ainakin tänään ja eilen kertaalleen. Sitä ennen en muista, että kaatumisia olisi ollut tyyliin yhtään (Epicissä pelikellossa 86 tuntia). Samaten tänään on esiintynyt sitä, että menuun (invi, mappi) mentäessä fps putoaa johonkin alle kymmeneen ja menee jonkun aikaa, että palaa takaisin normaaliksi. Tuokin ilmeisesti ihan yleinen ongelma, kun Redditistä löytyy vastaavaa.
 
En nyt ehkä sanoisi vähän väliä, mutta on joo kaatunut ainakin tänään ja eilen kertaalleen. Sitä ennen en muista, että kaatumisia olisi ollut tyyliin yhtään (Epicissä pelikellossa 86 tuntia). Samaten tänään on esiintynyt sitä, että menuun (invi, mappi) mentäessä fps putoaa johonkin alle kymmeneen ja menee jonkun aikaa, että palaa takaisin normaaliksi. Tuokin ilmeisesti ihan yleinen ongelma, kun Redditistä löytyy vastaavaa.

Itellä nyt parin tunnin sisään varmaan lähemmäs 10 kertaa sammunu koko peli ja tulee et send report or dont. Muistit laitoin pelkille expoille ja näyttiksen defaultille, ni kaatunu vaan yhe kerran nyt. Mut katsotaan kauanko hermot kestää :)
 
Kaatuileeko muilla peli vähän väliä?
Joo, nyt kaatuilee 15min - 2h välein ihan satunnaisesti. Luulin aluksi että se on jotain prossun lämpöihin liittyvää, mutta kaatuilua tapahtuu ihan kaikenlaisissa skenaarioissa eikä tunnu liittyvän mitenkään esim. prossun käyttöasteeseen. Jostain syystä act 1 meni läpi ilman yhtään kaatumista, mutta nyt on melko toivotonta edetä pidemmälle.
 
RT Patch tracing on kyl hieno ja muutenkin kun alla on kunnon HDR näyttö verrattuna julkaisuun, tarvitsisi 4090 niin voisi asetusta järkevästi pitää päällä.
 
Joo, nyt kaatuilee 15min - 2h välein ihan satunnaisesti. Luulin aluksi että se on jotain prossun lämpöihin liittyvää, mutta kaatuilua tapahtuu ihan kaikenlaisissa skenaarioissa eikä tunnu liittyvän mitenkään esim. prossun käyttöasteeseen. Jostain syystä act 1 meni läpi ilman yhtään kaatumista, mutta nyt on melko toivotonta edetä pidemmälle.
Mulla tulee just jos alan Katanan kanssa kunnolla mätkimään, mut jos kävelee rauhallisesti pitkin katuja niin ei mitään.
 
Samaa tehnyt. Katanaa käytetty paljon ja kertaakaan ei ole peli kaatunut omilla spekseillä. Pelaan 1440p Ultra ja FSR Quality päällä.
 
Lisänneet vissiin vignettin efektin peliin jossain päivityksessä, ruudunreunat tummuu vaikkei hiivi.
 
Kaatuileeko muilla peli vähän väliä?
Phanton Libertyn tultua ulos siitä lähtien kaatuu aina 15-25min välein. Cyberpunkin communityssä mahdollisesti joku haju että kaikki muu tallennus kuin "quick save" kaataisi peliä osalla porukkaa esim automaatti tallennus tietyn väliajoin sopisi hyvin näihin oreisiin. Täytyy toivoa että korjaava päivitys tulisi pian.
 
2.01 päivitys on tulossa piakkoin, joka korjaa joitain isompia ongelmia ja toivottavasti myös monia pienempiä

Mahdollisesti tuossa menee myös 2.0:n dupe-glitch, jolla on varsin helppo monistaa rahaa ja crafting materiaaleja (tosin peli on mahdollista palauttaa vanhaan versioon).

 
2.01 päivitys on tulossa piakkoin, joka korjaa joitain isompia ongelmia ja toivottavasti myös monia pienempiä

Mahdollisesti tuossa menee myös 2.0:n dupe-glitch, jolla on varsin helppo monistaa rahaa ja crafting materiaaleja (tosin peli on mahdollista palauttaa vanhaan versioon).


Käyttääkö joku näitä glitchejä PC puolella, eikö se oo sama vaan cheat engine kautta tms. monistaa rahaa jos sitä kaipaa?

Konsoleilla huijaaminen taitaa olla estetty niin ymmärtää.
 
Käyttääkö joku näitä glitchejä PC puolella, eikö se oo sama vaan cheat engine kautta tms. monistaa rahaa jos sitä kaipaa?

Konsoleilla huijaaminen taitaa olla estetty niin ymmärtää.
Toimiiko cheat engine 2.0 version kanssa? Näyttää uusin versio olevan helmikuulta ja ainakin täällä mainitaan ettei raha ja crafting onnistuisi

Mutta tosiaan konsolipelaajille erityisesti, jos ei ole aikaa käyttää peliin niin paljoa kuin haluaisi, niin glitchillä saa nopeutettua.
Konsoliversiota kun ei taida saada myöskään palautettua vanhaan versioon, niin pitäisi tehdä pian jos meinaa.
 
Joo, nyt kaatuilee 15min - 2h välein ihan satunnaisesti. Luulin aluksi että se on jotain prossun lämpöihin liittyvää, mutta kaatuilua tapahtuu ihan kaikenlaisissa skenaarioissa eikä tunnu liittyvän mitenkään esim. prossun käyttöasteeseen. Jostain syystä act 1 meni läpi ilman yhtään kaatumista, mutta nyt on melko toivotonta edetä pidemmälle.
Kerran kaatunut suunnilleen 40h aikana eli en pitäisi tuota pahana. Päivittäkää näytönohjaimen JA äänikortin ajurit uusimpiin. Ja jos on modeja, niin kaikki pois ja varmistakaa, että modeista poistui tosiaan kaikki. Tuessa on muistaakseni olemassa ohje pelin oikeaoppiseen puhtaaseen asentamiseen.
 
2.01 päivitys on tulossa piakkoin, joka korjaa joitain isompia ongelmia ja toivottavasti myös monia pienempiä

Mahdollisesti tuossa menee myös 2.0:n dupe-glitch, jolla on varsin helppo monistaa rahaa ja crafting materiaaleja (tosin peli on mahdollista palauttaa vanhaan versioon).


Aivan turha. Itse olen pelannut ilman huijauksia ja tasolla 40 rahaa yli 2.2 miljoonaa eli tuo on täysin turha. Rahan teko ei ole koskaan ollut helpompaa kuin 2.0:ssa. Aseiden myynnillä tekee omaisuuksia
 
Kerran kaatunut suunnilleen 40h aikana eli en pitäisi tuota pahana. Päivittäkää näytönohjaimen JA äänikortin ajurit uusimpiin. Ja jos on modeja, niin kaikki pois ja varmistakaa, että modeista poistui tosiaan kaikki. Tuessa on muistaakseni olemassa ohje pelin oikeaoppiseen puhtaaseen asentamiseen.
Näytönohjaimen ajurit on päivitetty ja erillistä äänikorttia ei ole. Modeja en ole käyttänyt ja peli asennettu uudestaan 2.0 päivityksen jälkeen. Kaatuilu alkoi tosiaan heti kun dlc päivitys tuli, eli jotain peli nyt tekee mikä omalla kokoonpanolla aiheuttaa kaatuilua. Harmi kun hyvin alkanut uudelleenpeluukerta nyt tyssäsi enkä jaksa alkaa kaikkea asentelemaan uusiksi.
 
Näytönohjaimen ajurit on päivitetty ja erillistä äänikorttia ei ole. Modeja en ole käyttänyt ja peli asennettu uudestaan 2.0 päivityksen jälkeen. Kaatuilu alkoi tosiaan heti kun dlc päivitys tuli, eli jotain peli nyt tekee mikä omalla kokoonpanolla aiheuttaa kaatuilua. Harmi kun hyvin alkanut uudelleenpeluukerta nyt tyssäsi enkä jaksa alkaa kaikkea asentelemaan uusiksi.
Ei se integroitukaan äänikortti ilman ajureita toimi
 
Suurin v...sen aihe on kyllä autojen ajomallinnus,kaikki nopeammat autot on ihan mahdottomia ajaa siististi,normaalisti jos tekee mieli lähteä ajelemaan öiseen maailmaan niin ainoa vaihtoehto on moottoripyörä.Jatkuvasti meinaa hermo mennä noihin aikarajotettuihin tarinatehtäviin.

Itsellä on PC:llä pelatessa ohjain kiinni juuri vain ajamista varten, näppiksellä ei tahdo tosiaan kuin prätkät pysyä hanskassa.
 
Itsellä on PC:llä pelatessa ohjain kiinni juuri vain ajamista varten, näppiksellä ei tahdo tosiaan kuin prätkät pysyä hanskassa.
Mutta tuo on outo ajomallinnus mikä pelissä on. Ainoa peli jossa auto tuntuu siltä, että se pyörii laakerinkuulan päällä
 
Better vehicle handling (.ini) modi on päivitetty 2.0 varten, joten kannattanee testata tuntuuko paremmalta
 
PS5:lla rupeaa tekstuurit satunnaiset tekstuurit välkkymään jos on ollut pitkään päällä. Eilen kaatui myös fast travelin jälkeen latausruudussa.
 
3h pelailin alusta asti ja ei ainakaan vielä ole kaatunut vaikka pienet alikellot laitettu rtx4080. 4K dlss fg ja performance. Pysyy hyvin suuren osan ajasta 117fps mihin rajannut. Heijastukset ja varjot päällä rt asetuksista.
 
3h pelailin alusta asti ja ei ainakaan vielä ole kaatunut vaikka pienet alikellot laitettu rtx4080. 4K dlss fg ja performance. Pysyy hyvin suuren osan ajasta 117fps mihin rajannut. Heijastukset ja varjot päällä rt asetuksista.

4080:llä jaksaisi varmasti pyörittää enemmänkin RT efektejä FG/skaalaus, päällä tuolla 117FPS nopeudella. Itse heittäisin RT:n ultralle ja koittaisi sillä.

Mahdolliset dipit johtuu sitten CPU:sta.
 
Ei pitäis olla kyllä minkäänlaista ongelmaa 4080:llä. Turhia näkymättömämpiä efektejä voi hyvin karsia, niin saa muutaman framen lisää. Kandee katsoa se analyysivideo läpi ja valkata mitkä kiinnostaa itseä. Osaa voi pudottaa parikin askelta huomaamatta mitään eroa. DLSS performance alkaa olla kyllä jo vähän turhan sotkuista.
Itsellä 3440x1440 ja rajattu 48FPS Freesyncin alarajalle testiksi ja suht hyvin saa pistää RT-palikkaa päälle 7800XT:llä FSR quality/balancella.
 
Viimeksi muokattu:
4080:llä jaksaisi varmasti pyörittää enemmänkin RT efektejä FG/skaalaus, päällä tuolla 117FPS nopeudella. Itse heittäisin RT:n ultralle ja koittaisi sillä.

Mahdolliset dipit johtuu sitten CPU:sta.

Varmasti joo, vähän tuossa tuntuu olevan löysää GPU puoleltakin. Välillä, tietyillä alueilla käyttö % laskee lähemmäs 70. Mutta näyttää oikein hyvältä näinkin.

edit: HUBin optimaaliasetukset käytössä noin muilta osin. Testailin balanced ja performance tilojen välillä niin en kyllä hirveästi eroa huomaa vaikka pelaan 42” oledilla vajaan metrin etäisyydeltä.
 
Itsellä käytössä RTX 4070 + Ryzen 5 5600 ja kaikki asetukset tapissa, RT Psycho mukaanlukien (DLSS Balanced). Näillä FPS pyörii jossain 90-100 luokassa, joka on itselleni ihan riittävästi. Path Tracingiakin tuli kokeiltua ja FPS dippasi johonkin 70 luokkaan, mutta tuo piti disabloida koska aiheutti hahmojen naamoihin outoa ghostingia ja Redditin mukaan muillakin vastaavia ongelmia.

E: Ja tosiaan 1440p.
 
Viimeksi muokattu:
Hardware unboxedin optimoidut asetukset 1440p, RTX ultra, dlss quality. Fps yleisesti noin 70-90, 5800x3d rtx3080 yhdistelmällä. Dlss balanced puurouttaa kuvaa liikaa omaan silmään, ainakin 1440p resoluutiolla. Peli toimii kyllä 2.0 jälkeen todella sulavasti, toki prosessorikin päivittyi edellisen pelikerran jälkeen 3700x->5800x3d.
 
Itsellä käytössä RTX 4070 + Ryzen 5 5600 ja kaikki asetukset tapissa, RT Psycho mukaanlukien (DLSS Balanced). Näillä FPS pyörii jossain 90-100 luokassa, joka on itselleni ihan riittävästi. Path Tracingiakin tuli kokeiltua ja FPS dippasi johonkin 70 luokkaan, mutta tuo piti disabloida koska aiheutti hahmojen naamoihin outoa ghostingia ja Redditin mukaan muillakin vastaavia ongelmia.

E: Ja tosiaan 1440p.

Jaa tuosta Path Tracingistako se johtuukin, pitääpä koittaa disabloida!
 
Pari kertaa erään cyberpsychon metsästyksessä kaatunut, muuten ei juurikaan. Pientä bugiahan tässä vielä on siellä täällä, niin kuin jo mainittu kulkuneuvon kutsu lakkaa toimimasta ja sitten porukkaa maleksii keskellä ajoväylää tai ukkeli ajaa näkymätöntä autoa. Mutta eipä muuten mitään isompaa....

Kaiken kaikkiaan tämä 2.0 on mainio päivitys, en yleensä jaksa toista kertaa samaa peliä mennä läpi, mutta tämä maistuu kyllä. Kiva välillä vaan ihmetellä maisemia ja tunnelmia ja sitten taas gig tai pari.

Sen sijaan itse Phantom Liberty, mitä tästä sanoisi?
Uus kaupunginosa on varsin tylsä, liikaa raunioita ja kurjuutta, eikä kovin mielenkiintoisia mestoja muutenkaan. Sitten tämä DLC-kampanja on mielestäni varsin yhdentekevää höttöä, tehtävät aika tylsiä kaiken kaikkiaan. Meinas käpy leipoa kiinni jo alun tasohyppelyn ja pressan kanssa tetsaamisen kanssa.

Itse asiassa peruspelin tehtävät on paljon mielenkiintoisempia jopa toisella pelikerralla (osin koska niissä on vaihtoehtoja). Ja tehtävien tylsyyden lisäksi aika lyhyt kaiken kaikkiaan koko delsu. Bonuksena rupes noi pää-NPC:t ottamaan pattiin, kun ne tappoivat ne ranskalaiset hakkerit, vaikka ei olisi tarvinnut. Siinä vaiheessa valkeni, että en oikein välitä mistään näistä hahmoista, ehkä Songbirdiä lukuun ottamatta.

Mutta ilmeisesti tietyn lopun valitsemalla eli Songbirdiä auttamalla loppuun saakka paljastuu, että sekin on koijannut sua koko ajan. Toisaalta Reed, Alex ja pressakin on aika mulkeroita. Lisäksi tämä parannus keino reliciin poistaa ilmeisesti Johnnyn kuvioista pysyvästi, että onko sekään hyvä? Ja vielä parantaminen vie pari vuotta, joten jotku muut pääpelin tehtävät kusee siinä kohtaa. En oikein ymmärrä miksi näin on päätetty tehdä?

Lisäksi Silverhandia kuitenkin symppaan paljon enemmän kuin näitä uusia agentteja, joten soisin että se ei tuhoutuisi V:n parantumisen ohella. Kaiketi siis paras loppuratkaisu siinä mielessä olisi jokin vakiopelin vaihtoehdoista?

Omasta mielestä siis 2.0 päivitys on mahtava mutta Phantom Liberty ei välttämättä 30 euron arvoinen.
 
En tiiä miten ton spoilerihomman saa, mutta eikös tässä pitänyt tulla tehtäviä ns. loputtomasti?




Mr Hands ku luovuttaa ne tavarat 20k vastaan, noukin ne tavarat mutta tehtävä on silti auki?
Sekä se tehtävä missä vanha tuttu pitäisi autotallissa tavata, niin se autotallin ovi on kiinni, se selviäisi kun palaisi tallennuksissa kaaaauas taaksepäin.
Mutta voiko noista johtua ettei mitään uutta tule?

Korjattu.
 
Viimeksi muokattu:
En tiiä miten ton spoilerihomman saa
Kai ny vois nuo valikot katsoa läpi itsekin, aika helposti löytyy...
1696375745808.png

Ja spoilereiden postaus kuitenkin jatkuu... :facepalm:
 
Kai ny vois nuo valikot katsoa läpi itsekin, aika helposti löytyy...
1696375745808.png

Ja spoilereiden postaus kuitenkin jatkuu... :facepalm:

Mobiililla on harmaana kaikki namiskat. Pitäisi muistaa ulkoa nuo markdownit jos niitä haluaa käyttää.
 

Liitteet

  • Screenshot_20231004-095635.jpg
    Screenshot_20231004-095635.jpg
    19 KB · Luettu: 35
Nonni. Selvisihän sekin mysteeri. Olen hakannut kaikkia noita nappuloita aina välillä vuosien saatossa enkä kai sitten koskaan ole osunut tuohon rattaaseen.
 
Pelasin vihdoin peruspelin läpi v1.63, tunteja meni suunnilleen 110 ja hahmona oli loppupäässä craftaukseen, Sandevistaniin, Satori-katanaan, smart-haulikkoon ja smart-sniperiin luottava hahmo. No, tuossa kun aiemmin kritisoin 2.0:n mukana tullutta vihujen vaikeustason skaalautumista, niin täytyy ehkä hieman ottaa sanoja takaisin. Sillä oma hahmoni oli loppuhuipentumassa täysin ylivoimaiseksi kehitetty. Herra Smasher olisi kuollut katanalla sivaltaessa alle kymmenessä sekunnissa, jos ei pakolliset animaatiot olisi blokannut vahinkoa. :tdown:

Yritän tässä sanoa ettei aivan überikovaksi kehittynyt hahmokaan nyt ihan parasta pelillistä nautintoa suo.

Loppu oli hieno, V
käveli sillan yli ja kerrotaan että on tarkkailemassa sinuakin Blackwallin takana. Never fade away.
 
Viimeksi muokattu:
Vaikka ei kovin tuore peli olekaan, niin tuo oli nyt ensimmäinen kuvaus lopusta (joita ei vielä yhtään omaa), jonka lukenut, joten arvostaisin spoilereita (myös vielä vanhempien pelien kanssa)
No en kyllä ole samaa mieltä kolme vuotta vanhan pelin kanssa. Mihin saakka tuo raja sinun mielestä pitäisi vetää ja mitä täällä voisi kertoa ilman että sinä (tai muut pelaamattomat) spoilaannut? Pelin alkua, puoliväliä mutta ei loppua?
 
No en kyllä ole samaa mieltä kolme vuotta vanhan pelin kanssa. Mihin saakka tuo raja sinun mielestä pitäisi vetää ja mitä täällä voisi kertoa ilman että sinä (tai muut pelaamattomat) spoilaannut? Pelin alkua, puoliväliä mutta ei loppua?

Mä pelaan vanhempiakin pelejä. Ei mua haitannut tuossa kuin tuo viimeinen lause. Ei leffa-arvosteluissakaan yleensä kerrota loppuratkaisua, vaikka olisi kuinka vanha leffa kyseessä.

On monia tapoja keskustella detailitasoilla siitä miten peli päättyy, ja ilman tarkempia spoilereita kertoa vaikka oliko tyytyväinen loppuun, oliko hyvä loppu jne.. Täällä kuitenkin on tapoja olla spoilaamatta
useimmat niitä käyttää
 
Päivitys 2.01 saapunut.
Various crash fixes on PC and consoles. <<< Toivottavasti tämä korjaa jatkuvat kaatuilut. Pitää testailla.
Patch 2.01
 
Sen fiaskon jälkeen kun tämä peli myi sen lähelle 10m launchissa niin ajattelin ettei tämä kikkare tule lähimainkaan myymään mitä Witcher 3(n. 30m sold)

F7rnK7JbgAAHwzw.jpeg


Kiva olla väärässä ja pakko nostaa CDPR:lle hattua toistamiseen.

Harmi vain kuin jatko-osaan jäi sitten mahdollinen monipeli.
 
Toivottavasti eivät ikinä koske edes ajatukseen että tarvitsee monipeliä. (En vielä pl jos siellä jotain tähän viitteitä)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 681
Viestejä
4 553 951
Jäsenet
75 045
Uusin jäsen
Vilkkic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom