• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Cyberpunk 2077

On kyllä selkeästi mukavampi pelata 2.0-päivityksen jälkeen. Varsinkin vihujen ampuminen ja pieksäminen tuntuu huomattavasti tyydyttävämmältä. Missään muussa pelissä ei ole tehnyt mieli kävellä pitkin öisen kaupungin katuja, niin kaunista ja tunnelmallista :love2:
 
On kyllä selkeästi mukavampi pelata 2.0-päivityksen jälkeen. Varsinkin vihujen ampuminen ja pieksäminen tuntuu huomattavasti tyydyttävämmältä. Missään muussa pelissä ei ole tehnyt mieli kävellä pitkin öisen kaupungin katuja, niin kaunista ja tunnelmallista :love2:
Kyllähän tässä Phantomissa tosiaan huomasi Starfieldin jälkeen, että tekemistä löytyy ja tarinankerronta hieman eri tasolla. Oli mukava palata Night Cityyn ja vääntää tuo lisäri läpi. Olen kuumeessa ollut tämän viikon, niin muutakaan tekemistä ei ollut. Taisi mennä joku 18h itsellä tossa (oli vähän mainquestiä vielä 2.0 savesta tekemättä.)
 
On kyllä selkeästi mukavampi pelata 2.0-päivityksen jälkeen. Varsinkin vihujen ampuminen ja pieksäminen tuntuu huomattavasti tyydyttävämmältä. Missään muussa pelissä ei ole tehnyt mieli kävellä pitkin öisen kaupungin katuja, niin kaunista ja tunnelmallista :love2:

Nykyään on kätevää, kun voi hypätä NPC:n auton päälle ja matkata oikeasti jonnekin muuallekin kuin seuraavaan risteykseen, jossa vanhassa versiossa kaikki liikenne hiipui. Kukaan ei osannut mennä mihinkään suuntaan ja mitään liikennevaloja ei tuntunut olevan, nyt NPC:t ajavat (huonosti) ympäri kaupunkia.
 
Ihmeitä teki tuo DLSS 3.5 jos tähän nyt sellainen samalla tuli(?), pyörii tosi smoothisti ja ennen oli fps about 90-120 mutta nyt joku sellainen 140fps sulavasti jytkii.
 
Miten noita aseita nykyään vertaillaan keskenään? Olen aika pihalla siitä, että mistä tiedän, onko toinen ase parempi kuin toinen. Muistelisin, että tämä oli ennen ihan selkeästi ilmaistu. Nyt ei??
 
Miten noita aseita nykyään vertaillaan keskenään? Olen aika pihalla siitä, että mistä tiedän, onko toinen ase parempi kuin toinen. Muistelisin, että tämä oli ennen ihan selkeästi ilmaistu. Nyt ei??
Samalla tavalla kuin aina ennenkin? Olisitko epähuomiossa napannut vertailun pois päältä (tab / vasen tatti).
 
Samalla tavalla kuin aina ennenkin? Olisitko epähuomiossa napannut vertailun pois päältä (tab / vasen tatti).

Ennen aseissa oli siis DPS mainittu, enää ei, joten homma on ihan pelleilyä. Samaa kuin Destiny, Borderlands ja about kaikki muutkin konsoli-FPS:t mitä pelifirmat porttaa/tuottaa PC:lle.
DPS näkyy nyt vain hahmon pääsivulla, ei per ase. Min-maxing on ihan mahdotonta.
 
Ihmeitä teki tuo DLSS 3.5 jos tähän nyt sellainen samalla tuli(?), pyörii tosi smoothisti ja ennen oli fps about 90-120 mutta nyt joku sellainen 140fps sulavasti jytkii.

3.5 on päällä vain, jos sulla on 40-sarjalainen GPU. Se on siis toi Ray Reconstruction, joka pitää myös enabloida pelissä.
 
Harmi että tuo Path Tracing vie niin paljon tehoa ettei sen käyttö isoilla resoilla oikein onnistu ilman Ray Reconstructionia. Peli näyttää todella hyvältä, kunnes hyppää autoon ja ghostingia tulee niin paljon että häiritsee ihan pelaamista. En muista että ennen 2.0 olisi ollut näin pahoja ongelmia tuon ghostingin kanssa.
 
Jee. Tässä dlcssä on taas vaatteissa armoria. Vittu mitä paskaa
Vaatteiden armorit oli ennen DLC:ta myös vaikka ne 2.0 päivityksessä katosikin suurimmasta osasta.
Nykyään löytyy vain muutamista vaatekappaleista, esimerkiksi:

1695878665932.png
 
Toi statsien poistaminen kamoista oli kyllä täysin typerä ja tarpeeton veto. Pelistä poistettiin krääsää ja sitten muutettiin 99% kledjuista vendor trashiksi.

Joo, eihän se "realistista" ollut aikaisemmin, mutta jotenkin ei osannut ikinä hirveästi häiritä pelissä jossa on kyberneettisiä peniksiä ja puhuvia aseita.

Tuokin sössötys siitä, että nyt voi mennä tyyli edellä, ontuu pahasti koska wardrobe löytyi jo ja muuttui itseasiassa tämän päivityksen myötä jokseenkin turhaksi.
 
Toi statsien poistaminen kamoista oli kyllä täysin typerä ja tarpeeton veto. Pelistä poistettiin krääsää ja sitten muutettiin 99% kledjuista vendor trashiksi.

Joo, eihän se "realistista" ollut aikaisemmin, mutta jotenkin ei osannut ikinä hirveästi häiritä pelissä jossa on kyberneettisiä peniksiä ja puhuvia aseita.

Tuokin sössötys siitä, että nyt voi mennä tyyli edellä, ontuu pahasti koska wardrobe löytyi jo ja muuttui itseasiassa tämän päivityksen myötä jokseenkin turhaksi.

Eniten vituttaa, että vaatteet painaa ihan helvetisti. En tiedä muutettiinko yksittäisiä painoja, mutta kun itsellä on about yksi jokaista, niin... IMO nykyinen systeemi on parempi kuin aiempi transmog, missä piti tehdä settejä jne. Älyttömän vaivalloista, jos siihen haluaa lähteä.
 
Eniten vituttaa, että vaatteet painaa ihan helvetisti. En tiedä muutettiinko yksittäisiä painoja, mutta kun itsellä on about yksi jokaista, niin... IMO nykyinen systeemi on parempi kuin aiempi transmog, missä piti tehdä settejä jne. Älyttömän vaivalloista, jos siihen haluaa lähteä.

Eihän niitä kaikkia vaatteita tarvitse kantaa mukana.
 
Eihän niitä kaikkia vaatteita tarvitse kantaa mukana.

Ei hirveesti kiinnosta hiipiä kämpille vaihtamaan kuteita, mutta sitä tässä vissiin haetaan. Toimiko vaatekaupat myös vaatekaappeina? En o pahemmin ehtinyt testaileen.
 
Eihän niitä kaikkia vaatteita tarvitse kantaa mukana.
Tämä.
Vinkkinä että stashiin pääsee käsiksi esim. kutsumalla jonkin omista autoista ja menemällä peräkontille. Aivan varma en kyllä ole että onko tuo stash aina ajoneuvokohtainen vai synkkaako saman stashin kuin esim. asunnoissa.
 
Pistin vaan rip per docilla lisää kantokykyä. Paljo lie maksimi? Itellä tais olla nyt 350
 
Tämä.
Vinkkinä että stashiin pääsee käsiksi esim. kutsumalla jonkin omista autoista ja menemällä peräkontille. Aivan varma en kyllä ole että onko tuo stash aina ajoneuvokohtainen vai synkkaako saman stashin kuin esim. asunnoissa.

Ton itseasiassa unohdinkin. Oli pieni tauko pelaamisessa launchin jälkeen jolloin pelasin pikkasen ennen point of no returniin ja jatkoin 1v+ jälkeen loppuun ja nyt taas piti testailla ja katsella mitä on muuttunut :D
 
Ennen aseissa oli siis DPS mainittu, enää ei, joten homma on ihan pelleilyä. Samaa kuin Destiny, Borderlands ja about kaikki muutkin konsoli-FPS:t mitä pelifirmat porttaa/tuottaa PC:lle.
DPS näkyy nyt vain hahmon pääsivulla, ei per ase. Min-maxing on ihan mahdotonta.
Eli samalla tavalla kuin ennenkin.

Ei sitä DPSää tullut koskaan kovin tarkkaan katsottua, omassa ase valinnassa tärkeimpinä on aina olleet puhdas vahinko ja muut bonukset/modaus mahdollisuudet (ja miten ase sopii V:n "buildiin" / omaan pelityyliin).
Aseen DPS ei paljoa paina, vaikka olisi "OVER 9000!!!", jos ei sillä osu mihinkään.
 
Eli samalla tavalla kuin ennenkin.

Ei sitä DPSää tullut koskaan kovin tarkkaan katsottua, omassa ase valinnassa tärkeimpinä on aina olleet puhdas vahinko ja muut bonukset/modaus mahdollisuudet (ja miten ase sopii V:n "buildiin" / omaan pelityyliin).
Aseen DPS ei paljoa paina, vaikka olisi "OVER 9000!!!", jos ei sillä osu mihinkään.
Itse kyllä seurasin DPS:ää pääosin. Sen jälkee testasin vähä, jos noi arvot oli kahdessa aseessa lähellä toisiaan, että kummalla osuu paremmin.

Kiitos Ezzy, toi DPS:n puuttuminen se tosiaan oli. Mikähän tässä poisottamisessa on syynä?
 
Kiitos Ezzy, toi DPS:n puuttuminen se tosiaan oli. Mikähän tässä poisottamisessa on syynä?

Heitän hatusta kysymyksen, että ottiko se DPS mukaan bleedingit, crit chancet, burnit, stunnit ++? Ja jos ei, niin se arvo on aika harhaanjohtava, ja voi ohjata minmaxaajat käyttämään huonompaa (ja ehkä tylsempää) asetta kuin olisi tarjolla.
 
Heitän hatusta kysymyksen, että ottiko se DPS mukaan bleedingit, crit chancet, burnit, stunnit ++? Ja jos ei, niin se arvo on aika harhaanjohtava, ja voi ohjata minmaxaajat käyttämään huonompaa (ja ehkä tylsempää) asetta kuin olisi tarjolla.
Käsitin että DPS ja damage on ottanut nuo bleeding/shock jne effectit mukaan numeroon? DPS:llä on eniten jossain lähitaistelussa merkitystä kun taas sniper puuhissa ei niinkään. Kyllähän sillä absoluuttisella DMG:lläkin on väliä varsinkin jos on oneshot potentiaalia. Ite tykännyt siitä kyubista nimenomaan kun headshoteilla tekee niin paljon dmg ja sillä ampuu kauas. Ne super smg:t joissa iso DPS taas on lähitaisteluun.
 
Vortexilla tarkistelin modien päivityksiä, on tullut jo useampi 2.0 versiota tukevia. Harmi vaan että kaatuu käynnistykseen, täytyy kokeilla 1 modi kerrallaan onko vika niissä vai jatkanko vielä kokonaan ilman.

Edit: Tein KVG etsinnän ja tällä ohjeella pärähti peli käyntiin: Reddit - Dive into anything
 
Käsitin että DPS ja damage on ottanut nuo bleeding/shock jne effectit mukaan numeroon? DPS:llä on eniten jossain lähitaistelussa merkitystä kun taas sniper puuhissa ei niinkään. Kyllähän sillä absoluuttisella DMG:lläkin on väliä varsinkin jos on oneshot potentiaalia. Ite tykännyt siitä kyubista nimenomaan kun headshoteilla tekee niin paljon dmg ja sillä ampuu kauas. Ne super smg:t joissa iso DPS taas on lähitaisteluun.
5 tierin pumppuhaulikko ja mantikset. Voittava taktiikka. Toki tarvii liikkuvan ja pomppivan hemmon.
 
Millä tierillä te ootte pelannut tuota dlctä? Ite menin sinne kakkosella. Vähä heikolta ukko vaikuttaa.
 
Löytyykö jotain modia miten overclockin saa kestämään niin kauan kuin itse haluaa ja ilman cooldownia
 
Itselläni Cyberpunk kaatuili usein hyvin maltillisilla GPU/VRAM kellotuksilla joka ei ole missään muussa pelissä haitannut, esim. Elden Ringissä. Lämmöistä ei ollut kiinni (4070 HC jäähdytyksellä ja käyrätkin varmuuden vuoksi katsottu), mutta säädin kellot alemmas ja kaatuilu loppui.

Lisäosaan liittyen level design näyttää muuttuneen huomattavasti parkourimpaan suuntaan ja ainakin haulikolla taistelu tuntuu välillä yhtä hektiseltä kuin moderneissa Doomeissa. Pitänee katsoa jos noiden pääsuunnittelijalla Miles Tostilla on joku streami aiheesta. Täytyy pelata ainakin pariin kertaan läpi että pystyy sanomaan mitään RPG-puolesta.
 
Itselläni Cyberpunk kaatuili usein hyvin maltillisilla GPU/VRAM kellotuksilla joka ei ole missään muussa pelissä haitannut, esim. Elden Ringissä. Lämmöistä ei ollut kiinni (4070 HC jäähdytyksellä ja käyrätkin varmuuden vuoksi katsottu), mutta säädin kellot alemmas ja kaatuilu loppui.

Lisäosaan liittyen level design näyttää muuttuneen huomattavasti parkourimpaan suuntaan ja ainakin haulikolla taistelu tuntuu välillä yhtä hektiseltä kuin moderneissa Doomeissa. Pitänee katsoa jos noiden pääsuunnittelijalla Miles Tostilla on joku streami aiheesta. Täytyy pelata ainakin pariin kertaan läpi että pystyy sanomaan mitään RPG-puolesta.
käytä power limittiä kun kellojen venyttely on aika hämärää puuhaa ellei seuraa hwinfolla oikeaa kellonopeutta ja tiedä tarkkaan kuinka paljon voltteja tarvitaan tietyllä nopeudella.
 
Juu 4070 Ti on mutta tuo asetus on harmaana jostain syystä.
Toimii tällä hetkellä vain RT Overdrive -tilassa ja Path Tracing pitää olla myös päällä.
Tarkoitus kai oli, että toisivat myöhemmin myös vähemmän raskailla vaatimuksilla tarjolle.
 
Taitaa Ray Tracing vaatia isommalla resoluutiolla 4000 sarjan kortin frame generaatiolla.

3080 TI pyörii 4k DLSS balanced high asetuksilla ~100fps tuntumassa, pelkät RT reflectionit päälle romauttaa 60fps tuntumaan, on se hienompi mutta paljon jökkivämpi myös.
 
Juu 4070 Ti on mutta tuo asetus on harmaana jostain syystä.

Joku täällä aiemmin mainitsi kuinka tuon saa päälle mut tässä ohjeet myös:

Go to your Users/Appdata/Local/CD Projekt Red/Cyberpunk 2077 folder and open the UserSettings.json file. Search for the DLSS_D string and set value and default_value from false" to "true". Save the configuration file and set it as "read-only". Launch the game and play with Ray Tracing and DLSS Ray Reconstruction.
 
Toimii tällä hetkellä vain RT Overdrive -tilassa ja Path Tracing pitää olla myös päällä.
Tarkoitus kai oli, että toisivat myöhemmin myös vähemmän raskailla vaatimuksilla tarjolle.
Mulla oli kans harmaana ja piti jsonista käydä laittamassa, mut sit tein puhtaan asennuksen toisesta syystä, puhtaalla json tiedostolla niin alkoi jostain syystä toimimaan valikostakin. Ei ole overdrive eikä path tracing päällä ja näyttis 3080.

Edit. paitsi että näköjään muuttunut harmaaksi taas kun katoin uudestaan...
 
Viimeksi muokattu:
Rytinällä alkaa Phantom Liberty, kun pääsi Dogtowniin. Nopeasti tuli kyllä pari leveliäkin ihan ensimmäisten vihollisten kanssa. Nyt 24 level. Aika koville vihut vaikuttaa. Piti suojissa kykkiä kyllä.
 
Ray Reconstruction tiputtaa noin 15-20% fps säteen seurannan kanssa ja huomattavin parannus on heijastuksissa. Path tracingin kanssa taitaa tulla muutama fps lisää ja korjailee suhinaa mikä pahenee path tracingin kanssa, varjoja, valaistusta ja heijastuksia joten helppo ymmärtää miksi CDPR ei anna laittaa RT asetuksilla tuota denoiseria päälle kun siitä on vähemmän hyötyä ja antaa huonomman mielikuvan tuosta uudesta ominaisuudesta
 
Mulla ei poliisit välitä mitään vaikka ampuu siviiliä niiden vieressä. Tilttaskoon savessa joku vai onko se joku perkki?
 
Noi polisit on muutenkin outoja, oho vähä kolaria tai joku kävelee allee niin perään lauma jotka seuraa oudon sitkeästi mutta silti tapat ne helposti ja sen jälkeen vaan hyppäät vaikka lähimmän aidan taakse odottaan hetken ja homma ohi heippailen hetken päästä ylävitosia paikalle kertyneiden poliisien kanssa.


On kyllä loistavaa varsinkin starfield-pettymyksen jälkeen, ainoa ongelma itellä on poliisien outous ja välillä äänet bugailee.
 
Itselle tuli tuo "permanent relic malfunction" bugi, joten tässä odotellaan Brendanin toisen tehtävän aukeamista, sillä ilmeisesti sen suorittamalla bugi katoaa.
Vaihtoehtoisesti tekemällä kyseisen efektin poistavan modin kanssa tallennuksen pitäisi kadota, jonka jälkeen modinkin voi poistaa.
 
Itselle tuli tuo "permanent relic malfunction" bugi, joten tässä odotellaan Brendanin toisen tehtävän aukeamista, sillä ilmeisesti sen suorittamalla bugi katoaa.
Vaihtoehtoisesti tekemällä kyseisen efektin poistavan modin kanssa tallennuksen pitäisi kadota, jonka jälkeen modinkin voi poistaa.
Itsellä auttoi kun teki sen Brendanin tehtävän. Ja kun välissä kävi vuorokauden omassa sängyssä nukkumassa niin ei tarvinnut pidempään odotella.
 
Onko wörtti ostaa PS5, sekä kummalla pelata perfomance modella 60fps vai ray tracing 30fps? Storessa olisi pakettina tarjouksessa peli + lisäri 56€.

Koneella pelasin alkuperäistä peliä ~150h joku puoli vuotta sitten, 12900K + 4090 + OLED yhdistelmällä, hieno ja hyvä peli oli.
 
Performance on konsoleilla ainoa tapa pelata. Mutta onhan tää nyt PC:llä ihan eri peli.
 
Saattaa olla melkoinen pudotus noiden specsien pc-versiosta alkaa konsolilla vääntämään.
 
Performance on konsoleilla ainoa tapa pelata. Mutta onhan tää nyt PC:llä ihan eri peli.
Juu tietenkin on eri luokkaa, itse oon vaan niin kyllästynyt PC pelailuun niin tuli myytyä vekotin pois.. Ajattelin vaan että onko kellään PS5 kyseistä peliä ja miten toimii.

Saattaa olla melkoinen pudotus noiden specsien pc-versiosta alkaa konsolilla vääntämään.
Tämä on kyllä totta, ollut tosin nyt PS5 reilu puoli vuotta QLED 120hz kyljessä ja ei juuri tällei casuaali/sunnuntai pelaajana enää niin suuria eroja huomaa.
 
Mä oon ps5lla pelannut ja ihan hyvin toimii. Pari kertaa tiltannut mutta ei isompia. Ray traycinki tila on todella tahmea. Tossa vielä ign suorituskyky video konsoleilla.
 
Vaihdoin alkuviikosta uuden prossun. 2700X pois ja tilalle tuli 5700X, jimmssilta halvalla kun sai. FPS tuntuu paikoitellen nousseen, mutta nyt peli on paljon sulavampi ja tietynlainen pätkiminen on loppunut lähes kokonaan. Night Cityn keskustassa kun pyöri, niin FPS oli aiemmin jotain 35-40 luokkaa, nyt se on 45-50 luokkaa.

Täytyy vielä vanhalla tallennuksella pelata aivan kaikki pois alta, jonka jälkeen aloittaa ihan uuden pelin ihan uudella hahmolla. Onhan tätä 2.0:aa kiva pelata, mitä nyt auton kutsuminen ei välillä toimi. Katotaan miltä tuntuu kun aloittaa ihan alusta.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 212
Viestejä
4 486 019
Jäsenet
74 182
Uusin jäsen
jampp-77-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom