Cyberpunk 2077

Suosituksia graffa asetuksiksi kun pitäisi alkaa phantomin kera pelaamaan peliä ensimmäisen kerran läpi.

5800x3d, 3080ti & 3440x1440.

Suosittelen, että laitat DLSS2:n päälle, vaikka High presetin ja lähdet sieltä itse säätämään asetuksia. RT nyt eniten merkkaa. Oma 3080 ei pysty parhaisiin asetuksiin kuitenkaan, niin hetken saa niitä räplätä. Ja tuskin saat mitään kunnon RT-suorituskykyä ilman DLSS:ää.

Ajele benchmarkki aina säätämisen välissä, että saat sen 100+ AVG FPS ja näin ainakin minä hioin asetukset kerralla kuntoon. Meni joku 45min ja sitten vaan pystyi pelaamaan.
 
Ihan syystä taisi studio hylätä oman moottorinsa ja vaihtaa UE5:een tulevissa peleissä - tai ainakin Witcherin jatko-osassa.

Se syy on osaajien määrässä, ei pelimoottorin suorituskyvyssä tai teknisessä tasossa. UE5 ei vaikuta mitenkään lupaavalta jo julkaistuissa peleissä.
 
UE5 olisi kova jos devit opettelisi käyttämään sitä, mutta eihän tuota voi odottaa "ammattilaisilta".
 
Tuli nyt alotettua uudestaan tämäkin 2.0 kohdalla ja totesin että ihan hyväkin koska melkein kaikki oli muuttunut ensimmäiseen pelikertaan verrattuna ja muutama asiioita tullut lisää esim. perkkien skill shardit. Bugeja on tullut satunnaisesti vastaan joista suurinosa ei haitallisia mutta nyt eilisestä lähtien alkanut tympimään ajoneuvon tilaamisen lukittuminen ja ramin regeneroinnin häviäminen. Tietty tuostakin pääsee ohi kun tallentaa ja lataa uudestaan mutta alkaa tympimään kun joutuu miltei jokaisen encountterin jälkeen heittämään samaa rumbaa kun tulee niin randomisti.

EDIT: Lisätään nyt sen verran että yleisesti tää peli on huomattavasti parempi mitä julkaisussa. Ainakin tuo eteneminen on omaan mieleen huomattavasti parempi kuin julkasuun.
 
Viimeksi muokattu:


Sieltä napsahti uusi optimointiopas Hardware Unboxedilta. Julkaistu tänään.

Tiivistelmä tuosta puolen tunnin videosta:
optimi.png
 
Tässä on vielä HUB Performance, jos ei oo nii hyvää rautaa koneessa, että HUB Quality pyörittäis.

Toinen kuva on suositus siitä, miten Raytracing-asetukset kannattaa priorisoida. Ei liity mitenkää tieten tuoho HUB performanceen. :D
 

Liitteet

  • Screenshot_2023-09-26-17-05-17-088_com.google.android.youtube.jpg
    Screenshot_2023-09-26-17-05-17-088_com.google.android.youtube.jpg
    140,6 KB · Luettu: 148
  • Screenshot_2023-09-26-17-08-37-641_com.google.android.youtube.jpg
    Screenshot_2023-09-26-17-08-37-641_com.google.android.youtube.jpg
    135 KB · Luettu: 143
Mitähän kannattaisi tehdä nyt tämän Phantom Libertyn kanssa, kun en ole kertaakaan pelannut varsinaista peliä lävitse? Aloitan aikoinaan ensimmäisellä hahmolla konsolilla, sitten PC:llä toisella joka jäi pahasti kesken ja nyt 2.0-päivityksessä kolmannella hahmolla. Millään pelikerralla en ole kovin pitkälle edennyt pääjuonessa, esim. Voodo Boysit ovat ihan tuntemattomia itselle.

Sitä tässä vain mietin, että jos nyt pelaan pelin lävitse ilman tätä DLC:tä niin tuskin jaksan enää neljättä kertaa aloittaa ainakaan ihan heti niin jäisi varmaan kokematta koko Phantom Liberty. Mutta missaankohan jotain olennaista alkuperäisen pelin lopusta tms., jos hommaan DLC:n nyt ja aloitan sen kun se pelissä vastaan tulee?
 
Mitähän kannattaisi tehdä nyt tämän Phantom Libertyn kanssa, kun en ole kertaakaan pelannut varsinaista peliä lävitse? Aloitan aikoinaan ensimmäisellä hahmolla konsolilla, sitten PC:llä toisella joka jäi pahasti kesken ja nyt 2.0-päivityksessä kolmannella hahmolla. Millään pelikerralla en ole kovin pitkälle edennyt pääjuonessa, esim. Voodo Boysit ovat ihan tuntemattomia itselle.

Sitä tässä vain mietin, että jos nyt pelaan pelin lävitse ilman tätä DLC:tä niin tuskin jaksan enää neljättä kertaa aloittaa ainakaan ihan heti niin jäisi varmaan kokematta koko Phantom Liberty. Mutta missaankohan jotain olennaista alkuperäisen pelin lopusta tms., jos hommaan DLC:n nyt ja aloitan sen kun se pelissä vastaan tulee?

Jos et kertaakaan ole pelannut loppuun asti niin joka tapauksessa missaat jotain, ellet nyt seuraa jotain guidea tms pelatessasi.

Itsellä tuo Phantom Liberty ostettuna ja neljäs läpipeluu alkoi tänään.
Sinuna tekisin ehkä samoin että jos tuo DLC houkuttaa niin ostoon ja pelaat sen samalla, varsinkin jossei sitten enää löydy mielenkiintoa aloittaa uudestaan kun on ilman DLC:tä pelin pelannut
 
Jos et kertaakaan ole pelannut loppuun asti niin joka tapauksessa missaat jotain, ellet nyt seuraa jotain guidea tms pelatessasi.

Itsellä tuo Phantom Liberty ostettuna ja neljäs läpipeluu alkoi tänään.
Sinuna tekisin ehkä samoin että jos tuo DLC houkuttaa niin ostoon ja pelaat sen samalla, varsinkin jossei sitten enää löydy mielenkiintoa aloittaa uudestaan kun on ilman DLC:tä pelin pelannut
Aivan joo, en mitään guidea seuraa. Mutta joo ehkä ajattelin sen DLC:n jotenkin "sitovan" hirveästi kiinni siihen, kun todellisudessa se taitaa vain tuoda tyliin uusia tehtäviä ja alueita, mutta silti sen rinnalla voi tehdä niitä "vanhoja" tehtäviä. Näin ainakin toivon. Jotenkin olin siis ajatellut, että tuo DLC olisi ikään kuin sellainen Y-haara puolivälissä peliä, että jos sen aloitat niin missaat puolet alkuperäisen pelin loppupään tehtävistä, mutta näin ei toivottavasti olekaan.

Ja olikos se nyt niin, että tuohon Phantom Libertyyn sisältyvät uudet skill treet, cyberwaret yms. olivat jo tulleet 2.0-päivityksessä ettei nyt herranjumala tarvitsisi taas alusta noiden takia aloittaa? :rofl2:
 
Aivan joo, en mitään guidea seuraa. Mutta joo ehkä ajattelin sen DLC:n jotenkin "sitovan" hirveästi kiinni siihen, kun todellisudessa se taitaa vain tuoda tyliin uusia tehtäviä ja alueita, mutta silti sen rinnalla voi tehdä niitä "vanhoja" tehtäviä. Näin ainakin toivon. Jotenkin olin siis ajatellut, että tuo DLC olisi ikään kuin sellainen Y-haara puolivälissä peliä, että jos sen aloitat niin missaat puolet alkuperäisen pelin loppupään tehtävistä, mutta näin ei toivottavasti olekaan.

Ja olikos se nyt niin, että tuohon Phantom Libertyyn sisältyvät uudet skill treet, cyberwaret yms. olivat jo tulleet 2.0-päivityksessä ettei nyt herranjumala tarvitsisi taas alusta noiden takia aloittaa? :rofl2:

Juurikin noin että lisää peliin sisältöä, muttei vaikuta siihen peruspelin loppuun.
Ja uudet skilltreet ja muut ovat nimenomaan tuossa 2.0 -päivityksessä.
 
ACT 1 meni läpi ilman bugeja tai kaatuilua, mutta nyt kun ACT 2 alkoi niin useamman kerran on tiltannut niin että koko kone jäätyy ja buuttaa. Jotain kaatuilua oli ekalla pelikerralla aiemmalla versiolla, mutta silloin muistaakseni vain peli kaatui eikä koko kone.
 
ACT 1 meni läpi ilman bugeja tai kaatuilua, mutta nyt kun ACT 2 alkoi niin useamman kerran on tiltannut niin että koko kone jäätyy ja buuttaa. Jotain kaatuilua oli ekalla pelikerralla aiemmalla versiolla, mutta silloin muistaakseni vain peli kaatui eikä koko kone.
Aamusta asti pelannut ja ei minkäänlaisia ongelmia. Ei ole kertaakaan kaatunut tai muutakaan.
 
ACT 1 meni läpi ilman bugeja tai kaatuilua, mutta nyt kun ACT 2 alkoi niin useamman kerran on tiltannut niin että koko kone jäätyy ja buuttaa. Jotain kaatuilua oli ekalla pelikerralla aiemmalla versiolla, mutta silloin muistaakseni vain peli kaatui eikä koko kone.
Varmaan kone epävakaa. Sen verran pitkään peliä jo tehty ettei kyllä varmaan pelistä johdu tommoset kaatumiset tai jos johtuisi niin ongelmasta kuultaisiin enemmänkin.
 
Varmaan kone epävakaa. Sen verran pitkään peliä jo tehty ettei kyllä varmaan pelistä johdu tommoset kaatumiset tai jos johtuisi niin ongelmasta kuultaisiin enemmänkin.
Jotain tämmöistä aloin epäilemään, onkohan jotain näppärää ohjelmaa jolla voisi esim. CPU ja GPU lämpöjä seurata pelatessa? Mulla on MSI:n emo ja näyttis ja niiden omat ohjelmat on ihan kuraa
 
Joo, ehkä se toi on mun prossu (i9-10900K) joka vaan käy vähän turhan lämpöisenä. Täytyy yrittää jotain asetuksia laskea sen verran että prossu ole ihan täydellä kuormalla koko ajan.
 
Se syy on osaajien määrässä, ei pelimoottorin suorituskyvyssä tai teknisessä tasossa. UE5 ei vaikuta mitenkään lupaavalta jo julkaistuissa peleissä.
Siis tuohan on ihan uskomattoman tönkkö. Dialogit on täynnä ihmeellisiä taukoja ja kampanjasta tunti varmaan sitä, että odottelee hissin nappulan tulemista tarjolla painamista varten. Melkoisen pettynyt tuohon ettei ihan perusjuttuja korjattu vaan kiillotettiin vähän pintaa ja saatiin jotenkin peli kuormittamaan prossua kaksi kertaa enemmän ilman, että välttämättä näkyy tai tuntuu missään.
Pyörii siis huonommin kuin julkaisussa.
 
Siis tuohan on ihan uskomattoman tönkkö. Dialogit on täynnä ihmeellisiä taukoja ja kampanjasta tunti varmaan sitä, että odottelee hissin nappulan tulemista tarjolla painamista varten. Melkoisen pettynyt tuohon ettei ihan perusjuttuja korjattu vaan kiillotettiin vähän pintaa ja saatiin jotenkin peli kuormittamaan prossua kaksi kertaa enemmän ilman, että välttämättä näkyy tai tuntuu missään.
Pyörii siis huonommin kuin julkaisussa.
Silti ei oo yhtään UE5 (tai edes UE4?) peliä vielä olemassa joka skaalatuu yhtä hyvin hyödyntämään tarjolla olevia prossuytimiä. Moottorista voi olla montaa mieltä, mutta en odottaisi että UE5 pelit CPU käytön suhteen on parempia tässä lähiaikoina. Ekat UE5 pelit on olleet erittäin riippuvaisua parin pääsäikeen suorituskyvystä.
 
Silti ei oo yhtään UE5 (tai edes UE4?) peliä vielä olemassa joka skaalatuu yhtä hyvin hyödyntämään tarjolla olevia prossuytimiä. Moottorista voi olla montaa mieltä, mutta en odottaisi että UE5 pelit CPU käytön suhteen on parempia tässä lähiaikoina. Ekat UE5 pelit on olleet erittäin riippuvaisua parin pääsäikeen suorituskyvystä.
Siis nyt tämä rasittaa ytimiä, mutta suorituskyky vaan huononi. Ilolla olisin ottanut enemmän rasitusta ja suuremman fps:n, toisin päin pidän aikamoisena epäonnistumisena.
 
Juurikin noin että lisää peliin sisältöä, muttei vaikuta siihen peruspelin loppuun.
Ja uudet skilltreet ja muut ovat nimenomaan tuossa 2.0 -päivityksessä.

Itse olen kanssa alottelemassa ensimmäistä kertaa. Revikoiden perusteella ilmeisesti DLC on kuitenkin toi yhden uuden vaihtoehtoisen lopun myös peruspelille eli on tossa nyt semmoinen linkki jos sitä haluaa tavoitella. Kyllähän toi kaikkien suositus tuntuu muutenkin olevan että mieluiten nollista alusta niin saa kaiken sidottua yhteen haluamallaan tavalla mutta toki jos on vanha tallennus pitkällä niin vähän niin ja näin kuka jaksaa ja kuka ei.
 
Jos ekaa kertaa pelaa cyberpunkkia niin suosittelen panaman kanssa parit jutut tekemään ennen dog townia. Saa samalla vähän leveleitä ylös peli hahmosta.
 
Juu, ne varmaan laskee turhia juttuja ihan pelaajien kiusaksi taustalla. Semmoista tämä nykyään on.
Ei siinä näy mikään muuttuneen jollei pidä rt:tä päällä. Aika pahasti meni pieleen, kun launchia huonommassa kunnossa. Kai ne koittaa sitä frame geniä saada mainostettua.
 
Vihdoinki tajusin miten tätä netrunner tyyliä pitää pelata. Overclock päälle, kasaa quickhackit jonoon ja kattelee kun kaikki kaatuilee. Heti kun overclock loppuu niin johonkin piiloon imemään peukaloa
 
Tulipa ostettua ja aloitettua pelaamaan tuossa jokunen päivä sitten kun 2.0 julkaistiin, tietenkin Stealth hacker tyylillä, alku oli vaikeampaa, mutta on helppoa sen jälkeen, kun saa Tier 3 vehkeet. Sitten vaan Sonic Shock ensimmäisenä ja sitten damagee jonoon, eikä kukaan aloita backtracea, kaverit ihmettelee ku porukkaa lakoo ympärillä. Hitaampaa kai toi on kun ennen 2.0, mutta melkosen helpoksi muuttui peli tuon jälkeen...
 
Itsellä peli yhä kaatuilee. Asennettu peli uudelleen ja näyttiksen ajurit uusimpaan ddu kanssa. Tikettiä laitettu cyberpunkin supporttiin. Pieni aavistus voisko toi satunnainen kaatuilu liittyä automaattitallennuksiin kun siitä aina tulee pieni stutter.
 
Minä en huomaa prossukäytön lisääntyneen, mutta 5950x joka core on työssä eikä yksikään käy 100% kuormalla. 30-50 yleensä kokonaisrasitus, aiemmin oli jopa 65. Samat grafiikka-asetukset. Ennen 1 thread oli usein 100%.
 
Uutta videota optimiasetuksista. Itsellä kaatuilee kans vähän turhan usein. Piti testailla huvikseen 3060ti:llä 1440p overdrive+DLSS performance ja kyllä se liki 30fps:ään pääsee, kun vähän optimoi, ei ihan NC keskustassa tosin. Toi on kyllä loistava uudistus, että overdriven saa erikseen päälle vain screenshotteihin. Olis ollut kiva lisä, kun julkaisussa pelasi, että kameramoodissa olis kaikki asetukset tapissa.
 
On kyllä selkeästi mukavampi pelata 2.0-päivityksen jälkeen. Varsinkin vihujen ampuminen ja pieksäminen tuntuu huomattavasti tyydyttävämmältä. Missään muussa pelissä ei ole tehnyt mieli kävellä pitkin öisen kaupungin katuja, niin kaunista ja tunnelmallista :love2:
 
On kyllä selkeästi mukavampi pelata 2.0-päivityksen jälkeen. Varsinkin vihujen ampuminen ja pieksäminen tuntuu huomattavasti tyydyttävämmältä. Missään muussa pelissä ei ole tehnyt mieli kävellä pitkin öisen kaupungin katuja, niin kaunista ja tunnelmallista :love2:
Kyllähän tässä Phantomissa tosiaan huomasi Starfieldin jälkeen, että tekemistä löytyy ja tarinankerronta hieman eri tasolla. Oli mukava palata Night Cityyn ja vääntää tuo lisäri läpi. Olen kuumeessa ollut tämän viikon, niin muutakaan tekemistä ei ollut. Taisi mennä joku 18h itsellä tossa (oli vähän mainquestiä vielä 2.0 savesta tekemättä.)
 
On kyllä selkeästi mukavampi pelata 2.0-päivityksen jälkeen. Varsinkin vihujen ampuminen ja pieksäminen tuntuu huomattavasti tyydyttävämmältä. Missään muussa pelissä ei ole tehnyt mieli kävellä pitkin öisen kaupungin katuja, niin kaunista ja tunnelmallista :love2:

Nykyään on kätevää, kun voi hypätä NPC:n auton päälle ja matkata oikeasti jonnekin muuallekin kuin seuraavaan risteykseen, jossa vanhassa versiossa kaikki liikenne hiipui. Kukaan ei osannut mennä mihinkään suuntaan ja mitään liikennevaloja ei tuntunut olevan, nyt NPC:t ajavat (huonosti) ympäri kaupunkia.
 
Ihmeitä teki tuo DLSS 3.5 jos tähän nyt sellainen samalla tuli(?), pyörii tosi smoothisti ja ennen oli fps about 90-120 mutta nyt joku sellainen 140fps sulavasti jytkii.
 
Miten noita aseita nykyään vertaillaan keskenään? Olen aika pihalla siitä, että mistä tiedän, onko toinen ase parempi kuin toinen. Muistelisin, että tämä oli ennen ihan selkeästi ilmaistu. Nyt ei??
 
Miten noita aseita nykyään vertaillaan keskenään? Olen aika pihalla siitä, että mistä tiedän, onko toinen ase parempi kuin toinen. Muistelisin, että tämä oli ennen ihan selkeästi ilmaistu. Nyt ei??
Samalla tavalla kuin aina ennenkin? Olisitko epähuomiossa napannut vertailun pois päältä (tab / vasen tatti).
 
Samalla tavalla kuin aina ennenkin? Olisitko epähuomiossa napannut vertailun pois päältä (tab / vasen tatti).

Ennen aseissa oli siis DPS mainittu, enää ei, joten homma on ihan pelleilyä. Samaa kuin Destiny, Borderlands ja about kaikki muutkin konsoli-FPS:t mitä pelifirmat porttaa/tuottaa PC:lle.
DPS näkyy nyt vain hahmon pääsivulla, ei per ase. Min-maxing on ihan mahdotonta.
 
Ihmeitä teki tuo DLSS 3.5 jos tähän nyt sellainen samalla tuli(?), pyörii tosi smoothisti ja ennen oli fps about 90-120 mutta nyt joku sellainen 140fps sulavasti jytkii.

3.5 on päällä vain, jos sulla on 40-sarjalainen GPU. Se on siis toi Ray Reconstruction, joka pitää myös enabloida pelissä.
 
Harmi että tuo Path Tracing vie niin paljon tehoa ettei sen käyttö isoilla resoilla oikein onnistu ilman Ray Reconstructionia. Peli näyttää todella hyvältä, kunnes hyppää autoon ja ghostingia tulee niin paljon että häiritsee ihan pelaamista. En muista että ennen 2.0 olisi ollut näin pahoja ongelmia tuon ghostingin kanssa.
 
Toi statsien poistaminen kamoista oli kyllä täysin typerä ja tarpeeton veto. Pelistä poistettiin krääsää ja sitten muutettiin 99% kledjuista vendor trashiksi.

Joo, eihän se "realistista" ollut aikaisemmin, mutta jotenkin ei osannut ikinä hirveästi häiritä pelissä jossa on kyberneettisiä peniksiä ja puhuvia aseita.

Tuokin sössötys siitä, että nyt voi mennä tyyli edellä, ontuu pahasti koska wardrobe löytyi jo ja muuttui itseasiassa tämän päivityksen myötä jokseenkin turhaksi.
 
Toi statsien poistaminen kamoista oli kyllä täysin typerä ja tarpeeton veto. Pelistä poistettiin krääsää ja sitten muutettiin 99% kledjuista vendor trashiksi.

Joo, eihän se "realistista" ollut aikaisemmin, mutta jotenkin ei osannut ikinä hirveästi häiritä pelissä jossa on kyberneettisiä peniksiä ja puhuvia aseita.

Tuokin sössötys siitä, että nyt voi mennä tyyli edellä, ontuu pahasti koska wardrobe löytyi jo ja muuttui itseasiassa tämän päivityksen myötä jokseenkin turhaksi.

Eniten vituttaa, että vaatteet painaa ihan helvetisti. En tiedä muutettiinko yksittäisiä painoja, mutta kun itsellä on about yksi jokaista, niin... IMO nykyinen systeemi on parempi kuin aiempi transmog, missä piti tehdä settejä jne. Älyttömän vaivalloista, jos siihen haluaa lähteä.
 
Eniten vituttaa, että vaatteet painaa ihan helvetisti. En tiedä muutettiinko yksittäisiä painoja, mutta kun itsellä on about yksi jokaista, niin... IMO nykyinen systeemi on parempi kuin aiempi transmog, missä piti tehdä settejä jne. Älyttömän vaivalloista, jos siihen haluaa lähteä.

Eihän niitä kaikkia vaatteita tarvitse kantaa mukana.
 
Eihän niitä kaikkia vaatteita tarvitse kantaa mukana.

Ei hirveesti kiinnosta hiipiä kämpille vaihtamaan kuteita, mutta sitä tässä vissiin haetaan. Toimiko vaatekaupat myös vaatekaappeina? En o pahemmin ehtinyt testaileen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
266 974
Viestejä
4 616 337
Jäsenet
75 968
Uusin jäsen
Skruf

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom