Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Oot varmaan DDU:lla kokeillu vetää vanhat sileeks ja uus puhdas asennus näyttiksen ajureille?Täytyy vissiin odotella hotfixeja ja uusia radeonin ajureita tuntuu kaatuvan satunnaisesti työpöydälle ilmoituksella flatlined error. Koneessa 5800x3d, 7900xt ja 32gt ram. Näyttiksen ajurit v.23.9.1.
Uusin ajuri versiohan on jo 23.9.2, joka julkaistiin 11 päivä. Itse olen pelaillut 7900xt:llä jo yli 20 tuntia ilman kaatumisiaTäytyy vissiin odotella hotfixeja ja uusia radeonin ajureita tuntuu kaatuvan satunnaisesti työpöydälle ilmoituksella flatlined error. Koneessa 5800x3d, 7900xt ja 32gt ram. Näyttiksen ajurit v.23.9.1.
Path Tracingin eli se overdrive kannattaa kyllä unohtaa 3080:llä ja 4k resolla. Pistä alkuun ultra-asetukset ja muut RT vivut päälle, Psycho asetusta valmistukseen ei kannata ehkä yrittää. Sitten DLSS ultra performance/balanced. Siitä sitten lähtee tiouttelemaan varmaan ensin RT asetuksia vähän alemmas, jows ei FPS riitä. Niistä non RT asetuksista ei itsellä hirveästi ole kokemuksia, miten vaikuttaa.
Tuntuu että nuo Film Grainin ympärillä olevat vivut ei juurikaan vaikuta. Voi tieten olla että droppaa sit kun tulee tiukka combat missä nuo efektit aktivoituu.Onko DLSS päällä? Film grain ja ne sen ympärillä olevat pois päältä, motion blur pois ja sit RT ultra. Shadow detaileja voi pudotella maun mukaan. Luulis pyörivän ok. 4K voi olla kyllä vähän liikaa, jos ei pistä DLSS:ää tiukemmalle.
Mitä nyt oon testaillut, niin fps painuu 50 paikkeille, mikäli Ray-Traced Lightning on päällä, edes pienimmällä asetuksella. Ja tässä pelissä tuo tuntuis olevan hieman liian vähän. Se saa sit kiipeämään 60:een joko laittamalla Ray-Traced Lightning: OFF tai DLLS: Ultra Performance.itse päädyin RT Ultra presettiin ja tiputtaa RT lighting mediumiin. C:\Users\janne\AppData\Local\CD Projekt Red\Cyberpunk 2077 ja tuolta configista etsii dlls_d ja vaihtaa ne 2 false arvoa true niin Ray Reconstruction on päällä. DLSS Auto laittaa 1440p resolla Balanced arvon joten 4K resolla luulis käyttävän performancea jotta saa noin 60fps.
Ei tuo Ray Reconstruction vielä vissiin toimi muissa kuin RT Overdrive -tilassa, joka on raskain niistä (path tracing yms.). Tulee kai myöhemmin muihinkin RT -tiloihin.Kiitoksia näistä neuvoista alla.
Tuntuu että nuo Film Grainin ympärillä olevat vivut ei juurikaan vaikuta. Voi tieten olla että droppaa sit kun tulee tiukka combat missä nuo efektit aktivoituu.
Mitä nyt oon testaillut, niin fps painuu 50 paikkeille, mikäli Ray-Traced Lightning on päällä, edes pienimmällä asetuksella. Ja tässä pelissä tuo tuntuis olevan hieman liian vähän. Se saa sit kiipeämään 60:een joko laittamalla Ray-Traced Lightning: OFF tai DLLS: Ultra Performance.
Pitäisikö tuon Ray Reconstructionin nostaa perffiä vai parantaa kuvaa? En ole tuota vielä testannut. Nykyisellään tosiaan vaikuttää, että tuota RT Lightningiä ei saa päälle tuolla DLSS Performancella.
Kiitoksia näistä neuvoista alla.
Tuntuu että nuo Film Grainin ympärillä olevat vivut ei juurikaan vaikuta. Voi tieten olla että droppaa sit kun tulee tiukka combat missä nuo efektit aktivoituu.
Mitä nyt oon testaillut, niin fps painuu 50 paikkeille, mikäli Ray-Traced Lightning on päällä, edes pienimmällä asetuksella. Ja tässä pelissä tuo tuntuis olevan hieman liian vähän. Se saa sit kiipeämään 60:een joko laittamalla Ray-Traced Lightning: OFF tai DLLS: Ultra Performance.
Pitäisikö tuon Ray Reconstructionin nostaa perffiä vai parantaa kuvaa? En ole tuota vielä testannut. Nykyisellään tosiaan vaikuttaa, että tuota RT Lightningiä ei saa päälle tuolla DLSS Performancella.
Voi jeesus kun on taas laadukasta päivitystä, kaikki modit poistettu ja peli uudelleen asennettu, mutta silti kaatuu välittömästi latauksen jälkeen...
En nyt oikein tiedä. 720p ja hikiseen 60fps eikä näyt lähellekään miltään generaatiohypyltä vs muut pelit. Ihan syystä taisi studio hylätä oman moottorinsa ja vaihtaa UE5:een tulevissa peleissä - tai ainakin Witcherin jatko-osassa.Yllättävän hyvin pyörii 9700K 3060ti @1080p
Kaikki asetukset high pl. pari on medium, kaikki RT:t päällä ja RT level on Psycho. DLSS on Quality ja FPS pysyy 60 pl. jos oikein meinaa kunnon mylly tulla ja räjähtelee urakalla niin sitten dippaa sinne 50 kieppeille.
Suosituksia graffa asetuksiksi kun pitäisi alkaa phantomin kera pelaamaan peliä ensimmäisen kerran läpi.
5800x3d, 3080ti & 3440x1440.
Ihan syystä taisi studio hylätä oman moottorinsa ja vaihtaa UE5:een tulevissa peleissä - tai ainakin Witcherin jatko-osassa.
Sieltä napsahti uusi optimointiopas Hardware Unboxedilta. Julkaistu tänään.
Sieltä napsahti uusi optimointiopas Hardware Unboxedilta. Julkaistu tänään.
Mitähän kannattaisi tehdä nyt tämän Phantom Libertyn kanssa, kun en ole kertaakaan pelannut varsinaista peliä lävitse? Aloitan aikoinaan ensimmäisellä hahmolla konsolilla, sitten PC:llä toisella joka jäi pahasti kesken ja nyt 2.0-päivityksessä kolmannella hahmolla. Millään pelikerralla en ole kovin pitkälle edennyt pääjuonessa, esim. Voodo Boysit ovat ihan tuntemattomia itselle.
Sitä tässä vain mietin, että jos nyt pelaan pelin lävitse ilman tätä DLC:tä niin tuskin jaksan enää neljättä kertaa aloittaa ainakaan ihan heti niin jäisi varmaan kokematta koko Phantom Liberty. Mutta missaankohan jotain olennaista alkuperäisen pelin lopusta tms., jos hommaan DLC:n nyt ja aloitan sen kun se pelissä vastaan tulee?
Aivan joo, en mitään guidea seuraa. Mutta joo ehkä ajattelin sen DLC:n jotenkin "sitovan" hirveästi kiinni siihen, kun todellisudessa se taitaa vain tuoda tyliin uusia tehtäviä ja alueita, mutta silti sen rinnalla voi tehdä niitä "vanhoja" tehtäviä. Näin ainakin toivon. Jotenkin olin siis ajatellut, että tuo DLC olisi ikään kuin sellainen Y-haara puolivälissä peliä, että jos sen aloitat niin missaat puolet alkuperäisen pelin loppupään tehtävistä, mutta näin ei toivottavasti olekaan.Jos et kertaakaan ole pelannut loppuun asti niin joka tapauksessa missaat jotain, ellet nyt seuraa jotain guidea tms pelatessasi.
Itsellä tuo Phantom Liberty ostettuna ja neljäs läpipeluu alkoi tänään.
Sinuna tekisin ehkä samoin että jos tuo DLC houkuttaa niin ostoon ja pelaat sen samalla, varsinkin jossei sitten enää löydy mielenkiintoa aloittaa uudestaan kun on ilman DLC:tä pelin pelannut
Aivan joo, en mitään guidea seuraa. Mutta joo ehkä ajattelin sen DLC:n jotenkin "sitovan" hirveästi kiinni siihen, kun todellisudessa se taitaa vain tuoda tyliin uusia tehtäviä ja alueita, mutta silti sen rinnalla voi tehdä niitä "vanhoja" tehtäviä. Näin ainakin toivon. Jotenkin olin siis ajatellut, että tuo DLC olisi ikään kuin sellainen Y-haara puolivälissä peliä, että jos sen aloitat niin missaat puolet alkuperäisen pelin loppupään tehtävistä, mutta näin ei toivottavasti olekaan.
Ja olikos se nyt niin, että tuohon Phantom Libertyyn sisältyvät uudet skill treet, cyberwaret yms. olivat jo tulleet 2.0-päivityksessä ettei nyt herranjumala tarvitsisi taas alusta noiden takia aloittaa?
Sanoi suoraan, että videossa käsitellään GPU, eikä CPU säätöjäMielenkiintoista että molemmissa Crowd density High:lla vaikka iskee melko kovaan prossuun.
Aamusta asti pelannut ja ei minkäänlaisia ongelmia. Ei ole kertaakaan kaatunut tai muutakaan.ACT 1 meni läpi ilman bugeja tai kaatuilua, mutta nyt kun ACT 2 alkoi niin useamman kerran on tiltannut niin että koko kone jäätyy ja buuttaa. Jotain kaatuilua oli ekalla pelikerralla aiemmalla versiolla, mutta silloin muistaakseni vain peli kaatui eikä koko kone.
Varmaan kone epävakaa. Sen verran pitkään peliä jo tehty ettei kyllä varmaan pelistä johdu tommoset kaatumiset tai jos johtuisi niin ongelmasta kuultaisiin enemmänkin.ACT 1 meni läpi ilman bugeja tai kaatuilua, mutta nyt kun ACT 2 alkoi niin useamman kerran on tiltannut niin että koko kone jäätyy ja buuttaa. Jotain kaatuilua oli ekalla pelikerralla aiemmalla versiolla, mutta silloin muistaakseni vain peli kaatui eikä koko kone.
Jotain tämmöistä aloin epäilemään, onkohan jotain näppärää ohjelmaa jolla voisi esim. CPU ja GPU lämpöjä seurata pelatessa? Mulla on MSI:n emo ja näyttis ja niiden omat ohjelmat on ihan kuraaVarmaan kone epävakaa. Sen verran pitkään peliä jo tehty ettei kyllä varmaan pelistä johdu tommoset kaatumiset tai jos johtuisi niin ongelmasta kuultaisiin enemmänkin.
Siis tuohan on ihan uskomattoman tönkkö. Dialogit on täynnä ihmeellisiä taukoja ja kampanjasta tunti varmaan sitä, että odottelee hissin nappulan tulemista tarjolla painamista varten. Melkoisen pettynyt tuohon ettei ihan perusjuttuja korjattu vaan kiillotettiin vähän pintaa ja saatiin jotenkin peli kuormittamaan prossua kaksi kertaa enemmän ilman, että välttämättä näkyy tai tuntuu missään.Se syy on osaajien määrässä, ei pelimoottorin suorituskyvyssä tai teknisessä tasossa. UE5 ei vaikuta mitenkään lupaavalta jo julkaistuissa peleissä.
Silti ei oo yhtään UE5 (tai edes UE4?) peliä vielä olemassa joka skaalatuu yhtä hyvin hyödyntämään tarjolla olevia prossuytimiä. Moottorista voi olla montaa mieltä, mutta en odottaisi että UE5 pelit CPU käytön suhteen on parempia tässä lähiaikoina. Ekat UE5 pelit on olleet erittäin riippuvaisua parin pääsäikeen suorituskyvystä.Siis tuohan on ihan uskomattoman tönkkö. Dialogit on täynnä ihmeellisiä taukoja ja kampanjasta tunti varmaan sitä, että odottelee hissin nappulan tulemista tarjolla painamista varten. Melkoisen pettynyt tuohon ettei ihan perusjuttuja korjattu vaan kiillotettiin vähän pintaa ja saatiin jotenkin peli kuormittamaan prossua kaksi kertaa enemmän ilman, että välttämättä näkyy tai tuntuu missään.
Pyörii siis huonommin kuin julkaisussa.
Siis nyt tämä rasittaa ytimiä, mutta suorituskyky vaan huononi. Ilolla olisin ottanut enemmän rasitusta ja suuremman fps:n, toisin päin pidän aikamoisena epäonnistumisena.Silti ei oo yhtään UE5 (tai edes UE4?) peliä vielä olemassa joka skaalatuu yhtä hyvin hyödyntämään tarjolla olevia prossuytimiä. Moottorista voi olla montaa mieltä, mutta en odottaisi että UE5 pelit CPU käytön suhteen on parempia tässä lähiaikoina. Ekat UE5 pelit on olleet erittäin riippuvaisua parin pääsäikeen suorituskyvystä.
Juu, ne varmaan laskee turhia juttuja ihan pelaajien kiusaksi taustalla. Semmoista tämä nykyään on.Siis nyt tämä rasittaa ytimiä, mutta suorituskyky vaan huononi. Ilolla olisin ottanut enemmän rasitusta ja suuremman fps:n, toisin päin pidän aikamoisena epäonnistumisena.
Juurikin noin että lisää peliin sisältöä, muttei vaikuta siihen peruspelin loppuun.
Ja uudet skilltreet ja muut ovat nimenomaan tuossa 2.0 -päivityksessä.
Ei siinä näy mikään muuttuneen jollei pidä rt:tä päällä. Aika pahasti meni pieleen, kun launchia huonommassa kunnossa. Kai ne koittaa sitä frame geniä saada mainostettua.Juu, ne varmaan laskee turhia juttuja ihan pelaajien kiusaksi taustalla. Semmoista tämä nykyään on.